Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Schreuder reageert op aantijgingen Blind en neemt Berghuis mee naar De Kuip

Laatste update:

Alfred Schreuder wil niet meer verder ingaan op het vertrek van Daley Blind bij Ajax, zo bleek vrijdagmiddag op de persconferentie van de Amsterdammers. In aanloop naar de Klassieker vroeg NOS-journalist Joep Schreuder de vijftigjarige trainer naar een reactie op de aantijgingen van Blind, die in zijn uitgebreide interview met het Algemeen Dagblad aangaf dat Schreuder het afgelopen halfjaar de pik op hem had. De Barnevelder wil echter niets meer kwijt over de situatie en gaf verder wel aan dat Steven Berghuis meegaat richting De Kuip.

“Wat ik daarop wil zeggen is dat voor mij het hoofdstuk is afgesloten”, aldus Schreuder, over de naar Bayern München vertrokken Blind. “Ik wil me niet meer over deze dingen uitlaten. Ik wil me volledig focussen op de Klassieker. Dat is het belangrijkste, ik moet kijken naar de spelers die we wel hebben.” Vervolgens ging de volledige persconferentie over het cruciale duel met Feyenoord aanstaande zondag. Bij een nederlaag zal de achterstand van Ajax op de koploper maar liefst acht punten bedragen.

Steven Berghuis
Steven Berghuis, Steven Bergwijn en Mohammed Kudus zijn allen fit genoeg om te starten in De Kuip. Schreuder wilde tijdens de persconferentie echter niet kwijt hoe lang het trio precies kan spelen. De dreigende situatie rondom Berghuis gaat volgens Schreuder geen rol spelen in de keuze of de linkspoot zal spelen. “Ik heb deze week met Steven gesproken, hij voelt zich goed en is fit.” Volgens het Algemeen Dagblad heerste er binnen Ajax afgelopen week het dilemma of Berghuis moet afreizen naar De Kuip, maar de 31-jarige international lijkt er dus gewoon bij te zijn in Rotterdam-Zuid.

Schreuder sprak deze week meerdere keren met Berghuis. “Hij is natuurlijk ziek geweest en heeft geen minuten gemaakt tegen Twente, dus daar hebben we over gesproken. Ook over de wedstrijd tegen Feyenoord. Dat zijn belangrijke gesprekken. Hij voelt zich goed en heeft een goede trainingsweek achter de rug.” Sinds de pikante overstap van Berghuis in 2021 ontvangt de linkspoot veel bedreigingen van de supporters van Feyenoord. Zondag zal hij voor het eerst terugkeren in De Kuip terwijl er supporters aanwezig zijn.

Het belang van de Klassieker
De veel bekritiseerde Schreuder ziet de wedstrijd tegen Feyenoord niet als cruciaal. "Voor mij is het dat niet. Ik vind wel dat we iedere wedstrijd met Ajax moeten spelen om te winnen en dat moet de ploeg ook uitstralen. We willen kampioen worden en de competitie is na zondag op de helft, dus we kunnen een heel goede stap zetten. Ik heb er een goed gevoel over. We hebben een goede trainingsweek achter de rug."

Schreuder is wel onder de indruk van het Feyenoord van Arne Slot. "Ze ontwikkelen zich prima. Ik heb nu drie wedstrijden van ze gezien en voor het WK ook al een paar. Arne heeft laten zien dat hij een uitstekende trainer is en dat doet hij nu ook bij Feyenoord. Ze hebben een voetballende ploeg en daar heeft Arne ook de middenvelders voor. Ze staan er heel goed op. Wij staan vijf punten achter, maar wij hebben ook een heel goede ploeg. Wie als favoriet wordt gezien, maakt me niet uit. Wij gaan ook in De Kuip vol voor de winst."

Doet Ajax er verstandig aan om Steven Berghuis mee te nemen naar De Kuip?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat wordt wat zondag. Neemt die ook corners?

20 januari 2023 om 15:17

Ik hoop dat het beetje normaal gaat . Maar er zitten er altijd een paar tussen wie doorslaan

20 januari 2023 om 16:39

En wat nou als ie geen corners neemt, maar wel de winnende scoort?!

20 januari 2023 om 18:07

Nou dan heeft Ajax gewonnen en Feyenoord verloren.

20 januari 2023 om 15:18

Mag het hopen van niet. (bizar dat ik dat al hoop)

20 januari 2023 om 15:19

Ja, dus hou alvast maar rekening met 2 wedstrijden zonder publiek en een mega boete Feyenoord kennende

20 januari 2023 om 15:24

Hele stadion staat inmiddels vol met netten toch? Zal er vrij kolderiek uit zien, al die boze mensen die heel hard iets tegen een net aangooien haha

20 januari 2023 om 15:25

Mensen denken dat 47.000 man poging tot doodslag gaan plegen ofzo zondag. Gaat weinig gebeuren

20 januari 2023 om 15:28

Normaal zit de eerste ring al te schuimbekken. Zal niet anders zijn

20 januari 2023 om 15:32

@snellesnickel, In je 1e reactie zeg je ‘Dat wordt wat zondag’ en nu ‘Gaat weinig gebeuren’.. Wat is het nou? 😅

20 januari 2023 om 15:34

Er wordt opgeroepen muntgeld mee te nemen, dat kan lelijk aankomen. Ongeloofelijk dat mensen op hun vrije doordeweekse avond is gaan kijken hoe ze dit weekend toch de tegenstander fysiek pijn te doen.

20 januari 2023 om 15:39

Deenb
Ik kijk nergens vanop vorige keer is er een stoma gegooid.
Sommige zijn compleet doorgeslagen Leven in compleet andere wereld..
Ik heb inmiddels ook niks meer met Berghuis maar kan wel respect voor hem opbrengen en wens hem verders niks toe zeg maar

20 januari 2023 om 15:46

Een katheher was het ... bizar

20 januari 2023 om 15:54

Oh ja dat was hem blijft bizar

20 januari 2023 om 16:23

Er wordt opgeroepen muntgeld mee te nemen om te betalen. Als je in de Kuip komt heb je soms het idee dat alles en iedereen daar in een andere tijd leeft.

20 januari 2023 om 16:26

@Messibazoer: Wss paar biertjes zoals elke weekend

20 januari 2023 om 15:54

Beste is gewoon een 3-0 voor Feyenoord zonder te spelen. Dat is het veiligst voor iedereen.

20 januari 2023 om 16:06

Omdat Feyenoord de veiligheid niet kan garanderen moeten we hen belonen? Dan gaan alle supporters zich dusdanig gedragen, wordt alles op papier afgedaan.

20 januari 2023 om 16:23

Wappie...

20 januari 2023 om 16:33

Was maar een grap..

20 januari 2023 om 17:02

Hou daar is mee op. ze gaan echt het veld niet bestormen( kan ook niet). ja hij krijgt spreekkoren over zich heen wat middelvingers een doek en wss een kleine bierdouche. nou poe poe daarmee kunnen we echt z'n veiligheid niet garanderen.

Dat hoort er nu eenmaal bij. Bierdouche gebeurt eenmaal vaker. dat kreeg berghuis zelfs in de arena over zich heen toen hij bij ons speelde.

20 januari 2023 om 19:07

Was maar een grap..

20 januari 2023 om 16:31

Als Feyenoord de veiligheid van de spelers niet kan garanderen dan gewoon wedstrijd staken, Ajax de overwinning en dan aantal wedstrijden zonder publiek.
Toch belachelijk dat als een speler overstapt naar een andere club een deel van de fans zo doorslaat.

20 januari 2023 om 16:59

Kom op. dit slaat echt nergens op. jullie willen alles aangrijpen om het tot staken te laten komen. Berghuis kreeg zelf in de arena toen hij een bal de tribune in trapte ook een flinke bier douche.

Zoveel gaat er niet gebeuren. er zit een gracht om het veld plus netten. ik zie hem alleen dus wat bier en wat spreekkoren naar zich toe krijgen.

dat is ook niet goed maar we moeten ook niet doen alsof dit niet vaker gebeurt bij de klassieker.

De samenleving wordt ook wel erg soft zo. Dit wist Berghuis.

20 januari 2023 om 17:11

Is deze gozer stoned ofzo???!
Wat een debiel! Whuahaha. 😂

20 januari 2023 om 18:50

Was dat maar zo haha. Nee deze gozer is echt gestoord. Dit is echt zn 20e account al zoiets.

20 januari 2023 om 19:08

Prima prestatie gozer !

Het was al bizar dat Berghuis niet mocht invallen tegen Twente terwijl hij gewoon op de bank zat en een lange warming up had gedaan. We hebben totaal geen luxe om Berghuis thuis te laten ivm gevoeligheden, het is samen met Conceicao praktisch de enige die nog een goed niveau haalt.

20 januari 2023 om 15:19



Ik snap ook niet dat Berghuis niet speelt. Slot denkt trouwens dat die speelt
Berghuis heeft wel echt pech hoor toen die bij Feyenoord speelde werd er van van alles bij Ajax op hem gegooid.
Nu zit die bij Ajax en heeft die de andere kant weer tegen..
Ik denk persoonlijk dat er in de pers nu al teveel aan gespendeerd wordt tis alleen maar voeding voor aankomende zondag .
De pers smult ervab.

20 januari 2023 om 15:24

Dat denk ik ook. Ik ben wel heel erg benieuwd hoe het gaat zijn komende zondag. Ik hoop voor Berghuis dat de netten een beetje werken en dat er vooral geen volslagen idioten zijn die nog verder willen gaan (a la 'wesley" destijds bij ons tegen Az).

20 januari 2023 om 15:25

Dit had m.i. inderdaad veel meer binnenskamers moeten blijven, als het om echte dreiging gaat dan. Die snotneuzen op fora als fr12 verdienen sowieso geen aandacht, die durven toch alleen maar vanachter hun mobieltjes wat te roepen.

20 januari 2023 om 15:55

Die netten doen zijn werk wel.
Het gezang zal er zijn dat geloof ik wel.
Heb ook idee dat dat Berghuis niet gaat raken die is hier mentaal wel op voorbereid.

20 januari 2023 om 16:09

Hij zal de winnende maar maken vlak voor tijd. Dat gaat niet goed aflopen dan ben ik bang. Hoe gek het ook is.

20 januari 2023 om 16:14

Maar wat moet er gebeuren dan?

21 januari 2023 om 00:35

Nou in de Kuip zal er niks gebeuren, maar je hebt helaas genoeg droeftoeters die het voetbal niet in het stadion kunnen laten. Straks staan ze s’avonds voor ze huis etc..

20 januari 2023 om 15:42

Ook berghuis was net terug in training. Nogal logisch dat hij niet speelde.

20 januari 2023 om 17:12

Logisch was dat niet, want hij zat gewoon op de bank en hij was al heel lang met een warming up bezig. Als hij niet kan spelen, zit hij niet bij de selectie.

20 januari 2023 om 17:46

Wat was daar logisch aan? Kudus en Bergwijn waren ook ingevallen. En die zijn op het zelfde moment terug begonnen met trainen.




Wat een misselijke man. Weg ermee. Dan hoeven we eindelijk ook niet meer te genieten van alles wat hij lekt naar de pers. Lees ook net dat hij een 5-3-2 overweegt. Wat een nachtmerrie.



20 januari 2023 om 15:20

Wat heeft hij nu dan weer gedaan ? Ik heb het interview niet gezien, maar wat ik hier lees heeft hij niets verkeerds gezegd.

Of gaan we nu onder elke artikel zetten dat Schreuder weg moet ?

20 januari 2023 om 15:23

De beste man is zoals altijd weer hypocriet bezig. Eerst heeft hij in de media gekakeld over de zaak-Blind, en nu Blind terugslaat is hij opeens weer oorverdovend stil en moet de focus op Feyenoord. Hypocriet mannetje.

20 januari 2023 om 15:44

Ja logisch toch? Op een gegeven moment is het klaar. Hij zit daar voor de wedstrijd tegen Feyenoord en niet om elke week over blind te praten. Hij heeft z’n zegje gedaan en blind ook. Klaar nu!

20 januari 2023 om 16:11

@ Suarez

Helemaal eens! Op vrijdag einde dag wil hij zich pas richten op Feyenoord en de spelers. Maar een paar dagen geleden niet. Toen nam hij uitgebreid de tijd voor de Telegraaf om Blind zwart te maken. Terwijl Blind al weken weg is en er een boeteclausule bestaat. Zelden heb ik zo'n eng en hypocriete vent meegemaakt.

Wat ik ook heel kwalijk vind is dat de media hem geen kritische vragen stelt. De slechtste trainer aller tijden wordt gewoon niet aan de tand gevoeld. Ik kan mij nog herinneren hoe Ten Hag werd aangepakt bij een keer gelijkspel of slecht veldspel.

Er zijn zoveel vragen die men kan stellen:
- hoe komt dat je nog trainer bent van Ajax na 4 punten uit 5 wedstrijden?
- heb je in de spiegel gekeken na de schande in Europa met negatieve records?
- hoe komt het dat je elftal na bijna een jaar nog niet op elkaar ingespeeld is?
- hoe komt het dat spelers niet weten wat ze moeten doen?
- waarom vraag je tijdens de rust na een zwakke eerste helft aan de spelers hoe zij druk moeten zetten? Dat is toch de taak van een trainer om met een plan-B te komen.
- hoe vind je het dat je nu al na 16 wedstrijden top-2 allerslechtste trainer ooit bent van Ajax?
- waarom ging je een paar dagen geleden met de Telegraaf praten, terwijl jouw elftal je hard nodig heeft?
- heb je wel de tijd genomen om Feyenoord te bestuderen?
- waarom wist Pasveer niet dat hij gepasseerd werd ten koste van Rulli als 1ste doelman?
- waarom overtrad je de boeteclausule in het contract tussen Ajax en Blind door in de media negatief over hem te praten?
- waarom zet je Bassey linksback terwijl hij niet kan opbouwen?
- waarom zet je Tadic rechtsbuiten terwijl iedereen weet dat het niet zijn positie is. Hij is MVP van de eredivisie op linksbuiten positie.
- waarom vermoord je op deze manier patronen en spelers door hen verkeerd te gebruiken?
- als je zelfkritisch bent dan kom je tot de conclusie dat je behoorlijk te kort komt voor Ajax. Wanneer hou je de eer aan jezelf en vertrekt?
- kan je nog wel thuiskomen zondag wanneer je weer punten verliest?

20 januari 2023 om 16:23

Fantastische vragen. Ik wil daar nog een vraag aan toevoegen: hoe is het mogelijk dat Ajax nog een enkel topduel gewonnen heeft?

20 januari 2023 om 16:47

Dat is inderdaad ook een hele goede en legitieme vraag. Het is eigenlijk bizar hoe braaf de media zijn tov Schreuder.

20 januari 2023 om 18:06

Hoop dat jullie winnen van Feyenoord als wij zelf ook winnen hebben we weer kans.

20 januari 2023 om 18:35

Een groot dilemma kerel. Wint Ajax van Feyenoord in de Kuip dan gaat Schreuder op de Dam lopen schreeuwen dat het onder controle heeft en weer maanden lopen aanmodderen.

Verliest Ajax dan kunnen wij ons gereedmaken voor de Conference League.

Beste is Ajax wint en Schreuder wordt diezelfde avond de laan uitgestuurd.

20 januari 2023 om 15:22

Het gebrek aan kritische vragen was echt stuitend. Dat kan alleen maar afgesproken zijn, stel je voor dit was een buitenlandse trainer. Een pure schande.

20 januari 2023 om 15:26



Het is toch ook heel doorzichtig. In de zomer van 2019 kwam al naar buiten (gebracht door Advocaat en Kraay) dat Schreuder het lek naar de media was. Ten Hag werd erover bevraagd, ontkende het, maar heeft daarna zich nooit meer uitgesproken over Schreuder en de banden met hem verbroken. Waar opstellingen en interne conflicten vaak goed onder de radar bleven, ligt sinds het tijdperk-Schreuder alles weer op straat. Van de opstellingen tot de interne conflicten tot vrijwel alle transfergeruchten. Vlak nadat de affaire Blind weer gevoeliger werd (door zijn transfer naar Bayern) kwamen opeens in bevriende media verhalen naar buiten van twee en drie jaar geleden hoe Blind zich moeilijk zou hebben opgesteld. En nu ook telkens het inhakken op beleidsbepalers, terwijl de oefenmeester de allerslechtste ooit is. En zoals jij al zegt, als kers op de taart het gebrek aan enige kritiek, terwijl Ten Hag na een halve finale Champions League en een 13-0 winst nog kritisch werd weggezet. Het zegt eigenlijk alles dat Derksen niet kritisch is en hem een goede trainer noemt. Die beschermt zijn bronnen heilig (zie Van Bommel).

20 januari 2023 om 15:33

@Suarez7, Gertjan Verbeek heeft het ook wel eens bevestigd bij VI, dat Schreuder lekte naar de media.

20 januari 2023 om 15:35

@suarez: Johan Derksen is natuurlijk niet waar je naar moet kijken, dat is het perfecte voorbeeld van seniel zijn. Maar wat je verder zegt klopt als een bus. Alles wat ten Hag deed werd onder een microscoop belicht: hoe kan je een 2-0 voorsprong in de halve finale van de Champions League thuis verspelen? Vorig jaar had EtH véel eerder kampioen moeten worden met Ajax met deze selectie, ga zo maar door. Maar rondom de Mol zijn de kranten (1 in het bijzonder, spreekt voor zich welke) akelig stil. Nu weer dat Blind al lastig was bij ten Hag. Het gaat zo maar door.

20 januari 2023 om 15:41

Alleen omdat hij Schreuder verdedigd is hij seniel of heb je nog meer voorbeelden? Ik geloof wel dat er vriendjespolitiek is, maar Derksen weet zelden iets nieuws te melden over voetbal. Dus ik vraag mij of wat voor baat hij er bij heeft om Schreuder niet af te zeiken.

20 januari 2023 om 15:46

Het geval Schreuder is niet het enkele noemenswaardige voorbeeld waarom Derksen een beetje seniel is. Messi passé noemen, Nijhuis de beste scheidsrechter van de Eredivisie noemen, van Gaal afzeiken en beweren dat Advocaat een betere trainer is dan LvG, en ga zo maar door.

Johan is een ketter, puur uit principe. Als René en Wilfred A zeggen, moet hij wel B zeggen; anders is er natuurlijk geen discussie. Snap het ook wel, blijft vermakelijke TV waar je zonder bij na te hoeven denken gewoon kan kijken, het liefst op de achtergrond zelfs.

20 januari 2023 om 15:51

Messi passé is onzin. Maar Nijhuis de beste scheids en Advocaat boven LvG plaatsen zijn meningen die prima te onderbouwen zijn lijkt me. Dat is niet per sé seniel…

20 januari 2023 om 15:52

Je weet wat seniel is he? Dat je door ouderdom aftakelt en dat je het allemaal niet meer weet. Derksen is heel z'n leven al zo geweest volgens mij, hij heeft altijd al uitspraken gehad waarbij mensen denken, wat zeg jij nou? In vele gevallen ben ik het ook nog met hem eens, ik ben nog niet zo oud, maar dan zal ik ook al wel seniel zijn.

20 januari 2023 om 15:30

En dat terwijl de oplossing vrij simpel is. Gewoon de verdedigende lijn niet naar voren schuiven en Alvarez meer achterin houden. Niet dat alles dan ineens geweldig is, maar dan zijn er achterin in ieder geval geen gigantische ruimtes. Dan wordt het in ieder geval al makkelijker voetballen met betrekking tot risico nemen.

Hij zou ook met twee controleurs kunnen spelen om de backs te compenseren met een creatieve middenvelder ervoor (berghuis of zelfs Tadic zou dat kunnen). Er zijn genoeg tactische oplossingen, maar schijnbaar snapt Schreuder niets van tactiek. Wel zegt hij hier eigenlijk niets geks overigens.

20 januari 2023 om 15:34

Twee controleurs lost inderdaad al zoveel op. Dan is het drukzetten geen suicidale missie en heb je wat meer weerstand in de counter. En creatieve spelers heb je genoeg.

20 januari 2023 om 15:42

Tja, Ajax kan prima Zerrouki halen of in ieder geval een defensieve middenvelder die ook nog redelijk aan de bal is. Daar lopen er genoeg van rond. Ik snap dan ook niet waarom ze nu zo behoudend zijn op de transfermarkt. Afgelopen zomer wisten ze niet hoe snel ze de portemonnee moesten trekken en juist nu het echt nodig is, hoor en zie je eigenlijk vrij weinig. Niemand maakt mij wijs dat de scouting geen goede opbouwende centrale verdediger en een controleur met een leuke passing in de dossiers hebben.

20 januari 2023 om 15:55

Met 2 controlerende middenvelders krijg je nog minder voetbal. Dat is nu al het grootste probleem.

20 januari 2023 om 16:27

Het is maar net de vraag welke controleurs je opstelt. Als je twee types als Alvarez opstelt, dan heb je voetballend een probleem, ja. Als ze gewoon twee controleurs kopen die goed aan de bal zijn, is er niets aan de hand. Alvarez kan desnoods centraal achterin of als invaller fungeren.

Het grootste probleem bij Ajax is dat het volledig open ligt als ze de bal kwijtraken. Ajax heeft voorin genoeg kwaliteiten om doelpunten te maken, maar het krijgt veel te veel kansen tegen. Met twee controleurs los je dat op, want een verdedigende leider koop je niet zomaar even.

20 januari 2023 om 16:18

@ Suarez7 - waar lees je dat hij een 5-3-2 opstelling overweegt? Betrouwbare bron? Als dat zo is, lijkt me dat al reden genoeg voor ontslag. Gauw, zodat zijn vervanger nog snel een fatsoenlijke opstelling voor de Klassieker kan maken.

20 januari 2023 om 16:21

Ajax Showtime. Die hebben meerdere artikelen waarin ze hem quoten op de persconferentie.

20 januari 2023 om 16:24

Ja ik lees het net ook. Daar heeft hij het trouwens over een 3-5-2 opstelling. Mijn god zeg. Wie staan er dan achterin, Timber-Alvarez-Wijndal? Of Timber-Bassey-Wijndal? Of Sanchez-Timber-Bassey? Ik moet er toch niet aan denken.

20 januari 2023 om 16:27

Ik denk Conceicao-Kudus-Brobbey. Omgekeerde pressing. Schreuder masterclass. On a serious note: denk dan Timber-Alvarez-Bassey met Wijndal en Sanchez als wingbacks, Taylor, Klaassen en Berghuis als middenvelders en Kudus en Tadic voorin.

20 januari 2023 om 16:32

Als in: aanval is de beste verdediging? Iets te letterlijk genomen haha.

Maar zoals jij het schetst, vrees ik voor een groot gat tussen verdediging en middenveld, omdat Taylor én Klaassen (zoals het de laatste tijd gaat) veel te hoog staan en ook Berghuis aanvallend is ingesteld. Je mist dan een echte breker vóór de verdediging, want die staat al in de verdediging.

Misschien kun je in balbezit 3-5-2 spelen, maar bij balverlies zou je dan naar 4-3-3 terug moeten schakelen, waarbij Alvarez uitstapt en de wingbacks snel terug naar hun 'gewone' backpositie schuiven, dan staan Timber en Bassey weer samen in het centrum.

20 januari 2023 om 16:31

Stel je niet zo aan man. Dat voortdurend bashen op de persoon is echt vermoeiend. Hij zegt vaak best zinnige dingen, dat hij nog geen doorslaand succes is duidelijk. Maar dat overdreven gedoe mijn god.

Waarom geen vragen als ‘Indien je op 8 punten komt te staan, vrees je dan voor je baan?’ - ‘Ben jij nog de juiste man om het tij te keren’ - ‘Ben jij niet verantwoordelijk voor de slechte resultaten, je bent statistisch namelijk de slechtste trainer’. Echt ongelofelijk als je het mij vraagt. Dat hij niet meer op Blind in wil gaan vind ik overigens logisch, en hij is toch niet eerlijk dus daar heb je niks aan.

20 januari 2023 om 15:18

De media heeft er blijkbaar baat bij dat Schredder op die positie zit, anders weet ik het ook niet.

20 januari 2023 om 15:31

Ik neem aan dat je weet waarom toch? Schreuder lekt altijd alle informatie door aan de media, dus ze willen hem graag in het zadel houden. Natuurlijk gaan ze hem dan niet het vuur aan de schenen leggen, maar ja als je de resultaten ziet, is het wel heel apart om te zien gebeuren. Het is namelijk wel heel overduidelijk nu.

20 januari 2023 om 15:35

Is dit van dat lekken niet gewoon een verzinsel omdat iedereen wil dat Schreuder eruit gebonjourd wordt?

20 januari 2023 om 15:40

@Samcro, Zie de reactie van @Suarez7 hierboven, en ook mijn reactie daarop. Het is algemeen bekend dat Schreuder bekend staat als iemand die lekt naar de media. Maar we zien hem ook graag vertrekken ja, dat klopt 😄

20 januari 2023 om 15:47

Een korte Google-zoekopdracht verder heb ik de volgende namen gevonden die dit bevestigen: Dick Advocaat, Hans Kraay junior, Co Adriaanse, Gertjan Verbeek, Jack van Gelder en journalist Ten Voorde van Tubantia. Daartegenover staan ontkenningen van Schreuder zelf en Driessen. Even om een eerlijk beeld te schetsen.

20 januari 2023 om 15:32

De kinderen van de Ajax Kids Club zullen nog kritischere vragen stellen aan Schreuder dan de journalisten die er allemaal baat bij hebben dat Schreuder blijft strooien met nieuwtjes.

20 januari 2023 om 15:35

Ik antwoord ze wel even voor je:

- Nee, ik voel de volledige steun van de club en de spelers. Maar je weet hoe het werkt in de voetballerij. Als de resultaten uitblijven kan het zomaar einde verhaal zijn. Dat hoort helaas bij dit vak.

- Ja, natuurlijk ben ik dat. Als ik dat gevoel niet had was ik allang vertrokken.

- Uiteindelijk doen we het met z’n allen. Maar het klopt, ik ben eindverantwoordelijk inderdaad.

Kan je hier wat mee?

20 januari 2023 om 15:41

Bedankt Alfred!

20 januari 2023 om 15:50

@pulse dan heb je heel weinig beeld op hoe Schreuder in elkaar steekt. ''als de resultaten uitblijven kan het zomaar einde verhaal zijn. Dat hoort helaas bij dit vak'', dit zal Schreuder nooit zeggen. Dan gaat hij waarschijnlijk verwijzen naar het vertrek van Anthony en Martinez, indirect zal hij dus nooit schuld bekennen voor het slecht presteren maar verwijzen naar de TD en slechte aankopen. En owjaa, hij zal Valentijn gebruiken om het bestuur bij Ajax neer te halen. Schreuder heeft meer macht dan ooit.



20 januari 2023 om 15:48

Schreuder heeft de journalisten in zijn onderbroek, die hebben er allemaal baat bij dat Schreuder blijft zitten om enige sensatie einde van de seizoen mee te maken.

Prima reactie, de media smult van dit soort verhaaltjes maar dat moet je lekker links laten liggen.

20 januari 2023 om 15:27

Dan had hij het vanaf het begin af aan links moeten laten liggen in de media.

20 januari 2023 om 15:33

Ik snap dan niet waarom hij bij De Telegraaf een soort roddelverhaal heeft gehouden eerst over hoe hij in een vergadering zat, hem daarom niet heeft gezien en het zichzelf kwalijk neemt dat hij hem niet gegroet heeft. Een soort Goede Tijden, Slechte Tijden.

20 januari 2023 om 15:45

Suarez7. Ach Blind met zijn 'ik vertel ooit nog wel hoe het echt zit'; scoort ook hoog qua Goede Tijden, Slechte Tijden gehalte. Gewoon 1 grote soap tussen die twee. Heb je Tadic ook nog die Schreuder bijna bombardeert tot de ideale coach

20 januari 2023 om 16:25

Het verschil is dat Blind zich alsnog stil heeft gehouden. Schreuder geeft een interviewtje bij zijn vrienden van De Telegraaf, Huntelaar wijdt zich erover uit in de media enzovoort enzovoort. Over Tadic: tja, wat moet hij anders zeggen. Die geeft om logische redenen altijd politiek correcte antwoorden.

20 januari 2023 om 16:49

Suarez7. Tadic had ook wel wat minder de loftrompet kunnen blazen vind ik. Snap ook wel dat die zijn stage begeleider niet met de grond gelijk gaat maken, maar dit was een ook wel het uiterste. En Blind heeft zich ook niet helemaal stilgehouden, wat ik overigens ook wel snap hoor. Ach het verhaal komt vanzelf een keertje naar buiten, en denk dat Blind er dan toch wat minder goed uitziet dan nu wordt gedacht door menigeen. Je wordt niet voor niets van de club gestuurd natuurlijk. Dat wordt echt niet gedaan omdat je even een discussie hebt gevoerd.

"schreuder reageert op aantijgingen Blind en neemt Berghuis mee naar De Kuip"

"alfred Schreuder wil niet meer verder ingaan op het vertrek van Daley Blind bij Ajax"

Lol. Oke.

20 januari 2023 om 15:21

Dacht het idd ook. Volgens mij moet de titel zijn: ‘Schreuder reageert niet op Blind…’

20 januari 2023 om 15:41

Hij reageert door te zeggen niet in te willen gaan op vragen over Blind, dus dan reageert hij wel degelijk

20 januari 2023 om 15:48

Nee, hij reageert op een vraag over Blind. Niet op de aantijgingen van Blind.

20 januari 2023 om 16:01

Ja koekoek, zo lust ik er nog wel een paar.

Zoals Wim Sonneveld ooit zei: "ik speelde in een plaats waarvan ik de naam niet kan noemen, omdat het Amstelveen was".

Natuurlijk moet die mee.
Als je bang bent dat er wat gaat gebeuren. Dan vraag/huur je toch een politie/gepantserde bus.

Totaal belachelijk dat je je hierom zorgen moet maken in Nederland. Dacht we wel wat verder waren, diep triest.

Alleen vrouwen en kinderen toelaten bij de wedstrijd. Dan leren die randdebielen het misschien een keer.

Het is toch van de gekke dat je Berghuis niet mee zou kunnen nemen, alleen omdat een paar door gesnoven idioten die zich Feyenoord supporters noemen, dit niet willen.

20 januari 2023 om 15:22

Ik denk dat het zondag niet bij een paar gesnoven idioten blijft die hem uit zullen fluiten en hem allemaal verwensingen naar zijn hoofd zullen gooien.

20 januari 2023 om 15:30

Uitfluiten is prima en logisch. Verwensingen en ander (fysiek) geweld zijn not-done. In dat geval moeten de 11 van Ajax van het veld lopen. Zo simpel als wat!

20 januari 2023 om 15:31

Ik denk het ook niet, maar uitfluiten en uitschelden is dan ook niet iets waar de politie zich mee bezig houdt. Het gaat hier blijkbaar om serieuze dreiging. En zo ver zal de gemiddelde Feyenoord supporter zich echt niet verlagen.

20 januari 2023 om 15:32

Zeg maar gerust honderden -zo niet duizenden- doorgesnoven idioten inderdaad

20 januari 2023 om 15:33

Ik zou zelf nooit vloeken, uitschelden, spelers verwensingen toeroepen oid als ik in een stadion zit. Maar dat is in de meeste gevallen natuurlijk geen reden om van het veld te stappen (tenzij het bijvoorbeeld aanhoudende racistische leuzen zijn). Anders kun je elke wedstrijd, in elk stadion wel staken.

20 januari 2023 om 15:38

Het is de vraag of je doorgesnoven moet zijn om te fluiten of wat te roepen. Want anders zijn er wel heel veel doorgesnoven idioten. Neem bijvoorbeeld de haat richting Schreuder. Dat zijn er ook veel die zich daar niet allemaal netjes gedragen.

20 januari 2023 om 15:40

Ik ben een aantal keer in de kuip geweest; zowel in het uitvak als tussen het Feyenoord publiek. En er loopt daar behoorlijk wat "simpel" volk rond (sowieso vaak het geval bij voetbalsupporters), maar "duizenden doorgesnoven idioten" is natuurlijk klinkklare onzin. De verhalen over Feyenoord er haar supporters worden steeds sterker hier.

20 januari 2023 om 15:43

@nufc_u2

Ik hoor je nu al meermaals roepen dat de 11 van Ajax bij verwensingen van het veld moeten lopen, maar waar leg je de grens dan in dat geval? Bij "bommen op Rotterdam" en "hamas hamas joden aan het gas", of pas als een speler persoonlijk wordt aangevallen?

Verder zijn dit soort spreekkoren (en erger) al jaren te horen en is er toen ook geen team het veld afgelopen. Waarom dan nu opeens wel?

20 januari 2023 om 15:47

Dat heeft natuurlijk voornamelijk met de media te maken, over geen enkele andere Nederlandse club en haar supporters komt zoveel negatief nieuws op VZ. Dat nieuws komt natuurlijk nooit helemaal uit de lucht vallen, er zal gemiddeld gezien meer asociaal volk bij Feyenoord in het stadion zitten, dan bij andere clubs in NL. Aan de supporters de schone taak om zich zondag van hun goeie kant te laten zien, dat is het enige dat helpt voor hun imago.

Dat word zondag wat als Berghuis in de basis begint. Als Feyenoord een keer van Ajax kan winnen. Dan is het nou zondag wel. Vorig jaar uit waren ze er al dichtbij.

21 januari 2023 om 00:43

Ajax moet em wel in de basis laten starten. Je kan die jongen natuurlijk niet 15 min warmlopen langs de vakken om
in te vallen.

Ik hoop op een echte berghuis actie en dat die er met rood af moet. Feyenoord scoort vlak hierna de 1-0 en daar blijft het bij

Eerst een interview doen terwijl er besloten is om alles binnen Ajax te houden en dan ineens het hoofdstuk afsluiten zodra je zelf minder goed uit het verhaal komt. Zo werkt dat niet in de grote mensen wereld Alfred.

20 januari 2023 om 22:43

Eigenlijk wel, schade beperken noemen ze het ook wel

Nu maar hopen dat er geen sneeuw in de kuip ligt, hij zal niet de eerste ex-speler zijn die een sneeuw-/ijsbal naar zijn hoofd krijgt.

20 januari 2023 om 15:58

Ja lekker man

Goed zo Blind is passe.
Berghuis op rechts. Ajax kocht hem, omdat hij zo goed speelde op rechts. Sel hem daar dan ook op.
Kudus moet op het middenveld staan. Hij is in staat om de druk weg te halen door de bal bij zich te houden en een man te passeren

Het zou natuurlijk wat zijn als Berghuis aankomende zondag de winnende maakt in de laatste minuut en voor het legioen het logo van Ajax kust

On: dit is weer zo'n persconferentie waar je vooraf al de antwoorden had kunnen bedenken. Was te verwachten dat hij niet in zou gaan op vragen over Blind en alles rondom die situatie. Hij zal het op die manier wel een beetje onder het tapijt proberen te vegen. En over Berghuis, ja lijkt me logisch dat hij mee gaat naar de Kuip. Is de enige speler die voor de winterstop gewoon een voldoende scoorde, in tegenstelling tot zo veel anderen. Benieuwd of hij ook aan het startsignaal begint.

Rulli - Sanchez (helaas) - Timber - Bassey - Wijndal - Alvarez- Berghuis - Kudus - Conceicao - Brobbey - Tadic

Stel het maar zo op, denk het beste wat we op dit moment te bieden hebben. Hoop dat ze wel inzien dat een linker centrumverdediger helemaal geen overbodige luxe is, sterker nog; die heb je gewoon nodig.

20 januari 2023 om 15:40

Met deze opstelling heb je wel creativiteit op het middenveld, maar wel heel weinig balans. En nu is dat al heel lang een probleem.

20 januari 2023 om 15:49

Uiteindelijk hebben we de afgelopen jaren ook zo gespeeld. Je hebt eigenlijk bijna altijd met drie verdedigende spelers in de as gespeeld (timber, Martinez en Alvarez, nu Bassey i.p.v. Martinez). Op rechtsback heb je er nu een speler staan die minimaal beter is in verdedigend opzicht dan aanvallend opzicht. Wijndal op links is in de omschakeling wel beter dan Blind (zou je zeggen).

Buiten het feit dat we erg veel goals tegen krijgen scoren we de laatste tijd voor Ajax principes gewoon niet genoeg. Het oogt stroperig en statisch, vooral in de opbouw. Daarom zou ik toch gaan voor meer voetbal op het middenveld, als je zelf de bal hebt kan Feyenoord geen goal maken.

20 januari 2023 om 15:53

Maar als je ziet dat Ajax steeds meer en sneller balverlies heeft dan is balans in het elftal wel belangrijk.

Lijkt me logisch dat Berghuis gewoon speelt, het is Feyenoord zijn verantwoordelijkheid om een veilige wedstrijd te garanderen. Wat mij betreft spreken de spelers ook onderling af waar de grens ligt ten opzichte van de spreekkoren en mocht dat te ver gaan gewoon als team het veld afgaan.

20 januari 2023 om 15:57

🤣🤣🤣 droom veder ….veld af….🤣. Gewoon spreekkoren uitschelden schreeuwen…mensen die in een stadion komen snappen dat…. Hoort erbij….heeeeeeerlijk

20 januari 2023 om 16:04

Er is toch wel een grens bij jou hoop ik? Of mag alles maar geroepen worden? Ik scheld ook weleens een keertje in het stadion, maar dat hoort er mijn inziens wel bij. Spelers racistisch bejegenen hoort hier zeker niet bij. Spreekoren over Joden of vuurwerkgeluiden maken met in je achterhoofd de vuurwerkramp, dat hoort er ook niet bij, toch?

20 januari 2023 om 16:12

En dankzij types als Rico zijn er geen uitsupporters mogelijk en praat men zelfs van het aanvragen van een vergunning per wedstrijd, waarbij je dus rekening kan houden dat er helemaal geen publiek aanwezig zal zijn bij grote wedstrijden.

Het vertrek van Berghuis heeft voor ons geweldig uitgepakt. We hebben als club met zijn transferinkomsten een van de beste cv's van de Eredivisie kunnen kopen en ook op andere plekken/vlakken stappen gemaakt.

Als supporter kijk ik terug op de periode met Berghuis met een gevoel van 'gelukkig ligt dat achter ons'. We hadden een armoedige selectie met weinig waarde en slechts één topspeler die alles opeiste en zich verwaand gedroeg. Uiteraard zonder hem overal de schuld van te geven, de hele cultuur in de club was amateuristisch.

Circa twee jaar later hebben we een record transferperiode achter de rug, spelen we Europees weer met het mes tussen de tanden, hebben we meerdere jonge (jeugd-)internationals met hoge transferwaarde in onze selectie en momenteel de beste trainer van de competitie in de gelederen. In dat opzich mogen we Ajax ook wel dankbaar zijn dat ze ons startschot hebben willen financieren met het transferbedrag van Berghuis, terwijl hij toch niet de jongste was en in het buitenland al geflopt was.

Laten we ze zondag op 8 punten zetten en genieten van wat grapjes in de kuip en tijdens talkshows over meneer Berghuis die wederom in een giftige organisatie (wat Ajax momenteel wel is) mag werken.

Misschien kunnen de journalisten ook eens denken we gaan verder met ons leven en kappen over het blind en schreuder gebeuren?

20 januari 2023 om 16:41

Wel grappig dat Huntelaar en Schreuder ineens willen stoppen met het praten over Blind. Nadat er iets naar buiten is gekomen wat wellicht waar zou kunnen zijn?

Titel van artikel: "schreuder reageert op aantijgingen Blind". Eerste zin van hetzelfde artikel: "alfred Schreuder wil niet meer verder ingaan op het vertrek van Daley Blind bij Ajax." Wat een dramatisch niveau dit weer Voetbalzone. Zou bijna denken dat het illegaal is hoe erg de clickbait keer op keer is.

Nu is het Berghuis die door het Feyenoord publiek wordt aangevallen en volgende keer zijn het weer ajacieden die zich misdragen. Ik acht de kans vrij klein dat het gebeurt. Maar als Veltman of Van de Beek bij Feyenoord zouden gaan spelen dan worden ze ook opeens persona non grata in Amsterdam en kan hun veiligheid niet worden gegarandeerd. We hebben het met Vermeer ook gezien. We vinden er allemaal iets van maar wat ga je eraan doen. Vermeer was een echte Ajacied en publiekslieveling. En nadat hij tekende in Rotterdam kreeg hij van dezelfde mensen die voor hem juichten bedreigingen. Het is helaas de wereld waar we in leven.

Ik zou pas het raar vinden als een speler van Feyenoord naar Ajax gaat of vice versa….deze geen bedreigingen krijgt ….in welke wereld leef je wat verwacht je nou….uitschelden en bedreigen kun je verwachten…..is in dit geval normaal
😅…..is tegenwoordig raar
Als je niet bedreigd wordt en beveiligd 🤷🏽‍♂️.

20 januari 2023 om 16:09

Oja, want omdat we het kunnen verwachten en dit soort dingen gebeuren moeten we het normaal gaan vinden? Zo werkt het natuurlijk niet he.

Wat een knakworst. Bij iedere vraag kijkt hij als een konijn in de rondte. Deze man acteert een leider.
Daarbij: je ziet zijn venijnigheid wanneer een verslaggever aangeeft/vraagt vanuit zijn empathisch vermogen het zich te kunnen voorstellen dat het nu moeilijk is om trainer v ajax te zijn. Daar hoef je geen wiskundige voor te zijn dat te concluderen. Schreuder geeft geen antwoord maar diskwalificeert de vraagsteller door te lachen dat juist hij zich dit kan voorstellen....deze man straalt in alles uit zich meer te voelen dan anderen,dut in combinatie met zijn sluimerende onzekerheid zorgt voor een stuurloze cocktail.

Aangezien hij de vraag of de klassieker cruciaal is voor hem fout heeft beantwoord doe ik het hier wel. Het is alles bepalend, want als dit een domper gaat worden dan is het over en uit. En als de directie dat besluit niet neemt dan gaan de supporters na afloop dat heel vervelend laten merken.

Dus hij mag het helemaal zelf weten, lekker opbouwen met Bassey en Sanchez op de backposities, Tadic als rechtsbuiten, Kudus in de spits ... Als hij denkt dat hij daarmee Ajax goed laat presteren. Het is niet dat we het niet al geprobeerd hebben, weliswaar zonder succes. Maar goed, je wilt je toch ergens aan vasthouden. Verzin het maar, maar het laatste mini flintertje krediet staat op het spel.

Telkens berichten over Schreuder en het enige bericht waar ik op hoop is zijn ontslag en dat bericht heb ik helaas nog niet voor bij zien komen. Zucht.

20 januari 2023 om 17:33

Dan kun je lang wachten.

Het valt mij elke keer weer op dat wanneer ik interviews met Slot of Schreuder lees dat Slot het altijd heeft over “we” en “ons” en dat het bij Schreuder steevast “ik” is.

ik vermoed dat dat ook het fundamentele verschil is tussen beide trainers…. Slot staat er voor Feyenoord en de ploeg en de fans en Schreuder alleen voor zichzelf.

Hij heeft het helemaal niet over de situatie met Blind gehad. Wilde daar niet over praten. En van der Sar was weer een rondje fietsen in de duinen, voor zover ik dat begreep. Maar wat een zachte aanpak van de journalisten. Vragen als hoe gaat het met je? In plaats van als je daar verliest, wat is dan het scenario? Ga je uit jezelf vertrekken? (nee). Wordt je op straat gezet? (zeker niet!). Heb je van de directie nog een laatste waarschuwing meegekregen? (nee. Ik mag gewoon doormodderen. Probeer ook eens 1 van de 5 wedstrijden te winnen. Dat was de boodschap).

Geen cruciaal duel zegtie...verliezen is 8 punten achter, winnen is 2 punten achter...dit duel is hartstikke cruciaal.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren