Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Koeman komt uitgebreid terug op de verrichtingen van Cillessen in Frankrijk

Laatste update:

Ronald Koeman vindt niet dat de nederlaag in en tegen Frankrijk (4-0) op het conto van Jasper Cillessen te schrijven is. De bondscoach van Oranje erkent dat de Groesbeker bij een van de vier tegengoals niet goed uitzag, maar vindt het te ver gaan om te zeggen dat Cillessen een slechte wedstrijd speelde.

De 2-0 van de Fransen, gemaakt door Dayot Upamecano, leidde tot veel discussie. De vrije trap van Antoine Griezmann viel immers tussen keeper en verdedigers in en werd door Cillessen onhandig tegen Upamecano aan gewerkt. "Dat heeft Patrick (Lodewijks, red.) geanalyseerd en met hem besproken", meldt Koeman op een persconferentie. "Zijn positie was daar iets te ver terug, anders had hij misschien meer kunnen doen. Het blijft wel zo dat dit een geweldige bal was en dat zijn voor keepers altijd moeilijke ballen."

Valentijn Driessen van de Telegraaf wees eerder met de beschuldigende vinger naar de keeper van NEC en vindt dat een andere doelman de kans moet krijgen bij Oranje. Koeman was het daar niet mee eens en zegt Cillessen dan ook weinig kwalijk te nemen. "Bij die tweede goal had zijn positie iets meer naar voeren moeten zijn, dus dat was een twijfeltje. Verder viel hem niets kwalijk te nemen."

De zoektocht naar de eerste doelman voor de komende jaren gaat wel nog even door. Koeman kan daarin nog geen duidelijkheid verschaffen. "Noppert speelde op het WK en deed het daar prima, maar is nu geblesseerd. Bijlow is, net als Verbruggen, de toekomst. Bijlow speelt daarbij iets langer op niveau dan Bart. We hadden nu te maken met twee blessures bij keepers en laten we hopen dat in juni iedereen fit is. Dan zullen we keuzes maken en duidelijkheid scheppen, want dat kan nu nog steeds niet."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hij heeft wel een punt. De vernedering van afgelopen vrijdag was een collectief falen en niet zozeer dat 1 of 2 spelers door hun individuele fouten de nederlaag vielen aan te rekenen.

Verder vind ik Cillessen een prima keeper voor nu. Bijlow zie ik de toekomst in, heeft meer potentie.

26 maart 2023 om 14:43

Bijlow is al 25 he. Het is niet een superjong talentje ofzo.

26 maart 2023 om 14:45

Een keeper heeft wel een langer ontwikkeltraject dan een veldspeler.

26 maart 2023 om 14:49

Kom je aan met je Cilessen, is gewoon een matige keeper die niet in de basis hoort

26 maart 2023 om 16:17

Wie dan wel? Noppert, Flekken etc. Het is allemaal lood om oud ijzer. Bijlow heeft potentie, maar is blessuregevoelig. Cillessen keept dit seizoen gewoon een prima seizoen.

26 maart 2023 om 16:46

Ik zeg nergens dat ik tevreden ben met Cillessen. Ik reageer slechts op het gedeelte van 'bijlow zie ik de toekomst in'.

26 maart 2023 om 23:17

Flekken zou inderdaad eerste keeper moeten zijn. Presteert nu al ruim 1,5 seizoen constant in een topcompetitie.

27 maart 2023 om 09:25

@El Barto - Deels waar, maar de grote jongens waren al erg goed voor hun 25ste. Bijlow zal vast een leuke carriere krijgen (ook na Feyenoord), maar een topkeeper zie ik er niet in.

26 maart 2023 om 14:57

Cillese is ongeschikt voor oranje. Dat bleek afgelopen vrijdag nogmaals eens. Hoeveel voorbeelden moeten we nog hebben. Een enorme blunder bij de 2-0, geen enkele daadkracht bij de tegengoals, en laat z'n defensie altijd slechter spelen. Jasper kan gewoon niet, dat is al 10 jaar een feit

26 maart 2023 om 15:12

Jasper laat wekelijks zien een goede keeper te zijn.

26 maart 2023 om 15:13

Ja voor Nec dat is nog geen oranje materiaal

26 maart 2023 om 15:28

@Arsenal890. NEC speelt over het algemeen tegen hetzelfde niveau teams als Feyenoord (alleen met mindere verdedigers wat het deste knapper maakt). Daarnaat heeft Cillessen het ook laten zien in Spanje, terwijl een Bijlow het nooit heeft laten zien over de landgrens.

26 maart 2023 om 15:30

Cillese heeft gefaald in Spanje. Bij barca bankzitter, of ga je ook z'n bekerwedstrijden als succes zien, zoals hip hop pinto? Bij valencia geen vaste sterkhouder en met regelmaat blunderend. Daar zijn ze blij dat ie van de loonlijst is. Bij oranje is het jaren de ene zwakke prestatie na de andere. Bij nec is het redelijk, dat is zijn niveau.

26 maart 2023 om 16:20

Typ eerst zijn naam eens goed. Daar begint het al mee. Daarnaast keept Cillessen (met een N dus) gewoon een meer dan prima seizoen. De klassementen en statistieken in de Eredivisie spreken voor zich, maar de mensen die dat beoordelen en noteren, zullen er wel geen verstand van hebben

26 maart 2023 om 16:28

Types als Bochherief en aqua zijn nou niet echt de mensen waar je een discussie mee moet beginnen. Heb zelden mensen gezien die zo'n enorme plaat voor hun gezicht hebben als het om bepaalde namen gaat. 😅

26 maart 2023 om 16:36

Dat viel me ook al op rikas, hij ging idd niet vrij uit bij de 2-0. Maar is zo'n half half bal. Het was gewoon een dramatische wedstrijd van iedereen

De enige individu die schuld heeft aan deze nederlaag ben jij zelf meneer Koeman, met je sh*t opstelling.

26 maart 2023 om 14:44

Mee eens, het vasthouden aan bepaalde spelers is een vedrietige constateren en beloofd weinig goeds voor de komende 2 jaren

27 maart 2023 om 09:27

@coachrowano - Toch grappig, want het waren uitgerekend de jonge gasten die bij 3 van de 4 doelpunten hoofdverantwoordelijken waren.

26 maart 2023 om 15:39

Met welk elftal hadden we wel van dit Frankrijk gewonnen?

26 maart 2023 om 16:00

Ach ja beste stuurlui staan wal zullen we maar zeggen Natuurlijk is de coach verantwoordelijk voor de opstelling Als speler heb je ook je eigen verantwoording. Neemt niet weg dat het niet best was

26 maart 2023 om 16:49

Precies, wat n drama die Koeman.
Ik was al tegen de komst van Koeman en dat hij n middelmatige trainer is dat heeft hij tegen Frankrijk wel bewezen om zo naïef een 433 opstelling neer te zetten. Louis speelt naar de mogelijkheden en speelt op resultaat en is helaas door penalty’s eruit gevlogen.
Koeman denkt met Taylor, Wijnaldum, Cillissen en Wijnaldum en Geertruida als CV, Timber op de RB Depay hopeloos uit vorm, 433 spelen en Frankrijk wel ff onder druk te zetten. Ongelooflijk dat na deze gigantische blunder Koeman mag blijven zitten, een amateur trainer zou het nog anders zetten. Wat n Clown. 🤡

26 maart 2023 om 17:01

Inderdaad, gewoon die Nederlandse CAM van Chelsea selecteren en die buitenspelers van Bayern München. Pak daar nog die Nederlandse jongen op het middenveld van Real bij en je had gewoon kunnen winnen van Frankrijk. Maar Koeman selecteert ze niet eens en komt dan aan met Eredivisie middelmaat. Dan vraag je ook wel om een afstraffing.....



Wat viel die arrogante blaag Jasper door de mand met zijn grote mond dat hij eerste keeper moet had nooit opgroepen moeten worden is ook nog eens een vervelend omhoog gevallen mannetje. is ook nog eens een stoorzender in je groep

26 maart 2023 om 15:01

Ha want dat heb je zelf mee gemaakt he aqua mannetje. Ja praat gewoon al die roeptoeters op tv na. Die van alles roepen om maar in de picture te blijven omdat ze bang zijn dat er straks niet meer over ze wordt gepraat, terwijl ze verder niks meer kunnen, en niet verder willen investeren in zichzelf.

26 maart 2023 om 15:10

“ is ook nog eens een stoorzender in je groepâ€

Tja, als je dit leest dan weet je eigenlijk al dat je met iemand te maken hebt voor wie zelfstandig nadenken heel moeilijk is en dan maar de mening van andere gaat herhalen. Wat jij zegt kan je namelijk helemaal niet weten tenzij je onderdeel bent van de selectie of staf van Oranje.

26 maart 2023 om 17:04

Je kan het niet weten, maar als meerdere ex collega's zoiets zeggen, zal er best een kern van waarheid inzitten lijkt mij. Tel daar zn maniertjes naar tegenstanders en de media bij op, plus de bericht van de moeder van zn kind en het plaatje wordt niet heel fraai. Of zal het allemaal een hetze zijn van zn oud ploeggenoten, de media en ex vriendin?

26 maart 2023 om 18:01

Nou dat er op een gegeven moment een hetze plaatsvond heeft iedereen met een beetje realiteitszin wel kunnen zien lijkt me, dat men Cillessen niet goed genoeg voor Oranje vind prima maar het was nergens voor nodig om hem persoonlijk door het slijk te halen. Verder vind ik het allemaal wel heel veel ‘hear say’ en blijft het natuurlijk opvallend dat Cillessen kennelijk nooit een stoorzender was totdat Van der Vaart (vooral) en Sneijder (enigszins) hem onder de bus gooiden. Dat mensen dat toen allemaal over zijn gaan nemen zegt natuurlijk wel veel, die laten het denken mooi aan andere over. En dan ook nog eens aan Sneijder en Van der Vaart, wat op z’n zachtst gezegd nou ook niet de twee beste analisten zijn. Geweldige voetballers maar waardeloze analisten. Bij NEC lopen ze weg met Cillessen maar ook dat is maar een deel van het verhaal.Verder snap ik best dat Cillessen geen hele sympathieke uitstraling heeft, in interviews wil het nog wel eens een beetje zeikerig en ongemakkelijk zijn en probeert hij een beetje de flinke vent uit te hangen terwijl ik me afvraag of dat karakterologisch bij hem aansluit. Of je dan ook meteen een stoorzender binnen de groep bent is echter weer een andere vraag, dat is nog wel iets heel anders. En waarom je dat verhaal met die ex erbij moet halen weet ik niet, das voor alle betrokkenen gewoon een hele delicate en vervelende zaak waar je m.i. al helemaal voorzichtig moet zijn met je conclusies. Nogal laag om dat erbij te halen, maargoed het hoort er kennelijk bij.

26 maart 2023 om 18:23

Meerdere ex collega's van der vaart en sneijder. Die namen zeggen al genoeg toch

26 maart 2023 om 20:28

Meerdere ex-collega’s? Je bedoelt Sneijder die op z’n pik getrapt was omdat Van Dijk ‘m geen gedag zei en als volwassen kerel over een auto heen piste? Of bedoel je Van der Vaart die niet eens voor z’n club kon juichen, omdat het Zlatan was die de wereldgoal maakte? De media wil gewoon verkopen of is het alleen de schuld van de media als Berghuis in een Ajax-trainingspak dat verkondigt? Kijk eens naar de uitspraken van Cillessen na Frankrijk-Nederland. Daar wijst ‘ie niet naar collega’s, steekt ‘ie zijn hand in eigen boezem en hoopt ‘ie vooral dat ‘ie nog een keer mag spelen. De twee oud-collega’s die zich uitspraken zijn zelf verre van voorbeelden als het aankomt om gedrag buiten het veld en hebben Cillessen voor het laatst (bijna) 10 jaar geleden meegemaakt. Hij was destijds een mannetje van ongeveer 25, stond bij Ajax onder de lat en het zou best kunnen dat ‘ie wat praatjes had of een vreemde eend was, maar iemand kan best veranderen in ongeveer tien jaar tijd, toch?

27 maart 2023 om 10:36

Inderdaad, ik bedoel Sneijder en van der Vaart. Meerdere ex-collega's dus. En nogmaals, niemand weet hoe het echt zat, maar het gaat mij om de complete opsomming. Meerdere ex collega's spreken negatief over hem, hoe hij zich manifesteert in het veld en in zijn interviews en de situatie met zijn ex vriendin in Spanje. Je kan zeggen: Die ex collega's neem je toch niet serieus, z'n ex vriendin is gewoon rancuneus, zijn houding naar tegenstanders of de media heeft er weinig mee te maken, maar het gaat om het totaalplaatje. Die is gewoon negatief door de complete beeldvorming rondom Cillessen.

26 maart 2023 om 16:29

Betaalt Cillessen huur voor dat plekje in je hoofd of is dat gratis? Hij keepte niet lekker bij de 2-0, stak zijn hand in eigen boezem na afloop en suggereert nergens dat hij tegen Gibraltar ook moet keepen. Maar loop vooral in de polonaise achter de ongefundeerde meningen van Van der Vaart etc. aan.

26 maart 2023 om 17:52

Volgens mij zit jij niet alleen aan de aqua kerel, want je verkondigd in mijn ogen vrij veel onzin.

Wat mij al jaren opvalt is dat nederlandse trainers nooit echt een nieuw elftal neer durven te zetten, zelfs niet tegen Gibraltar, terwijl een Italië bijvoorbeeld dat wel doet, Frankrijk en Spanje ook... Er moet toch iemand zijn binnen de bond die dan denkt, joh Ronald, die Blind en Wijnaldum kunnen echt niet meer, bouw toch een team om je 3 a 4 beste spelers en bouw daar een loyaal team om heen. Stop aub ook met 433, daar hebben we de spelers niet meer voor, 4231 lijkt me de beste oplossing.

On: Cillessen vond ik verder niet slecht keepen, op de 2-0 na geloof ik. Desondanks zou ik toch voor Verbruggen kiezen. Die is jong en heeft enorme potentie, keept sterk bij Anderlecht

26 maart 2023 om 15:22

Als je in 1x een nieuw elftal neerzet en het werkt niet, dan heb je geen plan b meer over. Beter om nu geleidelijk over te stappen, als had hij natuurlijk wel afscheid van zo'n Blind kunnen nemen.

27 maart 2023 om 12:57

Er zit genoeg verloop in het Nederlands elftal en het is ook niet zo dat er nou een bak spelers achter deze deze groep zit die het zo maar even over gaat nemen. Net als bij elke bondscoach - selectie komen er misschien 3 of 4 namen omhoog die bij de selectie hadden kunnen/moeten zitten en vrijwel geen enkele speler die ontbreekt die in de basis zou moeten staan. Met Geetruida, Timber, Taylor en Simons stonden er eerder te veel dan de weinig nieuwe - jonge spelers op het veld.

Wijnaldum is na de Jong nog steeds de beste middenvelder die we hebben. Misschien dat Simons in de toekomst naar dat niveau kan, of zelfs beter kan worden, maar op basis van de prestaties van spelers die eerder uitblonken in de eredivisie is daar absoluut geen garantie voor, de meeste mislukken compleet in het buitenland terwijl Wijnaldum vrij snel na zijn blessure weer speelt in de (sub) top van een grote competitie, hij is "pas" 32 en 33 bij het volgende eind toernooi, dan kan hij nog makkelijk mee.

De 2-0 was zeker zijn fout, ik weet het niet maar volgens mij is het een teamsport.
Ze waren allemaal flink klote.
Dat je verliest van Frankrijk oke maar op deze manier eraf gaan pfff

Berghuis nooit meer rechtsbuiten, xavi nooit meer linksbuiten, malen basis, maarten de Roon en Taylor thuis laten en een echte rechtsback opstellen a la Tete of Frimpong! Dankjewel Koeman.

26 maart 2023 om 14:53

Tete en Frimpong zijn 2 totaal andere backs, Frimpong is aan de bal en aanvallend sterk en Tete verdedigend.. Dat je beide een echte rechtsback noemt klopt dus al weinig van.. Frimpong is meer een wingback, verdedigend is hij ook gewoon matig

26 maart 2023 om 14:55

Vragen of je met 12 man mag spelen. Zet je ze alle 2 rechtsback

26 maart 2023 om 15:30

Klopt wat je zegt. Het zijn wel de 2 beste rechtsbacks van NL op het moment. Ik zou wel beide selecteren om zowel met een aanvallend als verdedigend opstelling te kunnen spelen

26 maart 2023 om 15:33

Ja dus je past je aan de tegenstander. Zo gaat dat met voetbal!

Al had je de beste doelman van de wereld erin staan. Je zou er alsnog met 4-0 afgegaan zijn.

Het was een collectief falen. In Oranje liepen er maar tweetal spelers die bij de absolute top in de basis staan, ja dan ben je snel gezien tegen Frankrijk die wel 2 basis elftallen kunnen opstellen.

Ook bij de 3-0 zag Jasper er niet goed uit. Bij een frontale aanval moet de keeper reageren. Jasper deed helemaal niets. De 2-0 was gewoon een blunder, zo’n bal moet voor de keeper zijn. Koeman heeft uit nood voor Cillessen gekozen, logisch dat hij hem niet gaat afbranden. Nietszeggend deze reactie van Koeman.

Hoop dat Bijlow en Verbruggen voor de komende jaren het gaan doen.

26 maart 2023 om 17:55

Verbruggen ben ik wel benieuwd naar, Bijlow is gewoon niet consistent in zijn fysieke fitheid dus dat moet je niet willen.

Volgens mij is iedereen het er wel over eens dat ie de 2-0 moet hebben, zeker als het voor geen meter loopt moet je als keeper rust uitstralen en geen onnodige goals weggeven, daar mag hij als ervaren speler gewoon op aangekeken worden. Maar mensen die de nederlaag op zijn conto schrijven denken echt veel te simplistisch. De oorzaak van het verlies vrijdag lag namelijk veel dieper dan wat persoonlijke fouten. Tactisch liep het voor geen meter, de keuzes van Koeman pakten slecht uit, de Fransen hebben op zo’n beetje elke positie een (veel) betere speler en als klap op de vuurpijl miste je ook nog je halve elftal. Ik weet dat het aantrekkelijk is om een of twee spelers als zondebok aan te wijzen maar dat is natuurlijk wel een behoorlijke miskenning van de situatie.

26 maart 2023 om 19:15

Ik ben geen fan van Cillessen ofzo, maar die 2-0 is gewoon een schijtbal. Valt er precies tussen en kan tot het laatste moment worden aangeraakt. Hij komt idd niet zo sterk uit, hij is immers niet zo heel goed, maar ik vind het geen echte blunder.

Het is duidelijk dat Cillissen gewoon niet meer kan. Hoop dat Verbruggen het door kan trekken. Bijlow heeft de potentie maar is nog geen jaar lang achter elkaar fit gebleven. Noppert heeft een goed WK gespeeld en verdiend het om zijn plek te behouden eerst. Maar zou gewoon met Bijlow, Flekken, Noppert en Verbruggen doorgaan. En mocht één van deze vier afvallen dan eens een jonge keeper er bij halen (geen Scherpen).

Waarom hebben we eigenlijk de keeper van NEC op doel staan in ons grote Oranje? Er zal toch wel iets beters rondlopen dunkt me

26 maart 2023 om 16:46

De keeper van Heerenveen anders? Nee, zonder gekheid. Bijlow, mits langere tijd fit, is de beste optie (ook voor de toekomst). Verder is het allemaal om het even, denk ik

26 maart 2023 om 18:23

Die jongen van Anderlecht, Verbrugge een kans geven, Noppert samen met Verbrugge laten strijden om de nummer 1 onder de lat

Maw laten we vooral niet kritisch zijn en lekker op dezelfde voet verder gaan.
Dan kom je net nergens...

Cillessen speelde net als veel spelers een KUT-wedstrijd. Punt, uit ðŸ‘

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren