Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax heeft beet en gaat eerste winteraanwinst nog deze week verwelkomen

Laatste update:

Gerónimo Rulli wordt hoe dan ook de nieuwe doelman van Ajax, verzekert De Telegraaf. De Amsterdammers zagen deze week een eerste bod geweigerd worden door Villarreal, maar gaan spoedig tot een akkoord komen met de huidige nummer zeven van LaLiga. Alle partijen zijn hoopvol gestemd over een akkoord, waardoor de transfer nog deze week zijn beslag gaat krijgen. Rulli wordt gezien als nieuwe eerste keus onder de lat bij de ploeg van Alfred Schreuder.

De Argentijnse doelman, die tijdens het WK Emiliano Martínez voor zich moest dulden, staat al een tijdje hoog op het wensenlijstje van Ajax. Ook Andries Noppert behoorde tot de mogelijke nieuwe doelmannen van Ajax, maar de goalie van sc Heerenveen zou pas in beeld komen als de overige targets om welke reden dan ook onhaalbaar zouden blijken. Ook David Raya (Brentford FC) stond hoger op de lijst dan Noppert. Verwacht wordt dat Rulli, mits hij de medische keuring doorstaat, een meerjarig contract tekent in de Johan Cruijff ArenA.

Ondanks dat Rulli geen minuut speelde voor zijn land Argentinië op het WK in Qatar, ligt hij goed in de markt. Er waren meerdere clubs die de dertigjarige sluitpost over wilden nemen, wist Relevo al te melden. Volgens de Spaanse sportkrant is Ajax al een enkele weken in contact met el Submarino Amarillo en werd begin deze week een eerste bod afgewezen. Hoe hoog dat was is niet bekendgemaakt, maar het was voor de Spanjaarden ontoereikend. Villarreal is echter voornemens om tot een akkoord te komen. De Telegraaf verzekert dat de deal nog deze week beklonken wordt.

Schreuder kiest bij Ajax dit seizoen doorgaans voor Pasveer (39) als eerste doelman, met Maarten Stekelenburg (40) en Jay Gorter (22) als back-up. Dat Ajax een nieuwe doelman zoekt is al langer bekend. Pasveer beleefde vorig jaar een successeizoen, maar maakt deze jaargang geen onomstreden indruk en was tijdens het WK reservedoelman achter Noppert. Gorter kreeg van Schreuder één kans, in de verloren Johan Cruijff Schaal tegen PSV, maar viel hopeloos door de mand en lijkt al uitgespeeld bij de Amsterdammers. De kans bestaat dat hij deze winter verhuurd wordt als de deal met Rulli definitief rond is.

Rulli werd door Villarreal in 2020 voor vijf miljoen euro overgenomen van Real Sociedad. Tot dusver speelde hij 80 wedstrijden voor de Spaanse club, waarin hij 34 keer de nul hield. De Argentijn, die vier interlands achter zijn naam heeft staan, zou zelf ook graag de overstap naar Amsterdam maken. Zijn contract bij Villarreal loopt nog door tot medio 2024. De kans is groot dat de hervatting van de Eredivisie, aanstaande zondag tegen NEC, te vroeg komt voor de doelman. Ajax neemt het volgende week woensdag op tegen FC Den Bosch in het kader van de TOTO KNVB Beker en treft vervolgens FC Twente in eigen huis.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het vreemdelingenlegioen onder H2 en Schreuder krijgt steeds meer gestalte. Wat is er in vredesnaam met de club gebeurd sinds het vertrek van Overmars? Onherkenbaar en onherstelbaar.

4 januari 2023 om 07:17

Dat valt reuze mee. Ajax heeft de financiële mogelijkheid om zich te richten op de beste Nederlandse spelers onder de Europese (sub)top. Zie het recente aantrekken van Klaassen, Bergwijn en Brobbey. Voor de keeperspositie zullen ze de afweging hebben gemaakt of Noppert goed genoeg is. Blijkbaar vinden de beleidsbepalers van niet, dus dan kom je automatisch uit bij een buitenlandse keeper. Vraag me meer af of dit de kwaliteit is waar Ajax echt verder mee komt, ook Europees gezien. Datzelfde geldt voor zo'n figuur als Grilitsch en dan is er natuurlijk ook nog goede vriend Ocampos...

4 januari 2023 om 08:24

Voor Ocampos is de vraag al beantwoord. Di is niet goed genoeg. Grilitisch heeft het ook nog niet laten zien en zo verwacht ik van Rulli ook niet teveel. Maar tussen alles missers van H2 moet toch ooit een keer (per ongeluk) een voltreffer zitten.

4 januari 2023 om 09:20

Toch heb ik het idee dat Ajax nu te veel miljoenen aan het uitgeven is. Het lijkt erop dat ze nu zoiets hebben van we zijn een Europese subtopper, dus dan moeten we ook grote transfers doen. Ook mikken ze veel op Zuid-Amerikanen, omdat ze recent wat succes daarmee hebben gehad, maar persoonlijk word ik daar niet blij van (als eredivisievolger). Dat gerucht dat ze bezig waren met zo’n gifkikker nog erger dan Antony en Ocampos bij elkaar alleen al, houd dat soort lui lekker buiten de competitie. Bedoel zo’n Ajax Feyenoord met dat doorrollen van Antony blijft wel hangen en is niet goed voor je imago. Doe mij maar het Ajax met Frenkie, de Ligt en Ziyech daar heb ik als Psv’er ook van genoten.

4 januari 2023 om 09:21

Grillitsch en Ocampos zijn dan ook nog wel 'betaalbare' missers. Grillitsch kwam transfervrij en Ocampos is gehuurd, alhoewel geen hele goedkope huursom. Maar die hoef je dus beide niet over meerdere jaren te schrijven qua aankoop. Dan vind ik Sanchez bijv een slechtere aankoop, ook al was die ook niet heel duur. Begint er bijna op te lijken alsof die enkel en alleen gehaald is om Alvarez tevreden te houden omdat het zijn goede maatje van de Mexicaanse ploeg is. Maar die bakt er vooralsnog niks van.

Voor de rest heb ik deze Rulli te weinig in actie gezien om er een echt oordeel over te vellen. Maar ik kan me niet voorstellen dat hij slechter is dan wat we nu hebben, dus lijkt me dat we er hoe dan ook op vooruit gaan.

4 januari 2023 om 09:23

Als je niet speelt, dan kan je ook niks laten zien. En een paar minuten invallen in een slecht draaiend team, zal je eigen spel ook geen goed doen. Zijn toch 2 jongens die het al wel hebben laten zien.

Wel vraag ik me af hoe goed die Rulli nou daadwerkelijk is? Van de zomer werd de keeper van Benfica nog tegengehouden en nu geven ze een vergelijkbaar bedrag uit voor de 2e keeper van Argentinië die zelfs 2 jaar ouder is! De eerste keeper van Argentinië vind ik al een vrij matige keeper (pingels uitgezonderd).

Het aantrekken van een keeper als prioriteit nummer 1 maakt de uitverkiezing van Pasveer des te bijzonder. Of Van Gaal is niet goed bij zijn hoofd of Ajax verkwanseld heel veel geld?

4 januari 2023 om 09:37

Pasveer heeft tot de zomer heel goed staan keepen en is nu net als andere spelers van ajax uitvorm. Noppert heeft in laatste maanden wel laten zien dat hij in vorm is daarom stond hij onder de lat. Ondanks dat hij niet de kwaliteiten heeft die nodig zouden moeten zijn.

Je moet toch 3 keepers meenemen en ik vind dat die keuze gemaakt is te verdedigen. Ik denk dat Benfica een nieuwe talentvolle keeper op de korrel heeft waardoor ze besloten afscheid te nemen van Ruli

4 januari 2023 om 09:37

Dat je martinez een matige keeper vindt zegt genoeg. Die man houdt zich nu al een paar jaar staande on de premier league

4 januari 2023 om 09:42

Pieterpost eens! Alles wat Overmars heeft opgebouwd is H2 rustig aan het vernietigen

4 januari 2023 om 09:45

13 schoten tegen waar 8 doelpunten uitvielen in Qatar zegt iets

4 januari 2023 om 09:58

Hij is sinds een paar seizoen eerste keeper bij Aston Villa. Voor 20 miljoen pond overgenomen van Arsenal waar hij voornamelijk werd uitgeleend aan Championship ploegen en daar zijn wedstrijdjes meepikte.

Een goede keeper vindt ik keepers die bij uitkomen lang op de benen blijven staan. Die schoten buiten de 16 klemvast hebben en niet wegstompen. Die in de lucht heersen in hun eigen 5 meter gebied. Die rust uitstralen. Niet in paniek raken bij een terugspeelbal.

Een Stekelenburg bijvoorbeeld bezat die facetten en staat geboekt als een goede keeper maar ook niet meer dan dat.

Ieder zijn eigen mening.

4 januari 2023 om 10:30

Je financiële status weggooien voor Klaassen Brobbey en Bergwijn is wel echt boord op schoot scouting. Matige spelers voor zoveel geld

4 januari 2023 om 12:09

Idd SilverFront. Hopen dat we er op vooruit gaan.En het is te hopen dat Schreuder hem op de juiste plek opsteld en niet als rechtsbuiten ofzo hahaha. Hij steld immers constant spelers op de verkeerde plaats in zijn team op.

4 januari 2023 om 14:12

Toen ze Brobbey terug haalde scoorde hij elke 60 mins, is maar wat je matig noemt

4 januari 2023 om 14:25

Brobbey speelde alleen nooit (of zo goed als nooit) 90 minuten. Extrapoleren van delen van wedstrijden levert in de praktijk nooit een daadwerkelijke score op zoals in dit geval. Want dat zou betekenen dat Brobbey als hij 90 minuten speeltijd aan zou kunnen dus 3 goals per 2 wedstrijden zou scoren. Geloof jij dat?? Ik niet.

4 januari 2023 om 17:02

Rulli speelt bij villareal

4 januari 2023 om 18:03

Of beide.

4 januari 2023 om 07:20

Ja echt schandalig. Onder Overmars mochten we jarenlang kijken naar de oerhollandse Onana, hij kwam uit zo'n typisch Hollandse plaatsje ergens in Groningen of zo toch? En nu een of andere buitenlander, bah!

4 januari 2023 om 07:53

Helder licht. Bedoel dat er met Bassey, Conceicao, Grillitsch, Jorge Sanchez, Ocampos, Kaplan, Lucca en nu deze keeper voor een godsvermogen aan tropische verrassingen zijn gehaald die voor het overgrote deel de bank warm houden. Dat er een keeper nodig was kan ik nog bij inkomen, maar ook deze jongen is echt pure opvulling en totaal geen meerwaarde.

4 januari 2023 om 08:12

Welke haalbare Nederlanders zou jij dan willen halen? Of welke jeugdspeler is goed genoeg om Antony te vervangen? Als ik moet kiezen tussen Noppert of Rulli dan zou ik ook gaan voor Rulli

4 januari 2023 om 08:18

Nou helder licht, ik heb altijd geleerd dat als ik iets bedoel ik dat ook zeg. Maar leuk de namen die je noemt, dat gebeurde onder Overmars toch ook man, denk aan Malagan, wober, Kudus. Feitelijk staat er geen Nederlander minder in de basis dan een jaar geleden (alleen Mazraoui, maar speelt natuurlijk ook gewoon voor Marokko).

4 januari 2023 om 08:55

Karbonkeltjes. Helder licht? Hoezo ga je anderen van domheid betichten terwijl je zelf duidelijk op onderbuik gevoel zit te argumenteren. Bekijk eens het percentage Nederlanders dat elke transfers zomer bij de nieuwe spelers van overmars ten opzichte van hoe dat afgelopen zomer is geweest en kom opnieuw tot je conclusie, succes.

4 januari 2023 om 08:57

bakkert het lijkt mij dat je Wober van je lijstje kan halen met zijn transfer naar Engeland . Leeds.

4 januari 2023 om 09:18

Karbonkeltjes heeft wat kronkeltjes. Aankopen als Tagliafico, Onana, Martinez, Alvarez en Neres waren toch ook geen zekerheidjes in het begin. Juist met aankopen als Bergwijn haalde Ajax bekendheid en herkenbaarheid binnen en dat was ook succesvol in het begin. Ik vind dat we H2 juist nog wel wat tijd mogen gunnen. Schreuder daarentegen gun ik de uitgang.

4 januari 2023 om 10:15

Overmars heeft Wober toch naar Ajax gehaald, Voetballer 2.

4 januari 2023 om 14:35

Nico was vanaf het begin een zekerheid. Hij was het gif wat bij ajax miste waardoor Ajax de weg omhoog kon inslaan.

4 januari 2023 om 14:45

Vanaf het begin? Welnee. In het begin zat hij maanden vooral op de bank. Het klopt op zich wel dat hij daarna zijn plek veroverde doordat hij vooral keihard tackelde en nooit beroerd was met zijn ellebogen te zwaaien, maar er werd ook duidelijk dat die hardheid geen weergave was van zijn spel maar een compensatie voor het vaak verkeerd staan en verkeerd lopen op het veld. Wat zich vertaalde in een boel roede kaarten.

Daarnaast heeft hij het laatste seizoen bij Ajax toch gewoon vooral op de bank gezeten? Dat zal niet zijn omdat hij zo'n 'zekerheidje' was als jij stelt. Zekerheidjes zitten niet op de bank.

4 januari 2023 om 15:05

Tagliafico maakte zijn debuut tegen Feyenoord als basisspeler en is er daarna niet meer uit gegaan tot TH vond dat Blind een betere linksback was in het laatste seizoen, daarvoor onbetwist basisspeler

4 januari 2023 om 15:50

Er staan een aantal onjuistheden in jouw reactie Constant Cante. Tagliafico is overgekomen in de winterstop, zoals KokkieAFCA al aangeeft was zijn basisdebuut tegen Feyenoord waarin hij werd verkozen tot MOTM. In dat halve seizoen heeft hij 15 competitie wedstrijden gespeeld met een gem. van 89 min. p/w.

Het aantal rode kaarten dat hij heeft gepakt in dienst van Ajax valt mee. 2x rood en 1 wedstrijd dat hij 2x geel pakt...

4 januari 2023 om 07:23

Welke Nederlandse keeper voldoet dan? Kom niet met Noppert, de enigste Nederlandse keeper die Ajax waardig is is Bijlow maar laat die jongen net onhaalbaar zijn omdat het een echte Feyenoorder is en hij die stap nooit gaat maken. Ik ben gewoon tevreden met deze keeper, heeft een halve finale CL meegemaakt en geen slechte statistieken in La Liga. Als hij niet meer dan 10 miljoen kost is het een goede aankoop.

4 januari 2023 om 08:03

Flekken? Als.die 5M meer kost zou ik liever voor hem gaan als NL keeper tov deze Rulli waar ik ook kwalitatief twijfels bij heb

4 januari 2023 om 09:01

Ik kom wel aan met Noppert. Die heeft net als eerste keeper van het Nederlands Elftal een goed WK gespeeld. Ik hecht meer aan het oordeel van Van Gaal dat van H2 en jou. Tot het WK kende ik Noppert alleen van de Studio Sport samenvattingen en de enkele keer dat ik Heerenveen tegen Ajax, Feyenoord, PSV en AZ zag spelen. Maar ik heb hem nu 5x 90 minuten op het hoogste niveau zien spelen en dat heeft op de penaltyserie na uitstekend gedaan. Als je zo met de druk van het Nederlands Elftal kunt omgaan kun je ook prima als keeper in de eredivise voor Ajax spelen. Ik vind het in elk geval een veel veiligere keuze dan een Argentijnse keeper waar ik niets van weet, die de taal niet spreekt, het land en de club niet kent en het maar de vraag is of hij hier kan aarden. Voor een keeper vind ik de communicatie met de verdediging ook zeer belangrijk. Dat is voor Noppert met Wijndal, Bassey, Timber en Rensch voor zich een stuk makkelijker.

4 januari 2023 om 09:20

Noppert had het beste reddingspercentsge op het WK, maar kom niet met Noppert? Ben benieuwd naar deze keeper hoor maar Noppert had je als supporter beter geweten wat je er aan had gehad.

4 januari 2023 om 09:27

Noppert heeft letterlijk 1 knappe redding gemaakt op het WK. Verder ook weinig fouten, maar uitgeblonken vind ik dus ook een te groot woord. Aan de bal is Noppert ook vrij matig, en met de penalty's tegen Argentinië lag ie niet 1 keer in de goede hoek. Wat dat betreft had zelfs Cillessen het niet slechter gedaan. Ook aan de bal is Noppert geen tovenaar. Van Gaal heeft het risico met hem genomen, maar dat wil niet zeggen dat hij het wiel opnieuw heeft uitgevonden. Want ondanks dit WK kunnen we toch gewoon alsnog toegeven dat Bijlow en ook Flekken betere keepers zijn? Die hebben dat al veel meer bewezen.

4 januari 2023 om 13:09

Maar wie zegt dat Heerenveen voor Nederlandse clubs niet hoger in de boom gaat zitten dan een buitenlandse club? Neem aan dat ze niet de (indirecte) concurrentie sterker willen maken.

4 januari 2023 om 07:24

Ik vind het vooral vreemd dat er in de zomer geen ruimte was om een keeper te halen en dat de RVC zelfs voor de aankoop van die Griek van Benfica ging liggen, om nu bij een mindere optie uit te komen voor een vergelijkbaar bedrag. Zou de RVC hier ook weer voor gaan liggen?

4 januari 2023 om 08:05

Vlachodimos kan niet voetballen. Hele goede keuze om hem te laten lopen. Bij Ajax moet een keeper kunnen voetballen

4 januari 2023 om 08:14

Dat mee voetballen wordt ook erg overschat, ik zie Pasveer ook genoeg ballen verkeerd spelen.. Ik heb liever een keeper die ballen tegenhoudt en de boel goed neer zet dan 1ntje die kan 'voetballen'

4 januari 2023 om 08:19

Daarom moet Pasveer ook vervangen worden. Daarnaast maakt Pasveer ook steeds meer fouten. Het enige probleem met Rulli is dat hij waarschijnlijk nog geen Engels spreekt waardoor communiceren moeilijk zal zijn. Dus ik denk niet dat hij meteen ingebracht kan worden.

4 januari 2023 om 13:12

Pasveer kon zich vorig seizoen toen die in vorm was prima redden aan de bal. Ook had hij een zelerheidje in de vorm van Martinez voor zich die ook Timber beter liet voetballen. Alleen is nu iedereen hopeloos uit vorm en kan hij de ballen nergens fatsoenlijk kwijt.

4 januari 2023 om 07:30

Ook wel een dikke middelvinger naar Gorter zo.
Keep je 1 wedstrijd, best slecht, mag je direct niet meer op komen draven.
Vervolgens ben je 4 maanden later 3e keus.
Had die jongen dan uitgeleend aan het begin van het seizoen.

4 januari 2023 om 07:33

Gorter willen ze verhuren als het goed is, die jongen is nog niet klaar voor Ajax 1, als je Stekelenburg en Pasveer er niet uit kan keepen dan ben je naar mijn idee ook geen wonderdokter

4 januari 2023 om 07:40

Traject Pierie, Scherpen, Schuurs?

4 januari 2023 om 07:42

Schuurs heeft gewoon veel gespeeld, Scherpen met winst door verkocht, Pierie dikke miskoop.. Aan het eind van de streep niks aan de hand

4 januari 2023 om 07:47

@kokkie,
Je kunt hem wel verhuren, maar deze keeper is 30. Die kan nog met gemak 5 jaar mee. Hoe lang moet Gorter wachten op zijn plek ?

4 januari 2023 om 07:51

Laat Gorter eerst maar eens ervaring op doen in de eredivisie, kijken of hij dat niveau aan kan en hoe hij zich verder ontwikkelt, net elke keeper van 21 jaar is gelijk basis waardig voor een topclub.. Wie weet ontwikkelt hij zich als een komeet en keept hij binnen nu en 2 jaar Rulli eruit, misschien ook niet en komt hij bij een Sparta terecht, wie zal het zeggen

4 januari 2023 om 07:53

@Kokkie: financieel hebben de transfers van Schuurs en Scherpen aardig goed uitgepakt, maar het is natuurlijk niet het traject geweest dat Ajax en die spelers hadden uitgestippeld. Schuurs heeft ook niet 'gewoon veel gespeeld', maar kwam uiteindelijk veel te weinig aan de bak en wilde daarom terecht weg. Beide hadden nu toch echt onomstreden basisspeler moeten zijn, dát was de gedachte.

4 januari 2023 om 08:14

@kokkie,
Dat wist je ook toen je hem haalde. Je had hem of een echte kans moeten geven of direct moeten verhuren. Wat er nu gebeurd is eigenlijk een slecht beleid.

4 januari 2023 om 08:15

Tuurlijk is dat de gedachte, maar soms loopt het anders dan gepland.. Jouw club haalt Malen voor 30 miljoen, waarschijnlijk met de bedoeling om hem basis te zetten, loopt ook niet zoals gepland.. Helaas is niet alles wat je van te voren denkt goud waard

4 januari 2023 om 08:18

@Janssen, zoals ik hierboven al aangeef, als je op dit moment niet beter bent dan Pasveer of Stekelenburg ben je niet goed genoeg voor Ajax 1, het is nou niet alsof dat 2 wereldkeepers zijn, achteraf hadden ze Gorter nog een jaar bij de Eagles moeten laten majah achteraf weten we alles wel te vertellen

4 januari 2023 om 09:40

Verschil is dat Schuurs bij Torino wel weer laat zien waarom Ajax hem gehaald heeft. Timber en ligt passen gewoon net iets beter in het team op dat moment.

4 januari 2023 om 09:44

Dat moet je niet zeggen Tuut, dat past niet in hun denkwijze waarom Schuurs gefaald heeft in hun ogen

4 januari 2023 om 12:14

Gorter heeft zeker potentie om 1e keeper van Ajax te worden. Maar zeker eerst verhuren aan een team waar hij meer ervaring op kan doen.
Wel verhuren met garantie op speeltijd anders schiet hij er nog niets mee op.

4 januari 2023 om 13:35

Wat heeft de leeftijd van Rulli ermee te maken? Stel hij keept fantastisch dan kan ik je verzekeren dat Rulli na twee jaar gewoon verkocht wordt voor een leuke prijs. Het is niet zo dat Rulli tot zijn 40e bij Ajax speelt he.

4 januari 2023 om 07:33

Dit is echt zeiken om te zeiken hoor, sorry. Er moest een doelman bij en dat is Rulli geworden, er was ook gepolst bij enkele andere buitenlandse keepers. Normaliter staan er 5 a 6 Nederlandse jongens in je basisopstelling waarvan aanzienlijk deel al heeeel lang in de eigen opleiding heeft gespeeld nota bene. Je kunt vanalles lullen maar dat is geen vreemdelingenlegioen, dat slaat gewoon nergens op.

4 januari 2023 om 07:52

Ik ben het deels met je eens. Buitenkansjes of grote talenten die van toegevoegde waarde zijn, ok. Maar deze jongen is al 30, haal je voor een fors bedrag, restwaarde is dan 0. Ik vrees dat deze mensen er voor gaan zorgen dat het vermogen snel gaat verdampen. Ik ben benieuwd of het een toegevoegde waarde is. Maar met Rikki op doel moeten ze wel Gorter of Setfort gaan klaarstomen voor de toekomst.

4 januari 2023 om 08:18

30 voor een keeper is toch geen probleem. Hij kan nog 5 jaar mee. Als je door hem wel of geen CL haalt, of in de CL extra punten pakt, dan verdient hij zich zelf bijzonder snel weer terug. Ook op een Tadic en Blind zal Ajax niets verdienen op transfer gebied, maar beide hebben Ajax wel verder geholpen waardoor er in de CL veel geld opgehaald is.
Nu heb je geen garantie dat dat met deze keeper gebeurd, maar je mag te aannemen dat hij beter is dan de keepers die er nu zijn. Dat houdt allemaal niet echt over.

4 januari 2023 om 09:44

Volgensmij kwam pasveer ook boven 30 naar ajax als keeper?

4 januari 2023 om 07:53

Wat er gebeurd is? een eredivisie ploeg kan onmogelijk jarenlang topspelers regelen en topprestaties leveren. Daar komt altijd een beetje geluk bij kijken zoals toendertijd met een djong, de ligt en ziyech wat gewoon goud was en waar het hele team zich aan kon optrekken. Nu zijn ze weer een beetje teruggevallen en hoor ik ajax fans constant praten als het het einde van ajax is. Dus wat er denk ik gebeurd is dat heel veel ajax supporters een beetje te verwend zijn geworden door de goede jaren en nu niet kunnen accepteren dat je ook wel is een mindere periode kan hebben als de TD, Trainer een een hoop spelers vetrokken zijn. Kijk naar mijn club ADO dat is onherkenbaar en onherstelbaar wij staan 17e in de KKD. Jullie staan 2e met nog alle kans om kampioen te worden en spelen gewoon nog EL. Dus het valt wel mee allemaal.

4 januari 2023 om 08:00

Want overmars haalde geen Brazilianen en Argentijnen? Whahaha

4 januari 2023 om 08:06

Whahaha, wie geen verschil ziet tussen het beleid van Overmars en H2 is echt delusional.

4 januari 2023 om 08:34

Hij stelt toch niet dat er helemaal geen verschillen zijn tussen H2 en Overmars, hij stelt alleen terecht dat Overmars evengoed veel buitenlanders aantrok. Jij beweert in je eerste bericht dat H2 er een vreemdelingenlegioen van maakt terwijl zij in de zomer 3 Nederlanders en 4 buitenlanders hebben gekocht (en nu dus een Argentijnse doelman). Onder Overmars kwamen er ook genoeg bekende en vrij onbekende buitenlanders (denk aan Nico, Licha, Magallan, Neres, Wober, Orejuela, Dolberg, Sanogo, Milik, Sanchez, Marin, Tadic, Alvarez, Kristensen, Kudus, etc.) uit allerlei competities richting Amsterdam. Sommigen daarvan waren zeer succesvol, sommigen waren oke, en enkelen zijn ook totaal geflopt. Maar ik snap alleen niet waarom het bij H2 "het creeren van een vreemdelingenlegioen" wordt genoemd en bij Overmars niet. Je doelt dan specifiek op de (niet-Nederlandse) nationaliteit, dat zou geenszins uit moeten maken. De kwaliteit is wat er toe doet, niet het paspoort. En natuurlijk is het leuk als er ook nog wat Nederlandse gasten in staan, bij voorkeur enkele jongens uit de eigen opleiding. Maar dat is ook gewoon het geval gezien Ajax vrijwel wekelijks met 5 of 6 Nederlanders in de basis speelt waarvan minstens 4 uit de eigen opleiding. Dat kun je heel hard roepen dat dat een vreemdelingenlegioen is maar ik denk dat er maar weinig topploegen in welke competitie dan ook tot vergelijkbare cijfers komen eerlijk gezegd... Edit: typo.

4 januari 2023 om 09:42

Shakhtar, Sporting Portugal, Dinamo Zagreb, Dinamo Kiev, FK, Partizan en uit Scandinavië wellicht? Benfica en Barca hebben toch ook vaak jeugdspelers in de basis staan. Of ze allemaal exact dezelfde cijfers hebben durf ik niet te zeggen haha, maar met regelmaat toch veel jeugd in de basis.

Verder helemaal eens. Snap de keuze Rulli ook boven Noppert. Ervaring in de CL en La Liga bijvoorbeeld en werkt al langer op dat hoge niveau. Snap de negavititeit hieromtrent niet zo eigenlijk van andere supporters.

4 januari 2023 om 10:45

Ja, klopt inderdaad die teams die je noemt Gluubster, nou precies allemaal teams die in Europa bekend staan als goede opleidingsploegen die (buiten Barca en Portugese clubs) in nog aanzienlijk kleinere competities dan de Eredivisie actief zijn. Kijk je naar top-10 competities denk ik dat je uberhaupt niet veel verder zult komen dan een handjevol clubs eerlijk gezegd. En dat is dus precies mijn punt: het is volstrekt idioot om te stellen dat Ajax een of ander vreemdelingenlegioen is waar niet of nauwelijks Nederlanders of spelers uit de eigen jeugdopleiding spelen - want feitelijk is zo ongeveer het omgekeerde juist waar haha. De meerderheid van de selectie (14 spelers) heeft een Nederlands paspoort, evenals vrijwel alle jongens van Jong die weleens minuten maken bij het eerste.

4 januari 2023 om 11:17

Zit misschien ook wel een beetje frustratie bij Gluubster. Mensen hopen dat Ajax helemaal instort ofzo zodat ze zelf meer kans hebben oo het kampioensschap. Mensen zien liever niet dat Ajax zich versterkt en beter wordt. Al is dat laatste nog maar de vraag.

4 januari 2023 om 11:46

Knap dat jij dat opmaakt uit de reactie van Gluubster, dat idee heb ik namelijk totaal niet. Hij reageert gewoon inhoudelijk op mijn eerste reactie en bevestigt het punt dat er maar weinig clubs in Europa zijn die standaard met hun halve basis aan spelers uit eigen land (en meerdere uit eigen opleiding) spelen, dat is namelijk ook helemaal niet zo gebruikelijk. Verder geeft hij aan dat hij het eens is met de rest van de post en dat hij de keuze voor Rulli -boven bijvoorbeeld Noppert- begrijpt. Ik zie niet in welk deel van zijn post gefrustreerd is, dat idee heb ik meer een beetje bij OP Karbonkeltjes, maar wellicht ligt dat aan mij

4 januari 2023 om 12:02

Volgens mij reageerde ik ook op een andere reactie van Gluubster maar die is verdwenen. Er zitten veel mensen bij die niks met Ajax hebben en het over een vreemdelingenlegioen hebben. Dat vond Gluubster ook onzin en daar reageerde ik op. Was dus zeker geen sneer aan hem gericht

4 januari 2023 om 12:33

Ah zo, snap nu hoe je het bedoelde inderdaad. My bad!

4 januari 2023 om 08:11

Juist dan werkt de scouting toch goed? Ik vind het niet zo gek wat Ajax doet en denk dat ze hier een prima slag slaan.

4 januari 2023 om 08:22

Dat is toch niet zo raar. Alle oud-ajax spelers die redelijk succesvol waren maar gefaald hebben in het buitenland zijn op. Verder zijn de haalbare Nederlandse internationals ook op, op Noppert na. Verder ivm de financiële mogelijkheden hopen ze spelers te halen die in ieder geval goed genoeg zijn om Ajax minimaal kampioenswaardig te maken. Zo'n rulli is daar een perfect voorbeeld van. Daar is geen scout voor nodig.
Als Ajax geen kampioen wordt krijgen ze echt een groot probleem. (History repeats)

4 januari 2023 om 09:35

Als Ajax 2e wordt is er echt niet zo'n groot probleem als iedereen denkt. En al helemaal niet natuurlijk als Ajax dan alsnog doorstoot in de CL. De voorrondes worden voor Ajax dan normaal gesproken ook wat makkelijker dan voor PSV, gezien Ajax een geplaatste status zal hebben. Maar veel meer dan 1 a 2 jaar kan Ajax de CL niet missen nee.

4 januari 2023 om 14:08

Misschien wel beter juist Silverfront. Dan hoeft Ajax namelijk geen kampioenspremies af te staan. Moeten ze idd wel naar de cl via een voorronde. Kon uiteindelijk wel is financieel gunstiger zijn om 2e te worden

4 januari 2023 om 09:04

Ik word als fan met ieder bericht over Ajax intens treuriger. Van randje Europese top en echt heel erg knap voetbal 2,5 jaar lang naar dit stuurloze schip met vreemdelingenlegioen als bemanning en weer als vanouds de geldwolven in het pluche die geen enkel verstand van of liefde voor de voetbalclub hebben. Mooie dagen als je voor PSV of Feyenoord bent

4 januari 2023 om 09:49

Inderdaad. Spelers halen van 30 jaar zijn geen Ajax aankopen.

4 januari 2023 om 10:32

Wat Bazel je nou? Spelers van Jong Ajax zijn blijkbaar (nog) niet goed genoeg, dus moet je verder kijken dan je neus lang is. En als in de Eredivisie ook niet direct de toppers in spe rondlopen, moet je wel over de grens kijken. Met Onana, Mazraoui, Martinez en Tagliafico stonden er toch ook 4 “buitenlanders” in de defensie? Hadden we de achterste lijn nog maar. Aangevuld met Timber. Maar jij opteert liever voor de tegenvallende Rensch en Wijndal, begrijp ik. Los van de huidige situatie bij Ajax - rampzalig - heeft Ajax altijd spelers uit het buitenland gehaald. Bij toevoeging zeg ik: komt U maar, heren!

4 januari 2023 om 10:37

Wat weer een matig kletsverhaal dit zeg, typisch onderbuikgelul om gewoon tegen Ajax aan te willen schoppen nu het kaartenhuis begint te schudden. Rulli zou de twaalfde buitenlander zijn. Wanneer je naar de selectie van vorig jaar kijkt - lees: spelers die stelselmatig deel uitmaken van Ajax 1 - kun je gewoon zien dat Ten Hag ook 12 buitenlanders in zijn selectie had. Na in de jaren ervoor respectievelijk met 10, 14 en 16 spelers van volledige buitenlandse komaf te hebben moeten werken.

Los van dat het 'vreemdelingenlegioen'-argument dus aantoonbaar dom gezwets is, is het ook doodvermoeiend dat dit ineens de kritiek is zodra het even tegen zit. Sowieso kun je je afvragen bij welke club elke (buitenlandse) aankoop een succes is; bij Ajax in ieder geval niet en ook onder Overmars werden met Magallán, Kristensen, Marin, Bandé, Daramy, Orejuela en Cassierra werden vreemdelingen van twijfelachtig allooi aangetrokken. Maar vooral merkwaardig: Ajax is heel bewust van het beleid afgestapt om vooral en het liefst alleen met jeugdspelers voor de prijzen te willen strijden, de lat moest omhoog en het kapitaal moest op het veld staan. Juist Overmars ging de markt op en met Veldmate aan zijn zijde trok hij een netwerk op in Latijns-Amerika waar Ajax financieel en sportief enorm de vruchten van plukte. Vanwege dat laatste hoorde je daar niemand over en werd eveneens geaccepteerd dat voor de doorstroom naar het eerste de lat nu hoger kwam te liggen.

En nu zit het tegen en zit het tegen is de sportieve jas die Ajax lijkt uit te doen ineens te danken aan de hoeveelheid buitenlandse spelers? Laat me niet lachen zeg. Het gaat slecht genoeg met Ajax om te kunnen klagen met goede argumenten, dus waarom je met dit aankomt. En dan ook nog 'onherstelbaar' eraan toevoegen...

4 januari 2023 om 11:23

Veel woorden had je nodig voor deze flauwekul. Met Bassey, Conceicao, Grillitsch, Jorge Sanchez, Ocampos, Kaplan, Lucca en Rulli haal je in 6 maanden tijd voor een godsvermogen aan buitenlanders, waarvan je op voorhand al kon/kan zeggen dat ze geen (directe) toegevoegde waarde hebben. Van Sanchez, Lucca, Ocampos, Rulli, Grillitsch en Bassey valt amper een youtube-compilatie van te maken. Hoe zijn dat ooit versterkingen voor Ajax of beter dan wat ze in eigen jeugd hebben rondlopen? Je weet wel, Ajax-DNA.

Overmars had ook genoeg misperen, maar daar was overduidelijk het fundament om het met eigen jeugd te doen of (getracht) met daadwerkelijke versterkingen. Als de huidige ingeslagen weg de Ajacieden niet tot zorgen baart is iedere discussie hierover echt zinloos.

4 januari 2023 om 11:35

Ik vind dat hij het goed onderbouwt en netjes verwoordt. Het feit dat er buitenlanders spelen is geen issue. Een incapabele trainer, een organisatie die alles via de media speelt, en RvC die geen zier om de voetbalclub geven, een totaal ongeschikt technisch hart, en een directie die totaal geen moeilijke keuzes durft te maken, dat zijn denk ik eerder de oorzaken van het verval van Chelsea, Benfica of PSV wegspelen tot aan iedere tegenstander in het linkerrijtje die ze klop geeft

4 januari 2023 om 16:21

Als het criteria voor een speler een Youtube compilatie is zou Bruma de GOAT zijn. Wat een onzin zeg. Ajax moet serieus kritisch kijken naar het aankoopbeleid en ik vind het persoonlijk ook echt matig. Maar je kan niet structureel jeugd hebben die goed genoeg is voor het eerste. Dat lukt clubs als Barcelona, Juve, Real, PSG, Liverpool namelijk ook bij lange na niet.

4 januari 2023 om 14:26

Heel simpel, ze vissen nu uit een vreemd vijvertje van agents en hun netwerk. Lachwekkend want ook dit wordt niks. Rulli is een grabbelaar!

4 januari 2023 om 15:46

Hij heeft anders aardige statistieken voor een grabbelaar in een zwaardere competitie. Die 3 keer per wedstrijd dat hij in actie moet komen zal wel goed komen in Nederland.

4 januari 2023 om 14:53

@karbonkeltjes

Sinds vertrek Overmars???

Overmars heeft dit beleid neergezet. Dit is een gevolg van zijn aanpak en beleid, wordt gewoon doorgetrokken. Overmars heeft van Ajax al jaren terug een koopclub gemaakt.
En had net als Hamstra qua aankopen een succesrate van ongeveer 50%, met ook veel overbodige spelers waar je betere talenten voor hebt lopen.

Het verschil is dat er nu in één keer heel veel aankopen gedaan zijn, en dan vallen al die miskopen op. Plus Schreuder die het felst drukzettende Liverpool ooit en een zeer in vorm zijnde Napoli dat ook fel en hoog drukzette treft, waar Ten Hag vorig seizoen een totaal uitgeblust Dortmund trof, en twee veredelde EL ploegen, waar ook nog eens onrust heerste, en alledrie de clubs die geen druk zetten, relatief veel ruimte weggaven.

Plus daarbij vertrek van Mazraoui, Martinez, Antony.

Het probleem is inderdaad dat die niet goed zijn opgevangen, maar nogmaals, onder Overmars ook net zoveel miskopen. Schreuder net zo erg als Ten Hag als trainer, alleen minder materiaal en betere tegenstand.

Onder Ten Hag was het met name vorig seizoen net zo kansloos in de eredivisie, nadat Go Ahead zich besloot aan te passen, compact ging spelen, en de rest volgde.

Taylor, een talent die een jaar lang mocht banken maar er begin van het seizoen al klaar voor was, komt er weer puur uit nood in, en speelt Ajax naar het kampioenschap. En Ten Hag interessant doen met zijn schakelen naar 4-4-2, maar dat speelde helemaal geen rol.

Schreuder is niks inderdaad, Hamstra en co. ook niet, de hele leiding en bestuur niet, maar doe niet alsof het anders is dan afgelopen jaren, waarin dat beleid ook is ingezet.

Oh nee, is dit niet die clown die elke wedstrijd wel 2/3 keer de tegenstander randje 16 in de voeten speelt?

4 januari 2023 om 07:21

Die clowns zijn doorgaans de keepers die voor ajax punten pakken. Onana had dit, vermeer ook. En ook pasveer heeft hier een handje van.

4 januari 2023 om 10:28

Voetballend inderdaad niet goed. Verder wel prima keeper die strafschoppen kan pakken (en scoren 😅). Snap eerlijk gezegd deze stap niet. Kan toch wel hoger dan naar Ajax en de Eredivisie?

4 januari 2023 om 10:34

Misschien ook nog even een Argentijnse centrale verdediger erbij halen. Een die kan koppen SVP

4 januari 2023 om 11:56



@heide040
strafschoppen zijn onbelangrijk.
In de competitie zijn geen series. In het internationale voetbal (uefa) zelden. Alhoewel dat wel meer gaat worden.
Als aanvallend ingestelde ploeg krijg je in de competitie weinig penalties tegen.
Een keeper voor penalties is leuk in de knock out fase van een landentournooi.
Rulli wil volgens de berichten zelf graag, dus blijkbaar vindt hij het niveau competitie/ajax afdoende.



4 januari 2023 om 13:46

Strafschoppen kan pakken omdat hij de elfde (!) penalty van nota bene de keeper pakte in de Europa League-finale?

Dat is gewoon omdat het echt wel een keer moest misgaan, niet omdat hij zo'n penaltykiller is. Daarnaast is het echt wel een beetje een grabbelaar hoor. Soms heel goed, maar ook soms opzichtige fouten. Nu had Onana dat aan het begin ook, maar die was net twintig toen hij onder de lat kwam te staan, Rulli is al 30.

4 januari 2023 om 14:06

Had er bij moeten zeggen dat het niet op die penaltyserie gebaseerd is .

4 januari 2023 om 16:51

Ik denk dat heide040 doelt op zijn algemene penalty stats. Rulli pakte in zijn carriere 15 van de 49 penalties die hij voor club en land tegen kreeg (30.6 procent) - dat is een zeer prima ratio (gemiddelde van gestopte penalties ligt zo rond de 18 procent immers). Moet wel bij gezegd worden dat dat met name komt door de periode 2015-2017 toen hij als doelman van Sociedad veel penalties stopte in La Liga, laatste jaren is het wel wat minder indrukwekkend. Enfin, dat vind ik ook zeker niet de belangrijkste graadmeter voor een keeper maar het is mooi meegenomen!

Nou, Ajax heeft altijd een hoog percentage buitenlanders in de selectie. Noem ze maar op, van de afgelopen 25 jaar. Niks mis mee als ze maar goed presteren.

Ik neem aan dat er nog een vervanger komt voor Blind. En Antony.

4 januari 2023 om 07:41

Als Schreuder Conseicao wat meer kansen geeft, dan heb je de vervanger van Anthony al binnen. Wijndal is als vervanger van Blind gehaald. Ik ben het er mee eens dat het niveau omhoog over de hele linie, maar liever een rb dan de posities die jij noemt.

4 januari 2023 om 07:48

Mee eens dat Conceicao wat vaker mag spelen maar hij is fysiek nog niet goed genoeg om 2 tot 3x in de week er te staan, en aangezien Kwalfred niet durft te kiezen tussen Bergwijn en Tadic zal het na de winter toch weer Tadic, Brobbey, Bergwijn gaan worden

4 januari 2023 om 07:49

Probleem is dat Schreuder altijd de mensen op de verkeerde plek zet. Wordt tijd dat hijzelf op een andere plek terecht komt.

4 januari 2023 om 08:02

Hoeft ook niet 2 of 3 keer in de week. Maar iets meer dan 10 minuten in 3 weken mag conceicao toch wel eens krijgen?

4 januari 2023 om 08:19

Maar als je geen rechtsbuiten hebt zul je op deze positie altijd een speler zien die daar liever niet speelt.

4 januari 2023 om 08:19

Ik zou Conceicao in de 'makkelijke' potjes gewoon wat vaker basis willen zien, alleen na een paar maanden Schreudertje weet ik dat het toch niet gaat gebeuren

Goede keeper. Volg la Liga op de voet. Was vooral bij sociedad en hele goede keeper die moeilijk te passeren was.

Eigen jeugdopleiding gaat langzamerhand ten gronde. Deze keeper is van middelmaat. Waarom Gorter geen kans geven?

4 januari 2023 om 07:30

Gorter komt niet uit de eigen jeugd. Daarnaast komt hij tekort en kan hij niet goed met tegenslagen omgaan

4 januari 2023 om 07:34

Onzin. Feyenoord heeft amper tot geen financiële middelen en moet je eens kijken wat zij afgelopen zomer aan een karrenvracht buitenlandse spelers hebben binnen gesleept, zo ook Psv. Het gebeurd overal.

4 januari 2023 om 07:37

Feyenoord heeft met Bijlow, Geertruida, Hartman en Kokcu toch wel een aardig gedeelte gevuld met eigen jeugd.

4 januari 2023 om 07:43

Ajax heeft met Rensch, Timber, Taylor, Klaassen, Brobbey toch precies hetzelfde? Ook Gorter en Bergwijn speelden nog jaren in de opleiding. En als je zelfs een Hartman (die echt vrijwel nooit minuten maakt) opnoemt kun je ook nog Baas, Regeer, Fitz-Jim, etc. aan het rijtje toevoegen.

4 januari 2023 om 07:44

@Grasveld7, Feyenoord heeft afgelopen zomer anders wel 38 miljoen euro aan deze 'karrenvracht buitenlandse spelers' uitgegeven. Het is maar wat je 'geen financiele middelen' noemt. Hiernaast staan er nog altijd 4/5 spelers uit eigen opleiding in de basis bij die ploeg.

4 januari 2023 om 08:03

Ajax niet dan? Brobbey, Timber, Rensch, Taylor, Klaassen, en ja ook bergwijn komt uit de eigen opleiding.

4 januari 2023 om 08:35

Timber komt uit de Feyenoord jeugd😉

4 januari 2023 om 09:37

Timber speelt sinds zijn 13e voor Ajax, daarvoor inderdaad bij Feyenoord. Maar als dat al niet meer telt als eigen jeugd dan weet ik het ook niet meer.

4 januari 2023 om 09:49

@SanderK: Hartman maakt wel degelijk minuten. Is zelfs richting winterstop de 1e keus geworden. Vandaar ineens 5 potjes in de eredivisie en 3 in Europa. Lopez begon als eerste keus op links, maar dit lijkt Hartman gewonnen te hebben. Denk dat dit de volgende jeugdspeler is die z'n basisplekje behoudt.

4 januari 2023 om 10:02

Ik zou Hartman sowieso verkiezen boven Lopez, het verschil tussen beide is niet groot en dan zou mijn voorkeur altijd uitgaan naar een eigen jeugd speler

4 januari 2023 om 10:55

Excuus, Hartman heeft inmiddels bijna 500 minuten in Feyenoord 1 gespeeld, dat is meer dan ik zonder het op te zoeken gedacht had inderdaad! Had helemaal niet door dat die jongen de laatste drie potten voor de winterstop in de basis stond bij Feyenoord joh, heb die wedstrijden geen van allen live gezien volgens mij (of ik ben het alweer vergeten )

4 januari 2023 om 16:28

Klaassen en Brobbey zijn voor een vermogen teruggekocht, die reken ik persoonlijk ook gewoon als aankopen (al is de transferbalans in het geval van Klaassen geloof ik alsnog 6 miljoen positief). Bergwijn eigen jeugd noemen is nogal ver gezocht wat mij betreft, maar okay.

Ajax heeft wat mij betreft echt geen probleem wat betreft het inpassen van jeugd. Je hebt alleen niet altijd een even goede oogst. Men doet nu net alsof de jaren van de Ligt/ Frenkie de norm zijn...

4 januari 2023 om 17:03

Ik noem Bergwijn bewust in een aparte bijzin omdat hij -ondanks dat hij 6 jaar in de jeugdopleiding heeft gespeeld- lang weg is geweest en niet direct is doorgebroken bij Ajax. Die tel ik dus ook niet mee met de 4 a 5 basisspelers die normaliter spelen.

Wel vreemd dat je het vergezocht vind om te benoemen dat Bergwijn ook nog jaren in de opleiding heeft gespeeld, maar zelf stelt: "dus Klaassen en Brobbey reken ik persoonlijk gewoon als aankopen." Die heren speelden respectievelijk vanaf hun 10e en 8e in de jeugdopleiding en zijn allebei helemaal door gestroomd tot aan het eerste elftal. Dat slaat natuurlijk nergens op, zowel Klaassen (waar overigens ruim 15 miljoen tussen het verkoop- en terugkoopbedrag zat) als Brobbey (waar ze dan weer dik 15 miljoen voor moesten bijlappen) zijn ontegenzeggelijk spelers uit de jeugdopleiding van Ajax.

Met je laatste alinea ben ik het wel eens, het kan niet altijd feest zijn met inpassen van de jeugd. Maar de laatste jaren stromen er gemiddeld zo'n 2 jongens per jaar definitief door naar het eerste elftal, dat lijkt me een vrij gezond moyenne.

4 januari 2023 om 07:37

In de huidige beoogde basisopstelling staan gewoon standaard 4 (of zelfs 5) jongens uit de eigen opleiding in de basis. Je kunt ook overdrijven hoor..

4 januari 2023 om 07:42

Gorter heeft niet veel meer gepresteerd dan een goed jaar in de KKD. Hij moet gewoon ergens anders minuten maken en laten zien dat hij er klaar voor is. Snap best dat ajax in een jaar dat al vrij moeizaam is niet het enorme risico neemt om te vertrouwen op een keeper met het CV van Gorter. Ajax gaat Alvarez waarschijnlijk ook niet vervangen voor een KKD talent, PSV vervangt Gakpo ook niet met alleen maar Bakayoko en feyenoord schuift niet zomaar een jeugdspeler door om Timber en Trauner te vervangen. Topclubs moeten presteren en daar moet je soms een aankoop voor doen. Ajax heeft nu geen eerste keeper van topniveau dus lijkt het me handig om er 1 te halen.

4 januari 2023 om 08:35

Omdat je dan net zo goed de CL-tickets kunt weggeven. Je kunt nou eenmaal niet alles compenseren met jeugd. Vergeleken met sommige landen doet de Nederlandse top het prima betreft doorstroming.

4 januari 2023 om 09:05

Echt hè… nu weer mekkeren over eigen jeugd en als er dan noodgedwongen allemaal eigen jeugd in moet dan is het weer mekkeren dat we Europees weer een flater slaan. Mensen denken echt dat er tig spelers van het niveau de ligt, Bijlow, malacia Frenkie enz… in de jeugd rondloopt. Het merendeel is niveau ebecilio of de Sa maar blijkbaar moet dat er dan in gegooid worden om mensen tevreden te houden. 4 a 5 spelers die uit de jeugd komen is meer dan genoeg voor een elftal.

4 januari 2023 om 13:48

Klopt. Het is allang goed dat we tegenwoordig iets voorzichtiger zijn voordat we jongens als Riedewald, Ekkelenkamp, Til, Obispo of Basacikoglu lopen op te hypen.

Als Ajax bijvoorbeeld besluit een Hansen in de basis te posteren, kost dat je makkelijk zo'n 15 doelpunten per seizoen. Dat op slechts 1 positie. Zoiets kost je punten. Met Timber, Brobbey, Taylor, Rensch, Klaassen, Stekelenburg en eigenlijk ook Bergwijn en tot voor kort Blind heb je het over 8 spelers waarvan het merendeel regelmatig speelt. Dat is een prima moyenne.

4 januari 2023 om 09:03

Gorter heeft zich niet bewezen de tijd dat hij bij Ajax zit, gewoon niet goed genoeg nu .

4 januari 2023 om 13:42

Gorter kan je best de kans geven, maar ik snap ook dat je een extra minder oude speler erbij wil hebben die misschien nog lang mee kan gaan naast de steeds ouder wordende andere twee doelmannen. En vanuit de jeugd komt er ook niks bij naar wat ik begrepen heb.

Achja, als je het vergelijkt zijn er geen Eredivisieclubs die meer jeugdspelers hebben die in aanmerking komen voor een basisplaats bij hun team dan bij Ajax (verbeter me waar nodig):

Ajax: Rensch, Taylor, Klaassen, Timber, Brobbey, (bergwijn)
AZ: Verhulst, Dekker, van Brederode, Hatzidiakos
Fc Emmen: geen
Fc Groningen: Suslov, Valente
Fc Twente: (zerrouki), Hilgers, Rots, Brama
Fc Utrecht: Klaiber, van der Kust, van der Hoorn
Fc Volendam: Plat, Mühren, Veerman, Murkin
Feyenoord: Bijlow, Geertruida, Hartman, Kokcu, Idrissi
Fortuna Sittard: geen
Go Ahead Eagles: geen
NEC: el Karouani, van Rooij, Cillessen, Proper, Cissoko
PSV: (tot de winter Gakpo), Obispo, Teze, Vertessen, (madueke)
RKC: Vaessen
SBV Excelsior: Baas, Tjoe-a-on, Eijgenraam, Seymor
Sc Cambuur: (smit), Smand
Sc Heerenveen: Noppert, Van Aken, Al Haij
Sparta: Mijnans
Vitesse: Cornelisse, Manhoef, van Duivenboden

Als je er zo naar kijkt en Berwijn niet mee zou rekenen, zie ik alleen Feyenoord, NEC en PSV met evenveel jeugdspelers spelen als Ajax, geen enkel Eredivisieteam heeft meer jeugdspelers die in aanmerking komen voor een basisplaats.

4 januari 2023 om 13:52

Ajax doet er sowieso goed aan om Gorter eerst te stallen bij een relevante Eredivisie-ploeg. Bij Ajax gaat hij zich niet zomaar onderscheiden in de huidige situatie.

4 januari 2023 om 16:36

Ik kan er met mijn hoofd moeilijk bij waarom je Bergwijn als eigen jeugd zou bestempelen, maar goed. Vertessen bij PSV is overduidelijk ook geen basismateriaal. Ledezma zou nog wel eens kunnen verrassen en ik vind persoonlijk Saibari ook de juiste signalen afgeven. Vertessen komt toevallig nog wel eens in de juiste positie waar Saibari dat zelf creëert.

Ik sluit me overigens volledig aan bij je hoor. Het is geen liefdadigheidsinstelling waar jeugd boven alles moet staan. Kwaliteit is leidend en je kan gewoon niet elk jaar een gouden lichting hebben.

4 januari 2023 om 17:50

Bergwijn heeft 7 jaar in de jeugd van Ajax gespeeld en daarna 4 jaar bij PSV in de jeugd alvorens daar te debuteren. Het is een twijfelgeval wat dat betreft. Daarom staan mensen als Madueke (vanaf B-junioren bij PSV, daarvoor bij Spurs), Zerrouki (vanaf B-junioren bij Fc Twente, daarvoor bij Ajax), Smit (vanaf B-junioren Sc Cambuur, daarvoor bij Fc Twente) ook tussen haakjes. Daar valt over te twisten, omdat ze ook door een andere topclub zijn opgeleid en niet direct van een amateurteam zijn gekomen.

Alhoewel je dit natuurlijk dan ook zou kunnen zeggen over Suslov bv, maar dat terzijde.

Ik heb gekeken naar prestaties en naar minuten en op basis daarvan deze lijst gemaakt.

Ok. Beter. Niet dat ik hem ken maar in een Nederlandse doelman had ik sowieso geen vertrouwen. Grinta in het goal voor zo ver dat kan. Maar misschien moet hij eerst nog een jaartje wennen van Alfredo Schreuder

En dus zijn alle 3 de top clubs in Nederland inmiddels een koop club geworden waar de eigen jeugd minder kans krijgt dan bij de lagere teams. Dit zal ook mede komen door financiële middelen, maar waar met name Ajax altijd gepretendeerd heeft om de eigen jeugd een kans te geven, vervallen ook zij (naast PSV en Feyenoord) naar het kopen van kwaliteit ipv het zelf (beter) op te leiden.

4 januari 2023 om 08:26

Hoi daar nou toch eens mee op zeg. Kijk naar wat er aan eigen jeugd in de basis staat bij die clubs. Dat is genoeg. Dit is gewoon puur roepen om maar wat te riepen zonder te kijken hoe het echt zit. Brobbey, Taylor, Klaassen, Timber, rensch, en schreuder zet zelfs op de back eigen jeugd neer als dat moet. Je zit gewoon onzin te praten. Ook Feyenoord heeft zat eigen jeugd in het elftal. En als het elftal nog meer eigen jeugd heeft dan zitten we straks weer te mekkeren dat het niveau Europees zo laag is en we nooit meer iets bereiken. Je hebt nu eenmaal niet elk jaar de vd beekjes en de de ligtjes en de bijlowtjes die voor het oprapen liggen.

4 januari 2023 om 09:23

Als je wil groeien als club, kan je nooit alleen afgaan op eigen jeugd. Een paar jaar geleden werkte dat misschien leuk, maar dat was vooral omdat het algehele niveau van PSV, Ajax en Feyenoord erg mager was. Tegenwoordig zijn al die clubs beter geworden en om met je concurrenten mee te gaan en kans te blijven houden, zal je op enkele posities toch moeten versterken. De jeugd kan niet alles opvangen. Er zijn geen goede keepers in de Nederlandse jeugd dus logisch dat Ajax en PSV uit de buitenlandse vijver een keeper halen. Verder vind ik dat er bij PSV, Ajax en Feyenoord echt wel veel eigen jeugdspelers veel speelminuten maken. Bij Ajax o.a. Timber, Rensch, Brobbey, Taylor, bij PSV Mauro, Obispo, Teze, Madueke en voorheen Gakpo, bij Feyenoord Geertruida, Bijlow, Kokcu.. Eigenlijk ook bijna allemaal belangrijke spelers.

Het predicaat 'koopclub' vind ik overigens ook niet helemaal een slecht predicaat. Uiteindelijk gaat het erom of je logische aankopen doet, en niet "kopen om het kopen".

4 januari 2023 om 14:23

Rubentje13

"het predicaat 'koopclub' vind ik overigens ook niet helemaal een slecht predicaat. Uiteindelijk gaat het erom of je logische aankopen doet, en niet "kopen om het kopen"."

Haha, mooie opmerking wel. En precies waar het hier over gaat trouwens.
Eind jaren '80 en rond de eeuwwisseling was PSV het 'bayern van de Lage Landen'. PSV kreeg ruime en dikke transfersommen voor haar spelers, meeste spelers wlden naar PSV, ze betaalden het meeste salaris, wonnen Europa Cup en speelden halve finale CL, etc.
Alleen was de term 'koopclub' toen nog een scheldwoord. Want toen was kopen nog iets smerigs, iets dat alleen boeren met poen deden. 'ja zo kunnen wij dat ook', zeiden ajax supporters altijd. 'doe dan!' was mijn reactie dan. En uiteindelijk is Ajax dat dan ook maar gaan doen.

Want sinds 2018 heeft Ajax onder leiding van Sar de geldkraan gevonden. Met het advies van Cruijff en zijn fluwelen revolutie (de jeugd MOET centraal staan, je koopt pas als je géén jeugdspeler hebt voor die plek én de gehaalde speler moet er direct kunnen staan, want anders kan je net zo goed de kansen aan die jeugdspeler geven) kwam Ajax immers sportief niet verder. En dus pakte Sar zijn portemonnee en begon hij geld te strooien. Heel veel geld trouwens. Zoveel geld dat Ajax inmiddels de 100 miljoen aan vaste kosten per seizoen heeft aangetikt. Geen probleem, zolang Ajax de CL groepsfase blijft spelen en elk seizoen 50 miljoen aan spelers verkoopt. Maar een loden last zodra je die twee inkomstenbronnen niet realiseert. Want de kosten blijven. En opeens is Ajax nu dus de koopclub van Nederland geworden. En wat nog belangrijker is, opeens was het ook geen scheldwoord meer. Ineens was het niet meer negatief om gewoon heel erg veel geld uit te geven.

En ik weet het wel, je mag dit niet zeggen van sommige Ajaxfans. Die steken liever hun kop in het zand en houden zichzelf graag voor het lapje met dooddoeners als 'ach er spelen nog steeds 5 jeugdspelers in de basis, dus allemaal onzin we zijn nog steeds een opleidingsclub'. En dan noemen ze een reeks namen. Waarbij dan opvalt dat Blind, Klaassen en Brobbey ook worden genoemd, terwijl die Ajaxfans die dit zeggen volgens mij
konden weten dat die spelers bij elkaar voor ruim 65 miljoen euro (65!!!) gekocht zijn. Okay, ooit opgeleid, maar gewoon terug gekocht. En doordat die spelers terug gekocht zijn, is daarmee weer een plek van een nieuwe speler uit de jeugd ingenomen. Spelers die vervolgns teleurgesteld ajax hebben verlaten. Dus als je bv Ajax - PSV neemt in de competitie, daar stonden exact twee jeugdspelers van Ajax in de basis. Rensch en Timber. De rest is gekocht.

Dan wordt daar nog aan toegevoegd dat die spelers die terug gehaald zijn zoals Blind en Klaassen zo'n enorme waarde hebben gehad en dat die hun transfersommen dubbel en dwars terug verdiend hebben door de CL te halen. Okay, dat zal allemaal best wel, maar wat doet dat precies af aan waar het over gaat? Dat Ajax een koopclub is geworden en de jeugd verwaarloosd?? Jeugd krijgt nog zelden kansen. Dát is de realiteit. En het mag zo zijn dat sommige Ajaxfans die dat niet willen zien het tegendeel beweren, maar het is ontegenzeggelijk zo dat Ajax niet meer eerst naar jeugd kijkt en dan pas nar aankopen. De filosofie van Cruijff is dus helemaal dood. Accepteer dat gewoon en accepteer dat het vooral om geld en aankopen gaat. Daarbij hecht ik ook geen enkele waarde aan dat riedeltje dat 'de jeugd momenteel niet het niveau heeft'. Hoe weet je dat dan precies? Ze krijgen nooit meer kansen. Dus waaraan heb je dat vastgesteld? En als ik Bassey zie stuntelen en struikelen kan niemand mij wijs maken dat je daar niet een jeugdpeler voor hebt. Of in een wat breder prspectief: waar heb je dan nog een jeugdopleiding voor? Als die jeugd nooit meer goed genoeg is voor Ajax 1, doek het dan op en gebruik dat vermogen dat je jaarlijks in die jeugd steekt voor aankopen!

Enfin, koopclub is géén negatief predikaat inderdaad! Je hebt gelijk.

4 januari 2023 om 15:16

@constant Kante amen! Sluit mij aan bij jouw betoog.

4 januari 2023 om 16:06

Tja het wel bekende riedeltje van Kante komt weer voorbij. Ow wat komt Ajax in de problemen als ze geen cl spelen. Ondertussen verkoopt Psv de beste speler voor een flut fooi voordat de transfermarkt überhaupt open is. Ik denk eerder dat het water flink aan de lippen staat bij Psv. Over het jeugd gedeelte wel met je eens. Ik ben wel voor eerst goed in de eigen keuken kijken voordat je koopt.

4 januari 2023 om 16:46

@constant, ik kan me helemaal vinden in je betoog hoor. Ik ben het alleen niet met je eens dat de jeugd geen kansen krijgt. In de natuurlijke hiërarchie is het altijd zo geweest dat je moet laten zien dat je een kans verdiend. Of denk jij dat een talent die op de training een panna geeft/ een andere speler te kijk zet geen kans zal krijgen?

Het is gewoon simpelweg onmogelijk dat voetbalclubs jaarlijks talenten opleiden die het gewenste niveau hebben. Dat lukt Ajax niet, PSV niet, Feyenoord niet en ook PSG/ Real madrid niet. Dat is verder ook prima, anders moeten we namelijk gewoon een ander soort competitie oprichten waar je alleen zelf opgeleide spelers in mag inschrijven.

4 januari 2023 om 16:54

"over het jeugd gedeelte wel met je eens. Ik ben wel voor eerst goed in de eigen keuken kijken voordat je koopt."

Eerst een hoop passieve agressie en dan besluiten met 'over het jeugd deel wel met je eens'! Typische reactie weer maar wel heel erg fijn om vast te stellen dat jij het eigenlijk gewoon eens bent.

Want jij weet ook wel dat het beleid bij PSV verder helemal niets te maken heeft met het beleid van Ajax. Of bedoelde jij dat PSV het voorbeeld is voor Ajax? Nee toch?

4 januari 2023 om 20:28

Er zat geen agressie bij lieverd.
Dat ik het met een deel van je reactie eens ben wil niet zeggen dat dat voor je hele post geldt. We zitten hier op een voetbalsite toch? Mag ik Ajax niet met Psv vergelijken dan? Je reactie is gewoon weer typisch kante. Lekker stoken en provoceren. Best een tikkeltje sneu voor een volwassen kerel

4 januari 2023 om 13:45

Jeugd bij de grote clubs speelde dit seizoen nog het meeste in de basis van het eerste bij PSV, Feyenoord en Ajax. Alleen bij NEC speelden tot dusver dit seizoen ook 5 eigen jeugdspelers mee die in aanmerking komen voor een basisplaats. De rest van de teams in de Eredivisie, daar spelen amper eigen jeugdspelers. (zie mijn reactie op huub).

Tja, die gaan nu natuurlijk de portemonnee trekken in de hoop dat ze de tekortkomingen van de technische leiding en de coach deels kunnen verbloemen. Op deze manier is Ajax binnen 5 jaar weer waar het was toen Overmars er net een jaar zat. Dan moet je weer bouwen op de Dolbergjes in plaats van de Tadic' van deze wereld. Wat een wanbeleid.

4 januari 2023 om 08:38

Dus Ajax heeft geen behoefte aan een nieuwe keeper? Of wat wil je hier nu mee zeggen?

Het aankoop beleid is om te huilen bij Ajax. Ze reageren nog alleen maar i.p.v. te anticiperen aan het begin van het seizoen. Weer de portemonnee trekken. Die gast gaat waarschijnlijk ook weer een godsvermogen verdienen. Selectie wordt veel te duur. Met veel te weinig talent. Alleen maar volgevreten spelers. Die geen echte binding hebben met de club. Als het zo door gaat en je haalt 1 of 2 keer niet de CL heeft Ajax weer een serieus probleem. Veel te dure selectie met middelmatige voetballers. Moeten ze weer saneren en terug naar de jeugd. Zie het gebeuren.

4 januari 2023 om 10:19

De raad van commissarissen houdt wel een oogje in het zeil hoor. Als het niet verantwoord is, dan wordt zo’n speler niet gehaald.

Matige keeper, rare fratsen met de bal aan de voet en in de lucht bijna amateuristisch qua timing, Vlachodimos tegenhouden en dit goedkeuren daarmee kun je de hele leiding opdoeken.

4 januari 2023 om 09:02

Want Vlachodimos kan wel voetballen wil je zeggen?

4 januari 2023 om 09:16

Dat zegt toch niemand. Vlachodimos werd tegengehouden omdat er twijfels waren over zijn voetballende kwaliteiten. Nu komt er een andere keeper voor waarschijnlijk meer geld die dat ook niet kan, beetje vreemd.

4 januari 2023 om 09:21

Ik mag hopen dat het niet meer geld is. Anders maakt iedereen zich compleet belachelijk bij Ajax. Van de RVC tot H2 tot Van der Sar aan toe.
Schreuder heeft dat allang bewezen gedurende het seizoen dus hem laat ik er nu buiten.

4 januari 2023 om 10:51

Zoals hierboven word gezegd, gelijkwaardig qua kwaliteiten en waarschijnlijk prijskaartje waarom dan Vlachodimos tegenhouden en Rulli wel goedkeuren? En Vlachodimos is prima in de lucht iets wat bij Ajax wel belangrijk is aangezien er behalve Alvarez niemand sterk is in de lucht.

4 januari 2023 om 11:34

Misschien omdat Pasveer vorig jaar boven verwachting goed presteerde? Kwam waarschijnlijk ook door Martinez en het hele team wat gewoon beter was. Pasveer hoefde maar een paar keer per wedstrijd iets te doen. Nu is elke counter gevaarlijk met de ruimte die er ligt. Ik denk niet dat een keeper direct het verschil gaat maken

Kan iemand me vertellen waarom Villarreal haar eerste keeper in de winterstop gaat verkopen? Het lijkt wat makkelijk te gaan. Hebben ze al een opvolger, zijn ze niet tevreden of hebben ze geld nodig?

4 januari 2023 om 09:32

Villareal heeft met Filip Jörgensen een talentvolle 20-jarige Deense doelman achter de hand. Keepte al in de Conference League en is een groot talent die het kan overnemen Daarnaast hebben ze good old Pepe Reina als reservedoelman

Ben in iedergeval blij dat er eindelijk is een knoop gehakt is omtrent een keeper.
Met Pasveer en Stekelenburg kun je niet meer aankomen.
Eigenlijk hadden ze gewoon Gorter erin moeten zetten want zijn 1ste beker/competitie wedstrijd maakten hij blunders en werd gelijk afgeserveerd, je moet hem ook de kans geven

4 januari 2023 om 09:26

Ik vind het ook heel apart dat Gorter geen enkele kans meer krijgt, is toch een prima keeper.
Is Nederlands, is Jong, heeft bravoure, kan meevoetballen lijkt mij juist een beetje het plaatje dat je zoekt als Ajax zijnde.

Blijkbaar denkt onze technische staf daar toch anders over helaas.

4 januari 2023 om 09:36

Ja ik deed daar ook aan mee na de beker, wat een k.t keeper is het zeg maar je moet hem wel een kans geven, nu geef je weer geld uit terwijl er wij er 1 hebben die jong en goed kan keepen

4 januari 2023 om 10:41

Gorter heeft het niveau niet. Nog niet. Vooral mentaal schort er nog wel wat aan bij hem. Die moet gewoon verhuurd worden. Ajax heeft CL voetbal nodig en Gorter nog een keer voor de leeuwen gooien kan je echt alles kosten

30 jaar toppertje ! De reserve van Argentinië? En terwijl je de nr 1 van Nederland kan nemen het Oracle lvg en uitvinder hoek heeft iets gezien wat niemand anders zag ? Oeps Messi nog maar wel boos maken klasbak die van Gaal omdat hij zo overstuur was om het afzeggen van Bijlow tegen oefen potje tegen Noorwegen

4 januari 2023 om 10:21

Wat wil je nu precies zeggen? Het is namelijk niet te volgen zo.

Wel lekker voor Pasveer zo, vorig jaar echt een buitengewoon goed seizoen, bijna zou die de eerste keeper op het WK worden, en word nu zo ineens 2e keeper bij Ajax. Kan snel gaan.

4 januari 2023 om 10:40

Ik denk dat pasveer op een leeftijd is dat ie dit wel begrijpt. Hij kwam vorig seizoen ook per ongeluk in de goal na de blessure van steek en het wk had hij denk ik ook niet zo snel verwacht. Die is al blij met alles wat hij de afgelopen tijd heeft mee gepakt op zijn leeftijd.

Hopelijk wordt dit een succesverhaal, het is afwachten hoe de chemie is met de rest van het team. Een nieuwe keeper is in ieder geval heel erg welkom.

Ik snap weining meer van ajax dat ze een nieuwe keeper willen , ja stekelenburg snap ik indirect wel , maar pasveer had een prima seizoen , laten ze gorter verhuren aan een eredivisie club ,en setford door schuiven is een groot talent , ik had vernomen dat hij waarschijnlijk weg gaat geef hem nieuw contract en wedstrijden laten spelen tegen de mindere clubs , en anders zoals ik hier boven las Flekken halen
Pasveer een nieuw contract geven als jeugd keepers trainer , als kudus weggaat gabriel misehouy doorschuiven, silvano vos naar het eerste , raphael safro , aertssen , hato ook naar het eerste , allemaal erg talentvol , je kan niet alles kopen op elke positie , jeugd moet ook de kans hebben

Niet zo heel gecharmeerd van deze keeper. Rulli wordt ook nog is 31 dit jaar. Maar goed beter dan Pasveer is die wel. Had toch liever gehad dat Ajax het seizoen met Pasveer afmaakt en dan in de zomer is goed ging kijken voor een keeper. Dit voelt een beetje als een paniekaankoop. Zeker het bedrag dat je zal moeten betalen aan Villarreal.

4 januari 2023 om 13:39

Mensen moeten echt een kappen over zijn leeftijd. 30/31 is perfect voor een keeper. Dat moet je niet gaan vergelijken met voetballers op andere posities. En Ajax is al maanden met keepers bezig. Dus niks paniekaankoop.

4 januari 2023 om 14:12

Je gaat veel meer betalen dan het moet voor die kerel omdat het een basiskeeper is van Villarreal die je tijdens de winter gaat halen. Daarnaast gaat die ook niet voor een koek en ei salaris komen. Afgelopen zomer heb je al ontzettend veel onnodig geld uitgegeven. Geen UCL halen en je zit aardig in de problemen. En Rulli is gewoon op het laatste moment. Maar goed we zullen zien maar ik ben niet gecharmeerd van die kerel.

4 januari 2023 om 14:48

"en Ajax is al maanden met keepers bezig. Dus niks paniekaankoop."

Je hebt alleen voor het eerste al drie keepers onder contract en toch moet er nu in de winter persé een nieuwe eerste doelman worden gehaald, terwijl je eerste doelman al bij oranje zat? Snap dat jij geen paniek voelt, je bent Ajax supporter. Maar op mij komt dit echt als zware paniek over kan ik je melden.

4 januari 2023 om 15:38

Maar dat komt waarschijnlijk omdat jij dan weer voor Psv bent. Jij had zeker verwacht dat Ajax nog 5 jaar doorgaat met Pasveer en Stekelenburg? Naar mijn mening hebben ze al een seizoen te lang gewacht in de hoop dat Gorter stappen zou zetten en dat heeft hij niet gedaan.

4 januari 2023 om 16:57

"maar dat komt waarschijnlijk omdat jij dan weer voor Psv bent. Jij had zeker verwacht dat Ajax nog 5 jaar doorgaat met Pasveer en Stekelenburg?"

Ja, uiteraard rbsch, ik ging er in mijn betoog vanuit dat Ajax met Pasveer en Stekelenburg door zou gaan tot die allebei samen 100 waren. Logisch toch? Ajax was ook ooit 100 jaar, dus dan is dat toch zo logisch als wat?

Enfin, hoe dan ook, als je niet ziet dat dit soort winteraankopen terwijl je nog drie keepers onder contract hebt staan een paniekaankoop is, dan zie je nooit meer paniekaankopen.

5 januari 2023 om 09:18

Ok wat jij wil jongen. Jouw mening is toch waarheid. Maar ik ben het niet met je eens zoals wel vaker. Als 2 keepers niet leveren dus gewoon maar niks doen? Gorter maar opstellen waarvan je ook al weet dat hij het niveau niet aan kan? Ja dat zou jij wel willen zeker. Nee sorry ik vond dit niet echt een sterke post van je. Heel erg matig zelfs.

4 januari 2023 om 13:48

Welke jongere ervaren keeper zie je graag naar Ajax komen dan? Voor minder dan 10 miljoen?

Ik zou het zo echt niet weten, de leeftijd maakt niet uit naar mijn idee. Sterker nog, een keeper die al langer meegaat op het hoogste niveau, is iemand die normaliter veel meer ervaring heeft en zijn blunders kan overzien.

4 januari 2023 om 14:12

Je kan in de zomer bijvoorbeeld proberen om Kelleher of Lunin te kopen. En als je geld wil uitgeven voor een goeie doelman probeer dan Lafont. Het seizoen kan je prima afmaken met Pasveer. Nu betaal je de hoofdprijs voor die Rulli.

4 januari 2023 om 14:41

Maar wat hebben Lunin en Kelleher nu bewezen? Tijdens de verhuurperiodes van Lunin en de paar wedstrijden dit seizoen bij Rmadrid ben ik niet echt overtuigd geraakt van zijn kunnen.
Kelleher is een jonge talentvolle doelman, bij het nationale elftal van Ierland wel mooie wedstrijden gespeeld, maar verder ook nog niet veel bijzonders gepresteerd.

Lafont zou mooi zijn, maar zoals je zelf zegt, dat gaat dan veel kosten.

4 januari 2023 om 14:58

Echt jonge keepers zijn ze er niet maar er waren wel nog meer opties om te proberen:
Ledesma (cadiz)
Cakir (trabzonspor)
Rossi (boca Juniors)
Omlin (montpellier)
Dimitrievski (vallecano)
Matheus (braga)
Bayindir (fenerbahce)
Rajkovic (mallorca)
Rodak (fulham)

Wellicht een goede keeper, maar dat zullen we komende tijd niet weten. Zolang Schreuder er zit zal elke aankoop een slechte zijn.

Ben benieuwd naar deze keeper, ken hem
Eigelijk niet, maar goed Pasveer en steek worden ook ouder, met groter heb ik men twijfels, of hij het mentaal aan kan in de top, en bij noppert krijg ik toch een beetje een 1 dags vlieg gevoel, bedoel daarvoor was zen. Carrière niet echt heel bijzonder.

4 januari 2023 om 14:46

Maar denk je dat Bassey en Sanchez wel in eens goed kunnen voetballen onder een andere trainer ?

4 januari 2023 om 16:41

Wie wil je op de plek van Bassey neer zetten? Volgens mij is Magallan nog de enige centrale verdediger in de selectie.

Vier maanden te laat, maar liever laat
Psv is een mooi voorbeeld; de nieuwe pakt ballen terwijl Drommel ze nog steeds laat lopen. Scheelt nogal wat punten

Rulli speelt een prima seizoen, statistieken zien er gezond uit. Prima leeftijd, maar ben niet zo kapot van hem. Hopelijk zit ik er naast. Ben allang blij dat het geen Noppert is geworden.

Nu hooguit 1 aankoop halen nog, alles daarboven is gigantisch overdreven. Rechtsbuiten of rechtsback. Meer niet.

Keeper is inderdaad echt aan vervanging toe. Maar ik vrees dat het niet genoeg is. Ajax krijgt te makkelijk doelpunten tegen en dat ligt niet aan de kwaliteit van de spelers. Het spel klopt gewoon niet en dat ligt aan de trainer. Hij heeft volgens mij nog geen wedstrijd achter elkaar dezelfde 11 het veld in gestuurd, hij laat spelers gewoon slechter spelen, stelt spelers echt op totaal verkeerde posities op. Schreuder moet echt weg voordat de weg omhoog gevonden gaat worden bij Ajax.

4 januari 2023 om 14:48

Vorig jaar gaven ze (vooral aan het eind van het seizoen) ook al veel kansen weg, echter werden die toen minder benut. En dat was nog met Martinez ipv Bassey. En dat scheelt toch al behoorlijk.

Is dit nou wel verstandig.. Een Argentijn halen terwijl de verdediging niet eens communiceert?

Waarom wordt Gorter zo massaal afgeschreven?

Een k* wedstrijd gespeeld, maar wel samen met Bijlow het grootste talent onder 25 in NL. Een fantastisch seizoen gehad bij Go Aheda. Weliswaar KKD. Maar je gaat toch je nieuwe eerste keeper niet na één wedstrijd er al weer uit halen?

Ik hoop dat Rulli gewoon voor 1-2 jaar gekocht wordt en Gorter in de Eredivisie kan keepen bij een club die 'm wilt huren. Dan kan hij daar anderhalf jaar het ongelijk bewijzen, maar nu lijkt hij op basis van 1 pot nooit meer voor het eerste van Ajax te mogen spelen. Ben noch fan van Gorter noch van Ajax, maar vind dit toch wel bijzonder

Ik vind het een vreemde keuze. Je keept in La Liga, een betere competitie dan de Eredivisie en je woont lekker in een warm land

4 januari 2023 om 15:57

Tja dat kun je van Ronaldo ook zeggen.Soms is de uitdaging mooi. Bij Ajax kan hij om de prijzen spelen en in de champions league en het salaris zal ook niet minder zijn. Dan maar 2 jaar in een wat minder warm land wonen. Misschien hoopt hij zich wel in de kijker te spelen want hij kan na Ajax nog makkelijk ergens anders heen qua leeftijd.

Waarom zou je Villarreal willen in ruilen voor Ajax!!

4 januari 2023 om 19:16

Grotere club, groter stadion/aanhang, verzekerd van Europees voetbal en grote kans om tijdens zijn contractduur ook (meerdere seizoenen) CL te spelen. Niet uit te sluiten dat hij er financieel ook op vooruit zou kunnen gaan. Lijkt me vrij eenvoudig in te vullen toch?

Dit is wel een goede stap voor hem, kan hij toch.in de champions league spelen, en Martinez niet.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren