Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Denk jij dat Blind wil dat Feyenoord zondag wint dan? Dat zeg je eigenlijk’

Laatste update:

Jan van Halst denkt dat Daley Blind bewust in aanloop naar De Klassieker zijn ongenoegen over Alfred Schreuder naar buiten heeft gebracht. Volgens de analist zat het de inmiddels bij Ajax vertrokken verdediger bijzonder hoog dat hij door de trainer van de Amsterdamse club min of meer op een zijspoor was gezet. Youri Mulder ziet niet veel kwaad in het veelbesproken interview dat Blind afgelopen week gaf.

"Honderd procent bewust, om het er nu uit te gooien. Vlak voor zo'n belangrijke wedstrijd", deelt Van Halst zijn mening in Voetbal Café van Ziggo Sport. "Ik denk niet dat het echt negatieve gevolgen heeft voor de spelers hoor. Maar wel voor de onrust rondom heel Ajax. Het zegt wat over de frustratie die bij hem heerste, en dat begrijp ik wel. Je hoort niet alles natuurlijk, maar het zijn allemaal kleine dingetjes. Dat je moet trainen bij een amateurclub enzo. Vanaf zijn zevende jaar loopt hij daar, laat hem dan gewoon zijn conditie op peil houden en een paar ballen van Ajax lenen", neemt de voormalig middenvelder het op voor blind.

Youri Mulder ziet geen kwaad in de harde woorden die Blind uitte in de week van De Klassieker. "Ik vind het juist een goede timing. Het is hard tegen hard, dus dan wil je de tegenstander, in dit geval Ajax, zo hard mogelijk raken. Het is een confrontatie, Blind kiest ervoor om een tik terug te geven. Dus dan is het toch juist een goede timing? Vlak voor zo'n belangrijke wedstrijd", vraagt de oud-aanvaller zich hardop af." Van Halst stelt Mulder een vraag die betrekking heeft op de kraker van zondag. "Denk jij dat Daley Blind wil dat Feyenoord zondag wil dan? Dat zeg je eigenlijk."

"Nee, dat zeg ik toch niet?", countert Mulder. "Jawel, dat zeg je wel", geeft Van Halst vervolgens mee aan zijn collega-analist. "Het is gericht tegen Huntelaar, tegen Schreuder en tegen hoe hij behandeld is. Het is dan toch een manier om ze daar te raken?" Presentator Bas van Veenendaal vraagt zich af of het explosieve interview dat Blind gaf het laatste zetje is richting het ontslag van Schreuder bij Ajax. "Daar valt of staat het resultaat van zondag alleen maar mee. Dan zijn dit soort interviews gelijk vergeten. Als Ajax met 0-4 wint, dan zeggen ze: 'Ja, vervelend, daar moeten we voortaan op letten. Niet meer bij de amateurs en gewoon gedag zeggen. Maar we hebben drie punten en gaan door'", verwijst Van Halst in zijn antwoord onder meer naar het feit dat Schreuder Blind geen gedag zei bij zijn vertrek.

Blind was afgelopen week in een uitgebreid interview met het Algemeen Dagblad niet mild voor Schreuder. Volgens de naar Bayern München vertrokken linksback is er nooit gesproken over een eventuele reserverol, al was dat volgens de coach wel het geval. Blind vindt daarnaast dat Schreuder het persoonlijk maakte na de fikse ruzie tussen beide heren in de rust van de uitwedstrijd van Ajax tegen RKC Waalwijk (1-4) in oktober.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het lijkt wel Groundhog day, iedere ochtend lees ik weer opnieuw Blind artikelen.

Blind wil wat het gros van de Ajax fans willen, Schreuder out.

21 januari 2023 om 10:22

Ajax is verworden tot FC Barcelona, onherkenbaar en constant negatief in het nieuws. Ga er van over mijn nek.

21 januari 2023 om 11:48

Jizzy

Barcelona is nog wel een stukje erger hoor. Daar is het standaard. Bij Ajax nu tijdelijk. Onder Ten hag en Overmars was het intern prima. Dat maken ze bij Barcelona nooit mee. Als Schreuder weg is en je stelt een trainer aan die wel normaal met andere mensen om gaat, en niet lekt naar de media, dan komt die rust ook wel weer terug.

21 januari 2023 om 12:06

Het maakt me niet uit hoe tijdelijk het is, identificeer jij je hiermee? Ik kan me er niet eens meer toe zetten om er nog heen te gaan, is me in 25 jaar nog nooit gebeurd en we hebben toch wat zware tijden gekend. Er is geen beleid, geen visie, geen ruggengraat, niks. Schreuder is nu het grootste probleem, maar ook in de directie klopt er helemaal niets van. Hoe kan je Schreuder aanstellen? Hoe kan je hem laten zitten als hij het slechtst presterend ooit is? Hoe kan je iemand de negatieve records aan elkaar laten blijven rijgen zonder actie te ondernemen?

Tja, tel daarbij het lekken naar de media op, hoe ze met Blind zijn omgegaan (ik was ook voor een reserverol, maar niet voor de manier waarop het gegaan is) en dat er zo ontzettend veel geld betaald is voor spelers die we niet nodig hebben of er weinig van lijken te kunnen en je weet dat de club echt verrot is. Het zit in alle geledingen fout. Er is niemand die opstaat of op kan staan. Die stotteraar van een Van der Sar weet niet wat hij moet doen, Hamstra is net zo'n non-personality die alleen maar clichã£â©s kan braken over dat we hard moeten blijven werken en Huntelaar is nog een groentje op die positie. Volledig clueless. Gewoon 4-0 voor Feyenoord morgen, dat wordt de keuze maar voor hen gemaakt.

21 januari 2023 om 10:30

Vermoeiend idd. We hebben het over een back met de draaicirkel van een tractor die "rent" alsof hij 20 zakken aardappelen aan zijn lichaam heeft hangen. De gemiddelde bejaarde is sneller in wandelpas dan Blind op zijn topsnelheid. Als je echter naar het aantal artikelen kijkt dan lijkt het of we het over prime Roberto Carlos hebben

21 januari 2023 om 10:54

Je bent niet verplicht het te lezen. Maar ik weet dat jij jouw enorme haat voor Blind nooit kan verhullen.

21 januari 2023 om 11:16

Wel echt bizar dat jij hier zegt dat er een link moet zijn tussen de kwaliteiten van een persoon en het aantal berichten dat over hem mogen verschijnen in de media zonder enige andere vorm van context/interesse erin mee te nemen...

21 januari 2023 om 11:27

Poh Jeetje wat gek dat het op een Nederlandse voetbal site gaat over een Nederlandse speler die 99 interlands achter zijn naam heeft staan, 7x landskampioen van Nederland, 2x de knvb beker, 2x de Johan Cruijff schaal, een FA cup een Europa League, community shield en onder andere een gouden schoen in de eredivisie heeft. Maar laten we vooral van de internet nietsnut japie_krekel ons wat aan blijven trekken.

21 januari 2023 om 11:34

Japie heeft echter dit keer wel een punt (kan het bijna niet aan het te vermelden maar toch). Daley Blind wordt op dit moment een beetje te groot gemaakt bij sommige supporters. Dit zie je vaker als het slecht gaat bij een club en een speler toevallig geblesseerd is, die speler wordt dan ook altijd groter gemaakt dan dat hij daadwerkelijk is. Dit geldt ook voor Daley Blind, die man kon dus echt niet meer voor de basis van Ajax. Zijn laatste 5 wedstrijden waren werkelijk waar belachelijk slecht, lopen kan ie niet en ballen goed inspelen werd ook steeds lastiger met als absoluut dieptepunt Emmen uit waar hij bijna niks goeds heeft gedaan. Ajax mag heel blij zijn wanneer het straks verder kan zonder Schreuder, ze mogen echter ook heel blij zijn dat ze van Daley Blind af zijn. Los van zijn spel heb ik het dan nog niet eens over zijn gedrag met zijn capuchonnetje op de bank, om te kotsen die hele vent. Clublegende of niet, je gedraagt je en dat liet hij na. Weg ermee dan, opluchting voor iedereen.

21 januari 2023 om 11:52

Ook vermoeiend dat ook dit artikel weer gebruikt moet worden om die "discussie" aan te gaan.

Zelfs Bayern heeft het een goed idee gevonden om Blind te halen. Maar jij weet het natuurlijk weer beter dan de scouts van Bayern.

21 januari 2023 om 12:51

Eens Vernon en ik heb zelf ook eerder aangegeven dat ze bij Bayern met die hele scouting echt niet achterlijk zijn. Echter zeg ik gewoon wat ik heb gezien van Blind bij Ajax over de afgelopen maanden, dat was gewoon niet goed genoeg. Dat in combinatie met zijn gedrag maakt dat een vertrek geen slechte oplossing was.

21 januari 2023 om 13:48

@Consy, en zonder Blind gaat/staat het beter? Bassey, een centrale verdediger, op links maakt het aanvallend en verdedigend niet beter. We moeten rechtsback Rensch centraal zetten (heeft defensief al veel moeite als back) en daardoor wordt de verdediging op rechts weer aangevuld met iemand die ook tekort komt.... Verdedigend zijn we niet beter geworden zonder Blind, 2 spelers moeten spelen een een positie die ze minder goed/niet ligt én qua opbouw zijn we erop achteruit gegaan. Dat Blind zijn niveau niet meer haalde was duidelijk, maar zelfs met het niveau van de afgelopen tijd had hij nu nog recht op een basisplaats. Hoe teleurstellend ik dat ook vind, want hij was echt niet goed bezig.

Natuurlijk onzin wat Jantje zegt. Die probeert weer extra sensatie te maken. Maar jeetje, zit iemand nog te wachten op nog meer berichten over Daley?

Jan van Halst, wie is er begonnen met het spreken over het vertrek van Blind? Niet Blind... Huntelaar en Schreuder zijn allemaal verhalen de wereld in gaan slingeren, waarmee zij in gingen tegen een clausule (om er niet over te praten) in het contract dat Ajax er juist zelf in wilde hebben..... En toen er maar verhalen kwamen, werd er voor Blind ook een onhoudbare situatie gecreëerd om niks te zeggen. Dus de enigen die er schuld aan hebben dat deze soap zo hoog oploopt voor De Klassieker zijn Huntelaar en Schreuder die, na het vertrek van Blind, niet konden wachten om publiekelijk hun straatje schoon te vegen ten kosten van Blind.

21 januari 2023 om 09:33

Blind verlaat Ajax voor Bayern na wat gezeur. Beide partijen komen geheimhouding overeen. Blind houdt zijn kaken stijf op elkaar en zegt zijn verhaal ooit te doen (misschien wat soapachtig, maar alsnog houdt hij zijn mond). Schreuder vertelt in interviews zijn kant van het verhaal en Huntelaar geeft een heel betoog waarom Blind vertrokken is, waarbij hij onder meer de fans de schuld geeft. Blind is verbolgen over het feit en reageert. En nu is Blind opeens de boosdoener...

21 januari 2023 om 09:43

Dat is dus precies wat ik zeg. Zelfs al heeft Huntelaar gelijk met alles wat hij heeft gezegd maakt het hem een hele enge, nare man door dit zo publiekelijk te spelen ten kosten van een oud-ploeggenoot, kind van de club en iemand die zoveel voor de club heeft betekend. Van Schreuder had ik niks anders verwacht, maar van Huntelaar wel. Ik heb hem lang het voordeel van de twijfel gegeven. De functie is nieuw voor hem en dan maakt je beginnersfouten, dus minder goede aankopen wil ik hem met alle liefde vergeven, maar als iemand zo onbetrouwbaar blijkt dat hij voor eigen gewin mensen onder de bus gooit... Dan is het klaar. Dan verlies je bij mij alle goodwill.

21 januari 2023 om 09:46

Huntelaar zijn lot is verbonden aan het lot van Schreuder. Dat is doorslaggevend voor Huntelaar om zo te handelen.

21 januari 2023 om 10:02

@Suarez 7, maar waarom? Er zijn zoveel TD's die erachter komen dat een door hunzelf aangestelde trainer toch niet de juiste man is en hem ontslaan. Dat kan gewoon. Als H2 dat had gedaan, hadden zij weer met een schone lei begonnen. Iedereen ziet dat Schreuder op geen enkel vlak capabel genoeg is voor deze functie en zeker niet op het niveau dat Ajax nastreeft (onder Overmars althans, tijden veranderen, nu lijkt de directie de huidige prestaties al als goed te beoordelen). Wat heeft Schreuder gedaan dat Huntelaar/H2/de directie/de RvC hem blijft verdedigen?

21 januari 2023 om 09:57

Dit is echt de logica van tegenwoordig. Dus omdat partij A zich niet aan de afspraken houdt is dat een reden voor partij B om dat ook niet doen. Dan ben je dus net zo slecht bezig.

Blind had gewoon zijn kaken op elkaar moeten houden. Een half jaar lekker moeten gaan ballen bij Bayern. En vervolgens in de zomer zijn kant van het verhaal moeten vertellen. Dan was het klasse geweest.

Je hebt het over een onhoudbare situatie voor Blind. Hoe dan? Niemand heeft een hoge pet op van de Ajax-leiding op dit moment. Dus het zijn verhalen van mensen die slecht functioneren. Weinig onhoudbaars aan.

Nu is het gewoon ongegeneerd modder gooien. Onnodig en laag.

21 januari 2023 om 10:17

Blind werd op een zeer schadelijke manier weggezet door Huntelaar en Schreuder. Ze brachten het allebei als de waarheid en zulke verhalen gaan een eigen leven leiden. Mensen gaan het geloven als ze dit meerdere keren horen en als degene waarover het gaat het niet ontkent "zal het wel waar zijn". Zeker als dit alles in de media groot wordt opgeblazen, krijgt het veel impact. Logisch dat je dan een gevoel van onrechtvaardigheid krijgt en de noodzaak voelt om te reageren. Je wilt zo snel mogelijk je naam zuiveren. En jouw eerste alinea is ook wel heel simpel gedacht. Alsof jij jezelf niet gelijk zou verdedigen als er over jou allemaal onwaarheden de wereld in worden geslingerd. Als ik bij jouw vrienden en familie meldt dat jij vrouwen op je werk seksueel intimideert en drogeert, ga jij dan rustig alles een halfjaar laten rondgaan? Dat verwacht ik niet. Jij zal dan net als Blind het gevoel hebben dat jou onrecht aan wordt gedaan en dat zo snel mogelijk uit de wereld willen helpen.

21 januari 2023 om 10:20

Onzin. Blind heeft groot gelijk dat hij reageert. Zelfs al is het de vraag wie er nu wel of niet gelijk heeft. Maar er is door Huntelaar een afspraak geschonden. En als ik mij onterecht aangevallen zou voelen, zou ik daar ook op reageren. Ongeacht het tijdstip. Laten die clowns binnen Ajax hun biezen maar pakken. Pas dan kan de weg omhoog weer worden terug gevonden. Het is nu een stuurloos schip - van der Sar heeft een sabbatsjaar- de TD’s zijn gedegradeerd tot loopjongens, en de coach weet eigenlijk niet hoe hij zichzelf vrij moet pleiten voor de onder hem ontstane ravage bij Ajax. Dus niet afgeven op Blind - van wie ik ook geen fan ben - maar nuchter afgaan op de nu bekende feiten.

21 januari 2023 om 10:50

Even serieus. Er is niemand die Schreuder en Huntelaar op dit moment serieus neemt. Dus dat verhaal zou heel snel naar de achtergrond verdwijnen.

Blind kan in de daaropvolgende maanden zijn voeten laten spreken bij Bayern. De eer aan zichzelf houden. En als hij dan nog steeds zo gebroken en gekrenkt is als jij bijna beweert dan had hij in de zomer z'n gram kunnen halen met een groots landelijk interview.

Vooropgesteld. De werkwijze van Ajax is slecht en zwak. In die zin sta ik aan de zijde van Blind. Maar de wijze waarop het nu gaat is een schreeuw om aandacht. Daaruit blijkt wel dat Blind echt een lastige gast kan zijn wanneer hij zijn zin niet krijgt. Dan heb je ook nog de medespelers die vinden dat hij veel kan zeuren en klagen. Dan is mijn conclusie dat het nu ontaard in onnodig moddergooien. Een ego dat zijn gram gaat halen. Een teken van zwakte.

En kom niet met een voorbeeld waarin iemand seksueel intimideert en drogeert. Dat zijn strafbare feiten waardoor het hele vergelijk compleet mank gaat.

Ik blijf van mening dat Blind niet had moeten reageren. Hij had in dit geval de keuze om de gentleman te zijn maar koos ervoor om lekker mee te gaan ruziã«n.

21 januari 2023 om 14:46

@De Toekomst: Opmerkelijk dat Schreuder en Huntelaar overal de schuld van krijgen en dat volgens jou Blind helemaal geen blaam treft. Hoe oud ben jij eigenlijk? Jij kunt je toch zelf ook wel bedenken dat als een speler recalcitrant word, omdat hij zichzelf zo goed vind en er niet tegen kan dat als hij gewisseld word of op de bank komt te zitten, het lastig werken is. Het gros riep eerst dat Blind niet voldoende functioneerde, maar toen hij er daadwerkelijk eruit haalde, begon men weer te roepen dat het niet terecht is. Men schreeuwde om Brobbey en toen hij erin kwam en ze nog niet wonnen, was het weer de tactiek die niet deugde. Kortom, het ligt allemaal aan Schreuder en de directie en niet aan de spelers. Er word al een tijdje een hetze gevoerd tegen Schreuder en de directie, waardoor men in een tunnel visie zit en niet meer ziet dat de spelers ook gewoon verzaken. Ben benieuwd als er een nieuwe trainer en/of directie komt en de spelers nog steeds niet presteren, wat voor excuses er dan weer allemaal aangedragen worden.

21 januari 2023 om 13:01

Tuurlijk geeft Schreuder maar weer de schuld. Wat heeft Schreuder over Blind de media in geroepen. Alleen dat Blind afscheid heeft genomen en hij hem geen gedag heeft gezegd / succes heeft gewenst. Later geeft hij aan spijt te hebben. Niets meer, niet minder. Geen enkel detail of iets wat de clausule schade zou kunnen toebrengen.

Als Berghuis morgen rood krijgt is het ook de schuld van Schreuder. Krijg je verhalen dat hij Berghuis nooit had moeten meenemen, laat staan opstellen in zo'n beladen wedstrijd.

Ik hoop dat we na afloop van het seizoen ras-Ajacieden als Blind en Veltman transfervrij kunnen inlijven. Beide hebben bewezen de prijzen aaneen te kunnen rijgen in Nederland en hebben het internationaal goed gedaan. In combinatie met jeugd die doorstroomt (Hato, Aertssen) en wat gerichte aankopen heb je dan een veelzijdige defensie waarmee je kan rouleren. Als dit seizoen een ding aantoont is het dat je geen miljoenen moet neerleggen om middelmaat te halen, maar eigenlijk alleen een speler moet aantrekken als die echt aanzienlijk beter is dan wat er in Amsterdam rondloopt. In het tijdperk-Overmars was dat ook het beleid, maar dit seizoen zijn we daarvan afgestapt. In een ideaal Ajax zijn Veltman en Blind roulatiespelers, maar in het huidige team zouden ze oprecht de kar trekken achterin.

21 januari 2023 om 09:36

Klopt helemaal. Dat Overmars veel geld mocht uitgeven snapte ik. Hij had zichzelf bewezen en al het geld eigenlijk zelf verdient. H2 kon zonder enige ervaring op dat niveau naar hartelust uitgeven. Ik had hun eerst een beperkt budget gegeven, maar ook in de winterstop mogen ze weer doorgaan met dure aankopen doen terwijl de eerste zomer overall zeer slecht was..

21 januari 2023 om 09:39

Je zegt eerst dat Blind en Veltman terug wil, daarna zeg je dat je geen middelmaat als aankoop wil. Schreuder heeft veel fout gedaan en dient ontslagen te worden na nog meer puntverlies, maar Blind hoef je echt niet te beschrijven als held hoor. De man heeft goede jaren achter de rug wat betreft zijn opbouwskills, maar kom op sinds 2021 heeft hij steeds minder goede passes gegeven en veroorzaakt steeds meer cruciale tegentreffers. Iedereen heeft gefaald bij Ajax, niet alleen de coach.

21 januari 2023 om 09:44

Toen de druk vorig jaar erg groot werd en de blessures aaneengerijgd werden, stonden spelers als Blind en Tadic op. In die laatste fase, waarin het niet draaide, waren zij beslissend in een elftal dat met moeite teams Cambuur, RKC, Sparta en NEC opzij zette. Dus hoezo sinds eind 2021? Soms verbaas ik me over het korte termijn-geheugen van fans.

21 januari 2023 om 10:19

Verbaas je je niet meer over het lange termijn geheugen nu? Het korte termijn geheugen lijkt redelijk goed, aangezien ze enkel en alleen de meest recente mindere prestaties op het netvlies hebben. Al het goede daarvoor lijken ze vergeten te zijn.

21 januari 2023 om 14:37

Suarez7 dan zijn wij het fundamenteel oneens met elkaar, want ik vond hem echt niet opstaan hoor. Ja ik kan enkele momenten bedenken dat hij een briljante pass gaf in de afgelopen 1,5 jaar. Maar het werd steeds minder en dat mag ook gezegd worden vind ik. En ja het roepen om Nico en het uitfluiten was natuurlijk schandalig, maar hoezo mag een coach hem niet op de bank zetten en wat anders proberen?

21 januari 2023 om 14:41

De toekomst ik ben het echt niet vergeten, ik ben van dat kleine groepje fans die Blind juist verdedigde tegen die mensen die hem zagen als pispaaltje wanneer het ff niet goed ging. Maar ik mag toch hopen dat je ook kritisch mag zijn op Blind of wie dan ook. Feit is dat hij tegen Fortuna voor het laatst een briljante pass heeft gegeven en daarna nog tijdens het wk ofzo.

21 januari 2023 om 11:55

Dat zou een mooie scoop zijn. Gewoon Blind en Veltman terughalen. Denk alleen dat Blind dat met de huidige directie niet wil.

Joh, is Blind weg? Niks over gelezen.

Daley is niet voor niets de zoon van danny. Aardje naar
Halst heeft helemaal gelijk.
Bah Blind. Blijf weg ook bij AFC
Als je kijkt naar de stand op de ranglijst en je neemt in ogenschouw wat er allemaal gebeurd is dan mag Ajax blij zijn met Schreuder.
Let wel, ook ik vind dat op het veld soms verkeerde keuzes zijn gemaakt, maar alles bij elkaar genomen is het toch knap wat hij gepresteerd heeft met een nieuw team

21 januari 2023 om 09:36

Je bent toch niet serieus? Heb jij de tijden meegemaakt tussen 2010 en 2014? Er vertrokken toen vaak bepalende spelers en je bleef achter met grauwe middelmaat. Voorin moesten spelers als De Sa, Hoesen, Ozbiliz, Ebecillio, Sightorsson, Boerrigter en Lucas Andersen het verschil maken. Op het middenveld waren spelers als Serero en Lerin Duarte de ster en defensief hebben er de nodige matige spelers rondgelopen (van Boilesen tot Ligeon en van Van Rhijn tot, weliswaar na een goed eerste seizoen, ook Moisander). En met al die enorm matige teams presteerde je beter dan nu. Want nu staat er zoveel meer kwaliteit, ondanks die leegloop. Je hebt een stuk of 15 internationals in de selectie en een handvol spelers die indruk gemaakt hebben in de Champions League... En dan presteer je op deze manier. Je staat gedeeld vierde, hebt van de laatste zestien duels er slechts vijf gewonnen, wacht al vijf duels op een zege... Dat is belachelijk Ajax-onwaardig. Volgens vrijwel alle statistieken is Schreuder een van de allerslechtste Ajax-coaches ooit, en hij heeft niet moeten werken met een aanval De Sa, De Jong, Sightorsson (2013/2014, met soms nog een zwaar uit vorm zijnde Fischer; en ja, je leest het goed: Sightorsson als linksbuiten. Zo won je in De Kuip en in de CL).

21 januari 2023 om 09:47

Nee, het is knap wat Slot gepresteerd heeft met een nieuw elftal. Slot begon met een op papier mindere selectie en heeft minder geld uit mogen geven om het verlies in kwaliteit aan te vullen, maar toch was Feyenoord vrij snel weer een ploeg die herkenbaar voetbal speelde en (stabiel) presteerde. Dat is knap. De spelers die daar vorig seizoen goed presteerde hebben zich verder ontwikkeld en de aankopen zijn erg goed ingepast. Bij Ajax gebeurt het tegenovergestelde...

21 januari 2023 om 12:00

Maar je vergeet dat alles bij Feyenoord goed is. Ze komen van heel heel ver.
Hebben ze geen mazzel gehad in de EL. Nu zijn ze eerste geworden, maar voor hetzelfde geld lagen ze er gewoon uit. Helemaal uit en dan was Slot een waardeloze trainer.
Feyenoord heeft nationaal tegen de kleine ploegen geen verlies punten geleden. daar zit het verschil in.
Dan wil ik de rode kaart die die jongen van AZ niet kreeg en in mijn ogen veel smeriger de knie van Wit. Dan verliest Ajax die pot niet.
Ik ben het met je eens dat het slecht gaat, dat Schreuder vreemde dingen doet met zijn wissels, maar win je zondag dan valt het allemaal. wel mee
Schreuder heeft ook te maken gehad met de afwezigheid van een TD. Er zijn er 2 maar hoe ver reikt hun bevoegdheid
EN last but not least, hij heeft te maken gehad met een jong die de boel bewust saboteerde

21 januari 2023 om 14:01

Wat een stukje troep heb je geproduceerd. Het hangt dus af van een scheidsrechter bij wedstrijd tegen AZ en het aankoopbeleid? Dat het van één wedstrijd of zelfs één rode kaart afhangt, daar ga ik niet eens op in. Als je dat oprecht denkt.. Over de TD's mee eens, maar daardoor heeft Schreuder wel veel spelers kunnen halen uit zijn stal/stal van zijn zaakwaarnemer. Veel aankopen zijn er gedaan op zijn conto. Ja, H2 heeft niet de ervaring op het niveau en niet geleverd, daar mogen wij als supporters kritiek op hebben, maar voor Schreuder mag dat totaal geen excuus zijn.

21 januari 2023 om 09:49

En onder wie zin bewind heeft deze ellende allemaal plaats gevonden? Dit gedoe met Blind, 14 wedstrijden op rij een tegengoal, 5 wedstrijden op rij geen winst, grootste nederlaag ooit in cl, ow wat moeten we blij zijn met Schreuder.. wat is er knap aan de prestatie van Schreuder, anders dan van het (praktisch) het Bayern van NL tot een, ja wat is Ajax nu eigenlijk? Die man is 1 groot drama, voor de spelers, voor de club en al helemaal voor de supporters, die geen goede wedstrijd hebben gezien dit seizoen. No offense,maar hoe krijg je het uit je mond dat Ajax blij moet zijn met Schreuder, daar begrijp ik he-lemaal niks van.

21 januari 2023 om 11:23

Inderdaad heel erg knap. Nog steeds heeft Ajax de beste selectie van de ED, maar we staan 5 punten achter. Met de selectie die de boer had zou ik je gelijk geven, maar niet met de huidige selectie. Daarnaast waait Daley helemaal niet met de wind mee (iets waarvoor zijn vader zijn naam heeft gekregen). De reden dat hij niet meer bij Ajax zit is juist het tegenovergestelde!

Sorry maar als iemand indirect zegt dat blind wilt dat Feyenoord wint dan is het van halst zelf. Met zijn opmerking dit heeft Blind expres gedaan zo voor de klassieker.
Van Halst en Schreuder zijn trouwens goede vrienden zeker?
Die heeft ook gezegd dat een ontslag van Schreuder niet zal helpen, want de spelersgroep blijft hetzelfde.
Nou als er iets is dat gaat helpen is het ontslag van Schreuder

Volgens mij zijn er veel meer Ajacieden die hopen dat zondag verloren wordt en dat Schreuder vervolgens eindelijk eens ontslagen wordt. Punt is dat de kans me niet erg groot lijkt dat het bestuur dan ineens wel daadkrachtig optreedt.
Eigenlijk maakt het ook geen zak uit of ze nou zondag winnen of verliezen: zelfs bij winst sta je nog 5 punten achter, dan is de titel nog steeds ver weg, en zit je de rest van het seizoen naar dat verschrikkelijke voetbal onder Schreuder te kijken, die zich kan verdedigen met "ja maar we hebben wel van Feyenoord gewonnen".
Niet dat die kans me groot lijkt. Ajax gaat zondag kansloos ten onder, en volgende week zit Schreuder gewoon weer op de bank.

21 januari 2023 om 09:42

Ik kan maar niet hopen op een verlies. Ik hoop gewoon dat we morgen met 0-5 winnen en Schreuder alles naar zijn hand zet. Maar dat is als geloven in sprookjes.

21 januari 2023 om 10:01

Begrijpelijk sentiment, verliezen heeft alleen "zin" als het het vertrek van Schreuder oplevert, maar dat zal het toch niet doen. Dan kun je maar beter (tegen beter weten in) hopen op een mirakel: goed spel en een goed resultaat.
Zelden heb ik zo weinig naar een klassieker uitgekeken zeg, het is echt ongekend.

21 januari 2023 om 09:50

Zelfs als we verliezen blijft Schreuder. Daar ben ik 100% van overtuigd. De wanprestaties die supporters sinds zijn komst moeten aanschouwen, worden totaal niet zo beoordeeld in de ivoren toren van de Ajax-directie. Daar is alles hosanna.

21 januari 2023 om 10:21

Je vraagt je ondertussen echt af waar het krediet dat Schreuder bij de directie heeft in hemelsnaam vandaan komt. Zouden ze het probleem echt niet zien? Zouden ze zo bang zijn om zelf ook hun conclusies te moeten trekken over hun eigen functioneren als Schreuder eruit moet? Of zou er echt iets waar zijn van de complottheorie dat Schreuder belastend materiaal in zijn bezit heeft? Zelfs zonder ook maar een fractie van voetbaltechnische kennis kun je toch op teletekstpagina 819 al zien dat het er slecht voor staat?

21 januari 2023 om 10:44

Misschien zijn ze bang voor de reacties van de media? Aangezien Schreuder een enorm netwerk lijkt te hebben dat hem ten alle tijden 100% verdedigd en zijn "vijanden" jarenlang met de grond gelijk blijft maken. Sowieso lijkt Schreuder mij behoorlijk manipulatief. Hij lijkt mij iemand die precies weet bij wie hij in een goed blaadje moet staan/blijven en hoe hij negatieve zaken zo moet verdraaien dat anderen geloven dat het niet zijn schuld is. Ik denk dat hij op die manier iedereen zo erg naar zijn hand heeft gezet dat men oprecht nog vertrouwen in Schreuder heeft. Het is alleen wel verbazingwekkend dat hij de mensen al zo snel om zijn vinger had gebonden dat nagenoeg alle aankopen uit zijn netwerk kwamen. Hoe dan ook ben ik bang dat we nog lang niet van Schreuder af zijn. Bij de huidige directie is er nog helemaal geen enkel teken dat er een ontslag in de lucht hangt.

21 januari 2023 om 11:26

Hoe sta je bij winst nog steeds 5 punten achter? Krijgt feyenoord bij verlies alsnog 3 punten? Of krijgt Ajax bij winst geen 3 punten?

Dat Blind dat interview in het AD doet ipv de Telegraaf is veelzeggend

"honderd procent bewust, om het er nu uit te gooien. Vlak voor zo'n belangrijke wedstrijd"

Tja, hij reageert op Huntelaar, die gewoon zijn waffel had moeten houden. En voor de zekerheid ook nog een keer erná reageert, om het vuurtje nog even aan te wakkeren

Wat een domme mensen toch allemaal...

21 januari 2023 om 10:11

Want er is spelregel dat je moet reageren?! Stop met het kortzichtige. Blind had de eer aan zichzelf moeten houden. Niet met modder gooien. Gewoon zwijgen. Dan ben je een winnaar. Nu ben je een gekwetste jongen met een grote staat van dienst die het nodig vind om na te trappen.

21 januari 2023 om 10:24

Welnee. Als je onrecht aangedaan wordt, op initiatief van de andere partij teken je een overeenkomst om wat er gebeurd is stil te houden, en vervolgens gaat die andere partij toch lekken en discutabele dingen zeggen, dan snap ik heel goed dat je de behoefte hebt om je te verweren in plaats van je alles maar aan te laten leunen. De houding die je voorschrijft had Huntelaar beter kunnen aannemen.

21 januari 2023 om 10:48

Precies dit dus. Als twee partijen uit elkaar gaan en een afspraak maken dat ze beide niks roepen en de ene partij begint dan toch iets te roepen, zou ik als tweede partij ook reageren. Lijkt me niet meer dan logisch dat je dan ook volledig leegloopt en schoon schip maakt.

21 januari 2023 om 11:27

Het was inderdaad verstandig geweest om helemaal niet te reageren, maar ik begrijp dat hij het had gedaan.

21 januari 2023 om 11:59

Ik vind het ook heel begrijpelijk. Maar hoe stoer zou het geweest zijn als Blind zou zeggen: jongens, ik heb hier veel op te zeggen, maar ik hou van Ajax en ga nu geen reactie geven. Kom in de zomer maar terug.

21 januari 2023 om 12:38

Juist dat.

V halst stokertje

Blind scholletje /ratje/ engnek

21 januari 2023 om 12:00

Lekker selectief. Volgens mij zijn alle betrokkenen onruststokers. Niet in de laatste plaats de directie van Ajax. Maar inderdaad, ook Blind zelf.

Blind reageert op de niet afgesproken uitlatingen van Huntelaar over de splitsing Ajax/blind. En vertelt dan zijn kant van het verhaal. Dat is zijn volste recht, en bij Ajax en Schreuder lovers is dat moment altijd het verkeerde moment, want de trainer wordt verwijten gemaakt. Maar ik constateer dat Schreuder nog heel veel mensen uit de voetbalwereld achter zich heeft staan, ondanks zijn negatieve trackrecord bij Ajax. Die wordt ook na een pak slaag bij Feijenoord niet ontslagen. Je merkt uit zijn houding dat hij dat al lang weet. In het vandaag verschenen interview geeft hij aan dat iedereen schuld heeft bij de huidige situatie, behalve hijzelf. Althans, op een heel heel klein beetje na. Nooit een zelfreflectie na dramatische nederlagen, altijd maar wijzen naar een ander. Hij heeft geluk dat die eigenschap gemeengoed is binnen de burelen van Ajax. Een nuchtere bestuurder had hem al lang bij kop en kont gepakt en op straat gedeponeerd. Waar hij, met al zijn assistenten, thuis hoort. Met overigens al die andere jokers binnen Ajax. Van der Sar, Hamstra en Huntelaar.

Ik hoop ook dat we verliezen in de Kuip… Dan kunnen we met opgeheven hoofd Alfred bij het vuil zetten.

21 januari 2023 om 10:51

Ik zal je gelijk uit de droom helpen. Schreuder blijft. Zelfs alw hij Tadic linksback zet, Bassey rechtermiddenvelder, Alvarez op 10, Timber als rechtsbuiten en we met 10-0 verliezen. Ook dan blijft Schreuder zitten. Dit gaat niet de wedstrijd worden die hem op straat zet.

Hopelijk wint Ajax. Maar ook dan moet Schreuder ontslagen worden. Persoonlijk had ik hem maandag ontslagen. Had iemand anders (heitinga) de poppetjes op de juiste plek gezet en stond de ploeg scherp in de klassieker. Van der Sar zakt ook heel erg door het ijs. Is totaal afwezig in deze crisis en neemt geen verantwoordelijkheid. Wat heeft Hamstra en die hockeyman bij Ajax te zoeken? Alleen Huntelaar geef ik het voordeek van de twijfel vanwege zijn verdiensten. De afgang van Blind had anders gemoeten maar meer op de bank was wel op zijn plaats voor hem.

Ik denk niet dat Blind wil dat Ajax verliest, maar wel dat hij zijn mening ook geeft toen kamp Ajax dat ook deed in deze week. Ik snap niet waarom men bij Ajax zo druk is met olie op het media uur gooien, ze kunnen zich beter ten volle richten op de wedstrijd van zondag.

Spelers zijn over het algemeen totaal niet in staat zelfkritisch te zijn. Daarbij is Blind zijn diva gedrag onomstotelijk in beeld gebracht.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren