Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Onze topspits uit Ecuador zou zo bij Ajax of PSV kunnen spelen'

Laatste update:

Anouar Diba en Ali Boussaboun sluiten niet uit binnen onbepaalde tijd weer in de Eredivisie te spelen. Het tweetal staat onder contract bij Al-Nasr, een van de topclubs in de Verenigde Arabische Emiraten. "Het niveau moet je zeker niet onderschatten", benadrukt Diba desgevraagd aan Voetbal Magazine.

"In Qatar, waar ik hiervoor speelde, is het wel wat minder, maar als we met Al Nasr tegen NAC Breda zouden spelen, denk ik niet dat ze makkelijk van ons winnen." Diba (27) speelde vijf seizoenen in de hoofdmacht van de Bredanaars, alvorens hij voor een contract bij Al-Wakrah koos. Vorig jaar stapte hij over naar Al-Nasr.

Boussaboun sluit zich aan bij de woorden van Diba. "We hebben goede voetballers in het team, onder wie een international van Ecuador. Dat is echt een topspits. Die zou zo bij Ajax of PSV kunnen spelen. Maar ja, die kunnen ze niet betalen. Hier wel." De ex-aanvaller van onder meer FC Utrecht doelt op Carlos Tenorio. De dertigjarige spits speelt al jarenlang voor de grootmacht uit Dubai.

"Wie weet keer ik ooit terug naar Nederland", besluit Diba. "Ik heb afgelopen zomer hier net een tweejarig contract getekend, maar na die twee jaar sluit ik niks uit. Er zijn in Nederland altijd wel clubs waar ik heen kan." De drie jaar oudere Boussaboun staat ook open voor een terugkeer. "Ook ik heb een bepaalde naam opgebouwd in Nederland. Ik kom dus zo weer aan de bak, dat is het probleem niet."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Geef ze is ongelijk om daar te spelen. Nog een paar jaar flink cashen en daarna afbouwen in de Mickey Mouse league. En na je voetbalcarriere nog doorgenieten.
Ach over die spits, het zal best, ook daar lopen een paar uitschieters die zo meekunnen in de Europese subtop.

2 maart 2010 om 22:37

Is dat nou nodig om altijd naar onze competitie te refereren als de 'mickey mouse competitie'? We mogen best trots zijn op onze Eredivisie..

2 maart 2010 om 22:45

Inderdaad, we mogen best trots zijn. We moeten helemaal niet denken aan concurreren met de grote 4. Dat gat word steeds groter en groter, Als we maar proberen om 'the best of the rest' te zijn.

2 maart 2010 om 22:46

Kuddegedrag, dat is blijkbaar heel menselijk en bovendien niet orgineel.

2 maart 2010 om 23:00

nou trotss.. alle clubs uitgeschakeld, oostbloklanden dat erover heen gaat..

2 maart 2010 om 23:05

En België ook al ^^

2 maart 2010 om 23:19

Hoezo oostbloklanden, er is bijna geen enkel team uit die regio over in de EL en CL.

2 maart 2010 om 23:49

Volg je het voetbal verder wel of niet? Oekraïne, Rusland maar ook bijvoorbeeld Kroatië zijn enorm in opkomst. Eerstgenoemde voornamelijk via rijke oliemagnaten die veel geld in de club pompen en zo betere spelers aantrekken, en in Kroatië zijn het ook vele rijken lieden en het feit dat die clubs sowieso al vrij sterk waren en dus sterker worden.
Landen als Polen, Tsjechië blijven m.i. hangen in het niveau wat ze al jaren vasthouden. Vergelijkbaar met de Eredivisie, maar in Europa (nog) niks te zoeken. En helaas ja, de afgelopen jaren was de Eredivisie nou niet om echt door te komen in Europa. Laatste keren was naar mijn weten onder Guus Hiddink bij Psv, daarna was het slechts incidenteel.

2 maart 2010 om 22:51

afbouwen in de zin van geld ja, voor de rest zien ze de competitie bij ons als beter dan daar.
Alleen hier betalen wij niet zo grof voor spelers en daar wel.
Dat heeft niets te maken met het voetbalniveau in Nederland alleen met de bankrekening van de clubs in het midden oosten!

''de dertigjarige spits...''

Zegt genoeg

2 maart 2010 om 21:56

dat is pure discriminatie! Pantelic is de 30 toch ook allang gepasseerd. en kijk wat hij tot op heden betekent voor Ajax. alleen maar omdat hij geen ''statiegeld'' oplevert bij een doorverkoop, betekend natuurlijk niet dat hij niet kan voetballen en van waarde kan zijn voor een club als Ajax.

2 maart 2010 om 22:09

Discriminatie is overdreven, M-hamsik heeft gewoon te vroeg zijn oordeel klaar over 30-jarige spitsen. Maar inderdaad, er zijn genoeg 30-jarige spitsen die het internationale topniveau nog makkelijk aankunnen. Didier Drogba is 32 jaar en draait misschien wel zijn sterkste seizoen tot nu toe bij Chelsea.

Diba en Boussaboun trouwens nog steeds leuke spelers voor de Eredivisie. Ik zie beiden wel bij een leuke middenmoter terugkeren over een paar jaar,

2 maart 2010 om 22:17

Ten eerste wie zegt dat hij in NL slaagt.
Ten Tweede wie geeft er miljoenen uit aan een dertigjarige spelers als je maar 1 a 2 jaar aan hen hebt.
Ten derde dat geld kan beter besteden worden aan talenten.
Ten vierde dat salaris wat hij verdient is veeeel hoger denk je nou echt dat hij dat gaat inleveren..?
Trouwens ik ben geen Racist..!!! Pantelic is transfervrij maar als ajax nou een paar mil voor hem gaf vind ''ik'' het weggegooid geld.
Maar hem vergelijken met Drogba..? Drogba is een fysieke beest, niet elke persoons is hetzelfde als hem op zo'n leeftijd.

2 maart 2010 om 21:58

Hoezo? Drogba is toch ook in de dertig en verkeert juist nu in de vorm van zijn leven? Leeftijd zegt niet alles.

Carlos Tenorio ken ik wel die heb ik wel is zien spelen en als ik me niet vergis heeft hij erg veel goals gemaakt voor Ecuador. Niet gek dus, maar die jongen koos dus voor het grote geld. Ach ja wie neemt het hem kwalijk.

Leuk om weer eens wat van deze spelers te horen. Zou alleen wel eens willen zien of Ali B daar nog een beetje op gewicht is. Diba was toch een leuke speler in de eredivisie en zou nu nog steeds een versterking kunnen betekenen voor menig eredivisieteam.

ps: VZ, let eens aub op spelfouten, het is storend en getuigt niet van professionaliteit. Bovendien zijn deze fouten gemakkelijk te voorkomen.

Ik zou precies hetzelfde doen als deze spelers, misschien was ik zelfs al eerder weggegaan. Proberen zo goed mogelijk te voetballen om misschien bij een topploeg te komen, en als dat niet lukt lekker gaan cashen. Waarom zou je voor een middelmatig salaris bij een ploeg als NAC gaan voetballen, als je binnen een paar jaar miljonair kan worden in Arabie? Leuk die romantische verhalen over liefde voor het voetbal blabla, maar logisch gezien staat geld altijd op nummer 1 en hier ben je binnen een paar jaar financieel onafhankelijk. Groot gelijk geef ik ze!

Die speelde tochook la op het wk in duitsland of niet met zijn broer edwin toch? warentoen al leuke voetballers

Carlos Tenorio heeft ooit in de belangstelling gestaan van AZ en Psv. Het niveau aldaar is matig en daar doen deze uitspraken niets aan af. Alleen Tenorio, Renato, Rafael Sobis en Ricardo Oliveira zouden een toegevoegde waard zijn voor de top hier.

2 maart 2010 om 22:10

En dat zeg je omdat je alle spelers daar meerdere malen hebt zien spelen en daarom zo'n uitspraak kunt doen?

2 maart 2010 om 22:23

vergis je niet in de oordelen van Shaktar. Zeer grote kans dat hij die spelers vaak genoeg heeft zien spelen.

2 maart 2010 om 22:57

@ Zidane,

De namen die Shakhtar noemt, zijn best bekende hoor. Die zouden inderdaad voor de top in Nederland van toegevoegde waarde zijn.

Alleen jij weet te weinig wat er in de Nederlandse competitie nu afspeelt. Wij hoeven op dit moment geen spelers waar we die over 2 jaar met miljoen kunnen doorverkopen aan een topclub.
Wat moeten wij met een speler die pas kan doorbreken op ze 30e wat al te laat is.

speelt die Chun-soo Lee daar toevallig ook die eerst bij Feyenoord zat? Hij is naar Al-nasr gegaan begin seizoen. Kan ook andere zijn maar lijkt me toch niet.

Het lijkt mij dat de gerenommeerde clubs uit Europa toch wel in de rij zouden staan voor een Zuid-amerikaanse ' topspits ' spelend in het nietige Emiraten. De ambitie voor het hoogst haalbare zou dan voor de spits in kwestie in principe niet mogen opwegen tegen de makkelijk te verkrijgen oliedolllars. Waarschijnlijk is het een ' topspits ' die we met een korreltje zout moeten nemen, al helemaal gezien zijn leeftijd van inmiddels dertig jaar. Dat betekent niet per definitie dat hij daarom te oud is, maar het zegt wel iets over zijn bescheiden loopbaan als voetballer.

Ik ken deze spits. Zal zeker een hele goede speler zijn voor ajax. Paar klassen beter als pantelic.

Het niveau van de Nederlandse Erendivisie is diep gekelderd, waar PSV en Ajax vroeger CL speelden. Vechten ze nu voor plekken in de kwartfinale Uefacup triest.....dus ik begrijp het best dat dit wordt gezegd. Vroeger werd je voor gek verklaard als je dit zei, maar na afgelopen donderdag als je ziet dat zelfs de duitse suptoppers de Nederlandse topclubs pakken tja wat moet je dan nog....??

Kwa Oranje zeg ik niets over. Maar buiten het prachtige voetbal van Fc Twente intresseren mij de 1-0len van Psv, de afhankelijkheid van Ajax aan Suarez, so called topclubs AZ en Feyenoord verdienen het niet eens hier genoemd te worden. Ben bang dat we over een x aantal jaren alleen maar nog uefa cup of euro leauge of wat het ook mag zijn over hebben......fc twente is op dit moment baas, de rest doet leuk mee maar in europa....??? Nee......

2 maart 2010 om 22:57

De baas...? wie wint er steeds met 1 doelpunt verschil. Wie werd er 3-0 afgemaakt in de Arena..? Wie werd geslacht door Werder Bremen. Ajax speeld beter dan Juve, PSV verdiende door te gaan. Moet ik doorgaan...?

2 maart 2010 om 23:31

Ja, alsjeblieft ga eens verder. Feit is nederlaag is nederlaag. Mijn team Galatasaray lag er in Minuut 89 uit door een doelpunt van Aletico Madrid. We verdiende een penalty, maar wat zei ik in de plaats daar van. Het resultaat na 90 minuten dat telt. Maakt niet uit of je met een halve omhaal tussen drie verdedigers op de lat schiet....je moet er altijd een meer scoren dan de tegenstander.

Die 3-0 waar jij op doel zijn momentopnames. Vitesse-az 0-3, begin van het seizon werd het 2-1 voor vitesse wat betekent dat volgens jouw??? Ben ik wel nieuwsgierig na... ik als psv supporter trouwens vond de 4-1 tegen Werder van Fc twente schamelijk....speel je elke wedstrijd in de eredivisie pro... vervolgens laat je je wegtikken door werder...

Je doelt op de 0-0 Juve, ben blij dat je het zelf zegt. Ajax speelt beter, wie is er door??

Psv verdiende door te gaan, maar ging het niet dat zijn de feiten. Als ze komende jaren zo 'goed' blijven spelen mogen ze lekker in de Euro leuge verder ballen tegen 'middelmatige' tegenstanders......in plaats van de trots van nederland hoog houden in de Cl....

3 maart 2010 om 00:08

Twente is nooit de baas. Dat is de grootste onzin, ik ben zelf psv fan en de club die de baas is vind ik PSV en Ajax. Qua goals staan wij het hoogst. Twente niet. Ze mogen blij zijn als een speler als Ruiz. Ze spelen niet eens ''pro'' dan ben jij zeker een teletekst kijker. Ik geniet zelf meer van Ajax qua voetbal en niet als resultaat. Maar dat jij Twente het best spelen ploeg vind vind ik zeker van niet..!

3 maart 2010 om 00:16

Twente de baas, Psv is de baas. Zijn staan boven aan in de competitie en zijn het meest constante team. Twente wint vaak in de laatste minuten, er komt een keer dat ze het deksel op de neus krijgen. Tevens acht ik Ajax niet kansloos voor de tweede plaats. En Twente had kansloos van Werder verloren, terwijl Ajax en psv meer hadden verdiend.

Ik denk dat Diba en Boussaboun niet makkelijk een club vinden als ze terug willen naar Nederland. Ze spelen nu voor veel geld op een bedenkelijk niveau, en zijn daardoor uit beeld bij de Nederlandse clubs.

@cano.u

Kerel, volgens mij heb jij het hele seizoen nog geen wedstrijd gekeken. Mag ik je eraan herinneren dat PSV na Ajax de meeste doelpunten voor heeft? Dit seizoen laat PSV erg goed voetbal zien, alhoewel het na de winterstop even minder was, maar dat is bij vrijwel elke club zo geweest.
Aangezien geld een steeds grotere rol gaat spelen is het niet zo gek dat Nederland het niet echt kan bijbenen. Duitse clubs hebben ook veel meer geld te besteden.
Twente maakt op het moment echt niet de dienst uit!! Ik denk dat Twente zo'n 25 punten minder had gehad als elke wedstrijd 10 minuten korter had geduurd. Je kunt het effectiviteit noemen, en misschien is dat wel zo, maar ik vind toch wel dat ze enigszins de rol van 'lucky ajax' en 'lucky psv' hebben overgenomen door elke keer in de laatste minuten toch die 3 punten te pakken.

Twente speelt dit seizoen bijzonder matig voetbal, naar mijn mening zijn ze dus echt niet de baas in Nederland.

2 maart 2010 om 23:43

Julencko, begrijp dat je een beetje gefrustreerd raakt. Dat is je goed recht, maar de Nederlandse eredivisie is net als Toto, je weet niet wie aan het eind van de rit boven aan raakt.....

Vorig jaar was het AZ, nu Twente, wie weet volgende seizoen Heracles Almelo. In ieder geval zijn de akka''s van everton er en de hakjes van Dost

Je noemt geld, wanneer je vaak bekers wint zit daar een bepaalde geld aan verbonden. Ik weet het niet zeker maar dat ligt lager dan in duitsland ect... Daar verliezen we op. Zowiezo verliezen we op geld ten opzichte van Europa. Al helemaal ten opzichte van het kapitalistisch bolwerk: Engeland.

Denk niet dat Nederland nog bij machte is om nog een CL of een Uefa Cup op te tillen. Denk dat we het maar moeten doen met die wedstrijd Feyenoord-borrusia die nog op mijn netvliezen gebrand staan.

Je bent nooit lucky by the way, je bent een pro. Wanneer je een kans maakt en gelijk scoort ben je pro, wanneer je na 90 minuten aan de goede kant van de score staat ben je pro. Lucky is een term van jaloerzie mijn vriend. Hetgene wat de andere kan en jouw club niet.....ben trouwens wel blij dat je het ook eerlijk toegeeft

Voetbal is een commericele sport geworden, een sport zonder de oude agressie erin, de sport waar mensen voor 100 miljoen worden overgekocht. Waar ik mijn oude plezier niet meer uit kan halen als een team van pak hem beet 10 miljoen tegen over Barca staat van 200 miljoen....wanneer het team van 10 miljoen wint heeft niemand het over die onbekende speler die dan net scoort, maar de zwakheid van de miljoenenploeg....

Misschien is het iets wat onze kikkerlandje niet kon hebben, we moeten er maar mee leven luid de harde conclusie dan.... to bad.

3 maart 2010 om 00:26

Wat een onzin allemaal. Je zegt dat je niet weet wie er aan het eind van de rit bovenaan staat in de eredivisie? Vorig jaar was het voor het eerst sinds behoorlijk wat jaren dat er een club buiten de traditionele top 3 kampioen werd. En sowieso in Engeland, Spanje en Italie zijn het toch ook altijd dezelfde clubs die om te titel strijden? Dus snap niet wat je daarmee wilt zeggen.

En je noemt Twente baas? Heb je uberhaupt wel de laatste weken gekeken? Je noemt het jaloezie, ik noem het teleurstelling omdat je denkt dat ze punten gaan morsen maar toch uiteindelijk scoren. Ik noem het pas jaloezie in de jaren dat psv met degelijk voetbal speelde en kampioen werd, dat het werd bestempeld als laf voetbal. En ik vind het de laatste tijd meer het geval bij Twente dat de bal goed valt en dat er in Nederland niet 90 minuten scherp kan worden verdedigd.

Je noemt dat Ajax afhankelijk is van Suarez, klopt. Net zoals Twente van ruiz. Barca van Messi in iets mindere mate. Gerrard voor Liverpool. Alleen het verschil wordt pas duidelijk met de Nederlands clubs in Europa omdat de rest van het team niet aan dat niveau kan tippen. Daarom deed Psv het ook goed in europa toen onder leiding van Hiddink en Ajax in een korte tijd met spelers als Zlaten, Chivu etc. En daarmee heb je inderdaad gelijk zodra een club uit Nederland in de CL het goed doet de spelers snel zijn verdwenen voor het grotere geld.

Daarom hoop ik ook dat de komende jaren de clubs uit Nederland voornamelijk het gaan zoeken in de eigen jeugd (plus daarmee de talenten beter en op hun kwaliteiten te trainen) en het scouten van jonge spelers. En dat Nederland dan maar wordt gezien als een land waar veel talent in zit en we daarmee het geld gaan verdienen aan de doorverkoop anders is er inderdaad niet tegen de rest van Europa op de te boksen.

Die Tenorio heeft zeker een aardig moyenne. Hij liep bij twee clubs 1 op 1 en bij de rest iets boven 1 op 2.

Ik zou het leuk vinden om vooral Diba weer in de nederlandse competitie aan het werk te zien, dat vond ik toch wel een leuke speler om naar te kijken toendertijd bij Nac en denk wel dat die nuttig kan zijn voor een middenmoter/subtopper uit de eredivisie. Boussaboun echter heb ik niet zon hoge pet van op die heeft, op dat jaar na bij nac 2004/05 was het volgens mij, het nergens eigenlijk laten zien en een erg laag gemiddelde achtergelaten, zou denk ik een leuke speler zijn voor een ado/sparta ofzo, dus ik vind dat die eigenllijk wel een beetje hoog van zichzelf opdoet met zn ik heb een bepaalde reputatie in nederlands kan altijd wel terecht.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren