Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van den Boomen onthult hoe Mislintat hem overtuigde om voor Ajax te kiezen

Laatste update:

Branco van den Boomen is officieel een Ajacied. De Amsterdammers maakten maandagmiddag bekend dat de 27-jarige middenvelder transfervrij overkomt van het Franse Toulouse en een contract tot medio 2027 heeft getekend in de Johan Cruijff ArenA. Van den Boomen werd tijdens een gesprek met directeur voetbalzaken Sven Mislintat overtuigd, zo vertelt hij in gesprek met De Telegraaf.

De middenvelder kon in Engeland naar verluidt 'een veelvoud' van zijn salaris bij Ajax verdienen. Toch kiest hij dus voor een transfer naar Nederland. “Door mijn eerdere periode bij Ajax ken ik de ambities, de grootte en de uitstraling van de club”, legt Van den Boomen uit. “Daarnaast denk ik dat ik het Nederlands elftal – een van de doelen die ik mezelf heb gesteld – en het spelen in de Champions League beter via Ajax kan realiseren dan bij een subtopper of middenmoter in Engeland of Duitsland.”

Het gesprek met Mislintat dat Van den Boomen onlangs voerde en bijna anderhalf uur duurde beviel ‘erg goed’. De technische man van Ajax had de middenvelder al hoog op zijn verlanglijst staan tijdens diens tijd als technisch directeur bij VfB Stuttgart. "Tijdens het gesprek dat ik met hem voerde en mij over de streep trok om voor Ajax te kiezen, zei hij dat mijn data en prestaties bij Toulouse hem toen al geregeld opvielen. Daardoor wist ik helemaal zeker dat ik wilde terugkeren. We hebben tot in de details over voetbal gesproken, hoe hij het spelletje ziet en hoe ik dat zie”, aldus Van den Boomen.

De middenvelder belooft daarnaast dat de Ajax-supporters ‘een heel andere speler te zien krijgen dan het jongetje dat Jong Ajax in 2014 inruilde voor FC Eindhoven’. “Ik ben nu de vader van een dochtertje en ons tweede kindje is op komst. Ik sta nu heel anders in het leven en heb me als speler goed ontwikkeld. Ik heb nooit opgegeven en stevige stappen gemaakt, met de Franse bekerwinst als absolute beloning.” Met vijf goals en acht assists heeft Van den Boomen dit seizoen een onmiskenbaar aandeel in de huidige dertiende plek van Toulouse en ook in bekerverband droeg hij zijn steentje bij. Met één goal en vijf assists deelde hij in grote mate mee in de winst van de Coupe de France.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ja hartstikke leuk maar als Ajax het niveau haalt wat ze moeten halen zal deze meneer weinig minuten maken verwacht ik.

29 mei 2023 om 17:44

Uitstekende middenvelder voor het niveau Ajax. Heeft wat creativiteit in zn poten. Lijkt me een betere optie dan vrienden Klaassen en Taylor.

29 mei 2023 om 19:19

Nou, hier speelden eerder Frenkie de Jong en Gravenberch. Nu een van den Boomen is gewoon een stap achteruit. Ajax is veruit de grootste club van NL, daar moet je meer van verwachten.

29 mei 2023 om 19:30

Gravenbergh is ook nog niets meer dan een leuk talent...

29 mei 2023 om 19:33

Dat was een van de grootste talenten, die nu helaas zijn talent verspilt op de bank. Maar een van den Boomen zit niet meer potentie in.

29 mei 2023 om 19:40

De Jong en De Ligt snap ik. Maar Gravenberch heeft net een heel seizoen niet gespeeld bij zn nieuwe club.

Ajax is een prima club, maar die kunnen ook niet tegen het Spaanse en Engelse geweld op. Een club die uitgezonderd een bijzonder goed jaar erg blij mogen zijn als ze door de groepsfase CL komen.

Vd Boomen heeft het meer dan uitstekend gedaan bij Toulouse. Prima aanvulling voor Ajax.

29 mei 2023 om 19:59

@Oenieboy,

Boomen zal geen Frenkie de Jong worden, dat is de crème de la crème. Waarom zou een van den Boomen geen upgrade kunnen zijn tov het huidige elftal?

Afgelopen seizoen in Ligue 1 + beker 9 goals en 13 assists als centrale middenvelder. Heeft een (erg) lekkere vrije trap, ook daarmee is hij een aanvulling. En het filmpje van Toulouse geeft ook aan (misschien te makkelijk) dat hij een leider is die voorop gaat in de strijd.

Pfoeh, laat bovenstaande nou allemaal kwaliteiten zijn die we bij Ajax afgelopen seizoen stevig gemist hebben.

Ik heb spelers als Taylor lang verdedigend, omdat een jeugd speler niet een team zou moeten dragen. Maar die mag ondertussen wel eens wissel, zelfde geld voor Klaassen.

29 mei 2023 om 21:35

Je hebt een goed punt, hij kan wellicht wel wat brengen. Alleen van Ajax verwacht ik dat ze een speler halen die er of direct staat (Tadic, Blind) of veel potentie heeft. Hierdoor blijf je als club groeien. Nu zitten ze in een slecht seizoen en is er juist vraag naar het 'oude bekende' Ajax. Ik vind dit gevoelsmatig meer een Feyenoordaankoop. Maar goed, ik schrijf hem zeker niet af.

29 mei 2023 om 21:49

@Oenieboy,

Het belangrijkste is dat we als club gaan door selecteren en een hongerige positief ingestelde selectie gaan meer zetten, liever iets minder kwaliteit maar de wil om ervoor te gaan. Dan “kwaliteit” kopen die geen moeite doen.

Typerend voor het seizoen zijn voor mij Bergwijn en Kudus.

Bergwijn begon heel fanatiek met druk zetten en afjagen. Gedurende het seizoen werd dit steeds minder en zijn spel
Ook.

Kudus werd/word door velen bewierookt. In mijn ogen juist de stoor zender. Zet geen druk, jaagt niet mee, verdedigt niet terug en is geen team speler.

Waar was Ajax onder Ten Hag goed in? En ook het huidige Feyenoord onder slot (goed team + trainer)? Juist, als team verband druk zetten, jagen, vechten en werken voor elkaar. Zet daar kwaliteit bij (Kokcu, Gimenez en Hancko bijv) en je ziet hoe dat goed komt.

Bij Ajax kunnen Taylor, Klaassen en Alvarez als middenvelders zichzelf stuk lopen. En dat doen ze ook. Zolang Bergwijn/Kudus niet mee doen met druk zetten verlies je dat altijd.

29 mei 2023 om 17:47

Volgens mij werd dat ook over Lasse Schöne gezegd. Deze man heeft nog geen bal getrapt en je schiet m al af…

29 mei 2023 om 18:09

Ach ja, mensen noemen spelers die af en toe 10 minuten mogen invallen omdat andere spelers perse moeten spelen toch ook al miskopen. Meteen al een oordeel klaar. We hebben voorbeelden zat van dit soort spelers die wel geslaagd zijn. Deze jongen gaat echt genoeg spelen als je ziet wat er nu beschikbaar is.

29 mei 2023 om 18:21

Mee eens. Plus dat bijna niemand de Franse competitie, laat staan Toulouse in het bijzonder heeft gevolgd afgelopen seizoen.

Hij mag het gewoon laten zien, en als hij het niveau toch niet aan blijkt te kunnen dan is er geen enorme transfersom verspeeld.

29 mei 2023 om 18:56

Gewoon een goede aanwinst dit hoor. Haalde een prima niveau dit jaar volgens mij(paar potjes gezien), is Nederlands en transfervrij.

Prima zaken gedaan door Ajax.

29 mei 2023 om 20:01

Het verbaasd mij dat je nu zo positief bent. In april toen ze gelinkt worden aan de top 3 kwamen ze te kort, want ze speelden bij de nr 13 uit L1. Jij en je mede supporters vonden het maar niets voor Ajax. Nu zal hij naar 2x niet over de middellijn te zijn gestruikeld te zijn wel geselecteerd worden voor het nl elftal.

30 mei 2023 om 09:19

Als hij de nieuwe Schöne wordt hoor je mij niet klagen.

29 mei 2023 om 18:21

Doodvermoeiend om alles en iedereen direct weer af te fakkelen. Dat kan alleen in Nederland. Niks niemand gunnen. De trend MOET negatief zijn want anders is het niet leuk om over te praten. Zeiken zeiken en nog eens zeiken. Dat die figuren niet moe van zichzelf worden. Waarschijnlijk, geen of slechte baan, geen leuke relatie, zelf niks voorstellen en dan maar een beetje zeiken op alles op en om je heen. Wat een heerlijk leven heb je dan....pfffff

29 mei 2023 om 19:10

Uiteindelijk als de bal
De Goede kant op rolt kan hij een lange neus trekken naar al die criticasters ma goed bro Ajax moet een veel hoger segment voetballers bij elkaar rapen want met deze ga je echt geen prijzen pakken

29 mei 2023 om 19:18

Idd echt verschrikkelijk dat negatieve gezeik. Zijn naam viel ook al bij Oranje vanwege zijn creativiteit. Het is geen Casimero of Bellingham maar die kunnen we in NL niet betalen

29 mei 2023 om 19:56

Casemiro is ook 0 creatief

29 mei 2023 om 19:09

Ik heb hem zien spelen vaak genoeg om een duidelijk oordeel te vellen, hij had beter voor Engeland kunnen kiezen om zo het Veelvoud van ze salaris te pakken en zichzelf Financieel onafhankelijk te ballen, bij Ajax als Ajax nog De drive
Heeft terug te keren op het hoogste Europese niveau zal hij niet
Zoveel aan spelen toe komen ma
Goed de
Micky mouse league is een goede graadmeter om zo daar ze wedstrijden te pakken. Ik denk zelf dat Ajax het ook volgend seizoen niet gaat maken.

Ben benieuwd! Meeste voetballers kiezen voor het geld. Verwacht wel dat hij zich in de basis speelt!

29 mei 2023 om 18:07

Waarom denk je dat hij voor ajax heeft gekozen? 😂

29 mei 2023 om 18:39

"Daarnaast denk ik dat ik het Nederlands elftal - een van de doelen die ik mezelf heb gesteld - en het spelen in de Champions League beter via Ajax kan realiseren dan bij een subtopper of middenmoter in Engeland of Duitsland."

29 mei 2023 om 19:34

Maar daarvoor moet je de tekst lezen, en kan je geen populaire meningen de rondte in slingeren..

29 mei 2023 om 21:42

Ik reageer op dat er net gedaan word dat hij niet voor het geld gekozen heeft. Net of een speler gaat roepen dat het om het geld gaat. Als het echt om champignons league voetbal zou gaan en niet om het geld was hij wel naar Feijenoord of psv gegaan die beide ook interesse hadden. Maarja ajax betaald nu eenmaal meer.

Altijd zo dooddoener om te laten weten dat je ergens anders een veelvoud had kunnen verdienen. Berghuis heeft dat destijds ook 100x herhaald bij Feyenoord. Komt altijd over als een wit voetje halen bij de aanhang.

29 mei 2023 om 18:40

Het grappige vind ik ook wel dat hij aangeeft dat hij naar Ajax gaat omdat ze in hem een bepaalde speler zien dat goed is voor Ajax. Maar het is nog niet eens bekend wie de trainer gaat worden? Mislintat gaat dat niet bepalen.

29 mei 2023 om 18:47

Je hoeft echt geen raketgeleerde te zijn om te weten hoe Ajax wil spelen.

29 mei 2023 om 19:11

Ook zo iets hij legt spelers vast maar heeft niet eens een trainer dat klopt
Toch gewoon niet

29 mei 2023 om 20:20

Ja ik zou als technisch directeur ook wachten tot alle buitenkansjes naar andere clubs gaan en dan een keer starten met spelers aantrekken.

Dan is zijn tijd bij Ajax zeker van een lang leven beschoren..

Mijn hemel.. denk jij dat het een technisch directeur interesseert wie er trainer is?

29 mei 2023 om 20:50

Het is toch belangrijk dat je spelers haalt in samenwerking met de trainer? Lijkt mij toch het allerbelangrijkste.Neem Feyenoord met Slot. Zerrouki en vd Belt komt niet uit de koker van de Ten Kloese maar uit die van Slot. Hij weet wat voor soort spelers hij nodig heeft en Ten Kloese zal opdracht krijgen daar naar te (laten) zoeken.Bij Ajax is dat erg lastig al gaf Heitinga aan dat er deze week duidelijkheid komt, wellicht is er al iemand vastgelegd en heeft hij zijn goedkeuring gegeven.

29 mei 2023 om 20:57

Wie zegt dat hij dat niet weet. Wellicht is de trainer al 3 weken rond en hebben ze dat gewoon uit de pers gehouden maar wel tegen VD Boomen gezegd.
Lekt niet meer zoveel bij Ajax op dit moment.

29 mei 2023 om 22:00

Je legt je aankoopbeleid toch niet volledig in de handen van je trainer? Wat nu als je flink geïnvesteerd had in spelers en je trainer gaat na een seizoen meteen weg? Nee een trainer mag best wat spelers aanbevelen maar een passant moet het niet bepalen in mijn ogen. Daar is je technisch directeur die met een meerjaren plan bezig is.

29 mei 2023 om 22:27

Het moeilijkste voetbal van Nederland

29 mei 2023 om 21:06

Waarom is dat een dooddoener?
Het is vaak een lastige keuze als je ergens meer kan verdienen of dat je denkt je ergens beter te voelen.
Als je dan een keuze maakt mag je dat best laten vallen.

Ik heb voordat ik 3 jaar geleden bij mijn huidige werkgever begon ook een veel betere aanbieding laten liggen. Dat omdat ik bij mijn huidige werkgever een beter gevoel had en het scheelde 3 kwartier reisstijd.
Dat heb ik ook wel eens laten vallen bij mijn huidige baas.

Denk dat hij best eens kan verrassen. Ben positief gestemd i.i.g. Speelt graag ballen in de ruimte voorruit dus hebben wel diepgang nodig.

Dus omdat Mislintat zei dat zijn data en prestaties bij Toulouse hem al eerder opvielen liet hij een kans lopen om zich op zijn 27ste financieel onafhankelijk te ballen in Engeland?

Hoop dat zijn zaakwaarnemer de salarisonderhandelingen heeft gedaan, want Branco is wel erg snel overtuigd.

29 mei 2023 om 17:56

Je maakt er zelf van dat het financieel onafhankelijk is he… Het leven is er doorgaans duurder, en ook bij een middenmoter in Engeland word je niet financieel onafhankelijk. Qua carrière en bekendheid is Ajax natuurlijk een veel betere stap met oog op de toekomst

29 mei 2023 om 18:03

Dat eerste klopt inderdaad, maar bij Ajax zal hij rond de 1.5/2M komen te zitten qua verdiensten excl. bonussen? Zat bij Toulouse al op 850k namelijk.

Als je in Engeland 3M (even gebaseerd op bovenstaande quote uit dit artikel waarin ze ‘een veelvoud van het Ajax salaris’ zeggen) kan verdienen met een 3 of 4-jaar contract ben je klaar voor de rest van je leven.

Maar het is en blijft inderdaad een aanname vanuit mijn kant.

29 mei 2023 om 18:25

Het leven is er doorgaans duurder? Arsenal1994 is zeker al een tijd niet meer in de supermarkt geweest hier.

29 mei 2023 om 18:36

Garco, wanneer ben jij voor het laatst in Engeland in de supermarkt geweest?

29 mei 2023 om 18:47

Reken maar op een paar miljoen aan tekengeld, en een jaarsalaris van minimaal 3 miljoen.

Dat salarisplafond is er allang af bij Ajax. Tadic, Blind, Haller, Klaassen verdienden iets van 4-5 miljoen.

29 mei 2023 om 18:48

Sowieso niet sinds Brexit. Schijnt dus dat het voor de prijs van al je geïmporteerde boodschappen helemaal niet slim is om uit de EU te stappen.

29 mei 2023 om 18:49

Met een vermogen van 2 miljoen ben je al comfortabel financieel onafhankelijk als je geen vreemde dingen doet hoor.

29 mei 2023 om 19:04

Ga maar eens een huis verbouwen, hoef je niet eens gekke dingen voor te doen. Keuken of badkamer verbouwen, paar meter uitbouw, inrichting.

2 miljoen geeft je financiële onafhankelijkheid als je hypotheken en leningen aan wil gaan (is het dan nog onafhankelijk?), zonder ben je na het kopen van een huis aangewezen om de overige 45 jaar van je leven het heel rustig aan te doen.

29 mei 2023 om 21:51

Exact. Engeland wil nu maximum prijzen voor zaken als melk en brood invoeren. Doen ze echt niet zo maar, het leven is er onbetaalbaar aan het worden sinds de Brexit.

29 mei 2023 om 22:08

@zanazanyan

Het ligt er maar aan hoeveel geld je nodig hebt om van te leven. Zet je 2 miljoen euro weg hypotheken, dan heb je een jaaropbrengst van meer dan 80K. Hoef je bijna geen belasting over te betalen.

29 mei 2023 om 17:56

Jij denk dat hij niet financieel onafhankelijk is als hij z’n 4- jarige contract bij Ajax uitdient? Misschien is speeltijd en vertrouwen voor hem wel belangrijker omdat hij zich met deze transfer ook al financieel onafhankelijk heeft gespeeld.

29 mei 2023 om 18:05

Hij zal uiteraard mooi gaan verdienen bij Ajax, maar als je het dubbele kan opstrijken in hetzelfde tijdsbestek zit je net iets lekkerder lijkt me.

Bovendien is hij al 27 hé, het is niet alsof hij hierna nog even een klapper kan opstrijken. Of hij moet het uitzonderlijk goed gaan doen bij Ajax uiteraard.

29 mei 2023 om 18:19

Het zou mij niets verbazen als hij nu bij Ajax richting 1,5 miljoen per jaar gaat met wellicht nog wat tekengeld. Dat is 6 miljoen, plus wat hij tot nu toe al verdiend heeft hoeft hij zich echt geen zorgen te maken over financiën. Het is gewoon duidelijk dat hij gaat voor speeltijd in plaats van zich nog financiëler onafhankelijk spelen dan hij nu al is/wordt.

29 mei 2023 om 18:06

Ik neem aan dat van den Boomen als transfervrije speler tekengeld zal ontvangen. Dat + een 4-jarig contract, daarmee zal hij zich ook in Nederland financieel onafhankelijk ballen.

"Daarnaast denk ik dat ik het Nederlands elftal - een van de doelen die ik mezelf heb gesteld - en het spelen in de Champions League beter via Ajax kan realiseren dan bij een subtopper of middenmoter in Engeland of Duitsland."

Hij heeft in zijn overweging ook het sportieve belang meegenomen.


29 mei 2023 om 18:18

Dat tekengeld had hij in Engeland dan toch ook opgestreken? Of krijg je dat alleen in Nederland?

Sportieve heeft hij overigens helemaal gelijk in. Je komt nou eenmaal sneller in the picture als Ajax speler dan als Brighton speler.

29 mei 2023 om 18:22

Ga het nu niet omdraaien en doen alsof wij het niet begrijpen met dat er niet alleen tekengeld in Nederland is. Deze reacties zijn allemaal omdat jij beweert dat hij zich nu niet financieel onafhankelijk kan voetballen (‘die kans heeft hij op z’n 27e laten lopen’). Iedereen begrijpt dat hij in Engeland meer (tekengeld) kan verdienen, jij begrijpt blijkbaar niet dat hij zich met deze stap ook al financieel onafhankelijk voetbalt.

29 mei 2023 om 18:27

Uiteraard maar dat neemt niet weg dat van den Boomen zich in Nederland ook financieel onafhankelijk kan ballen en dat is iets wat jij er niet bij vermeld.

Het sportieve belang weegt bij hem klaarblijkelijk meer dan 50 % meer (natte vingerwerk) kunnen verdienen dan dat hij bij Ajax kan verdienen.

29 mei 2023 om 18:27

Ik reageer op het feit dat hij zegt dat hij tekengeld krijgt. Ik zeg alleen dat hij dit in Engeland ook zal krijgen. Wat verdraai ik precies?

Hij zal bij Ajax ongetwijfeld lekker gaan verdienen, maar financieel onafhankelijk? 6m bruto (als hij op 1.5M komt te zitten zoals jij hier boven zegt), da’s minder dan 3m netto. Daar kun je het mee uitzingen tot het einde, maar dan kun je niet al te veel gekke dingen doen. Dus dan zul je toch iets moeten gaan doen na je spelerscarrière.

50 jaar (give or take) is een lange tijd hé?

29 mei 2023 om 18:34

Jij noemt Brighton en in dat geval pak ik het salaris van Veltman erbij, € 2.3 miljoen. Is dat nu zo'n groot verschil?

Ik ga ervan uit dat hij bij Ajax meer gaat verdienen dan € 1,5 miljoen, dat doet een Klaassen ook en zo zijn er nog een aantal.

29 mei 2023 om 18:38

Op 4 jaar is dat een verschil van 3.2M, noem het maar niks.

Je vergeet er wel voor het gemak bij te zetten dat die 2.3M van Veltman excl. bonussen is, waardoor je zo richting de 3M per jaar kan gaan in Engeland.

29 mei 2023 om 18:44

Of hij ziet in dat de PL een stap te hoog is. Wees wel realistisch, heeft 1 seizoen in de Franse Lique 1 gespeeld, dan is daarna de stap naar de PL enorm.

29 mei 2023 om 18:48

En bij Ajax zijn er geen bonussen te verdienen?

Ik noem het niet niks maar als ik op het einde van mijn carrière € 9 miljoen bij elkaar heb gespeeld dan zou ik mij er niet druk om maken dat dat € 3,2 miljoen meer had kunnen zijn maar ja ik ontleen mijn 'status' dan ook niet aan geld.

29 mei 2023 om 18:53

Alleen al door de vraag ‘of krijg je alleen tekengeld in Nederland?’. Als dit een serieuze vraag is dan snap je weinig van voetbal en zou ik gewoon van anderen aannemen dat hij straks echt wel financieel onafhankelijk is. Ik vermoed dat je wel verstand van voetbal hebt (anders had je hier geen account gehad) dus dan is het geen serieuze vraag maar een denegerende opmerking door te doen alsof wij niet begrijpen dat er in heel veel landen tekengeld is.3 miljoen + tekengeld van deze transfer + alle inkomsten van de afgelopen 9-10 seizoenen is minimaal een veelvoud van de 3m waar jij mee rekent.En volgens mij is het laatste stuk van jouw bericht de perfecte omschrijving van financieel onafhankelijk. Hij kan inderdaad geen superjacht met helikopterdek kopen.Als hij straks op z’n 36e met voetbalpensioen gaat dan kan het bijna niet anders dan dat hij minimaal 10m netto heeft verdiend. Je moet wel hele gekke dingen gaan doen om het niet tot het einde te redden. Maar als hij die gekke dingen gaat doen dan heeft hij aan 30 of 40 ook niet genoeg.

29 mei 2023 om 18:57

@Douwe De bonus bij Ajax is 250k voor behalen landstitel, bij Brighton krijg je 20% van je jaarsalaris als bonus voor behalen Europees voetbal.

Het is niet te vergelijken en zoals ik hierboven al aangeef, ik denk dat hij bij beiden clubs mooi zal verdienen. In ogenschouw houdend echter dat hij al 27 is en dit zijn laatste kans op een vet contract is vind ik het een gewaagde move, daar zijn we het dan over oneens.

Jij geeft hierboven trouwens allemaal bruto bedragen, je realiseert je dat je van die 9M minder van 4M over houdt aan het einde van je carrière?

29 mei 2023 om 19:00

@ajaxfan de vraag was niet denigrerend bedoeld, eerder sarcastisch. Mijn excuses dat het je zo bezig houdt.

Jij en ik hebben kennelijk een andere definitie van financiële onafhankelijkheid en dat is prima.

29 mei 2023 om 19:02

Hoe groot is de kans bij Ajax dat die bonus uitgekeerd wordt? En bij Brighton? Ik krijg van mijn plaatselijke voetbalvereniging 1.5 miljoen als we Europees voetbal halen. Klinkt stoer, zegt niets.

29 mei 2023 om 19:05

Ook als je het sarcastisch bedoelt, is het nog steeds doen alsof we het niet begrijpen.

Bij welk bedrag is iemand dan financieel onafhankelijk volgens jouw definitie? Heeft Elon Musk genoeg? Of zal hij er ook een krantenwijk bij moeten nemen?

29 mei 2023 om 19:09

"bij Brighton krijg je 20% van je jaarsalaris als bonus voor behalen Europees voetbal."

Toevallig dat Brighton nu voor het eerst in de geschiedenis Europees voetbal heeft gehaald dus dat die bonus wordt gehaald is de uitzondering op de regel.

Ik weet zeker dat hij meer dan € 4 miljoen netto bij elkaar gaat voetballen over zijn gehele carrière. Genoeg geld om een riant leven mee te leiden + dat veel voetballers na de actieve carrière allerlei goedbetaalde baantjes in de schoot krijgen geworpen..

29 mei 2023 om 19:09

Afgelopen seizoen is er bij Ajax niks uitgekeerd en bij Brighton wel.

Zou dus zeggen best reëel. Succes met je plaatselijke voetbalvereniging, hoop dat jullie die 1.5M binnen halen! 💪🏻

‘Ook als je het sarcastisch bedoelt, is het nog steeds doen alsof we het niet begrijpen.’

Dat maak jij er van. Ik probeer tussen mijn commentaren door ook wat lol te hebben, dat dit bij jou verkeerd valt of dat je het meteen zo hoog opneemt komt voor je eigen rekening.

29 mei 2023 om 19:16

@Douwe

‘Toevallig dat Brighton nu voor het eerst in de geschiedenis Europees voetbal heeft gehaald dus dat die bonus wordt gehaald is de uitzondering op de regel.’

Dat is helemaal waar, echter krijg je nu zoveel inkomsten waardoor je zomaar structureel mee kan gaan doen om de Europese plekken.

‘Ik weet zeker dat hij meer dan € 4 miljoen netto bij elkaar gaat voetballen over zijn gehele carrière. Genoeg geld om een riant leven mee te leiden + dat veel voetballers na de actieve carrière allerlei goedbetaalde baantjes in de schoot krijgen geworpen..’

Laten we het hopen, vind financieel onafhankelijk een te grote term hier. Dat hij riant kan gaan leven mits hij nog een baan gaat aannemen na zijn carrière ben ik het wel mee eens. Maar financiële onafhankelijkheid voor mij is dat hij na zijn carrière nooit meer zou hoeven te werken zonder een stapje terug te doen in lifestyle.

Vind het wel mooi hoe we al zolang een discussie kunnen hebben op basis van 1) speculatieve bedragen en 2) potentieel geïnteresseerde clubs die nooit bevestigd zijn. Ik vind heulemaal mooi.

29 mei 2023 om 19:29

En de 50 seizoen daarvoor is er niets bij Brighton uitgekeerd.

Maar voor mijn eigen beeld, bij hoeveel miljoen ben je financieel onafhankelijk?

29 mei 2023 om 19:30

"Vind het wel mooi hoe we al zolang een discussie kunnen hebben op basis van 1) speculatieve bedragen en 2) potentieel geïnteresseerde clubs die nooit bevestigd zijn. Ik vind heulemaal."

Jij bent degene die het op beide punten is gestart....🙄

Dat Brighton nu gaat/kan investeren en structureel kan meedoen om Europese plekken, eerst zien dan geloven. Leicester en Southampton zijn voorbeelden dat dat geen garantie is.

29 mei 2023 om 19:36

‘Jij bent degene die het op beide punten is gestart...’

Klopt, het was dan ook een constatering, geen verwijt. En omtrent je punt mbt Southampton/Leicester kan ik je alleen maar gelijk geven.

Ik wilde er meer mee aangeven dat indien er verstandig beleid wordt gevoerd het geen eendagsvlieg hoeft te zijn.

29 mei 2023 om 19:53

@ajaxfan laten we ervan uitgaan dat je uitgavepatroon 10k per maand is aan vaste lasten, eenmalige aankopen niet meegerekend. In Nederland worden mannen gemiddeld 79,7 jaar (bron: VZ, 2021). Laten we daarna ervan uitgaan dat een voetballer op zijn 35ste klaar is met voetballen.

10k per maand is 120k per jaar. Dat keer 45 jaar is 5,4 miljoen om tot je 80ste geen dag in je leven meer te hoeven werken en 10k per maand uit te geven.

Dat is niet eens denkend aan dure aankopen zoals auto’s, kleren, vakanties, een huis of uiteindelijk kinderen. Dan nog eenmalige uitgaven voor je kids, je ouders wil je wat geven, het geld vliegt er zo doorheen. Daarnaast heb je in de jaren van je actieve carrière ook flink wat onkosten gehad die naar alle waarschijnlijkheid nog hoger liggen dan die ná je carrière.

Niet voor niets gaan zoveel atleten failliet na hun carrière. In de NFL wordt nog veel meer verdiend en daar is 84% van de atleten failliet binnen 5 jaar na hun carrière.

Hopelijk heeft het je brandende vraag beantwoordt.

29 mei 2023 om 19:58

"Ik wilde er meer mee aangeven dat indien er verstandig beleid wordt gevoerd het geen eendagsvlieg hoeft te zijn."

Dat klopt maar wij hadden het over spelers en contracten en als een speler een dergelijke contract bij bv dit Brighton tekent dan is dat m.i. best een groot risico. Dat is speculeren op wat de club gaat doen en meer dan eens blijkt het achteraf niet zo'n goede keus is. Dit aansluitend op jouw verhaal financieel onafhankelijk, dan zou ik die bonus niet meerekenen en dat is wat jij wel doet.

29 mei 2023 om 20:11

Fair enough.

Ik probeerde echter alleen het potentieel van de verschillen in contract aan te kaarten om het plaatje zo volledig mogelijk te maken.

Maar het is inderdaad een potentieel bedrag, geen zekerheid.

29 mei 2023 om 20:17

Thanks Zanazanyan. Dan hoeft van der Boomen zich geen zorgen te maken. Beginnen we 2 uur geleden de discussie dat hij de kans op 27 jarige leeftijd mist om zich financieel onafhankelijk te spelen om nu met dit uitgebreide rekenmodel tot de conclusie te komen dat van der Boomen op 35 jarige leeftijd met pensioen kan!😂

29 mei 2023 om 20:26

Niet bepaald. 🤔

Die 5.4 is netto onkosten puur obv vaste lasten, niet de eenmalige kosten die ik boven aankaart.

29 mei 2023 om 20:53

Wat ik van dat draadje leer is dat wij een totaal ander idee hebben van financieel onafhankelijk zijn 😁, geen probleem maar die van jou komt op mij erg materialistisch over en dat is het tegenovergestelde van wie ik ben.

In jouw berekening neem jij niet mee dat mensen die dergelijke bedragen verdienen daarnaast veelal het geld investeren/beleggen en hoogstwaarschijnlijk belastingontduiking 😏 en zodoende het kapitaal laten groeien. Die gaan die niet op de lauweren rusten, die willen alleen maar meer ipv van geld uitgeven, geld maakt in zo'n geval spijtig genoeg nog meer geld.... klote kapitalisme 😶

29 mei 2023 om 20:59

Voetballers zijn over het algemeen erg materialistisch en bovendien vaak niet financieel geschoold.

‘In jouw berekening neem jij niet mee dat mensen die dergelijke bedragen verdienen daarnaast veelal het geld investeren/beleggen en hoogstwaarschijnlijk belastingontduiking zodoende het kapitaal laten groeien.’

Dit is echt een misvatting en gaat in 90% van de voetballers niet op. Kun je me daarnaast aangeven wat er materialistisch is aan mijn berekening?

29 mei 2023 om 21:13

10K per maand aan vaste lasten...

29 mei 2023 om 21:15

Ah, ik denk dat je realistisch verkeerd hebt gespeld in dat geval.

Kan gebeuren.

29 mei 2023 om 21:31

Mensen die 10K p/m aan vaste lasten hebben zijn i.m.o materialistisch ingesteld en daar zullen wij het niet over eens zijn/worden....😏

29 mei 2023 om 21:39

Haha ook prima, was toch een mooie discussie op een vrije dag.

Geniet nog van je avond maat!

29 mei 2023 om 21:48

Dat zijn wij het toch nog over iets eens...., ik wens jou ook een fijne voortzetting van deze Maandagavond.....👍

29 mei 2023 om 18:11

Je weet dat niet iedereen alleen maar in geld denkt?

29 mei 2023 om 18:21

Waarom het dan benoemen? Hou het dan bij hoe blij je bent dat je terugkeert ipv in een bijzin benoemen dat je ergens echt meer had kunnen verdienen om zieltjes te winnen.

PS: respect voor je user name als die refereert aan de rapper, niet veel mensen die ik tegen kom kent hem. Één van de meest onderschatte rappers uit de rap historie imo. 👌🏻

29 mei 2023 om 18:38

Het is ook veel mooier om voor Ajax te spelen.

29 mei 2023 om 19:28

In het verleden wel

29 mei 2023 om 23:07

Hele trouwe supporters ook bij Ajax 😜

Veel mensen noemden hem als vervanger van Alvarez/grillitsch maar ik heb eerder het idee dat dit een signaal is naar Taylor. Van den Boomen is volgens mij gewoon een nummer 8 en wie weet speelt ie de sterren van de hemel

29 mei 2023 om 17:51

En zo niet? Dan verpatsen we hem voor een paar miljoen :-)

29 mei 2023 om 18:11

Dat dachten we van Grillitsch ook, en dat lijkt me er toch niet echt in te zitten

Herr Sven regelt het allemaal. Nu nog een trainer. Dan kunnen we weer aan aankopen denken.

Kijk eerst in Nederland. Smal van Twente, Olij van Sparta en Douvikas erbij halen. Stuk voor stuk een verbetering.

29 mei 2023 om 18:05

Ajax heeft jaren in Nederland gekeken. de Zeeuw, Wijndal, Labyad, Schuurs, Pierie, van der Hoorn, Moisander, eigenlijk iedereen die bij AZ vandaan kwam. Hoeveel spelers die Ajax voor een flink bedrag uit Nederland gekocht heeft, heeft uiteindelijk een succesvolle volgende stap gemaakt en Ajax beter gemaakt? Ik noem hier een Ziyech maar als jij er nog 3 kan noemen die en voor Ajax een meerwaarde was en ook nog eens een succesvolle vervolgstap heeft gemaakt de afgelopen 10-15 jaar dan kan je mij misschien overtuigen dat het beter is om eerst in Nederland te kijken.

29 mei 2023 om 18:28

Suarez, Hunterlaar, Cilessen, en Frenkie de Jong . Dat zijn er 4, niet veel idd, maar ik denk dat de succesvolle vervolgstap vanuit Ajax de afgelopen 15 jaar meer een uitzondering is geweest dan de regel. Pas de laatste paar jaar is het niveau in Nederland weer wat serieuzer en lijkt zo’n stap ook reëler.

29 mei 2023 om 19:15

Huntelaar is 18 jaar geleden toen hij naar Ajax kwam, Suarez 15 jaar, maar oké, die hebben een prima carrière gehad. Evenals Cillesen.Frenkie de Jong heeft Ajax 0 euro gekost om hem te kopen. Als wij Smal, Douvikas en Olij ook voor niets kunnen krijgen dan ga ik inderdaad twijfelen of we van der Boomen moeten halen, al heeft hij zich inmiddels in Frankrijk bewezen en heeft hij ervaring.Ik vroeg daarom ook om spelers die Ajax voor een groot bedrag heeft moeten kopen omdat ik vermoed dat de spelers die hier genoemd worden niet voor minder dan 5 miljoen naar Ajax mogen, zeker Smal en Douvikas niet.Dus 4 voorbeelden waarvan 2 15 jaar of langer geleden, 1 transfervrij op 17 jarige leeftijd en een keeper die het goed gedaan heeft. Ik ben blij dat Ajax buiten de landsgrenzen kijkt.

29 mei 2023 om 19:21

@ACM4Llfe Ben het wel met je eens dat er weinig spelers de afgelopen jaar echt een stap van Ajax naar een grote club hebben gemaakt en het hebben waargemaakt. Het is alleen wel zo dat Ajax vooral heeft verdiend aan de spelers die zelf opgeleid zijn of uit het buitenland zijn gehaald. De spelers die Ajax uit de eredivisie heeft gekocht (voor een flink bedrag) zijn weinig succesvol geweest.

29 mei 2023 om 22:20

Ja, ben het ook met je eens in principe de beste transfers van Ajax komen van buitenaf. Alleen om ED per definitie uit te sluiten lijkt me ook niet nodig. Zeker nu je dit jaar ziet dat door slechte scouting spelers van buitenaf ook niet altijd werkt.

30 mei 2023 om 07:07

Je hoeft de eredivisie ook niet uit te sluiten. Dat heb ik in mijn reactie ook niet gezegd. Ik reageer op Gabstra die beweert dat men eerst in Nederland moet kijken. Daar ben ik het niet mee eens. Vanwege de kwaliteit die vaak toch tegen blijkt te vallen, de enorme bedragen die tegenwoordig gevraagd worden waar Ajax niet aan moet willen beginnen en het feit dat spelers uit de eredivisie weinig succesvol zijn geweest bij Ajax en in het buitenland.

Ik wil niet zeggen dat we een wereldspeler in huis hebben gehaald maar wat is iedereen hier negatief zeg. Van de 9 reacties 7 die wel wat te zeiken hebben. Zegt imo zinnige teksten, heeft het goed gedaan in Frankrijk, in Nederlands, transfervrij en heeft een goede trap in z’n benen. Ik ben benieuwd.

29 mei 2023 om 19:58

For the record, ik had niks te ‘zeiken’ op de aankoop an sich daar ik hem één keer heb zien spelen en dus geen oordeel kan vellen vellennover de voetballer zelf.

Ik denk daarnaast dat dit voor 99% van de leden hier geldt, want er is gegarandeerd niemand die Toulouse een heel seizoen heeft gevolgd.

Prima versterking voor Ajax. Ik hoop alleen dat hij niet wordt gezien als vervanger van Álvarez, want hij is een hele andere type. Een soort type Lasse Schöne, en ik weet dat Schöne onder Bosz en ten Hag ook als een soort defensieve middenvelder speelde met Ziyech en Klaassen (onder Bosz) naast zich en later Frenkie en van de Beek (onder ten Hag). Maar nu heb je ook een type Álvarez nodig en dat is van den Boomen dus niet.

En hij is transfervrij binnengehaald, dus een gokje waard. Zal vast wel tekengeld hebben ontvangen en een goed salaris, maar toch een soort gokje en ik denk dat hij ook gewoon een goede versterking zal zijn. Het middenveld van Ajax is heel dit seizoen kleurloos en zonder creativiteit geweest, en van den Boomen is juist een creatieve middenvelder. De creatieve middenvelders die Ajax had, waren Berghuis en Kudus. Berghuis speelde ook als 10 en deed het prima maar kon het niet alleen, en Kudus heeft dit seizoen vrijwel niet op het middenveld gespeeld doordat hij onder Schreuder als valse 9 speelde en onder Heitinga als valse rechtsbuiten.

Mislintat zal vast wel zijn lijstjes hebben voor potentiële versterkingen en nieuwe trainers. Ik hoop in ieder geval dat de nieuwe trainer iemand zal zijn met een duidelijke visie, die spelers beter maakt en tactisch goed is. Dan hoop ik zelf op Svensson, Gallardo of Hassenhüttl. Gallardo is schijnbaar ook al genoemd toen Schreuder ontslagen werd, maar wees Ajax toen schijnbaar af en wilde eerst wat rust pakken. Hij wilt wel graag de stap naar Europa maken, misschien dat Ajax het nu weer kan proberen nu er een TD is en er ook duidelijk is in welke Europese-toernooi Ajax eventueel actief zal zijn.

En ik hoop dat de nieuwe trainer dan vooral 'winst' kan halen uit spelers als Bassey, Wijndal, Bergwijn, Brobbey en Conceição (meer kansen). Hebben dit seizoen niet allemaal een goede indruk gemaakt, maar speelden vrijwel allemaal ook zonder vertrouwen en ik geloof echt nog wel in deze aankopen. Een beetje zoals ten Hag dit seizoen ook had bij Manchester United met o.a. de Gea (hier en daar wel wat fouten, maar beter dan in de voorgaande seizoenen), Wan Bissaka, Dalot, Lindelöf (gewoon goed in de minuten die hij kreeg), Varane (beter dan vorig seizoen), Shaw, Fred (beter dan in de voorgaande seizoenen), Rashford, Bruno Fernandes (minder goals, maar vond hem qua spel beter), etc. Die werden in de media en door fans ook omschreven alsof ze niks konden, maar zijn opgeleefd onder ten Hag en dan vooral Shaw en Rashford als ultieme voorbeelden.

Bij Ajax moet het overigens wel aangevuld worden met verschillende aankopen: rechtsback, linksback (concurreren met Wijndal), defensieve middenvelder, rechtsbuiten en een diepe spits. En afhankelijk van eventueel spelers die onverwacht vertrekken natuurlijk nog wat aankopen als dat nodig is, maar ik zou sowieso Stekelenburg (stopt), Sánchez (verlies nemen), Grillitsch (contract niet verlengen), Baas (niet goed genoeg), Regeer (op weg naar Twente), Gorter en Pierie laten vertrekken en verwacht dat Kudus en Álvarez sowieso zullen vertrekken en zou Ünüvar en Daramy verhuren aan Eredivisie-clubs.

Zie opstelling: Tadic heeft ook dit seizoen weer geweldige statistieken. Maar aan het spel voegt hij gewoon weinig meer toe en het is niet zo dat je hem nooit meer moet opstellen, maar nu moet je gewoon gaan bouwen op Bergwijn aan de linkerkant. Tadic kan je eventueel nog als 10 gebruiken of als valse 9, vind sowieso al dat hij als valse 9 momenteel meer in zijn kracht komt dan vanaf de vleugels maar op 9 moet je bouwen op Brobbey en je hebt sowieso nog een extra spits nodig.

Rulli
Khellven
Timber
Hato
Wijndal
Hezze
vd.Boomen
Ziyech
Berghuis
Bergwijn
Brobbey
29 mei 2023 om 20:35

Leuke opstelling, alleen zie ik Brobbey liever niet meer in de spits.
Daarnaast zie ik graag Milan van Ewijk komen al weet ik niet of hij nog beschikbaar is.
Hakim hoeft voor mij ook niet meer, die is inmiddels (een rumoerige) verleden tijd.

leuke versterking, in het ergste geval gewoon een breedte aankoop.
omdat ie gratis wordt overgenomen is er weinig te verliezen lijkt mij.

Ajax moet 1 van deze 3 trainers halen:

•Marcelo Gallardo 🇦🇷
•Kjetil Knutsen🇳🇴
•thomas letsch🇩🇪

Wordt tijd dat er iemand anders voor de groep komt te staan.

nieuwe spelers:
Livakovic (KP)🇭🇷
Smal (linksback)🇳🇱
Martin Baturina(nummer 10) 🇭🇷
Nicolás Capaldo(rechtsback) 🇦🇷
Luka Vušković (CV) 🇭🇷
Kotchap(CV)🇩🇪
Vermeeren🇧🇪schouten🇳🇱(CVM)
Arda Güler🇹🇷of tete🇧🇷
Viktor Gyökeres (SP)🇸🇪 of Kyogo Furuhashi(SP)🇯🇵

29 mei 2023 om 18:33

Pietje somt ff 12 nieuwe spelers op, Pietje wil graag interessant doen en noemt spelers waarvan bij de meesten de wenkbrauwen beginnen te fronsen.
Of is pietkwzbvb de nickname van Piet de Visser?

29 mei 2023 om 18:44

Wel respect voor Pietje zijn vlaggenmast, los van de inhoud ziet dat er puik uit.

Goed verhaal, dus je bent 27 hoop dat je een seizoen lang in het eerste van Ajax ga spelen en dan CL haal omdat het jaar daarop ...dan ben je 28 in de CL kan gaan spelen! Heel overtuigend....I denk dat als je van een club kom die 13e in zijn competitie eindigd en dan ook 27 ben ...gewoon blij moet zijn da je ergens mag spelen en niet moet gaan doen alsof je Ronaldo ben. Maar heel veel succes met het behalen van je doelstellingen

De eerste aankoop voor de bank is dus binnen, leuke speler maar niet de topper die nodig is!

Hoe kan een TD spelers kopen zonder ze trainer aan ze zijde te hebben dat is toch een raar idee ik bedoel wie zegt dat de aankomende trainer dit sorry spelers zoekt, hij heeft ze aanpak plan ingezet en zo is de trainer nu al de lul komend seizoen

29 mei 2023 om 20:34

Of de TD weet al wie de nieuwe trainer wordt en die nieuwe trainer weet en wil ook dat ze Vd Boomen halen

Champions League wordt het helaas niet vriend, nog even geduld.

Dit is de nieuwe Lasse Schone!!!

CL realiseren via Ajax? Ja 2 a 3 jaar terug wel. Had lekker gecasht in Engeland. Denk zo dat zijn salaris bij Ajax ook zeker niet misselijk zou zijn.

29 mei 2023 om 21:56

De top twee speelt volgend jaar CL. In dit drama jaar had Ajax tot de laatste ronde kans op plek 2. Volgend jaar sowieso een beter team dan dit jaar dus alle kans op CL voetbal.

29 mei 2023 om 23:09

I know I know, loop beetje te kutten haha behalve me laatste zin. Denk echt dat ie prima gaat verdienen en zeker goede kans heeft om CL te gaan spelen. Zou dat zelf ook wel gekozen hebben denk ik. Zelf de nr 3 van komend seizoen kan daarna de CL in. Heb zo een klein vermoeden dat de top 3 uit Ajax, PSV en Feyenoord zal bestaan.

30 mei 2023 om 07:57

Maar hij kiest ervoor om de gok te nemen dat hij volgend jaar wanneer hij 28 is , interessant is voor de "volgende" nieuwe trainert van Ajax! Ik denk dat ie beter een staatslot kan kopen.

30 mei 2023 om 09:33

Of heeft hij uitgebreid gesproken met de nieuwe TD en heeft hij meer informatie dan wij?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren