Bekijk in artikel
15 april 2019 om 14:39
0

Wat een ongelofelijk hypocriete reactie.

"we begrijpen dat Twente graag met meer supporters naar de wedstrijd wil komen, maar dat is niet ons probleem"

Het was ook niet het probleem van PEC dat Ajax Europees speelt.
Er was in dit geval sowieso geen sprake van een probleem maar er werd gevraagd mee te denken of er een mogelijkheid is de wedstrijd in de Arena af te werken maar schijnbaar stond dit voretijd al vast.

Wat hoop ik toch dat vanaf nu elke club zegt 'dat is ons probleem niet' als Ajax graag meer ruimte wil voor haar Europese schema.

Reacties

15 april 2019 om 14:44
0

Verschil is dat de Europese wedstrijden zowel direct als indirect van belang zijn voor de Eredivisie. Hier spreken we alleen over het belang van Twente

15 april 2019 om 16:12
0

Je zou ook nog supporters van Twente kunnen zeggen (dat maakt het belang nog minder), aangezien de club Twente sowieso wel kampioen wordt.

15 april 2019 om 14:45
0

Ergens wel met jou eens hoor, maar de vergelijking gaat niet op:

Dit is alleen in het belang van Twente en Europees succes voor meerdere ploegen (competitie). Dat is hier wel een groot verschil imo.

Ik had het Twente overigens best gegund om in de JC Arena te spelen, maar ik neem die beslissing (gelukkig) niet. En ze spelen nu in de Kkd. Als ze uit moesten naar bijvoorbeeld Helmond Sport hadden ze ook geen groot stadion gehad.

15 april 2019 om 14:46
0

Volgens mij begrijp je het nog steeds niet. Dat besluit is genomen om dat het heel Nederland ten goede kwam, dit word alleen maar gedaan voor Twente die daar baat bij hebben. Appels met peren vergelijken.

15 april 2019 om 14:46
0

dat is toch appels met peren vergelijken? Dat Ajax goed Europees presteert daar is het hele NL voetbal bij gebaat. (zie resultaat dat we na komend seizoen weer onze kampioen direct in de poule fase zit) Twente speelt toch in de KK divisie en niet in de eredivisie. Dus spelen zij op de toekomst en waarschijnlijk volgend jaar weer in de Arena.

15 april 2019 om 14:46
0

Dit is niet met elkaar te vergelijken. Dit is zelfs competitievervalsing voor andere kkd clubs als dit gehonoreerd zou worden. Want die krijgen geen wedstrijden in grote stadions. Best onnozele reactie van je dus.

15 april 2019 om 14:51
0

Na Volendam - Twente heb ik niemand horen klagen over competitievervalsing! Gingen er 1400 supporters mee... Het woord competitievervalsing is het als discriminatie, lekker makkelijk te gebruiken terwijl het nergens op slaat! Verliest zijn waarde ...

15 april 2019 om 14:46
0

In dit geval had ik het Twente ook gegund om in de Arena te spelen maargoed. Spelen in de Arena moet je dus blijkbaar verdienen tot volgend jaar zou ik zeggen

15 april 2019 om 17:11
0

Je hoeft het niet te verdienen, je moet ervoor betalen. Dat is het probleem, de Arena kost vele tonnen per wedstrijd aan huur. En dan heb je 1600 uit kaartjes beschikbaar.

15 april 2019 om 14:48
0

Hey Nolimit, Stel, stel, stel hè dat Pec zich voor Europees voetbal weet te plaatsen. Dan is het voor de Blauwingers ook van belang zo laat mogelijk in de voorrondes in te stromen. Mocht Psv het zijn geweest dan had ik dat ook gevonden. Landsbelang heet dat. Laatste jaren al genoeg afgegleden 🙉.

15 april 2019 om 14:48
0

Maar je snapt dat bij het verzetten van de wedstrijden dat er nu veel Europese punten zijn binnengehaald want kan betekenen dat clubs in de aankomende jaren makkelijker in Europa kunnen voetballen. Dus iedereen draagt zijn steentje bij om Ajax optimaal te kunnen laten presteren in Europa en krijgt daarvoor iets terug.

Wat heeft Ajax eraan dat Twente het kampioenschap wilt vieren in een groter stadion? Kan alleen maar geld kosten. En we weten in het verleden hoe Twente omgaat met geld.

Ajax kan alleen maar verliezen in dit scenario...

15 april 2019 om 14:52
0

Lekker kortzichtig weer van je.

Knvb maakt die keuze, PSV Ajax en Feyenoord hebben gezamenlijk besloten om die regel door te voeren om het Nederlandse voetbal te ''helpen'' in waar het kan en bij machten is. Dat Feyenoord tegen Trecin op de broek krijgt en PSV een moeilijke poule voor de kiezen krijgt in de CL neemt niet weg dat die afspraak gewoon staat en dus Ajax als enige over blijft die wordt geholpen dit seizoen. Volgend jaar zal daar Psv, Feyenoord en of AZ ook de vruchten van plukken.

Je hebt als Twente fan 0,0 recht van spreken in deze kwestie. Het gaat hier namelijk niet om een eventueel voordeel o.i.d. maar om een groter hoeveelheid aan supporters in Amsterdam te krijgen omdat je graag een feestje wilt vieren als er uberhaupt gewonnen gaat worden.

Dit verhaal van jouw en meerdere hier staan dus schots en scheef op de werkelijkheid.

Volgend jaar zijn jullie net als bijna alle andere clubs van harte welkom in de JC Arena.

15 april 2019 om 17:01
0

Precies. Daarnaast kan je vooraf niet weten dat je in April nog in de CL zit. Zondag Eredivisie en dinsdag CL wordt dan gewoon onmogelijk qua tijd en dus logisch dat het dan naar zaterdag verschoven wordt. Of anders de EL. Speel je op donderdagavond in Gelsenkirchen en moet je zaterdag alweer tegen excelsior. Terecht dat zo'n pot dan verschoven wordt naar zondag. Hier wordt elk jaar gewoon naar gekeken, maar nu heb je toevallig 2 jaren dat Ajax ver komt en er hier en daar veranderd moet worden ivm tijd. Doen ze in elke competitie.

15 april 2019 om 14:52
0

Ja, dat is een opmerking waar je plusjes mee kunt scoren. Maar ik neem aan dat je zelf toch ook wel weet dat dit totaal belachelijk is wat je nu zegt. Aan het begin van dit seizoen is er overleg geweest tussen alle Eredivisie clubs dat er iets gedaan moet worden om de Nederlandse clubs beter de kans te geven om zich voor te bereiden op Europese wedstrijden. Dit zodat Nederland weer wat plekken kon stijgen op de Uefa ranglijst. Alle eredivisie clubs zijn hier bij geweest en hebben daarmee in gestemd. Dat er vervolgens dan vanuit de Knvb waardeloos wordt gecommuniceerd kan Ajax niets aan doen.

Maar ik geloof niet dat er aan het begin van dit seizoen een overleg is geweest met alle KKD clubs om hier een afspraak over te maken. Wat nou als 1 van de clubs kampioen kan worden in de uit wedstrijd bij Jong Ajax, Jong AZ, Jong PSV etc. Dan zou het fijn zijn als die wedstrijd dan in het stadion van het eerste wordt gespeeld. Dan, prima. Nu is die afspraak er niet. Dus Twente kan het vragen. Het antwoord is nee. Dus niet zeuren.

15 april 2019 om 15:25
0

Je schrijft je verhaal alsof je precies weet hoe het is gegaan maar het gaat al fout bij het feit dat alle clubs hiermee in hebben gestemd.
PEC stond notabene op het punt een rechtzaak te beginnen en dan denk jij dat ze dit doen terwijl hun punt in de afspraken al wordt ontkracht?
De situatie die is afgesproken tussen alle clubs is een hele andere dan uiteindelijk genomen is.

Daar gaat het verder trouwens ook niet eens om.. Het zou me jeuken of Ajax nou wel of niet de ruimte krijgt vanuit andere clubs. Het is namelijk gewoon een gunst, waarbij Ajax hier op voorhand al zegt 'niet ons probleem'.

Op je tweede alinea hoef ik dus niet meer in te gaan want die gaat niet op. In beide gevallen zijn er nooit harde afspraken gemaakt. Het gaat om gunsten

15 april 2019 om 15:37
0

Nolimit.

''je schrijft je verhaal alsof je precies weet hoe het is gegaan maar het gaat al fout bij het feit dat alle clubs hiermee in hebben gestemd.''

Jij wijst Kilum hier op het feit dat hij wellicht niet weet hoe het is gegaan bij de onderhandelingen met de Knvb maar vervolgens zeg jij dit:

''waarbij Ajax hier op voorhand al zegt 'niet ons probleem''.

Weet jij precies of het zo gegaan is of denk je niet dat Ajax eerst gekeken heeft of het mogelijk was? Je beticht Kilum nu van hetgeen dat je zelf vervolgens doet. Aannames verspreiden terwijl je van niets weet.

15 april 2019 om 15:41
0

Hilarisch jij. Die afspraken waren er wel degelijk. Die zijn toen ook uitgebreid door zowel de clubs als de Knvb gecommuniceerd. De reden dat PEC een rechtzaak wilde beginnen is omdat de Knvb besloot de wedstrijd niet te verzetten binnen de speelronde maar juist met meerdere weken. En dat was volgens PEC niet afgesproken. En dat wil ik ook best wel geloven. PEC was niet tegen het verzetten op zich.

Daarnaast is de ruimte die Ajax krijgt nu dit seizoen helemaal geen Gunst naar Ajax. Maar afspraak. Als PSV verder was gekomen dit seizoen hadden ze voor PSV het zelfde gedaan. En komend seizoen gaan er wederom 5 clubs Europa in via voorrondes. En dit clubs krijgen allemaal de zelfde behandeling die Ajax nu krijgt. Dat is namelijk omdat de Knvb het doet voor de Nederlandse clubs in Europa. Toevallig is dat nu alleen Ajax. Maar dat zou net zo goed AZ kunnen zijn.

Dus dat is geen gunnen. En ook niet iets voor Ajax. Maar iets voor Europees spelende clubs.

Daarnaast is wat Twente en jij hier willen van een heel andere orde. Jullie willen van een uit wedstrijd een thuis wedstrijd maken. Toen jong Ajax kampioen werden speelde ze ook op de toekomst en niet in de Arena. en er zijn van te voren geen afspraken over gemaakt. Dus Twente moet niet miepen. Je kunt het vragen. Het antwoord is nee. En dan is het klaar.

15 april 2019 om 20:34
0

"hilarisch jij. Die afspraken waren er wel degelijk. Die zijn toen ook uitgebreid door zowel de clubs als de Knvb gecommuniceerd. De reden dat PEC een rechtzaak wilde beginnen is omdat de Knvb besloot de wedstrijd niet te verzetten binnen de speelronde maar juist met meerdere weken. "

Nou precies.. Wat dus niet de afspraak was. Je kunt alles wat krom is wel proberen recht te lullen maar zoals het is gegaan is nooit een afspraak over gemaakt.

Ook in dit geval is de rest van je verhaal dus niet relevant. PEC wil een rechtzaak aanspannen tegen iets waar harder afspraken over zijn uhuh, geloof je het zelf?

15 april 2019 om 14:56
0

arena is voor clubs uit de eredivisie, knvb bekerwedstrijden en europese wedstrijden.
niet voor clubs uit de keuken kampioen divisie om daar een thuiswedstrijd van te maken.

15 april 2019 om 15:25
0

Ja, en die regels hebben ze bij de bouw van de Arena op een grote tegel gezet voor de deur? Of waar haal je die onzin regels anders vandaan?

15 april 2019 om 15:32
0

Nee, daar is geen tegel van. Net zoals er geen tegel is waarop staat dat Ajax verplicht is om een kampioenschap van een andere club te faciliteren aangezien dat ook onzin is, snap je wel?

15 april 2019 om 16:50
0

@nolimit

Het gaat om de kosten. De uitvakken in de Arena kunnen 1600 supporters ontvangen. Dan zouden die per kaartje 375 euro moeten gaan betalen zodat er genoeg geld binnen komt om de Arena af te huren.

15 april 2019 om 20:36
0

Er heeft werkelijk nooit iemand gezegd dat ook maar iemand van FC Twente vind dat Ajax verplicht is om Twente in de Arena te laten spelen.
Het gaat om een gunst, die Ajax Europees gezien heeft gekregen door verplaatsingen.
Ik begrijp niet waarom er telkens van alles uit de kast wordt gehaald om aan te geven dat Ajax niets verplicht is als er ook maar iemand is die aangeeft het een hypocriete reactie te vinden van Ajax.

15 april 2019 om 15:13
0

Want het verschuiven voor Europese resultaten is hetzelfde als het verschuiven voor alleen FC Twente.. zie je zelf hoe scheef die vergelijking is? Maar je kunt weer zielig spelen hoor, zoals ik helaas wel meer Twente supporters zie doen. Jammer dat jullie zo zijn afgezakt. Gelukkig zijn er ook nog andere Twente supporters, die niet zo zielig doen.

15 april 2019 om 15:19
0

En het is ook niet het probleem van belastingbetalend Nederland dat er mismanagement was bij FC Twente en de gemeente garant moest staan. Zo kunnen we wel even doorgaan..

Ik heb een hoge mate van sympathie voor Twente maar dit schiet door. Dat Vak-P dit eist is logisch, maar als club moet je beter weten dan Ajax op kosten willen jagen. Lekker dat feestje in Enschede vieren op de vrijdagavond, is voor iedereen een stuk leuker dan in een praktisch lege Arena.

15 april 2019 om 15:20
0

Nolimit,

Waarom zou je deze situaties met elkaar willen vergelijken? Om ajax weer eens te kakken te kunnen zetten? Ajax vraagt overigens niet zelf om de ruimte, dat doet de Knvb. Dus ik begrijp je punt jegens ajax, zoals vaker niet.

15 april 2019 om 15:29
0

elninoo,

Ja want de Knvb heeft Ajax gevraagd of het goed is/was om de wedstrijd te verplaatsen.

Ajax heeft de Knvb, en Pec, om een gunst gevraagd waar Twente Ajax nu om een gunst vraag.
In beide gevallen was geen sprake van een probleem dus hecht niet zoveel waarde aan de 'situatie' dat Ajax verantwoordelijk is voor het gehele Nederlandse voetbal de komende eeuw.

15 april 2019 om 15:40
0

Daar gaat het al mis.

Ajax of de Knvb heeft Pec helemaal niet om een gunst gevraagd maar de knvb heeft die wedstrijd er keihard doorheen gedrukt zonder de mening van pec daarover te vragen. Er is nooit een gunst gevraagd door Ajax, er is een afspraak gemaakt vooraf met alle clubs en die afspraak is geldig voor iedere europees spelende club. of dat nu Ajax, Feyenoord, Psv, Az of wie dan ook was geweest.

Als je discussieert moet je wel je feiten op orde hebben, anders is een discussie niets waard.

15 april 2019 om 15:29
0

@nolimit: FC Twente heeft 0 recht van spreken. Sterker nog, door de zwendel van Twente, zijn meerdere clubs benadeeld. Twente is de laatste club die iets mag vragen aan een andere club, ze mogen blij zijn dat ze niet failliet gegaan zijn. De vergelijking met Ajax loopt mank. Die gaat over een ander tijdstip plus andere clubs worden ook beter bij succes. Daarnaast moet de knvb de regels mbt minimale rust in acht nemen, wat ze nu niet altijd hadden gedaan.

15 april 2019 om 16:05
0

Die beslissing lag bij de Knvb, niet bij Ajax zelf. Bovendien moeten jullie niet zo zeuren, het is logisch dat het op de Toekomst wordt gespeeld. Indien het in de Arena moet worden gespeeld moet Ajax ineens heel veel regelen en is het slecht voor het veld. Twente is wel de laatste club op aarde die geholpen moet worden.

15 april 2019 om 17:50
0

Zoals wel vaker denkt de club Twente weer alleen aan zichzelf en moet de rest zich maar schikken... goed dat Ajax hier niet in mee gaat en zich niet onder druk laat zetten door een een groepje supporters die dreigen om met 1000e naar Amsterdam af te reizen wanneer ze hun zin niet krijgen. Nou, jullie hebben kunnen zien hoe Halsema een statement maakt, ik mag toch hopen dat of de treinen met fans terug gestuurd worden of anders de politie ingrijpt met water kanonnen

15 april 2019 om 16:40
0

@nolimit

Quote: "wat een ongelofelijk hypocriete reactie. We begrijpen dat Twente graag met meer supporters naar de wedstrijd wil komen, maar dat is niet ons probleem. "

Dat is geen hypocriete reactie, maar eerlijk zeggen wat je denkt. De hypocriete reacties komen vooral van jezelf. Net doen als het om een verzoek gaat, maar als dat verzoek niet wordt ingewilligd, dat altijd kan gebeuren als het om een verzoek gaat, vervolgens helemaal uit je plaat gaan. Tenzij het begrip "verzoek" in Enschede een heel andere betekenis heeft, natuurlijk.

15 april 2019 om 18:22
0

Nolimit maak je toch niet zo druk. Ik als Twente supporter vind het prima zo. Houdt het feest toch lekker in Enschede! Wat hebben wij te zoeken in Amsterdam als Twente kampioen wordt?

Sommige Twente supporters moeten echt eens wat nederiger gaan doen, want feit is dat we nog steeds in de KKD spelen.

Laatste discussies Bekijk in het artikel

Discussie-details

Nolimit
Geplaatst op 15 april 2019 om 14:39

Ajax wijst verzoek FC Twente af: ‘Dat is niet ons probleem’

Maandag, 15 april 2019

Artikel bekijken
Meer discussies op dit nieuws

FC Twente

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
1.FC Twente7534
5.Jong PSV5715
Voor de complete stand: Keuken Kampioen Divisie
SpelersPositieW
J. DrommelDoelman330
Aitor CantalapiedraAanvaller3313
P. BijenVerdediger316
C. GonzálezVerdediger310
M. SmithMiddenvelder302
Javier EspinosaMiddenvelder294
T. BoereAanvaller2713
Voor de complete selectie: Clubpagina FC Twente.
Programma 
Uitslagen
Voor de alle wedstrijden: Clubpagina FC Twente.
X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren