Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Vertrek bij Ajax niet uitgesloten: ‘Dan heb ik het wel laten zien, denk ik'

Laatste update:

Brian Brobbey heeft nog altijd het volste vertrouwen in in de landstitel. De spits van Ajax belichaamt momenteel de sportieve crisis die gaande is bij de Amsterdammers, maar gaat daardoor niet bij de pakken neerzitten. Brobbey mikt zelfs op de topscorersprijs, zo zegt hij in gesprek met Ajax Life.

Het zijn roerige tijden bij Ajax. Alfred Schreuder werd afgelopen weken ontslagen na een zegeloze reeks van liefst zeven duels en de Amsterdammers staan na negentien competitiewedstrijden vijf punten achter op koploper Feyenoord. Ook Brobbey onttrekt zich niet aan de sportieve malaise: de 21-jarige spits wist al zeven duels op rij niet te scoren. Hij bulkt echter nog altijd van het zelfvertrouwen. We moeten – en gaan – kampioen worden. En ik wil topscorer worden van de Eredivisie."

Brobbey erkent wel dat Ajax ietwat terugviel na een sterke seizoenstart. Toch vindt hij dat het probleem groter gemaakt wordt dan het is. "In het begin van het seizoen ging het best goed, daarna raakten we zoekende. Maar de kritiek op Ajax wordt soms overdreven. Mensen die kritiek hebben, kennen de tactische afspraken ook niet", aldus de goalgetter, die momenteel op acht treffers in achttien competitieoptredens staat.

Mocht Brobbey erin slagen de Willy van der Kuijlen-trofee – de bokaal voor de Eredivisie-topscorer – aan het eind van de rit te bemachtigen, weet hij ook nog niet of hij in Amsterdam blijft. "Ik heb tot 2027 getekend. De les van Leipzig was dat ik te vroeg ben weggegaan, maar wanneer weet je dat je op tijd weggaat? Ik ben al twee keer kampioen met Ajax geworden en dit seizoen verwacht ik dat de derde keer te worden. Dit seizoen ga ik dus ook voor de prijs van topscorer. Dat is niet per se een moment om weg te gaan, maar dan heb ik voor mijn gevoel wel wat laten zien bij Ajax. Zodra ik dat gevoel sterk heb, is alles mogelijk."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Oh, hij wil al weer weg? "....niet perse een moment om weg te gaan, maar ik heb dan wel wat laten zien". Brobbey, soms is zwijgen goud.

2 februari 2023 om 11:28

Laat hem eerst maar eens 90 minuten vol kunnen spelen. In Engeland lachen zij hem echt uit als die constant uitvalt met kramp. Heeft echt nog veel te leren op dit niveau.

2 februari 2023 om 11:29

Allemaal best bizarre uitspraken voor iemand die 1x 90 minuten heeft gespeeld in zijn hele carrière. En nu al weer op de bank zit.

2 februari 2023 om 12:53

In 4 jaar tijd 8 hele wedstrijden idd waarvan 5 in de KKD. Totaal van het padje deze jongen, maar goed de Ajax fans lopen allemaal met hem weg. Ik was op voorhand al verbaast dat Ajax hem terughaalde, maar daar was 90% van de Ajax fans het niet met mij eens.

2 februari 2023 om 13:25

Het terughalen is het probleem niet eens, voor 5-9 miljoen. Echter haal je voor 17 miljoen euro een veel betere spits op. Misschien niet zo jong, maar wel iemand die veel meer laat zien dan hij. Waarde heeft Ajax altijd wel rondlopen. Daar hebben ze niet per se Brobbey voor nodig. Inderdaad een oliedomme aankoop voor dat bedrag. Vooral als je z'n denkpatronen ook in acht neemt. Die gaat nooit een keer slagen in een top competitie.

2 februari 2023 om 11:30

Ik zit ook met verbazing te kijken. Vijfde staan, niet scoren, maar wel praten over de titel en over topscorer zijn. En critici? Die kennen de afspraken niet. Alsof Ajax’ tactiek was om 7 keer niet te winnen.

2 februari 2023 om 12:02

@vernon,

Wat had je verwacht dat hij ging zeggen?

Wij willen graag 4e worden en ik wil maximaal 11 keer scoren dit seizoen?

2 februari 2023 om 13:28

Gewoon, dit jaar gaat niet zoals we willen. We moeten hard werken om hoger te eindigen dan we nu staan. Daarbij is het kampioenschap nog steeds het doel. Ook persoonlijk kan ik nog beter. Ik begon goed en ben blij terug te zijn, maar ben nog niet tevreden met mijn fitheid en mijn doelpuntenproductie de laatste weken. Dat kan beter. Dat is nu mijn eerste ambitie, mezelf ontwikkelen en Ajax helpen naar het kampioenschap, hoe lastig dat ook is dit jaar. Dan kijken we wel verder.

2 februari 2023 om 14:13

Jeroentje

IK had verwacht dat hij zou zeggen "we hebben een slechte periode gehad, zowel het team als ikzelf. We gaan proberen zo ver mogelijk te komen, en hoewel het moeilijk zal worden, proberen we alsnog kampioen te worden, en ikzelf topscorer. Volgend jaar blijf ik sowieso nog bij Ajax, ik moet minstens 1 seizoen stabiel goed presteren voordat een transfer aan de orde is."

Zo goed? Of zou dat heel raar zijn?

2 februari 2023 om 11:51

Willen en kunnen zijn twee verschillende dingen. De kans dat er nu voor Brobbey een bod binnenkomt ter waarde van tientallen miljoenen euro's, ik acht de kans vrij klein.

2 februari 2023 om 12:40



Deze gedachtegang geeft wel mooi aan waar het aan schort bij hem. Hij heeft natuurlijk kritiek gehad afgelopen week en nu zit hij meteen weer met vertrekken in zijn hoofd. Dat is zijn oplossing voor alle problemen. Eerst maar eens beter gaan trainen en daadwerkelijk topscorer worden, dan kan hij er mee in zijn hoofd zitten.

2 februari 2023 om 13:05

Nadenken en in de spiegel kijken is voor hem ook geen overbodige luxe. Het gebrek aan beide aspecten is werkelijk schrijnend. Hij kan niet eens 90 minuten met intensiteit spelen en heeft nog werkelijk niets laten zien. Brobbey heeft in 1 ding wel gelijk: Hij is inderdaad dom.

Mocht Brobbey na dit seizoen gelijk weer vertrekken bij Ajax -kampioen of geen kampioen- is ie echt knettergek. Ik weet dat het niet de slimste jongen is die er op de velden rondloopt, maar je zou zeggen dat zijn mislukte avontuur in Leipzig hem toch wel aan zijn verstand had gebracht dat hij daar nog niet klaar voor is. Zorg er eerst maar eens voor dat je tien duels op rij de 90 minuten vol kunt maken Brian, voordat je hardop droomt over een grotere competitie...

2 februari 2023 om 16:34

Breng hem nou niet op ideeen. Iedere buitenlandse club die er 15m voor over heeft mag hem hebben.
Ik vond z’n komst best begrijpelijk, al was hij natuurlijk duur. Maar als die werkethiek nu nog steeds slecht is houd het wel op

2 februari 2023 om 19:01

Troost jullie, er gaat geen club meer dan 10 miljoen betalen voor de huidige Brobbey, waar hijzelf ook naartoe zou willen. Die speelt komend seizoen gewoon bij Ajax de volle 70 minuten.

Ik zou Brobbey na dit seizoen voor 25/30 miljoen verkopen aan een middenmoter in de PL. Heb niet de overtuiging dat dit een spits van wereldniveau wordt (niet constant, fysiek niet helemaal in orde etc.)

Het zal lastig worden voor Ajax om een goede spits terug te halen aangezien deze schaars zijn, maar je kunt bijvoorbeeld kijken of je Broja bij Chelsea kunt halen voor +/- 20 miljoen of anders Boadu voor 10-15 miljoen oppikken bij Monaco

2 februari 2023 om 11:33

En waarom zou een PL middenmoter een dergelijk bedrag aftikken voor een speler die stelselmatig bewijst dat hij zelfs in de fysiek veel minder intensieve Eredivisie niet in staat is om een serie volle wedstrijden te kunnen spelen? Zo'n bod gaat er echt nooit komen.

2 februari 2023 om 11:38

Als je ziet dat een Chelsea een dergelijk bedrag overheeft voor Madueke die ook heeft bewezen fysiek niet altijd 100% te zijn zie ik een andere PL club ook een soortgelijk (misschien iets lager want niet homegrown) aftikken voor een 21-jarige redelijk talentvolle spits. Vooral omdat talentvolle spitsen redelijk schaars zijn momenteel

2 februari 2023 om 11:45

Maar Madueke heeft een Engels paspoort en is daarom extra aantrekkelijk voor Engelse clubs vanwege het minimumaantal Engelsen dat in een selectie van een Premier League club aanwezig moet zijn. Daarom liggen de prijzen voor Engelse spelers altijd fors hoger. Denk maar aan Maguire bnaar Manchester United (80 miljoen) en Ben White naar Arsenal (60 miljoen).

2 februari 2023 om 11:45

Ja oke, maar denk dat die prijs toch wel veel opgedreven is door zijn homegrown status inderdaad. Je weet het nooit in de PL inderdaad, ik verbaas me steeds weer over de achterlijke bedragen die ik soms voorbij zie komen haha. Desalniettemin denk ik dat het voor Brobbey zelf het beste is om sowieso nog bij Ajax te blijven. Hij is vorig seizoen keihard tegen de lamp gelopen en wilde dolgraag terug naar zijn vertrouwde omgeving in Amsterdam. Laat het dan eerst maar eens zien, wordt een sterkhouder bij Ajax en vertrek dan, i.p.v. weer een sprong in het diepe die zomaar heel ongelukkig kan uitpakken. Van Madueke verwacht ik overigens ook weinig bij Chelsea. Zo'n soort stap is zelden goed voor die jonge jongens naar mijn idee.

2 februari 2023 om 14:26

@bundy_sr Er zit wel een verschil in de fysiek niet 100 procent zijn tussen Madueke en Brobbey.
Bij Madueke is het zijn blessure gevoeligheid. Bij Brobbey is het zijn conditie - trainingsarbeid. Hij is ongelofelijk sterk maar heeft geen uithoudingsvermogen en traint, als je de verhalen mag geloven, daar ook niet hard genoeg voor. Maar als er nou iets is waar je op kan trainen is het dat wel alleen moet dan wel een keer het kwartje vallen.

2 februari 2023 om 11:40

Zou er op dit moment een club gek genoeg zijn om 25m voor Brobbey af te tikken? Ik hoop dat de volgende spits van Ajax weer een type Haller word. Ook al is dat type vaak minder aan de bal maken ze het team wel sterker. En wat betreft je laatse zin, ik hoop dat Ajax nooit meer een (ex)speler haalt van Az. Er is er namelijk geen 1 die het fantastisch heeft gedaan. Er zijn een paar hooguit degelijk geweest en daar moet je niet op mikken als Ajax zijnde.

2 februari 2023 om 11:53

@bundy: Ik zou Brobbey na dit seizoen voor 75 miljoen verkopen aan Barcelona.

Maar... dat zal ook niet gebeuren, net zo min als er voor Brobbey 25-30 miljoen zal betaald worden.
Waarom?

- 8 doelpunten en 2 assists in 24 wedstrijden
- Op 7 basisplaatsen heeft ie maar 2x de 90 minuten volgemaakt
- Laatste 7 wedstrijden niet meer gescoord (ondanks gemiddeld 55 minuten per wedstrijd de laatste 7 wedstrijden)
- (edit): scoort niet in topwedstrijden
- Speelt gemiddeld 57 minuten per wedstrijd dit seizoen
- In de CL niets laten zien op de (beperkte) speeltijd die hij gekregen heeft.
- Werd door Ajax gekocht voor 16 miljoen

Op basis van wat zou hij dan volgens jou voor 30 miljoen verkocht worden? Omdat hij een Ajax shirt draagt?

2 februari 2023 om 12:24

@thenry

- 8 doelpunten en 2 assists in 1041 minuten (11,8 wedstrijden) dus gemiddeld bijna 1 op 1. (dat jij 111 minuten in 6 wedstrijden of 17 minuten in 1 wedstrijd meetelt als complete wedstrijd, zou het wel heel mooi maken).
- Hij is inderdaad niet op conditie.
- Laatste 7 wedstrijden, de tijd dat Ajax helemaal uit vorm is.
- Heeft al gescoord tegen: :lille, Roma, Psv, AZ, Vitesse.......
- Conditioneel inderdaad niet in orde.
- 111 minuten gekregen, waaronder 1 tegen Rangers, de andere 110 tegen Liverpool en Napoli, de westrijden waarin Ajax zich moest kapotschamen hoe ze speelden, jij denkt dat hij dan even de ploeg op sleeptouw neemt ?
- Dus als Ajax iemand koopt voor 16, kan niemand hem kopen voor 25-30 miljoen?

Behalve zijn conditie, zijn al je standpunten bij deze ontkracht.
En inderdaad, het dragen van een Ajax shirt, is wel +5 miljoen.

2 februari 2023 om 12:53

@j3ro3ntj33__:

- Ik tel dat niet als volledige wedstrijden en in detail bekeken zijn de cijfers van Brobbey dus fair point
- Ajax uit vorm of niet, hij heeft niet meer gescoord.
- Dit seizoen tegen geen enkele topploeg gescoord dus waarom je er wedstrijden uit het verleden bij neemt is me een raadsel
- zoals ik zelf aangeef, zijn speeltijd in de CL was inderdaad beperkt
- En nee, als een speler speelt zoals Brobbey op dit moment, dan ga je daar als club geen meerwaarde op nemen. Sorry.

2 februari 2023 om 13:34

@j3ro3ntje33___ - Niet alle cijfers zijn nutteloos hoor, maar wat zou hij klaarspelen in de Premier League? Dan is hij na 40 minuten leeg en heeft hij waarschijnlijk continu op de grond gelegen. Die jongen is echt nog lang niet klaar voor een stap omhoog en heeft inmiddels al maanden geen redelijke wedstrijd meer gespeeld.

Om dus te stellen dat je zijn standpunten hebt ontkracht, is niet waar. Je geeft er echter een hele andere uitleg bij. Hij wil aantonen dat hij weinig laat zien, jij wilt exact het tegenovergestelde. De waarheid ligt ergens in het midden. Met name z'n minuten, want die jongen is al uitgeblust na 70 minuten voetballen. Stel je voor dat hij 2 of 3 wedstrijden in de week moet spelen...

En nee, niemand verwacht dat Brobbey de ploeg op sleeptouw neemt, al zou dat wel moeten als je bij Ajax zou willen vertrekken. Echter is 110 minuten nog steeds 55 minuten per wedstrijd waarin niemand uberhaupt echt zag dat hij meedeed (spreekwoordelijk gezien). Als je echt goed bent, kun je ook dan in ieder geval nog iets laten zien. Dat lukte ook Taylor nog en die is zelfs een aantal maanden jonger en kan moeiteloos meerdere keren in de week 90 minuten met volle inzet spelen.

Maar goed, ik heb ook niet het idee dat je zozeer aan wilt tonen dat Brobbey geweldig is, maar wat nuance wou toevoegen. Dat heb je gedaan. Echter mag ik wel hopen dat ook jij vindt dat Brobbey z'n ontwikkeling nog behoorlijk in de kinderschoenen staat en momenteel enorm hapert?

2 februari 2023 om 13:26

Bundy, jij bent een schoolvoorbeeld dat ajacieden de werkelijkheid uit het oog verloren hebben na een aantal goede transfers dankzij Ten Hag zijn aanwezigheid bij United. Er is toch eegn club die dit gaat betalen voor die jongen? Instelling, conditie, doelgerichtheid, allemaal dingen waar het nu aan schort bij hem. De vergelijking met Madueke gaat totaal niet op, hele andere soort speler en homegrown waardoor hij het dubbele waard is.

2 februari 2023 om 13:32

Brobbey, Bergwijn en Wijndal zijn fysiek uit balans die jongens zijn te bulkerig geworden. Laat ze yoga doen en meer aan hun stamina werken.



Brobbey moet een ding niet vergeten een spits moet scoren.
Je wordt daar op afgerekend.
Vooralsnog faalt hij op dit gebied

2 februari 2023 om 11:31

Tja, die goals gaan wel weer komen als Ajax beter draait. Hij is afhankelijk van de aanvoer die er simpelweg niet was afgelopen tijd.

2 februari 2023 om 11:36

Niet helemaal waar. Tegen bijv Volendam verprutste hij zelf echt een aantal grote kansen en leek hij ook wat langzamer. Ik heb alle vertrouwen in dat Brobbey er weer komt maar op dit moment is hij zelf ook wel echt uit vorm.

2 februari 2023 om 11:36

De vraag is alleen of Brobbey basisspeler zal zijn als Ajax beter gaat draaien, het zal me niet verbazen als Heitinga even gaat vasthouden aan die voorhoede met Bergwijn, Tadic en Kudus (of Conceicao op rechts). Brobbey zal echt nog wel tot voldoende minuten komen maar ik zie momenteel geen onbetwiste basisplek voor hem, daar is zijn fysiek (gek genoeg) ook niet naar..

2 februari 2023 om 11:52

Dat waren zeker geen 100% kansen al snap ik dat je dat dacht, maar die ballen kwamen een beetje ongelukkig. En ja zoals ik zeg, die goals gaan wel weer komen want hij is zelf natuurlijk ook niet in topvorm. Maar echt goede aanvoer was er ook niet. Zeker niet de wedstrijden voor Volendam.

2 februari 2023 om 11:54

Maar ook als wisselspeler zal hij genoeg scoren in een goed draaiend team. Dat heeft hij eerder bewezen. Had met iets van 30 eredivisiewedstrijden maar 65 minuten nodig per goal en toen had hij een stuk of 15/20 goals. Nu dus 7 wedstrijden droog vanwege meerdere redenen.

2 februari 2023 om 12:34

Ja, daar heb je gelijk in inderdaad, ik heb er ook nog wel vertrouwen in dat Brobbey nog de nodige goals gaat maken (de topscorerstitel is wellicht wat overdreven, al is het niet onmogelijk gezien er geen enkele echte topspits in de ED loopt momenteel). Hij heeft bewezen dat hij als invaller makkelijk scoort, misschien nog wel makkelijker dan als basisspeler zelfs. Neem aan dat ie wel tussen de 15 en 20 goals eindigt in de Eredivisie.

2 februari 2023 om 13:09

@sanderr het niet hebben van een basisplek is echt een dik voordeel voor Brobbey. Verdedigers mogen zich een uur bezig houden met een spits en vervolgens komt een fitte Brobbey in het veld die met zijn fysiek en explosiviteit nog even te keer mag gaan. Is het 90 minuten dan is Brobbey gewoon op en brengt hij echt te weinig, maar voor 30 minuten is hij van toegevoegde waarde. Zo kwam hij ook aan die belachelijke statistiek van een goal per 60 minuten.

2 februari 2023 om 13:43

@ajax12321 - Vanwege meerdere redenen? Hij staat gewoon 7 wedstrijden droog, punt. Anders kunnen we bij elke spits wel argumenten gaan verzinnen waarom hij niet scoort. Dit soort discussies is sowieso de reden waarom spelers tegenwoordig zo makkelijk tegenvallen. De lat ligt gewoon veel te laag en daardoor denken dit soort jongens ook al veel te snel dat ze te goed zijn voor de Eredivisie. Je bent als spits pas te goed als je er meerdere seizoenen 25 in weet te schieten en in het geval van Ajax ook nog sterkhouder bent. Bovendien is het ook wel handig als je 90 minuten vol kunt maken en niet al aan de beademing moet na 75 minuten spelen in een periode waarin het speelschema nog relatief rustig is, nota bene in een ploeg waar de spits niet eens veel hoeft te lopen. Het is gewoon beschamend. Tegenwoordig ligt de lat bij spelers als Boadu, Malen en Brobbey. Vroeger had men al twijfels bij een Dost en die maakte twee keer zoveel doelpunten.

2 februari 2023 om 14:07

Ja, vanwege meerdere redenen. Of wil jij zeggen dat de aanvoer zo geweldig was, de spelers om hem heen zo goed in vorm waren en het tactisch ook klopte? Dan ligt het niet alleen maar aan Brobbey, maar mede aan hem en andere factoren. Dat is alles wat ik zeg, niet opeens onzin erbij halen. Niet alles is zwart of wit. Brobbey is in alles een veel betere spits voor Ajax dan Malen en Boadu, wat counterspitsen zijn. Dat soort spelers hoef ik bij Ajax niet te zien. De Bas Dost van toen was ook volledig afhankelijk van aanvoer, die had het niet beter gedaan.

Heb veel vertrouwen in Brobbey. Als Ajax weer begint te lopen en veel kansen creëert heb je een doelpuntenmachine aan Brobbey. Het is een speler die afhankelijk is van de aanvoer, die er dus niet was de afgelopen tijd. Maar bijna elke kans is een goal bij hem. Daarnaast natuurlijk ook zeer sterk en snel, alleen matige balbehandeling.

2 februari 2023 om 13:09

Ik eigenlijk totaal niet. Als hij weer gaat scoren, wil hij deze zomer weer weg. Buiten een middelgrote competitie eindigt hij al snel op de tribune, want 90 minuten spelen kan hij niet adequaat en hij is nog lang niet klaar voor een grote competitie. Als ik dan lees hoe die jongen denkt, die kun je echt alles wijsmaken. Dan ga je het gewoon niet redden als je niet inziet dat je nog lang niet uitgeleerd bent bij Ajax. Pas als 'ie er twee seizoenen zo'n 25 in schiet (in de Eredivisie alleen al), dan moet hij gaan denken aan een buitenlands avontuur.

2 februari 2023 om 14:09

Dat zegt hij helemaal niet. Hij sluit niets uit, niet je conclusies alvast trekken hè. Tevens niet zeker of dan het juist bedrag + de juiste club komt. Zo ja, krijgt Ajax een lekker bedrag dus ik zie het probleem in die situatie niet. Hij zit nu bij Ajax en dat blijft dit seizoen zo. Dus laten we niet speculeren wat hij zou doen in een andere competitie, maar gewoon wat hij bij Ajax kan doen. Wat hij bij een andere club zou doen zou me ook weinig interesseren, als de goals maar weer komen bij Ajax. En daar heb ik vertrouwen in. Dat hij dat kan heeft hij in het verleden bewezen.

Misschien wat meer gaan trainen dan. Vind het zo'n slaapzak die jongen, heeft een gigantisch lichaam, maar ligt bijna altijd op de grond. Het is natuurlijk niet zijn fout geweest dat Ajax zoveel voor hem heeft betaald, maar voor mij is dit weggegooid geld. Had dan een echte spits gekocht voor die bijna 20 miljoen, Brobbey heeft nog nooit wat gepresteerd, staat altijd verkeerd gepositioneerd, heeft te weinig techniek en totaal geen oriëntatievermogen.

Tja, dit interview is typisch Brobbey. Heerlijk puur ongenuanceerd ventje, maar niet de slimste. Los van dit interview waar ik het met bijna alles wat hij zegt oneens ben, heb ik het idee dat hij de laatste tijd echt niet fit is. Niet eens door de artikelen over zijn matige trainingsinzet, maar tegen Volendam schrok ik echt van hem.

Brobbey moet eerst een seizoen afwerken wat je mag verwachten om die stap omhoog te gaan. Fit zijn, speel regelmatig 90 minuten en overhandig goals en assists dat mensen niet om je heen kunnen. Geen van al deze zaken heeft die ook maar enigszins op orde. Dit interview laat zien dat hij ergens aan het dromen is en denkt dat die bijna bij zijn dromen gearriveerd is. Op deze manier is hij over 5 jaar via een omweg een spits bij NEC (zonder hiermee een club als NEC tekort te willen doen) als nuttig breekijzer in het laatste kwartiertje van de wedstrijd.

Deze kerel is er nog lang niet klaar voor als die een stap hoger wil zetten. De beste man kan nog niet eens wekelijks 90 minuten op het veld staan. Hij moet eerst maar is fatsoenlijk trainen met intensiteit. Voor 17 miljoen gekocht en dat heeft hij nog niet waargemaakt.

Ik heb bij Brobbey eigenlijk al tijden niets speciaals gezien. Waar blinkt hij nou echt in uit behalve zijn imposante lichaam? Ik zie het niet.

Verder lijkt me dit qua timing niet het meest handige moment om dit uit te spreken. Ben benieuwd of hij überhaupt blijft spelen onder Heitinga.

2 februari 2023 om 13:13

Mua, hij heeft eigenlijk alles wel wat een spits nodig heeft, maar in het kopje is het gewoon niet goed en alles staat nog redelijk in de kinderschoenen. Hij speelt als een jeugdspeler en dat zie ik niet snel veranderen. Hij heeft geen idee waar hij staat in z'n ontwikkeling en waar het 'm aan schort. Hij werkt niet hard genoeg en ook dat zie je terug in de manier waarop hij kapot lijkt na 70 minuten voetballen. Ik denk dat dat gebrek aan zelfreflectie en rationeel denkvermogen hem ook snel op gaat breken. Die gaat het in het buitenland nooit redden.

Brobbey ontwikkelt zich helemaal niet meer, lijkt zelfs op elk vlak minder te worden snelheid/techniek/positionering. Hij doet eigenlijk nog maar 1 ding elke wedstrijd en dat is worstelen met z'n tegenstander maar als je aanname altijd matig is en je niet kunt koppen dan bereik je daar niets mee.

En nog steeds niet of nauwelijks 90 minuten kunnen spelen bij Ajax is echt een grap, dan ben je niet serieus bezig met voetbal, het is niet alsof hij 50 meter van de goal speelt en 30 sprints per wedstrijd moet trekken.

Ik heb toch t gevoel dat deze jongen in een andere wereld leeft. Hij speelt voor Ajax niet voor met alle respect een Cambuur. Een jongen die fysiek de eredivisie niet aan kan, en dan al weer praten of die misschien volgend jaar weer weg is. Kritiek bij Ajax word overdreven? Ajax had sinds oktober niet meer gewonnen in de eredivisie. Ja dan winnen ze van Excelsior, wat ook nog de andere kant op had kunnen vallen. Misschien moet Brobbey wat minder praten(veel zinnigs komt er toch nie uit) en ietsje meer gaan werken.

2 februari 2023 om 13:16

Mua, ook bij Cambuur is het onacceptabel als de spits niet eens 90 minuten kan voetballen. Dat is eigenlijk te gek voor woorden en het is vreemd dat Ajax dat accepteert. Ik denk dat de eerste de beste capabele coach zo'n jongen naar de bank verwijst. Zoiets kan gewoon niet.

Deze jongen straalt in alles uit totaal wereldvreemd te zijn. Probeer eerst eens een volledig eredivisiepotje uit te spelen alvorens überhaupt te dromen over een competitie met hogere intensiteit.

Even z'n statistieken opgezocht. Gescoord tegen Excelsior, RKC, Volendam, Heerenveen, Utrecht en Fortuna Sittard dit jaar. Nul doelpunten in de Champions League. Ik kan geen (eerste) spits in de recente geschiedenis van Ajax bedenken die statistisch gezien minder indruk heeft gemaakt dan Brobbey dit seizoen. Maar hij ziet zichzelf al als geslaagd. Sterk.

2 februari 2023 om 13:17

Tja, hij laat zich waarschijnlijk beoordelen door z'n kameraden en z'n zaakwaarnemer. Die gaan natuurlijk niet zeggen dat hij nog lang niet uitgeleerd is bij Ajax en dat het echt veel beter moet.

Ik vind Brobby echt een sympathieke gozer en een leuke voetballer. Maar hij mag nou eens een keer even laten zien waarom hij de spits is van Ajax en een goede reeks neerzetten met doelpunten. Word een beetje moe van al die praatjes. Hij heeft een morele verplichting om Ajax dubbel en dwars terug te betalen.

Deze jongen begint steeds meer wat weg te hebben van een professionele clown; circusmateriaal. Er is helemaal niks mis met zelfvertrouwen. Mits het gezond en enigszins reëel blijft. En dat is deze jongen helemaal kwijt. Moet blij zijn als ie er 10-15 inschiet dit seizoen. Maar denk dat deze jongen snel weer met beide voetjes op aarde moet staan.

2 februari 2023 om 13:22

Het grote probleem is ook dat zo'n jongen oprecht denkt dat het knap is als hij uiteindelijk met 16 doelpunten eindigt. Geen CL-doelpunten, loopt ongeveer op een moyenne van 16 doelpunten per seizoen en denkt klaar te zijn voor een top competitie. Tja, schiet mij maar lek. Pas als hij er twee seizoenen achter elkaar een keer zo'n 25+ in schiet en belangrijk is in de CL, dan kan hij gaan denken aan een vertrek. Het is echt schrijnend waar die jonge spelers de arrogantie vandaan halen tegenwoordig. Het is niet eens de uitzondering, maar eerder de regel. Ze denken allemaal dat ze beter zijn dan ze daadwerkelijk zijn. Dat terwijl je met pure statistieken en feiten heel makkelijk kunt meten hoe je presteert.

Ik blijf wel vertrouwen in Brobbey hebben. Ik ben het niet vaak eens met o.a. Driessen, maar moet wel zeggen dat ik mij kan voorstellen dat hij wat lui is en wat laks. Zo vind ik hem vaak op het veld ook wel laks en heeft hij naar mijn idee wel iemand nodig die hem flink achter de hielen blijft zitten.

Maar ik denk dat Brobbey ook wel een beetje zelfvertrouwen kwijt is. Uiteraard doordat zijn periode bij RB Leipzig voor Brobbey zelf tegenviel, maar ook doordat hij dit seizoen eigenlijk uit het niets uit de basis werd gehaald. Begon dit seizoen gewoon prima bij Ajax, met volgens mij 3 goals en 2 assists in de eerste 4 wedstrijden en werd toen uit het niets uit de basis gehaald door Schreuder ten koste van Kudus. En toegegeven, Kudus heeft zijn goals gemaakt als spits en het waren zeker fraaie goals. Maar een reden om Brobbey eruit te halen toentertijd was er niet vond ik en waarschijnlijk dat dat ook wel iets met hem heeft gedaan.

Ik ben er nog steeds van overtuigd dat hij gewoon een hele goede spits kan worden, zeker voor Ajax. Staat dit seizoen op 8 goals en heeft een hoop wedstrijden als invaller gespeeld of werd hij voortijdig gewisseld. Hij moet wel gaan werken aan zijn fitheid, maar zoals ik al schreef geloof ik best dat Brobbey wat laks kan zijn en daar moet hij wat harder op aangepakt worden en volgens mij gaf Brobbey voor aanvang van dit seizoen aan dat hij minimaal 15 goals in de Eredivisie wilt maken.

Dat zie ik hem dit seizoen nog best wel halen, al helemaal als hij gewoon een vaste basisplaats veroverd en aan zijn fitheid gaat werken. Zijn namelijk nog 15 wedstrijden te gaan en als Brobbey echt wat fitter wordt en wat harder werkt, dan zie ik hem echt wel 25 tot 30 goals maken in de Eredivisie. Niet dit seizoen, maar bijvoorbeeld dit seizoen wel en dan wordt hij ook gewoon mega belangrijk voor Ajax.

Brobbey en Heitinga kennen elkaar ook van Jong Ajax en Heitinga blijft in ieder geval tot het einde van dit seizoen aan bij het eerste van Ajax. Ik hoop in ieder geval dat hij wat meer spelers uit Jong Ajax minuten zal geven, maar ook Brobbey op de juiste manier kan raken en bijvoorbeeld Regeer een basisplek geeft als rechtsback. Van oorsprong een middenvelder, maar vind hem zeker niet minder dan Sánchez en Rensch en vond Regeer vorig seizoen in de eindfase prima spelen als back. En ook iemand als Baas zou ik wat meer minuten geven aangezien Wijndal helaas nog niet helemaal voldoet en ik Baas ook wel oké vind en iemand met potentie.

Tadic moet nu gewoon vervangen worden. Natuurlijk speelt Bergwijn ook niet altijd even goed en het is niet zo dat Tadic helemaal geen minuten moet krijgen, maar je moet nu gewoon gaan doorselecteren en gaan bouwen met Bergwijn (en Wijndal erachter) op links en mits iedereen fit is, hoop ik het liefst op deze opstelling (zie opstelling).

Dit team is naar mijn idee gewoon het beste team wat Ajax momenteel kan opstellen. Ook gewoon heel goed in balans waarmee je in de Eredivisie de meeste teams kan verslaan, maar ook Feyenoord, PSV, FC Twente en AZ behoorlijk moeilijk mee kan maken maar ook zeker Europees het een en ander kan.

Rulli
Regeer
Timber
Bassey
Wijndal
Álvarez
Berghuis
Conceição
Kudus
Bergwijn
Brobbey

Het is toch niet te geloven! Eerst kost hij de club miljoenen en presteert hij persoonlijk en in team verband ondermaats. 5e op de topscoorders lijst en 4e in de competitie. En dan heeft meneer het over dat hij iets heeft laten zien? 2x landskampioen op je naam zetten zonder een echte bijdrage? Man man man

2 februari 2023 om 12:42

Vorig seizoen heeft hij absoluut wel een belangrijke bijdrage geleverd aan het halen van de landstitel overigens hoor, maar dat terzijde. Eerst al met die twee goals in Utrecht en zijn treffer tegen PSV direct na zijn komst waardoor Ajax vlak na de winterstop de koppositie innam. Verder toen na die knieblessure (die hij opliep tegen PSV) ook in de slotfase van de competitie nog belangrijk met de enige treffer uit bij NEC en goals tegen AZ, Heerenveen en Vitesse.

Pff denkt nu alweer aan een vertrek, ga eerst maar is 90 min proberen vol te maken

Oef, het gevoel voor zelfreflectie en het verstand straalt er wel vanaf, hè? Die jongen heeft werkelijk nog niets laten zien. Hij kan niet eens 2x 90 minuten spelen in een week op volle intensiteit. Op basis waarvan denkt hij dat hij al genoeg heeft laten zien? Hij is niet eens enigszins sterkhouder. Ik snap echt niet hoe zo'n jongen tot zo'n idiote conclusie komt. Dan heb je werkelijk alleen maar ja-knikkers om je heen verzameld.

Als ik dit dan allemaal lees, dan vraag ik mij af of Ajx Life dit moet publiceren. Gezien zijn prestaties en het feit dat er meerdere geluiden waren dat hij te weinig trainingsarbeid verzet had je hem misschien wel even uit de picture moeten houden. Zo'n interview roept toch ook allemaal weer reacties op en daar help je hem nu niet echt mee.

Gewoon een mooie reeks wedstrijden het vertrouwen geven en laten staan. Gaat je altijd terugbetalen. Een jonge nummer 9 die topscorer wordt van de competitie bij Ajax is goud waard in Europa. Als hij alsnog alles uit z'n carrière wil halen, moet hij proberen om de komende jaren echt 1 van onze sterkhouders te worden/zijn. Kan dan als gearriveerde international straks alsnog uit alle Europese topclubs kiezen.

Die waanzin bij de jeugd van tegenwoordig met die grote praatjes. Niemand bij Ajax was in vorm het laatste half jaar, maar bij Brobbey lijkt alles opeens weg te zijn. Wees stil en ga gewoon hard werken. Heb bij Brobbey het idee dat hij deels door niet genoeg arbeid te leveren niet fit genoeg is voor 90 minuten.

"Iets terugviel" slechtste reeks wedstrijden sinds de jaren 60, maar idd erg lullig dat iedereen zo kritisch was. Moet deze kerel trouwens niet eerst een basisplaats bemachtigen voordat ie denkt aan een vertrek? Als je hier al nooit 90 minuten volmaakt, wat denk je dan te komen doen in een grote competitie?

Laat hij eerst maar eens een goede wedstrijd spelen. Het is nu gewoon maar een drama hoe hij speelt.

Had altijd veel sympathie voor hem maar nu ik overal lees (via Schreuder én Heitinga) dat hij lui is op de training is dat wel ff wat minder. En dan helpt zo’n domme uitspraak niet mee. Laat eerst maar eens zien dat je hard wilt werken op de training zodat je een paar wedstrijden achter elkaar gewoon de 90 minuten vol kan maken.. Nu al praten over een transfer (terwijl je Ajax met je zaakwaarnemer genaaid hebt en een boel geld gekost hebt) is echt heel erg misplaatst.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren