Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

AZ legt 16-jarig IJslands talent vast

Laatste update:

AZ heeft zich met het oog op de toekomst versterkt met Ólafur Karl Finsen, zo meldt de club op hun website. De pas 16-jarige IJslander, afkomstig van Stjarnan FC, zette dinsdag zijn handtekening onder een contract dat hem tot de zomer van 2011 aan de Alkmaarse formatie zal binden.

Finsen zal het komende seizoen de kans krijgen in de A1 om te wennen en te rijpen. “Ik ben naar AZ gekomen omdat ik hier de grootste kans heb om een betere speler te worden”, aldus de piepjonge aanvaller. Afgelopen zaterdag speelde Finsen nog met Jong AZ mee tegen Jong Ajax tijdens het toernooi om de Talents Cup.

Michel Vonk, komend seizoen trainer van de A1, noemt de rechtsbenige Finsen een “technische vaardige aanvaller met veel potentie om verder te komen”. “Tijdens zijn eerste optredens en trainingen bij AZ heeft hij een behoorlijk indruk op ons gemaakt”, aldus Vonk.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Laat dat jong lekker in Ijsland en koop hem als die 19/20 is.

12 augustus 2008 om 19:15

Normaal gesproken ben ik het helemaal met je eens...,maar ik denk als het een talent is kan hij beter in nederland rijpen..., ik ben 3jaar geleden een x in Ijsland geweest....het inwonersaantal is dacht ik iets van 240.000 dus dat stel geen 1ne reet voor net zo als het voetbal daar....ik denk dat hij weinig bij zou leren als hij in Ijsland bleef

12 augustus 2008 om 19:33

waar steld het voetbal daar niks voor?

Er zijn anders genoeg goeie ijslandse spelers in europse competities

12 augustus 2008 om 20:00

Ja maar toen jeffry bruma naar chelsea ging was je vast degene die het hardste riep dat je dit niet kan en dat talenten bij hun club moeten blijven. Nee deze transfer van -18 zouden echt verboden moeten worden! en laat ze bij az dan een nederlands talent opstellen ipv van een ijslander!(dat doet psv ook hoor voordat ik die reactie krijg)

12 augustus 2008 om 20:22

Az doet, misschien noodgedwongen en misschien niet, "gewoon" hetzelfde als andere clubs hoor. Als Az denkt dat deze jongen genoeg talent heeft om het hier te maken, is het hun goed recht om hem hierheen te halen en op te leiden.

Ik zeg misschien noodgedwongen omdat deze jongen weleens als vervanger kan zijn gehaalt voor Özyakup (vertrokken naar Arsenal met veel bombarie).

12 augustus 2008 om 20:48

Het kan heel goed zijn dat je in Ijsland snel uitgeleerd bent...

Waarom moet je dan jaren wachten tot een transfer wanneer je in Nl goed kunt ontwikkelen.

Dan is hij op zijn 20e klaar voor het grote werk, en wanneer hij op die leeftijd naar Nederland zou komen, duurt het een paar jaar langer!
Dus ik begrijp hem wel!

Weer zoiets, laat die pubers tog lekker in hun eigen land!
neem er een 1e koop op ofziets!

12 augustus 2008 om 18:12

Inderdaad, bovendien heeft Az genoeg talenten. Laat ze eerst maar eens een paar goede ervaren spelers halen. Met de selectie die Az nu heeft gaan ze ook dit seizoen geen hoge ogen gooien. Ik gok op een 7e, 8e plaats.

12 augustus 2008 om 19:03

ja en die talenten worden weggekocht door Chelsea. Dan loop ome dirk weer altijd zielig te spelen voor de eufa. Dus hij is zelf net zo slecht als Chelsea, Arsenal en Liverpool die dat doen. En als het zo talent was hadden andere clubs hem wel aangetrokken

helemaal gelijk boys laat die jongen tog rijpen in ijsland.

volgens mij heeft Az al vaker Een Talent uit ijsland gehaald!! of misschien geen talent maar wel een topspeler. en die hete gudjonhson volgens mij. en daar heb je ook nooit wat over gehoord.

12 augustus 2008 om 18:12

Dat was geen talent meer, maar was het niet zo, dat ie toen ie 17 was ofzo al bij Az speelde en daarna naar engeland was gegaan, en dat ze 'm daar weer transfervrij hebbe kunne ophalen?...
Gudjonsen was het iig, maar talent was het niet meer de laatste keer.

12 augustus 2008 om 18:13

Klopt, maar volgens mij was hij gekocht en al een stuk ouder, maar idd, was zo weer weg zonder ook maar een belangrijk hoogtepunt. Je kan idd beter een speler kopen wat ouder is. Stel, hij wordt ouder en gaat zwakker presteren, kun je er altijd van af zien. Kan bij Az natuurlijk ook, maar kost wel geld.

laat die jongen lekker in zijn eigen land dat is veel beter voor zijn ontwikkeling

Eerst loopt Az zich aan te stellen dat Arsenal en Liverpool hun talenten wegkoopt en dat dat verboden moet worden, doen ze nu precies hetzelfde?!

12 augustus 2008 om 18:27

Klopt maar zolang er niets aan gedaan wordt zul je toch mee moeten gaan met dit soort dingen. Je kan wel lekker de moraalridder gaan spelen maar dan weet je zeker dat je als laatste kom. Maar dat men de regels aangepast wil hebben klopt.

was er niet zo'n talent gehaald, dat gevolgd werd door arsenal, maar nu al weer weg is?

12 augustus 2008 om 21:20

Het talent wat jij bedoelt is Kolbeinn Sigthórsson (hij speelt in jong Az), die jongen die al weer weg is heet Aron Gunnarson...

Az heeft ooit Gretar Steinsson van Young Boys overgenomen. De mentaliteit van Gretar beviel zo goed dat Az meent dat ijslandse spelers in het algemeen een goede mentaliteit hebben. Dat is een van de redenen dat Az relatief veel ijslandse spelers contracteert. Overigens is er ook al een ijslander feitelijk mislukt bij Az Joey Gudjonsson, niet te verwarren met Eidur Gudjohnsen.. Heel typische houding van Az m.b.t. ijslanders.

12 augustus 2008 om 18:26

Klopt, ze hebben nog meer van dat soort spelers uit Ijsland. Eerder hadden ze Joey Gudjohnsson aangetrokken, maar dat bleek geen versterking. Ze hebben ook nog Sigthorsson en Gunnarsson. Ze hebben ook nog een jonge Fin die ze gaan verhuren aan Telstar, Toivio. Zou mooi voor az zijn als het echt wat word. Ik ben ook beniewd wanneer Ben Rienstra eens gaat doorbreken bij az. Dat was hét talent bij ajax en had hem eerlijk gezegt al bij az verwacht. Az is toch niet echt een club waar de jongens doorbreken vanuit de jeugd.

12 augustus 2008 om 18:27

Rienstra heeft zijn slechte mentaliteit van Ajax behouden, hij is niets voor niets weggestuurd

12 augustus 2008 om 18:30

Komt omdat de jeugdopleiding vroegen niets voorstelde. Nu is deze sterk verbeterd en heeft deze dezelfde status als de jeugdopleidingen van Ajax en Psv. Ook spelers krijgen steeds meer de kans, voorbeelden zijn Lens, Luyckx en Vormer.

12 augustus 2008 om 18:41

az jeugdopleiding even goed als die van ajax?? dit meen je toch niet echt?

12 augustus 2008 om 18:48

Daan, ik weet dat jij je op je pik getrapt voel echter die jeugdopleiding van Ajax is al jaren achterhaald. Waarom denk je dat Cruijff deze wilde herstructureren en die van Psv afgelopen jaar verkozen is tot de beste van Nl. En ik heb het hier dus niet over welke talenten etc doorgebroken zijn maar puur over de faciliteiten etc. Kijk maar eens bij de Knvb, die geven namelijk sterren voor hoe goed een jeugdopleiding is en Az heeft de volle 5 sterren op dit moment net als Ajax en Psv ondermeer.

12 augustus 2008 om 18:57

Allemaal goede voetballers, maar hebben bij az zelf nog niets bewezen. Vormer is zelfs al definitief weg bij az. Denk wel dat Lens het gaat maken bij az, maar van Luyckx weet ik nog niet zo zeker. Is een goede voetballer, maar heeft genoeg concurrentie bij az.

13 augustus 2008 om 00:49

eeehhhh bij ajax lopen toch nog echt steeds de grootste talenten en de opleiding is zeker nog de beste. en hoewel het laatste tijd minder is wordt het weer steeds beter.

az moet ( want ze hebben een rijke suiker oom ) gewoon goeie spelers halen maar aan 16 jaar heb je niks die moet nog rijpen !!
hij mag nog niet veel spelen is nog te jong :s hij is nog een kind en kinderen mogen niet veel werken !
waar is az mee bezig ?

12 augustus 2008 om 18:26

Ze hebben vorig seizoen veel uitgegeven en dat heeft gewoon niet gewerkt, nu doen ze zoals ze begonnen zijn met onbekende spelers goed maken. Az haalt veel Ijslanders om hun mentaliteit ja en hun talent, al mag je wel die 16-jairge later kopen, maar ja als het later is kiezen ze voor de Premier League!

12 augustus 2008 om 19:20

Maar ze hadden gezegt omdat pelle weinig gebracht had ze (voorlopig) geen Miljoenen aankopen meer gingen doen

12 augustus 2008 om 20:28

Vindt ik trouwens een beetje onzinnig, geen dure aankopen meer doen omdat Pellè "mislukt" is. Denk nog steeds dat de meeste mensen hem te vroeg hebben afgeschreven, het is nu eenmaal niet makkelijk om je aan te passen vanuit Italië.

Je zal toch echt moeten investeren om dit jonge Az wat broodnodige ervaring te geven. Of je moet transfervrije spelers halen..

13 augustus 2008 om 09:36

Hte is niet zozeer dat Pelle niet geslaagd is (wat niet is kan nog komen) maar meer gezien de positie in de ere divisie die maakt dat er geen echte toppers naar Alkmaar willen komen. Het beleid is daarop aangepast. Meerdere (goedkopere) spelers halen (swerts, Moisander, vd Velde etc.) en dan doorselecteren. Meer concurrentie in de slectie zet de spelers op scherp.

Het halen van jonge buitenlandse spelers is ook een beetje tegen mijn principes. Maar zover het in Europees verband mag, waarom zou Az zich als braafste jongetje in de klas fungeren.

13 augustus 2008 om 09:29

Deze speler is niet gehaald voor het eerste, hij komt eerst in de jeugd van Az te spelen!

waarom hebben ze hem niet in ijsland gelaten tot hij 18 of 19 is?
dan kan hij toch wel vast gecontracteerd worden?
is denk ik ook beter voor die jongen

Waarom altijd Ijsland?? Is een miniscuul landje met eigenlijk maar een echte topvoetballer: Gudjohnson.... Ik zie de logica niet helemaal. Maar goed, laten we er het beste van hopen!

Heeft Az nu nog steeds niet van vorig seizoen geleerd? Ze hebben ervaren spelers nodig! talenten hebben ze nu wel genoeg. Wat is nu de gemiddelde leeftijd van de spelersgroep? 23 jaar ofzo? Gewoon net zo als feyenoord, spelers als van Bronckhorst en Makaay. Dat soort spelers hebben ze nodig!!

13 augustus 2008 om 09:38

Deze jonge is voor de jeugdopleiding, zeker de komende jaren niet voor het eerste elftal!

Waarom lekker laten spelen in hun eigen land?? Een club als Arsenal koopt ook jongens overal vandaan.. van die leeftijd. Word het een goeie hebben ze geluk, word het niks jammer dan. Zo zal Az ook gedacht hebben. Ze zullen niet zomaar zo'n jonge knul halen. En daarbij, stel dat het wel een grote word, en op zijn 20e iets van 5 miljoen waard is... dan krijg je weer het gezeik dat Az hem had moeten halen toen ie 16 was, en nog haast geen geld waard was!

Laat gewoon in eigen land.
Wij zeiken ook altijd Engelse clubs af als er spelers worden weggeplukt maar nu doen de Nederlandse clubs het ook.

13 augustus 2008 om 00:47

Dat doen Nederlandse clubs net zo goed altijd.

Az doet het prima wat betreft Ijslandse talenten. Sigthorsson is vorig seizoen weinig aan spelen toe gekomen vanwege een blessure, maar de oefenwedstrijden van de voorbereiding op dit seizoen deed hij meer dan aardig. Het vorige Ijslandse talent van Az, Gunnarsson, hadden ze nooit naar Engeland moeten gaan. Dat had echt een geweldige speler kunnen worden. Een echte leider was dat. En bovendien is Steinsson bij Az ook geslaagd. Dus wat dat betreft snap ik niet dat er hier allemaal mensen lopen te zeuren over deze jongen. Want tot nu toe is het scouting werk van Az in Ijsland prima geweest.

Weer een heeeleeeee jonge jonge haal ook eens wat ervaren jonges ik hoop wel dat het wat wordt ik heb er alle vertrouwen in want az kan redelijk scouten zie ,de zeeuw,martens maar dat was wel allemaal binnen nederland maar we gaan het zien..>

Wat doet die jongen dan met zijn school?zomaar achter laten?

12 augustus 2008 om 20:02

Naar een internationale school in Nederland neem ik aan. Leerplicht hè.

12 augustus 2008 om 20:18

Die komt gewoon op de spelerschool van Az hoor, is allemaal Engelstalig dus dat komt wel goed.

en die man is echt helemaal niet zo goed, is idd wel balvaardig,, maar loopt in het veld alsof hij geen zin heeft, doet alleen maar mooie dingen, en nooit eens simpel en effectief. je wordt er helemaal gek van.

12 augustus 2008 om 20:19

En hoe weet jij dat? Voor zover ik weer wordt de Ijslandse competitie nu niet echt wereldwijd uitgezonden en gevolgt..

12 augustus 2008 om 21:39

Lezen!
Er staat in dat hij deze week tegen Jong ajax heeft meegespeeld in de Talentscup..

Nou Az je zet jezelf een beetje voorschut.
Eerst zeuren ze dat er talent van hun wordt weggehaald en nu doen ze het zelf. Ik vind het prima dat ze dit doen maar zeur er dan niet over als het bij Az gebeurt.

az doet het slim eerst bij het jongere elftal laten mee spelen en daarna naar het grote elftak

Az heeft een ijslands talent aangetrokken, moet eerst een half jaar de vriezer in voordat ie klaar is voor de eredivisie.mr icecube heeft al een seizoenkaart besteld!! En dat terwijl de ijskappen bijna weg zijn hahaha

Schitterende reactie's weer van de niet az-ers. Halen jullie clubs alle talenten uit nederland?

waarom een buitenlander?

btw leuke intro van dit bericht: Az heeft zich met het oog op de toekomst versterkt. tsja, lijkt me zeker niet iets voor het verleden :-)

Ik vind 16 jaar nog wel gaan opzich, als hij maar de ruimte krijgt omzich naast het voetbal ook te ontwikkelen want dat is ook heel belangrijk! Zo'n jongen komt in een heel ander land, andere cultuur en andere gewoontes! Laat hem daar aan wennen, geef hem Nederlandse les etc. 16 jaar is toch al beter dan dat iemand van 12 word overgenomen uit een anderl and ofzo. Dan daarbij is het wel vaker zo dat uit ijsland jonge spelers komen naar clubs uit Nederland/engeland etc. Omdat het niveau in ijsland iets lager ligt.

Moet het nu in Nederland ook al gebeuren dat we in het buistenland gaan speuren naar talentjes die hun school nog niet eens hebben afgemaakt. Er moet echt een europese wet komen die deze kinderarbeid moet verbieden, bovendien als het een echt talent is loopt de club waar die is begonnen veel geld mis. Het is niet goed wanneer buitenlandse clubs het doen en het is ook niet goed wanneer nederlandse clubs dit doen. Investeer eens voor de verandering in je eigen jeugd!!!

13 augustus 2008 om 09:52

Dat Nl-'se clubs gaan scouten naar talenten in het buitenland is al jaren aan de gang en daar maken meerdere clubs zich schuldig aan. Ik ben het met je eens dat er duidelijke regels moeten komen en een duidelijke minimale leeftijd, 16, 17 jaar.

Op het een predicaat kinderarbeid te geven gaat mij te ver. Want dan zijn alle jeugdopleidingen schuldig aan kinderarbeid en niet alleen op het gebied van voetbal, kijk eens naar jongen turn talenten. Sporten 3, 4 uur per dag, dag in dag uit, met grote internationale toernooien.

Zolang betrokken speler en ouders er achter staan, de randvoorwaarden zoals school, huisvesting, sociale opvang goed geregeld zijn. Maar dat er regels noodzakelijk zijn is wel duidelijk.

Zelf ben ik van mening dat 16, 17 jaar de minimum grens dient te zijn. Jonger is mijn inziens een te grote aanslag op de jonge speler en eventueel zijn gezinssituatie (ouders e.d.).

doet me denken aan die gudjohnson van psv 12 jaar geleden, die tegenwoordig bij Barcelona zit, psv haalde hem ook al op 16-jarige leeftijd uit ijsland op

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren