Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Vijf Oranje-internationals naar huis; Koeman roept drie vervangers op

Laatste update:

Sven Botman, Cody Gakpo, Matthijs de Ligt, Joey Veerman en Bart Verbruggen hebben het trainingskamp van het Nederlands elftal donderdagochtend verlaten, zo meldt de KNVB via de officiële kanalen. De vijf internationals kampen met een virusinfectie. Ronald Koeman roept Ryan Gravenberch, Kjell Scherpen en Stefan de Vrij op als vervangers.

Het was voor Verbruggen en Veerman de eerste keer dat ze werden opgenomen in de definitieve selectie van het Nederlands elftal. Gravenberch en Scherpen werden door Erwin van de Looi opgeroepen voor Jong Oranje en zijn nu met dat team op trainingskamp in Spanje. Gravenberch, Scherpen en De Vrij zullen in Parijs aansluiten bij de selectie van Koeman. Vrijdagavond staat het EK-kwalificatieduel met Frankrijk op het programma in Saint-Denis.

De KNVB meldt dat ‘de samenstelling van de selectie na de wedstrijd tegen Frankrijk opnieuw wordt bekeken’. Het duel met de Fransen is de eerste officiële wedstrijd voor Koeman sinds zijn rentree bij Oranje. De bondscoach begint dus met een sterk verzwakte selectie aan zijn tweede periode, daar Frenkie de Jong en Steven Bergwijn eerder al geblesseerd afhaakten.

Na de wedstrijd tegen Frankrijk van vrijdagavond ontvangt Oranje maandagavond Gibraltar in De Kuip. De andere landen uit Groep B in de EK-kwalificatiereeks zijn Griekenland en Ierland. In juni neemt het Nederlands elftal het in de halve finale van de Nations League op tegen Kroatië. De winnaar van die wedstrijd treft Spanje of Italië in de finale.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het mag gewoon niet gebeuren voor Veerman hé?

23 maart 2023 om 10:12

Hoeft ook niet

23 maart 2023 om 10:15

En dat bepaal jij zeker ?

23 maart 2023 om 10:15

Oké, bedankt.

23 maart 2023 om 10:16

Nee, Koeman...

23 maart 2023 om 10:24

Ga anders lekker een stukje rijden! Laat wel je telefoon in het dashboardkastje!

23 maart 2023 om 10:40

Ben blij dat Gravenberch erbij is ipv die flegmatieke Veerman. Nu is het ook wel duidelijk dat Koeman niets moet hebben van Noa Lang. Aanvaller naar huis en Noa er nog niet bij, vreemd dit is toch wel in vorm.

23 maart 2023 om 10:45

Ja zo'n bankzittertje van Bayern is echt een meerwaarde. Zo'n speler verdiend het niet eens om opgeroepen te worden, heeft dit seizoen helemaal niets laten zien.

23 maart 2023 om 10:56

Gravenberch die bijna nooit speelt en Scherpen die ondermaats is. Dat is toch niet uit te leggen?

23 maart 2023 om 11:00

Red

Veerman is ook niet onbetwist basis speler geweest toch? Bovendien wordt Gravenberch pas opgeroepen nadat er 7 spelers geblesseerd zijn. Nogal wat overtrokken deze reactie.

Overigens...

Gravenberch>Taylor

23 maart 2023 om 11:07

Maar heeft meer kwaliteit dan alle andere die wel speelminuten krijgen. Dat hij bankzitter is en domme keuzes heeft gemaakt voor zijn ontwikkeling is duidelijk maar zijn kwaliteiten staan buiten kijf

23 maart 2023 om 11:10

De meeste van die spelers van oranje middenveld zouden voor gravenberch op de bank zitten bij hun club. helaas kunnen wij kimmich, musiala en goretska niet oproepen dan zouden al onze middenvelders wissel zijn of niet opgeroepen. Ik speel momenteel ook meer dan gravenberch is mijn kans tot oproepen nu ook groter?want hij verdiend het niet? tuurlijk niet het gaat er om met wie je de meeste kans heb op overwinning. mocht er nou goede concurrenten zijn maar de rest is gewoon echt heeel matig.

23 maart 2023 om 11:22

Klopt, maar iemand die altijd op de bank zit hoort gewoon niet bij Oranje in mijn ogen. En het is ook niet zo dat hij nou zo onuitwisbare indruk achterliet bij Ajax, was vaak 1 van de mindere in grote wedstrijden.

23 maart 2023 om 11:32

De mindere in grote wedstrijden? hij was juist de gene samen met mazraoui die onder druk uit kon voetballen als hem of maz miste zag het gelijk veel minder uit. speelde juist tegen liverpool etc hardstikke goed. tegen de kleintjes werd het juist lakser. maar goed iedereen bekijkt de westrijden dus anders.

23 maart 2023 om 11:53

@Taxidriver213 nee Klaassen of Taylor zijn toppers. In Veerman zit nog tenminste veel meer rek. Maar goed, het aantal likes die je krijgt zegt ook al genoeg over het niveau en objectief kunnen waarnemen hier op VZ. Als je Veermans stats erbij pakt en vergelijkt met wie er wel bij zitten, zou je anders piepen.

23 maart 2023 om 12:03

@Savano natuurlijk wel raar om te zeggen dat in Veerman rek zit en in Taylor niet. Beide hebben zeer goede maar ook zeer slechte wedstrijden gespeeld dit seizoen en dat is ook het gevaar, je kunt op dit moment nog niet blind op ze vertrouwen.

23 maart 2023 om 12:16

taylor slaat ook nergens op @savano. elke wedstrijd die hij speelt kost mij mn inboedel.

23 maart 2023 om 13:09

@Savano ja ik zie nu dat er veel mensen met mij eens zijn, dats is ook voor het eerst. Ik heb natuurlijk ook nooit gezegd dat Taylor of Klaassen er wel bij horen, zo ook Gravenberch en Wieffer. Of er rek in een speler zit of "potentie" = bs, want bij Oranje moeten de besten op het veld staan. Dat zijn op het middenveld Frenkie Berghuis en Wijnaldum en de laatste noem ik bij gebrek aan beter. Als die gasten er staan heb je echt geen gravenberch Wieffer of veerman nodig hoor.

23 maart 2023 om 15:47

Gedeeltelijk eens. Als je 6 middenvelders mag meenemen is het aannemelijk dat nummer 6 niet gaat spelen, dus dat is de ideale plek voor iemand waar potentie in zit om hem die ervaring al mee te geven zodat hij -hopelijk- nog sneller zijn potentie waarmaakt.

Zat Joey er eindelijk bij, gebeurt dit..

23 maart 2023 om 10:20

Zou het te maken kunnen hebben met Covid? Het virus is nog steeds niet weg.
Laten we hopen dat de spelers snel beter worden. Gezondheid gaat voor.

23 maart 2023 om 10:25

Kom je niet achter aangezien testen niet meer ,,,

23 maart 2023 om 10:26

Of gewoon griep en willen ze niet de hele selectie straks ziek zwak en misselijk hebben.

23 maart 2023 om 10:29

Misschien gaan we wel weer in lockdown!

23 maart 2023 om 10:30

Klopt. In mijn omgeving alweer 3 mensen. Het begon met de meest fitte, sportieve van de drie. Afgelopen zondag, gelukkig direct ontdekt en is hij niet naar zijn werk, docent lichamelijke opvoeding gegaan

23 maart 2023 om 10:33

Poeh moet er niet aan denken.

23 maart 2023 om 10:34

Covid is gewoon een griepvirus dus hou maar op.

23 maart 2023 om 10:38

Hahahaha ja pfff, jongens oppassen, mondkapjes weer uit de kast trekken. Want het gevaarlijke Covid ligt nog steeds op de loer. Hadden die jongens nou maar alle 5e boosters genomen.

23 maart 2023 om 11:17


oef.. Rest in peace..

23 maart 2023 om 12:02

Waarschijnlijk hebben ze die ook, maar worden ze nog steeds ziek 😂

23 maart 2023 om 12:31

Prem ik hoop echt dat jij je 6e booster al hebt genomen.. Moet er niet aan denken dat er iets met jou als opper-schaap gebeurt.

23 maart 2023 om 12:55

Heb inderdaad al meerdere boosters gehad, zodar ik weer een oproep krijg dan neem ik hem. Ik heb vertrouwen in de gezondheidszorg en in de overheid.

23 maart 2023 om 16:33

HAHAH nu weet ik het zeker jij bent de beste trol ooit

23 maart 2023 om 10:32

Joe Wie?
Heeft niets te zoeken bij het NED. elftal, bealve als je zomeravond voetbal wil spelen

23 maart 2023 om 10:42

Die komt idd zwaar te kort.

23 maart 2023 om 12:08

Joey Veerman is de naam en hij heeft er meer te zoeken dan een Taylor en Klaassen.

23 maart 2023 om 12:13

Ach zolang, Blind, Klaasen en Taylor nog opgeroepen worden kan Veerman er zeker bij. Blind kan al 5 jaar niet meer en de andere 2 zouden nooit opgeroepen moeten worden. Waarbij Taylor ronduit schandalig is. Daar kun je zo 5 betere voor vinden.

Kort verblijf van Joey. Eerst zelf al als vervanger binnengekomen toch?

23 maart 2023 om 11:01

Ja, hij was opgeroepen omdat Frenkie de Jong met een lichte blessure kampt.

23 maart 2023 om 10:14

Nee hij is keeper

23 maart 2023 om 10:15

@wildo,

Deze liet me even lachen

23 maart 2023 om 10:58

Baas

Dat waren leuke 2 dagen voor Veerman

23 maart 2023 om 10:20

Dat is er een van Tempoteam

23 maart 2023 om 10:30

Bij Psv is het juist de bedoeling om het tempo eruit te halen

Ben wel benieuwd wat voor infectie en of we er nog meer moeten vervangen. Of heeft er eentje met diarreevingers aan het lopend buffet gezeten?

23 maart 2023 om 10:41

Noro virus zou goed kunnen...

23 maart 2023 om 10:58

Dan moet Koeman maar even een baaldag aanvragen bij de Uefa, hopelijk zijn we nog op tijd.

23 maart 2023 om 12:14

Wil je nu zeggen dat het geen satésaus was?

Lol Botman,De Ligt EN Gakpo? Frenkie al niet. Dus onze meest invorm spelers er niet bij? Dit wordt 4-0 voor Frankrijk en helaas zal blind waarschijnlijk spelen. Dus 5-0..

23 maart 2023 om 10:42

Dit is gewoon Football Manager in het echte leven. Daar haken je beste spelers ook altijd een dag voor een belangrijke wedstrijd af met een blessure of ziekte.

23 maart 2023 om 11:18

Want Aké is ook geblesseerd? Hij zal gewoon nog steeds gaan spelen met Ake-Van Dijk-Geertruida-Dumfries. Of Koeman moet zo gek zijn om Blind ipv Geertruida te doen..

23 maart 2023 om 11:24

Je kent Koeman toch?

23 maart 2023 om 11:24

Wat dacht je van Timber?

23 maart 2023 om 11:36

Dumfries is geschorst tegen Frankrijk

23 maart 2023 om 11:41

Timber is slecht dit seizoen dus ja wel wat beter dan Blind, maar ben er bang voor..

23 maart 2023 om 17:13

Je overschat de kwaliteit van de Nederlandse spelers. Zo goed zijn Frenkie en De Ligt niet (gakpo al helemaal niet). Het zijn geen Sneijder en Robben. Deze jongen doen leuke mee bij Oranje, maar het elftal dragen hebben ze nooit gedaan. Dus zo een grote gemis zijn deze jongens absoluut niet. i.p.b. 3-1 wordt straks 4-1 o.i.d.

Scherpen en Gravenberch?
Okee dann....

23 maart 2023 om 12:07

Scherpen zit erbij omdat Bijlow, Noppert en nu dus ook Verbruggen geblesseerd zijn. Wellicht dat ik dan eerder voor Olij zou zijngegaan maar je moet ook niet te zwaar tillen aan een 6de keuze.

Zelfse geldt voor Gravenberch, die heeft kwaliteit genoeg voor het NL elftal maar moet meer spelen. Helaas als De Jong, Veerman, Clasie afvallen dan heb je niet meer de luxe om alleen basisspelers op te roepen.

23 maart 2023 om 18:57

Het gaat erom dat die clown er wel bij zit, dat is lachwekkend. De man heeft niks van den keeper. Bizot of Olij was veel logischer geweest. Wellicht Padt als hij nog een beetje op niveau keept. Of Krul?

oef gakpo en de ligt ga je missen, vooral gakpo gezien de vervangers. gravenberch wordt je alleen maar beter van, miste alleen de minuten.

23 maart 2023 om 12:07

Op basis van wat ben jij zo’n Gravenberch fan? Ja hij heeft talent, maar bij Ajax heeft hij ook maar een paar maanden goed gespeeld…. Daarna was hij ook vaak zeer matig en het laatste jaar heeft hij amper gespeeld, terwijl hij gewoon fit was. Zijn invalbeurten bij het NL elftal maakte hij een buitengewoon slome en uitgebluste indruk. Ik geloof echt wel dat hij talent heeft, maar zolang hij dat niet toont in wedstrijden ga je hem toch niet selecteren?

Lullig voor Verbruggen, zit je voor de eerste keer bij de nationale selectie, loop je een virus infectie op.

23 maart 2023 om 10:22

Had waarschijnlijk niet gespeeld, of hooguit tegen Gibraltar. Zijn tijd komt nog wel.

Kjell Scherpen? Serieus? Zo’n beetje de slechtste keeper van de Eredivisie wordt gewoon geselecteerd voor Oranje. Mensen die commentaar hadden op van Gaal en riepen om Koeman mogen wel even achter de oren krabben.

23 maart 2023 om 10:16

Hij is blijkbaar zesde in de prikorde. Maar Olij was wel logische geweest.

23 maart 2023 om 11:26

Koeman heeft enkel spelers opgeroepen die al de hele week bij jong oranje trainen

23 maart 2023 om 12:09

Zoals Stefan de Vrij zeker.

Zonde man, helemaal voor die drie mogelijke debutanten.

Ai, geen de Jong, de Ligt en Gakpo in de basis is toch wel een aderlating voor de basis elf..

23 maart 2023 om 10:25

Ja balen. Vooral Luuk de Jong ga je missen inderdaad

23 maart 2023 om 12:38

Was nog maar de vraag of de Ligt in de basis zou starten.

23 maart 2023 om 12:53

Eens, echter op basis van zijn huidige vorm t.o.v. de rest leek mij dat wel een reële kans.

De enige die echt vervelend is, is Gakpo. De rest moet je zonder teveel teruggang in kwaliteit kunnen opvangen.

23 maart 2023 om 10:23

@rochus,

de Ligt die zijn beste tijd doormaakt in Duitsland en de Jong die gewoon voor elk team een toevoeging is......

En dan vind je iemand die slechts 4 keer scoort in 9 wedstrijden, waaronder 2 keer in een met 7-0 gewonnen duel, belangrijker ?!...

Apart.

23 maart 2023 om 10:50

De Jong was al eerder afgevallen. Ik heb het over deze uitvallers. Ik kijk veel wedstrijden van BM en hij heeft elke wedstrijd nog zijn slippertjes, dus zo sterk vind ik hem niet. Nog steeds teveel ongelukkige overtredingen nodig. De Vrij vs de Ligt vind ik een veel minder grotere achteruitgang dan Gakpo waar je minimaal 2-3 klasses teruggaat in kwaliteit.

23 maart 2023 om 10:25

De Ligt speelt een geweldig seizoen terwijl Timber er niet lekker in zit. Dus hoezo niet teveel teruggang in kwaliteit?

23 maart 2023 om 10:51

Zoals hierboven ook aangehaald vind ik de Ligt helemaal niet geweldig. Elke wedstrijd maakt hij nog zijn gebruikelijke slippertjes waar hij hier om verguisd wordt.

23 maart 2023 om 10:59

Met Dumfries(geertruida), Van Dijk, Ake, Malacia heb je alsnog een prima defensie. Probleem ligt op het middenveld. Allemaal te licht, uitvorm of simpelweg niet goed genoeg. Berghuis, Wiefer, Wijnaldum ? Met Bergwijn/depay links, Simons op rechts en Weghorst/brobbey in de punt heb je nog wel een redelijke aanval.

23 maart 2023 om 12:43

Malacia gaat niet spelen denk ik. Ik ben zekerder van Geertruida en Timber. Het wordt gewoon Geertruida, Timber, Van Dijk en Ake. Blind gaat op het middenveld spelen als passer en controleur, naast De Roon mark my words. Dan mag ik hopen dat Xavi Simons, Depay, Berghuis en Weghorst ook in de basis gaan staan.

23 maart 2023 om 12:46

Als je blijkbaar geen enkele wedstrijd van hem kijkt lul dan ook niet zo dom. Hij maakt helemaal geen slippertjes dit seizoen.

23 maart 2023 om 10:25

De Ligt is anders ook wel een vervelende... Timber is namelijk totaal niet in vorm en simpelweg minder.

23 maart 2023 om 10:32

geertruida-van dijk-ake-malacia lijkt me gewoon nog steeds een meer dan prima achterhoede. Of je zet timber centraal en ake linksback. Allebei prima in mijn ogen. Frenkie en Gakpo ga je wel echt missen natuurlijk.

23 maart 2023 om 10:43

Volledig mee eens.
Verder denk ik dat het vooral gaat tussen Geertruida en Timber op de RB positie. Timber heeft de ervaring (en er ook al gespeeld) en Geertruida doet het uitstekend en is in vorm. Ik heb zo'n gevoel dat Koeman tegen Frankrijk vooral voor ervaring gaat kiezen en snelheid.

Dan denk ik dat je uitkomt op spelers als Timber, Aké, Malacia, De Roon, Wijnaldum en eventueel zelfs Weghorst.

Cilissen
Timber
Van DIjk
Aké
Malacia
De Roon
Wijnaldum
Simons
Berghuis
Depay
Weghorst

Pff geen De Ligt is wel een aderlating tegen Frankrijk. Ben benieuwd hoe de verdediging er dan tegen Frankrijk eruit zal zien. Ik zou zelf dan gewoon voor Malacia, Akã©, Van Dijk en Geertruida kiezen. Tja Scherpen leuk maar die is gelukkig 3e keeper, ook al is dat zwaar overdreven. Ook nog is Gakpo eruit. Het zit echt niet mee dat we Frankrijk nu al treffen...

23 maart 2023 om 10:17

Of Dumfries rechtsback en dan Geertruida naast van Dijk. Geertruida speelt dit seizoen namelijk voornamelijk als rechter centrale verdediger en is in mijn ogen momenteel beter in vorm dan Timber.

23 maart 2023 om 10:26

Dumfries is geschorst, dus die speelt sowieso niet. Snap daarom ook niet dat je hem überhaupt meeneemt.

23 maart 2023 om 10:26

Dumfries is geschorst.

23 maart 2023 om 10:27

Dumfries is geschorst geloof ik

23 maart 2023 om 10:29

Zou eerder voor Ake gaan naast van Dijk. Die is nog wel een stukje beter dan Geertruida.

23 maart 2023 om 10:39

Ah natuurlijk, dat was ik even vergeten. Dan zou ik inderdaad voor de opstelling van Modricmagic gaan. Van Dijk en Ake is ook een prima duo en Malacia is wat minder aan de bal maar kan zich wel verdedigend vastbijten tegen sterke tegenstanders. Daar heb je tegen Frankrijk meer aan dan Blind.

23 maart 2023 om 10:44

Had graag De Ligt gezien ipv van Van Dijk maar dat zit er nu niet in ben ik bang maar dan ga ik toch voor Timber en Ake in het centrum nadat tegen Frankrijk Van Dijk gigantisch door het ijs zakt.

23 maart 2023 om 10:47

Timber en Aké centraal? Een centraal duo van 1,79 en 1,80, waarbij Timber tegenwoordig geen duel meer wint in de lucht tegen een geslepen Olivier Giroud van 1,93?

Van Dijk gaat sowieso starten en ik gok met Aké centraal. Malacia voor de snelheid op de linksback en op rechts dan Timber of Geertruida. Ik zou zelf Geertruida kiezen, maar ik gok dat hij Timber kiest gezien zijn ervaring in Oranje.

23 maart 2023 om 10:48

Mwa ik mis deze spelers liever in een uitwedstrijd tegen Frankrijk, dan tegen Ierland of Griekenland. Dat zijn de echte must wins. Uit tegen Frankrijk mag je verliezen, ook al had je natuurlijk liever met je sterkste 11 gespeeld. Maar zolang we maar tegen Ierland en Griekenland op volle sterkte zijn, maak ik me nog niet gauw zo druk.

23 maart 2023 om 11:26

Van Dijk en Ake is gewoon hartstikke goed. De Ligt is niet cruciaal.

23 maart 2023 om 11:59

De ligt is beter in vorm dan van Dijk.

23 maart 2023 om 12:25

De Ligt mis je niet echt vind ik. Ik vind Van Dijk en Aké sowieso al beter. Alle lovende kritieken momenteel over De Ligt begrijp ik dan ook niet.

Gakpo en vooral Frenkie mis je wel keihard. Dat maakt het een hele.lastige opgave

Wow. Gakpo en de Ligt ga je echt wel missen! Balen man,.....aan de andere kant, Frankrijk uit zal worden ingecalculeerd als verlies, dan maar paar debutanten laten spelen.

Poeh dit wordt een zware kluif zonder Frenkie, de Ligt & Gakpo die normaal toch basisspelers zijn. Ook jammer dat Veerman is afgehaakt, ben persoonlijk wel een fan van hem en had hem graag wat minuten zien maken. Met alle afwezigen lijkt me dit de beste opstelling;

Cillessen
Geertruida
Timber
Van Dijk
Blind
Gravenberch
Simons
Taylor
Berghuis
Weghorst
Depay
23 maart 2023 om 10:18

Je wil met Blind linksback spelen in een 4-mans defensie haha. Die wordt er vierkant uitgelopen tegen Coman. Lekker Malacia daar neerzetten omdat je toch al naar achter gedrukt gaat worden door Frankrijk. Dan kan je beter iemand hebben die er verdedigend wel staat. Daarnaast is het gewoon Aké samen met Van Dijk achterin...

23 maart 2023 om 10:20

Ja, dat is een aderlating. Zeker als je let op vorm. Alle 3 zaten ze er lekker in en hebben een bepaald basisniveau. Achterin kunnen we nog wel wat opvangen, maar de rest is echt wel lastig

23 maart 2023 om 10:21

Ik ging puur uit nieuwsgierigheid je opstelling bekijken met de gedachte 'hij zal toch niet Taylor in zijn opstelling hebben he?'. En jawel hoor

23 maart 2023 om 11:13

@diego_forlan, k heb exact hetzelfde gedacht. En ja hoor, Taylor erin. Een middenveld van Gravenberch - Simons - Taylor. Deschamps zal wel verward zijn en denken dat hij tegen Oranje O21 moet.

23 maart 2023 om 10:26

Je krijgt het voor elkaar om zelfs met de afzegging van twee verdedigers Ake nog niet op te stellen, naast De Ligt de verdediger die in de beste vorm steekt die bij de selectie zit/zat. Niet serieus te nemen dit.

23 maart 2023 om 10:41

Dit is echt een lachwekkende opstelling. Aké niet erin? Zowat de best presterende Oranje international momenteel, met een Frenkie.

De Roon of Gini niet erin? Die gaan echt wel spelen voor Gravenberch en Taylor hoor. Gravenberch is notabene nu pas opgeroepen... Taylor is echt zo matig, ik zou nog eerder Klaassen opstellen.

Berghuis speelt al tijden niet meer op rechtsbuiten. Daar zal Simons wel staan.

23 maart 2023 om 10:55

Berghuis en Simons kun jeook omdraaien inderdaad, is ook prima in mijn ogen. Ik was Ake trouwens helemaal vergeten, dan zou ik hem linksback zetten en Blind doorschuiven naar het middenveld ipv. Gravenberch. Helaas ziet de meerderheid hierniet in dat we Daley nodig hebben voor het voetballende gedeelte van achteruit... wanneer hij stopt gaat de massa pas zijn waarde inzien, let maar op.

23 maart 2023 om 11:02

Hij is al praktisch gestopt joh

23 maart 2023 om 11:03

Wij hebben Blind nergens meer nodig. Zeker niet als Aké LB zou staan en Frenkie als LCM speelt in het 4-3-3 / 4-2-3-1 systeem. Dan komt het voetbal vanuit Frenkie uit de opbouw....

Blind krijgt het gewoon niet meer belopen op topniveau en ook zijn handelingssnelheid (en zijn rechterpoot) laat het in mijn ogen niet meer toe om in de basis te spelen.

Taylor in de basis snap ik echt niks van. Die is nog matiger dan Gravenberch en Klaassen dit jaar. Absoluut geen fan van hem.

23 maart 2023 om 11:47

Gast moet iemand jou nog serieus nemen. Zelfs dan nog Taylor erin. Die kerel hoort niet eens bij het Nederlands Elftal. Als 8 komt hij zwaar tekort en dat zien we ook bij Ajax. En dan met Blind aankomen op het middenveld. Het moet niet gekker worden manã¢â‚¬â¦



23 maart 2023 om 12:28

Dan hoop ik dat we snel zijn waarde gaan inzien en hij dus stopt!

Jammer voor De Ligt, heeft eindelijk zijn vorm lekker te pakken bij Bayern en zou in het Nederlands elftal in een systeem gaan spelen wat beter bij hem past. Hele zure reden om deze interlands te missen zeg.

Had graag Summerville gezien nog voor Gakpo, die jongen kan echt heel lekker ballen, al moet ik zeggen dat hij nog wel vaak wisselvallig is. Maar goed, zit nu bij jong en zijn tijd komt nog wel.

23 maart 2023 om 10:40

Eens. Of in ieder geval een speler met snelheid en diepgang. Die heb je nu eigenlijk alleen met Malen, maar die speelt ook amper...

Brobbey gaat als spits nog wel enigszins diep en Simons zo nu en dan ook, maar toch: Depay ,simons en dergelijke hebben de bal toch liever in de voetjes.

De Ligt en Gakpo er niet bij, dat is wel zonde. Naast al De Jong die je natuurlijk mist (en Bergwijn, maar die mis je niet echt denk ik haha). Wordt een pittige zo tegen Frankrijk

Zoveel afvallers, ik zou die Dallinga als extra meenemen. Die is echt goed bezig in Frankrijk! Niet perse basis, maar hoor nu wel bij onze meest productieve internationale spelers!

Ik zou Danny Blind oproepen,ook leuk voor zoonlief.
Heb je één vd beste bondscoaches erbij volgens clown Daley

Nick Olij ipv Scherpen? Die is momenteel wel een stuk beter. Noa Lang zal trouwens wel 2x nadenken voordat hij zijn frustratie op social media zet.

Zonder Koopmeiners Frenkie Dumfries de Ligt Gakpo zie ik het zeer somber in tegen Frankrijk.
Voodat er gezeik komt over Blind. Dat is de enige plek waar ik hem nog zou opstellen. Samen met de Roon een blok voor de verdediging.
Geertruida en Ake zijn in vorm bij hun clubs en spelen geregeld op de backposities. Simons en Berghuis zakken in om het middenveld te ondersteunen.

Winnen doe je niet, wel proberen de schade te beperken

Cillessen
Geertruida
Timber
van Dijk
Ake
Blind
De Roon
Wijnaldum
Berghuis
Depay
Simons
23 maart 2023 om 10:39

Dit is wel een heel erg matig elftal zeg. Blind heeft al tijden niet op het middenveld gespeeld en kan het ook niet meer aan.

Zou gek zijn als je hiermee start. Ik gok op een blok van De Roon met Wijnaldum met daarvoor op 10 Berghuis of Klaassen.

Op de flanken dan Simons en Depay of Simons en Malen. In de punt dan Depay of Weghorst...

Verder achterin denk ik dat hij met het wegvallen van Matthijs & Botman gaat kiezen voor Van Dijk met Aké en de snelheid van Malacia op de flank.

Op de RB gok ik eerder op Timber dan Geertruida, gezien zijn ervaring in Oranje. Al hoop ik van harte dat Lutsch gaat spelen!

23 maart 2023 om 10:47

Lutsch gaat wel spelen maar denk tegen Frankrijk niet. Verwacht een slechte pot van Van Dijk die is toch echt wel over zijn top. Ook liverpool wil hem volgend seizoen lozen en zijn al bezig met vervangers. De Ligt zou moeten spelen ipv Van Dijk maar dat gaat nu niet lukken maar een verdediging waarbij Dumfries of Geert rechtsback komen te staan met in het centrum koppel Timber en De Ligt en op Links Ake zou het het beste zijn tegen Frankrijk maar helaas. De Ligt heeft al laten zien Mbappe te kunnen uitschakelen.

23 maart 2023 om 10:55

Van Dijk zit in een mindere periode, maar over zijn top is zwaar overdreven. Hij is gewoon niet meer zo constant als voor zijn blessure. Laatst had hij ook weer een uitstekende pot, om daarna weer in de fout te gaan in de Cl.

Denk niet dat Liverpool hem wilt lozen volgend jaar. Die zullen eerder afscheid nemen van een Matip en/of Gomez gok ik zo...

23 maart 2023 om 17:57

Exact! Koeman zal behouden gaan spelen. Inderdaad De Roon en Blind, die 2 vullen elkaar goed aan en zijn tactisch enorm sterk. En Malacia zal echt geen back staan, maar juist Aké. De enige echte aanvallers zullen Depay en Weghorst zijn. Daarbij Xavi en Berghuis die ook weten hoe het is om op het middenveld én in de aanval te spelen.

Dit komt wel erg ongelukkig uit. Die wedstrijd tegen Frankrijk zie ik ons geen punten meer pakken...
Gakpo en De Ligt er niet bij is, na Frenkie, toch wel funest denk ik....

Gravenberch vind ik prima. Speelt ook weinig, maar heb ik veel meer mee dan een Taylor. Die roept men ook op, maar vind ik maar een vrij povere middenvelder.

Verder hoeft Koeman nu geen moeilijke keuzes te maken, nu zowel Botman als De Ligt wegvallen centraal achterin. Het zal nu wel Van Dijk worden met Timber of Van Dijk met Aké centraal. En dan op de back Aké of Malacia...

Persoonlijk zou ik de snelheid van Malacia kiezen op de flank tegen dit Frankrijk.

Gok ook dat Cilissen gaat keepen, maar ik hoop heel eerlijk op Flekken. Ben niet (meer) onder de indruk van Cilissen.

Veerman & Verbruggen is het jammer voor, zaten er eindelijk bij, maar ga je niet echt missen...

Verwacht nu deze opstelling. Niet ideaal. Maar ik denk dat hij voor ervaring gaat kiezen en kiest voor De Roon en Gini, ondanks dat het bijna schandalig is als Gini start nadat hij 2 potten gespeeld heeft of iets dergelijks...

Verder benieuwd of het Timber of Geertruida gaat worden op de RB. Geertruida verdiend het, maar Timber heeft wel al ervaring in Oranje t.o.v. Geertruida. Dus gok dat hij voor Timber kiest.

Cilissen ipv Flekken gok ik, ook puur qua ervaring.

Voorin verwacht ik Weghorst in de punt ipv Depay, die de plek van Gakpo moet opvullen.
Simons verwacht ik, evenals Berghuis wel in de basis.

Enige waar ik nog over twijfel is of Klaassen niet alsnog gaat spelen. Is volgens mij ook wel een speler die Koeman graag ziet spelen...

De spoeling is voorin trouwens dun. Ik had wel nog een Summerville of een Lang ofzo voorin opgeroepen. In ieder geval nog een speler met de nodige diepgang en snelheid. Of desnoods een Danjuma, die helaas niet veel speelt momenteel.

Cilissen
Geert/Timb
Van Dijk
Aké
Malacia
de Roon
Wijnaldum
Simons
Berghuis
Depay
Weghorst
23 maart 2023 om 13:01

Ik zou denk ik Timber op 6 proberen. Zou beter moeten kunnen indribbelen en passen dan de Roon. En is zeker verdedigend beter dan Blind. En dan maar Wijnaldum/Gravenberch/Taylor/Klaassen (allemaal ongeschikt, maar ja) op 8 en 10 Simons/Berghuis

23 maart 2023 om 14:10

De Roon is gewoon een degelijke passer hoor. Men doet net alsof het een huis tuin en keukenvoetballer is. Speelt al jaren bij een Atalanta in de basis en gewoon zeer gewaardeerd...

Timber op 6 slaat nergens op. Speelt daar zo goed als nooit en daarnaast is hij helemaal niet in vorm.

Op 10 gewoon Berghuis. Naast De Roon een Wijnaldum, Klaassen of Wieffer. Of Berghuis op 8 en Klaassen op 10...

Scherpen... Blijkbaar heeft hij iets, want ze blijven hem oproepen. Als je kijkt waar Vitesse staat en hoe vaak hij loopt te grabbelen, zet ik zo mijn vraagtekens. Maar zoals men al terecht aankaart is hij slechts 3e keeper. Al zijn er aardig wat andere opties die beter zijn.
Scherpen oogt voor mij ook niet bepaald als een gezellige kerel in teamverband, beetje zoals Cillisssen.

23 maart 2023 om 10:45

Scherpen afgelopen jaar nog op Curacao tegen gekomen. Best wel een prima knul hoor.
In mijn ogen oogt hij qua persoonlijkheid wel wat chiller dan Cilissen.

Verder: ik snap het ook niet. Ik had ook eerder een Nick Olij van Sparta opgeroepen. Die beloond voor zijn goede jaar dit jaar.

Scherpen is voornamelijk groot, maar ik vind hem nergens echt in uitblinken als keeper zijnde. Aan de andere kant: het is de derde keeper, who cares?

Normaliter gaat het gewoonweg tussen Cilissen, Verbruggen, Noppert, Flekken en Bijlow!

Het is nu al een drama bij Oranje en dan moet de wedstrijd tegen Frankrijk nog beginnen...

23 maart 2023 om 10:48

Kunnen we niet De Ligt wel meenemen naar Frankrijk en dan even laten afspreken met Upamecano.... om het virus over te dragen?

Jeetje, Scherpen.. Had dan die Olij van Sparta meegenomen..

Ik ga niet nu roepen om ontslag, maar ik begin wel te twijfelen aan het verstandsvermogen van Koeman als je Scherpen boven Olij, Padt of Bizzot kiest.

Scherpen? zet dan een veldspeler in de goal op de training. Volgens de kenners in Emmen was hij het grote talent

Koeman 23 januari: Zoals het onder van Gaal ging met de keepers daar gaan we direct vanaf stappen.

Koeman 23 maart: Ik selecteer Scherpen!

Hahaha... eerst een steek onder water naar van Gaal en dan dit.

En geen journalist die hem hiermee confronteert op een manier zoals ze van Gaal en de Boer het vuur aan de schenen legden. Verschrikkelijk! Doet me denken aan de telegraaf en Schreuder... Ik hekel deze vriendjespolitiek.

Geef mij dan maar de lekker soms ongenuanceerde maar wel eerlijke mening van van Gaal!

23 maart 2023 om 11:36

Gewoon even uit interesse.. Dit nieuws is zeg maar rond 09:00/10:00 verschenen via de officiele kanalen van Knvb. Het is nu 11:35. Wanneer hadden de journalisten precies de tijd om vragen aan Koeman te stellen?

23 maart 2023 om 12:30

Ik waardeer je interesse maar wellicht is het opgevallen welke vragen van gaal kreeg toen Noppert geselecteerd werd (nog niet eens benoemd tot 1e keeper) en de vragen die Koeman krijgt over een 19 jarige keeper van de nummer 8 van België, Anderlecht?!

Bij scherpen zal t niet anders zijn.

Als de Boer scherpen had opgeroepen was de boer waarschijnlijk ter dood veroordeeld. Koeman komt met dezelfde beslissing gewoon weg. En dat terwijl scherpen 2 jaar terug beter keepte dan nu.

23 maart 2023 om 17:14

Bij Scherpen zal het niet anders zijn? Dus jij vult het direct in voor anderen en beticht ze tegelijkertijd van vriendjespolitiek? Als ik jou zelf niet tot de beweging om erover na te denken kan krijgen, dan is het een vrij kansloze discussie.

Het zou kunnen dat ik er volledig naast zit maar is Branco van den Boomen niet een optie?
Speelt alles in de Ligue 1 en hoor veel goede dingen over hem.
Terwijl Gravenberch veel al op de bank zit bij Bayern.

23 maart 2023 om 11:05

Eens. Een Schouten of Van den Boomen waren echt wel opties geweest hoor...

En een NIck Olij ook ipv een Scherpen.

Nu moet Jong ook weer nieuwe spelers oproepen, daar Scherpen & Gravenberch daar weg zijn. En volgens mij was het middenveld toch al niet zo goed bezet bij Jong. (of de aanval ,weet het even niet meer).

23 maart 2023 om 11:07

Inderdaad ook nog niet over nagedacht. Dit voor jong oranje ook helemaal niet voordelig

23 maart 2023 om 11:24

Het maakt wel nog wel wat uit waar je op de bank zit hoor. Gravenberch is wel echt een paar klassen beter dan Branco van den Boomen. Wedstrijdritme is een factor bij gelijkwaardige spelers. Hij staat wel elke dag met topvoetballers op het veld. Ik speel ook ieder weekend bij mijn club maar dat rechtvaardigt niet een keuze voor mij in oranje.

23 maart 2023 om 11:43

Het is ook niet een vereiste dat je elke week moet spelen. Het gaat er mij over uit dat er een vervanger voor Veerman moet worden opgeroepen en ik denk dat van de Boomen zeker niet voor hem onder doet. Maar jij speelt ook in een top 5 competitie omdat je denkt dat de vergelijking die je maakt met je zelf van toegevoegde waarde is?

Scherpen er weer bij? Wat weet die jongen van wie dan ook? Dat moeten er velen zijn. Want deze jongen is de laatste die ik op doel van welk Oranje elftal dan ook zou opstellen. Dan nog liever een goede amateurdoelman.

Misschien kunnen we de UEFA vragen om een reglementaire 3-0 nederlaag?

Nog steeds niet die ene speler van Bologna, kan even niet op z’n naam komen..?

23 maart 2023 om 12:32

Jerdie Schouten

Oke dus als ik het goed begrijp was De Vrij niet opgeroepen??

23 maart 2023 om 12:38

Nee die was in eerste instantie niet opgeroepen omdat de voorkeur naar Van Dijk, De Ligt, Botman en Timber ging. De Vrij is dit seizoen ook geen basisspeler dus dat was een logische keuze voor Botman.

23 maart 2023 om 12:59

Oke maar is Timber beter dan De Vrij?

23 maart 2023 om 14:10

Beter denk ik nog niet. Maar hij speelt wel alles, i.t.t. De Vrij, die uit contract loopt en ook bijna niet meer speelt daardoor

Denk dat Koeman voor een redelijk behouden opstelling gaat, ook al is het 4-3-3. Geen blinde paarden als backs, en dubbele 6 op het middenveld. De Fransen zullen wsl met Griezmann op het middenveld spelen, ook niet de snelste. Kunnen we prima hebben.

Cillessen
Geertruida-Timber-van Dijk-Ake
De Roon-Blind
Berghuis
Xavi-Depay
Weghorst

Xavi, Depay en Berghuis kunnen dan wisselen met elkaar om de tegenstander in verwarring te brengen. De Roon als cement en Blind als controleur en passer. Deze 2 zijn tactisch gezien de beste spelers van dit Oranje op dit moment.

23 maart 2023 om 17:32

Xavi is een aanvallende middenvelder. Hem in de aanval zetten is zonde.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren