Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van der Vaart gebruikt twee talkshows op rij om punt over Oranje-klant te maken

Laatste update:

Rafael van der Vaart hoopt nog altijd dat Ronald Koeman het Nederlands elftal om Xavi Simons heen bouwt. De oud-middenvelder schoof maandag aan bij zowel Rondo als Beau en verkondigde in beide programma's dezelfde mening. "Je had Cruijff, Van Hanegem, Neeskens, Kluivert, Davids... er wordt niet vaak zo iemand geboren."

Om 20.30 uur nam Van der Vaart eerst plaats aan de Rondo-tafel. Daar vroeg presentator Wytse van der Goot hem 'of hij al een poster van Simons boven zijn bed had hangen'. Van der Vaart is groot fan van de PSV'er en sprak zich daar zo'n twee maanden geleden al eens wijdlopig over uit. "Als ik Ronald Koeman was geweest, zou ik het elftal om hem heen bouwen. Absoluut", zei de voormalig nummer 10 destijds bij Studio Voetbal.

Ook bij Rondo steekt Van der Vaart weer de loftrompet. "Ik zie iets wat ik in jaren niet gezien heb: een Nederlands talent met zo veel potentie. Ik blijf dat zeggen. Iedereen ziet het, maar in Nederland zijn we ook al wel snel van: nou, gaat dat wel goed... Ik denk dat het voor Memphis fantastisch gaat zijn om hem achter zich te hebben en ook voor Frenkie als hij terug is (laatstgenoemde moet komende interlandperiode missen vanwege een lichte blessure, red.)."

Met 22.00 uur op de klok was het tijd voor Beau. Daar zei de eveneens aangeschoven Fresia Cousiño Arias 'te hopen dat Simons een kans krijgt'. "Eindelijk!", jubelde Van der Vaart. "Mensen aan tafel die me begrijpen! Weet je wat het is: je had Cruijff, Van Hanegem, Neeskens, Kluivert, Davids – er wordt niet zo vaak iemand als Simons geboren. Ik weet wel dat hij negentien is en af en toe slecht speelt. Maar wij gaan hier heel veel plezier van krijgen."

Moet Xavi Simons tegen Frankrijk een basisplaats krijgen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Davids? Dat was gewoon een dienende speler. Die past absoluut niet in dat rijtje. Simons ook (nog) niet trouwens.

21 maart 2023 om 07:55

Eerste ben ik met je eens, dat tweede zal de tijd uitwijzen, maar ik vind Simons echt wel een erg goede voetballer. En nog maar 20.

Daarnaast heeft hij de creativiteit die nodig is. Ik zou hem qua speelstijl (niet qua niveau) overigens eerder vergelijken met Cruijff.

21 maart 2023 om 08:03

Daar heb je wel een punt. Kleine toevoeging gemaakt 😂

21 maart 2023 om 08:16

Hij is trouwens nog steeds 19.

21 maart 2023 om 08:21

Ah, kun je nagaan . Nog een maandje inderdaad.

21 maart 2023 om 08:56

Wel al zijn 20e lente vandaag!

21 maart 2023 om 11:40

de creativiteit van simons is echt iets wat we nodig hebben bij oranje en al helemaal vanaf de 10 positie. ook vind ik dat er niet echt concurrentie is dus laat die jongen dan maar op hele jonge leeftijd minuten maken bij oranje daar wordt hij alleen maar nog beter van. ook hebben we niet echt een degelijke cvm in ons team dus zou ik daar timber neerzetten zodat frenkie (ook al kan hij prima verdedigen) wat meer ontlast wordt qua meters daar.

alles prima
frimpong...
De Ligt
v Dijk
Ake
J Timber
Frenkie
Berghuis
Xavi Simons
Gakpo
Depay
21 maart 2023 om 09:04

Dan heb jij die “dienende†speler nooit zien spelen. Zeg dan ook niks.

21 maart 2023 om 09:21

Precies, er zijn zoveel mensen die Davids onderwaarderen. Die man was de enige 6 die een enkel kon breken en panas kon geven. Die man had zo veel bal gevoel.

21 maart 2023 om 09:47

Volgens mij kun jij beter niks zeggen! Reageer eens normaal joh!

Ik denk niet dat jij Davids vaker hebt zien spelen dan ik. Davids was toch een linksbuiten die omgeturnd is tot middenvelder? Wel een goede middenvelder, maar geen spelbepalende speler en al helemaal niet passend in het rijtje dat Van der Vaart noemt.

21 maart 2023 om 09:49

Blijf het raar vinden dat we Seedorf zo onderwaarderen, vraag maar eens in Italie of Brazilie hoe ze over hem denken. Die had veel meer waardering moeten hebben in NL. Hij is sowieso beter dan bijvoorbeeld Davids. Blijft vreemd dat Vd Vaart Davids en Kluivert noemt terwijl Van Basten, Bergkamp en bijvoorbeeld Rijkaard niet genoemd worden die waren toch echt nog wel een stuk beter.

21 maart 2023 om 10:03

Als je Kluivert benoemd dan is Davids gewoon terecht.
Hadden we nu maar zo een speler.
Verbaasd me eerder dat hij geen Seedorf, Bergkamp of van Basten, Gullit benoemd maar dan blijf je aan de gang.
Sjees wat hadden we geweldige spelers hoe ik dit zo opsom.

Sowieso past er naar mijn mening niemand in het rijtje JC, Kluivert ook niet.

21 maart 2023 om 10:40

Haha, het is duidelijk dat je Davids nooit hebt zien spelen. Davids een ´goede middenvelder´ noemen. Hahahaha.

21 maart 2023 om 11:39

Seedorf is de meeste succesvolle speler die ooit de Oranje tshirt heeft gedragen. Mja hij is donker en donkere spelers worden in Nederland vaak ondergewaardeerd.
Dat Seedorf (en niet De Boer) synoniemen staat voor penalty missen zegt genoeg.

21 maart 2023 om 15:56

Davids heeft bij de grootste clubs ter wereld gespeeld en een champions league gewonnne met ajax. Hij was op een gegeven moment een van de beste spelers ter wereld. Waar baseer jij jou mening op? Dus als ik jou moet geloven past davids niet in het rijtje maar simons wel. Jonge laat de alcohol en jointjes liggen en kom met een nuchtere mening voortaan.

21 maart 2023 om 20:01

Ik weet niet of je op mij reageert, want dat is wat moeilijk te zien op een telefoon, maar gezien jouW “volwassen†reactie boeit dat ook niet erg. Ik zie niemand die Simons in dat rijtje zet. Wat mij betreft horen ze er allebei niet in. Maar ja, een persoonlijke mening is voor sommigen niet helemaal te vatten hier.

21 maart 2023 om 09:42

Lol Davids was een geweldenaar.
1 van de eerste die kracht kon combineren met street skills.

21 maart 2023 om 09:48

Volgens mij doe je Davids nu wel te kort...

Van der Sar
Van Aerle
Stam
Rijkaard
Krol
Vanenburg
Cruijff
Davids
Robben
Van Basten
Gullit
21 maart 2023 om 12:01

Een middenveld zonder Van Hanegem kan ik toch niet serieus nemen????

21 maart 2023 om 10:25

Wat? Davids is imo de beste controleur die Nederland ooit gehad heeft. Naast zijn verdedigende kwaliteiten was hij voetballend ook geweldig. Zidane en Davids waren jarenlang de grote mannen op het middenveld van Juventus wat toen nog Europese top was

21 maart 2023 om 10:35

En Neeskens dan weer wel? Ik vind beiden op hun gebied juist passen in het rijtje topspelers. Wel op een positie waar de vuile meters worden gemaakt. Maar dit soort spelers zijn juist onmisbaar naast de creatievelingen in het top segment. Van hetzelfde niveau, maar op een andere positie. We hebben afgelopen zondagmiddag kunnen waarnemen welke waarde dit soort loopwonders toevoegen aan een elftal. En die beide genoemde spelers konden ook nog een beetje ballen, hoor!

21 maart 2023 om 11:50

Misschien is dat het misverstand met "dienend". Ik zeg nergens dat Davids niet onmisbaar was, maar niet bepalend. Datzelfde bedoel jij volgens mij met die opmerking over vuile meters. Neeskens, Davids, Wouters, Willy vd Kerhof enz.

Als je iemand vraagt naar de topspelers heeft iedereen het toch over Cruijff, Litmanen, Van Basten, Bergkamp, Romario, Zidane enz. Toch niet over de spelers die ik hierboven noem? Onmisbaar. Topspelers. Maar geen bepalende/beslissende spelers.

21 maart 2023 om 13:05

Ben ik het deels mee eens. Het zijn verschillende soort spelers, en de Cruijffjes zijn natuurlijk van de horse categorie. In de zin meer bepalend.

21 maart 2023 om 11:32

"Gewoon een dienende speler"? Gast, het afwezigheid van Davids was zowat dé reden waarom Nederland niet zich kon kwalificeren in Korea 2002.

21 maart 2023 om 11:56

Gast? Als je bijdehand wil doen, zoek dan even de feiten op. Davids speelde gewoon mee in de kwalificatie voor Korea/japan 2002. Dat was dus niet de reden voor DE afwezigheid van Nederland.....

21 maart 2023 om 17:47

Wat praat je allemaal? Davids (en De Boer trouwens) was niet aanwezig in de beslissende match tegen Ierland wegens schorsing.

21 maart 2023 om 19:54

De rest van de kwalificatie wel. Wat praat je allemaal?

21 maart 2023 om 20:26

Ja dus? Maar op de beslissende match was hij er niet. Zonder hem was dat middenveld veel minder sterk. Ze noemden hem niet voor niets pitbull. Hij was een soort Gavi van Barcelona: overal te vinden en nergens bang voor.

Denk dat Memphis/Simons best een hele goede combinatie kan zijn. Zeker met Gakpo en Berghuis aan de zijkanten. Alleen dat 'team om hem heenbouwen' vind ik zo'n onzin. Wat houdt dat überhaupt in? Je stelt toch altijd een zo complementair mogelijk elftal op? Juist met deze 4 voorhoedespelers heb je op verschillende manieren dreiging. Alles op Simons richten lijkt me geen goed plan. Alleen jammer dat Frenkie er niet bij is. Elke vervanger is 3 klassen minder.

21 maart 2023 om 07:51

Dat houdt in dat je Simons als eerste op papier zet en dan gaat kijken welke spelers het beste met hem kunnen samen spelen. Maar die status heeft hij misschien bij PSV, maar nog echt niet in Oranje.

21 maart 2023 om 07:54

Ja dat kun je doen als je op elke positie 3/4 keuzes hebt haha. Maar die hebben we niet. Wie anders op linksvoor dan Gakpo? Wie anders in de spits dan Memphis? Wie anders rechtsbuiten dan Berghuis? En centraal op middenveld houdt het qua keuzes allemaal ook niet over, zeker nu Frenkie weg is. Taylor, Klaassen, Wijnaldum,Wieffer, de Roon, Veerman.... tja. Dan kom je al snel op een verdedigender type (de Roon/Wieffer) met een voetballer ernaast (Veerman/Taylor/Wijnaldum).

21 maart 2023 om 08:08

Paul, Eigenlijk wat Cillissen nu is? ;p

Zoals Xavi er nu voor staat, echt top. Ik had niet gedacht dat dit een speler van dit kaliber was. Psv moet nog hard werken om m binnen te halen anders zit ie volgend jaar bij een van je concurrenten in de CL (denk daar maar eens over na ja ). Maar oranje om hem heen bouwen? Nu al? Nee, dat zie ik niet. Lekker rustig laten mee ontwikkelen zonder daar extra nadruk op te leggen.

21 maart 2023 om 08:14

Denk niet dat Simons zo in elkaar steekt. Messibazoer suggereerde dit laatst, maar Xavi lijkt me een verstandige jongen die blij is dat hij zo is boven komen drijven bij PSV. Hij is ook las 19, dus in het ergste geval speelt hij volgend jaar 1 jaar Europa League en het jaar erop CL met de coëfficiënten. Daarbij hebben we een goede TD volgend seizoen en verwacht ik dat we ook stappen gaan maken als club.

21 maart 2023 om 08:19

Dat hoop ik ook, maar Xavi heeft die clausule in zijn contract natuurlijk niet laten opnemen omdat het goed is voor psv. Die jongen stippelt een route uit voor zichzelf en daarin is psv gewoon een middel. Daar wil hij zich laten zien en op het hoogst mogelijke niveau acteren. Stap 1 is gelukt; hij laat zich zien. Bij psv is stap 2 absoluut niet aan de orde dus zullen er andere opties gaan opdoemen. En dat is de reden dat Xavi dergelijke clausule heeft meegenomen. Maar natuurlijk hoop ik dat dit doemdenken is.

21 maart 2023 om 08:37

Stap 2 is niet aan de orde? PSV staat bekend om het opleiden en doorverkopen van aanvallende topspelers, het is daarom juist goed dat hij bij ons zit. Daarbij hebben we net 100 miljoen binnen geharkt en zal Steward volgend seizoen een leuke selectie kunnen neerzetten. En wie weet worden we gewoon tweede het verschil is 1 punt en het programma van Ajax is moeilijk en we krijgen ze nog thuis.

21 maart 2023 om 09:00

Eens, hebben de 2e plek in eigen hand. Of ik er ook echt vertrouwen in heb is een 2e

21 maart 2023 om 09:06

Blijkt maar dat voor Psv de moeilijkheid van een programma niet uitmaakt lijkt mij? Als je ziet tegen wat voor ploegen ze punten laten liggen. Plek 2 zal nog spannend worden met 3 ploegen die ervoor spelen.

Verder wilt geld natuurlijk niet meteen zeggen dat je het goed besteed. Ajax gaf 110 miljoen uit maar niemand overtuigd.

21 maart 2023 om 09:54

@yoda: Wat heeft Cillissen hier me te maken? Wil je een team om een keer heen bouwen?

21 maart 2023 om 10:37

Als je Simons als belangrijkste speler ziet betekent dat toch dat je het rest van het elftal om hem heen bouwt.
Hoezo Gakpo dan standaard linksvoor, misschien werkt het koppel gakpo/simons wel veel beter centraal dan dat het met Memphis/simons werkt.
Of misschien werkt Simons wel veel beter met een sterke speler voor hem als een Weghorst.
Ook het middenveld, heeft Simons meer aan een passer of meer aan een loper naast hem op het middenveld.

Eh...ja. Dat kan. Xaxi zal zeker in de toekomst 1 van de leiders moeten worden samen met gasten als Timber, Geertruida, Gravenberch (hoop ik toch), Gakpo. We hebben alleen nog wel wat spitsen nodig.

21 maart 2023 om 07:53

Dallinga zou die rol mogelijk kunnen vervullen. Wellicht dat Van Duiven en Rijkhoff zich goed ontwikkelen de komende jaren. Anders zou je Gakpo nog in die rol kunnen uitproberen, met een aanvallende middenvelder achter hem (simons). Klassieke spitsen zijn tegenwoordig sowieso een zeldzaamheid. Veel nationale elftallen spelen tegenwoordig met spitsen die eigenlijk omgeturnde vleugelaanvallers of aanvallende middenvelders zijn.

21 maart 2023 om 07:54

Gravenberch heeft heel hard z’n best gedaan een hele belangrijke periode in z’n carrière om zeep te helpen, die moet nodig weg daar, wil hij nog sterk blijven ontwikkelen. Timber is dit seizoen ook veel minder dan er voor. Die potentie zie ik wel, maar of dat er bij Ajax uit gaat komen?

21 maart 2023 om 07:56

Kunnen we Gimenez geen Nederlander maken?

21 maart 2023 om 08:09

Memphis gaat nog wel 4/5 jaar mee hoor helaas voor sommigen 😉

21 maart 2023 om 08:53

Memphis wordt zwaar ondergewaardeerd, ondanks dat hij met matige spelers om hem heen speelde is hij volgens mij bijna topscorer van Oranje. Denk dat hij met Xavi en een Gakpo dat groeit nog gevaarlijker kan worden.

Is het nieuwswaardig dat Vd Vaart in 2 programma's dezelfde mening geeft? Zou juist heel raar zijn als hij bij Rondo zegt dat het Nederlands elftal om Simons heen gebouwd moet worden en bij Beau zegt dat diezelfde Simons er geen kut van kan...

Vind trouwens niet dat Simons al een vaste basisplaats in oranje verdient. Daarvoor heeft hij in de Europese wedstrijden te weinig kunnen overtuigen vind ik.

21 maart 2023 om 07:57

Simons in Europese wedstrijden niet kunnen overtuigen? Hij was structureel een van de beste zo niet de beste bij PSV, zelfs als het niet liep haha. Ook tegen Arsenal.

21 maart 2023 om 10:02

Dan ben ik heel benieuwd wie jij zou opstellen in plaats van Simons want zowel op 10 als op rechtsbuiten komt niemand bij hem in de buurt. Denk dat Simons zelfs nog beter is met betere spelers om hem heen, wat bij het NL elftal gewoon het geval is met spelers als Gakpo, Memphis, Virgil, Ake en Frenkie (die laatste speelt niet). Simons is het allergrootste talent dat we hebben en onderscheidt zich bij PSV in vrijwel alle wedstrijden dit seizoen (hier en daar de uitzondering waar jij maar al te graag naar wijst), dus zowel op basis van talent als op basis van vorm en kwaliteit verdient hij het om in de basis te komen.

21 maart 2023 om 13:24

Ik wijs er op, omdat als de weerstand hoger is dan FC Groningen of Excelsior hij een stuk minder vaak uitblinkt en soms niet eens echt opvalt. Maar we gaan het wellicht zien tegen Frankrijk. Ik laat me graag verrassen.

21 maart 2023 om 14:49

Jij kijkt echt geen wedstrijden van PSV he?

Ik moet toegeven hij heeft gelijk dat Simons exceptionele kwaliteiten heeft. Het is logisch die te benutten. Ik zou niet een heel elftal er omheen bouwen. Je hebt ook nog een Gakpo rondlopen die het momenteel goed doet in Liverpool. Hopelijk komt er nog een echt goede spits door in de aankomende jaren.

Totaal offtopic maar heeft iemand een idee hoe je er voor zorgt dat die filmpjes van VZ niet automatisch afspelen. Bijzonder irritant als je muziek/podcast elke keer stopt omdat VZ zo nodig een filmpje door je strot heen moet duwen.

21 maart 2023 om 08:07

Ik heb muziek standaard via m’n telefoon en internetten/voetbalzone via tablet, heb dan zo goed als nergens last van.

21 maart 2023 om 08:28

Ook irritant: vz open ik in de trein (ic zonder wifi) niet meer, want die filmpjes kosten me veel te veel data als ik dat iedere dag doe. Dus ik lees aandachtig mee.

21 maart 2023 om 11:10

Ik gebruik zelf Adguard, maar een AdBlock plus doet zijn werk ook uitstekend.

21 maart 2023 om 11:29

En hoe krijg je het voor elkaar om de voetbalzone filmpjes te stoppen dan? Ik heb het niet over reclame he. Maar over de filmpjes van VZ zelf.

Ik heb zelf AdAway op ROOT niveau maar dat heeft verder niets te maken met automatisch afspelen van filmpjes. Want het is geen reclame.

Je hebt werkpaarden en sierpaarden.
Je kan nooit alleen maar sierpaarden in je team hebben, daar horen zeker 2 a 3 werkpaarden bij zoals destijds Neeskens, Davids, Wouters.

Xavi moet zijn kansen krijgen in oranje, maar zo ook nieuwe gasten zoals wieffer, geertruida ik ben benieuwd hoe dat allemaal uitpakt

Simons-Wieffer en dan Frenkie erachter klinkt als een hele mooie toekomst.. Xavi moet sowieso basis. De meeste creatieve middenvelder die we hebben, aanvallend gezien.

21 maart 2023 om 08:55

Zou heel mooi kunnen zijn maar zowel bij Simons als Wieffer is het natuurlijk wel nog afwachten.

Er was een tijd dat ik dacht dat we met Malen, Bergwijn, Memphis, El Ghazi een voorhoede zouden hebben die wereldtop zou worden.

Simons en Wieffer gewoon nu er bij nemen en als ze laten zien het niveau aan te kunnen ze langzaam richting een basisplaats brengen. Of snel als ze nu al laten zien beter te zijn.

Die jongen huilt bij elke pass die niet goed aankomt 😂...over 4 jaar misschien ja

21 maart 2023 om 08:31

Hoe kinderachtig is het dat mensen maar blijven vallen over zijn gezichtsuitdrukking. Los van dat kan iedereen zien dat dit het grootste talent is dat in Nederland rondloopt. Wellicht al wel de beste speler van de Eredivisie en dat op deze leeftijd. Deze jongen heeft over 4 jaar al vele interlands en zéér waarschijnlijk daar al prachtige dingen laten zien. Ik heb namelijk het idee dat het in zijn koppie ook wel goed zit.

21 maart 2023 om 09:32

Nederlanders he. Die moeten ook gewoon altijd iets negatiefs eruit lichten, anders kunnen ze niet lekker slapen.

21 maart 2023 om 11:18

Ik ben ook een geboren en getogen Nederlander en ik doe dat niet. Dit is dus ook weer generalisatie van de bovenste plank van jouw kant. Tevens doe jij nu exact hetzelfde (al zal je dan ook wel op jezelf doelen) en mocht je andere roots hebben, dan is dit bijzonder hypocriet.

Zo vreemd is het toch niet wat vd Vaart hier zegt? Je zet als middenvelder eerst Xavi Simons (en natuurlijk Frenkie De Jong) op het formulier. Dan zet je er spelers naast die de speelstijl van Xavi Simons complementeren. Vooral een verdedigend blok. Dus eerder een De Roon dan Koopmeiners in dit geval. Je kan kiezen voor snelle voorhoedespelers om weg te steken (gakpo, Memphis) of meer statische spitsen die in dienst van het elftal spelen (weghorst). Even los van of het te vroeg is om een team om hem heen te bouwen, is de suggestie zo gek nog niet.

21 maart 2023 om 08:58

De suggestie is zeker niet gek. Ik ben voor jonge jongens als Simons, Wieffer, Taylor een kans te geven en zich bij Oranje te laten melden. De volgende stappen zijn minuten in Oranje maken, basisplaats en dan als ze zich blijven ontwikkelen een elftal eromheen bouwen.

Hele goede voetballer en ook niet vreemd wat Vd Vaart zegt, maar om hem nu in zo'n rijtje met die grote spelers te plaatsen, gaat nog nergens over.

Ik zou in het huidige Oranje Xavi Simons, Frenkie de Jong en Memphis Depay altijd opstellen.
En eigenlijk momenteel Aké ook 100%.

Virgil wellicht ook, gezien hij de captain is, maar ik vind andere Cv's ook wel recht hebben op (veel) minuten. Botman en De Ligt doen het echt meer dan uitstekend namelijk.

Overigens ziet Koeman in Weghorst ook een spits voor de basis. Maar zou hij Memphis dan als ''linksbuiten'' willen gebruiken?

Ik zou gewoon Memphis in de punt gooien.

Ik had zo gespeeld, mits Frenk fit was en Frimpong geselecteerd ofcourse.

Flekken
Frimpong
De Ligt
Van Dijk
Aké
Koop/Bergh
Frenkie
Bergwijn
Xavi Simons
Gakpo
Memphis
21 maart 2023 om 08:52

Op basis waarvan zou je spelen met Bergwijn dan? Doe dan daar Berghuis, want nu heb je ook echt een véél te aanvallend middenveld. Ik zou het echt niet zien zitten zelfs met de 11 waarmee jij ten strijde wil trekken. Dit wordt keihard overlopen

21 maart 2023 om 13:22

Tegen Frankrijk zou ik ook niet met Berghuis spelen hoor. Dan zou het Koopmeiners zijn denk ik, mits fit. En anders een defensief ingestelde speler als Schouten of De Roon bijvoorbeeld...

Tegen Gibraltar zou ik zo, mits iedereen er bij was en fit, spelen. Dan heb je vanuit de as 6/8 voldoende creativiteit.

Overigens kan Berghuis in mijn ogen niet op de buitenkant. Te voorspelbaar en te langzaam. Die hoort op de 10 of op de 8 positie in mijn ogen....

Verder gok ik ook dat Gini een basisspeler gaat worden. Zeker nu Frenkie er niet bij is.

Bergwijn zou ik spelen, vanwege zijn connectie met Depay & zijn enorme snelheid en diepgang. Voor de rest zie ik niemand die geselecteerd is die dat ook brengt, op Malen na. Maar die gaat denk ik geen basis spelen nu, aangezien hij er last minute pas bij is gehaald.

21 maart 2023 om 14:20

Ik vind Berghuis ook geen rechtsbuiten hoor, daarover zijn we het zeker eens. Maar telkens terugvallend op het middenveld op de behendige aanvallers (depay, Gakpo) weg te steken zie ik wel gebeuren.

En eigenlijk ben ik het verder met jou eens. Alleen dat Bergwijn bij mij nooit zou spelen. Niet in deze vorm.

Dus je zet iemand met een mening bij twee talkshows achter elkaar en dan verbaasd zijn dat zijn mening hetzelfde is omtrent een bepaald onderwerp. Artikel waardig wel.

Ik zou Memphis in de punt, Berghuis op 10 een soort 4-4-1-1 spelen. Berghuis vind ik onze beste speler.
Rechts Xavi Simons en links Noa Lang.

Verdedigend blok Frenkie met genoeg keuze voor een tweede erbij. Denk dat Nederlands elftal echt goed en mooi voetbal kan laten zien met deze opstelling en spelers.

Een hele talentvolle speler maar om daar nu al een elftal om heen te bouwen is wel een beetje raar. Het is niet alsof het een Mbappe, Haaland, Salah of Mane is. Er moet een team worden gebouwd die kan meedoen op het EK volgend jaar. Xavi Simons kan daar een prima onderdeel van zijn want hij is wel een van de meest creatieve spelers die je momenteel hebt.

Heren heren, geen paniek, dit is het beste NL elftal ooit...

Van der Sar
Van Aerle
Stam
Rijkaard
Krol
Vanenburg
Cruijff
Davids
Robben
Van Basten
Gullit
21 maart 2023 om 10:05

Gullit naar t middenveld voor Vanenburg of Davids en dan Skiete Willy erin.

21 maart 2023 om 10:10

Leuke speler hoor die Willie, maar past niet in het elftal, internationaal geen prijs..

21 maart 2023 om 10:18

'leuke speler' is echt een belediging voor een speler die door velen in het rijtje Cruyff en vhanegem geplaatst wordt en zelfs door Cruyff in het elftal van de eeuw werd gezet. Daar kom je echt niet zomaar in. Abnormale efficiëntie en traptechniek. Bovendien een UEFA Cup gewonnen.

Altijd Xavi op 10
Altijd Cody op 11
Altijd Memphis op 9
Alijd Frenkie op 6
Altijd Denzel op 2
Altijd Virgil op 4
Altijd Mathijs, Stefan of Nathan op 3.

Dat is mijn mening. De overige posities zijn om het even, zolang Blind maar geen linksback staat.
En een werker op het middenveld samen dus met Xavi en Frenkie voor de balans.

21 maart 2023 om 11:41

Als Jurrien Timber weer zijn topvorm terugkrijgt maakt hij ook wel kans op een plek achterin toch? Stefan de Vrij is voor Oranje wel een beetje over ben ik bang.

21 maart 2023 om 13:26

Nou, niet mee eens. Timber is voetballend top als verdediger en ook qua inschuiven, maar qua duelkracht (zeker doro de lucht) vind ik hem nog enorm kwetsbaar.

Hij verliest in mijn ogen nog veel te veel duels bij corners en vrije trappen bijvoorbeeld.

Ik zou wel eens een duo van De Ligt - Botman willen zien met een Frimpong en Aké als backs. Aké kan dan wat meer als LCV spelen en Frimpong weer iets meer als RM. Zo schuif je in balbezit op.

Van Dijk hoort ook te spelen, maar ik ben dit seizoen niet echt onder de indruk van hem. Verdedigd te vaak lafjes naar achter en heeft al relatief veel momenten gehad waarbij hij veel beter had kunnen ingrijpen. Niet gewend van hem. Is niet de Van Dijk van voor zijn blessure.

21 maart 2023 om 13:51

Op den duur. Nu kan hij niet tippen aan de genoemde verdedigers.
Was vergeten dat Nathan ook als 5 kan. Hij altijd als linksback.

21 maart 2023 om 13:24

Linksback zal Aké worden gok ik, met een aanvallendere back op rechts.
Altijd Dumfries is overigens ook overdreven in mijn ogen. Aanvallend brengt een Frimpong veel meer en met zijn snelheid kan hij voldoende corrigeren. Laat het ook al 2 jaar zien bij Leverkussen. Hoort momenteel, zeker op basis van vorm, te spelen t.o.v. Dumfries.

Virgil mag zijn vorm snel herpakken, anders zou ik gewoon eens Botman naar De Ligt proberen.

Stefan heeft ook de vorm dit jaar niet en speelt amper. Die gaat echt niet ''altijd op 3''.

Xavi en Cody eens, al kan je die ook wel wisselen nog van plek.

21 maart 2023 om 13:54

Je hebt gelijk Nathan kan ook op de 5. Hij daar dus.

Ik heb een zwakte voor denzel dus vandaar. Hij levert altijd in oranje. Onze tank. Frimpong ook een uitstekende back, maar dat vind ik van Geertruida ook.

Stefan speelt eigenlijk altijd wel prima in oranje. Maar onderling maar uitvechten met de rest.

Botman eens.

21 maart 2023 om 15:28

Dumfries op rechtsback ben ik het niet mee eens, Niet altijd. Als hij gewoon presteert, dan begrijp ik het. Maar nu speelt hij heel matig bij Inter en heb je ook nog een rechtsback niet geselecteerd die in absolute topvorm is met als argument dat hij ''te weinig in een viermans defensie heeft gespeeld''. Te bizar voor woorden. Op dit moment moeten Frimpong - de Ligt- van Dijk - Aké de achterste vier vormen. De Jong, Simons en Berghuis ook starten evenals Depay & Gakpo. Dan heb je nog twee posities die open staan; de plek naar de Jong op het middenveld en iemand onder de lat.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren