Bekijk in artikel
5 december 2018 om 15:31
0

Helaas, zo gaat dat in Rusland. Hadden ze dat hier gedaan kwamen ze er vanaf met een lullig taakstrafje. Vind dat deze mannen wel een 2e kans verdienen maar helaas. Voetballoopbaan is voorbij.

Reacties

5 december 2018 om 15:39
0

Helaas? Wat is er helaas aan? Eigen schuld toch? Dikke prima dat ze gestraft worden.

5 december 2018 om 15:42
0

Ja, maar op de voetbalvelden lopen heel wat spelers rond die met drank op achter het stuur zijn gekropen. Dat vind ik veel erger dan een vechtpartijtje!

5 december 2018 om 15:57
0

Prima dat ze gestraft worden. Maar wat mij betreft helaas dat je dan maandenlang in voorarrest moet zitten.

6 december 2018 om 00:33
0

Ik weet niet hoe prima dit allemaal is. De Russische overheid is niet erg betrouwbaar. Wellicht is er meer aan de hand. Die Poetin moet je niet onderschatten!

6 december 2018 om 12:40
0

Als jij denkt dat er wellicht meer aan de hand is, dan heb jij duidelijk de beelden niet gezien van hoe die twee zich ernstig hebben misdragen.

6 februari 2019 om 16:30
0

Ik wou net zeggen! Nu mogen ze de gevolgen hiervan ervaren. Duidelijk statement naar andere spelers/sportmannen etc. dat dit niet wordt geaccepteerd

5 december 2018 om 15:44
0

Helaas? Je mishandelt 3 personen op 1 avond zonder enige reden. Mishandeling met ernstige letsel en vandalisme doen deze heren en jij vind dat ze een 2de kans moeten krijgen? Dit zijn mensen die problemen veroorzaken in de maatschappij. Hierdoor durven ouderen niet meer de straat op. Ik ben blij dat landen als Rusland hier gewoon streng tegenop treedt. Je bent prof voetballer en hebt een voorbeeld functie voor de maatschappij. Hier zou Nederland een voorbeeld van moeten nemen.

5 december 2018 om 15:47
0

Waar haal je dat zware letsel vandaan? Verder wel met je eens. Ze komen er nog goed vanaf want buiten Rusland mogen ze gewoon voetballen. Die vinden vast nog wel een club. Daarnaast hebben ze jarenlang goed verdiend verwacht ik.

5 december 2018 om 15:53
0

Feyepool

"mishandeling met ernstige letsel en vandalisme doen deze heren en jij vind dat ze een 2de kans moeten krijgen?"

Absoluut! Iedereen verdient een tweede kans! Dát is namelijk één van de wezenlijke verschillen tussen een Rechtsstaat, zoals Nederland, en totalitaire regimes, oligarchies en andere vreselijke dictatoriale landen.

Ga even van jezelf uit. Zou jij het fijn vinden dat als je een keer over de schreef gaat jij ook, na het doen van boete en het uitzitten van een vooraf voorgeschreven straf, gewoon jouw tweede kans krijgt of zou jij zeggen van jezelf: 'joh, ik heb de wet overtreden, gooi mij maar levenslang de cel in met water en brood'?? Nee toch? Nou, dan geldat dat ook voor anderen, in mijn ogen.

5 december 2018 om 17:18
0

Gedeeltelijk met je eens, afhankelijk van wat je doet, verdien je soms gewoon geen tweede kans, maar dan moet je idd wel wat zwaarders doen als 3 mensen klappen geven.
Ik denk dat Feyepool meer doelt dat deze spelers als voetballer geen tweede kans moeten krijgen, en niet zozeer levenslang de bak in hoeven. Kijkend naar hun leeftijd en de verwachte straffen, verwacht ik ook niet dat ze nog zullen terugkeren als voetballer.

5 december 2018 om 18:44
0

Ben het dels met je eens. Voor mij is het een groot dilemma. Aan de andere kant heeft Michael P. Ook een tweede kans gekregen, omdat dat nou eenmaal gaat in onze rechtstaat. Kijk hoe goed dat heeft uitgepakt. Nederland is een prachtig land maar wat betreft straffen zijn wij hier echt de weg kwijt en hier zijn tientallen voorbeelden van te vinden.

6 februari 2019 om 18:02
0

Met alle respect, maar 'een tweede kans' gaat in dit geval bij mij niet op. Je zou maar zo in elkaar gerost worden en alles verliezen en dan komen deze twee voor een 'tweede kans'.. Dikke doei zeker? Typisch Nederlands dit!

6 februari 2019 om 18:44
0

@wazza,

Op basis van de berichten die ik in de Russische media heb gelezen, kan ik niet anders dan het met je eens zijn. Die twee hebben hun hele voetbalcarriere zo veel controversie veroorzaakt dat ik me afvraag of ze hier lering uit hebben getrokken.

6 februari 2019 om 20:39
0

Nippon

"voor mij is het een groot dilemma. Aan de andere kant heeft Michael P. Ook een tweede kans gekregen, omdat dat nou eenmaal gaat in onze rechtstaat. Kijk hoe goed dat heeft uitgepakt. "

Maar natuurlijk gaat het hier om een groot dilemma. Dat zijn de meeste van dit soort vraagstukken nu eenmaal. Het is nooit zwart of wit, een keuze voor het één levert altijd negatieve effecten op voor het ander.

Maar mijn punt is vooral dat je op basis van uitwassen en uitzonderingen nooit een algemene regel moet baseren. Dat er bij hoge uitzondering dus iets mis gaat betekent in mijn visie (die gelukkig gedeeld wordt door de meeste mensen in Nederland) simpelweg dat het dus in verreweg de meeste gevallen gewoon goed gaat. En de een vind nu eenmaal dat ik liever tien boeven op straat heb dan één iemand onschuldig in de bak, een ander stopt liever tien onschudligen in de cel om te voorkomen dat er één boef op straat loopt. Gelukkig leven we hier in een land dat niet gelooft in keiharde repressie. En daarom is er hier een Rechtstaat en in andere landen, zoals Rusland, in mijn ogen niet.

5 december 2018 om 16:03
0

samson

"hadden ze dat hier gedaan kwamen ze er vanaf met een lullig taakstrafje. "

Ik vermoed dat deze opmerking is gebaseerd op het hele merkwaardige fenomeen dat mensen in Nederland denken dat onze rechters 'soft' zijn en dat er hier in Nederland 'veels te soft' gestraft wordt. Geen idee waarom mensen dat denken, al zal het wellicht te maken hebben met het feit dat wat populistjes en hun trawanten bij voortduring deze fake news verspreiden. Maar de feiten zijn volledig anders.

Er is allang gebleken dat Nederlandse rechters, in vergelijking met de overige Westerse Landen in Europa, de strengste straffen uitdelen. Okay, als je dat afzet tegen rechters in Rusland, China, Saoudi Arabië of de VS, ja, okay, dan hebben wij inderdaad hele softe rechters. Is denk ik ook maar goed, want in de VS (in bepaalde staten) worden verdachten die drie keer een brood stelen tot levenslang veroordeeld. Dat is even krankzinnig als dat het triest is.

Dus nee, dat in vergelijkbare gevallen mensen er met een 'lullig taakstrafje' vanaf zouden komen is onzin. De richtlijn van het OM voor zware mishandeling is gewoon 6-18 maanden gevangenisstraf!

5 december 2018 om 16:31
0

Inderdaad. Je ziet het bij die Dean Saunders die een aantal jaar geleden nog een talentenshow won. Heeft ook 18 maanden waarvan 6 voorwaardelijk voor het in elkaar slaan van zijn ex vriendin. Dus ook voor dit soort gevallen gelden geen andere straffen. Maar toch, voetballers zijn ook wel eens gematst in bepaalde zaken als ik het goed heb...

5 december 2018 om 16:49
0

-NEC-

"maar toch, voetballers zijn ook wel eens gematst in bepaalde zaken als ik het goed heb..."

Is dat echt zo? Misschien is dat zo, maar ik ken daar eigenlijk geen voorbeelden van. Als jij ze hebt hoor ik ze graag.

Maar eerder dingen als Kluivert Sr., die heeft gewoon exact de straf gekregen die volgens alle richtlijnen normaal was voor first offenders. Geen aftrek, geen korting, gewoon straf conform richtlijn dus zoals iedere burger dat had gekregen.

Maar, eerlijkheid gebied wel te stellen dat het Strafrecht wel de mogelijkheid biedt aan rechters om echt helemaal passend en naar maatwerk te straffen. Dat betekent dat rechters, als ze daar aanleiding toe zien, rekening kunnen en mogen houden met bepaalde specifieke eigenschappen of omstandigheden van de verdachte. Zoals dat omgekeerd ook kan, de wet kent vor bepaalde misdrijven, zoals mishandeling, strafverzwarende omstandigheden. Slaan met voorwerp, bv, werkt strafverhogend. Is er letsel, hogere straf. etc. Gaat slachtoffer uiteindelik dood aan zijn verwondingen, dan hogere straf, etc.

Maar, dus ook feiten en omstandigheden die strafverminderend kunnen werken.

Voorbeeld is iemand die met alcohol heeft gereden. Als die persoon afhankelijk is van zijn rijbewijs, bv om zijn werk te doen en inkomen te genereren, dan kan de normale ontzegging rijbevoegdheid ook voorwaardelijk opgelegd worden. En voordat je op je achterste poten gaat staan, het zou niet voor het eerst zijn dat de mensen die nu hier in dit topic hard roepen dat we softe rechters hebben ooit eens zelf voor het bankje syonden of moeten staan en dan God op hun blote knietjes danken dat ze niet zes maanden op water en brood zijn gezet (want softe rechters hier hoor, .... nounounou...) maar dat ze zelfs hun rijbewijs mogen houden omdat ze van hun werk afhankelijk zijn. Ik maak het in ieder geval vaak mee dat de hardste schreeuwers vooral de mensen zijn die vinden dat regels en wetten vooral dingen zijn waar andereb zich aan moeten houden en niet zijzelf.

5 december 2018 om 16:56
0

@ constant kante

Je kan in Nederland inderdaad beter een persoon doodrijden dan zwaar mishandelen. Als je iemand doodrijd terwijl je aan het app'en bent krijg je immers wel een taakstraf van 120 uur. Daarvoor mag je ook iemand meerdere keren onzedelijk betasten. Zulke zware straffen zie je inderdaad nergens.je kunt ook beter iemand bij een zogenaamde ontgroening een hersenbeschadiging bezorgen. Dan mag je 240 uur schoffelen (Na een eis van dat geweldige OM van 180 uur). Ik zal wel een populist zijn die fake news verspreidt met deze uitspraken. Die zogenaamde richtlijn van het OM bij zware mishandeling. Dat is pas fakenews.

5 december 2018 om 17:14
0

Master D

"ik zal wel een populist zijn die fake news verspreidt met deze uitspraken. Die zogenaamde richtlijn van het OM bij zware mishandeling. Dat is pas fakenews."

Aparte slachtofferrol die je hier probeert aan te meten, maar inderdaad, als je stelt dat die richtijn niet bestaat (*en dat doe je ook, want je noemt dat fake news) dan klets je uit je nek. Punt. Meer kan ik er niet van maken. Ik merk op dat ik het verder ook bijzonder merkwaardig vind dat je op een duuidelijk en met feiten onderbouwd argument reageert door maar wat te roepen, zonder onderbouwing of feit(en). Anyway, ik heb hier een uitspraak voor je. Uit 2015.

Dood door schuld, chauffeur was bezig met Social media en rijd iemand dood. Vonnis 240 uur dienstverlening. Maar waarom? Omdat niet wettig en overtuigend bewezen kon worden, in dit geval, dat sprake was van roekeloos rijden. En aangezien dat nu eenmaal wettelijk bestanddeel is, kon deze verdachte niet voor de zwaarste vorm veroordeeld worden. In dat geval zou de straf namelijk op 3-6 maanden gevangenis uitgekomen zijn. Aangezien we hebben afgesproken dat we mensen alleen veroordelen als de schuld én verwijtbaarheid vast staan, wat in dit geval dus niet zo bleek te zijn, is het niet raar om te volgen dat als een bestanddeel niet kan worden bewezen je dus ook die straf niet op kunt leggen.
https://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?i...
Maar bottom line is, alles gaat dus om de details, om de feiten van die zaak, de specifieke gevallen en de omstandigheden .overigens, als er alcohol betrokken was geweest, dan was een taakstraf niet eens in beeld geweest.

Anyway, als je echt persé van alles wilt roepen omdat je je, kennelijk, opersoonlijk aangevallen voelt door mijn opmerkingen (why trouwens?), zorg dan wel dat je op feiten kunt steunen. Want maar wat roepen in je teleurstelling dat is wel mager.

5 december 2018 om 17:30
0

@master D, "k zal wel een populist zijn die fake news verspreidt met deze uitspraken. "

Toch goed dat je jezelf goed kent, ouwe onrustzaaier. Dergelijk anekdotisch geleuter gaat nergens over en voedt alleen onderbuikgevoelens.

Constant Kante heeft helemaal gelijk; wij straffen hier keihard vergeleken met onze omringende landen, wat de landen met een vergelijkbare cultuur zijn. Onze rechters gaan namelijk mee met wat het volk wil; dat is democratie.

5 december 2018 om 17:41
0

Constant Kante

Veel leden trappen in je leuke lange teksten met leuke woordjes, die vaak genoeg wel beargumenteerd worden, en daar profiteer je van. Gelukkig zijn er nog leden, zoals ik, die niet zo makkelijk te misleiden zijn.

Hoezo verdienen die kerels een tweede kans? Je vergelijkt Rusland met Nederland vanwege de vele kansen dat Nederlandse burgers krijgen na misdragingen en criminele daden? Daar heb je een punt in. Ze krijgen inderdaad vaak een tweede kans. En dat is precies het probleem.

Als jij het lekker vindt dat moordenaars, pedofielen en verkrachters tweede kansen moeten krijgen ben je net zo dom als al de rest. In Spanje krijgen Messi, Ronaldo en co nooit een straf omdat ze geld zat hebben. Sinds wanneer is criminaliteit te rechtvaardigen met een flinke budget? Ik zal je zeggen wanneer dat gebeurt: bij corruptie en staten die onder druk gezet worden door maffiosi. Dat jij dat goedkeurt maakt je, sorry voor m'n taalgebruik, even lomp als al die corrupte politici.

Nee, Rusland krijgt van mij respect. Met de grond gelijk maken deze twee randdebielen. Omdat ze lekker op een balletje kunnen trappen gelden die regels niet meer voor hun? Je praat over eenmalig over de schijf gaan en dat dat een tweede kans moet krijgen. Welkom op aarde kerel, dan had je maar niet moeten drinken tot je niet meer kon zien of dan had je maar geen haatdragende daden gedaan die konnen leiden tot moord.

Dat Nederland en België moordenaars en pedofielen tweede kansen bieden is absurd, tenminste dat vind ik. En heel Azië bijna. Én Amerika. Waarom? Je vernielt een kleine meid haar lichaam en dumpt haar nadien weg uit genot. Zo'n persoon verdient een tweede kans? Of je vernielt iemand z'n leven door z'n moeder of kinderen te vermoorden. Hallo zeg, zulke mensen verdienen maar één ding: de doodstraf. Niets meer dan dat. Weg met dat crapuul.

Voor je weer een lange essay schrijft en uren rond de pot draait, bespaar me dat en antwoord op de vraag.

5 december 2018 om 17:55
0

@ constant kante

240 uur voor iemand doodrijden is het standaard afreken tarief in Nederland. Dat vindt jij een zware straf schijnbaar. Dat is niet 1 voorbeeld, daar zijn 5 a 6 voorbeelden van:

- Veroorzaker dodelijk ongeluk in Meijel. 3 personen doodgereden voor 120 uur. Nog een tijdje voortvluchtig geweest ook. In hoger beroep ging het iets beter met 15 maanden. Maar gelukkig lieten ze hem vervroegd vrij, waardoor ie amper gezeten heeft.
- Veroorzaker dodelijk ongeluk op Texel. 120 uur taakstraf
- Casper van W. deelnemer aan een straatrace met zijn vader, waarbij een onschuldig slachtoffer viel 100 uur taakstraf. Verdediging richtte zich vooral op mogelijke fouten van het slachtoffer en alle getuigen waren leugenaars.
- 240 uur taakstraf voor een buschauffeur die een meisje in Maastricht dood rijdt.
- Meneer Willem V. kreeg 240 uur omdat ie in Zwolle niet oplette dat het stoplicht op rood stond en een meisje van 14 doodreed.

Ik noem dat geen zware straffen al zit daar geen opzet bij. Dus de stelling dat je in Nederland beter iemand kunt doodrijden dan zwaar mishandelen is gewoon waar. Daar is niks populistisch aan.

5 december 2018 om 18:24
0

Adelante. Help me even, waar heeft Constant Kante gezegd dat moordenaars en pedofielen een tweede kans horen te krijgen? Daarnaast roep je heel hard dat Messi en Ronaldo niet hoeven te zitten omdat ze geld hebben? Ook waar haal je dat vandaan? Als je de wet in Spanje rondom dat geval kent, zou je dit niet roepen. Zoek het maar op, want je wil blijkbaar geen lange verhalen..

5 december 2018 om 18:58
0

Isco

Ik doel op een voorgaande uitspraak van hem die hij al héél vaak heeft zitten manifesteren in z'n essays. Het ging niet zozeer om de comment op dit artikel, maar z'n visie in het algemeen aangaande dit onderwerp. Het feit dat Europa (Nederland, België,...) de beste straffen uitdeelt op aarde én dat België en Nederland andere landen voor zitten wat betreft tweede kansen geven aan criminelen en pedofielen, verkrachters etcetera.

Napraat onzin gepaard met mooie jargon kan het kleinste kind. Stel je nou eens voor dat jouw dochter of zoon compleet vernietigd wordt door een "psychisch gestoorde" of een pedofiel. Gaan we die lekker een tweede kans geven gozer? Zit je zo zwak in elkaar of heb je simpelweg geen liefde voor je eigen kind? Al goed dat Amerika niet op die manier werkt. Afstraffen dat tuig en afval. Voor eeuwig en altijd.

Ik geloof dat jij de wet in Spanje beter kent dan ik, maar zoals ik al zei: sinds wanneer rechtvaardigt een som betalen je criminele daden? Beantwoord de vraag en niet wat je wilt lezen.

5 december 2018 om 19:42
0

Oké, wat hij in andere topics heeft gezegd betreffende dit onderwerp weet ik niet dus kan ik niet over oordelen. Wat betreft het vernietigen van mijn dochter(5 maanden inmiddels) door een psychopaat of pedofiel: daar staat in mijn ogen natuurlijk geen straf hoog genoeg op. Wat mij betreft voor altijd opsluiten, zo ongeveer waar Joran nu zit. Maar de Nederlandse wetgeving leent zich hier helaas niet voor. Dat heeft niks met rechters of het OM te maken, maar puur de wetten. Jurisprudentie zal ook geen zoden aan de dijk zetten want zulke straffen worden hier in Nederland als ‘mensonterend’ gezien. Wat betreft de Spaanse wet (vooral met betrekking tot de belastingontduiking): voor straffen onder de 2 jaar hoeft iemand die een first offender is, deze straf niet uit te zitten maar kan deze worden afgekocht. Heeft niks met het rechtvaardigen van je criminele daden te maken, maar wederom met de wetten. Bovendien is dit voor de Spaanse regering een betere deal dan het uitzitten van de straffen. Nu levert het geld op ipv dat het geld kost.

5 december 2018 om 19:44
0

@adele

Kennelijk ken jij veel gevallen van misbruik? Helaas zijn de meeste zaken een stuk gecompliceerder. De meeste gebeuren door bekenden van de slachtoffers wat dat soort zaken bemoeilijkt.

Ook lijkt jij te doelen op de doodstraf. Of vergis ik mij hierin?

Helaas zijn er ook genoeg voorbeelden van valse aangiften. Of dat mensen onterecht vast komen te zitten door mensen die graag een zondebok aanwijzen. Je moet er toch niet aandenken dat er onschuldigen door een rechtssysteem worden vermoordt?

Natuurlijk behoren mensen te boeten voor hun zonden. Maar laat de uitspraken svp aan de rechters over. Als je het aan het volk overlaat dan hebben wij weer openbare executies.

De oermens wilt altijd direct oog om oog etc.. Helaas zijn de meeste bijna net zo barbaars als de daders.

Gewoon per geval kijken naar een zaak en daar een passende straf erbij zoeken.

6 februari 2019 om 16:20
0

@Constant kante ik heb met je comments met veel interesse en aandacht gelezen. Dank voor dit kleine lesje Nederlands (straf)recht!

6 februari 2019 om 16:26
0

Mag ik je erop wijzen dat jouw tekst minstens net zo lang is? Zij het doorspekt met spel- en taalfouten, iets waar Constant Kante niet op te betrappen is.. Een verder verschil is de logische opbouw en het aanhalen van feitelijkheden uit de Nederlandse wet versus het random gooien met (serie)moordenaars en pedofielen. Ook Constant Kante zal beamen dat ons rechtssysteem niet foutloos is, maar in het scala der rechtssystemen wereldwijd is het in mijn optiek een van de rechtvaardigste.

6 februari 2019 om 17:31
0

Kamiel

Punt is absoluut niet de eventuele taalfouten maar het feit dat Adelente, kennelijk, zich al tijden stoort aan mijn bijdrages hier. Ik snap het niet helemaal maar kennelijk vind jij zo enorm doortimmert en goed onderbouwd of zoiets, want inhoudelijk heeft hij nog nooit op mij gereageerd. Kennelijk bevalt mijn stiel hem niet. Okay, dat kan, je kunt nooit iedereen tevreden en te vriend houden. So be it.

Maar wat ernstiger is, is dat hij een heleboel nonsens over pedofielen, verkrachters en 'de beste straffen op aarde en weet ik veel allemeel roept die ik absoluut niet gezegd heb. Daar ga ik uiteraard verder ook niet op in, dat snap je vast wel. Want die dingen lijken mij echt vooral het probleem van Adelente zelf. Maar goed, ik ben wel verbaasd dat iemand met, vermoed ik, hele reactionaire ideëen een avatar van Che Guevara heeft. Maar okay, het is wat het is.

5 december 2018 om 16:54
0

In Nederland word je ook gewoon keihard aangepakt als je oa met stoelen smijt op een persoon en vervolgens anderen zonder reden in elkaar slaat. Althans, dat mag ik hopen...

Laatste discussies Bekijk in het artikel

Rusland

FIFA ranking: 50
43 fans
Selectie
Actuele wedstrijden
SpelersPositieW
Andrey EshchenkoVerdediger40
Sergei IgnashevichVerdediger40
Aleksey KozlovVerdediger40
Igor DenisovMiddenvelder40
Alan DzagoevMiddenvelder40
Voor de complete selectie: Clubpagina Rusland.
Programma 
Uitslagen
Voor de alle wedstrijden: Clubpagina Rusland.
X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren