Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Wat gaat Ajax doen: Van Gaal, Slot, Bosz of toch een buitenlander?

Laatste update:

Het 1-1 gelijkspel tegen FC Volendam werd Alfred Schreuder donderdagavond fataal bij het zwalkende Ajax. John Heitinga neemt voorlopig de honneurs waar in de Johan Cruijff ArenA, maar dat lijkt geen oplossing te zijn voor de lange termijn. De grote vraag is dan ook: wie volgt Schreuder definitief op bij Ajax? Voetbalzone zet de meest geschikte kandidaten uit binnen- en buitenland op een rijtje.

Peter Bosz
Volgens Mike Verweij van De Telegraaf zou Bosz een 'uitstekende optie' zijn. De momenteel clubloze trainer was in het seizoen 2016/17 al werkzaam in Amsterdam en haalde toen gelijk de finale van de Europa League. Bosz wilde onlangs bij ESPN niet al te diep ingaan op een mogelijke terugkeer bij Ajax. "Stel dat ik nu naar de tv zit te kijken, naar een collega. Alfred is voor mij meer dan een collega, dus nee, die vraag moet je absoluut niet aan mij stellen", klonk het bij Goedemorgen Eredivisie. "Ik ben niet achterlijk, ik snap de vraag wel, maar ik vind het niet netjes om daar iets over te zeggen. Dat ga ik niet doen." Dennis Bergkamp en Hennie Spijkerman, met wie hij niet meer wilde samenwerken, zijn weg bij Ajax, Edwin van der Sar nog niet.

Arne Slot
Voormalig doelman Ronald Waterreus weet het zeker: Ajax moet voor Slot gaan. "Ik zou Slot, de trainer die Feyenoord Ajax-voetbal laat spelen, onmiddellijk voor vier seizoenen vastleggen. Hij voldoet aan alle eigenschappen om van Ajax weer Ajax maken, als trainer én als uithangbord", zei hij onlangs in gesprek met De Limburger. Slot beschikt over een clausule in zijn tot medio 2025 lopende contract, waardoor hij kan vertrekken als er een mooie kans voorbijkomt. Algemeen directeur Dennis te Kloese zei in november bij ESPN nog dat Ajax 'zeker niet' hoeft aan te kloppen voor de coach.

Zou Ajax het aandurven om bij Arne Slot aan te kloppen?

Louis van Gaal
Het WK in Qatar was in principe het laatste kunstje van de inmiddels 71-jarige Van Gaal. Het is echter niet uit te sluiten dat de voormalig bondscoach gevoelig is voor de lokroep uit Amsterdam, zodat de cirkel helemaal rond is. Het laatste Europese succes, de Champions League in 1995, was het werk van de toen nog jonge oefenmeester. Van Gaal heeft bij het Nederlands elftal bewezen dat hij goed kan samenwerken met jonge spelers en dat hij een elftal kan bouwen dat resultaten boekt. Hij heeft wel al meermaals gezegd dat hij alleen het coachen van een land nog interessant vindt.

John Heitinga
De voormalig verdediger, die jarenlang voor Ajax uitkwam, neemt de komende tijd de taken van de ontslagen Schreuder over. De coach van Jong Ajax was aanvankelijk in beeld als extra assistent van Schreuder, maar is inmiddels doorgeschoven door de clubleiding. Heitinga wilde het beloftenelftal liever niet halverwege het seizoen in de steek laten. Hij beseft echter dat Ajax in deze moeilijke tijden een klemmend beroep op hem doet. De gewezen voorstopper zit zondag voor het eerst op de bank tijdens de uitwedstrijd van Ajax tegen Excelsior.

Frank de Boer
De Boer loodste Ajax naar vier kampioenschappen (2011 t/m 2014) en was in mei 2016 op weg naar de vijfde titel. Op de slotdag van het Eredivisie-seizoen ging het toen echter helemaal mis tegen De Graafschap, waardoor PSV alsnog kampioen werd. De momenteel werkloze coach kende nadien minder succesvolle avonturen bij Crystal Palace, Internazionale, Atlanta United en het Nederlands elftal. De Boer ziet in Ajax, mits ze hem bellen, de kans om zijn trainersloopbaan uit het slop te halen.

Frank de Boer was in zijn eerste periode heel succesvol bij Ajax.

Wim Jonk
Het gelijkspel tegen het door Jonk getrainde Volendam bleek donderdag dus fataal te zijn voor Schreuder. De voormalig middenvelder is een echte Ajacied, al kwam het in 2015 tot een breuk vanwege onenigheid met de directie en Johan Cruijff. Het toenmalige hoofd opleidingen koos destijds voor een tussentijds vertrek uit Amsterdam. Qua spelstijl en opvattingen zou Jonk goed bij Ajax passen, al lijkt hij niet de kandidaat te zijn die bovenaan het lijstje staat van algemeen directeur Edwin van der Sar.

Buitenlandse opties voor Ajax

Luis Enrique
De 52-jarige coach is per direct beschikbaar na het voor Spanje teleurstellend verlopen WK in Qatar, met de achtste finale als eindstation. De Spanjaard heeft bij onder meer Barcelona en de nationale ploeg van Spanje laten zien dat hij een liefhebber is van aanvallend en dominant voetbal. In dat kader zou Luis Enrique goed passen bij de filosofie van Ajax, mocht het bestuur voor een buitenlandse trainer willen gaan. Het is de vraag of de Spaanse keuzeheer trek heeft in een avontuur in de Eredivisie.

Mauricio Pochettino
De meeste supporters van Ajax zullen bij Pochettino denken aan 2019, toen hij als manager van Tottenham Hotspur Ajax op dramatische wijze uitschakelde in de halve finale van de Champions League. De Argentijnse trainer past qua manier van denken over voetbal waarschijnlijk goed in de filosofie van Ajax. De vraag is ook hier of de clubloze Pochettino de Nederlandse competitie ziet zitten en of Ajax het waarschijnlijk exorbitante jaarsalaris kan opbrengen.

Mauricio Pochettino lijkt goed in de filosofie van Ajax te passen.

Thomas Tuchel
De Duitser bezorgde Chelsea in 2021 voor de tweede keer in de clubgeschiedenis de Champions League. Anderhalf jaar later gooide eigenaar Todd Boehly hem op straat na een reeks teleurstellende resultaten. Tuchel kende bij Chelsea geen al te beste werkrelatie met Hakim Ziyech, die de laatste maanden meermaals gelinkt is aan Ajax. Het lijkt erop dat de Duitse trainer wacht op een nieuwe kans in de Premier League of een avontuur in een andere Europese topcompetitie.

Marcelo Gallardo
De Argentijn (46) vertrok vorig jaar bij River Plate na het veroveren van veertien prijzen in acht seizoenen. De voormalig middenvelder van onder meer Paris Saint-Germain staat te boek als een gedurfde coach en wacht al enkele maanden op zijn eerste kans bij een Europese club. Gallardo werd in het verleden al eens genoemd bij zowel Barcelona als Real Madrid. Hij geniet na enkele turbulente jaren bij River Plate van een break, zodat hij met nieuwe energie aan een volgende klus kan beginnen.

Wie is de ideale opvolger van Alfred Schreuder?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
27 januari 2023 om 15:41

Ik denk dat van Gaal zich teveel met alles gaat bemoeien. Helemaal na de fluwelen revolutie zou ik er niet meer aan beginnen.

Ik zou voor Tuchel proberen te gaan. Geld is het probleem niet. En de beste man heeft al aangegeven groot fan te zijn van Ajax en Amsterdan.

27 januari 2023 om 15:24

Die Tuchel gaat niet tekenen voor minder dan 10 miljoen per jaar hoor. En die zit wel echt te wachten op een Echte topclub en niet op Ajax. Met alle respect.

27 januari 2023 om 15:30

Ok laten we uitgaan van €10 mln. Dat vind je veel? Als je een trainer neemt van €1mln, die er vervolgens voor zorgt dat je afglijdt, terwijl je tegelijkertijd veel geld uitgeeft aan spelers dan ben je verkeerd bezig.
Koop een pak EN schoenen en koop geen teenslippers

27 januari 2023 om 15:31

Ajax mag ook wel eens de portemonnee gaan trekken voor een goeie trainer ipv al die net niet aankopen. Maar Ajax kennende zullen ze wel Heitinga permanent hoofdcoach maken, lekker de makkelijke oplossing.

27 januari 2023 om 15:43

Zou wel een uniek moment zijn, een trainer aanstellen die 2,5x zoveel verdient als het salaris plafond voor de spelers. Zal vast goed gaan met de persoonlijkheden in de selectie, die zullen zeker weten geen stennis schoppen als ze erachter komen dat ze bij de enige club op aarde spelen waar de trainer het meest betaald krijgt, en dan ook nog dik het dubbele van de grootverdieners. Puik idee.

27 januari 2023 om 15:53

leuk verhaal Cas1, maar een trainer van 10 miljoen is geen garantie op succes.

27 januari 2023 om 16:01

Lekker makkelijke oplossing, maar ook goed toch dat ze eerst kijken wat ze al in huis hebben. Verder hebben ze prima trainers gehad de afgelopen jaren met De Boer, Bosz en Ten Hag dus al die net niet aankopen zal geen betrekking hebben op trainers neem ik aan..

27 januari 2023 om 16:56

Heitinga seizoen af laten maken en daarna Slot halen.
Ook al kost hij wat miljoenen.

27 januari 2023 om 17:30

We hebben nog nooit de portemonee getrokken voor een trainer vooral die buitenlandse coaches zijn veel duurder en er ook geen garantie op succes

27 januari 2023 om 23:20

Ajax kan Slot niet halen. De clausule in zijn contract geldt niet voor hun. En hij heeft een langlopend contract in Rotterdam.

29 januari 2023 om 11:56

Hoezo denk jij dat slot liever bij Ajax traint als Feyenoord
Hoezo arrogantie;!

27 januari 2023 om 15:27

Je hebt imo 3 opties. Optie 1 - De beste Nederlandse opties voor de langere termijn, maar bij wie je wel wat opstart problemen kan verwachten zo midden in het seizoen. Slot is 1, maar lijkt me kansloos. Dan kom je bij Bosz uit. Lijkt me prima. Optie 2 - Een ervaren coach, voor een halfjaar, die meteen resultaat kan halen en beslissingen durft. Dan kom ik uit op Louis van Gaal en misschien een gekke, maar Henk ten Cate. Optie 3 - Een buitenlandse topper als Tuchel. Ook dat lijkt me vrij kansloos gezien het salaris én ongetwijfeld interesse van clubs uit een grotere competitie. Ik verwacht echter dat we ‘gewoon’ bij Bosz uit komen. Nee hij heeft nooit prijzen gepakt maar de enige prijs die hij, gezien de clubs waar hij voor heeft gewerkt, is misgelopen, is de titel met Ajax. Je hebt in ieder geval wel iemand die bij Ajax past, de jeugd de kans geeft, er niet om heen draait en een duidelijk strijkplan heeft. Met een top selectie (nationaal gezien) zal je met Bosz nooit buiten de top 2 eindigen. In een volledig seizoen.

27 januari 2023 om 15:34

Er zijn voor Ajax in het buitenland zoveel meer opties dan alleen Tuchel. Denk aan Bielsa, Enrique, Pochettino, Wenger, Rafa Benitez, Tite etc.

27 januari 2023 om 15:38

Klopt. Maar je moet wel iemand hebben die Engels kan. Dan vallen Bielsa en Tite al af. Wenger is al met pensioen. Benitez overal geflopt sinds Liverpool. Dan houd je dus Enrique, Pochettino en Tuchel over. Je kan het proberen, maar ik denk dat die te veel verdienen én andere opties ambiëren/hebben dan een club uit de Eredivisie

27 januari 2023 om 15:44

Benitez heeft een bak ervaring waar de gemiddelde ED trainer U tegen zegt. Hij is niet populair door zijn negatieve voetbal, maar zou zeker van Ajax een winnend team kunnen maken.

27 januari 2023 om 16:50

geld blijf toch wel praten lijkt me? stel je betaald een paar miljoen voor slot. als elke speler 2 miljoen meer waard wordt door goede prestaties heb je hem al dubbel terug verdiend. je kan besparen op een trainer maar als al je spelers de helft waard worden was het nog duurder.

27 januari 2023 om 17:36

@messibazoer als Bielsa zich in Engeland zonder Engels te spreken staande kan houden dan moet dat in Nederland toch ook kunnen?

Overigens begrijp ik de Bosz obsessie niet. In deze fase van de competitie werd Ajax als team en zelfs een speler als Ziyech nog uitgefloten toen hij coach was. Rond Maart begon Ajax te draaien en zaten er echt een paar hele goede wedstrijden tussen (al gaven ze ook een paar keer compleet niet thuis waardoor ze te titel mis liepen, Excelsior uit was bijvoorbeeld nog slechter dan Volendam gisteren).

Die stijgende lijn gaf hoop voor het seizoen er op. Alleen heeft hij na Ajax ook niet direct laten zien dat hij zo'n lijn (als hij hem al kan vinden) daadwerkelijk door kan trekken.

27 januari 2023 om 17:36

@messibazoer als Bielsa zich in Engeland zonder Engels te spreken staande kan houden dan moet dat in Nederland toch ook kunnen?

Overigens begrijp ik de Bosz obsessie niet. In deze fase van de competitie werd Ajax als team en zelfs een speler als Ziyech nog uitgefloten toen hij coach was. Rond Maart begon Ajax te draaien en zaten er echt een paar hele goede wedstrijden tussen (al gaven ze ook een paar keer compleet niet thuis waardoor ze te titel mis liepen, Excelsior uit was bijvoorbeeld nog slechter dan Volendam gisteren).

Die stijgende lijn gaf hoop voor het seizoen er op. Alleen heeft hij na Ajax ook niet direct laten zien dat hij zo'n lijn (als hij hem al kan vinden) daadwerkelijk door kan trekken.

27 januari 2023 om 15:30

Ik zou voor Gallardo gaan, niet heel onervaren, speelde bij River erg aantrekkelijk voetbal.Of als hij interesse heeft Bielsa alleen die spreekt volgens mij geen Engels..Overige buitenlandse namen zijn onhaalbaar vermoed ik.Nederlandse namen, tja... Weet niet of daar iemand tussen zit.Volgens mij heeft Gallardo niet bij PSG gespeeld maar bij Monaco, als ik mij niet vergis.

27 januari 2023 om 15:33

Maar ik vind Tuchel totaal geen Ajax trainer. Het is natuurlijk een geweldige trainer, maar zoals een Mourinho hoef ik ook niet bij Ajax te zien. Bij Ajax is het resultaat niet het enige wat belangrijk is. De manier waarop dit resultaat behaald word is bijna net zo belangrijk. Ik weet niet of Tuchel een voetballende ploeg kan creëren.

27 januari 2023 om 16:20

dit vind ik altijd zo'n gezeik. Alsof het een probleem is als ze ver komen in de CL en kampioen worden. 5 jaar De Boer zorgde ook voor tevredenheid.

27 januari 2023 om 16:26

Dan heb je behoorlijk zitten pitten in de de Boer jaren. Er werd namelijk steen en been geklaagd over het verschrikkelijke voetbal wat er toen op de mat werd gelegd. Bij Ajax moet je winnen met mooi voetbal.

27 januari 2023 om 16:27

Ik kan mij nog heel veel ontevredenheid onder de Boer herinneren hoor. Ontzettend veel lege stoeltjes en alles. Er was destijds zeker onder de supporters kritiek op het spel. Het is nou eenmaal zo dat er bij Ajax bepaalde eisen zijn als het gaat over de manier van spelen. Dat je dit afdoet als gezeik vind ik bijzonder. Daarnaast ben ik er van overtuigd dat een club als Ajax ver kan komen door uit te blinken in een bepaalde manier van spelen. Er zijn genoeg ploegen die alles op de verdediging gooien die niet ver komen in de CL. Ploegen als Ajax, Monaco kwamen juist ver doordat ze op bepaalde vlakken hun tegenstanders overklasten.

27 januari 2023 om 18:13

Met wat voor selectie moest de Boer het toen doen?

29 januari 2023 om 14:14

Das heel lang geleden 🤣

27 januari 2023 om 15:45

Ja waarom niet? Mbappe erbij?

Slot net op de persconferentie gezien, die gaat het sowieso niet doen.

27 januari 2023 om 15:24

Als de media wat oplettender was, hadden ze dat al uit het interview met de AD van Feyenoord kunnen pikken een paar maanden geleden. Maar goed, dit eindeloos blijven herhalen genereert natuurlijk meer clicks.

(aanpassing): Oh, wat toevallig, ik zie dat in de tussentijd dat stukje erbij is geschreven

27 januari 2023 om 15:30

Tuurlijk gaat Slot op dit moment niet weg. Maar ook als hij het stiekem wel zou willen zou het niet al te snugger zijn dit kenbaar te maken. Hij gaat natuurlijk geen onrust veroorzaken. Slot kun je pas aan denken als hij ergens in het buitenland mislukt is.

27 januari 2023 om 18:19

Waarom zou Slot niet einde seizoen naar Ajax kunnen?

28 januari 2023 om 02:34

Omdat hij naar veel grotere en betere clubs kan in betere competities. Ajax is niet de droom van elk persoon op deze wereld ook al lijkt dat niet tot jou door te dringen

27 januari 2023 om 15:46

Ik heb de persconferentie ook gezien en ik heb geen idee waarop je dat nu baseert? Hij heeft er met geen woord over gesproken.

27 januari 2023 om 16:09

Als Slot het zou doen is het niet per direct maar per volgend seizoen. Hij zal nu de overstap niet maken. Ik denk alleen niet dat ze bij Ajax genoeg lef hebben om hem te vragen.

Hij heeft er overigens niets over gezegd, dus ik weet niet waar je het op baseert.

27 januari 2023 om 18:53

Waarom heeft Ajax lef nodig om Slot te vragen? Wat een onzin is dat.
Ajax kan iedere trainer gewoon vragen toch. Of ze er op in gaan is een tweede. Slot zou een prima zo niet de beste trainer voor Ajax zijn die ook nog betaalbaar is voor Ajax.

Ik zou voor bielsa gaan, ajax heeft een echte voetbalgek nodig om de magie weer terug te krijgen. Alle spelers zien eruit alsof ze er geen zin meer in hebben, en zo spelen zo ook

27 januari 2023 om 15:27

Vind het wel een tekortkoming dat de beste man geen woord Engels spreekt, weet niet of dat wel echt ok is. Qua trainer zelf zou hij denk ik prima bij ajax passen

27 januari 2023 om 23:11

Is hierboven ook al een paar keer benoemd, maar als je je in engelamd ook staande kan houden zonder engels te spreken moet dat in nederland ook wel lukken lijkt me

Proberen bij tuchel, en luis enrique. Het lijkt zeer onwaarschijnlijk maar niet geschoten is altijd mis. Naast van gaal zie ik geen nederlandse coach die capabel genoeg is om ajax te leiden. Solskjaer zou eventueel ook nog kunnen. Bielsa is attractief voetbal een garantie. Bij tuchel is tactisch voetbal een garantie bij luis enrique is voetbal vanuit balbezit een garantie en bij solskjaer is tactiekloos vibes voetbal een garantie.

27 januari 2023 om 15:34

Tuchel past niet eens bij Ajax - los van het feit dat hij werkelijk onhaalbaar is - met zijn spelopvattingen.

Luis Enrique gaat van Spanje niet naar Ajax. Verdiende volgens mij al bij Spanje meer dan hij bij Ajax zou krijgen.

Solksjaer waarom?

Bosz is ook super aanvallend net als Enrique. Waarom dan geen Bosz noemen?

Wim Jonk zou ik wel kans gunnen of een Reiziger.

Of toch miljoenen neerleggen en Slot wegtrekken.

27 januari 2023 om 15:40

Het verschil tussen luis enrique en bosz is dat luis enrique wel weet hij hoe prijzen moet pakken. Wim jonk en reiziger zijn lichtgewichten die niets bewezen hebben. Ajax moet nu gaan voor een zwaargewicht en niet weer de zelfde fout maken die ze gemaakt hebben met schreuder. Schreuder heeft nergens iets bewezen en is alleen kampioen geworden door het domme play offs systeem in belgie, ook is hij geloof ik overal ontslagen.Luis enrique en tuchel zijn waarschijnlijk onhaalbaar. Maar proberen kan zeker geen kwaad.

27 januari 2023 om 15:41

Hoeveel moet een Slot wel kosten om uit te kopen? Heb hier waarlijk geen idee van maar het zal toch geen 5 miljoen zijn of wel? Oprechte vraag

27 januari 2023 om 15:53

Slot gaat niet. Slot wil zelf niet en denk maar niet dat Feyenoord genoegen neemt met een paar miljoen.

27 januari 2023 om 15:53

Geen idee. Ik zou zowiezo niet voor slot gaan maar voor een buitenlandse zwaargewicht. De voertaal in de kleedkamer is toch al engels en met de lichtgewichten die het momenteel voor het zeggen hebben bij ajax zou het goed zijn als er een trainer staat met persoonlijkheid en de nodige ervaring

27 januari 2023 om 18:55

Ik denk dat Slot aan eind seizoen daar best voor open staat. En Ajax daar meer als een paar miljoen voor gaat betalen.

27 januari 2023 om 15:52

Solskjaer heeft het op zijn laatste seizoen na enorm goed gedaan bij United, maar hij had daar te maken met een selectie die was gemaakt om op de counter te spelen. Of hij een team ook aanvallend kan laten spelen is daarom een vraagteken en bij Ajax verwachten ze aanvallend voetbal

27 januari 2023 om 15:54



Solskjaer.......zat totaal geen lijn in dat spel en hij liet de spelers te vrij. Nooit maar dan ook nooit doen.

27 januari 2023 om 15:57

Ik vind ook dat solskjaer het goed heeft gedaan. Zou zeker geen slechte laatste keuze zijn voor ajax

27 januari 2023 om 16:01

Solskjaer werd tweede en derde met United. Als Ten Hag zoiets flikt is hij geniaal, maar als Solskjaer het doet stelt dat opeens niks voor. Zijn laatse seizoen was wel slecht natuurlijk, dus misschien dat alleen dat bij mensen is blijven hangen

Wat was gisteravond toch een heerlijk avondje. De weg naar boven kan eindelijk weer ingeslagen worden. Moet er alleen nog wel even een goede keuze gemaakt worden. Ik mag hopen dat Heitinga een tussenpaus voor 1 wedstrijd is en v.d. Sar leek gisteren te hinten op een tussenpaus van buitenaf voor de rest van komend halfjaar. Met die hint wordt mijn hoop op van Gaal heel groot. Dat zou ik ook de meest fantastische oplossing van bovenstaande namen vinden. Aan de andere kant, als je nu aan Bosz voorbij gaat dan zie ik die over een halfjaar ook niet meer komen, en dat lijkt me op dit moment eigenlijk haast de enige haalbare optie die ook na dit seizoen bij Ajax goede prestaties kan gaan combineren met het spel wat we graag zien. De andere optie die ik graag zie komen is Slot, maar ik denk niet dat die overstap kan en gaat maken. Absolute don'ts lijken mij in ieder geval Heitinga (op dit moment te weinig ervaring) , de Boer (niet weer dat eeuwige gebrei), Pochettino (vond zijn speelstijlen nou niet echt overtuigend ), Tuchel (speelstijl die totaal niet bij Ajax past).

27 januari 2023 om 15:30

In de zomer had die stap gek genoeg misschien wel gekund. Alleen nu is het onhaalbaar, hij kan zichzelf onsterfelijk maken bij Feyenoord.

27 januari 2023 om 23:34

Nou. Ik vond gisteravond geen zak aan. Had liever gewonnen van Volendam.

27 januari 2023 om 23:49

En dan nog lekker doormodderen?

Ik zou van gaal voor de rest van het seizoen doen en in de zomer opzoek naar een nieuwe trainer.

Vincent Kompany. Dat lijkt me een geschikte voor Ajax. Hij zit nu bij Burnley waar hij het goed doet. Of hij haalbaar is, weet ik niet. Verwacht het niet maar het is het proberen waard.

27 januari 2023 om 17:20

Op het 2e niveau van Engeland actief... Tuurlijk is hij wel haalbaar voor Ajax.

Typisch VZ weer met Slot, krijg je weer van die kinderachtige welles nietes verhalen, alles voor de clicks

27 januari 2023 om 15:28

Slot is geen optie, dat realiseren ze zich zelf ook wel bij Ajax.
Het zijn onze 'analisten' die gewoon wat roepen. Heerlijke baan ...

27 januari 2023 om 15:36

Slot is een droom, maar ik denk dat het overgrote deel van de Ajacieden wel weet dat het niet reëel is.

27 januari 2023 om 15:39

Nou, wat een droom.

27 januari 2023 om 15:53

Overdrijf niet zo man. Guardiola is een droom, of Enrique. Niet Zinedine Slot.

27 januari 2023 om 16:06

In vergelijking met de namen die de ronde gaan, is Slot vele malen beter. Lekker met homegrown Heitinga of onze lieve Heer Bosz opgezadeld eindigen, omdat het bestuur te zwak is om ambitieus te denken.

Guardiola of Enrique is geen droom, dat zijn illusies. Slot is de "droomkandidaat".

27 januari 2023 om 16:05

Nou ja welles of nietes. Ik vind het de enige geschikte Nederlandse trainer. Dat is zowel een compliment aan Feyenoord als aan slot.

27 januari 2023 om 17:26

Precies, zo doorzichtig allemaal. Sowieso een dramatisch lijstje trouwens. Op welke grond zou je na zo'n mislukking, uberhaupt de suggestie doen om Frank de Boer na vier mislukte avonturen buiten de A10 aan je fans te presenteren. Als het vertrouwen bij Ajax momenteel in Celsius zou worden uitgedrukt, komen in Friesland de rayonhoofden bij elkaar om een Elftstedentocht te beloven. Geen fan zou het toch pikken als De Boer nu als reddende engel wordt opgevoerd?

Daarnaast: Bielsa, Pochettino, Luis Enrique? Werkelijk VZ? Staan die te popelen om met een totaal ongebalanceerd Ajax nu naar Leeuwarden en Waalwijk af te reizen? En denk je nu werkelijk dat Ajax hun salariseisen gaat voldoen? Leuk dat er Ajax-fans bij de redactie zitten, maar laten we even normaal doen zeg. Wat een grootheidswaanzin.

Jonk en Bosz zijn nog enigszins realistisch, maar in aanwezigheid van Edwin van der Sar niet op de meest charmante manier weggekomen. En of dit Ajax, met name voor Bosz, het moment biedt om op de band wagon te springen... Maar sowieso: waarom mis ik hier bewezen vakmensen uit de Eredivisie? Waarom mag Ron Jans met zijn uitstekend geprepareerde ploeg wel bij FC Twente om de titel spelen, maar haalt iedereen de neus op zodra er een plek vrij is bij de top 3? Of Maurice Steijn, die kennelijk toevallig met een ploeg die vorig jaar nog grijs in het rechterrijtje stond ineens om de Europese plekken meedoet? Pascal Jansen? Ook niet goed genoeg om een genie als John Heitinga uit dit rijtje te concurreren?

Ik denk dat als Heitinga 'gewoon' 9 punten pakt de aankomende drie wedstrijden dat hij tot het eind van het seizoen blijft zitten en dat er dan geëvolueerd gaat worden of hij kan aanblijven of dat er een nieuwe trainer moet komen. Dat Tadic zei dat hij hoopt dat er een 'sterke persoonlijkheid' voor de groep komt te staan geeft wel enigszins aan dat Tadic niet onder de indruk is van Johnny. Maar eerlijkheidshalve: ook niemand is onder de indruk van Tadic dit seizoen en het zou wel eens zijn laatste seizoen als captain kunnen zijn.
Ik heb geen enkele andere naam voor handen dan de logische Peter Bosz die eventueel de man moet zijn die Ajax weer laat voetballen indien Heitinga niet de eerste man blijft.

Heitinga en Jonk vallen beide af. Geen ervaring als trainer op het hoogste niveau. Ajax MOET een trainer aanstellen met ervaring.
Ik mis die man die Ajax net geen kampioen wilde laten worden (perez eruit halen, toen het als een trein liep en daarna op doelsaldo geen kampioen, sukkel ) en daarna richting de Emiraten? ging. Naam kwijt
Gaal te oud
Slot. waarom zou hij. Feyenoord presteert goed, hopelijk straks in de EL ook (en veel veel minder in de competitie). Het buitenland, moet hij niet willen. Eerst een paar jaar Europees spelen met een Nederlandse club

27 januari 2023 om 15:29

Ten Cate?Scheelt drie jaar met van Gaal

27 januari 2023 om 15:34

Tx
Ow wist niet dat ten Cate zo oud was. Ik had het kunnen weten. Hij is de neef van mijn schoonzus die ook in de 60 is en hij is ouder.
Hij zag er nog behoorlijk fit uit laatst op tv.

27 januari 2023 om 15:39

Ja het hoeft ook geen belemmering te zijn hoor, Van Gaal is ook ziek natuurlijk. Dat zou een belangrijkere reden zijn om niet zo'n zware functie nu te nemen.

27 januari 2023 om 15:53

Ten Cate heeft toch gezegd niet meer te willen trainen. Waarom dan elke keer die namen noemen van mensen die niet meer willen. Bovendien is dat geweest. Willen we vooruit of willen we weer 15 jaar terug in de tijd?

Al halen ze de paus. Als ze maar van Slot afblijven.

Marcelo Gallardo van river plate zou ik wel een mooie optie vinden. Loopt volgens mij uit zijn contract en wil graag naar Europa. Heeft het bij river plate ook erg verdienstelijk gedaan met iets van 14 prijzen en leuk voetbal.

Ik zou 100% voor Peter Bosz gaan. Dat had Ajax al direct bij het vertrek van Ten Hag moeten doen. Peter Bosz heeft het goed gedaan bij Ajax. Zijn vertrek kwam door persoonlijke wrijving met personen die nu niet meer bij Ajax werkzaam zijn. Bosz kent Ajax, is representatief en spreekt zijn talen wat in een internationale selectie van belang is.

27 januari 2023 om 15:51

vd Sar zit er nog

Ik zou voor Clarence Seedorf gaan. Deed het bij Milan niet slecht, terwijl die club één puinhoop was. Deportivo was gewoon een verkeerde keuze, die vochten tegen degradatie, en dat is niet het type voetbal waar zijn kwaliteiten liggen.
Als hij ook nog met deze opstelling gaat het spelen gaat kampioenschap binnen gehengeld worden!

Rulli
Rensch
Timber
Bassey
Wijndal
Berghuis
Alvarez
Kudus
Conceicao
Brobbey
Bergwijn

Pep of Nagelsmann, maar dat zit er helaas niet in. Tuchel of Rijkaard zou ook leuk zijn.

27 januari 2023 om 15:54

Rijkaard is allang gestopt

Hoewel de kans extreem klein is, zou ik het geweldig vinden als Ajax Louis van Gaal zover krijgt om het seizoen af te maken in Amsterdam. Dat is iemand die met zijn kennis, ervaring en autoriteit heel snel voor een ommekeer kan zorgen bij dit Ajax. En dat dat dan wellicht met een 1-5-3-2 opstelling moet is maar zo. In de zomer zou ik dan (oren dicht, Feyenoorders) alsnog proberen om Arne Slot te verleiden tot een overstap. Ajax heeft de laatste jaren flink geinvesteerd in spelers en moet dat nu ook doen in een goede trainer, dus het moet wat mij betreft op een nette manier gaan, met een gepaste (lees: royale) vergoeding voor Feyenoord.

Waarom geen Klinsmann ? Heeft bij het Duitse elftal laten zien dat hij goed voetbal kan spelen en met de Duitse mentaliteit komt het conditionele ook wel goed

27 januari 2023 om 15:37

Omdat Sar gisterenavond liet doorschemeren dat hij voor een Nederlandse trainer zou gaan..😕

Klinkt misschien raar maar ik vond Fred grim een coach die met namen rkc erg goed liet voetballen. Een trainer met een plan teminste dat had die daar.

27 januari 2023 om 16:31

Eens, Grim deed het heel leuk met RKC. Misschien samen met Heitinga, of Maduro zie ik ook wel zitten.

27 januari 2023 om 16:41

Ik weet niet over die 2 hebben allebei weinig nog gepresteerd als trainer. Maar naast een grim zou kunnen. Maar als ik zo lees ben ik de enige die grim ziet zitten haha

Gallardo zou mooi zijn die wil graag aan de slag in Europa, Tuchel zou een stunt zijn dan kan hij het plezier in het spelletje misschien weer terug krijgen, Poch ben ik geen fan van, Kompany is iemand om in de gaten te houden want hij doet wel iets bijzonders bij Burnley. Hjulmand of Thomas Frank zou ook mooi zijn.

Slot komt niet en Bosz ook niet vanwege vd Sar, voor de rest is er niks qua NL trainers.

Slot zou voor de lange termijn de beste keuze zijn. Het is echter de vraag of dat realistisch is. Op korte termijn vind ik van Gaal een goede keuze. Het is de vraag in hoeverre hij nog een club wil trainen (is toch wel tijdrovend) maar dat ik wel iemand die autoritair is en waarbij spelers accepteren dat ze wissel komen te staan. Want ondanks dat ik niet overtuigd ben van de selectie van Ajax (onsamenhangend) moet je wel spelers teleurstellen.

Sorry, maar dat lijstje met buitenlandse trainers is totaal onhaalbaar. Nogal buiten bereik en niet heel realistisch opgesteld

27 januari 2023 om 15:50

Normaal gesproken wel ja maar ook in het buitenland heeft Ajax weer indruk gemaakt he onder Ten Hag. Ik zie zo iemand daar nog wel in stappen. Alleen zal ajax dat zelf nooit doen. Die denken met types als Heitinga de oorlog te kunnen winnen. We zijn weer terug in 2011 zo voelt het.

27 januari 2023 om 15:55

Ben er bang voor. Wel een prestatie om de hele naam Ajax binnen een maand of 8 te grabbel te gooien

Ik zou het heel verfrissend vinden als Ajax eens probeert voor een buitenlandse coach te gaan in plaats van de gekende namen. Natuurlijk gaat Slot nu niet naar Ajax, Europese finale met Feyenoord en als ie daar dit seizoen de titel bij doet lijkt me de kans erg groot dat hij in de zomer de route van Ten Hag zal volgen naar een mooie buitenlandse club. Marcello Gallardo is mijn persoonlijke favoriet met als nummer 2 Luis Enrique. De coach van Denemarken lijkt me als 3e ook een hele prettige coach, deze 3 zullen in ieder geval proberen op termijn Ajax weer zijn gezicht terug te geven op een herkenbare manier van voetballen.

Begin maar eens in het buitenland. Bielsa, Enrique of Gallardo. 3 waanzinnige opties waarmee je ambitie zou tonen. Dan kun je omlaag werken met Hjulmand of Knutsen en in hetzelfde rijtje zou ik Bosz zetten. Niet mijn eerste keuze, alsnog blij als ie komt. Zoals het hoort.

Ik heb het gevoel dat ze een interim willen, en daarom ook geen aankopen meer willen doen. Dus denk dat het Frank de Boer wordt, waar ik niet heel warm van word..

27 januari 2023 om 15:48

Ajax gaat 100% eerder Heitinga laten blijven dan die goede buitenlandse opties pakken. En ja Frank de Boer....ik zie het die droeftoeters nog doen ook. Dat zou voor mij betekenen dat ik wat meer vrije tijd heb in het weekend. Ik ga niet weer wekelijks in slaap vallen bij mister tikkie terug tikkie breed en 800 keer tikkie keeper en als het ff kan in een tempo wat mijn schildpad nog traag vindt.

27 januari 2023 om 16:23

Meer vrije tijd? Je kijkt toch al per definitie voetbal in je vrije tijd. Niemand dwingt je om te kijken hoor. Wat een gloryhunter zeg.

Het is misschien een heel gek idee hoor, maar wat vinden we van Dick Lukkien? Die heeft van een middenmotor uit de kkd die nog nooit eredivisie heeft gespeeld een team gemaakt dat regelmatig de eredivisie haalt met goed voetbal. Hij heeft het natuurlijk nooit bij een top team laten zien, maar ik vind het ergens wel een interessante optie. Misschien dat hij eerst een ploeg als Vitesse of Utrecht eens moet coachen voordat hij bij ons in beeld komt, maar ik zou hem zeker in de gaten houden als Ajax zijnde.

Slot is by far de beste optie. Je deelt een gigantische steek uit naar de koploper, en je haalt de beste (Nederlandse) trainer van de Eredivisie weg bij je aartsrivaal, beter kan bijna niet. Dus ja ik zou vooral eerst daar polsen.

27 januari 2023 om 22:06

stnka33: Daar ben ik het helemaal mee eens!
Gaat het niet direct omdat Slot niet halverwege het seizoen weg zal gaan( Wat hij bij AZ overigens wel deed)
Dan einde seizoen Slot halen en Heitinga tot eind seizoen laten zitten met een ervaren assistent, of adviseur boven of naast hem.

29 januari 2023 om 01:06

Hahaha klinkt allemaal eerlijk gezegd eerder wanhopig als je dan ook nog eens vergeet dat 3 trainers al voor deze functie hebben bedankt! Arrogantie ten top, koekoek!

Hoe vaak moet van Gaal nog aangeven dat hij geen clubs meer gaat doen. Zelfs bestuurlijk wilde hij niet naar Amsterdam zei hij pasgeleden nog. Laat dat dan ook eens rusten

1. Slot. 2. Gallardo. 3. Van Gaal.

Dat überhaupt mensen als De Boer, Jonk of Heitinga worden genoemd, is een regelrechte aanfluiting. Dit zijn trainers zonder ideeën, die het nergens hebben laten zien (behalve Frank - maar daar werd ik als Ajacied ook niet blij van).

27 januari 2023 om 17:06

Het schijnt toch Heitinga als interim te worden. Wat vind je daarvan?

Ik had niet anders verwacht onder de fantasieloze Van der Sar. Hij was het tenslotte die ook met Schreuder kwam.

27 januari 2023 om 20:59

Ik vind dat een rampzalige keuze. Totaal fantasieloos. Hoop dat het tijdelijk is. Met Heitinga worden we niet kampioen.

Vrij wonderlijk dat Pascal Jansen niet genoemd wordt. Misschien maar beter ook want dat zou de gedoodverfde opvolger van Slot zijn mocht deze vertrekken (naar het buitenland).

27 januari 2023 om 15:56

Jansen hoef ik echt niet te zien bij feyenoord hoor

Interessant rijtje namen.

V Gaal is niet realitstisch, die zal nu lekker willen golfen.

Bosz zou kunnen, kent de club. Kan er iig weer wat voetbal in krijgen, ook al zal je misschien niet gelijk de ED winnen dit seizoen.

Tuchel en Pochetino lijkt me qua trainers-salaris haast onhaalbaar.

Gallardo zou nog mogelijk zijn, Ajax kan denk ik meer betalen dan Argentijnse topclubs.

Heitinga wordt volgens het AD vandaag nog aangesteld als Interim manager. Het schijnt dat het nog onduidelijk is of het voor een paar wedstrijden is en Ajax dit seizoen nog een nieuwe trainer aanstelt of dat Heitinga dit seizoen zal afmaken en er pas in de zomer een nieuwe coach zal komen.

Volgens het artikel staat Jonk bovenaan het lijstje van vd Sar. Maar dat is een foutje gezien de rare formulering. Ik zou erg voor Jonk zijn.

Marcelo Bielsa. Erkent liefhebber van de club en zijn principes en speelwijze. Daarnaast een echte Cruijff-adept, waarover hij zich meermaals heeft uitgelaten. De beste man wil ook met al zijn clubs oefenen tegen Ajax en kent de club dus ook beter dan menigeen denkt. Heeft in het verleden aangegeven graag ooit voor de club te willen werken, waardoor een 'Premierleage-salaris' ook geen must zal zijn.Een echt voetbalbeest die zowel het aanvallende Ajax-voetbal als de 'grinta' die de club de afgelopen jaren dat beetje extra bracht met zich meebrengt. Dat er een taalbarrière is mag geen onoverbrugbare horde zijn; met een twee- of drietalige assistent aan zijn zij moet dat goed komen. Mannen als Henk ten Cate, Jordi Cruijff (niet waarschijnlijk gezien zijn positie), Gabri, Raffael van der Vaart, Edgar Davids of Clerence Seedorf zijn daar bijvoorbeeld allen (zeer) geschikt voor met allen ook een sterke link met Ajax.

27 januari 2023 om 16:13

Kluivert misschien ook nog een optie

Alles behalve Heitinga. Misschien Maduro?

Marcelo Gallardo zou by far de beste coach zijn, als is het maar de vraag of hij naar ajax zou willen. Echt een tactisch geweldige coach die mijn team River Plate naar ongelofelijke successen heeft geleid

Als je Van Gaal kan halen dan hoef je er toch niet over na te denken? De beste coach ooit! Alleen denk ik niet dat Van Gaal terug wil naar Ajax. Dat heeft hij zelf gezegd bij College Tour een keer dus ja. Maar mocht hij zich bedenken dan is dat een No brainer.

Waarom nu overhaast een dure trainer aanstellen , laat Heitinga met Reiziger het seizoen maar afmaken misschien Bogarde er nog bij .
En aan het einde van het seizoen evalueren en kijken wat de opties zijn .

Als Bosz trainer wordt zit je weer met samengeknepen billen als de tegenstander aanvalt. Verdedigend is zijn tactiek zo lek als een mandje.

Kun je Slot halen, altijd doen!!
Nederlands, Ajax voetbal en gewoon rustig en nuchter....

Frank de Boer zou ik alleen halen voor een half jaar, met optie op....
In tegenstelling tot anderen zie ik in hem nog altijd die potentie. En we roepen altijd wat hij mis heeft gedaan, maar we roepen niet dat hij wel Ajax compleet uit de slop trok en 4x kampioen maakte.

Van Gaal zou ik niet 1 2 3 doen.
Die gaat zich overal mee bemoeien, wat niet altijd verkeerd hoeft te betekenen, maar hij is iemand voor een korte termijn

Jonk, zou ik in deze periode niet inzetten. Ik wil hem eerst eens zien bij een club als Twente, Utrecht etc.

Heitinga, tja het kan een Frank de Boer zijn die stevig genoeg staat en een club kan laten geloven. Maar goed, daar heb ik de kijk niet op.

Wat betreft pochetino zou het mooi zijn als Campos ook zou komen als TD, maar die zit nu bij Psg

Maar ik zou Luis Enrique weleens willen zien.

Hoofdcoach Enrique
Assistent Henk Ten Cate
Assistent Michael Reiziger
Veltrainer Winston Bogarde (zeer gewenst bij de spelers)
Technisch directeur: Max Huiberts, Maxwell, Leonardo, Michael Edwards, maar in iedergeval een zwaargewicht

Slot? sinds wanneer is die opeens vrij.

27 januari 2023 om 16:20

Niet dat ik geloof dat Slot de overstap gaat maken hoor maar sinds wanneer moet een trainer vrij zijn om een overstap te maken? Ik zeg maar even wat hoor maar stel Ajax zou zo achterlijk zijn en wel bereid wezen om laten we zeggen 10 miljoen aan Feyenoord te betalen om zijn contract af te kopen? Maar goed, Slot zal niet naar Ajax gaan maar eerder na dit seizoen een stap naar het buitenland zetten verwacht ik.

Absoluut geen fan van een buitenlandse trainer. Lekker kijken wat ze in huis hebben en misschien een paar deuren verder. Maar geen miljoenen betalen voor een buitenlandse passant. Iedere trainer die deze groep wél weet te motiveren door de poppetjes vertrouwen te geven en op de juiste plek te zetten, had gewoon top 3 of bovenaan gestaan met dit Ajax. Heitinga prima, Reiziger prima, Jonk, Grim.. een oud voetballer met een Ajax verleden zie ik graag.

Zou Gallardo graag in Europa aan het werk zien! Had in het verleden gehoopt dat 'ie bij Barca aan de slag ging na Valverde en Koeman. Denk dat hij best bij Ajax zou passen ook!

Slot zou je over een paar jaar kunnen proberen maar nu nog niet. Al is Slot wel iemand gebleken die zomaar een club uit het niets verlaat. Heeft AZ echt hard genaaid door niet te zeggen dat hij met Feyenoord in gesprek was om vervolgens het hele scoutingslijstje van AZ bij Feyenoord op de halen (die op dat moment geen scouting hadden).

28 januari 2023 om 13:36

Zoveel onzin en dat in 1 reactie. Wat een niveau zeg

29 januari 2023 om 01:14

Ik vraag me echt af hoe jij aan jouw onzin komt, want Slot is juist bij AZ op staande voet ontslagen omdat hij juist vertelde dat hij een gesprek met Feyenoord was aangegaan. Alle informatie is gewoon online te vinden hoor in plaats dat je jezelf zo voor paal zet. Dan zeggen dat Feyenoord geen scouting had terwijl ze de mensen die eerder op die positie zaten allemaal hebben ontslagen en vervangen dankzij Arnesen. Neem nog maar een paar glaasjes man man man!

29 januari 2023 om 06:13

Richt jij je nou maar op Barcelona, want je slaat een wartaal uit, ongekend. Gelukkig al weerlegd door MrTica. Lees jezelf wat beter in voordat je hier in je toetsenbord kruipt.

Zolang Edwin van der Sar het voor zeggen heeft in Amsterdam zou ik geen (hoge) verwachtingen hebben over de opvolging. Deze gedachte sterkt alleen maar wanneer je leest dat zij Jaap Stam hebben benaderd voor een rol.

Slot zou echt met afstand de beste keuze zijn, maar die gaat nooit naar Ajax.

Luis Enrique of Pochettino lijk me wel tof. Eens wat anders dan de bekende Nederlandse trainers. Als het dan toch een Nederlander wordt, laat het dan aub Henk ten Cate zijn. Wat onze kleine Wes al eens zei, je moet met de spelers kunnen omgaan. Laat onze Henk dat nou net kunnen.

Handen af van onze Slot anders steek ik persoonlijk die hele Arena in de fik. Puf puf weg snelkookpan ðŸ˜.

Waarom niet een Steven Gerrard als de voertaal Engels is? Toch een vrij grote naam binnen het voetbal, als speler zijnde en heeft zijn laatste seizoen bij Rangers 32 potten gewonnen en 6 maal gelijk gespeeld. Met 102 punten kampioen geworden en hebben het in Europa ook aardig gedaan destijds. Bij aston villa een stuk minder, maar logisch dat je moet omschakelen wanneer je van een kampioenskandidaat in een zwakkere competitie, naar een middenmotor gaat binnen een sterke competitie. Is bij Rangers gewend om mee te strijden voor het kampioenschap met een van de sterkste selecties in de competities. Precies zoals bij Ajax dus. Heeft niet superveel ervaring dus verwacht ook niet dat die enorm veel salaris zal vragen. Las laatst ergens 4 miljoen waardoor Brugge afhaakte, als ik het goed herinner.

Wil.men hier in dit stukje zeggen dat Jonk hoog op het lijstje staat van van der Sar , of is het weer eens slordig geschreven , zo als wel.vaker ?

Wil.men hier in dit stukje zeggen dat Jonk hoog op het lijstje staat van van der Sar , of is het weer eens slordig geschreven , zo als wel.vaker ?

Pak eens een trainer die niet al bij een club zit man ! SLOT zit goed waar die zit !!!! 020 gaat maar lekker elders zoeken!!!

27 januari 2023 om 17:59

Zeg toch gewoon Ajax man. Dat gedoe met die netnummers.

Ze vergeten die van AZ.....die doet het toch uitstekend en typisch Ajax stijl....lekker goedkoop..heeft het toch goed voor elkaar daar.

Leuk rijtje. Ik vind Luis Enrique en Pochettino wel interessante opties.

Mis alleen Sjaak Swart op de lijst

Geef Gallardo de kans. Why not? Kan van een talent een kanon maken, dit bewees die bij River.

Zal zo'n beetje de enige zijn, maar ik hoop echt op FdB. Hij heeft met een veel mindere selectie ajax 4x kampioen gemaakt. Heitinga, Bogarde, Reiziger en Witschge als assistenten

Bosz of Bielsa. Enige beschikbare coaches die Ajax kunnen laten spelen zoals het hoort. Nadeel van Bielsa is een taalbarrière en een gebrek aan voorbereidingstijd. Daarom zou ik voor Bosz gaan. Kamikaze geen prijzen blabla. Bosz had 23 tegendoelpunten, das 3 meer dan wat we nu hebben. En met het puntenaantal wat Bosz haalde zouden we ook gewoon 1ste staan. Hoop dat van der Sar mans genoeg is om het verleden op zij te zetten en de juiste keuze te maken.

Ron Jans of Pascal Jansen lijken mij ook geschikte opvolgers. Hebben meermaals bewezen met een relatief mindere selectie hoge ogen te gooien. Weliswaar geen Ajax achtergrond, maar schijnen uitstekend om te kunnen gaan met nieuw aanstormend talent. Ook het neerzetten van een zo goed mogelijk team ipv een zo goed mogelijk individu is hun niet onbekend.

Gewoon Dick Lukkien halen,no nonsense en krijgt dit Ajax wel aan de gang.

Ik zou voor Heitinga gaan. Met jong Ajax op een 15de plek met doelsaldo -3. Lijkt mij een prima plek voor Ajax1, rechter rijtje “inderdaadâ€

Vind het een beetje respectloos, de manier waarop er gesproken wordt over Slot. Alsof hij Feyenoord wel wil verlaten voor Ajax. Ik geloof er helemaal niks van.

29 januari 2023 om 02:24

Geld...wat verdient ie bij Fnrd? 6 ton denk ik...vr 2 mio vertrekt ook Slot

Slot gaat ‘m niet worden. Mijn gevoel zegt dat Ajax voor een buitenlandse trainer gaat. Wellicht Marcelo Bielsa.

Ik denk dat Heitinga blijft als jij zondag wint. Er is geen visie bij Ajax. Ik voorspelde voor de winter al dat Heitinga het over zal nemen. Ook dit wordt kansloos met deze spelers. Van de Sar moet vertrekken, dat is de enige optie

27 januari 2023 om 23:35

Slot heeft nog nergens bewezen hoe hij met grote spelers omgaat, dus we kunnen nu wel roepen dat hij de droomkandidaat is, maar waarop gebaseerd?

28 januari 2023 om 23:51

Op zijn werk bij AZ en Feijenoord. Als je dat van Schreuder daar tegenover zet bij vorige werkgevers had je hem dus nooit moeten nemen. Gewoon een beetje opletten.

29 januari 2023 om 05:55

Toornstra zei onlangs in een interview dat Slot voor hem zijn beste trainer is geweest in zijn hele loopbaan. En hij heeft er een hoop gehad, waaronder Koeman, Rutten en Gio. Allen trainers waar spelers mee weglopen. Dus ik geloof dat Arne prima met grote spelers overweg kan.

29 januari 2023 om 02:23

Wint tegen - 5 mio begroting- Excelsior met 3000 toeschouwers...man je legt de lat laag

Is Rafael vd Vaart toch te vroeg verhuisd naar Roemenië.

29 januari 2023 om 02:22

Heeft A'dam geen handbalclub? Raffie schijnt nogal gek te zijn op grootbek Efastanina of zo iets, blonde handbalster

Ik las hier laatst dat iemand Bielsa voorstelde en eigenlijk is dat helemaal niet zo’n gek idee. Speelt herkenbaar aanvallend voetbal en past wel bij Ajax denk ik.

Donder nou een keer op met de naam Slot in de media te laten vallen!
Arne zit bij Feyenoord met een meerjarig contract! Is met een project bezig en doet het buitengewoon!

Jonk had geen onenigheid met Cruijff, maar met de leden van het technisch hart omtrent overbodige aankopen Sinkgraven en Gudelj!

Voorlopig gaat Heitinga het roer overnemen en vind dat ook een terechte keuze omdat hij als speler, als trainen alle jeugdelftallen heeft doorlopen en kent de Ajaxcultuur als geen ander. Ik hoop dat Bogarde weer terug komt en dat Maduro de opengevallen plek van jAjax gaat invullen + een ervaren assistent naast Heitinga.

Slot moeten ze Zeker nier nemen
Dat geeft alleen maar meer ellende bij wedstrijden onderling
Bergwijn heeft al ervaren hoe Feijenoord superets zijn/reageren
Dat is geen zwichten, maar gewoon veel ellende voorkomen
Er zijn genoeg gelijkwaardige kandidaten

Slot moeten ze Zeker nier nemen
Dat geeft alleen maar meer ellende bij wedstrijden onderling
Bergwijn heeft al ervaren hoe Feijenoord superets zijn/reageren
Dat is geen zwichten, maar gewoon veel ellende voorkomen
Er zijn genoeg gelijkwaardige kandidaten

28 januari 2023 om 23:50

Juist wel nemen. Maar alleen wanneer hij dat zelf wil. Zeker niet zwichten voor geweld. Dan is het eind zoek. Supporters moeten maar eens leren begrijpen dat zowel spelers als trainer(s) weggekocht kunnen worden. En hoe lager je in de piramide staat, hoe groter de kans dat ze bij jou komen buurten.

29 januari 2023 om 05:51

En Ajax staat boven Feyenoord in jouw piramide? Haha, de arrogantie ook. Ongekend. Het is een grote bende bij Ajax in de directie. Vd Sar maakt er een potje van. Overmars was echt de succesfactor.

29 januari 2023 om 10:55

Ik ga niet meedoen met jouw vergelijking, maar Ajax staat financieel nu nog boven Feijenoord. En wanneer dat andersom is snap ik dat Feijenoord komt shoppen bij Ajax. Dat was destijds toen PSV alle toppers direct of indirect bij Ajax weghaalde. Of je dat nou mooi vindt of niet, zo werkte het, en zo werkt het nu nog. Dus zou Ajax Slot een dubbel salaris aanbieden van wat hij verdient, met meer mogelijkheden om te investeren, kan hij de afweging maken om de stap te nemen. En dat is wat ik bedoel met hoger in de piramide. Als je dan doorredeneert is Ajax de winkel waar de kapitaalkrachtige clubs binnen Europa komen shoppen. En om jou niet te kort te doen: ook bij Feijenoord!;-))))

Slot nemen komende zomer wanneer hij daar voor open staat. Dit seizoen met Heitinga/grim afmaken. Is toch al bijna verloren. TD en AD aanstellen. Huntelaar nog een keer stage laten lopen. Dus van der Sar en Hamstra naar de uitgang. Dan komt alles wel weer goed.

aub Van Gaal haha, Dat zou echt lachen zijn

Ik zeg het nog maar eens, maar Thomas Frank van Brentford zou echt een topper zijn.

Ik zou Fnrd snel zeg 4 miljoen geven en Slot deze week aantrekken!!
Aantrekkelijk spel en geld is gn bezwaar. Wel zal ie met n stuntel als baas ( Sar) moeten kunnen opschieten...

29 januari 2023 om 05:49

Haha de arrogantie in Amsterdam kent geen grenzen. Voel eens even aan je voorhoofd met je 4 miljoen. Daarbij; Feyenoord is al de top van Nederland. Dit seizoen moet de bekroning worden met een kampioenschap en volgend seizoen CL voetbal. Het is pas het tweede seizoen van Slot en ook volgend jaar zijn de financiële mogelijkheden nog groter. Met een hele jonge selectie die nu al zo presteert is het potentieel gigantisch. Slot gaat op zijn jonge leeftijd dit niet vergooien voor een stap in een slangenkuil waar het vanaf de directie een grote bende is. Bij Feyenoord wordt hij op handen gedragen en zijn alle randvoorwaarden aanwezig om te kunnen leveren. Frank de Boer, Seedorf, Bosz, Jonk, Stam, Heitinga, Pascal Jansen, Jans; genoeg andere opties voor Ajax

Misschien een gekke naam: Ron Jans?

Ik zou Ron Jans wel n keer bij Ajax, PSV of Feyenoord willen zien. Doet het bijna overal goed, maar die kans heeft hij nooit gekregen. Bij Ajax zou het nu mogelijk zijn. Clubs die hij tot nu toe getraind heeft zijn toch net geen absolute top (v/d eredivisie) Maar ik denk wel dat hij het zou kunnen

Frank Rijkaard met Henk ten Cate lijkt mij een leuke combinatie. Die deden het samen ook aardig bij Barcelona.

Gewoon Slot halen. 2 vliegen in een klap.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren