Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Zaakwaarnemer helpt ‘fabeltje’ over Joey Veerman en PSV uit de wereld

Laatste update:

Het eindstation van Joey Veerman ligt niet bij PSV. Dat bezweert Nikkie Bruinenberg, de zaakwaarnemer van de Volendamse middenvelder, in gesprek met Voetbal International. Verhalen over Veerman die het wel goed zou vinden om bij een topclub in Nederland te eindigen, worden door Bruinenberg naar het rijk der fabelen verwezen.

De zaakwaarnemer van Veerman merkte dat er een beeld over zijn cliënt ontstond dat niet klopte. De Volendammer zou er geen problemen mee hebben als PSV zijn eindstation zou zijn. "Er werd weleens beweerd dat hij het wel prima vond, als hij gewoon bij een Nederlandse topclub zou eindigen", stelt Bruinenberg tegenover VI. "Dat is dus een fabeltje. Joey heeft echt de ambitie om op termijn door te gaan."

Beeldvorming is iets waar Veerman en zijn entourage het vaker over hebben gehad. "Ik probeer wel te vertalen naar hem wat ik over hem hoor op de markt. Dus wat clubs van hem denken. Terecht of niet, daar heb je als speler wel mee te maken. Voetbal is namelijk ook veel beeldvorming. Data kunnen misschien vertellen dat je goed presteert, maar als scouts op de tribune zitten en ze zien je vooral met je hand omhoog staan als er wordt verdedigd, dan kan dat ze aan het twijfelen brengen."

Bruinenberg heeft het idee dat de middenvelder daar naar geluisterd heeft en nu meer bezig is met hoe hij overkomt op anderen. "Dit zijn zaken waar we het vooral over hadden toen we het gevoel hadden dat hij na Volendam toe was aan een volgende stap. Daar moet je misschien wel iets mee, zei ik dan. Misschien dat hij zich weleens afvroeg waar ik het over had, maar achteraf heeft hij er wel degelijk wat mee gedaan."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Veerman zal nooit de absolute top bereiken, maar elke voetballer wil toch eens cashen in Engeland bijvoorbeeld? Die gaat echt nog wel een keer weg.

9 maart 2023 om 14:51

Haha fijn dat je dat nu al weet. Veerman heeft bij vlagen echt wel laten zien een hoog niveau aan te kunnen tikken. Als hij doorgroeit met PSV kan hij nog weleens verrassen. Zit niet voor niets bij Oranje.

9 maart 2023 om 14:52

@pieterpost.

Hier zegt Bassie voor de verandering toch niets geks?

Het is een prima speler maar de absolute top is toch echt wel te hoog?

9 maart 2023 om 15:02

Wat is daar zo gek aan? Ik bedoel spelers kunnen altijd blijven door groeien, maar hij is al weer 24 tegen die leeftijd zie je bij 9/10 jongens wel of xe dat potentieel hebben

9 maart 2023 om 15:08

Hier zegt Bassie voor de verandering toch niets geks?

Oneens.

9 maart 2023 om 15:15

Dus je vind zelf nu dat je wel iets geks zegt?

Aparte vogel ben je

9 maart 2023 om 15:19

Denk jij dat hij dat zegt?
Ik denk dat Bassie het vooral om de woordjes 'voor de verandering' te doen was. Nietwaar Bassie??

9 maart 2023 om 15:20

Dat maakt het niet minder waar

9 maart 2023 om 15:21

Je weet het nooit met die clowns van tegenwoordig :P

9 maart 2023 om 15:25

Ja de absolute top denk ik wel, maar een mooie Europese subtopper kan denk ik best wel. Hij geeft soms passes waar je u tegen zegt.

9 maart 2023 om 15:27

Daar ben ik het wel mee eens.

Maar ik dacht even dat je erop doelde dat hij het wel in zich had om de absolute top te bereiken.
Ik denk daarbij aan een Kroos, Modric, Xavi, Iniesta etc.

9 maart 2023 om 15:35

Nog steeds mee oneens hoor. Ook in de subtop ligt het tempo net iets te hoog voor Veerman denk ik. Dat baseer ik puur op de europeese wedstrijden die PSV met Veerman gespeeld heeft. Handelingssnelheid ligt niet hoog genoeg en in de omschakeling ziet het er bijna lui uit. Daar kom je op een niveautje hoger echt niet mee weg.

9 maart 2023 om 15:40

Wat niet is kan nog komen.
Maar handelingssnelheid heb je niet zomaar aangeleerd.

Ik zie hem zelf eerder belanden bij een middenmoter in spanje. Denk dat het spaanse voetbal hem ook het beste ligt.

9 maart 2023 om 15:43

Hij heeft wel de passing maar niet de handelingssnelheid om de top te halen. Met de mentaliteit van een de Roon of Koopmeiners had hij nog wel een stap omhoog kunnen zetten maar hij blijft een beetje te slap voor de Serie A of Premier League denk ik.

9 maart 2023 om 15:46

"zit niet voor niets bij Oranje." Dit vind ik een gewaagde uitspraak.

9 maart 2023 om 16:59

Haha soms moet je een beetje risico nemen Tja, aan de andere kant presteren Koopmeijners en de Roon amper in Oranje. Daarbij zie ik Veerman ook wel meedraaien bij Atalanta.

Qua passing doet hij niet veel onder aan die van Kroos😉 Maar ja je moet ook maar net goed terechtkomen in een team en je op je plek voelen. Kwestie van maatwerk voor sommigen.

9 maart 2023 om 14:51

Veerman in Engeland? Dat zie ik echt nooit gebeuren. Het tempo in de ED is het hoogste wat hij aan kan. Mooie en prima voetballer voor in de ED. Wanneer het een tempootje hoger gaat, kan hij zijn passjes niet meer geven. Ik denk eigenlijk dat dit de top is voor Veerman, omdat ik zijn balbehandeling en snelheid van handelen niet zie verbeteren.

9 maart 2023 om 14:53

Zelfs daar kan je op trainen. Ik zie Veerman zeker nog een stap maken naar de Premier League. Hij moet constanter worden.

9 maart 2023 om 14:54

Dan wel bij subtop natuurlijk, voor de top in Engeland komt die duidelijk te kort.

Misschien past die met z'n techniek nog wel beter in Spanje.

9 maart 2023 om 14:57

Inmiddels zou dat toch na twee jaartjes PSV verbeterd moeten zijn, maar ik zie totaal geen verbetering. En daar is voor een deel op te trainen, maar inzicht combineren met snelheid en actie intelligentie is ook een bepaald talent wat je moet hebben.

9 maart 2023 om 14:58

@oenieboy,

Klaassen heeft ook in Engeland gespeeld die heeft nog een tempo dat 3x lager ligt. Propper heeft het ook goed gedaan al denk ik wel dat hij verdedigend sterker was en meer box to box. Er zal echt wel een keer een club uit de pl komen of hij daar dan nog gaat slagen is een 2e natuurlijk, grote kans dat hij ook mislukt zoals Klaassen.

9 maart 2023 om 15:07

Klaassen kon het niveau in Engeland ook totaal niet aan. En die compenseert nog een hoop met drive en loopvermogen....kwaliteiten die ik in Veerman nog niet heb kunnen ontdekken.

Ik vind het jammer dat die zaakwaarnemer deze uitspraken doet. Het zou Veerman imo sieren als hij het prime vindt om bij PSV (Of iig dat niveau) te blijven. Dat is denk ik namelijk precies zijn niveau. Z'n verdedigende taken voert hij niet of slecht uit en hier in NL is hij nog net goed genoeg dat andere spelers dat voor hem willen oplossen. Die status gaat hij in het buitenland vrees ik nooit krijgen. Dus Joey, blijf lekker bij PSV of nog beter, kom naar Rotterdam. Maar ga asjeblieft niet naar het buitenland. Als echte Volendammer is Brabant of Zuid Holland toch al buitenland genoeg?

9 maart 2023 om 15:19

@eindtovenaar10 - Dat kan, maar daar moet je op jonge leeftijd mee beginnen en zelfs dan zit er een limiet op hoe sterk je dat kunt verbeteren. Veerman is weliswaar relatief jong, maar op 24-jarige leeftijd gaat z'n handelingssnelheid nooit meer aanzienlijk verbeteren. Dat is bij hem toch wel een vereiste en zeker voor de Premier League. Zelfs tegen tegenstanders als Rangers (al spelen ze wel direct) zag je dat het allemaal net niet snel genoeg ging bij hem. Tja, met alle respect, maar er is geen Premier League club die niet beter is dan Rangers.

9 maart 2023 om 14:51

Precies dit.

Er zijn er echt maar een paar die hun hele leven bij 1 club zitten.
De enige die ik zo snel kan bedenken is totti

9 maart 2023 om 15:09

Je noemt wel gelijk de master himself, maar denk dat je er wel meer kan bedenken:

Maldine, Giggs, Scholes, Carragher, Puyol, Adams, Neville, Baresi, Bergomi en niet te vergeten Sjaak Swart

ON: Zelfs in de Championship kun je genoeg verdienen, en daar zie ik hem best spelen. Al verwacht ik eerder dat hij naar een Freiburg, Atalanta etc zal gaan. Voor de PL moet je wel echt gepresteerd hebben als buitenlander, het kan, maar dan moet ie nog wel flinke stappen zetten en op CL niveau actief zijn helpt.

9 maart 2023 om 15:14

Hetzelfde als 30 seconds dit. Als het moet kun je ze niet opnoemen

Inderdaad. Of een middenmoter in Spanje, al is het alleen al voor het weer

9 maart 2023 om 15:03

Denk een speler die a la De Roon prima zou kunnen functioneren in de (sub) top van Italië. Maar veel meer dan dat zie ik niet in Veerman

9 maart 2023 om 15:27

Je hoeft niet de "absolute top te bereiken" om ergens lekker te cashen. Voorbeelden op een lager niveau te over.

9 maart 2023 om 15:34

Met alle respect maar waar zou Veerman naartoe moeten in Engeland? Als ik zie wat voor spelers op het middenveld er bij Southampton, Leeds of Everton rondlopen dan zitten Joey echt bij lange na niet bij dat niveau. Makkelijk gezegd dan gedaan.

9 maart 2023 om 17:20

@tilburg013, het is wachten op een Nederlandse trainer die een van die clubs gaat coachen

Meer dan prima speler, maar als hij echt een stap wil maken mag er wel een tandje bij en een flinke peper in z'n achterste. Niet dat hij weinig kilometers maakt (integendeel) maar het is af en toe wel erg laconiek/nonchalant. Wat sneller handelen, harder in de duels en omschakelen, dan kan het echt een goede speler worden. Aan de bal valt hem weinig meer te leren. Geweldige trap en pass en ook het inzicht heeft hij. Nu nog completer worden en meer je stempel drukken.

Tuurlijk is Psv/eredivisie niet het eindstation wat spelers willen halen.
Uiteraard mag je wel trots zijn als je de top van Nederland haalt.

Voor de rest een beetje een zinloos artikel, het lijkt me namelijk vrij duidelijk dat voetballers altijd het hoogst haalbare willen halen en niet het genoegen nemen met hun huidige niveau/club

Dit is typisch zo een speler die ik over 1/2 jaar een transfer zie maken naar een middenmotor in de PL zoals Brighton, Everton etc. Daar niet helemaal uit de verf gaat komen en na een jaar of 1,5 jaar weer terugkeert naar Nederland (Zie een Feyenoord hem wel oppikken) Daar 5 seizoenen spelen tot zijn 32/33e en vervolgens bij Volendam afsluiten.

9 maart 2023 om 15:11

Nee totaal niet.

Ten eerste is Engeland totaal niet voor hem geschikt.
Ik zie hem dan eerder in Spanje of zelfs Duitsland nog bij een middenmoter voetballen.

9 maart 2023 om 15:41

Ik denk dus dat hij juist best geschikt is om in Engeland te voetballen. Hij is te laconiek, dat is de reden dat hij weinig in duels komt/duels wint, niet omdat het fysiek een baby is ofzo. Is daarnaast ook redelijk balvast onder druk. Positioneel is hij echter veel te laconiek, maar daar zijn ze in Italië en Spanje veel feller op dan in Engeland waar het tempo ervoor zorgt dat je toch constant in beweging bent. Echter is zijn grote specialiteit zijn steekpass en lange bal, die is echt precies op maat en zulke middenvelders willen ze wel hebben in Engeland hoor.

Het echte kick-and-rush wordt niet meer gespeeld in Engeland, maar het spel verplaatst zich ten opzichte van andere competities nog steeds heel snel en vaak over het hele veld en het voetbal wordt veelal rond de middellijn gespeeld. Dan heb je juist iets aan een middenvelder als Veerman, veel meer dan iemand die alleen maar één keer raken kan (of je moet City zijn, maar daar komt hij niet te voetballen).

Top-6 gaat hij niet spelen, maar zie hem wel een Pröpper-achtige route bewandelen, die ook echt wel een tijdje belangrijk geweest is bij Brighton (tijdje speler met de hoogste marktwaarde zelfs). Pröpper was bij PSV beter dan Veerman nu bij PSV, maar die redde het voetballend dan ook echt wel bij Brighton, dat is om andere redenen niet succesvol geëindigd

9 maart 2023 om 15:44

Als je het zo zegt zou het zomaar kunnen inderdaad.

De tijd zal het leren.
Denk dat hij nog 1-2 jaar bij PSV speelt overigens.

9 maart 2023 om 16:13

Dat mag ik hopen voor hem ja. Zou goed kunnen dat Veerman dat zelf ook wel zo voelt hoor, maar hij is echt nog niet uitgeleerd bij PSV. Hij is 'al' 24 natuurlijk, maar op je 26e naar de Premier League kan ook nog prima, dan ben je ook wat dichter bij je lichamelijke top en dat ga je wel nodig hebben

9 maart 2023 om 15:12

Bundy.....ik zie het zomaar gebeuren idd. Buitenland is niet voor iedereen en laten we eerlik zijn, geen schande om het grootste deel van je carierre lekker in NL te ballen.

Wat zou eigenlijk precies het probleem zijn als je het prima vindt om te eindigen bij een Nederlandse topclub? Die zaakwaarnemer doet nu klinken alsof dat iets heel minderwaardigs is.
Als ik voetballer zou zijn, zou ik tekenen voor een carrière als die van bijvoorbeeld Toornstra. Aantal buitenlandse aanbiedingen afslaan om lekker lang bij Feyenoord te voetballen, daar bepalend zijn en af en toe wat prijzen winnen. Dat lijkt me veel leuker en relaxter dan hyperambitieus zijn, continu op je tenen te moeten lopen, elke 3 jaar naar een grotere club willen etc.

Nou ben ik natuurlijk een Feyenoorder dus bekijk ik het niet alsof het mijn werk is maar door mijn supportersbril. Maar ik heb dat ook in mijn eigen loopbaan, in mijn huidige functie kan ik gewoon 40 uur werken, mijn eigen ding doen, weinig stress hebben en alsnog een stukje meer dan modaal verdienen. Daarin voel ik mijn veel beter in mijn vel zitten dan in een functie waarbij ik weliswaar mijn salaris zou kunnen verdubbelen, maar dan wel 60+ uur per week moeten werken, enorm veel verantwoordelijkheid dragen, stress hebben, in mijn vrije tijd nog mail moeten checken, beslissingen moeten nemen over contractverlengingen van medewerkers etc.

9 maart 2023 om 15:13

"daarin voel ik mijn veel beter in mijn vel zitten dan in een functie waarbij ik weliswaar mijn salaris zou kunnen verdubbelen, maar dan wel 60+ uur per week moeten werken, enorm veel verantwoordelijkheid dragen, stress hebben, in mijn vrije tijd nog mail moeten checken, beslissingen moeten nemen over contractverlengingen van medewerkers etc."

Compleet off topic even maar ik kan me hier ook enorm in vinden.

Ik werk om te kunnen leven, ik leef niet om te kunnen werken zeg ik altijd.
Als ik zeg dat ik niet per sé hogerop wil of dit jaar 3 studies of certificaten wil halen word ik aan zoveel kanten gek aangekeken.

Ik zou erzelf ook voor tekenen om mijn hele leven bij PSV te ballen haha.

Dit komt op mij over als een zaakwaarnemer die de speler op een gehaaide manier in de etalage probeert te zetten, al kan het natuurlijk dat VI zoiets opving. Hoe dan ook een vreemd artikel.

Verder denk ik ook dat PSV wel degelijk het eindstation is, althans qua niveau. Die jongen verzuipt vanwege het tempo in een top competitie. Hij heeft specifieke kwaliteiten en hij is ook zeker niet slecht, maar z'n handelingssnelheid is echt te laag voor z'n technische kwaliteiten om volledig tot uiting te komen en ik vraag me af of je dat er nog bij kunt trainen op zijn leeftijd. Hij is weliswaar relatief jong, maar handelingssnelheid train je niet zomaar even in twee jaar of zoiets.

9 maart 2023 om 15:46

Ik vind het ook een erg vreemd artikel inderdaad, maar dat komt door de uitspraken van die zaakwaarnemer. Dat vind ik an sich gewoon best raar om te zeggen en voor zoiets 'lulligs' de publiciteit op te zoeken.

Ik denk dat hij een middenmoter in een topcompetitie wel aan kan. Met een stofzuiger (of twee) erachter en van die snelle counterbuitenspelers kan hij juist wel tot zijn recht komen, al moet hij dan wel echt geconcentreerder worden. Echter zou ik me als ik hem was op de 10-positie richten, maar hij wil zelf op 8 voetballen. Op 8 heb je echter veel minder positionele en verdedigende vrijheid dan op 10 en hij is inmiddels 24, dus of hij moet zichzelf bij de kloten grijpen en keihard op dat aspect gaan trainen of het zit er gewoon niet in. Voor een 10 bij een topclub is zijn handelingssnelheid misschien te laag omdat je dan in de kleine ruimte vlak voor de zestien van de tegenstander komt te voetballen, maar juist bij een middenmoter kan hij als 10 wel veel waarde hebben met zijn pass en geplaatste schot denk ik.

9 maart 2023 om 16:51

Maar hij is toch zelf niet bijzonder genoeg om als middenmotor in een topcompetitie heel je middenveld (als in: twee stofzuigers die in zijn dienst spelen) voor op te offeren? Volgens mij is PSV qua niveau echt wel z'n eindstation hoor. Waar op zich niets mis mee is.

Gevalletje Joel Veltman. Kan zomaar ergens bij een leuke middenmoter eindigen in een topcompetitie. Maar de subtop/top daarvan lijkt mij te hoog gegrepen. Zijn inzicht en passing zijn echt subliem, maar zijn handelingssnelheid laat vaak te wensen over.

Zie hem geen stap omhoog maken, maar eerder zijwaarts. Middenmoot Duitsland of Spanje. Een paar jaar flink cashen en weer terug naar de Eredivisie. Ik vergelijk hem eigenlijk ook wel met een Joël Veltman. Heeft zijn goede momenten, maar is soms de meest onzichtbare en minste op het veld. Als PSV zijnde zou ik hem laten vertrekken bij een leuk bod, want is makkelijk te vervangen.

Die zaakwaarnemer denkt ook. Snel ontkrachten. Slecht voor je waarde en voor de salarisonderhandelingen.

"eindstation", dat is waar je afsluit, gaat er niet over of het hoger is of niet.

Ik geloof ook niet dat dit zijn eindstation is, want over jaar of 3/4 denk ik dat psv wel iets beters wil dan hem. Een speler die uitblinkt tegen de kleintjes, maar in grote wedstrijden vaak afwezig lijkt.
Hij is echt een hele goede passer, als hij veel tijd krijgt, maar dat krijg je niet als je hogerop gaat.

Ook niet verkeerd om naar bijvoorbeeld een Panathinaikos te gaan, redelijk niveau, fijn avontuur. Of Turkije kan ook

Hij zal wel naar runner-up fc twente kunnen gaan. Ik heb t idee dat daar zn plafond ligt.

Ik denk dat Veerman handelingssnelheid mist voor de top en dat is iets dat je meestal niet echt heel erg verder kan ontwikkelem als je het mist. Een mooi avontuur onder de top zou wel best kunnen denk ik.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren