Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Vinícius Júnior verzuimt het af te maken: Real Madrid ziet Barça weglopen

Laatste update:

Real Madrid is er zondagavond niet in geslaagd om te winnen van Real Sociedad. De ploeg van Carlo Ancelotti kwam tegen de nummer drie van LaLiga sterk voor de dag, maar verzuimde een van de talrijke megakansen af te ronden. Alleen Vinícius Júnior al miste vier enorme mogelijkheden. Ook Sociedad slaagde er niet in een doelpunt op het scorebord te zetten, ondanks twee gevaarlijke momenten: 0-0. Real Madrid kan het puntenverlies absoluut niet gebruiken en raakt vijf punten achterop bij koploper Barcelona. Sociedad blijft derde op behoorlijke afstand van de Madrilenen.

Bij Real keerde Toni Kroos terug op het middenveld. Zijn vaste compagnon Luka Modric begon op de bank, terwijl Aurélien Tchouaméni geblesseerd is. Kroos kreeg tegen Sociedad ondersteuning van Dani Ceballos en Federico Valverde. Eduardo Camavinga verhuisde van het middenveld naar de linksbackpositie. Sociedad was bezig aan een fantastische reeks in LaLiga, waarin al vijf keer achter elkaar was gewonnen. In al die wedstrijden maakte voormalig FC Groningen-spits Alexander Sørloth een doelpunt. In het Santiago Bernabéu ontbrak David Silva vanwege een spierblessure.

Sørloth kwam al heel vroeg in de wedstrijd in de buurt van een nieuw doelpunt, maar de Noor kwam net tekort om de voorzet van Mikel Oyarzabal in te tikken. Aan de overzijde speelde Vinícius de bal schitterend door de benen bij zijn tegenstander, om zijn dribbel te besluiten met een schot rakelings voorlangs. Terug aan de andere kant raakte Sociedad de paal via Asier Illarramendi, die de bal na half wegwerken van Kroos voor de voeten had gekregen. Vlak voor rust volgde een nieuwe grote kans voor Vinícius, die na een fraai hakje van Karim Benzema op doelman Álex Remiro stuitte.

Real startte in de tweede helft direct een nieuw offensief, dat leidde tot meerdere uitstekende mogelijkheden. Zo dook Rodrygo op aangeven van Benzema gevaarlijk op, maar een blok voorkwam dat het schot van de rechtsbuiten het doel kon bereiken. De beste kans was twintig minuten voor tijd voor Vinícius, die Remiro na een doorbraak dacht te verrassen met een stift. De keeper tuinde daar echter niet in en hield Sociedad op de been. Real-doelman Thibaut Courtois verrichte in de tweede helft óók een belangrijke redding, met een snelle reflex op een kansrijk schot van Robert Navarro.

Nr.TeamMWGV+/-Pnt
1Real Madrid3225614881
2FC Barcelona3221742770
3Girona3221562768
4Atlético Madrid3219492161
5Athletic Club32161062258
6Real Sociedad32131271251
7Real Betis3212128248
8Valencia3213811147
9Villarreal3211912-442
10Getafe3291310-640
11Osasuna3211615-939
12Sevilla3291013-437
13Las Palmas3210715-937
14Alavés329815-1035
15Rayo Vallecano3271312-1234
16Real Mallorca3261313-1231
17Celta de Vigo3271015-1031
18Cadiz3241315-2325
19Granada 323920-2818
20Almería3211120-3314

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Heel jammer dit speelden ze een keer best goed misten ze veel kansen. Vinicius had er zeker minimaal 1 moeten maken. Ik snap echt niet waarom Ceballos eruit gehaald is voor Modric. Modric is al heel lang niet meer de oude en dat komt door zijn leeftijd zijn spel is trager geworden. Ceballos speelde een goede wedstrijd

29 januari 2023 om 23:01

Nadat Valverde en Ceballos eruit gingen begonnen we de grip te verliezen op dat middenveld.. Modric viel dramatisch in.

29 januari 2023 om 23:11

Ik ben bang dat het nu klaar is met Modric een van de beste middenvelders allertijden. Is 37 jaar ik denk dat het zijn laatste seizoen is.

Real Sociedad is echt een goede ploeg, met Zubimendi, Kubo en Zubeldia als uitblinkers vandaag. Mooie wedstrijd opzich, Madrid had moeten winnen maar je ziet dat Vinicius niet meer de scherpte heeft die hij vorig seizoen wel had. 5 punten is wel een redelijk gat nu. Maar alles kan nog, zeker nu Dembele er zes weken uitligt.

29 januari 2023 om 23:03

Jeetje Dembele zes weken out? Dat bied hoop moet ik zeggen. Alle dreiging van Barcelona komt 9/10 keer van Dembele tegenwoordig.

29 januari 2023 om 23:10

@CMG-

5 tot 6 weken helaas, scheurtje in de quadriceps. Mist heel wat belangrijke wedstrijden

Uit tegen Betis
Thuis tegen Sevilla
Uit tegen Villarreal
Thuis en uit tegen United
De halve finale van de Copa met een mogelijke Clasico

29 januari 2023 om 23:23

Er wordt gezegd 3 weken maar het kan ook Max 5 weken zijn. Het hangt allemaal van hoe hij herstelt. Hij kan bij week 3-4 hersteld zijn zo niet dan wordt het Max 5

29 januari 2023 om 23:05

Oh dan is 5 punten niks. Raphinha en Ferran gaan niks klaarspelen. Maar goed, zolang het middenveld blijft leveren en hopelijk Fati een beetje in vorm raakt zijn er mogelijkheden. Dit is wel typerend voor Dembele, zonde.

29 januari 2023 om 23:09

‘Gelukkig’ heeft Barcelona Lewandowski nu terug. Die zal hoe dan ook doelpunten blijven maken.

29 januari 2023 om 23:12

Gavi op linksvoor en Ferran rechts. Ferran speelde zijn beste wedstrijden voor Barca vanop rechts. Hopelijk schiet hij uit zijn sloffen…

29 januari 2023 om 23:12

Maar ja ze hebben wel Lewandowski. Daarnaast scoort Pedri ook erg vaak dit seizoen. Die hoeven maar 1x te scoren met de verdediging die zij hebben. En ook nog is een Ter Stegen van wereldklasse die ook ongelofelijk is. Het wordt ontzettend zwaar.

29 januari 2023 om 23:14

Lewa werd gisteren wel echt gemist inderdaad. Maar goed, het wordt tijd dat andere jongens eens gaan opstaan. Ferran en Raphinha hebben beide circa 50M gekost maar leveren niets. Fati neem ik weinig kwalijk. Is nog jong en al 2/3 grote blessures gehad. Is nog maar de vraag of hij ooit op dat niveau terug komt. Pedri, Gavi, Frenkie, Busquets, Lewa en de defensie moeten het doen de komende maanden.Ferran op rechts moet als een klassieke rechtsbuiten spelen dan: gewoon briljante voorzetten afleveren op targetman Lewa. Bij Valencia was Ferran daar echt meester in. Afwerken is hij in een Barca tenue dramatisch in en hij heeft moeite om iemand te passeren. Geef dan maar een vroege afgemeten voorzet,Houd het veld breed en speel simpel. Toch heb ik liever Raphinha vanaf rechts.Die moet nu juist het vertrouwen krijgen en basisplekken krijgen.

Echt niet te geloven dat je hier niet wint. Wat een voetbal: combinaties en pure individuele klasse. Kroos, Ceballos, Camavinga, Vind en Rodrygo wat een klasbakken. Echt enorm van genoten.

Beste wedstrijd van Real Madrid in tijden. Enorm zonde dat je hier niet wint.

29 januari 2023 om 23:53

Ja leuk, mooi voetbal, maar je verliest punten! Je mist duidelijk klinische afmakers. Daarom kun je niet zo domineren en aanvallen. Met een fittere tegenstander hadden ze je pijn gedaan in de counter doordat je veel ruimte weg gaf.

Ik feliciteer Barcelona met de titel. Kansen genoeg, maar voorin is het te zwak, geen killers te vinden. Wordt nog een hels karweitje in de CL..

29 januari 2023 om 23:18

Als Liverpool Nunez opstelt kan Ancelotti rustig Courtois banken voor een extra spits. Een betere keeper dan die Uruguayaanse blinde ga je niet vinden.

29 januari 2023 om 23:23

Het scheelt inderdaad dat Liverpool in dramatische vorm is, echter vrees ik dat Real, mochten ze Liverpool verslaan, er daarna gewoon uitvliegt.

30 januari 2023 om 00:16

Ja dat dacht iedereen vorig jaar elke ronde, beginnende bij de groepsfase.

29 januari 2023 om 23:23

Hebben voor de CL nog geluk dat Liverpool geloot is die het dit seizoen ook totaal niet hebben, anders lag je er waarschijnlijk uit in de achtste finale. Blijft belachelijk dat er in de zomer geen extra spits bij is gekomen, en dat het bestuur ook weigert om die fout te herstellen in deze transferperiode. Speel je de beste wedstrijd sinds El Clasico in Oktober (!), eindigt het in 0-0 doordat je geen plan B hebt, zo zonde.

30 januari 2023 om 00:17

Sorry maar Liverpool als 2e plaats tegenstander loten is geen geluk. Als je even kijkt wat je had kunnen loten heb je nog steeds bijna de lastigste loting.

30 januari 2023 om 04:36

5 punten zegt echt absoluut niets man. We zijn nu pas halverwege het seizoen en 5 punten verlies je zo. Komen zat stugge wedstrijden aan en 2 gelijkspelletjes en je bent weer 4 punten kwijt. Nu Dembele eruit ligt is de kans op doelpunten aanzienlijk lager geworden.

30 januari 2023 om 13:24

Tja kan je ook van real zeggen? Die kunnen ook erer ounten verspelen en dat doet Barcelona niets aan het einde van de rit. Dus 5 punten is belangrijk nu en moeten ze gewoon niet weggeven.
Ik vrees alleen van die domme soelers als Rapinha en ferran want die bakken er niks van. Liever een B speler in.

Wat kan voetbal zo zuur zijn.. speel je een fantastische wedstrijd, echt samba-voetbal, iedereen speelde goed.. en dan win je gewoon niet.

Maar goed, ik denk niet dat de titel vandaag verspeeld is. Het word wel moeilijker dan ooit.

Verdomme zeg. Beste wedstrijd qua spel en je speelt Sociedad helemaal zoek. Maar dan kan je van al die kansen er gewoon geen eentje maken. Dat is echt zuur zeg. Vinicius met zoveel kansen maar we hebben geen afmakers. 5 punten achter op Barcelona die helaas wel alles met een goal verschil kunnen winnen. Die laten al ontzettend weinig punten liggen met die verdediging en dan nog Ter Stegen.

29 januari 2023 om 23:09

Het zijn 5 punten. Maar zonder Dembele worden het hele moeilijke weken. Het wordt tijd dat Raphinha eens gaat laten zien waarom er 55M voor hem is neergeteld. Hij mag nu een hele reeks starten, dan moet je het laten zien ook. In principe kan je ook gewoon een extra middenvelder opstellen hoe er de laatste weken gespeeld wordt en dan Fati en Lewa voorin. Een Fati in normale doen is iemand die ook het net kan laten bollen. Maar goed, nog niks is er beslist.

Hoe de fack kan je Ceballos eruit halen. Die man was helemaal niet moe.
Echt zonde dit. 5 punten verschil is echt teveel.

29 januari 2023 om 23:03

@blink182

Bwa nee hoor 5 punten is een mooie kloof maar zeker niet teveel.

Wij spelen nu achtereenvolgend :

Uit bij Betis
Thuis tegen Sevilla
Uit bij Villarreal
Thuis tegen Man United

Op 2 weken tijd

29 januari 2023 om 23:05

Onbegrijpelijk inderdaad. Letterlijk de motor op dit moment en zorgt voor versnelling in het spel. Eenmaal Modric er met Asensio in kwam, samen met Kroos dan, zag je weer dat trage tempo met teveel tikken vooraleer men naar voor speelt. Slechte wissels, je had waarschijnlijk in deze wedstrijd geen wissels moeten doen…

29 januari 2023 om 23:19

Idd, toen begon Sociedad ineens weer te voetballen. Ancelotti wilt(de) Modric tevreden houden blijkbaar. Laat Modric gewoon op de bank. Het team was prima bezig.

29 januari 2023 om 23:26

Het leek ook alsof Ancelotti twijfelde om te wisselen

29 januari 2023 om 23:06

5 punten is in deze fase niet teveel, maar Real moet wel snel orde op zaken stellen.

Overigens is Ceballos wel echt ontzettend gegroeid.

29 januari 2023 om 23:35

Iets te voorbarig. Maar de reden waarom ik denk dat 5 teveel is, is omdat Ancelotti met Modric - Kroos zal blijven spelen, tegen top teams. En dit werkt niet meer.

30 januari 2023 om 00:20

Ja, Ancelotti is zeer trouw aan zijn spelers. Dat was in zijn vorige periode ook zo, en dat heeft hem toen al zijn kop gekost

29 januari 2023 om 23:06

Ach hou op joh. Er zijn nog 4 maanden te spelen en nog 60 punten te verdienen? Win je el classico maak je al 60% van het verschil goed.

29 januari 2023 om 23:10

Ja joh, zie jij Real in deze vorm 60 punten halen? Dan zie ik ze niet eens van Barcelona winnen... ze krijgen nu Betis, Sevilla en Villarreal. Pittig!

29 januari 2023 om 23:10

Verlies je El Clasico zijn 8 punten wel veel.

29 januari 2023 om 23:21

Wat in deze vorm? Normaal wint ge hier 3-0. En Betis, Sevilla en Villareal zijn niet de volgende tegenstanders van Real, maar van Barça.

29 januari 2023 om 23:25

Klopt, gaat het ook niet echt om. Ik zeg niet dat Madrid aan het langste eind gaat trekken, enkel dat alles nog te spelen valt en 5 punten verschil echt niets is gezien de omstandigheden.

29 januari 2023 om 23:26

Tegenargument, wat een domme vraag. Ik zie niemand 60 op 60 halen... Dat impliceer ik ook nergens?

29 januari 2023 om 23:32

Barcelona heeft maar 6 goals tegen, en 3 daarvan was tegen Real.. Zie je ze ineens meer gaan incasseren? Zou heel gek zijn, maar kan natuurlijk..
Zie je Real meer punten behalen dan Barcelona als Ancelotti Kroos - Modric blijft opstellen tegen teams kaliber Sociedad, Atletico, Villareal, Betis etc? Zou heel gek zijn, maar ook dit kan natuurlijk.
Maar ik heb er een hard hoofd in. Maar goed, ik laat me natuurlijk verrassen. We moeten hopen dat Pellegrini eindelijk is een keer van Barcelona zal winnen.. of dat bijv Villarreal een goeie wedstrijd speelt tegen Barcelona (wat ze nooit doen).

29 januari 2023 om 23:38

Je gaat wel even aan iets heel belangrijks voorbij en dat is hoe volatiel vorm is. Dat kan enorm snel omslaan, er kunnen ook blessures voorvallen enzovoort. Bovendien heeft Madrid vandaag mooi getoond dat je niet eens slecht moet spelen of doelpunten moet incasseren om punten te laten liggen.

29 januari 2023 om 23:43

Ja dat weet ik wel. Dembele is nu paar weken geblesseerd. Verder hebben ze geen goeie (in vorm) buitenspelers.
Mssn was "teveel" een foute woordkeuze van mij maar ja, emotie na de wedstrijd he.

29 januari 2023 om 23:50

Emotie na de wedstrijd kan ik ten volle begrijpen. Zeer teleurstellend dit resultaat.

30 januari 2023 om 01:03

Real8madrid, volgens mij gooi jij er in dat er nog 60 punten te halen valt? Dus impliceer je wel degelijk

29 januari 2023 om 23:16

haha de competitie is nu halverwege, er zijn nog 57 punten te verdienen en te verliezen. Ik snap echt al die reacties van de madrilenen hier niet.

Vini van vorige seizoen had zo een wedstrijd beslist... perez hoofdschuldige door geen aanvaller te halen..

29 januari 2023 om 23:02

Lol, je kan ook een keer gewoon pech hebben he. Real speelde goed, soms zit het even niet mee. Net zo goed als dat het Real heel vaak wel mee heeft gezeten.

29 januari 2023 om 23:07

Klopt, maar qua voetbal was het gewoon de vini van vorig jaar had gewoon geen geluk vandaag. Hij speelde gewoon uitstekend. Hoe hij die bal bijv meeneemt toen hij die lopje probeerde dat kunnen er niet veel. Hij heeft toch wel kansen gemist vandaag, maar als je kijkt hoe hij zich zelf in dat soort postities krijgt dan behoor je tot de goeie voetballers. Bijv die panna en dan die bal net langs het doel of die bal meenemen en dan het lopje. Alleen die bal die hij kreeg van Benz moest toch echt wel beter worden ingeschoten.

30 januari 2023 om 00:02

Vini van vorig seizoen? Die was niet veel beter hoor. Miste ook veel kansen. Alleen had toen een Benzema in bloedvorm naast hem die z'n passes omzette tot goal.

Madrid zichzelf veel en veel tekort gedaan. Heerlijke wedstrijd gezien! Dit was serieus de beste wedstrijd van Madrid dit seizoen. Wat speelden ze goed zeg! Rodrygo geweldig, vini geweldig en ik vond Ceballos ook zo goed joh. Had veel meer ingezeten vandaag.

Credits naar La Real voor het op de been blijven en toch zo nu en dan zelf een aanval opzetten. Knap.

Heerlijk weekend voor ons Culers! Zelf een moeilijke Catalaanse streekderby winnen zonder Lewandowski en de concurrent punten zien verliezen tegen Sociedad.

5 punten voor nu op Madrid, hopelijk diepen we dit nog uit! Het ziet er voorlopig nog goed uit voor ons.

29 januari 2023 om 23:27

Heerlijk weekend? De Dembele blessure al vergeten? Onze beste aanvaller.

30 januari 2023 om 07:40

@Origami

Ja dat is wel een minpunt helaas… Maar je kan toch niet zeggen dat het een slecht weekend is als je twee punten uitloopt? Zeker als je weet dat Madrid en Barcelona nauwelijks punten laten liggen.

Hopelijk valt het mee en doorstaan we deze periode zonder hem. Tijd voor andere jongens om op te staan en het waar te maken.

31 januari 2023 om 10:11

2 punten is leuk...totdat je er 3 of meer inlevert in de absentie van je beste aanvaller. We zullen het zien...

"Sociedad blijft 3e op behoorlijke afstand van Real". Vind 3 punten meevallen.

Vini speelde zo uitstekend deed alles goed, maar hij moest er gewoon een maken vandaag! Wij speelde vandaag echt zo goed en dan niet scoren. Modric wat een drama invalbeurt. ceballos verdiend gewoon een basisplek, want modric is al een tijdje uit vorm ook voor het wk was het niet best! Het leek net of Benz niet speelde heb ik bijna niet gezien!

29 januari 2023 om 23:14

Ik snap ook niet waarom hij Ceballos eruit haalt voor Modric. Die man was mssn wel de beste op het veld. Dicteerde alles. Kroos - Modric werkt gewoon niet meer tegen dit soort ploegen. Modric komt erin en het niveau daalt gelijk.
Maar goed, we hadden pech vandaag. Volgens mij scoorde Real meer dan 25 wedstrijden oprij (wat een record was). Dus het kan een keer gebeuren, maar het is pijnlijk natuurlijk omdat Barcelona bijna geen punten laat liggen.

29 januari 2023 om 23:22

Real mag nu ook geen punten meer gaan laten liggen en moeten de komende wedstrijden gewoon gaan winnen om hopelijk in te lopen op Barcelona. plus moet de el classico verplicht worden gewonnen!

Speel je waarschijnlijk je beste wedstrijd van het seizoen, wordt het 0-0. Remiro speelde uiteraard vandaag de wedstrijd van zijn leven. Benz redelijk zwak voor zijn doen imo, en Modric viel dramatisch in. Kroos was dan weer overal en geweldig, en ook Cama is een verademing op de back. Zegt genoeg over de vaste linksback. Zet er iemand met wat techniek en je ziet hoeveel gevaarlijker Vini daar kan zijn. Scheids was voor eens niet dramatisch, maar toch mocht er weer vlot spelbederf zijn. En Le Normand mocht 3 keer worstelen bij een corner met Rudiger. Maar goed, puntenverlies vandaag door gebrek aan efficientie. Iets wat Barcelona in overvloed heeft. Die hebben in Laliga al een maand met 1-0 en een sterke Ter Stegen gewonnen. Tenzij dat kwartje op zijn keerzijde begint te vallen wordt het niet evident van 5 punten in te halen.

Erg zuur. Real Madrid speelde geweldig. Lieten echt mooie dingen zien maar zijn te afhankelijk van vinicius en benzema. Jammer dat er deze winter geen extra aanvaller bij komt . Hoop volgend seizoen op zo n oshimen en goed om te horen dat real bezig is om het contact van ceballos te verlengen. Laat nu 3x achter elkaar zien dat het echt een geweldenaar is

29 januari 2023 om 23:07

Ik mag toch echt hopen dat men Ceballos de prioriteit geeft over Asensio. Asensio zou ik persoonlijk laten gaan en Kubo voor terughalen.

29 januari 2023 om 23:11

Ze zijn bezig om Brahim Diaz terug te halen. Dus snap niet echt waarom ze Asensio’s contract willen verlengen.

29 januari 2023 om 23:25

Kubo moeten ze zeker terughalen, heerlijke voetballer waar ik in zijn beginperiode bij Real al erg gecharmeerd van was.

Een van de leukste 0-0 wedstrijden die ik ooit gezien heb. echt onbegrijpelijk dat Real niet gescoord heeft.

Ik heb werkelijk genoten van het spel van Real vandaag. Het was flitsend en direct. Vinicius is echt een gruwelijke winger, maar zijn grootste manko blijft toch rendement imo. Ook al weerlegt hij goede cijfers, hij mist te veel. Modric zou ik weleens in de Pirlo rol willen zien als spelmaker voor de defensie en dan Ceballos en Valverde ervoor.

Sociedad hun positiespel is bij vlagen heerlijk om naar te kijken. Beetje Villarreal in hun goede tijd achtig. Maar rendement is een probleem. Die Kubo is echt een goede zeg. Die kan bij Real gewoon concurreren met Rodrygo en ik vind hem beter dan Asensio. Mikel Merino is er niet eens en alsnog spelen ze lekker voetbal.

Waar ik het meest van heb genoten: de 2 dure punten die Real heeft laten liggen uiteraard. Die moeizame 1-0 overwinningen voelen nu nog lekkerder aan.

Jammer zeg. Uitstekende pot gespeeld maar je laat het dan na het af te maken. Volledig eigen schuld. Cama, Rodry, Vini en Ceballos uitstekend en de rest allemaal ruimschoots voldoende behalve benz, wat was die zwak. Is ie al het hele seizoen overigens maar doorgaans maakt ie er dan alsnog een en dan vergeet je dat snel.

Overigens frappant hoor 5 minuten extra tijd. De blessurebehandeling en wissel van de rechtsback van Sociedad was al 3 minuten lang.

Wat panikeert iedereen hier toch meteen zeg. 5 punten verschil met nog 20 wedstrijden te gaan (waaronder een onderlinge confrontatie) is echt 2x niets. Niet ideaal natuurlijk en je ziet liever dat de rollen omgekeerd waren maar doe toch niet allemaal zo dramatisch jongens

30 januari 2023 om 00:32

Ja, dat Benzema heel vaak zwak is. Komt vanwege het feit dat mits fit, geforceerd alles moet spelen. Met dank aan Perez. Blijft maar weigeren om een back-up spits te halen. Blijft maar hangen op successen in het verleden. Man, wat mis ik het 2016/2017 elftal. Die was zo gigantisch compleet.En 5 minuten exta tijd was belachelijk. Had er makkelijk iets van 8 moeten zijn. Maar die krijg je alleen bij andere teams als ze moeten winnen.En 5 punten is misschien niets. Maar het is wel irritant om te zien, dat de concurrent keer op keer wint met kleine verschillen. En dan zie je tegenstander's ook nog is van 1 meter missen etc. Dat Barca kan zo goed op de verdediging leunen, en anders hebben ze Ter Stegen wel. Of anders missen ze wel voor open doel, zoals die kans op het eind van Girona gisteren lol. Maar goed, ik zie dat Barca uit naar Betis en Villarreal moeten en tussendoor thuis tegen Sevilla. Hopen dat ze wat flink morsen, en dat je zelf wint van Valencia en Mallorca, voordat je naar Marokko moet gaan voor WK voor clubteams.

Nou leuk zeg, je domineert aardig. Speelt aanvallend en je verliest punten! Poeh. Zie je weer even wat het gebrek is. Klinische afmakers! Daarom spelen we liever voetbal waar je zowat meer lijdt (terugkomen en toeslaan in transitie) ipv zogenaamd willen domineren. En tegen een gretiger fitte tegenstander hadden ze je gewoon pijn gedaan in de counter. Dan speel je aantrekkelijk (wat vele eisen) maar je verliest gewoon punten! Echt stom om geen aanvallende hulp te halen, zelfs Dzeko had je zoveel geholpen in zulke wedstrijden! Zo jammer dit, want je concurrent loopt weg.

29 januari 2023 om 23:07

Tja zegt genoeg dat alleen Modric en Asensio goed genoeg zijn vanaf de bank. De rest is gewoon bagger aanvallend. Real heeft echt veel meer aanvallers nodig...

30 januari 2023 om 00:12

Ja het is echt armzalig. Het was ook vanzelfsprekend. Het is weer compleet hopen op Benzema. 🙈

30 januari 2023 om 00:18

Begin het bestuur en Perez wel een beetje zat te worden. Elk jaar wordt de selectie qua breedte minder. Je hebt Bale en Isco laten gaan zonder daarvoor een aanvaller terug te halen. Op een gegeven moment is het ook wel tijd om een keer in de zomer te gaan spenderen...

30 januari 2023 om 00:54

Ach, onze grote vriend Perez. Mocht het seizoen ergens in maart klaar zijn voor ons, overal uitgeschakeld etc. Zal die wel ergens roepen dat zijn wens is om nog altijd Mbappe te halen naar Madrid. Of hij dropt een video hoe die de WK voor clubteams in de prijzenkast neerligt, inplaats van zijn energie in te steken om de selectie te versterken.

29 januari 2023 om 23:09

Wat had ik graag Cavani zien komen.

29 januari 2023 om 23:17

Dat is onzin hoor. En neen dat is niet mijn mening maar gewoon een feit.

Madrid scoort gemiddeld elke 7,3 schoten in La Liga. Dat is uitstekend en daarmee zijn ze een van de besten in Spanje. Barca bv heeft 7,6 schoten per doelpunt nodig, wat overigens ook nog steeds een uitstekende statistiek is.

Daarnaast scoort Madrid meer dan ze horen te doen. In Spanje hebben ze een xg van 36,3 voor 38 doelpunten. Een plus percentage van 5. Alle competities meegerekend stijgt dat percentage verder naar een enorme 29% plus (49,5 xg - 64 goals). Wederom scoor je bij beide beter dan concurrent Barca.

Om dan te zeggen dat je niet klinisch genoeg bent is gewoon onzin. Het ligt dan eerder aan de kwaliteit van gecreeerde kansen en de hoeveelheid kansen die je weggeeft. Je hebt wat mij betreft wel gelijk dat het dom was/is om geen extra aanvaller te halen. Een stormram als Joselu of inderdaad Dzeko had je volgens mij al makkelijk 3-4 punten gescheeld dit seizoen. Een goede rechtsbuiten waardoor je een extra optie hebt voorin en makkelijker tot kansen komt wellicht nog meer zelfs. Dus ja er zit inderdaad een mankement in de selectie voorin maar niet wat jij aanhaalt.

29 januari 2023 om 23:23

Sociedad heeft 8,2 schoten nodig per doelpunt.
Atletico 10 schoten per doelpunt.
Villarreal 10,5 schoten per doelpunt.

Die staan ook allemaal in een minus percentage wat betreft xg vs goals. Behalve La Real die een plus van 7% hebben, 2% beter dan Madrid.

Madrid is in de top 5 in Spanje veruit, echt veruit de meest klinische met enkel Barca dat dichtbij komt.

30 januari 2023 om 00:06

We missen duidelijk klinische aanvalspower. Rodrygo die ons die boost had moeten geven doet het gezien zijn xG niet goed! Doelgerichtheid van de kansen is ook zeer matig, zagen we vandaag weer! En dat is bij ons ook niet best!

'Real Madrid’s shot accuracy, the 6th lowest in LaLiga'

With a 33.3% accuracy rate, Real Madrid rank 15th in the league for this measure. That is a major change from last season, where Real Madrid topped LaLiga with a 40.6% accuracy rate. Much of that was down to Vinícius Júnior (57.33% last season, down to 37.84%) and Rodrygo Goes (53.33% in 2021/22, down to 34.21%), as well as the obvious case of Karim Benzema (46.4% down to 41.18%).

Many of Real Madrid’s most prolific finishers have seen a substantial drop-off in their accuracy. From last season’s most accurate shooters, all five have seen their accuracy drop this season.

'Rodrygo’s xG underperformance'

The 2022/23 campaign was always seen as a definitive one in the development and career of Rodrygo Goes. The Brazilian ended 2021/22 on a high and has come into the side looking to buil on that, boosted by the unexpected absence of Karim Benzema giving him more minutes than even he would have anticipated.

With 6.47 xG this season in the league, he ranks 25th across Europe’s top five leagues for xG. Impressive stuff. However, with only four goals, he is the lowest scoring of any of the top 35, with Werder Bremen’s Marvin Duksch’s three goals from 5.98 xG the highest ranking player to have scored fewer.

Between October and mid-November, Rodrygo’s five-match rolling average for xG performance saw him underperforming his xG by at least 0.5 for six consecutive matches in LaLiga. For context, the most substantial underperformance that same stat had ever been before that spell was 0.18 in March of this year, or 0.13 in December 2020.'

30 januari 2023 om 00:27

Shots naar shot on target heeft vaak meer met de kwaliteit van kansen te maken dan het schieten van je spelers zelf. Dat wil namelijk vooral zeggen dat ze niet in de beste posities komen om te schieten, zeker als je de xg meeneemt in je oordeel.

Wat vind jij belangrijker bij het bepalen of een team klinisch is of niet? Conversie van schoten naar schoten op doel of schoten naar doelpunten?

Rodrygo doet het inderdaad slecht op dat vlak maar ik dacht dat we het over een team hadden? Als je naar het hele team kijkt wordt dat namelijk ruimschoots gecompenseerd door je andere aanvallers. Valverde heeft 0,40 goals uit 0,15 xg, alleen hij compenseert dus al voor Rodrygo en dan heb je nog overschot ook. Samen komen ze aan 0,77 goals uit 0,74 xg. Benzema en Asensio outscoren hun xg ook terwijl Vini dan weer iets minder scoort dan zijn xg. Zoals ik zei scoort Madrid meer dan hun xg, wat is dan het nut om er 1 enkele speler uit te halen? Je gaat altijd en in elk team uitschieters aan beide kanten hebben. Lewa bij Barca verbetert zijn xg terwijl Ferran veel minder scoort dan zijn xg dit seizoen. Compleet irrelevant als je over het team in zijn totaliteit spreekt.

Het is toch absurd hoe Madrid de beste conversie heeft van schoten naar doelpunten en ze hun xg outscoren (letterlijk de 2 statistieken die een data analyst bekijkt als het gaat over hoe klinisch je team is voor doel) en dat je dan nog loopt te discussieren door een statistiek naast de kwestie te citeren, 1 enkele speler eruit te pikken uit 5 aanvallers (7 natuurlijk maar Mariano en Hazard spelen niet) en een momentopname van een maand citeert (wat invloed heeft op een seizoen maar compleet onderhevig is aan de statistieken over het hele seizoen tot nu. Vrij kansloos imo.

Nogmaals, je hebt gelijk dat Madrid aan stootkracht mist voorin. Maar neen dat Madrid niet klinisch is klopt gewoon niet. Wederom, daar komt geen mening aan te pas, dat is gewoon een feit. Doen het beter dan zo'n beetje elk ander team in La Liga.

30 januari 2023 om 12:51

Ik hou van aanvallend voetbal als je er niet mee wint heb je er ook niets aan, dan heb je inderdaad een afwerker nodig. Dan maar op de counter dan kom vini misschien wel beter tot zijn recht, moet het voornamelijk van zijn snelheid hebben. Benzema heeft vorige seizoen gewoon veel gecamoufleerd en daarom kon vini ook van profiteren.

Vooral tactisch een interessante wedstrijd. In die zin is la Liga een unieke competitie. De pl is ze voorbij gestreefd, maar technisch en tactisch is dit nog steeds de beste competitie. La Real een hele interessante ploeg om te volgen.

Tuurlijk. Zoveel slechte wedstrijden gezien die werden gewonnen dit seizoen. En vandaag speel je je beste wedstrijd van het seizoen, en die win je niet. Met dank aan Vinicius Junior. Ik kan echt niet geloven dat deze jongen nog altijd zo slecht is in afmaken. Komt in twee keer in 1 op 1 positie, en dat verzuimt die allemaal, thanks man. En Modric met de allerslechtste invalbeurt ooit. Toen hij erin kwam, was alle momentum weg. Alleen maar ballen ingeleverd en duels verloren. Het feit dat Ancelotti ook maar 2 keer heeft gewisseld, zegt gewoon alles over de selectie. Ik kan niet verder boos zijn op de ploeg. Zoveel gegeven, met nog 120 minuten in de benen van afgelopen donderdag. Jammer, het is niet anders. 5 punten achter op Barca, dat is helaas de realiteit. Zit niks anders op dan hopen dat ze uit bij Betis niet winnen, en dat je zelf wint van Valencia.

Eens in de zoveel tijd heb je zo’n potje. Je doet alles goed maar verzuimt te scoren. Gelukkig voor Real deed Sociedad dat ook niet. Real erg sterk, frivool en offensief. Win je hier met 4-0/5-0 dan had niemand raar opgekeken. Normaliter als je instaat bent zoveel kansen te creëren dan ga je de komende potjes overtuigend winnen. La Liga is nog spannend, als is de voorsprong voor Barcelona nu wel comfortabel.

Meestal wint Real ook niet als ze heel goed spelen, dit is er weer een van!

Wat mis ik een speler als cr7 die in dit soort wedstrijden altijd gewoon opstond en er gewoon een in knalde!

Is ook echt niks voor Real dit: ze speelden eens een keer wél mooi voetbal. Volgende pot weer gewoon lelijk spelen en teren op 2/3 opvliegingen van Vini/Benzema/Modric/Valverde en dan komt het wel weer goed. Hopelijk wint Barca de landelijke treble. Real heeft al die matige jaren verbloemd met een CL titel, waardoor ze eigenlijk totaal niet matig bleken te zijn. Laliga is al tijden met een paar uitzonderingen niet echt wat voor Real. Te inconsistent daarvoor. Real is gemaakt voor 5/6 potjes pieken in de CL. Tweeluik met Liverpool gaan ze gemakkelijk door denk ik.

Ik zei het altijd al, Vinicius komt ernstig tekort voor de wereldtop, de beste man kan niet scoren. Ik zou hem achter de spits zetten als aangever, maar Real speelt niet zo'n systeem. Ik vrees dat Vinicius Real zal verlaten, want niet scoren is dodelijk voor je bij zo'n club.

Wat speelde Madrid gisteren goed zeg. Het lijkt steeds beter te draaien, zou mooi zijn als Real deze lijn kan doortrekken. Alleen jammer dat er niet gescoord werd. Ze creëerden genoeg kansen maar soms heb je van die dagen dat de goals niet willen vallen. En het wordt tijd dat Ceballos vaker in de basis begint. Nadat Modric en Asensio erin kwamen kwam Sociedad meer aan voetballen toe. Al met al ben ik tevreden met het getoonde spel.

30 januari 2023 om 13:24

Leuk en aardig maar wat heeft dat opgeleverd, niks, moet je wel de spelers en de kwaliteit voor hebben...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren