Bekijk in artikel
11 februari 2019 om 06:44
0

Ik geloof helemaal niks meer van Valentijn Driessen. Ben zelf voor PSV maar hoop dat Ajax hier snel uitkomt alleen maar beter voor NL voetbal.

Reacties

11 februari 2019 om 06:54
0

Ik zou zó ghostwriter kunnen worden voor Driessen. Zo voorspelbaar wat er op maandag in zijn column staat.

11 februari 2019 om 08:19
0

Inderdaad! Maar Driessen heeft zeer goede punten. Zo ook een beetje zacht gesproken door de Ligt dat het enigzins waar is. Ajacieden roepen allemaal dat alles wat hij schrijft onzin is. Maar kijk maar eens goed naar het elftal, dw speelwijze, de bereidheid om voor elkaar door het vuur te gaan is verdwenen. Dat betekent dat er geen leiders zijn en schoppen onder de lamme houding van medespelers hun reet te plaatsen. Maar gied, jullie zien het anders. Succes tegen Real, met het verdere verloop van de competitie. Tegenstanders weten de zwakte van dit Ajax.

11 februari 2019 om 09:20
0

FR_JC, je zegt: 'Ajacieden roepen allemaal dat alles wat hij schrijft onzin is. Maar kijk maar eens goed naar het elftal, dw speelwijze, de bereidheid om voor elkaar door het vuur te gaan is verdwenen. Dat betekent dat er geen leiders zijn en schoppen onder de lamme houding van medespelers hun reet te plaatsen. Maar gied, jullie zien het anders'. Heb het idee dat je het onjuist aan het generaliseren bent. Ik denk juist dat dat iedereen wel kan zeggen wat Driessen schrijft (of het allemaal waar is, is een tweede), in ieder geval had ik dit voor kunnen kauwen. Het is gewoon heel voorspelbaar. En Ajacieden zien echt wel wat er gaande is. Dat niemand het oppakt en er geen leiders opstaan a la Poulsen ooit. Ze zijn juist de eersten die het meest kritisch zijn. Dus zien ze het juist niet anders. Alleen worden ze moe (en ik ook) van dat eeuwige gez..k van Driessen, open deuren intrappen en vooral dingen vertellen en opblazen alsof ze waar zijn, maar waar geen enkele bronvermelding of quote bij zit, waardoor je enorm gaat twijfelen aan het waarheidsgehalte van zijn verhaal. En dat is heel triest. Misschien wel het ergste dat een journalist kan overkomen. En als laatste: ook als het goed gaat met Ajax hebben heel veel mensen kritiek op Driessen. Net als nu. Ajacied of niet. Als makkelijk voorbeeld zie je bovenaan de eerste post van Bergy, een PSV'er.

11 februari 2019 om 10:14
0

Formus

"alleen worden ze moe (en ik ook) van dat eeuwige gez..k van Driessen, open deuren intrappen en vooral dingen vertellen en opblazen alsof ze waar zijn, maar waar geen enkele bronvermelding of quote bij zit, waardoor je enorm gaat twijfelen aan het waarheidsgehalte van zijn verhaal. En dat is heel triest. Misschien wel het ergste dat een journalist kan overkomen."

Dat Driessen zijn stukjes zwaar aanzet en prikkelend schrijft, daarin heb je natuurlijk een goed punt. Is dat raar? De Telegraaf is de krant van 'wakker Nederland'. Een eufemisme voor 'de gewone man'. Die mensen lezen geen semi wetenschappelijke en uitvoerige artikelen over wereldzaken, die mensen lezen alleen hapklare brokken die bij voorkeur voorzien zijn van schreeuwende koppen. Zo staat in De Telegraaf nooit 'verdachte van ernstig misdrijf in voorlopige hechtenis' maar altijd 'laffe (mocro) crimineel moet brommen'. Ook staat er nooit 'kabinet voert noodzakelijke wetgeving door' maar 'rutten melkt de burger uit'. En exact zo gebeurt dat als het om Ajax gaat. Gek genoeg trouwens altijd de huiskrant van Ajax geweest, ironosch genoeg een reden waar Ajax haar roem en faam (mede!) te danken heeft. Dat De Telegraaf door Ajax (of door Ten Hag of Overmars of Sar) zou zijn afgesneden van haar nieuwsgaring is nonsens. Niet alleen is De Telegraaf de officiele mediapartner van Ajax, daarnaast kunnen Overmars en Sar roepen wat ze willen, De Telegraaf heeft gewoon nog steeds uitstekende bronnen binnen Ajax en dus hebben ze nog steeds enorm veel inside informatie en tips. Dat ze 'gefrustreerd zijn omdat ze geen nieuws meer krijgen' is lariekoek. Driessen weet vaak eerder wat er speelt binnen Ajax dan Overmars.

Dus ja, Driessen zet het dik aan, maar dat is puur het gevolg van het feit dat iedere succesvolle krant de toon aan slaat van haar lezerspubliek. Oftewel, je krijgt al lezers waar je om vraagt!

Maar ook al is de toon van Driessen populistisch en schreeuwend, en ook al ontkennen hele volksstammen alles, uiteraard heeft Driessen het hier gewoon over dingen die gewoon waar zijn. Kennelijk willen veel mensen het liever niet horen, maar als Driessen deze dingen niet rechtstreeks van zijn bronnen heeft gaat hij ze echt niet opschrijven. Er leeft wel degelijk van alles binnen de groep, zoals er ook echt wel iets speelt tussen de groep en Ten Hag. Dan kun je Driessen verketteren en roepen dat hij liegt, maar zo simpel is dat natuurlijk niet. Driessen is niet gek. Die weet ook wel dat hij grote problemen krijgt als hij dingen gaat verzinnen. En uiteraard zijn sommig conclusies die hij trekt op basis van die correcte informatie soms wat ver gezocht, zoals over die 'maniertjes' van Frenkie de Jong. Net zoals hij ook aan scorebord journalistiek doet. Maar zeg eens eerlijk, daar doen wij als volgers en fans zelf toch ook standaard aan mee? Je hoeft hier op VZ maar een topic open te klikken en mensen doen exact hetzelfde! Waarom dan verontwaardiging veinzen als Driessen dat doet? Neh, Driessen heeft gewoon een aantal inconvenient truths bloot gelegd over de interne verhoudingen bij Ajax. En die dingen spelen nu eenmaal geen rol zolang de resultaten goed zijn. Maar zodra het even tegen zit, ja dan krijg je dit. Bij PSV is dat natuurlijk niet anders, zij het in een iets mindere mate. Maar ook daar spelen intern dingen, die vanwege het feit dat PSV bovenaan staat nu niet naar buiten komen. Maar dacht jij werkelijk dat bij PSV alles pais en vree is en iedereen vriendjes is met elkaar? Welnee! Als Ajax kampioen wordt dit jaar, en dat is nog steeds heel goed mogelijk, kun jij de klok erop gelijk zetten dat ook in De Telegraaf grote verhalen gaan verschijnen over wat er allemaal mis zit binnen PSV en wat daar allemaal voor ellende speelt. Heel simpel.

En tenslotte, dat Driesen niet aan bronvermelding doet dat is ook heel simpel te begrijpen. Als hij dat zou doen, dan is de bewuste persoon binnen een dag ontslagen. Of dacht jij dat een Richard Witschge (ik noem maar even een naam, geen idee of hij een bron is of niet, even puur voor het voorbeeld) dan nog gehandhaafd wordt als die als bron genoemd wordt? Maar dat zijn we de mensen die een lijntje hebben met Driessen en die dit soort dingen naar buiten brengen. Tuurlijk is het frustrerend, maar zo werkt journalistiek nu eenmaal.

Dus Driessen blaast geen dingen op 'alsof ze waar zijn', hij blaast dingen op die wel degelijk waar zijn.



11 februari 2019 om 10:15
0

@fr_jc

Quote: "inderdaad! Maar Driessen heeft zeer goede punten. Zo ook een beetje zacht gesproken door de Ligt dat het enigzins waar is. Ajacieden roepen allemaal dat alles wat hij schrijft onzin is. Maar kijk maar eens goed naar het elftal, dw speelwijze, de bereidheid om voor elkaar door het vuur te gaan is verdwenen. Dat betekent dat er geen leiders zijn en schoppen onder de lamme houding van medespelers hun reet te plaatsen. Maar gied, jullie zien het anders. Succes tegen Real, met het verdere verloop van de competitie. Tegenstanders weten de zwakte van dit Ajax".

Hij heeft helemaal geen goede punten, maar hij maakt gewoon gebruik van de situatie die is ontstaan om iets waar hij voor de winterstop al continu mee bezig was, te intensiveren: Het omzagen van de stoelpoten van Ten Hag. Het elftal is op een enkele speler na, exact gelijk aan dat van voor de winterstop en datzelfde geldt voor de technische staf. En dat zouden dezelfde spelers die voor de winterstop bereid waren om zichzelf voor hun medespelers en coaches weg te cijferen, diezelfde mensen na de winterstop het licht in de ogen niet eens meer gunnen? Ongeloofwaardiger kan bijna niet. Er is helemaal geen pact zoals Driessen beweert, dat is er alleen maar in zijn fantasie en dat is er alleen maar gecreeerd om Ten Hag mee onderuit te kunnen halen. Met exacte dezelfde argumenten werd ook geprobeerd om Peter Bosz uit het zadel te wippen. En nog eerder Van Gaal. Er is dus helemaal niets nieuws onder de zon. Dit soort praktijken zijn inmiddels het handelsmerk van de T. en door de “journalisten” die daar in dienst zijn, tot een ware kunst verheven. Elke twijfel die daarover was, kan worden weggenomen door het feit dat de T. Ten Hag geen ook enkel krediet gunde toen het nog wel heel erg goed ging. Integendeel ook toen werd er al met een een kettingzaag aan zijn stoelpoten gezaagd.

Bovendien zag je ook voor de winterstop al in bepaalde wedstrijden dat Ajax in de competitie niet kon opbrengen wat het in de CL wel kan. Onder andere De Ligt heeft dat niet alleen openlijk toegegeven, maar dat zelfs als 1 van de redenen aangevoerd waarom hij weg wil. Om iedere wedstrijd uitgedaagd te worden, kennelijk lukt dat niet meer in de competitie en het kunstgras in bepaalde stadions zal daar ook een rol in spelen. Ajax kan heel goed voetballen, maar als er iets duidelijk is geworden, is het dat het team niet zo sterk is als veel supporters denken en geen wedstrijden kan winnen met de handrem er op. En in de competitie spelen ze vaak met de handrem er op en waar dat op basis van de individuele kwaliteiten voor de winterstop op de wedstrijd tegen PSV na, zonder grote gevolgen is gebleven, krijgt men daar nu de rekening voor gepresenteerd. Het is kennelijk heel moeilijk voor opportunisten om met menselijke tekortkomingen, die aan het falen van Ajax ten grondslag liggen, om te gaan. Kennelijk hebben dergelijke mensen perse een zondebok nodig om daar de schuld van te geven en de rekening te presenteren voor het feit dat ze worden teleurgesteld. En ook dat is een menselijke tekortkoming, maar de fouten van een ander zie je nu eenmaal eerder dan die van een ander. De spelers zijn zelf ook helemaal in de war van wat hem op dit moment overkomt en weten duidelijk niet waar het aan schort. Daaruit blijkt genoegzaam dat dat niets te maken heeft met “maniertjes” of naast de schoenen lopen, maar dat ze op dit moment gewoon niet beter kunnen. Het beste wat ze kunnen doen, is de schouders er onder te zetten, maar het is nog maar de vraag of ze daarvoor voldoende karakter hebben en mentaal toe in staan zijn. De meesten van hen zijn typische Ajax spelers, die allemaal goed kunnen voetballen, maar niet altijd voldoende karakter hebben om met tegenslag om te gaan. Dat kan je volgens mij ook niet leren, maar moet in je genen zitten en heeft ook vaak te maken met je afkomst.

Ajax had in 2003 ook een selectie die uit de voegen barstte van het talent, maar met alfamannetjes als Chivu, Zlatan, Mido en noem ze allemaal maar op, zat het in dat team ook met het karakter goed. Daardoor vloog er wel eens een schaar door de kleedkamer, maar daar stond tegenover dat er wel werd geleverd en het team zelden tot nooit door de ondergrens zakte. En dat is bij het huidige elftal duidelijk niet het geval. Voordeel is dat een flink aantal van de spelers de club na dit seizoen zal gaan verlaten en waar dat eerst als een nadeel werd gezien, kan de Ajax supporter daar nu misschien wel moed uit putten om dat met het vele geld dat de vertrekkers zullen opleveren, wellicht ook op karakter kan worden ingekocht.

11 februari 2019 om 10:31
0

@formus

Ik weet wat ik geschreven heb Maar kom op nou, over generaliseren gesproken, dit doe jij nu ook om mijn reactie dat ik zeg dat er waarheden in zitten wat Driessen stelt. Natuurlijk is het ook open deuren intrappen wat hij doet, of wat ik doe zelfs, dat Ajacieden dit ook zo zien. Waarom is het dan zo dat 90% vd Ajacieden op maandag morgen fel van leer trekken op Driessen. "dat het allemaal maar kletspraat van hem is?"

Natuurlijk kan Driessen geen bronvermeldingen plaatsen, zelfs al zou hij ze wel hebben. Dat zou betekenen dat er dan een heleboel heibel ontstaat intern Ajax, of denk jij van niet? Persoonlijk ben ik van mening dat Driessen heel veel weet heeft van Ajax, zo ook intern. (dat denk ik, zeker weten niet uiteraard)

Zelfs al zou Driessen het allemaal uit zijn grote duim zuigen is het duidelijk dat hij op punten gelijk heeft, maar dat de meeste hier op VZ de tendens is "driessen halt alles uit de kast om Ajax op de bek te zien gaan".

Dan even over het open deuren intrappen: Ja, dat doet hij, echter komt dan als eerste dat het niet waar is. Hoezo niet waar vraag ik me dan af? Die open deuren is dan toch (ook) de waarheid. Alleen omdat het van Driessen afkomstig is moeten we meteen doen dat het lulkoek is? Komt ongeveer op hetzelfde neer als dat Willem iets over Ajax 'durft' te schrijven.

Ik zie gewoon in Ajax momenteel een stuurloos schip waarbij er een paar kapiteins op moeten staan en het roer gaan overnemen, ongeacht wie dat zijn. En nee, dit is niet Eth, die durft niet, dat heeft hij reeds bewezen de laatste 4 wedstrijden.

11 februari 2019 om 10:33
0

@ Kante,

''driessen weet vaak eerder wat er speelt binnen Ajax dan Overmars''

Hahahhaha, yeah sure.

En dat Driessen bronnen heeft dat is wel duidelijk, echter wil dat nog niet zeggen dat alles wat hij schrijft waar is. Vaak is 50% op waarheid berust en de overige 50% is zijn ''waarheid''. Alleen al het afgelopen jaar kan je tig voorbeelden uit zijn stukjes halen die achteraf gezien niet waar bleken en waar die zelf op terug is gekomen.

11 februari 2019 om 11:02
0

Uiteraard heeft Diessen het hier over dingen die waar zijn? Dat is me nogal wat Kante. Heb jij bewijs voor het spelerspact tegen ten Hag, of dat Mathijs de Ligt jaloers is op Frenkie? Ik vind het nogal wat om het voor waar aan te nemen, puur omdat de sportieve prestaties tegengevallen.

11 februari 2019 om 11:33
0

Het probleem is juist dat veel fans de terechte kritiek van Driessen wegwuiven als onzin. Terwijl hij gewoon argumenten aangeeft die daadwerkelijk kloppen. Lijkt wel of veel fans blind zijn voor de problemen bij Ajax.

11 februari 2019 om 11:39
0

Kante, wij zullen het nooit eens zijn over Driessen. We hebben al vaaker discussies gehad over de ongenuanceerdheid van zijn uitspraken. Ik sta er totaaal niet achter. Tuurlijk, waar rook is, is vuur. Maar dat weet iedere persoon. Maar wat Driessen doet, is puur altijd het vuurtje opstoken. Met overdrijvingen en, naar alle waarschijnlijkheid, onwaarheden. Je kan echt niet zomaar dingen schrijven, zonder te vermelden hoe je er bij komt. Journalistiek totaal onjuist. Dan kan je namelijk niet beoordelen of het waar is. En dat is wat jij nu helaas wel doet: "....uiteraard heeft Driessen het hier gewoon over dingen die gewoon waar zijn". Dat is dus zijn bedoeling, dat mensen hem gaan geloven. Dat levert hits en stijgende verkoopcijfers op. Ook hits voor VZ, daarom plaatsen ze het hier graag. En ja, ik doe er hier ook aan mee, maar vooral ook om het verhaal van Driessen in een ander perspectief te plaatsen. Bronvermelding is een van de bases van de journalistiek. Anders blijft het te betwisten of het waar is of niet. En als je daardoor je bronnen verliest, pech. Maar beter dat dan dat elk verhaal van je niet geverifieerd kan worden en in twijfel getrokken wordt. En Kante, als laatste, dit soort verhalen gaat Ajax echt niet aanvechten hoor. Bij Ajax hebben ze wel wat beters te doen en bovendien komt Driessen dan nog meer in de aandacht en daar is ie totaal niet vies van. En bovendien, hoe? De rechter ziet je aankomen: 'dhr Driessen zegt dat Frenkie maniertjes heeft in de kleedkamer'. Ja, hij strikt eerst zijn linker en dan zijn rechter schoen. Dat is toch never nooit aan te vechten dat soort dingen. Edit: en Driessen is echt niet dom hoor, die weet als Messi 'tussen de linies te bewegen', om in voetbaljargon te blijven

11 februari 2019 om 11:45
0

Fr_jc: wat ik juist altijd probeer aan te stippen is dat niemand weet of ie de waarheid spreekt of liegt. Dat geef je zelf ook aan. De ene helft zegt dan dat Driessen liegt en de andere helft gelooft hem (gecharcheerd natuurlijk). En dat levert geen goede discussies op, omdat je niet weet wat waar is. Laat hem daarom aan bronvermelding doen, dat we de waarheid kennen. Maar nu kunnen we niks verifieren. En nogmaals, niet alleen Ajacieden, tevens vele anderen vinden de verhalen van Driessen te makkelijk en/of ongeloofwaardig.

11 februari 2019 om 11:50
0

wyzijnkampioen, wat je zegt klopt hoor: 'het probleem is juist dat veel fans de terechte kritiek van Driessen wegwuiven als onzin'.
Maar als iemand zoveel onzin verkoopt, in ieder geval wat je niet kan checken of het waar is, dan zie je de terechte kritiek ook sneller over het hoofd. Niks menselijk is fans vreemd

11 februari 2019 om 12:00
0

Formus

"kante, wij zullen het nooit eens zijn over Driessen. We hebben al vaaker discussies gehad over de ongenuanceerdheid van zijn uitspraken. "

Om eerlijk te zijn, ik denk dat we het over één ding wel degelijk eens zijn. Dat Driessen zijn columpjes aandikt en lekker scherp inzet, en met scherpe woordkeuzes probeert te prikkelen. Dat is inherent aan het feit dat het om columns gaat en geen hoofdredactioneel commentaar. En daarnaast is het inherent aan het feit dat het om De Telegraaf gaat. Om mensen die WNL kijken, Sbs6 en die geen zin hebben in semi intellectuele stukken met lange analyses, maar stukjes die ze kunnen begrijpen in simpele woordjes.

Dus dat de toon sensationeel van aard is, wellicht onnodig zwaar, daarin zijn we het in mijn ogen echt wel eens.

Waarin we verschillen is dat ook jij (correct me if I'm wrong) stelt dat Driessen zou 'liegen' of dat hij 'bewust Ajax/ten Hag kapot wil maken'. Hoezo dat dan? Wat een rare suggestie. De Telegraaf heeft helemaal geen belang bij eenfalend Ajax. De Telegraaf heeft belang bij succes van Ajax. Het is algemeen bekend dat periodieke bladen en kranten gaar spinnen bij successen. Er worden veel meer kranten verkocht als Ajax het goed doet, dan als ze het slecht doen.

Daarnaast echter klopt niet wat jij zegt over journalistiek. Want inderdaad, bronvermelding is in beginsel altijd verplicht, tenzij er echter redenen zijn om die niet te vermelden. Zoals het beschermen van je bron. Ik kan dat weten. Ik heb zelf geschreven voor de sportredactie van een regionaal dagblad en tijdens mijn studie heb ik het keuzevak 'mediarecht' gevolgd. Daarin heb ik dus zowel de theorie (wanneer moet je een bron vermelden, wanneer hoeft dat niet, wat kan je als journalist gebeuren als je dingen schrijft die niet waar zijn, hoe bescherm je je bronnen, etc.) als de praktijk gezien. Dacht jij dat ik mijn bronnen zou gaan onthullen als daar geen aanleiding toe was? Tuurlijk niet, dan is dat het einde van mijn bron en einde van mijn inside informatie. Het ergste dat dan kan gebeuren is dat ik een procedure aan mijn broek kan krijgen waarin dan de rechter gaat beoordelen of ik terecht mijn bron bescherm of dat ik die dan alsnog prijs moet geven. Dat kan je ook gewoon nakijken trouwens er zijn meer dan voldoende zaken bekend hierover, waarin soms zelfs journalisten 'gegijzeld' worden (door jusititie) omdat ze weigeren hun bronnen bekend te maken. Ook kan een persoon die zich benadeeld voelt een klacht indienen bij de Raad voor de Journalistiek. Wat ik altijd deed was rugdekking zoeken bij de Hoofdredactuer. Die vertelde ik wie de bron was en zo wist ik altijd dat ik mijn nieuws kon brengen. Overigens, de regel in journalistiek is ook nog eens 'één bron=geen bron'. Je moet dus altijd naast je ene bron, tenzij de informatie om welke reden ook geloofwaardig of duidelijk is, altijd nog steun vinden in andere bronnen of stukken.

Overigens vind ik je argument dat 'ik ook niet kan weten of Driessen gelijk heeft' niet heel sterk. Ik kan exact hetzelfde tegen jou zeggen, snap je? Jij weet niet of hij ongelijk heeft....

Anyway, over de stiel van Driessen zijn we het eens, over de inhoud absoluut niet, dat is helder. Enne, zolang we hier lekker veel over discussieren, blijven dit soort topics natuurlijk zeker ook op VZ verschijnen natuurlijk. Levert allemaal lekker veel clicks op, en daar gaat het uiteindelijk ook om op deze site.



11 februari 2019 om 12:06
0

"uiteraard heeft Diessen het hier over dingen die waar zijn? Dat is me nogal wat Kante. Heb jij bewijs voor het spelerspact tegen ten Hag, of dat Mathijs de Ligt jaloers is op Frenkie?"

Uiteraard hoef ik helemaal niets te bewijzen. Dat zou aan Driessen zelf zijn, mocht hij in een rechtszaak belanden en hij wordt gevraagd om aan te tonen waar hij zijn stukken op baseert.

Maar ik snap wel wat je zegt. Uiteraard was ik er niet bij. Ik schat in jij ook niet. En ik ga jou ook niet vragen om te bewijzen dat er géén spelerspact tegen Ten Hag is natuurlijk.

Ik geloof gewoon dat wat Driessen zegt een kern van waarheid heeft. Ik ken voldoende journalisten die clubwatchers zijn en van allle geruchten en dingen die er spelen komt nog niet eens een fractie naar buiten! Sommige dingen zijn zo heftig, daar durven journliasten niet eens hun handen aan te branden. Ook dat bewijst op zichzelf natuurlijk helemaal niks, dat klopt, maar alles afdoen als 'leugens, leugens en frustraties want.....' dat vind ik pure onzin.

Driessen overdrijft schromelijk. Dat is wat columns doen en dat is gewoon de schrijftaal - stijl van de krant van Reactionair en politiek incorrect Nederland. Maar hij verzint het echt niet allemaal zelf. Zo werken die dingen gewoon niet.

11 februari 2019 om 12:08
0

Finale

"en dat Driessen bronnen heeft dat is wel duidelijk, echter wil dat nog niet zeggen dat alles wat hij schrijft waar is. Vaak is 50% op waarheid berust en de overige 50% is zijn ''waarheid''"

Ik vind wat je hier schrijft al tig keer beter dan:
'die Driessen liegt de hele boel bij elkaar het is een gefrustreerde hond die een hekel aan Ajax heeft.

Natuurlijk is niet alles waar en dikt hij dingen aan. Maar in de kern beschrijft hij wel degelijk wezenlijke dingen die hij niet verzint maar die hem door bronnen binnen Ajax gewoon op een presenteerblaadje aangereikt worden.

11 februari 2019 om 12:15
0

Scepticus

"hij heeft helemaal geen goede punten, maar hij maakt gewoon gebruik van de situatie die is ontstaan om iets waar hij voor de winterstop al continu mee bezig was, te intensiveren: Het omzagen van de stoelpoten van Ten Hag. "

Van iemand als jou verwacht ik een wat minder cynische visie op de primaire taak van de oonafhankelijke pers in een democratische samenleving.

Media en zeker de geschreven pers, is als sinds mensheugnis niets anders dan de luis in de pels van het etsablishment. Jij zult het 100% met mij eens zijn (aanname, maar ik denk dat ik hierin gelijk heb) dat het niet de taak is van de media om als huisspreekbuis van dat establishment te fungeren en alleen maar positief te berichten en veren in kontjes te steken. De pers volgt kritisch en bericht dus ook kritisch. De positieve berichtjes en de kritiekloze stukken kunnen dan van Ajaxtv, de mediastaf van Ajax en van de persvoorlichter komen.

Beetje raar ook dat jij die fundamentele functie van de pers, omdat het nu over Ajax gaat, op deze manier ter discussie stelt. En ja, Driessen overdrijft enorm in zijn stukjes, maar ook jijn maakt een fundamentele fout door te suggereren dat Driessen het allemaal verzint puur vanwege een persoonljike agenda. En dan nog, al zou hij die 'agenda' hebben. Dat maakt van Driessen inderdaad een zielige vent, maar de dingen die hij dan zegt, op basis van zin bronnen, echt niet minder waar.

11 februari 2019 om 12:20
0

Kante, discussieren is ook prima, geen problemen mee. We zijn het er over eens dat ie dingen aandikt. En tuurlijk, als dingen goed gaan, gaat de verkoop omhoog. Maar je kan niet 34 maandagen lang (duur van de competitie) het zelfde schrijven over een goedlopend Ajax. Dan verkoop je geen krant extra meer na een week of vier, behalve aan het eind als Ajax kampioen is, want dat wil iedereen graag lezen. Ik begrijp je punt dus, maar dat is korte termijn verkoop. Over de lange termijn werkt dit natuurlijk niet. En daarom heeft Driessen (De Telegraaf) baat bij sensatie. Dat levert hits en stijgende verkoopcijfers op.
Ik zeg trouwens niet dat Driessen keihard liegt, dat voor de duidelijkheid. Ik vind dat ie marchandeert met de waarheid. Wel een essentieel verschil.
En over bronbescherming: ik begrijp best dat je je bron niet hoeft vrij te geven. Maar dan valt niet te controleren wat de waarheid is. En dat probleem heerst er van mijn kant bij de verhalen van Driessen. Ik vertrouw hem niet, omdat hij niet vaak met feiten komt en hij brengt het als de waarheid. Ik weet echter inderdaad niet of hij ongelijk heeft. Maar naar mijn mening moet je je uitspraken beargumenteren en onderbouwen met feiten. En dat doet hij nooit en dus heeft hij de schijn tegen, tot ie het tegendeel bewijst.
Ach Kante, we hoeven het ook helemaal niet eens te worden. Zijn leuke gesprekken en gelukkig heeft iedereen recht op zijn eigen mening. Ik ga echter toch kijken of ik me kan voornemen om gewoon niet meer op Driessen te reageren. En of ik me daaraan kan houden. Gaan we het gewoon weer over andere dingen hebben

11 februari 2019 om 12:28
0

Formus

Haha, blijf vooral reageren, is goed voor de site!
Daarnaast hebben we voldoende andere onderwerpen om over te discussieren!

11 februari 2019 om 08:06
0

Na het gelijkspel, ajax-heracles, in de Arena won Ajax vervolgens van Luik. Hoop dat ze zich nu weer kunnen herpakken. Jammer dat er geen enkel bericht van Heracles over deze wedstrijd voorbijzeilt. Heb sinds lange tijd echt genoten van de inzet op het veld en de sfeer in het stadion.

11 februari 2019 om 08:40
0

Ik ben niet voor Psv, zoals wellicht te zien is aan mijn foto. Maar ik word ook doodmoe van het bashen van Driessen op Ajax en voornamelijk op Ter Hag. Het zit Ajax gewoon even niet mee, elke club gaat wel eens door zo'n fase. De geschiedenis heeft geleerd dat deze slechte fases bij mijn cluppie gewoonlijk wat langer duren ( helaas ).
Tegen Madrid zal het heel lastig worden, maar ik hoop echt op een mooie pot en uiteraard een overwinning voor Ajax.

11 februari 2019 om 09:31
0

Het is ook gewoon erg simpel wat Driessen doet. Je hebt met Tadic, Ziyech, Neres en Vd Beek vier spelers voor drie posities. Wie van die vier er ook op de bank zit, Driessen gaat zeggen dat dit onbegrijpelijk is.

Daarnaast is iedere overwinning volgens hem te danken aan de spelers en ieder puntverlies te wijten aan Ten Hag.

Geen idee wat Ten Hag hem ooit heeft aangedaan, maar het komt nu over als een soort persoonlijke vete.

11 februari 2019 om 10:02
0

Donny kan heel goed ern linie terug zakken en Schone er uit, en dan Ziyech of Tafic op 10. De frivoliteit heeft weer eens plaats gemaakt voor een systeem net als onder De Boer, waar er ook steeds middenvelders op de vleugel stonden. Ajax is zowat het enige top team zonder echte grillige vleugelspelers, dat werkt niet meer in het hedendaagse voetbal.

11 februari 2019 om 11:07
0

@cr7_arsenal

Je hebt grotendeels gelijk. Alleen grillige buitenspelers..... niet echt nodig. Hoe je de flanken bespeelt, maakt niet uit. Als ze maar bespeelt worden. Neem Alba of Marcello, Daar hoeft helemaal niemand voor te spelen.
Bij ajax is de middenlinie het probleem. De Jong moet steeds verder terug omdat Schone niets repareert of opzet. Hierdoor is vd Beek ook niet meer bereikbaar.
Donny op 6 en Huntelaar/dolberg in de spits Daar tussen/omheen Tadic, Zyech, De Jong en Neres. Die moeten natuurlijk wel weten wie wat doe, wat nu niet het geval is.
Men heeft eigenlijk alleen gespeeld op de klasse van Zyech, Tadic en de Jong. Die zijn niet in vorm nu, maar men kan niet op een basis teruggvallen omdat die er niet is. Heel slechte coaching/training is daar de oorzaak van.
Btw de verdediging kan blijven staan, maar nooit met Schone EN Blind in het centrum. Dat is vragen om problemen.

11 februari 2019 om 11:10
0

cr7_arsenal, Ik ben het deels met je eens, alleen hebben wij geen stofzuiger op het middenveld en dat is Schone of Donny niet. 4x kampioen geworden met elk jaar een stofzuiger op het middenveld: Blind, Anita, Poulsen. PSV heeft een Hendrix, had ervoor Guardado.

Het gaat om prijzen pakken maar ik lees heel vaak, geef ons maar mooi voetbal.
pff liever De Boer voetbal en prijzen dan Barca spel zonder prijs..

11 februari 2019 om 12:08
0

Inderdaad. Frenkie heeft nu maniertjes. Hij heeft gewoon slecht gespeeld. Mag dat een keer. Die gast is 20. Wat een trieste kerel. Die mag dagelijks wanprestaties leveren

11 februari 2019 om 09:15
0

Wat ik hier wel bijzonder aan vind is niet zozeer dat Driessen ongelijk zou hebben, want ik geloof best dat er een kern van waarheid in schuilt, maar dat hij als een straatvechter alles uit de kast haalt om bepaalde personen in een kwaad daglicht te stellen.

bv: het salarisplafond..
Het doorbreken hiervan is noodzakelijk gebleken om goede spelers als Tadic aan te trekken (en Bllind btw ...). Op zich natuurlijk een prima maatregel als je verder wilt komen. Maar nu zou het volgens Driessen voor scheve gezichten zorgen.
Je kan het als club dus nooit goed doen als je niet al je wedstrijden wint (wat schier onmogelijk is). Wat een heerlijk vak toch ... analist of journalist.

11 februari 2019 om 09:57
0

Ongelofelijk wat een onzin die man mag blijven uitkramen. Blijkbaar is er een markt voor onder de Telegraaflezers of een andere commerciële drijfveer anders zou Driessen toch al lang de laan uit gestuurd zijn.

11 februari 2019 om 10:17
0

Sanogo

"ongelofelijk wat een onzin die man mag blijven uitkramen. Blijkbaar is er een markt voor onder de Telegraaflezers"

Een markt onder de De Telegraaflezers? Je bedoelt, de De Telegraaflezers zijn die markt! Kijk even op de voorpagina van die 'krant', in plaats van alleen naar de sportpagina. Zie jij verschil? Ik niet.

11 februari 2019 om 11:10
0

De Telegraaf is gewoon heel laagdrempelig, sensationeel nieuws. Dit verkoopt goed onder mensen die graag over spanning en sensatie lezen, en niet zo zeer waarde hechten aan journalistieke kwaliteit en waarheden.

Desalniettemin gok ik dat er best een kern van waarheid in zit hoor, dat het enorm onrustig kan zijn binnen de kleedkamer en sommige spelers heel erg in zichzelf zijn gaan geloven.toch zou je denken dat echte ervaren professionals als Tadic, Blind en Huntelaar die groep dan ook bij elkaar moeten kunnen houden.

11 februari 2019 om 15:54
0

@ Constant kante:

Ik heb nog hoop dat er ook onder de Telegraaflezers mensen zijn die door de zielige pogingen van Driessen heen prikken, maar misschien heb je gelijk.

Laatste discussies Bekijk in het artikel

Discussie-details

Bergy
Geplaatst op 11 februari 2019 om 06:44

Kleedkamerpact Ajax is ‘opgeblazen’: ‘Frenkie de Jong krijgt plots maniertjes'

Maandag, 11 februari 2019

Artikel bekijken
Meer discussies op dit nieuws

262 fans
Aanvaller, 32 jaar
SeizoenClubW
2018/2019 Ajax 18 4 2 0
2017/2018 Ajax 30 10 6 0
2016/2017 Ajax 27 7 3 0
2015/2016 Ajax 24 4 1 0
2014/2015 Ajax 29 8 0 0
Laatste voetbalnieuws

Kasper Dolberg erkent: ‘We wilden dat hij een gele kaart kreeg’

Sergio Ramos kreeg woensdagavond op bezoek bij Ajax een gele kaart en mist daardoor de return in Santiago Bernabéu. Na afloop van het heenduel in de Champions League werden door verschillende...Lees verder

Ajax

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
1.PSV5658
2.Ajax5053
3.Feyenoord4220
4.AZ3717
5.Vitesse305
Voor de complete stand: Eredivisie
SpelersPositieW
André OnanaKeeper10
Joël VeltmanVerdediger10
Mitchell DijksVerdediger10
Nick ViergeverVerdediger10
Matthijs de LigtVerdediger10
Hakim ZiyechMiddenvelder11
Frenkie de JongMiddenvelder10
Voor de complete selectie: Clubpagina Ajax.
Programma 
Uitslagen
Voor de alle wedstrijden: Clubpagina Ajax.
X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren