Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Hakim Ziyech bereikt akkoord met PSG; clubs bespreken laatste details

Laatste update:

Paris Saint-Germain wil Hakim Ziyech overnemen van Chelsea, zo maakt L’Équipe maandagavond bekend. Volgens de Franse krant zijn les Parisiens al in gesprek met de Londenaren en men hoopt de Marokkaans international spoedig in te kunnen lijven. Het is momenteel nog onduidelijk of er door PSG gemikt wordt op een huurdeal of op een definitieve transfer. Fabrizio Romano voegt aan de berichtgeving toe dat de deal zich in een vergevorderd stadium bevindt en dat Ziyech reeds persoonlijk akkoord is met PSG.

Ziyech komt weinig voor in de plannen van manager Graham Potter en zou graag willen vertrekken uit Londen, zo klinkt het. PSG hoopt Ziyech, die nog tot medio 2025 vastligt op Stamford Bridge, maandagavond nog binnen te halen. De onderhandelingen zijn volgens Romano al vergevorderd en momenteel worden de laatste details besproken tussen de clubs.

De 29-jarige creatieveling werd eerder deze transferperiode al in verband gebracht met onder meer Manchester United, Tottenham Hotspur, Barcelona en AC Milan. PSG lijkt, zo meldt L'Équipe, op dit moment de meest serieuze kandidaat om Ziyech over te nemen van Chelsea. Ziyech is niet de enige voorhoedespeler die in beeld is in Parijs, want ook Johan Bakayoko staat op het scoutinglijstje. PSV heeft het eerste bod van PSG op de vleugelaanvaller overigens afgewezen, zo meldde Het Nieuwsblad eerder op de maandagavond.

Ziyech startte dit seizoen slechts zes keer in de basis over alle competities. De vleugelspeler annex middenvelder kwam nog niet tot scoren. Op het WK was Ziyech wel verzekerd van een basisplaats en was hij een van de pijlers in het team dat de halve finale haalde. Bij zijn club is de situatie minder rooskleurig. Chelsea haalde met Noni Madueke (PSV) een directe concurrent, terwijl ook João Félix (Chelsea) en Mykhailo Mudryk (Shakhtar Donetsk) de voorhoede al versterkten.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Gewoon verkopen. Als je dan toch Enzo nog binnen moet halen dan kan je wel eens wat extra stuivers gebruiken. Plus Arsenal zit ineens aan Jorginho te trekken. Om dan zelf te upgraden naar Enzo en Arsenal met die rollator op te zadelen, dat zou toch wel weer eens tijd worden. Sinds David Luiz was dat alweer even geleden.

30 januari 2023 om 21:24

Ik begrijp ook niet waar het gezeur van onze aanhang vandaan komt, als we Jorginho echt kunnen slijten aan Arsenal (en dus een transfersom voor hem krijgen ipv hem gratis zien vertrekken in de zomer) dan moet je dat meteen doen!

30 januari 2023 om 21:32

Las vandaag ook van Ornstein dat Chelsea bij verkoop van ook maar 1 homegrown player, voor dit jaar alweer in de plus zou staan in de boeken. Dus als je pakweg Gallagher voor 40 miljoen aan Newcastle slijt dan maak je over de gehele periode gewoon winst, omdat een Mudryk maar 8 miljoen aan afschrijving telt dit jaar (de andere aankopen nog minder) en voor Gallagher nooit een stuiver is neergelegd. Dat gaan ze op voetbalzone niet leuk vinden hahah

30 januari 2023 om 21:35

Hahaha nee, dat zou niet gewaardeerd worden nee.. Wat zou dat heerlijk onsympathiek van ons zijn.

30 januari 2023 om 21:49

Goede transfer voor Hakim Ziyech! PSG is in alles groter dan Chelsea. Qua selectie, qua naam en qua fanfase. Enige wat Chelsea voor heeft op PSG is de competitie en 2 CL bekers. Geweldig met Messi spelen en Mbappe. Hopelijk komt het rond! Nasser El Khalaifi is ook een enorme fan van Marokko + Marokkaans voetbal. Toch lekker als een eigenaar Arabisch is dan kom je lekker binnen.

30 januari 2023 om 21:52

'psg is in alles groter dan Chelsea. Behalve zo'n beetje alle sportieve prestaties die ooit relevant zijn geweest.' Goed verhaal weer.

30 januari 2023 om 21:53

In de plus staan in de boeken. Prima. In Nederland werkt het zo echter niet, geloof ik. Wat er nu gebeurt is dat je verkopen voor de volle mep mag rekenen en aankopen over de contractjaren mag spreiden. In Nederland dien je gewoon de volledige aankoopsom te rekenen, voor zover ik weet.

30 januari 2023 om 21:55

@lefootball. In wat is psg groter dan? Qua naam zeker niet, naam betekent niet iets van afgelopen 5 jaar namelijk. En dat Chelsea groter is betreft cl is wel degelijk een groot verschil.

30 januari 2023 om 21:55

@YoeriCFC, leuk en aardig. Ook helemaal prima hoor, hoe Chelsea het regelt binnen de reglementen is echt helemaal aan hun, dus daar ga je mij niet over horen. Zeker niet als alles dus eerlijk gebeurt. Dan kan ik hoogstens zeuren over de regels, maar als Chelsea het op zo'n manier regelt kan je hun niks kwalijk nemen. Dus wat ik nu zeg is niet bedoeld als kritiek op Chelsea's handelen, maar voor de lange termijn beperkt dit Chelsea toch? Dit is een boekhoudkundige maas in de wet waardoor men de uitgaven van nu over meerdere jaren kan wegboeken. Voor nu zijn de uitgaven/kosten dus lager, maar over enkele jaren kan men minder uitgeven als gevolg hiervan. Toch?

30 januari 2023 om 21:56

PSG is in alles beter op het moment. Chelsea staat 10e in de PL, het is een chaos, teveel nieuwe spelers, trainer die het niet aan de praat krijgt en enorme druk van fans. Selectie van PSG is ook 5x zo goed als die van Chelsea. Kan geen speler noemen buiten Thiago Silva die bij PSG erin zou staan. Ook qua fanbase heeft PSG het beter Voormekaar dan Chelsea.

30 januari 2023 om 21:59

Jeetje, wat kunnen jullie twee Chelsea fans toch zeuren. Heel veel mensen vinden Chelsea gewoon het vb van het begin van idioot rijke eigenaren die onbeperkt geld stoppen in een voetbalclub, alles kopen wat los en vast zit en alle mazen van de wetten opzoeken. Dat plus de jeugd met dure contracten wegkapen, 100 selectiespelers hebben en 60+ verhuurde spelers per seizoen. Dat vinden veel mensen niet leuk aan Chelsea. Accepteer het en ga verder met je club steunen ipv klagen dat mensen Chelsea weinig gunnen.On: mooie club voor Ziyech, al ben ik bang dat ie weer weinig aan spelen toekomt. Maar spelen met die grote drie moet toch echt een genot zijn.

30 januari 2023 om 22:00

Zozo, 5x zo goed nog wel. Ik neem aan dat ik je alvast kan feliciteren met de CL winst dan. Kom je even terug met de staart tussen de benen wanneer ze de gebruikelijke choke weer opdienen?

@nijgoneth: Waarom zou Chelsea zich in hemelsnaam druk moeten maken om Nederlandse regels, ook al zou dat zou zijn? Laatste keer dat ik checkte lag Chelsea in Engeland en worden dit soort regels bijgehouden door de FIFA en Uefa.

30 januari 2023 om 22:02

Formus, beetje kansloos om ons nou te proberen een dictatuur op te leggen. Wij hebben het puur en alleen over onze eigen club, die toevallig nogal turbulente tijden meemaakt. Een jaar geleden maakte iedereen ons belachelijk dat we misschien onze proflicentie kwijt zouden raken, nu stikt iedereen weer van de jaloezie dat Chelsea dingen kan die hun club niet kan. Laat ons ook eens lekker lollen na al de ellende van het afgelopen jaar?

30 januari 2023 om 22:07

Niemand stikt van de jaloezie, net zo min als dat "iedereen" jullie belachelijk maakte vorig jaar. Dit is precies wat er mis is met Chelsea en veel fans. Die rare grootheidswaanzin. Bijna niemand buiten Chelsea fans geeft om Chelsea, juist door dit megalomane denken. En Cheslea doet niks wat geen andere club niet kan doen. Weer een vreemde gedachte. Het enige dat je doet is uitgegeven geld ove rjaren uitsmeren. Dat doet elke multinational. Zelfs ik doe dat (afschrijven van spullen die ik als ZZP'er koop). Maar Chelsea begint elk jaar nu de komende 4/5 jaar met al een enorme uitgavenpot. En dat überhaupt al voordat je een seizoen begint.

30 januari 2023 om 22:11

@De Toekomst, ja het kan vrij beperkend werken maar dan ga je er van uit dat ze dit ieder jaar willen doen. Nu wordt er in rap tempo een team gebouwd wat 6, 7 of misschien wel 8 jaar moet staan. Dan hoef je hier en daar alleen wat aan te vullen, maar hoef je geen grote transfers meer te doen zoals je die nu doet.

30 januari 2023 om 22:12

Kom kom Formus, dat zijn nogal grote uitspraken voor iemand die voornamelijk de Eredivisie volgt. Chelsea is sinds de overname van Abramovich Ãâ©ã£â©n van de meest gehate clubs in Engeland. Gaat het slecht met Chelsea, dan is leedvermaak onvermijdelijk. Ik weet niet of jij Facebook hebt maar de memes over onze tiende plek vliegen me dagelijks om de oren. Nogal bijzonder dat je nu voor de hele wereld ('niemand buiten Chelsea fans` probeert te spreken terwijl je kennelijk al niet eens weet hoe de verhoudingen in Engeland alleen al liggen.



30 januari 2023 om 22:31

@Formus, zelfs hier op deze website ging de vlag uit bij een aantal fans van de rivalen toen de club van Abramovich afgepakt werd.. “Chelsea zou wel even opgedoekt worden en dat zou nog terecht zijn ook met Al DaT BlOeDgeLDâ€.. Kijk de reacties op de transfertopics van Chelsea eens. 90% van de mensen die daarop reageren zijn gefrustreerde fans van Eredivisie clubs die de onderbuik even komen legen op het grote boze Chelsea. Ik zal niet zeggen dat we een club zijn die qua formaat aan Real, Munchen of Manchester United kan tippen maar doen alsof er buiten de eigen fans om niet over Chelsea gesproken wordt klopt ook niet

30 januari 2023 om 23:02

Terry: Hoe kom je er bij dat ik voornamelijk de eredivisie volg? Totaal niet waar namelijk. Ben wel wat minder fanatiek geworden sinds ik kinderen heb, want voetbal heeft een andere plek gekregen daardoor. Relativeren gaat een stuk makkelijker 😉. Maar daarvoor ben ik zelfs heel vaak in Engeland, Duitsland en Frankrijk bij wedstrijden geweest. Maar dan kijk mijn reacties daarover maar na. Ik hou vooral van historische clubs (en dan vnl belangrijk voor de historie van het voetbal in het land zelf).En ik zei letterlijk: Bijna niemand buiten Chelsea fans geeft om Chelsea. Waar ik dus mee zeg dat bijna niemand een positieve kijk op Chelsea heeft. Dus dat over Chelsea grappen worden gemaakt en dat er afgunst is, is dus helemaal niet gek. Dat heeft Chelsea helemaal over zichzelf afgeroepen door hun gedrag de laatste decennia. Dat is wat ik daar mee zeg.En nee, Facebook heb ik niet. En ja, ik weet precies hoe de verhoudingen in Engeland liggen. Scheelt namelijk niks met wat ik net uitlegde 😉

30 januari 2023 om 23:06

Yoerie, ik zeg nergens dat er niet over Chelsea gesproken wordt. Bijna niemand geeft om Chelsea in de zin dat "geven om" iets positiefs is. In Europa juich ik ook voor mijn nationale rivalen. Dat is positief. Echter juichen er weinig voor Chelsea. Door alles waar die club voor staat. Dit gaat nog heel lang duren bij velen. En dat probeer ik te zeggen: deal with it ipv zo'n klaagzang. En weer door.

30 januari 2023 om 23:33

@leFootball je weet dat de fanbase van Psg voor 80% ofzo bestaat uit Messi fans?XD Durf te wedden dat Chelsea het qua fanbase een stuk beter voor mekaar heeft. Laten we maar eerst is zien hoe de nieuwe spelers het bij Chelsea gaan doen voordat je Psg 5x zo goed noemt, misschien komen we elkaar nog tegen in de CL. Aan je reacties te lezen volg je voetbal pas zo een 1-5 jaar (en lig je nu al in bed morgen weer naar school). @John Terry Willian was de laatste (alkregen we daar geen transferbedrag voor) maar wat hoop ik ook echt dat we Jorginho daaraan kunnen toevoegen!

30 januari 2023 om 23:36

Daar geloof ik je helemaal in hoor Formus. Het enige wat ik eraan toe te voegen heb is dat al die afgunst natuurlijk voortdrijft uit jaloezie vanuit de traditionelen. Die kunnen het niet hebben dat hun ivoren troontje verstoord wordt. En zo zijn we eigenlijk weer terug bij mijn eerste reactie: jaloezie jegens Chelsea en haar middelen zal altijd een ding blijven. Want voor iedereen die erover klaagt geldt: wanneer je eigen club het gaat doen, zal je never zo hard gaan schreeuwen.

31 januari 2023 om 00:21

Misschien juichen we voor onze eigen clubs juist omdat we weten dat ze niet met Russisch bloedgeld Europacups hoeven te kopen 😅

31 januari 2023 om 00:32

Dus Myvision, jij durft 1000% garantie te geven dat jij als 8-jarig jochie (weet niet hoe oud je was toen je voor Ajax werd) voor Feyenoord was geworden, wanneer was gebleken dat Ajax geld van stoute meneren uit aan het geven was?

31 januari 2023 om 00:38

John, nogmaals, het is echt geen jaloezie, in ieder geval niet voor mij en naar ik weet velen met mij. Maar ik blijf even bij mezelf nu: als Chelsea nou een mooie, nieuwe voetbalvisie, een positieve identiteit, een fijne toevoeging aan de voetbalwereld.... Maar het is een vreselijk kapitalistische stap in een voetbalwereld die meer en meer doordrenkt wordt door t geld. En ik ben teveel liefhebber, noem me een romanticus, om dit soort dingen een warm hart toe te dragen. Maar ik vind een wereld waar heel veel draait om geld sowieso niks. Ik vind een voetbalwereld waar mensen 200 miljoen betaald krijgen in 2 jaar ook helemaal niks. Ik vind reageerders hier op VZ die dat heel goed begrijpen ook lastig te begrijpen. Net als dat je als voetbalfan voor Chelsea wordt. Maar gelukkig mag iedereen een eigen mening hebben en gelukkig kunnen we daar over discussiëren. En dat vind ik niet erg, zolang het maar op een nette manier gebeurt. En niet zoals Yoeri doet met mensen dom te gaan noemen. Dan vind ik echt te zielig voor woorden.

31 januari 2023 om 00:44

Oh John, en als mijn club in zee gaat met zo'n persoon rijke investeerder die een iets minder respectabele moraliteit erop na houdt, dan is mijn club de mijne niet meer. Ben toevallig een aantal keren bij AFC Wimbledon geweest, opgericht door mensen die zich niet meer konden identificeren met hun eigen club. En in 2016 bij United of Manchester geweest, de club vd MU fans die de eigenaren met het grote geld niet meer trokken. Heel leuke bezoekjes waren dat.

31 januari 2023 om 00:47

Nee, natuurlijk niet John Terry en toegegeven mijn reactie is ook wat flauw gezien Ajax ook niet altijd even heilig is maar ik zie steeds reacties van dat 'we' niet weten hoe het zit omdat 'we' alleen maar Eredivisie kijken en dat is natuurlijk niet zo. Chelsea heeft het voetbal niet uitgevonden, de PL is een goede competitie maar het is een beetje onterecht hooghartig om zo te beargumenteren als je club of überhaupt clubs in Engeland amper meer Europees hebben gepresteerd dan de onze en al helemaal naar verhouding in budget. Een zak geld kan nog steeds niet scoren en dat zien we terug in de ranglijsten van zowel de Eredivisie als de PL.

31 januari 2023 om 00:54

Dat is ook prima hoor Formus, je bent vrij in je mening en onderbouwt hem ook prima. Dat kan ik respecteren. Maar ook ik ben veel in Engeland geweest en heb veel tegenstanders van Chelsea ontmoet (oa fans van Newcastle, Wigan en West Brom) die Chelsea niet mochten puur omdat ze zo snel groter en beter dan hun club zijn geworden. Zeker toen de rivaliteit met Man United zich begon te ontwikkelen tussen 2005 en 2011, die waren echt niet blij dat een nieuwe macht hun dominantie zo kwam verstoren hoor. In die jaren begon Liverpool ook zo weg te zakken, ja die konden het bloed van Chelsea wel drinken. Ineens nam die club jaarlijks hun CL ticket over waar Liverpool fans altijd aan gewend waren geweest. Zelf heb ik Chelsea in de Kuip tegen Feyenoord zien ballen in 2007 en ik vond die blauwen gewoon een tikkeltje stoerder. Ineens had je Schevchenko, Lampard, Ballack etc voor je neus staan. Ga dat als klein jochie maar negeren. Maar gelukkig hebben we genoeg moraalridders die in die situatie vast even waren gaan googlen of die spelers niet toevallig met Russisch geld gekocht waren. Daar val ik in elk geval niet onder. En zeker toen ze een paar jaar later onder Hiddink en Ancelotti de boel echt aan gort begonnen te schieten, ja toen heb ik ook wel echt genoten als jonge voetballiefhebber.

31 januari 2023 om 01:01

Haha John, volgens mij hebben we dit gesprek een aantal jaren geleden ook gehad. De reden waarom je fan bent geworden herken ik, heb je me al eens verteld kan ik me herinneren.
En die reden begrijp ik. Zeker ook omdat t tegen Feyenoord was 😉. Nee, zonder gekheid, ik ben blij dat we ook gewoon goede discussies kunnen hebben hierover. En gelukkig zijn we niet allemaal fan van dezelfde club.
Nogmaals, waardeer een normale discussie waar respectvol gesproken wordt, ondanks dat je het ook totaal met elkaar oneens kan zijn verder. Fijne avond nog, ik duik t bedje in. Morgen weer vroeg weg 😉

31 januari 2023 om 01:06

@myvision
Ik had in dat verhaal naar Formus misschien wat scherper kunnen verwoorden dat ik het daar puur over de backlash richting Chelsea had vorig jaar, toen de club bijna het graf in werd gesleurd door de Britse overheid. Ik nam aan dat Formus de Britse reacties daarop niet echt mee heeft gekregen omdat hij voornamelijk de Eredivisie volgt. Nu blijkt dat Formus toch breder aangelegd is. Maar het was niet de bedoeling om te insinueren dat Ajax fans niet mee mogen praten over het beleid van Chelsea. Het ging mij voornamelijk om hoe er buiten onze grenzen naar Chelsea wordt gekeken, iets wat ik zelf vrij aandachtig volg.

31 januari 2023 om 01:09

Zeker Formus, dat kan ik me nog goed herinneren. Goed gesprek! Jij ook fijne avond en succes morgenðŸ‘

31 januari 2023 om 06:36

PSG in alles groter dan Chesley, in champions league bekers bedoel je? De bank is wel groter en ik vrees dat Ziyech daar snel genoeg achter komt. Ik zou deze keuze dan ook volstrekt niet begrijpen, waar denkt hij te gaan spelen dan??

31 januari 2023 om 10:49

@formus, jij verwacht dat ik nog serieus in ga ook op mensen die beweren dat er bij Chelsea "100 selectiespelers rondlopen en er 60+ spelers verhuurd worden"? Wat kan ik daar meer mee doen dan met een schuin oog jouw kant op kijken en tot de conclusie komen dat je of niet weet waar je over praat of dat je niet helemaal goed snik bent?

30 januari 2023 om 21:29

Oh ja wat zal die (wat zal het zijn?) 25 mil helpen he poeh. 500 mil! in 6 maanden tijd uitgeven aan spelers, terwijl Chelsea's omzet in heel 2022 rond de 550 mil lag, idd ja dan is die 25 echt broodnodig.

30 januari 2023 om 21:35

Boekhoudtechnisch gezien heeft Chelsea deze transferperiode nog niet eens 50 miljoen euro uitgegeven, hoe bizar dat ook klinkt. Tuurlijk is dat ontzettend veel geld, maar als jouw Real deze loophole had gevonden dan hadden we nu hele betogen moeten aanhoren hoe de 'olieclubs eindelijk eens aangepakt kunnen worden'.

30 januari 2023 om 21:44

Haha je denkt toch niet echt dat er niemand bij de andere clubs zo slim is om zo'n trucje te bedenken?

En het punt is natuurlijk vooral dat je de komende 8 jaar elke periode al voordat je begint 50 miljoen hebt uitgegeven.

30 januari 2023 om 21:51

Ik denk het niet nee, want anders was de UEFA wel eerder begonnen met miepen. Dit is gewoon puur Boehly die met z'n Clearlake Capital gang uit de Amerikaanse baseball de nodige financiële ervaring met zich meebrengt. Dat vindt de UEFA maar niks en daarom gaan ze nu jammeren. Je hebt overigens wel gelijk hoor, het is een risico om elk jaar al van te voren afschrijvingen open te hebben staan. Ik denk dat er dan ingezet wordt op inflatie, steeds hogere inkomsten en een exodus van onnodige spelers. 50 Miljoen vandaag zal over 8 jaar misschien wel de prijzenpot voor de groepsfase CL zijn, dan heb je dat zo weggepoetst.

30 januari 2023 om 22:07

Dit is al veel langer bezig bij Chelsea hoor, Kepa kreeg ook een 8 jarig contract dacht ik toen we hem overnamen voor 80 miljoen.

30 januari 2023 om 22:07

Dit is geen wonderbaarlijke ontdekking van Chelsea plots he? Het is gewoon normaal dat een transferbedrag wordt afgeschreven over de looptijd van het contract van de speler, dat doen alle clubs en alle clubs weten dus ook dat hoe langer een contract loopt hoe lager die jaarlijkse afschrijving is. Dit is geen 'loophole'. Het enige verschil met Chelsea nu en alle andere clubs normaliter is dat de meeste clubs 1: zo'n extreem lang contract meestal een te groot risico vinden en dus doorgaans liever en iets korter contract aanbieden en 2: de meeste clubs dat doorgaans niet nodig hebben omdat het heel zelden gebeurt dat een club zo extreem veel in de selectie investeert op zulke korte tijd. Dan is het dus interessanter om die afschrijving korter te laten lopen omdat je dan minder lang 'vast zit' aan die afschrijving en over 3-4-5 jaar niet meer wordt gelimiteerd in je boekhouding. Wat Chelsea nu doet is op heel korte tijd erg veel spenderen maar ook zichzelf een beetje een handicap geven op de transfermarkt op lange termijn tov hun concurrenten.

Overigens geen kritiek op Chelsea wb de uitgaven zelf, ik heb geen zicht op de financiele status van Chelsea op dit moment (waar ik dat bij een aantal Spaanse clubs veel meer heb en daar dus makkelijker kritiek kan uiten). Ik heb wel wat kritiek op de manier waarop dat geld gespendeerd wordt maar dat is hier niet relevant. Ik wil enkel aangeven dat die gedachte dat Chelsea iets louche/slim/nieuws of wat dan ook doet niet klopt. Dit is standaard praktijk, alleen gaat Chelsea er nu iets verder in dan doorgaans de gewoonte is.

30 januari 2023 om 22:15

Daar hebben jullie beiden zeker gelijk in. Het enige verschil is nu dat Chelsea ineens een eigenaar heeft die wel heel erg fan van deze methode blijkt te zijn. De risico's zijn er zeker, maar ik mag hopen dat ze handelen uit ervaring.

30 januari 2023 om 22:21

'Loophole gevonden' zegt ie dan Lol. Krabbel maar terug ja. 🙈

Maar geniet ervan hoor. Vooral Mudryk zal een sensatie zijn.

30 januari 2023 om 22:31

Ik zeg niet dat ik het zelf ook zo gedaan zou hebben hoor Sociofan. Er kleven namelijk wel de nodige risico's aan deze methode zo grootschalig toepassen. Ik hoop dan maar gewoon dat die Amerikaan weet wat hij doet en dat we niet straks Barcelona achterna gaan en stukjes fanshop moeten verkopen.

Maar thanks. Ja die Mudryk kan wel een balletje trappen he

30 januari 2023 om 22:38

Je krijgt vooral een probleem als er straks 10 Bogardes tussenlopen die niet meer nodig zijn maar ook niet willen vertrekken. Daar zitten ze dan heel lang aan vast. Die lopen dan 8 jaar rondjes. Daarnaast heb je bij verkoop na 2 jaar nog wel een hoge boekwaarde.

30 januari 2023 om 23:52

Willian was de meest recente

En waar denkt Ziyech dan te gaan spelen?

30 januari 2023 om 21:26

Derde rechtsbuiten achter Bakayoko 😉

30 januari 2023 om 21:30

Rechtsbuiten? Komt vaak genoeg voor dat 1 vd 3 sterren niet speelt in de competitie.

30 januari 2023 om 21:40

Precies. En Ziyech kan ook op het middenveld toch? Het middenveld van PSG is op Verratti na echt lamlendig.

30 januari 2023 om 21:46

Zo'n harde werker is Ziyech ook weer niet toch? En dat zal wel moeten als je met de minder actieve Mbappe, Messi en in mindere mate Neymar voorin speelt.
Daarnaast lijkt het mij dat die op tien in precies dezelfde zones als Neymar gaat lopen

30 januari 2023 om 22:07

Zo’n harde werker is Ziyech niet? Volgens mij kijk jij geen Chelsea/Marokko

30 januari 2023 om 22:25

Volgens mij is dat zijn rol bij Chelsea ook niet, bij ajax was hij wel degelijk een harde werker toen hij op midmid speelde in z'n begin jaren bij de club. Bij Marokko altijd 110% ook.

30 januari 2023 om 23:11

@HZ7 ik bedoelde niet dat Ziyech helemaal geen harde werker is. Ik weet dat die dat bij Ajax ook aardig was, maar vond het bij Chelsea wat minder. Kan ook aan een andere rol liggen natuurlijk. Maar zoals die bij Ajax speelde vraag ik me nog steeds af of het genoeg is, omdat je bij PSG met 7 spelers zowat de hele verdediging moet dragen. Ik vind dat een Soler daar beter voor is geschikt.

Maar het grootste "probleem" wordt denk ik de zone waarin die zal gaan spelen, omdat ook Messi en Neymar daar al vaak lopen.

Heb overigens inderdaad geen wedstrijden van Marokko gekeken tijdens t WK dus daar heb je gelijk in, en daarin kan ik het dus ook mis hebben.

30 januari 2023 om 21:30

Mooie stap maar idd vrij kansloos als ie daarheen gaat. Zal daar niet veel aan de bak komen. Everton is ook een zinkend schip waar hij zelf niet past bij het soort voetbal. Beste zou zijn als een club als Marseille, Dortmund oid komt. Napels of Milan zou ook te gek zijn voor hem denk ik.

30 januari 2023 om 21:32

Precies, zat zelf ook al te denken aan Dortmund, zou ik echt een geweldige combinatie vinden

31 januari 2023 om 00:05

Alsnog meer perspectief dan bij dat koopclubje Chelsea, die zijn de weg helemaal kwijt, ze hebben inmiddels 10 aanvallers voor 3 plekken, dat zijn 7 boze wisselspelers op de bank. Bij PSG weet Ziyech wat hem te doen staat, als de trainer met een nummer 10 gaat spelen dan kan hij gewoon als rechtsbuiten spelen met Messi, Neymar en Mbappé, kiest de trainer voor 2 aanvallers dan kan Ziyech ook als rechts half spelen. Al met al, Ziyech heeft bij PSG meer perspectief.

30 januari 2023 om 21:35

Op de plek van Messi. Messi alleen in de CL en als het niet lukt in de competitie

30 januari 2023 om 21:47

Maar zonder ritme gaat Messi nooit beslissend kunnen zijn in de CL. Plus dat Messi een reserverol wellicht niet zomaar accepteert. Wrs wordt Ziyech dan stand in van Messi, maar heel veel minuten gaan dat echt niet zijn.

30 januari 2023 om 21:51

Rechtsbuiten, Messi op 10, Mbappe spits, Neymar rechts

30 januari 2023 om 21:54

Hehe iemand die t eindelijk snapt

30 januari 2023 om 22:12

Je moet wel heel mal zijn om met die voorhoede die defensief geen millimeter verzet ook nog eens Zyjech op het middenveld te posteren. Ze worden nu met momenten al compleet overlopen.

30 januari 2023 om 22:20

Heb je Ziyech op t wk gezien? Die verzet bergen defensief werk qua druk zetten! Hakimi & Ziyech is echt een dodelijke rechterkant. Veratti en Gueye als controleurs, en dan kan zoals ik zei Messi op 10 met Mbappe spits en Neymar links

30 januari 2023 om 22:24

2 rechtsbuitens en dan links open laten? Gewaagd!

30 januari 2023 om 23:13

Maar Messi op 10 kan toch echt niet verdedigend? Tenzij de spits als een malle terug rent maar dat doet Mbappe ook niet echt meer.

31 januari 2023 om 00:07

Precies, het is zo simpel, maar mensen maken het ingewikkeld, Di Maria speelde vrijwel altijd vorig seizoen als rechtsbuiten, nu zal Ziyech daar spelen. Het is wel duidelijk dat PSG dit seizoen veel minder is dan vorige seizoen, en dat ligt allemaal door het gemis van Di Maria als rechtsbuiten. Nu zal Ziyech die rol gaan vervullen

31 januari 2023 om 06:25

Dan moet je daarachter wel 2 slopers gaan hebben die zich de longen uit het lijf gaan rennen voor die 4 haha. Zou wel een prachtig aanvalskwartet zijn zeg.

30 januari 2023 om 21:55

Hangend op rechts net zoals bij Ajax wellicht? Ziyech op rechts, Neymar op links, Mbappé in de spits. Messi zou met zijn geweldige passing en spelinzicht hele goed achter Mbappé kunnen staan en hem van aanvoer kunnen voorzien. Twee controleurs op het middenveld erbij en dan gewoon vier man achterin.

31 januari 2023 om 00:02

Jij volgt PSG niet, dat is wel duidelijk. Sinds Di Maria weg is heeft PSG nauwelijks “kracht†op die rechterflank, Hakimi doet z’n best, maar alles gaat steeds via links, op een gegeven moment heeft iedereen het wel door, dat was gisteren weer pijnlijk zichtbaar tegen Reims.

Plus, de trio Messi, Mbappé en Neymar spelen niet altijd samen, er is altijd wel iemand geblesseerd. En Ziyech kan gewoon met deze drie op een veld staan, want Messi speelt ook liever op “10â€, al met al, Ziyech zal gewoon spelen bij PSG.

31 januari 2023 om 02:25

Parijs? Parc des Princes?

31 januari 2023 om 10:11

@blaugrana: Als hij z'n smartphone meeneemt de dug-out in kan hij daar wellicht op gaan spelen als hij op de bank zit, want denk niet dat ie veel minuten gaat maken.

Maar wel leuk voor hem deze transfer qua spelers waar hij zo op de training samen mee mag voetballen.

31 januari 2023 om 11:20

Beter op de bank in Frankrijk dan in Engeland (klimaattechnisch gezien)

31 januari 2023 om 18:10

De bank in Parijs zal vast veel beter zitten....🤔

Ziyech naar PSG, Jorginho naar Arsenal en Gallagher naar Everton, Villa of Newcastle. Zo, de grote opruiming gaat dan ook al beginnen. Ik verwacht dat Jorginho groen licht krijgt om te vertrekken zodra Fernandez binnen is. Aankomende zomer kunnen we dan nog werk maken van Pulisic’s verkoop en dan kun je kijken wat er verder nog mogelijk is qua verkopen om de boeken weer meer in balans te krijgen.

30 januari 2023 om 21:26

Callagher zou ik zelf alleen niet verkopen. Ook Ziyech zou ik zelf nog even mee wachten..

30 januari 2023 om 21:31

Ik weet ook niet of je er goed aan doet om Gallagher te verkopen. Wellicht is het mogelijk om een terugkoopclausule in zijn contract op te laten nemen. Hij heeft enorm veel potentie en ik zou hem graag nog jaren bij Chelsea zien spelen, maar voor hem zou het misschien beter zijn om te vertrekken.

30 januari 2023 om 23:39

Ik hoop dat ze Loftus Cheek ook nog voor een leuk bedrag kunnen verkopen. Komt in mijn ogen toch te kort voor de top. Gallagher zou ik alleen willen zien gaan met een terugkoop clausule. Ziyech weg doen is prima blijft weinig ruimte over voor hem zo. Alleen jammer dat het waarschijnlijk om huur gaat zonder optie tot koop.

31 januari 2023 om 10:45

Volgens Ornstein zou er wel degelijk een optie tot koop in het contract verwerkt zijn! Ik ben heel erg benieuwd.

Hopelijk komen ze met een goed bod en ziet Ziyech het ook zitten. Het is hoog tijd er overbodige spelers verkocht worden, helemaal als je elders leest Dat Enzo Fernandez ook in een afrondende fase zit.

30 januari 2023 om 21:57

Overbodig? Hij was de laatste 3 wedstrijden basis en was ook nog eens de beste aan Chelsea kant. Hij zal goed passen bij PSG en Mbape gaan voeden, want bij Chelsea is er niemand die ze kan afmaken.

30 januari 2023 om 23:48

Schijnt om huur te gaan zonder optie…

Om daar ook op de bank te belanden? Dit zou ik geen goede stap vinden voor Hakim. Het zou zonde zijn om hem niet wekelijks te kunnen zien schitteren bij een club waar hij in de basis zal staan.

31 januari 2023 om 00:09

Ziyech zal basisspeler zijn binnen de kortste keren, zie je het al voor je, Mbappé die ruimte zoekt en Ziyech die hem wegstuurt. Een gouden combi.

Zou geweldig zijn natuurlijk! Hij en Hakim samen op de rechterflank pff. We hebben gezien op het wk hoe gevaarlijk die twee samen zijn.

30 januari 2023 om 21:49

Volgens mij loopt daar ene Messi, dus zoveel gaat die dan niet met Hakimi samen kunnen spelen waarschijnlijk.

30 januari 2023 om 21:58

Als PSG 4-2-3-1 wil gaan spelen kan dat gewoon. Neymar, Messi en Ziyech en daarvoor dan Mbappé die continu met zijn snelheid gelanceerd wordt door briljante passjes van een van die drie.

30 januari 2023 om 21:58

Messi op 10 en Ziyech rechts

30 januari 2023 om 22:21

Het kan ja. De vraag is alleen of dat verdedigend goed gaat, aangezien Messi, Mbappe en Neymar niet zoveel doen en Ziyech ook lang niet altijd. Daarnaast houdt Messi ervan om naar binnen te trekken, net als Neymar vanaf de andere kant. Als daar dan ook nog eens Ziyech staat wordt dat denk ik echt teveel.

Wat voegt hij bij PSG toe? Op de bank en speelt alleen bij blessures, schorsingen of oefenwedstrijden!

30 januari 2023 om 21:59

Ziyech rechts en messi op 10

30 januari 2023 om 22:22

Klinkt leuk Ben, maar Neymar loopt ook al min of meer op 10 en Messi op 10 kan verdedigend echt niet eigenlijk, zeker niet met Mbappe en Neymar er nog bij.

30 januari 2023 om 22:35

Of het verstandig is weet ik niet en heb je zeker een punt, maar denk dat Galtier Ziyech daar toch mee heeft overtuigd. Ziyech gaat alleen als een club met een goed plan komt. Hij gaat niet voor de bank.

30 januari 2023 om 22:37

Met Messi op rechts werkt het ook niet hebben ze kunnen zien.

30 januari 2023 om 23:30

Ik hoop het van harte voor m dat die kan gaan spelen. Maar als die daadwerkelijk deze stap maakt lijkt het mij niet zo waarschijnlijk. Tenzij ze vast inspelen op een mogelijk vertrek van Messi, dan is het niet zo gek meer natuurlijk. En vanuit PSG best lekker om Ziyech als reservespeler te hebben.

Eigenlijk de perfecte stap voor Ziyech. Spelen in een mindere competitie maar wel bij een top team. Alleen qua speeltijd kan het wellicht wat tegenvallen maar die twee daar op de flanken rusten liever een wedstrijd dan dat ze spelen. Hopelijk gaat het wel om een definitieve transfer.

30 januari 2023 om 22:29

Hoop het inderdaad ook. Bij huur zal die niet veel spelen en zal zijn waard verder kelderen. Nu pakken wat je pakken kan.

Ik ben een grote ziyech fan,maar hoe in de wereld kun je daar een basisspeler worden,de speler op jouw positie is mischien wel de beste voetballer allertijden en heeft een linkerbeen die nog beter is dan die van jou...

30 januari 2023 om 21:57

Geloof mij nou. Psg gaat heel wat schuiven met hun opstelling. Wellicht dat Ziyech zich goed laat zien. Psg zit in een enorme crisis. Hebben bakken vol met geld uitgegeven om cl winnaar te worden. En gaat nu echt dramatisch. Kijk maar naar gister.

30 januari 2023 om 22:18

Dan nog zelf di maria ging weg omdat hij nooit een kans kreeg,die 3 voorin zijn te grote namen om te banken

Heb je als Ziyech toch niks aan behalve het geld. Hij moet eigenlijk naar een ploeg als Milan gaan. Die hebben zeker wel wat aan de kwaliteiten van Ziyech op rechts. Bij PSG is die gewoon bankzitter achter Messi.

Onder Galtier gaat hij sowieso minuten maken, algemeen bekend dat hij groot fan is van spelers als Ziyech. Toen hij bij Lille trainde en tegen Ajax speelde in de CL was hij heel lovend over Ziyech.

Heeft dit dan te maken met het feit dat Messi niet wil bijtekenen?

Het gaat Ziyech alleen om de centen, zijn goed recht. Voor een miljoen minder kan hij bijvoorbeeld wekelijks spelen bij een laagvlieger in de Premier league. Heeft al 4 jaar geen goede wedstrijd gespeeld.

30 januari 2023 om 22:01

Hij heeft genoeg goede wedstrijden gespeeld. Is nu ook weer genomineerd voor speler van de maand in de PL. Hij paste alleen niet in het systeem en kreeg geen vertrouwen van Tuchel.

30 januari 2023 om 23:47

Hij is helemaal niet genomineerd voor speler van de maand, waar haal je die onzin vandaan?

31 januari 2023 om 13:20

Omdat we zeker ook leuke teams hebben gehad met spelers als Zola, hasselbank desailly, Drogba, lampard, robben, hazard, mata, Costa, fabregas, anelka, terry, cech en ga maar door. Dus omdat je soms een minder team hebt moet je maar geen fan zijn? Periodes onder mourinho, ancelotti, hiddink waren geweldig. Dus dat.

31 januari 2023 om 14:42

voor de overname van Abramovic was Chelsea echt leuk om te volgen, ik heb nu ook niks tegen Chelsea hoor. Maar eind 90' begin 00'' had Chelsea leuke spelers

Als ik hem was zou ik naar Barca gaan, aangezien Dembele geblesseerd is en raphinha niet in goede doen is.

Waarom zou je dit doen als je ziyech was. Van bank naar bank.

30 januari 2023 om 22:03

Ziyech rechts en messi 10.
Het loopt niet bij PSG met Messi op rechts.
Geloof mij hij wordt de sleutel tot succes.

Wat een drukte bij dat psg volgens mij staat Wijnaldum daar ook nog onder contract!?

Vrij rare overstap. Bij Psg zie ik hem namelijk ook niet doorbreken dus ga je eigenlijk van bank naar bank. Was dan naar As Roma of Milan gegaan aangezien je daar wel aan spelen toe komt lijkt mij.

30 januari 2023 om 22:23

Milan is al maanden geïnteresseerd maar is er niet uit gekomen met Chelsea. Milaan wou 15 miljoen betalen maar Chelsea bleef aan die 25 miljoen . Wel jammer. Ben het met je eens ac Milaan was veel beter voor hem geweest

Mooie stap. Ziyech wens je alle succes toe!

Neymar Mbappe Ziyech
Messi

Messi en Ziyech kunnen ook wisselen van positie.

En dan heb nog nog spelers als Hakimi die erover heen kunnen gaan, genoeg mensen om te lanceren in de diepte en combinaties mee aan te gaan. Bij Chelsea heb ik altijd het gevoel gehad dat Ziyech technisch de beste was of dat nou met steekpasses was of combinatiespel, bij PSG heb je spelers als Messi en Neymar die daar ook in acceleren.

Als PSG naar een 4-2-3-1 formatie wil toewerken zie ik wel kansen voor Ziyech. In die linie van drie Neymar op links, Messi centraal en Ziyech rechts, en dan Mbappé ervoor. Met zijn spelinzicht en passing kan Messi nog steeds dodelijk op die positie zijn, ofwel in de ruimtes die ontstaan wanneer de verdedigers van de tegenstanders Mbappé, Neymar en Ziyech proberen te dekken ofwel door die spelers (en dan met name Mbappé) met lepe passjes van aanvoer te voorzien.

Het was natuurlijk niet realistisch qua salaris etc. Maar man, wat had ik heel stiekem gehoopt dat PSV hem zou kunnen oppikken. Echt de perfecte speler was Ziyech voor Luuk de Jong. Maar denk dat die jongen geen trek had in een terugkeer naar de Eredivisie. En PSG? Lekker man. Lekker elkedag trainen met Messi, Mbappe en Neymar. Weet niet of die veel zal spelen daar met die 3 wereldsterren voor zich.

Captial-man; van Amsterdam naar Londen, bijna naar Rome, lichte interesse van Madrid en door naar Parijs.

30 januari 2023 om 22:30

Enschede,heerenveen...ja echt capital

Ik had m liever terug in de eredivisie gezien. Ik vraag me af of hij veel aan spelen toe komt bij PSG. Maar goed, waarschijnlijk krijgt hij royaal betaald daar, dus ik begrijp het wel.

30 januari 2023 om 22:39

Hij wordt verhuurd dus zijn salaris zal gewoon hetzelfde zijn

Hakim en hakimi tandem op rechts .. alles beter dan dat Chelsea

Zit er bij chelsea geen stoelverwarming op de bank en bij PSG wel ofzo dat hij daar nu heen gaat? Kan werkelijk geen andere reden bedenken waarom je deze stap dan zou maken...

30 januari 2023 om 23:00

Ik denk inderdaad dat de bank bij PSG lekkerder zit dan die van Chelsea.

30 januari 2023 om 23:03

Wellicht omdat Chelsea ongeveer 2x zoveel vleugelspelers heeft? Krijgt bij PSG zat minuten hoor. Of zie jij PSG iemand anders op rechtsbuiten zetten zodra Messi niet speelt of op 10 staat?

Ach dan mag Hakim daar de bank gaan warmhouden. Leuk dat hij waarschijnlijk veel gaat verdienen. Ik hoop voor hem dat hij een lang contract kan ondertekenen, want hij zal waarschijnlijk niet vaak spelen. Misschien dat hij wordt gebruikt tegen mindere tegenstanders...

Liever op de bank bij PSG en trainen met messi, neymar en mbappe dan met Harry Potter op de bank ( die helaas niet kan toveren) ow nee, het het ligt aan Ziyech dat ze 12e ofzo staan.

Heerlijk lekker op de bank in Parijs, al is het maar voor een paar maanden.😎

De enige reden waarom ik deze transfer enigzins zou begrijpen is omdat een rechterflank met Hakimi en Ziyech wel heel goed functioneert. Maar hij gaat Messi niet uit het elftal spelen

Waar in hemelsnaam gaat hij spelen? Messi en Neymar zijn super sterren en worden nooit gewisseld. Hij kan niet in de spits op de plek van Mbappe. Op het middenveld? Dat zou ik raar vinden. Domme transfer wat mij betreft. Hij moet naar Utd en weer vlammen onder ETH.

Mooi, kan PSG ineens in liters olie betalen. Twee koopzieke ploegen.

Wat moet PSG met Ziyech het is een leuke speler maar absoluut geen wereldtopper en hij is ook al 31.
misschien had Ajax hem kunnen halen hij kan dan op rechts spelen en dan kan Tadic direct met pensioen
want dan hebben ze met Ziyech en Berghuis 2 prima opties op rechts Brobbey en Kudus opties voor in de spits en Bergwijn en Conceição 2 opties voor op links. waarvan Ziyech Kudus en Berghuis ook nog op het middenveld kunnen spelen en Bergwijn kan ook prima op nummer 10 spelen.
en dan kan de Bejaarde man met pensioen en iets gaan doen bij Ajax

31 januari 2023 om 00:43

Ziyech is 29...

31 januari 2023 om 00:51



Je hebt gelijk bijna 30 jarig in Maart maar hij gaat dus van de bank bij Chelsea naar de bank bij PSG.
dan kan beter Ajax tussenbeide komen dan verdiend hij wel minder geld maar is hij de laatste 4 jaar van zijn Carriã¨re wel basisspeler en dan kan Tadic met pensioen
maar Ziyech zal vast met Messi Neymar en Mbappe willen trainen en samen met hun in de kleedkamer zitten

Top transfer het is je meer dan gegund eindelijk weg van dat misselijkmakende club. Totaal geen beleid strooien met miljarden en nog steeds speel je anti voetbal en sta je op plek 8-9.

Hij mag blij zijn , dat ie daar de waterzak mag dragen. Komt zeker daar , niet in de basis. Concurrentie is te gròot coor hem. Maar ja , voor dat salaris ging ik ook daar op de bank zitten.

Dus......van de ene bank naar de andere bank, maar met een nog iets beter salarisstrookje, geef hem geen ongelijk, maar zou een club waar hij wekelijks speelt niet gewoon veel beter voor hem zijn?

Tandem Ziyech, Hakimi incoming?

Weet zeker dat Ziyech, Messi uit de basis speelt

Zou oprecht nog dommer zijn dan zijn move van Ajax naar Chelsea. Er spelen daar al Messi, Neymar, Mbappé en Ekitike... En dan ga jij er nog even als extra wiel naartoe?

Hij gaat van de ene bank naar de andere bank, terwijl hij de laatste tijd weer wat meer aan het spelen kwam bij Chelsea...

Zeer opvallend en hele matige transfer.

Nou dan heeft Ziyech veel concurrentie met die 3 voorin, denk dat hij weinig gaat spelen

Even iets anders Brahim Diaz heeft jawoord gegeven aan het Marokkaanse bond en wil voor Marokko uitkomen. Is het een goeie speler belangrijk of is het gewoon een invaller en af en toe belangrijk?

Dat is een slecht idee Hakim! Kom je van de ene bank op de andere bank terecht. Je wilt toch spelen en dat kan je zo goed!

Doe dit nu niet. Zit je zo in hetzelfde schuitje. Ajax zou een mooie optie weer voor je zijn, vaste basis en geliefd bij het publiek.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren