Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Gelijk Van Gaal bewezen: ‘En hij vond het zo onredelijk dat hij niet mee mocht’

Laatste update:

De ochtendbladen in Nederland komen superlatieven tekort om de vernedering van het Nederlands elftal tegen Frankrijk onder woorden te brengen. De ploeg van bondscoach Ronald Koeman werd vrijdagavond tijdens de eerste kwalificatiewedstrijd op weg naar het EK in 2024 afgeschminkt door les Bleus: 4-0. Dat het na 21 minuten al 3-0 stond voor de ploeg van Dider Deschamps was sinds 1919 niet meer voorgekomen voor het Nederlands elftal. Een historische avond dus, op meerdere vlakken.

Volgens Trouw was het aan de Fransen te danken dat de score niet veel hoger opliep. "Vooral in het eerste half uur was Nederland op alle vlakken - fysiek, technisch, tactisch en op agressie en snelheid - compleet afgetroefd door les Bleus. Oranje kreeg een gratis masterclass in efficiëntie van een team dat alle fouten genadeloos afstrafte. De bal naar de dezelfde kleur spelen, toch een basisvereiste in het voetbal, bleek in de beginfase teveel gevraagd. Bij de 2-0 eiste Jasper Cillessen een hoofdrol op. De doelman van NEC, die het zo onrechtvaardig vond dat Louis van Gaal hem niet meenam naar het WK, tastte volledig mis op de vrije trap van Griezmann."

De Telegraaf kopt 'Nachtmerrie na kipkerrie', doelend op het virus dat deze week rondwaarde in het Oranje-kamp. "Mede dankzij de kip werd het een eitje voor de Haantjes", luidt de openingszin van het stuk. "Het meest pijnlijke was nog dat Frankrijk niet eens op de toppen van zijn kunnen speelde. Een gruwelijke afstraffing dreigde, maar omdat Frankrijk nooit tot het uiterste ging, kreeg Nederland langzaam de kans de zenuwen van zich af te spelen. Koeman zal het nooit hardop zeggen. Maar de bondscoach van Oranje moet zich gelukkig prijzen dat kipkerriegate zich nu afspeelde. Frankrijk-uit kan en mag worden verloren – al was de manier waarop natuurlijk beschamend."

Het NRC stelt dat de problemen van het Nederlands elftal verder gaan dan alleen de vijf afvallers van deze week. "De basisploeg van vrijdagavond telde toch nog 419 interlands aan ervaring. Iedere linie had een ervaren speler. Centrale verdediger Virgil van Dijk (31), middenvelder Georginio Wijnaldum (32) en aanvaller Memphis Depay (29). Op zo’n moeilijke avond verwacht je meer van deze drie, dat ze de kar trekken, Oranje in de wedstrijd laten groeien. Aanvoerder Van Dijk gebaart wel, praat veel, maar laat ook veel gebeuren. Wijnaldum, teruggekeerd nadat hij onder Koemans voorganger Louis van Gaal uit de selectie viel, was onzichtbaar."

Maarten Wijffels is in het Algemeen Dagblad vooral kritisch op Koeman. "Vasthouden aan 4-3-3, omdat het zo lekker Nederlands is, is naïef. Het was de les die Louis van Gaal bij het afgelopen WK in Qatar probeerde over te brengen. Maar de boodschap landt nog altijd maar moeilijk in een land dat deels wordt geregeerd door puriteinen. De Fransen leerden Oranje gisteren weer eens waar het om gaat als de internationale top in het landenvoetbal gaat spelen. Het maakt benieuwd welke conclusies de bondscoach eraan verbindt in de komende periode."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Laten we Koemen nog wat wedstrijden de tijd geven en 4-3-3 proberen. Hoop dat iedereen liever aanvallend speelt. Veel pech om je eerste pot uit tegen het beste team van Europa te moeten spelen, en door omstandigheden met een enorm zwak team. Dat gezegd hebbende is het Koeman z’n eigen schuld dat hij Cillessen en Taylor opstelt. Ook vóór de wedstrijd wist je dat dit fout ging

25 maart 2023 om 08:55

Ik speel het liefst om te winnen en om zo ver mogelijk te komen in een toernooi. Aanvallend voetbal is een leuk streven altijd, maar met onze aanval gewoonweg niet verstandig. Ik was dan ook een van de weinige die de stijl van Van Gaal kon waarderen. Op een haar na in de halve finale van een WK en laten we niet vergeten niet 1 keer verloren in zijn hele periode.

25 maart 2023 om 09:22

@Hendrik123, Voetbal kijken doe ik voor mijn plezier en vermaak. Alleen bij resultaat is afbraakvoetbal voor mij dan ook acceptabel. Een bijna 1/2 finale is voor mij geen resultaat dat het acceptabel maakt om zaadvoetbal te mogen spelen. Dat is prijzen winnen. Maar, gisteren heb ik als Nederlander ook niet bepaald plezier gehad en was het hooguit leed vermaak. Als dat het alternatief is dan was het afbraakvoetbal van v. Gaal erg genoeg nog plezieriger en vermakelijker. En dat is best een trieste constatering.

25 maart 2023 om 09:46

Zoals je idd zelf al zegt is het ook niet bepaald vermakelijk om zo afgeschminkt te worden door de toplanden... Doe mij dan maar een team dat met hand en tand verdedigd en werkt voor elkaar... Op die manier kom je dichter bij resultaten en ik vind persoonlijk de passie en strijd dat het team van van gaal aan de dag legde nog best entertainend:-)

25 maart 2023 om 10:21

Ja we zijn echt ver gekomen met v gaal…
Kut voetbal en niet ver whoehoo , hoop dat je hebt genoten.

25 maart 2023 om 11:20

Zou van Gaal dan toch wel kijk hebben gehad op het spelletje. Alweer. Die man is een van de beste trainers ooit, dus mag geen verrassing heten. Hij is met dit zooitje ongeregeld bijna in de halve finales gekomen van het afgelopen WK en verloren op penalty’s van de wereldkampioen. Ben erg geschrokken van het niveau van Koeman. Starten met Wijnaldum….die man wilde gewoon de bal niet hebben omdat hij wist dat hij totaal overklast werd op alle fronten, en dat is niet gek als je niet wedstrijd fit bent maar waarom stel je hem dan op?! Het moderne voetbal vraagt andere vaardigheden dan 10 jaar geleden. Meer kracht en snelheid. Hopelijk ziet hij in dat je met Taylor, Klaassen, Wijnaldum, de Roon en Depay nergens meer gaat komen.

25 maart 2023 om 15:31

Niet een keer verloren, maar wat heb je gewonnen ermee? Niks, nada, noppes. Gaat om de beker. Niks verloren zegt ie. Haha

25 maart 2023 om 09:16

Misschien ben ik niet helemaal objectief, maar Taylor verdient het niet om rond te lopen in Oranje. Okay speler en past wel bij het huidige niveau bij Ajax maar is het geen jongen die voorlopig stappen gaat maken en veel beter gaat worden. Niet elk ajax speler is oranje waardig 🤷🏽‍♂️

25 maart 2023 om 11:28

Niet alleen Taylor en Cillessen, maar ook Timber en Geertruida. Waarom zet je die twee niet op hun beste positie? Timber is geen goede rechtsback. Heeft die al vaker laten zien.

25 maart 2023 om 13:27

Cipressen zat fout bij 2e goal maar verder hoed gekeept. Kan gebeuren. Taylor voorlopig niet meer oproepen. Sowieso onbegrijpelijk dat hij was geselecteerd. Dat we overlopen zouden worden zag ik al toen ik het meld zag. Kunnen alledrie niet meer. Doorselecteren Koeman!!! Voorin alleen Simons (en later Malen) die energie eten leggen. Berghuis weer halfzacht en Depay weer drama! Graag Dallinga eens proberen (had mooi gekund tegen Gibraltar).

25 maart 2023 om 13:28

Oeps...niet gedronken maar het lijkt er wel op...

25 maart 2023 om 17:36

Dit had ook helemaal niets met de formatie an sich te maken, maar met de aanwezige kwaliteit in die wedstrijd, de afwezigen, de vorm van een aantal en natuurlijk de sterkte van Frankrijk. Je kunt met 4-3-3 nog defensiever spelen als met 5-3-2 als je zou willen. Maar goed, van zo'n journalist hoef je ook geen uitvoerige analyse te verwachten. Die roept maar hoe de wind waait zonder het te hoeven onderbouwen met iets tastbaars.

25 maart 2023 om 21:42

En beide waren niet verantwoordelijk voor de tegengoals.

Hopen op betere tijden. Over 3 a 5 jaar is de slechtste generatie Nederlandse voetballers van een hele lange tijd verdwenen en dan hopen dat er weer wat staat. Naast dat het een slechte lichting is, zit er ook 0 persoonlijkheid in. Zo'n Van Dijk gisteren na de wedstrijd. Dan verlang je toch terug naar spelers als Sneijder en Robben die gewoon de waarheid zeiden nadien.

25 maart 2023 om 08:59

Inderdaad, Wijnaldum, van Dijk, de Roon, bijvoorbeeld. Pure middelmaat!

25 maart 2023 om 09:20

Denk zelf meer aan Blind, De Roon en Klaassen

25 maart 2023 om 09:22

Memphis ook gewoon hoor. Leuk voor Lyon, alles daarboven komt hij gewoon te kort.

En dat is wat onze aanval moet leiden momenteel, we hebben op Frenkie na gewoon geen topspelers meer qua middenveld en aanvallers.

25 maart 2023 om 09:23

Blind viel juist erg goed in, misschien je ogen openen. Met hem kwam er eindelijk een beetje voetbal op het middenveld.

25 maart 2023 om 09:32

Mhahaha dit kan je toch niet zeggen man. Fransen deden hun best helemaal niet meer de 2e helft. Leuk dat blind aardig invalt dan maar die wrdstrijd was al lang gespeeld.

25 maart 2023 om 09:41

Blind schoot een voorzet ruim voorbij het doel, wilde te geforceerd passen vooruit geven waardoor hij de aanvallers die gedekt stonden balverlies liet krijgen.. viel zeer slecht in

25 maart 2023 om 09:44

Tuurlijk kan je dat wel zeggen. tenminste, als je hebt gekeken en enigszins verstand hebt van de materie had je dat zelf ook kunnen concluderen. Speelde vooruit, bereikte aanvallers vóór ze kort in de dekking stonden en waarmee ze eindelijk eens een beetje konden voetballen met de ruimte die ze dan hadden, al was dat ook niet veel, het was véél meer dan ze hadden als wanneer ze de bal kregen van een De Roon of Wijnaldum. Als ze die al kregen..

25 maart 2023 om 09:47

Blind viel goed in… met als klap op de vuurpijl misschien wel de slechtste vrije trap ooit genomen.

25 maart 2023 om 09:59

@S.SnapeBlind en Klaassen zaten op de bank. Als die er niet bij waren geweest, had het dan niet 3-0 gestaan na 20 minuten? Goedkoop scoren.

25 maart 2023 om 10:03

Vooral allemaal conclusies trekken op basis van een wedstrijd die kansloos was door een samenloop van omstandigheden. Hier komen we echt wel boven op en die 5-3-2 hebben we niet meer nodig.

25 maart 2023 om 10:15

Linksom of rechtsom had hij dus weinig met het debacle te maken. Maar toch wordt het hem in de schoenen geschoven met opmerkingen als die kan je beter niet oproepen. Hij speelde geeneens op het moment dat we volledig afgeschminkt werden. En als je een Taylor en de Roon de meest simpele ballen ziet inleveren.....

25 maart 2023 om 16:11

Zo Berend, knap hoor, wel 1 hele pass onthouden van de 27. Zegt inderdaad alles, die ene bal. Die andere 26 tellen we gewoon maar even niet mee, wel zo makkelijk natuurlijk.

28 maart 2023 om 19:47

Ik snap dat de haters zich weer richten op Blind, mij prima. Maar kan iemand mij vertellen wat Wijnaldum überhaupt in het NL elftal doet? Wat een drama, blinkt werkelijk nergens in uit.

25 maart 2023 om 11:25

3 a 5 jaar? Lol wat denk je van 10+ jaren? De grote voerballanden hebben allang supertalenten klaar om de huidige generatie te vervangen. Bij Oranje is er niemand. Zelfs die Xavi Simons niet.

25 maart 2023 om 13:54

Na het gejank van al die simpele zielen die alleen VI na kunnen lullen, hunker ik vooral terug naar de tijden dat er geen social media was of dergelijke sites groot genoeg waren.

Verlangen naar Sneijder en Robben omdat ze de waarheid zeiden, wat een gelul.

En dan nog janken over "de slechtste generatie in hele lange tijd", wat een onzin! Het geheugen van de mens in het algemeen is al bagger, maar die van het voetbalvolk is toch echt dieptriest.

25 maart 2023 om 17:10

Je gaat me niet vertellen dat de generaties hiervoor slechter waren dan wat we nu hebben. Misschien voor 1970 nog, als je het daarover hebt.

25 maart 2023 om 23:19

Nee, je hebt gelijk man. In 2016 hadden we een geweldige generatie, echt een superteam, dat zich niet wist te kwalificeren door vierde(!) te worden achter Ijsland, Turkije en Tsjechië.

En dat was ook Sneijder en Robben.

EK 2012 waren we ook dieptriest door letterlijk alle drie de wedstrijden te verliezen. Ook met die spelers.

Ook koddig dat je het hebt over pre-1970, terwijl we in de jaren '80 ons niet wisten te kwalificeren voor '82, '84 en '86.

Cillessen, Wijnaldum. Onbegrijpelijk dat dit soort jongens weer geselecteerd zijn. Pure middelmaat is voldoende om geselecteerd te worden. Tegen Gribraltar lekker de jonge talenten laten spelen. Alles moet nu gewonnen worden. Thuis tegen Frankrijk moet het ook anders.

25 maart 2023 om 08:41

“We moeten nu alles zetten op het feit vanaf nu dat we iedere wedstrijd moeten winnen”

25 maart 2023 om 10:38

@Maugaza: je bent mij voor. Ik moest ook direct denken aan de uitspraak van de oud-commissaris van de KNVB, Johan Lokhorst. Die zal maandag wel weer uit het archief gehaald worden door VI.

25 maart 2023 om 08:51

Helemaal eens. Cillessen, Taylor, Blind, Wijnaldum en ook Memphis. Dat zouden de eerste zijn die ik thuis zou laten.
Bouw nu aan een nieuw elftal dat er over 2-4 jaar kan staan…

Verbruggen,
Frimpong, de ligt, Botman, Aké, Hartman
De Jong, Gravenberch, Simons
Brobbey, Lang?

Laat dit soort jongens tegen Gibraltar, Griekenland de kastanjes uit het vuur halen. Zij zullen er over 4 jaar moeten staan… en niet Wijnaldum, Depay, van Dijk, de Vrij etc…

Ik hoop daarnaast echt dat er een Nederlandse spits op gaat staan.. want dat gaat ons de komende jaren flink opbreken anders!

25 maart 2023 om 09:01

Is Hartman wel goed genoeg? Oprechte vraag want ik ken hem niet goed. Alleen tegen Ajax zien spelen en toen was hij erg slecht. Een jongen met potentie om te groeien?

25 maart 2023 om 09:02

Als je Taylor enzo niet vind kunnen kun je vervolgens niet zelf met Brobbey aankomen. Depay hoort er gewoon in en Wijnaldum ook.

25 maart 2023 om 09:04

Wat denk je nog van Gakpo? Eventueel Dallinga als hij zich zo door ontwikkeld. Want Lang die vind zichzelf nu al zo goed, dat ik hem niet het maximale eruit zie halen

25 maart 2023 om 09:17

Waarom in godsnaam met 5 verdedigers? Bijna niemand speelt zo bij zn club en daarnaast is de verdediging juist het sterkste. Voorin missen we stootkracht, dus daar kun je beter die man extra gebruiken.

25 maart 2023 om 09:22

Tegen Ajax was die natuurlijk belabberd. Hopen dat het een incident was. Heeft het in de andere wedstrijden wel heel goed gedaan.

25 maart 2023 om 10:08

Mijn beste mede Gooner,
hoe kun je beweren dat we makkelijk met 4 verdedigers kunnen spelen na die pot van gisteren? Met 4-3-3 worden we pijnlijk afgestraft tegen sterkste tegenstanders. Dat hebben we allemaal gezien toch?

Van Gaal begreep dit als geen ander en Nederland speelde geen sprankelend voetbal, maar was wel solide. En dat komt toch echt door dat systeem. De ruimtes zijn zo klein dat het lastig is om doorheen te komen, nu was het kinderspel voor die Fransen.

Sorry, maar dit heeft juist alles te maken met het systeem en de tactische keuzes van de coach.

25 maart 2023 om 10:15

Omdat je maandag tegen Gibraltar speelt en niet tegen Frankrijk? Dat 4 man te weinig is om Mbappe en consorten op te vangen ben ik met je eens, maar tegen de postbode en bakker van Gibraltar zouden zelfs 3 verdedigers te veel moeten zijn. Iedereen gaat er vanuit dat we elke pot tegen Frankrijk spelen ofzo. Tegen de mindere goden kan je veel beter 433 spelen, die doen niks anders dan verdedigen, dan kom je nergens met 2 aanvallers, en heeft die extra cv al helemaal geen toegevoegde waarde.

25 maart 2023 om 11:33

Waarom Hartman en niet bijv. Mitchel Bakker? Die schat ik wat hoger in. We hebben gister gezien dat de talentjes uit de ED te kort komen op dit niveau.

25 maart 2023 om 12:46

Net als het winnen in de Arena een incident was toch?

25 maart 2023 om 15:03

Haha Brobbey en Lang, want Gakpo is ook al veel te oud en geflopt bij Liverpool

28 maart 2023 om 19:50

@benzema, Wijnaldum hoort absoluut niet in het Nederlands elftal. Presteert er eerkelijk nooit!

25 maart 2023 om 09:22

We hebben echt geen betere keepers hoor, dus waarom Cillessen ineens zo wordt afgebrand hier is mij een raadsel.

25 maart 2023 om 09:30

Omdat cillese er niks van kan. Alle ballen gisteren had ie gisteren op z'n minst moeten kunnen aanraken, en 2 goals waren gewoon blunders. Elke wedstrijd blundert deze gozer. Daarnaast straalt hij pure angst uit, dit straalt door naar de defensie

25 maart 2023 om 09:31

Jawel Noppert. Deed het gewoon goed WK. alleen is hij slecht in pk’s

25 maart 2023 om 11:13

Probeer anders eerst z'n naam eens fatsoenlijk te typen. Het is echt onzin dat hij er niets van kan, hij mist wel wat uitstraling inderdaad. Welke optie is zoveel beter dan hem op dit moment? Noppert heeft een aardig WK gekeept, maar is ook verre van een geweldenaar. Zit ook niet voor niks nog steeds bij Heerenveen.

25 maart 2023 om 11:16

Alle ballen moeten aanraken? Jij bent echt een blinde… excuus blinde frust omschrijft je beter.

25 maart 2023 om 11:26

'Elke wedstrijd blundert deze gozer' Vertel me dat je geen N.E.C kijkt zonder te zeggen dat je geen N.E.C kijkt😉

25 maart 2023 om 11:35

Omdat we die wel hebben. Flekken is top 3 keeper in Duitsland.

25 maart 2023 om 11:51

Volslagen onzin natuurliji

25 maart 2023 om 13:56

Ik vond het al een boel onzin wat ik las, daarna zag ik je naam en dat verklaarde alles.

Alleen bij de 2-0 ging Cillessen de fout in, verder kon hij niets doen aan de doelpunten die vielen en iedere andere Nederlandse doelman had ze ook in het doel laten vliegen.

25 maart 2023 om 13:57

Omdat het nitwits zijn die alleen andere knuppels na kunnen praten.

25 maart 2023 om 11:26

Ik vond Cillessen en Wijnaldum persoonlijk niet eens bij de zwakste horen.. Juist de andere middenvelders en vooral Memphis zakte voor mij door de ondergrens.. Ook Berghuis bracht juist weinig

25 maart 2023 om 12:48

Wijnaldum was ook beter dan de Roon en Taylor, die nog helemaal niet thuis in Oranje hoort.

25 maart 2023 om 13:17

Wat een onzin. Wie had jij in plaats van Cillessen genomen? Olij?

26 maart 2023 om 00:05

Flekken had mijn persoonlijke keuze geweest voor deze twee interlands. Zodra Bijlow hersteld is zou hij mijn eerste keuze zijn. Net zoals een selectie van Hartman. Je moet de potentie van spelers op waarde durven schatten. Groeten van een Ajacied.

25 maart 2023 om 21:38

Dat wisten we toch al toen Koeman terug kwam? degene die het NL elftal achter liet voor barca en gewoon terug mag komen alsof er geen andere trainers zijn en alsof die bij barca niet vanwege wan prestaties eruit gegooid is. Gaat gewoon weer op dezelfde toer verder met depay wijnaldrum b materiaal waar totaal geen toekomst meer in zit. Liever maak je gewoon een team met allemaal jonge gasten waar je van weet dat die over 5 jaar het NL basis team zijn gasten als gakpo, gravenberch, de ligt, de jong, xavi. Daarmee verlies je waarschijnlijk okk van de landen als Frankrijk maar daarmee maak je wel een nieuw begin. Wat heeft t nog voor zin om met oude rotten als wijnaldrum te gaan spelen nu.

Een afstraffing inderdaad. Goed om te zien dat Frankrijk ook op 60% gewoon easy Nederland verslaat. Maar dan zul je straks zien dat de verhoudingen in de Kuip totaal andere zullen gaan zijn. Ik ben het er ook mee eens, dat het naïef was van Koeman om 4-3-3 te spelen, als ik de bondscoach was geweest had ik ook 5-3-2 gespeeld en proberen een puntje te halen.

25 maart 2023 om 08:51

Precies. Dat gezever over systemen altijd. In kwalificatiewedstrijden en op eindtoernooien gaat het maar om één ding: Resultaat. Dat geklooi met 4-3-3 doe je maar lekker in oefenwedstrijden wat mij betreft.

25 maart 2023 om 09:12

Geklooi in de oefenwedstrijden met 433. Wat zijn we het verschrikkelijke wk snel vergeten zeg. Tegen kwalitatief mindere landen 532 spelen en verschrikkelijk voetbal op de mat leggen… laten we niet doen alsof 532 zaligmakend is. Dit was een aanfluiting van spelers, coach en een uitgedunde selectie.

25 maart 2023 om 09:32

Sprankelend is het zeker niet maar je moet kijken naar de mogelijkheden. Als je niet de juiste spelers heb om 433 te spelen, moet je er een soort tutti fruity van maken en iets anders proberen.

25 maart 2023 om 09:35

Schandalige vertoning op het wk van Louis. Hoe slecht het gister ook was

25 maart 2023 om 10:10

Wk020, dus jij wil lekker altijd 4-3-3 en er glorieus van af gaan?

Vond je dit leuk aanvallend voetbal dan?

Zo gaan we ook tegen andere grote landen er vanaf hoor. Ik geef het je op een briefje.

25 maart 2023 om 10:43

@SoldierBoy: met 5-3-2 hadden we op het WK moeite tegen Ecuador, VS en ook tegen Senegal ging niet van een leien dakje. Daarna gewoon zeer terecht verloren van een ontzettend matig Argentinië. Dat we nog gingen verlengen was pure mazzel.

Overigens zeg ik niet dat we 4-3-3 moeten spelen. Dit materiaal leent zich eerder voor de Van Marwijk opstelling 4-2-3-1. Daarmee speelden we ook niet altijd sprankelend, maar het was wel effectief tegen betere tegenstanders.

25 maart 2023 om 12:52

Opportunistisch gezever. Door een slechte aanname van de Roon, een blunder van Cillessen en een goede enigszins gelukkige aanval van Frankrijk sta je al snel 3-0 achter. Nederland speelde tussen die doelpunten niet eens slecht en kreeg ook kansen. Heeft niks met het systeem te maken. Frankrijk is gewoon goed. En dan mis je mind you ook gewoon 9 spelers.

4-3-3 Is leuk tegen de wat mindere tegenstanders. Tegen de echte wereldtop ga je er gewoon 9 van de 10 keer af als je zelf geen wereldtop spelers hebt. Met het WK was het voetbal misschien niet om aan te zien maar je haalt het wel tot penalty’s tegen de kampioen.
Dus het wordt kiezen voor Koeman, of leuk voetbal en keihard eraf tegen wereldtop, of minder leuk voetbal en moeilijk te verslaan raken met een 5-3-2.

25 maart 2023 om 08:42

Met 4-3-3 kan je ook echt wel tegen de wereldtop spelen. Maar het helpt niet mee dat je als coach spelers het veld instuurt die niet op hun vaste positie spelen (timber rechtsback en berghuis rechtsbuiten?), spelers die het niveau helemaal niet aankunnen (Taylor, De Roon, Klaassen) of spelers die niet in vorm zijn (Depay, Van Dijk) of een speler die al 3 jaar geen fatsoenlijke wedstrijd heeft gespeeld (Wijnaldum)

25 maart 2023 om 09:19

Wat een onzin man. Wat is het ineens dat mensen 5-3-2 heilig verklaren. Als je het in een 4-3-3 goed neerzet sta je ook goed. Verdedigend zijn we op papier top, dus voorin een mannetje erbij is nodig. Daarnaast is zowat iedereen 4-3-3 gewend. 5-3-2 is een gedrocht voor teams die het nooit spelen en ineens moeten spelen.

Wat een lol moet de Telegraaf hebben gehad bij het schrijven van dit artikel. Rijmen, woordspelingen...

25 maart 2023 om 08:44

En dat met een "feit" (kipkerriegate) dat al lang en breed weerlegd is. Ik snap dat het zonde is van de jolige woordspelingen, maar ik verwacht van een krant toch wel als eerste dat ze hun feiten juist hebben. Als ik wil lachen ga ik wel naar een cabaretvoorstelling.

25 maart 2023 om 08:58

De Telegraaf heeft dat de kip kerrie waarschijnlijk verzonnen omdat zij de "jolige" woordspelingen al klaar hadden liggen. Ook een beetje het kip en het ei verhaal en dan mag jezelf bepalen of de woordspeling de kip of het ei is...😏

25 maart 2023 om 08:47

Als je inhoud wil moet je NRC of de Volkskrant lezen ofzo.

25 maart 2023 om 08:54

Klopt. Toch is het treurig dat een krant, met betalende abonnees, opgeleide journalisten in dienst, die moet voldoen aan allerlei journalistieke codes, op de proppen blijft komen met feitelijke onjuistheden.

25 maart 2023 om 10:06

Hebben Driessen en Verweij een opleiding gehad????

25 maart 2023 om 09:11

Mijn advies: lees het NRC! Daar word je wijzer van.

25 maart 2023 om 09:16

Doe dat zelf dan ook eens Prem 👍🏻

25 maart 2023 om 09:20

Lees ik elke dag! Daarnaast ook abonnement op het Noord Hollands Dagblad wegens de lokale items in met name Alkmaar.
De krant is mijn dagelijkse routine.

Lees jij ook de krant Ijsmuts? Wellicht een goed idee om wat kennis op te doen

En de Telegraaf zegt niets over het systeem? Weinig verrassend. Laf. Jarenlang klagen over 5-3-2. Week in, Week uit. Nu gaan we er met 4-3-3 historisch af en dan is het een beschamend. Je krijgt precies waar je om vroeg, beste Valentijn.

25 maart 2023 om 08:49

Met deze spelers was je ook met een 5-3-2 compleet afgegaan hoor. Of denk jij dat het dan veel beter was gegaan? Ook dan leveren De Roon en Taylor alle ballen in. Ook dan grijp Van Dijk nooit in. Ook dan verspeelt Memphis elke bal en speelt Wijnaldum verstoppertje.

25 maart 2023 om 08:57

Kijk de 1-0 nog eens terug. En dan vooral de vrijheid die Mbappe voor de assist heeft en Griezmann voor het afmaken. Of de 3-0 waar Geertruida moet kiezen tussen Mbappe of Mbolo Kuani. Dat zijn situaties die je met een extra verdediger kunt opvangen. Dan heeft Mbappe gewoon een man kort opzich zitten, stapt er iemand uit richting Griezmann en kan ook Geertruida gewoon Mbappe bij de 3-0 opvangen. Dus om je vraag te beantwoorden. Ja, dat denk ik oprecht.

25 maart 2023 om 09:06

DR Mario. Op het WK hebben wij inderdaad gezien dat 5-3-2 voor verdedigende zekerheid zorgt? Equador werden wij helemaal zoekgespeeld? Tegen de VS krijg je nog kansen tegen. Dan hebben wij het over landen die ver van de dit Frankrijk afstaan? En de 1-0 komt niet omdat je een verdediger mist, maar omdat je gewoon kwaliteit te kort komt op je middenveld. Ik ben ervan overtuigt dat wij met 5-3-2 er ook kansloos vanaf waren gegaan. Was de druk op je verdediging alleen maar nog groter geworden. Kunnen natuurlijk ook gewoon 8-1-1 gaan spelen? Meer verdedigers is niet de oplossing

25 maart 2023 om 09:25

5-3-2 staat niet gelijk aan geen kansen weggeven. Dat weet jij ook. Tegen die landen hadden we ook gewoon met 4-3-3 op moeten komen draven. Vind ik ook. Dan kun je druk zetten, voetballend beter zijn doordat je meer kwaliteit hebt en die ploegen overlopen. Maar dat kan dus niet tegen Frankrijk. Die zijn beter dan wij zijn. Ik vind het echt heel naïef dat mensen maar blijven terug verlangen naar 4-3-3. De successen van de afgelopen veertien jaar zijn geen een keer vanuit 4-3-3 voortgekomen. 4231 in 2010, 532 in 2014 en 2022. Al speelt de fabel dat er 2014 veelvuldig werd teruggeschroefd naar 433 om te repareren. Wat je reinste onzin is. Gebeurde alleen tegen Australië en Mexico doordat we op achterstand kwamen.

Oneens over de 1-0. Ja, daar mis je kwaliteit op het middenveld. Dat zien we allebei. Maar als je de ruimte van Mbappe niet opmerkt houdt het wat mij betreft op. Mbappe staat op een eiland daar en heeft een half uur om te bedenken wat hij gaat doen.

25 maart 2023 om 09:38

De enigste prijs die Oranje heeft gewonnen is ook niet in 4-3-3 opstelling geweest. Michels was leep genoeg omdat om te zetten naar een 4-4-2 en de rest is geschiedenis...

Als je 4-0 verliest van de Fransen waarbij je zelf ineens 5 spelers mist en je schrijft dit op conto van Jasper ben je niet helemaal goed in je hoofd denk ik.

Dit was 't perfecte scenario om hem nog eens goed de grond in te stampen. Een Flekken of zelfs een Bijlow had 't niet veel beter gedaan.

25 maart 2023 om 10:18

Je mistte er geen 5 maar 7!

Cilissen nooit meer opstellen! Kardinale fout van Koeman!
Ben sowieso wel een beetje koeman-moe.
Waarom weer voor deze man gekozen?

25 maart 2023 om 08:50

Vervang hem in exact dezelfde situaties met Flekken of Bijlow en het had gelegen aan de verdediging.

Typisch gelul dit.

25 maart 2023 om 08:58

Hoog ons kent ons gehalte in de top van de KNVB. Dan kom je altijd bij dezelfde namen terecht Prem. Je ziet wat er van komt.

25 maart 2023 om 09:21

Klopt Messino. zou weleens een buitenlandse toptrainer willen zien bij Oranje. Even een wat andere kijk en een regime binnen de bond. Het is al jaren gezapig en niet om aan te zien

25 maart 2023 om 09:46

Dat ligt niet aan Koeman imo. Koeman kreeg anders van grotendeels deze selectie een aardig team die zowel van Duitsland als Frankrijk won. Dit met strijdt en aanvallend voetbal op z’n tijd. Enige toen was dat Depay en Bergwijn even een goede periode hadden. Ook gelijk het probleem van dit elftal en je zag t op het WK ook. Mooi weer voetballers die met randzaken bezig zijn, geen echte leiders die opstaan. Typisch Nederlands omna 1 wanvertoning iedereen met de grond gelijk te maken. We missen de Jong, onze spelmaker en de enige van niveau die zo voetbalt. We hebben gewoon (nog) niet beter. Geertruida/Timber onze talenten achterin, Frankrijk zet daar Konate en Upemecano tegenover.Kwaliteitsverschil van jewelste. Je wordt gewoon tweede in deze poule, niks aan de hand en als je thuis tegen Frankrijk speelt ben je al enige tijd onderweg met deze groep (grotendeels deze groep).

25 maart 2023 om 10:00

Sorry maar ik vind Koeman echt waardeloos hebben geselecteerd. Daar kan hij echt wel wat aan doen. Bijv een Taylor en Klaassen hoorde er gewoon totaal niet bij. En dat zeg ik als Ajacied. Ik zie ze wekelijks stuntelen en zeer laag niveau halen. Daar had je makkelijk bijv Schouten en van den Boom kunnen selecteren. Die misschien op lager niveau spelen, maar makkelijk in een competitie mee gaan die fysiek veel meer vraagt dan de ED. Voetballend gaan de echt niet onder doen voor die jongens. Dan ook nog bijv het passeren van Frimpong (op dit moment misschien je beste RB). Daarnaast ook nog een minimale aantal vleugelspelers die hij selecteert wanneer hij 433 wilt spelen. Gakpo valt uit en er is direct paniek en er is een discussie wie op de flanken moet spelen. Met een Lang erbij en bijv Summerville had dat probleem gelijk minder groot geweest. Twee jongens die het bij hun club ook gewoon prima doen. En zeker niet veel minder zijn dan Ajax, Feyenoord en PSV.
Verder ook nog het ongelimiteerd vertrouwen in spelers die in hun laatste interlands zo opzichtig falen dat we ons af mogen vragen of ze nog wel in de basis moeten. Ik denk dan aan Van Dijk, De Roon, Wijnaldum en Depay.

Nogmaals sorry maar ik vind dit verlies echt voor een groot deel op het conto van Koeman is af te schrijven. Het selectiebeleid en daarnaast ook de opstelling was echt belabberd.

25 maart 2023 om 10:18

Ik reageer op de rol en functioneren binnen de knvb, dat daar Koeman niks aan kan doen. Betreft selectiebeleid, 100 procent mee eens echter selecteerde van Gaal die ook en zelfs voor een eindronde. Jordy Schouten, wordt vaak genoemd ook bij analisten alleen speelt bij Bologna met alle respect. Ik mag toch hopen dat het niveau van de Nederlandse top hoger ligt ondanks vorm van de dag. Serie A is misschien fysiek maar qua tempo en aanvallend voetbal matig. Alleen Napoli en de andere top 4/5. Hij verdiend zeker een kans alleen zou het dan een verschil zijn geweest? Zo’n eerste basisplaats tegen Frankrijk gelijk? Snap dat je dan voor vertrouwd iets kiest. Plus Bergwijn speelde nauwelijks bij de Spurs maar deed t in Oranje wel goed. Wellicht zou dat met Taylor ook gekund hebben(prikkelen) naast dat ik hem totaal geen basismatriaal vind. Als je zoveel ziet wegvallen blijft er weinig over. Welke keeper had je dan op moeten stellen? Je beoogde nummer 1 en 2 allebei afwezig. Eens over Summerville, doet t leuk bij Leeds ook wel de nummer 14 van de PL. Gooi je die voor de leeuwen ook tegen Frankrijk? Achteraf zou je zeggen, slechter had niet gekund alleen dat is achteraf. Met Lang krijg je wel weer een ‘mannetje’ erbij en met Depay heb je die al voorin. We hebben gewoon niet beter en dat was onder van Gaal ook wel. Je zou bijna denken de bezem erdoor heen. Koeman is wel bekend met een team bouwen, kritiek puntje: geen plan B, of pas later.

25 maart 2023 om 22:10

Net alsof die 4-0 nederlaag aan Cillessen ligt, joh. Maar loop lekker mee in de anti-polonaise. Heel makkelijk scoren. Ik heb ook m’n vraagtekens bij sommige keuzes van Koeman, maar dan niet per se onder de lat. Waarom Timber rechtsback? Waarom een Taylor, die uit vorm is? Waarom zo krampachtig vasthouden aan Memphis?

Waarom heeft iedereen het over een Fout van Cillessen. Het is een indraaiende vrije trap. Dat is altijd lastig voor een keeper. Want je moet de bal volgen. Er komen 2 Fransen invliegen en die missen net de bal. Want als iemand hem raakt gaat die er ook in. Ik vind het ongelukkig. Taylor was dramatisch idd.

25 maart 2023 om 14:22

Precies dit. Die vrije trap was echt super genomen.

“Insanity is doing the same thing over and over and expecting different results.”

Koeman bewijst maar weer eens wat voor een waardeloze trainer hij is. En de vlieger met het kipkerrie-verhaal gaat voor mij niet op, want als je wijnaldum, berghuis en cilessen laat starten dan leef je nog in het verleden.

Frimpong, dallinga, van den boomen, olij, summerville (en nog een paar) kon je meenemen en testen.. alles beter dan die wanvertoning van gisteren.

Ook raar dat je spelers voor het nationale elftal oproept die niet eens bij hun eigen club spelen. Terwijl je zoveel alternatieven hebt die wekelijks de pannen van het dak spelen!

25 maart 2023 om 09:15

Ja en als die dan net zo drama speelden komen ze weer met dat deze jongens er nog niet klaar voor waren. Conclusie: het was dus nooit goed geweest...

Ik ben blij dat Koeman kiest voor 4-3-3. Geef hem de tijd. Tijdens het afgelopen WK hebben we allemaal massaal lopen klagen over het saaie voetbal. Verliezen van Frankrijk is geen schande. De manier waarop. Leek meer te hebben met scherpte aan het begin van de wedstrijd. Voorin missen we stootkracht. Wijnaldum was bij alle gevaarlijke acties betrokken, dus zeker niet onzichtbaar. Taylor heeft bewezen dat oranje te vroeg voor hem komt. Daarnaast mis je Frenkie en de Ligt. Cillessen heeft laten zien dat hij passé is.

25 maart 2023 om 08:59

Dat had niks te maken met scherpte, maar met totale onkunde van Taylor, Geertruida en Cilessen. Alsof die 3 niet scherp zijn voor zo’n wedstrijd. Onzin. Ik heb sowieso nooit lopen klagen over van Gaal die ongeslagen is in zijn hele periode en volledig het maximale uit deze groep heeft gehaald en op een paar penalties na gewoon een halve finale had bereikt.

25 maart 2023 om 09:03

Heeft hij niet al genoeg tijd gehad in het verleden? En bewezen dat hij gewoon niet geschikt is al (bonds)coach.

Het gaat hier wel om kwalificatie voor het EK en niet een of andere oefenpot. Vorige keer kostte hij ons ook al een EK. Het is belachelijk dat je zo iemand uberhaupt aanstelt als bondscoach, laat staan twee keer.

Persoonlijk ben ik ajax fan, maar op dit moment verdient geen enkele nlse ajacied om in het nls elftal te spelen. Berghuis en taylor presteerde zwaar ondermaats en timber deed zijn verdedigende taken niet.. in tegenstelling tot de enige feyenoorder geertruida, die Mbappe uit de wedstrijd haalde bij zijn debuut. Had dan hartman ook meegenomen en wieffer in de basis gezet I.p.v. Taylor.

Daarnaast heb je nog een hele waslijst met spelers die het zeker verdienen, maar niet eens in de voorselectie zaten.

25 maart 2023 om 10:18

Wat heeft iedereen toch met Hartman? Ja die jongen speelt een goed seizoen! Zelf geeft hij aan helemaal geen verwachtingen te hebben omdat de backs van City en United op zijn positie spelen. Wieffer in plaats van Taylor had inderdaad gekund, maar is lood om oud ijzer.

Wat een emotioneel instabiel gewauwel van veel mensen hier. Hoop echt dat jullie in het dagelijks leven niet zo heftig reageren als het een keer tegenzit.

Groep is gewend aan 5-3-2, en moeten natuurlijk even omschakelen naar de nieuwe speelwijze. Als er dan een heleboel spelers wegvallen wordt het natuurlijk een lastig verhaal. Als Koeman toch weer voor 5-3-2 had gekozen, was dat een motie van wantrouwen geweest richting de spelersgroep. Dat had voor onduidelijkheid gezorgd.

Cillessen maakte een klein foutje op een superlastige bal, maar keept verder een topseizoen. Komt er heus wel weer bovenop.

25 maart 2023 om 09:36

Ze spelen allemaal al minimaal 15 jaar 433, hoezo wennen? Alle, ja ALLE spelers kunnen dit systeem dromen, geen uitzonderingen. Niks wennen, dit is hun hele voetbalopvoeding.

Ik denk dat we met dit systeem een leuker WK hadden gehad hoor. Van Gaal kreeg het zelfs voor elkaar om tegen Qatar niet het beste van het spel te hebben en tegen de eerste tegenstander van enig niveau was het klaar.

Hier worden de feiten toch wel goed weergegeven. Goed geschreven artikel, ben het er helemaal mee eens. Ben zo klaar met het naïeve Nederlandse voetbal. Het gaat maar door en we leren er gewoon niet van. Voetbal evolueert nou eenmaal en wij willen maar blijven vasthouden. In deze omstandigheden 433 spelen is gewoon jezelf laten afslachten. Had er nog even mee gewacht, je moet jezelf soms gewoon aan de tegenstander aanpassen.

Malen is echt een kip zonder kop, ik snap echt niet hoe hij in de top speelt.
Er worden spelers opgeroepen waar je helemaal niks aan hebt. Depay en v Dijk kan gewoon niet meer, Depay die elke bal opeist maar niks van bakte, je hebt spelers die andere beter laten spelen en je hebt spelers als Depay waardoor anderen slechter gaan spelen. Depay out, ik zie liever een Boadu, Noa of Danjuma dan deze koekebakker.

Ik zie in de titel een citaat, dat ik in de tekst niet meer terug zie. Het zal over Cillessen gaan (gok ik)?

Het was in ieder geval te verwachten. Koeman zal altijd aan Cilessen, Van Dijk, Wijnaldum en Depay vasthouden, terwijl maar weer gebleken is dat dat nergens op slaat.

Heb bewust niet gekeken. Uitslag uiteindelijk exact zoals ik had voorspeld. Frankrijk heeft gewoon veel betere spelers en wij stellen een elftal op dat totaal uit balans is.

Vraag me af of Cillessen na de wedstrijd ook weer met dat eigenwijze gezicht voor de camera is komen staan? Een ramp dat hij er weer bij zit. Kan ik me weer paars ergeren aan die afschuwelijke houding van dat nare mannetje.

Ik vind het zo'n onzin om te zeggen dat dit nu aan het 433-systeem ligt. Het is compleet afhankelijk van hoe je het invult. De ene 433 is het andere 433 systeem ook niet qua veldbezetting, druk, breedte/lengte speelveld.
Gisteren kwam voornml door persoonlijke fouten dat je al zo snel een kansloze wedstrijd speelt en door het gemis van cruciale spelers.
Ik ben blij dat koeman in ieder geval met buitenspelers wilt spelen, want voetbal zoals op afg wk is niet om aan te zien. En ik geloof met dumfries de ligt de jong en gakpo er bij, dat we een stuk beter kunnen spelen dan gister.

Dat kipkerrie verhaal is al lang ontkracht en toch blijven ze het gebruiken. Net zo lang herhalen tot mensen denken dat het wel waar is. Irritante journalisten. Ik zag ondanks de nederlaag veel potentie, denk dat je ook wel weer een poos moet spelen met 4-3-3 voor je het onder de knie hebt. Je kan het bij je club wel spelen maar dan ben je ook op elkaar ingespeeld.

Zie iedereen nog steeds opteren voor een 433 systeem, maar jongens, zien jullie dan echt niet dat we gewoon géén buitenspelers hebben?

Gakpo en Bergwijn zijn echt de enige die ik Oranje waardig acht (ja, ook Bergwijn al is ie uit vorm). Hoor iedereen ineens schreeuwen ‘Summerville’ al denk ik dat niemand hem echt volgt en het puur komt vanwege het gebrek aan ipv dat het echt een kwaliteit speler is.

Ik zou echt overgaan op 442 en voorin spelen met Xavi en Gakpo. De Jong erachter met Wijnaldum, verdediging zou ik Virgil echt eens banken en een tijdje De Ligt - Timber aan elkaar laten wennen.

Kan iemand uitleggen waarom Koeman Depay onomstreden vindt. Wat laat deze speler de laatste wedstrijden nou zien? De meeste goals die hij scoort zijn penalty’s. Verder heeft hij vaak balverlies. Misschien dat hij op de training leuke hakjes geeft, maar in de wedstrijden is hij verder onder de maat. Bij zijn clubs ook.

Haal Schouten of Azor Matusiwa erbij. Jongens die op 6 echt ingrijpen en niet toekijken zoals die slappe De Roon. Wat doet die gozer op het veld? Hij kan niet voetballen en niet breken. Loopt maar wat rond als toerist die niet weet welke kant hij op moet. Ik weet 100 procent zeker dat die andere 2 het beter zullen doen. Die tackelen tenminste en kijken niet toe.

Koeman is zeer eigenwijs om terug te vallen op oude patronen

Ik ga er maar gewoon met gestrekt been in maar Koeman moet op staande voet ontslagen worden. De opstelling en dit selectiebeleid laten zien dat hij er echt geen bal van snapt. Het verheerlijken van Memphis als onze leider in de aanval moet ook eens stoppen, een wisselspeler in een competitie in verval moet onze verlosser zijn, wat lachwekkend. Taylor oproepen maar nog basis zetten alleen al… blind en de boer waren verketterd hiervoor. Virgil moet ook eens doorgeselecteerd worden, net als spelers als De Roon, Wijnaldum, Klaassen etc. Dit gaat wederom niks worden want het oude kliekje zal wel blijven spelen en deze verrader van een bondscoach komt er nog mee weg ook.

25 maart 2023 om 10:10

Virgil van Dijk is nog steeds wereldtop, Wijnaldum een van onze beste middenvelders. Maar met oudere (beneden) middelmaat als Blind, de Roon, Cillessen en Klaassen had het echt afgelopen moeten zijn. Ik snap echt totaal niet waarom Koeman daar aan vast wil houden. Dan ben je gewoon een waardeloze bondscoach.

25 maart 2023 om 11:21

Nog steeds wereldtop? Misschien, maar je kunt niet ontkennen dat hij gewoon ongelooflijk staat te schutteren de laatste paar maanden.

Hij mag van mij best eens banken, ook aangezien het verreweg onze best bezette positie is. De Ligt - Timber (of Aké misschien eens centrum) tijdje laten staan en kijken hoe dat gaat.

Al is je aanvoerder passeren gewoon ontzettend lastig, ook omdat een Wijnaldum en Memphis zullen gaan stieren.

Koeman is z’n hele carrière al een risico-averse opportunist, wat maakt dat oude namen als Wijnaldum, Cillessen en de Roon weer uit de kast worden gehaald en Depay zelfs onschendbaar. Koeman is nooit een vernieuwer geweest, terwijl we toch best wat interessant talent hebben om vanaf het begin mee aan de slag te gaan en een goede mix met ervaring te maken.

26 maart 2023 om 10:40

Dan ben ik wel benieuwd welk talent dat dan is.

Het is niet voor niets dat Louis van Gaal ongeslagen bleef en het nu direct gigantisch misgaat. Kappen met die naïeve houding. We hebben de kwaliteiten niet om 4-3-3 te spelen. Veel te kwetsbaar en bovendien niet genoeg buitenspelers van goed niveau. Heel snel weer naar 5-3-2/3-5-2.

Kan Frimpong ook weer zonder gezichtsverlies van Koeman bij de selectie, want dat was natuurlijk ook verschrikkelijk dom.

26 maart 2023 om 10:41

Van Gaal heeft geen tegenstander als Frankrijk gehad en al helemaal niet met zoveel basisklanten niet inzetbaar.

Dit was wederom een bevestiging dat we met Oranje helaas niet meer tot de internationale top behoren. Pijnlijk,maar we zijn wel nog altijd meer dan goed genoeg om ons voor het Ek te plaatsen. Al zal het tegen Griekenland en Ierland ook geen makkie worden.

25 maart 2023 om 15:25

Wat een onzin verhaal zeg. Hadden Argentinië, de wereldkampioen, gewoon bijna naar huis gestuurd. Topspelers van Bayern, Barcelona en Liverpool in elke linie. Als je dat afzet tegen andere teams welke niet Frankrijk of Engeland heten, dan zijn we nog gewoon heel goed. Geen wereldtop zoals die twee landen, maar gemakkelijk een trede daaronder.

26 maart 2023 om 10:43

@Nalyd - Daar kwam wel een enorme dosis geluk bij kijken. Puur op basis van opportunisme en wanhoop scoorden 'we' er nog twee, want tot de laatste 10 minuten werden 'we' aan alle kanten afgetroefd.

Geef het systeem lekker de schuld haha!

Wat flauw om deze nederlaag op Cillessen af te schuiven zeg. Ja hij maakte een fout met een tegengoal tot gevolg, maar hij maakt normaal gesproken juist zelden een fout. Kan een keer gebeuren natuurlijk, zeker tegen een topland als Frankrijk dat de fouten ook goed afstrafte.

25 maart 2023 om 15:23

Het is gewoon een feit dat die niet onbetwist is. Is ook gewoon oud. Stond er bij die eerste goal ook niet goed bij (stapje naar de verkeerde kant terwijl Griezmann enkel een hoek op kon). Ik zou verder kijken. Dit is geen Van der Sar.

Het is zo makkelijk om te trappen waar het maar kan.
Ik kan me herinneren in de Marco van Basten periode, dat ik langs een restaurant reed waarvan de baas een groot reclamebord had geplaatst met de tekst ,,vanavond staat Frankrijk op het menu"
En we weten allemaal dat Frankrijk alle hoeken van het veld heeft gezien, en met grote cijfers naar de kleedkamer werd gestuurd, door v.d Vaart ,snijder, Robben etc.
Ja en gisteren waren wij aan de beurt, omdat Frankrijk een Mbapè, Griezman Upamecano etc heeft, met Giroud als dessert , om maar een voorbeeld te noemen.
In zuid Afrika tijdens het WK hadden de Fransen knallende ruzie in hun eigen selectie, terwijl Oranje finalist werd, en op een haartje (robben) na Wereldkampioen werd.
Ach en alle factoren van de laatste weken spelen een rol , in de pot van gisteren.
Ik denk dat het uiteindelijk wel weer goed komt.
Ik ga Maandag met veel plezier naar Oranje / Gibraltar kijken, en hoop op een royale compensatie, die het doelsaldo een upgrade geeft!

Ik kan het niet geloven dat men na het zien van de wedstrijd gisten nog steeds het spelsysteem aanwijst als het probleem. De technische vaardige Franse spelers liepen langs 2, 3 man alsof ze er niet stonden. Een 4e hadden ze ook gewoon uitgekapt, want zo groot was het verschil in techniek en handelingssnelheid. Ook in een 532 systeem hadden ze ons afgedroogd.

Maandag is Gibraltar ook kansloos tegen Oranje. Het maakt niet uit is welke systeem ze spelen. Ook al spelen ze 811, verliezen ze de wedstrijd.

Ik vind 4-0 best netjes anders tegen dit Frankrijk.

Waarom krijgt Cillessen zo onevenredig veel kritiek? Zoals hij zelf zei, de 2e goal moet hij meer doen, maar die andere schoten kon hij niets aan doen. Verder heeft hij ook gewoon goede reddingen verricht!

25 maart 2023 om 11:40

Het hele team is simpelweg niet goed genoeg, overmacht.

Haha wanneer hebben Van Dijk, Wijnaldum en Depay ooit de kar getrokken?

Haha. Er is echt geeen betere dan Cillessen. Moet je nagaan.

Cillessen heeft zich na die 2-0 uitstekend herpakt. Hij heeft zeker 2 grote kansen tegengehouden met die kopbal maar ook die 1-op-1 met Mbappe. Dat konden gewoon 2 goals zijn en die pakt die goed. Cillessen was wel de minst slechte speler op het veld.

Krijg je dit riedeltje weer. 4-3-3 moet gewoon geprobeerd worden. We hebben top verdedigers, maar die zijn het vooral gewend om met 4 achterin te spelen. Dus zet je ze met 4 achterin. Zie het WK, waar je met 5 achterin aankomt en uiteindelijk met Blind en Timber aankomt, maar niet spelers als De Ligt.

Het is ook gewoon volledig onlogisch om er meer neer te zetten. Als je goed bent heb je juist minder spelers nodig daar. Je moet scoren om te winnen, dus hoe minder je kan besteden aan de verdediging, hoe beter. Dit is waarom we in 2010 4 verdedigers en twee verdedigende middenvelders hadden, en een Kuijt die het hele veld afreisde: die verdediging kon er niets van.

Nu moet je gewoon de vier verdedigers het laten oplossen. Ik zou nog eerder 4-4-2 spelen, want het probleem is juist dat we een waardeloos middenveld hebben, op Frenkie na. De aanval is zo slecht nog niet. Geen wereldtop, maar gewoon een leuke aanval waar wel wat scorend en creatief vermogen in zit.

Met Koeman ga je nooit wat winnen!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren