Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Martínez onder vuur na trap in gezicht: ‘Weet dondersgoed wat hij doet’

Laatste update:

Lisandro Martínez heeft zich woensdagavond niet van zijn beste kant laten zien. De 25-jarige verdediger van Manchester United deelde in de eerste helft van de remise met Leeds United (2-2) een gemene tik uit aan spits Patrick Bamford, terwijl de bal niet in de buurt was. Sky Sports analist-Michael Owen walgt van de actie van de voormalig Ajacied. “Hij weet dondersgoed wat hij daar doet.”

Het moment vond plaats in de 47ste minuut van de wedstrijd, na een botsing tussen Bamford en Martínez op de helft van United. Beiden bleven liggen op de grond, waarbij de Argentijn een trappende beweging maakte richting het hoofd van Bamford. De spits rende vervolgens woedend op scheidsrechter Simon Hooper af, maar de arbitrage en de VAR lieten het moment gaan. Op sociale media heerst vooral woede over het feit dat de videoscheidsrechter niet heeft ingegrepen.

Een foto van het bewuste moment waarop Martínez zijn voet Bamford raakt.

Owen, die de wedstrijd analyseerde namens Sky Sports, weet zeker dat er opzet in het spel was. “We hebben het allemaal weleens gehad, dat je denkt dat je iets er natuurlijk uit kan laten zien, maar dat je iemand toch een tik verkoopt. Hij weet dondersgoed wat hij daar doet, hij kan het makkelijk vermijden.” Tijdens zijn tijdperk in Nederland kwam Martínez ook al eens weg met natrappen tijdens het duel met PSV (1-1) in 2021. Eran Zahavi was destijds zijn slachtoffer, maar een rode kaart volgde niet. Ajax mocht met elf man verder en wist er vervolgens nog een punt uit te slepen dankzij een late benutte strafschop van Dusan Tadic.

Bij ESPN werd Martínez er destijds ook van beticht het met opzet te doen. “Nergens voor nodig, dit. Daarna speelt hij de vermoorde onschuld", zei Marciano Vink er toen over. "Hij zet zijn voet gewoon neer. Ik snap niet dat de VAR niet ingrijpt. Ik denk dat Martínez dat bewust doet. Ajax stond 1-0 achter en hij was een beetje geïrriteerd. Wat Zahavi doet, is ook bloedirritant. Maar in een opwelling zet hij zijn voet erop en dat is gewoon rood. Hier had de VAR naar moeten kijken, honderd procent."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

100% een rode kaart. Het feit dat clubs als Manchester United en Juventus zoveel succes hebben in eigen land maar Europees niet zegt ook wel iets vind ik.

9 februari 2023 om 12:30

Hmn er zijn maar weinig clubs echt succesvol europees, aangezien je dus meer concurentie hebt. Je punt zegt dus eigenlijk niets

9 februari 2023 om 12:52

Idd een heel rare conclusie van Murad. On: vond dit wel rood, omdat hij die beweging met zijn been helemaal niet hoeft te maken. Echter is die Bamford ook echt een idioot. Kan je echt iemand paar maandjes de ziekenboeg mee intrappen.

9 februari 2023 om 17:19

Smerige speler hoor die Martinez. In 3 seizoenen ajax meer dan 20 gele kaarten (over alle competities) als ik het goed heb. Dat is een aardige verzameling.

9 februari 2023 om 12:35

100 procent rode kaart? Je overdrijft zwaar gap. Was slechts geel met een rood randje.

9 februari 2023 om 12:43

@Arie. Dat slaat natuurlijk nergens op. Óf hij trapt hem bewust in zijn gezicht, óf niet bewust. Aangezien je het geel met een rood randje vindt ga ik er dus vanuit dat je vindt dat hij het bewust doet. Dus als ik het goed begrijp vind jij naptrappen naar iemands hoofd 'geel met een rood randje'.

9 februari 2023 om 12:59

Fossen,

En dat is altijd het probleem in het voetbal; hoe kun je bewijzen of iets wel bewust of onbewust is. Je kunt niet in de hoofden van spelers kijken.

Ik heb toevallig deze wedstrijd gezien en er gebeurde van beide kanten van alles. Scheids leek wel op Nijhuis en liet alles doorgaan. In Engeland hanteren ze andere normen voor overtredingen. Het is daar wat mannelijker, het mag steviger.

Martinez moet dit niet doen. Je geeft de scheids of VAR de mogelijkheid om wel rood te trekken.

9 februari 2023 om 13:08

@Marc433, nouja dat bedoel ik dus met 'of wél bewust, of niet bewust'. Hierin zit geen middenweg. En aangezien Arie het dus geel met een rood randje vindt, ga ik er vanuit dat hij het dus wel bewust vindt. Anders vind je dit geen donkergeel. En dus is het heel raar om te doen alsof een bewuste natrap richting een hoofd geen 100% rode kaart zou moeten zijn.

9 februari 2023 om 13:18

Fossen, ik begrijp wat je bedoelt en ben het met je eens. Zulke acties ben ikzelf altijd op tegen. Het heeft niets met voetbal te maken.

En Martinez is een heerlijke verdediger met zoveel kwaliteiten dat hij dit niet nodig heeft.

9 februari 2023 om 13:22

@Marc433, met name dat laatste inderdaad. Heeft zich bijna moeiteloos aangepast aan de PL, dan heb je zulke dingen helemaal niet nodig. Je kunt prima een harde verdediger zijn zonder je te misdragen.

9 februari 2023 om 13:28

Je trapt iemand bewust of onbewust. Als het bewust is, is het altijd rood. Waarom zou je tolereren? Zwak dat een VAR hier niet ingrijpt.

9 februari 2023 om 14:36

Echt bewijzen lukt niet, maar as ik deze beweging zie, en het gebrek aan reactie na afloop, dan weet ik zelf genoeg. Als je per ongelijk iemand zo in het gezicht raakt, dan ga je direct kijken of je schade hebt aangebracht, maar Martinez kijkt niet eens. Dus een bewussie.

9 februari 2023 om 14:47

Fossen, maar een onbewuste overtreding kan nog steeds rood waardig zijn, geel of soms niks.
Als ik niet kijk waar ik loop en per ongeluk iemand laat struikelen kan dat een vrije trap zijn zonder geel. Als ik voor de bal ga en net te laat ben kan het vrije trap zijn met geel. Als ik tackle, de bal mis en iemand per ongeluk hoog raak kan het vrije trap zijn met rood.
Het ligt puur aan de zwaarte van de actie. Als dit onbewust was kan je er nog steeds prima geel voor geven. Als het bewust is rood

9 februari 2023 om 15:20

@Vernon Ik vind dat je een goed punt aansnijdt, als je per ongeluk iemand in z'n gezicht raakt, ga je altijd kijken, dat gebeurt hier niet. Moet ik wel zeggen, als je er van bewust bent dat je iemand in het gezicht raakt. Ik bedoel, hoevaak komt het wel niet voor dat iemand op z'n borst, arm of iets anders geraakt wordt, maar toch als een stervende zwaan naar het gezicht grijpt. Misschien dacht Martinez dat Bamford zich aanstelde, al heeft Martinez hier wel de schijn tegen. Het lijkt zeker op een bewussie.

9 februari 2023 om 15:33

Bullshit. Donkerrood met een dikke paarse rand en 15 potjes schorsing zijn op zijn plaats voor deze recidivist.

9 februari 2023 om 12:38

Beide clubs die je noemt zijn meervoeudig winnaar van de Champions League en er zijn zelfs maar 4 clubs die meer CL finales hebben gespeeld dan Juventus. Zowel United als United horen bij de zeven ploegen wereldwijd met meeste halve finale plekken in de Champions League (beide 12). Hoe kom je er bij dat deze clubs nationaal veel succes hebben gehad maar internationaal niet?

9 februari 2023 om 12:55

Denk dat de standaard Nottingham Forrest is met 2CLs en 1 Nationale Titel. Die hebben in Europa de scheidsrechters omgekocht 😂😂

9 februari 2023 om 13:34

Het is ook niet eerlijk dat jij United dubbel telt!

9 februari 2023 om 13:47

Haha ja, had het al gezien, maar de site liep 3x vast toen ik mijn reactie wilde wijzigen, dus heb het maar opgegeven "united en Juventus" uiteraard!

9 februari 2023 om 12:40

Manchester United en Juventus hebben de afgelopen jaren helemaal niet veel succes in eigen land, en in Europa ook niet. In het verleden wel, maar in het verleden waren beide teams ook bijzonder succesvol in Europa, dus ik snap niet helemaal welk punt je wil maken.

9 februari 2023 om 15:04

Wat heeft het succes of het gebrek daaraan te maken met de rode kaart?

9 februari 2023 om 16:08

Wat heeft Juventus hiermee te maken..

9 februari 2023 om 16:24

Hahaha @Murad. Ik hoop dat u dit sarcastisch bedoelt. Beide clubs staan in de Uefa ranking boven Ajax en ver boven Feyenoord en PSV. Hoe zou dat nou komen?

9 februari 2023 om 19:44

Zo wat kraam jij onzin uit zeg! Waan van de dag 😂

Ik vond het allemaal wel meevallen. Niet in de categorie trap Obispo

9 februari 2023 om 12:37

Dat kun je niet echt menen toch? Of herken ik sarcasme nu niet?

9 februari 2023 om 12:45

Fossen is weer eens niet objectief, whats new?!

Die trap van Obispo was echt heel erg smerig met duidelijk bewuste intentie, dit was heel anders. Ik betwijfel sterk of Martinez hem zag aankomen en daarnaast is hij een harde speler, maar niet smerig. Obispo daarentegen gaat wel vaker over de grens kwa overtredingen.

9 februari 2023 om 12:57

Nou, die beweging met dat been is totaal niet hoe jij of ik opstaat hoor. Ben Martinez fan, maar is wel een vieze speler bij tijd en wijlen. Was blij dat ie vóór Ajax speelde en niet tegen ons.

9 februari 2023 om 12:59

Dit is toch ook bewust?
Of hij hem zag aankomen? Ze liggen tegen elkaar op de grond, kom op zeg. Als er 1 iemand niet objectief is ben jij dat

9 februari 2023 om 13:03

@arie
Martinez gaat ook heel vaak over de schreef, als er iemand hier niet objectief is ben jij dat nu.
Die botsing is er en ineens zit zijn linkerbeen in een 90 graden hoek naar achter in Bamford's gezicht. Dat heeft niks met vallen te maken maar is nog bewuster dan die van Obispo, die ook heel smerig was.

9 februari 2023 om 13:04

@arie,
En jij bent wel objectief ? Komt Martinez niet bij Ajax vandaan en had hij daar ook niet zulke momenten ? Bijvoorbeeld met Zahavi waar hij natrapte toen het spel al stil lag ?
Ja, die van Obispo was smerig, maar dit is in het gezicht !!

9 februari 2023 om 13:06

Ironisch dat uitgerekend jij iemand anders van subjectiviteit beticht, Arie. Martinez is inderdaad een harde speler, maar dat sluit natuurlijk niet uit dat hij zichzelf ook nog wel eens van een smerige actie wil bedienen. Maar het zal in jouw ogen toeval zijn dat zijn voet wel eens wil landen op een voet of hoofd beland.

9 februari 2023 om 13:09

@Arie, fossen is niet objectief zogenaamd, maar Arie vindt deze actie van Martinez slechts een gele kaart waard. Terwijl Fossen beide situaties rood vindt. Een luchtdeul lomp en dom met je been naar voren aangaan of bewust richting iemands hoofd trappen. Dan ga je mij niet vertellen dat jij objectief wilt vertellen dat die laatste minder erg is dan de actie van Obispo. Volgens jouw logica is iemand die de actie van Obsipo 'smerig en duidelijk bewust' noemt en natrappen richting een hoofd 'geel', volkomen objectief. Maar iemand die beide acties duidelijk rood vindt alleen naar een hoofd trappen nog wat erger vindt, die is niet objectief. Juist ja 😂😂

9 februari 2023 om 14:38

Arie

Nou ik kan dit niet anders zien dan bewust. De beweging lijkt er op. En het feit dat Martinez niet komt checken hoe het met zijn slachtoffer gaat, zegt ook alles. 100% bewust in mijn ogen.

9 februari 2023 om 15:24

@Arie
Martinez hoefde Bamford ook niet zien aankomen, Martinez voelde Bamford al aankomen Maar deze is misschien minder hard dan die van Obispo, maar deze is wel net zo smerig hoor. Martinez weet dondersgoed wat hij hier doet, daar twijfel ik niet over.

9 februari 2023 om 17:16

Haha het is het pot/ketel verhaal bij arie. Martinez was bij ajax ook al een smerige speler hoor, dus niet nieuws hier.

9 februari 2023 om 12:40

Tuurlijk, die van Obispo is 100% rood maar kom op.
Die rode kaart wordt ook wel gigantisch overdreven, net alsof hij iemand 3 beenbreuken heeft geschopt, rollen kon hij nog aardig goed in ieder geval.

Daarnaast is dit misschien nog wel smeriger, gemikt op het hoofd.

9 februari 2023 om 14:57

Dit van Martinez is ook een reactie op het achterlijke inkomen van Bamford. Niet te vergelijken met die overtreding 'uit het niets' van Obispo.

En niemand kijkt naar de actie die Bamford daarvoor maakt. Als hij met zijn gestrekte been naast de bal zit en de knie van Licha raakt is het seizoen over. Ik snap de frustratie wel. Bamford kwam als een bezetene in.

9 februari 2023 om 12:29

De actie van Martinez gezien een paar minuten daarvoor op Gnonto?

9 februari 2023 om 12:32

Actie van Gnonto op Fred gezien paar minuten daarvoor?

9 februari 2023 om 12:32

Heb de wedstrijd niet gezien, maar als iemand je een doodschop geeft wat niet mag, ben je dus vrij om een andere ook een doodschop te geven, of kopstoot of wat dan ook.. raar beredeneerd..
Dit is vuil en moet bestraft worden en als de voorafgaande actie ook rood waardig was.. waar is de Var..

9 februari 2023 om 12:39

Grappig dat je dit zegt. Een maat van mij speelde ooit in de beker tegen Ajax. Hij stond in de spits tegen Alvarez en Martinez. De zondag erna vroeg ik hem hoe dat was om te spelen tegen die gasten. "nou zei die gozer, die Alvarez is wel een relaxte gozer, als die je omver kegelt dan helpt ie je nog wel even overeind. Maar die Martinez is echt een vuile smeerlap, die is gek, die schopt je lachend door de midden en het volgende duel doet ie dat gewoon nog een keer.'' dat was geen pretje.

Als ik nu de beelden dan zie dan denk ik toch wel dat hij enigszins gelijk heeft.

9 februari 2023 om 13:08

Die Martinez is een psychopaat. Maar goed wat wil je als Argentijn. We hebben de ware aard van die mensen gezien tijdens het afgelopen WK.

9 februari 2023 om 14:41

mooi verhaal elninoo, altijd leuk om van die insiderverhalen te horen. Ik geloof het ook direct. Sommige spelers zijn gewoon snoeihard.

Een maar van mij speelde altijd eens per jaar tegen oud-oranje. Werden compleet zoek gespeeld. Hij vertelde vooral hoe goed Koeman was. Veel te zwaar, maar zoveel inzicht dat hij altijd eerder dan alle anderen op de juiste plek was.

9 februari 2023 om 13:01

Hij houdt toch in. Als hij hem wilde raken had dat makkelijk gekund.

Hij zat bij meerdere situaties wel echt op het randje gisteravond. Ik neig ook te geloven dat hij dit helemaal bewust doet, maar zeker weten doe je dat niet. Hij moet daar echt goed mee oppassen. Een keer een keiharde tackle is nog tot daaraan toe. Dit is puur spelbederf in mijn ogen.

9 februari 2023 om 13:15

Een hak in iemands gezicht is denk ik in iedereens ogen spelbederf.

9 februari 2023 om 14:51

Ik denk dat hij hem bewust probeerde na te trappen, maar niet in het gezicht. Dat hij zn gezicht raakt is omdat hij probeert op te staan.
Hoe je het wendt of keert vind ik het rood

rest van het seizoen schorsen, was het nou de eerste keer.. Hij goed voetballen, maar qua mentaliteit en vuiligheden.. ver weg stoppen.. Was bij ajaks ook al een vuil mannetje.

9 februari 2023 om 15:00

Bij Ajax nooit een rode kaart gekregen. Dus met die 'vuiligheid' valt het blijkbaar wel mee.

9 februari 2023 om 16:13



Dat hij bij Ajax nooit rood heeft gekregen wil niet zeggen dat het geen gemene speler is..alvarez is precies zo en komt ook bijna altijd overal mee weg..

9 februari 2023 om 17:09

Dat is natuurlijk complete onzin. Hij speelt op het randje, maar blijkbaar er niet overheen.

9 februari 2023 om 19:26

@Zlatan65

Het feit dat hij ergens niet voor bestraft wordt, betekend toch niet dat die actie niet met rood bestraft dient te worden en hij dus smerige acties heeft?

Als ik overal 130 rij maar nooit geflitst of aangehouden wordt, betekend dat niet dat ik de wet niet overtreed.

10 februari 2023 om 11:41

Wat een dom vergelijk. In het veld loopt een scheidsrechter om acties te beoordelen. En blijkbaar is er nog geen actie geweest die door scheids en/of Var met rood is beoordeeld. Dat is wat anders dan een snelheidsovertreding maken die door niemand gezien is.

Op basis van het filmpje vind ik het lastig te beoordelen, wat wel makkelijk te beoordelen is dat Bamford als een totale idioot dat duel aan gaat.

Martinez staat natuurlijk niet bekend als het meest sportieve voetballer op aarde.. maar hoeft ook niet groter worden gemaakt dan dat het is; schop in het gezicht is verre van oké; paar duels schorsen en weer door met de dag

9 februari 2023 om 13:58

Punt is dus dat hij er geloof ik niet eens een kaart voor heeft gekregen.

Typisch Martinez dit, het is gewoon een hele vuile speler die ieder seizoen meerdere van zulke momenten heeft. Het is ook helemaal geen natuurlijke beweging om op die manier op te staan, vooral nadat hij al het contact met Bamford voelt maar bewust doorhaalt. Het is zeer triest gesteld met het niveau van scheidsrechters overal, dat hij hier structureel mee weg kan komen en daarom door blijft gaan.

Was geel met een rood randje. Daarnaast geloof ik absoluut niet dat Martinez dit met bewuste intentie deed, hij is hard maar niet gemeen.

9 februari 2023 om 12:41

Ik denk dat je met beide gevallen niets te klagen hebt.
Geel? Prima
Rood? Had ook zomaar gekund en daar had je ook niks tegen in kunnen brengen

Ik zou hem zelf omschrijven als rood met een geel randje

9 februari 2023 om 13:06

Martinez is inderdaad geen gemene speler, hij is een ronduit smerig speler. Ook bij Ajax had hij er al een handje van zeer smerige en onsportieve acties te maken. Verder kun je hier natuurlijk nooit geel voor geven. Het is of per ongeluk en dan is het niks of het is met intentie en dan mag je hier van mij gerust 8 wedstrijden schorsing voor geven. Ik zou met dat tweede in dit geval totaal geen moeite hebben.

9 februari 2023 om 13:18

Hij stond bij Ajax juist bekend als harde bikkel met de nodige grinta, maar absoluut niet als smeerlap. Noem eens wat voorbeelden dan?

9 februari 2023 om 13:41

Bewust op de enkel van Zahavi gaan staan?

9 februari 2023 om 13:51

Zahavi, Gakpo, Dessers en nog een overtreding waarbij hij over de bal vliegt in een Europese wedstrijd komen als eerst bij mij naar boven. Verder moet ik denken aan die keer dat hij rollend terug het veld in gaat om het spel te stoppen. Verder lijken bovenstaande beelden mij vrij duidelijk voorbeeld van een smerige speler.

9 februari 2023 om 14:13

Volgens mij zijn dat toch genoeg voorbeelden. Ik hoop niet dat ze dadelijk nog om een datum en een tijd gaan vragen.

9 februari 2023 om 16:16

Niet als smeerlap..kijk je nou echt alleen door een roze bril.. Alvarez Tagliafico noem ze maar op allemaal smeerlappen..

10 februari 2023 om 12:11

Zo stond hij alleen bij subjectieve Ajacieden bekend hoor...

9 februari 2023 om 13:09

Geel met een rood randje? Het gaat of per ongeluk, dan zou het op zijn zwaarst geel zijn, of het gaat bewust en dan is natuurlijk 100% rood?

9 februari 2023 om 14:14

Idd, waarbij ik het dan eigenlijk nog niets of rood vind (waarbij het voor mij wel een rode kaart is). Geel met een rood randje is wel heel vreemd. Als je vind dat hem iets te verwijten is dan is het duidelijk rood.

9 februari 2023 om 14:59

@arie,
Heb jij wel op hem gelet toen hij bij Ajax speelde ? Martinez is naast hard juist ook gemeen. Ik ga er gezien jouw naam vanuit dat je toch wel vaker wedstrijden ziet en dan moet dit je toch wel opgevallen zijn.

Hahaha, Michael Owen moet ook relevant blijven hoor. Net zoals die Agbonlahor op Talksport. Deel een onzinnige uitspraak en je valt weer op, want negatieve aandacht is ook aandacht. En aandacht is geld in veel gevallen.

Wat betreft dit duel; dit gebeurd tig keer in een wedstrijd. En soms is het zelfs een kwestie van zelfbescherming, omdat heel veel spelers met rondslingerende voeten naar het gras gaan en hopen nog iets 'per ongeluk' mee te pakken. Bamford kwam hier zelf vrij hard in, maar gaan we dat dan ook helemaal analyseren? Dat is juist het mooie van zo'n derby. Beide houden hier niets aan over, en het had verder ook 0 invloed op de wedstrijd.

9 februari 2023 om 14:01

Ik weet niet welke wedstrijden jij kijkt maar ik zie dit eigenlijk zo goed als nooit gebeuren.

9 februari 2023 om 16:05

@spursfan96: Dan vraag ik me af of jij wel wedstrijden van je eigen team kijkt. Vriendelijke Christian Romero bij jullie achterin? Die leeft daar van.

9 februari 2023 om 17:09

Die leeft van harde tackles die vaak over de schreef gaan. Niet van het trappen richting het hoofd van tegenstanders die op de grond liggen. Geef anders even een voorbeeld.

Lijkt mij ook bewust, zeker omdat hij zijn knie sterk buigt.

Heb het fragment nu een paar keer bekeken. Martinez en Bamford gaan beiden voor de bal, raken elkaar met de ruggen en gaan naar het gras. Martinez beweegt zijn lichaam door en dus zijn linkerbeen naar achteren, richting gras, om op te staan, daarbij continu zijn ogen op de bal houdend. Pas als de bal weg is c.q. situatie voorbij is kijkt hij naar Bamford.
Hij heeft niet gezien dat hij hem in het gezicht raakte en de kans dat hij hem bij die beweging van zijn been in het gezicht zou raken hoeft niet zo groot te zijn dat Martinez daarmee rekening moest houden en zijn beenbeweging moest aanpassen / achterwege laten. Natuurlijk was de kans wel aanwezig dat hij een ander lichaamsdeel van Bamford zou raken. Daar komt nog wel bij dat het geen trappende beweging was, maar het verplaatsen van zijn been om op te staan.
Wellicht een gele kaart, omdat hij het risico nam een lichaamsdeel van Bamford te raken bij het opstaan, maar mijns inziens geen rood.

9 februari 2023 om 14:04

Als je op zijn voeten ligt is de kans best behoorlijk dat je die persoon zijn hoofd raakt als je je voet naar achter doet. Daarvoor hoef je niet eerst naar achter te kijken om even goed te kunnen mikken.

9 februari 2023 om 15:13

Mwah, als je op iemands voeten ligt en je been beweegt naar achter, dan kom je eerst nog langs zijn knieën, balzak, buik en borstkas, voordat z'n gezicht in beeld komt. Zo "best behoorlijk" vind ik die kans dus niet.

9 februari 2023 om 17:15

Zijn allemaal lichaamsdelen waar ik ook niet echt geraakt zou willen worden. Daarnaast kan je er best vanuit gaan, als je met je hoofd bij zijn voeten zit, dat dat andersom ook wel zo zal zijn. Ik zou überhaupt niet mijn been naar achter doen als ik op iemand zou liggen. Hoezo kan hij er niet gewoon vanaf rollen en dan opstaan? De bal was al weg.

Het is gewoon een smerige voetballer. Kwam bij Ajax overal mee weg en nu weer. Terwijl hij met zijn acties gewoon drie rode kaarten per seizoen verdient.

9 februari 2023 om 16:00

Kan me er inderdaad een goed aantal herinneren.

Als hij dit weg laat is/wordt dit een van de betere verdedigers van de wereld.

Wat een softies hier.. het word met de dag duidelijker dat de vele mensen die hier reageren nooit gevoetbald hebben. Hoe iemand hier een bewuste trap in ziet... En dan begint iemand hier zelfs nog over de tackle op de bal van Martinez op Gnonto, harde maar fair tackle en ze hebben het alweer over "smerige overtreding".

9 februari 2023 om 13:06

Eens, ik zie in het filmpje helemaal niks wat duidt op een opzettelijke "trap", zijn schoen schraapt hoogstens de haren van de onderliggende speler. Overdreven gedoe.

9 februari 2023 om 17:21

Ja ik geloof best dat Bamford echt pijn had want hij die kreeg die schoen op z'n mond volgens mij. Maar het lijkt wel alsof mensen dit als een optelsom zien. Schoen raakt gezicht dus rode kaart, ongeacht de situatie.

Gezien eerdere overtredingen van Martinez geloof ik zeer zeker dat hij dit bewust doet. Het is een speler die altijd tot het randje en soms er overheen gaat.

Wat een gezeur om niks zeg, hij wint het duel om de bal en ze vallen daarna samen om. Hij wil daarna opstaan en schampt die van Leeds misschien een heel klein beetje, absoluut niet opzettelijk bedoeld dit.

9 februari 2023 om 13:06

Ben jij wel objectief ? Hoe weet jij zo zeker dat dit niet opzettelijk is ? Het lijkt er namelijk wel op ?

9 februari 2023 om 13:15

Of hij het bewust doet of niet dat zullen we nooit weten, maar om dat af te doen als “hij schampt hem misschien een heel klein beetje” is dan weer het andere uiterste. Het feit dat Martinez in het verleden heeft aangetoond niet de meest sportieve speler te zijn, spreekt ook niet in zijn voordeel.

Toch opvallend dat een flink aantal Ajacieden dit met de mantel der liefde bedekken. Toch die clubvoorkeur weer?

9 februari 2023 om 13:19

En daarbij zijn er ook nog een aantal die anderen verwijten dat ze niet objectief zijn.

9 februari 2023 om 13:51

Het verleden mag er niks mee te maken hebben! Het was een hard duel, maar dit was absoluut niet bewust

9 februari 2023 om 14:11

Heb je hem gesproken dat je weet dat hij het niet bewust deed ? Maar bewijst het verleden niet juist dat hij zulk soort acties juist heel sneaky doet ? Als iemand veel vaker voor het oog onbewust zulk soort acties doet, dan is de kans volgens mij groot dat het niet onbewust is maar juist bewust is. Dus het verleden zegt absoluut wel iets.

Ja, sorry. Maar dit vind ik echt heerlijk. Ja, hij weet precies wat hij doet en daarom is het ook maar een tikkie. Even een reactie op het mallote inkomen.
Zo’n speler hebben we nodig. Niet van dat softe, maar gewoon keihard. Geen rust geven aan je tegenstander, er meteen in kletsen. En af en toe zo’n smerig iets als dit. Op zo’n slimme manier dat je nooit weet of het expres was of niet. Ja, ik mis de ‘good old days’…

9 februari 2023 om 13:18

Er zijn heel veel mensen die dit gewoon een rode kaart vinden. Je had hier gewoon rood en een schorsing voor kunnen krijgen. Ben jij nog steeds zo blij met dit soort acties als ze zo bestraft worden ? En wil je dat jouw club bekend staat om zulk soort spelers ?

9 februari 2023 om 13:51

Maar dat is juist het mooie: dat kan hier niet. Want je kunt nooit met zekerheid zeggen dat het expres was. Maar ja, liever dat hij eens een kaart pakt dan als makke schapen naar een hok. Winnaars mentaliteit.
Dat laatste: dat interesseert me echt niets. En ja, liever hierom bekend dan om een duikelaar/zeikerd zoals Antony en Neymar.

9 februari 2023 om 14:05

Maar als je een scheids of VAR hebt die het wel zo ziet (zoals zo velen) dan krijgt hij toch gewoon een rode kaart ?
Ik vind dat dit soort acties trouwens niets met een winnaarsmentaliteit te maken heeft.

9 februari 2023 om 17:07

Ja, dat kan. Maar zoals je hierboven ziet kan dat beide kanten uitvallen. Dit soort acties heeft wat mij betreft wel met een winnaars mentaliteit te maken: dit is een over mijn lijk mentaliteit. Winnaars zijn niet vaak aardige sporters.

Wat een schandalige actie. Hier moet de FA naar kijken en hem achteraf nog flink voor straffen. Een geweldige verdediger met hele vervelende maniertjes




Grinta !!! Martinez ie een echte Zuid- Amerikaanse sloper. Gevalletje Tagliafico . Hoe blij waren we met Wouters en Koeman. Heeft zich wederom rap bewezen op het hoogste niveau. Misschien wel een van de betere die er op de aardbol rondloopt. Zien we nu bij Ajax ..... Kan je niet vergelijken met schatjes als Timber, Blind of Bassey. Wat een gemis.. Speelt altijd voluit ...yep .Is ie daardoor soms smerig .... yep ....krijg je er gratis bij. Kunnen we roepen hoe erg het is, heel braaf, maar beginnen we elke echte wedstrijd in de min. Wat betreft Martinez ....er staan sancties op. Had dit keer geluk.



Iedereen zal wel over me heen vallen, maar ik vind dit wel meevallen. Hij ziet m niet, weet niet waar Bamford is en wilt opstaan. ja hij raakt smerig zn hoofd, maar vind het allemaal erg overtrokken. Handje erop en klaar

9 februari 2023 om 14:18

Natrappen op een hoofd valt niet mee, rood is gewoon de norm daarvoor. Het maakt ook niet uit hoe hard of welk excuus mensen hier hebben want er is meermaals voor veel minder rood gegeven dit seizoen. Dit is niet goed te praten. Net als dat de VAR niet ingrijpt niet goed te praten is, belabberd niveau qua scheidsrechters in Engeland.

9 februari 2023 om 14:26

Ik vind het dus geen natrappen? Gewoon ongelukkige omstandigheid door de botsing en ze in elkaar zitten verweven en elkaar niet zien. Tuurlijk is een schoen in je gezicht niet fijn, maar vind rood wel erg overtrokken. Maarja ieder zijn mening, het feit is dat er niks voor gegeven is.

9 februari 2023 om 14:58

Martinez heeft dus goed zijn best gedaan het zo uit te voeren dat jij dit niet ziet als bewust. Je bent erg te beïnvloeden, althans dat vind ik. Mag toch?

9 februari 2023 om 15:44

Alles mag zolang het met respect gaat

Hele wedstrijd gekeken en dat de VAR niet ingrijpt vind ik echt onbegrijpelijk. Dit is gewoon met opzet door frustratie die hij al de gehele wedstrijd aan het uiten was. Fel en hard verdedigen heb ik niks op tegen maar dit als je op de grond ligt heeft niks met voetbal te maken. In zulke situaties moet je spelers gewoon alsnog kunnen schorsen voor een aantal wedstrijden.



Heb Ajax 7 wedstrijden niet zien winnen. Allemaal gefrustreerde koppies, Niemand die er op klapte. Wordt je ook niet wijzer van. Gingen er een aantal uit frustratie lopen muiten, om vervolgens te denken dat ze kans maakten bij Bayern. Wat een grap. Martinez zit anders in elkaar.

9 februari 2023 om 14:35

Relevantie met dit topic?



Het er op klappen als het niet draait vs keurig volgens de regeltjes voetballen ? Martinez vs Blind cs ?

Ik stoor me meer aan hoe die naar zijn gezicht grijpt. Dit doet toch geen pijn jongen zo'n rustig duwtje zonder impact?

Agh, het pleit niet voor hem hoe rustig meneer om kijkt na de trap. Daar wil ik dan best in meegaan dat het bewust was, maar zo weggestopt als een gladjanus dat Martinez is. Ik durf best te stellen dat dit meer ingeburgerd is in zijn achtergrond en herkomst, Nederlanders zijn daarin een stuk dommer en worden sneller gepakt. Is het dan slim, vast in bepaalde mate maar ook verwerpelijk. Er komt vast een moment dat hij het terug gaat krijgen

9 februari 2023 om 15:03

Wat is slim. Obispo is een speler die volgens mij het liefst zonder VAR speelt. Zoals hij de rode kaart kreeg, dat is zonder VAR haast niet te zien. Maar waar Obispo dan (terecht) de pech heeft dat de VAR wel ingrijpt zijn er genoeg momenten geweest waarbij een Martinez goed weg kwam. Je zou zeggen dat dit geluk toch een keer op moet zijn.

Ik denken eerder dat Martinez schrok van dat hard inkomen (beide gestrekt been) van Bramford waarbij gelukkig beide net op tijd hun benen trokt en alleen een botsing was. Uit dit duel wil Martinez laatste woord hebben en hij laat het ook geniepig weten ook. Niet kijkend naar de persoon maar wel twee keer zijn hoofd schrammen. Goed geacteerd! VAR is ingetuind!

Martinez actie kan je 100% in de categorie Pepe of Materazzi zetten, alleen is Martinez sluwer.

Speelde weer een puike pot maar inderdaad oppassen voor hem

Ze liggen op/tegen elkaar aan op de grond. Een normaal mens kijkt dan even waar hij zijn voeten neerzet, voordat hij opstaat. Martinez niet. Hij laat juist lekker zijn voet hangen, zodat hij hem zeker blijft raken. Niet bewust gemikt op het hoofd, wel bewust gedaan om de tegenstander te raken.

Dit was 100% express. Want hij deed het nog een tweede keer. En dan geniepig de andere kant op kijken alsof je niet weet wat je doet. Was minimaal geel en daarna kwam hij ook weg met een overtreding op Summerville wat ook minimaal geel was. Had geluk dat het net buiten de 16 was en de VAR niet kon ingrijpen..

Past toch wel weer perfect in het plaatje van hoe de Argentijnen zich gedragen: extreem onsportief.

Onzin bekijk de acties vooraf en ze hadden beide rood kunnen krijgen. Ondanks dat hij dit vaker heeft hebben de echte grote cv altijd zulke dingen gehad. Ramos stam Nesta Maldini etc etc. dit hoort er gewoon bij geven en nemen. Neemt niet weg dat het niet hoort maar als je zelf heb gevoetbald dit gebeurt overal elke klasse en niveau

9 februari 2023 om 17:12

Ik vind het onzin dat dit erbij hoort. Ja, je mag best hard een duel ingaan, maar dit heeft niets met een duel te maken Het duel is al voorbij en dan moet hij zich nog laten gelden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren