Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Karatetrap houdt Jáuregui jaar aan de kant

Laatste update:

Sergio Antonio Jáuregui is woensdag door de tuchtcommissie van de Boliviaanse voetbalbond (BFB) voor één jaar geschorst. Dat gebeurde naar aanleiding van de karatetrap die de verdediger van Blooming Santa Cruz een week geleden buiten de krijtlijnen uitdeelde aan zijn tegenstander Leonardo Medina van Oriente Petrolero.

Het duo maakte ruzie, waarna de scheidsrechter van dienst besloot beide heren met een rode kaart van het veld te verbannen. Daarmee leken de emoties gesust, maar Jáuregui dacht daar klaarblijkelijk anders over. Op het moment dat zijn tegenstander zich via de spelerstunnel naar de catacomben van het stadion wilde begeven, kwam de aanvaller in volle vaart aangerend om vervolgens de trap uit te delen.

De noppen van de schoen van Jáuregui bevonden zich na afloop op de borst en de hals van Medina, die na de trap meteen gestrekt ging. Hij moest worden afgevoerd naar het ziekenhuis en stond twee weken buitenspel. Het is nog onduidelijk of Jáuregui de cel in moet. Binnenkort moet de verdediger zich voor het burgelijk gerecht verantwoorden.



Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hmm juist..
Hier een jaar schorsing en Witzel maar 10 wedstrijden?
Beetje raar hoor :s

2 september 2009 om 18:51

Tsjah, in deze situatie kan je niet zeggen dat het niet opzettelijk was..

2 september 2009 om 18:53

Het verschil is dat je hier duidelijk ziet dat het met opzet is en dit gebeurde zonder dat er een duel was 'met bal'.

Bij Witsel kan de bond en dergelijke nog interpreteren dat Witsel voor de bal ging (ik denk dat het zijn bedoeling was om Wasyl pijn te doen maar niet om zijn been te breken).

On topic: Ik vind het nog al een relatief lichte straf. Dit hoort niet op een voetbalveld en dit zijn ook nog eens slagen en verwondingen. Als ik het slachtoffer was dan heb ik hem voor de burgerlijke rechtback gebracht en een werkstraf of een gevangenisstraf geist. Ik hoop dat deze jongen nooit meer op een voetbalveld te zien zal zijn.

2 september 2009 om 20:25

Natuurlijk hoort het niet op het voetbalveld thuis, maar de meesten hier weten niet half wat er allemaal in midden- en zuid amerika gebeurd als het om voetbal gaat. Alleen omdat deze actie zo extreem was dat ie uitgebreid in het nieuws moest komen heeft hij een jaar schorsing gekregen. Het is meer een singaal naar Europa toe.

3 september 2009 om 01:18

Als deze actie zo extreem is, is een extreme schorsing toch ook niet vreemd?

2 september 2009 om 19:53

ik vind 10 wedstrijden echt nie weinig als je puur alleen naar de overtreding kijkt. en ik vind het persoonlijk zelfs teveel, want de overtreding zelf is 3 of 4 wedstrijden, maar vanwege de gevolgen word het 10 wedstrijden. verglijk het met pepe die kreeg in spanje ook 10 wedstrijden vond dat erger, omdat echt zeer opzettelijk was en meerdere malen. hier komt die pool zelf hard in en springt witzel (waarschijnlijk wel met opzet) op de been, maar waarschijnlijk echt niet om de benen te breken

2 september 2009 om 20:12

Klopt, 4 wedstrijden zou voor Witzel normaal zijn. Dat past bij zo'n overtreding. Dit is iets heel anders en geen voetbal meer.

2 september 2009 om 23:01

Waar slaat deze vergelijking op man?! In zuid-amerika is voetbal oorlog, die mensen daar hebben bijna geen verstand! Bovendien is dit gewoon een zieke karate kick, terwijl witsel (misschien) nog de intentie had om de bal te spelen. Verder vind ik een jaar terecht, aangezien je volgens mij niet voor het leven geschorst kunt worden volgens mij.

3 september 2009 om 13:37

Geen verstand? Gedraag je hoor! Daarom komen er zeker zoveel getalenteerde spelers uit Zuid-amerika?

En op welke manier wilde witsel de bal spelen? Hij ging duidelijk voor het been van wasilevski.

wat een karatetrap .. een jaar is terecht...

2 september 2009 om 18:51

Als je kijkt dat witzel maar 10 wedstrijden krijgt vind ik het niet terecht. Ik vind de overtreding van witsel minstens net zo erg.

2 september 2009 om 19:01

Dat slaat dus nergens op afca. Even voor duidelijkheid ik wil niks goed praten hoor.

Die jongen ging zelf ook veel te hard er in en dus was het moeilijker om in te schatten of dit expres ging. Ten tweede, In mijn ogen wou witsel alleen een overtreding maken, hij wou echt niet zijn poot in 3 stukken schoppen. Bij dit geval zeker wel. Hij schopte hem het liefste doormidden. Dit heeft niks met een overtreding te maken maar dit was gewoon aftuiging. Deze man moet echt de cel in.

Wat witsel betreft schandalige overtreding maar het was minder waard als het geval Pepé. Dat was ook aftuiging. Witzel was een schandalige overtreding. ( Met helaas rampzalige gevolgen) Geen aftuiging

2 september 2009 om 19:20

Kansloze opmerking, als witsel nou zoiets bij die pool had gedaan, dan had je kunnend enken aan 2 jaar schorsing, maar er zat geen opzet achter, echter bij deze speler wel! Dan is de straf eigenlijk nog mild

2 september 2009 om 23:27

hoe kan je dit in godsnaam even erg noemen? dit is toch duidelijk willen revancheren, en het heeft niks maar dan ook echt niks te maken met voetbal. witsel wou voor de bal gaan, en ja onderweg kwam hij het been tegen van wasyl. wat moest hij dan, zich laten tacklen? natuurlijk wist hij dat wasyl voluit ging dus deed hij dat ook, maar niet met de intensie z'n been te breken. het valt me op dat de ajax fans hier zoveel over te zeggen hebben maar er komt geen zinnig woordje uit.

dit heeft niets meer met voetbal te maken. als je zo onsportief bent mag je van mij idd een jaar aan de kant. hij moet ook de bak in voor mishandeling. mot niet gekker worden

Hij krijgt een jaar en Witsel 10 wedstrijden, wat een wereld van verschil zeg.

2 september 2009 om 18:53

niet 10 maanden, 10 wedstrijden = met interlands meegerekend ongeveer 12 weken = 3 maanden schorsing. bovendien dit is natrappen en witsel was een totaal andere situatie

2 september 2009 om 18:56

@ Fcomniworld1: Voor alle duidelijkheid; Witsel is alleen maar geschorst voor wedstrijden met Standard. Bij de nationale ploeg is hij geschorst voor de karate trap die hij uitdeelde tegen Bosnie. Als je de clip wil zien dan zou ik op youtube induwen: Bosnie - belgie
On topic: Ik vind het nog een heel lichte straf en hij komt relatief gemakkelijk ervan af. Het slachtoffer is een tijdje werkonbekwaam dus ik zou ook nog eens een schadevergoeding eisen! Hij moet minstens 2 jaar geschorst worden, zo niet 3 jaar of meer.

2 september 2009 om 21:06

Wat jij nu zegt is nog schandaliger. Het gaat om de intentie. Bij Witsel was het niet om het been te breken, bij deze karatetrap was het overduidelijk bedoeld om iemand te raken. E op deze manier... Daar mag de burgerrecher zich over uitspreken.

levenslang schorsen lijkt mij de enige goede straf

2 september 2009 om 20:36

Dus als jij eens een gehele black-out krijgt, omdat je misschien word geconferonteerd met erge dingen uit je privè leven mag je nooit meer voetballen. Dan zou ik pas onterecht vinden.

2 september 2009 om 21:05

waar heb jij het nu over... een paar centimeter hoger en hij trapt die speler dood. Verkeerde sport gekozen!

Dit hoort niet thuis op een voetbalveld, ga dan maar de dojo in

2 september 2009 om 21:41

He weet natuurlijk niet het hele verhaal he.
Dit is hetzelfde principe als de doodstraf. Je maakt 1 fout in je leven en het word je nooit meer vergeven. Misschien heeft hij wel elke dag spijt. Ik vind het trouwens wel terecht dat ie 1 jaar krijgt, maar levenslang.. nou nee.

3 september 2009 om 13:23

Tja zo kun je alles wel goed praten..... Ik had een black out, sorry hoor ik heb iedere dag spijt van het feit dat ik hem tegen zijn hoofd trapte.

maar zaten de noppen van de speler letterlijk in de borst van de speler vast of een afdruk

2 september 2009 om 19:05

Een afdruk. Bij zijn strot zag je ook een enorme plek. Ik zag in een filmpje ook hoe hij er bij lag in het ziekenhuis. Dat had ik liever niet gezien. Je zag een afdruk of 8 van pak een beet 3 cm2. Van af zijn adamsappel ongeveer tot de hoogte van de tepel. Verschrikkelijk. Dit is zoveel erger als dat van witsel.

Wat ik nog even kwijt wil is dat Pepã© eigenlijks ook gewoon een jaar had moeten krijgen. Enigste verschil is dat hij de jongen niet het ziekenhuis heeft ingeschopt! Maar zeker wel afgetuigt

2 september 2009 om 19:12

Ja, en die zullen er alleen uit te krijgen zijn door een operatie die 65 kans heeft slecht af te lopen

On: 1 jaar is realatief veel, maar toch te weinig vind ik.
Net als ik de overtredingen van Witsel en Pepe te weinig vind, ook moet er in alle 3 de gevallen een fikse boete betaald worden als het aan mij ligt, maar wie ben ik...

edit: Fokstra, ik had jou stuk nog niet gelezen, dus het is niet een reactie op jou, om misverstanden te voorkomen.

2 september 2009 om 19:18

Nee juist een goede aanvulling. Maar u hebt het zeker over de plekken bij zijn adamsappel? Want de plekken daaronder zijn lijkt mij wel weg te halen. Nog medische mensen hier die dat misschien wel weten?

Ik vind een jaar een prima straf!
Maar dan wel met een voorwaardelijke straf van 5 jaar als hij weer over de schreef gaat!

Ach kom op man! Het is gewoon een spel waar je lekker poen aan verdient! Kan jou het schelen? Je verdient lekker rijd een mooi autootje en dan moet 'die gek' zijn karate kunsten vertonen aan zijn tegenstander! Schandalig! De cel moet die gast in!

Je mag toch geen karate als aanval gebruiken alleen als verdediging (toch)?

Deze jongen kon veel schade oplopen! Vooral die noppen in z'n borstkast.. ouch...

Een jaar is nog veels te kort. Gewoon minstens 5-10 jaar schorsen, of gemoon nooit meer laten spelen

Een jaar? Dat was wel 1 fixe trap zeg! Stuur hem een jaar naar Siberie, leert hij het wel af! En dan als hij nog 1 x een harde overtreding maakt dat hij dan nooit meer een bal op een veld mag aanraken! Wat een onzin zeg!

wat mij betreft voor het leven schorsen, zulke spelers moeten we hier niet. Maar ik vind een jaar gewoon te weinig, minimaal 3 jaar.
En dat met witzel: Hoe lullig ook, maar het komt bijna dagelijks voor dat een speler puur inkomt om de man een trap te verkopen, en bij zijn trap liep het helaas dramatisch af... maar zulke acties zie ik wel vaker. Een karatetrap daarintegen....

Je kunt hier wel stellen dat hij net wat te laat was, maar volgens mij was de intentie toch echt de bal. ik neem aan dat de speler zeker in beroep gaat, want hiervoor was de speler nog nooit bij zoiets betrokken. en het kan toch niet zo zijn dat je door zo'n ongelukkige actie voor het leven getekend bent. daarnaast is hij al genoeg gestraft want z;n huis is beklad en er stond zelfs een bedreiging op internet.

In nijmegen werd een amateur geschorst voor zijn leven omdat hij een karatetrap uitdeelde tegen de scheidsrechter. Waarom hij dan niet? Een speler is net zo goed een mens als een scheidsrecher

In die landen is het eenmaal een gewoonte om zo'n schorsing te geven. Europa is daar nog mild in. Terechte schorsing. Hij had ze kop er wel af kunnen schoppen

wat een mafketel een jaa is terecht

Een jaar maar? Deze man moet moet gwn levenslang geschorst worden mafkees.

Inderdaad, ik wil niet veel zeggen.. Maar een gevangenisstraf is hier meer op zijn plaats!? Of gelden op de Boliviaanse voetbalvelden andere wetten..?

Hahaha wat een gek.
Een jaar sobieso terecht dit hoort natuurlijk niet.

2 seconden kortsluiting kost je een jaar schorsing. Maar kan niet eens zeggen dat het onterecht is. En wat de vergelijking met Witsel betreft: Die tackle praat ik niet goed, maar het was op zn minst een duel, met de bal in de buurt.
Deze 2 jongens waren er al afgestuurd, en op weg naar de kleedkamer. Dus ze waren niet eens onderdeel van de wedstrijd meer. Het was dan ook geen tackle, maar een regelrechte aanslag!

Matige techniek voor zo'n karate trap, ik snap nu dat hij maar is gaan voetballen.

Ont.
Terecht dat hij een jaar niet mag spelen, als ik die Medina was geweest had ik hem nog voor het gerecht gesleept ook.

Terechte straf, deze jongen hoeft van mij niet meer terug te komen op de voetbalvelden het is geen karate maar gewoon voetbal, jongens zeg. Dankzij hem kan die andere misschien nooit meer voetballen, gewoon 10x zwaarder straffen als het aan mij leg.

met een hartelijke groet,

Dhr. R. Jansma

2 september 2009 om 22:53

van een trap op je barst gaan je voeten niet stuk hoor hooguit een ribje gebroken
geeft niet weg dat de straf gewoon volkomen terecht is.

Direct verplicht mee laten doen met een kick box gala.
Laat hem daar maar even dapper doen!
Wat een mafkees haha echt niet normaal!
Toch weer echt iets zuid amerikaans bedoel dat niet respectloos maar daar zie je toch vaker dit soort vage shit.
Extra temprament op zich niet erg alleen moet je het wel in het goede stoppen

snap deze straf wel kunnen de belgen nog wat van leren.

Zeer terechte straf en precies wat ik voor ogen had toen ik deze beelden zag

Om aan te geven met wat voor taferelen je te maken hebt: op 0:32 loopt iemand met een Ak 47 het veld in.....

3 september 2009 om 02:10

Goed opgelet, zo zie je maar hoe raar daar het voetbalbeleid is in vergelijking met nederland!!!!!!!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren