Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Feyenoord en Ajax blijven in evenwicht na kopdoelpunt van Davy Klaassen

Laatste update:

Feyenoord is er zondag in De Klassieker niet in geslaagd om Ajax op acht punten te zetten. De koploper kwam voor rust nog wel op voorsprong na balverlies van Steven Berghuis en een schitterend afstandsschot van Igor Paixão. Ajax kwam twintig minuten voor tijd op 1-1 dankzij een kopdoelpunt van Davy Klaassen, die de treffer ondanks een aanraking van Mats Wieffer op zijn naam krijgt. Een winnaar kwam er in de slotfase niet meer in de sfeervolle Kuip, waardoor Ajax als nummer vijf op vijf punten blijft staan van Feyenoord.

Alfred Schreuder durfde het dus aan met Berghuis, die hard werd uitgefloten bij zijn entree in De Kuip. Verder stonden bij beide ploegen de vertrouwde namen aan de aftrap. Feyenoord begon met de nodige agressie aan het topduel en Ajax had enkele overtredingen nodig om het gevaar van de thuisploeg te beteugelen. Jurriën Timber tikte de bal zelfs bijna in eigen doel na ruim een kwartier spelen en de verdediger was halverwege de eerste helft de aanstichter van een opstootje na een overtreding op Alireza Jahanbakhsh. Timber ging enigszins theatraal naar de grond bij de ruzie, maar kreeg desondanks geel van Serdar Gözübüyük, evenals Jahanbakhsh.

Ajax meldde zich na bijna een halfuur voor het eerst voor het doel van Justin Bijlow: een voorzet van Calvin Bassey kwam terecht bij Mohammed Kudus, die naast kopte. De bon werd gebroken na 34 minuten spelen. Berghuis faalde met een pass op Jorge Sánchez, waarna de bal uiteindelijk terechtkwam bij Paixão. De buitenspeler trok naar binnen en liet Gerónimo Rulli kansloos met een fabelachtige knal in de rechterhoek: 1-0. Teleurstelling uiteraard bij Berghuis en dolle vreugde bij alles en iedereen van Feyenoord. In de resterende minuten tot de rust kreeg Wieffer geen penalty na een schwalbe en kon Francisco Conceição niet afronden van dichtbij nadat Bijlow al uit positie was geraakt. Het bleek later buitenspel te zijn voor de vleugelaanvaller.

Diezelfde Conceição werd in de rust vervangen door Steven Bergwijn, die zich al snel liet zien met een schot dat over het doel vloog. Ajax leek wat sterker te worden in de eerste fase na rust, al leverde dat geen grote kansen op. Twintig minuten voor tijd was daar eindelijk die grote kans voor de bezoekers, met Kudus die op Bijlow afstormde. De bal ging voorbij de doelman, maar net voor de doellijn bracht de alerte Quilindschy Hartman redding voor Feyenoord. De 1-1 viel een minuut later alsnog. Een halve omhaal in de zestien kwam bij de tweede paal terecht bij Klaassen, die de bal vanaf de tweede paal weer voor het doel kopte en tot zijn grote geluk zag hoe Wieffer een eigen doelpunt maakte. Officieel krijgt Klaassen de treffer op zijn naam.

In de fase na de gelijkmaker bracht Slot Santiago Giménez en Javairô Dilrosun binnen de lijnen. Bij Ajax werd de uitgefloten Berghuis vervangen door Brian Brobbey. De ingevallen Javairô Dilrosun kreeg het al snel aan de stok met Bassey en even later was het opnieuw raak toen Wieffer Kenneth Taylor van achteren neerhaalde. Het leverde de Feyenoorder geel op, terwijl ook Klaassen op de ban werd geslingerd door Gözübüyük vanwege het opstootje. Het totaal kwam hierdoor op acht gele kaarten te staan in De Klassieker. Oussama Idrissi en Quinten Timber verschenen in de slotminuten ook nog op het veld in Rotterdam-Zuid. Jurriën Timber leek nog te moeten worden gewisseld toen hij op de grond ging zitten en Schreuder dacht al aan een wissel, maar die bleek uiteindelijk niet nodig te zijn.

Giménez leek in de slotminuut matchwinner te worden toen hij na een sprintduel in de zestien opdook en na goed kapwerk in kansrijke positie kwam. Het schot was echter niet goed genoeg om de alerte Rulli te verschalken. In de tegenaanval werd Brobbey net buiten de zestien gestuit door Hartman op het moment dat de aanvaller de zestien van Feyenoord in wilde sprinten. Het bleef spannend, ook in de vijf minuten aan blessuretijd. Een winnaar kwam er uiteindelijk niet in deze editie van de enige echte Klassieker van Nederland.

Nr.TeamMWGV+/-Pnt
1PSV3026317881
2Feyenoord3022625472
3FC Twente3119662863
4AZ3016772455
5Ajax3113108749
6NEC30121171547
7FC Utrecht301299245
8Go Ahead Eagles3011910542
9Sparta Rotterdam3011712240
10sc Heerenveen3010614-636
11Fortuna Sittard309813-1835
12Almere City FC3171212-2033
13PEC Zwolle308814-1832
14Heracles Almelo309516-2232
15Excelsior3151115-2026
16RKC Waalwijk306618-2124
17FC Volendam304719-4419
18Vitesse304521-46-1

Zie jij Feyenoord kampioen worden?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat is dit voor titel? De echte Ajacied baalt op zoveel vlakken. Allereerste een ogenschijnlijke pengel, maar door gebrek aan herhaling kan ik dat niet met zekerheid zeggen. Maar verder ellende, deze wedstrijd kent alleen maar verliezers. Ajax kon een verliespartij goed gebruiken om de waardeloze mol er uit te krijgen en winnen om aansluiting te krijgen voor een eventueel kampioen van de armoede. Want als dit Feyenoord kampioen moet worden dan is het echt verschrikkelijk gesteld met het Nederlands voetbal. Wat speelden die weer waardeloos in de Klassieker, in eigen stadion, tegen het slechtste Ajax in decennia. Ik had hoge verwachtingen van dat geweldige druk wat ze zouden zetten, van de mooie kansen die ze zouden creã«ren. Anti-climax. Laat AZ maar kampioen worden.

22 januari 2023 om 16:34

Dezelfde bla bla van de minst objectieve persoon die er is. Ga heen met je pingel.

22 januari 2023 om 16:34

feyenoord zou het wel eventjes winnen toch? ben bang dat schreuder nog even aanblijft.

22 januari 2023 om 16:35

Geen enkele Feyenoorder denkt ooit dat we eventjes winnen van Ajax. Ik weet niet hoe je daar bij komt.

22 januari 2023 om 16:35

Meest slechte uitslag voor Ajax. Nu blijft schreuder zitten maar blijft Feyenoord vier bovenaan.

22 januari 2023 om 16:35

Haha inderdaad. Wat een boos jongetje. Het zit een keertje tegen in Amsterdam en dit is het resultaat

22 januari 2023 om 16:35

Ik heb gisteren een penalty gegeven zien worden nadat de bal al weg was. Nu werd de bal amper gespeeld.

22 januari 2023 om 16:37

De bal amper spelen is op een erg creatieve manier toegeven dat de bal gespeeld werd myvision.

22 januari 2023 om 16:37

Speelde gewoon de bal hoor

22 januari 2023 om 16:38

@Feye-88 toch zegt hij nu niets raars toch? Ajax is echt bagger en Feyenoord was alleen niet veel beter en dat thuis met alle vertrouwen. 2e helft was Ajax in veel fase zelfs beter en dat terwijl ze nog steeds bagger speelde. Kampioen van de armoede klopt nog meer dan onder De Boer ongeacht woensdag wordt. Dat kun je nuntius bijna al stellen.

Ajax heeft hier 0 aan want Schreuder blijft en Feyenoord is denk ik wel blij want ze blijven 5 punt voor ondanks het hele matige spel.

22 januari 2023 om 16:38

Ik weet niet eens waarop hij doelt met penal?

22 januari 2023 om 16:39

Wie nog niet inziet dat Kokcu een bijzondere speler is, kan opgegeven worden. Wat een drive, wat een inzicht...

22 januari 2023 om 16:39

Zet he bril eens af en kijk dan de wedstrijd eens terug. Feyenoord mocht blij zijn hadden ook zo gewoon 3 rode kaarten kunnen hebben.

22 januari 2023 om 16:40

Nou heb zat arrogante uitspraken gelezen van Feyenoorders hier. Hoe slecht Ajax ook is. De klassieker is indd never easy daarnaast was Feyenoord zelf ook slecht. Eerste helft Feyenoord minst slechte tweede helft Ajax minst slechte. Verdiend gelijkspel

22 januari 2023 om 16:41

@myvision en om deze reactie zal Feyenoord altijd een mooiere club blijven dan Ajax. Supporten doe je in goede tijden en in slechte tijden.

22 januari 2023 om 16:42

Gek genoeg had ik dat ook , als Ajax wint top maar bij verlies Schreuder naar uwv, win/ win maar gelijkspel is van alles niks

22 januari 2023 om 16:43

Prima @feyepool. Ik heb een bepaalde ondergrens, anders had ik jouw club misschien wel gesupport.

22 januari 2023 om 16:44

Lee112, die opmerkingen kwamen vooral van Ajax fans en andere supporters. De meeste Feyenoorders zeiden dat dit een wedstrijd opzich was en altijd lastig.

22 januari 2023 om 16:44

Ik vond het ern terechte uitslag? 1e helft Feyenoord iets beter(met name aan de bal, verder ook weinig tot geen kans gecreëerd) 2e helft was Ajax iets beter zonder ook veel te creëren
Dus ook ik snap de titel niet, zeker gezien het geen eigen doelpunt was hoor ik nu.( Ik vind overigens van wel)

22 januari 2023 om 16:45

Ajax wederom punten verloren helaas.
De kritische Ajacied ziet dat Ajax nu 5 punten uit 6 wedstrijden heeft behaald. Schandalig gewoon. Sparta staat met een budget van 11 miljoen slechts 2 punten achter op Ajax.

Schreuder gaat 1-1 weer gebruiken als 'we speelde prima. Ik heb positieve energie gezien'. Laten wij hopen dat Van der Sar nu wakker is en hem vandaag nog ontslaat.

Over de wedstrijd zelf; Feyenoord was over het algemeen de betere. Zeker de eerste 65 minuten. Kansen over een weer, waarbij die van Kudus de grootste was.

Scheids vond ik discutabel. Dat moment met Brobbey is meer dan alleen de bal aaien. Hij floot eerder voor minder. Verder vond ik Bergwijn goed invallen en was in mijn ogen Alvarez de beste speler bij Ajax.

22 januari 2023 om 16:46

@myvision
Je wordt nu wel heel treurig. Feyenoord is een prachtige club. Ajax ook.

Ga nou niet zo doen man. Je zakt wel heel diep weg

22 januari 2023 om 16:47

Gefeliciteerd Ajacieden. Een punt meenemen uit de Kuip is een geweldige prestatie. Wanprestatie van Feyenoord om van de lamme en de blinde niet te winnen.

22 januari 2023 om 16:50

Fan ben je in goede en slechte dagen. Ik heb het veel voorbij zien komen dat ajacieden klaar zijn met hun club terwijl ze jarenlang verwend zijn met geweldig voetbal en geweldige resultaten. Juist in de slechte tijden moet je er achter staan (wat de harde kern van Ajax gisteren goed begrepen had).

22 januari 2023 om 16:51

Myvision. Voor iemand die het niks doet kom je wel over als iemand die het heel veel doet

22 januari 2023 om 16:51

Ajax doet je niets zolang Schreuder aan het roer staat? Wat ben je toch een succes supporter Myvision. Als ik Ajax supporter was zou ik me er voor schamen dat jij het Ajax logo gebruikt.

22 januari 2023 om 16:52

Ajax had echt een pingel moeten krijgen idd.
Onbegrijpelijke fout van Scheids en Var.

22 januari 2023 om 16:53

ALLE Ajacieden hier zeiden dat Feyenoord het wel even zou winnen. Letterlijk ZO veel reacties gezien. Feyenoorders zeiden juist echt allemaal dat het waarschijnlijk wel weer niet zou lukken. Zelfreflectie van niks.

22 januari 2023 om 16:53

Kan nou niet zeggen dat hij zich erg aan het erbarmelijke niveau van beide clubs ontrok.

22 januari 2023 om 16:53

Haha, Feye_88, gast ik heb Feyenoord hier zo vaak toebjubeld. Het viel me nu alleen behoorlijk tegen. Ajax wist ik wel van dat het waardeloos is, maar Feyenoord kon er vandaag niets beters tegenover zetten. Dat verbaasde me, dan zeg ik dat.

22 januari 2023 om 16:54

@burdym: ik schaam me dat Schreuder een pak met het Ajaxlogo mag dragen. Omdenken.

22 januari 2023 om 16:55

Mooie verpakte manier om te zeggen dat je een gloryhunter bent!

22 januari 2023 om 16:57

@myvison Dus je beschouwt jezelf niet als echte Ajachied dan? Want de echte Ajachied baalt op zoveel vlakken maar tegelijkertijd doet deze pot je helemaal niks.

22 januari 2023 om 16:57

Feyepool, snap wat je zegt, in goede tijden en in slechte tijden je club supporten. Echter zijn jullie zoveel meer gewend aan slechte tijden, dat je daar makkelijker mee kan omgaan 😉

22 januari 2023 om 16:59

Ik heb vooral ajacieden, waaronder mezelf, zien zeggen dat Feyenoord wel even ging winnen. Tegenvaller. Eerste helft Feyenoord goed, tweede helft niet. Via de TV klonk het publiek ook niet heel erg actief trouwens. Ik had 90 minuten storm verwacht.

22 januari 2023 om 17:02

Als je zo goed hebt gekeken dan heb je waarschijnlijk ook gezien daar taylor rood had moeten krijgen voor die elleboogstoot

22 januari 2023 om 17:04

Prachtige opmerking myvision. Laat ook gelijk jouw niveau zien.

22 januari 2023 om 17:05

@myvision, ik begrijp exact wat je bedoelt! Ook mij interesseerde de wedstrijd helemaal niks.

Wat is dit een belachelijk slecht Ajax, Schreuder genereert een totale wanorde en chaos, het lijkt werkelijk helemaal nergens op, het heeft helemaal niets met Ajax te maken, hier ga ik mijn tijd niet aan verdoen!
Zolang Schreuder daar zit, zien ze mij niet meer in de Arena. Misschien moete alle Ajacieden dit en masse doen, misschien dat dan de boodschap echt over komt. Schreuder out!

22 januari 2023 om 17:07

En dat is precies het verschil tussen een Ajacied en een Feyenoorder

22 januari 2023 om 17:09

mv010, hoewel je gelijk hebt over de lamme en de blinde, is dit gelijkspel een mokerslag voor mijn Ajax. Mogelijk blijft de lamste nog langer aan. Elke dag dat Schreuder daar zit richt schad aan mijn club aan!

22 januari 2023 om 17:11

@jaakke dat vind ik zo’n onzin wat je nu zegt je hoopt toch dat Ajax gewoon wint van feyenoord man. Vind dat zo irritant dat mede-“supporters” dan lopen verkondigen dat het ze niks meer boeit omdat schreuder er zit.

22 januari 2023 om 17:14

Prachtige club idd. Netten om het veld om die doorgesnoven debielen tegen te houden. Veel mooier wordt het niet idd.

22 januari 2023 om 17:14

"de kritische Ajacied ziet dat Ajax nu 5 punten uit 6 wedstrijden heeft behaald".

Het probleem is dat die kritische Ajacied een beetje bijziend is en niet ziet dat daar ook wedstrijden tegen PSV, Twente en Feyenoord tussen zaten, tegen wie de club gezien het huidige niveau dat wordt aangetikt natuurlijk gewoon punten kan verliezen. Ajax heeft veelkwaliteit ingeleverd zowel in de selectie als technische staf en is niet meer de dominante factor die het voorgaande jaren was. En dan kan je dat soort wedstrijden dus gewoon verliezen. Ajax zit niet in haar beste periode en helaas heeft de club supporters die niet in staat zijn om hun arrogante modus uit te zetten en een klein beetje nederigheid te betrachten nu de concurrentie het beter doet. Is helemaal niet erg voor een keer. Natuurlijk gaat Van der Sar Schreuder niet ontslaan, dat kan hij helemaal niet als de RvC daar geen toestemming voor geeft. Kan je gewoon in de statuten van de onderneming lezen. Het zou ook nog eens de meest stomme zet van de wereld zijn om dat te uitgerekend te doen op het moment dat Ajax tot aan de return van de klassieker op 19 maart een relatief eenvoudig programma heeft tegen voornamelijk laagvliegers.

22 januari 2023 om 17:23

En daarom, zal Ajax altijd meer prijzen pakken dan Feyenoord. Wij willen het beste en een Hammer Head is niet de persoon, die dat niet kan overbrengen op het team.

22 januari 2023 om 17:26

@ Dolorasinum

Er zijn niet zoveel woorden nodig om in te zien dat Schreuder ongeschikt is.
Kijk naar de feiten en je weet genoeg:
- Ajax staat 5de
- 6x achter elkaar niet gewonnen. Voor het eerst deze eeuw!
- slechts 32 punten 17 wedstrijden. Een van de slechtste reeks aller tijden
- Sparta met slechts 11 miljoen budget en veel minder mogelijkheden, staat op slechts 2 puntjes.
- schande in Europa en nu in de Eredivisie
- geen enkel verbetering zichtbaar
- clubicoon weggepest en iemand op linksback die niet kan opbouwen.

Programma zegt helemaal niks. Hij verloor ook punten aan NEC, Emmen, Vitesse en Gae.

22 januari 2023 om 17:37

@ziyech020, dat mag jij onzin vinden, maar ik voel dat zo.

Het gaat mij er om dat dit Ajax zo’n puinhoop is en niet des Ajax’s voetbalt dat het pijn aan mn ogen doet. Er een trainer zit die er werkelijk geen klote van kan, een bestuur dat niet bestuurt door niet in te grijpen en ik me gruwelijk erger aan deze situatie en er geen tijd aan wil verspillen. Ik ga in de eerste plaats voor mn plezier naar voetbal.

Het is simpel, als Ajax speelt zoals onze club groot geworden is en dan verliest van feyenoord, dan baal ik, maar kan vrede hebben met het vertoonde spel, het
idee en filosofie er achter. Nu denk ik werkelijk “waar zit ik in godsnaam naar te
kijken”? Daarmee zeg ik niet dat ik niet hoop dat ze winnen. Hoewel het nu beter zou zijn zodat die onbenul er z.s.m. uit vliegt!

22 januari 2023 om 17:40

@marc433, Bassey kan gewoon totaal niet voetballen, Ajax onwaardig!

22 januari 2023 om 18:16

Amper gespeeld inderdaad. Maar de bal werd gespeeld. Ik zou me eerst verder zorgen maken over het eigen spel wat wederom dramatisch was, dan te gaan zoeken naar excuses bij fouten va n de scheids

22 januari 2023 om 18:32

Feyepool

Ja tuurlijk, om 1 reactie zal dat zo zijn inderdaad. Ken er genoeg aan jullie kant.

22 januari 2023 om 18:33

Jaakke

Als Bassey gebruikt zou worden voor wat hij kan is het gewoon een aanwinst. Davison Sanchez kon ook mee.

22 januari 2023 om 18:41

Tjonge ga nou toch niet populair doen terwijl het bij je eigen club echt niet beter is. Spreekkoren en het gooien vanuit onnozele 'fans' heb je bij iedere club. Niemand vindt die netten leuk en we zijn deze liever kwijt dan rijk. Uiteindelijk heeft het wel zijn meerwaarde tijdens zulke beladen wedstrijden.

23 januari 2023 om 09:14

Klopt wel een beetje van het publiek Vernon, ik zat zelf ook in het stadion en heb al jaren een seizoenkaart, maar ik denk pure spanning.
In het begin was het publiek super en fel, echt weer als vanouds, maar het blijft lang 1-0 en er komt geen 2-0, dan merk je dat er veel spanning is en het idee van oh nee daar gaan we weer.

Maar goed, al met al wel weer prachtig om Feyenoord - Ajax weer met publiek te kunnen zien. Nu hopelijk ooit weer eens met uit supporters.

22 januari 2023 om 16:35

Feyenoord is gewoon ook erg matig. Met een normale coach had Ajax over een maand al kampioen geworden.

22 januari 2023 om 16:39

Ja en een goede td, en nog 120 miljoen er tegen aan geflikkerd. Waren ze zeker kampioen geworden, geen twijfel

22 januari 2023 om 16:43

Feyenoord heeft daadwerkelijk een compleet nieuwe selectie. 8 van de 11 zijn nieuw. En onze beste speler is geblesseerd.

Ik vind dit niet matig. Ik vind dat we in 4 maanden een prima team hebben. Het is eerder een schande dat Fc. 110 miljoen in 1 zomer uitgeven hier niet met een simpele zege wegloopt.

22 januari 2023 om 16:47

Zoals ik er naar kijk en dat zal niet populair zijn vind ik dat Ajax en PSV dit jaar om allemaal verschillende redenen veel minder zijn. Hierdoor zie je andere clubs bovendrijven en daar wil ik andere clubs niets tekort mee doen. Heel goed en leuk voor de competitie, maar ik baal als een stekker.

22 januari 2023 om 16:47

Dat is ook schandalig, maar ja Schreuder hé.

22 januari 2023 om 16:49

@Fey-88 Hahah dat is voor Ajax toch niet anders. Die verliezen hun beste spelers en hun beste coach. Dat onze spelers zoveel waard zijn zegt toch juist dat je minder hebt uitgegeven en er flink op achteruit bent gegaan. Feyenoord heeft juist een veel betere trainer gekregen en kwalitatief betere spelers dan vorig jaar. Ik dacht dat jij altijd wel wat objectief was. Kan zijn doordat je je stoort aan sommige reacties maar dit was gewoon een drama wedstrijd van 2 teams die lachwekkend slecht waren. Ajax totaal niet in vorm tegen de koploper die in vorm is zoals al weken gesteld wordt toch?

22 januari 2023 om 16:54

Klopt Feye_88. Bij Ajax stonden vandaag 6 van de 11 spelers niet op hun sterkste positie (en speelde niet de beste spelers). Daarom zeg ik ook “met een normale coach”. Deze man is geschift.

22 januari 2023 om 16:58

Kom Thamike met het budget van Ajax en 110 miljoen aan nieuwe spelers is het schandalig dat je 5e staat. Ook al zijn alles spelers verkocht. Ajax is de voorsprong die ze hadden heel snel aan het verliezen als ze niet ingrijpen. Van de Sar moet weg en Huntelaar, Hamstra en Schreuder ook. Jij vergelijkt het met Feijenoord. Maar ik zie ze gelijk spelen tegen Emmen en Vitesse… maar goed jij als supporter van Ajax weet het vast beter

22 januari 2023 om 17:31

@BurdyM dat zeg ik toch ook. Ajax speelt schandalig heeft haar geld weggesmeten en een van de slechtste coaches aller tijden. Ze spelen waardeloos en daartegen over staat de koploper die net zo erbarmelijk was en mij erg tegen viel. Dan komt iemand zeggen dat Feyenoord zoveel spelers heeft verloren en dat beaam ik en zet ik wat tegenover.

Zeg maar waar het niet klopt dan?

22 januari 2023 om 16:35

Waar heb jij in godsnaam een penalty gezien😅

22 januari 2023 om 16:36

Die tackle op de bal van Hartman buiten de 16. Je verzint t niet bij deze gast...

22 januari 2023 om 16:36

Denk die sliding van Hartman van buiten de 16.

22 januari 2023 om 16:36

Waarschijnlijk die actie van Hartman op Brobbey. Maar volgens mij was het buiten de 16.

22 januari 2023 om 16:38

Was er vgm buiten idd, wel vreemd dat daar geen enkele herhaling van is geweest.

22 januari 2023 om 16:38

En gewoon op de bal jongens.. natuurlijk wordt Brobbey daarna meegenomen maar dat gebeurt in zoveel slidings

22 januari 2023 om 16:39

Ik zeg toch gebrek aan herhaling. Moet het nog maar een keertje voorgeschoteld krijgen dan. Want de scheids was nogal aan het bellen na dat moment.

22 januari 2023 om 16:39

Het was zowel bal als man. Volgens de anti ajax regels zou dit een paarse kaart en een penalty moeten zijn 😜 (uitleg voor de mensen die het niet begrijpen. Alvarez raakt altijd de bal, maar dan het volgens de mensen die niet voor Ajax zijn altijd rood).

22 januari 2023 om 16:40

Was een herhaling van. En die was buiten de 16 en op de bal.

22 januari 2023 om 16:40

Was er wel burwatti, waar overigens duidelijk te zien was dat het een goede verdedigende actie was. Dat Brobbey daarna dacht een sollicitatie te sturen naar de NASA zullen niet veel mensen begrijpen.

22 januari 2023 om 16:40

Bovendien was het geen overtreding

22 januari 2023 om 16:40

Herhaling is er wel geweest en daarop was te zien dat de bal werd gespeeld.

22 januari 2023 om 16:42

was gewoon een herhaling. Tackle op dat bal, hard maar fair. Je kan je beter afvragen waar dat geel van Wieffer over ging bij Taylor die amper iets gevoeld kan hebben.

22 januari 2023 om 16:44

Was gewoon een herhaling hoor.

22 januari 2023 om 16:49

Er was een herhaling, maar met de diagnose hondsdolheid snap ik dat je dat niet kan waarnemen.

22 januari 2023 om 16:54

Er was een herhaling. En daar was te zien dat de tackle hard was maar op de bal.

22 januari 2023 om 16:55

Hij was op de lijn zo te zien.
Duidelijk een pingel

22 januari 2023 om 17:10

Myvision, die herhaling is gewoon getoond hoor, wel 1x maar werd wel getoond waarna de comentator zelf ook zei dat de bal werd gespeeld buiten de 16. Wel opletten he tijdens de wedstrijd.

22 januari 2023 om 17:33

Ik heb overigens geen herhaling gezien voor dat duwduel in de 16 bij de corner. Waarbij de scheids vooraf nog aangaf dat hij zou fluiten.....

22 januari 2023 om 16:35

Deze wedstrijd kent alleen verliezers, behalve AZ en PSV natuurijk. Spannende strijd bovenin!

22 januari 2023 om 16:37

Eens, maar neem me niet kwalijk dat ik als Ajacied op dit moment ook niet bepaald zenuwachtig word van PSV. Lijkt alsof we met zn allen binnen een paar maanden 10 jaar terug in de tijd zijn gegaan. We bakken er collectief niet veel van.

22 januari 2023 om 16:39

Als PSV nog lukt om 2 kanonnen binnen te halen, dan heb ik er nog wel vertrouwen in. Wordt nog spannend de komende maanden. Volgens mij is het nog nooit gebeurd dat 5 clubs meedoen om de titel

22 januari 2023 om 16:40

Vergeet Twente niet. Doen ook gewoon mee

22 januari 2023 om 16:43

Twente dan?

22 januari 2023 om 16:45

Mwoah, Feyenoord underperformed altijd tegen Ajax. Met het betere programma in de 2e seizoenshelft staan we er gewoon goed voor ondanks dat het spel nog veel beter kan.

22 januari 2023 om 16:45

En sparta

22 januari 2023 om 16:47

Ajax staat 5e met 5 punten achterstand.. die moeten er dus 4 inhalen, dat zou me niet bepaald een m geruststellend gevoel geven

22 januari 2023 om 17:01

JiskeFet382, niemand pakt de punten dit seizoen heel makkelijk. Dus zou me niet te snel te rijk rekenen.

22 januari 2023 om 16:36

Feyenoord viel mij ook tegen. Ajax niet, daarvan wist ik gewoon dat het waardeloos zou zijn. Schandalig dat Tadic na zo’n 1e helft mag blijven staan. Helaas zitten we nog minimaal een weekje extra aan Schreuder vast

22 januari 2023 om 16:36

Kinderachtige reactie van je myvision. Beetje objectiviteit mag ook wel

22 januari 2023 om 16:41

Waarom kinderachtig? En jij bent hier om objectief te zijn?

22 januari 2023 om 16:47

Je begint meteen al over een penalty die niet gegeven werd terwijl gewoon bal werd gespeeld. Eigen club bakte er niks van en dat is waar je over begint?

Beetje objectief is toch niet teveel gevraagd? Anders kun je niet eens normaal discussiëren.

22 januari 2023 om 16:49

Ik wil niet al teveel in herhaling vallen maar volgens mij roep ik al maanden dat dit het slechtste Ajax wat ik ooit heb gezien onder de slechtste coach die ik ooit heb gezien. Dat Feyenoord er niets tegenover kan brengen, dan is Feyenoord ook niet zo best toch?

22 januari 2023 om 17:04

Myvision

Feyenoord heeft iets gebracht, in de eerste helft. Daarna was het minder, maar ze staan nog steeds 5 punten los. Niet echt het moment voor ajacieden om te gaan tamboereren dat Feyenoord slecht zou zijn.

22 januari 2023 om 17:05

Waarom reageer je toch steeds zo fel? Je schrijft dat dit Ajax je niets doet. Daar merk ik niets van. En je hebt het steeds over Feijenoord dat met veel minder middelen koploper is en 5 punten meer heeft. Misschien past wat bescheidenheid beter op dit moment.

22 januari 2023 om 17:07

Dat is beetje een vloek van Feyenoord natuurlijk. Eerste helft was wel goed en dan 2de helft teveel achterover leunen. Tegengoal ook zeer ongelukkig.

22 januari 2023 om 18:54

Ik reageer niet echt fel voor mijn doen BurdyM. Mensen worden persoonlijk blijkbaar als ik m'n eigen club afval en de tegenstander minder goed vond dan ik had verwacht. Dan geef ik netjes antwoord.

22 januari 2023 om 16:36

Gestopt met lezen toen je het had over een ogenschijnlijke 'pengel'. Wat een onzin verkondig je hierin.

22 januari 2023 om 16:36

Jij bent echt een topper. Ik dacht dat het zielig was om een verliespartij te willen van je eigen club?

Als een andere club bovenaan staat of kampioen wordt is het weer een waardeloze competitie. Zo voorspelbaar.

22 januari 2023 om 16:37

Alvarez die een rode kaart zou kunnen krijgen in de eerste helft laat je weer achterwege.

22 januari 2023 om 16:39

Kokcu en Wiefer hadden samen er ook een stuk of 7x geel kunnen krijgen, Hartman idem. Lekker eenzijdig gezwam weer zoals altijd van jou.

22 januari 2023 om 16:40

Want Alireza had de eerste helft geen rood moeten/kunnen hebben voor die kopstoot? Was een stuk ernstiger dan dat tikje van Alvarez.

22 januari 2023 om 16:42

Staat jk voor joke in je naam? Pot verwijt de ketel. Kan er ook een paar opnoemen, maar goed.

22 januari 2023 om 16:43

Ahh dat hoofd tegen hoofd moment met het toneelspel van timber

22 januari 2023 om 16:47

Kopstoot? Zo erg dat Timber er pas na een paar seconden 'last' van had.

22 januari 2023 om 16:48

Sterke grap Feydon, als je wat naar beneden scrolled zie je dat ik ook Ajacieden benoem.

22 januari 2023 om 17:10

Kopstoot. Je ziet ik elke herhaling dat er van een kopstoot geen sprake is. Wel van een Oscar waardig acteren van Timber. Zelfs de Ajacied naast me niets er om lachen.

22 januari 2023 om 16:37

Dat was buiten de 16. Was wel een duidelijke overtreding, maargoed. Als je zelf zo ideelos voetbal speelt kan ik me niet echt druk maken om de arbitrage

22 januari 2023 om 16:38

Hele rara titel inderdaad. Ajax moest en Feyenoord mocht. De aanval is afgeslagen, dus dat is redelijk. In ieder geval niet een reden om te balen. Al met al wel een teleurstellende wedstrijd. Ik had op een spectakel gehoopt met een knettergek publiek, maar het was een beetje flauwtjes allemaal. 1-1 lijkt mij een terechte uitslag.Titel is inmiddels aangepast.

22 januari 2023 om 16:40

@myvision was geen pingel, kwam weliswaar keihard in maar speelde de bal.

22 januari 2023 om 16:40

Speelde gewoon de bal hoor...

22 januari 2023 om 16:42

En de speler.

22 januari 2023 om 16:43

Je ziet m in de herhaling vol op de bal gaan? Wat voor abonnement heb jij?

22 januari 2023 om 16:47

Een abonnement op alleen zijn visie. Je hebt eenzijdig en je hebt super eenzijdig en dan heb je myvision

22 januari 2023 om 16:49

nope, Brobbey valt doordat Hartman de bal tegen m 'aanduwt'.

22 januari 2023 om 16:53

Mwah, hij raakt de bal maar schept Brobbey ook wel hard, ik heb ze weleens zien fluiten ervoor.

Het was overigens sowieso buiten de 16.

22 januari 2023 om 17:17

Eerlijk gezegd, dacht ik in 1e instantie ook dat de man vol werd gespeeld, pas in de herhaling zag ik, weliswaar wat lomp, maar ook zeker de bal werd gespeeld.

22 januari 2023 om 17:35

Myvision wil voortaan penalty's voor tackles op de bal buiten de 16.....wederom een eigen visie.

22 januari 2023 om 17:49

FR010. 'myvision wil voortaan penalty's voor tackles op Ajacieden op de bal buiten de 16'. Dit is het meer denk ik zo

22 januari 2023 om 19:24

In de herhaling zie je dat hij eerst keurig de bal speelt, maar daarna raakt hij Brobbey wel degelijk. Dus myvision heeft het (deels) goed gezien

22 januari 2023 om 16:41

Ze zeggen wel eens dat Ajax supporters teletekst supporters zijn. Volgens mij ben jij daar een van en ja teletekst heeft geen herhaling en de overtreding was buiten de 16 als het al een was.

22 januari 2023 om 16:41

Wat voor pingel bedoel je? Verder had ik wel het gevoel dat Ajax dit zou winnen, maar wel pas na de gelijkmaker. Het leek zoveel delen na De 1-0 op de lamme tegen de blinde. En az kampioen is geen armoede dan?

22 januari 2023 om 16:41

Haha die pijn, dat maakt de wedstrijd toch leuk.
Vind je zelf niet beetje zielig gedrag wat je vertoont?

On: gelijkspel uiteindelijk wel terecht, Feyenoord had meer controle maar zag heel duidelijk dat op het einde ze het niet meer volhielden.

22 januari 2023 om 16:41

Grow up met je pingel. Was het een overtreding, zeker. Was het buiten de 16, 100%. Zet die gekleurde bril eens af en reageer eens normaal ipv als een klein kind die niet tegen zn verlies kan. Je haat richting Feyenoord is wel overduidelijk te zien zeg.

22 januari 2023 om 16:42

Waardeloze supporter ben je als je hoopt dat je club verliest. Dat gezegd hebbende, waar heb ik naar gekeken? Is dit de koploper van de ED 😂 en de club die zogenaamd subtop van Europa wil zijn 😂. En dit is de beste scheids van Nederland 😂. Wat een treurnis

22 januari 2023 om 16:52

Ja dit is de koploper van de eredivisie. Moet je nagaan hoe slecht de rest is, waaronder je eigen ploeg. Is trouwens niet de beste scheids van Nederland, is op basis van cijfers de nummer 2 van Nederland.. Dat myvision een waardeloze supporter is ben ik dan wel weer met je eens.

22 januari 2023 om 16:56

Zoals je ziet wijs ik ook op het belabberde Ajax.

22 januari 2023 om 17:02

Oh, wat klein zeg. Als je eigen club niet bovenaan staat, is het allemaal armoede. Ja, dit is de koploper. Het staat je eigen club, die met de veel grotere portemonnee, vrij om beter te presteren.

22 januari 2023 om 17:06

Als je dit Feyenoord vergelijkt met het Ajax onder ten Hag dan is het pure armoede ja.

22 januari 2023 om 17:11

Vergelijk het anders ook gelijk even met de periode onder van Gaal. Volgens mij leven we in het nu.

22 januari 2023 om 17:15

Heel nuttige vergelijking ook. Ontzettend kinderachtig altijd, dat downplayen als Ajax zelf een keer niet bovenaan staat.

22 januari 2023 om 17:21

Mag jij vinden. Als jij het niveauverschil niet kan zien dan kan ik dat ook niet helpen. @marlinho verwijzen naar nog geen jaar geleden of naar 25 jaar geleden. De stomheid straalt van je reactie af

22 januari 2023 om 17:44

Stomheid? De enige die DOM reageert, ja dom, ben jij. Jij wil blijven vergelijken terwijl het een heel ander team is dan vorig seizoen. Blijf jij lekker naar het verleden kijken. Dat je Feyenoord wilt vergelijken met het Ajax van ten Hag slaat serieus helemaal nergens op.

22 januari 2023 om 18:01

Dat vindt jij. De koploper van nu vergelijken met die van vorig jaar is volkomen legitiem.

22 januari 2023 om 18:02

En waarom is dat niveauverschil met Ajax vorig jaar zo relevant? Als je daar zo graag mee wilt vergelijken, dan zou ik eerder naar het presteren van je eigen club kijken. Die zijn nog beroerder dan de virtuele koploper van ‘de armoede’.

22 januari 2023 om 18:30

Ajacieden zijn de slechtste winnaars EN verliezers haha. Toch een prestatie. Nobody likes us...

22 januari 2023 om 18:34

Geen idee wat je nu probeert te zeggen Stefandefree. Waarom zou het niet relevant zijn? Als je een beetje oplet ben ik zeker kritisch op het spel van Ajax. De frustratie straalt er weer vanaf.

22 januari 2023 om 19:16

Leg dan uit waarom het wel relevant is? Ja, Ajax was vorig seizoen beter dan het Feyenoord van dit seizoen. Dus? Het moet er weer op neer komen dat het slagen dan wel falen van Ajax de enige bepalende factor is in deze competitie. Daar ben ik niet gefrustreerd over hoor, nog zo’n populaire misvatting onder veel Ajacieden.

22 januari 2023 om 16:46

Waarom is het altijd zo als een ander club behalve ajax kampioen wordt dat het kampioen van armoede is maar als ajax het doet met al die miljoenen is het ineens een top prestatie. Schei uit man ajaxneus. Jullie club haalt voor 115 MILJOEN aan spelers en dan weetje 6x op rij niet te winnen. Dat is pas armoede. Feyenoord was gewoon 60 min lang feller en beter en daarna ging de tank leeg. Het is dat pedersen er gewoon niks van bakt want je ziet hoe gevaarlijk feyenoord is in de overlap daar met hartman terwijl pedersen daar zwaar in verzaakt. En die tackle van hartman was op de bal! Zeker geen penalty

22 januari 2023 om 16:49

Je kunt moeilijk stellen dat Feyenoord overloopt van kwaliteit. Normaliter zou PSV en Ajax meer punten hebben dan Feyenoord nu. Dus er zit wel een kern van waarheid in.

22 januari 2023 om 16:51

Op het eind ging Pedersen wel een paar keer flink over Bassey heen. Nadeel is zn positionering verdedigend, die is vrij beroerd.

22 januari 2023 om 18:37

Als je niet ziet dat zowel Ajax als Psv meer verliespunten hebben dan normaal en dat dat de reden is dat Feyenoord bovenaan staat dan houdt het wel op

22 januari 2023 om 19:02

Normaal gesproken.. als, als... een vorm van realisme heb jij niet gekregen tijdens de opvoeding. Ze staan waar ze staan toch? Normaliter had feyenoord ook minder verliespunten kunnen hebben. En nu?

Even uithuilen en hopelijk heb je morgen weer een betere dag Rochus.

22 januari 2023 om 19:31

Ze zijn in kwaliteit echt niet minder hoor. Verdediging van feyenoord zou ik ten alle tijden boven die van ajax kiezen op J timber. Middenveld vind ik gelijk op maar meer andere types. Aanvallend is ajax dan weer beter. Ajax heeft gewoon slecht ingekocht met 115 miljoen. Momenteel is feyenoord de club met flow en staan ze terecht 1e, europees ook in een pittige poule 1e geworden. De toppers tegen az twente en ajax zijn goed verlopen en psv won van ons met een corner die geen corner was.

23 januari 2023 om 14:43

Lol eerste in een pittige poule? Zou het eerder omschrijven als ternauwernood door in een juist vrij makkelijke poule met een lazio de laatste wedstrijd haar beste spelers thuisliet.

22 januari 2023 om 16:49

@myvision, je bent de meest blinde Ajacied die ik ken. Feijenoord was ruim een uur veel sterker en Ajax liep alleen maar achteruit. Als je al 6 wedstrijden niet weet te winnen en 5e staat in de competitie op 5 punten van Feijenoord mag je hopen dat je Europees voetbal haalt.

22 januari 2023 om 17:08

Nou nou. Als je 3 keer wint kan je dit seizoen weer zomaar eerste staan. 5 teams binnen 5 punten met nog 17 wedstrijden te gaan. Kan nog alle kanten op.

22 januari 2023 om 18:38

Als jij denkt dat Ajax 3 wedstrijden op rij gaat winnen 😂. Het kan, maar ik ga er geen wedje op zetten.

22 januari 2023 om 19:42

Ik heb ook weinig vertrouwen in dit seizoen, maar als de vorm er weer is kan het zomaar. Ik vind feyenoord en psv ook zwak dit seizoen. We hebben gekkere comebacks gehad dan 5 punten na 17 duels. Normaal gesproken hadden we met zo'n reeks al 14 punten achter gestaan.

22 januari 2023 om 16:54

Wat een geweldige supporter ben jij om te hopen op een nederlaag van je club. Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig. Ik zou maar eens naar het programma van de Ajax, PSV en Feyenoord kijken, Feyenoord moet binnen nu en drie weken uit naar Twente en thuis tegen PSV, terwijl Ajax (voor wat het waard is) met achtereen volgens Volendam (t), Excelsior (u), Cambuur (u), RKC (t), Sparta (t), Vitesse (u), NEC (t), en Heerenveen (u) een redelijk gemakkelijk programma heeft tot de return van de klassieker op 19 maart. Dus zou het zomaar kunnen dat Schreuder er op 19 maart nog steeds zit en de stand op de ranglijst een heel andere aanblik geeft.

22 januari 2023 om 17:12

Nul recht op een pingel. Eens dat wie er nu ook kampioen wordt het er één van de armoe is. Feyenoord staat zo hoog dankzij het tactisch brein van Slot en de inzet van de spelers. Kwalitatief komen we, vooral voorin, tekort. Daarom zullen we op CL-niveau niets klaarmaken. Ajax heeft kwalitatief betere spelers maar heeft een coach die er geen chocola van kan maken. Het lijkt alsof de klik er niet is maar kan ook aan de gewijzigde hiërarchie in de spelersgroep liggen. Ondanks dat Ajax ook niet best speelde zie je dat ze, door de aanwezige kwaliteit, toch altijd kansen creëren. Terechte uitslag denk ik hoewel ik het als Feyenoorder erg jammer vindt natuurlijk
.

22 januari 2023 om 17:25

Jezus stel je niet zo aan man, het is nog net niet vertederend dat gejank van je.
1-1 terechte uitslag, een zekere penalty was ook zeker gegeven, en dat je als je meer als 120 miljoen uitgeef en Sparta hijgt in je nek dan is het zeker bedroevend gesteld met de organisatie VOORAL in Amsterdam, PSV is als een bokser met zijn handen op zijn rug gebonden..

22 januari 2023 om 17:56

Wat een masale stortvloed aan hypoctiete reacties op Myvision. Het was geen pingel want een meter er buiten, maar het was overduidelijk een overtreding. Beetje bal en veel enkel. Niet voor niets dat de scheids zo zat te praten met de var.hypocrisie ten top hier want was het Alvares die Jemenez zo uitgeschakeld had is er niet een hierboven die niet moord en brand zou schreeuwen. Met zulk vol kun je niet discusieren.

22 januari 2023 om 18:58

Ben het gewend. Stel je voor dat je kritisch bent op het niveau van de wedstrijd, dan wordt men persoonlijk als het hun club aan gaat.

22 januari 2023 om 19:02

@myvision,

Hoezo kampioen van de armoede. Ajax had vorig seizoen na 17 speelronden maar 1 puntje meer dan Feijenoord nu. Was Ajax dan vorig jaar ook kampioen van de armoede?

23 januari 2023 om 09:08

Degene die kampioen wordt is zeker geen kampioen van de armoede. Top 20 van duurste Europese selectie toevallig niet gezien zeker? Ajax staat daar op nummer 20, dus eerder schandalig als Ajax met zoveel geld geen kampioen wordt en knap dat Feyenoord met een vrijwel geheel nieuwe selectie, dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht.

En ik als Feyenoorder verwacht nooit zomaar even een overwinning op Ajax. Hoe slecht Ajax dan ook zou kunnen spelen, winnen doen we helaas weinig, erg frustrerend trouwens.

De eerste helft had Feyenoord voor de 2-0 moeten gaan, als dat niet gebeurd krijg je vaak een tegendoelpunt. Feyenoord speelde ook een slechte 2e helft.
Al met al teleurgesteld in het resultaat, zeker met het pittige programma.

Knap punt van Ajax. Ze zijn echt op de goede weg. Project Alfred

Over een maandje weer een mooie kraker tegen Sparta!

22 januari 2023 om 16:41

Geeft maar weer aan hoe matig het gesteld is met het Nederlandse voetbal en scheidsrechters. Ook de sfeer hier in de Kuip was echt bizar slecht voor een Klassieker.

22 januari 2023 om 16:44

Exact Xavi. Een drie eenheid van treurnis. Met als kers op de taart het publiek, wat zich weer eens schandalig heeft gedragen buiten het stadion.

22 januari 2023 om 17:01

Dat heb ik niet meegekregen, wat heeft het publiek gedaan dan Rochus?

22 januari 2023 om 17:13

Haha. Er is geen fuxk gebeurd. 5 fakkels gegooid en daarna heeft het waterkanon deze gooiende kneuzen nat gespoten. Zelfs de politie spreekt van een rustig verlopen klassieker. Dus leuk geprobeerd lullo

22 januari 2023 om 17:19

Wat heeft Gozubuyuk nou eigenlijk verkeerd gedaan? Er zouden spelers van Feyenoord Berghuis willen vermoorden en alle Ajacieden zouden gefrustreerd zijn. Ik heb er mede dankzij Gozubuyuk niet veel van gezien. Spel redelijk kort gehouden, daarna beetje laten vieren en later weer aangehaald omdat het nodig was. Prima resultaat al had hij Alvarez wellicht met rood eraf mogen sturen.

En dan het publiek? Wat hebben zij verkeerd gedaan? Geen dartpijlen gezien en ook geen spandoeken. Enige spandoek dat ik voorbij heb zien komen was bij een viaduct afkomstig uit Amsterdam met een verwijzing naar de bombardement maar daar doel je denk ik niet op met het publiek?

22 januari 2023 om 17:23

Standaard gezeur dat alvarez rood moet hebben komt ook elke wedstrijd terug.

22 januari 2023 om 18:16

Er is vuurwerk gegooid en dingen geroepen, om het gelijk in de kiem te smoren is er even ‘gegromd’’ met het waterkanon, verder was het een tamme boel, weet niet wat jij bedoel met schandalig gedragen, of bedoelde je wat anders?

22 januari 2023 om 19:03

Was jij in de Kuip? Sfeer was echt wel goed. Dat ze die microfoons zo wegstoppen dat je niet veel hoort kunnen wij ook niet veel aandoen. Kuip kolkte de eerste helft. 2de wat minder maar dat kwam meer door de zenuwen. Na de goal gingen ze er weer zoals vanouds achter staan.

De tactiek bij Ajax was echt belabberd. We zijn 90 minuten lang overlopen op het middenveld zonder Alvarez. Kenneth als controleur kan niet, zoals we vorig jaar hebben gezien is dat iemand die meer in een aanvallende rol moet spelen. Kudus als spits niks gebracht, Bassey als back matig aan de bal, Tadic op rechts niet gezien.

Is alle allemaal niet hun schuld, ze worden gewoon verkeerd gebruikt. Bassey hoort als LCV te spelen. Kudus was het WK geweldig op rechts, Tadic in de CL voorheen geweldig als valse spits. En dan zet je die beiden op "elkaars" positie. Schiet mij maar lek...

Dan deze wedstrijd. Het was of we IJsselmeervogels - Spakenburg keken. Echt verschrikkelijk slecht van beiden kanten. Eigenlijk verdienden beide clubs nul punten. Maar bij gebrek aan die mogelijkheid is een gelijkspel terecht. Van beide kanten was het veldspel dramatisch, en is er amper een fatsoenlijke kans gecreëerd.

Het zal helaas niet genoeg zijn Schreuder de laan uit te sturen. Dus de titelkansen zijn ondanks een punt vandaag verloren. Want blijkbaar is plek vijf en jezelf keer op keer bewijzen als een tactisch onbenul acceptabel in Amsterdam tegenwoordig.

22 januari 2023 om 16:37

Taylor kan beter helemaal niet spelen voor jullie, maar dat terzijde

22 januari 2023 om 16:42

Elke dag dat Taylor speelt is een goede dag voor de andere 17 ploegen. Hoe is het mogelijk dat die rakker voor het WK geslecteerd was?

22 januari 2023 om 16:46

Het antwoord op die laatste vraag weet iedereen, en gezien je naam jij ook

22 januari 2023 om 16:52

Knap hoor een jonge speler die zijn 1e volledige seizoen in Ajax speelt afbranden.

Jullie denken dat Sneijder nu goed had gespeeld in zijn 1e seizoen met dit elftal?

22 januari 2023 om 16:52

Taylor is nog een jonkie en toon potentie maar is nog lang niet uitgeleerd bij Ajax

22 januari 2023 om 16:40

Ben het zeker met je eens met betrekking tot Bassey en Wijndal. Tadic ben ik het niet mee eens, die speelt al weken achter elkaar op zijn favoriete positie op links maar heeft weer werkelijk waar bijna elke bal verspeeld de eerste helft op links, hoe kan hij nu nog steeds verdedigd worden? Zelf pleit ik meer voor een 4-2-3-1 waarin de 3 aanvallende spelers ruimte krijgen om te wisselen van positie met Bergwijn-Kudus-Berghuis.

Persoonlijk denk ik dat wanneer Ajax nog wat wil maken van het seizoen ze Schreuder vandaag nog moeten ontslaan. Er zit geen enkele lijn in het spel, het verbeterd zich niet en ook de spelers worden er niet beter op. Schreuder zal best een goede trainer zijn maar niet voor Ajax.

22 januari 2023 om 16:45

Eens over Schreuder d'r uit vandaag nog. Al die ik dat helaas niet gebeuren. Ook wel met het idee van de opstelling, maar ik zou hem net anders invullen. Denk aan iets als dit:

Bergwijn/Tadic - Brobbey - Kudus/Conceicao
Taylor - Berghuis
Alvarez
Wijndal - Bassey - Timber - Regeer
Rulli

Al onze rechtsbacks zijn immers drama. Kan je net zogoed de eigen jeugd maar de kans geven, denk ook dat Regeer er klaar voor is.

22 januari 2023 om 16:56

Rensch rechtsachter. Alvarez/Timber centraal achterin. Kudus middenveld. Wijndal/Hato linksback.

22 januari 2023 om 17:00

@Martijn R, geloof het of niet maar die Schreuder lijkt het per toeval gewoon op de rit te krijgen. Alvarez centraal houden zo. Speelt gewoon heel degelijk daarzo en er worden serieus minder kansen weggegeven helemaal bij standaardsituaties en hoge voorzetten staat het stukken beter. Niets meer aan doen en houden zo. Timber verplaatsen naar rechtsback want Sanchez bakt er helemaal niets van met zijn blinde passes. Bassey gewoon lekker terug naar het centrum en Wijndal lb. Zo stond het bijna op laatst. Bergwijn viel zeer behoorlijk in. Balvast, dreiging en aardig in de combinatie. Dat is een stuk meer dan de afgelopen maanden. Stevie is terug. Die lekker op 8. Kudus verdomme gewoon op 10 houden of rechts en Tadic dan maar banken. Taylor en Klaassen wieberen. Dan moet je nog een complimentaire middenvelder zoeken. Fitz Jim is nog te licht. Als je Rensch nog een beetje vertrouwd dan Rensch back en Timber op het middenveld uit proberen. Maar liever niet wat mij betreft.

Guzu lekker knuffelen met Kokcü op het eind typeert deze wedstrijd. Wat een slechte scheids. Thuisfluiter. Grote talent Wieffer heeft een overtreding of 12 gemaakt en had dus echt gewoon allang een tweede gele moeten hebben. Hartman komt bizar in glijden op Brobbey, laat het gaan. Ga zo maar door. Lekker naar de Tweede Divisie met de scheids die zijn haar belangrijker vindt dan het fluiten van een goede pot.Daarbij: Feyenoord baalt het meest? Hou op man. Kudus mist dikke kansen in de eerste en tweede helft.

22 januari 2023 om 16:36

Alvarez die rood verdiende zeker vergeten?

22 januari 2023 om 16:47

Alireza die rood verdiende net als Kokcu die wel vier keer geel had moeten hebben zeker vergeten?

22 januari 2023 om 17:07

Niet zo zeuren mensen. Hey was soms stevig, maar dit was geen rood, beide kanten niet. We willen toch zeker geen kindervoetbal overhouden zonder enig contact.

22 januari 2023 om 16:37

En daarna knuffelde hij met Klaassen , dus wat is je punt ?

Gewoon een zeer degelijke pot van gozubuyuk

22 januari 2023 om 16:40

Degeleijkenpot van Guzubuyuk?
Vond hem
Echt verschrikkelijk slecht..

22 januari 2023 om 16:44

Klopt. Alvarez had eraf gemoeten. Smerige op de voet staan van Bassey op Jahanbakhsh bleef onterecht onbestraft, was ook geel.

22 januari 2023 om 18:27

Hoezo was de scheids slecht dan? Ik zou het echt niet weten. Tenzij we voor elke overtreding graag een gele kaart zouden zien.

22 januari 2023 om 18:44

Vond hem echt verschrikkelijk inconsistent met de kaarten..
Liet het bij vlagen bijna ontsporen, en zat er een paar x flink naast met zijn beoordelingen.

22 januari 2023 om 16:41

Even relativeren en je ziet dat het allemaal meevalt. Serdar knuffelde ook met Klaassen namelijk, gewoon apart gedrag van Serdar. Hij heeft viel niet gezien, maar is moeilijk in zo’n wedstrijd. Van Alvarez hebben we 1 herhaling gezien en had rood kunnen zijn. Wieffer en Kökcu de hele eerste helft gespaard en krijgen hem pas in de tweede helft. Berghuis ook om een of andere manier een gele kaart ontlopen. Hartman was trouwens op de bal en daarna Brobbey helaas.

We moeten gewoon naar onze club kijken en we zijn voetballend gewoon ontzettend achteruit gegaan.. H2, Schreuder en de selectie laten elkaar allemaal in de steek momenteel.

22 januari 2023 om 16:43

Ajax gooit tegenwoordig in elke topper de beuk erin met die Alvarez voorop maar het ligt blijkbaar altijd aan de tegenstander.

22 januari 2023 om 16:51

Hij knuffelde ook met Klaassen. Mondje dicht dus. Er bestaan ook mensen met een warme persoonlijkheid, ja echt!

Klassieker en eigen goal van Feyenoord. Traditie blijft in stand.

22 januari 2023 om 16:37

Belachelijk dat de goal aan Klaassen word gegeven is toch zuiver een eigen goal

22 januari 2023 om 16:41

Er wordt pas een eigen goal gegeven als de bal niet tussen de palen is. Als Wieffer er niet staat gaat de bal door het effect richting Bijlow en dus tussen de palen. Het maakt dus niet uit wie het laatste zetje geeft.

22 januari 2023 om 16:45

Zal nog wel aangepast worden lijkt me

22 januari 2023 om 16:45

Maakt ook geen reet uit toch wie hem krijgt? Dit lijkt me voor beide het meest gunstig, wieffer krijgt hem in zijn eerste klassieker niet op zijn eigen naam, en Klaassen pikt een goaltje mee.

22 januari 2023 om 16:50

Alleen maar fijn voor zowel Klaassen (doelpunt erbij) en voor Wiefer (geen eigen goal)

22 januari 2023 om 18:28

bijlow staat voor de lijn. Deze bal was er volgens mij nooit ingegaan zonder contact van iemand, zoals Wieffer nu. Maar goed, heel belangrijk is het allemaal niet.

22 januari 2023 om 19:30

Daar heb je volkomen gelijk in, alleen de enige vraag die Opta stelt is of de bal op doel zou zijn gegaan. Door het effect is
het antwoord daarop ja.

Maar goed, dat krijg je met dit soort criteria. Bij bepaalde gevallen voel je al aan dat een eigen doelpunt de lading beter dekt. Anderzijds krijgen soms spelers een eigen goal achter hun naam terwijl dat de lading ook niet dekt.

Zooooo zonde dit. Wat een k*t goal tegen ook.

22 januari 2023 om 16:43

Zonde voor jullie, maar gewoon een terechte uitslag toch? Feyenoord wat dreigender, maar naast de goal en de kans van Gimenez niet echt gevaarlijk geweest. Ajax had de geluksgoal en de kans van Kudus.

22 januari 2023 om 17:15

Ja inderdaad. Over de hele pot gezien mijn Feyenoord beter. Maar als je niet door wilt of kan drukken dan krijg je de 1-1 om de oren. Kan leven met deze uitslag.

22 januari 2023 om 17:00

Tja terechte uitslag toch? Eerste helft voor Feyenoord, tweede voor Ajax naar mijn mening. Goal van Ajax wat geluk, maar de goal van Feyenoord ontstaat ook na een cadeautje van Berghuis. Beide een goede kans, Kudus en Gimenez.....

Waarom baalt Feyenoord precies het meest ?

22 januari 2023 om 16:34

Omdat we beter waren.

22 januari 2023 om 16:35

Alsof Ajax niet baalt om 40 redenen.

22 januari 2023 om 16:35

Hou toch op joh, op die kans van jimenez niks gecreëerd 😂

22 januari 2023 om 16:35

ja dat was wel het minste wat jullie konden doen vandaag haha echt schandalig dat jullie niet eens van dit ajax kunnen winnen

22 januari 2023 om 16:36

In het wegkomen met overtredingen zonder kaarten misschien ja. Verder qua voetbal of het creëren van kansen: nee.

22 januari 2023 om 16:36

Beter? 😂 Je was tegen het slechtste Ajax in jaren niet eens beter joh. Feyenoord eerste helft, Ajax de tweede. Waarbij Ajax nog de betere stats had ook op het einde haha.

22 januari 2023 om 16:36

Huh? Ik heb een pot gezien met twee gelijkwaardige ploegen die beide konden winnen. Ajax is dit seizoen vaak weggespeeld, maar dat was vandaag echt niet het geval.

22 januari 2023 om 16:39

Ja beter ja. Eerste helft was Feyenoord dominant. Tweede helft creëerde ajax helemaal niks, behalve twee kansen in 1 minuut. Als je gelijkspeelt is dat altijd een terechte uitslag hoor. Maar Feyenoord was vandaag de betere ploeg qua veldspel.

22 januari 2023 om 16:40

Feyenoord heeft 1 kans gecreëerd met Gimenez en verder kampioen van afstand schieten.

22 januari 2023 om 16:42

Dat zal aan mij liggen dan. Ik heb het niet gezien. Feyenoord heeft toch ook amper wat gecreëerd? Feyenoord maakte de minste de fouten maar om dat nou als criteria aan te houden. Ik vind het verder prima hoor. Ik heb Feyenoord beter in ieder geval niet gezien vandaag. Het eerste kwartier, ja, maar daarna was het armoe troef aan beide kanten.

22 januari 2023 om 16:46

Feyenoord en Ajax waren vandaag allebei dramatisch en het is een beetje aandoenlijk dat jullie hier over elkaar heenvallen om wie het minst slecht was

22 januari 2023 om 16:49

Ja, daarin was ajax wel goed vandaag. Had evenveel rode kaarten kunnen krijgen als feyenoord.

22 januari 2023 om 16:51

Feye_88. Heh? Beter veldspel? Het was toch van beide kanten afgrijselijk slecht? Feyenoord heeft totaal niks gecreerd en minder balbezit gehad, hoezo beter veldspel? Feyenoord had eerste helft overhand, Ajax de tweede , alleen was het van beide kanten gewoon een dramatisch slechte wedstrijd.

22 januari 2023 om 16:36

Omdat ze beter waren (zeg ik als ajacied) en dit dé wedstrijd was als ze kampioen willen worden. Nu kunnen ze tegen psv weer de deksel op de neus krijgen.

22 januari 2023 om 16:38

Ik heb heel weinig fatsoenlijks gezien van FR en Ajax.
Beter is een woord, dat op geen van beide ploegen van toepassing is.

22 januari 2023 om 16:40

Was dit weer een zogenaamde kampioenswedstrijd ja? ik dacht dat ze die alleen in Eindhoven zo vroeg in het seizoen benoemden 😂

22 januari 2023 om 16:37

Dat zag je toch na het fluitsignaal. Feyenoord-spelers baalden, die van Ajax waren opgelucht.

22 januari 2023 om 17:03

Ik zag een klaassen anders bijna een halve minuut achter elkaar vloeken?

22 januari 2023 om 16:40

Feyenoord vond ik tweede helft vele minder dan ajax.

22 januari 2023 om 16:41

Naja als je voor hebt gestaan baal je meer natuurlijk.

22 januari 2023 om 16:58

Omdat we de klassieker nooit winnen en als we nou een keer een kans hadden het vandaag was denk ik. Ajax in slechte doen, iedereen denkt dat wij gaan winnen (naja ik dacht het niet, ik kijk al langer), tot de 75e minuut 1-0 voor.

Allebei verloren. Feyenoord uitgelezen kans om hun rivaal heel veel pijn te doen. Ajax zit weer langer vast aan een dramatische coach.

22 januari 2023 om 16:36

Ben wel benieuwd hoor. 5e plek is toch onacceptabel voor Ajax? Ajax heeft vandaag ook niet gewonnen ofzo, dus ik sluit zeker niet uit dat Ajax vandaag nog Schreuder eruit gooit.

22 januari 2023 om 16:38

Ze staan toch 2 punten los van Sparta , is toch een goed seizoen van ajax

22 januari 2023 om 16:45

Is natuurlijk onnaceptabel, net als 4 keer op rij gelijk spelen. Als ze ‘m dan er niet uitgooien gaan ze het niet doen na een gelijkspel in de Kuip.

22 januari 2023 om 16:37

Ik mag toch hopen dat een punt uit bij Feyenoord niet "het" criteria is voor het aanblijven van Schreuder of niet. Ook vandaag leek de tactiek weer nergens op. Maar goed, Schreuder had er 3 maanden geleden al uit moeten liggen dus wat dat betreft reken ik na vandaag ook wederom nergens op. Op naar de volgende verschrikkelijke 90 minuten met meesterbrein Alfred!

22 januari 2023 om 16:41

Afcaeric

Natuurlijk niet maar je kan hem deze week iig niet ontslaan want Feyenoord uit kan je gelijk spelen.

Gefeliciteerd Feyenoorders. Thuis niet kunnen winnen van het slechtste Ajax in jaren...

22 januari 2023 om 16:47

Zo koddig dit soort reacties. Alsof je probeert te flexen met het feit dat je eigen ploeg zo slecht is.

22 januari 2023 om 16:55

Ik hoor nog net niet wanvertoning van Arne slot als je niet van dit ajax wint.

22 januari 2023 om 18:09

Je staat 5e?

Best blij met dit gelijkspel

22 januari 2023 om 16:36

Ik ook, alleen moeten wij er over 2 weken ook heen. Do or die wedstrijd denk ik.

22 januari 2023 om 17:20

Normaliter valt Gozobuyuk nu wel af als scheids, wat wel lekker is bij een do or die wedstrijd.

22 januari 2023 om 16:37

Psv inderdaad de lachende derde met dit resultaat, als je van Feyenoord wint dan sta je gewoon bovenaan. Bizarre competitie dit jaar met aan het eind van de rit een kampioen van de armoede.

Zelfs van een ajax in deze vorm kan feyenoord niet winnen... hebben ze een angstsyndroom ofzo.

22 januari 2023 om 16:50

Zelfs in deze vorm heeft ajax een veel betere selectie.

Feyenoord doet zichzelf echt tekort hier.

22 januari 2023 om 16:40

Feyenoord kan niet beter dan het gestuntel dat we vandaag hebben gezien. Is gewoon een hele modale ploeg.

22 januari 2023 om 16:43

Modaal? Alleen voorin is het gewoon te pover. Voordrest Ajax overal afgetroefd.

Altijd hetzelfde toch. Feyenoord de betere en ajax geluk en komt weg

22 januari 2023 om 16:35

Feyenoord de betere ? Helemaal niet joh 😂 Feyenoord eerste helft beter, Ajax de tweede en Ajax had zelfs de betere stats op het einde haha

22 januari 2023 om 16:40

Ga weg je stats. Je hebt de wedstrijd toch gezien of niet soms? Volgens de stats heeft Ajax ook 300 miljoen meer en staat Sparta 2 punten achter je.

22 januari 2023 om 16:42

Over de hele wedstrijd was Ajax niet minder dan FR.
En ik kan het als PSV supporter objectief beoordelen.
De betere spelers lopen in Amsterdam. De energie en passie kwam grotendeels uit Rotterdam.

22 januari 2023 om 16:42

Nah Feyenoord was wel de betere vandaag, al werden we niet zoekgespeeld ofzo.

22 januari 2023 om 16:43

Jhas. Betere stats, niet status. En Grappig man, maar tegen dat afgrijselijke slechte Ajax kan Feyenoord dus niet eens winnen en waren ze ook zeker niet de bovenliggende partij over de hele wedstrijd.

22 januari 2023 om 16:45

De.theking. Ja flippo, daarom zeg ik het ook. Feyenoord was niet beter dan Ajax. Feyenoord beter eerste helft, Ajax tweede. En daarbovenop hebben ze dus meer schoten op goal dan Feyenoord haha. Moet je nagaan, tegen het slechtste Ajax in decenia niet eens de bovenliggende kunnen zijn over de hele wedstrijd.

22 januari 2023 om 16:59

Meer schoten op goal, waarvan ik alleen die van Kudus serieus kan nemen - en zo’n zelfde kans Feyenoord ook met Gimenez heeft gehad. Verder alleen maar de onderliggende partij geweest man.

En beetje rare opmerking op het eind. Kan ik ook zeggen: niet van Feyenoord kunnen winnen met honderden miljoenen meer aan budget en kapitaal, ook vandaag weer op het veld. Maak je eerder druk om je eigen bagger beleid ipv dat Feyenoord niet van Ajax weet te winnen. Feyenoorders vinden het allemaal prima hoor. Bovenaan staan, en dat met onze mogelijkheden.

22 januari 2023 om 17:05

The King. Alleen maar onderliggende partij? Je zegt letterlijk dat Feyenoord met die van Gimenez alleen maar 1 soortgelijke ertegenover nog heeft kunnen zetten. Verder minder balbezit dan Ajax en 0 uitgespeelde kansen, dus waar heb je het over met onderliggende partij.

22 januari 2023 om 17:11

Jij hebt niet kunnen zien dat Feyenoord heel de wedstrijd feller was, meer duels won, minder fouten maakte en verzorgder combineerde? Dat de laatste goede pass in de 16 ontbreekt wil niet zeggen dat je verder niet de bovenliggende partij kan zijn.

22 januari 2023 om 16:46

Met geluk weg? Beide ploegen slecht. Feyenoord heeft over de gehele wedstrijd eigenlijk maar 1 echte kans gehad.

Feyenoord had moeten winnen. Totaal onnodig dit. Heel zure tegentreffer

eindelijk een keer niet verloren van Ajax. Was geen beste wedstrijd, verdiende uitslag denk ik.

Wat een slechte wedstrijd zeg.beide ploegen zo veel bal verlies zo veel fouten.
Was echt een zwak niveau.

Wat is dat toch met Feyenoord tegen Ajax. Ram er nou eens vol 4-0 overheen.

Ik zei het nog voor de wedstrijd. gelijkspel zou echt verschrikkelijk zijn. je schiet er niks mee op in de stand en schreuder mag blijven ploeteren.Ajax is waardeloos maar feyenoord kan er ook wat van hoor. Zegt meer over het algehele niveau dat ze bovenstaan….Mag je een keer winnen verpest je het alsnog.. verschrikkelijk gewoon.Orkun “ ik haak altijd af in topwedstrijden” Kokcu was ook weer (niet) aanwezig. Wil niemand meer horen over hem en een stap hogerop.

Zoals ik eerder benoemd hebt heeft Feyenoord dit heel subtiel gedaan, een gelijkspel zodat Schreuder aanblijft is meer waard dan 8 punten loskomen.

22 januari 2023 om 16:38



Denk je dat nou echt, dit is echt een sprookje wat je vertelt, ze laten het weer liggen zelfs als Ajax niet in vorm is...

Dan hadden ze juist tegen gat geslagen met Ajax die AJAX niet meer in zou halen een gemiste kans, klaar moet het zijn met dat angst voor Ajax. Als ze tegen PSV moeten hebben ze wel lef en geen angst, tegen AJAX telkens hetzelfde liedje met dit Feyenoord.

22 januari 2023 om 16:42

Natuurlijk denkt ie dat niet echt! Pff 😂

Ik heb mij als Ajacied nog nooit zo machteloos gevoeld. Het is tandeloos voetbal. Geen lef, geen druk geen automatismen.

Het drukzetten is gewoon belabberd. Bij Feyenoord zie je minimaal 4 man die druk zetten en staat de laatste linie op de middenlijn. Bij mijn cluppie zijn het 2 man en is de ruimte tussen de linies ook nog eens veel te groot.

Ajax mag in zijn handjes knijpen met 1 punt. We staan nu gewoon 5e!

22 januari 2023 om 16:37

Bereid je maar voor op 7 magere jaren. Op alle niveaus in de club klopt het niet meer.

Jaja Feyenoord baalt het meest, nou dit is vooral voor iedereen die Ajax een warm hart toedraagt een waardeloze uitslag. 6 wedstrijden op rij nu niet gewonnen, gezakt naar plek 5, nog steeds 5 punten achter op Feyenoord maar door het puntje mag Alfred nog lekker blijven aanmodderen. Slechts mogelijke uitslag voor Ajax dit.

22 januari 2023 om 16:44

Ze bedoelen op basis van het wedstrijdverloop, lijkt me duidelijk. Feyenoord was iets beter.

Matige pot, terechte gelijkspel. Beide ploegen wilden wel maar konden niet. Of het kwaliteit of spanning is weet ik niet. Gozubuyuk uiteindelijk prima gefloten. Beide kanten op een hoop laten gaan en het niet uit de hand laten lopen.

Feyenoord publiek zich netjes gedragen!

Ook als ajax in slechte doen is choked dit Feyenoord, als je nou al niet van dit ajax kan winnen is het echt een schande van Feyenoord altijd die angst tegen ajax..

22 januari 2023 om 16:46

Maar zo goed is Feyenoord toch ook niet? Mensen doen alsof Feyenoord in wereldvorm is maar makkelijke ploegen na de winterstop en helemaal niet je van het.

Schreuder haalt de punten gewoon binnen helaas. Punt per punt

Jazeker .. Schreuder is hier helemaal blij mee, ziet progressie, doen volop mee voor Europees voetbal, stabiele 5e plek. Top!!

Feyenoord had dit binnen moeten halen. Slordig puntverlies op een geweldig moment. Dit Ajax had verslagen moeten worden. Voor Schreuder fijn, die kan weer een weekje door zonder dat de kritiek per se enorm toeneemt. Winnen van Feyenoord werd toch al niet van hem verwacht

Jammer dat we niet hebben kunnen profiteren tegen dit imo zwakke Ajax

22 januari 2023 om 16:40

Ik vond Feyenoord erg tegen vallen. Hebben veel te weinig gecreëerd

22 januari 2023 om 16:42

Dat is idd ook waar. We speelden niet onze beste wedstrijd

22 januari 2023 om 18:35

Ik zie bij Feyenoord voorin heel weinig kwaliteit. Echter de rest zit zo goed in elkaar dat ze minder snel dan PSV en Ajax echt door de ondergrens gaan. Hierdoor staan ze mijn inziens boven aan.

22 januari 2023 om 16:42

Dat moet voor Feyenoord fans frustrerend zijn lijkt mij. zodra ze tegen psv moeten zijn ze opeens kei goed en hebben ze een strijdlust van tegen u te zeggen en tegen ajax choken

Geen goede westrijd, maar wel terechte uitslag.

Ik denk niet dat we in mijn leven ooit nog een klassieker winnen. Hoe kan je een goal tegen krijgen tegen dit Ajax; die kunnen er werkelijk geen klote van. Overigens wel knap, want Ajax heeft nog steeds echt een duizend keer sterkere en bredere selectie dan wij. Die Kenneth Taylor is me trouwens een partij slecht. En die kreeg gewoon speeltijd op het WK

Verder wel terechte uitslag, al is het zonde dat Gimenez die kans niet maakt.

22 januari 2023 om 16:37

Erge is dat Schreuder een enorme fan van Taylor is dus die zal altijd spelen.

En we staan als Ajax zijnde gewoon op een 5e plek. 5e!!! Kom op hey, dit is totaal onacceptabel als Ajax zijnde. Vandaag was het ook weer niet om aan te zien, ook tegen een Feyenoord dat ook niet goed was. Ik had veel meer van Feyenoord verwacht, maar zelfs tegen dit Feyenoord kon Ajax heel weinig.
Het is gewoon weer een teleurstellende wedstrijd.
Schreuder mag van mij nog steeds per direct eruit. 5e plek met Ajax is al genoeg.

Feyenoord ging te veel roeien in de tweede helft. Voetballend waren we gewoon beter. Jammer.

22 januari 2023 om 16:46

Haha. Voetballend beter? Wat een gehark en geroei. Tweede helft helemaal niets laten zien.

prima gespeeld met veel inzet. over de uitslag ga ik niks zeggen want die zag je van mijlenver al aankomen. Wieffer en Hartman kunnen het niveau duidelijk aan wat heerlijk is om te zien. afstand blijft 5 punten en schreuder blijft zitten. prima.

Wat een klote resultaat, hier schiet je niks mee op. Enige positieve was dat Bergwijn goed inviel, en Kudus even op het middenveld stond. Daar komt de goal ook uit.

Voor de rest zie je duidelijk dat dit Ajax gewoon kampioen kan worden, als je Sanchez en Klaassen eruit haalt. Alvarez viel me vandaag nog mee, al zat ie er op het einde weer totaal naast. Schreuder zal helaas wel blijven zitten, hoewel je nu 5e staat. Het ligt niet aan de selectie dit jaar.

Belachelijke wedstrijd van Ajax en die gozbuyuk is echt knettergek als scheids. Snel zijnscheids licentie afpakken en hem lekker in zn feyenoord kleuterkamer achter laten volgende keer. Ook al ia het 1-1, lijkt mij dat Schreuder niet kan blijven.

Tsja, het is natuurlijk vooral onterecht dat Ajax niet wint. Feyenoord zou in principe altijd op zijn best tegen degradatie moeten strijden. Helaas dat het nog zo dicht bij elkaar kwam vandaag.

22 januari 2023 om 16:39

Vond feyenoord wel erg met de poep in de broek spelen in de tweede helft wat waren die slecht in de tweede helft en erg slap in de duels vond ik ze..

Had liever gewonnen maar het is positieve is:
1) Ajax loopt niet in
2) Schreuder blijft nog effe zitten en we kunnen nog een paar weken genieten van jankende Ajacieden over Schreuder. Hopelijk tot de uitwedstrijd.

Gelijkspel... eigenlijk hebben beide ploegen hier niks aan. Wel heeft Ajax weer dat gelukje wat ze altijd hebben in De Kuip. Kopballetje van Klaassen die via Wieffer er ingaat. Raakt Wieffer die bal niet, dan gaat die bal er nooit in.

22 januari 2023 om 16:52

Dan was die denk ik in de verre hoek gevallen.

22 januari 2023 om 17:08

Dan had Bijlow de bal makkelijk kunnen pakken.

Ajax herpakte zich iets na die zwakke 1e heft maar man man wat was het weer slecht zeg. Veel te vaak de bal terug spelen en de bal bij een medespeler krijgen is blijkbaar te moeilijk. 1-1 schiet je helemaal niets mee op. We gaan vrolijk door met waar we mee bezig zijn. In ieder geval niet af gegaan. En deze netten mogen er altijd wel hangen bij deze wedstrijd. Het heeft zeker geholpen.

Poh effe had ik hoop dat we hem over de streep gingen trekken, maar toen bergwijn erin kwam toen kantelde de wedstrijd compleet. Gefeliciteerd Ajax met dit punt

Wat een zaadpot, 90 minuten verspild van m'n leven. Beide ploegen schieten hier niks mee op en Alfred zal nog wel even mogen blijven zitten, terwijl het weer nergens op leek..

Feyenoord is een hoop energie en poeha, maar weinig vernuft en kwaliteit.
Ajax is los zand. Bergwijn wel sterk.

Ajax heeft 90 minuten gestreden voor een punt en zal dolblij zijn dat ze gekregen hebben waar ze voor kwamen. Feyenoord heeft verzaakt om de tweede goal te maken.

Toch ongelooflijk en eigenlijk gewoon grappig om te zien hoe Feyenoord het keer op keer maar niet voor elkaar krijgt om thuis van Ajax te winnen.

Wellicht het zwakste Ajax in jaren en alsnog maken ze een ongelooflijk zaadgoal waardoor het 1-1 wordt. Daarentegen kun je bij Feyenoord - PSV over 2 weken alvast een 1 invullen.

Wat is die Bassey ongelofelijk waardeloos. Voetballend voegt hij niks toe. Loopt ook vaak verkeerd, laat gigantische gaten vallen voor steekpasses, helemaal ruk die gozer.

22 januari 2023 om 17:01

Hij gaf wel de voorzet op Kudus eerste helft die rakelings overging..

Een Feyenoord in vorm komt niet voorbij een slecht Ajax in eigen huis waarbij Ajax de grootste kans heeft gehad haha. Sanchez Tadic en Taylor de slechtste voor mij, net als die gekke scheidsrechter die 0 lijn in zijn gele kaarten heeft waardoor zeker de eerste helft Feyenoord het middenveld compleet mocht domineren en anders aan de noodrem mocht trekken. Wiefer en Kokcu hebben gezamenlijk een stil of 8 keer dit mogen doen. Klaassen had volgens mij ook twee keer geel mogen hebben en Alvarez ook. Nooit meer een topper fluiten. Allemaal verliezers tot slot want Alfred mag blijven

22 januari 2023 om 16:38

Zo slecht vond ik Serdar niet. Enkel Alvarez had rood mogen hebben na die charge op de enkel van Szymanski.

22 januari 2023 om 16:42

Kom kom, Hartman die tadic neerhaalt en dus een veelbelovende aanval stopt is geen geel? Kokcu op het middenveld die Klaassen neerhaalt zonder bal en weer een aanval stopt geen geel. Wiefer de eerste helft die in de hoek Bassey die hem voorbij speelt neerhaalt is geen geel. Klaassen onderbreekt een counter en krijgt geen geel. Wat een waardeloze scheidsrechter is dit dan.

22 januari 2023 om 16:50

Nogmaals: ik vond het wel meevallen. Als neutrale toeschouwer vond ik dat hij best veel liet doorgaan, aan twee kanten. Enkel de gemiste rode kaart voor Alvarez die overigens wel vaker ontsnapt aan dit soort kaarten en zo nu en dan erg smerige overtredingen maakt.

22 januari 2023 om 16:57

Veel door laten gaan maar toch in het begin geel trekken voor mindere vergrijpen is dus complete willekeur. Dat je dan alleen Alvarez als fout ziet rijm ik dan ook totaal niet met een neutrale toeschouwer.

22 januari 2023 om 16:43

De grootste kans op de winnende was voor Feyenoord. Heel matig afgerond door Gimenez helaas.

22 januari 2023 om 16:50

De grootste kans van de gehele wedstrijd was van Kudus, wat een selectief zinnetje pak je nu haha. Je zegt toch ook niet de grootste kans tussen de 60 en de 80e minuut was voor die en die

22 januari 2023 om 16:57

Dat was voor de 1-1, dus dat ging niet om de winnende?

22 januari 2023 om 21:45

Het moment zegt helemaal niets over hoe groot de kans is haha.

22 januari 2023 om 21:53

Daarom zei ik ook dat het de grootste kans op de winnende was, niet de grootste kans van de wedstrijd. Die van Kudus was overigens niet heel veel groter vond ik hoor, met name omdat Bijlow er snel bij zat.

22 januari 2023 om 17:05

Omdat feyenoord potjes win die eigenlijk gewoon gewonnen moeten worden wil niet gelijk zeggen dat ze in vorm zijn, plus het feit dat die bal er gewoon heel knullig in gaat had ik feyenoord wel zien winnen. Juist deze pot spelen ze weer ondermaats

Ik denk qua kansen een terechte uitslag. Qua spel was het van Ajax kant zeker voor rust erg slecht. Feyenoord na rust een stuk minder.

Plek 5 halverwege het seizoen … maar niet de doodsteek gekregen in de titelrace.

Goede wedstrijd van ajax.
Knap dat ze dit Feyenoord op een gelijkspel weten te houden.
Ook complimenten hoe Schreuder dit ajax met dit spelers materiaal, door na rust sterke tactische wissels doet hier toch nog een punt weet te behalen.

Mooie wedstrijd waarin een gelijkspel een terechte uitslag is. Perfecte uitslag voor PSV. We lopen in op Feyenoord en zetten Ajax op achterstand. Daarnaast blijft Schreuder zitten. Het wordt nog spannend de komende maanden.

22 januari 2023 om 16:40

Ik denk helemaal niet dat dit zo'n goede uitslag is voor PSV. Die mogen zelf ook nog aantreden tegen Ajax en over 2 weken richting de Kuip waar ze vrijwel standaard over de knie gaan. Bovendien hebben ze deze transferwindow zo'n 25 goals en 10 assists verkocht. Het zou mij écht verbazen als PSV dit seizoen top 3 eindigt.

22 januari 2023 om 16:46

Ajax verslaan we vaak wel, Feyenoord is inderdaad een ander verhaal maar dat is maar 1 wedstrijd. Met 1 of 2 goede aankopen kan PSV serieus een gooi doen naar de titel

22 januari 2023 om 16:51

Denk je dat echt ja? Ik zie dit PSV nog veel punten verliezen. De angel is er volledig uit en nieuwe aankopen staan er vrijwel nooit meteen in de winter. Of Feyenoord het nog 17 wedstrijden vol houdt vraag ik me ook af, maar PSV gaat het nog heel zwaar krijgen om top 3 te eindigen met deze ploeg hoor.

22 januari 2023 om 16:51

Tegen dit Ajax en FR hoeven we echt niet te verliezen. Het is allebei heel pover.
Een of twee versterkingen. Mauro, Boscagli er weer bij.
Dan zie ik ons beide ploegen verslaan.

22 januari 2023 om 16:53

We gaan het zien.
Ik snap alleen werkelijk het optimisme in Rotterdam niet. Dat moet blinde clubliefde zijn.
Feyenoord heeft echt maar een middelmatige ploeg.

22 januari 2023 om 16:54

Nouja, er is dit jaar geen enkele uitblinker in de eredivisie. Dat maakt het spannend. Ook PSV niet en zeker aanvallend en qua positiespel is PSV absoluut niet de beste van de top 5 momenteel.

22 januari 2023 om 17:01

Nou dat valt toch ook wel mee. PSV heeft nog steeds de beste spits van de eredivisie, die helaas de afgelopen 2-3 wedstrijden niet echt in vorm is. Ook Xavi is een van de betere aanvallers/spelers van de eredivisie. Guus Til kan ook goals scoren. Als daar nog wat bij komt dan kan het echt nog wel wat worden.

De aanval van Feyenoord is ook zeer matig eerlijk gezegd, van geen 1 speler ben ik onder de indruk.

Wie er in de top 3 eindigt is koffiedik kijken. Er zijn nog 17 wedstrijden te spelen en tot dusver laten alle ploegen in de top 5 veel punten liggen. Ik geef PSV momenteel betere papieren dan Ajax en Twente in ieder geval.

Ajax baalt het meest...... van het spel! Wat was het weer huilen met de pet op. En nu mag Schreuder waarschijnlijk blijven met die 1-1. Verschrikkelijk.

Hahahaha wat een lachwekkende titel. Feyenoord zette goed hoog druk en Schreuder heeft geen idee wat hij doet dus kwamen we niet aan voetballen toe, maar Feyenoord heeft buiten die ene kans van Gimenez werkelijk niks gecreeerd. Wat waren wij slecht zeg, en Gozubuyuk ook zeg. Wat een kuipvrees bij die clown.

22 januari 2023 om 16:49

Stel je niet aan man. Feyenoord was iets beter vandaag en stond 1-0 voor, dus baalt in die zin logischerwijs meer van de 1-1. Het was niet dat we een gelijkspel gestolen hebben maar meer zat er voor ons gewoon niet in en we hebben hem over de streep getrokken.

22 januari 2023 om 16:52

Niet met je eens. Kudus mist 2 gigantische kansen en je hebt 3x de mogelijkheid op het einde met 3-2 een kans uit spelen. Feyenoord was ietsje pietsje beter, maar heeft dat niet kunnen uitdrukken in mogelijkheden. Alleen Gimenez.

Een gelijkspel is een terechte uitslag. Ze verdienden het beide niet om te winnen. Misschien dat Feyenoord 1 echte kans meer heeft gehad maar voor de rest zat er niet echt een winnaar in. Jammer dat het nog steeds niet mogelijk is om supporters van beide ploegen in een stadion te krijgen.

Bijzonder om te zien dat Ajacieden hier 'verrast' zijn dat Feyenoord niet over Ajax heen is gewalst, terwijl het voorafgaand aan de wedstrijd toch vooral de Ajacieden waren die Feyenoord zo enorm omhoog praatten. Voor Feyenoord is een gelijkspel tegen Ajax gewoon een prima resultaat. Vandaag had er meer ingezeten, maar met een beetje pech had Feyenoord 'm ook zo kunnen verliezen. Al met al een terechte uitslag.

Alvarez prima wedstrijd trouwens. Mag ook wel eens gezegd worden. Alleen iets vaker naar voren kijken in plaats van standaard naar achteren draaien.

Verschrikkelijke klassieker gezien. Opzich is een gelijkspel wel verdient, maar ik begrijp Feyenoord niet. Het leek alsof ze bang waren om te verliezen ipv dat zij de wil hadden om te winnen. Ajax was weer erg matig, maar een punt in een uitwedstrijd is zo slecht nog niet.

5e plek op 2 punten verschil met Sparta. Waardeloze eerste helft helaas. 2e helft nog prima opgepakt maar ook niet goed genoeg. Jammer dat Schreuder er niet uitvliegt. Hier heb je vrij weinig aan…

Alfred Schreuder, een kat met 9 levens. De Mark Rutte van Ajax. Weet het keer op keer te verpesten, maar keer op keer het kromme weer recht te praten. Ook vandaag zal hij weer blij zijn met deze punt, en het behouden van zijn post. Maar ook vandaag zal de echte Ajax-supporter weer in woede en sommigen in tranen achter gelaten worden. Hopelijk leest het bestuur mee: wees maar trots op het verpesten van de dromen van miljoenen fans over het land en daarbuiten. Ajax is een club zonder ambities geworden... so R.I.P... Over de wedstrijd valt er weinig te zeggen. Een van beide scenario's aan de kant van Ajax was genoeg om het licht te vinden: winnen of verliezen. Maar volgens mij heeft iedereen in de voetbalwereld zijn zin gekregen. De enige die teleurgesteld zijn, zijn de fans van buiten de voetbalwereld. Helaas maar waar...

Terechte uitslag.

Feyenoord was de beste in de eerste helft. Ajax was de beste in de tweede helft.
Hoewel Feyenoord die kans rond de 88ste minuut beter hadden moeten uitspelen.

Helaas schiet vooral Ajax hier niet heel veel mee. Alleen nu heb je een hele week wat meer rustig bij Ajax dan als Ajax vandaag had verloren.

2 ploegen die speelde als degradatie kandidaten, jammer dat Schreuder blijft zitten hierdoor maar we staan in ieder geval 2 punten boven de best voetballende ploeg uit Rotterdam.

Sanchez, Taylor en Klaassen verkoop ze aub, Tadic is ook niet meer onaantastbaar. Alvarez dikke voldoende de enige speler die speelt om te winnen.

De grote winnaars zijn AZ, PSV en Twente. Ajax nu 5e, niet verloren dus schreuder blijft nog wel even zitten. Feyenoord toch 2 punten misgelopen, waardoor deze 3 clubs weer een stukje dichterbij zijn gekomen.

22 januari 2023 om 16:50

AZ moet nog winnen eerst toch.

Eerste helft voor Feyenoord
Tweede helft voor Ajax
Bijdrage van het publiek voor de spelers van Feyenoord was nihil. Het was het spel van de spelers zelf.
Ajax heeft geen aanspraak kunnen maken op winst, Feyenoord wel een beetje
Ajax heeft ondanks de misère, de achterstand en een beter Feyenoord niet de handdoek gegooid.
De komst van Bergwijn was zeer belangrijk
Wissel Danilo voor Gimenez was geen slimme

Gefeliciteerd aan de Ajacieden! Ze hebben gekregen waar ze voor kwamen! 90 minuten lang voor een punt gestreden en loon na werken gekregen. De taps op het Leidseplein zullen overuren gaan maken na dit onverwachts succes.

Ik heb zoveel vragen na deze wedstrijd. Hoeveel overtredingen mag Feyenoord maken voordat ze geel krijgen? Dat moment met Brobbey, waarom krijgen we daar zo een slecht beeld van? En wat was Berghuis aan het doen vandaag?!!!

Feyenoord dacht na de 1-0 dat ze er al waren. Eerste helft was voor Feyenoord. Tweede helft voor Ajax. Terechte gelijkspel

Ik ga het nogmaals herhalen. Wat doet Kenneth Taylor op het veld? Deze man doet niets anders dan de bal terug of breed spelen. Toevoeging van nietssss! Waar blinkt hij in uit? Iemand die het weet maar dat kan helemaal niet omdat hij niets laat zien. Geen steekbal, geen opening, draait niet weg en is niet snel.

Kudus staat ff op het middenveld en laat al 10 keer meer zien dat deze non voetballer ooit heeft laten zien. Krijgt gewoon een gratis carriere. Dan nog mensen die zeggen dat hij meer kwaliteiten dan Gravenberch had. Lachwekkend

Mama mia wat een dramatisch niveau was dit zeg, zeker 1e helft. Alvarez op cv is wel prima overigens. Bassey en Sanchez dat is echt van het niveau Dijks en Manolev, man man man. 2e helft iets beter aan de bal. Kudus man, die 1 op 1 had echt moeten zitten. Bergwijn viel oprecht goed in, veel dreigender dan Tadic op links. Ik zie mede Ajacieden klagen op de scheids, vooral over die tackle op Brobbey, maar aan de scheids lag het niet, het enige vreemde moment van de scheids was bij het opstootje waar ie Wieffer en Klaassen geel gaf, daarvoor kreeg Wieffer ook al geel, maar mogelijk dat dat dezelfde kaart was? Opbouw van achteren is echt een drama, hadden we nou maar een verdediger met inzicht, oh wacht, die is eruit gebonjourd door Schreuder en co! In ieder geval niet verloren, maar ja nu mag de trainer vast en zeker tot Twente- uit in de beker mogen aanmodderen. Grote winnaar van deze klassieker zijn toch wel PSV, Twente en AZ (mits ze zelf winnen).

Ajax baalt het meest!!! Verschil blijft 5 punten.feyenoord blijft koploper.en 6 duels niet gewonnen+!!!

We staan gvd dichter bij sparta dan bij feijenoord-.- schreuder zal wel weer mogen blijven.. waardeloos!!

Je zag het vandaag eindelijk is.. kudus naar het middenveld en het begon is ergens op te lijken.. Nu klaassen er nog uit aub.. Op de goal na weinig goed gedaan -.-

22 januari 2023 om 16:56

Rustig aan. Sparta is ook DE club uit Rotterdam.

22 januari 2023 om 17:26

Nou, die veelgeprezen Kudus mag ook best wel een keertje scoren, hoor. Ik had in de tweede helft Brobbey in de spits gezet en Kudus hangend rechtsbuiten. Want die voorspelbare vleugels Bergwijn links, Tadic rechts, bakten er weer weinig tot niets van. In dat opzicht geeft Schreuder wel vastigheid aan zijn elftal. Alleen de verkeerde keuzes. Maar daar ligt binnen Ajax niemand wakker van.

Eerste helft zwak, tweede helft enigszins herpakt. Voetbal was aan beide kanten niet het niveau wat ze normaal kunnen. In dat opzichte is een gelijkspel wel terecht maar je hebt er weinig aan.

Ajax heeft gewoon een degelijke wedstrijd gespeeld. In een kolkende Kuip met zoveel druk omgaan is gewoon knap. Ajax zit hopend in een betere fase. Waarschijnlijk geen kampioenschap maar wellicht plaatsing voorronde CL. Dan heb je het uitstekend gedaan volgens mij.

Het artikel geschreven door een Feyenoorder????
Vergeet gewoon te vermelden wat de reden was dat Timber naar de grond ging. Vergeet gewoon te vermelden dat die Wieffer 2x geel kreeg deze wedstrijd. Vergeet te vermelden dat die aanvoerder meerdere keren aan geel voor overtredingen ontsnapte. Vergeet te vermelden dat die aanvoerder geen geel kreeg wegens betrokkenheid bij het opstootje. Vergeet te vermelden dat de ..... ach laat maar.

We waren gewoon, wederom, slecht vandaag. We zouden het ook niet verdienen om te winnen vandaag. Maar probleem is, dat die trainer waarschijnlijk mag blijven zitten.

22 januari 2023 om 17:28

Dat hoeft van mij ook niet allemaal in het artikel hoor, dan wordt het een flinke lap. Jij bent het in elk geval niet vergeten, maar wel een beetje subjectief.

Wat een blamage , Ajax speelde zonder plan .
Alsof ik naar de 5de klasse zondag amateurs zat te kijken .
Ze kloten maar wat aan we hebben geen verdediger die normaal kan opbouwen .
Ze raken in paniek als ze bal krijgen .
Je koopt voor meer dan 100 miljoen in en er zat voor 60 miljoen op de bank aan aankopen .
En Schreuder blijft ook maar aan kloten , weer Ze spelers verkeerd gebruiken en de slechtste spelers laten staan . Wat een vriendjespolitiek lafaard

Ajax heel slecht vandaag, evenals de scheidsrechter dramatisch. Taylor, klaasen, Kudus en verhuis waren echt dramatisch slecht.

Bassey is geen LB maar een LCV
Timber is geen LCV maar een RCV
Alvarez is geen CV maar een CVM
Taylor is geen CVM maar een CM
Tadic is geen RVA maar een LVA/SP
Kudus is geen SP maar een CAM
Klaassen is geen CVM maar een CAM

Toch knap dat ze er ondanks deze incapable coach nog een punt uit hebben gesleept. Feyenoord was beter.

22 januari 2023 om 16:47

Met Tadic op rechts en Bergwijn op links werd het wel beter.

Feyenoord heeft hier een hele goede kans laten liggen om het gat naar acht punten te brengen. Ik kreeg alleen de indruk dat Feyenoord zich iets te veel heeft laten meeslepen in de duels waardoor het voetballend rommelig werd. Voor Ajax is 1-1 niet eens zo'n slecht resultaat gezien de huidige vorm, maar dit was eigenlijk wel een wedstrijd die je had moeten winnen.

Het is soms bizar om te zien hoe slecht een aantal Ajacieden aan de bal zijn. Taylor, Klaassen, Alvarez, Sanchez en Tadic hadden allemaal de grootste moeite om de bal naar de juiste kleur te spelen en leken met betonblokken om de voeten te spelen. Bassey viel me positief mee, maar moet nog altijd gewoon links centraal achterin spelen. Als Schreuder met Kudus wil spelen, zet hem dan gewoon op het middenveld, het is geen spits! Met dit resultaat zal Schreuder nog niet ontslagen worden, helaas.

Op Feyenoord kunnen we dus ook al niet meer rekenen. Blijven we nog met Schreuder zitten.

Het slechtste ajax in 10 jaar en ze kunnen nog steeds niet van ons winnen 😂😂😂😂😂. Feyenoord kwam zelfs nog heel goed weg met een 1-1. Serdar was ook weer aan het thuisfluiten zeg man man man.

22 januari 2023 om 16:48

Lachwekkend dat ze tegen PSV op prime Real Madrid lijken en tegen Ajax als Sparta Rotterdam...

22 januari 2023 om 17:32

Grappig he dat ajax slecht is.

22 januari 2023 om 17:34

Dat moet inderdaad hilarisch zijn. 5 punten achterstand op een ploeg die je zo laag aanslaat. Interessant dat dat de enige manier is om jezelf nog een redelijk gevoel te geven, want dat Feyenoord goed is weggekomen slaat echt kant noch wal.

23 januari 2023 om 02:11

Kudus had er 2 moeten maken en dan win je zon potje gewoon nog. Feyenoord zette leuk druk maar heeft buiten die kans van gimenez op het einde helemaal niks gecreëerd hoor. Verder voel ik me prima want 5 puntjes (eigenlijk 2 want feyenoord thuis is 99 van de 100 keer 3 punten) is nog wel te doen maar 8 zou wel heel lastig worden

23 januari 2023 om 07:28

En dan win je ‘gewoon’ nog? Nogal selectieve benadering. Feyenoord zette inderdaad dusdanig leuk druk dat Ajax meer dan een uur lang de onderliggende partij was. Dat is natuurlijk onmogelijk om toe te geven, dus nu wordt de wedstrijd gereduceerd tot het aantal kansen. Prima, maar dan vergeet je toevallig dat de 1-1 er niet eens in gaat als Wieffer er vanaf blijft? Of mag ik de bijna eigen goal van J. Timber ook als kans voor Feyenoord tellen? Verder ook voldoende uitgespeelde aanvallen gezien die eindigden met een schot van rand 16, maar dat telt dus ook niet?

Ongelooflijk blij met dit punt, zwaar bevochten maar gelukkig de scheids aan onze kant. Blij dat wieffer,kokcu en hartman mochten blijven staan na toch die verschrikkelijke aanslagen die ,e met behulp vd scheids in alle vrijheid konden plegen. Goed dat de VAR ff op de plee zat op het moment dat hartman brobby naar de grond haalden , vanuit mijn ooghoek was dat ruim 3 meter binnen de 16. Maar goed zoals gezegt geluk aan onze kant. Verder vandaag weinig in te brengen en grotendeels overlast door wederom een sprankelend ajax die aan de hand van project schreuder een duidelijke nieuwe weg in zijn geslagen. Positiefis dan ook dat we door dit resultaat nog langer kunnen genieten van dit project, waarvoor dank alvast.

Het is leuk dat de competitie spannend is, maar Europees wordt het de komende jaren weer kommer en kwel. Feyenoord heeft een verschrikkelijk matig team en het lijkt nog wat doordat ze bovenaan staan. PSV heeft hun beste speler verkocht en de Jong is niet meer de speler die PSV verder kan helpen. Bij Ajax is het gewoon een puinhoop. Geen idee achter het te spelen spel en op bestuurlijk vlak worden blunders begaan. Wel jammer, want ik hoopte dat we wellicht door konden drukken met 2 teams in de CL. Met een beetje meer falen van de topteams kan Twente volgend jaar gewoon CL spelen.

Feyenoord baalt dat ze Ajax niet op 8 pnt hebben weten te zetten. Ajax baalt, omdat het gat niet kleiner is geworden. Gelijkspel is wel verdiend. Feyenoord eerste helft beter en feller, tweede helft iets beter van Ajax. Met een beetje geluk wordt het nog 2-1, maar aan de andere kant ook bij beter uitspelen kansen. Weer geen winst voor Ajax. Mag Schreuder nu blijven zitten?

WTF, hoezo ?? Rare titel.
Zij een zondags schot,heerlijke goal, maar die maakt ie nooit meer zo.
Gewoon terechte uitslag denk ik.

Wat een bullshit, Feyenoord komt goed weg. Beide niet heel goed maar als iemand had moeten winnen was het Ajax wel. Ajax baalt hier uiteraard het meeste. Gewonnen punt voor Feyenoord.

Het druk zetten ging wel goed zegt Schreuder. Ook taylor krijgt een compliment. Schiet mij maar naar Tokyo....

22 januari 2023 om 16:56

Had Taylor soms rolschaatsen aan? Hoe vaak is hij wel niet uitgegleden? Een domme gele kaart binnen 10 minuten …

22 januari 2023 om 16:59

Hij is een enorme fan van Taylor heeft ie al gezegd. Helaas maar waar.

Gezien de titel van het artikel blijkt het niet voor niets te zijn dat iedereen binnen de voetbalwereld de afgelopen week goede woorden sprak over Schreuder. Het ziet er naar uit dat de fans van Ajax er helemaal alleen voor staan. Alleen de fans kunnen deze trainer eruit krijgen, en niemand anders gaat dat doen.

Terechte uitslag, waren allebei net zo slecht. Allebei de keepers hoeven niet te douchen. Feijenoord ging in de eerste helft tekeer als een wervelwind daardoor 2e helft kwamen ze adem te kort. Bij Ajax ,Taylor heb ik niet gezien , stond steeds verkeerd. Klaessen alleen maar balverlies , Berghuis idem. Bij Tadic gaan de jaren tellen hoor. Conceicao ook niet gezien. Bassey was vandaag prima speelde Pedersen helemaal gek. Ik moet ook erbij zeggen dat Pedersen er geen pepernoot van kan . Alvarez deed het weer als vanouds alleen miste je hem op het middenveld. Sanchez zal geen topper worden, mazzel die je hebt is dat je Zuid-Amerikanen altijd wel voor een leuk bedrag aan een Spaanse club kan verkopen. Timber is nog niet de Timber van vorig seizoen.

Mooi man, het team van Ajax is groeiende. Dat stelt gerust !!

Heeft Feyenoord goed bekeken. Die dachten natuurlijk ook, beter gelijk spelen en dat Schreuder het seizoen afmaakt dan dat ze na een verlies pot Schreuder ontslaan.

Zo'n goede trainer, maar al hoofd coach Nope. Waardeloos.

Elke ajacied wilde deze wedstrijd winnen. Maar als ze deze zouden verliezen dan was het een grote kans dat Alfred er uit zou vliegen. En menig Ajacied zou daar niet om wakker
Liggen. Dit Feyenoord kan dit Ajax niet eens overklassen terwijl Ajax zo slecht in vorm is. Ongelofelijk gewoon.

22 januari 2023 om 22:50

Met spelers van 40 miljoen...

Berghuis geeft een heel volwassen interview. vd Gijp wordt oa op een respectvolle manier aangepakt.

Wel grappig dat ajacieden de eigen ploeg zoooo slecht vinden, en lachen dat ze doen. Wat een aanfluiting

Misschien wordt het vanavond nog gezellig bij het stadion
Ben bang dat dit de enigste manier is om die clown weg te krijgen

Ik lees al paar keer 'als Feyenoord kampioen wordt, dan is t de kampioen van de armoede" omdat ajax en osv slecht zijn!. Wat een BS . Als je concurrenten beter zijn wordt je geen kampioen. Als ajax kampioen wordt en Feyenoord wordt 9e en psv 5e is t dan ook kampioen van de armoede????. Het gaat er om wie aan t einde 1e staat die is in mijn beleving de terechte kampioen. Wie het ook is !

Dat zal dus geen Europees voetbal of voorronde conference league worden.
Wie had dat gedacht van vaste champions league deelnemer naar voorronde conference league.

Slechte wedstrijd met veel strijd. Terechte einduitslag. Feijenoord meer team, bij Ajax zit er amper voetbal in het elftal. Dat heeft Schreuder er finaal uitgebeiteld. Hij zit nu lachend in het zadel, na een zoveelste wedstrijd van Ajax waar je amper plezier aan hebt gehad. Feijenoord had ik nog niet zo vaak een hele wedstrijd zien spelen, maar dat team viel me toch redelijk tegen. Ik had gedacht dat ze Ajax in de eigen zestien achteruit gingen drukken, maar dat gebeurde niet al te vaak. Ook weinig grote kansen. Nee, het was vlees noch vis, deze Klassieker.

Geen idee welke westrijd Slot heeft zitten kijken.
Hij had goed voetbal gezien van zijn ploeg en vond ze op 10 minuten na de betere.
Als je trainer zo'n vertroebeld beeld van de realiteit heeft, dan ze mij dat zorgen baren.

22 januari 2023 om 18:48

We waren op 10 min na de bovenliggende partij. We hebben alleen een zwakke aanval.

Slot is voor de rest een top trainer.

Bovenliggende partij vandaag. Alleen bijna bij gecreëerd. Voorin zijn we te pover. Ajax had buiten tien min om niks te zeggen.

Brobbey wordt een strafschop ontnomen en Wieffer mag na twee gele kaarten op het veld blijven staan.
Ongekend slechte scheidsrechter die Gozoboyuk.

22 januari 2023 om 22:47

Wenen

Conclusie: de Belgische competitie kunnen we nu met zekerheid hoger inschatten

5e!! Hoe lang gaat dit door? Zelf als niet Ajacied erger ik me er aan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren