Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Feyenoord en Ajax maken zich ernstig zorgen over terugkeer van Berghuis

Laatste update:

Feyenoord en Ajax zitten in hun maag met de aanstaande terugkeer van Steven Berghuis in De Kuip. Dat schrijft het Algemeen Dagblad. De spelmaker van de Amsterdammers, die anderhalf jaar geleden de pikante overstap van Rotterdam-Zuid naar de Johan Cruijff ArenA maakte, wordt in de aanloop naar de wedstrijd ernstig bedreigd. Daarnaast verwacht men een giftige sfeer in het stadion.

Veel mensen binnen Feyenoord hebben hun zorgen al geuit over de veiligheid van Berghuis in De Kuip. Aanstaande zondag keert de Apeldoorner voor het eerst terug in een met Feyenoord-fans gevuld stadion en dat leidt tot hoofdbrekens, omdat er de afgelopen weken al veel anonieme bedreigingen geuit zijn richting de voetballer. Tijdens de uitwedstrijd bij FC Groningen (0-3) van afgelopen zondag lieten de aanwezige supporters van Feyenoord zich al van hun slechtste kant zien door spreekkoren over Berghuis, joden en gaskamers ten gehore te brengen.

De Stadionclub kan tegelijkertijd geen problemen meer gebruiken, want de supporters hebben al voor de nodige overlast gezorgd en het eventuele staken van de Klassieker zou forse gevolgen kunnen hebben. Het wekenlang in een lege Kuip spelen behoort dan ook tot de mogelijkheden en dat wil Feyenoord koste wat het kost voorkomen, nu het verwikkeld is in de titelrace en de koploper van de Eredivisie is.

Bij Ajax kijkt met met een andere blik naar de situatie. Trainer Alfred Schreuder heeft weer de beschikking over een fitte Berghuis, maar men vraagt zich af of het verstandig is om de middenvelder mee te nemen. Zelf wil Berghuis graag spelen, maar Amsterdamse betrokkenen vinden dat je het de speler niet aan kan doen om warm te lopen langs een volle tribune of een hoekschop te nemen. Zondag zal blijken of Ajax met Berghuis aan zal treden in Rotterdam-Zuid en of het onthaal binnen de perken van het redelijke blijft.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

En wel lekker juichen voor Danilo. Hoe krom is de voetbalwereld

19 januari 2023 om 22:06

Wou dat ook net plaatsen haha de stakkers

19 januari 2023 om 22:09

Maar dat er getwijfeld wordt om Berghuis te laten spelen is natuurlijk van de zotte. Dan moet Feyenoord zorg dragen voor zijn veiligheid en neem aan dat je daar wel vanuit kan gaan. Anders winnen die paar idioten voor altijd.

19 januari 2023 om 22:22

Het lijkt mij dat ze makkelijk op te sporen zijn. Het is al vorige week begonnen bij die uitwedstrijd tegen Groningen. De ergste dingen werden daar geuit. Feyenoord hoort te weten wie dat zijn. Je komt niet zomaar in het uitvak terecht.

Dat Berghuis nog steeds ernstig bedreigd wordt is echt niet normaal.
Ik zou niet zwichten voor die figuren. Gewoon spelen en antwoorden met zijn voeten door te scoren en te winnen.

19 januari 2023 om 22:30

Hoe is het met Schreuder?

19 januari 2023 om 22:34

Idd. Ook Feyenoorder geweest. Meerdere malen zelfs.

19 januari 2023 om 22:36

Ik wil niet veel zeggen, maar ze zitten aan beide kanten hoor . Nu juichen voor Berghuis, maar Vermeer ophangen aan een touw. Elk gewoon normaal doen.

19 januari 2023 om 22:57

@Ste Ven, je kan zeggen wat je wilt, maar wat dat betreft zijn Ajacieden heel consequent: We juichen niet voor Schreuder!!!! Of dat met z'n Feyenoord verleden te maken heeft, waag ik te betwijfelen 😉😂

19 januari 2023 om 22:57

Dat zeker, alleen nu gaat het om het Feyenoord publiek. Als de klassieker in de arena wordt gespeeld zullen we het wel weer over het Ajax publiek hebben.

19 januari 2023 om 23:06

@ Terzetter

Ik heb altijd moeite met dingen uit het verleden er bij halen om een recente gebeurtenis te rechtvaardigen. Toen was het ook walgelijk en is door de media, supporters, de club veroordeeld en afgekeurd.

Dit gebeurt nu en hoort op geen enkele wijze gebagatelliseerd te worden en/of vergeleken worden met andere acties uit het verleden.

Feyenoord staat bovenaan, Berghuis is ruim 1,5 jaar geleden vertrokken en daarom vind ik het onbegrijpelijk dat men niet kan genieten hun club en dit achter zich te laten.

19 januari 2023 om 23:11

Stakkers, deze stap word door elke supportersgroep niet geaccepteerd. Als je in Zuid Amerika naar de rivaal gaat als beste speler, dan mag je blij zijn dat je geen mes in je buik krijgt.

19 januari 2023 om 23:16

Haha, daar heb je gelijk in Formus.

19 januari 2023 om 23:17

Dat ben ik deels met je eens, Marc. Ik rechtvaardig alleen helemaal niets. Integendeel, ik vind het bizar dat de haat naar een andere clubs überhaupt groter is dan de liefde voor je eigen club. Wie dat shirt dan ook aantrekt. Aan zowel Ajax als Feyenoord-zijde zitten zulke supporters ertussen en dat maakt ook direct waarom we al jaren niet gewoon uitsupporters bij de klassieker kunnen hebben.

19 januari 2023 om 23:25

Heel makkelijk punten scoren… A is dat tig jaar geleden en B is dat 1 keer geweest. C zijn er nooit zorgen geweest over de veiligheid!!!! Van Vermeer. Dit maakt het vermeer vergrijp natuurlijk niet minder erg, maar dit geintje bij berghuis is al 1.5 jaar bezig. Dat maakt het extreem treurig…

19 januari 2023 om 23:25

Als je de reacties ziet die Berghuis krijgt mag hij ook blij zijn dat ie geen mes in z'n buik krijgt. Al zijn het vaak hele stoere anoniempjes die dat soort reacties plaatsen. Stakkers. Dat is het juiste woord inderdaad.

19 januari 2023 om 23:55

Ik probeer helemaal niet makkelijk punten te scoren, maar juist aan te geven dat aan beide zijdes rotte appels aanwezig zijn . Het zal mij een zorg zijn wie er wint zondag, zolang men maar een beetje normaal tegen elkaar kan doen.

20 januari 2023 om 02:52

Dus omdat je in Zuid Amerika blij mag zijn dat je geen mes in je buik krijgt moeten wkj het hier normaal vinden dat mensen na 1,5 jaar nog steeds ernstige bedreigingen krijgen. Beetje raar.

20 januari 2023 om 07:35

@Ste Ven, Dat verklaart alles over de prestaties van Schreuder overigens. (Even voor de duidelijkheid VZ, dit is humor…..)

20 januari 2023 om 08:59

@terzetter Hou toch op, de Vermeer debacle was ook het enige waar het bij bleeft, er werden zelfs posters van Berghuis beklad in Antwerpen, zijn vrouw is zeer ernstig bedreigd. In tegenstelling tot de Ajax supporters moeten de vele Feyenoord supporters nog steeds gestraft worden. Maar ja, Feyenoord is bang om deze personen aan te pakken want anders word de directie bedreigd.

20 januari 2023 om 13:07

@excedo

"feyenoord is bang om deze personen aan te pakken"

Wat kan Feyenoord nog meer doen dan het geven van een stadionverbod?

20 januari 2023 om 14:07

Dat van Vermeer waren 2 kerels, die pop en de 2 zijn meteen verwijderd.

Dat is wat anders, dan een heel stadion vol haat.

20 januari 2023 om 14:17

Treurige reqctie, een reactie van iemand die overigens wegrent wanneer iemand BOE roept, maar hier lekker stoer doet.

20 januari 2023 om 14:36

Dus dat rechtvaardigt het idiote gedrag van dat groepje supporters?

19 januari 2023 om 22:09

Dit kan je natuurlijk niet vergelijken met elkaar. Berghuis was de beste speler van Feyenoord die naar de rivaal is vertrokken. Danilo was niet eens een basisspeler

19 januari 2023 om 22:11

Dus? Het gaat de supporters erom dat de speler het ajaxshirt heeft gedragen.

19 januari 2023 om 22:14

Hans, dat moet letterlijk helemaal niks uitmaken. De hele situatie is verwerpelijk en intriest. Om een potje voetbal zeg.

19 januari 2023 om 22:30

@hansdekoning
In mijn jeugd (1983) ging éne Johan Cruyff ook van Feyenoord naar Ajax. Die was niet alleen de beste van Ajax, maar zelfs nog meer....

Edit ik bedoel natuurlijk andersom.

19 januari 2023 om 22:45

Ik geef alleen het verschil aan. Natuurlijk moet het niks uitmaken, maar je kan het natuurlijk ook van mijlenver aanzien komen dat Feyenoord supporters hier niet blij mee zouden zijn.

20 januari 2023 om 07:37

Je blijft toch een ondertoon neerzetten dat het begrijpelijk is.

19 januari 2023 om 22:12

Ik kan me niet herinneren dat Danilo ooit beloofd heeft dat hij absoluut geen transfer gaat maken naar een andere Nederlandse club. En geen verslaggever heeft er ooit naar gevraagd. Hoe krom is jouw vergelijking ?

19 januari 2023 om 22:18

Had Hans Kraaij jr dat niet gezegd? Of heb je een link dat Berghuis dat op beeld heeft gezegd?

20 januari 2023 om 11:55

Google maar op: Berghuis schept duidelijkheid: "ik ga geen binnenlandse transfer maken"

20 januari 2023 om 13:42

@astafjevs, oh ik wist niet dat de harde kern vooral naar de context aan het kijken was om te bepalen of ze iemand kapot willen maken. Goh, had ik niet verwacht.

20 januari 2023 om 14:41

Dan nog. Het moet wel proportioneel zijn. Dit gedrag is buitenproportioneel.

19 januari 2023 om 22:12

Bizar, niet? Daarnaast, los van dat het uberhaupt bizar is en ik Berghuis het helemaal niet kwalijk neem; waarom? We staan eerste. Het gaat dikke prima. Ajax zit in de shit, we zijn favoriet om deze pot te winnen voor voor het eerst in... zolang als ik leef (ik heb er nog altijd geen vertrouwen in, trauma) en dan krijg je dit soort onzin. De gemiddelde voetbalfan is waarschijnlijk net onder gemiddeld op allerlei persoonlijke facetten en de gemiddelde persoon is al niet best. Zo debiel. En de clubs hebben nog gelijk ook. Ik kan me biiijna niet voorstellen dat het goed gaat. Gewoon... zucht. Nb; overigens vind ik gewoon dat je Berghuis moet laten spelen. Je geeft toe aan de malloten als je het niet doet. Dan maar dikke boetes voor de club of wat dan ook. Tis niet anders.

19 januari 2023 om 22:13

Slechte vergelijking, Berghuis was aanvoerder, Danilo bankzitter. Ga nou niet net alsof doen dat dit andersom niet gebeurt. Vermeer kreeg ook doodsbedreigingen bij zijn overstap...

19 januari 2023 om 22:24

Dat is net zo krankzinnig. Het is allemaal infantiel gedrag dat steeds gekker wordt. Fluit die jongen uit of bedenk een liedje maar doodsbedreigingen gaan nergens over.

19 januari 2023 om 23:16

@tiesked: Nee hoor, het is een prima vergelijking. Of iemand nou één wedstrijd voor een club heeft gespeeld of 300, wel of geen aanvoerder, het doet er allemaal niet toe. Je hoort spelers niet te bedreigen, punt. Ga nou niet proberen dat volstrekt debiele gedrag te legitimeren.

19 januari 2023 om 23:38

@airbags helemaal niemand in deze comments legitimeert dit gedrag, er wordt nergens gezegd dat de bedreigingen terecht zijn. Reageer met een inhoudelijke reactie of houd gewoon je mond.

20 januari 2023 om 07:16

Precies dat, als we allemaal gewoon ludiek elkaar een beetje konden pesten en verder gewoon lol hebben.
Weet niet wat dat met voetbal is, moet eerlijk zeggen dat ik het ook vaak lastig vind om de emoties opzij te zetten. Maar heb nooit de neiging gehad iemand te slaan of te bedreigen, maar ik kan wel flink chagrijnig worden van een zaadpartij..

20 januari 2023 om 13:57

Doet niet zo gespeeld dom. Niemand legitimeert iets. Er is een GIGANTISCH verschil tussen Tadic die naar Feyenoord gaat of een... Daramy. En dat weet je best. Niet zo hyperbolisch doen.

19 januari 2023 om 22:24

Gewoon laten spelen zoals het hoort. Als het misgaat wedstrijd staken, ajax 3-0 overwinning en feyenoord 3 punten in mindering. Ben je gelijk klaar met die onzin.

19 januari 2023 om 23:02

Waarom niet gelijk Feyenoord degraderen?

19 januari 2023 om 23:18

kan je wel sarcastisch gaan doen, dit soort gedrag kan je nooit accepteren.

20 januari 2023 om 06:23

Nog beter, gelijk opdoeken die club

20 januari 2023 om 07:47

Je hebt het over "als het misgaat" en vervolgens over "dit soort gedrag". Dus je veroordeeld een soort gedrag wat eventueel zou kunnen gebeuren? Zo lust ik er nog wel een paar

20 januari 2023 om 09:21

@frporto Het is elke keer feest vooraf de "klassieker", Feyenoord achterban spoort gewoon niet, laten ze elke keer weer zien.

19 januari 2023 om 22:44

Tja, je hebt altijd van die hersenloze figuren in de stadions zitten. Doorgaans ook niet bepaald de paradepaardjes van de samenleving. Te gek voor woorden dat dit zo'n probleem moet zijn.

19 januari 2023 om 23:03

Danilo heeft nooit gezegd het Ajax logo gekust alsof hij een echte Ajacied was. Danilo was geen aanvoerder dat deed alsof hij 1 was met het publiek, dat maakt nogal een verschil hé. Niet dat alles goed valt te praten van wat geroepen wordt maar je weet dat zulke dingen gebeuren als berghuis zijnde.

20 januari 2023 om 07:41

Dat maakt geen enkel verschil. Het probleem is dat mensen denken dat bedreigen iets normaals is. Een speler maakt een overstap naar een andere club; dat is de normaalste zaak van de wereld. En dan ga jij hier lopen te bagatelliseren dat wat hersenloze idioten een speler gaan bedreigen en naar verklaringen zoeken. Er valt helemaal niks goed te praten. Aan de andere kant, wat kun je verwachten van iemand die 'als Berghuis zijnde' schrijft.

20 januari 2023 om 09:56

Jij vind dat geen enkel verschil, de meeste wel.
Overstappen naar iedere andere club was inderdaad de normaalste zaak, naar ajax niet, zeker niet als je zoals hier boven beschreven doet alsof je 1 van de Feyenoorders bent en tevens de aanvoerder.

Als je leest dan zeg ik dat niet alles goed valt te praten, maar je slaat als een olifant door een porseleinenkast zonder te lezen wat ik schrijf. Ik keur de doodsbedreigingen helemaal niet goed, maar dat ze hem nog altijd als verrader zien begrijp ik wel, dat heeft hij ook grotendeels aan zijn eigen te danken.

Dit gebeurd overigen ook gewoon als je van AC naar Inter zou gaan of van Barcelona naar Real Madrid, Everton naar Liverpool en vele andere rivalen.

20 januari 2023 om 12:15

Danilo heeft het Ajax-logo echt wel gekust. Ook een tijdje als celebration een dansje en daarna braaf kloppen op het logo. Verder laat zijn transfer naar Feyenoord me koud en ben ik zelfs blij dat hij het goed doet daar. Maar wat jij nu zegt is een onjuistheid.

19 januari 2023 om 23:43

Andersom insgelijks. Juichen ook voor hem nu terwijl hij eerst voor alles uitgemaakt werd, ga toch weg

20 januari 2023 om 06:08

Lekker simpel reageren, net zoals in het stadion.

De discussie wie de domste,slechtste, het gekste, gevaarlijkste, grootste aanhang heeft, zorgt dat dit nooit veranderd.
Bij elke club heb je dit soort’ supporters’.
Zolang je blijft vergelijken zal het nooit veranderen

20 januari 2023 om 10:14

Dat zijn misschien niet dezelfde supporters? Ajacieden hingen ook een pop van Vermeer aan een galg en juichen voor Berghuis. Al zullen er daar ook vast gasten zijn die Berghuis nog steeds een kakkerlak vinden. Ik vind het persoonlijk nog steeds leuk als Berghuis het goed doet, want ik ben fan van em. Meer fan dan van Danilo 😅 zondag mag hij wel 5 eigen goals maken overigens.

20 januari 2023 om 12:01

Berghuis riep dat hij nooit Feyenoord zou verlaten en zeker niet voor Ajax . Hij klopte op het Feyenoord logo maar was toen al bezig met Ajax. Hij heb de fans in de maling genomen. Danilo lig wat anders die heb dat niet gedaan. Je vergeet dat ze juichen voor Feyenoord bij een goal niet speciaal voor Danilo. Ook zien de fans liever Santi giminez spelen.

20 januari 2023 om 15:09

Het is toch heel eenvoudig? Beste Feyenoord, als je de veiligheid van je tegenstander niet kunt garanderen, dan moet je geen fans in je stadion toelaten. En als ik de KNVB was zou ik Feyenoord heel duidelijk maken dat als het mis gaat en er toch Feyenoord supporters het veld opkomen en Berghuis iets aandoen, ze direct uit de competitie genomen worden.

Belachelijk dat je van die imbecielen hebt die mensen gaan bedreigen vanwege hun carrière keuze. Het staat elke speler toch vrij om te voetballen waar die wil..

19 januari 2023 om 22:13

Ja bizar. Het stomme is ook nog dat Feyenoord er eigenlijk zelfs beter van is geworden. Met dat geld hebben ze spelers als Trauner en Aursnes kunnen halen

19 januari 2023 om 22:22

Ja daar lijkt het wel op. Nou weet ik niet of dat zou moeten meewegen in deze. Maar in alle gekkigheid het blijft toch van de zotte hoor. Rivaliteit is mooi maar die haat over en weer daar heb ik nooit wat van begrepen.

19 januari 2023 om 22:46

Zo denken die tokkies niet. Dat zijn van die doorgesnoven figuren die liever anderen de kop inslaan en nog even een steentje richting de ME gooien voordat ze wegrennen dan dat ze gewoon lekker naar een voetbalwedstrijd gaan kijken met goed gedrag.

19 januari 2023 om 23:10

Ik weet dat de tokkies zo niet denken, geeft eigenlijk ook aan dat ze eigenlijk helemaal niet denken

19 januari 2023 om 22:28

Echt bizar, laat mensen eens normaal doen. En in het kader een schepje er bovenop.....is PSV niet de oplossing voor de speler en de clubs?? PSV is op zoek naar versterking en kan hem belangrijk maken... Ik ben voor. Echter krijg je (helaas) nog meer haat richting hem.

20 januari 2023 om 00:11

Ho ho. Wij willen onze beste middenvelder niet zomaar kwijt omdat een paar hersenloze hem niet bij Ajax willen zien spelen 😅

19 januari 2023 om 22:50

Feyenoord staat ook nog eens bovenaan dus waarom die haat naar een oud speler. Wees trots op de stand ipv dit trieste gedrag, wat totaal niet ten goede komt aan het spel van Feyenoord. Zijn oud teamgenoten interesseert het ook geen hol, dus extra motivatie geeft het ook niet.

20 januari 2023 om 01:05

Ach, liever dat ze Berghuis (verbaal) aanpakken dan weer die treurige spreekkoren over Nouri.

Dan laat je hem toch lekker thuis? Ik zou het mooi vinden als die speelt want ik wil natuurlijk wel winnen van de sterkst mogelijk opstelling van Ajax

19 januari 2023 om 22:09

Walgelijke reactie, je doet er verstandig aan zelf je eigen supporters aan te pakken ipv de oplossing te zoeken bij degene die bedreigd wordt. En waarvoor? Een potje voetbal, wat een triestheid.

19 januari 2023 om 22:11

Nounou consy om het een walgelijke reactie te noemen gaat wel iets te ver he? Je weet best dat deze wedstrijd niet zonder publiek gaat spelen. Als allebij de clubs bang zijn voor de veiligheid dan kan je Steven Berghuis beter thuis laten toch? Ook al hoort het natuurlijk niet maar zonder publiek spelen gaat toch niet gebeuren dus is dat de makkelijkste oplossing vind ik.

19 januari 2023 om 22:13

Tja, dit is helaas wat je van meerdere Feyenoordsupporters leest. Staat ook niet voor niets bekend als het grootste asopubliek (niet alle supporters uiteraard, wel procentueel meer dan andere clubs naar mijn idee).

19 januari 2023 om 22:22

Ja die supporters van Pec staan er ook kei goed op de laatste tijd. Zullen we jou dat ook meteen aanrekenen?

19 januari 2023 om 22:29

Oenieboy geef de percentages maar door dan, ik ben daar wel benieuwd naar! Ik sta met mijn vriendengroep op Vak X en ik kan je verzekeren 0% van mijn vrienden zijn zo!

19 januari 2023 om 22:29

Tja Oenieboy en welk punt wil je maken, je zegt gelukkig al zelf naar mijn idee .

19 januari 2023 om 22:36

Edwines, dat is mijn ervaring in de kuip. Kan best dat het bij jou rustig is, maar ik heb nergens zoveel 'bijzonder' volk gezien als bij Feyenoord. En ja, Twentepubliek is ook niet alles.

@sander, dat het je zou sieren dat er afstand wordt gedaan van die malloten van de harde kern. Het moment dat een speler niet meer veilig de Grolsch Veste in kan, is het moment dat ik daar ook niet naar toe ga.

19 januari 2023 om 22:37

Heel makkelijk om nu lekker alleen naar Feyenoord supporters te wijzen. De Ajacieden vergeten die nota bene een pop gingen ophangen van Vermeer?

Ik ga er vanuit dat je in elk stadion uitgebreid alle mensen hebt bekeken en daarna tot de constatering bent gekomen dat er nergens zoveel bijzonder vol is als bij Feyenoord? Of is het gewoon onderbuikgevoel?

19 januari 2023 om 22:43

Hohoho ik praat het niet goed he wat die gekkies zeggen he? Ik zeg alleen mijn oplossing voor dit probleem. Je weet als Berghuis gaat spelen dat er heel veel nare dingen geroepen worden. Ik vind als er een speler niet veilig ergens kan spelen dat je die gene in bescherming moet nemen en dus niet moet laten spelen. Want jij weet net zo goed als ik dat er nu niet word besloten om vakken dicht te gaan gooien.

19 januari 2023 om 22:50

Er zit een verschil tussen nare dingen roepen en iemand zijn veiligheid niet kunnen garanderen. Feyenoord is gastheer hè? In een officiële wedstrijd? Als ze oprecht tegen Berghuis en Ajax aangeven dat het een probleem kan geven kan dat denk ik verregaande gevolgen hebben.

Een ongekende situatie, wat mij betreft op het randje van competitievervalsing.

19 januari 2023 om 23:07

Een Zwolle supporter en een Twente supporter dat wijst naar Feyenoord publiek? Het moet niet gekker worden. In het Twente stadion werd drugs verhandeld en wat er in Zwolle gebeurd valt een boek over te schrijven. Maar hé, Feyenoord hé.

19 januari 2023 om 23:18

In elk stadion wordt drugs verhandeld. Tenminste, ik hoop maar dat die gestoorden in de eerste ring van Feyenoord stijf staan van de coke en dat dat niet hun normale gedrag is.

20 januari 2023 om 00:24

Ik weet nu al een tijdje dat je geestelijk niet helemaal 100 bent Sergio maar ik snap echt niet waarom PEC hier relevant is. Ik heb mijn medesupporters vaak genoeg "aangepakt" hier toen het eens mis ging. En zovaak gaat het niet mis, iig niet zovaak als bij "jullie". Dus hou PEC er lekker buiten en focus je op jullie eigen crimineeltjes, daar gaat dit artikel namelijk over. Kneus.

20 januari 2023 om 07:53

Je kan de veiligheid in het stadion natuurlijk wel garanderen. Je weet echter bij die gekken dat het niet stopt in het stadion. Wat als berghuis de winnende maakt? Staan ze dan bij hem thuis? Bij de school van ze dochter? Hier kan Feyenoord de veiligheid natuurlijk niet garanderen.

Absoluut niet goed te praten, maar tegenwoordig wel de realiteit.

20 januari 2023 om 14:54

Sergioramos

Ga je nu serieus beweren dat Twente en Zwolle supporters erger zijn? Maak jezelf niet belachelijk. Ben weleens in de kuip geweest. Genoeg mensen met drugs gezien.

19 januari 2023 om 22:09

Berghuis en zijn netwerk worden met hun leven de dood in bedreigd, en jij hoopt natuurlijk, voor eigen gewin, dat hij thuis blijft wegens sportieve redenen... had op z'n minst een reactie verwacht over hoe geschift jouw mede supporters zijn... ik vind het te bizar voor woorden dat een professional niet meer zijn werk naar behoren kan uitvoeren omdat sommige het logo van Feyenoord nog hoger dan hun naasten hebben zitten. Blijft bizar dit cultuurtje.

19 januari 2023 om 22:10

Laat idd maar spelen, als Feyenoord zich dan misdraagt hele seizoen zonder thuis publiek

19 januari 2023 om 23:31

Met die netten die zijn opgehangen kan het nooit erger zijn dan die Ajax supporter die de keeper van AZ aanviel. Leuk dus dat alle Ajacieden komen provoceren maar na de incidenten met Esteban en Vermeer zijn de Ajacieden wel de laatste supporters die hier iets over mogen zeggen. Zelfs als er iets gegooid word, 0 wedstrijden zonder publiek is op zijn plaats. De tuchtcommissie heeft met de straffen voor Ajax een precedent geschept dus kun je nu ook nooit meer stadions leeg laten. Misschien voortaan eerst even in de spiegel kijken voordat je over eventuele misdragingen van een andere club begint?

19 januari 2023 om 23:40

Dus omdat jaren geleden een ajacied zich vreselijk heeft misdragen mogen we het nu niet over feyenoord hebben? Jij behoort zeker tot die groep hersenlozen. Op social media werd al opgeroepen om dartpijlen en knikkers mee te nemen omdat die mooi door dat net passen. Als dit soort dingen worden geopperd mag je het als supporter van welke club dan ook zeker wel over deze supporters van feyenoord hebben

20 januari 2023 om 00:54

Ik behoor tot een groep hersenlozen? Ik zeg alleen dat je niet hoeft te praten over hele seizoenen zonder supporters wanneer het nooit een als straf is gebruikt. Normaal zie je niet eens één wedstrijd zonder supporters (zie de herhaaldelijke zware misdragingen van de Ajax supporters).

Verder moet je mensen online niet al te serieus nemen. Daar zitten voornamelijk zielenpietjes als Arends, wiens enige doel is om reacties uit te lokken. We kunnen het dan beter hebben over verkeerd gedrag zoals bedreigingen en de keren dat er daadwerkelijk afschuwelijke zaken zijn voorgevallen in stadions.

Verder ben ik benieuwd of men die dartpijltjes daadwerkelijk het stadion in krijgt. Vervolgens moeten ze van Barneveld of van Gerwen nog in zien te huren om die dingen van zo'n afstand te gooien. Ik durf er wel een weddenschapje over te leggen dat dit niet gaat gebeuren.

20 januari 2023 om 02:28

Als 1 persoon iets richting Berghuis gooit zullen ze inderdaad nooit een wedstrijd zonder publiek als straf geven. Maar omdat ze dat toendertijd bij ajax niet hebben gedaan betekent niet dat ze dat nooit meer kunnen doen. Bij Esteban was het 1 individu die iets deed waarvoor hij voldoende gestraft is (4 maanden cel + 2 voorwaardelijk, 10k boete en 30 jaar stadionverbod. (Het stadionverbod had voor mijn part best levenslang mogen zijn maar op 50 jarige leeftijd mag je best verwachten dat iemand eindelijk volwassen is)).

In het geval van de pop van Vermeer is er ook een straf uitgedeeld (in mijn mening iets minder passend, desbetreffende man had best iets langer op de blaren mogen zitten). Ook had ik het geen probleem gevonden als ze naar aanleiding van die actie de toenmalige f-side een wedstrijd leeg hadden gelaten. Jammer genoeg heeft dat geen nut en gaat het dan ten koste van de "rustige supporters", omdat de mensen die normaal gesproken standaard bij of dichtbij de "harde kern" zitten toch wel aan hun kaartjes komen. Maar als de actie van meerdere mensen komt (en dan heb i het niet over 2 of 3), wat in het geval van berghuis best mogelijk is kijkende naar de socials en de spreekkoren afgelopen weekend, is het leeglaten van het stadion voor 1 wedstrijd geen overdreven straf, aangezien bij het gooien van bepaalde voorwerpen of het inzetten van bepaalde spreekkoren het heel erg moeilijk is om de daadwerkelijke daders voldoende aan te pakken. Wel zou ik dan die straf inzetten bij een volgende wedstrijd tegen ajax.

MBT het meenemen van knikkers en dartpijlen etc. Ik weet niet hoeveel wedstrijden jij bezoekt, en misschien is de kuip hier anders in, maar het meenemen van voorwerpen die eigenlijk niet mogen, is niet heel moeilijk (iig bij ajax, groningen, en diverse europese clubs). Vooral niet als het vrij druk is en de wedstrijd spoedig begint. Ook is er altijd een mogelijkheid dat het al in het stadion aanwezig is dmv banden tussen de harde kern en personeel/club.

Het statement dat een bepaalde supportersschare zich niet mag uiten over bepaalde potentiele problemen omdat desbetreffende supportersschare zich in het verleden ook misdragen heeft is gewoonweg niet zo'n sterk argument. Ook beleidsbepalers maken fouten en mogen leren van eventueel gemaakte fouten in het verleden

20 januari 2023 om 11:54

@memyselfandi hoezo uitlokken? Ik zeg alleen dat Berghuis gewoon moet spelen en als mensen zich ernstig misdragen moeten daar consequenties aanhangen. Dit geldt natuurlijk niet alleen voor Feyenoord, maar voor elke club vind ik.

20 januari 2023 om 14:57

MeMyself

Wat een vreselijk slecht argument zeg. Daar werd ook walging over uitgesproken maar als het jullie betreft nee, weer wijzen naar anderen. Overigens werd die wedstrijd over gespeeld zonder volwassen publiek dus het kan zeker wel.

19 januari 2023 om 22:11

Wordt ook wel tijd he? Inmiddels 6 wedstrijden en 4 jaar geleden een overwinning op ons .

19 januari 2023 om 22:15

Precies maar ben bang dat we niet gaat winnen ..

19 januari 2023 om 23:03

Ik denk het wel. Feyenoord speelt sowieso aantrekkelijker en stabieler. Staan niet voor niets 1e. Maar het blijft een wedstrijd op zich. In de Kuip weet Ajax vaak te winnen, zie het zondag niet gebeuren. Eerlijk gezegd hoop ik het ook niet. Schreuder moet na zondag toch echt OUT zijn.

20 januari 2023 om 08:26

Sandertje, als je bang bent voor wederom slecht resultaat zou het in jouw optiek verstandig zijn om meer Ajax spelers te bedreigen zodat Ajax er slim aan doet ze niet te laten spelen. Stuk of 6 ofzo, maken jullie meer kans.

20 januari 2023 om 08:49

Aha chandlertje hele slimme opmerking.. volgens mij kan je ook een wedstrijd verliezen door jezelf he? Ken nog genoeg wedstrijden waar wij de betere waren maar verliezen door stomme fouten, kansen niet afmaken of een vroege rode kaart.

20 januari 2023 om 11:27

Dat is dan weer genetisch bepaald Sander

20 januari 2023 om 11:28

Sandertje. Gaat mij meer om het feit dat jij dus wilt toegeven aan de dreigers en spelers niet laten spelen... succes zondag! Vergeet niet de spelers (!l) bus te verwelkomen met vuurwerk en andere projectielen.

20 januari 2023 om 11:54

Mja, hoe lang geleden in De Kuip met publiek? Die dans is Ajax een aantal jaar mooi ontsprongen.

19 januari 2023 om 22:17

Mijn opportunistische Feyenoord hart zegt: "laat maar lekker thuis", want meer kans op succes.

Mijn gezonde verstand (criticism incomming) zegt dat je wel gek zou zijn je oren te laten hangen naar primitieve Neanderthalers.

19 januari 2023 om 22:20

Het zou mij echt een barst schelen of Berghuis gaat spelen of niet. Op het moment dat de transfer bekend werd had ik wel een wtf moment maar daarna zag je dat het beter voor beide partijen was. Maar goed de gekkies zullen daar natuurlijk anders over denken.

19 januari 2023 om 22:35

Dat is precies mijn punt ... Ik zag het aankomen tijdens de EK, was even goed pissed ... en door.

Ik denk dat het nog steeds de beste voetballer is aan Amsterdamse kant, dus voetbaltechnisch zou het niet slecht uitkomen, maar ik vind dat je nooit aan de wet van de straat mag toegeven. Niet bij het voetbal, nergens anders ook

19 januari 2023 om 22:56

Jouw Feyenoord hart zegt dus: het is ok om rivaliserende spelers dusdanig te bedreigen dat ze niet mee kunnen spelen. maar de rest mag wel komen.

Het is toch gewoon om te janken.

Ik zou niet eens willen dat mijn eigen team zou gaan spelen mocht de veiligheid van een collega op het spel staan. Geen zin in nuance hier

19 januari 2023 om 23:25

Nee dat zeg ik niet Marovv; je legt me woorden in de mond.

Als dat jouw manier van discussiëren is, zijn wij snel klaar ...

19 januari 2023 om 23:46

NJfromVOL legt juist heel duidelijk uit dat hij er fel op tegen is, alleen dat het sportief niet verkeerd uit zou komen. Logisch, want Berghuis is een van de beste spelers van Ajax.

19 januari 2023 om 23:49

Dank voor de bijval, Ruiz.

Dit soort Agitatoren kunnen we missen als kiespijn op VZ

20 januari 2023 om 00:13

Hahah, een discussie voeren hier is soms zo vermoeiend. Het kan voorkomen dat je net niet de juiste woorden kunt vinden om je punt te maken, maar volgensmij ben jij vrij duidelijk hier.

19 januari 2023 om 22:46

Mocht hij niet meegaan, in welke wereld zit hij dan “lekker thuis� Hoe angstig kan je zijn als koploper van de competitie.

20 januari 2023 om 10:58

Sterkst mogelijke opstelling? Weet je wie de trainer van Ajax is?

20 januari 2023 om 11:03

Nouja, je zegt het als grap maar ik sluit echt niet uit dat Ajax Berghuis daadwerkelijk thuis laat onder het mom van 'lichte blessure' hoor.

20 januari 2023 om 12:12

Ik zeg me eerste zin zeker niet als grap Fossen. Ik denk dat dat de beste oplossing is als men onzeker is over de veiligheid. Ik zal klappen voor Berghuis omdat ik het een geweldig goede speler vind maar de meeste zullen dit niet doen.

20 januari 2023 om 15:15

@Sander, nee dat zou niet de beste oplossing zijn. De beste oplossing is dan om de fans van Feyenoord niet toe te laten tot het stadion.

20 januari 2023 om 12:03

De hele Kuip zal tegen hem zijn en is een jongen die dan in het veld gekke dingen gaat doen en rood pak

20 januari 2023 om 14:21

Speelt de Graafschap dan?Snap er niks van.

20 januari 2023 om 15:11

Thuis laten? Dit is toch het probleem van Feyenoord? Als ze hun fans niet in het gareel kunnen houden dan moeten ze gewoon geen fans toelaten! Zo eenvoudig is het!

We hebben het over voetbal toch? Stelletje malloten die hem bedreigen! Zoek een andere hobby en laat mensen die een gift hebben in de voeten dit gewoon uitvoeren ffs…. Gaat helemaal nergens meer over die tak van de supporters

19 januari 2023 om 22:53

Helaas zijn dergelijke figuren niet rationeel. Het zijn vaak van die doorgesnoven tokkies die ook nog eens vanuit hun emoties rationaliseren.

Als Berghuis wil spelen, meenemen dan. Hij weet wat hem te wachten staat.

19 januari 2023 om 22:11

Maar dat moet je toch niet willen?! Een kolkende kuip waarbij het schuim nog net niet zichtbaar is op de supporters die in het thuisvak zitten.

19 januari 2023 om 22:16

Gewoon straffen dan, Berghuis is niet verantwoordelijk voor het gedrag van zulke groepen. Het is wel dubbel, ondertussen juichen voor elk doelpunt van Danilo. Dan de Kuip of bepaalde vakken sluiten.

19 januari 2023 om 22:20

Er staan altijd schuimbekkende simpele zielen tussen daar bij de wedstrijd tegen Ajax. Het is gewoon hilarisch om te zien. Ogen die uitpuilen, vol in beeld agressief schreeuwend richting een voetballer. Dat soort gasten verpesten het voor de normale supporter.

19 januari 2023 om 22:24

Zegt genoeg over je trieste leven als je zo op een tribune zit. Normale mensen gaan gezellig met een biertje in de hand hun club aanmoedigen. Stakkers gaan schuimbekkend jongens van 20 jaar verrot schelden. Zeker bij vaders die 2x zo oud zijn vind ik het kansloos. Dan heb je echt wat afslagen gemist in je leven

19 januari 2023 om 23:03

Je komt zeker niet vaak in de Arena? Kan me 2016 nog herinneren. Een Ajax supporter met uitpuilende ogen, agressief schreeuwend, schuimbekkend proberen de keeper van AZ in zijn rug te trappen…… was zeker een verdwaalde Feyenoord supporter

19 januari 2023 om 23:10

En bij jullie zijn het allemaal lieverdjes? Vermeer als pop aan een galg al vergeten zeker? Half stadion in de fik. Een hele tribune dat over de oorlog in Rotterdam zingt, ach Soccerfan het gras is niet groener bij jullie.

19 januari 2023 om 23:18

Zijn allemaal net zulke grote losers Ryan. Maakt niet uit welke club ze supporter

20 januari 2023 om 07:59

Alle clubs hebben dat soort gekken er wel tussen zitten ja, meestal geconcentreerd in één vak. Denk aan de F-side, Bunnikside, Vak P, etc. Bij Feyenoord lijkt het echter altijd het halve stadion te zijn, vooral wanneer er tegen Ajax gespeeld wordt.

20 januari 2023 om 10:25

@ryan888 wel de feiten juist hebben, volgens mij was het ergens in 2011 of zo, en dat is dus al meer dan 10 jaar geleden, en dat was een actie van een mafklapper,nu wordt er door supporters onderling opgeroepen om dartpijlen en knikkers mee te nemen, hoe triest wil je het hebben.
Ik heb met beide ploegen helemaal niks, dus het zou me zorg zijn wie er wint, maar als er iets gegooid gaat worden dan mogen ze wat mij betreft hard optreden met zware straffen, want dit is van te voren nu aangekondigd, dus helemaal binnenstebuiten keren die supporters

20 januari 2023 om 11:05

@juweel laten we er geen wedstrijdje omgekeerd verplassen van maken van wie het slechts gedrag vertoond. Het gebeurt simpelweg aan beide kanten. In 2019 nog Ajax fans die familieleden van Feyenoord jeugdspelers aanvielen op de Toekomst. Beide blijven benoemen anders verandert er nooit wat.

20 januari 2023 om 11:30

Ryan888....2016???? Check je feiten aub

20 januari 2023 om 15:01

Fossen

"Laten we er geen wedstrijd omgekeerd verplassen van makej wie het slechtst gedrag vertoont."

Vervolgens uiteraard een voorbeeld van Ajax opnoemen.

Weer genoeg internet voor vandaag.

Gewoon laten spelen, niet toegeven aan deze idioten. Als het misgaat de volgende thuis wedstrijd gewoon zonder publiek laten spelen.

19 januari 2023 om 22:08

Eerder 10 westrijden zonder publiek

19 januari 2023 om 22:18

Ik neem aan dat het dan een soortgelijke straf zou zijn als voor Ajax na de terugkeer van Vermeer in de Arena? Wat was daar ook alweer de straf? Maarja, we zullen meemaken of onze supporters dalen naar het niveau van de Ajax supporters van toen.

20 januari 2023 om 00:23

Nee dat niet. Maar je weet het. Als er iets bij het grote Ajax gebeurt moet het overnieuw gespeeld worden zonder publiek of een regelmentaire overwinning voor Ajax komen.

Ik heb het idee dat ze alles aangrijpen om de wedstrijd te staken. De spreekkoren horen en een doekje horen er bij. ( hoe zielig het ook is )

20 januari 2023 om 00:55

Over spreekkoren en een spandoek zullen ze zich niet druk maken. Dat is met een boete op te lossen. Blijkbaar wordt er serieus gevreesd voor de veiligheid van Berghuis. Of dat alleen is gebaseerd op wat anonieme droeftoeters op Fr12, geen idee. Laten we het hopen, dan zal er niet veel ergs gebeuren.

19 januari 2023 om 22:33

Jij zat waarschijnlijk niet in de spelersbus toen het mis ging?

19 januari 2023 om 22:36

Waarom? Ik betaal toch gewoon voor mijn seizoenskaart.

19 januari 2023 om 22:40

Zeg je wel stoer maar ik had eieren voor mijn geld gekozen, heb echt respect voor de persoon Berghuis dat hij ondanks alles zijn eigen keuzes blijft maken. Ga er maar aan staan

Ik ben er zondag bij. Ik hou mijn mond (over Berghuis). Zal wel 1 van de weinigen zijn ben ik bang. Ben er niet rouwig om dat hij vertrokken is en aan de rest: get over it. Het is inmiddels 2 jaar geleden.. gewoon gedragen allemaal en sportief wraak nemen.

Volgens mij maakt de media het allemaal weer groter dan het is. Tuurlijk zal men fluiten, en vast ook wat spreekkoren, maar om nu anonieme bedreigingen erbij te gaan halen....

20 januari 2023 om 00:24

Precies. Plus een spreekkoor en een vervelend doekje kan je jammer genoeg verwachten. Als het maar daarbij blijft.

Nu lijkt het wel of ze bij elk incidentje de kans willen grijpen om het te laten staken.

Als je de veiligheid niet kan garanderen, speel je zonder publiek. Echt te treurig dat ze zich er na 1,5 jaar nog druk om maken. Je staat 5 punten voor.... Man man man kansloos volk

19 januari 2023 om 22:37

Gewoon met publiek, ik wil die pot gewoon zien.

19 januari 2023 om 23:37

Ik snap jou Diederik, maar wat zou jij dan voor maatregel nemen om de veiligheid van een speler als Berghuis te garanderen? Dat hij niet kan spelen is uiteraard geen optie.

19 januari 2023 om 23:54

Zo kan je dan in de Arena ook zonder publiek gaan spelen. Omdat er een risico zou kunnen zijn dat Danilo iets zou kunnen overkomen. Zolang Feyenoord de veiligheid netjes op orde heeft hoeft er niks te gebeuren.

En spelers van rivaliserende clubs worden waarschijnlijk wel vaker bedreigt. Gaan we dan ook al die wedstrijden eruit gooien? Bij elke club lopen debielen rond. En z’n transfer motiveert die leeghoofden alleen maar aan om zich te misdragen.

Ik hoop dat het zondag bij spreekkoren blijft en dat we een mooie klassieker gaan zien!

20 januari 2023 om 00:10

Danilo is natuurlijk totaal anders want er is geen enkele Ajacied die zich daar druk om maakt. Ben het wel met je eens dat je niet zomaar wedstrijden eruit kan gooien waar elke normale supporter ook gewoon voor betaald heeft. Misschien dan maar wat extra beveiliging lang de boarding?

20 januari 2023 om 00:36

Tja ik snap wat je bedoeld, maar er zou ook altijd een risico kunnen zijn met Danilo. Want er zal vast wel iemand zijn die nu een ongelofelijke hekel aan hem heeft.

Misschien extra beveiliging idd, hoop dat ze genoeg mensen kunnen optrommelen.

20 januari 2023 om 09:05

Tegen dit soort domme redeneringen is maar weinig opgewassen, maar goed, een poging: Berghuis wordt bedreigd, Danilo niet. Duidelijk verschil toch?

Als een minister of burgemeester wordt bedreigd, worden er extra veiligheidsmaatregelen getroffen. In dit geval komt de bedreiging uit de Feyenoord-hoek, dus is het logisch dat Feyenoord die extra maatregelen dient te treffen. En de KNVB als organisator van de competitie ziet daar op toe. Constateren zij dat Feyenoord tekortschiet, dan volgt een sanctie die aan het geschonden belang (veiligheid van de spelers) tegemoet komt. Ja, dat kan betekenen dat een of meer vakken sluiten of zelfs publiek in het geheel niet welkom is.

Vervelend voor de normale supporter, maar die mag zijn eigen belang om “gewoon de wedstrijd te kunnen zien†nooit boven het belang van de veiligheid zetten.

20 januari 2023 om 10:38

@tilburgajax en zo is het, mooi verwoord!

20 januari 2023 om 10:58

Want jij weet ook of Danilo niet bedreigd wordt? En denk je dat Tannane niet bedreigd is door Vitesse supporters? Die wedstrijd is toch vorige week ook gespeeld.

20 januari 2023 om 15:11

De situatie Danilo of Tannane is natuurlijk vergelijkbaar met die van Berghuis…

Hoe triest is het toch. Kan me voorstellen dat je hoopt dat Berghuis verliest als Feyenoorder zijnde, maar daar moet het toch bij blijven? Als er dit keer gezeik is, direct een aantal wedstrijden zonder publiek laten spelen. Laat het ze maar voelen. Bij een deel van de achterban is het IQ te laag om nog voor rede en normen/waarde vatbaar te zijn

Zielige mensen deze "supporters", maar wel juichen als hij zou scoren op het WK tegen Argentinië... Schaam je kapot als je jezelf supporter durft te noemen.

19 januari 2023 om 22:09

Veel mensen hebben überhaupt niks met interland voetbal. Zullen dan ook nie juichen.

19 januari 2023 om 22:11

Kijkcijfers zeggen toch heel wat anders

19 januari 2023 om 23:10

Staat daar iets over juichen bij?

20 januari 2023 om 09:33

Ik heb inderdaad zitten juichen voor Berghuis tegen Argentinië. Maar dan vooral toen hij die penalty miste

Als feyenoord fan spreek ik hier schande van... laat zien als feyenoord wat hij mist...

Als je al ziet wat er deze week op meerdere social media voorbijkomt aan acties dan zijn spreekkoren nog je minste zorgen. Van dartpijlen, glas, vuurwerk en plannen om hem aan te vallen op het veld dan zou ik als Berghuis zijnde maar thuisblijven.

19 januari 2023 om 22:08

Ja want je moet dat soort tuig de ruimte geven om te slagen in wat ze willen?? Gewoon keihard optreden!! Fey zal meer mensen moeten inhuren om het in goede banen te leiden en kunnen ze dat njet garanderen dan geen publiek op sommige tribunes

19 januari 2023 om 23:57

Aanvallen op het veld? Vraag me toch oprecht af hoe mensen denken dat dat überhaupt kan in de Kuip. Die verhalen over dartpijlen zijn in mijn ogen allemaal stoerdoenerij, volgens mij ook nog nooit gebeurd.

20 januari 2023 om 00:07

Nog niet, maar dat was het bij ADO vorig seizoen waarschijnlijk ook niet, en daar moest de tegenstander (Excelsior?) uiteindelijk ook rennen voor hun leven.

20 januari 2023 om 00:17

Tenzij er materiaal wordt meegenomen om een flinke brug vanaf de tribune te maken, zal er niemand voor zijn leven hoeven rennen hoor.

20 januari 2023 om 00:21

Oh de kuip heeft gewoon al zo'n gracht waar we het hieronder over hebben. Ik moet eens beter opletten. Nou, dan is de kans nog kleiner dat er iets gaat gebeuren. Berghuis moet gewoon lekker gaan voetballen.

20 januari 2023 om 00:28

Ook in de Kuip zijn er genoeg manieren om het veld op te komen, met of zonder gracht.

20 januari 2023 om 00:43

Vertel, Consy?

20 januari 2023 om 10:24

Er is nog nooit iemand de gracht over gesprongen en het veld opgekomen, maar goed Consy zegt dat ik een kneus en niet 100% ben dus mij moet je niet serieus nemen.

Ik zou overigens, ook al ben ik niet 100% het ook niet proberen. Weinig ruimte voor een aanloop, vrij hoge regeling en dan ook nog de afstand. Maar goed. Consy is dan ook wellicht nog nooit in de Kuip geweest.

Dit kon je als Steven zijnde natuurlijk verwachten en natuurlijk zijn de bedreigingen echt heel laag, maar een overstap van Rotterdam naar Amsterdam als aanvoerder zijnde ligt altijd gevoelig. Hopelijk gaat pakken ze de internet helden aan en komt Feyenoord rap voor! Ook met name omtrent de sfeer in het prachtige stadion.

19 januari 2023 om 22:14

Ja, elke voetbalfan, kan toch begrijpen dat je als aanvoerder dit niet doet. Besef dat de hard kern voor die verrader heeft staan juichen, en vervolgens overlopen naar de "vijand". Dan heb je geen respect voor de supporters. Geen eer gevoel, dat had hij moeten bedenken toen hij die band kreeg. Van dat hij niet daarna gaat overstappen naar 020. Maar goed, hij heeft zijn ware aard laten zien...

19 januari 2023 om 22:30

Zijn ware aard. En de ware aard van die zielepoten die heeeeel boos zijn op iemand die achter een bal aanrent? Toevallig in een shirt van de rivaal.

19 januari 2023 om 23:36

Hij was als kind voor ajax, zelfs foto’s van hem in ajax shirt. Net als bij Kuyt.
Wat boeien die spelers nou.

Spelers zijn passanten, je juicht en bent voor je shirt/embleem. Niet voor de spelers

20 januari 2023 om 08:04

Volwassen kerels die de naam van een club niet willen typen of zeggen. Het blijft een triest fenomeen.

Als hij niet kan spelen door hooligans, dan lijkt mij dat Ajax reglementaire overwinning krijgt.

Te idioot voor woorden dit.

19 januari 2023 om 22:12

Dat zal natuurlijk nooit gebeuren😂. Hij kan wel spelen, maar ik denk dat hij zelf ook niet met een lekker gevoel de Kuip betreedt.

19 januari 2023 om 23:12

Zou Ajax goed uitkomen he.. puntjes hebben ze nodig.

20 januari 2023 om 15:04

Rare opmerking Ste

Feyenoord heeft ze ook nodig in de race om het kampioenschap.

19 januari 2023 om 23:22

Helemaal mee eens dat dit idioot is, maar zei je dit ook toen Ajax hooligans bij een jeugdwedstrijd tegen Feyenoord de families van spelers gingen aanvallen? Of toen die keeper van AZ werd aangevallen? Bij elke club zitten deze gekken. Moeten nou niet hypocriet gaan lopen doen.

21 januari 2023 om 14:08

Ik walg van al die gekken.

Helaas is er toen met die keeper van AZ niet net even iets te lang een neklem ingezet, tijdens die jeugdwedstrijd met Feyenoord zal ik maar niks zeggen, veel triester dan dat ga je het niet krijgen.

Los van voetbal heb je niks aan dat volk in de maatschappij.

Ajax niet hem gewoon meenemen en laten spelen, indien fit!
De Feyenoord supporter die moet weten dat hij zijn club benadeeld als ze door hun toedoen wéér geldstraffen krijgen of weken geen supporters meer mogen hebben in hun stadion.
Nooit toegeven aan dit vervelende gedrag van een paar gasten die zogenaamd clubliefde hebben maar juist daar zijn om enkel te rellen.
Je drukker maken om een speler van de tegenpartij ipv je club te steunen en je club ik een slecht daglicht zetten betekent dat je een hooligan bent en geen supporter!

Ik kan me niet herinneren dat Danilo ooit beloofd heeft dat hij absoluut geen transfer gaat maken naar een andere Nederlandse club. Slechte vergelijking dus. Staat compleet los wat ik van de hele situatie vind

Was ook niet blij met Berghuis, maar als ik me in hem verbeeldde kon Ik het heel goed begrijpen, maar anderhalf jaar later nog steeds hiermee bezig zijn is wel heel erg simpel hoor.
Het loopt lekker bij Feyenoord, al dat negatieve is eruit, we zijn potverdikkemme Koploper en Europees door als groepswinnaar...wie is Berghuis eigenlijk??

19 januari 2023 om 22:15

Haha, sorry maar negativiteit en Feyenoord gaan letterlijk samen hand in hand. Zijn soort van kameraden van elkaar, dat is mijn indruk van als jullie elke keer bij ons op bezoek komen. Het blijft inderdaad triest dat velen supporters van Feyenoord nog steeds met Berghuis bezig zijn ja.

19 januari 2023 om 22:20

Daar heb je gelijk in, op vz is het ajax wat de klok slaat, maar toch reageer ik liever hier als op Feyenoord supportersforums, tenenkrommend dat gezeik om het zeiken.

19 januari 2023 om 23:11

Zegt een Utrecht fan die laatst nog Brobbey racistisch bejegende over hypocrisie gesproken. Ik kan mij ook nog wedstrijden van Utrecht en Vitesse herinneren beter houd jij je mondje dicht

20 januari 2023 om 00:06

Heb een paar seizoenen dicht bij het uitvak gezeten in het Twente stadion en kan bevestigen dat het Feyenoord publiek het grootste aantal tuig van van alle clubs van Nederland bevat. Ik heb er verder geen mening over maar dat is ook mijn waarneming.

20 januari 2023 om 00:31

Niet perse Feyenoorders; zeiken is de favoriete bezigheid van de gemiddelde Rotterdammert

20 januari 2023 om 01:01

Zo te zien ben jij nog nooit verder geweest als de disco een dorp verderop..

Berghuis moet gewoon spelen, en als er iets gebeurt dan is dat de schuld van Feyenoord. Niets meer, niets minder.

19 januari 2023 om 23:04

Eigenlijk niet, maar als jij het zegt, prima toch.

20 januari 2023 om 00:12

Hoezo kort door de bocht. Is gewoon zonder omweg zeggen hoe het zit. Het Feyeniord publiek bepaalt de opstelling van Ajax toch niet?(al zouden ze het indanks dat ze willen dat Ajax verkiest waarschijnlijk wel beter doen als Schreuder). En als er wat gebeurt dan is het toch door toedoen van Feyenoord suoporters. Dus niet kort door de bocht. Maar straight to the point.

Snap niet zo goed dat mijn mede feyenoord supporters nog zo tegen Berghuis zijn. Het maakt mij echt geen reet meer uit dat hij bij ajax speelt. Feyenoord is er op vooruit gegaan ,dankzij die deal, hij zelf. Laat die jongen lekker

Ajax vraagt zich af of het verstandig is hem mee te nemen? Ze gaan verdorie die idioten hun zin toch niet geven hè?

Het erge is dat er tussen die dreigementen ook gewoon kerels zitten met een vrouw en kinderen. Stelletje malloten.

20 januari 2023 om 08:07

Sterker nog, er zitten ook vrouwen en kinderen tussen de idioten die de dreigementen uiten.

Gewoon laten spelen en mocht het echt fout gaan…staken en 0-3 verlies. Dom volk, jullie staan bovenaan en hebben Berghuis niet meer nodig !

19 januari 2023 om 23:13

Niet iedere Feyenoorder is meteen dom volk.

Laten spelen loopt het uit de hand gelijk de gehele badkuip leeg halen en door spelen en de rest van het seizoen geen feyenoorder meer toe laten bij thuis wedstrijden is kijken of dat helpt is nu wel keer genoeg geweest met die gasten uit zuid

19 januari 2023 om 22:41

Oja, want er zitten natuurlijk alleen maar malloten in het stadion.

ach jee, de lokale randdebielen zijn ook weer klaar met werken...
weekend snuiven, zuipen en rellen. maandag weer in het magazijn aan het werk jongens

wat een ontzettend kansloze personen zijn het ook, hoe diep ben je gezonken om iemand te bedreigen omdat ie voor de andere club voetbalt... ga lekker je eigen team aanmoedigen, arme stakkers

Wordt een chaos zondag! Hopen dat het op sportief gebied blijft maar dit brengt wel een extra lading gevoelens mee. Ben benieuwd, ik zit er zelf ook. Wel op de 2e ring daar zou het rustiger zijn. De kuip in extase, mooiste wat er is.

Gewoon meenemen.
Als de supporters zich misdragen wedstrijd staken en Feyenoord verliest de wedstrijd. Extra bovenop de rest van het seizoen zonder publiek laten spelen.

Wat zou het toch ongelofelijk mooi zijn als Berghuis in de 89e minuut de 0-1 binnen knalt🤩

20 januari 2023 om 08:42

Ik probeerde het even voor me te zien, eerlijk gezegd denk ik dat ik er als Feyenoorder ook wel een klein beetje om zou kunnen glimlachen mocht dat gebeuren. Wellicht moet je dat nog een keer vragen als het ook daadwerkelijk gebeurt, het zou kunnen dat ik er dan ietsje anders over denk. Natuurlijk deed zijn transfer een beetje pijn, maar daar mogen we inmiddels toch wel overheen zijn allemaal. Vrijwel alle Feyenoorders uit mijn eigen omgeving delen die mening.

Ajac, 100% meenemen en direct laten spelen. Je laat je toch niet chanteren door die nep supporters

als je op twitter ziet wat er allemaal wordt voorbereid, wordt dit de meest agressieve klassieker ooit. hij zou natuurlijk gewoon moeten kunnen spelen maar het is denk ik voor alle partijen het beste als hij er niet bij is. ik kijk echt enorm uit naar de wedstrijd zelf maar alles eromheen gaat echt nog een staartje krijgen vrees ik, en geen kleine.

19 januari 2023 om 23:39

Hoe is het voor ajax het beste als een van hun beste spelers niet speelt?

20 januari 2023 om 00:43

omdat ze dan niet met een fles spiritus een brandend huis binnen rennen. (is dat een gezegde? zo niet zou dat het wel moeten zijn.)

19 januari 2023 om 23:51

Wat voor acties worden er bijvoorbeeld voorbereid dan? Wat moet ik me daarbij voorstellen?

20 januari 2023 om 00:48

ik wacht ff af wat er daadwerkelijk van waar is. anders geef ik die doorgesnoven gekken misschien te veel credits

Het is gewoon heel simpel. Als veiligheid van Berghuis niet gegarandeerd kan worden, dan hoort de kuip leeg te blijven! Dat er überhaupt getwijfeld om m mee te nemen is al van de zotte.

19 januari 2023 om 23:17

Dat klopt, en dat is ook echt zonde. Er zijn er genoeg die zich zeker en vast wel kunnen gedragen. Er zijn echter ook genoeg die zich of niet kunnen gedragen, of het gedrag goedpraten/accepteren, zie de enorme bende aan online haat. Uiteindelijk moet de wedstrijd - veilig voor iedereen - gespeeld kunnen worden. Je weet van tevoren niet wie wel en wie niet kwaad in de zin heeft. Dan is het helaas de goeien die lijden onder de kwaden.

Wekenlang een lege kuip behoort tot de opties? Tenzij hij wordt aangevallen o.i.d. lijkt mij dat wel heel heftig.

Natuurlijk is het imbeciel om iemand te bedreigen of liederen over gaskamers zingen. Maar het uitfluiten en vervloeken van berghuis hoort ook bij een klassieker. Wanneer is voor het laatst een aanvoerder van een van de clubs, die tenslotte nog doodleuk het logo heeft gekust en meerdere keren aangegeven dat zo’n overstap niet bespreekbaar zou zijn, direct naar de andere getransfereerd? Ook belangrijk om niet te vergeten dat het op dat moment de mvp van de eredivisie en naar mijn mening ook de beste speler van de eredivisie. Als zo’n speler dan de overstap maakt naar ajax horen daar haat gevoelens bij. Een berghuis snapt dat zelf ook.

Een bierdouche bij een corner is super kinderachtig en vervelend voor meneer berghuis, ook heel erg zonde van het bier vooral. Maar het is niet het einde van de wereld he. Laten we vooral niet vergeten wat de ajax supporters voor kenneth vermeer in petto hadden . Toen hoorden we niemand over wekenlang een lege arena.

19 januari 2023 om 23:41

Tja, die gracht die wij bij Twente hebben is misschien niet heel mooi maar lost wel direct dit probleem op. In vak P zitten genoeg gestoorden die tot alles in staat zijn, het enige wat die nu kunnen doen is, zoals je zelf al zegt, een speler trakteren op een onschuldige bierdouche. ADO had vorig seizoen ook wel baat gehad bij zo'n gracht.

20 januari 2023 om 00:03

Die grachten zijn helaas noodzakelijk ja, en in de Kuip zijn ze wat mij betreft niet storend ook. Ik denk daarom dat het ook zondag niet zo gek zal worden als veel mensen denken. Veel online stoerdoenerij, uiteindelijk blijven biergooien en spreekkoren als opties over. Ook niet chique, maar daar valt mee te leven.

20 januari 2023 om 10:52

@stefandefree biergooien werd vorige jaar een wedstrijd bij Utrecht nog om stilgelegd, dus ik hoop maar dat men zich kan gedragen, want anders volgen er wel wat zwaardere straffen ben ik bang

gaat om anonieme bedreigingen en iedereen hier volgt als een mak schaap de kudde om naar Feyenoorduspporters te wijzen. Walgelijk kudde gedrag dit.

19 januari 2023 om 22:31

feitelijk heb je gelijk maar je hoeft geen masters aan de tu delft gedaan te hebben om die link te leggen toch?

20 januari 2023 om 08:11

Zou inderdaad net zo goed kunnen dat dit van de fans van Roda JC komt inderdaad. Dat we daar niet eerder aan gedacht hebben.

Dus één van je beste mensen niet opstellen? Die het verschil kan maken? Wat een macht geef je die debielen dan! Tschuss, gewoon uitlachen en scoren!

Bedreigingen in privé sfeer is niet best, maar als je langs die half doorgesnoven idioten op de tribune loopt is toch mooi. Kun je alleen maar om lachen zulke sneue lui

20 januari 2023 om 00:03

Aan de ene kant moet je erom lachen, aan de andere kant moet je ook wel op je hoede zijn want die gasten lijken op dat moment tot echt alles in staat. En ze hoeven alleen maar 1 reclamebordje over.

20 januari 2023 om 00:19

Je weet dat er een flinke gracht rondom het veld ligt? Zou het niemand aanraden de laatste borden vanaf de tribune over te stappen.

20 januari 2023 om 00:23

Nee wist ik niet dus . Zoals ik hierboven al zeg, dan zal het wel loslopen!

20 januari 2023 om 07:10

Dat denk ik ook. Zonder gracht had ik de vrees absoluut gedeeld.

Beslissing aan Berhius zelf laten, hij weet wat ie kan verwachten.. Nee het is niet netjes hoe de supporters met hem omgaan, maar hij wist dondersgoed wat ie teweeg bracht..

19 januari 2023 om 22:37

Mocht dat dan niet? Is hij nu opeens dan zelf schuldig? Wat een onzin. Feijenoord neemt toch ook spelers met een Ajax achtergrond aan? Dat is toch niet meer dan normaal?

19 januari 2023 om 23:31

Zoals Vermeer bedoel je ? Dat liep ook goed af he?
Maar voor hem geldt hetzelfde: je weet hoe er gereageerd gaat worden, je neemt dat risico. Is het terecht? Nee zeker niet, iedereen moet vrij kunnen zijn in zijn keuzes.. maar je weet dat we niet in een perfecte wereld leven, maar in een wereld met veel kansloze mensen.. daar moet je rekening mee houden helaas..

20 januari 2023 om 00:09

Ik bedoel dat spelers van Feijenoord naar Ajax moeten kunnen gaan en andersom. Of naar welke club dan ook. Zonder welke vorm van idioterie van sommige "fans" goed te keuren. Net alsof ik dat ophangen van Vermeer in de Arena een mooie vorm van hoor en wederhoor zou vinden. Dus wel goed lezen aub.

Achterlijk volk is het.ajax zou wel gek zijn om hem niet mee te nemen.
Feijenoord is de verantwoordelijke wat betreft de veiligheid van de spelers.
De schorsing ligt nu al klaar op het bureau .zes wedstrijden zonder publiek

19 januari 2023 om 22:54

Kan me nog een pop herinneren, wat was daar de straf?

20 januari 2023 om 00:00

Was vermeer niet veilig dan? Kwam die pop tot leven als een soort Chucky die Vermeer wat aan zou gaan doen of wat? Er zit een verschil tussen bedreigen, wat nu al anderhalf jaar aan de gang is in geval van Berghuis, of daadwerkelijk tijdens de wedstrijd niet veilig zijn.

19 januari 2023 om 23:15

Wat gebeurde toen een door gesnoven Ajax fan de keeper van AZ aanviel? Een lege arena?

Tja, dit is een uitvloeisel van jarenlang gedoogd beleid inzake wangedrag van voetbalsupporters. Halfzachte maatregelen en clubs die hun eigen niet gedragende supporters durven aan te pakken. Dan maar weer in een lege Kuip spelen als het niet anders kan. Wat natuurlijk ontzettend jammer is voor dit soort wedstrijden.

Waar hebben we het hier nou toch over,
2x per seizoen heb je een klassieker op het programma, dat zijn de mooiste potten van het seizoen! Spanning, rivaliteit en supporters die elkaar op de kast jagen! Deze 2 clubs hebben het verleden van de eredivisie bepaald, zonder de een stelt de ander niets voor!
Laten we hopen op een mooie pot voetbal.
Spelers zijn gewoon werknemers en er is bijna geen clubman meer te vinden.
Berghuis heeft zijn waarde voor Feyenoord gehad en nu voor ajax, so be it.
Op naar een goeie pot!!!

Indien dit in de Kuip gebeurt, wedstrijd staken en 3 punten voor Ajax. Liever een gelijkspel, maar indien de supporters zich niet normaal kunnen gedragen, is het klaar.

Ik hoop dat hij speelt, dat er niks gebeurd qua geweld, en dat hij na afloop erg triest is omdat Ajax is afgedroogt. Dat hij zich afvraagd of hij er goed aan deed om als aanvoerder over te lopen naar de rivaal.

Er zijn zo veel voetbal clubs. Waarom kiest berghuis dan voor Ajax? Iedereen en hijzelf ook zag dit toch wel aankomen? Nu kunnen we gaan praten over hoe zielig deze groep supporters zijn, maar Berghuis heeft het wel over zich afgeroepen toch? Ik vind het gewoon niet slim dat hij voor Ajax heeft gekozen!!Geld geld geld...

19 januari 2023 om 22:42

Of ambitie en doen wat je zelf graag wilt. Wat een onzin verkondig jij zeg. Maar inderdaad laten we de supporters gelijk geven dat ze iemand willen omleggen je hebt gelijk bassianos.

19 januari 2023 om 22:48

Kom op man. Niet zo naïef!!Kennelijk weet jij niet dat er veel supporters de andere club haten (visa versace). Als jij dat onzin vindt zou ik zeggen wake up!!Overigens veroordeel ik het gedrag!!

19 januari 2023 om 22:59

Kan Berghuis er iets aan doen dat je zoveel malloten hebt die zich zogenaamd fan of supporter noemen? Moet hij zich daarom laten tegenhouden om voor de beste club van NL te spelen? Dat er zoveel clubs zijn, betekent niet dat die evengoed of beter zijn..je doet alsof Berghuis dit verdient joh

19 januari 2023 om 23:22

Ok blijkbaar vind jij het slim van Berghuis? In elk land gebeurt dit overigens..Denk jij wanneer er een speler van Lazio naar Roma gaat dit niet aan de orde is? Of real naar Barca? Gewoon geen slimme zet van Berghuis.

19 januari 2023 om 23:20

Het meest intelligente reactie van dit artikel. Het ergste is toen hij bij zijn vorige club zat zogenaamd het mannetje was die eisen begon te stellen, en momenteel in de hiërarchie niet eens boven Klaassen of brobbey staat.

20 januari 2023 om 01:32

Wat lul jij nou man 😂. Berghuis is de beste dit jaar bij ajax en stond er alleen ivm ziekte de afgelopen weken niet in.

Gewoon door laten gaan met alleen moeders en kinderen als publiek.
Die doorgesnoven beroepsidioten lekker laten afspreken op de Maasvlakte.

Het is heel simpel zolang de veiligheid van spelers niet gegarandeerd kan worden niet spelen en de uit spelende ploeg de punten toe dienen.

19 januari 2023 om 22:53

Onzin!!!!

Belachelijk idee, wat is de volgende stap, bij een plastic bekertje op het veld de tegenstander de winst toekennen?

20 januari 2023 om 13:00

Er zit een verschil tussen een plastic bekertje op het veld gooien en o.a. de kids van Berghuis bedreigen of snachts voor zijn deur staan. Dan is de dreiging dus echt, ipv een bekertje.

Je kan en mag je niet laten intimideren door dit soort gekken, als de veiligheid van spelers niet gewaarborgd kan worden moet de knvb in grijpen hoe sneu dat ook klinkt. Je moet er toch niet aandenken dat hem iets overkomt alleen omdat hij voor een andere club is gaan spelen

Geweld is nooit goed. Maar meneer Berghuis heeft dit wel een klein beetje zelf veroorzaakt. Maar dan nog hoop ik dat iedereen zijn verstand gebruikt en laten we hopen op een mooie wedstrijd. Want er is niks mooier dan Feyenoord-Ajax.

Nu ineens allemaal een grote bek maar bij Vermeer gebeurde precies hetzelfde.

20 januari 2023 om 00:20

Precies. En toen kregen we ook geen reglementaire overwinning. Of een pot zonder publiek. De sfeer gaat zondag grimmig zijn als het daar maar bij blijft.

Hoe triest zijn die zogenaamde supporters, dat ze zelfs naar een wedstrijd van de grote rivaal gaan, tegen een degradant, om Berghuis af te vallen. Wat is er dan ooit misgegaan in je leven?

Ben benieuwd…

Blijf erbij dat je spreekkoren wellicht nog kan verwachten, en als goede voetballer kan je daar ook mee omgaan, volgens mij zei Berghuis destijds dat vooral de bedreigingen aan hem en zijn gezin wat hem betreft onacceptabel zijn en waren, en daar kan ik me volledig bij aansluiten.

Laten we nou niet zo piepen over spreekkoren die heb je tevens overal, hoe jammer dat ook is, en de meeste kunnen daar nog wel tegen. Vermoedelijk Berghuis ook.

Het bedreigen, dat moet echt stoppen, helaas heb je nog steeds bij iedere club er een stel paar idioten bij zitten, die dit blijkbaar wel normaal vinden.

En natuurlijk snap ik de boosheid wel, maar de daaropvolgende bedreigingen snap ik niet. Tuurlijk snap ik de spreekkoren, en ja ik denk dat dit Berghuis 0,0 uit zal maken. Dat zal hij tevens wel hebben verwacht met de pikante overstap, en spreekkoren, tsja ik vind het nog niet het allerergste, zolang je voor de rest maar normaal blijft doen, is dat wat mij betreft nog wel het minste probleem!

Daarnaast is het belangrijk om respectvol te zijn als spelers, het goede voorbeeld te geven, wellicht is er dan nog hoop voor de toekomst!

Geweldige voetballer. Logische keuze geweest

Zal mooi zijn als tie speelt zoveel te meer zal de kuip kolken

Wat dachten jullie van Johan Cruijff , Scholten , van Loen, pipo Witschge, Vermeer, Geels en zo kan ik door gaan.
Het is voetbal, fluit hem uit maar verder niets doen.
Onze Supporters moeten zich van de goede kant laten zien, juist nu

19 januari 2023 om 23:07

Ach die Ajax supporters spreken schande over Feyenoord maar vergeten ondertussen wel de doodsbedreiging van Vermeer, staafincident en natuurlijk de aanval op de keeper van AZ.

20 januari 2023 om 02:50

Dat vergeten we niet. Bij de keeper lag het ook iets anders, daar was helemaal geen aanleiding tot het proberen te verwonden van desbetreffende speler, dit kwam gewoon puur uit het niets. "hooligan Wesley" heeft zijn welverdiende straf gehad. 4 maanden cel + 2 voorwaardelijk, 10k boete en 30 jaar een sv. Bij Berghuis (en in iets mindere mate Vermeer) zit het iets anders. Bij Berghuis heeft Ajax gewoon netjes zijn afkoopsom betaald. Bij Vermeer heeft Ajax na de komst van Cillessen aangeboden dat Vermeer voor 1 miljoen mocht vertrekken als dank voor zijn bewezen diensten, in mijn weten heeft hij toen zelf het contact gezocht met Feyenoord (ik kan hier fout zitten). Dit vind ik persoonlijk een iets ergere streek dan wat er in het geval Berghuis gebeurd is, maar dat kan natuurlijk liggen aan mijn clubvoorkeur.

Wat wel zeker is is dat bij beide gevallen het bedreigen en eventueel verwonden van desbetreffende speler gewoon NOT DONE is. Die Vermeer pop was inderdaad een actie die over de schreef ging, maar ik heb op socials al gelezen dat sommige "feyenoorders" oproepen om knikkers en dartpijlen mee te nemen, omdat die wel door het opgehangen net gegooid kunnen worden. En de hoeveelheid feyenoorders waardoor Berghuis verafschuwt wordt (wat enigszins vrij logisch is) is voor mijn gevoel groot als je kijkt naar vergelijkbare incidenten bij zowel Feyenoord en andere clubs. Ook heeft feyenoord nou eenmaal een reputatie dat een groot deel van de harde kern nou eenmaal geen lieverdjes zijn (bijna elke club heeft dit, maar voor mijn gevoel is de gemiddelde clubpassie nou eenmaal iets groter bij feyenoord tov psv en ajax, waardoor een groter gedeelte van de supportersschare als fanatiek kan worden beschouwd).

Een spreekkoor, een ludiek spandoek of een paar verbrandde shirtjes met Berghuis erop is geen probleem en dien je als prof gewoon mee om te kunnen gaan. Maar het is gewoon kolder dat Ajacieden geen mening mogen hebben over deze kwestie omdat in het verleden "ajacieden" ook over de schreef zijn gegaan, dan mag niemand nergens meer wat over zeggen.

Lijkt me verstandig voor hemzelf als hij thuis blijft. Je veiligheid is belangrijker dan een potje voetbal.

Feyenoorders! Je kan kampioen worden! Dat is toch veel belangrijker dan deze gozer??!! Vergeet die vent en steun je club!!!!!!!!!

Als je hieraan toegeeft en Berghuis niet laat spelen is het voetbal in Nederland over.Het is aan de supporters van Feijenoord if ze dat op hun geweten willen hebben

Gewoon laten spelen en bij ernstige misdragingen gewoon van het veld stappen. 3-0 reglementaire nederlaag is voor ajax toch het hoogst haalbare dit weekend

Berghuis MOET spelen, want zonder hem winnen we zeker niet van Feyenoord.

Tuurlijk blijft het niet binnen de perken. De gemiddelde ‘supporter’ ofwel hooligan zit doorgesnoven op de tribune.

Berghuis moet gewoon spelen! Als blijkt dat dat niet kan vanwege veiligheid moet Ajax daar niet eens naar toe gaan. Hoe zielig ben je als supporters als je dit veroorzaakt ! Dan sloop je gewoon het aanzien van je club! Als ik het voor het zeggen had stelde ik hem gewoon op in een super aanvallende nummer 10 rol en als blijkt dat die gekkies raar gaan doen zou ik als Ajax van het veld stappen en geloof mij: de overwinning die Ajax dan achter het bureau krijgt zouden ze in huidige vorm niet op het veld halen en komt ze nog goed uit ook… dan wint Ajax dankzij “Feyenoord supporters†dat moeten ze toch niet willen daar.

Zou wel passen bij het Ajax van Schreuder om gewoon de poeplap te trekken en Berghuis thuis te laten. Symbolisch voor het gebrek aan bravoure dat onder Schreuder is ontstaan.

Slim trucje van Feyenoord.Zo proberen om 1 van de beste spelers van de tegenstander te dwarsbomen.Gewoon Berghuis laten starten en bij ongeregeldheden De Kuip een paar wedstrijden leeg laten.

20 januari 2023 om 10:33

Want Feyenoord heeft hier invloed op?

Het mooie legioen die altijd 100% gaat voor hun cluppie en hun spelers. En dan dit. Ernstig bedreigd. Waar zijn we toch mee bezig?

Ajax moet natuurlijk niet zwichten voor die gekkies vij feyenoord op de tribune. En mocht er ook maar iets misgaan met de veiligheid vanb Berghuis gelijk van het veld gaan als ajax zijnde. Moet ook een enorme straf op staan. Iets als een jaar geen thuispubliek of heel wat punten in mindering. Is echt van de zotte hoe dat publiek in de kuip zich gedraagt. Elke club heeft rotte appels maar bij feyenoord zijn het er net even wat (heel veel) meer dan bij de andere clubs.

20 januari 2023 om 12:55

Nouja, de laatste keer dat het echt fout ging bij Ajax of Feyenoord, was bij Ajax. Toen een sneu jochie Esteban even een lesje wilde leren.

En nou zeg ik niet dat er zondag een ander sneu jochie het veld op rent, maar dat Feyenoord na zoveel jaar de netten weer eens tevoorschijn haalt, zegt toch genoeg.

20 januari 2023 om 13:15

@blaugrana11

"en mocht er ook maar iets misgaan met de veiligheid vanb Berghuis gelijk van het veld gaan als ajax zijnde. Moet ook een enorme straf op staan. Iets als een jaar geen thuispubliek of heel wat punten in mindering."

Je bedoeld net zoals toen Berghius een aantal jaar geleden, als speler van Feyenoord, een aansteker op z'n hoofd geworpen kreeg in de arena en op het veld behandeld moest worden aan die verwonding? Toen jullie vervolgens 8 wedstrijden zonder publiek moesten spelen en 20 punten in mindering kregen?

Of gelden die regels dan allemaal niet en hoort dat 'bij een Klassieker'?

20 januari 2023 om 16:58

haha 1 klein indcidentje vergelijken met het daadwerkelijk in gevaar brengen van een speler. En als Feyenoorder mag je sowieso niks zeggen over supportersgeweld hoor. Jullie club wordt in heel europa gehaat man. En dat is niet onterecht na wangedrag in zowat elke stad waar jullie komen en liederen met in bijna elke zin het woord k***.

Oja, Berghuis. Was hem alweer vergeten. Die knakker die maar een rode kaart pakte als een wedstrijd niet naar zijn zin ging, wat Advocaat allemaal prima vond. Nog nooit zo blij geweest een absolute topscorer te zien vertrekken.
Lekker boeiend dat die voor Ajax speelt.

Je zou een Echte LOSER ZIJN
Als je berghuis thuis zou late .

Wees trots dat hij v9or heb

Diep triest dat Berghuis wordt bedreigt. Triest dat dat op enige wijze wordt "goedgepraat" met zij doen het ook. Prima dat hij straks wordt uitgefloten, of een ludiek spreekkoor, houdt het daarbij en Feyenoord moet keihard ingrijpen "ter plekke en direct" bij supporters die over de scheef gaan.

20 januari 2023 om 11:56

Hulde voor jou! Was elke Feyenoord supporter maar zo !!

Dat zijn geen supporters. Dat varieert van relnicht tot totale randdebiel.

Ongelofelijke en allemaal willen ze weer uitsupporters bij de Klassiekers. Met reacties als deze zit je dichterbij helemaal geen publiek bij de Klassieker, dan ooit nog uitsupporters bij de Klassieker. Uiteindelijk, onder de streep en dan quote ik de vreselijke opmerking van mijn vrouw: het is maar een spelletje.

Maak hem nou niet groter dan hij is, media. Het is een Bergmuis. Als je er aandacht aan gaat geven, dan vraag je ook om problemen.

20 januari 2023 om 08:00

Althans dat zei een Rijnmondverslaggever op de radioversie van FC Rijnmond gisteren. Je moet Bergmuis een beetje beschermen door niet steeds aan de gevoelige overstap te herinneren, daar komen dan die gekkies op af en dat bevordert de veiligheid van Steven Bergmuis niet. Randzaken niet belangrijk. De wedstrijd van zondag is belangrijk. Als relschoppers steeds benoemd dan vinden ze het alleen maar leuk. Als je dat niet doet dan vinden ze het niet leuk meer. Dus stop daarmee, media.

Tjonge het is 1.5 jaar geleden. Lekker los laten en denk aan Cruyff

Ik snap het probleem niet zo goed? Als Vijenoordt de veiligheid van een speler niet kan garanderen, spelen ze toch gewoon in een lege Kuip. Het zou behoorlijk krom zijn als de tegenstander (in dit geval ons aller Ajax) daardoor één van hun investeringen niet kan inzetten. De thuisspelende ploeg moet dit altijd oplossen niet andersom.

20 januari 2023 om 12:09

Helemaal met je eens. Het garanderen van de veiligheid van de spelers is een zaak voor Feyenoord en als ze dat niet kunnen garanderen dan blijft het stadion maar leeg. Berghuis/ajax mag hier nooit de dupe van worden.

20 januari 2023 om 12:38

Zou idd van de zotte zijn als clubs hun (ster)spelers thuis moeten laten bij uitwedstrijden omdat de thuis spelende club haar supporters niet in toom kan houden.

Dit is toch te gek voor woorden. Eerst moet de bus veilig het stadion bereiken en daarna is het de vraag of een speler wel warm kan lopen. We hebben al de maatregel geen uit supporters dus de volgende maatregel is geen thuis supporters.

Wat een treurnis. Ja, een speler die zei dat hij het nooit zou doen, is toch naar de concurrent gegaan. Heel vervelend en mag je best boos over zijn (maar nooit zo dat je bedreigt of wat dan ook), maar het is anderhalf jaar later, beide clubs zijn er in feite beter van geworden (en ik denk Steven zelf ook). Toch te treurig dat het dan in de Kuip niet veilig zou zijn

Ik maak mij ook wel ernstig zorgen om Berghuis, meermaals toch zich gedragen als een kind en ik weet niet of hij een nederlaag met zijn droomclub Ajax kan verwerken...

Als ze r.dam de boel niet onder controle kunnen houden . Dan zonder publiek spelen . Zou mooie boel zijn als supporters van de tegenpartij gaan uit maken wie er bij ajax opgesteld mag worden

20 januari 2023 om 10:49

Ik denk dat die ‘supporters’ Berghuis juist graag zien spelen.

Volgens mij zijn al die bedreigingen over en weer niet van de laatste jaren. Als je (oud-)voetballers spreekt dan werden ze regelmatig bedreigd en voor alles en nog wat uitgemaakt. Hiermee wil ik niet zeggen dat we het moeten accepteren. Ik wil hiermee zeggen dat blaffende honden achter hun laptop of telefoon zelden daadwerkelijk bijten. Hoevaak is er de afgelopen 20 jaar daadwerkelijk een speler gewond geraakt door toedoen van het publiek in de Kuip? De enige keer dat er concrete dreiging was, was toen Ajax een bekerfinale speelde tegen PEC Zwolle en 1/5 van het veld bestookt werd met vuurwerk.

Gewoon zonder publiek spelen. Of alleen vrouwen en kinderen. Is toch belachelijk deze onzin. Ging is ook naar PSV gegaan.

Ook was het voor Berghuis een sportieve en financiële verbetering. Is dat zo lastig te begrijpen in Rotterdam.
Het is maar voetbal, wat een waanzin.

Dat hij niet per se op een warm welkom hoeft te rekenen vind ik niet zo raar. Zo lang het bij uitfluiten/joelen blijft. Geen ziektes, familieleden en bedreigingen erbij betrekken. Het is echter diep treurig dat dit een utopie is.

Voor die ( zogenaamde) fans hangen ze nu netten op van 20 meter hoog
Rond om het hele veld.
Begin jaren 80 wass dat ook zo
Daarna nooit meer nodig geweest.
Kan je nagaan Dat zelfs het eigen Bestuur weet welk TUIG hun eigen aanhang is ..... Ik ben Ãœberhaupt gewoon blij dat ik er niet heen mag ..

Bij dit tuig wil je toch niet van een pot voetbal kijken.

EN SCHREUDER ..WEES EEN ECHTE MAN
JE STAAT AL OP EEN HELLING.. En dan nu Berghuis thuis gaan laten !!

BERGHUIS is nu Exstra getergd om te spelen bij die *****.. lieve fans 🤔🫣

Tekenend voor deze tijd. In plaats van het eigen team aan te moedigen wordt alle energie tegenwoordig gestoken in het afbreken van de tegenstander. Samen van een mooie pot genieten is er helaas steeds meer niet meer bij, triest, triest, triest .....

Gewoon spelen.

Indien het tijdens de wedstrijd niet verantwoord is vanwege spreekkoren of rotzooi op het veld, dan dient Ajax (en Feyenoord ook) gewoon van het veld te lopen. Dan wordt het een 3-0 of 0-3 of ongeacht de consequenties die hieraa vast zitten.

Hiervoor buigen geven de tokkies macht en dat mag nooit en te nimmer gebeuren!

20 januari 2023 om 12:51

Makkelijker gezegd dan gedaan. Als de ''supporters'' merken dat zoiets werkt, wordt het de nieuwe standaard.

20 januari 2023 om 13:10

@nufc_u2

Net zoals dat de Ajacieden van het veld zijn gelopen bij het altijd charmante "bommen op Rotterdam" of toen Berghius een aantal jaar geleden als speler van Feyenoord een aansteker op zijn hoofd geworpen kreeg?

Hou toch op met dit soort onzin.

Van spelers blijf je af, maar in het verleden is het in de arena net zo fout gegaan en is er ook geen actie geweest van de spelers. En dan moeten ze nu opeens van het veld gaan lopen?

20 januari 2023 om 15:25

De meeste teksten zijn niet fraai.maar ondertussen is de hele maatschappij aardig verhard. Het is aan clubs om algemene spreekkoren die niet kunnen 'bommen op Rotterdam en Hamas Hamas...' aan te pakken. Dat kan heel goed met camerabeelden.

Het gaat er mij meer om als een speler echt persoonlijk wordt aangepakt, dan moet elke club zo verstandig zijn! Idd van spelers blijf je af. Maar ik ben benieuwd of Berghuis op een normale wijze zondag een corner kan nemen. Is dat niet het geval, inrukken en naar binnen.

Jij mag het onzin noemen, maar laten we ergens mee beginnen. Het zal de opgefokte supporters leren!

Geen idee waarom iemand van mijn mede-supporters zich druk zou moeten maken om Berghuis. Hij is verkocht,van dat geld hebben wij meerdere goeie spelers gehaald en het gaat fantastisch bij Feyenoord sinds zijn vertrek. Laat die vent lekker bij Ajax spelen...boeiend

Als Feyenoord de topclub is die het zou moeten zijn, wat het naar mijn idee toch wel ergens is, zou een terugkeer van een oud-speler gewoon goed moeten gaan. Laat maar zien dat je een topclub bent en de veiligheid van de spelers kan garanderen.

Maar ik vrees dat we komende zondag weer eens zien waarom er zoveel haat en nijd tussen de clubs is én waarom we geen uitsupporters mogen meenemen onderling. Er lopen een hoop debielen rond bij beide clubs en komende zondag is het de beurt aan de debielen van de tegenstander om weer eens te ver te gaan. Over een paar weken kunnen ze in Amsterdam weer raar doen.

Zo raar dat het bijna normaal wordt.

Er zijn aantoonbare bedreigingen. Zonder publiek zou heel logisch zijn. Als er iets ernstigs gebeurd kun je niet zeggen dat je het niet aan zag komen. Veiligheid boven alles.

20 januari 2023 om 13:12

@sander125

Als dat werkt dan ga ik met m'n anonieme Twitter-account binnenkort eens flink wat Feyenoorders bedreigen, waardoor de wedstrijd in Amsterdam ook zonder publiek gespeeld gaat worden.

Kom toch op, 99% van de bedreigingen op internet zijn loze kreten van mensen die aanstaande zondag niet eens in de buurt van de Kuip zijn. Ik zou me eerder druk maken om de mensen die hun acties niet vooraf aankondigen op sociale media, maar door alcohol- en/of drugsgebruik hun boekje te buiten gaan.

20 januari 2023 om 13:18

Ja daag. Heb je die honderden malloten niet zien rennen naar die bus van Ajax vorig jaar? Als ze erbij hadden kunnen komen, hadden ze berghuis kapot gemaakt met hun bloed doorlopen ogen

20 januari 2023 om 13:23

@sander125

Als, als, als. Zo ken ik er nog wel een paar: "als we de voetbalwet invoeren dan kunnen we dadergerichte aanpak toepassen en kunnen er weer uitsupporters naar de Klassieker". Als telt helaas niet.

Daarnaast, bloed doorlopen ogen? Ik heb ze daar toentertijd niet gezien, maar waarschijnlijk heb jij een beeld van de personen en gebeurtenissen daar die niet overeenkomt met de werkelijkheid.

20 januari 2023 om 13:27

https://www.nu.nl/290647/video/feyenoord-fans-rennen-achter-ajax-bus-aan-me-zet-waterkanon-in.html

Vertel jij mij maar wat jij ziet. Ik zie dolgedraaide idioten die niet toerekeningsvatbaar zijn .

20 januari 2023 om 13:40

@sander125

Aangezien ik er tussen stond, kan ik denk ik het beste oordelen over hetgeen daar is gebeurd en de personen die daar staan.

Het feit dat er 3 peletons ME aanwezig waren is niet voor niets, daarmee voorkomen ze het 'wat als'-scenario dat jij schetst. Net zoals er nu al metershoge hekken rondom de Kuip geplaatst zijn, er een extra veiligheidskordon zal zijn. Dit allemaal om de 'wat als scenario's' te voorkomen.

20 januari 2023 om 14:07

Oké dank voor info. Nu is mijn zorg volledig weg. Het wordt vast een mooi voetbalfeest zonder incidenten.

Het word in iedergeval een heet potje, de druk ziet er in iedergeval goed op, ik heb er zin in, en hoop op een overwinning voor ajax….. 0-1 doelpunten maker Berghuis in de 95e minuut 😀

1-0 voor de hersenloze ""supporters"". Maak het voetbal maar kapot dan kan je straks van achter je decorder voor xxx /maand de wedstrijden kijken. Stadions wegrotten.
Ik zou zeggen Berghuis mee en opstellen als dat nodig is. Spreekkoren? Stadion leeg en uitspelen die pot.
Harder aanpakken!!

Hoeft niet zo moeilijk te zijn. Als het Feyenoord publiek zich echt misdraagt, moet je gewoon de Kuip de rest van het jaar op slot gooien.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren