Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

FC Twente voorziet ‘grote problemen’ voor bekerkraker tegen Ajax

Laatste update:

FC Twente houdt zijn hart vast in aanloop naar de bekerkraker tegen Ajax van aanstaande donderdag. De Tukkers voorzien grote verkeerschaos gezien de landelijke staking in het openbaar vervoer. Door de staking rijden er vermoedelijk geen treinen en bussen, waardoor Twente-supporters voor alternatief vervoer moeten zorgen. Dat kan vanwege het tijdstip (18.45 uur) tot de nodige problemen leiden.

Fans van FC Twente maken tijdens thuiswedstrijden veelvuldig gebruik van het openbaar vervoer, daar de dienstregeling nauwkeurig is afgestemd en de trein pal voor De Grolsch Veste stopt. Tegen Ajax gaat die vlieger echter niet op, daar de vakbonden in het openbaar vervoer een landelijke staking hebben aangekondigd. "De verwachting is dat deze situatie rondom de wedstrijd zal leiden tot grote verkeersproblemen rondom De Grolsch Veste", spreekt algemeen directeur Paul van der Kraan zijn zorgen uit.

FC Twente geeft supporters die met de auto komen mee om rekening te houden met een langere reistijd. De club kan nog niet verzekeren dat er pendelbussen rijden vanaf het naastgelegen parkeerterrein van de Universiteit. Fans worden aangeraden om eerder van huis te vertrekken om de drukte voor te zijn. Het bekerduel met Ajax is uitverkocht, wat betekent dat alle 30.000 beschikbare kaarten vergeven zijn. Donderdagochtend zijn de laatste tickets over de toonbank gegaan.

Boete
Naast de voorspelde verkeerschaos maakt Van der Kraan ook melding van een boete die de club opgelegd heeft gekregen van de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit. FC Twente heeft zich niet gehouden aan de tabaks- en rookwarenwet, die voorschrijft dat het sinds 2020 verboden is om te roken in de stadions in Nederland. Inspecteurs hebben eerder dit seizoen een overtreding geconstateerd. Over de hoogte van de boete worden geen uitspraken gedaan.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

"fc Twente heeft zich niet gehouden aan de tabaks- en rookwarenwet"

Welke regel heeft Twente dan exact overtreden? In de Kuip wordt er namelijk ook door iedereen gerookt en als ik vanuit een willekeurig uitvak naar thuisvakken kijk dan zie ik dat ook daar vrijwel altijd gerookt wordt.

Of weet iemand toevallig of dit een gevalletje 'staan-op-trappen' is en deze boete wekelijks wordt uitgedeeld aan vrijwel elke Eredivisie/KKD-club?

3 februari 2023 om 11:57

Haha bij Ajax gebeurt het ook overal. Niet tegen te houden. Verder wordt er wel opgetreden als het wordt opgemerkt, maar dat is het enige.

3 februari 2023 om 12:15

Moet wel zeggen dat je in JC Arena het echt stiekem moeten doen (tenminste bij mij op zuid ring 2). Stewards spreken je er echt op aan, dat doen ze bij andere clubs niet zo. Keer bij Sparta gezeten en kon bijna mijn jas weggooien door de rooklucht haha

3 februari 2023 om 12:19

Haha dat klopt. Iedereen doet een beetje stiekemz maar het gebeurt nog steeds veel. Ook wel begrijpelijk allemaal, want met 2 stewards per vak ga je nooit alles kunnen controleren/zien.

3 februari 2023 om 13:36

Bij Vitesse gooien ze je uit het stadion. Je kan het nog steeds wel doen maar veeeel minder mensen doen dat als vroeger.

3 februari 2023 om 13:39

Zou ik bij Vitesse juist als een van de weinige stadions niet doen, straks houden ze maar 8 supporters over 😜

3 februari 2023 om 15:22

In het uitvak was het geen probleem anders in de arena

3 februari 2023 om 18:41

Ik heb het nog wel eens netjes gevraagd aan een steward in de Arena, die zei:"doe maar ergens, stiekem"

3 februari 2023 om 12:14

Welke regel? Heel simpel, er mag niet gerookt worden in het stadion.

En dat niet iedereen beboet worst is normaal. Ook niet iedereen die te hard rijdt krijgt een bekeuring.

3 februari 2023 om 12:23

Alleen gaat in Nederland bij het overtreden van het rookverbod de boete niet naar de roker, maar naar de organisator van een evenement, in dit geval Twente.

Zolang de roker niet wordt beboet, dan blijven ze de peuk gewoon aansteken.

3 februari 2023 om 13:32

Maar de rokers zelf worden ook gestraft, in ieder geval in de Arena.

3 februari 2023 om 13:40

In Nederland is de politiek nou eenmaal heel goed in bedrijfje pesten. Gebrek aan handhavers dus dan de verantwoordelijkheid maar bij de ondernemer neerleggen. Ik snap het tot een bepaalde hoogte, maar een boete voor roken in een openluchtstadion met 30.000 mensen is natuurlijk belachelijk.

3 februari 2023 om 13:54

En waarom is dat belachelijk? Ieder zijn mening natuurlijk, maar als ik last heb van jou rook, waar het hele verbod om draait, is dat verbod toch terecht?

3 februari 2023 om 14:59

@chrissie23 buiten meeroken is ook schadelijk, ik zit niet te wachten dat mijn kinderen door de dampen van een ander k*** oplopen.

3 februari 2023 om 15:46

Buiten meeroken is niet zo schadelijk, dat valt echt reuze mee. Niet vergelijkbaar met vrachtwagens, oude diesels e.d. die veel meer schadelijke stoffen uitstoten.

3 februari 2023 om 12:17

Rokers zijn blind, maar vooral denken ze boven de wet te staan. Overal in het stadion (o.a. bij de toegangspoorten) hangen borden dat het stadion een rookvrije zone is.

En toch lekker eigenwijs de peuk aansteken.

Een deel van het probleem is natuurlijk de manier waarop de wet in elkaar steekt. Niet de organisator van de wet moet worden beboet, maar de roker zelf. Die komt er steeds mee weg.

3 februari 2023 om 12:27

@therock11,

Rokers zijn niet blind, en denken niet dat ze boven de wet staan.
Rokers overtreden gewoon de regel, als je gepakt word, jammer dan. Als je niet gepakt word, dan is het prima.

Jij zal ook wel eens ooit te hard rijden, zwartrijden, door rood lopen/fietsen, fietsen met 1 hand aan het stuur, dronken naar huis wandelen of fietsen of iets dergelijks. Denk je dan ook dat je boven de wet staat? Of geld dat alleen als het over roken gaat ?

3 februari 2023 om 12:51

Voor al die overtredingen wordt degene die het doet bestraft.

De roker wordt gewoon met fluwelen handschoenen aangepakt, krijgt niet eens een boete...

3 februari 2023 om 12:54

Die regel is in een wet vastgelegd. Dos overtreden ze/ staan boven de wet.

3 februari 2023 om 13:33

Als je je niet aan de regels/verboden houdt dan heb je toch gewoon het gevoel dat je erboven staat niet?

3 februari 2023 om 13:53

Jezus, ik krijg hier een hoog calimero gehalte bij. Pff. Manmanman.

3 februari 2023 om 14:02

Vroeger zat de meester/juf zelfs in het schoollokaal te roken , in treinen werd gerookt , restaurants en ga zo maar door maar tegenwoordig hebben ze er al last van als je buiten rookt. Ik weet niet of het nou lachwekkend of zielig is hoe mensen zijn geworden. En rokers boven de wet? Rokers worden overal weggepest zelfs rookhokken(waar veel bedrijven veel geld in geinversteerd hebben) moeten weer weg en dan staan rokers boven de wet🤣

3 februari 2023 om 14:16

@j3ro3ntj33__
"en denken niet dat ze boven de wet staan.
Rokers overtreden gewoon de regel, als je gepakt word"

Hier spreek je jezelf al tegen, want als je bewust de regel overtreed (een wettelijke regel, iets dat je hier bewust lijkt te 'downplayen' ), dan denk je wel degelijk dat je boven die wet staat en je er niet aan hoeft te houden.


"jij zal ook wel eens ooit te hard rijden, zwartrijden, door rood lopen/fietsen"

Als mensen dat bewust doen, denken ze inderdaad dat zij boven die wetten staan. Ik zeg bewust, want soms kan het natuurlijk ook onbewust gebeuren.


"fietsen met 1 hand aan het stuur"

Dat is gewoon toegestaan. Sterker nog: het is in sommige gevallen zelfs wettelijk verplicht om maar éã©n hand aan het stuur te hebben, namelijk als je links- of rechtsaf moet. Je bent dan immers verplicht je hand uit te steken en kan dan maar éã©n hand aan het stuur hebben.

3 februari 2023 om 12:43

En terecht. Hadden ze Zerrouki maar moeten verkopen

3 februari 2023 om 12:49

Zerookie

3 februari 2023 om 12:56

En belachelijk ook, tabak en rookwaren stammen uit de middeleeuwen. Een schande dat er nog steeds gerookt wordt in verschillende stadions.
Ik heb er last van wanneer ik iemand zie roken, dit is gewoon storend.
Het is nog vervelender wanneer de rook richting mijn longen gaat en ik het noodgedwongen inhalleer.

Daarom is het goed dat men hard optreedt tegen het ongeoorloofd roken, het is een stap in de goede richting. Nu de alcohol nog, dan zullen excessen steeds minder worden: ik ben voor!

3 februari 2023 om 13:04

Nu mensen nog stoppen die overal last van hebben en we hebben het probleem opgelost. Ik ben voor!

3 februari 2023 om 13:07

@musi26.
Dank voor je toevoeging.

Lijkt me zeker een goed idee wanneer mensen last hebben van elkaar dit middels een dialoog tussen beide partijen aan te pakken. Op deze manier kun je zorgen voor wederzijds begrip.

3 februari 2023 om 13:43

Ik denk dat de meeste mensen voor zijn. Het probleem is natuurlijk dat de clubs zelf er niet veel aan kunnen doen.

Heb zelf een keer mee gemaakt dat er voor me een man van een jaar of 40 een jointje zat te roken in het stadion. Kwam er vrij snel een steward met een puber gezicht om die man te vertellen dat dat niet mocht. Die trok zich er niets van aan. Kwam er een paar minuten later nog een steward die er iets ouder uit zag om hem te vertellen dat het echt niet mocht, trok die zich nog niets van aan. Uiteindelijk zijn ze maar weg gelopen en kon die rustig door roken.

Ze mogen of kunnen niets tegen zo'n man buiten vriendelijk vragen of hij wil stoppen. Ze zouden de politie kunnen bellen, maar ik heb niet het idee dat die langs komt als je zegt dat er iemand aan het roken is waar dat niet mag.

4 februari 2023 om 12:35

Hoezo mogen of kunnen ze niks doen? Ze zijn toch gewoon baas in eigen huis? Als zo'n man niet wil luisteren kunnen ze hem toch uit het stadion verwijderen en een stadionverbod geven?

3 februari 2023 om 13:27

Ik sta al heel m’n leven bij Willem II en rook nog steeds elke wedstrijd een halve pakje peuken weg. Net zoals iedereen bij ons op t vak. Zelfs blowen is toegestaan..

3 februari 2023 om 13:37

Kleine nuance: het is niet toegestaan maar wordt gewoon gedaan en er wordt niet tegen opgetreden..

Tsja, wat doe je ertegen? Als dit echt een probleem is, moet je organiseren dat er buiten de start wordt geparkeerd en er met pendelbussen wordt gewerkt. Lijkt mij dat het grootste deel van de supporters verder lopend of met de fiets/scooter kunnen komen. Organiseer ook nog iets leuks vanaf 2 of 3 uur voor de wedstrijd buiten of in het stadion, zodat de supporters op verschillende tijden naar de club komen en maximaal toe kunnen leven naar de wedstrijd. Er is zat te verzinnen.

3 februari 2023 om 12:12

En wie gaan die pendelbussen besturen dan?

3 februari 2023 om 12:15

Het leger natuurlijk.

3 februari 2023 om 12:22

Fred Teeven en zijn neven... Nee, buschauffeurs. Er zijn behoorlijk wat bedrijven die zulke diensten aanbieden. Gebeurt ook veel bij beurzen. Als je op 4 plekken buiten de stad zoiets organiseert, is het prima te doen. Je kan het zelfs zo organiseren dat mensen zich aan moeten melden en een tijd krijgen waarop hun bus vertrekt, zodat alles soepel loopt/je weet waar en hoeveel capaciteit nodig is. Het is namelijk niet zo dat dit probleem ineens uit de lucht komt vallen/er geen tijd meet is om iets te regelen.

3 februari 2023 om 12:34

Normaal gesproken rijden er ook pendelbussen, alleen is de verwachting dat die nu meedoen met de staking

3 februari 2023 om 12:36

Ja, staking van het OV. Niet van commerciële bedrijven die hetzelfde aanbieden. Althans, dat haal ik nergens uit de tekst.

3 februari 2023 om 13:38

Die buschauffeurs gaan echt niet hun collega's naaien en het probleem wel even oplossen hoor.

3 februari 2023 om 14:19

Ja maar die chauffeurs zijn nogal lastig te vinden tegenwoordig, iets met personeelstekort. Plus die stakingen helpen ook niet vanwege de toch vaak solidariteit onder de chauffeurs.

3 februari 2023 om 15:24

Dit is wat vd Kraan erover gezegd heeft in de nieuwsbrief: .... 'Het is op dit moment nog onduidelijk of de pendelbussen vanaf het parkeerterrein van de Universiteit Twente naar De Grolsch Veste rijden. Hierover volgt na het weekend meer'

3 februari 2023 om 12:22

Volgen mij onderschat je de grootte v Twente een beetje en uit de grote hoeveelheid dorpen en andere steden dan Enschede de supporters vandaan moeten komen. Verder is de wedstrijd 18;45 uur, vroeg zat.

3 februari 2023 om 12:25

Wellicht onderschat ik de grootte van de plaats, niet van de club. Ik begrijp dat er veel mensen naar de wedstrijd gaan en dat niet alle supporters binnen een straal van 15 km rond de club zullen wonen, maar vandaar ook mijn suggestie om de instroom iets meer te verspreiden en het parkeren/vervoer proactief op te lossen.

3 februari 2023 om 12:39

Ik denk dat je idd de grootte van de regio Twente onderschat. Tenzij je 30km heen en 30km terug wilt rijden, is het niet te doen op de fiets of zelfs een scooter. Laat staan lopend. Zelf woon ik in Enschede en is het al 10km fietsen (wat wel te doen is hoor)

3 februari 2023 om 12:50

@Ruben, dan onderschat ik dat. Neemt verder niet weg dat er nog voldoende tijd is om ervoor te zorgen dat dit in goede banen wordt geleid.

3 februari 2023 om 14:06

Gelukkig kunnen veel supporters uit Enschede en Hengelo met de fiets. Bij thuiswedstrijden kan er daarnaast gebruik worden gemaakt van de parkeergelegenheden van de Universiteit Twente. Daar kan toch al heel veel worden opgevangen. Normaal gesproken rijden van daar pendelbussen, maar het is 1,5 km lopen dus ook prima te overzien. De supportersbussen rijden daarnaast ook natuurlijk wel gewoon.
Als iedereen een beetje rekening ermee houdt, komt het vast helemaal goed. Nu de uitslag nog..

Heeft Twente werkelijk een boete gekregen voor het niet handhaven van de “niet roken in stadion” wet haha. Iedereen die rookt die dampt toch wel vooral op een staan tribune word dat niet gehandhaafd. Behalve bij Vitesse daar krijg je een stadionverbod heb ik vernomen.

3 februari 2023 om 12:16

Dat verklaart waarom dat stadion maar half vol zit….

3 februari 2023 om 12:26

Haha ja. Wel grappig. komt er al niemand naar die ploeg en de mensen die daar heen gaan en gewoon een teumpie willen dampen worden eruit gegooid.

3 februari 2023 om 13:08

In de arena wordt het zeker naar gekeken. Tenzij je op zuid zit, dan mag alles. Persoonlijk hou ik me gedeeltelijk aan de regel. In het stadion zelf rook ik niet, maar officieel mag je direct na de poortjes niet meer roken en daar steek ik in de loop nog weleens een sigaret op.

Los van alle randzaken heb ik zin in deze pot. Ik verwacht dat het de enige mogelijkheid op zilver is voor Ajax, dit seizoen. En heb er daarom gewoon al heel veel zin in. Het is ook een leuke tegenstander en alhoewel de wedstrijd een paar weken terug niet overhield verwacht ik meer strijd en inzet zoals een echter bekerpot behoort te zijn. Ik heb er zin in!

3 februari 2023 om 12:08

Niet zo negatief. '' we '' staan 5 punten achter. Wanneer '' we '' thuis van Feyenoord winnen, er even van uitgaande dat de tussenliggende potjes worden gewonnen, is het verschil maximaal 2. Er is nog alles mogelijk. Al is Feyenoord wel de grote favoriet natuurlijk. Daar ben ik het niet mee oneens.

3 februari 2023 om 13:52

Ik hoor iedereen roepen dat het alleen maar beter kan, als dat echt zo is wordt je "gewoon" kampioen. We zijn pas net over de helft. Het gat is maar 5 punten nadat je zelf 7 keer op rij niet wist te winnen. Als Feyenoord - PSV goed waren geweest had dat gat 10 of 15 punten moeten zijn.
Nu sta je er nog gewoon bij en hoeft het helemaal niet zo veel beter om die clubs weer in te halen.

@De Toekomst Dat is het hele issue. Veel mensen, die met de auto komen, parkeren de auto bij de UT en nemen vervolgens de pendelbussen van de UT naar het stadion. Echter wordt er verwacht dat ook deze pendelbussen niet rijden.

3 februari 2023 om 12:26

Is maar een kwartier lopen, dus dat hoeft het probleem niet te zijn toch, beroerde is de terugweg als iedereen tegelijk gaat, dan is het wel een halfuur met dat geschuifel

3 februari 2023 om 12:53

Verbeter me als ik fout zit, maar ik kan me niet voorstellen dat er 10.000 auto's (uitgaande van 3 mensen gemiddeld per auto) op dat parkeerterrein van de universiteit passen. Dan kan je het lopend nog wel doen, maar waar moeten alle auto's heen?

3 februari 2023 om 14:10

Niet alle 30.000 komen met de auto. Fietsend en met verenigingsbussen komen er een flink aantal.

3 februari 2023 om 14:11

Maar niet iedereen komt met de auto en rondom het stadion zijn er natuurlijk ook plaatsen. De fiets is voor velen uit o.a. Hengelo en Enschede een prima optie. Een gezellige mars vanuit het centrum samen is ook nog prima te doen. 't lup wa los

3 februari 2023 om 15:31

Wat Jansen Joenite al aangeeft, bij het stadion zijn parkeerplaatsen, op het industrieterrein voor het stadion kun je de auto kwijt, veel met de fiets etc.

De toekomst is hier jongs. Veel hebben het nog niet door maar 2020, of eigenlijk 2001 maar a la, is de start van 'het nieuwe normaal'. Bij dat nieuwe normaal horen geen (uit)fans bij voetbalwedstrijden. Langzaam maar geloof mij zeer zeker. Dit is men toch al lang aan het inmasseren haha.

3 februari 2023 om 12:50

precies! er mag wel beter gecommuniceerd worden dat het OV alleen staakt voor de uitspelende supporters.

3 februari 2023 om 13:39

Deze OV-staking staat volledig los van wat ik aanhaal.

3 februari 2023 om 14:13

Haha, sarcasme druipt er toch af?

3 februari 2023 om 15:33

Als voetbal fans zich gewoon normaal zouden gedragen waren ze overal welkom. En dan waarschijnlijk zelfs hoe meer hoe beter omdat ze geld op zouden leveren.

Alleen zijn er zo veel incidenten dat er inmiddels ook genoeg fans zijn die het uiteraard jammer zouden vinden als er geen uitfans meer mee mogen maar die er zeker voor sommige wedstrijden ook best begrip voor op kunnen brengen.

dus als ik het goed zie is twente eigenlijk gewoon te beroerd om een busbedrijf in te huren om de supporters heen en weer te pendelen?
trek die knip, en vraag de supporters desnoods om een kleine bijdrage van bijv 2 euro per auto.
Zo moeilijk is het toch allemaal niet, omdat het openbaar vervoer plat ligt verwacht iedereen gelijk weer grote problemen, het is net het knmi met hun code rood.

3 februari 2023 om 14:13

Je slaat de plank mis. Door het platliggen van het OV moeten veel mensen met de auto komen. Dat zorgt voor verkeersdrukte. Die pendelbussen (als de chauffeurs niet meestaken) zijn het probleem niet. Het probleem is om tijdig op de plek te komen waar je in de bus kunt stappen of naar het stadion kunt lopen.

3 februari 2023 om 14:24

dan is het toch gewoon een kwestie van vroeg komen, en zoveel mogelijk carpoolen en fietsen waar mogelijk. en als die pendelbussen er wel zijn, dan kun je dus ook een ander parkeerterein gaan gebruiken wat weer wat verder van het stadion af ligt om die auto's niet in de buurt van het stadion te hebben.
zorg voor wat vermaak en mensen kunnen een uurtje vroeger komen

3 februari 2023 om 18:21

Het tijdstip is niet echt handig dan. Velen zullen moeten werken. Dus een uurtje vroeger komen kan simpelweg niet voor eenieder.

3 februari 2023 om 14:18

Pendel of niet.. wanneer die trein niet rijdt, zul je sowieso last krijgen met het verkeer. Dus staan diezelfde pendelbussen die niet over een busbaan mogen hartstikke vast. Het stukje vanaf de UT is prima te lopen en supporters kunnen er alvast rekening mee houden door met de fiets te komen.

Ja dit zuigt wel echt…
Het is zonder treinen echt een drama, verlang terug naar gewoon stadions in de stad, van Deinselaan, te voet vanuit de kroeg, ah those were the days

"de club kan nog niet verzekeren dat er pendelbussen rijden vanaf het naastgelegen parkeerterrein van de Universiteit."

Als het een naastgelegen parkeerterrein is hoef je toch geen pendelbussen te laten rijden? Het zo logischer zijn om pendelbussen te laten rijden vanaf een parkeerterrein aan de andere kant van de stad.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren