Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Arnaut Danjuma gaat knoop doorhakken: ‘Medische keuring staat gepland’

Laatste update:

Everton maakt werk van de komst van Arnaut Danjuma, zo meldt Fabrizio Romano. Volgens de Italiaanse transfermarktexpert zijn de komende uren ‘cruciaal’ voor de toekomst van de 25-jarige aanvaller van Villarreal. Danjuma gaat naar verluidt ‘erg snel’ een knoop doorhakken over zijn toekomst. De onderhandelingen met Everton zouden zich in een vergevorderd stadium bevinden.

Danjuma mag deze winter vertrekken bij Villarreal, dat inzet op een definitieve transfer óf huur met verplichte optie tot koop. Sinds zaterdag is Danjuma met toestemming van el Submarino Amarillo in Engeland om op zoek te gaan naar een nieuwe club. Daar zou hij volgens Relevo door zijn zaakwaarnemer bij vrijwel de gehele Premier League zijn aangeboden. Het Eindhovens Dagblad meldde woensdag dat ook PSV zich wil versterken met Danjuma, waarna De Telegraaf toevoegde dat Ajax eveneens de optie verkent om de aanvaller al dan niet tijdelijk binnen te halen.

Everton lijkt momenteel echter de beste papieren te hebben om Danjuma in te lijven. The Toffees zijn met Villarreal in gesprek om de deal rond te krijgen en hebben al een medische keuring op de planning staan. The Athletic meldde vorige week donderdag al dat Bournemouth ook welwillend staat tegenover een terugkeer van Danjuma. De Nederlander speelde tussen 2019 en 2021 al twee seizoenen voor the Cherries en was toen goed voor zeventien goals in 52 officiële duels.

Danjuma vertrok in de zomer van 2021 voor 23,5 miljoen euro naar Villarreal en kwam afgelopen jaargang tot zestien treffers en zes assists in 34 duels over alle competities. Dit seizoen gaat het Danjuma een stuk lastiger af: in LaLiga-verband wist hij alleen tegen Osasuna te scoren, alhoewel tweemaal. In de Copa del Rey was hij recent wel belangrijk voor Villarreal. Tweededivisionist FC Cartagena werd in de derde ronde van het bekertoernooi mede dankzij een goal van Danjuma met 5-1 aan de kant gezet.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ben benieuwd waar PSV mee aankomt. We hebben rendement en kwaliteit nodig voor weinig geld, lijkt onmogelijk in de winter. Van nog 2 huurlingen wordt ik ook niet heel vrolijk als het geen absolute versterkingen zijn. Snap Danjuma bovendien niet, ga je naar onderkant PL waar ze al DCL hebben en Gray. Wat heb je daar nog te bewijzen?

20 januari 2023 om 07:47

Voor weinig geld? Gakpo was om de gaten te dichten maar de Madueke transfer van 40 miljoen is gewoon bijna 40 miljoen winst omdat hij voor een habbekrats opgehaald was. Als er geld uitgegeven moet worden dan kan dit echt wel. Danjuma was natuurlijk te mooi om waar te zijn maar na het mislopen van zowel tsygankov en Danjuma ga je inmiddels naar optie C op de lijst...

20 januari 2023 om 07:49

Ik geloof niet dat PSV met bedragen van 10+ gaat smijten, zelfs na de verkoop van Madueke. En voor minder dan 10 miljoen kom je al snel uit bij de Nakamuras, waarvan ik denk dat het te licht is om Noni en Gakpo te vervangen

20 januari 2023 om 08:30

Moet toch wel iemand zijn die voor zo’n 10 miljoen Noni kan vervangen. Niet lullig bedoeld mooie speler, maar heeft met zijn blessures echt niet zo heel veel voor ons kunnen betekenen. Daarbij vraag ik me af in hoeverre Xavi op links kan? Dan kan Veerman ook weer in de basis op 10. Het is in ieder geval wel belangrijk dat we wat doen op de transfermarkt, want het seizoen mag niet als een nachtkaars uitgaan. Een Xavi Simons zegt dan ook gelijk weer tabé.

20 januari 2023 om 08:32

Waarom zouden ze anders interesse in zo'n speler tonen? Als er een moment is om het te doen is het nu wel, nadat je zoveel geld hebt verdiend aan transfers. Ik mag toch hopen dat er nog wat bij komt naast die spits van de Wolves, dit kun je toch niet verantwoorden aan de supporters.

20 januari 2023 om 09:37

"als er geld uitgegeven moet worden dan kan dit echt wel".

Dit soort veronderstellingen is vrijwel altijd gebaseerd op aannames die niet kloppen en/of een gebrek aan boekhoudkundige kennis. Je begint al met aanname dat "gakpo was bedoeld om de gaten te dichten". De kans dat PSV een gat in de begroting zou hebben gehad dat net zo groot is als hert bedrag dat Gakpo heeft opgebracht is bijna nihil. PSV heeft hetzelfde "probleem" als vrijwel alle (top)clubs en dat is dat er voor een bepaald bedrag aan spelers verkocht moet worden om de begroting sluitend te krijgen. PSV kan voor deze zomer een positief transferresultaat overleggen omdat er meer geld aan uitgaande transfers is binnen gekomen dan er aan inkomende is uitgegeven. Kennelijk was dat resultaat niet voldoende om de begroting geheel sluitend te krijgen. In dat geval kan je er van uitgaan dat het tekort niet heel veel groter zal zijn dan een miljoen of 10. Dat kan je afleiden uit de laatste jaarcijfers. De andere kant van het verhaal is dat mensen redeneren dat PSV 80 miljoen heeft binnen gekregen en daarom de geldkraan wijd open kan zetten zolang dat bedrag maar niet overschreden wordt. Ook dat is echter een enorme misrekening. Als een club zulke bedragen binnen krijgt is de transfersom op zich meestal niet het grootste probleem als het aankomt op het versterken van de selectie. Dat zijn de afschrijvingen op de transfersom en de salariskosten.

Die afschrijvingen hebben te maken met het feit dat de transfersom die gemoeid is met een inkomende transfer in ieder geval niet boekhoudkundig in één keer "betaald" wordt maar wordt uitgesmeerd over de periode dat het eerste contract van de speler doorloopt. Dat doen clubs omdat de aankoop van een speler een investering is die (deels) fiscaal kan worden afgeschreven. De kosten die investeringen met zich meebrengen mogen dan (deels) van de verplichte winstbelasting worden afgetrokken. Daarvoor moet het geld dat met de afschrijving is gemoeid echter wel worden gereserveerd op de begroting. Dat geld komt aan de uitgavenkant van de begroting te staan en kan dus niet aan andere zaken of aankopen worden uitgegeven. Als PSV een speler zou kopen die 20 miljoen kost en voor 5 jaar zou worden vastgelegd, zou dat een afschrijvingspost van 20 miljoen gedeeld door 5 = 4 miljoen p.j. opleveren gedurende 5 jaar. Omdat clubs ieder jaar nieuwe spelers kopen, loopt de afschrijvingspost doorgaans ieder jaar verder op en dat geldt dus automatisch ook voor het bedrag dat niet aan andere zaken uitgegeven kan worden. Ajax had op een gegeven moment een afschrijvingspost van 60 miljoen, waardoor de club per jaar 60 miljoen tekort kwam op de begroting en pas in nieuwe spelers kon investeren als er voor dat bedrag aan spelers was verkocht. Ik weet niet hoe hoog de afschrijvingspost bij PSV is omdat de club daar naar mijn weten nooit uitspraken over doet. Wat wel bekend is, is dat PSV een begroting heeft die 80 miljoen bedraagt en met een dergelijke begroting kan een club zich geen al te hoge afschrijvingspost permitteren en dus ook niet ongelimiteerd spelers kopen.

Datzelfde geldt voor het salarisbudget, dat vormt een veel groter probleem bij het doen van aankopen dan de transfersom omdat een transfersom maar één keer betaald behoeft te worden terwijl de afschrijvings- en salariskosten ieder jaar betaald moeten worden, dus ook als de club een minder goed resultaat boekt op de transfermarkt of zich niet weet te plaatsen voor de CL. Als de club teveel moet afschrijven en/of geen grote Europese inkomsten weet te bewerkstelligen komt zal ze al heel snel in de financiële problemen komen zonder substantiële financiële buffer. Dat geldt zij het in mindere mate ook voor Ajax omdat die club een stabiel en hoog eigen vermogen heeft en een begroting die bijna twee keer zo hoog is. Aan de andere kant begroot Ajax in tegenstelling tot PSV op CL niveau en heeft naast het geld dat men tekort komt door de hoge afschrijvingspost dus ook CL nodig om de begroting sluitend te krijgen.

20 januari 2023 om 07:51

Danjuma vind ik qua niveau vergelijkbaar met een Fulham enkele jaren geleden. Te goed voor de championsship, maar niet goed genoeg voor de PL. Fulham schipperde tussen beide competities in, dit jaar doen ze het echt wel goed. Wellicht Danjuma dan ook in de PL dit jaar?
Aan bovenstaand stuk kun je wel zien welke partij ik stem #complottheorie

ot: Heb erg van Danjuma genoten in zn tijd bij Bournemouth, was echt super belangrijk in de Championsship, net als hij vorig seizoen bij Villarreal was. Villarreal heeft ook echt een superteam, toch missen ze iets om echt mee te doen in de top 4.

20 januari 2023 om 08:25

@vitesseasr Danjuma zou voor dit Everton echt een enorme impuls zijn, komt meer dreiging vanaf dan van Demarai Gray of Iwobi. Is wel een speler die ik in Engeland zie slagen. Heeft het de afgelopen twee jaar uitstekend gedaan bij Villareal en heeft daarnaast ook genoeg échte mentaliteit om in Engeland te slagen.

Snap persoonlijk niet waarom hij naar Everton zou willen gaan. Is de afgelopen jaren veel geld uitgegeven, het verwachtingspatroon is erg hoog en ieder jaar stellen ze weer teleur. Ook dit jaar bungelen ze in de onderste regionen en kunnen ze zomaar gaan degraderen. Zijn echt wel andere clubs die geïnteresseerd zullen zijn & waar je geen strijd tegen degradatie hoeft te voeren.

20 januari 2023 om 09:10

Vitesseasr:

Niveau Fulham? Wat een grap Danjuma vorig seizoen nog 6 goals en 1 assist in de CL. Daarnaast ook 10 goals en 3 assist in de Primera division (23 wedstrijden).

Enige nadeel is zijn blessure gevoeligheid, maar kwalitatief heeft hij al bewezen dat hij in de subtop in Spanje en de CL kan slagen, dat ik zeker geen Fulham niveau..

20 januari 2023 om 10:33

@pango Ik doelde er meer op dat hij net als Fulham bungelde tussen championsship en PL (fulham ook, en hij bij bournemouth). Danjuma vorig en dit seizoen erg goed bezig, net als Fulham. Fulham staat linkerrijtje PL, vorig jaar makkelijk kampioen geworden dacht ik.

20 januari 2023 om 07:54

Everton de laatste 5 jaar 7-7-8-12-10 in de Premier League, dan is dat natuurlijk geen onderkant. En middenmoot/subtop PL lijkt me prima voor Danjuma en sowieso leuk om daar eens te spelen. Lijkt me ook een veel betere optie dan PSV, los van het feit dat PSV hem helemaal niet moet willen met zijn salaris en de verplichte koopoptie die echt wel minstens 30 miljoen.

20 januari 2023 om 08:54

Vorig jaar eindigden ze 16e.

20 januari 2023 om 07:55

Voor op links heb ik zeballos van boca en popescu van fscb gezet en rechts zou ik voor yusuf demir gaan. Zit bij gala op de bank en die zie ik nog wel een odegaard achtige ontwikkeling doormaken

20 januari 2023 om 07:56

Waarom niet voor Kokcu of Bijlow gaan?

20 januari 2023 om 08:35

Ik vraag me wel af waarom psv dan nog steeds geen geld heeft. Er komt genoeg binnen zou je zeggen, en aan transfersommen wordt al tijden nauwelijks wat uitgegeven. Ze moeten nu toch echt wat gaan investeren, anders komen ze echt in een neerwaartse spiraal terecht. En zie daar maar eens uit te klimmen, zeker als de concurrentie steeds sterker wordt.

20 januari 2023 om 09:14

Dat hebben ze ook gewoon, als ze nu geen geld meer hebben dan zou het er wel heel erg uitzien. Vorig seizoen draaide ze 92 miljoen omzet met deze transfers halen ze een vergelijkbaar bedrag op, daarnaast is er niet veel uitgegeven in de zomer.

20 januari 2023 om 09:07

Ja want Gray en Calvert Lewin draaien een fantastisch seizoen met wel 4 gezamenlijke doelpunten.

20 januari 2023 om 10:14

Danjuma is echt wel beter dan Gray inderdaad.

20 januari 2023 om 09:21

Danjuma snap ik ook niet. Lekker vijf maanden paniekvoetbal in de degradatievoetbal, terwijl Ajax of PSV lonken. Je zou zeggen dat een tijdelijke overgang naar de Nederlandse top hem zou trekken omdat hij daar nog nooit gevoetbald heeft, maar bovenal: met een nieuwe bondscoach aangesteld zijn dit toch de ideale maanden om je te laten zien? In dat licht spreekt een verblijf bij Everton toch een stuk minder aan.

Nu hij het niet lijkt te worden lijkt het me erg lastig om nog directe kwaliteit cq rendement toe te voegen. PSV heeft voor spek op de ribben gekozen in plaats van prijzen in de kast. Het zou de club sieren om nu ook aan de hand van een nieuwe strategie - ik mag hopen dat het WK daar tijd genoeg voor heeft gegeven - acties uit te zetten die in ieder geval komende zomer al tot een hoger niveau leiden.

Nu ervaren spelers voorin niet meer haalbaar lijken, kun je de aandacht verleggen naar talenten die voorbij het stadium 'jong PSV' zouden moeten kunnen zijn. Vrijblijvend advies: haal alvast linksbuiten Exequeil Zeballos (20, Boca Juniors, €14m) en rechtsbuiten Gustav Isaksen (21, Midjylland, €6m). Wat die gasten nu kunnen brengen is dan meegenomen, maar als het komende halfjaar voor dit soort jonge spelers in het teken staat van acclimatiseren, staan ze er gelijk in de voorbereiding en heb je op beide flanken, met ook nog Bakayoko, drie nieuwe potentiele cashcows voor de toekomst. Hoewel deze aanpak het stokpaardje van Fred Rutten is, betwijfel ik echter of PSV de daadkracht heeft om het zo te doen; het beeld dat de laatste jaren is ontstaan is dat de club in alles voortdurend achter de feiten aanloopt.



20 januari 2023 om 13:14

Isaksen helemaal mee eens. Die vond ik echt opvallen in de wedstrijd tegen Feyenoord. Goed linkerbeen, snel en komt zijn man voorbij. Zeballos ken ik niet zo goed, dus daar oordeel ik niet over. Ik zou toch Karlsson bij ons willen zien. Maar dat zie ik niet gebeuren. Die jongen heeft ook alles om te slagen bij PSV.

Het zou ook fijn zijn als we de verdediging eens een beetje verbeteren.

20 januari 2023 om 19:02

Dat laatste zeker, en dan bijvoorkeur inclusief zolderopruiming. Brathewaite keert natuurlijk terug naar Everton, de uiteindelijk toch middelmatige Ramalho zou gezien zijn contract tot 2024 ook geloosd mogen worden en Teze is een FC Utrecht-voetballer waar je ook vanaf zou moeten willen komende zomer. Het zou de weg vrijmaken voor vers bloed. In dat licht vind ik transfervrije internationals Carlos Cuesta (23, Genk) en Caglar Soyuncu (26, Leicester) interessant, maar zou ik ook Anthony Roualt (21, Toulouse) en Radinio Balker (FC Groningen) mooie optie om te onderzoeken.

Wanneer een speler voor Everton (19e PL) kiest, terwijl er ook interesse is van PSV en Ajax. Zegt dat helaas genoeg over de aanzien van de Nederlandse topclubs.
Liever strijden tegen degradatie in de PL, dan strijden voor het kampioenschap in NL

20 januari 2023 om 07:50

Mensen hebben het al vaker gezegd maar de premier league is gewoon de NBA aan het worden onder de voetbalcompetities. Totale grijze muizen in die competitie zoals nothingham forest halen enorme talenten uit Brazilië zoals die middenvelder afgelopen week. Coutinho ging lekker van Barcelona naar Aston villa, Chelsea smijt even in een half jaar een half miljard euro over de toonbank, Liverpool haalt de beste speler van de eredivisie voor 50 miljoen en de reactie van de fans is "leuk voor erbij". Geen enkele andere competitie kan concurreren met het geld wat er in de premier league omgaat en dat zal de komende jaren alleen nog meer erger en erger worden.

20 januari 2023 om 07:55

Je slaat de spijker op zijn kop! In de Championship is zelfs meer geld te halen dan dat de top de van eredivisie binnenhaalt.
Maar dan weten we gelijk waar het Danjuma om te doen is.

20 januari 2023 om 08:01

Gaat nergens meer over. Het laat ook zien hoe dik hypoctiet de bond FA daar is. Zogenaamd voor bepaalde principes staan, bepaalde normen en waarden maar wel doodleuk SA Newcastle laten overnemen. En wellicht gaat ook Qatar een club overnemen in de PL. Hoe theck is dat allemaal mogelijk? Verrotte voetbalwereld! Maar ohh zeg wat hebben ze het voetbal gered hoor van de ESL poeh poeh.

20 januari 2023 om 08:19

@voetbalchick, alsof de sportieve uitdaging niet 10x zo groot is bij Everton dan bij bijvoorbeeld Ajax.. Je meet jezelf wekelijks met de beste spelers van deze planeet en gaat ervoor dat jij het verschil kunt maken in die competitie! Hoe is die uitdaging minder groot dan bij Ajax of PSV gaan voetballen, waar je iedere wedstrijd dient de winnen!

20 januari 2023 om 08:33

Ik denk dat de uitdaging/druk bij Everton zowaar groter is. Daar moet nu ook iedere wedstrijd gewonnen worden, om degradatie af te wenden en kom je geen Volendam of Excelsior niveau tegen. Alleen krijg je bij Ajax en PSV bij een goede reeks wel iets tastbaars in handen (de schaal) waar bij Everton het dan heet, mooi, volgend seizoen gaan we opnieuw voor handhaving en wellicht ECL halen.

20 januari 2023 om 09:53

Wellicht onpopulair, met de Premier League wordt het eerste format van de Super League zo. Enige wat nog mist is dat de grootste ploegen uit de top5 competities aansluiten. Dat is een kwestie van tijd, als Bayern, Real/Barca en PSG over een paar jaar met 20 punten afstand en een doelsaldo van +100 hun competities winnen. Dan zijn die competities niet interessant meer.
Gaat het niet via regels, dan komt marktwerking vanzelf om de hoek kijken.

20 januari 2023 om 07:51

Die betalen een nulletje meer per week. En van daaruit komt hij ook wel weer ergens aan de bak, mochten ze degraderen. Maar het is schandelijk dat de PL het voetbal zo uit verhouding trekt. Of de city groep met al die kleine teams overal.

20 januari 2023 om 10:30

@The-Jump: Ook niet onbelangrijk: Als hij bij Everton wat goede potjes speelt, laat hij zien dat hij het niveau van de Premier League aan kan. Dan is de kans op een transfer naar een (sub)topper daar groter dan wanneer hij het bij Ajax of PSV in de Eredivisie heeft laten zien.

20 januari 2023 om 07:52

Het gaat meer om de aanzien van de competitie. Everton speelt wel in de hoogste competitie ter wereld en daarin speel je ook nog eens wekelijks als ik de berichten lees hoe ze over Danjuma denken. Dus in dat opzicht snap ik zijn keuze wel. Ook voor het NL elftal is het beter om je daar te kunnen laten zien dan bij Ajax of PSV.

20 januari 2023 om 07:52

Zegt alleen maar iets over geld hoor!

20 januari 2023 om 07:55

Ik vind het pijnlijker dat een Viktor Tsygankov van Dinamo Kiev Girono kiest boven PSV

20 januari 2023 om 07:59

Want hoe concreet was PSV?

20 januari 2023 om 08:01

City group hè... Nog een manier waarop een city het voetbal kapot aan het maken is en met de voorwaarden die bij die deal hoorden: 5 miljoen transferbedrag, 50% doorverkoop percentage en 3 miljoen netto per jaar aan salaris ben ik ook wel blij dat PSV dat niet heeft gedaan. Dat Girona zal hem over 2 jaar wel voor een pakje kauwgom en twee mars repen verkopen aan een andere satelliet club van City waardoor die 50% doorverkoop percentage niks uitmaakt maar voor psv is dat cruciaal.

20 januari 2023 om 08:03

Ahh joh wat maakt het uit. Vind men toch geweldig. Die staatsclubjes. Fantastisch.

Echt lachwekkend gewoon! Ze bezitten gewoon 10 clubs ofso! Bah!

20 januari 2023 om 08:28

@rombomcu ik ben het met je eens dat zo'n City groep het voetbal kapot maakt. Wat is jouw mening over het feit dat psv hier dus vrolijk aan mee werkt, aangezien ze middels een schimmige constructie van de City groep die Savio huren van Troyes?

20 januari 2023 om 08:56

Wat vind je eigenlijk van zo een Boehly? Nog een stuk erger dan die staatsclubs.

20 januari 2023 om 10:16

@Ome4rie: Tsygankov sliep vermoedelijk als kind al in een pyjama van Girona

20 januari 2023 om 07:56

Precies dat! Ik durf zelfs te zeggen dat het hele rechter rijtje PremièreLeague meer aanzien heeft dan de top van de eredivisie. Die paar Champions League wedstrijdjes die je per seizoen bij de kampioen van Nederland kan spelen worden echt goede spelers ook niet meer warm van.

20 januari 2023 om 08:03

Terecht toch ook? PL is dé competitie van de wereld aan het worden met al die miljarden euro’s. Onze top heeft wat talenten in huis met wat onbekende buitenlanders voor 5-10 miljoen. Alleen Ajax kon nog meedoen met het PL-geweld maar die zijn nu alles weer vakkundig aan het afbreken.

20 januari 2023 om 08:47

Ja wat is meedoen? De echte toppers gaan naar Engeland, Spanje, Italië, Duitsland, Frankrijk en Portugal. In die landen lopen zelfs bij de middenmoters en degradatiekandidaten spelers rond die voor onze topclubs directe versterkingen zijn… die zitten niet te wachten op kunstgras en al die kleine dwergclubs als tegenstander.

20 januari 2023 om 14:23

De PL is de meest overrated competitie van de wereld. Het rechterrijtje heeft ook absoluut niet meer aanzien dat de top 3 in Nederland. Wat ze wel hebben is meer geld.

21 januari 2023 om 10:56

@Hangover96: Ja bij nader inzien heb je gelijk 👍

21 januari 2023 om 11:00

@Musi26: Laat geld nou net voor aanzien zorgen in de (voetbal) wereld. Het aanzien van de top 3 in NL is gebaseerd op het verleden. De verschillen zijn te groot geworden zodat NL niet meer serieus wordt genomen en niet meer meedoet. Een beetje speler die zijn huiswerk doet weet dat het Nederlandse voetbal in verval is. In het rechter rijtje van de PL spelen spelers die er niet er niet eens over peinzen om naar een Ajax, Feyenoord of PSV te gaan… die kunnen week in week uit knallen in de PL op echt gras!

20 januari 2023 om 08:02

Helaas de keiharde waarheid. Het grote geld van de Premier League is aantrekkelijker dan het "mindere" geld van de Eredivisie. Ik denk dat het voor iemand zijn opleiding (dus niet meer in het geval van Danjuma) een stap naar de Eredivisie vaak beter is. PSV, Ajax en Feyenoord weten als geen ander hoe spelers om te leiden. Niet voor niets komen hier relatief veel goede spelers vandaan, wat heel knap is gezien de weerstand die de spelers in de competitie hebben. Alleen spelers kiezen al immens snel voor het grote geld, waardoor de grote talenten ofwel de betere spelers niet voor de Eredivisie te krijgen zijn. Je wordt een nummertje in plaats van een speler (in ieder geval bij het gros van de CL en zeker een beleidsloze club als Everton). En dat is jammer. Heel jammer

20 januari 2023 om 08:04

Aanzien of toekomstige salaris inkomsten bij..

20 januari 2023 om 08:09

Aan de ene kant zal het financiële plaatje meespelen. Aan de andere kant zie je dat als je het aan de onderkant van de Premier League ook maar een beetje redelijk doet, je zomaar door een club hoger in de pikorde kan worden gekocht.

Als zelfs pure middelmaat als Richarlison het al voor elkaar om bij de Spurs terecht te komen, dan moeten er voor Danjuma ook wel kansen liggen.

20 januari 2023 om 08:18

Kleine kanttekening: Everton is echt niets meer. Het beleid is waardeloos. Het spel ziet er niet uit. Hier uitblinken is zeer, zéér lastig. Ik gun Lampard alles, maar hij had niet in deze slangenkuil moeten stappen. Even los van zijn kwaliteiten, want daar vertrouw ik ook nog niet blind op

20 januari 2023 om 08:19

Ipv Everton kun je hier ook Ajax en PSV invullen.

20 januari 2023 om 08:28

Nee, dat kan niet. PSV en Ajax voeren alsnog een veel gezonder beleid dan Everton. Natuurlijk loopt het nu niet, dat zie ik ook wel. Bij Ajax is het op bestuurlijk vlak ook even een rommeltje. Alleen een chaos door een knettergekke voorzitter is van een hele andere orde. En dát is er bij Everton (al veel te lang) aan de hand. Bij Ajax en PSV weet ik zeker dat het wel weer gaat lopen op den duur.

20 januari 2023 om 08:57

Vanuit Everton kun je natuurlijk ook makkelijk weer een stap omhoog maken. Zeker als ze bijv degraderen.

20 januari 2023 om 08:58

Slecht beleid betaal je in de PL na verloop van tijd cash. Dat gebeurt echt niet met Ajax en PSV. Die moeten echt al jarenlang een ronduit schandalig slecht beleid voeren voordat ze echt wegzakken in de eredivisie. Ook daar speelt de sterkte van de competitie een rol.

20 januari 2023 om 10:19

Richarlison pure middelmaat? 😂

20 januari 2023 om 10:19

Richarlison pure middelmaat? 😂

20 januari 2023 om 08:19

Everton is wel een top 8 club in Engeland. Een van de founding members van de football league.

En dan speel je ook op Anfield, Old Trafford etc. Ipv op Woudestein

20 januari 2023 om 08:23

Ff serieus wie wil op dit moment naar ajaks of psv? 🤣

20 januari 2023 om 08:32

Mocht je met een dusdanig kinderachtig statement komen, wil je hem dan ook onderbouwen?

20 januari 2023 om 09:15

Ik vind het niet eens een gekke keuze. Everton is een grote club die normaal hoort te strijden voor een plek tussen de 10e en 7e plek. Bovendien betalen ze meer dan een Ajax of PSV. Ik denk dat de strategie van Everton is om de degradatie te ontlopen en vanaf volgend seizoen weer normaal mee te doen met de vele investeringen die ze daar gewend zijn. Wat heeft PSV en Ajax te bieden? 6 groepswedstrijden CL? Nederlands kampioenschap? Ik kan begrijpen dat hij voor de Premier League kiest.

Danjuma is ook de missing link voor Everton, die de aanval een impuls zal geven.

20 januari 2023 om 09:17

19e PL is nu een momentopname, Everton heeft een prima historie en normaliter gewoon een middenmotor in de PL. (laatste 20 jaar 14 keer in de top 10 geeindigd) Geen gekke keuze om hiervoor te kiezen ten opzichte van de NL top.

Er zijn genoeg spelers van bv PSV of Ajax die een transfer naar de middenmoot in de PL maken. Deels door geld natuurlijk maar ook zeker door de prestigieuze competitie. De sfeer en entourage van de PL kun je niet vergelijken met avondjes in Emmen of Waalwijk (bijvoorbeeld).

20 januari 2023 om 14:45

Kans is indd niet 0 dat ze degraderen. Maar ook niet 100%. Als ze erin blijven (en met Danjuma versterk je je team al) dan is het nog steeds een mooie club met rijke historie en voldoende financieele middelen.

Dat deze club boven Ajax of PSV wordt verkozen is daarom niet geheel een rare keuze. Daarnaast kun je een clausule bij degradatie laten opnemen.

20 januari 2023 om 09:29

Tja, Nederlandse topclubs zijn nou ook niet zo lekker bezig. PSV heeft totaal geen ambities aangezien ze hun beide buitenspelers verkopen in januari en nog steeds geen opvolgers binnen hebben terwijl we bijna in februari zitten. Ajax spreekt voor zich op dit moment. Titel is Nederland stelt op deze manier ook maar weinig voor..

20 januari 2023 om 17:39

Ik zou liever in The Championship spelen dan de Eredivisie. De Eredivisie is zo ongelooflijk sloom en er is geen sfeer. Liever strijden tegen degradatie in de kelder van de PL. Lekkere wedstrijden met fans die geluid maken. Ook lekker veel geld.

Professioneel gezien is dit natuurlijk een stap achteruit voor Danjuma. Hij verruild hier Champions League voetbal voor Everton dat zich momenteel bevindt in een fase waar hij destijds bij Bournemouth ook in zat. Had hem wel graag weer een jaar in de Champions League gezien, maar wellicht kan dat nog met PSV als het niet rond komt met Everton.

20 januari 2023 om 10:06

Waarom achteruit? Een basisplek lijkt mij altijd een stap vooruit t.o.v. wisselspeler.

Hopelijk is de Danjuma soap naar PSV sneller klaar dan de Zerrouki soap.

PSV mag toch echt wel wat haast gaan maken. Gaat een lang seizoen worden nog zo.

20 januari 2023 om 07:51

Morgen met een halve leo in de hand kijken naar El Ghazi, Luuk en Johan. Lekker man!

20 januari 2023 om 08:02

Ach je speelt thuis tegen Vitesse, maak je niet druk 😛

20 januari 2023 om 08:20

Tegen Cocu die nog wel wat te bewijzen heeft tegenover PSV

20 januari 2023 om 08:23

Vitesse haalde bij Ajax en AZ ook resultaat. Zou ik als PSVer niet als een zekerheidje zien.

20 januari 2023 om 08:58

Hoop toch echt dat hij Simons rechtsbuiten zet, die heeft het daar njet verkeerd gedaan. Vanaf de 10 kan Veerman ook voor meer doelpunten zorgen. Zal waarschijnlijk wederom niet genieten worden.

Premier League is natuurlijk een mooie competitie. Alleen Everton is echt een tussenstop lijkt mij. Nu beton voetbal en strijden tegen degradatie. Had dan voor een West Ham, Spurs of Newcastle gekozen, dat zijn clubs met potentie. Everton zakt steeds verder weg het moeras in.

20 januari 2023 om 09:34

West Ham? die zakken net zo ver het moeras in als Everton hoor..strijden allebei tegen degradatie.. Spurs en Newcastle moeten hem ook willen..je doet alsof hij alle clubs voor het uitkiezen had..voornamelijk ploegen uit het rechter rijtje en Psv en Ajax dan.. maar hij kiest gewoon puur voor het geld/salaris.. hij strijd liever tegen degradatie dan dat hij kampioen word..

Hoezo mag hij van de 1 op andere dag weg daar? Hij was daar de grote man.
Hij zit tegenwoordig niet eens meer bij de selectie.

Was een mooie versterking geweest voor PSV. Ook deze komt weer niet.

PSV ook weer met beide beentjes op de grond. Dat die serieus dachten te maken op zo een speler. Everton wel een beetje een slangennest.. Maar wel een prachtige club natuurlijk.

20 januari 2023 om 12:47

Dat denken jullie ook bij Schouten toch?

20 januari 2023 om 12:52

Een speler die 35 miljoen waard is en zich Europees heeft bewezen of iemand die 8.5 waard is is inderdaad exact hetzelfde.

Vraag me af waarom je naar de nummer 19 van de pl wil, naast een dik salaris. Straks degraderen ze en speel je in de Championship. Nee dat is leuk en ambitieus

Natuurlijk gaat die niet naar PSV. Die kunnen financieel nooit maar dan ook nooit concurreren met een Everton. Villarreal denkt sowieso aan een bedrag van 20+ miljoen en hij zelf zal ook wel willen cashen.

20 januari 2023 om 09:38



Allemaal leuk en aardig en dan volgend jaar Championship spelen.. het is maar wat wat je leuk vind en waar je voor kiest.. en een bedrag van 20 plus miljoen had Psv makkelijk kunnen betalen..maar hij kiest puur voor het salaris..hij degradeerd liever dan dat hij kampioen word..

20 januari 2023 om 10:24

Makkelijk kunnen betalen? Heb je een beetje opgelet de laatste tijd?

20 januari 2023 om 11:18

Ze kunnen het wel betalen, zeker na dit soort transfers. De vraag is alleen of het niet te hoge kosten oplevert, want als je hem voor 20 miljoen haalt heb je toch 4 a 5 miljoen afschrijving en een topsalaris. Kan goed dat je dus zo'n 8 a 9 miljoen voor hem kwijt bent op jaarbasis en dat kan misschien teveel zijn als die andere posten al te hoog zijn.

Aan de andere kant is het heel normaal dat PSV 20 miljoen uitgeeft als ze voor meer dan 80 miljoen verkopen.

20 januari 2023 om 11:39

Ze hebben dat nog nooit betaald. Deze winter waren de financiën zo slecht dat PSV hun sterspeler halverwege het seizoen moet laten vertrekken voor een bedrag dat echt niet de absolute hoofdprijs is.

En dan denk jij dat ze diezelfde winter plots hun transfer record even boven de 20 miljoen gaan gooien? Lijkt me absoluut niet realistisch.

20 januari 2023 om 12:32

Nee nog nooit voor een speler maar als je 2 of 3 spelers haalt ben je net zoveel geld kwijt. Daarnaast waren spelers als Baumgartl en Bruma bijvoorbeeld ook niet goedkoop. Het risico is natuurlijk wel groter.

Ik weet niet wat hij precies moet kostten maar 20 miljoen lijkt mij veel maar niet volkomen onrealistisch. Als het daarboven wordt dan wordt het natuurlijk al snel lastiger.

Er moet alleen gekeken worden of het binnen de post afschrijvingen en salariskosten past. Die kans is aanwezig dat het daarom niet doorgaat, maar dat PSV het transferbedrag niet neer kan leggen is gewoon onzin.

De situatie van afgelopen winter geldt niet meer nu, er is voldoende geld beschikbaar nu. Als je met die transfer van Gakpo al winst kan maken dan, is alles wat je van de som van Madueke overhoudt ook gewoon pure winst.

20 januari 2023 om 16:30

Natuurlijk. Maar als je net uit een financieel zeer onstabiele periode komt (dat is gewoon zo als je naar de Gakpo-transfer kijkt) dan lijkt het me niet ideaal meteen meer dan 20% van je gebruikelijke omzet (20+ miljoen gaat zelfs eerder naar de 25-30%) uit te geven aan een speler.

Jammer. Maar zoals zoveel comments hierboven aangeven heeft de Premier League een enorme aantrekkingskracht. Dat je dan zelfs bij een -zowaar- degradatiekandidaat aan de slag wilt gaan zegt dan wel heel veel. Balen voor zowel Ajax als PSV.

Everton?
Jezus dan moet je nu ook wel heel veel zin hebben om daar te ballen. Zinkend schip.

Villareal had hem gisteren goed kunnen gebruiken in plaats van die miskleun Yeremy Pino. Hopelijk vergaat het Danjuma goed bij Everton en kan hij van daaruit een stop hogerop komen.

20 januari 2023 om 10:53

En in de competitiewedstrijd scoort Pino en mist Danjuma enorm egoïstisch voor een lege goal.

20 januari 2023 om 12:48

Ja maar dat was niet gisteren en dat was voor beide niet karakteristiek.

Ik weet niet of Everton een echt goeie keuze is. Beetje onrustige club en hebben daar ook al Gordon staan. Maar goed bij Villarreal komt die ook niet aan de bak omdat Pino en Moreno de voorkeur krijgen. Jammer dat het wat minder met hem gaat. Die blessure verandert toch alles helaas.

Van dé revelatie van Villareal naar iemand die opeens tussentijd mag vertrekken in een seizoen? Ik dacht dat iedereen superlatieven te kort kwam voor deze speler. Heb ik iets gemist?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren