Bekijk in artikel
7 augustus 2018 om 21:57
0

Ongelooflijk, wat geef Ajax hier de overwinning simpel weg zeg. Iedereen ziet het aankomen, behalve Ten Hag. De enige die Ajax van prijzen kan weerhouden dit seizoen is Ten Hag zelf, wat een tactisch onbenul is dat zeg.

Dat blok De Jong-Schone voor de verdediging werkte voor geen meter, continue werden ze overlopen en konden ze er via het midden doorheen wandelen. Dat Schone mocht beginnen was al wonderbaarlijk, maar dat hij dan ook nog eens 88 minuten mag blijven staan is helemaal van de gekke.
Dat soort spelers worden altijd opgesteld onder het mom van ‘’ervaring’’, terwijl hij steeds dezelfde kinderlijke fouten blijft maken als een jongeling.

Reacties

7 augustus 2018 om 21:59
0

Zijn wissels waren ook lachwekkend... Schone speelde slecht en Neres speelde ook niets klaar. Ga je Ziyech en de Jong eruit halen. Veel onbegrip..

7 augustus 2018 om 22:00
0

Neres van links laten beginnen is ook gewoon debiel. Op rechts is hij veel beter.

7 augustus 2018 om 22:02
0

Mee eens. De wissels sloegen nergens. Al was de penalty zeer makkelijk gegeven.

7 augustus 2018 om 22:04
0

Neres op links is gewoon belabberd. Donder hem op rechts. Maar ja Ziyech heeft het ook verpest vandaag. Had gewoon die 0-3 moeten maken.

7 augustus 2018 om 22:07
0

In alle eerlijkheid was die penalty gewoon terecht.. hoe vervelend het ook was

7 augustus 2018 om 22:10
0

Nou ik zag het echt niet hoor. Vond het een wel hele simpele penalty

7 augustus 2018 om 22:13
0

Met ''tactisch onbenul'' doel ik ook op het wisselbeleid inderdaad. Veel te lang gewacht met ingrijpen, vanaf minuut 60 had er al wat moeten gebeuren. Dat je dan eerst Ziyech er af gaat halen maar de plek op het middenveld waar alles misgaat niet eerst behandeld is echt lachwekkend. Van de Beek of Eiting had Schone moeten vervangen. Wober (die ik zoiezo altijd in de basis naast De Ligt zou opstellen) had gebracht kunnen worden waarna Blind voor Schone of F.de Jong had kunnen worden gebracht. Zoveel opties, maar ze waren allemaal verkeerd en te laat.

Die Mazraoui is trouwens ook geen toppertje. Tegen een snelle tegenstander heeft hij het heel moeilijk en die penalty tegen is symbolisch voor zijn matige verdedigingswerk en onvoorzichtigheid in de 16. Neres op links ook nooit meer, en F.de Jong mag wel wat vaker vooruit denken in plaats van eerst de bal ontvangen, een pirouette draaien en daarna kijken wat je met de bal kan doen.

7 augustus 2018 om 22:29
0

Te makkelijk om ziyech de schuld te geven... huntelaar heeft bijvoorbeeld ook een niet te missen kans wederom gemist!

7 augustus 2018 om 22:54
0

Inderdaad zeer slecht geanticipeerd door Ten Hag.
De klasse van Tadic maskeerde de eerste helft een boel, maar een kind kon zien waar de zwakte lag bij ons team.
Donny bleek onder Bosz reeds elke keer als invaller een versterking te zijn voor Schöne, ik snap echt totaal niet waarom hij nog altijd niet op die plek speelt.
De wissels kwamen veel te laat, Ten Hag heeft zijn team tekort gedaan.

7 augustus 2018 om 23:17
0

De 6 positie is de garantie tot succes. Als je daar een goede hebt lopen sta je al bijna met 1-0 voor. Een type schöne is leuk voor de laatste 10 minuten maar je moet gewoon een degelijke loper hebben die het vuile werk doet en de bal afpakt. De 6 hoeft nog helemaal niet eens zo sterk te zijn voetballend met frenkie ernaast. Ik snap ook niet dat Ajax niet op zoek gaat naar een jongen op 6. Een type Hendrix bij ajax zal het al team al veel beter laten voetballen.

8 augustus 2018 om 02:59
0

Omdat een type Hendrix je spel in alle opzichten vertraagt. Er moet iemand staan die een bal goed in kan passen en gevoel voor ruimte heeft. Schone kan dat (liever niet op Europees niveai), Eiting kan dat en Frenkie kan dat. Keuze genoeg voor Ten Hag. Ik herrinner met nog Enoh, die een hoop ballen veroverde, maar de simpelste pass niet kon geven in de loop. Geen korte combinaties, steeds maar weer zichzelf aanbieden, waardoor de ruimtes dicht werden gelopen. Nee danku.

8 augustus 2018 om 06:46
0

Nou doe je hendrix tekort. Ik vind namelijk dat die inderdaad niet de snelste schakel is, maar wel degelijk betrokken kan zijn bij snelle aanvallen. Soms vind ik de vertraging van hendrix bij psv zelfs nuttig. Je loopt toch minder risico op een tegenaanval

8 augustus 2018 om 06:57
0

Neres en Tadic switchten goed, vind ik geen terechte kritiek. Mazraoui maakte één foutje, onervarenheid. Maar voor mij is de kern dat deze wedstrijd om ervaring vroeg. Met de wissels haalde tH ervaring weg. Waarom Ziyech, Schone en Frenkie er uit? Het hele middenveld vervangen en er minder ervaring voor terug. Na de 1-2 had er gescoord moeten worden. Ik zat te hopen op Siem of Wober ipv Neres om middenveld of laatste linie te versterken, slimmer de bal in de ploeg te houden.

8 augustus 2018 om 07:00
0

Blind kan dat ook heel goed.

8 augustus 2018 om 07:11
0

Maar wel amateuristische fout van mazaroui. Echt dom. Totaal onnodig.

8 augustus 2018 om 07:29
0

Vervlogen hoop dan, Siem was niet fit, en niet meegereisd.

8 augustus 2018 om 07:51
0

Hij ging al twee keer mis aan die kant. Standard heeft aardig loopvermogen en knalden een par goed er overheen bii mazraoui.

8 augustus 2018 om 07:56
0

Iedereen kan wel zeggen dat die fouten maakte en die, kortom het was na de 0 2 collectief falen van ajax on alle opzichten. Voorin kansen verprutsen, middenveld (zeker in de 2de helft) simpele passings fouten. Achterin, met namen de backs, niet kort genoeg. Ajax ging te ver achteruit voetballen ipv druk zetten. Wisselbeleid snapte ik ook niet helemaal maar zak wel een reden achter zitten. Het was ook zeer warm, misschien was dit wel een reden.

8 augustus 2018 om 07:59
0

Hahaha jij hebt er echt geen kijk op, Frenkie speelde dramatisch. Schone daarentegen een prima pot behalve de bal die hij inleverde tweede helft

8 augustus 2018 om 08:02
0

Hahaha ja, we hebben behoefte aan een type Hendrix! Wat ben ik blij dat jij niet op de positie van Overmars zit.

8 augustus 2018 om 08:18
0

Schone werd constant eruit gerend en won 0 duels! Al het gevaar kwam doordat zijn mannetje constant uit zijn rug liep. Hopelijk blind op de nr 10 volgende week (dus blind als cvm) en Frenkie of als rm i.p.v. Donny of in de verdediging naast de ligt. Het liefst als Rm en wober naast de ligt. Neres ook gewoon op rechts.

8 augustus 2018 om 08:37
0

We reageren ook wel in de waan van de dag. Standard was thuis gewoon een stuk agressiever en Ajax kwam door twee prima momenten voor. Maar wat mij betreft was Standard de betere en is het een terechte uitslag. Wat je Ajax kan verwijten is dat ze wat mij betreft te gemakzuchtig werden. Erg veel momenten dat ze de bal zo makkelijk weer kwijt waren. Mazraoui is nog een grillige speler, als Ajaxsupporter horen we toch te weten dat dit zo werkt bij jonkies? Die zakte gewoon door de ondergrens en dat kan gebeuren. Dat is verdedigde bij de 1-2 als een natte krant en daar hoor je niemand over. Was gewoon zijn fout. Het middenveld met De Jong is gewoon nog niet stabiel. Hij is sierlijk aan de bal, maar geen Nigel de Jong die voor je bikkelt. Dat moet hij ook nog leren. Komende week is het 100% zuiverheid geboden voor wat betreft de kansen. Anders word het een avondje zoals we va n Ajax gewend zijn in de voorronde.

8 augustus 2018 om 11:21
0

@jc63

je kan Ten Hag wel de schuld geven maar wat kan die er aan doen dat die Onana loopt te schutteren bij de eerste goal van Standard Luik? stopt hij die bal gewoon want die moet elke keeper gewoon hebben komt Standard waarschijnlijk echt niet meer op 2-2

7 augustus 2018 om 21:59
0

Zo denk je een stap dichter bij gegarandeerd Europees voetbal te zijn en ineens is het weg. Genoten van Tadic natuurlijk, maar de 2e helft is gewoon zonde om weg te geven.

7 augustus 2018 om 22:01
0

@tukkertje91 Ajax is al gegarandeerd van europees voetbal, hoe vaak moet dat duidelijk worden gemaakt..

7 augustus 2018 om 22:01
0

Die man heeft 4x de bal lekker geraakt, hoe kan je dit toch zeggen. Die had de rust moeten bewaren met 2-0

7 augustus 2018 om 22:01
0

Aan de bal zeker goed, maar oogde wel langzaam en bij de 1 2 doet hij ook niets.

7 augustus 2018 om 22:01
0

Europees voetbal is voor Ajax al binnen na de winst op Sturm Graz.

7 augustus 2018 om 22:02
0

Oh dat heb ik dan gemist. Dit is namelijk de 3e voorronde CL toch? Verliezer moet dan naar 4e voorronde EL dacht ik juist. Mijn excuses.

7 augustus 2018 om 22:11
0

Heb Tadic in de tweede helft niet meer gezien eigenlijk

7 augustus 2018 om 22:36
0

Klopt, net zoals Ziyech weg viel. En dan merk je dat Schone geen verdedigende middenvelder is en werden we compleet overlopen dwars door het midden.

Maar goed, is een uitstekend leermoment voor Ten Hag. Het moet een stuk degelijker. Dus alle kans dat Blind naar de zes positie vehuist. Dat scheelt al een slok op een borrel.

Ziyech zal verkocht worden, Tadic zal hem vervangen dus mag Neres weer vanaf rechts spelen, daar is hij echt beter dan van links. Verder komt Donny weer in het elftal, die is een stuk dynamischer dan Ziyech dus verdedigd veel meer mee.

En het allerbelangrijkste, Huntelaar gaat niet meer. Heeft veel teveel kansen nodig om te scoren en combineert zeer matig met de aanvallende middenvelders en buitenspelers. Zodra Dolberg er weer instaat heeft Ajax veel minder kansen nodig om goals te maken.

Al met al zie ik het wel positief in. Er staat een mooi elftal, nu alleen nog een betere balans in het elftal. Het is nu te aanvallend, maakt ons iets te kwetsbaar in de omschakeling.

8 augustus 2018 om 03:28
0

Nou ja, volgens mij heeft hij in de tweede helft én Ziyech én Huntelaar alleen voor de keeper gezet. Maar bij de 1-2 had hij wel wat meer kunnen doen idd.

8 augustus 2018 om 06:26
0

Huntelaar 3 doelpunten in 2 wedstrijden. En jij zegt t gaat niet meer 🤣

7 augustus 2018 om 21:59
0

Ajax heeft ook geen spelers om de snelheid en kracht van een team als Standard tegen te houden. Alleen de Ligt weegt meer dan 75 kg.

7 augustus 2018 om 22:11
0

Heb je Asroma8 weer over het gewicht en dat Ajax geen fysiek heeft. Even om je onzin te ontkrachten. Onana 82 kilo, De Ligt 89 kilo, Huntelaar 80 kilo, Schone 78 kilo, Tadic 76 kilo Donny van de Beek 76 kilo. Zijn al 5/6 spelers die vandaag gespeeld hebben met een hoger gewicht dan jij opnoemt.
Daarnaast kan je als je kleiner bent fysiek ook sterk zijn zoals een Tagliafico wat een bijtertje is.

7 augustus 2018 om 22:18
0

Tagliafico was anders behoorlijk zwak vandaag vond ik. Die Carcela, die overigens echt een puike wedstrijd speelde kwam er een paar keer kinderlijk eenvoudig voorbij.

7 augustus 2018 om 22:18
0

Ze kwamen fysiek toch echt tekort....gewicht of niet....

7 augustus 2018 om 22:19
0

Ja was bij wijze van spreke natuurlijk ik weet ook wel dat ze niet allemaal zo zwaar wegen als mijn zusje.

Mijn punt is dat ze, vooral op het middenveld, fysiek compleet overlopen werden.

7 augustus 2018 om 22:21
0

Denn01, dan is het nog pijnlijker dat Ajax op fysiek gebied te kort is gekomen. Voetballend waren ze beter, maar op kracht en snelheid werden ze alleen maar voorbij gelopen.

7 augustus 2018 om 22:24
0

Ik weet ook wel dat Ajax niet veel beesten in het team heeft lopen. Maar wanneer iemand zegt dat alleen De Ligt zwaarder is dan 75 kilo en het brengt als een feit dan slaat dat nergens op. Ajax moet thuis gewoon erop klappen al ben je fysiek wat minder.

7 augustus 2018 om 22:25
0

Daar ligt het probleem niet, als Ziyech gewoon die bal er in de 48ste minuut in legt toen hij alleen voor de keeper kwam, was er niets aan de hand.

Geeft Huntelaar later de bal gewoon terug op Tadic ipv zo'n kansloos schot, dan was er niets aan de hand.

Als Mazaroui een beetje meer geconcentreerd blijft, vermijd hij contact in de zestien. Na al die fopduiken van Standard en met nog twee minuutjes blessure tijd moet hij gewoon geen contact maken, zo simpel is het. Dan was er ook iets aan de hand.

Maar het grote voordeel is dat wel duidelijk is wie er niet meer mee kunnen. Schone is gewoon klaar, nog liever Blind op die plek en dan Wober achterin.

Huntelaar is ook klaar, hij kan nauwelijks meevoetballen en mist veel teveel kansen. Ajax moet alles op alles zetten om Dolberg zo snel mogelijk wedstrijd fit te krijgen.

Maar goed, 2-2 is in een CL uit wedstrijd een uitwstekend resultaat. Dit moet je thuis gewoon afmaken.

7 augustus 2018 om 23:03
0

@speedyafc

Dat vind ik wel erg makkelijk. Laat die back zich niet zo makkelijk uitspelen door Tadic, is er geen voorzet en kopt Huntelaar de 0-1 niet binnen.

Verdedigt Standard wat beter of let Ochoa beter op, schiet Tadic die 0-2 niet in de touwen. Zo simpel is het dan ook weer.

Aan elke goal gaat een fout vooraf in het voetbal. Het gaat er uiteindelijk om wat er in het grotere plaatje en in het algemeen fout gaat in de wedstrijd. Verdedigend was het namelijk zeer matig en ook aan de bal was Ajax slordig. Bovendien was er geen sprake van een middenveld als Ajax de bal niet had.

Over Huntelaar ben ik het eens. Hij heeft het nooit van z'n techniek moeten hebben en als hij de kansen niet afmaakt, heb je eigenlijk niet veel aan hem. Schone vond ik ook zeer slecht spelen. Standard was inderdaad erg irritant met de constante duikelingen en de supporters helpen het imago van de club ook niet.

8 augustus 2018 om 02:55
0

Die Mazaroui werd in 10 minuten 2x helemaal zoek gespeeld...panna en daarna al een twijfelpingel. Even later voorbij gespeeld en een vrij duidelijke tik tegen de stappende voet. 100% pingel. Ajax liet een worstelende ploeg terug in de wedstrijd komen met iets meer strijdlust en zelf een matig collectief vormend.

8 augustus 2018 om 09:34
0

Ajax zou mij op moeten stellen, ik weeg 92 kilo.

7 augustus 2018 om 21:59
0

Helemaal mee eens. Schone overduidelijk de zwakste bij Ajax. Waarom ziet Ten Hag dat niet? Waardeloos dat je het zo weg geeft. Had gewoon 0-3 0-4 moeten worden na die 2e Ajax goal..

7 augustus 2018 om 22:49
0

Die ziet het wel maar durft niet in te grijpen omdat dat het einde van Schone is. We werden dwars door het midden overlopen, het middenveld klapte volledig in elkaar.

Op dit moment is Ten hag voornamelijk bezig met wat te doen in balbezit. Dat heeft hij nu aardig onder controle. De volgende stap is, wat te doen bij balverlies. En daarin moeten duidelijk nog stappen gemaakt worden.

Als we eerlijk zijn, met Ziyech en Schone op het middenveld ben je gewoon verdedigend kwetsbaar. Dat werd vanavond vrij pijnlijk duidelijk. Het middenveld verloor de controle volledig.

Ook Ten Hag ziet dat nu heus wel in en zal hard in moeten grijpen. Het liefst zie ik Blind op zes i.p.v. Schone en dan kan je achterin Wober brengen tenzij die jongen die we hebben gekocht er al aan toe is. Ook is straks Veltman er weer bij, dat geeft Ten Hag ook meer opties want de rechtsachter verdedigd te zwak voor Europese wedstrijden. Gaat prima in de eredivisie maar niet Europees.

Tot slot moeten we wel begrip opbrengen dat het nog vroeg in het seizoen is. Veel spelers moeten nog wennen aan hun nieuwe plek. Neres op links, Blind naast de Ligt, Mazaroui als rechtsback, Frenkie op het middenveld. Tadic van rechts. Allemaal moeten ze nog wennen, ze hebben nog niet eerder op deze posities samengespeeld.

7 augustus 2018 om 23:25
0

Dat wordt al een paar jaar gezegd dat Schöne klaar is maar elke trainer blijft m opstellen.

8 augustus 2018 om 02:59
0

Of dat in de Eredivisie goed gaat moet nog maar blijken....werd kinderlijk weggespeeld vandaag. Nou is Veltman ook geen goeie voetballer, maar die heeft teminste nog 1 kwaliteit...een broodnodige sliding inzetten. Maar hem een aanvoerdersband omdoen is dan ook weer lachwekkend.

7 augustus 2018 om 22:00
0

Hahah makkelijk scoren op Ten Hag weer.. Labyad en Donny inbrengen waren wat mij betreft prima keuzes op dat moment. Ajax verloor het gewoon op strijdkracht en qua fysiek. Tactisch stond het gewoon weer goed, persoonlijk zou ik alleen met Donny beginnen ipv Schone, maar dat is mijn keuze.

7 augustus 2018 om 22:02
0

Labyad kwam niks doen en dat kon je op voorrand weten. Liever wober of zo als slot

7 augustus 2018 om 22:15
0

Labyad had kunnen scoren als Huntelaar geen oogkleppen op had gehad.

7 augustus 2018 om 23:13
0

Degene die hij inbracht was het probleem ook niet .... degene die hij eruit haalde wel.

8 augustus 2018 om 00:26
0

Ik ben van mening dat het tactisch juist veel beter moet. Bij het druk zetten is er weinig rugdekking, m.a.w. Er is teveel ruimte achter de drukzettende speler. Ziyech gokt er continu op dat zijn man niet wordt ingespeeld. Schöne die aan (nutteloze) zonedekking doet op de momenten dat hij een tegenstander op moet pakken, Tadic die in verdedigend opzicht ook vaak te laat is. Al deze technische, aanvallende spelers kunnen alleen maar in hun aanvallende kracht komen als ze de bal hebben. Door het speelveld te groot te houden, wordt je continu uitgespeeld en worden medespelers keer op keer gedwongen om keuzes te maken. Hierdoor ogen veel spelers ‘te laat’ terwijl zij in werkelijkheid gedwongen worden om keuzes te maken. Aan de bal kan deze basiself bovengemiddeld scoren, maar bleek vandaag onvoldoende in de omschakelmomenten. Gegenpressing is een mooi antwoord om met deze creatieve voetballers te spelen, maar dan moet het bij balverlies veel kleiner staan en agressiever drukzetten. Zonde, want Ajax stond eigenlijk al met anderhalve been in de laatste ronde. Hopelijk wordt het klusje alsnog geklaard in de terugwedstrijd, alleen maar goed voor het NL voetbal.

7 augustus 2018 om 22:12
0

Jij vindt dat makkelijk scoren, maar hij heeft een klein kapitaal voorin lopen dat het niveau van de eredivisie ontstijgt. Als hij dit niet weet te vertalen in dominant, aanvallend voetbal tegen een team met beduidend minder mogelijkheden, dan is dat gewoonweg terechte kritiek. Begin eerste en gehele tweede helft was Ajax nergens. Wordt nog spannend

7 augustus 2018 om 22:27
0

Wat een onzin reacties op Ten Hag zeg. Lijkt wel een kleuterklas. 1e sta je gewoon 0-2 voor uit bij een lastige ploeg. Was Ten Hag toen briljant? Zitten innbegin fase nog voor de competitie en nu is de trainer al aan de beurt met qua uitslag een prima resultaat. Ja ze hadden de winst mee moeten nemen maar dat alles nog niet 100% klopt is in deze fase niet zo heel gek. Prima 1e helft maar een slechte 2e helft waar Luiknheel opportunistisch gaat spelen met zoveel snelheid. Had je die 3e goal gemaakt was het klaar en daar kon Ten Hag niets aan doen.

7 augustus 2018 om 22:45
0

We spelen ook niet tegen een PEC uit de Eredivisie maar tegen de nummer 2 van Belgie, dat ondertussen een hoger coeefficient heeft dat onze Mickey Mouse league

7 augustus 2018 om 22:56
0

Schone op zes gaat niet Europees, dat zagen we twee jaar geleden ook al. Ten Hag moet dat weten, het is niet de eerste keer dat dat fout gaat.

Eerste helft werkte de taktiek prima maar in de tweede helft werden we op het middenveld overlopen, verloren we alle controle. Dan moet de trainer eerder ingrijpen, in het hedendaagse voetbal is controle op het middenveld cruciaal.

Daarnaast heeft Ajax nog steeds veel te veel kansen nodig om te scoren. Leken we in de eerste helft super effectief, in de tweede helft werden er echt veel honderd procent kansen om zeep geholpen. Dat moet gewoon veel beter.

7 augustus 2018 om 22:01
0

Maar dan Ziyech eruit en later nog de compleet onervaren Eiting erin terwijl de tegenstander druk zet slaat nergens op.

7 augustus 2018 om 22:01
0

Zonder meer de zwakste plek bij Ajax deze trainer. Gaat tegen Luik thuis wel goedkomen natuurlijk. Maar je voelt nu al aankomen dat deze trainer niet half uit de selectie zal halen wat erin zit.

7 augustus 2018 om 22:04
0

Natuurlijk? Doe nou eens normaal man, met die arrogantie, je ziet toch dat ze het moeilijk hadden. Dit doet Ajax echt de das om, die onterechte bluf.....maar ja ik zal er als boer wel weer langszitten

7 augustus 2018 om 22:04
0

Waarom zou het goed komen. Ik denk dat je er in Amsterdam gewoon aangaat. Ze leren het nooit. Gaan afgestraft worden op laksheid volgende week. Let-Maar-Op

7 augustus 2018 om 22:28
0

Echt heel jammer die 2-2 maar alsnog een uitdoelpunt dus ik heb vertrouwen. Leren van de fouten van deze wedstrijd (zoals Neres op links).

7 augustus 2018 om 22:01
0

Laten we nou niet in het negatieve blijven hangen zeg. De eerste helft van Ajax was prima en liep het oke. De tweede helft was slecht, maar niet alleen vanwege dat blok. Maar dan nog, je speelt 2-2 gelijk in de uitwedstrijd. Dat is meer dan prima. Dat je had kunnen en misschien wel moeten winnen is jammer, maar het gaat om twee wedstrijden en dan is dit een goede uitslag. Het is jammer, maar deze wedstrijd is geen reden om de ploeg of Ten Hag met de grond gelijk te maken.

7 augustus 2018 om 22:11
0

Nou ja, als je 2-0 voor hebt gestaan en er eigenlijk ook nog wel 3-0 van had moeten kunnen maken, dan is het gewoon doodzonde dat je er bij een offday in de returnwedstrijd gewoon nog af kunt gaan.... Dat is vaker gebeurd in de laatste jaren hè.....

7 augustus 2018 om 22:21
0

Mee eens, prima uitslag. Niet eens heel gek gespeeld. Wel opvallend dat 2 spelers die mogelijk vertrekken worden gewisseld...

7 augustus 2018 om 22:32
0

@PSVChamps Tuurlijk is dat zonde. Maar normaal heb je die offday in de uitwedstrijd. Nu speel je die in een waarschijnlijk kolkende Arena, waar Ajax altijd veel beter voor de dag komt. Ik heb er alle vertrouwen in.

7 augustus 2018 om 23:07
0

Het mooie van Europees voetbal is dat je een goed inzicht krijgt in de sterke punten maar ook in de zwakke punten van Ajax. We staan nog aan het begin van het seizoen dus kan Ten Hag nog makkelijk werken aan de zwakke punten. Dat zal Ajax alleen maar sterker maken en daarmee de kans op de titel nog groter maken dan ze nu al is.

En je hebt gelijk, 2-2 is een prima resultaat in Europees verband. Dit kunnen we thuis gewoon afmaken als Ten hag niet te star is om te leren. En ik heb geen reden om aan te nemen dat Ten Hag moeite heeft om de zwaktes aan te pakken. ik heb er dus alle vertrouwen in dat dit goed komt.

7 augustus 2018 om 22:01
0

Beetje makkelijk om alle schuld op ten hag te gooien. Ajax mist gewoon een buffelaar a la hendrix, spelers die o zo onderschat worden in het naieve hollandse schoolsysteem.

7 augustus 2018 om 22:04
0

Van de beek is wel zo'n speler.

7 augustus 2018 om 22:03
0

Nee hoor. 2x Huntelaar en 1x Ziyech vrij voor de keeper. Die moet je maken! Standaard ging al 15 minuten voor de penalty en kreeg m ook nog (veel te zwaar). Maar Ajax had minimaal 4x moeten scoren

7 augustus 2018 om 22:09
0

Aan de andere kant kwamen ze met die bal binnenkant paal ook bijzonder goed weg, een gelijkspel lijkt me niet echt onterecht. Maar als je 2-0 voorstaat...dat moet je met zoveel ervaring toch wel over de streep trekken zou je denken.

8 augustus 2018 om 07:27
0

Komop. Standard creeert 1 uitgespeelde kans in de hele wedstrijd. Ajax wel 5-6 hoe kan een gelijkspel dan terecht zijn?

7 augustus 2018 om 22:03
0

voetballend is het middenveld geweldig, maar verdedigend is het echt om te janken. De Ligt daarachter geweldig stabiel, maar zodra de bal bij de tegenstander van Blind is, krijg ik het ondanks die 16 miljoen nog steeds spaans benauwd. En een rechtsback kan ook geen kwaad mazraoui werd overlopen.

7 augustus 2018 om 22:04
0

Volgens mij lieten vooral de kreatieve spelers het de 2e helft afweten. Leek wel of die dachten dat het wel goed was. Ziyech fantastische 1e helft maar 2e helft muv een moment vooral aan het werken. Zijn extra kwaliteit is juist voetbal. De Jong.... ook vooral werken. Schone, tja deze wedstrijd was iig erg matig van hem. Neres, hard gewerkt maar weinig aanvallend. En Huntelaar mist maar weer eens een kans. Zo zonde. Voetballen is de kwaliteit.

7 augustus 2018 om 22:04
0

Zet AUB heel snel Frenkie terug naast Matthijs en dan Shine eraf voor Blind. Verdedigend was het een lachertje op deze manier staat veel beter met Frenkie daar. Verder was het gewoon slap en traag wat zou kunnen komen door de warmte maar man man man wat een drama niveau. En Huntelaar waarom geeft die egoïst de bal niet breed op Labyad en het is gewoon 1-3 wat erger ik me aan die houding Donny doet dat ook vaak. Kunnen nog een hoop leren van Neres en Tadic.

7 augustus 2018 om 22:07
0

Precies! De wedstrijd verloren op het middenveld. Frenkie vind ik beter als CV omdat hij dan zoals Vertonghen vroeger, in kan schuiven en dan is het meteen open. Nu wordt het veel statischer. Zet blind op de plek van schone en laat frenkie staan dan kunnen ze tijdens de wedstrijd switchen. Dat kon nu ook maar blind schuift minder in.

7 augustus 2018 om 22:08
0

Met Frenkie centraal achterin was het waarschijnlijk nog fouter afgelopen. Die gast moet gewoon lekker op het middenveld spelen. Zet gewoon Wober naast De Ligt, Blind naar 6 en Frenkie en Ziyech (zolang ie er nog is) ervoor.

7 augustus 2018 om 22:17
0

Je weet dat Ajax geen (officiã«le) wedstrijd heeft verloren met Frenkie op CV? Daar is hij juist in zijn kracht. Jammer dat zo weinig mensen dat zo zien.

7 augustus 2018 om 22:30
0

Ja in de Eredivisie tegen de meeste ploegen kan dat werken maar straks mocht je bijvoorbeeld de Champions League halen dan gaat het helemaal fout. Frenkie is gewoon geen verdediger en wil veels te graag naar voren. Als je voetballend beter en sterker bent kan dat prima ja maar anders heb je er niks aan.

7 augustus 2018 om 22:35
0

Ja maar dat is het ding: als die naar voren gaat prima, als het maar opgevangen wordt. Maar blijkbaar werkt het niet als frenkie al op de positie staat..

7 augustus 2018 om 22:49
0

En als je goed heb opgelet afgelopen seizoen ging het fout nadat hij geblesseerd weg viel. Hij brengt meer vanaf CV als middenvelder.

7 augustus 2018 om 22:05
0

Misser van Ziyech maakt duidelijk waarom geen club zich komt melden....

7 augustus 2018 om 22:10
0

Ik vind het wel wat makkelijk Schöne weer zo weg te zetten. Eiting kwam er in en die was nog veel slechter.

Ik het laatst al aangegeven dat er 3 zaken beslissend gaan zijn.

De coach. Nou Ten Hag start met een prima elf en het liep goed de 1e helft. Tweede helft verzuimd hij in te grijpen inderdaad. Net als Keizer vorig jaar valt het me op dat veel mensen hier het gewoon beter zien dan de Ajax coach. Zorgelijk.

Mentaal zwak. Nou dit blijkt dus nog niet opgelost met het aantrekken van Tadic en Blind (ervaring). Want dat is de 2-2 he, bezwijken onder de druk.

Geen team. De tweede helft was het los zand, niemand neemt de leiding om het neer te zetten.

Kortom vanavond nog steeds dezelfde problemen. Hopelijk gaat het snel beter.

Toch is 2-2 geen slechte uitslag want Standard Luik was al 21 wedstrijden thuis ongeslagen. het is alleen zo jammer dat het zo loopt.

7 augustus 2018 om 22:32
0

Eiting is de afgelopen wedstrijden ook al zo slecht. Hij werd opgehemeld, maar als defensieve middenvelder deed hij defensief bijna alles fout wat je dout kon doen. Hij is er gewoon nog niet klaar voor. Persoonlijk ben ik een voorstander van blind op 6.

7 augustus 2018 om 22:11
0

Als Ziyech gewoon de 3-0 maakt ben je klaar. Verder deed tadic niks bij de 1-2. Gewoon gemakzucht zoals altijd.

7 augustus 2018 om 22:19
0

Pfff, zo dramatisch is het ook allemaal niet. Je zou haast denken dat Ajax hier compleet was weggespeeld en met 2-0 heeft verloren.

Het zuur dat het uiteindelijk toch 2-2 is en ook de manier waarop het laatste half uur werd gespeeld geeft aan dat er nog meer scherpte, vooral op het middenveld moet komen.

Echter 2-2 uit is in Europa een prima uitslag, ze staan pas aan het begin van de competitie, dit team kan alleen maar beter worden. Ze zullen volgende week nog flink aan de bak moeten, dat is aan de ene kant jammer. Maar alsnog zie ik Standard ze niet wegspelen thuis.

7 augustus 2018 om 22:27
0

Schone inderdaad erg matig en Frenkie de Jong kon dat maar moeilijk opvangen. Met van de Beek op het middenveld was er weer wat overwicht. Ook hoop ik dat Dolberg weer snel fit is, Huntelaar heeft mazzel dat Tadic 100% kansen geeft alsof het niets is.. maar Huntelaar is erg slordig

7 augustus 2018 om 22:30
0

Weetje nog Rapid Wien - Ajax in Wenen nog voor rust 0-2 voor Ajax. Tweede helft 2-2, want ze dachten dat ze er al waren..
In Amsterdam werd het 2-3 voor Rapid!
Meer wil ik niet eens meer zeggen over de gemakzuchtige instelling van ze.

7 augustus 2018 om 22:31
0

Ajax gaat dit niet rechtzetten in Amsterdam.

7 augustus 2018 om 22:33
0

Dat scheelt dat ze ook niets hoeven recht te zetten. 0-0 is namelijk voldoende.

7 augustus 2018 om 22:31
0

Schone is niet uit het elftal te krijgen. In de omschakeling doet hij wat de trainers tactisch willen, dat vinden ze geweldig. Onder de Boer kwam hij altijd weer terug in het elftal. Onder Keizer precies hetzelfde en ook onder Ten Hag wederom precies hetzelfde.

Dat is helaas des Ajax's. Rechts backs die niet kunnen verdedigen maakt niet uit. Verdedigende middenvelder die niet kan verdedigen, maakt niets uit. als ze maar lekker kunnen opbouwen en aanvallen. We zullene rmee moeten leren leven, in de eredivisie komen we er mee weg.

Twee jaar terug kwamen we mede zover omdat er blessures waren en daardoor Tete rechtsback werd. Werd er ineens goed verdedigd.

Maar goed, over een tijdje komt Veltman terug. Dan zal e.e.a. veranderen.

7 augustus 2018 om 23:15
0

Ik zei het al vanaf het moment dat hij trainer werd, die man kan er niets van. Schone maar blijven laten staan, hij riep dit over zich af.

Slechte wissels, je haalt voetbal eruit voor minder, en dan roep je het over je af.
Overigens ben ik nooit fan van Blind geweest, en nu nog steeds niet. Ik begrijp ook niet waarom hij zoveel moest kosten, als je ziet dat Tadic geweldig is, en minder kost.

Ik vrees ook voor het missen van prijzen, hij heeft geen gezag die ten Hag, daar ligt het grote probleem, buiten dat die ook niet verstaanbaar is. Ziyech die lacht na het missen van de 0-3...tja...dat moet zo niet kunnen.

Het zal veel hechter moeten worden, wil het nog wat worden. Nu moet je maar zien. dat Luik kan er eigenlijk heel weinig van, maar we spelen gelijk...wat zegt dat dan over Ajax?

Als er ooit een makkelijke weg naar de CL is, is dat nu...maar ik vrees ervoor het te missen...
Zwaar teleurstellende pot achteraf gezien...en Lasse kan niet meer op dit niveau...laat hem tegen de kleintjes spelen...

7 augustus 2018 om 23:45
0

Moet Ajax niet eens gewoon goed in de spiegel kijken. Zijn de spelers nou echt zo goed als dat de Ajacieden zelf denken: Onana: wisselvallige keeper met soms de vreemdste capriolen Blind: nooit een topper geweest, mocht onder van gaal veel spelen bij een uiterst zwak man u De Ligt: is hij nou echt zo’n geweldenaar? Als er geen sterke speler naast hem staat, verzuipt hij vaak. De Jong: eigenlijk nog maar heel weinig laten zien Zyech: 1 geniaal moment tov 10 zwakke momenten Neres: momentenvoetballer, vraag me af of hij een stap hoger aan kan Dolberg: 1 seizoen waar alles mee zat Tadic: kan een uitzondering op de regel worden, maar eerst ook maar zien. De rest is niet meer dan middelmaat.

8 augustus 2018 om 01:22
0

Haha zuurpruim. Luik speelt thuis met 2-2 gelijk. Denk je dat dit een goed uitgangspunt is voor de return? Nee. Ajax weet nu wat Luik kan en zullen hen kapot spelen in de ArenA. Ik was niet onder de indruk van het spel van Luik in ieder geval.

8 augustus 2018 om 11:07
0

Als een club hier verdiende te winnen was het Standard Liege wel hoor.
De grote uitblinker vond ik toch wel Carcela in plaats van Tadic, die was de tweede helft bijna onzichtbaar.
Bovendien had Liege recht op twee strafschoppen, ook in de 88e minuut had die op de stip gemogen.

Laatste discussies Bekijk in het artikel

Discussie-details

BlindeVogel
Geplaatst op 7 augustus 2018 om 21:57

Ajax blijft door late strafschop steken op remise in Luik

Dinsdag, 7 augustus 2018

Artikel bekijken
Meer discussies op dit nieuws

218 fans
Middenvelder, 30 jaar

Ajax

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
1.Ajax8687
2.PSV8372
3.Feyenoord6534
4.AZ5821
5.Vitesse5319
Voor de complete stand: Eredivisie
SpelersPositieW
D. BlindVerdediger345
D. van de BeekMiddenvelder349
D. TadićAanvaller3428
M. de LigtVerdediger333
F. de JongMiddenvelder313
A. OnanaDoelman330
L. SchöneMiddenvelder305
Voor de complete selectie: Clubpagina Ajax.
Programma 
Uitslagen
Voor de alle wedstrijden: Clubpagina Ajax.
X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren