Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Luuk de Jong begrijpt Makkelie niet goed: ‘Heb je ooit zoiets gezien?’

Laatste update:

Luuk de Jong was na afloop van de wedstrijd tussen Feyenoord en PSV, die in 2-2 eindigde, zeer kritisch richting scheidsrechter Danny Makkelie. De aanvalsleider van de Eindhovenaren baalde dat zijn ploeg De Kuip moest verlaten met een punt en was het niet eens met de negen minuten extra speeltijd die de leidsman uit Dordrecht bijtelde. De Jong beschuldigde Makkelie zelfs van partijdigheid.

De Jong stond met een zuur gezicht voor de camera van ESPN en werd daar gevraagd hoe het mogelijk was dat PSV een voorsprong van twee doelpunten nog weggaf. "Als je met een man minder komt te staan, weet je dat het moeilijk wordt", reageerde de spits. "Zij hadden ook een goed moment voor hun 1-2 om nog iets te forceren en als er dan nog een verlenging achteraan komt, heb je natuurlijk al helemaal genoeg tijd om nog iets te doen. Met verlenging bedoel ik dan die negen minuten extra speeltijd. Dat is echt schandalig."

De stoom kwam uit de oren van de captain van PSV toen verslaggever Pascal Kamperman doorvroeg en wilde weten waarom De Jong de negen minuten blessuretijd te veel vond. "Heb je dit ooit gezien, negen minuten? Ja, op het WK inderdaad, maar nog nooit in de Eredivisie. Maar goed, Makkelie deed wel meer dingen om te zorgen dat Feyenoord nog terugkwam. Maar ik moet het daar ook niet op gooien. Wij hadden die 0-2 vast moeten houden en over de streep moeten trekken, ook na de 1-2."

Alireza Jahanbakhsh redde uiteindelijk een punt voor de Stadionclub door in de zesde minuut van de blessuretijd van afstand raak te schieten. Eerder kopte de Iraniër ook al de aansluitingstreffer tegen de touwen. Op dat moment stond PSV al een tijdje met tien man na een rode kaart voor Armando Obispo, die een duel onnodig met gestrekt been aanging. Door het gelijke spel blijft het gat tussen koploper Feyenoord en de uitdager uit Eindhoven vier punten. Ajax is de nieuwe nummer drie en AZ blijft tweede.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tja Luuk wat zou ik ervan zeggen. De rode kaart die overigens terecht was heeft ons gewoon de kop gekost. verder heeft Makkelie gewoon naar beide kanten slecht gefloten. Luuk moet het niet meer laten lijken dan hoe het was.

5 februari 2023 om 17:02

Eens! Makkelie had geen invloed op de uitslag! Benitez pakt een punt voor PSV!

5 februari 2023 om 17:17

Nou hij floot wel erg partijdig als je het mij vraagt vooral als er aan twee kanten wordt getrokken Dan Koos hij altijd de Kant van de thuisploeg laat dan Lekker door spelen
Feyenoord mag NIET klagen als je het mij vraagt

5 februari 2023 om 17:36

Als die zo partijdig was had hij 2x de bal op de stip kunnen leggen en een vrije trap randje 16 na een domme sliding van Obispo (?). Dat deed die niet. Hij heeft juist meerdere gele kaarten aan PSV niet gegeven (ja, ook aan Kokcu niet), dus daarin was die juist beter voor PSV. Die rode kaart was terecht, duidelijker bestaat niet, 9 minuten lijkt lang omdat we het niet gewend zijn, maar is te verklaren.

5 februari 2023 om 17:44

Maar goed dat vind iedereen die PSV een warm hart toedraagt. 9
Minuten is zeker te rechtvaardigen. Feyenoord vergooit het zelf door na een terechte rode kaart de 0-2 te incasseren. Maar naar Makkelie wijzen toont de persoon de Jong gewoon zwak als je het niet meer weet moet je kennelijk iets zeggen

5 februari 2023 om 17:45

Dat hij dingen na liet om te doen betekent niet dat het ander dan meteen niet waar is. Het 1 sluit het ander niet uit. Xavi kreeg niks mee, Til geel waar ik nog steeds niet weet waarom. Kokcu niks. Wiefers niks.
Zeg niet dat hij partijdig was, maar was wel behoorlijk onder de indruk van de Kuip.

5 februari 2023 om 17:55

@2Woodsixty of PSV verliest 2 punten door obispo het is maar vanuit welke kan je het bekijkt

6 februari 2023 om 02:42

Til z'n geel was wel terecht hoor. Was in een duel, verloor deze en omdat Til een vrije bal wou, of dacht te krijgen, tikte hij de bal met z'n hand weg voor de Feyenoord verdediger.

6 februari 2023 om 07:51

Ik ben geen fan van een van beide, maar vond het wel meevallen. Makkelie houdt ver niet van de wedstrijd dood te fluiten. Ik vond inderdaad dat hij soms wat eerder had kunnen fluiten, maar een kant op fluiten deed hij zeker niet

5 februari 2023 om 17:03

Ach dat doet Slot ook als er emoties bij komen kijken. Nu heeft slot weinig te zeuren en zijn wij een keer aan de beurt...

5 februari 2023 om 17:10

Vandaag was er toch ook geen onterechte beslissing? Slot klaagt omdat er een zuivere penalty niet gegeven werd.

5 februari 2023 om 17:13

Nou die 9 minuten zijn wel erg lang en over rood valt te twisten , maar Slot zeurde niet alleen bij die penalty. Als er puntverlies is ligt het volgens Slot vaker aan de arbitrage en dat is niet altijd terecht.

5 februari 2023 om 17:16

Zelfs V Nistelrooy vond het rood. Daar valt alleen over te twisten als je bereid bent meer naar je clubvoorkeur te kijken dan naar de regels.

Die 9 minuten waren terecht. Er waren ongeveer 23 blessurebehandelingen en Benitez deed erg zn best om de bal zo lang mogelijk niet in het spel te brengen

5 februari 2023 om 17:17

Verschil is dat Slot het doet bij onterechte beslissingen. Rode kaart en 9 min gewoon terecht. Jammer dat sommige niet een beetje objectief kunnen zijn.

5 februari 2023 om 17:18

Sorry. Ben hier echt klaar mee. Over rood valt NIET te twisten. Dit was zo overduidelijk bewust. 9 minuten is lang maar prima te verklaren. Als het 6 was geweest, wat eerder weinig voelt, was het ook 2-2 geworden. Daarnaast was Makkelie gewoon niet partijdig en als je dat wel zo ziet; ik hoor graag waar. Over het algemeen verdiende PSV deze wedstrijd eigenlijk helemaal niets en een -4 doelsaldo. PSV is wat... 3 keer voor de goal geweest? Echt waar, de bullshit die ik toch lees op deze site van zoveel lui, in live meepraten en hier. Het is niet eens clubvoorkeur maar eerder clubafkeur. Mijn comments worden telkens weggehaald als ik het volgende aanhaal maar nogmaals dan maar; waarom denk je dat er zo bizar veel Feyenoord-fans deze site hebben verlaten de laatste jaren? Het is echt gewoon schunnig.

5 februari 2023 om 17:19

Prima, jij komt nog lomper in dan Obispo. Misschien daarom? En er valt wel degelijk over te twisten zoals je hier kan lezen. Zoveel meningen en zoveel best wel aardige redenen waarom het wel of geen rood zou zijn.

5 februari 2023 om 17:22

Hoe verklaar je die 9 minuten. Oprecht benieuwd. Kijkend ook naar alle andere wedstrijden waar veel meer tijd word gerekt of waar evt een var momentje in zit

5 februari 2023 om 17:29

10 wissels, tijdrekken en 1 of andere gek die een bal vasthield. Dan kom je echt al gauw bij 9 min.

5 februari 2023 om 17:34

Plus 14 blessurebehandelingen.

5 februari 2023 om 17:42

Meer wordt gerekt? Heb jij uberhaupt opgelet toen Benitez keer op keer een halve minuut nam voor een uittrap?

5 februari 2023 om 17:46

9 wissels in drie wisselbeurten die nog geen twee minuten kosten. Om precies te zijn Arsenal890

5 februari 2023 om 17:50

En die 7 minuten tijdrekken in totaal heb je ook even berekend?

5 februari 2023 om 17:59

Makkelie liet 20 keer zijn klokkie zien, doet hij ook niet om te laten zien hoe mooi het wel niet is toch? Geeft al aan dat PSV constant aan het rijd rekken was.

5 februari 2023 om 17:59

@ Bram - je bent de eerste waarvan ik lees dat rood een twijfelgeval is. Daarnaast heb ik Slot niet horen klagen over de arbitrage ondanks het puntverlies. Neem een voorbeeld aan Van Nistelrooij - prima interview. Hoop dat hij de tijd krijgt bij psv om iets te bouwen.

5 februari 2023 om 18:22

Weet je wat het grootste probleem is, het is zo ongelooflijk inconsequent in Nederland. Die scheidsrechters doen maar wat, VAR grijpt willekeurig in en kaarten worden te pas en te onpas uitgedeeld. Ik vond Makkelie ook erg voor het thuisfront fluiten en dan doel ik niet op die rode kaart, die was terecht. Maar al die kleine overtredingen werden één kant op gegeven en die 9 minuten blessure tijd komt nu opeens uit de koker. Wees consequent in dit beleid en doe dit overal. Zowel in blessure tijd als in het geven van kaarten

5 februari 2023 om 18:49

En van wie heeft Benitez dat geleerd? Bijlow. Dan zeg je er natuurlijk niets over.
9 minuten is gewoonweg belachelijk.
Doet overigens niets af aan die domme rode kaart van Obispo, waar helaas niets op af te dingen valt.
Feyenoord was absoluut de betere ploeg en hebben terecht een punt. Wij hadden eigenlijk een volkomen onterechte 3 punter moeten hebben vandaag.

6 februari 2023 om 02:47

Die rode kaart was zeker terecht, maar ergens ook wel te verklaren. Ik denk dat Obispo verwacht dat Gimenez het duel wel aangaat en wil daarom hard het duel ingaan. Maar Gimenez ging het duel niet aan en dan ziet het er inderdaad heel lomp uit wat Obispo deed. Of het was gewoon heel lomp. Maar ik heb niet het idee dat Obispo dacht, laat ik die Gimenez een rotschop geven.... Het blijft natuurlijk een rode kaart, dat zonder twijfel.

6 februari 2023 om 06:42

Geen rood zou zijn? Het was donkerrood. Geen discussie over mogelijk. Die gast gaat al lomp met zijn gestrekte been in en op het laatste moment maakt hij nog een trappende beweging ook. Erg smerig.

5 februari 2023 om 17:04

Rode kaart was niet terecht. De mensen die dit terecht vinden hebben zelf nooit gevoetbald. Obiso was gewoon in een voorwaartse beweging en ging voor de bal. Die spits van Feyenoord loopt in zij beweging. En ja dat doet zeer, en ja als je dit in de slomo ziet dan ziet het er lelijk uit, maar in normale snelheid, maar daar kijken ze ineens niet meer na, valt het allemaal wel mee.

5 februari 2023 om 17:07

Hij doet letterlijk zijn been vooruit midden in zijn sprong, dat was volgens mij nergens voor nodig dus wat mij betreft dik terecht

5 februari 2023 om 17:07

Meevaller is dat Obispo nu tenminste een schorsing krijgt en je er even van verlost bent. Wat kost die gast een punten zeg, ongelooflijk.

5 februari 2023 om 17:08

Rode kaart was terecht. De mensen die dit onterecht vinden hebben zelf nooit een wedstrijd gefloten. Obispo totaal onnodig met een trappende beweging in op zijn tegenstander. In slomo zie je hoe ernstige benenbreker dit kan zijn. Dan hoef je het niet terug te zien op normale snelheid.

5 februari 2023 om 17:08

‘Hebben zelf nooit gevoetbald’

Dank! *Laughs in 5 jaar Eredivisie jeugd*. Dit was gewoon rood, op die hoogte, noppen gestrekt naar voren.

5 februari 2023 om 17:10

Huh niet terecht? Heeft geeft 'm een trap. De 'n bewust ook. VanNistelrooij zegt zelf net ook dat 't rood is. Verbaast me echt dat er ook maar iemand is die dit geen rode kaart vindt...

5 februari 2023 om 17:10

100% rood. Obispo hoeft zijn been daar helemaal niet zo te strekken nadat hij het duel al had gewonnen. Eigen schuld, kun je echt niet de scheids voor blamen.

5 februari 2023 om 17:11

Schei uit hoor, is nergens voor nodig en gewoon een achterlijke hersenkronkel van Obispo. Het is bij die jongen wachten totdat hij zijn wekelijkse blunder maakt.

5 februari 2023 om 17:13

Je bent niet goed bij je hoofd. Expres nog even met de noppen vooruit iemand proberen te raken. Zelfs je eigen trainer vindt het een rode kaart. Je weet wel, die trainer die wereldspits is geweest.

5 februari 2023 om 17:17

Nou TVM jij hebt echt PSV oogkleppen op , de plekken op het been van Gimenez niet gezien.Man,man,man dat de VAR er uberhaupt aan te pas moest komen was al schandalig.

5 februari 2023 om 17:21

Ruud schijnt best aardig gevoetbald te hebben je?

6 februari 2023 om 06:44

Hij maakt op het laatste moment nog een trappende beweging. Als hij dat niet deed was geel terecht geweest. Door die trappende beweging erbij is het donkerrood.

6 februari 2023 om 08:55

Hieruit blijkt wel dat jij nooit gevoetbald hebt, iig niet op een niveau waar dit soort streken uitgehaald konden worden. Het is een klassieker! Een voorwaardse beweging, heel lastig voor de scheidsrechter om te beoordelen als er geen cameras bij zijn. Hij werkt die bal weg en je ziet hem dat been richting Gimenez strekken. Het is ook gen zelfbescherming want dan trekje je been op en laat je de tegenstander tegen je gebogen een aan knallen. Dit niet als een rode kaart zien is echt een PSV bril met hele vette vingers erop naar de situatie kijken.

5 februari 2023 om 17:04

Jij doet je voor als een PSV fan maar dat ben je niet. Dit was diefstal, die Makkelie kan ik me zijn hele carrière nog nooit herinneren dat die in PSV s voordeel heeft gefloten. Hij fluit altijd consequent tegen PSV.

5 februari 2023 om 17:06

Ik doe me voor als PSV fan? hahaha de grappigste reactie ooit

5 februari 2023 om 17:07

Haha "dit was diefstal". Jij staat morgen vroeg op voor het proces verbaal ?

5 februari 2023 om 17:11

Je kan je waarschijnlijk ook nog heugen dat Nijhuis het nooit goed deed voor PSV? Enfin, vandaag was Makkelie 2 kanten op dramatisch.

5 februari 2023 om 17:21

Lampen is nou juist bijzonder objectief in bijna al zijn punten, altijd. Ik weet dat de gemiddelde voetbalzone-mens zo bizar ver van objectiviteit weg is dat het nogal vreemd kan overkomen als iemand wel gewoon een normaal perspectief heeft. Maar het ligt toch echt aan jou.

5 februari 2023 om 18:01

@PSVAltijd, omdat Lampen objectief kan reageren is hij geen PSVer?

6 februari 2023 om 14:27

@psvaltijd

Diefstal van psv, omdat ze 85 minuten lang hebben staan kijken naar hoe Feyenoord aan het voetballen was ?

Het jammere is dat zo'n opmerking mag blijven staan, maar als ik je nu calimero zou noemen, word mijn reactie verwijderd (dus dat doe ik maar niet) .

5 februari 2023 om 17:05

Respect voor je reactie, de scheidsrechter was niet best maar ondanks dat ik vind dat de 0 -2 voorsprong geflatteerd was had PSV dit nooit moeten weggeven dus ben blij dat we die 2 goals er nog inkregen.

5 februari 2023 om 17:06

Vond die rode kaart ook wel lastig. Feitelijk gezien kan je hem geven. Maar vroeg in de wedstrijd wordt Mwene praktisch onthoofd, fluit nog net niet voor een overtreding.

Dan is het contrast naar een harde, enigzins gemene, actie van Obispo die rood is wel héél groot.

Als speler heb je op een gegeven moment geen flauw idee meer waar de grens ligt, en wat je wel en niet kan maken. Vond in het wedstrijdbeeld als je zag wat hij allemaal liet gaan, dat die actie van Obispo best met geel afgedaan had kunnen worden.

Aan de andere kant geeft hij geen rood voor die actie.

5 februari 2023 om 17:12

Zo kun je alles goed praten. Totaal onnodig en lomp wat hij doet. Dit moet altijd een rode kaart zijn

5 februari 2023 om 17:14

Daar is ie weer. Je weet ze elke week weer mooi te bakken kerel.

5 februari 2023 om 17:40

Haha jij bent zon raar figuur. Is degene die in live meepraten op jouw account zit je broertje van zes ofzo, met je normale verhaal hier . Rood is overigens niet lastig, het is 100% rood en een meer dan standaard schorsing. Bewust natrappen, smerig.

5 februari 2023 om 17:47

@Migi
Live meepraten is gewoon een beetje plat lullen over de wedstrijd met soms een grapje of een kleine plaagstoot. Waar het bij normale artikelen wat inhoudelijker is.

Natuurlijk is het een beetje een rare actie. Het is zo'n tik in een duel waar Pepe en Ramos 15 jaar mee weg zijn gekomen, maar waar je met het var tijdperk mee op moet passen. Echter is het verder ook niet echt ernstig, je blesseert iemand hier niet mee. Afijn, het doet misschien even pijn. Vandaag dat ik gezien het wedstrijdbeeld, wat Makkelie allemaal liet gaan, geel hier meer op zijn plek vond. Maar als je de overtreding an sich bekijkt is rood natuurlijk te verdedigen.

5 februari 2023 om 17:50

Haha ja ok, maar jij bent wel erg ik snap wel wat je bedoelt, maar dit is zo compleet zonder intentie.

5 februari 2023 om 17:51

Heb je de plek op het been van Gimenez geweest? Volle print op zn bovenbeen.

5 februari 2023 om 17:56

Heb je die actie van Wiefer terug gekeken? Daar is toch niet zoveel aan de hand? Met een beetje goeie wil kan je er heel voor geven maar eigenlijk vond ik het niet eens een overtreding

5 februari 2023 om 18:00

@FeyeJa, heeft 'ie morgen een blauwe plek van. Maar er was toch nul risico dat je hierdoor geblesseerd zou raken? Het is een beetje een rare, onnodige actie. Maar ook niet bijzonder gemeen of risicovol.

5 februari 2023 om 18:20

Lol, vind je dat echt een rode kaart voor Wieffer? Ik vond het overigens wel een overtreding, maar niet eens geel wat mij betreft. Wieffer komt er stevig in, maar niet gemeen ofzo. Het is vooral ongelukkig voor Mwene hoe ze elkaar raken.

5 februari 2023 om 18:39

Nee, ik vind dat geen rode kaart - het was maximaal geel (en dat was zelfs niet nodig). Ik schets slechts het beeld van de wedstrijd. Hij torpedeert die Mwene vol zonder de bal te spelen, er wordt niet eens voor een overtreding gefloten.

Over de gehele breedte werd er heel veel toegestaan. Dan vind ik het vrij zwaar op rood te trekken voor een onnodig tikje tegen een bovenbeen

6 februari 2023 om 02:59

‘Maar er was toch nul risico dat je hierdoor geblesseerd raakt’

Martijn, ik kan je uit ervaring vertellen, met zo’n actie kan je iemand z’n spieren scheuren, een beenbreuk veroorzaken en/of ernstige zenuwschade toebrengen. Ik heb een heel vergelijkbaar geval voor mijn neus zien gebeuren en die ondervindt er 5 jaar later nog problemen van. Wat op een lager niveau (O19 1e divisie) carrière beëindigd is, is op hoog niveau zeker een extreem hoog risico op zware blessures. Het draait allemaal om de impact, kracht en richting.

6 februari 2023 om 11:40

Wieffer kopt gewoon de bal weg en hij en Mwene lopen tegen elkaar aan. Makkelie had moeten fluiten voor een hoofdblessure, een overtreding vond ik het absoluut niet. En dat je torpederen en die schop van Obispo een onnodig tikje. Vreemde blik op het spelletje heb jij.

5 februari 2023 om 18:16

Respect voor deze reactie. Helemaal mee eens. Daarbij liet Makkelie wel relatief veel toe, wat in alle eerlijkheid wel meer in het voordeel is van Feyenoord, omdat die agressiever spelen. Maar partijdig was hij niet. Rare beslissingen beide kanten op en veel te zuinig geweest met de kaarten. Vreemde rode kaart voor Obispo, totaal onnodig. Verder was met name de eerste helft van een belabberd niveau van beide kanten. Tweede helft maakte veel goed, zeker qua amusement.

Ik vond het niet zo eenzijdig allemaal. Het enige wat ik wel opvallend vond is dat als een keeper van PSV in de Kuip onsportief doet met de bal buiten de lijnen, ze het in Rotterdam allemaal niet meer zo slim en grappig vinden. Join de club zou ik zeggen, zo voel ik me al een week.

5 februari 2023 om 17:02

Heb je ooit een team zien juichen als de tegenstander tijd rekt? Wat is dit voor reactie?

5 februari 2023 om 17:05

Er zit nogal een groot verschil tussen juichen of en een opstootje beginnen. Je zou denken na vorige week dat Feyenoord respect heeft voor slimmigheidjes. Game recognise game, dat soort dingen.

5 februari 2023 om 17:08

Ben je nou echt zo naief? Elk team doet wat ze kunnen doen om te winnen. Dus als de tegenstander tijd rekt dan ga je fluiten en om geel vragen. En tegelijkertijd doe je het zelf ook. Want zo zit voetbal in elkaar.

Het is geen morele kwestie he? Je moet winnen en alles wat geoorloofd is dat doe je. Naã¯ef om anders te denken.

6 februari 2023 om 03:01

Niet naïef, gewoon nog steeds chagrijnig over dat ene momentje. Maar wel weglaten dat Feyenoord een overduidelijke penalty door de neus is geboord van de week. Selectieve verontwaardiging noemen we dat.

5 februari 2023 om 17:06

Geef het een plekje. Iets wat zo oppervlakkig is, mag niet zo diep zitten.

5 februari 2023 om 17:42

Piep-piep-hoi, piep-piep-hoi, Twente heeft vorige week 2 punten cadeau gekregen van Lindhout.

5 februari 2023 om 17:54

Dat je dit je toetsenbord uitkrijgt na die schandale beslissing met die strafschop. Als dat nog niet genoeg "compensatie" is voor je tere ziel heb je echt een probleem. Je mag verdomme blij zijn want je houdt een punt over aan het duel terwijl je uitgeschakeld had geweest in de titelrace..

5 februari 2023 om 17:05

Je bedoelt die wedstrijd dat ze 7 minuten nodig hadden om te zien of die bal uit was?

5 februari 2023 om 17:07

Even teruggekeken. VAR moment was 2,5 minuut en PSV kreeg toen ook 9 minuten extra. Vergelijkbaar met vandaag dus met de rode kaart van Obispo.

5 februari 2023 om 17:09

En hoevaak psv een discutabele penalty tegenkrijgt in de slotminuten tegen ajax of feyenoord in de titelstrijd? Lekker makkelijk altijd dat soms zit het mee of tegen. Dat zijn gewoon beslissende momenten die net het verschil maken voor een kampioenschap.

5 februari 2023 om 17:13

Wat een onzin dit. PSV heeft ook vaak genoeg een discutabele beslissing in het voordeel gehad. Op de eindstreep trekt het altijd allemaal wel gelijk. Je moet met 0-2 voor in de Kuip gewoon met 3 punten naar huis. Heel makkelijk om dan weer naar de scheids te wijzen.

5 februari 2023 om 17:15

Hij schuift het ook helemaal niet af op de scheids. Misschien moet je gewoon eens het interview terugkijken in plaats van enkel reageren op die clickbaittitels van VZ. Het is precies wat Fossen hier beneden zegt

5 februari 2023 om 17:46

Ohja of dat PSV een corner meekrijgt wat in de verste verte geen corner is en daaruit scoort?

5 februari 2023 om 17:22

Ik mag toch hopen dat hij geschorst wordt voor deze uitspraken. Kramer kon een week brommen voor minder.

Goal kwam in de 95ste minuut, maakt toch niet veel uit uiteindelijk, niet dat 9 minuten onverdiend waren met hoeveel tijd Benitez aan het rekken was, VAR en de opstootjes/blesseures/krampen allebei de teams 1 punt is toch uiteindelijk de meest verdiende resultaat.

Gewoon goede beslissingen van Makkelie. Had alleen wat aan ons publiek moeten doen en wat eerder geel moeten geven voor tijdrekken.

5 februari 2023 om 18:51

Echt he. Heb me daar echt kapot aan geërgerd in het stadion. Eerst klappen voor iemand met leukemie om vervolgens de scheids en de spits van de tegenpartij uitschelden met k***. Dan heb je er echt weinig van begrepen allemaal..

Ben ik de enige die het raar vind dat een scheidsrechter uit Dordrecht zoon belangrijke wedstrijd in Rotterdam mag fluiten? Ligt praktisch naast elkaar...

5 februari 2023 om 17:04

Mag eigenlijk niets uitmaken uit professioneel oogpunt.
Zijn puur supporters en media die dit een issue kunnen maken.

Luuk je mag vooral naar jezelf kijken jongen. Los van die assist was je met afstand de slechtste van het veld en motiveerde je mijn team door je gedrag.

5 februari 2023 om 17:17

Ja, Luuk gaat wel erg snel achteruit

5 februari 2023 om 18:54

Luuk concurreerde wel met vrijwel heel psv om deze titel. Met uitzondering van Benitez! Maar ik geef de eer toch aan Bakayoko

6 februari 2023 om 03:02

Bakayoko helemaal vergeten! Dat was echt bizar, speelt hij altijd zo? Ik mag voor jullie toch hopen van niet😅

Gewoon terecht die 9 minuten. VAR, wissels & tijdrekken. Hou op man.

5 februari 2023 om 17:14

Ik vind nergens opslaan 9 minuten blessuretijd en die rode kaart sloeg ook nergens op

5 februari 2023 om 17:43

Als je de rode kaart nergens op vond slaan hoop ik niet dat je zelf voetbalt. Bewust je been in iemand zetten mag dan blijkbaar, en dat gun ik de tegenstander niet. Gelukkig vinden ze bij PSV zelf ook dat het rood was, want zo duidelijk zie je ze zelden.

blessuretijd was toch ook gewoon terecht? 9 wissels, var moment en het vele tijdrekken. Het is lang, maar m.i. geen onterechte beslissing

5 februari 2023 om 17:07

Goal viel ook in de 95ste minuut dus dat gehuil van Luuk slaat nergens op.

Daar zit ook precies mijn irritatie, de hypocriete Slot en Van Hanegem onder andere omdat ze vorige week 1 keer geen penalty hebben gekregen terwijl ze in de Kuip al jaar, na jaar, na jaar, na jaar op alle mogelijke manieren met goedkope penalty's rode kaarten en standaard 10 tot 15 min blessuretijd geholpen worden. In de Kuip speel je standaard 10 tegen 12.

5 februari 2023 om 17:09

Ik vind het heel erg sneu voor je, ik hoop maar dat.je er geen slapeloze nachten aan overhoud.

5 februari 2023 om 17:29

Feyenoord heeft letterlijk, dit jaar, tot 4 keer toe aantoonbaar door een grote fout van de scheids niet gewonnen. Serieus. En de claims die je maakt verdienen onderbouwing. Neem deze wedstrijd bijvoorbeeld; waar was Makkelie partijdig? Rat.

5 februari 2023 om 17:55

Ben serieus wel benieuwd welke 4 momenten. PSV heeft de laatste wedstrijden meer descheids tegen dan Feyenoord voor mijn gevoel. Ook wat discutabele penalty momenten die niet gegeven werden bij niet gewonnen wedstrijden.

6 februari 2023 om 03:10

Niet 4 winstpartijen, maar wel aantoonbaar meer punten verloren dan nodig. Twente uit met die pingel kost je 2 punten, NEC uit kost je 2 punten door een te vroeg fluitende scheids bij een geldige goal in ‘95. PSV uit valt de winnende uit een corner dat in de verste verte geen corner was, 1 punt weg. Overige puntverlies was gewoon terecht (Ajax, Utrecht) / eigen schuld (PSV thuis, Heerenveen, Fortuna).

5 februari 2023 om 17:54

Komt door de sfeer in de Kuip, helaas voor Ajax kan je dat niet kopen

5 februari 2023 om 18:18

Ben nooit in de kuip geweest. Wel vaak in de Arena en de sfeer is sinds 2008 echt enorm toegenomen. Als ik het vergelijk met de sfeer in andere stadions waar ik kom (vooral in Duitsland) dan vind ik de sfeer in de Arena eigenlijk niet onderdoen en Europees zelfs beter.

Op TV lijkt de sfeer vaak grimmig en niet prettig bij Feyenoord.

6 februari 2023 om 08:54

Lekker moment wel om zo'n reactie te plaatsen. Wat zou Makkelie van de sfeer hebben gevonden? Nee laat maar, die hoeven we niet te kopen.

6 februari 2023 om 11:29

Tja, wat moet je dan zeggen op zo'n kneuzige calimeroreactie over die gemene scheidsrechters die ons altijd helpen. Ik begrijp steeds minder goed waarom ze in Amsterdam PSV Calimero noemen. Misschien komt het door die grote spiegelwand van dat winkelcentrum bij de Arena?

Eerst Makkelie beschuldigen en dan zeggen dat je het daar niet op moet gooien. Wat slecht zeg. PSV speelde gewoon slecht met de Jong zelf voorop. Maar daar zul je hem nooit over horen.

5 februari 2023 om 17:07

Dan heb je het interview niet gehoord. Voetbal zone is net als een 10 sec dumpert filmpje, alle context en opbouw mis je.

5 februari 2023 om 17:17

Ik heb het afgezet nadat hij zei dat ze gestreden hadden. Simons is de enige speler die continu strijd levert. En ik ken die interviews van de Jong inmiddels wel. Hij zal nooit kritisch op zichzelf zijn.

Zo eenzijdig vond ik het ook niet.... maar als psv nou eens normaal gaat voetballen hadden ze nog gewonnen..... toch trots op me ploeg na 0-2 achter

Wat is dit nou weer voor titel VZ? Constant reacties verwijderen en modereren, maar zelf hele tijd dit soort titels maken. 'Maakt gehakt van' voor een simpele uitspraak waarna nuance volgde. 'De stoom kwam uit de oren van Luuk de Jong'. Wanneer dan? Heel rustig interview. Doe ff normaal joh. Laatst ook 'lijnrecht tegenover elkaar' omdat twee mensen het niet helemaal eens waren. 90% van het niveau van de reacties is gebaseerd op jullie titels VZ. Niet eerst dingen uitlokken en daarna schijnheilig modereren aub.

5 februari 2023 om 17:33

Yep, clickbait heeft zoiets, hoe meer clicks hoe meer advertentieinkomsten. Het voorkomt daardoor wel dat mensen deze roddelsite als serieus medium zouden gaan zien.

5 februari 2023 om 17:44

De lijn tussen clickbait en ophitsen is bij VZ vaak wel heel dun. Je weet namelijk dat de helft alleen maar de titel lees en het interview niet gezien heeft. Dus krijg je alleen maar reacties op basis van de onderbuik. Maar VZ mag dat blijkbaar.

6 februari 2023 om 00:49

Fossen, helemaal met je eens. En als je daar ook nog eens iets op zegt, wordt je reactie gewist wegens gebrek aan inhoud op het artikel. Echt bizar.

6 februari 2023 om 01:03

Clickbait heb ik niks op tegen, maar zoals fossen aangeeft, straffen ze hun leden indien ze exact hetzelfde doen.

Heel de wedstrijd heeft iedereen het gehad over het vallen van alle Feyenoorders en heel de week heeft iedereen het gehad over het zeuren van Slot. Gaan we het dan nu na deze wedstrijd ook heel de week hebben over het constant vallen van o.a. Simons, Branthwaite en Sangare, het tijdrekken van Benitez en het zeuren over de arbitrage van L. de Jong en van Nistelrooij?

5 wissel momenten, 2 tijdens een var check. Opstootje wat vooral heel dom van feyenoord was omdat de ingooi gewoon voor Psv was. Ja joh, 9min volledig terecht.. Eerste helft 6min ja joh volledig terecht.

Wel echt klaar met Obispo.. Je kan hem geven natuurlijk, donkergeel zeg maar, maar die man verprutst het altijd

5 februari 2023 om 17:45

Donkergeel, die actie was niet gewoon rood, maar donkerrood. Bewust na het winnen van een kopduel je been extra uitstrekken en in iemand bovenbeen planten. Als je daar geen rood voor geeft ben je echt zwaar ongeschikt als scheids.

5 februari 2023 om 17:59

Maakt het uit wie de veroorzaker van het opstootje was? (Dat was overigens Waterman maar dat terzijde)

Ik snap het punt wel. Er is voorheen eigenlijk nooit meer dan 4 extra minuten speeltijd gegeven. Tijdens het laatste WK leek hier verandering in te komen doordat scheidsrechters meer extra tijd rekenden om de 'echte' tijd te benaderen. Tijdens de eerste wedstrijden in de nationale competities is hier direct weer vanaf gestapt - op deze wedstrijd na dan.

Ik snap zijn emotie wel. Het is ook lastig om gelijk na de wedstrijd je reactie te geven en ik kan me voorstellen dat je op het veld mee gaat in de emotie. Vanavond als de emotie weer weg is denk ik dat de Jong wel inziet dat het terrecht was

Je begint bijna te denken dat de bijnaam die onze vrienden uit Amsterdam hebben bedacht terecht is.

9 minuten blessuretijd is alleen terecht als je in álle wedstrijden de blessuretijd zo strikt hanteert. Niet de ene week zus en de andere week zo. Maar goed, er is ook maar één hele eenvoudige oplossing waar de fossielen bij de FIFA niet aan willen: zuivere speeltijd. Nooit meer gezeur, nooit meer dat irritante tijdrekken. Simpel.

Extra tijd is prima, maar dat was vandaag wel opzichtig in het voordeel van Feyenoord.
Dat er over geklaagd kan worden, komt door een gebrek aan consistentie vanuit KNVB/arbitrage… Bij wedstrijden met eenzelfde verloop geven ze minder… Zie Emmen - PSV… Ja, dan gaan mensen zeuren. Daarbij kun je ook alle twijfelachtige momenten nemen en dan krijg je dus dit

Ik vond 9 minuten weliswaar veel, maar niet onredelijk veel. Vijd wisselmomenten zijn al 2,5 minuten, de blessures en het VAR moment samen, maakt het wel een minuut of 6 en dan nog het behoorlijk aanwezige tijdrekken een minuut of 2 a 3.

Nou ben ik persoonlijk van mening dat een scheidsrechter voor tijdrekken best meer tijd mag bijtrekken dan er wordt gerekt, maar eigenlijk is het gewoon het allerbeste om zuivere speeltijd in te voeren, dan heb je al dat gezeik ook niet meer.

5 februari 2023 om 17:57

Behalve dan dat er totaal drie wisselbeurten waren waarvan twee tijdens de var check.
En als dit elke week zo was, prima. Nu is het omdat Makkelie klaarblijkelijk vandaag de Kuip niet aankon.

5 februari 2023 om 18:46

Ook bij een VAR check ligt het spel stil toch? Dus die tijd moet er ook weer bijgetrokken. Je hebt een paar wisselmomenten gehad, een aantal var checks, een opstootje door Waterman en tijdrekken van voornamelijk Benitez. Al met al is de blessuretijd gewoon terecht. Veel Feyenoorders vinden het nog aan de korte kant (had nog wat bijgemogen aangezien Feyenoord scoorde in die blessuretijd) en PSV'ers vinden het te lang. Volgens mij was het gewoon in lijn met hoe lang het spel stilgelegen heeft.

5 februari 2023 om 19:05

Klopt. Maar de tijd van de wissels dus niet. En vind ik op zich prima, maar doe dit dan elke week. En niet omdat het de Kuip is. Want dat is het grote probleem. Alhoewel ik twijfel of het bij elkaar 9 minuten was. Want zoveel heeft benitez echt niet gepakt. Was voornamelijk dat de Kuip al begon te fluiten zodra de bal over de achterlijn was.

Makkelie was schandalig in het voordeel van Feyenoord. Echt lachwekkend. Bij Mwene, gewoon door spelen, niet eens fluiten, niet eens een kaart. Hands ballen die hij niet ziet. In de rug duwen bij de Jong, maar gewoon door spelen. 9 minuten blessure tijd wat lachwekkend is. Makkelie was de 12 de man voor Feyenoord, tegen 10 spelers (terechte rode kaart overigens).

6 februari 2023 om 11:45

Schei toch uit. PSV mag verbaasd zijn over de 9 minuten extra tijd, maar die zijn prima te rechtvaardigen. Bij Mwene had hij moeten fluiten voor een hoofdblessure, een overtreding was dat in mijn ogen niet.

Terecht verhaal van Lukm en Ruud, maar Makkelie en KNVB moeten zich schamen om een Rotterdammer deze wedstrijd te laten fluiten. Maar goed opnieuw heeft de KNVB zijn zin en heeft Makkelie zijn oren laten hangen naar de KNVB. Ik heb het niet over rood maar over 9 minuten......SCHANDALIG!!!

Gister nog 10 minuten blessure tijd bij FCU, zo gek is dat allemaal niet. Al dat gerol, gemiep en gejank kost klauwen met tijd.

Gisteren nog 10 minuten bij Utrecht. Nee nooit gezien..

6 februari 2023 om 00:51

Hahah precies dat …. Komt nooit voor in eredivisie hè luuk

Neem aan dat de KNVB Luuk de Jong een sanctie opleggen na deze uitspraken. Michiel Kramer en Vaessen kregen dit namelijk ook

Waarom is er in de eerste dan geen +9 daar waren 2 blessures. Naar mijn idee duurde dat allemaal veel langer.

Wat was Makkelie toch weer waardeloos vandaag! Ze zouden 'm z'n fluit moeten afnemen en verbannen van de velden, ongelofelijk wat een wanvertoning!

Luuk moet dit niet doen. Nergens voor nodig, eerst naar je zelf kijken. Het was geen goede wedstrijd en het is aan Benitez te danken dat je niet al eerder een paar goals om je oren krijgt. Rood voor Obispo absoluut terecht, maar toch denk ik dat het een reflex was en geen bewuste trap. Dan blijft het natuurlijk alsnog gewoon rood, oliedom! Verder vind ik de overtreding in de eerste helft op Mwene op zn minst geel waard. Kokcu had ook wel keer of 5 geel kunnen hebben. Incident bij de bank waar Waterman de enige van PSV is die echt irritant doet, waarna er een aantal Feyenoorders zwaar over de schreef gaan, levert vervolgens ook maar 1x geel voor Feyenoord op en 3x voor PSV. Al met al was het rommelig en ronduit slecht gefloten, niet eens perse continu in het voordeel van Feyenoord. Maar dan een vraag voor alle criticasters, wie moet er dan fluiten? Bij Serdar gebeurd dit ook, Higler idem dito. We moeten gewoon accepteren dat als je naar de Kuip moet dat je ongeacht de scheidsrechter, altijd een rommelige wedstrijd krijgt.

Rode kaart was terecht en als je keeper vanaf de 9e minuut tijdrekt, tja, dan krijg je blessuretijd. Ik vind het vreemder dat ie na 9 min en 2p seconde affluit terwijl er wordt gescoord en weer 2 mimuten wordt gerekt in de blessuretijd.

9 minuten was belachelijk. Maar met alle wissels, het tijdrekken, het opstootje, en het VAR moment kom je toch al gauw op 5 a 6. Feyenoord scoorde binnen de 6 minuten. Denk niet dat het veel had uitgemaakt.

Vorig jaar een volkomen onterechte penalty in blessuretijd tegen en vandaag ook weer genaaid. Totale willekeur.

Tijdje terug heb ik een podcast geluisterd van Universiteit van Nederland over het thuisvoordeel van teams. Allerlei wetenschappelijk onderzoek toonde aan dat dit hem er vooral inzit dat de arbitrage beinvloedt word en, waarschijnlijk onbewust, veel beslissingen in het voordeel van het thuisteam neemt. Vandaag ook weer de ene na de andere beuk in de rug en elleboog in de nek gezien wat veelal onterecht onbestraft bleef. Makkelie deed me sterk denken aan onze Spaanse vriend van Nederland-Argentinie. Totaal de weg kwijt.

5 februari 2023 om 18:01

En in de thuiswedstrijd van Psv een goal uit een onterechte corner en nog een goal uit een scheidsrechterlijke dwaling waardoor Psv 2 goals cadeau krijgt

Luuk moet niet zo mopperen. Terechte rode kaart, tijdrekken en ballen vasthouden. Daar hoor ik hem niet over

Keeper pakt zelf zeker al 4 minuten bij zijn uittrappen, var moment, wissels en psv-ers dien de tweede helft om de haverklap 'geblesseerd' omvielen.

En mocht het al te veel zijn: in de eerste helft was al te weinig bijgeteld dus dat compenseert weer.

Heb je ooit zoiets gezien? Letterlijk gisteravond nog bij Utrecht. Verder is Luuk de Jong altijd best wel een hele vervelende speler vind ik....zeuren en onsympathiek en speelde daarnaast echt een draak van een wedstrijd. Wel een prima assist en dat is letterlijk de enige bal die hij goed heeft geraakt

@redactie: waarom kan ik in Slotsnaam niet reageren op het hoofdartikel over deze wedstrijd als level 1?

PSV is bestolen. Je zag het continue in de wedstrijd dat Feyenoord alles wat meer mee kreeg. 9 minuten slaat nergens op, 6 minuten was reëler. 1e grift ook al 5 minuten

Feyenoorders die klagen na een 100% penaltie niet gekregen: Aanstellers, over een heel seizoen krijg je het net zo vaak mee als tegen blablabla.
PSV'ers beginnen nu zelfs te zeuren over 2 minuten te veel blessuretijd in hun ogen.

Makkelie was zeer matig. Zag de rode kaart niet, liet bij te veel kleine overtredingen doorspelen en is een aantal PSV spelers en Kokcu vergeten geel te trekken. Al met al heel inconsequent gefloten, maar wel beide kanten op.

Makkelie schande dat deze man nog mag fluiten.9 minuten over spelen ik hoop dat ze je fluit afnemen en nooit meer mag fluiten. bah bah

5 februari 2023 om 19:02

Nee liever niet, want dan wint Feyenoord als nog.

6 februari 2023 om 13:22

Utrecht-Heerenveen 1 dag voor deze wedstrijd blijkbaar 10 minuten blessuretijd en daar hoor ik niemand over!

PSV heeft dit compleet aan zichzelf te danken te beginnen met die oliedomme overtreding en rood van die ene speler.

De KNVB wil ook meer blessuretijd geven in navolging van het WK en ik vind dat een heel goed idee zodat clubs tijdrekken minder gaan doen als het wordt opgeteld.

Grappig detail is dat PSV tussen 2010-2011 en 2020 12 keer in blessuretijd heeft gescoord het meeste van alle clubs in de ere div in die periode.

Twente volgde met 10 x in de blessuretijd 3e was Grun en Vitesse met 7.
Feyenoord 3x en Ajax 2x in de blessuretijd.

Dus ja iets met pot en ketel...

Ik zou zo graag zuivere speeltijd willen zien, wat irriteer ik mij aan dat vallen, balletje wegschieten, keeper zo traag loopje etc.

Bah dit maakt de sport kapot.

Hahaha die Luuk leeft onder een steen … 9 minuten in de eredivisie komt nooit voor alleen op het wk .. 1 dag eerder luuk 1 dag !!!! Utrecht Heerenveen 10 minuten extra tijd …

9 min extra klopte wel hoor
Wat niet klopte waren de 3 onbestrafte schwalbes van Paixto..
Dat verdient rood dan toch
En tuurlijk je weet dat ELKE arbiter in dd Kuip zich laat beinvloeden, maar viel deze wedstrijd verder wel mee

Luuk is zelf een drama al jaren lang, is over de top. ga lekker spelen in de 1e divisie waar je nog wel meekomt.
Uiteindelijk heeft voetbal gewonnen en kunnen 4 teams kampioen worden.
Ik miste bij feyenoord de wil om tegen 11 man te winnen. Was het rood? hij kan het geven maar makkelie floot slecht.

Ik ben noch aanhanger van Feyenoord, noch van PSV. En ook niet van een andere club uit de top 5 van de Eredivisie. Persoonlijk vond ik de 9 minuten extra speeltijd buiten alle proporties. Maximaal 4 a 5 minuten was meer als voldoende geweest.

Als er een ploeg de winst verdiende was het Feyenoord. Kijk eens naar de statistieken , zou ik zeggen , is dat Calimero gedrag nou echt nodig?

Ik denk dat Luuk beter kan kijken naar zijn eigen matige spel en het niet scoren wat hem zal frustreren.

Ook werd er in de 6e minuut gescoord van de verlenging. Tevens staat PSV bovenaan sinds 2010/11 in het scoren in de blessuretijd in Nederland met 12 goals tot 2020.

Ik ben het eens dat er veel meer tijd zoals het WK gefloten moet worden omdat dan tijdrekken minder snel gedaan gaat worden omdat het minder zin heeft.

Overigens zijn ze allemaal boos op Makkelie, maar het is de 4e official die de tijd doorgeeft en niet Makkelie.

Ik denk dat ze bij PSV meer kwaad moeten zijn om die oliedomme rode kaart die 100% terecht was, want waarom kom je zo in en strek je je been op het eind wetende dat er 100 camera's op het veld zijn en de kans dat iets gezien wordt 99 is.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren