Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Scheidsrechters gaan strenger fluiten

Laatste update:

De scheidsrechters zullen in de eredivisie strenger optreden dan de laatste periode het geval was. Die opdracht heeft Jaap Uilenberg de arbiters meegegeven. De baas van het korps deed dat deze week tijdens een trainingskamp in Hoenderloo, op de plek waar ook het Nederlands elftal geregeld bijeenkomt.

Uilenberg herhaalde de richtlijnen van het begin van het seizoen. Het gaat met name om het beschermen van de speler. Eerder de rode kaart bij een zware overtreding. Uilenberg: "Aanvankelijk zijn deze zaken goed toegepast. De laatste tijd zag ik een verslapping. Daarom hebben we dit opnieuw aan de orde gesteld.”

Kuipers
Björn Kuipers is gepromoveerd naar de hoogste klasse van de Europese voetbalbond. Dit bevestigde leider van de technische staf van de arbiters van de KNVB, Jaap Uilenberg, woensdag. Kuipers is na Pieter Vink en Eric Braamhaar de derde Nederlandse scheidsrechter op het allerhoogste niveau van de Europese voetbalbond UEFA. Volgens Uilenberg is ook Kevin Blom dicht bij promotie.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

strenger fluiten, dat gebeurd max. 3 maanden.. daarna word er gewoon weer als vanouds gefloten.. voor niets fluiten en als er een keer iets gebeurd dan geen kaarten durven te trekken.

Dat is mooi. Hopelijk wordt er ook beter op overtredingen gelet, zoals natrappen, slaan, elleboogjes, enz.
Ben benieuwd of we er wat van gaan merken!

Goedzo Knvb. Dit willen wij zien. Af en toe passeerden toch wat te zware overtredingen de revue zonder dat er de juiste kleur getoond werd.

Prachtig voor Kuipers natuurlijk. Ik verwacht ook wel dat Nijhuis Europese promotie gaat maken.

Slechte zaak. Steeds meer wedstrijden worden kapot gefloten. Scheidsrechters doen alsof het hun show is.

ik snap niet dat jullie dit allemaal zo goed nieuws vinden? Neem een voorbeeld aan de scheidsrechters in de Premier League.

kuipers vind ik trouwens wel een goede scheids. Gefeliciteerd met je promotie.

14 januari 2009 om 17:27

Ik ben daar niet zo heel tevreden mee.
ik vind juist dat ze veel meer door moeten laten gaan , heel veel scheidsrechters halen totaal het tempo uit de wedstrijd
wel is het handig als ze hele harde overtredingen zwaarder gaan bestraffen.

14 januari 2009 om 17:29

mee eens Afca_koen
in nederland fluiten ze in elk duel, voetbal blijf een contact sport en mag wel wat harder in nederland, de elleboogjes en tackels op de enkels moeten wel zwaar bestraft worden.

14 januari 2009 om 17:52

Strenger fluiten hoeft niet noodzakelijk meer fluiten te betekenen. Het betekent wel meer kaarten en overtredingen van achter gewoon rood geven. Volgens mij niets mis mee.

Kijk naar Spanje. Daar fluiten scheidsrechters ook veel en krijgen spelers ook veel kaarten. Maar ik hoor nooit iemand over een doodgefloten wedstrijd van de scheidsrechter.

14 januari 2009 om 19:10

Dat komt omdat ze in Spanje en Engeland goede scheidsrechters hebben die de wedstrijd aanvoeld in Nederland zie je dat niet vaak.

Als ze het doen moeten ze het ook volhouden en niet de eerste 3 wedstrijden en dan stop.

Ik vind het appart dat wiedemijer nog niet in die Uefa lijst staat vind ik vele male beter als Braamhaar.

14 januari 2009 om 19:25

Inderdaad, Braamhaar is ook 3x niks. Maar in Engeland worden ook steeds meer wedstrijden kapot gefloten.

kunnen ze dan ook meteen consequenter gaan fluiten?

14 januari 2009 om 17:26

hear, hear! Dát aspect ontbreekt juist

Strenger? Geef de scheidsrechters eerst maar eens een cursus consequent fluiten.
Wat een drama is dat toch de laatste jaren, ze fluiten zo de wedstrijden kapot en als ze nog strenger op gaan treden worden er alleen maar meer wedstrijd kapot gefloten.

14 januari 2009 om 17:28

Precies! Dat moeten ze doen, consequenter fluiten!

Oke dan, vaker fluiten voor harde aanslagen en minder voor pietluttige overtredinkjes waarmee je eigenlijk gewoon verder kan spelen.

Kuipers gefeliciteerd. Een van de beste Nederlandse scheidrechters vind ik.

Een goede zaak dat er strenger wordt gekeken. Af en toe zie je toch dingen die echt te ver gaan die worden afgedaan met geel. Hopelijk houden ze het ook langer vol dan 2 maanden ofzo.

het word eens tijd dat scheidsrechters een wedstrijd gaan aan voelen.de wedstrijden worden veel te vaak kapot gefloten.wat ik heel vaak zie is dat er bijvoorbeeld de eerste helft harde overtredingen gemaakt worden en waar dan niks aan gedaan word en de tweede helft krijgen de spelers voor pietluttige overtredingen een gele kaart.

het word trouwens ook eens tijd dat uilenberg eens gaat vertrekken,die man zit er al veel te lang en het niveau is veel te veel gezakt.

ze moeten niet zoveel om aandacht schreeuwen; het voetbal gaat om het voetbal en de scheidsrechter fluiten goed wanneer je ze niet ziet. dit klinkt misschien bot maar is gewoon zo

ben benieuwd wat dit gaat worden. de scheidsrechters fluiten allemaal al precies zoals ze het bij de knvb willen. ben benieuwd of ze nu ook veel sneller gaan fluiten, als dat gebeurt lijkt dat me geen goede zaak

Het heeft natuurlijk zijn voor- en nadelen. Maar ik vraag me af, of er nu wel zoveel verandering in zal komen. Het is als scheidsrechter namelijk moeilijk om niet op je 'eigen manier' te gaan fluiten.

Groot voordeel is natuurlijk dat de geniepige elleboogstoten nu is worden bestraft(tenminste dat hoop ik). Dat zorgt voor een betere sfeer, en een minder aantal blessures.

Nadeel is dat het de show van de arbiter wordt. Hoe minder er gefloten wordt hoe beter, is het meestal. Ik hou zelf erg van het wat ruigere voetbal, waarin er niet om elke duwfout gefloten wordt.

Dat worden dus vele kaarten komend weekeind waarschijnlijk ...

Ach ik vind het wel goed een overtreding is een overtreding.. Maar toch de scheidsrechters kunnen het toch nooit goed doen.. Als ie de ene club een penalty geeft is de 1 blij andere boos.. Fluit ie voor een overtreding nogmaals 1 partij blij en 1 boos...

Het wordt elk jaar geroepen door de Knvb: ''de scheidsrechters gaan strenger fluiten.'' Maar elke keer zie ik er niets van. Ik zie nog steeds mensen van achter op de enkels getrapt worden, maar de dader krijgt slechts geel. Daar werd toch al 10 jaar geleden toch ook rood gegeven?

zo zwak zijn die scheids hier niet hoor, in Engeland en Spanje en Duitsland zie je ook genoeg rare dingen! Het is wel erg vreemd dat de Nederlandse scheidsen niet op een Wk zijn!
Ik vind de Nederlanders erg goed, misschien wel bij de besten van Europa!

Wat een onzin zeg, dan wordt er straks bij elk overtredinkje meteen gefloten, dan ligt het spel weer stil en is alle snelheid er uit, komt het spel dus niet ten goede. Ik vind zowiezo dat er al erg veel gefloten wordt, erger moet het eigenlijk niet worden. Ze kunnen i.p.v strenger fluiten een extra official introduceren die extra controleert op buitenspel en sneaky overtredingen zoals elleboogjes en spugen. Daar hebben we veel meer aan dan een dictator op het veld.

Scheidsrechters moeten niet strenger fluiten, ze moeten Beter fluiten!

14 januari 2009 om 18:17

Haha, die gedachte het ik ook direcht toen ik de tital van deze topic las . Van mij mag er best wat vaker rood worden getrokken voor zware overtredingen maar mag er daarentegen wel wat vaker door gevoetbalt worden in plaats dat voor alles gefloten wordt.

Mooi fluiten ze nog meer wedwstrijden naar de klote, ze snappen er helemaal niks bij de knvb,

Laat ze meer eens vaker na Engeland gaan voor stages en zien hoe het ook kan.

Kansloos, ze kunnen niet eens normaal en consequent fluiten. Strenger fluiten werkt alleen als ze consequent zijn. Ik ga niet legio voorbeelden noemen hier, maar iedereen ziet elke week meer scheidsrechters rare cq inconsequente beslissingen nemen

Strenger op schables letten en dan gelijk rood geven maar dat duurt hooguit 2 maanden en dan wordt het weer zoals het eerste deel van het seizoen dus ik wil nog wel zien of ze dit tot het eind van het seizoen volhoud ik denk het presoonlijk van niet!!!

Ik ben hier slechts gedeeltelijk mee eens. In Nederland gaan soms dieprode kaarten aan de neus van de scheidsrechter voorbij en voor kleine pietluttigheden wordt wel gefloten.
Dus als ze strenger gaan fluiten voor de echt zware overtredingen is dat alleen maar goed, maar ze moeten gewoon niet meer gaan fluiten voor de domme pietluttigheden waar ze nu nog wel eens voor fluiten.

Met allemaal respect voor Kevin Blom,maar deze man verdient promotie?
Kom op zeg me schoonmoeder fluit nog beter,zoals als deze man bijtijden fluit en welke wedstrijd het ook is,het is regelmatig super slecht!

Als ze alles maar niet kapot gaan fluiten, dan word een wedstrijd minder leuk om naar te kijken.

Ik hoop dat ik de dag mee mag maken dat er videobeelden bij een moelijke beslissing worden gebruikt.. Talloze sporten wijzen uit dat dit prima werkt
Wake up Fifa

Ik hoor hier argumenten als "dan wordt de wedstrijd kapot gefloten". Ik ben van mening dat je best streng kan fluiten zonder dat je de wedstrijd kapotfluit. Kwestie van de wedstrijd aanvoelen.

Ik ben wel blij met deze instelling van Uilenberg want als ik de laatste tijd tijd naar de scheidsrechters keek dan dacht ik echt "hoeveel overtredingen moet een speler maken om een keer geel te pakken". Bijvoorbeeld de wedstrijd van Ajax tegen Az waar er bijna 30 overtredingen waren gemaakt door Az en die laffe Blom geen gele kaarten trok.

Overigens heb ik er weinig vertrouwen in dat de scheidsrechters in Nederland een wedstrijd goed aan zullen voelen (behalve Luinge want dat vind ik een prima scheids). Ze moeten eens goed naar Engeland kijken, naar bijvoorbeeld Mike Riley en Howard Webb. Dat zijn nog eens goede scheidsrechters.

Kuipers naar hoogste klasse? Belachelijk, met de wedstrijden die hij heeft gefloten afgelopen tijd vind ik dat geen goede optie. Bizar!

Het is goed dat ze voor zware overtredingen sneller rood geven, maar als ze zo gaan fluiten wat ik denk, dan heb je geen wedstrijd meer. Meestal als je een wedstrijd fluit waar men sportief spelen en je gaat geel geven, dat de scheids de controle kwijt raak . Ik vind altijd het beste als scheids de wedstrijd aanvoelen, dus als er veel stirjd si met felle duels, dat een scheids sneller fluit en geel geeft dan in een wedstirjd waar het rustig is en bij een overtreding al direct geel word getrokken.

De scheids van Az-heracles vond ik goed fluiten, ik weet neit meer wie het was, maa rliet lekker veel door kwam alleen maar ten goede van de wedstrijd.

Ik lees hier dat mensen bang zijn dat de scheidsrechters wedstrijden nu stuk gaan fluiten, maar dat hoeft niet aan de orde te zijn. Er staat namelijk, strenger fluiten wat betekent dat je de regels beter toepast. En dat ook inhouden, dat je juist méér door laat spelen. Dus als een sliding op de bal is, ga je gewoon door, dat is ook streng. En zo hoort het ook. Op het randje mag, maar der overheen niet.

Wat Uilenberg wil, is dat je schandalige schoppen of ellebogen direct met rood bestraft, en mensen die lopen te etteren en al geel hebben er ook snel afstuurt. Zie daar verder geen nadelen in!

Ze moeten beter fluiten en strenger fluiten. Ze zouden ook spelers moeten kunnen straffen na het zien van beelden, ook als ze al een kaart hebben gehad in de wedstrijd.
Scheidsrechters zien natuurlijk niet alles en spelers komen daardoor vaak goed weg.
Scheidsrechters komen trouwens ook altijd goed weg nadat ze een cruciale fout gemaakt hebben. Ik denk dat daar ook strenger tegen opgetreden moet worden.
Maar helaas hebben we niet zo heel veel scheidsrechters en zeker niet veel goede dus een schorsing aan een scheidsrechter geven gaat bijna niet.
Misschien toch maar camera's?????

Ach, ik blijf altijd het gevoel houden dat scheidsrechters nog altijd veel minder fouten maken dan de gemiddelde speler, alleen omdat de scheidsrechter zo'n makkelijke zondebok is, en dan vooral om het eigen falen te maskeren, worden de fouten van een scheidsrechter altijd uitvergroot.
Natuurlijk zijn er hier en daar situaties waar scheidsrechters er een potje van maken, maar over het algemeen ben ik helemaal niet zo ontevreden met het niveau van de Nederlandse scheidsrechters. En ik vraag me af of het aantal scheidsrechters op een Uefa of Fifa lijst nu echt zo representatief is voor hun kwaliteit, want dat vind ik pas echt instituten die soms onbegrijpelijke beslissingen nemen.
Als er al iets moet worden ondernomen op dit gebied, dan zou ik er eerder voor pleiten om die tuchtcommissie eens onder de loep te nemen, want in hun besluitvorming is echt alle logica zoek. En zij hebben, in tegenstelling tot scheidsrechters, wel de mogelijkheid om situaties twintig keer terug te bekijken op video.

Wat een onzin, in Nederland word er in mijn ogen juist te streng gefloten. Ik kijk altijd Engelse voetbal en die scheidsrechters daar zijn echt geweldig, ze hebben aanzien, gevoel voor een wedstijd (meestal omdat ze zelf hebben gevoetbalt vroeger) en ze geven geen flauwe kaarten weg. Verder hebben de engelse scheidsrechters veel begrip voor een voetballer, bijv als een speler een wegwerpgebaar ofzo doet dan word dat niet bestraft, meestal word er dan gepraat. Kortom ik merk gewoon dat de spelers in Engeland veel meer respect hebben voor een scheidsrechter. De Knvb moet i.p.v. strenger te zijn is een keer op stage gaan bij de Engelsen.

Ze hoeven niet perce strenger te zijn, want zo fluiten ze het spel dood!

Als ze voor elke kleine overtreding gaan fluiten, wordt het echt saai. Dat ze 'eerder de rode kaart moeten geven' is misschien wel logisch, maar soms is het heel lastig te zien. Dat de herhaling het meerdere keren laat zien, lijkt het of de scheidsrechter heel dom is, terwijl het soms gewoon moeilijk te zien is en dat is ook maar binnen een fractie van een seconde.

Ik zie de scheidsrechters liever eerder fluiten bij harde overtredingen, en laten doorspelen bij wat 'kleinere' overtredingen. Dat komt het spel ten goede.

Dit is niet de juiste weg. De scheidsrechters fluiten nu wedstrijden al compleet dood. Een Kevin Blom ziet het stadion als een optreden in een vol stadion waarbij hij in de schijnwerpers hoort te staan. Bevorder dat gevoel maar ja. Treedt liever eens wat harder op bij harde overtredingen. Daar hebben spelers, de club en supporters meer baat bij.

Heel erg goed, strenger fluiten en eerder kaarten geven. Als je sommige overtredingen toch terug ziet, en waar spelers weg komen met geel of soms helemaal niks, dan trek je de haren uit je hoofd, ongelovelijk. Ik herrinner me nog heel goed die overtreding van Lurling op Wielaert, hoe hij doorging met gestrekt been op het scheenbeen van wielaert, het leek alsof die zijn been brak. Hij kwam weg met heelmaal niks, ongelovelijk. Ik hoop dat de overtredingen nu eerder consequenties krijgen, en dat het ook daadwerkelijk strenger wordt!

Strenger? niet eindelijk eens consequent of gewoon professioneel. Niet eindelijk eens persoonlijkheden op het veld maar gewoon strenger... De scheidsrechters zijn een aanfluiting tegenwoordig.. zie niet hoe strenger fluiten dat zal behelpen..

strenger fluiten? volgens mij fluiten ze als streng genoeg bijvoorbeeld fc groningen- sc heerenveen kon je wel zien voor wie er gefloten werd.....

Ja ik ben benieuwd of je het kunt merken

ik vind dat de scheidsrechters al prima fluiten, een foutr van de scheidsrechter zal mij een worst zijn, als hij maar consequent blijft!

wat een stelling!

ze kunnen beter fluiten als ze moeten fluiten, en die fluit lten hangn als er niks aan de hand is.

Sommige scheidsrechters fluiten nu niet slecht vind ik.
Maar ik vind niet dat ze strenger moeten gaan fluiten, maar gewoon Beter.
Fluit een wedstrijd niet kapot, fluit wanneer het echt nodig is, en straf dan erger.
1 voorbeeld: Suarez.. Volgende keer mag hij met rood eraf van mij part. Hopelijk a.s. zondag in Nijmegen.

Weet je, als supporter kun je er wel tegenin willen gaan, maar het blijft een machtspelletje van de bonden. Ik kan het niet rijmen dat je voor iets onbenulligs al geel kunt krijgen en je voor een dodschop ook vaak geel krijgt. Maak daar een tussenoplossing voor en er is weer een hoop uit de lucht.

14 januari 2009 om 22:08

bijvoorbeeld meer kleuren kaarten, geel voor een duw enzo,een elleboog oranje,een doorgebroken speler neer halen rood. een een doodschop donkerpaars.

zou wat zijn ??

nog strenger? je krijgt al geel als je een scheet laat.

en mogen wij dan strenger oordelen over de fouten die ze maken.

laten ze eerst hun eigen niveau wat opkrikken want ze bakken er niet veel van

dat betekent dus eigenlijk dat ze toegeven fouten te hebben gemaakt?! Of dat betekent dat ze eerder niet goed de regels naleefden!? fijne berichten zijn dit! Straks gaan scheidsrechters dus geforceerd strenger optreden.... in plaats van zich gewoon op de regels te beroepen.....en op te treden zoals afgesproken.....

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren