Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Gerrard en Torres: twee helden die hulp nodig hebben

Laatste update:

El Niño kwam in de zomer van 2007 over van Atlético Madrid naar Liverpool. El Niño werd The Kid en The Kid ontmoette The Local Lad. Steven Gerrard en Fernando Torres zijn ook dit jaar weer de grote namen bij Liverpool. Maar zijn ze de enige grote namen bij Liverpool of zijn ze de namen alleen groter dan die van de rest?

José Manuel Reina, beter bekend als Pepe Reina, is de onbetwiste doelman in Engeland. Het percentage strafschoppen stoppen is bij hem misschien wel het hoogste van alle keepers ter wereld, ook zijn spelhervattingen zijn van hoog niveau en hij kan saves maken als de beste. Maar toch zijn er aanmerking op de Spanjaard. Bij hoge ballen is hij niet altijd even zeker, met 188 centimeter is hij niet bepaald een grote keeper voor in de Premier League en als hij een bal wil pakken is hij niet altijd even klemvast. Toch is hij over een heel seizoen genomen een uitzonderlijk betrouwbare doelman, zeker als je hem vergelijkt met velen van zijn voorgangers.

Achterin staan Glen Johnson, Jamie Carragher, Martin Skrtel en Fabio Aurélio. Allemaal goede spelers, maar allemaal net geen supertop. Carragher was dat zeker in zijn beste dagen, maar wordt toch ook wat trager nu de jaren beginnen te tellen. Skrtel doet het zeker niet slecht, maar laat zich nog regelmatig in de luren leggen. Bovendien heeft een centraal duo met Carragher en Skrtel nauwelijks voetballend vermogen. Met Daniel Agger voor Skrtel zou het voetballend vermogen iets meer omhoog gaan. De vraag is alleen hoe het niveau van de jonge Deen is na twee seizoenen vol blessureleed. Al met al lijkt het erop dat Rafa Benítez het verlies van Sami Hyypiä lichtjes heeft onderschat, zeker als je kijkt naar de prestaties die de Fin levert bij de koploper van Duitsland.

De van Portsmouth overgekomen Johnson doet het zeer goed op de rechtsback positie, maar heeft nog nooit een heel seizoen lang constant op een hoog niveau gespeeld. De linkerflank komt voor de rekening van Aurelio, een redelijke back met een zeer verfijnde traptechniek in zijn linkervoet. Het grootste probleem bij hem is dat hij te weinig in het spel betrokken wordt, mede doordat hij de bal niet durft op te eisen. Emiliano Insua is het grote talent op Aurelio’s positie, maar deze heeft nog niet de kwaliteiten die bij een echte wereldtopper horen.

Op het middenveld heeft Gerrard de assistentie van Javier Mascherano, Lucas Leiva, Dirk Kuyt en de drie spelers op links. Ryan Babel, Albert Riera en Yossi Benayoun strijden al ruim anderhalf jaar met zijn drieën voor die plek. Babel is de super pinch-hitter, die met zijn snelheid en onvoorspelbaarheid een doorbraak kan forceren. Maar wanneer hij als basiskracht start, scoort hij zelden een voldoende. Riera is zeer degelijk, maar hij heeft niets wat een gemiddelde linkermiddenvelder in de Premier League niet heeft. Benayoun is de enige met echte techniek, maar de Israëliër geeft lang niet altijd thuis terwijl hij wel de techniek heeft.

De rest van het middenveld zit goed in elkaar. Mascherano is een echte balafpakker, hij heeft een ongekende conditie en een heerlijke mentaliteit. Kuyt kan ook wat mentaliteit betreft niets ontzegt worden, hij geeft genoeg assists en pikt zijn goaltjes mee. Maar wanneer The Kid & The Lad ontbreken kan hij moeilijk het verschil maken. Waar altijd wordt gezegd dat technische spelers behoefte hebben aan een type Kuyt om zich heen, blijkt dat Kuyt ook behoefte heeft aan de technische topspelers om zich heen om zijn topniveau te halen. Lucas is positioneel zeker sterk, maar een middenvelder naast iemand als Mascherano moet het spel veel beter kunnen verdelen dan dat de Brazliaan nu doet. Duidelijk is dat Xabi Alonso gemist wordt, Alberto Aquilani moet de Spanjaard doen vergeten, maar voorlopig heeft hij vanwege blessures nog weinig kunnen laten zien.

Als The Kid zelf wegvalt wordt David N’Gog doorgaans op zijn positie neergezet. Een redelijk talentvolle speler die zijn goals meepikt, maar een spits met de kwaliteiten van Torres zal hij nooit worden. Verder loopt er genoeg talent rond in het tweede van Liverpool, maar zelfs als deze eindelijk een echte kans krijgen mag niet verwacht worden dat zij gelijk Liverpool bij de hand nemen. Al met al zijn Reina en Mascherano de enige twee die misschien tot de absolute top gerekend mogen worden. Maar zij zijn twee spelers die kunnen voorkomen dat Liverpool verliest en niet spelers die Liverpool laten winnen.

Het wordt hoe dan ook een lang seizoen aan de Mersey. Zeker als Torres en Gerrard geplaagd blijven door blessures. Met name bij The Local Lad lijkt het een probleem te worden, hij kwakkelt nu al anderhalf seizoen met blessures. Bovendien lijkt hij over zijn top heen, de tijd dat elk schot en elke pass van goud leek is voorbij. En door de extra aandacht die hij aan zichzelf moet besteden, vanwege zijn blessures sneeuwt een andere kwaliteit of beter gezegd gave van hem onder. Vroeger werd hij geloofd omdat hij zijn teamgenoten beter liet voetballen, maar de laatste paar jaar zie je dat niet meer terug in het spel van Liverpools aanvoerder.

Desalniettemin blijft The Local Lad van uitzonderlijke kwaliteit en uitzonderlijk belangrijk voor zijn Liverpool. Samen met The Kid moet hij Liverpool draaiende houden en het zal nog een hele klus worden om Europees voetbal, laat staan Champions League, te halen. The Local Lad & The Kid: twee helden die hulp nodig hebben.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Kasper ik vind dit één van je mindere collums. Wat probeer je precies duidelijk te maken? dat Gerrard en Torres steun moeten hebben? tuurlijk is onze selectie niet sterk genoeg dat is algemeen bekend. maar zoveel verschil is het niet met vorig jaar, en toen klaagde ook niemand. Dit jaar veel blesures en pech gevallen, en laffe acties van de trainer dat nekt ons meer dan niet meer Torressen en Gerrards.

Het wordt naar mijn idee tijd voor een nieuwe trainer die ook wat met onze sterke jeugd wat gaat proberen. Sprearing en Kelly hadden er al lang moeten staan. Het word inderdaad een lang seizoen voor Liverpool, maar de kracht van liverpool is altijd het geheel geweest en niet de individuen.

Goed punt vind ik dat je nog niks zegt over Aquilani, omdat daar nog niks over te zeggen valt. Hopelijk wordt hij erg belangrijk voor Liverpool. Laten we maar hopen op een mooie reeks van Liverpool de komende weken want het kan er zo ook opeens weer staan, je weet het nooit.

27 november 2009 om 10:14

Volgens mij is dit ook geen column.
Want een column is meer met ironie, humor en voorbeelden.
Dit is gewoon een analyse stuk over de selectie van Liverpool. Als je gelijk een column en dus ironie/humor bij elk van mn titels verwacht loop je soms nog wel eens mis. Maar goed ik heb besloten dat ik in mn eigen stukken met de eerste stemmer mee ga, dus ik geef ook 3 sterren aan mezelf.
Wel jammer dat de titel is aangepast, oorspronkelijk was het: The Kid

28 november 2009 om 15:55

Ik vind idt een zeer degelijke analyse en sluit me volledige bij je aan als Gerrard en Fernando Torres niet speelt heeft Liverpool een groot probleem want alleen Mascerano en Reina kan je dan zien als top. Voor de rest vind ik wel dat Lucas en Skrtel voorderingen maakt.

Ik vind het een aardige column. Je weet in mijn ogen heel goed het pijnpunt van Liverpool op dit moment te beschrijven, namelijk dat de meeste spelers zoals jij zegt geen supertop zijn. Van de hele verdediging kun je je afvragen of ze bij Man Utd, Chelsea of Arsenal in de basis zouden staan. Ook over de linksmids heb je gelijk. Sowieso ligt de zwakte van de aankopen van Benitez op de flanken, waar al diverse spelers zijn geflopt die voor vele miljoenen zijn aangekocht.
Verder vind ik dat je Macherano wat overschat. Lucas, de scapegoat bij veel Liverpool supporters, doet het in mijn ogen een stuk beter tot nu dit seizoen. Hij zou op dit moment een betere partner zijn voor Aquilani dan Macherano. N' Gog vind ik zelf ook nog een aardig talentje, maar hij kan niet alleen het verlies van Gerrard en Torres opvangen.

Tenslotte vind ik dat Benayoun een beetje onderschat. Hij scoort toch regelmatig, pakt z'n assists mee en is ook nog goed in het creeren van kansen voor andere spelers. De beste creatieve speler na Gerrard bij Liverpool in mijn ogen.

Overall geef ik je 4 sterren voor dit stuk. Het zit aardig in elkaar, al had ik graag een oplossing gezien (maar daarvoor ontbreekt je wellicht de ruimte) of wellicht een inzicht in 1 of 2 jonge spelers die er aan zitten te komen. Een nipte 4 sterren dus.

27 november 2009 om 10:30

Bennayoun heeft de potentie (wat zeg ik, hij is 29) van een echte wereldtopper. Maar ik vind hem vaak afwezig en net zoals ik al bij Fabio Aurelio heb gezegd te weinig opeisend. Dat geldt eigenlijk voor de hele linkerflank van Liverpool, waar toch ook echt Riise gemist wordt. Als hij op kwam stomen over links dan hoorde je het door het hele stadion trillen.
Verder is Lucas inderdaad al een stukje beter dan vorig seizoen, maar hij is niet de man van de openingen en vorig jaar hebben we gezien dat een passer als Alonso, naast een bijter als Mascherano en daarvoor een complete aanvallend middenvelder als Gerrard, dodelijk is voor bijna elke tegenstander.
Verder is het moeilijk om nu zomaar met oplossingen te komen en ik had wel twee jeugdspelers eruit kunnen lichten maar dat was nu niet relevant geweest. Van die jeugdspelers mag je namelijk niet verwachten dat ze de kar trekken.
Verder had ik voor de oplossingen vrij weinig ruimte, al ben ik sowieso niet degene die zomaar wat spelersnamen in de rondte gooit.

28 november 2009 om 15:56

Risse word idd gemsit want ik vind dat Fabio Aurellio veel minder anawezig is en ik hoop dan ook op dat insua zich spectaculair ontwikkelt voorlopig is het want magertjes aan de linkerkant.

Ja, ik blijf toch wel optmistisch, als Liverpool een fit team heeft staat er toch een sterke elf, al zouden een extra centrale verdediger en een spits die gewoon zonder twijfel scoort geen overbodige luxe zijn. Maar een team: Reina- Johnson - Carragher - Agger/skrtel - Aurelio - Macherano - Aquilani - Gerrard - Benayoun(dat vind ik nou een echte topper) - Kuijt - Torres hoort zeker bij de beste 5 ter wereld, mits in vorm.

Inhoudelijk is het weinig vernieuwend, vind je conclusie ook wat pover. Had je het er in de laatste alinea wat dikker bovenop gelegd, zou ik je een ster meer geven. Je schrijfstijl is uitstekend zoals we van je gewend zijn.

Niet een idee om een artikel te maken over de 70+ aankopen die Benitez gedaan heeft?

3*

27 november 2009 om 10:52

Man, dan heb je aan 5 artikels nog niet genoeg Maar het is wel een goede kans voor wat zelfkritiek, want van de 70 zijn er 65 gefaald....

Maar ik wil ook even reageren op dit artikel in combinatie met dat van Iraniangangster over Kuyt. Ik las laatst een heel goed artikel over de negatieve stijl van Benitez, en hoe zeer dat hem gekost heeft in de Champions League dit jaar maar ook in de PL. Wanneer je een 4-2-3-1 speelt (en dat doet Liverpool) moet je 1 balafpakker hebben, en 1 spelverdeler. Lucas is geen van beiden maar Aquilani wel. Maar bij een 4-2-3-1 moeten de vleugelspelers flink aanvallend zijn. En wanneer je vleugelspelers 'waterdragers' a la Kuyt zijn, ben je gewoon niet aanvallend genoeg. Zelfs Gerrard is in essentie nog een box to box met aanvallende pretenties, terwijl een echte trequartista gewoon blijft staan. Spelers als Kuyt horen niet in dit Liverpool omdat ze te verdedigend zijn. Hij pikt assists mee en wat goals, en daar mag je tevreden mee zijn, maar je moet streven naar verbetering. Wie zegt dat een andere speler daar niet veel beter presteert?

Dat wou ik gewoon even toevoegen.

27 november 2009 om 11:09

Ik heb het even nagekeken het zijn er 52 spelers naar Liverpool gekomen (als ik goed geteld heb), sinds de zomer 2004. Van hun waren er een kleine 20 transfervrij. De spelers die gelukt zijn (persoonlijke mening), zijn Cisse, Alonso, Luis Garcia, Reina, Crouch, Kuyt, Arbeloa, Mascherano, Torres, Bennayoun(twijfel?) en Skrtel (al kostte hij wel verrassend veel).
Verder hebben Agger en Aquilani nog de tijd om hun beloftes in te lossen.
Dan hou je dus 18 echte miskopen over waarvoor ook geld is neergelegd. Dat zijn er 3 per jaar.
Ik ben geen fan van de aankopen analyseren, maar goed ik zal eens kijken wat ik kan doen, ik hou jullie op de hoogte

27 november 2009 om 11:27

Maar Cisse, Garcia, Alonso, Arbeloa en Crouch spelen er al niet meer. En je kan niet zeggen dat zij met winst verkocht zijn denk ik (behalve alonso)? Bovendien kosten transfer vrije spelers ook gewoon salaris. Maar zelfs dan is het hebben van 3 miskopen per jaar bijzonder veel.

@ Mart
Ja vorig jaar waren het echt de flankposities die ze de titel hebben gekost. Hadden ze daar meer voetbal dan maakten ze zeker kans. Zelfs dit jaar heb ik een paar keer gezien dat Babel op rechts werd gezet ipv Kuyt en gelijk belangrijk was.

27 november 2009 om 11:34

Ben ik het alweer met je eens :-)

In feite zou je Gerrard naast Mascherano kunnen zetten, als de voetballer van de 2 controleurs, die ook nog eens de vijandelijke 16 penetreerd. Dan moet je dus een echte nummer 10 halen, bijvoorbeeld Van der Vaart. In dat geval zou je Kuijt nog best kunenn laten staan, maar zou ik ook de voorkeur geven aan een echte vleugelaanvaller.

Maar welke?

27 november 2009 om 11:43

Crouch is met winst verkocht, Arbeloa voor hetzelfde als waarvoor hij gehaald werd. Bovendien moet je ook kijken naar of ze geslaagd bij Liverpool. Zo heeft Cissé bijvoorbeeld zijn rol gehad in de Champions League en FA Cup, nou dan breng je ook wat op zonder dat je verkoopt. Plus het feit dat Cissé door een ernstige blessure (die vreselijke beenbreuk), minder heeft kunnen betekenen voor Liverpool en voor minder is weggegaan.
Salarissen, ja klopt, maar die betaald elke club gewoon, bovendien waren van die 20 transfervrije er veelal jeugdige aankopen met niet zo'n grote salariskosten.
En ja 3 miskopen per jaar is veel, maar zei ik dan van niet. Ik bracht het als feit, niet als mening.
Maar goed ik zal verklappen als je alle aankopen en verkopen van Liverpool onder Benitez optelt en aftrekt, hou je een negatief saldo van circa 80 miljoen pond over. Ja dat is best veel.

27 november 2009 om 12:03

Dat is veel zolang de prijzen uitblijven inderdaad. Van wat ik gelezen heb ligt het bedrag nog een stuk hoger, maar daar zal jij als Liverpool fan wel meer van weten.

Dat van Cissé kan hij inderdaad weinig aan doen. Maar zijn mismanagement bij Alonso kan je gewoon onder dezelfde topic plaatsen. Net als de verkoop van Crouch trouwens.

27 november 2009 om 12:42

Die 80 miljoen is best veel inderdaad.
Maar als je dan goed kijkt heb je in principe voor 80 miljoen de laatste jaren: Torres, Reina, Mascherano en Aquilani gekocht. Dus al je zo kijkt vind ik dat niet eg. Dit kun je geen geflopte spelers noemen. (aquilani niet mee gerekend die kun je nog niet beoordelen).

27 november 2009 om 12:51

Even voor de duidelijkheid het gaat hier om ponden en niet om euro's bovendien ben ik vergeten 5% van de transferinkomsten af te trekken die Liverpool moet afstaan aan de de clubs die de desbetreffende speler heeft opgeleid.
93,4 miljoen Euro zegt mijn rekenmachine dan.

27 november 2009 om 14:11

Oja, dat is waar ook. Te vroeg wakker vandaag. Anyways, dan lijkt het nu nog mooier omdat de pond flink gezakt is. Ik had namelijk ooit gelezen dat het bedrag ongeveer op 140 miljoen stond ofzo. Dat was ook nog voor het vertrek van Alonso en de komst van Johnson.

27 november 2009 om 16:08

Juan Mata, Jesus Navas of Johnson op die plek!

27 november 2009 om 17:50

@ aardbei (en in mindere mate) Iraniangangster: Nee, want Gerrard heeft bewegings vrijheid nodig in aanvallend opzicht. En als je hem naast Mascherano zet, weet ik zeker dat hij te vaak uit positie is, of aanvallend veel minder brengt. Je schakelt het wapen van Gerrard meteen uit, hij is een speler die geniet van zijn vrije rol, en door enorm veel discipline en teamspirit verdedigt hij mee, en maakt hij heel veel meters voor Liverpool. Je moet Gerrard niet beperken in zijn doen en laten door hem als 2e ''controleur'' naast Mascherano te zetten. Liverpool heeft nog een spelverdeler nodig die in staat is als controleur te spelen'type Alonso). Naast Mascherano speelt nu Lucas, en hij voldoet in mijn ogen niet aan het niveau dat Liverpool nastreeft. Misschien in potentie wel, maar het komt er. net als bij Babel op de linkerflank, momenteel nog niet uit. Aquilani voldoet misschien wel daar centraal op het middenveld, maar hij moet eerst maar eens ritme op doen. En wat betreft de flankpositie's ben ik het absoluut niet met jullie eens. Want Liverpool rolde Madrid op, scoorde 4x tegen Chelsea, heeft in alle topwedstrijden minimaal 1 doelpunt gemaakt, en wonnen regelmatig met ruime cijfers van de mindere goden in de Premier league. Daarnaast heeft Liverpool met Fernando Torres een spits die in de voeten aangespeelt diend te worden op op zijn gevaarlijkst te zijn. Door zelf nog 1 actie te maken, en op doel te schieten. Hij is niet de spits van de intikkers. Torres creeert uit het niets, iets, en is slim in het weglopen in de ruimte. Bij het weglopen zou hij dan ook de flankspelers in de weg lopen, en anders beperk je Torres, net als Gerrard in zijn bewegings vrijheid, en zal hij niet optimaal renderen. Het was vorig seizoen al het af en toe matig optreden van de defentie, en van de zwakkere linkerkant. Arbeloa Kuijt stond beter dan Aurelio Reira. Ik vind dat Liverpool eens moet inversteren in een absolute top verdediger. en dus niet een Kyrgiakos of een Agger, die in mijn ogen niet voldoen aan het niveau, Skrtel is nog te vaak onbesuisd, zou wel wereldtop kunnen worden. Maar naast Caragher een voetballende topverdediger aantrekken zou geen overbodige luxe zijn. En een compagnon voor Mascherano, indien Aquilani te aanvallend is. Sowieso een stand in voor Aquilani zou nooit verkeerd zijn, wat ik vind Lucas momenteel simpel weg te kort komen

28 november 2009 om 00:10

Mischien is Ricardo Quaresma wel wat voor Liverpool , maar met hem heb je het risico dat hij of de sterren van de hemel speelt of gewoon bagger speelt . Hoop eigelijk wel dat Liverpool het gaat proberen . Zie veel liever Quaresma dan Kuyt.

Ik kan me 100% vinden in je stuk. Voor mij is Torres (samen met Zlatan) de beste spits ter wereld. En veel betere middenvelders dan Gerrard zijn er ook niet.
Maar wanneer deze 2 spelers wegvallen blijft er echt maar een middelmatig team over vind ik. Dat dit al een aantal keer gebeurd is dit seizoen is volgens mij ook de reden dat Liverpool zo slecht draait. Dan moet het komen van mannen als Kuyt en Benayoun, en dat zegt eigenlijk al genoeg.
Liverpool zal echt wat extra kwaliteit moeten inkopen, maar het schijnt dat daar geen geld voor is. Misschien zijn "goedkope spelers" als bijvoorbeeld van Nistelrooy en van der Vaart wel een redelijke optie. Ze hebben vind ik nog een goede extra spits nodig omdat daar nu alleen Torres loopt (ngog is nog geen serieuze optie vind ik). En het ontbreekt ze ook aan een creatieve middenvelder.
We zullen zien of Benitez nog iets uit de hoge hoed gaat toveren!! Is wel noodzakelijk dus als je het mij vraagt.

Mooi verhaaltje waarbij ik het grootste deel met je eens bent.

Vooral de tekst over Kuyt, Kuyt heeft Torres en Gerrard nodig om goed te kunnen voetballen maar ook andersom.

En de meeste weten dat ik gecharmeerd ben van Dirk.

4*

27 november 2009 om 09:24

Nee, jij? Fan van Kuyt? Wie had dat gedacht



27 november 2009 om 09:27

Tja, ik ben niet 1 van de vele die alleen fan zijn van een club die toevallig bovenaan staan en de beste speler op dat moment

Ik ben het wel met de tekst van hem eens over Kuyt.

Best redelijk stuk.

Wel zelfkritisch. En vermogen om te zien dat er meer nodig is bij Liverpool. Veel afbraakvoetballers en te weinig voetbal in het team. Van achteruit (zoals jij het zeer goed aangeeft) en op de middenas. Alleen een speler als Gerrard is te weinig. Ik hoop echt voor Liverpool dat die Aquilani de pannen van het dak speelt en goed en creatief speelt. Voor de rest hebben ze te weinig op de vleugels. Kuijt is nog steeds geen vleugelspeler. Mist hij het inzicht en de creativiteit en actie voor. Links middenveld 3 net niet voetballers. Ook gewoon niet goed genoeg. Daarnaast voorin rond Torres ook net niet voetballers. We mogen best zeggen dat Benitez niet uitblinkt in zijn aankopen. In plaats van al die net niet spelers had hij beter 1 of 2 echt goede voetballers kunnen halen.

Schrijfstijl sprak me niet echt aan en het was ook niet echt vernieuwend. Voor de rest best prima.

Prima stuk wat mij betreft. Niet zozeer dat je inzichten geeft die anderen waarschijnlijk nog niet niet hadden, maar wel lekker om te lezen. Waarschijnlijk vanwege ruimtegebrek dat je geen alternatieven/aankopen aanprijst, maar dat had het wat mij betreft vooral qua discussie interessanter gemaakt.
Vind het wel goed dat je langzaam over het verval van Gerrard begint. Dat is mij ook opgevallen. Ik ken de jeugdspelers van Liverpool niet, dus kan daar geen oordeel over geven maar een feit is wel dat Benitez nou niet echt een oogje heeft voor echte versterkingen. Het is allemaal net niet en ik vermoed dat een speler als Torres ook langzaam begint te twijfelen of Liverpool wel de juiste keuze is geweest.
Torres behoort toch tot de allerbeste spitsen ter wereld, maar de aanvoer naar hem is van suptopniveau (op Gerrard na, maar die is zoals gezegd vaak afwezig).

Ik denk persoonlijk dat dit het laatste jaar van Benitez is. Ik denk dat Liverpool in de geest van Manchester en Arsenal ook een manager wilde neerzetten voor hele lange tijd, maar Benitez is het wat mij betreft ook net niet. Ik denk dat Guus Hiddink een hele goede zou zijn, maar ik weet niet of dat zo snel gebeurt na zijn flirts met Chelsea en Abramovich. Een andere optie is wellicht Mourinho die er nooit een geheim van maakt nog wel eens in PL aan de slag te willen gaan.

Ik denk dat je Liverpool overschat. Ik vind persoonlijk Reina geen top. Hij zit meer op het niveau Almunia. Hij heeft misschien wel het geluk wat jij aanhaalt: zijn voorgangers waren echt ondermaats. Ik heb hem vaker in de korte hoek geklopt zien worden op een manier die niet past bij een keeper van zijn niveau en af en toe heeft hij van die clowneske acties die me doen terugdenken aan de pijnlijke periode van Barthez bij Man Utd.

Verder vind ik dat Liverpool gewoon bestaat uit spelers die niets meer zijn dan de gemiddelde speler van Villa, Everton of Tottenham. Zonder Torres en Gerrard wordt het strijden om plaats 4, ipv strijden om plaats 2 (kampioen worden ze namelijk voorlopig niet).

Verder is het weinig vernieuwend. Het is niet zo dat ik denk: hier had ik nou niet aan gedacht... Het wordt al zo vaak geroepen, dat je bij dit onderwerp een originele invalshoek had moeten zoeken om het boeiend te maken voor mij.

De analyse over Kuijt vind ik wel mooi, al weet ik niet wie zijn rol vervult als hij wegvalt of naar voren wordt geplaatst als spits in tijden van nood.

Je stuk leest wel makkelijk weg, dus ik hoop dat je me de volgende keer met je onderwerp of invalshoek weet te pakken. Ik zal het zeker in de gaten houden.

27 november 2009 om 10:42

Overschat?
Jij zegt zonder Torres en Gerrard wordt het strijden om plaats vier, terwijl ik zeg dat het al moeilijk genoeg Europees voetbal (eerste 6 of Fa-cup) laat staan Champions League (eerste 4) te halen.
Dat we verder van mening verschillen over Reina dat kan.

27 november 2009 om 11:07

Dan heb ik me verkeerd uitgedrukt. Ik bedoelde de analyse van bepaalde spelers (insua, Johnson, Kuijt, Babel). Benayoun schat ik trouwens weer hoger in dan jij aanhaalt.

Verder komt het in wezen op hetzelfde neer: Als je gelijkwaardig bent aan Everton, Tottenham en Villa, heb je daarboven nog Man Utd, Arsenal en Chelsea, verder heb je opeens City ertussen hangen, wat betekent dat 5 clubs voor plaats 4 t/m 8 in aanmerking komen. Je strijdt om plaats 4, maar kan net zo goed 7e of 8e worden

27 november 2009 om 11:12

Dus jij vind Johnson niet goed spelen? Insua geen talent? En Babel geen goede pinch-hitter?
Hmmm ik denk dat je een van de weinige bent.

27 november 2009 om 11:24

Al was ik de enige, dat verandert mijn mening niet.

Johnson: net-niet speler. Zelfde als alle rechtbacks van Man Utd. Ze volstaan, maar daar is het mee gezegd.

Babel: Je mag blij zijn als hij zijn talent weer eens toont. Toen hij bij Ajax wegging vond ik hem een groots talent. Hij lijkt echter nog geen stap vooruit te hebben gemaakt qua ontwikkeling. Als hij zich ontwikkelt is hij zeker goed en zal het geen miskoop zijn, momenteel voegt hij niks toe, behalve een sporadische goede actie. Bovendien legt een goede pinchhitter er meer dan 5 doelpunten per seizoen in. Dat doet babel vooralsnog niet. Ik vind hem sowieso gevaarlijker in de actie dan in zijn scorend vermogen.

Insua: Een talent inderdaad. Maar daar zie ik geen topper in. Ik denk dat hij het niveau van Johnson ofzo kan worden. Een verrijking voor een club als Villa, maar niks bijzonders voor een club hoger dan dat.

27 november 2009 om 10:49

Niveau Almunia? Haha doe mij maar Reina, en wel meteen. Reina heeft zijn foutjes, vooral bij het anticiperen, maar zijn spelhervattingen zijn echt ongelooflijk goed... eigenlijk zoals alleen Z-amerikaanse keepers het kunnen (en nu reina). En je moet niet vergeten dat het tempo bij Liverpool enorm hoog ligt (door het powerplay). Ik denk dat veel keepers door de mand vallen met dit tempo.

27 november 2009 om 11:03

Dat kan zijn, maar ik denk dat er bij iedere topclub veel keepers door de mand vallen. Man Utd heeft voor het eerst sinds tijden weer een solide defensie sinds Van der Sar er staat.

Vidic en Ferdinand zijn (mits in vorm) geweldig, maar door Van der Sar vallen de steekjes die ze laten vallen ook niet op.

Liverpool wil dolgraag weer eens kampioen worden en voor die ambities vind ik Reina te licht. Wil je dat, dan moet je een topkeeper hebben. helemaal met een verdediging als die van liverpool, want dat zijn ook van die net-niet spelers.

27 november 2009 om 11:30

Mwua, om nou te zeggen dat Van der Sar en Cech de laatste tijd echt betrouwbaar zijn. Of Casillas? Valdes is op afgelopen jaar na eigenlijk niet eens barca-waardig. Bayern Munchen, Arsenal en Milan zijn al helemaal dramatisch.

Nee, als je het zo stelt hebben alleen Inter en Juventus topwaardige keepers (zelf vind ik Casillas er ook bij horen, maar volgens jouw argumentatie...).

27 november 2009 om 11:47

Valdes heb ik ook altijd ondermaats gevonden.

Van der sar, casillas en Cech schaar ik er wel bij, al hebben ze een mindere periode. Verder heb ik goede hoop op iemand als Akinfeev.


Henk Timmer zou ook een goede optie voor Liverpool zijn. Betrouwbaar en transfervrij, al moet je hem wel overhalen om toch weer te gaan keepen.

27 november 2009 om 14:43

Timmer .
Nee, doe dan maar Reina, vind hem een goede keeper, en hij zit net iets onder de wereldtop qua keepers. Liverpool heeft nog een goede technische speler nodig, en niet van die afbraak voetballers die er nu spelen. Mischien een idee om in de winter Riise terug te halen, zijn contact loop toch af aankomende zomer?

28 november 2009 om 18:25

Nja ik vind het niet eerlijk ten op zichte van Cech.
Oke hij heeft zijn blunders gemaakt en een minder periode gekend.

Maar iedereen die regelmatig naar Chelsea kijkt, moet toch wel weten dat hij van die imago af is. Prachtige en belangrijke reddingen heeft hij de afgelopen maanden gemaakt.

..hij begint weer langzamerhand de Cech te worden, die we allemaal kenden van 2004/05

27 november 2009 om 12:03

Edit: Onderstaande post was een reactie op een inmiddels verwijderde post. In de post werd gesteld dat Man Utd, Chelsea en Arsenal ook niet met blessures van sleutelspelers zouden kunnen omgaan.

Dat is vaker voorgekomen en toch zijn de prestaties altijd beter geweest dan die van Liverpool (op CL winst na dan als je vergelijkt met Arsenal en Chelsea).

Man Utd werd kampioen toen ze lange tijd 4 of 5 verdedigers, 2 middenvelders en een aanvaller misten (in 2007-2008 volgens mij). Aan je reactie te zien hou je niet van Man Utd dus zul je vragen: wie dan? Ze misten op een gegeven moment Vidic, Ferdinand, Evra, Brown, Neville, Hargreaves, Park en ik dacht Rooney. Je kon van de geblesseerden in ieder geval bijna een erg goed team van maken.

Arsenal heeft vaak genoeg blessures. Als je dit ontkent heb je de laatste jaren alleen de wedstrijden van Liverpool gekeken.

Chelsea heeft volgens mij in 2006/2007 een enorme blessuregolf gehad, toen ze 2e werden.

Het verschil: deze drie clubs zijn topclubs en hebben een brede selectie zoals het een topclub betaamt. Liverpool pretendeert topclub te zijn, maar is niets meer dan een outsider met 2 wereldtoppers in het team, waardoor ze bovenmaats presteren.

Prijs je met Gerrard en Torres en verder mag je hopen dat de volgende trainer een lange-termijn visie heeft voor de club.

Als Reina voor het Nederlandse elftal zou voetballen zou hij mijn voorkeur boven V. Sar krijgen. Dat we dit jaar zoveel tegen doelpunten incasseren is puur te wijten aan Carragher en co. Natuurlijk ook Benitez die Carragher niet durft uit te zwaaien, of op de bank te zet.

27 november 2009 om 13:48

Hahahaha, boven Van der Sar?!? Je maakt natuurlijk een grapje.

Van der Sar straalt zovvel rust uit, is in mijn ogen de best meevoetballende keeper die er is en dus uitermate geschikt voor het NL elftal.

27 november 2009 om 14:44

Maar, Reina is meer dan 10 jaar jonger, heeft een betere reflex en een betere spelhervatting. Vind hem een van de betere keepers op de wereld.

Matig stukje. Ok, je bespreekt de posities en de kwaliteiten van de desbetreffende spelers. Maar ik vind dat niet echt bevredende informatie. Verder heb je het in heel het stuk heel weinig over Torres. 3 sterren.

Damn, ik geef net perongeluk 1 ster ipv 3, kan ik dit nog veranderen?

27 november 2009 om 18:39

Een nieuw account maken en vijf sterren geven, dan is het gemiddelde drie :P. Nee dat kan niet, eigenlijk wel jammer.
Want stel ik zou jou dusdanig overtuigen met mn argumenten dat je toch een ster meer zou willen geven dan kan je dat niet aanpassen.

Je oplossing ontbreekt. Hoe wordt 'het verval van Liverpool' (want als het zo doorgaat, kun je dat stellen) tegengehouden? Het kopen van dure spelers is uit ten boze, de jeugdopleiding is niet zó danig ontwikkeld dat Liverpool erop kan bouwen en het huidige elftal is het ook niet echt.

Allereerst zou ik beginnen met het grondig analyseren van je elftal. Waar zit de fout nou? Dat betekent niet meteen dat je spelers hoeft te verkopen, om met dat geld vervolgens weer nieuwe spelers te kopen. Nee, hoe kun je de kwaliteiten van spelers nóg beter tot uiting krijgen? Als voorbeeld nemen we de veelbesproken Kuyt. Misschien zou het verstandig zijn hem wat meer naar achter te poseren. Zet hem naast Masherano. Gek hé! Maar is dat wel zo? Iedereen heeft in z'n hoofd: Kuyt is aanvaller, middenvelder kan hij dus niet staan. Maar wie zegt dat dat zo is? Kuyt heeft een matige techniek voor een aanvaller, geen echte passeerbeweging en snelheid ontbreekt ook... Meer middenvelder dus. Of op een andere plek: Zet hem, zoals Holman bij AZ bijvoorbeeld, áchter de spitsen. Als aanjager.
Dat zijn opties die Liverpool verder zouden kunnen brengen.

Daarnaast moet Liverpool 'gewoon' in de jeudopleiding gaan inversteren. Want als de Fifa haar plannen over het weigeren van clubs met (torenhoge) schulden in werkelijkheid gaat stellen, is voor Liverpool het einde in zicht. Bij Barça bijvoorbeeld draaien de jeugdspelers gewoon mee: kijk Pedro, Messi en Puyol. Hebben allemaal een flinke tijd in de jeugdopleiding gespeelt, hoor!

slecht stuk......tactiek werkt gewoon niet meer...that's it...
man utd heeft ook maar een paar echte toppers in huis...rooney, vd sar, vidic, ferdinand....de rest WAS top of gewoon subtop...hoezo doen zij het wel goed?
Arsenal heeft maar 1 absolute topper dat is fabregas..de rest komt er net onder of raken geblesseerd (persie rosicky)

chelsea heeft terry drogba, de rest is ook over zijn top heen...

Dus het ligt echt niet aan de hoeveelheid topspelers zij hebben....magie van benitez is gewoon weg.

28 november 2009 om 17:48

Oja, dat is het.... tuurlijk. Tacktiek werkt niet meer....
Maak een analyse dan...
Verder zijn de teams niet te vergelijken. Enja over de magie van Benitez die weg is heb ik al een stuk geschreven. Maar het is een combinatie van een matige selectie en de magie' van Benitez als je deze twee stukken bij elkaar neemt heb je t probleelm

Je trapt naar mijn mening open deuren in. Je vertelt me niks nieuws, al formuleer je het wel leuk.

Ik las in het begin jouw stukken graag en vond ze van hoge kwaliteit. Door je laatste 2 artikelen heb ik het gevoel dat je ze schrijft 'om het schrijven' in plaats van dat je hoge kwaliteitseisen stelt. Een beetje jammer.

Wat er in het stuk word beschreven is zeker waar, maar ik ben het er niet helemaal mee eens, op het middenveld zet je die jonge Lucas, een speler die is meegebracht door Benitez, en ik ben niet echt onder de indruk van hem.. je kan daar beter Aquilani wegzetten, en aan de linkerkant Babel, als je een echte nederlander bent, maar ik vind juist niet dat Gerrard en Torres hulp nodig hebben, ze moeten die hulp juist geven! en daar ligt het aan, ze worden een beetje lui en egoistisch, als ze 100% voor hun team zouden gaan, dan zou er meer vertrouwen komen, en dat helpt al een heel eind vooruit voor Liverpool!

29 november 2009 om 14:58

Ik zet niets neer. Ik analyseer de huidige opstelling van Liverpool. Als ik hem zelf mocht maken zou toch ook Aquilani daar staan en niet Lucas.

Leuk stukje. Iedereen zegt; 'te weinig nieuwe informatie.' Maar ik vind bij al deze stukjes het belangrijkste dat je gewoon iets interessants en actueels leest en dat is hier wel het geval. 4 sterren

Matige column Kasper. Ik mis de samenhang in de titel met de rest van het stuk. Liverpool is niet Torres en Gerrard of andersom. Wat ik mis in het stuk is de chemie tussen de spelers en Benitez. Mijns inziens is die chemie er niet meer. Of het komt omdat benitez een belangrijke speler is kwijt geraakt in het veld! Benitez mist volgens mij zijn verlengstuk in het veld. Dat verlengstuk wat Xabi was.

Maar blijf schrijven. Ik blijf lezen. En blijf kritisch op mijn manier

30 november 2009 om 10:20

De titel was oorspronkelijk ietsje anders, die past VZ regelmatig nog aan namelijk.

Aurelio staat al geen 4 maanden geen linksback meer. Insua heeft het overgenomen van hem toen hij in de lappenmand zat . Nu is hij dan wel weer terug maar zijn Linksback positie heeft hij niet terug. Liverpool moet maar hopen dat Agger fit blijft. In mijn ogen is hij toch velen malen sterker dan Skrtel die vaak verkeerd staat en opbouwend veel minder als Agger.

Johnson doet het dit seizoen niet zo slecht maar ben er bijna zeker van dat hij volgend seizoen het beter gaat doen. Skrtel.. Waarom is die gast er nog? Geen voetballend vermogen etc.. Agger doet het veel beter. Over de veteraan Caragher valt niets te zeggen. Insua moet zich nog heel wat ontwikkelen maar tot dan heeft Aurelio het nog onder ”controle”. Voor het probleem op het middenveld... Aquilani valt best wel mee in zijn peroide bij Italie dus hij kan het ”normaal” gezien wel aan. Van Kuyt ben ik niet echt zo een grote fan van maar hij doet het wel goed met zijn mentaliteit. En dan nu voor de linkshalf. Babel is de enige goede tussen hun, Riera kan het niet en Benayoun begint over zijn top te geraken. En de spits ja zonder twijfels Torres en ze moeten hem houden! Voor de rest is het een hele goede stuk!

D' enige die hulp nodig heeft ben jij..

Reageer

Je moet inloggen om te reageren. Heb je nog geen account? Dan kun je je gratis registreren. Inloggen

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren