Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

De absolute dissonant bij Oranje krijgt na winst op Gibraltar toch een 4

Laatste update:

Het Nederlands elftal heeft de tweede EK-kwalificatie dan wel met 3-0 van Gibraltar gewonnen, maar reden tot blijdschap was er niet. Het stroperige spel gaf geen vertrouwen voor de toekomst en de blik bij bondscoach Ronald Koeman stond voornamelijk op onweer. In het rapport van Voetbalzone zijn dan ook vier onvoldoendes uitgedeeld.


Spelersrapport Oranje tegen Gibraltar




SPELER CIJFER
Jasper Cillessen 6
Denzel Dumfries 7
Matthijs de Ligt 6
Virgil van Dijk 5,5
Nathan Aké 7,5
Mats Wieffer 7
Georginio Wijnaldum 6
Memphis Depay 6
Steven Berghuis 5,5
Wout Weghorst 4
Xavi Simons 5,5
Cody Gakpo 5
Donyell Malen 5,5
Davy Klaassen -
Daley Blind -
Tyrell Malacia -

De beoordelingen van de spelers van Oranje

Jasper Cillessen: 6
Als keeper van Oranje is er weinig eer te behalen aan een thuiswedstrijd tegen Gibraltar. De inspeelpasses van Cillessen op zijn verdedigers waren goed en verder is er weinig te zeggen over de daden van de Groesbeker. De keepersstrijd zal niet in het voordeel van Cillessen zijn beslist na deze wedstrijd, maar dat was ook niet de verwachting.

Denzel Dumfries: 7
Het Nederlands elftal had ingevingen nodig om de hechte defensie van Gibraltar uit elkaar te spelen en het was uitgerekend Dumfries die met de eerste juiste ingeving kwam. Hij legde een voorzet vanaf rechts op het hoofd van Memphis Depay en ook na rust bereidde Dumfries een doelpunt voor, ditmaal van Aké. Dat de creativiteit van de rechtsback moest komen, zegt veel.

Matthijs de Ligt: 6
De verdediger van Bayern München speelde niet tegen Frankrijk en de ontmoeting met Gibraltar was niet het ideale podium voor De Ligt om zich te laten zien. In aanvallend opzicht had hij wel belangrijk kunnen zijn met zijn kopkracht en een van de kansjes uit de verschillende hoekschoppen had dus wel een doelpunt op mogen leveren.

Virgil van Dijk: 5,5
De taak van Van Dijk was om de restverdediging in de gaten te houden, zodat de eenzame spits van de bezoekers geen poot aan de grond kon krijgen. Dat ging redelijk, maar Van Dijk had een aantal keer wel de mogelijkheid om een pass vooruit te spelen. De captain koos dan helaas voor een balletje breed en dat kwam het aanvallende spel niet ten goede.

Nathan Aké: 7,5
Op het afgelopen WK was Aké centrumverdediger en die rol paste hem perfect. Dat hij als linksback ook prima uit de voeten kan, liet de stopper van Manchester City tegen Frankrijk al zien en ook tegen Gibraltar liet hij zien het offensieve deel ook te beheersen. Aké wist twee keer te scoren en was sowieso de gevaarlijkste 'aanvaller' van Oranje.

Mats Wieffer: 7
Iemand die het nieuws niet gevolgd heeft en gewoon naar de wedstrijd gekeken heeft, zal niet gedacht hebben dat Wieffer debuteerde. Van plankenkoorts had de middenvelder van Feyenoord zeker geen last, want hij eiste ballen op en passte vooral vooruit. De Tukker heeft een stormachtige ontwikkeling doorgemaakt.

Georginio Wijnaldum: 5,5
Als een van de twee aanvallende middenvelders moest Wijnaldum als aanspeeloptie in het strafschopgebied komen. Daar stond de alleskunner van AS Roma wel vaak, maar in de eerste helft schortte het nog aan de afwerking. Koeman gaf Wijnaldum geen tweede kans na rust, want hij bleef in de kleedkamer achter ten faveure van Cody Gakpo.

Memphis Depay: 6
Pierre van Hooijdonk was in de rust kritisch op Memphis, die in zijn ogen te veel 'de spelverdeler uithing'. Hij kwam inderdaad vaak het middenveld in om ballen op te halen en verspeelde hem net iets te vaak, maar was voor rust ook wel weer belangrijk door de 1-0 in te koppen. De teller liep na rust niet verder op omdat Memphis met een blessure naar de kant moest.

Steven Berghuis: 4,5
De linkervoet van Steven Berghuis verstuurde in De Kuip in de eerste helft minstens tien voorzetten. De meeste daarvan kwamen niet aan bij een aanvaller van Oranje en dat had wel te maken met een gebrek aan precisie bij de Ajacied. Voor de tweede helft koos Koeman dus voor een andere oplossing met Donyell Malen aan de rechterkant.

Wout Weghorst: 4
Op de persconferentie voorafgaand aan de wedstrijd werd gezegd dat er 'bezetting in de zestien' moest zijn. Weghorst was daar hoofdverantwoordelijk voor, maar werd gedurende negentig minuten amper bereikt. De kansen die Weghorst kreeg werden op schlemielige wijze gemist en dus was het geen beste beurt voor de aanvaller van Manchester United.

Xavi Simons: 5,5
De samenwerking op links met Aké verliep niet gestroomlijnd. Simons kwam daardoor minder toe aan datgeen waar hij goed in is: beslissende passes geven. In het tweede bedrijf werd de PSV'er in de as gezet en toen ging het wel wat beter. Simons werd vaker in het spel betrokken, maar beslissend kon ook het toptalent in vorm niet zijn.

Cody Gakpo: 5
Koeman schoof met een paar pionnetjes in de rust, zodat Simons in de as kwam te spelen en Gakpo de nieuwe linksbuiten werd. Aan de aanvaller van Liverpool de taak om naar binnen te komen en met zijn rechterbeen gevaar te stichten, maar heel veel kwam er niet van Gakpo vandaan. Zijn twee schoten die de tweede ring in vlogen waren bedroevend.

Donyell Malen: 5,5
De komst van de aanvaller van Borussia Dortmund moest voor meer snelheid en een ander type voorzetten zorgen aan de rechterkant. Aan enthousiasme geen gebrek bij Malen, die alles probeerde, maar het geluk een beetje ontbeerde. De kwaliteit van de voorzetten van Malen waren echter niet veel beter dan die van Berghuis.

Ronald Koeman: 5
De bondscoach van Oranje koos voor de thuiswedstrijd tegen Gibraltar voor een aanvallende opstelling met twee offensief ingestelde middenvelders. Dat pakte echter niet goed uit, wat Koeman met zijn wissels ook probeerde. Na rust kwamen er vijf nieuwe spelers in, die alle vijf ook het verschil niet wisten te maken. Geen best begin aan het tweede tijdperk-Koeman.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wieffer is een blijvertje. Zie hem tegen grotere landen ook wel zo meedoen. De Roon is natuurlijk verleden tijd

27 maart 2023 om 22:47

Breedte balletjes kan de Roon ook nog wel geven. Risicoloos, vertragend en weinig inzicht.

27 maart 2023 om 22:52

Wieffer houdt rust in het spel, kan goed uit de weg in de kleine ruimte en wint veel duels. Voettballend gewoon een stuk beter dan De Roon. En met wat ruimte voor zich kan hij een leuke pass geven.

Oranje stond echter te ver naar voren, waardoor er geen ruimte was voor fatsoenlijke loopacties. Een gevoelig passje achter de linie hoort dan niet tot de mogelijkheden.

27 maart 2023 om 22:57

‘Houdt rust in het spel’ jongens kom op. Wieffer speelde prima maar dit had pak em beet Lex Immers ook gekund

27 maart 2023 om 22:58

Verspil de moeite niet, Feye. Ik heb het idee dat bepaalde supporters alles van de Feyenoorders downgraden. De taak die hij kreeg bij deze positie heeft die perfect uitgevoerd. Al is het tegen Gibraltar haha

27 maart 2023 om 22:59

Dan vond ik blind persoonlijk beter, speelde in ieder geval de bal veel vaker naar voren

27 maart 2023 om 23:00

Ajaxvvs

Ik heb het over Wieffer in het algemeen. En ja, dat is een van zijn belangrijkste kwaliteiten. Hij weet zich altijd uit de drukte te spelen met een handig passje of een simpele voetbeweging. Ik snap dat dat tegen Gibraltar wat minder belangrijk is, maar tegen betere tegenstanders is zo iemand in je team nogal handig.

En wat ik zeg: Oranje stond massaal in de 16 te hangen. Dan is er echt geen goeie aanval meer mogelijk. Dus welk passje je dan ook wil geven, dat heeft geen zin meer.

27 maart 2023 om 23:02

Frenkie geeft ook altijd balletjes breed en passnauwkeuring 94 %. Word ook de hemel in geprezen voor niks.

27 maart 2023 om 23:03

@tharay
Blind speelde net zoveel breed als Wieffer. Dat kwam omdat voorin iedereen in de dekking stond. Wieffer en Blind hebben dat allebei 2 keer geprobeerd en zagen toen ook in dat er alleen beweging op de flanken was.

27 maart 2023 om 23:04

Ik geloof best dat hij tegen wat grotere tegenstanders handig kan zijn, maar om baissspeler bij het NL elftal te zijn moet hij toch echt naar mijn mening over wat langere tijd presteren. En ja ik weet dat de selectie van bijvoorbeeld Taylor of Rensch schandalig was, voordat ik niet mag oordelen omdat er Ajax in mn naam staat

27 maart 2023 om 23:07

Hoe lang dan? Want hij is nu al een maand of 5 a 6 wekelijks 1 van de beste spelers bij de koploper van Nederland. Doet het daarnaast in Europa net zo goed. Waar wil je precies op wachten?

27 maart 2023 om 23:09

Tuurlijk maarja totaal ook niet serieus te nemen, zo eerst ff je bril afzetten daarna praten we verder

27 maart 2023 om 23:11

Ik denk wel dat immers betere voorzetten zou geven dan berghuis

27 maart 2023 om 23:13

Feye_88, hou op met onzin praten. Wieffer speelde op 15 januari voor het eerst 90 minuten in de ED. In november zag het legioen hem als opvulling van de selectie. Door blessures heeft hij zijn kans gekregen en gepakt en speelt nu twee maand leuk mee met een goed draaiend Feyenoord. Als Koopmeiners er weer bij is, valt Wieffer af. Ook een Taylor heeft er niets te zoeken.

27 maart 2023 om 23:16

Nordin93 maar wat verwacht je? Je speelde tegen voetballers die morgen weer in de bouwmarkt staan te werken en brieven rondbrengen en ohja waarschijnlijk een bakker. Balletjes aannemen en verplaatsen met zoveel ruimte is niet bijzonder he..

27 maart 2023 om 23:21

Oenieboy, je hebt er wel moeite mee merk ik in dit topic.... Hij heeft inmiddels 27 wedstrijden voor Feyenoord gespeeld. En het boeit helemaal niks hoe hij in november gezien werd. Hij speelde toen al regelmatig. En zo stellig beweren dat hij er de volgende keer niet bij zit als Koopmeiners fit is, is ook nergens op gebaseerd. Dat hoop je misschien, maar ik gok dat hij er gewoon bij zit

27 maart 2023 om 23:21

"Speelt nu twee maand leuk mee met een goed draaiend Feyenoord"

Mede door Wieffer draait het middenveld beter, Kokcü kan veel meer naar voren ipv met Timber op het middenveld. Bovendien wordt dit al het hele seizoen gezegd en heeft die momenteel twee klassiekers, PSV, AZ, Twente en Europees achter de rug waar die echt een hele belangrijke schakel was. Als Koopmeinders erbij is, vallen een Taylor en/of Gravenberch af. Wieffer blijft denk ik mooi bij het Nederlands Elftal

27 maart 2023 om 23:22

Ver naar voren was ook wel een beetje omdat je tegenstander in de loopgraven zat. Had je het spel langer gemaakt, waren ze toch ook op de eigen 16 gebleven: het was gewoon erg druk. Ik moet het Frankrijk ook nog maar zien doen daar

27 maart 2023 om 23:23

@eindtovenaar. Nee dat is het zeker niet, maar je moet het wel doen. Gakpo had het een stuk lastiger teven die bouwvakkers, om maar niet over de rest van het team te spreken

27 maart 2023 om 23:30

FR010FRDAM, ik heb er inderdaad moeite mee dat zo'n speler zo groot wordt gemaakt. Ik heb totaal geen moeite met Wieffer an sich (vind het zelfs leuk dat als Tukker), maar ik zie dit als een grote hype. Wieffer speelde 27 wedstrijden, waarvan 16 als basisspeler. Bijna al zijn minuten heeft hij de afgelopen 2 maand gemaakt, in een goed draaiend elftal. Leuk dat hij het goed doet bij Feyenoord, maar voor Oranje moet je gewoon meer hebben laten zien vind ik. Sterker nog, ik vind dat een Reijnders meer heeft laten zien dan Wieffer. Maar goed, ik vind deze bondscoach tot nu toe ook slecht. Zie een Frimpong.

27 maart 2023 om 23:35

Ik kan Koeman op dit moment ook niet volgen. Had sowieso veel meer vernieuwd.
Reijnders had van mij ook bij die vernieuwing kunnen zitten.
Wel kan ik begrijpen dat een bondscoach de kwaliteiten van Wieffer interessant vindt, groot, sterk, aan de bal comfortabel en een prima passer. Dat was naast Frenkie interessant geweest. Denk ook dat hij meer concurreert met Clasie dan met Reijnders.
Maar als Wieffer dan zo speelt is het toch prima om hem credits te geven? Voor een debuut prima

28 maart 2023 om 10:54

Ja klopt wiefer is 8x beter dan frenkie natuurlijk, zullen we niet gewoon heel feyenoord oproepen. Kijken of we de nationaliteit van sommige nog kunnen vervangen.

27 maart 2023 om 22:47

Vond hem erg tegenvallen eigenlijk. Vooral omdat hij hier zo opgeheven werd. Passing is niet secuur en traag. Mag natuurlijk meer kansen gaan krijgen maar een 7? Niemand was beter dan een 5 vandaag.

27 maart 2023 om 22:53

91% van zn passes aangekomen. Waar heb je het over?

27 maart 2023 om 22:54

Als je als verdediger 2 keer scoort en verdedigend geen fouten maakt, verdien je altijd hoger dan een 5 natuurlijk. Om dan te zeggen dat niemand hoger dan een 5 verdient slaat nergens op

27 maart 2023 om 22:56

Zet je feyenoordbril aib af. Dat had daley blind ook altijd bij ajax. Hoeveel balletjes waren er terug en tikkie breed?

27 maart 2023 om 22:57

Dat zijn passes traag waren en vaak achter de man. Dan kan de bal aankomen maar is het niet secuur genoeg. Snap je het?

27 maart 2023 om 23:01

Alleen dat was het enige wat Blind kan. Wieffer wint ook veel duels, ook met het hoofd. Is een completere speler dan Blind.

27 maart 2023 om 23:03

Feye_88, zijn passes waren verrekte traag af en toe. Ook speelde hij regelmatig een pass achter de man. Zijn eerste vier waren allemaal achter de man.

27 maart 2023 om 23:05

Wieffer is mega snel gekomen maar een completere speler dan Blind? Weet je wat je zegt? Blind die heeft de wereldtop in een seizoen totaal kapot weten te spelen doordat hij de inschuivende schakel was he? Wieffer speelde nu leuk tegen de nummer 200 van de ranglijst, maar nu doe jij wat je Ajacieden altijd verwijt: je spelers hypen. Blind heeft halve finales WK en CL gespeeld, EL gewonnen, 7 landskampioenschappen..

27 maart 2023 om 23:09

Blind is nu toch niet meer compleet? Wat kan mij t schelen hoe hij in t verleden was. Blind kan nu alleen nog passen. Verder is alles wat hij doet te traag.

Dat zagen ze bij Ajax ook en daar werd hij zelfs door het publiek op een gegeven moment uitgefloten.

Wieffer is sneller dan Blind, beter in duels, heeft prima passing, kan koppen en scoort af en toe. Hij is ontzettend rustig aan de bal en speelt goed in kleine ruimtes. Vrij complete middenvelder op die positie. En ja, op dit moment een stuk completer dan Blind.

27 maart 2023 om 23:13

@myvision,
je hebt echt wel deels gelijk, maar goed overdrijven kan je wel

27 maart 2023 om 23:15

De wereldtop totaal kapot weten te spelen? Hahahaha 😂

Maar goed, met jouw redenatie is Cristiano Ronaldo een completere speler dan Mbappe

27 maart 2023 om 23:16

Blind is in de passing en opbouw helemaal niet zo traag. En nee, dat zagen 'ze' niet bij Ajax, dat was de beslissing van de mol Schreuder. Als we een fatsoenlijke coach hadden gehad, had Blind gewoon nog gespeeld in een solide verdediging want ook daar missen we nu voetbal van achteruit. Wieffer is inderdaad sneller, beter in duels weet ik (nog) niet naast dat je dat vandaag absoluut niet nodig had, en rustig aan de bal dat is niemand meer dan Blind denk ik maar goed die heeft ook credits bij me opgebouwd.

27 maart 2023 om 23:36

Zo Blind is een soort van Maradona zo te lezen. Die heeft even de hele wereldtop aan gort gespeeld

28 maart 2023 om 03:01

Je snapt er maar weinig van hè.
Misschien moet je 2x de wedstrijd kijken , word het wat duidelijker..

28 maart 2023 om 08:00

Blind speelde exact hetzelfde als Wieffer. Zelfde ballen naar de flanken, waar de mensen vrij stonden. Alleen dat Wieffer erin stond was het wel pijnlijk dat zijn 2 medemiddenvelders Wijnaldum en Depay weer compleet onzichtbaar waren. Wijnaldum kwam niet verder dan korte balletjes breed op Wieffer… en bij Blind heb je toch steeds de angst dat als hij de bal verspeelt en in een sprintduel raakt met een 41jarige international van Gibraltar, je de tegengoal alvast wel kunt tellen.

28 maart 2023 om 09:09

Tazza

Toegegeven, ik ben alles behalve fan van Blind maar gisteren won hij dus wél een sprintduel van een willekeurige speler van Gibraltar

28 maart 2023 om 09:47

@feye_88 Wieffer een completere speler dan Blind? Komop man, ik snap dat je als Feyenoorder blij bent met hem, maar laat Wieffer maar eens de helft van de carriere krijgen die Blind had. Ben zelf ook geen fan van Blind, maar hoe vaak is die gast kampioen geworden? Halve finale CL? 100 interlands (vind ik zelf ook best wel verrassend). Voor Man United gespeeld.

laat Wieffer maar eens Feyenoord een seizoen lang dragen en dan een stap naar de PL maken. Laat staan een stap naar een topclub maken en daar aan spelen toe komen. Ik moet het nog zien.

28 maart 2023 om 11:22

@feye_88,

Het word wel lachwekkend nu.

Een speler die net 4 maanden speelt completer noemen dan iemand die de finale van de EL won, halve finale CL speelde, 7 keer kampioen werd, 100 wedstrijden in het Nederlands elftal speelde, en in alles in groot aandeel had.

Beter kun je een andere sport volgen.

28 maart 2023 om 11:38

@feye_88 - Tegen Gibraltar. Laten we nou eerst maar eens afwachten hoe hij het doet tegen serieuze tegenstanders en niet tegen amateurspelers en semi-profs met alle respect. Het zou erg mooi zijn als hij zich tot vaste basisspeler in Oranje weet te ontwikkelen, maar laten we het eerst maar even afwachten.

27 maart 2023 om 22:48

Op basis van deze wedstrijd kan je daar echt helemaal niks over zeggen. Blind deed het niet minder dan Wieffer met zn invalbeurt, en die hoef ik absoluut niet op 6 te zien tegen grotere landen.

27 maart 2023 om 22:48

Maken we Wieffer niet veel te snel veel te groot?

27 maart 2023 om 22:51

Welkom in het voetbalwereldje, speelt hij straks 2 keer slecht dan kan hij er helemaal niks meer van

27 maart 2023 om 23:02

Natuurlijk, de jongen speelde vorig jaar KKD en heeft net (geen?) 20 duels ED en wat duels in de beker / EL. Hij doet het bij Feyenoord (onverwachts) goed...
Je mag hem over 1-2 jaar nog eens (eerlijk) beoordelen.

27 maart 2023 om 23:05

NJfromVOL, helemaal mee eens. Nu krijgt hij allemaal lovende kritieken en wordt hij groot gemaakt, maar deze speler hoort nu toch niet thuis bij NL elftal? Zelfde geldt overigens ook voor een Taylor.

27 maart 2023 om 23:21

niemand maakt hem veel te groot dan doen zulke als jij,
hij heeft prima maanden achter de rug, en is daarom geselecteerd niet meer niet minder

28 maart 2023 om 10:46

Wat is groot? Hij zal waarschijnlijk een terugval krijgen zoals de meeste jongelingen. Maar op dit moment heeft ie zijn vorm mee, en selecteren op vorm is niet zo gek, toch? De tijd zal leren of het een blijvertje is.

28 maart 2023 om 11:39

Tja, zo gaat dat helaas. Je wordt er pas wijzer op als ze zich in de basis weten te spelen bij een grote(re) club in een top competitie en die ook behouden over een langere periode.

27 maart 2023 om 22:49

Kom nou, dit was toch echt niets bijzonders. Slome passes af en toe, eerste 10 minuten achter de man passen. Niet dat deze wedstrijd iets zegt over zijn kwaliteiten, maar was hij de op een na beste man van het veld? Is een hoger cijfer vanwege zijn debuut denk ik. Zelfde zag je bij Geertruida.

27 maart 2023 om 23:13

Wie was er dan de een na beste man van het veld?

27 maart 2023 om 22:51

Wat statistieken van Wieffer. Gewoon uitstekende pot gespeeld. Misgunners hier.

Aanrakingen: 132
Succesvolle passes: 111 (90,2% succesvol)
Lange passes: 17
Sleutelpasses: 2
Gewonnen duels: 7
Tackles: 2
Schoten: 2

27 maart 2023 om 22:54

Lange passes naar de keeper

27 maart 2023 om 22:57

Heeft best prima gespeeld maar we moeten ook niet overdrijven. Hij is geen een keer onder druk gezet de hele wedstrijd dan mag je ook wel verwachten dat de meeste passes aankomen. In de komende wedstrijden van het Nederlands elftal mag hij zich echt gaan laten zien.

27 maart 2023 om 23:00

111 succesvolle passes waarvan 109 breed.

27 maart 2023 om 23:04

@chadd Is het al in je opgekomen dat de opdracht was om de vleugels te zoeken. In de breedte lag ook de ruimte. Centraal zetten dit soort landen alles dicht. Dat de voorzetten vervolgens ruk zijn kan Wieffer ook niks aan doen

27 maart 2023 om 23:49

Er is een verschil in vleugels zoeken en paas breed.. maar jij hebt denk een poster van die man boven je bed hangen... het was een prima debuut maar als iedereen fit is zit hij of bank of op de bank thuis.. geen basis speler nog..

28 maart 2023 om 11:41

@fr010frdam - We moeten het niet mooier maken dan het is. Gibraltar heeft misschien 1 fulltime profvoetballer als ze die al hebben. Laten we eerst maar eens afwachten hoe die jongen het volgend jaar in de CL doet en of hij na Feyenoord een basisplaats weet te bemachtigen in een top competitie. Hoe vaak moet het nog misgaan met al dat gehype?!

27 maart 2023 om 23:01

Krijgt alleen een 7 omdat het z'n debuut was. Heeft geen bijzondere ballen gegeven en stond ook zelden onder druk tijdens het geven van z'n passes.

28 maart 2023 om 11:34

Mee eens. Speelde redelijk voor een debutant. Niet meer, niet minder. Maar dat er in zijn beoordeling hierboven staat dat hij geen last van plankenkoorts had, slaat natuurlijk helemaal nergens op. De eerste 4 passes waren allemaal verkeerd. Als hij dat tegen Frankrijk had gedaan, hadden we er ook al weer 2 tegen gehad.

28 maart 2023 om 13:26

Even los van zijn wedstrijd tegen het inderdaad nietszeggende Gibraltar, lijkt Wieffer mij ook een blijvertje. Heeft een interessant profiel, vind hem wel wat weg hebben van van Bommel. Intelligente speler, goed in de duels en goed aan de bal. En dan ook nog een soortgelijke bos met krullen. Zou perfect zijn voor naast de Frenk.

Simons, Berghuis en Wijnaldum. Wat een drama in de eerste helft. Memphis redelijk sterk, maar Wieffer, Malen, Ake waren de 'uitblinkers'. Uiteindelijk is het allemaal zo vrijblijvend en zo matig je voelt gewoon nul komma nul passie in dit elftal (trainer inclus). En Berghuis en Cody, als je eerste vijf voorzetten niet aankomen. Geef er dan niet nog 10 hoog...

27 maart 2023 om 22:48

Wie vond je wel echt goed dan? Dat waren er weinig.

27 maart 2023 om 22:54

Dan blink je al snel uit

27 maart 2023 om 22:49

Ake was de absolute uitblinker, de rest was gewoon slecht. Wieffer wat kan je daar nou over zeggen man, met de ruimte die hij kreeg had ik ook goed gespeeld

Oke ik trek mijn woorden in, echt een geweldige wedstrijd van Cilissen!

27 maart 2023 om 22:53

Niks verkeerd gedaan. Topper

Vond malen juist iemand die nog iets van dreiging probeerde te brengen

27 maart 2023 om 22:50

Inderdaad, goede invalbeurt. Net zoals tegen Frankrijk.

Jongens ik vind het supertof voor Mats, maar zelfs ik kan deze rol invullen tegen Gibraltar. Zullen we naast Ake niemand boven een 6 geven?

27 maart 2023 om 22:52

Hij heeft zijn taak als controleur toch gewoon goed vervuld? Wat moet je nog meer doen voor een voldoende dan?

27 maart 2023 om 22:54

Een 6 is toch een voldoende.

27 maart 2023 om 22:58

Van Dijk heeft zijn taak als verdediger toch ook goed gedaan? Wieffer deed gewoon met de rest mee in de malaise.

27 maart 2023 om 22:57

Ik snap ook niet waarom bijvoorbeeld een Gravenberch niet hoger in de pikorde staat. Gravenberch heeft jaren bij Ajax gepresteerd, heeft veel CL ervaring en traint iedereen week op een hoog niveau. Wieffer speelt sinds een jaar in de eredivisie….. NL moet eens verder kijken dan de eredivisie, want we leven daardoor echt in de waan van de dag. Ik zeg hiermee niet dat Wieffer geen potentie heeft, maar Gravenberch heeft toch veel meer bewezen?

27 maart 2023 om 22:59

Wijnaldum ook en je ziet wat een gebrek aan speelritme dus kan doen.

27 maart 2023 om 23:00

Helemaal mee eens. Die jongen speelt sinds januari bij Feyenoord basis. En als je als club mag kiezen tussen een Wieffer of Gravenberch, kiest 99 van de 100 clubs Gravenberch. Maar die speelt helaas niet, simpelweg omdat de wereldtop op zijn positie voor hem speelt.

27 maart 2023 om 23:02

Simpel antwoord....Gravenberch speelt niet. Dan heb je niks te zoeken in oranje. Hoe groot de club waar je op de bank zit ook is. Wedstrijdritme is belangrijk

27 maart 2023 om 23:08

Gravenberch heeft helemaal niet jarenlang bij Ajax gepresteerd. Was veel te wisselvallig en heeft nooit langere tijd uitgeblonken. Ook een belachelijke keuze om naar Bayern te gaan. Als je nooit speelt, hoor je niet in Oranje. Hij had nog makkelijk 3 jaar bij Ajax kunnen blijven om beter te worden. Overigens ook een andere positie dan Wieffer.

28 maart 2023 om 06:54

Als je niet speelt, hoor je niet in Oranje? De beste spelers moeten gewoon in Oranje! Als we jouw redenatie volgen, was van Basten ook niet opgeroepen voor het ek 88.

28 maart 2023 om 11:32

@fr010frdam
Wedstrijdritme zoals Wijnaldum en Depay hebben bedoel je?

28 maart 2023 om 11:44

Gravenberch was vorig jaar vaker de dissonant op het middenveld dan iets anders en speelt momenteel erg weinig. Ik zou niet weten op basis waarvan hij nu zou moeten spelen. Wieffer speelt inderdaad in de Eredivisie, maar niemand heeft Gravenberch gedwongen om naar Bayern te vertrekken. Kun je hem niet kwalijk nemen natuurlijk, maar daar zitten ook risico's aan verbonden. Hij was namelijk nog lang niet uitgeleerd bij Ajax.

28 maart 2023 om 12:29

Het is echt komisch hoe de beeldvorming werkt. Voordat mensen gaan zeuren, ik vind Wieffer echt 100% een beter optie dan Taylor. Maar Wieffer geeft in de eerste 15 minuten echt 5 drama passes, net zoals Taylor dat deed en geeft ook 2 keer gevaarlijk de bal weg. Verschil is dat er 0 druk naar voren zit bij Gibraltar en dat zelfs de pass die 10 meter achter de flankspeler kwam nog zonder druk opgepikt kan worden door een oranje speler. Echt een derde van zijn passes waren te zacht of achter de man.

Wieffer krijgt de kans en tijd om te herstellen en doet daarna best goed mee voor een debuut, maar hij bracht niks extra's. Elke pass ging naar de flank, en het was knap geweest als hij meer passes had gemist dan de 10% die hij nu deed omdat er geen enkele verdediger in de lijn stond. Hij start geen enkele combinatie door het centrum, of zet een actie op anders dan een die tot een voorzet leidt.

Volgens de commentatoren en analytici heb je dan een uitstekend debuut achter de rug, en Taylor had een dramatische avond. Tja, het kan verkeren. Moet wel gezegd worden, als controleur kun je je ook moeilijk bewijzen tegen Gibraltar want die gaven de bal gewoon vanzelf terug. Simons, Depay en Wijnaldum heb je helemaal niks aan in de opbouw vanuit het middenveld dus dan staat Wieffer daar in het centrum die iets moet verzinnen wat hij duidelijk (nog) niet kan en sowieso niet zijn kracht is.

Met een 4 zijn ze nog mild voor Weghorst

27 maart 2023 om 22:50

Was een prima verdediger voor Gibraltar hoor! Paar goeie ballen eruit gehaald.. minimaal een 7

Tja volledig terecht. Een spits moet gewoon scoren in een wedstrijd als dit. Genoeg kansen gehad, hier word je op afgerekend en niet op hard werken.

Wijnaldum en Depay een 6? Zelden een duo zo slecht zien spelen. Leken wel 2 oude veteranen.

28 maart 2023 om 07:37

Die man heeft wel gewoon gescoord, echter Wijnaldum kan beter op vakantie gaan.

Kunnen we Weghorst ajb niet meer opstellen. Wat een trieste vertoning. De man kan absoluut niet koppen terwijl hij ca. 15 cm langer is dan de tegenstander en amateurs..

27 maart 2023 om 22:51

Omdat hij nu bij united speelt is het ineens een zekerheidje. Terwijl 4 maandem geleden het een grote verrassing was dat hij mee ging naar het wk. Rare wereld die voetbalwereld

27 maart 2023 om 23:07

Een zekerheidje? Tegen Frankrijk speelde hij anders niet in de basis. Als je het hebt over de selectie: De Jong en Janssen zijn gestopt, niet zo gek dat hij dan op zich een zekerheidje is dan toch? Buiten dat ik het er mee eens ben dat hij erg slecht speelde, net als Memphis en Wijnaldum (en een aantal anderen). Maar echt, wat voegt Wijnaldum nou toe? Die hoeft er van mij dus echt niet bij te zitten.

"En passte de bal vooruit". Ik heb wieffer alleen maar balletjes breed en terug zien spelen..?

Eigenlijk mag je Cillessen hier geen cijfer geven voor deze wedstrijd haha..

Verder mocht Berghuis van mij het laagste cijfer krijgen, wat speelt die man slecht.

En tenslotte het hypen van Wieffer gaat door. Risicoloos breed tikken, wel heel veel balaanrakingen maar echt geen goede wedstrijd of zo van hem

28 maart 2023 om 07:58

Je moet Koeman een 2 geven. Totaal geen plan. Je kan het de vleugels niet kwalijk nemen dat ze voorzetten geven in een strafschopgebied met 11 tegenstanders. Het alternatief is tikkie terug. Je moet Gibraltar uit de tent lokken, daar kwam de 1-0 ook uit.

Vrij laag cijfer voor Weghorst. Hij was de beste verdediger van Gibraltar.

Wijnaldum een 6? Hoe?!

Ake 7,5🤨🤨

Wijnaldum weer een 6??? die had echt weer een 1 moeten hebben wat is die slecht. Wout ook een 1 of 2 Koeman een -1
snapte het ook niet echt vandaag.

Een 7 voor Wieffer? Verdedigend niks te doen gehad, aan de bal heel matig. Ja, de ballen kwamen aan, maar dat was vooral omdat er totaal geen druk werd gezet door Gibraltar. Zijn passes waren vrijwel allemaal heel zacht en achter de man of te kort, waardoor de ontvangende speler constant 5-10 meter moest lopen om de bal op te halen. Haalde enorm het tempo uit het spel.

Stoppen!!! Alsjeblieft stoppen met deze cijfers!
Wiefer een 7 voor alle ballen breed, Wijnaldum hoort een 2 te krijgen, Malen bracht juist veel dreiging. Onbegrijpelijke cijfers!

Weghorst een 4!? 1 is een meer toepasselijk cijfer al vind ik dat ook veels te hoog. Heeft echt absoluut waardeloos gepresteerd, zoveel kansen gemist en hoe vaak hij ook in de weg staat van zijn teamgenoten heeft mij ook ontzettend geërgerd, het leek wel alsof wij met 1 man minder speelden i.p.v. Gibraltar.

Ake een 7,5??? Ok hij heeft 2 keer gescoord, maar hij speelde slecht vond ik. Hij liep zich steeds vast. Wieffer inderdaad een goeie wedstrijd en Wijnaldum en Depay ook een compleet drama. Berghuis was niet overtuigend maar verdiende meer dan een 4,5. Wieffer vond ik naar de 8,0 toegaan. Simons was trouwens ook onzichtbaar en een 6 is voor mij te veel voor hem.

27 maart 2023 om 22:56

Iemand die 2x scoort is een 7.5 te hoog maar voor wieffer, die alleen balletjes breed speelde een 8. Weet niet wat jij op heb maar dat wil ik ook! Maar beetje ongeloofwaardig natuurlijk...

Er klopt hier iets niet. Heeft Berghuis een 4,5 of een 5,5 ?

Berghuis slechte voorzetten, simons die te veel wil alsof hij voor het eerst op school met een spelletje mag meedoen. Echt heel slecht. Weghorst amper gezien. Wijnaldum die gewoon done is. Wieffer sterk debuut. Memphis compleet uit vorm en deed weinig echt goed deze pot. Ake en dumfries goed. Centraal niks over te zeggen en cillessen heeft slaap in kunnen halen op de goal. Opnieuw kwam de meeste dreiging van de invallers gakpo(ook ongelukkig) en malen

Hahaha Wijnaldum een 5.5?!?! Hoe verzin en ze het?

Pff had toch wel echt heel veel meer van Simons verwacht. Had misschien wel verwacht dat hij zich snel als basisspeler zou ontwikkelen. Moet toch ook nog flinke stappen zetten. Al met al, allemaal een onvoldoende

Ik vind het erg leuk dat Depay scoort, maar ik vond hem vandaag niet goed spelen.
Wat van Hooijdonk zei in de rust was zeer terecht. Hij ging spelverdeler uithangen, zocht veel te vaak naar de moeilijke oplossing terwijl een makkelijkere oplossing voor handen was. Verspeelde veel te bal. Een 6 vind ik hoog voor hem.

Wijnaldum opnieuw een 6 hier haha. VZ wordt betaald door hem ofzo? Want hij is niet voor niets eruit gewisseld in de rust omdat hij alleen maar verstoppertje speelt. Hij is zo drama aan de bal gewoon. Voegt niks toe. Van Gaal had zo gelijk met Wijnaldum. Die moet gewoon niet opgeroepen worden meer. Wordt volgend jaar 34 en je hebt de laatste 2 jaar al niks aan hem gehad…

Ik vond iedereen matig, hele voorhoede was slecht met Berghuis, Weghorst en Xaxi Simons.

Invalbeurten van Malen en Malacia waren prima en Ake was aardig in de tweede helft. That's it.

Weghorst staat er bij United ook niet voor de goals. Hij is meer iemand die in de weg moet lopen, druk moet zetten, als eerste verdediger moet spelen. De Gea met een lange bal naar hem toe wanneer er druk op hem staat zodat Weghorst de bal naar Bruno kan tikken die hem dan naar Rashford past zodat er iets kan gebeuren. Het is gewoon een verdediger die voorin staat. Kan je niet veel van vragen.

Ik heb vandaag Ierland - Frankrijk gezien. Ierland uit gaat geen makkertje worden hoor..

27 maart 2023 om 23:03

Ierland thuis ook niet..

Simons was bedroevend.

Leuk en aardig allemaal maar wie moeten het dan gaan doen?? Noem eens wat alternatieven die ook in Europa er staan?

We kunnen nu wel concluderen toch, dat de ingeslagen weg van Koeman de prullenbak in kan? Wat de meeste supporters roepen is gewoon een feit en dat hebben ze vanavond opnieuw bewezen; de bezem er doorheen

Wout natuurlijk weer een makkelijk doelwit, op de fora in ieder geval, op het veld was het nogal lastig klaarblijkelijk, maar dat zal dan wel alleen aan hem hebben gelegen.

Wijnaldum heeft van iedereen chantage materiaal liggen ofzo? Die wordt er toch niet voor niets met de rust afgehaald? Hoe kan dat nou een 5,5 zijn?

Mijn cijfers

Cillessen: -
Dumfries: 6,5
De Ligt: 5,5
Van Dijk: 5,5
Ake: 7
Wieffer: 6
Wijnaldum: 5
Depay: 5,5
Simons: 5
Berghuis: 4
Weghorst: 4,5
Gakpo: 6
Malen: 6
Klaassen: -
Blind: -
Malacia: -

27 maart 2023 om 23:08

Hier kan ik me meer in vinden behalve dat ik Wijnaldum ook een 4 vond.

27 maart 2023 om 23:12

Idd en simons denk ook wel puntje lager

Wieffer een 7? Lachwekkend. Passes tussen de linies waren bijna allemaal fout. Deze jongen word door iedereen het team ingesproken. Zijn antwoord vond ik wel slim na afloop. Met minder tijd is het makkelijker spelen. Dat gaan we dus in de volgende interlands testen

Gewoon een prima debuut voor wieffer, ook moeilijk om in zo'n wedstrijd uit te blinken als je een half jaar achter szymanski en kokcu speelt die het spel juist bepalen. wieffer is bij feyenoord veel meer controlerend en maakt de vuile meters ook veel balonderscheppingen daar kon hij helaas vandaag niks van laten zien

Knijp soms gewoon in mijn arm dat Wieffer bij Feyenoord speelt. Wat een voetballer maar ook als mens. Dat we nog een paar maanden van hem kunnen genieten voordat hij een welverdiende stap naar de premier league maakt. Succes Mats, bedankt voor alles!

Miss moeten we iets minder naar wieffer kijken die weinig fout gedaan heeft,
en meer kijken naar hoe depay, berghuis, weghorst,simons die allemaal niet veel goed gedaan hebben

Nul creativiteit van zowel het middenveld als de voorhoede. Armoe troef. En eindeloos de heilloze weg van herhaling volgen. Gibraltar had het met 8 man ook nog wel redelijk dicht kunnen houden. Met deze coach en veel middelmatige spelers kunnen we successen, en vooral leuk voetbal, wel vergeten. Het is niet anders.

Dit was nou de perfecte opstelling geweest om 'Plan C' te oefenen: De Ligt en Van Dijk naast Weghorst in de aanval: tactiek is alles lang en hoog spelen. Met heel veel energie en power. Halverwege wissel je al drie of vier spelers omdat het zwaar is dit vol te houden. Enige logische opstelling. Voor de Ligt en Van Dijk is deze wedstrijd als CV echt geen uitdaging. En hier had je dus een alles of niets speelstijl kunnen oefenen in een wedstrijd die je toch wel wint

De afgelopen wedstrijden met het Nederlands elftal vind ik ake de beste verdediger. Beter dan de ligt en van dijk

Hoe kan Koeman nou nog een 5 krijgen??? Hij heeft vandaag maar weer eens getoont totaal ongeschikt te zijn.

Dat hier uberhaupt cijfers worden gegeven..... lokale amateurploeg wint hier nog makkelijk van. Dit moet toch altijd dubbele cijfers zijn.

Het valt me op dat Malen zo weinig genoemd wordt. Tegen Frankrijk viel hij nog redelijk in en tegen Gibraltar zorgde hij voor behoorlijk wat dreiging. Xavi Simons wilde gewoon te graag belangrijk zijn waardoor hij slordig werd, iets wat hem bij Psv bijna nooit gebeurt.

Kunnen we geen petitie starten om Wout Weghorst nooit meer in oranje te laten spelen? Het is toch te droevig voor woorden, door vriendjespolitiek bij Man Utd, daar zeggen ze ook af en toe: '' hij heeft wel hard gewerkt'' , want moet je er anders voor positiefs over zeggen? Ondanks dat we weinig goede spitsen hebben is bijna elke andere optie die je hebt beter dan dit. Hij stond gewoon meer in de weg dan dat hij zelf iets goed gedaan heeft.

Naar aanleiding van de titel van dit artikel dacht ik echt dat het over Depay ging, wat speelde die weer een verschrikkelijk slechte wedstrijd zeg. Zelfs tegen Gibraltar steeds elke bal kwijt en acties die niet lukken...

Een 4 voor Weghorst vind ik persoonlijk wat te laag, deze jongen werkt zich helemaal te pletter en krijgt geen bal waar hij wat mee kan en kun je dan ook weinig kwalijk nemen wat betreft geen doelpunt maken in deze wedstrijd.

Bij meerderen klopt het cijfer mijn inziens niet, Wijnaldum bijvoorbeeld een 5,5, hoe dan?

Malen en Gakpo vond ik op zich goed invallen in een elftal dat niet liep en mochten wel een wat hoger cijfer krijgen wat mij betreft.

Je kunt heel gemakkelijk Weghorst de slechtste vinden. Ik doe even niet mee met die cijfertjes. Dat Weghorst nauwelijks gevaarlijk werd had vooral te maken met slechte voorzetten en te laag tempo. Met dat laatste bedoel ik vooral dat het heel vaak zo lang duurde voor de voorzet kwam, van vooral Dumfries en Aké dat de hele boel al vol stond. Te veel spelers kwamen niet in de zestien om de voorzet af te ronden, maar waren er al als de bal nog voor moest komen. Je moet daar niet al met 6 man staan als je ruimte wil hebben om uit te kunnen halen. Het is met Weghorst in Oranje net als met hem bij Man United. Je kunt hem er goed bij hebben maar dan moet je hem ook goed gebruiken. Als je dat niet doet moet je anders spelen en hem er niet in zetten.

Met 5-3-2 creeren we niks. Met 4-3-3 zijn we te kwetsbaar en we zijn voorin simpelweg te matig.
Ga gewoon spelen op basis van het materiaal. 4-2-3-1, 4-1-3-2 of 4-1-2-1-2.
Ake is al wedstrijden de beste achterin. Zet hem in als ouderwetse libero zou ik zeggen achter, tussen en voor de verdediging als extra kracht. We hebben gewoon niet genoeg goede aanvallers voor 4-3-3

Boeie
Dumfries
De Ligt
Van Dijk
Malacia
Ake
Frenkie
Wieffer
Wijnaldum
Malen
Memphis

De cijfers lijken me behoorlijk aan de hoge kant. 3-0 tegen deze tegenstander is gewoon slecht.
Onder de Boer wonnen ze uit met 7-0 van Gibraltar en kwam het cijfer gemiddeld lager uit.
Als voetbalzone een beetje consistent zou zijn halen ze bij iedereen er een punt af.

Taylor wordt maar voor de lieve vrede niet beoordeeld?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren