Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Heitinga houdt Bassey ook in tweede wedstrijd op de bank bij Ajax

Laatste update:

John Heitinga heeft de opstelling van Ajax bekendgemaakt voor de uitwedstrijd tegen SC Cambuur. De deze week voor de rest van het seizoen aangestelde trainer hamert op automatismen en vastigheden en verandert om die reden niets aan zijn opstelling ten opzichte van het gewonnen uitduel bij Excelsior. Dat betekent dat Calvin Bassey opnieuw op de bank begint en Edson Álvarez het hart van de defensie vormt met Jurriën Timber. Het duel met Cambuur vangt om 12.15 uur aan en staat onder leiding van Martin van den Kerkhof.

Ajax is aan zijn stand verplicht om in Leeuwarden drie punten op te halen. De Amsterdammers wonnen de laatste zeven Eredivisie-ontmoetingen met Cambuur en maakten daarin 29 doelpunten. Dat is een gemiddelde van 4,1 doelpunt per wedstrijd. De ploeg van Heitinga kan bovendien goede zaken doen op de ranglijst, daar directe concurrenten Feyenoord en PSV het later op de middag tegen elkaar opnemen. Op dit moment bedraagt de achterstand op koploper Feyenoord vijf punten.

Heitinga kiest in de achterhoede opnieuw voor Álvarez als centrale verdediger. De van origine middenvelder vormt het hart van de defensie samen met Timber. Owen Wijndal fungeert als linksback, Devyne Rensch is de rechtsback van dienst. Bassey moet opnieuw genoegen nemen met een plek op de reservebank. De vorige week uitstekend keepende Gerónimo Rulli staat als vanzelfsprekend onder de lat. Hij hield twee keer de nul sinds zijn komst naar Ajax.

Op het middenveld moet Kenneth Taylor voor de controle zorgen. Hij wordt geflankeerd door Davy Klaassen en Steven Berghuis. In de voorhoede kiest Heitinga opnieuw voor Steven Bergwijn als linksbuiten. Dat betekent dat aanvoerder Dusan Tadic vanuit de spits speelt. Mohammed Kudus begint vanaf rechts. Onder meer Brian Brobbey en Francisco Conceição nemen naast Bassey plaats op de reservebank.

Opstelling SC Cambuur Ruiter; Wermeskerken, Bergsma, Smand, Tol, Bangura; Van Kaam, Hoedemakers; Breij, Van der Water, Foor.

Opstelling Ajax: Rulli; Rensch, Álvarez, Timber, Wijndal; Taylor, Klaassen, Berghuis; Kudus, Tadic, Bergwijn.

SC Cambuur - Ajax:

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Kudus was toch een middenvelder volgens John? Apart dat hij daar dan niet speelt.

5 februari 2023 om 11:09

Kudus alá Ziyech op de flank vind ik helemaal niet verkeerd. Echter ben ik van mening dat hij beter niet in de spits kan staan.

5 februari 2023 om 11:12

Hij staat sowieso niet a la Ziyech op de flank, is echt totaal een andere speler. Meer een dribbelaar dan een passer. Zou zelf een middenveld opteren met Alvarez, Kudus en Berghuis, vooral tegen deze mindere tegenstanders. Maar goed Kudus vanaf die rechterkant kan op zich ook prima.

5 februari 2023 om 11:28

Dat is ook mijn favoriete middenveld, maar blijkbaar moeten bepaalde spelers spelen. Maar goed, ik ben al blij als Kudus erin staat, hopelijk mag hij het in de 2e helft weer vanaf het middenveld laten zien, als Klaassen en Taylor op die manier langzaam uit worden gefaseerd is het prima. Maar ik vrees dat met Alvarez is geschoven om die twee op het middenveld te kunnen houden en dat gaat niet werken, Alvarez is geen verdediger. Gewoon met Bassey en Timber in het centrum, dat gaat prima (behalve in Europa).

5 februari 2023 om 11:51

Mee eens, Bassey en Timber als cv, wijndal en Rensch als backs en daarvoor klaassen, berghuis en alvarez en in de aanval kudus, tadic en bergwijn.
Alvarez is geen cv.

5 februari 2023 om 13:06

Bassey op de bank is een zegen voor de hele organisatie van Ajax. Het is onbegrijpelijk dat Ajax Blind heeft laten vertrekken, ze missen nu een waardige lcv.

5 februari 2023 om 11:59

Heeft Cambuur snelle jongens voor in? Vorige week liepen ze tegen aardig wat counters op

Zou zomaar eens het einde van Bassey kunnen zijn bij Ajax. Heeft weinig laten zien en totaal geen vertrouwen. Zonde! Toch een flink bedrag voor betaald.

5 februari 2023 om 11:10

Als je het glas half vol bekijkt is Bassey de sterkste en snelste speler van Ajax die altijd 110% geeft. Zo slecht is het echt niet gesteld met deze aankoop.

5 februari 2023 om 11:52

Precies, Bassey naast Timber in de cv.

5 februari 2023 om 11:11

Kan zo maar is de miskoop van het jaar zijn vond hem.niet sterk spelen

5 februari 2023 om 11:14

Klopt Prem. Heitinga gaf vorige week al aan vastigheid te willen inbouwen. Bankstatus Bassey lijkt hier bewijs voor te zijn.
Goed dat je er ook weer bent, trouwens!

5 februari 2023 om 11:16

@voetbalvader_ klopt! Een goed resultaat van de Eindhovenaren in Rotterdam vanmiddag en jullie doen bij winst vandaag weer helemaal mee.

Ik gun het Heitinga, hij is gewoon een man met een voetbalhart. Ook laat hij zien een keuze te kunnen maken.
Daarnaast zeggen de mensen ook altijd goede dingen over John.

5 februari 2023 om 11:25

Of gunt Heitinga zichzelf en Bassey de tijd om te werken aan zijn voetballende kwaliteiten buiten de bühne om? En wat is precies een miskoop als hij volgend jaar misschien wel fantastisch speelt en voor een mooi bedrag verkocht wordt? Status miskoop na 18 wedstrijden vindt ik best snel waar de een meer tijd nodig heeft dan de ander.

5 februari 2023 om 11:54

Mee eens, gun Bassey ff wat meer tijd. Sterke en snelle verdediger.

5 februari 2023 om 11:15

Is vooralsnog ook nog niet echt ondersteund van bovenaf. Ik zou juist hem er voorlopig inzetten en vertrouwen geven. Alvarez op het middenveld, vooral om de restverdediging op orde te hebben.

5 februari 2023 om 11:53

Zou Alvarez ook op het.iddenvekd zetten. Verdedigend is het middenveld zwak en zit weinig voetbal in. Had eerder Fitz Jim op middenveld gezet, dan heb je meer voetbal.

5 februari 2023 om 11:15

Ik denk dat het nog iets te vroeg is om dat te zeggen. Mocht het nou echt het einde van Bassey zijn, dan is dit niet alleen zwaar te verwijten aan Schreuder, maar ook deels aan Heitinga. Ik vertrouw erop dat hij Bassey langzaam maar zeker weer laat inspelen op vertrouwen en op de juiste plek. Hij heeft weer vertrouwen en tijd nodig, in combinatie met het juiste aanpak en positionering. Een speler van 23 miljoen kan never nooit zo makkelijk afgeschreven worden bij Ajax. Zelfs van een speler als Sulejmani zijn er vruchten geplukt. Nog even geduld.

5 februari 2023 om 11:28

Als Ajax deze jongen misbruikt als opbouwer en niet gebruikt als verdediger zoals Sanchez dan is het schuld van Ajax. Maar ajax is van 4 opbouwers naar 0.5 opbouwer in verdediging gegaan en hij is nu kind van de rekening. Zet m centraal en alvarez ervoor.

5 februari 2023 om 11:34

Ik vermoed dat Heitinga aan de slag gaat met Bassey en hem nu op de trainingen gaat bijspijkeren. Bassey beschikt over voldoende kwaliteiten om te slagen als Centrale verdediger maar op dit moment is het centrum timber Alvarez net wat sterker.

5 februari 2023 om 11:43

Wat is het nut van Alvares in het centrum i.p.v.Bassey? Beiden kunnen ze niet opbouwen, maar Bassey kan tenminste nog de ruimte in de rug dicht lopen. Nu ga je een opbouwprobleem niet oplossen door je middenveld te verzwakken en tevens je kwetsbaarder te maken voor de ruimte in je rug. Er is totaal geen logica in dit geschuif. Echt niet onder de indruk van Heitinga.

5 februari 2023 om 13:09

Timber Alvarez staat op zich wel. De opbouw moet niet van hun komen. Dat verandert niet als Bassey erin komt. Taylor moet gewoon leren omschakelen. Wel eens dat uiteindelijk Timber Bassey centraal kunnen en Alvarez op het middenveld, zeker tegen sterkere tegenstanders. Ik ben wel onder de indruk van Heitinga, maakt logischere keuzes dan Schreuder en verplaatst tenminste niet elke week het halve team.

5 februari 2023 om 11:50

Ik denk dat het helemaal niet verkeerd is om Bassey even in de luwte te houden. Je kunt hem persoonlijk niet steeds verwijten dat Ajax er 23 miljoen voor heeft betaald. Wanneer Ajax iets stabieler speelt zou je hem steeds iets meer kunnen laten spelen om hem zo weer rustig te brengen. Nu ligt er een mega vergrootglas op alles wat hij doet.

5 februari 2023 om 12:28

Omdat hij 2 keer op de bank zit?

5 februari 2023 om 12:50

Laten we het hopen Prem (voor de Ajacieden althans). CL halen heeft meer waarde dan de transfer en salaris van dit blinde renpaard.

Geen Heitinga fan, maar het feit dat zijn opstellingen tenminste ergens op slaan maakt hem al beter dan Schreuder.

5 februari 2023 om 11:12

Toch vind ik dat Bassey moet spelen en Alvarez op 6. Verder prima inderdaad.

5 februari 2023 om 11:14

Ik vind het nog enigszins tegenvallen hoor. Verdediging zou ik toch echt graag zien dat Bassey centraal gewoon die kans krijgt, middenveld is nog steeds erg matig en statisch. Voorin staat behoorlijk wat qua kwaliteit, maar zelf zou ik toch opteren voor Tadic, Brobbey en Conceicao

5 februari 2023 om 11:16

Alvarez centraal in de verdediging slaat ook nergens op. Als Excelsior er vorige pot voor rust 4 of 5 had inliggen dan had niemand er iets van kunnen zeggen.

5 februari 2023 om 11:17

Ik vind dit opzich een prima opstelling hoor, al zie ik Alvarez liever gewoon op het middenveld (ten koste van Taylor dan denk ik) en Bassey centraal. Maar laten we wel wezen: als Schreuder Kudus als rechtsbuiten had opgesteld, Tadic in de punt en Brobbey op de bank, Alvarez centraal achterin terwijl de duurste aangekochte CV aller tijden op de bank zit dan had hij bakken met kritiek gekregen. Maar nu Johnny het doet is het ineens allemaal wel logisch?

5 februari 2023 om 11:23

Sander. Als Ajax vandaag puntverlies lijdt is ook alles van Heitinga onlogisch. Het is nu hosanna stemming, maar dat slaat 180 graden om als er vandaag geen 3 punten volgen. Dan klopt er ook opeens niks meer van de opstelling, dat geef ik je op een briefje

5 februari 2023 om 11:25

Ducktaildo. En ook dat is weer logisch, want tegen een tegenstander als vandaag mag geen puntverlies geleden worden. Overigens vind ik er op voorhand al niet veel van kloppen, maar dat vond ik vorige week ook

5 februari 2023 om 11:29

Nou ik weet niet hoe jij er bij komt dat het hosanna stemming is want dat is verre van het geval hoor. We hebben tegen Excelsior een prima tweede helft gespeeld maar de eerste helft was drama. Hopelijk krijgt Heitinga er wat meer vertrouwen en automatismes in, dat is broodnodig gezien bijna iedereen uit vorm is.

5 februari 2023 om 11:32

Wat een gelul Sander, alsof iedereen de polonaise loopt omdat Heitinga er is. Denk dat het merendeel juist sceptisch is en dat lijkt me ook terecht bij een beginnende trainer. Het enige voordeel aan John is dat hij zelf tegenstanders opvrat en een bepaalde energie brengt die hij ook van zijn spelers verwacht. Maar Kudus als middenvelder bestempelen maar hem daar niet posteren is alweer een voorbeeld van het niet durven nemen van beslissingen. Datzelfde geldt voor Alvarez, schuiven om maar zoveel mogelijk 'vedettes' tevreden te houden. Slecht teken. Hoop op een draak van een wedstrijd die wel gewonnen wordt zodat hij ziet dat het anders moet. Tegen Excelsior was het ook ruk, 4-1 bij rust was niet gek geweest.

5 februari 2023 om 11:43

Of je leest mijn post helemaal verkeerd of ik heb me verkeerd verwoord, maar hoe kom je erbij dat ik denk dat iedereen de polonaise loopt? 😂 Ik geef nota bene aan dat het verre van een hosanna stemming is, dat het (de eerste helft) tegen Excelsior dramatisch was en dat we nog een lange weg te gaan hebben qua opbouwen van vertrouwen en automatismen.

5 februari 2023 om 11:47

Ajax pakt gewoon 3 punten. Als Ruudje niet snel beter gaat presteren is hij de volgende die eruit wordt geflikkerd.

5 februari 2023 om 12:05

Ik heb het puur over je opmerking over Heitinga. Je lijkt te insinueren dat men de keuzes van Schreuder belachelijk vond, maar dat bij Heitinga ineens niet meer vindt en dat lees ik hier toch bijna nergens terug. Zie juist het merendeel vragen stellen bij de opstelling en terecht ook. Dit middenveld functioneert niet en Alvarez achterin is vragen om problemen.

5 februari 2023 om 12:11

Ah, nee dat bedoelde ik zeker niet zo. Ik bedoelde dat echt als reactie op Messi_PSG, die stelt dat alles ineens logisch neergezet wordt (terwijl dat m.i. nog niet helemaal het geval is). Vandaar dat ik vroeg: "Schreuder had voor dergelijke keuzes gewoon kritiek gekregen maar nu Heitinga het doet is het ineens logisch?"

5 februari 2023 om 11:19

Hij heeft precies dezelfde formatie als Schreuder. Alleen Wijndal in plaats van Bassey op links. Vind dit zeker geen logische formatie. Middenveld en Defensie kun je veel beter neerzetten.

5 februari 2023 om 11:24

Nou nee, dat niet. Alvarez stond nooit centraal achterin onder Schreuder. Kudus stond er sowieso vrijwel nooit in en als hij speelde was dat niet vanaf rechts. Tadic stond vrijwel altijd op de flank onder Schreuder (links of rechts) en staat nu in de punt. Er zijn dus wel degelijk meer verschillen dan enkel Wijndal i.p.v. Bassey.

5 februari 2023 om 11:41

oh ja ik zie het. Te snel getypt inderdaad. Dan nog denk ik dat je het beter neer kan zetten. Alvares op 6 is het beste. Taylor ben ik niet zo'n fan van.
Bassey met een beetje vertrouwen heb je ook gewoon een goed verdediger. Alleen moet je hem niet laten opbouwen. Laat dat maar aan andere over. Kudus op rechts ben ik zeker benieuwd naar. Komt daar beter tot zijn recht denk ik.

Al met al ziet de formatie er toch beter uit dan ik dacht.

Snap niet zo waarom aan Alvarez wordt vast gehouden als CV. Hij is aardig sterk in directe duels, maar wordt ook in de ruimte makkelijk uitgespeeld en gaat tot dusver elke wedstrijd daar wel een keer grof de fout in.Opbouwend is het ook geen toevoeging.

5 februari 2023 om 11:10

Helemaal mee eens, Bassey moet centraal en alvarez daarvoor voor de controle. Taylor op de bank.

5 februari 2023 om 11:35



niet mee eens, ik snap de reden (en dus ook keuze van de trainer die dagelijks de jongens ziet spelen) wel. Bassey is aan de bal gewoon zeer onrustig, ballen springen van zn voet of inspeelpasses zijn te hard/onnauwkeurig of gewoon zelfs slecht.

Alvarez heeft simpelweg meer balvaardigheid, nauwkeuriger in balcontrole en passing van achteruit. Hij is hierin niet 'even slecht' als Bassey, maar gewoon beter, klaar.

Daarom is er daarna ook geprobeerd om Bassey als renpaard LB te zetten (wat hem ook niet gaat worden). En tegen de mindere teams mag je als Ajax zijnde best risico nemen met een aanvallend middenveld.

Ik gun Bassey overigens het beste bij ons team, hopelijk wordt ie rustiger aan de bal, met efficiente tikkies breed of kort inleveren bij de voetballer op 6 of 8.
Maar de voetballer Martinez inruilen voor de bonk Bassey is natuurlijk een geweldige mispeer geweest (hallo scouting?).

5 februari 2023 om 11:25

Mee eens hoor, ergens kan ik wel Alvarez als cv begrijpen als noodoplossing voor gebrek aan beter. Want eerlijk, met Bassey heeft exact dezelfde mankementen.

Pff weer Taylor en klaassen op het middenveld veld. Dus weer geen voetballend middenveld.

5 februari 2023 om 11:08

Anders was het Alvarez Taylor, je kunt met deze selectie nu eenmaal geen echt voetballend middenveld maken.

5 februari 2023 om 11:11

Alvarez - Berghuis - Kudus is het beste middenveld dat je op kan stellen. Chico, Tadic en Bergwijn voorop. Dan heb je gewoon voetbal op het middenveld.

5 februari 2023 om 11:12

Alvarez-Berghuis
Kudus
Conceicao-Tadic-Bergwijn

Voorste 4 vrijheid geven in positiewisselingen, heb je meer dan genoeg voetbal.

5 februari 2023 om 11:15

Fitz-jim

5 februari 2023 om 11:17

Klopt, ik vind Kudus en vooral Berghuis geen centrale middenvelders maar het zou moeten kunnen met Alvarez erbij, in de eredivisie zeker. Zou wel zonde zijn van Kudus zijn aanvallende kwaliteiten echter.

5 februari 2023 om 11:18

Moet je gewoon met berghuis en kudus daar kunnen spelen. Ergens denk ik dat bij jong echt wel een voetballende middenvelde zit.

5 februari 2023 om 11:18

@DeEchteAjacied. Ongelofelijk dat Heitinga met dit middenveld door gaat. Alavrez Berghuis Kudus is zoveel beter. Om moedeloos van te worden.

5 februari 2023 om 11:19

Zou ook zeker moeten kunnen tegen alle respect cambuur

5 februari 2023 om 11:24

Oo verschrikkelijk die Taylor en klaassen. Allebei zo slecht aan de bal.

5 februari 2023 om 11:48

Taylor aan de bal valt nog redelijk mee. Maar op 6 is hij ondermaats. Laat hem maar even banken. Voegt niets toe. Klaassen heeft 1 niet onbelangrijk pluspunt: hij scoort regelmatig. In de combinatie inderdaad niet goed.

Ben benieuwd, maar snap niet dat tegen een, met alle respect, Cambuur gewoon met Bassey naast Timber speelt en Alvarez op het middenveld. Een beetje meer gif op het middenveld kan geen kwaad en je gaat grotendeels toch de aanvallende partij zijn.

5 februari 2023 om 11:15

Vraag me serieus af of dit niet gewoon een optie is; voetballend middenveld met Alvarez (en eventueel een doorschuivende Timber) om de tegenstoot eruit te halen.

En Conceicao en Lucca gewoon de kans geven. Tenzij ik iets gemist heb qua blessures ofzo.

Rulli
Rensch
Timber
Bassey
Wijndal
Berghuis
Alvarez
Kudus
Conceicao
Lucca
Bergwijn
5 februari 2023 om 11:34

Perfecte opstelling Stpn, kunnen we jou niet tijdelijk aanstellen om de opstellingen te maken? Maakt niet uit dat je voor Feyenoord bent, als we maar zo spelen.

5 februari 2023 om 11:39

Jizzzy eigenlijk wel apart dat we het hier vrijwel allemaal eens zijn over de ideale opstelling (Ajax, PSV en Feyenoord supporters) van Ajax en dat te trainers wat anders invullen😂

5 februari 2023 om 11:46

Tegenwoordig leren ze op school ook vooral de verkeerde dingen;-). Dus waarom niet op de trainers cursussen???

5 februari 2023 om 11:21

Ik vind ook dat bassey het helemaal niet zo slecht deed als beweerd. Alvarez op middenveld is toch echt belangrijke schakel. Dan kan Taylor gewoon op de bank waar die hoort.

Alvarez op plek Taylor en Bassey op plek Alvarez. Moet tegen Cambuur gewoon kunnen. Kudus op rechtsbuiten deed die ook goed tijdens het wk

Logische keuzes.. liever wel kudus op 10 gezien maar deze rol past em wel. Let's go Ajax!

Sorry miljoenen aankoop Bassie zet je er naast en Rensch rechtsback.
Zet Bassie centraal ipv Alvarez en laat hem alleen ballen in Leveren.
Alvarez centraal ben je zeker van een pingel tegen.
Laat Bassie nou eens gewoon weken centraal staan, dan komt hij er wel.

5 februari 2023 om 11:49

Rensch is gewoon veruit de beste rechtsback die je hebt. Sanchez geeft alles wat hij heeft maar komt gewoon voetballend en verdedigend te kort. Kan me ook de laatste penalty door Alvarez niet herinneren dus ook een rare conclusie.

5 februari 2023 om 12:05

Dat is jou mening, ik vindt hem alleen maar zweven over het veld en staat vaak verkeerd gepositioneerd als het er op aan komt.Sanchez daar in tegen is meer een verdediger dan Rensch.Ik zeg over Alvarez dat hij ern gevaar is voor zijn eigen verdediging met zijn rare acties dat is garant voor pingel tegen.Op het middenveld is dat nog te redden met vrije trappen tegen.

Hopen dat Alvarez er niet weer uitgelopen wordt

Je speelt in principe met 3 man achter en 4 op het middenveld.
Cambuur zal met 1 spits spelen, dus overbodig om 4 man achter te houden. Het gevaar is wel dat er zoveel spelers voorin komen dat het juist drukker wordt

5 februari 2023 om 11:52

Ik denk dat de laatste 15 wedstrijden hebben aangetoond dat een extra mannetje achter wel slim is. Voorin heb je kwaiteit genoeg om te scoren. Nu gewoon focussen op de organisatie en zekerheden inbouwen.

5 februari 2023 om 13:05

Nee hoeft niet. Zo lang je achterin maar snelheid hebt.
Ik zag net Timber bijna in het strafschopgebied van Cambuur: blijf daar weg! Hij moet achter blijven. Veel sneller dan Alavrez
Als Wijndal gaat mag Rensch nooit mee en omgekeerd.

Oeff.. dat had ik dan weer niet verwacht. Was ervan overtuigd dat hij in de 2e helft z'n gewenste samenstelling op 't veld had staan.. (Bassey centraal en Alvarez/Kudus middenveld). Ik snap wel dat hij totaal niet overtuigd is van Bassey, maar laat hem puur verdedigen en haal Alvarez daar weg voor wat meer stabiliteit op 't middenveld. En ja hij heeft op dit moment ook geen overtuigende rechtsbuiten, dus opzich snap ik ergens de keuze wel weer.

Bassey Centraal en Alvarez ipv Taylor of Klaassen. Zou dat niet beter zijn? Dit is zo'n ontzettende kapitaalvernietiging en ik weet dat Ajax rijk is, maar als je jongens van 23 miljoen na 3 maanden op de bank zit, verdampen die centjes zo weer. Zeker als je geen CL haalt.

5 februari 2023 om 11:20

Wij zijn dan ook van plan om 'gewoon' kampioen te worden dus die CL halen we wel! Mochten jullie niet winnen vandaag en wij wel dan is het volledig in eigen hand. Succes straks tegen PSV :D

5 februari 2023 om 11:23

Als jullie echt je vorm terug vinden en zoals in het begin van het seizoen over iedereen heen walsen worden jullie ook "gewoon" kampioen hoor denk ik. Wij hebben er teveel potjes tussen zitten dat we door onze drama voorhoede gewoon niet scoren en gaan nog zat punten verspelen. Maar goed, weinig succes tegen Cambuur zo, hebben jullie vast niet nodig

5 februari 2023 om 11:55

Ik denk dat je niet moet kijken naar aankoopbedragen maar de dat je de opstelling moet maken waarmee de kans het grootste is dat je goed voetbalt en dus wint. De 15 miljoen die Bassey minder waard wordt kan er ook zomaar bij bij Wijndal en Taylor als het gaat lopen met deze 11.

5 februari 2023 om 12:49

Ik denk toch dat Alvarez echt veel beter is op 6 dan Taylor en Bassye beter dan Alvarez of 2 (of 4 of 3 of weet ik veel welk nr een cv is).

Prima opstelling, Heitinga wilt een basis creëren waar hij op terug kan vallen. De accenten kunnen in de loop van de wedstrijd wel veranderd worden. Of willen we weer iedere week een andere opstelling?

5 februari 2023 om 11:44

Middenveld bezetting slaat nergens op. Hoezo prima opstelling? Taylor op 6 is vloeken in de kerk.

5 februari 2023 om 11:57

De statistieken zeggen dat Taylor tegen Excelsior zeer goede wedstrijd speelde.

5 februari 2023 om 14:16

Hij is geen nummer 6. Ondanks de eclatante zege op Cambuur. Dan valt het niet op. Maar tegen echte tegenstanders valt hij verdedigend keer op keer door de mand.

Bassey en Timber centraal.
Klaassen eruit en dan Alvarez op middenveld samen met Taylor en dan Berghuis op 10.
Tadic kan je wisselen met Brobbey maar die is slecht in vorm en traint niet echt gepassioneerd (schijnt). Qua rechtsback hadden ze iets moeten kopen.. milan van ewijk misschien?

Had gehoopt op bassey cb en middenveld met Alvarez Berghuis en Kudus. Hopelijk dit keer een betere oplossing in de omschakeling dan vorige week. Nu kwam alles direct op de twee centrale en was er geen verdedigende middenvelder die kon assisteren (zoals Alvarez dat altijd deed onder ten Hag)

Ach zet Bassey toch lekker centraal! Laat Timber lekker het opbouwende werk doen en zet Alvarez lekker op het middenveld! Is toch geen hogere wiskunde.

Erg teleurgesteld in Heitinga. Taylor heeft elke wedstrijd op 6 aangetoond geen flauw idee te hebben wat zijn taak is en laat dat tegen dit soort ploegen nou juist een sleutelrol zijn....

Zo heitinga durft wel hoor. Zonder een echte spits te spelen. Ten hag speelde altijd zonder een echte spits in de cl met ajax, maar heitinga doet dat zelfs tegen degredatieclubs. Vorig seizoen werd er nog gezegd, ajax zal de komende jaren domineren in de eredivisie. Ze zijn het bayern van Nederland en nu een jaar later. Zijn ze in eens het lachertje van nederland. Met dank aan vander sar en h2.

Taylor op 6. Sommige trainers leren het nooit. Die jongen hoort niet eens in de basis elf. Nou, dit wordt weer een potje naar hartenlust counteren voor Cambuur. Maar goed, we gaan het zien. De lach is immers terug op het gezicht? Althans op de training....

Ach Heitinga moet het nu ook doen met minimale tijd en geen voorbereiding. Dus je mag en kan verwachten dat het even duurt voordat hij zijn juiste samenstelling heeft gevonden. Hij zal er hopelijk ook snel achterkomen dat dit middenveld niet werkt. Zowel Taylor als Klaassen brengen verdedigend veels te weinig om met zijn 2en op het middenveld te staan.

Kudus moet op het middenveld en berghuis vanaf rechts. Middenveld is zeeeeeerrrrrrr kwetsbaar tot vervelends toe. Slechte tactische bezetting .

1000 supporters, 1000 meningen. Een groot kritiek punt op Schreuder was dat hij iedere week een andere opstelling uit de hoge hoed toverde. Nu is er een coach die aangeeft voor vastigheid te kiezen en dan is het volgens diezelfde mensen weer niet goed. Persoonlijk vind ik het erg slim van Heitinga om het winnende team van vorige week intact te laten. Er moeten automatismen ingeslepen worden en vertrouwen gekweekt en dat kan alleen door vast te houden aan een basis en wedstrijden te winnen. wanneer dat proces afgerond is word het ook veel makkelijker om anderen straks in te passen omdat de basis staat. Bij deze mijn mening en dat is dan mening 1001.

Mensen lopen te emmeren om niks: hij houdt vast aan een basiself, stabiliteit: het beste wat je kunt doen als het tegenzit. En pas wanneer je merkt dat er een opwaartse lijn te bespeuren is, wanneer sommige dingen weer wat vloeiender zullen gaan, pas dan ga je wijzigingen aanbrengen, niet ervoor. Voor de eerste keer dit seizoen dat exact dezelfde elf tweemaal op een rij aantreden bij de aftrap: dat is goed.

Voor de mensen die het zoeken, het "live meepraten" topic kun je vinden door de wedstrijd te zoeken aan de rechterkant en te klikken op het aantal reacties .

5 februari 2023 om 12:02

Inmiddels ook op de hoofdpagina, maar het wijzigen van mijn reactie hierboven werkt niet zo goed, hangende pagina en zo...

Je kunt ervan vinden wat je wilt maar een vaste Akax opstelling smachten we al weken naar.

Logisch dat Johnny in potjes tegen Exelsior en Cambuur kiest voor meer voetbal en dus alvarez Ipv bassey op die plek.

Blijkbaar moet Taylor spelen. Die jongen heeft werkelijk niets en zou in de afgelopen 10 seizoenen 100% doorgeselecteerd zijn. Klaassen heeft dan in ieder geval nog enorm veel scorend vermogen, maar die 2 samen op het middenveld is echt Anti voetbal ten top.

Nee vooral vast blijven houden aan Taylor op 6 Johnny. Vooral dezelfde fouten blijven maken. Je hebt Bassey nodig straks in Europese wedstrijden. Dan kan je niet met trage alvarez in de verdediging aan komen zetten.

Nogmaals, Bassey kan er geen moer van! Je gaat het pas zien als je het door hebt. Johnny heeft het gelukkig al snel gezien.

Sjax gaar
T weer mee doen voor de titel. En worden weer kampioen..!!!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren