Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Verweij: ‘Volgens signalen is Ajax bezig met ontbinding van zijn contract'

Laatste update:

Ajax is bezig met de contractontbinding van Gerry Hamstra, zo stelt Mike Verweij in de voetbalpodcast Kick-off van De Telegraaf. Hamstra en Klaas-Jan Huntelaar werden na het onverwachte vertrek van Marc Overmars in februari 2022 aangesteld als technisch hart. Het tweetal werd bijgestaan door algemeen directeur Van der Sar. Heel succesvol bleken de zomerse aankopen van het tweetal nog niet. Verweij sluit daardoor niet uit dat dit op de korte termijn 'koppen gaan kosten'.

De Ajax-watcher van De Telegraaf begrijpt dat er kritiek is op het aankoopbeleid van Amsterdammers. “Feyenoord weet met veel meer beperkte middelen de spelers te halen die Ajax heeft gemist. Als je Dávid Hancko en Santiago Giménez ziet... Er zijn natuurlijk ook nog andere voorbeelden van spelers waarvan je denkt: had Ajax daar niet op moeten aanslaan? Je hoort nu ook de naam van Ramiz Zerrouki. Waarom is Ajax daar niet mee bezig als Edson Álvarez komende zomer vertrekt? Het kan dat ze hem niet goed genoeg vinden. Ze zijn nu met Tijjani Reijnders bezig. Dat vind ik misschien nog wel een betere speler, al zijn het naar mijn mening geen hele vergelijkbare spelers.”

Verweij sluit niet uit dat er de komende periode koppen gaan rollen: “Hamstra heeft de kans gehad om zich te profileren door een goede trainer aan te stellen en goede aankopen te doen. Als hij dat gedaan had, was hij waarschijnlijk wel technisch directeur geworden als opvolger van Overmars.” Het Algemeen Dagblad meldde vorige week maandag dat Julian Ward de nieuwe directeur voetbalzaken van Ajax moet worden. De Amsterdammers zouden inmiddels aanbeland zijn bij de contractonderhandelingen.

Ward, die momenteel nog werkzaam is als directeur bij Liverpool, wordt door Ajax gezien als dé topkandidaat. “Het is heel duidelijk dat Ajax bezig is met Ward”, zegt Verweij. “Ik denk dat het uiteindelijk wel consequenties gaat hebben. Dat óf Hamstra er zelf voor kiest om weg te gaan óf dat Ajax beslist dat het beter is dat hij vertrekt. Ik krijg wel meerdere signalen dat ze bezig zijn met de ontbinding van zijn contract.”

Volgens Verweij is het ook mogelijk dat Hamstra direct vertrekt bij de aanstelling van Ward. “Huntelaar is er ook nog. Wat heeft het voor zin als je tot 1 juli bij Ajax rondloopt en je eigenlijk helemaal geen slagkracht meer hebt, dan kun je net zo goed nu wegwezen.” Met Huntelaar wil Ajax wel door, zo stelt Verweij. “Ik begreep zelfs dat Huntelaar nu deels de verantwoordelijkheid krijgt over de scouting.”

Onder het bewind van Hamstra en Huntelaar trok Ajax afgelopen zomer Steven Bergwijn, Calvin Bassey, Brian Brobbey, Owen Wijndal, Francisco Conceição, Lorenzo Lucca (huur), Jorge Sánchez, Florian Grillitsch, Lucas Ocampos (huur, inmiddels vertrokken) en Ahmetcan Kaplan aan, terwijl Gerónimo Rulli afgelopen zomer van Villarreal werd overgenomen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als je 11 nieuwe spelers haalt waar (bijna) geen enkele speler dit seizoen een echte voltreffer is lijkt me dit niet meer dan terecht.

20 maart 2023 om 18:50

Zeker voor de bedragen die ermee gemoeid zijn…. Ook dan kan er eens een mispeer tussen zitten, maar met deze uitgaven zou Ajax nu natuurlijk al lang kampioen moeten zijn….
Europees (CL) is dat dan weer een ander verhaal, gezien de concurrentie

20 maart 2023 om 18:52

Potjes tegen Union waren ook lachwekkend met zo een begroting. Elke voetbalvolger met het bord op schoot had het beter gedaan dan Hamstra

20 maart 2023 om 23:50

Het is natuurlijk de fout van Van der Sar dat deze lichtgewichten überhaupt voor 120 miljoen moesten aankopen.

Van der Sar gaat echt over lijken. Iedereen voor de bus gooien om zelf te overleven. Of het nu Ten Hag, Hamstra of Schreuder is.

21 maart 2023 om 13:59

1 nunce op het collectief verketteren van Hamstra....spelers lijken beter als ze in een werkend team terecht komen met een duidelijke trainer(zie feyenoord aankopen).
Spelers lijken slechter en onzekerder als ze in een negatieve situatie terecht komen. Ik wil maar zeggen: Wijndal zit echt mijlenver van zn niveau dat ie jarenlang heeft laten zien bij AZ af.... Niet alleen Bassey speelt elke bal onzeker in de voeten van een tegenstander, Timber is ook geen schim meer van wie hij eerder was....
Dus ja, er is mijn inziens slecht ingekocht. Maar het lijkt nog slechter door de negatieve sfeer en gebrek aan teamgeest die er momenteel heerst bij Ajax.
Verder vind ik 1 ding nu ook gewoon bewezen. Wij als NLse clubs, moeten niet mee willen doen met het grote koopverhaal. Zelfs als je heel succesvol bent geweest financieel, zit je nog steeds in de categorie 20-30 miljoen te kopen. Dat is qua inkomsten NLse clubs al heel veel. Maar daar koop je nog steeds Europese subtop voor en eigenlijk dus ook vraagtekens: kijk Bassey , Kijk Bergwijn.
De zekerheidjes, gaan rechtsreeks naar de topclubs voor veel meer.
Daarom moet je gewoon veel minder aankopen, richten op goedkope groeilbriljantjes en eigen jeugd. Dat is ded enige way to succes.

20 maart 2023 om 19:16

Eringa moet de zaak saneren! Beginnen met Sar!

20 maart 2023 om 23:15

Precies. Van der Sar is hoofdverantwoordelijk in alle dossiers die fout zijn gelopen. Wil je hem vanwege zijn Ajax verleden houden? Dan alleen nog representatieve taken. B.v. het clubkostuum uitdragen. Wel met beperkte baardgroei als teken van mannelijkheid. Staat ook zo goed bij die falende CDA'ers';-)))

20 maart 2023 om 19:20

Ik twijfel nog steeds. Er is toch wel potentie. De technische staf gaat ook niet vrijuit vind ik. Warrig wisselbeleid en veel wisselende opstellingen….Steven Bergwijn: Veel te duur maar wel nog voordeel van de twijfel, Calvin Bassey: Veel te duur. Miskoop, Brian Brobbey: Voordeel van de twijfel, Owen Wijndal: Miskoop. Was echter wel gewoon international en aanvoerder van AZ, Francisco Conceição: Nog toekomst Lorenzo Lucca; Huur, Jorge Sánchez: Miskoop, Florian Grillitsch: Miskoop. Ook geen kansen gehad, Lucas Ocampos: Huur, Ahmetcan Kaplan: Voordeel van de twijfel. Zware blessure, Gerónimo Rulli: Goede aankoop

20 maart 2023 om 19:36

Hoe kan Grillitsch nou een miskoop zijn als hij geen kansen krijgt? Ik vond hem trouwens gewoon sterk spelen in de minuten die hij kreeg. Voor de rest wel met je eens

20 maart 2023 om 20:05

Ze zullen hem wel zien trainen mag ik aannemen? Ik ben het wel met je eens trouwens.

20 maart 2023 om 23:17

Rulli is een matige aankoop. Ze hadden die keeper van Benfica aan moeten kopen.

20 maart 2023 om 19:34

Ik vind het niet terecht. Hamstra en Huntelaar hadden 0 mandaat in hun functie. Niet dat ik het per se oneens ben met het laten gaan van Hamstra als Ward echt komt, maar niet als afrekening voor deze zomer.

Schreuder en z'n zaakwaarnemer eruit, Hamstra eruit en nu nog de man die de knopen doorhakt, Vd Sar. Het zou natuurlijk idioot zijn om iedereen te ontslaan die heeft gefaald behalve de man die bovenaan staat.

20 maart 2023 om 18:50

Ik ben dan eigenlijk wel benieuwd wie dan wel geschikt is. De meeste clubs hebben al moeite om een goede td te vinden.

20 maart 2023 om 18:56

Of te houden, soms ook een dingetje 😉

21 maart 2023 om 00:06

Ik denk dat Marc m zeker geen dingetje zal noemen...

20 maart 2023 om 18:53

Het verschil is dat van der Sar niet alleen gefaald heeft en ook in een zeer vervelende positie is gebracht door Overmars. Natuurlijk is hij ook verantwoordelijk maar het moet niet zo zijn dat iemand die jaren lang goed gefunctioneerd bij het eerste slechte seizoen er meteen uit moet.

Dat Hamstra weg moet lijkt me niet meer dan logisch. Hij was slechts iemand die de jeugd contracten regelede en heeft eerder nooit bewezen om op zo'n positie te komen.

20 maart 2023 om 19:02

Ik zou persoonlijk ook liever iemand anders zien op die positie in plaats van van der Sar, wellicht kan hij de keepers gaan trainen? Zou in ieder geval wel een rol voor hem zien in de toekomst van Ajax, maar dit experiment is toch wel mislukt inmiddels.

Vooral het laten aanblijven van Schreuder heeft mijn vertrouwen in hem toch wel geschaadt.

20 maart 2023 om 19:07

Van der sar heeft in zijn hele tijd bij Ajax echt heel veel fout gedaan, en ik denk dat overmars heel veel heeft verbloemd. Ik noem bijvoorbeeld het dossier nouri wat echt verkeerd is aangepakt, niet luisteren naar bosz toen hij verandering wilde. Half jaar later keizer en Bergkamp op non actief moeten zetten. Ook duurde het veel te lang voordat hij voor de camera kwam toen alles met overmars zich afspeelde. Hij liet ten hag alles voor hem oplossen in de media toen.Tuurlijk ik het logisch dat je fouten maakt als je er zolang zit, maar hij heeft echt wel heel veel dingen verkeerd aangepakt. Hij laat zich zien als het goed gaat, maar als het fout gaat speelt hij verstoppertje. Dat hoort niet bij een algemeen directeur.

20 maart 2023 om 19:19

En wat dacht je van Promes?

20 maart 2023 om 19:40


@pascal, maar zijn kindje de conference legeau was een meester zet. NL punten binnen harken en hoppa 2 CL plekken.

20 maart 2023 om 18:54

Naja doen ze in de politiek ook met Rutte...

20 maart 2023 om 19:03

Het lijkt mij onzin om vd Sar te ontslaan nadat hij jarenlang prima werk heeft verricht en door het gedrag van Overmars en het slechte jaar wat er nu gaande is ineens onslag moet krijgen.
Vd Sar kan wat mij betreft blijven.

20 maart 2023 om 19:36

Daar hoeft Sar ook niet voor weg van mij. Wat ik kwalijker vind is dat hij zo onzichtbaar is als er problemen zijn. En als ie dan een keer wel voor de camera staat, dat het helemaal nergens op slaat, hij ziet eruit als een konijn in de koplampen. Dat kan gewoon niet als directeur

20 maart 2023 om 19:40

Grappig dat het voor zoveel niet duidelijk is dat Sar heeft gefunctioneerd in de schaduw van een sluwe bestuurder als Overmars en het presteren van een toptrainer als ten Hag. Ik weet zeker dat menig oud-voetballer moeiteloos vd Sar zijn inbreng hadden overtroffen in die periode. Maar vooruit: Welk prima werk en concrete opbrengsten van Ajax heb je het nu over, die primair aan vd Sar toe te schrijven zijn? Echt van vd Sar.

20 maart 2023 om 19:35

Volledig mee eens. Dit signaal hoor je veel te weinig binnen Ajax en supporters.

Er wordt voornamelijk primair afgegeven op de poppetjes die zijn neergezet. Maar naar mijn mening wordt meer en meer duidelijk dat vd Sar en geamankeerde rvc direct vanaf vertrek van Overmars in praktisch alles verkeerde keuzes hebben gemaakt. En zoals we weten vinden mensen die op het pluche zitten het vaak ingewikkeld zelf ook consequenties te verbinden aan slechte prestaties.

Tijd dat dit binnen Ajax zsm op alle niveaus luid en duidelijk kenbaar wordt gemaakt. Ik vrees anders jaren aanmodderen en afbraak van wat de afgelopen 5 jaar is opgebouwd.

20 maart 2023 om 19:38

Die vind ik te simplistisch. Vd Sar stelt geen technisch directeur aan, dat doet de RvC. Als alles draait binnen Ajax zoals het zou moeten, zie je vd Sar ook niet veel. Maar doordat overmars weg ging, werd het plotsklaps een zooitje omdat je hart eruit haalde (voetbaltechnisch gezien). De RvC had mijns inziens veel beter en kordater moeten optreden.

20 maart 2023 om 19:47



Simplistisch?

Er staat gewoon Sar én RVC in mijn reactie. Vind Sar niet als enige verantwoordelijk, maar wel onderdeel van.

Je kant 't ook omdraaien en niet alles enkel bij rvc leggen. Dat is even makkelijk.

Terug bij mijn eerste punt. Overmars heeft imo de boel bij elkaar gehouden, samen met ten Hag. Het is gebleken dat Sar als AD geen toegevoegde waarde heeft als het gaat stormen binnen Ajax en daarmee ongeschikt in mijn ogen.

Een AD die je niet ziet als het goed draait en ook niet ziet als het slecht draait?? Je hebt iig een interessante kijk op functie van AD.

20 maart 2023 om 20:34

Of je ziet dat de interne organisatie heel blij met Vd Sar is. Niet dat ik vind dat hij foutloos is, maar veel mensen zonder verstand van zaken verwijten Vd Sar van alles en nog wat , ook waar hij niet voor verantwoordelijk is. En alles wat goed ging in het verleden, dat vinden ze niet toekomen aan Vd Sar. Dat vind ik niet juist.

20 maart 2023 om 22:13

Je zegt 'alles wat goed ging'. Wat ging er allemaal goed door hem? Wat ik elders ook al vroeg: Benoem dan die resultaten die hij concreet heeft geboekt voor Ajax? Ik weet bijna zeker dat een serieus/correct/concreet antwoord uit gaat blijven...

20 maart 2023 om 23:28

Wat dacht je van de hele organisatie neerzetten samen met overmars. Overmars op technisch beleid en Vd Sar de rest. Organisatie staat als een huis. Dan heb ik het niet over de bestuursfuncties (daar gaat hij niet over), maar de hele organisatie. Diezelfde organisatie waar iedereen dolblij is met Vd Sar aan het roer.

20 maart 2023 om 21:24

Zolang die hockeyer en al die andere bobo’s er nog zijn, valt de opvolger vroeg of laat ook.

21 maart 2023 om 01:53

Dus vd sar moet volgens jou vertrekken voor zaken waar hij niet verantwoordelijk voor is. Klinkt inderdaad heel logisch.

Het lijkt me goed dat ze andere mensen op die positie zetten, al kan je je vraagtekens zetten bij het aanblijven van vd Sar. Ik denk dat hij de schimmel is in de organisatie die alles en iedereen onder hem besmet. Waarom hij aanblijft is mij echt een raadsel.

20 maart 2023 om 18:49

Hij heeft met Overmars de club heropgebouwd. Sinds zijn komst is dit sportief het eerste echt mindere jaar. Financieel is het een rechte lijn omhoog en het is als je de verhalen hoort een aardige integere man en een echte Ajacied.
Ik snap niet dat mensen hem na alles wat hij voor Ajax heeft gedaan afrekenen op een minder seizoen.

20 maart 2023 om 18:58

Is ook gewoon dom gezwets.

20 maart 2023 om 20:03

Hij heeft met Overmars de club heropgebouwd? Nee, hij heeft aan de hand van Overmars en ten Hag mee mogen figureren.

Word nou eens behalve 'echte Ajacied' en 'integere man' (zijn er denk ik wel 80.000 van in NL) concreet over wat de directe verdiensten van vd Sar geweest zijn bij Ajax? En dan dus niet dingen die voor 95% aan anderen toe te schrijven zijn...

20 maart 2023 om 20:37

Hij heeft als commercieel directeur alle records verpulvert met de Ziggo en Adidas deals. De omzet is ruim verdubbelt sinds zijn aantreden als algemeen directeur. Ajax is in diezelfde periode als AD begonnen met twee tweede plaatsen en daarna vier keer eerste. Ik las hier dat hij een flinke vinger in de pap had bij de conference league. Hij heeft de uitgaande recordtransfers van Martinez en Antony afgerond.

En dat allemaal in een periode met een grensoverschrijdende td. Een speler die iemand neersteekt, corona etc.

En dat zijn de dingen in de media die bij mij naar boven komen.

20 maart 2023 om 20:37

En jij ben natuurlijk overal bij geweest 🤣 lekker makkelijk oordelen uit je luie stoel

20 maart 2023 om 20:38

@DavidDC: je begint jezelf hier wel een beetje belachelijk te maken. Al het goede komt van Overmars en Ten Hag? Ten Hag kwam later dan Vd Sar he? En hoe komt het dat het personeel zo blij is met Vd Sar? Is dat ook door Overmars en Ten Hag? Prima om te benoemen wat hij niet goed heeft gedaan, maar je bizarre hetze is lachwekkend.

20 maart 2023 om 19:18

Maar je kan toch niet altijd een voltreffer hebben? Het was lastig om een TD te vinden. Dus gingen ze voor H2. Dit pakt slecht uit dus schopt hij er weer eentje uit. Geprobeerd met een trainer, die uiteindelijk niet voldeed. Waar iedereen nog aan het beging niet al te negatief over was. Ook mede door Van der Sar is Ajax zoveel gegroeid. Het is wachten hoe hij de komende periode aanpakt. Als het wederom slecht gaat dan zou ik het zeker overwegen. Maar na een keer niet.

20 maart 2023 om 19:41

Waarom nou weer dat soort taalgebruik. De schimmel?? Kom op man, we hebben het over een rasajacied die zowel op als naast het veld voor de club gedaan heeft. Kritiek is prima, maar een beetje respect graag.

20 maart 2023 om 20:36

U bent duidelijk geen mycoloog, je hebt geweldige schimmels, zonder schimmels was ons leven op aarde totaal onmogelijk. Een beetje respect voor schimmels graag.

Maar goed, excuses als ik je voor het hoofd stoot. Ik zocht een beeldspraak voor iets dat zijn omgeving besmet. Ik vond schimmel nog best netjes.

21 maart 2023 om 09:45

Denk dat je weinig mycologen hier gaat vinden.

Tsja, prima. Dit is wel het moment om eens daadkrachtig te zijn zonder echt onrust te veroorzaken. Het seizoen zit er eigenlijk gewoon op.

20 maart 2023 om 18:49

Seizoen zit er op??? Je zit nog in de beker en die 2e plek moet je gewoon pakken. Er is nog genoeg om voor te spelen. Wat een onzin zeg

20 maart 2023 om 18:51

Ik zie Ajax niet winnen in de Kuip. Dus beker avontuur gaat ook niet lang meer duren imo.

20 maart 2023 om 19:07

Dat kan Ajax prima winnen. Deze partij is altijd een partij op zich en voor Ajax is de beker ogenschijnlijk belangrijker dan voor Feyenoord. Ajax kan daar gewoon door hoor

20 maart 2023 om 19:54

@messibazoer natuurlijk maar het is nu echt een tussenseizoen geworden en kan je makkelijk nu doorpakken zodat je komend seizoen in ieder geval niet weer in heetst van de strijd hoeft in te grijpen.

21 maart 2023 om 02:00

Het seizoen zit er voor ons op. 2e plek halen is noodzakelijk voor Cl en het winnen van de beker is een troostprijs voor ons.

Ben ontzettend benieuwd naar Ward. Qua naam is hij natuurlijk een fantastische keuze maar ik hoop dat er vooral ook naar de jeugdopleiding gekeken wordt.
Juist afgelopen transferzomer laat zien dat qlles wat van buitenaf komt niet per definitie beter is.

20 maart 2023 om 19:18

Schijnt een groot netwerk te hebben en heeft L.pool weer op de rails gezet. Heb er vertrouwen in. Hamstra en KJH zijn Tenisch managers die hebben lang niet de bevoegdheid van een Technisch directeur. Hamstra is gehaald als assistent van Overmars en blijkbaar is hij nu overbodig geworden.

wat een zooitje zeg. gelijk in paniek handelen na een nederlaag..... wanneer is het daar nou eens rustig?? het lijkt FC Groningen wel. Mvg.

20 maart 2023 om 18:51

Niet na een nederlaag, na een bijna zeker gemist kampioenschap en kijkend naar de eigen middelen vs de middelen van je concurrentie….

20 maart 2023 om 18:54

Gelijk in paniek? Dit heeft niets met die nederlaag te maken maar met de komst van Ward vriend. Je kan niet 3 mensen voor die positie hebben he

20 maart 2023 om 18:57

Hallo Klaas, in Amsterdam is het altijd onrustig als de prestaties tegenvallen. En de resultaten vallen al meer dan een half jaar tegen. Dat hoort niet bij een topsportklimaat. Op een gegeven moment moeten er dan moeilijke beslissingen worden gemaakt. Vooral als Ajax verliest tegen de aartsrivaal. Dat gebeurt wel vaker in grote organisaties, dus zo gek is dit niet. Mijn verwachting is dat het pas rustiger zal worden als er weer resultaten worden behaald. De vergelijking met Groningen is leuk gevonden. Alleen klopt die parabel niet, omdat Groningen op dit moment strijdt tegen degradatie. Hopelijk is je vraag hiermee beantwoord. Groet, Henk.

Werd tijd. Nu nog Flappie van der Sar eruit voor Kinsbergen. Ward komt er ook bij. Dan alleen nog een nieuwe trainer voor komend jaar, en een voetbalman in de RvC (kwestie van weken).
Dan zijn we eindelijk van al die interims af, en is er hopelijk weer sprake van beleid.

20 maart 2023 om 19:02

Trainer in gedachte? Wie zie je graag komen?

20 maart 2023 om 19:11

Ik gun Bosz een tweede kans, met beter materiaal en meer mogelijkheden dan in 2017. Dan kan ie ook eindelijk afrekenen met dat kinderachtige riedeltje dat ie geen prijzen pakt (alsof zijn clubs zo succesvol zijn geweest). Marcel Keizer als assistent, misschien Heitinga ook wel als ie dat wil. Beetje Cruijff-gehalte terugbrengen.

Out of the box denken is ook prima, heb het alleen niet zo op Britse trainers, maar wie weet heeft Ward interessante ideeën.

20 maart 2023 om 19:15

Zou Bosz ook graag zien komen. Verder kan ik niet echt een Nederlander bedenken ook, wat geen vereiste is maar toch wel fijn haha.

Heitinga heeft een contract van 2,5 jaar getekend als assistent, die blijft er sowieso bij denk ik.

Ook mijn gedachte. Hoop niet dat we straks ineens bijvoorbeeld Lampard voor de groep hebben staan.

Zou wel gaaf zijn als hij een Tuchel oid weet te strikken, maar dat is onmogelijk ben ik bang

20 maart 2023 om 19:18

Iemand als Eddie Howe kan interessant zijn. Laat ik meteen duidelijk maken; niet Eddie Howe zelf die komt natuurlijk nooit vanaf Newcastle maar er zijn best modernere Britse trainers te vinden. Heb goede verhalen gehoord over Gallardo, dat lijkt me wel interessant. Bosz zou ik niet vreselijk vinden met wat hij eerder liet zien, al zou ik eens iets willen zien 'out of the box'. Wellicht een poging wagen bij Luis Enrique? Geen club, gaat hand in hand qua speelstijl van Ajax en als hij bij AS Roma wilde coachen is het huidige Ajax wellicht ook nog wel mogelijk. Sowieso eens kijken bij wat grotere namen als je een stap wilt zetten als club naar standaard de beste 16 van Europa.

20 maart 2023 om 19:11

En toch heeft Ajax met vd Sar aan het roer een enorme groei doorgemaakt. Dat moet je niet vergeten. Tuurlijk is hij onhandig af en toe, zeker voor de camera, stoor ik me ook aan maar is geen ramp. Overmars en Ten Hag worden altijd geprezen maar vd Sar heeft ook een enorme inbreng in hun succes gehad. Wat mij betreft verdiend vd Sar wat meer waardering voor wat hij heeft bereikt afgelopen jaren.

Typisch hoe ze nu weer in Amsterdam denken.. Ajax wordt geen kampioen, dus dan maar het technische hart ontslaan, want die hebben gefaald.. echt zo’n onzin weer, altijd maar met een vinger naar iemand anders wijzen… zijn ze goed in, in Amsterdam…

Ajax heeft gewoon pech dit seizoen, het zit een keer niet mee.. kan gebeuren… volgend jaar wordt je gewoon kampioen met deze selectie hoor..

20 maart 2023 om 18:55

Snappen mensen nou echt niet dat dat gewoon te maken heeft met de komst van Julian Ward? Wat moet Hamstra daar dan nog?

20 maart 2023 om 19:23

Hij was toch gehaald als assistent van Overmars. Heeft Ward geen assistent nodig ?

20 maart 2023 om 19:40

Klopt, dat wordt Huntelaar

20 maart 2023 om 18:55

Wie wijst er nu naar wie? Ajax wijst naar zichzelf? Mogen we ook niet meer de schuld bij onszelf zoeken?

20 maart 2023 om 18:55

Je snapt er niet heel veel van zo te zien. Als je 11 aankopen doet waar er geen een van een meerwaarde blijkt. Dan heb je gigantisch gefaald als technisch hart. En dat terzijde Hamstra was aangesteld als interim directeur voetbalzaken tot er een opvolger van Overmars was gevonden. Daarin is Hamstra niet goed genoeg gebleken dus terecht dat ze voor een ander gaan. “Altijd met een vinger wijzen zijn ze goed in in Amsterdam” ook een zin die nergens op slaat. Kinderachtig.

20 maart 2023 om 18:56

Ja is toch de fout van het technische hart? Al je zoveel spelers koopt en niets rendeert…
Pech dit seizoen? Zoveel uitgeven en zoveel verliespunten is geen pech maar onkunde.

Met het materiaal wat op het veld staat moet gewoon beter gepresteerd worden punt uit. Tuurlijk moet hij ook wel ontslagen worden want hij heeft er een potje van gebakken en een club als Ajax moet op elke (ook functionele) positie streven naar de beste. Maar om nu te doen alsof het allemaal zijn schuld is vergroot het probleem alleen maar. Door eerst Schreuder zo lang te laten aanmodderen, en hem vervolgens te vervangen door John Heitinga, die bij Jong Ajax al liet zien geen top coach in de dop te zijn is het van kwaad tot erger gegaan. Juist als het team minder is dan voorgaande jaren heb je een topcoach nodig die spelers boven hun zelf uit laat stijgen, om het verlies in kwaliteit te compenseren. Toen Heitinga kwam was alles nog mogelijk, je zat nog in de Europa League, en je had de titel nog zo goed als in eigen hand. Ook gister ligt het niet aan het spelersmateriaal dat je niet van Feyenoord wint in eigen huis, een top coach trekt deze wedstrijd over de streep, en een flapdrol geeft het zo uithanden, mede door onbegrijpelijke wissels, en een onbegrijpelijke formatie switch.

Zou ik wel van opkijken. Hij is toch verantwoordelijk voor een aantal fenomenale topaankopen, als ik Ajaxsupporters op vz mag geloven. Dit is toch de man die vedette Calvin Bassey naar Nederland heeft gehaald. Laat hem maar lang blijven.

Alles valt en staat bij een goede trainer. Die heeft Feijenoord wel. Als het team niet klopt komt een Kudus ook niet uit de verf. Die was de absolute sterspeler geweest bij Feijenoord. Omdat hij dan wel in een goed team speelt. Ajax is gewoon geen team op dit moment.

Als je dat lijstje van spelers ziet en wat er voor betaald is, ongelooflijk eigenlijk. Tel daar nog een totaal mislukte hoofdtrainer bij op en je hebt echt keihard gefaald als technisch verantwoordelijke. En dat allemaal in 1 transferperiode, bizar. En dan ook nog dat rare gedoe met die Malenovic. Tenzij Hamstra terug wil naar zijn vorige functie, anders is het wel klaar lijkt mij. Veel duidelijker kun je niet laten blijken dat je het niet in de vingers hebt om td te zijn met een groot budget. Ward is in ieder geval iemand met de juiste ervaring en contacten, zie dat wel zitten.

20 maart 2023 om 19:10

Hoeveel vd dingen kun je hem aanrekenen? Brobbey en Bergwijn was allang bekend dat die ze van plan waren die te halen. Dat hadden Overmars en ten Hag waarschijnlijk ook gedaan. Bassey en Sanchez zijn redelijke miskopen, vooral de 2e bakt er niets van.
Wijndal ook niet zo onlogisch, had ook meer van hem verwacht. Conceicao lijkt me een goede aankoop! Kaplan moet de toekomst nog uitwijzen.

20 maart 2023 om 19:23

No way dat Overmars 30m+ voor Bergwijn had betaald. Brobbey wel met je eens, die prijs was er altijd wel ongeveer uitgekomen denk ik met de contractduur die hij daar nog had. Bassey ook veel te duur maar als sloper zie ik daar wel potentie in. Sanchez.....dat is echt de slechtste back die ik ooit gezien heb, doe mij Atouba maar. Wijndal had niemand verwacht dat hij zo ver ondermaats zou zijn, daar ben ik echt van geschrokken. Geen schim van de speler bij AZ. Chico inderdaad goed en Kaplan kunnen we niks van zeggen.

20 maart 2023 om 19:36

Is makkelijk zeggen, maar Overmars heeft hem zo'n 2 keer proberen te kopen en of je hem nou voor 25 miljoen of voor 30 miljoen haalt maakt voor de discussie niet zo veel uit en voor de financiën ook niet eens veel voor Ajax.

Eerlijk is eerlijk, als ten Hag was gebleven was Ajax nooit zo ver teruggezakt en was er waarschijnlijk veel minder kritiek op de huidige aankopen. Nu zijn bijna alle spelers gewoon een paar procent minder. Uiteindelijk zijn er gewoon teveel uitgaande transfers geweest en een coach en de td weg, was gewoon teveel van het goede.

Achja een seizoen dat wat minder loopt kan toch altijd. Veel spelers zijn voor heel veel geld verkocht. En de nieuwe spelers moeten even wennen. Geen paniek

Ja het aankoopbeleid heeft gefaald, maar je kunt bij Ajax ook niet met spelers als Giménez komen aanzetten. Dat is een leuke spits voor Feyenoord, maar past totaal niet in de speelstijl van Ajax. Hancko is een degelijke verdediger en beter en vooral goedkoper dan Bassey, maar verder ook niet echt bijzonder natuurlijk.

20 maart 2023 om 19:12

Haller past ook niet in de speelstijl van Ajax, heeft uiteindelijk ook uitstekend gepresteerd. Hancko zou overigens bij Ajax zeer goed meedraaien ben ik van overtuigd.

20 maart 2023 om 19:26

Maar wat past wel in de speelstijl van Ajax dan? Ik vind een Bassey ook totaal niet passen. Dan heb ik liever een solide verdediger die dat tenminste wel kan dan een brede wildebras die echt me meer en meer verbaasd en het onbegrijpelijk vind dat daar meer dan 20 miljoen voor neergelegd is.

20 maart 2023 om 19:33

Kan Hancko dan met 60 meter in zijn rug verdedigen? Mijn gevoel is dat als je die bij Ajax neer had gezet deze CL campagne hij zo niet nog harder door het ijs is gezakt dan de rest van onze verdediging.

20 maart 2023 om 19:42

Volgens mij staat hij bij Feyenoord ook niet de hele tijd voor zijn eigen 16. Hij is in ieder geval snel genoeg om het te kunnen belopen naar mijn mening. Voetballen kan hij ook gewoon erg goed in de passing sowieso sterker dan Bassey en heeft ook een betere techniek dan Bassey maar dat is niet heel moeilijk.

20 maart 2023 om 21:31

Wat denk je dat hij doet bij Feyenoord?

Dat zou goed nieuws zijn. Die man heeft er mede voor gezorgd dat er een bak ellende is aangetrokken waar je de komende jaren nog last van gaat hebben.
Ook Huntelaar is hier schuldig aan, maar het is moeilijk om hem veel te verwijten aangezien hij pas net in zijn funtie zit.

Nu moet je natuurlijk ook wel zeggen dat de spelers die Feyenoord gehaald heeft allemaal voltreffers bleken te zijn en Ajax in een vijver heeft gevist waarvan je had verwacht dat ze mee konden. De transfers van Feyenoord hadden net zo goed kunnen mislukken maar hadden het geluk dat ze stuk voor stuk pareltjes zijn en prima passen. Dat is knap maar geloof me dat gaat ze nooit volhouden die voltreffers. Ajax had dat in het begin ook maar zoals zovaak zie je als er (veel) geld beschikbaar is gaan ze ermee smijten en dat is nooit een succes. Hopen dat Ajax toch weer teruggaat naar de scouting en eigen jeugd en met alle respect die net niet dure aankopen lekker laat zitten. En gewoon doorselecteren als de volgende trainer er niets mee wil doen dan maar je verlies pakken maar niet eeuwig blijven proberen.

20 maart 2023 om 19:49

Persoonlijk heb ik het idee dat de succestreffers van Feyenoord ook vooral te danken waren aan Arnesen. Dat vind ik een geweldige TD.
Echter nu Arnesen weg is/gaat, moet ik nog maar zien of Feyenoord deze succestreffers kan blijven maken.

20 maart 2023 om 20:03

Afgelopen zomer heeft Te Kloese de transfers zowel inkomend als uitgaand afgehandeld en volgens mij is dat een succes gebleken. Ik heb daarom vertrouwen in de komende transferperiode.

We moeten niet vergeten dat Hamstra niet gehaald is om het beleid uit te zetten. Onder Overmars begonnen er op een gegeven moment wel erg veel spelers transfervrij te vertrekken; Onana, Mazraoui, Brobbey naast nog een lading jeugdspelers.

Hamstra zijn rol was om als rechterhand van Overmars daar op te focussen. Door het vertrek van laatstgenoemde is Hamstra echter opeens verantwoordelijk geworden voor het gehele technisch beleid. Een rol waar hij nooit voor gehaald is, noch echt geschikt voor is.

De beste oplossing zou zijn gewoon een nieuwe ervaren TD aan te stellen komende zomer. Daarvoor hoeft Hamstra niet te vertrekken, die zou gewoon in zijn oorspronkelijke rol verder kunnen als rechterhand met zijn voornaamste functie de contractsituaties in de gaten te houden.

Dit seizoen is niet goed gegaan. Iemand moet er verantwoordelijk voor worden gehouden.

Ocampos, Bassey voor veel geld die niet goed genoeg mee kan voetballen, Brobbey voor veel geld die eigenlijk teveel en over is.

Maar vooral degene die zich hard heeft gemaakt voor het aantrekken van Schreuder, dat is wmb de hoofdverantwoordelijke van dit seizoen. Dat had je op voorhand al niet moeten doen. Iemand die als hoofdcoach overal maar betrekkelijk getalenteerd bleek tr zijn, en die dan aanstellen bij ajax..

Van der Sar moet 100% aanblijven. Als nu ook nog eens de kop eraf trekt zijn we nog een paar seizoenen aan het weggooien. Grootste probleem is gewoon dat Overmars en Ten Hag tegelijk weg zijn gegaan. Er moet snel een sterke TD aangesteld worden. En daarna proberen een zeer goede trainer te halen. Want ben er na laaste jaren ETH en Slot bezig te zien echt van overtuigd dat er bizar grote verschillen zitten in kwaliteit van trainers op hoogste niveau. Als je dat vergelijkt met Schreuder, Heitinga, RVN... man man.. maaar misschien dat Erik en Arne wel super toptrainers blijken te zijn straks en is het lullig om anderen er mee te vergelijken 😄

Beetje onzinnig om hem gelijk te ontslaan. Hij was gehaald als rechterhand van Overmars en werd opeens naar voren geschoven als hoofdverantwoordelijke omdat Van der Sar geen TD heeft aangesteld. Had hem er lekker bijgehouden als rechterhand van de nieuwe TD. Als Hamstra wordt ontslagen mag Van der Sar ook gewoon vertrekken. Ook hij heeft er een puinhoop van gemaakt en is in mijn ogen de hoofdverantwoordelijke voor dit seizoen.

Yes! Wegwezen met die man. Huntelaar ook trouwens. Nou Edwin er nog uitgooien want hij zit een fatsoenlijke TD in de weg.

De grootste fout was het aanstellen van Schreuder. Dat heeft zoveel punten gekost. Met een normale trainer had Ajax normaliter aardig wat punten los gestaan. Nu werd tegen allerlei zwakke broeders uit het rechterrijtje punten verloren. Maar goed, misschien is dit wel het begin van de grote schoonmaak!

Bassey: Geen Ajax speler
Bergwijn: Gefaald
Grillitsch: Gefaald
Conceicao: Leuk voor de toekomst
Kaplan: was deze nou echt nodig
Sanchez: Gefaald
Wijndal: Gefaald
Brobbey: Gefaald
Lucca: nog wel handig als pinchhitter maar krijgt te weinig kansen.
Rulli: er waren betere opties

Wie heeft die gasten gescout?
Allemaal eruit!!! En vd Sar ook.
Hamstra zat er voor de jeugd.. had die lekker door laten stromen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren