Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Het type spel dat Peter Bosz wil spelen is te lastig voor dit Ajax’

Laatste update:

Marciano Vink kijkt er niet raar van op dat Peter Bosz niet tussentijds is ingevlogen bij Ajax. Donderdag maakte de club bekend dat John Heitinga het seizoen afmaakt als hoofdtrainer, waarbij Dwight Lodeweges als ervaren assistent moet fungeren. De roep om Bosz zal daardoor voorlopig weer iets afnemen. Volgens Vink is het spel dat Bosz wil spelen te lastig voor de huidige selectie van Ajax, zo vertelt hij bij Voetbalpraat.

Vink kan de keuze voor Heitinga wel begrijpen. "Hij heeft de gunfactor van de supporters, niet onbelangrijk in Amsterdam, en is een trainer die beslissingen zou kunnen nemen die voor Schreuder heel moeilijk lagen met allerlei belangen die er speelden", aldus de analist. "Calvin Bassey bijvoorbeeld. Dat is een aankoop van Schreuder, heeft heel veel geld gekost. Als een nieuwe trainer de beslissing wel kan nemen om hem ernaast te zetten, denk ik dat het voor Heitinga wellicht een iets makkelijkere job is."

Volgens Vink is het zelfs niet uitgesloten dat Heitinga ook na de zomer aanblijft als eindverantwoordelijke bij Ajax. "Als het heel erg goed gaat, dat betekent plaatsing voor de Champions League of misschien zelfs kampioen worden, is er toch geen noodzaak voor Ajax om een andere coach aan te stellen? Hij krijgt de tijd om de groep naar zijn hand te zetten. Mocht hij erin slagen om de Champions League te halen, dan denk ik persoonlijk dat het geen noodzaak is om er een bekendere naam neer te zetten en maar te kijken of dat gaat werken."

Presentator Wouter Bouwman weet dat zowel Bosz als Frank de Boer niet zijn benaderd. Tafelgenoot Leonne Stentler had Bosz wel een 'logische optie' gevonden. "Eigenlijk is dit een vrij half jaar om op te bouwen. Dat heeft hij nodig met zijn speelstijl. Ik zag het wel voor me dat hij terug zou komen. Best interessant dat hij niet is gepeild", aldus de oud-voetbalster. Bij RTL liet Stentler eerder deze week de naam van Sarina Wiegman vallen. De analiste stelde dat de voormalig bondscoach van de Oranjeleeuwinnen perfect zou functioneren in het mannenvoetbal.

Vink kijkt er niet raar van op dat Bosz niet is benaderd. "Ik ben best wel een voorstander van Bosz. Alleen is het type spel dat Bosz wil spelen te lastig voor deze groep. De achterhoede, de restverdediging... Dan krijg je een soort discrepantie in het feit wat je wil en wat de groep aankan. Ik weet niet of je dat moet willen als coach. Hij gaat aanvallend toch zijn accenten leggen. Ik ben bang dat het achterin en misschien op het middenveld echt te broos is. Laat Heitinga dit seizoen gewoon afmaken en kijken waar het eindigt. Deze groep heeft nu rust en duidelijkheid nodig."

Had Ajax Peter Bosz moeten benaderen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een onzin van Stentler, dit is geen "vrij half jaar". Alle zeilen moeten bij gezet worden om het schip dat Ajax heet uit de storm, richting dr Champions League te varen. De inkomsten zijn keihard nodig voor de langetermijnplannen van Ajax. Zeker omdat Champions League in 2023/2024 een absolute must is, daarbij ook wetende dat Feyenoord, PSV en AZ zich ook voorbereiden op het volgende seizoen.

3 februari 2023 om 08:02

Stentler is goed met onzin aan het gooien, laatst ook al met wiegman die even coach van ajax moest worden

3 februari 2023 om 08:40



Gelukkig wordt er niet geluisterd naar wat ze te vertellen heeft, maar wordt het vertrouwen volledig in handen gelegd van mensen die er nu zitten bij Ajax en die er al een puinhoop van hebben gemaakt.

Die zogenaamde specialisten hebben ervoor gezorgd -. Alle zeilen moeten bij gezet worden om het schip dat Ajax heet uit de storm, richting dr Champions League te varen- zoals Vesta hierboven beschrijft.

3 februari 2023 om 14:54

@yoda: Wat is dan precies je alternatief? De AD, H2 en RVC eruit gooien? Ja bestuurlijke onrust erbij zal Ajax echt de goede kant op duwen.

3 februari 2023 om 08:28

Ik heb haar nog nooit iets zinnigs horen zeggen, trapt altijd open deuren in. En inderdaad, een "vrij half jaar", misschien beseft ze niet welke belangen (geld) er op het spel staan.

3 februari 2023 om 10:58

Bosz en vd Sar samen wordt lastig. Beter dat er maar 1 van de 2 bij Ajax zit. Als ik ajacied was dan zou ik het wel weten welke van de twee....

3 februari 2023 om 11:25

Ik geef Vink gelijk...ik zei ook, dat ik liever een trainer heb, die meteen de kans moet krijgen om samen met 1 TD, kan kijken wat deze team nodig heeft.

Ajax heeft een leider nodig in de verdediging. Timber is juist een geweldige assistent, die daar omheen kan spelen. Nu zie ik hem Bassey nog te veel coachen, waar hij moet staan en hoe hij moet lopen.

Ik zie Bosz liever aan het begin van het seizoen. Laat Heitinga maar breien en stappen maken. Zolang hij maarvde spelers op de juiste plek zet en dat Kudus altijd speelt. Die heeft nooit het vertrouwen gekregen en ik weet zeker, dat als hij zich gewaardeerd voelt, dat hij veel meer gaat brengen, dan dat we nu hebben gezien.

3 februari 2023 om 11:11

Inderdaad! Voor zover ik weet zijn de uitgaves omtrent de transfers en salarissen gebaseerd op het feit dat er elk seizoen CL voetbal wordt gehaald. Dus Ajax kan het zich niet permitteren om een tussenjaar te hebben.

Scheelt dat Bosz geen rest verdediging had. Enige wat nog achterin stond was de keeper. Wat Excelsior vorig weekend deed moest me denken aan al die EL tegenstanders toen.

3 februari 2023 om 08:06

Scheelt dat Bosz de finale haalde en maar 23 goals tegen kreeg in een Eredivisie seizoen. We staan nu al op 21..

3 februari 2023 om 09:15

Het voetbal was zeer aantrekkelijk om naar te kijken.
Maar verdedigend, was er maar 1 man die toendertijd het zaakje recht hield.
Davidster Sanchez, zonder hem waren er bosjes meer tegengoals gekomen.

3 februari 2023 om 10:43

De Ligt was dat seizoen ook uitstekend en zelfs Viergever was zeer degelijk. Ja Sanchez was goed, maar geef de anderen (en het stond echt prima hoor door Bosz) ook wat credits.

3 februari 2023 om 08:14

En wat Ajax vorig weekend deed deed me denken aan de restverdediging van Bosz, alleen speelde hij verder wel attractief voetbal.

3 februari 2023 om 10:44

Bij Bosz kreeg Ajax nooit zoveel grote kansen tegen op Lyon en wat andere Europese wedstrijden na. Over welke wedstrijden heb je het? Of over zijn andere clubs?

3 februari 2023 om 10:54

Dat viel ook reuze mee. Onder Bosz had onze defensie er niet zo uitgezien tegen een club als Excelsior hoor. Dit was echt gatenkaas. Bosz nam zeker veel risico, maar had het geluk dat Sanchez een hoop oploste. En nu hebben we het geluk dat we in Bassey een soort kloon hebben qua kwaliteiten en ook gebreken. Ik geloof oprecht dat Bosz van Bassey net zo'n topper (voor ons) kan maken als hij met Sanchez deed. En als je daar dan nog een snelle, slimme verdediger als Timber hij hebt kan dat zomaar beter werken dan de vorige keer. Ook geloof ik dat hij met Wijndal nu wel een back heeft waarmee hij kan werken op links, dus daar hoeft hij geen aanvallende middenvelder te zetten. Ook dat is nu beter geregeld dan toen. Kijk, deze selectie is natuurlijk niet samengesteld door Bosz én hij heeft een zeer duidelijke visie. Als hij komt, gaan er vertrouwde namen sneuvelen. Waarschijnlijk spelers als Alvarez, Sanchez, Grillitsch en wellicht ook Klaassen en/of Tadic. Maar we weten dat hij uit spelers als Berghuis, Kudus, Conceicao en wellicht ook Bergwijn het maximale gaat halen. Hij heeft in ieder geval precies wat Ajax nu nodig heeft; een visie en de capaciteiten om die om te zetten in herkenbaar, aantrekkelijk voetbal. Daar ben ik voor nu al heel blij mee. Als iemand dat terugbrengt. Even terug naar de basis. Goed voetbal, spelplezier bij spelers en wij die weer met een positief gevoel naar het stadion gaan. Daarna kijken we wel verder.

3 februari 2023 om 09:55

@poolse.. Zo makkelijk om Bosz daar op af te rekenen.. heb genoeg wedstrijden onder TH verkloot zien worden Europees omdat iedereen naar voren liep waardoor je eruit gecounterd werd en uitgeschakeld, dat is meer een speelstijl probleem dan een Bosz probleem

Ik snap ajax wel om Johnny de kans te geven, tegelijkertijd heb ik na dat zaadvoetbal van Alfred wel de behoefte om ajax weer te zien domineren, dat kon PB goed.

3 februari 2023 om 11:28

Op basis van wat snap jij de keuze voor Heitinga? Buiten dat het een dood-goede kerel is die bij ons heeft gevoetbald.

3 februari 2023 om 14:43

Omdat Heitinga misschien al een tijdje bij de club zit (weliswaar Jong Ajax) en heel goed in de gaten had wat er niet klopte, iets wat Schreuder niet had want die vond het steeds 'beter' gaan. Ook niet iedere trainer wil zo even instappen midden in het seizoen. Ajax heeft gezocht maar niks werd concreet, dus dan is het gewoon een logische keuze.

En voor Dortmund, Lyon en Leverkussen blijkbaar.

Ik snap sowieso de roep om Peter Bosz bij veel ajacieden niet zo. In mijn herrinering (correctie me if wrong) speelde Bosz bij Ajax heel leuk voetbal maar gingen ze er op de momenten dat het erom ging ten onder aan naïviteit.

3 februari 2023 om 08:44

Precies. Heeft ook nergens goed gepresteerd met teams die over het algemeen ongeveer net zo sterk zijn als Ajax.

3 februari 2023 om 08:55

Bosz is dan ook een heerlijke trainer voor de subtop. Hij kan dan verrassen en leuk spelen tegen de top, zonder dat zijn kop eraf gaat omdat hij geen prijzen pakt. Af en toe een potje naief verliezen is dan niet erg

3 februari 2023 om 11:03

Bosz had de eerste maanden duidelijke opstartproblemen/was zoekende. Dit koste punten. Later kreeg hij het op de rit en als Ajax die lijn doorgetrokken had het jaar erna, waren we dan kampioen geworden. Daar ben ik van overtuigd. Verder is hij, in mijn beleving, de trainer die ervoor heeft gezorgd dat de sfeer in de Arena is gekomen. Hij heeft, met zijn Europese seizoen, supporters weer laten voelen hoe uitzinnig blij je kan worden van Ajax. Hoe je mee kan leven in het stadion. Hoe geweldig de sfeer kan zijn. Ik heb het, als seizoenkaarthouder, ervaren als het jaar dat er ziel kwam in de Arena. Wedstrijden waarbij het weer kriebelt voorafgaand aan de wedstrijd. Heerlijk. Dat intense gevoel, het fanatiek meeleven, op het puntje van je stoel zitten. Dat gevoel wil ik weer ervaren. Zijn manier van spelen gaat ons misschien geen kampioen maken, maar het gevoel bij de club staat nu zover daar vanaf.... Dat wil ik terug en ook als dat inhoud dat we geen kampioen worden. Na anderhalf jaar, als de club weer is opgebloeid en er herkenbaar aanvallend voetbal wordt gespeeld, kunnen we weer een trainer aanstellen die ook de verdedigende accenten kan toevoegen, maar kan voortborduren op een ingespeelde aanvalsmachine. Dan kunnen we weer voor successen gaan, maar eerst alle negativiteit wegspelen.

3 februari 2023 om 13:51

@De Toekomst 👏👏👏 Had het niet beter kunnen verwoorden. Ik ben bang dat het lang gaat duren voor ik weer zo uitkijk naar een Europees duel. Union Berlin verslindt het team van Heitinga met huid en haar

3 februari 2023 om 13:55

Dank u, dank u. Als Van der Sar ooit opstapt, zal ik solliciteren naar zijn functie en er alles aan doen om dit gevoel los te maken bij de supporters 😜😜

3 februari 2023 om 14:46

En waarom zou je dan willen dat Bosz juist NU instapt? Je zegt het zelf al, hij heeft bij elke club te maken gehad met opstartproblemen. Ajax heeft al het hele seizoen opstartproblemen en dat kan niet nóg langer duren. Dan raak je nog verder achterop namelijk.

je staat 5 punten achter op de koploper, ok je hebt in de afgelopen weken (feyenoord niet meegerekend) wat punten verloren tegen mindere goden maar ik vind wel dat het doel gewoon nog kampioen worden is. of er nou een heitinga of tuchel voor de groep staat maakt in principe niet uit. de spelers moeten het doen en de trainer zet de juiste poppetjes in het veld.
ik denk dat een heitinga daar wel toe in staat is.
zelfs al zet ie elke keer tadic er weer in, waardoor het lijkt dat je maar met 10 man speelt soms. die rendeert wel altijd (soort van), een pingel of een assist uit het niets.

Hoezo? Ajax zet nu toch ook al met regelmaat de achterdeur wijdt open? Lijkt me dat Bosz zo in kan stappen 😉

Dan kan je Ajax toch aan het spel van Bosz laten wennen bij Jong-Ajax. Probleem opgelost.

Een vrij half jaar om op te bouwen??? Serieus? Zeb moeten minimaal 2e worden, wat qua stand nog makkelijk kan. Dat is gewoon enorm belangrijk.

Daarnaast is t type spel van Bosz blijkbaar voor heel veel selecties te lastig, want veel presteren doet hij niet

Ik denk dat Ajax hoopt dat Heitinga net als de Boer toendertijd de rust kan bewaren in de selectie. Je kan van de Boer veel zeggen, maar hij had, toen het erg onrustig was bij Ajax, de controle over de selectie en er heerste rust.

3 februari 2023 om 10:14

En, ook niet onbelangrijk: Ondanks dat hij steeds mindere selecties kreeg en het voetbal ook minder fraai werd, wist Ajax wel gewoon vier keer kampioen te worden onder zijn leiding.

3 februari 2023 om 11:32

Klopt, maar De Boer had al meer ervaring dan Heitinga, heeft met betere trainers gewerkt, was altijd al aanvoerder/een echte leider én kan bikkelhard zijn. Tussen De Boer in zijn eerste maanden en de Heitinga die wij nu krijgen zit nog een groot gat. En dan was De Boer toen (ook al) geen toptrainer...

3 februari 2023 om 12:54

Ik denk dat het belangrijkste is om de rust terug te krijgen in de selectie. Het zijn geen jonge gasten die de nodige begeleiding nodig hebben. Naast de rust is het belangrijk dat er duidelijk gecommuniseerd wordt en dat er vastigheid en automatismes komen. Als dat gebeurd kunnen ze op bestuurlijk niveau eerst de zaken voor elkaar proberen te krijgen.

Komen ze weer met Bassey aan. Bosz speelde met Davinson Sanchez centraal achterin. Alsof dat zo'n balkunstenaar was.

3 februari 2023 om 09:26

Nee, dat niet maar Sanchez was wel een beest van een verdediger. Dat is Bassey vooralsnog niet. Ik vind het een beetje een wildebras

3 februari 2023 om 15:08

Sanchez was toch ook geen gepolijste verdediger? Die wilde iedere wedstrijd van de eigen helft het doel onder vuur nemen. Een fatsoenlijke trainer kan Bassey in zijn kracht laten spelen, en dan zal je zien dat hij veel beter uit de verf komt.

3 februari 2023 om 11:33

Bassey is in mijn ogen een kopie van Sanchez qua kwaliteiten en gebreken. Ik denk dat Bosz echt heel goed met hem aan de slag kan/hem op hetzelfde niveau als Davidson Sanchez van toen kan krijgen.

Dit lijkt me complete onzin. Waarom zouden deze spelers niet kunnen uitvoeren wat Bosz van ze verlangt? De vraag is alleen of de manier van voetballen van Bosz effectief genoeg is om prijzen te pakken.
Over Slot werd ook gezegd dat Feyenoord niet het team had om zijn voetbal te spelen (zo ver van de eigen goal met trage verdedigers). Uiteindelijk gaat het om de uitvoering. Het zijn allemaal profs die bovengemiddeld talent voor het spelletje hebben. Als de uitvoering van opdrachten/tactiek dan goed is worden resultaten behaald. Ook Ron Jans en Pascal Jansen hebben een uitermate effectieve tactiek in hun team geslepen, waarmee hele goede resultaten worden behaald. Het verhaal dat spelers het niet zouden kunnen uitvoeren, lijkt mij complete onzin

3 februari 2023 om 11:38

Ben het hier echt 100% mee eens. Ten Hag kon dit ook realiseren. Soms een kleine aanpassing vanwege de tegenstander of omdat een speler ontbrak, maar altijd spelend vanuit een bepaalde filosofie/samenhang. Een trainer die dat heeft en goed kan overbrengen op zijn spelers, is een goede trainer. Van daaruit kan je weer bijschaven aan details of leren van mindere wedstrijden/resultaten, maar die basis spelopvatting heb je gewoon nodig. Bosz heeft dat ook. En ja, daar kan je een discussie over voeren qua eindresultaten/prijzen, maar wat hunker ik nu naar een herkenbare, aanvallende speelstijl waarvoor je met plezier naar het stadion gaat.

Nou dan had je Sanchez teruggehaald van Tottenham, die daar bijna niet aan de bak komt voor 10 a 15 mln. wat je voor die verdediger van Marseille ook wilde uitgeven en dan kon Rench naar Rb. Had je ook gelijk je probleem cv opgelost. Alvarez of Rench zijn toch geen opties om daar rest van het seizoen neer te zetten.

3 februari 2023 om 11:43

Normaal gesproken niet, maar bij Ajax kan dit seizoen alles. En als zo'n Rensch niet naar behoren presteert, moeten we dat allemaal maar accepteren en met de mantel der liefde afdekken. Want "hij is nog jong, doet zo zijn best en moet weer wennen aan die positie". Een discussie over hoe het zo ver gekomen is dat we zo'n jongen überhaupt moeten overwegen als CV, wordt toch niet meer gevoerd bij Ajax. Laat staan over of en hoe het opgelost moet worden. Op nagenoeg elke belangrijke positie in de club zitten nu mensen die qua ervaring/prestaties/kunde nergens en nooit hebben aangetoond daar capabel genoeg voor te zijn, maar omdat het zulke aardige clubmannen zijn moeten we het allemaal maar accepteren.

Voor dit jaar is het zaak om CL te halen. Rust bewaren en bouwen aan het team voor volgend jaar. Nu paar wedstrijden winnen en we doen weer mee. Laat Heitinga het nu maar zien.

Klopt dat wel? Ik denk dat de selectie van 2016/2017 bij elkaar iets minder was dan de huidige selectie.
Bosz wist er meer uit te halen.

En de huidige selectie is weer minder dan die van de afgelopen jaren. Maar er valt ook meer uit te halen.

Sorry hoor maar dit is toch volstrekte onzin? Laten we Peter Bosz nou niet gaan overschatten. De man die overal is gefaald in het buitenland en het nergens lang volhoudt. 1 goed seizoen met Ajax (waar hij overigens 0 prijzen won). Sowieso nog nooit een prijs gewonnen in z’n carrière maar z’n voetbal zou te moeilijk zijn.. denk dat het te moeilijk is voor hemzelf om geen goals tegen te krijgen.

3 februari 2023 om 10:46

Grote vriend, 23 tegengoals in ED 16/17. Met Heracles de KKD gewonnen. Is toch zeker een prijs.

Ik begrijp die euforie niet als het om de naam Peter Bosz gaat! Past totaal niet bij Ajax dat is in het verleden wel gebleken , maakt met iedereen ruzie en wint uiteindelijk 0 prijzen. Frank de Boer daarentegen heeft gewoon 4 titels binnengehaald , daar kan je als directie en ook supporters niet van wegkijken! Paniek om niks als je naar de huidige stand kijkt . Selectie is niet heel bijzonder te noemen en aan de coach de eer om het kampioenschap proberen binnen te halen . Is met dit materiaal helaas geen abc’tje

3 februari 2023 om 10:49

In welk opzicht past hij niet bij Ajax? 1 seizoen bijna 2 prijzen gepakt (beide op een haar na), was hij gebleven had hij de ED zonder enige twijfel gewonnen. Je kijkt alleen maar naar statistieken met Frank de Boer. Voetbal was niet om aan te gluren laatste jaren en puntentotaal was vaak nog minder dan het seizoen van Bosz.

De vinger op de zere plek. Dit Ajax kan niet vol op de aanval spelen. Zeer matige defensie en verdedigend middenveld. Taylor op 6: wie verzint dat? Berghuis is al weken hopeloos uit vorm, en Klaassen functioneert vooral in een goed draaiend team. Is geen speler voor de combinatie - iets dat Ajax wil spelen - maar is wel een goaltjesdief. Iets wat de voorwaartsen dan weer te weinig leveren. Gelukkig stelt Heitinga Ajax’ beste speler, Kudus, wel op. Dus dat is een pluspunt. Al ziet iedere blinde dat die speler eigenlijk altijd moet spelen, en in zijn kracht dient te worden gezet. Berghuis voorlopig op rechtsbuiten en Kudus op 10 of nog liever achter Berghuis. Dan de juiste aankopen voor het middenveld en vooral de defensie direct opstellen. Jeetje, daar maak ik even een vergissing. Ons Edje is weer eens op de handen blijven zitten. En dit soort cruciale missers kunnen ook seizoenen lang doorwerken. Eigenlijk is natuurlijk de eerste vereiste om direct, na Schreuder, ook het supertrio van der Sar/h2 weg te sturen. Maar daar beginnen de dames van de RVC niet aan. Geen verstand van. Die doen inclusie en diversiteit! Bij de AFC Ajax…..

3 februari 2023 om 13:54

Deze selectie is beter dan toenertijd onder Bosz. Verder speelt iedereen zo slecht door toedoen van Schreuder. Er zit echt wel meer in deze selectie. Dat gezegd hebbende. Van der sar er h2 mogen idd opkrassen. En Heitinga mag eerst lekker assistent worden

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren