Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Met een andere trainer had Feyenoord hooguit vierde of vijfde gestaan’

Laatste update:

Als Feyenoord een andere trainer had gehad dan Arne Slot, dan hadden de Rotterdammers nu hooguit vierde of vijfde gestaan in de Eredivisie. Dat zegt oud-middenvelder Karim El Ahmadi in gesprek met Feyenoord Magazine. De publiekslieveling van de koploper van de Eredivisie is lovend over de trainer. “Slot is tactisch zó sterk, heeft altijd een plan B paraat en maakt voetballers aantoonbaar beter”, aldus El Ahmadi.

Feyenoord is bezig aan een uitstekend seizoen. De Rotterdammers namen in de zomer afscheid van zeven basisspelers en haalden daar vijftien nieuwe namen voor terug. Waar eerst voorzichtig werd gevreesd voor een tussenjaar, is de ploeg van Slot in maart de koploper van de Eredivisie, halvefinalist in de beker en staat het in de achtste finales van de Europa League. Nooit eerder kwam het voor dat Feyenoord in maart nog op drie fronten actief was.

El Ahmadi, die een aanbieding van de Rotterdammers heeft afgeslagen om in de jeugdopleiding aan de slag te gaan, vindt dat de huidige prestaties van Feyenoord voor een groot deel aan Slot te danken zijn. “Ik durf met duizend procent zekerheid te zeggen dat de goede prestaties van Feyenoord voor een groot deel op het conto van Slot geschreven moeten worden. Met een andere trainer zou de club nu hooguit vierde of vijfde hebben gestaan. Die overtuiging heb ik. Slot is tactisch zó sterk, heeft altijd een plan B paraat en maakt voetballers aantoonbaar beter.”

De 53-voudig Marokkaans international noemt Mats Wieffer en Orkun Kökçü als voorbeelden. “Kökçü laat nu zoveel meer zien dan een tijd terug. Kijk naar Wieffer die ongelooflijk slim is. Slot maakt het verschil bij Feyenoord. Vorig seizoen heeft hij voor mijn gevoel al ‘een prijs’ gepakt met het behalen van de Conference League-finale. Een tastbare prijs zou natuurlijk de ultieme beloning zijn voor zijn werk. Alleen al vanwege Slot hoop ik dat Feyenoord dit seizoen kampioen wordt.”

Het Legioen speelt een belangrijke rol in het succes van Feyenoord, zegt El Ahmadi. “Gek is dat eigenlijk. Het is net alsof ik nu pas écht besef voor wat voor fantastisch publiek ik heb mogen spelen. Ik realiseerde het me afgelopen november voor het eerst tijdens Feyenoord – Lazio. Hoe groot Lazio ook is, je voelde gewoon dat wij gingen winnen. Puur een gevolg van de atmosfeer in De Kuip. Zeker op dat soort avonden is die onovertroffen in Nederland, Europa en misschien wel de hele wereld.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nee, dat denk ik niet. Er staat ook een prima selectie. Ik denk dat Feyenoord als nog 2e had gestaan misschien 3e. Slot is echt fantastisch en heeft een groot aandeel aan het succes tot nu toe. Maar de concurrenten hebben tot nu toe ook een zwak seizoen.

8 maart 2023 om 13:03

Of veel meer los... Volgens mij voor Ajax en PSV bijna slechtste periode in jaren (of zelfs ooit) en Feyenoord staat "maar" 3 punten los van Ajax.
Ajax slechtste reeks ooit en doet nog steeds mee.

Als een Feyenoord, AZ of Ajax kampioen wordt, zal dan wel sprake zijn van kampioen van armoede? Benieuwd met hoeveel punten kampioen zal eindigen.

8 maart 2023 om 13:08

Ik vind kampioen van de armoede een relatieve term. Als Ajax dit seizoen nog kampioen wordt dan vind ik dat het geval: zeker gezien het eigenlijk zwakke seizoen dat gedraaid wordt. Als Feyenoord vanuit haar positie kampioen wordt is het gewoon erg knap. Speltechnisch gezien wordt de kampioen niet meer zo dominant als in de afgelopen pakweg acht of negen seizoenen, maar waar aan de ene kant de komende kampioen meer doet denken aan de saaie Ajax-elftallen onder De Boer qua puntenaantallen, is de Eredivisie toch ook wel aanzienlijk sterker. Bij NEC lopen spelers als Cillessen, Schone en Tannane rond, een club als Fortuna heeft de beschikking over Yilmaz, RKC doet het met spelers als Seuntjens en Kramer die in de Nederlandse top gespeeld hebben... Twente is daarnaast een ijzersterk team en Utrecht bestaat ook uit spelers die het in de nationale top al dan niet gered hebben (Toornstra, Ramselaar, Van der Hoorn, Klaiber, Younes etcetera). En dan heb je nog redelijk gerenommeerde spelers als Noppert en Ricardo Pepi rondlopen in het Noorden.

8 maart 2023 om 13:09

Dat komt ook gewoon omdat Feyenoord 15 nieuwe spelers had waarvan 7 basis. Dan kun je niet verwachten dat ze vanaf wedstrijd 1 ingespeeld zijn. Dat vergeten mensen heb ik het idee. Iedereen sprak van een tussenjaar, dat je dan toch de beste papieren hebt om kampioen te worden is erg knap.

8 maart 2023 om 13:10

@mrkrillin

Vergeet niet dat er maar 4 spelers zijn overgebleven van vorige seizoen en dat hij meer dan 15 spelers erin moest fietsen. Het kan wel slechte seizoen zijn van de overige maar Feyenoord doet het naar behoren goed. Europees doen ze nog mee, beker en de competitie.

8 maart 2023 om 13:11

De kans is zeer aanzienlijk dat de kampioen de grens van 80 punten niet zal gaan doorbreken dit seizoen. Feyenoord kan in theorie nog tot 85 komen (met 10 opeenvolgende overwinningen) maar dat lijkt me vrij onwaarschijnlijk. Voor Ajax (82), AZ (80) of PSV (79) ligt het theoretisch maximum nog lager. Ik kan me haast niet voorstellen dat er een ploeg nog alles gaat winnen eerlijk gezegd.

8 maart 2023 om 13:12

Kampioen van de armoede boeit alleen Ajax. Feyenoord is ook arm. Ieder jaar dat Ajax met dat budget geen kampioen wordt, hebben ze gewoon gefaald. Als Feyenoord kampioen wordt met die 6 stuivers en een briefje van 5 is dat knap, maar wel armoedig ja.Daarom lijkt Ajacied zijn me ook zo saai. Lekker boeie, winnen als je altijd hoort te winnen. Alsof je voor Goliath bent.

8 maart 2023 om 13:17

Qua puntenaantal valt het allemaal nog wel mee hoe slecht het is. En de reeks was de slechtste sinds 1999. Dus ooit is ook sterk overdreven. Speelronde 24, 55 punten. Dat zijn er bijvoorbeeld 2 meer dan Ajax en AZ in het seizoen 2019/2020 hadden na 24 speelronden (53, met een gedeelde 1e plaats destijds). Vorig jaar stond de teller op 57 punten na dit aantal wedstrijden. Mensen zijn gigantisch slecht in statistiek, of proberen bewust de boel te verdraaien om Feyenoord te downplayen. Best wel zielige pogingen eigenlijk.

8 maart 2023 om 13:23

Diverse (datra)computerprogramma;'s rekenen uit dat Feyenoord kampioen wordt met 78 punten. Dat betekent dat ze in de resterende wedstrijden 1x verliezen in Amsterdam en dan nog 2x gelijk spelen.

De vele Spartanen bij Radio Rijnmond zien los van de wedstrijd in A'dam ook AZ als een groot gevaar. Verliest Feyenoord in Amsterdam, dan doet AZ ook gewoon weer mee en daar keren nu de vele geblesseerden terug.

Ook bij Feyenoord (juist de key-players), maar bij AZ moet het enorm zijn geweest dit seizoen.

8 maart 2023 om 13:27

@mrKrillin, maar 3 punten los na inpassen van 15 spelers en al het zwaarste programma gehad.
@Tukkertje, mooie toevoeging. Laat zien dat veel mensen zomaar wat roepen

8 maart 2023 om 13:28

Mua, briljant goed is het wellicht niet, maar als anderen verzaken moet je er zelf maar gewoon staan. Dat hebben AZ, maar vooral Feyenoord gewoon prima voor elkaar. Feyenoord heeft ook niet de luxe dat ze even 17 miljoen euro voor een wissel kunnen neertellen. In dat opzicht is het gewoon knap en hier kunnen ze tevens op voortborduren.

8 maart 2023 om 13:39

Suarez 7

"ik vind kampioen van de armoede een relatieve term."

Ik ook, daarom stelde ik de vraag. Wanneer is er sprake hiervan. Ik ben zeker eens, dat mocht Ajax nog kampioen worden, dat het eigenlijk schandalig is.

Onderkant Eredivisie is zeker sterker geworden, alleen hebben wij geen echte sterke subtop meer. Clubs als Twente, FC Utrecht, Vitsesse, Heerenveen, Willem 2, Groningen en eerder Roda JC (vergeet nog wel paar) zijn allemaal zwakker geworden. AZ schaar ik voor het gemak onder topclub

Er was een tijd dat de topclubs met bevende knieeen naar zulke subtop clubs gingen.

@arsnel 890

"dat komt ook gewoon omdat Feyenoord 15 nieuwe spelers had waarvan 7 basis. Dan kun je niet verwachten dat ze vanaf wedstrijd 1 ingespeeld zijn. Dat vergeten mensen heb ik het idee. "

Dat klopt, dat was mij ook ontgaan. Echter moet dit wel het seizoen worden dat Feyenoord kampioen wordt en eigenlijk los hoort te zijn. Ajax en PSV zijn dramatisch en Feyenoord beschikt over de beste coach in Nl.
Ik zou op ieder moment van de dag Heitinga (en ervoor Schreuder) zo ruilen voor Slot.

@mr_knowledge

Gaf hier boven ook aan dat ik er inderdaad niet aan gedacht had. Maar ook aan het feit dat jullie de beste coach in NL hebben. Dus eigenlijk mag dat excuus niet gebruikt worden vind ik. Helemaal gezien dat Feyenoord echt goede spelers heeft en ook in breedte veel sterker geworden is.

De volgende spelers zijn of behoren bij de beste spelers van Nl:
Bijlow (jammer dat hij er vaak uitligt), Hancko, Trauner, Geertruide, Kocku, Timber, Szymanski. Wieffer nog iets te vroeg om te beoordelen door mij.
Verder nog voor NL prima andere spelers. Qua verdediging en middenveld gewoon gelijkwaardig (of iets beter) dan Ajax en Psv.

@sander

"de kans is zeer aanzienlijk dat de kampioen de grens van 80 punten niet zal gaan doorbreken dit seizoen."

AZ laat eigenlijk ook een kans liggen. Alle 3 NL topclubs hebben hun redenen.

@migi

'ieder jaar dat Ajax met dat budget geen kampioen wordt, hebben ze gewoon gefaald"

Eens hoor.

:"alsof je voor Goliath bent."

Lol je doet alsof je voor een club als Volendam of Telstar bent
Vergeleken met andere clubs is Feyenoord gewoon heel rijk. Heel veel mogelijkheden en is Feyenoord ook Goliath voor hen.

@tukkertje
"mensen zijn gigantisch slecht in statistiek, of proberen bewust de boel te verdraaien om Feyenoord te downplayen."

Ik heb mij dan vergist. Dacht slechtste. Verder heb je als topclub geen excuus als je geen kampioen wordt.
Ajax is met afstand de rijkste club van NL. Heeft meeste mogelijkheden. Hebben dus bizar slecht reeks gedraaid. Dus ja dan is het de kans voor andere clubs om kampioen te worden.

8 maart 2023 om 13:44

Fr010frdam'

Met de slechtste reeks sinds 1999 is het dan toch best slecht om met zo weinig punten los te staan.

Ik vind dat Ajax, Feyenoord en PSV geen excuses mogen aanbrengen.

Ja Feyenoord heeft veel nieuwe spelers moeten inpassen (selectie heeft ook gewoon de beste spelers van NL en in breedte ook veel sterker) maar jullie beschikken ook over de beste coach van Nl.

Ik begrijp ook niet dat jij de lat zo laag zet voor je club. Ik zie Feyenoord als top 3 (of 4 club als we AZ toevoegen) die gewoon jaarlijks mee horen te doen om het kampioenschap.

8 maart 2023 om 14:00

@migi Je geeft wel meteen antwoord op waarom Ajacieden altijd zo ''arrogant'' zijn om te vinden dat ze het beste zijn en altijd kampioen moeten worden

Als Feyenoord kampioen wordt dit seizoen is het gewoon een zeer knappe prestatie, ongeacht dat Ajax en PSV misschien teleurstellen. Vooral vanwege de enorme leegloop van de selectie vorig jaar t.o.v. de centen betaald voor de nieuwe selectie.

Voor Ajax is het sowieso al een slecht seizoen. Europees stelde ze dit seizoen helemaal niks voor, ze zijn hun nieuwe trainer alweer kwijt, er is teveel met geld gesmeten ongeacht of het allemaal miskopen zijn, het spel is dit seizoen gemiddeld minder attractief geweest dan de vorige jaren en het rommelt op management niveau.

8 maart 2023 om 14:02

Haha ja ok, maar heel soms winnen is wel leuk

8 maart 2023 om 14:10



Feyenoord kan gewoon op 85 punten eindigen. 82 als je van Ajax verliest. Noem het maar armoede. Volgens mij ben je met dat puntenaantal een van de betere kampioenen. En dat het gat maar 3 punten is, kun je uiteraard niet los zien van het zware programma in januari en februari.

8 maart 2023 om 15:10

@mrkrillin: nee het is niet slecht om dan maar 3 punten los te staan. Ajax had het geluk dat ze het makkelijke programma in het begin hadden,terwijl Feyenoord veruit het moeilijkste programma heeft gehad. Als Ajax in hun slechte periode Twente,psv,az,Utrecht had gehad ipv als laatste wedstrijden had het verschil misschien wel veel groter geweest

8 maart 2023 om 17:06

Veel meer los? Heb je gezien wie Feyenoord gehad heeft en wie ajax gehad heeft sinds 'slechtste reeks ooit'?

8 maart 2023 om 19:09

Ajax staat maar 3 punten achter omdat Feyenoord een zwaar programma hebben gehad en Ajax die nog moet krijgen

8 maart 2023 om 20:13

Ach r de boer werd standaard kampioen vd armoede.
Hoor je ook verder weinig over daarna.
Was zogenaamd een toptrainer.

8 maart 2023 om 21:00

Mrkrillin slechtste periode ooit? Dat vind ik wel bijzonder, aangezien ze vorig seizoen op dit punt 57 punten hadden. Het jaar ervoor 58. respectievelijk 2 en 3 punten meer dan feyenoord nu. Toen kwam iedereen superlatieven tekort om de godenzonen nog verder te beschrijven.

8 maart 2023 om 13:07



Inderdaad beetje goedkoop scoren voor Arne Slot. Tot nu toe de beste aankoop van Feyenoord. 5e hadden ze zeker niet gestaan, misschien uiterste 3e met deze selectie.

Alleen sommige beslissingen van hem kan ik niet begrijpen. En continue met die keuzes ook doorgaan. Daarnaast vind ik het wel jammer dat er (op hartman na, en dat voelde meer als gedwongen keuze) weinig jeugd doorheen komt. Het liefst wilt hij alleen maar aankopen doen, terwijl je nog hele goede spelers ook wel hebt.

8 maart 2023 om 14:05

Hartman was geen gedwongen keuze. Dat fabeltje moet eens kappen. Hij was al overduidelijk in beeld, ook bij de O21 onder Hulshof. Alleen had hij bijna 2 complete seizoenen gemist door ernstige blessures, waaronder een gescheurde kruisband. Dan weet niemand hoe hij terug komt.

Dat gaf hij zelf trouwens ook aan bij het interview met Andy van der Meijde. Niemand wist of Hartman uberhaupt ooit nog zou kunnen spelen. Lopez is gehaald als concurrent. Bjorkan was gehaald als backup, mocht Hartman het fysiek toch niet aan kunnen. Dan was er, zoals hij zelf zei, een grote kans dat hij uberhaupt geen prof zou kunnen worden.

Makkelijk praten. Advocaat was ervan overtuigd alleen met Betonvoetbal resultaat te kunnen halen, Slot doet het op zijn manier en Gio heeft het ook weer op een andere manier gedaan. Slot doet het geweldig en sinds jaren is het weer leuk om naar de wedstrijden te kijken. Veel balbezit, weinig weggeven, tegenstander onder druk zetten. Maar dat betekent niet dat we met een andere trainen ineens subtop zouden zijn. Na Ajax en misschien PSV hebben we gewoon de beste selectie van Nederland.

8 maart 2023 om 14:16

Slot doet t prima, er ligt lijn in het spel, de amusementswaarde is hoog en hij past jeugd in wat weer goed in voor de financiele opbouw van Feyenoord.
Of een andere trainer het beter had gedaan weet je eigenlijk nooit. De eigen jeugd past zich nu heel goed aan en presteert ook heel goed. Een andere trainer had dit wellicht veel minder gedaan. Lastig vergelijk. Ik denk dat Feyenoord gewoon blij moet zijn met de huidige trainer.

En als ze een andere selectie hadden gehad ook. Sterker nog. Als Rotterdam 80 kilometer naar het zuiden zou liggen, speelden ze in de Jupiler Pro League. Zo ken ik er nog wel een paar...

Is dat zo? Ze hebben één van de betere selecties. Beter dan PSV. Alleen het middenveld van PSV is misschien beter.

8 maart 2023 om 13:11

Ik vind de aanval van Feyenoord juist behoorlijk magertjes. Welke aanvaller speelt er bij Feyenoord nu werkelijk een goed seizoen ?

8 maart 2023 om 13:24



Vergeleken met vorig seizoen speelt Jahanbakzs nu als Messi, maar je hebt gelijk. Niemand verrast in de aanval, maar ik ben, wel heel blij dat de spitsen gewoon blijven scoren.

8 maart 2023 om 13:29

Voor Feyenoord (en de supporters) is het mooi dat ondanks dat veel spitsen zelden in vorm zijn, er bijna elke week el weer een aanvaller opstaat die een goal maakt. Zo speelt Jahanbaks misschien wel bedroevend, maar staat hij er in 1 keer tegen PSV.

8 maart 2023 om 15:12

@janssen: alsnog is de voorhoede van Feyenoord beter dan die van Psv op dit moment

8 maart 2023 om 15:16

Jahanbaks nu als Messi? Naar welke club kijk jij? Ali heeft op misschien een handjevol wedstrijden na wederom helemaal niks gepresteerd evenals Idrissi. De enige waar ik het wel in zie zitten van de aanvallers is Santi.

8 maart 2023 om 15:23

Ja, nu wel wellicht. Maar voor het seizoen begon had ik Gakpo - De Jong - Madueke toch echt behoorlijk wat hoger ingeschat dan de aanvallers van Feyenoord.

8 maart 2023 om 15:38

@madmarcel

Volgens mij is dat vooral een persoonlijke mening en geen feit !! Als je puur alleen naar de statistieken kijkt van de aanvallers van beide clubs van de afgelopen weken dan is Bakayoko de beste aanvaller.

8 maart 2023 om 17:53

@m1ch43ll: ja uiteraard...maar Gakpo en Madueke zijn er niet meer. @janssen: nee dat is geen mening. Een aanval bestaat uit 3 spelers en dat kunnen er in 1 wedstrijd zelfs meer dan 3 zijn. Dus de statistiek van de afgelopen 21 dagen en 4 uur van 1 specifieke speler boeit niet zoveel

8 maart 2023 om 18:38

@madmarcel. Het is dus een feit. Op basis van wat ? Ik ben benieuwd welke statistieken dit bewijzen.

Op basis van wat? Het zal natuurlijk wat schelen want ik heb het idee dat Slot een trainer is die wat extras in spelers naar boven kan halen, zoals ten Hag dat eerder ook deed bij veel Ajax spelers die dat niveau nu niet meer hebben. Maar het is ook weer niet zo dat Feyenoord zo'n matig elftal heeft dat ze even 5e zouden staan. Er spelen echt wel een paar spelers bij Feyenoord die zo bij iedere club mee zouden kunnen draaien als basisspeler.

8 maart 2023 om 13:26

Daarnaast is de issue ook niet zozeer Feyenoord, maar een hopeloos seizoen van Ajax en een kwalitatief behoorlijk matig PSV. Daarbij kun je natuurlijk wel stellen dat ook Feyenoord problemen heeft gekend en juist nu richting een stabiel fundament gaat. In dat opzicht doet Feyenoord het dus ook gewoon knap. Wat ik vooral knap vind aan Slot, is dat hij zich ondanks z'n spelopvatting heel goed kan aanpassen aan het materiaal en aan omstandigheden in wedstrijden zelf. Echter verdient Feyenoord wel meer lof dan alleen het aanstellen van een getalenteerde coach. Alles oogt gewoon beter bij dit Feyenoord.

8 maart 2023 om 15:46

Is Ajax ook niet kwalitatief matig ? Als je naar beide selecties kijkt dan zit er volgens mij niet heel veel verschil tussen. Beide hebben ze een goede keeper, waar weinig verschil tussen zit. Ook tussen de rechtsbacks zit weinig verschil. Centraal krijgt Timber (ondanks dat hij niet in vorm is de voorkeur) terwijl links centraal Brantwaite bij mij de voorkeur krijgt. Met van Aanholt als linksback heeft psv een betere back dan wijndal. Op het middenveld heb je bij PSV Sangara, Veerman en Xavi Simons. Die zijn stuk voor stuk beter dan Alvarez, Taylor (of Klaassen) en Berghuis. Rechts voorin is Kudus beter dan Bakayoko (hoewel de statistieken van Bakayoko de laatste weken wel goed zijn). Mede gezien de vorm van de Jong wint Ajax de spitspositie met Tadic. Links voorin hebben beide ploegen niet echt een ster staan, maar ook daarvan mag je wat mij betreft zeggen dat Ajax met de vreselijk uit vorm zijnde Bergwijn een betere speler heeft.
Volgens mij sla ik de plank niet echt mis met dit vergelijk. Dus is het verschil in beide elftallen niet eens zo groot. Beide hebben genoeg aandachtspunten voor aankomend seizoen.

5e weet ik niet. Vind dat er iets te negatief over de selectie word gedaan. Verdediging is allemaal top Eredivisie, met Köcku hebben ze, in mijn ogen, de beste middenvelder van de competitie en ze hebben een prima spits. Vind alleen de buitenspelers echt niveau subtop. Slot vind ik een fantastische trainer, maar krijgt hier iets te veel complimenten hoor, Feyenoord heeft een uitstekende selectie. Beter dan die van PSV, denk ik.. 😅

8 maart 2023 om 13:10

Maar 7 nieuwe basisspelers. Niemand krijgt dat even ingespeeld in een paar weken. Dat maakt deze prestatie van slot dus wel degelijk heel knap.

8 maart 2023 om 13:22

Wel met de kanttekening dat je het hier niet over willekeurige jeugdtalenten van 19 jaar hebt. Dat zijn wel gewoon dure spelers die kwaliteit bezitten. Het is wel knap, maar het behoeft natuurlijk wel nuance. Ik denk dat het gros van die aankopen een salaris verdient dat zelfs voor een financieel goed-boerend AZ te gortig is.

8 maart 2023 om 13:28

Dat ze duur zijn en kwaliteit bevatten wil niet zeggen dat ze zich meteen aangepast hebben. Daarnaast heb je eenmaal tijd nog met een bijna compleet nieuw team. Dat is in Engeland bijv hetzelfde. Hoe duur alle spelers ook zijn.

8 maart 2023 om 13:32

Ik denk dat je hier de aankopen van Feyenoord een klein beetje overschat om eerlijk te zijn. Behalve Hancko en Timber kan ik zo gauw niet verzinnen welke Feyenoord spelers te duur zouden zijn voor AZ.

Ot:
Ik snap wat El Ahmadi hier probeert te zeggen, maar niemand zal ooit weten waar Feyenoord had gestaan met een andere trainer. Kansloze discussie dus. Het is wel duidelijk dat we op papier niet de sterkste selectie hebben, niet het mooiste en overtuigendste voetbal spelen, maar wel het meest stabiel zijn en daardoor terecht boven aan staat. Natuurlijk laat de concurrentie met name in de 1e helft van het seizoen veel onnodige punten liggen, maar dat geldt ook voor Feyenoord. Voorlopig heb je nog maar 1 top wedstrijd verloren. Kampioen van de armoede....prima. Kampioen nevertheless.......hoop ik dan. Als we dat een paar keer kunnen flikken de komende jaren, wordt je vanzelf rijker

8 maart 2023 om 19:15

tuurlijk zet slot alles goed neer dat is de taak van een trainer . De selectie is ook goed het zijn spelers die het systeem goed beheersen.zou je slot bij Ajax zetten kunnnen niet alle spelers dit systeem spelen daar heb je dus andere spelers voor nodig.dat Ajax toen Europees de cup won en kampioen werd kwam dat ook door v gaal

Ik vind de rest van de topclubs dit jaar te matig, om zomaar deze uitspraak te doen. Feyenoord heeft geen mindere selectie dan AZ of PSV. Ajax heeft op papier de beste selectie, maar daar heeft de trainer juist weer voor gezorgd dat ze zo'n moeizaam seizoen hebben.

8 maart 2023 om 13:32

Op papier win je geen wedstrijden. Daarbij kun je je afvragen of o.a. een Wijndal en Bergwijn op papier wel of geen goede voetballers zijn. Ik denk dat we kunnen constateren dat elke selectie zo zijn gebreken heeft. Waarbij de 1 verdedigend meer kwaliteiten heeft en de ander aanvallend. Er is geen enkele selectie die erboven uitspringt.

8 maart 2023 om 13:38

Zeg ik ergens dat je op papier wedstrijden wint? Als dat zo was, dan was het heel simpel geweest. Op papier hebben ze de beste selectie, maar Schreuder heeft het daar volledig verpest. Als Ajax een capabele trainer had gehad, dan weet ik eigenlijk wel 100% zeker dat ze nu bovenaan zouden staan.

8 maart 2023 om 14:21

Je kunt je veel dingen afvragen, maar dat Ajax met deze selectie bovenaan had moeten staan lijkt me toch wel erg duidelijk. Zeker gezien Feyenoord een compleet nieuw elftal had, en Ajax overall ook nog steeds een betere selectie heeft dan PSV en AZ.

8 maart 2023 om 14:25

Ik had het misschien anders moeten formuleren. Op papier is Bergwijn een goede speler. Echter kun je je afvragen waarom dat op papier zo is. Was bij PSV een wisselvallige speler (die zeker wel het verschil kon maken maar geen echte leider was). En dat geldt voor meer spelers. Maar dat geldt ook voor andere clubs. Bij Feyenoord hebben ze Timber en Wieffer. Op papier verwacht je dat Timber de betere is. Ik persoonlijk zie veel liever Wieffer.

Maar had PSV met een ervaren trainer ook niet boven aan kunnen (moeten) staan ?

Dat weet ik niet, de selectie is ook gewoon sterk. Tuurlijk is dat Slot voor een deel toe te schrijven, maar ook gewoon een aantal prima transfers.

8 maart 2023 om 13:36

Wat je Slot wel toe kan schrijven is hoe snel hij een bijna compleet nieuwe selectie draaiend heeft gekregen. Volgens mij vergeten mensen nog wel eens dat de basis nog niet compleet was met de start van de competitie. In de voorbereiding speelden we nog met een heel ander team. Dát is inderdaad iets wat ik weinig andere trainers zo snel op de rit had zien krijgen.

Als die andere trainer Alfred Schreuder zou heten, dan klopt het. Maar hoewel Slot ontegenzeggelijk de beste trainer in (en misschien ook wel van) Nederland is, zijn er natuurlijk genoeg andere capabele trainers die met Feyenoord zouden kunnen presteren.

Lijkt me ook weer wat bout gesteld. Selectie is dikke prima, alleen die van Ajax is echt beter op papier. Slot doet heel knap werk, ook in Europa, maar het is ook niet dat hij een selectie als die in Advocaat z'n laatste jaar voor handen heeft.

8 maart 2023 om 13:13

@Orgullo, komt ook nog bij dat Slot "Ajax even uitgezonderd" ook meer heeft uit gegeven dan alle andere 16 clubs bij elkaar. Neemt niet weg dat hij het meer dan prima voor elkaar heeft.

8 maart 2023 om 13:15

Precies! Als je kijkt naar je '2e elftal', dan is dat al beter dan sommige van de 1e elftallen die Feyenoord in de laatste 15 jaar heeft gehad.

8 maart 2023 om 16:38

Spelers dat onder Advocaat niets konden waren onder Slot ineens goede voetballers. Kokcu en Geertruida zijn daar 2 goede voorbeelden van wat nog steeds bij Feyenoord speelt. Onder Advocaat geen bijzondere spelers en onder Slot 2 toppers. Andere spelers onder advocaat ook drama en onder slot gegroeid. Denk aan een Malacia, Sinisterra en Linssen.

Nou dat is ook weer flink overdreven Karim.. Feyenoord heeft sowieso de beste keeper en Achterhoede. Een uitstekend middenveld met kokcu, wieffer en szymanski. Alleen de vleugels vind ik mwehtjes. Ali is niet goed genoeg, Paixao heeft potentie maar is wisselvallig, Idrissi zie ik meer als invaller dan volwaardige basisspeler. Gimenez is prima en Danilo prima back up.

We blijven weer fijn de selectie downplayen. Zelfs de eigen club'helden.

Ik denk niet dat El Ahmadi hier zozeer iets verkeerds zegt, al blijft het wel gissen. Het is ook weer niet zo dat Feyenoord een slechte ploeg heeft, maar als je in de afgelopen jaren had gezegd dat deze selectie maart 2023 bovenaan in de Eredivisie zou staan, hadden mensen je waarschijnlijk uitgelachen. Dat bedoel ik overigens niet denigrerend richting Feyenoord, maar het is kwalitatief zeker geen bijster indrukwekkende ploeg. Het is vooral een ploeg waarbij ook de bank altijd wel een voldoende haalt en waarbij spelers niet snel de ondergrens aantikken.

Hoe dan ook is het lastig te meten. Je zou het kunnen stellen als je dat zou vergelijken met een waardeloze coach als Alfred Schreuder, maar ik heb niet het idee dat Feyenoord los van z'n eigen omstandigheden (nieuwe selectie e.d.) nou zo geweldig presteert voor een nummer 1. Die hebben aan het einde van het seizoen ongetwijfeld meer dan 20 verliespunten. Hoe dan ook gun ik het Feyenoord. Lastige jaren op elk front gehad en nu rust en stabiliteit met misschien wel een kampioenschap tot gevolg. Da's toch wel knap.

8 maart 2023 om 13:24

Echte onzin dit Sirius. Verdediging is de beste van de Eredivisie. Middenveld uitstkekend, voorin hebben we alleen teveel kansen nodig..

Eerste in je Europa League poule. AZ, Twente, Ajax, en PSV hadden weinig te vertellen tegen Feyenoord, eigenlijk alleen PSV uit waren we beroerd. AZ in 2 wedstrijden volgens mij niet eens 5 schoten ofzo.. Ik zei het in de voorbereiding al, Feyenoord is beter dan PSV, en hopelijk na dit jaar PSV definitief voorbij. Alleen Ajax is beter op papier, maar dat is niet zo gek met een begroting van 10x zoveel..

8 maart 2023 om 13:35

Vraag mij af hoe jij kan bepalen of dit een kwalitatief goede selectie is of niet. Kan jij überhaupt vertellen hoe Gimenez, Szymanski, Hancko, Wieffer en Hartman presteerden voor dat ze Feyenoord kwamen? Want omdat ze geen 10+ miljoen hebben gekost moeten het wel eendagsvliegen zijn of niet? Ik weet wel dat ze dit seizoen uitstekend presteren. En heb geen reden om te denken dat er niet nog genoeg rek in deze jongens zit.

De Nederlandse analisten ik snap er niks van. Als ze afzonderlijk worden gesproken dan vinden ze Kokcu, Bijlow, Hancko, Trauner, Geertruida en Szymanski tot de besten op hun positie behoren. Hartman en Wieffer worden aan alle kanten het NLs elftal ingeluld. Gimenez en Timber (ondanks dat ik Timber vind tegen vallen)vinden ze allemaal heel talentvol. Maar allemaal bij elkaar kunnen ze er opeens niks van ofzo?

Laat ik voorop stellen dat Feyenoord het goed doet, maar je kan ook niet zeggen dat PSV en Ajax ze het erg moeilijk maken. Feyenoord verzuimde zelfs weg te lopen van Ajax toen zij die verschrikkelijke reeks neerzette. PSV en Ajax hebben de zwakste selectie sinds jaren. Ik snap dat Feyenoord blij is met Slot, maar je moet het wel een beetje in perspectief zien. En eerlijk gezegd verwacht ik dat Ajax de klassieker nog wint ook en alsnog het kampioenschap pakt. Dan hebben ze het gewoon slecht gedaan door niet uit te lopen op Ajax toen dit kon.

8 maart 2023 om 14:02

Alleen heeft de slechtste Ajax-selectie in jaren nog steeds 180 miljoen gekost tov de 35 van Feyenoord. Dat mag je ook wel meenemen in je betoog.

Met andere spelers hadden we de CL gewonnen, met het budget van Ajax hadden we nu de Nederlandse Bayern aan de Maas geweest...en zo kan ik nog wel even doorgaan.....ohja..als mijn pa wat in die Beatrix gezien had was ik nu Koning

Slot doet het goed. We moeten niet vergeten dat Feyenoord in de Kuip aardig wat punten cadeau heeft gekregen. Even wat voorbeelden uit 2023:
- rode kaart en 10!! minuten blessuretijd tegen Psv
- rode kaart, penalty en ruime blessuretijd tegen Nec
- rode kaart tegen Groningen

8 maart 2023 om 15:48

Volgens mij scoorde Feyenoord tegen PSV al vrij vroeg in de blessuretijd. 10 minuten was overdreven, maar met 5 minuten was volgens mij de uitslag hetzelfde geweest.

8 maart 2023 om 15:51

Tis niet overdreven, tis gewoon door de nos doorgerekend. Was eerder te weinig, omdat we geen minuut voor tijdrekken bijkwam

8 maart 2023 om 15:57

Het is alleen opvallend dat er zelden zoveel tijd bij komt. Feyenoord heeft nu wel meerdere keren dat "geluk" gehad. Als dit consequent doorgevoerd zou zijn zou er ook niet zoveel over gezegd zijn.

8 maart 2023 om 16:34

Het is ook opvallend dat iedere ploeg in De Kuip tegenwoordig vanaf minuut 5 tijd begint te rekken. Dus die lange blessure tijd is niet zo vreemd.

8 maart 2023 om 15:50

Psv is een leuke club, maar de fans moeten zoveel zeuren. Die 9 minuten waren zeer terecht. En denk even terug aan jullie penalty tegen rkc en thuiswedstrijd tegen feyenoord.

Als er tot februari correct was gefloten had psv toen een punt of 14 achter feyenoord moeten staan.

8 maart 2023 om 15:50

Slot doet het goed. Zeker als je de punten die door de neus zijn geboord door arbitrale dwalingen meetelt. Even wat voorbeelden uit dit seizoen:
- PSV die de winnende scoorde met een overtreding en de gelijkmaker uit een onterecht gegeven corner
- Onterecht afgekeurde winnende treffer tegen Nec
- Niet gegeven penalty tegen FC Twente
- Discutabele afgekeurde winnende treffer tegen FC Utrecht

8 maart 2023 om 16:42

Je vergeet daartegenover de onterechte afgekeurde goal tegen Utrecht, NEC en de niet gegeven penalty tegen Twente.
Om er toch dieper op in te gaan kan je de goal tegen Utrecht afkeuren maar hetzelfde gebeurd niet bij Klaassen tegen Vitesse.

8 maart 2023 om 17:57

Hoezo is dat geluk? Die rode kaart voor Psv was gewoon terecht en de blessuretijd ook. De wedstrijd tegen Nec betreft de bekerwedstrijd dus heeft niks met competitie te maken (waarbij de rode kaart overigens naar mijn mening ook onterecht was maar de penalty en blessuretijd niet). De rode kaart tegen Groningen was ook geen geluk maar gewoon verschrikkelijk dom van die speler van FC Groningen (alhoewel de eerste gele kaart mij onterecht leek,maar dan is het dom om die 2e volkomen terechte gele kaart te pakken)

Tegen NEC is twee keer een rode kaart gegeven, zowel in de competitie als de beker. Beide keren heeft de KNVB de kaart na afloop nietig verklaard.

Dan nog over vorig jaar. De handsbal van Mauro jr. De beste jongen stond met zijn rug naar de bal, hand langs het lichaam. En nog presteert de scheidsrechter het een penalty te geven. Niet toevallig, weer in blessuretijd en net als dit jaar de 2-2.

Alle respect voor de prestaties van Feyenoord. Meen ik echt. Alleen met objectieve scheidsrechters hadden ze een punt of 6 minder gehad.

Als Ajax een andere trainer had gehad dan hadden ze nu 9 punten los gestaan. Uiteraard een knappe prestatie van Slot maar zonder het gepruts van Schreuder had Ajax nooit gelijkgespeeld tegen Volendam, Emmen, Vitesse, NEC, enz. En win je uit bij Feyenoord gewoon zoals we altijd doen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren