Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Twijfels over Madueke-transfer: ‘Hoop geld voor PSV, maar ik snap Chelsea niet’

Laatste update:

John van ‘t Schip begrijpt niet dat Chelsea inzet op de komst van Noni Madueke. Donderdag meldde Rik Elfrink van het Eindhovens Dagblad dat de twintigjarige vleugelaanvaller van PSV zo goed als zeker voor zo’n 38 miljoen euro naar de Londenaren vertrekt. Van ‘t Schip is van mening dat the Blues zich echter beter hadden kunnen richten op het aantrekken van een nieuwe spits.

Volgens Elfrink is de zaak donderdag in een stroomversnelling geraakt. Madueke, die bij PSV nog over een contract tot medio 2025 beschikt, moet manager Graham Potter bij Chelsea voorzien van meer keuzes in zijn voorhoede. Van ‘t Schip kijkt raar op van de aanstaande transfer. “Een fantastische speler. Een hoop geld voor PSV, maar ik snap eerlijk gezegd Chelsea niet”, zegt de voormalig profvoetballer bij Viaplay. ”Ze hebben Raheem Sterling en Hakim Ziyech die het daar op dit moment goed doen. Ze hebben Christian Pulisic en ze hebben die Oekraïner (Mykhaylo Mudryk, red.).”

Volgens Van ‘t Schip ontbeert Chelsea eigenlijk veel meer een goede spits. “Een type als Didier Drogba of Diego Costa wat ze in het verleden hadden, want Kai Havertz is geen echte nummer 9. Het huren van João Félix hebben ze ook lekker gedaan... Hij is volgens mij ook de eerste drie wedstrijden geschorst. Dan kopen ze nu Madueke, met al die spelers die ze in de voorhoede al hebben rondlopen. Ik vind het gek beleid, eerlijk gezegd. Ik hoop voor Madueke dat hij veel aan spelen toe gaat komen en fit blijft, want het is een fantastische speler. In de Premier League zijn er genoeg wedstrijden, dus misschien willen ze hem wel langzaam brengen.”

Madueke was sinds juli 2018 actief voor PSV, dat hem transfervrij overnam van Tottenham Hotspur. In januari 2020 maakte de linkspoot op zeventienjarige leeftijd zijn debuut in de hoofdmacht tijdens het duel met VVV-Venlo (1-1). In totaal kwam Madueke tachtig keer in actie voor de Eindhovenaren, waarin hij goed was voor twintig doelpunten en veertien assists. Met de aanstaande transfer naar Chelsea keert hij terug naar zijn geboortestad.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Prima geld voor PSV. Vraag me af waarom ze Bruma niet terug halen uit Turkije, die speelt daar geen minuut en word verhuurd. Dan heb je in iedergeval nog een flankspeler in de selectie, vorig seizoen kon hij af en toe nog het verschil maken. Nu is het pure kapitaal vernietiging.

20 januari 2023 om 07:18

Fenerbahce heeft een verplichte koopoptie van 4 miljoen op Bruma waar ze alleen onderuit kunnen als ze degraderen. Dus of hij daar nou wel of niet speelt maakt voor PSV niet veel uit 😅

20 januari 2023 om 09:26

@fossen,

Kon PSV beter niet ook een speler in ruildeal betrekken? Bijvoorbeeld met Maatsen en Hudson erbij. Dan zou het transfersom wat lager uitkomen. Alleen heb je wel 2 redelijke sterke vervanging per direct klaar staan.

Nu heb je wel redelijk veel geld ontvangen, maar er komt nu niks. Plus met spelers als Bakayo, Saibari, Vertessen ga je niet de CL halen.

Ik vraag mij ook wel af of Fabio Silva de versterking is wat je nu als eerst zoekt.

20 januari 2023 om 09:32

Maatsen doet het heel goed bij Burnley dus die gaat niet komen. Hudson ken ik verder niet. PSV is wel geinteresseerd in Charlie Webster maar die is in de zomer transfervrij dus heeft Chelsea niet veel in te zeggen haha. Voor de rest geen idee of er bij Chelsea spelers rondlopen die eventueel interessant zijn voor PSV en haalbaar zijn.

20 januari 2023 om 16:59

Hudson-Odoi bedoelt hij, maar die kon om meerdere redenen niet komen: hij heeft een bizar hoog salaris, hij is al uitgeleend aan Leverkusen en zal niet naar de Eredivisie willen komen.

20 januari 2023 om 07:18

Fossen was me voor met exact dezelfde reactie, tijd voor een kop koffie ;-)

20 januari 2023 om 07:43

Oh ja, laten we nog zo'n mispeer terug halen, dan is het verhaal van dit seizoen wel compleet.

20 januari 2023 om 12:51

Bruma is gewoon niet goed genoeg, dus zoek gewoon een frisse andere optie

Laten we zorgen dat de rest van het elftal goed staat voor we aan die vervloekte spitspositie gaan sleutelen.. Er wordt nu gewerkt aan de komst van een middenvelder, Caicedo wordt vaak genoemd alhoewel gisteren opeens de naam van Kessie op kwam borrelen, en daar zou prioriteit moeten liggen.

Het lijkt er op dat de technische leiding besloten heeft om de rest van dit seizoen te gebruiken als een soort ellenlange voorbereiding voor volgend seizoen, zodat er in de zomer rustig een andere plek gezocht kan worden voor een groot aantal gasten die al jaren bij Chelsea zitten maar niet in de plannen voor de toekomst voorkomen. Of de nu aangetrokken spelers de juiste zijn weet ik niet en in sommige gevallen betwijfel ik het. Madueke is daar het beste voorbeeld van. Hij is te vaak geblesseerd bij PSV, stel je eens voor hoe dat gaat zijn met de matige medische staf van Chelsea, en heeft niet echt hele indrukwekkende cijfers in de wedstrijden die hij wel speelde.. Het schijnt dat 1 van de nieuwe verantwoordelijke voor het technisch beleid fan van hem is en hij daarom gehaald is, maar ik betwijfel of hij de juiste aankoop is. Het idee is dat hij, Mudryk en Felix de voorhoede gaan vormen voor de rest van het seizoen.

20 januari 2023 om 08:48

Hmm, dan wens ik juliie verdediging veel succes. Alle drie zijn dat geen doelpuntenmakers, oftewel bus parkeren zou ik zeggen.

20 januari 2023 om 09:03

Als we de wedstrijd tegen Fulham als graadmeter mogen nemen dan gaat Felix voor een enorme creatieve boost zorgen. Hij stak echt met kop en schouders boven de rest uit. Hij kaN lachend de topscorer worden als hij fit blijft.. Van Madueke verwacht ik inderdaad niet veel, elke goal is er 1 meer dan ik verwacht had.

20 januari 2023 om 09:09

In 3 seizoenen La Liga is hij nooit boven de 8 goals uitgekomen en ook dit seizoen zou dat moeilijk worden.

20 januari 2023 om 09:31

Waarom zouden die spelers die niet meer in aanmerking komen voor de basis vertrekken? Chelsea gaf ze een dik contract.

20 januari 2023 om 09:44

Ik zou eerder Sterling opstellen ipv Madueke. Hij draait niet lekker, maar dat komt omdat hij een speler is van op het juiste moment op de juiste plek staan om een bal binnen te schieten en er gewoon een compleet gemis aan creativiteit is in het team waardoor hij die ballen niet krijgt. Met Felix en Mudryk krijg je nou precies twee spelers die ze wel panklaar voor hem neer kunnen leggen

Chelsea is flink geld over de toonbank aan het smijten zeg. Lijkt alleen niet echt een gedegen plan achter te zitten. Gun het Madueke verder absoluut, is echt een topspeler (mits hij fit blijft).

20 januari 2023 om 07:25

Ik snap tiesse niet. Als je het in een dergelijke reactie al presteert om gvd te gebruiken, hoe moet dat dan in het echte leven wel niet zijn? En dan op je profiel ook nog zien dat je leeftijd -2 is (bijzonder dat dat ingevuld kan worden), beetje erg kinderachtig niet?

20 januari 2023 om 07:59

Je kan ook gewoon inhoudelijk reageren. Het is maar waar je je druk om maakt zeg...

20 januari 2023 om 08:02

Je snapt PSV niet dat ze een speler die heel vaak geblesseerd is verkopen voor 38 miljoen euro? Ter info, zoveel Eredivisie wedstrijden miste Madueke:20/21: 25% (8 wedstrijden)21/22: 45% ( 15 wedstrijden)22/23: 60% ( 10 wedstrijden - op een totaal van 16 wedstrijden)Dit is gewoon prima gedaan van PSV (met dank aan de blinde koopwoede van Chelsea)

20 januari 2023 om 08:42

PSV had vanaf het begin al geen kans met deze selectie en (relatief) nieuwe trainer. Nu, halverwege is die kans zelfs nog kleiner. Met verkoop dek je een gemist kampioenschap + kwalificatie CL. Waar het nu realistisch is om voor plek 3/4 te strijden

20 januari 2023 om 11:48

Met alle goede spelers staat psv zelf 3/4. Het spel onder van Nistelrooij ziet er ook niet echt goed uit. Je mag als fan altijd hopen, maar er waren niet echt aanwijzigingen dat PSV 2e seizoenhelft nog even een goede reeks zou neerzetten om nog het kampioenschap binnen te halen.
Dan heb je nog het grote risico van blessures bij Madueke.
Het is eerder een wonder dat er een club langskomt die nog 35+ voor Madueke betaald. Heeft PSV hopelijk ook meteen genoeg inkomsten voor komende zomer (sangare dan waarschijnlijk nog weg, die had dacht ik een gelimiteerde afkoopsom)
Dus ga lekker bouwen aan de selectie voor volgend seizoen. Wat extra speeltijd aan de jonge spelers om te klijken of ze stappen maken om het niveau van PSV aan te kunnen. De basis is ook helemaal niet zo slecht. Middenveld met Guti, Sangare, Veerman, voorin met Xavi, de Jong, El Ghazi en dan hopelijk Mauro weer snel back zodat er vanaf de zijkant ook nog ballen op de jong komen.
De zwakste linie blijft gewoon de verdediging.

20 januari 2023 om 12:54

Tiesse het is mega veel geld, en Madueke is onbetrouwbaar qua inzetbaarheid. Simpele beslissing. Koop gewoon voor 5-10 miljoen een mooie vervanger.

20 januari 2023 om 14:26

38 miljoen voor een speler die eigenlijk nooit inzetbaar is? Dat snap jij niet? Psv gaat er dus alleen op vooruit.

Dit is gewoon een prima deal voor PSV, Madueke heeft dit seizoen verdeeld over alle competities 9 wedstrijden gespeeld, als je daar dan bijna 40m. voor kunt vangen dan moet je het altijd doen. Neemt niet weg dat je nu een vet probleem hebt in je selectie omdat alle kwaliteit de deur uit loopt.

Wat eigenlijk veel te weinig wordt benoemd is dat Madueke ook gewoon terug naar zijn eigen stad/land gaat en mss zelf daar ook aan toe is. Zo jong eigenlijk al de “buitenlandse” stap gezet richting PSV en al een aantal jaren hier in NL. Ik kan me best voorstellen dat heel dat corona gedoe en de blessures nogal eenzaam hebben kunnen zijn. Los van het geld is het wat dat betreft ook een hele mooie transfer voor hemzelf.

Wie snapt Chelsea wel? Het gaat nergens meer over! Gewoon even in 6 maanden tijd een half miljard doorheen jassen, absurd! Ze dachten vast oh we hebben best veel spelers gehaald he maar we hebben nog geen Engelse speler gehaald. Oke doe maar Noni dan gewoon. Top. -_-

20 januari 2023 om 07:44

Is Sterling Frans ofzo dan?

20 januari 2023 om 07:48

Haha rustig aan hoor, wist niet dat je boos werd. Maar vertel eens, wat vind jij ervan? Een dikke bizarre half miljard er doorheen jassen in 6 maanden tijd?

20 januari 2023 om 08:01

1. Het is niet zijn geld
2. Door de structuur van die deals blijven ze binnen de FFP regels, sterker nog omdat ze nu geld uitgeven kan het aankomende zomer nog een keer als dat gepaard gaat met hier en daar een speler verkopen.

Dus zolang het niet de toekomst van de club in gevaar brengt kun je wat vinden van de aankopen zelf maar over het feit dat Boehly de club serieus aan wil pakken en naar de top terug wil brengen zal je weinig mensen horen klagen.. Onder de Chelsea supporters althans, de rest van de fans klagen al sinds 2004 dat Chelsea teveel geld uitgeeft.

20 januari 2023 om 09:11

Het lijkt me vooral dat hij de toekomstige uitgaven van Chelsea al wat hypothekeert door de spreiding van die transfersommen over periodes van 5+ jaar. Leuk voor nu, maar als zo een mudryk een flop wordt dan zit je er nog 8,5 seizoen aan vast aan een salaris dat niemand vast wil overnemen.

Want leuk het idee hebben al die spelers te verkopen, maar wie gaat de salarissen van de niet Engelse spelers overnemen?

20 januari 2023 om 09:14

Socio, wel vreemd om iemand anders tot rust te manen als jij bij elk artikel dat over grote transfers gaat over de staatsclubs en weet ik veel wat begint te schreeuwen - want uitroeptekens.

20 januari 2023 om 09:46

Yoeri, dat komt toch ook gewoon doordat Chelsea zich kunstmatig een plek in de top verschaft heeft? Was Chelsea zo doorgegaan als voor Abra en hadden ze zich in de top genesteld had je wrschl niemand horen klagen. Nu is het allemaal door extern verkregen (bloed)geld en ja, dan krijg je commentaar.

20 januari 2023 om 11:54

Samcro, je weet toch hoop ik ook wel dat dat onmogelijk was? Kijk naar Everton, kijk naar Tottenham, kijk naar Leicester. Stuk voor stuk door en door sympathieke clubs, volgens de mensen die maar roeptoeteren, maar ook clubs die steevast de aansluiting met de top missen omdat de weg naar diezelfde top hermetisch afgesloten was en is.. Er zijn zo ongelofelijk veel clubs die een plekje in de top (zoals jij zegt) gekocht hebben, maar die zelden of nooit in die rij genoemd worden.

20 januari 2023 om 12:59

Yoeri

Over City wordt toch gewoon hetzelfde gezegd? Extern geld, plek in de top gekocht. Newcastle gaat het nu ook doen.

Een van de nare aspecten is dat er zoveel rijke clubs in Engeland zijn. De drempel om succes te kunnen hopen ligt elk jaar hoger. Meer en meer geld nodig. Dus weer extern geld zoeken

20 januari 2023 om 16:23

Arsenal heeft een paar jaar in de subtop/middenmoot gehangen en heeft over 3 jaar 300mio uitgegeven ofzo. Met de juiste spelers en coach staan ze nu dik bovenaan. Hoezo had Chelsea destijds die 100en miljoenen nodig? Arsenal is volgens een groot deel van de mensen helemaal niet zo'n grote club, dus waarom kunnen die dan wel met 'beperkte' uitgaven opeens zo goed zijn? Ze hebben geen spelers van 100mio hoeven kopen, de duurste is White van 50mio. Maar Chelsea met hun spelersgroep van toen had die stap nooit kunnen zetten zonder ome Abra? Kom op hoor.

20 januari 2023 om 18:20

Duurste is Pepe

Je kan PSV geen ongelijk geven. Zo veel geld voor een speler die eigenlijk vaker geblesseerd is dan niet. De vraag is hoe ze deze financiële middelen zullen investeren. Want een voorhoede met Saibari - de Jong - el Ghazi is niet iets waar je mee aan kan komen als je de ambitie hebt om kampioen te worden en verder te gaan in Europa.

Voor clubs uit Engeland is dit eigenlijk wisselgeld, een gokje. Stel hij wordt topfit en doet het goed is het een schot in de roos. Zo niet, so be it, denken ze dan. Alleen denk ik dat Chelsea haar geld op een logischere manier had kunnen spenderen. Een middenvelder en een échte spits bijvoorbeeld.

20 januari 2023 om 08:04

Precies.. misschien dat als Madueke eerst was gegaan dat Cody nog had kunnen blijven, maar t is nie anders. Als je voor dit geld 2 fatsoenlijke aanvallers er bij kunt hebben ga je er per saldo op vooruit.. want 1 doelpunt in 5 wedstrijden is t moyenne van Madueke op dit moment .. dat kan Saibari ook .

20 januari 2023 om 08:35

Nou dat hebben we gezien, die man heeft geen goals gemaakt en slechts 1 assist gegeven terwijl hij toch veel heeft mogen spelen. Zie eerlijk gezegd liever Bakayoko. Daarnaast zie nu nog maar is even 2 nieuwe aanvallers te halen, de markt is nog 10 dagen open.

Lekker voor PSV dat ze nog bijna 40miljoen ontvangen voor een speler die zo vaak geblesseerd is. Ben bang dat het lastig zal worden voor Madueke om blessurevrij te blijven in de fysieke PL. Ben benieuwd wat PSV met het geld gaat doen… moet echt wat bij nu om aangehaakt te blijven voor het kampioenschap…

34 G/A in 80 wedstrijden. Was dat beter dan Antony?

20 januari 2023 om 07:49

Reken het om naar gespeelde minuten en het wordt de nog beter op. Alleen speelt hij per jaar amper de helft en is de PL nog een stapje zwaarder.

20 januari 2023 om 08:29

Ja, Antony had 46 g/a in 86 wedstrijden (5662 minuten). Is elke 123 minuten betrokken bij goal/assist. Madueke idd 34 g/a in 80 wedstrijden (3732 minuten). Is elke 109 minuten betrokken bij goal/assist.

Bruma terug halen...... Alsjeblieft zeg, give me a break. Dat wordt dus hopen op een moment van Simons of Veerman. Na 70 minuten lange halen op Til en Luuk. Madueke bracht veel dreiging als hij fit was, ga je toch missen, helemaal nadat Gakpo wegging.

20 januari 2023 om 08:33

Je weet dat Madueke een Engelsman is toch?

20 januari 2023 om 09:51

Benieuwd of die ooit eens langer fit blijft

20 januari 2023 om 17:07

Normaalgesproken wel, maar vanochtend even niet

20 januari 2023 om 09:32

Lol whut? Madueke is geen Nederlander he?

Snap Chelsea ook niet zo goed. Madueke is een heel groot talent maar hij was in de eredivisie nog nieteens echt een topspeler die PSV toppers liet winnen. Madueke kon wel beslissend zijn maar vaak was dat vooral nog in kleinere wedstrijden. Verder snap ik niet zo goed dat ze een rechtsbuiten halen terwijl ze al betere buitenspelers hebben en nog geen spits. Haal dan een spits zou je zeggen. Nu halen ze een buitenspeler die vaak geblesseerd is en echt nog niet het verschil gaat maken daar.

Tsja. Enige wat ik kan verzinnen is dat Chelsea aan het voorsorteren is. Een groot Engels talent en ze hopen hem ''fit'' te houden. Dan heb je uiteindelijk een koopje aan hem, aangezien hij wel echt een groot talent is in mijn ogen.

Enige wat ik niet snap is dat er geen spits en Cm/cvm van formaat komt, maar een rechtsbuiten.

Je hebt ook nog Ziyech en verder heb je CHO verhuurd. Die is niks minder dan Noni in mij ogen.

Ik snap deze transfer van beide partijen wel. Als PSV is het heel moeilijk dit soort bedragen te weigeren. Voor Chelsea is het niet veel geld, en je haalt een potentiële topper in huis. Hij hoeft maar een half seizoen te shinen in de Premier League en hij is het dubbele waard. Mocht het er niet helemaal uit komen kun je hem altijd nog voor 20m aan Aston Villa of Everton kwijt.

Mooi bedrag, maar voor PSV nu tijd om te handelen. Leuk dat geld, maar je moet ook een degelijk elftal houden.

Omdat Chelsea dondersgoed weet dat de FFP niet zal komen, hopelijk schakelt Dortmund ze uit in de CL en halen ze die ook niet voor volgend seizoen.

Goed voor psv financieel dan !sportief iets minder als je
Je beste spelers midden in het seizoen verkoopt !!!!
Prima voor mijn club 1 concurrent minder !!!!!
Voor Chelsea geld hij als home grown speler daarvoor betalen ze van die bizarre transfer sommen voor Engelse spelers !! Vraag me alleen af hoelang het gaat duren voor de grote clubs die straks geen cl voetbal halen beginnen te piepen dat ze meer plekken willen in de cl ???

PSV is al jaren kansloos voor de titel of CL. Zolang ze structueel blijven weigeren die verdediging op orde te maken winnen ze nooit niks meer en zakken ze steeds dieper weg. Ze krijgen al jaren lang te veel en te gemakkelijk doelpunten tegen. Ze zetten altijd maar in op middenvelders en aanvallers en heel af en toe een verdediger. Maar vaak zijn dat bankzitters die bij hun huidige club niet aan spelen toekomen.
Oftewel pure middelmaat. Toen kwam Schmidt voor 2 seizoenen en die zou gaan zorgen voor de ommekeer. Volgas voetbal en hoog druk zetten en met veel ruimte in de rug spelen en weet ik wat nog allemaal meer. Hij gaf ook aan welke spelers PSV moest aantrekken. Hij is redelijk op zijn wenken bediend geweest en we hebben allemaal gezien waar het toe geleid heeft. Het heeft allemaal enorm veel geld gekost en extreem veel gebleseerden en niks opgeleverd. En dat heeft weer te maken met die zwakke defensie. Bij iedere tegenaanval die ze krijgen is het billen knijpen want de meeste tegenaanvallen leveren een tegendoelpunt op. Zorg eerst eens voor een echte verdediging die punten kunnen pakken voor de club dan komt het misschien goed. Maar ik vrees dat het al te laat is want de financiele positie is niet best. Steeds de verkeerde mensen op belangrijke posities zowel op als naast het veld.

20 januari 2023 om 12:09

De financiële positie is gewoon prima zeker na dit soort transfers. De huishouding is alleen nogal duur en dat kan je op een paar manieren oplossen. Je kan overbodige spelers als van Ginkel, Max, Ramalho en verhuurde spelers als Romero, Baumgartl en Bruma(zijn ze gelukkig al vanaf) lozen.

Scheelt waarschijnlijk miljoenen in salarissen en afschrijvingen en ze hebben 0 waarde voor PSV en kunnen eenvoudig vervangen worden, door spelers uit jong PSV zelfs. Een betere defensie is inderdaad wel iets waar ze aankomende zomer aan mogen werken.

Ze hebben Raheem Sterling en Hakim Ziyech die het daar op dit moment goed doen, aldus van het Schip. Sterling mag vertrekken en Ziyech komt totaal niet in de plannen voor want raakt sinds z'n komst geen knikker. Die kan het niveau gewoon niet aan. En dat zijn dan de kenners.

20 januari 2023 om 15:01

Sterling en Ziyech doen het goed? Hoe kom je daar nou weer bij?

20 januari 2023 om 15:16

Wat begrijp je precies niet aan "aldus van het Schip"? Lees eerst even, want jouw reactie is namelijk het hele punt van mijn bericht.

20 januari 2023 om 17:01

Oh ja, denk dat ik even last had van een black out. Excuses

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren