Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Malen genoemd als opvolger Gakpo: ‘Afgelopen zomer viel zijn naam ook’

Laatste update:

Rik Elfrink zou het niet gek vinden als PSV deze winter bij Donyell Malen uitkomt als tijdelijke vervanger van Cody Gakpo, zo schrijft de journalist donderdag in het Eindhovens Dagblad. Volgens Elfrink spraken de Eindhovenaren afgelopen zomer al over het terughalen van de aanvaller van Borussia Dortmund, maar toen werd een tijdelijke overgang niet realistisch geacht. Of PSV nu wel daadwerkelijk een poging gaat wagen voor de 23-jarige rechtspoot zal moeten blijken.

Sinds het vertrek van Gakpo naar Liverpool passeren meerdere namen de revue in Eindhoven. Jesper Karlsson (AZ), Viktor Tsyagankov (Dinamo Kiev) en Ola Bryndhildsen (Molde FK) zouden de belangrijkste kandidaten zijn op het lijstje van PSV. Elfrink denkt echter dat het ook mogelijk is dat PSV gaat overwegen om ‘iemand uit het hogere segment in de voetballerij’ te huren. Daarbij noemt hij de naam van Malen.

Afgelopen zomer zocht PSV naar nieuw elan in de aanval. Nadat Luuk de Jong en Sávio eerder in de transferperiode waren aangetrokken tekende Anwar El Ghazi op 31 augustus bij de Eindhovense club. Volgens Elfrink viel de naam van Malen voor de komst van El Ghazi ook in de beleidskamers van het Philips Stadion, maar uiteindelijk heeft PSV in de zomerse transferperiode niet doorgepakt voor een tijdelijke terugkeer van de negentienvoudig international.

In Dortmund ligt Malen nog vast tot medio 2026. De Duitse club nam hem juli 2021 voor zo’n dertig miljoen euro over van PSV. Malen is nog geen daverend succes bij die Borussen. In 55 officiële wedstrijden voor BVB was de pijlsnelle aanvaller tien keer trefzeker, terwijl hij negen keer fungeerde als aangever. Dit seizoen staat Malen op 1044 speelminuten voor Dortmund in alle competities, verdeeld over zeventien optredens. In de Bundesliga had hij in negen wedstrijden een basisplaats.

Moet PSV proberen Malen te huren als tijdelijke vervanger van Gakpo?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik weet niet of hij de goede opvolger is. Is meer een spits dan buitenspeler en echt van de voorzetten + assisten is hij niet. Liever Karlsson en wat meer betalen.

29 december 2022 om 15:12

Karlsson is veel te duur tenzij AZ wil zakken met hun prijs. In het verleden deed AZ dat altijd trouwens, als het om nationale transfers ging. Vroegen ze altijd eerst een hoofdprijs maar dan bleken ze altijd bereid te zakken. Zo kostte Maher destijds ook niet die tien miljoen die AZ wilde hebben. Het werden er 6,5.
Maar meer dan 15 miljoen nooit voor Karlsson betalen! Niet zozeer omdat hij dat 'niet waard' zou zijn of iets dergelijks. Als er clubs zijn die het willen betalen is hij het dus ook waard. Maar omdat dit voor nationale transfers gewoon absurd is.

29 december 2022 om 15:17

Als PSV dat bedrag neer zou leggen voor een groot Braziliaans talent o.i.d. zou ik er mee kunnen leven. Ik ben het roerend met je eens dat 16+ mln voor een binnenlandse transfer van AZ echt te gek voor woorden is.

Dan zie ik liever Malen die zich bij PSV in ieder geval bewezen heeft tijdelijk terugkeren totdat we een talent hebben gespot voor 10

29 december 2022 om 15:19

Exact! 20 miljoen voor een goede speler (niet eens een topspeler) nationaal gaat nergens meer over. Over Malen heb ik twijfels, vind gewoon niet dat PSV hem voor langere periode terug moet halen. Hoogstens voor zes maanden nu. Los daarvan moet er nog steeds gewoon een vervanger komen voor Gakpo in deze periode.

29 december 2022 om 15:21

Betaal gewoon 15 miljoen voor Karlsson heb je direct goede opvolger 🃏

29 december 2022 om 15:24

Eens! Aan een dure Karlsson moeten we niet beginnen. AZ spelers zijn vaak geen succes wanneer ze in Nederland nog een stap maken en je betaald er de hoofdprijs voor. Haal maar een groot talent uit het buitenland

29 december 2022 om 15:28

Amrabatgoat

"betaal gewoon 15 miljoen voor Karlsson heb je direct goede opvolger"

Ja lekker zeg! Wat AZ wil en doet, dat doet niet terzake of zo? Want die laten hun beste speler natuurlijk zonder slag of stoot zomaar naar PSV vertrekken natuurlijk en hebben geen inbreng verder. Het is puur een kwestie van die 15 neerleggen en dan is Karlsson binnen??

De realiteit werkt echt ietsje anders.

29 december 2022 om 15:28

Wederom eens. Ik was destijds niet treurig dat we zo'n groot bedrag kregen voor Malen. Toch zou ik huur niet slecht vinden. Bewezen bij PSV en een wat grotere rugzak gecreëerd bij BVB, dat is in ieder geval tijdelijk wel de pleister die je nodig hebt want een talent zal er niet direct staan.

29 december 2022 om 15:14

20 mil is alleen erg veel. In Nederland kan alleen Ajax dit soort bedragen betalen zonder een veel te groot risico te nemen.

29 december 2022 om 15:17

PSV kan, zeker nu het 45 miljoen cash heeft ontvangen van Liverpool, uiteraard nu ook 20 miljoen op tafel leggen als dat zou moeten. Maar dat moet niet. Want daarvoor is Karlsson gewoon te duur. Of anders gezegd, ik vind dat geen speler voor 20 miljoen. Dan wil ik een speler die er 25 maakt en geen 15.

29 december 2022 om 15:39

Het is niet dat het geld van Gakpo meteen volledig geherinvesteerd kan worden. Maar dat zeg ik ‘zonder een groot risico te nemen’. Zelfs als hij er wel 25 zou maken.

29 december 2022 om 16:09

Constant kante, de reden dat psv midden in het seizoen haar beste speler heeft moeten verkopen, heeft juist te maken met het feit dat er een tekort is ontstaan. Dit bedrag kan dus niet op tafel gelegd worden. Het zal dus een speler zijn met een prijskaartje van max 5 miljoen of idd een gehuurde speler, maar dan moet je je afvragen of je daar op de lange termijn iets aan hebt (als je kampioen wordt daardoor wel en anders is wederom een foute gok gebleken).

29 december 2022 om 23:14

@constantkante: ze hebben geen 45 miljoen cash ontvangen. Bij cash zou je nog wat kunnen smokkelen met de belastingen,maar dat wordt hem nu niet. Los daarvan kunnen ze in beide gevallen die 20 miljoen niet betalen maar wel een groot deel van hun exorbitante uitgaven qua loon e.d dekken

29 december 2022 om 15:17

Ben je gek of zo vind hem zelfs de beste opvolger en de enigste speler die in de buurt van Gakpo komt zou gelijk tekenen als de kans er is om hem te huren voor een jaartje

29 december 2022 om 15:20

'de enige speler die in de buurt van Gakpo komt'?? Dat lijkt mij evident overdreven en onzin. Er zijn wel meer spelers.

29 december 2022 om 15:28

Inderdaad ja in de buurt
Vond hem in zijn psv tijd zelfs beter dan Gakpo

29 december 2022 om 15:52

Het grote verschil is echter dat Malen z'n ontwikkeling bij PSV al stagneerde, terwijl Gakpo zich juist wel ontwikkeld heeft.

29 december 2022 om 16:33

Als je Malen in zijn PSV-tijd beter vond dat Gakpo afgelopen +/- jaar heb je of niet naar PSV gekeken of je hebt wel een radicaal andere kijk op voetbal als ik.

Malen haalde goede statistieken qua goals en was buitengewoon balvast in de zestien, maar daar is ook alles wel mee gezegd. Gakpo is geen hele wedstrijden gevaarlijk, maar heeft altijd vier of vijf momenten dat hij gevaarlijk is en dan resulteert het zeker afgelopen seizoen bijna altijd in een assist of goal. Daarnaast noemde ik de statistieken van Malen zojuist goed en dat waren ze op zich ook wel, maar de statistieken van Gakpo van afgelopen kalenderjaar en zeker van de eerste seizoenshelft zijn echt bizar te noemen. Hij liep tot gisteren gelijk met Erling Haaland qua statistieken. Natuurlijk is het van hem veel knapper omdat hij het in de Premier League doet, maar dat neemt niet weg dat die alle records uit de boeken schiet en Gakpo zit ook al aan de dubbele cijfers qua goals en statistieken. Gakpo heeft daarnaast een beter schot en betere voorzet dan Malen.

Echter denk ik dat Malen voor een halfjaar huren nu nog helemaal niet zo'n hele domme zet vinden; omdat een halfjaar huur PSV ervoor behoedt om nu een veel te dure vervanger te halen die niet voldoet (kan me niet voorstellen dat Malen veel zal kosten voor zes maanden) en dan heb je wel een fitte vervanger die de club al kent en zelfs al prima in de combinatie met Luuk de Jong gevoetbald heeft. Hij raakt bij Dortmund al een tijdje geen skippybal, maar de Eredivisie is wel een tempootje lager. Daarnaast heb ik Malen altijd meer een buitenspeler dan een spits gevonden, al moet RvN dan wel een tactische aanpassing maken dat Max weer meer voorzetten moet gaan geven, anders laat je Luuk een beetje verpieteren.

29 december 2022 om 16:43

@psvmanunited,

Die vergelijkingen zie ik vaker. Laat ik vooropstellen dat Gakpo dit seizoen iets laat zien dat je spelers als Bergwijn, Malen en Depay niet hebt zien doen. Maar het feit is wel dat hij ook als langste gebleven is. Wat als Malen nooit weggegaan was?

2 jaar geleden was er namelijk veel voor te zeggen dat Malen een groter talent was dan Gakpo. Denk dat mensen je dan zeker niet scheef aangekeken hadden als je die conclusie hier neer zou zetten. Nu is hij inderdaad uit vorm maar ik heb goed vertrouwen dat hij bij PSV weer op kan leven. Als hij in zijn oude vorm komt is hij gewoon de beste aanvaller van PSV.

29 december 2022 om 16:53

@memphisdepay:

Van Depay geloof ik je; die had misschien wel dezelfde statistieken gehaald als hij langer gebleven was. Van Bergwijn en Malen weet ik het echter niet.

Die achterlijke 4-2-2-2 van Schmidt was ook wel een beetje bedoeld om Malen te laten renderen omdat hij op dat moment de beste speler van PSV was en Malen vind ik denk ik het best in een tweespitsensysteem (EK 2020 was hij ook niet verschrikkelijk, enige die leverde tegen Tsjechië).

Als hij in zijn oude vorm komt kan hij de beste aanvaller van PSV zijn, maar datzelfde geldt voor Madueke als hij het niveau haalt wat hij wel eens gehaald heeft in PSV 1. Echter vind ik het geen argument dat Malen toentertijd bij PSV een groter talent was dan Gakpo. Dat waren namelijk gigantisch veel spelers, Gakpo is nooit één van de allergrootste talenten in de jeugdopleiding geweest en brak ook relatief laat door. Ihattaren was altijd het grootste talent, en daarboven jongens als Malen, Madueke (al kwamen die pas op latere leeftijd).

Gakpo is echter afgelopen jaar gigantisch gegroeid en ik durf wel te stellen dat Gakpo afgelopen halfjaar een niveau haalt bij PSV wat misschien alleen Depay gehaald heeft voor hij naar Manchester United ging. Malen daarentegen vond ik al niet eens zo goed meer zijn laatste halfjaar bij PSV, al kwam dat meer omdat hij toen topscorer wilde worden wat in een werkelijk tenenkrommend egoïsme resulteerde. Als hij nu komt komt hij echter in ieder geval als linksbuiten en dan heb ik meer vertrouwen in dan als spits.

29 december 2022 om 17:01

Eerlijk gezegd heb je geen kijk op voetbal, eerste 3 wedstrijden zag het allemaal flitsend, snel en mooi uit en speelde hij geconcentreerd. Na 5 wedstrijden zie je gewoon dat die met oogkleppen speelt. Met Gakpo kon je gelijk zien dat die voetbalintelligentie bezat, een geweldige inzicht had en talent heeft. Malen was nooit beter als Gakpo, toen ook niet. Ik ken wel 1 speler die bij PSV echt de allerbeste is en een wereldster ken worden, dat is Mandueke. Dus een Malen op RB is helemaal overbodig.

29 december 2022 om 17:07

Natuurlijk heeft Gakpo een groei doorgemaakt en moet zeggen dat ik van hem ook het meest overtuigd ben, maar hij moet het ook nog maar even laten zien, dat hij het ook in het buitenland kan. Ik heb het daarnaast niet over de jeugd maar over hun gezamenlijke periode in het eerste van PSV.

Schmidt was een waardeloze trainer en ik heb totaal niet het idee dat hij Malen hielp met dat systeem, vind dat systeem juist niet bij hem passen. Ook leek hij gewoon problemen te hebben met zijn fitheid destijds. Al met al vond ik hem en Schmidt niet echt als een match overkomen.

Gakpo is nu weg en PSV moet door, een nieuwe Gakpo kun je niet halen maar ik denk dat Malen op zeer korte termijn weer een van de betere spelers van PSV kan worden. Dat is waar het om gaat, ook is hij nog jong genoeg om over 2-3 jaar dan alsnog een stap te maken. Als je de kans hebt om hem over te nemen moet je dat gewoon doen.

29 december 2022 om 17:12

@ramokolombo,

Dat is achteraf nu makkelijk praten dat je dat vond. Maar goed ik zal er wel geen kijk op hebben, volgens mij dachten Ronald Koeman en Frank de Boer hetzelfde. Malen presteerde destijds gewoon meer, dat zijn gewoon de feiten, is het heel raar dat ik zeg dat het niet gek was als mensen dachten dat hij een groter talent was? Zeker aangezien deze jongens even oud zijn.

Madueke is ook een zeer groot talent, maar we hebben het hier over de linksbuiten positie die zou Malen eventueel in kunnen vullen.

29 december 2022 om 20:10

@memphisdepay - Ik vind het echter altijd wat 'link' om gelijk te stellen dat een speler 'uit vorm' is na een transfer. Om ook even in te haken in jullie discussie:

Twee jaar geleden stond Malen er inderdaad beter op. Ondanks het feit dat hij toen ging stagneren, was hij sterkhouder en Gakpo nog niet echt. Het grote verschil is enkel wel dat Gakpo niet stagneerde in de jaren erna. Dat hij dan langer is gebleven, tja.. Dat doet niets af aan de huidige situatie en dat maakt de discussie niet anders. Malen en Gakpo zijn namelijk beiden 23 jaar, waarbij de eerstgenoemde over een paar weken 24 wordt en Gakpo pas in mei.

Daarnaast vind ik vorm altijd wat relatief. Malen heeft vorig jaar 38 wedstrijden (2.312 minuten gespeeld) en dit jaar 17 wedstrijden (1.044 minuten). Toch zitten daar nog geen handjevol goede wedstrijden tussen. Ik vind dat te veel en te lang om het op vorm te gooien, zeker omdat Malen niet eens zozeer onervaren is. Malen is naar mijn mening simpelweg (nog) niet goed en ver genoeg om belangrijk te zijn voor Dortmund. Hij doet mee en daar is alles mee gezegd.

29 december 2022 om 20:50

@sirius,

Daar gaat de discussie toch helemaal niet om. Dat hij toen ging stagneren was niet gek met Roger Schmidt aan het roer, daarnaast kwam hij ook terug van een ernstige knieblessure. Toch liep hij bijna 1 op 1 dus stagneren vind ik ook erg overdreven. Ook was hij in de topper altijd een van de weinige die nog iets presteerde bij Psv.

Dat hij niet in zijn PSV vorm lijkt mij duidelijk. Dat krijg je als je niet het vertrouwen hebt en het niet lekker loopt door het hogere niveau en misschien de druk.

Buiten dat vraag ik me nog steeds af welke aanvallers van de eredivisie van de afgelopen 5 jaar jij beter vindt dan de PSV Malen? Kan namelijk nog steeds niet begrijpen hoe jij een van de beste spelers van PSV van de afgelopen jaren niet als versterking ziet.

29 december 2022 om 23:18

@memphisdepay: wil je echt het best wel lange rijtje betere aanvallers van de afgelopen 5 jaar in de eredivisie voorgeschoteld krijgen? Niks mis met Malen,maar laten we niet doen alsof dat het 8e wereldwonder was

29 december 2022 om 15:18

Qua prijs/kwaliteit zou Karlsson een ontzettend domme keuze zijn. Zie liever een talent komen.

29 december 2022 om 16:38

Ik mag inderdaad toch ook hopen dat we niet met Karlsson aan komen zetten. Niet dat die slecht is, maar al dat geld meteen weer inzetten op één speler vind ik echt een buitengewoon risico.

Als ik alle verhalen zo hoor over vervanger klinkt die Tsygankov het meest veelbelovend, maar die heb ik ook nog nooit zien spelen eerlijk gezegd. Malen voor een halfjaar (maximaal, absoluut niet met een koopoptie) lijkt me een prima tussenoplossing en dan kunnen we in de zomer kijken naar vervanging voor de lange termijn. Ook El Ghazi viel me trouwens niet tegen in de spaarzame minuten die hij kreeg, die kan ook prima als rechtspoot op links, heeft net als Gakpo ook een hard indraaiend schot als linksbuiten.

29 december 2022 om 17:37

Ikzelf zou Ryan Kent van de Rangers wel willen zien komen, of Zivkovic van Paok.

30 december 2022 om 00:06

Er moet veel te veel betaald worden voor Karlsson, die ik niet eens zo supergoed vind. Dan liever Malen terug. Lekker vanaf links, eventueel tweede spits achter Luuk. Prima toch. Heeft zich al bewezen bij PSV.

Half jaartje huren met optie tot koop. Lijkt me onhaalbaar maar niet zo verkeerd bij psv. Met Luuk in de spits kan hij voor goede aanvoer zorgen. Want als pure afmaker gaat het hem niet worden.

29 december 2022 om 15:14

Malen is vrij egoïstisch al voetballer en dat hebben we juist niet nodig op de flanken met Luuk de spits. Die heeft aanvoer nodig. Gakpo had ook die egoïstische kant, maar leverde wel. Malen heeft altijd veel kansen nodig om te scoren, dus dit lijkt mij geen goede investering om hem terug te halen. Zie dan liever El Ghazi.

29 december 2022 om 15:16

Malen en Luuk hebben prima samen gespeeld in '17-'18 en samen het kampioenschap behaald toen. Toen speelde Malen vooral vanaf links, als hij inviel.

29 december 2022 om 15:18

Mike Tresor is wel iemand die redelijk te vergelijken is met Gakpo en evt haalbaar.

29 december 2022 om 15:22

@PSV18 Malen was dat seizoen geen basisspeler en kun je niet echt vergelijken met nu. Toendertijd stonden Lozano en Bergwijn op de flanken

29 december 2022 om 15:25

Psv18

Steven Bergwijn speelde in 17-18 vanaf links (lozano vanaf rechts). Donyell Malen speelde in dat seizoen gewoon in jong PSV he. Heeft dat seizoen precies 107 minuten gespeeld. in Vier invalbeurten.
Pas onder Van Bommel in 2018-2019 heeft hij geregeld speeltijd gekregen. Inderdaad, vooral vanaf links. Omdat Luuk de Jong in de spits speelde. Het jaar erna, toen Luuk de Jong vertrok, werd Malen als spits opgesteld.

29 december 2022 om 15:27

Excuus, bedoelde het seizoen later: 18'-19' maar toen speelden Luuk en Malen ook prima samen. Maar denk dat we het allemaal eens zijn dat we liever een andere speler zien komen, huren is niet de oplossing als het ook nog eens flink wat moet kosten.

29 december 2022 om 15:29

Huren is wat mij betreft voor zes maanden een optie, maar dan alleen als er daarnaast ook nog gewoon een stevige vervanger voor Gakpo gehaald wordt nu.

29 december 2022 om 15:43

@Eindtovenaar En waarom zou die naar PSV komen nu? Soeelt uitstekend bij Genk. En ze staan een straatlengte voor in België. Zijn gewoon op weg naar het kampioenschap dus richting CL.

29 december 2022 om 15:43

@Eindtovenaar10 - Tresor lijkt me ook niet makkelijk om te halen. Is dit seizoen onder Vrancken heel sterk aan het spelen en speelt nu ook voor de kampioenschap en heeft tevens nog een contract voor tot en met 2025. Ik denk dat hij wel haalbaar is qua prijs, maar het is zegmaar de vraag als psv zoveel wilt gaan betalen. Tsygankov heeft nog maar een contract voor een half jaar, dus dat zou wel nice zijn.

29 december 2022 om 15:51

@fcgrun050 - Maar Tsygankov wordt op Transfermarkt al getaxeerd op 22 miljoen euro. Daar gaan heel wat meer clubs naar hengelen, zeker z'n cijfers in acht nemend. Ik denk niet dat PSV een grote kans heeft om hem binnen te halen.

29 december 2022 om 15:52

Tsygankov zit bij een Nederlands makelaarskantoor en afgelopen zomer stond er ook al een vliegtuig voor hem klaar als Gakpo uiteindelijk wel was verkocht. Wie weet dus, heeft nu ook nog maar een halfjaar contract. Zal dus relatief niet duur zijn.

29 december 2022 om 16:57

Zegt echt niets. Denk je werkelijk dat een Nederlandse club een streepje voor heeft omdat het makelaarskantoor Nederlands is? Die speler heeft toch ook wat te willen bovendien? Een moddervet salaris bijvoorbeeld?

29 december 2022 om 20:11

@psv18 - Wel met de kanttekening dat Malen toen een andere status had. Die komt nu toch wel wat anders PSV binnen dan destijds.

Malen is een spits, cody een winger of 10 mja de scouting van PSV is super creatief

Zou wel een goede aanwinst zijn voor PSV. Niet goed genoeg voor de (sub)top zoals BVB, maar zeer nuttig voor PSV. Als Ajacied zie ik hem liever niet komen, maar als Psv'er zou ik hier wel blij mee zijn. Wellicht niet als 1 op 1 vervanger van Gakpo (die is niet te vervangen), maar als ander wapen voorin.

29 december 2022 om 15:16

Ik heb m al eerder bij PSV gezien en toen was hij ondanks degelijke statistieken voetballend echt dramatisch. Kan alleen maar tegenvallen en zei destijds ook al dat we Dortmund hadden gescamd voor 35 miljoen. Is niet wat, wordt nooit wat. Hem terughalen zou ik een heel rare zet vinden, wat helaas wel precies in ons beleid past

29 december 2022 om 15:22

Wat een gelul die jongen heeft het geweldig gedaan bij psv waar denk je dat hij zijn transfer naar Dortmund aan verdient heeft

29 december 2022 om 15:26

'geweldig gedaan'?? Hij heeft het niet slecht gedaan nee, maar 'geweldig'? Dat valt allemaal wel mee. Er is voldoende af te dingen op zijn spel, hoeveelheid kansen die hij mist, egoisme, etc etc.

29 december 2022 om 15:42

Aan zijn statistieken. Je kan elke speler met decent statistieken wel verkopen.

"dortmund heft hem gekocht" is verder ook een dramatsich argument. Er is nog nooit een club geweest die miskopen hebben gedaan? Heeft PSV zelf niet ook wel eens 15 miljoen uitgegeven aan halve voetballers als Bruma of Baumgartl?? (laatste was 10 miljoen)

Ik heb week in week uit Malen voor 90 minuten moeten zien voetballen, vaak 2 keer in de week. Hij heeft het nooit in zich gehad. Mist enorm veel kansen, is dramatisch in de 1-op-1. loopt constant verkeerd

Alleen als je houdt van scorebordjournalistiek kan ik me voorstellen dat je hem 'geweldig' vindt

29 december 2022 om 15:48

Lol Malen had in zijn laatste seizoen hele goede stats. Zeker een geweldig seizoen. Hij mist veel ja, maar hij creëert ook enorm veel met zijn snelheid. Zou gelijk de beste aanvaller van PSV zijn.

29 december 2022 om 16:30

Echt precies wat ik zeg dus. Als je houdt van scorebordjournalistiek vind je hem geweldig.

29 december 2022 om 17:36

@timmio,

Wat een flut argument? Welke aanvallers van de afgelopen jaren van PSV of andere Eredivisie clubs vond jij veel beter dan hem dan?

29 december 2022 om 15:46

Hij mist simpelweg te veel kansen om een wapen te zijn. Wel kan hij kansen creeeren. Hoe dan ook zijn er wel creatievere oplossingen te verzinnen. PSV is namelijk niet alleen gebaat bij spelers die iets aan de Eredivisie toevoegen. Zowel het kwalificeren ervoor als eraan deelnemen lukt alleen als je genoeg spelers hebt die het CL-niveau aankunnen. Op dit moment lopen er misschien 3 of 4 rond bij PSV (benitez, Sangare en De Jong). Verder heb je nog Simons die een veelbelovende indruk maakt. PSV heeft niet zozeer slechte spelers, maar de kwaliteit beperkt zich veelal tot de top van de Eredivisie.

29 december 2022 om 16:59

Hoe kan je zeggen dat iemand geen wapen is omdat hij veel kansen mist? Het is toch juist een wapen om veel in scoringspositie te komen? Malen mist(e) veel kansen, maar kwam ook ontzettend vaak in scoringspositie. Zijn statistieken bij PSV waren ook prima. Zijn snelheid en individuele actie vind ik juist heel belangrijke wapens die PSV goed kan gebruiken. Met Malen erbij voorin ga je er qua kwaliteit niet eens heel erg veel op achteruit.

29 december 2022 om 17:11

Als huuroptie voor een halfjaar vind ik het een goede deal hoor. Dat ontken ik ook niet. Echter wil je geen flink salaris en een flinke transfersom uittrekken voor een speler die het in de Bundesliga niet kan bolwerken.

29 december 2022 om 17:14

Er zijn heel veel teams die met 30 procent balbezit en 1 kans op goal de wedstrijd winnen. Je hebt helemaal niks aan zo een speler als hij 9 van de 10 keer mist.
Ik vond Bergwijn ook nooit een denderende speler, altijd overschat maar ik geloof wel dat hij 70 procent van zijn potentie waar kan maken. PSV hoeft Cody helemaal niet te vervangen. Met die geld kunnen ze op 3 posities beter worden.
De hele linie achterin en Mauro junior nieuwe contract geven.

29 december 2022 om 20:00

Maar wat is potentie nou echt? Dan staat Malen nog niet eens zolang stil in zijn ontwikkeling, maar Bergwijn zit al bijna 4 jaar op hetzelfde niveau. Niet alleen dat; de pieken van Bergwijn gaan veel vaker omlaag dan omhoog. Hij wordt nog ervarener en dat komt zijn niveau vast ten goede, maar buiten wat meer consistentie vraag ik me af of Bergwijn nog twee niveaus beter kan worden.

Sowieso denk ik dat de wereldtop qua niveau wel uit zicht is als je eenmaal door het ijs bent gezakt in een top competitie. Dan kun je nog steeds een hele mooie carriere hebben, maar de echte topspelers haken aan en gaan nooit meer weg van dat niveau.

Hooguit huren voor zes maandjes inderdaad, maar daarnaast moet er ook in deze transferperiode gewoon een stevige aankoop worden gedaan om de plek van Gakpo in te vullen. Verder hoef ik die Malen echt niet terug bij PSV. Was aardige voetballer, scoorde paar goede goals, maar is geen grote spits, is aards egoïstisch en ik zie liever iets nieuws dan dit soort oude wijn in nieuwe zakken.

29 december 2022 om 15:42

Het is alleen wel de vraag wat er mogelijk is bij PSV. Alles wijst erop dat PSV de hand op de knip moet houden en ik vraag me af of er na de transfer van Gakpo ineens van alles mogelijk is. Verder ben ik het overigens met je eens.

Als spits het proberen waard maar niet als buitenspeler, sowieso geen groot fan van hem omdat hij zo enorm egoïstisch speelt. Voor Dortmund komt hij gewoon kwaliteit te kort maar ook daar speelt hij met oogkleppen op.

Malen is natuurlijk een garantie op goals in de Eredivisie, maar indien je hem huurt bouw je geen kapitaal op het veld op. Zie PSV liever voor een groot talent gaat dat de concurrentie met El Ghazi kan aangaan, zeker als het huren van Malen een miljoen of drie/vier moet kosten (reëele schatting).

Aub niet. Malen vind ik overschat. Had bij PSV ook veel (grote) kansen nodig om te scoren en presteert beter in de spits dan op de flanken. We hebben Luuk de Jong al in de spits, dus Malen is wat mij betreft overbodig. Geef El Ghazi eerst maar de kans op de linksbuitenpositie en haal een groot talent elders op voor de toekomst. Daarnaast verdiend Malen veel geld en gaat hij PSV niet naar een hoger niveau brengen. Gaat zijn investering niet terugverdienen

29 december 2022 om 15:15

Exact ook mijn gedachte. Zeker omdat er nu vanuit de jeugd niets doorkomt (wel wennen na Depay, Bergwijn, Malen en Gakpo achtereenvolgens uit de academy). Babadi is nog net te jong en bovendien in mijn ogen meer een middenvelder. Een talent die het El Ghazi heel lastig gaat maken lijkt mij dus de beste optie.

29 december 2022 om 15:30

Bakayoko en Madueke zijn gewoon de volgende in de rij hoor. Madueke spreekt voor zich maar Bakayoko wordt nu wel erg snel afgeschreven omdat hij niet in grootse vorm was de afgelopen maanden. Maar ik ben overtuigd van zijn potentie. Een club als PSV moet ook vertrouwen durven te hebben in dit soort jongens. Ik zou het aandurven om geen vervanger voor Gakpo te halen en het geld van Gakpo te investeren in twee goede backs. Dat is voor het team als geheel beter dan enkel Malen halen en verder niks doen

29 december 2022 om 15:51

Had het specifiek over de linksbuiten. Madueke en Baka zijn wel echt het best vanaf rechts, maar dat weten wij als supporters als de beste, haha. Vind het niet zo'n gek idee, prioriteit vooral een rechtsback (ervan uitgaande dat Mauro snel aanhaakt en die schouderblessure meevalt). Al zou ik wel graag zien dat er nog een extra linksbuiten wordt gehaald, want in de breedte vind ik het net te mager. Helemaal met je eens dat PSV vertrouwen moet hebben in dat soort jongens, maar dat doen ze ook. Zo'n Tim van de Heuvel haakt nu ook lekker aan, ben benieuwd naar hem morgen tegen Milan.

Malen zou wel een kwaliteitsimpuls voor PSV zijn, maar of hij een haalbaar doelwit is? Ik denk niet dat Malen zelf zit te wachten op een terugkeer naar PSV op dit moment. En ik denk eerlijk gezegd ook niet dat Dortmund er op zit te wachten om Malen nu te laten gaan. Hij is daar gewoon basisspeler. Miste dit seizoen vijf Bundesliga wedstrijden vanwege blessures/ziekte, maar in de overige 10 duels was hij negen keer basisspeler.

29 december 2022 om 15:38

Mua, Malen laat in Dortmund toch wel zien geen CL-materiaal te zijn. Bovendien; als PSV momenteel iets niet kan gebruiken, is het een speler die kans na kans mist. Malen begon erg goed bij PSV, maar tijdens z'n tweede volle(!) seizoen is z'n ontwikkeling gestagneerd en ook bij Dortmund is die ontwikkeling niet herstart. Die maakt nog minder indruk in Duitsland dan Justin Kluivert deed. Een halfjaartje huren is een optie, maar meer moet PSV eigenlijk niet willen.

29 december 2022 om 16:29

CL materiaal is dat tegenwoordig de maatstaaf bij PSV? Ik heb nieuws voor je 90% van de selectie is ook geen CL-materiaal. Hij mist inderdaad kansen, maar hij was wel de beste speler van PSV.

Als hij terugkeert dan ben ik als PSV supporter erg tevreden, zou in een klap de beste speler van PSV zijn.

29 december 2022 om 16:54

Dat zou het wel moeten zijn, want dat is waar PSV naartoe wil. En tenzij PSV van plan is om een jasje uit te doen, is het ook waar PSV naartoe moet. Anders kom je in een situatie waarbij je ieder seizoen tekorten op moet vangen met transfers. Dat is bij PSV sowieso al vaker dan niet het geval als het geen CL speelt.

Je hoeft niet per se spelers te hebben die er excelleren, maar je moet wel spelers hebben die zich er staande kunnen houden of simpelweg het talent hebben om er van toegevoegde waarde te zijn. Het gaat momenteel meer over Ajax en de puinhoop daar, maar PSV heeft er ook absoluut een puinhoop van.

29 december 2022 om 17:22

PSV wil in de CL komen ja, maar daar gaan overwinteren is compleet onrealistisch. Kunnen ze wel willen maar gaat ze nooit lukken, zeker niet op korte termijn. Het CL geld ophalen en na de winter in de Europa League komen zou al een mooi scenario zijn, daar lijkt Malen mij meer dan geschikt voor. Hoeveel spelers zijn er daarnaast op hun 22ste in 116 wedstrijden betrokken bij 80 goals (55 goals en 24 assists) voor PSV. Dat in een corona periode en met een zware knieblessure ook nog eens. Kortom gewoon een van de betere spelers de afgelopen jaren in het PSV shirt. Dus van deze bewering van jou begrijp ik helemaal niets. Welke spelers van de afgelopen 5 jaar in de eredivisie vond jij veel beter?

Als je de berichten leest probeert PSV te snijden in de kostten en zijn ze daar al aardig mee op weg. Maar het kan goed zijn dat je ieder jaar een miljoen of 10-20 aan kostten hebt aan waardeloze spelers als Bruma, Baumgartl en Romero. Hopelijk zijn ze daar snel van af, verder hebben ze tegenwoordig veel jeugd aangevuld met goedkope spelers, denk wel dat ze de weg naar boven in kunnen slaan met Brands.

Zo. Gakpo verkopen voor 50 miljoen en dan Malen een halfjaar huren zou toch een prima deal zijn? Snap de negativiteit eigenlijk niet. Als tijdelijke oplossing ga je echt geen speler kunnen halen die beter is dan Malen. En ja, hij heeft nog wel eens oogkleppen op en mist veel grote kansen. Maar het scoren moeten we denk ik sowieso vooral aan Luuk de Jong overlaten nu Gakpo weg is, ook al verliet Malen de Eredivisie ook met 19 goals en 8 assists. Met Madueke, Simons, Malen en Veerman heb je er dan 4 die genoeg doelpunten kunnen maken daaromheen. El Ghazi ook nog achter de hand. Laat Malen maar komen hoor, als hij daar zin in heeft. Speelt in de competitie namelijk 'gewoon' in de basis bij Dortmund, dus blijkbaar zien ze daar wel wat in hem.

29 december 2022 om 15:46

Grootste voordeel van het halen van Malen is dat hij direct op twee posities beschikbaar is. Zowel LB als ideale backup van De Jong. Vooral dat laatste is toch wel cruciaal gebleken het eerste seizoenshelft. Hij kan je ook iets meer variatie geven in bepaalde wedstrijden als je samen met Madueke en El Ghazi op de counter moet spelen met zijn snelheid.

29 december 2022 om 16:43

Malen is alleen een ideale backup voor Luuk de Jong in de zin van iemand die in de spits kan voetballen en geen Yorbe Vertessen heet.

Voor de rest zijn ze totaal verschillend. Luuk is een teamspeler, werkt zich ook zonder bal het snot voor de ogen, is aan de bal zwak en werkt fantastisch bij ballen vanaf de zijkant. Malen is precies het tegenovergestelde van alle genoemde facetten. Wel is Malen vrij doelgericht en snel, maar in die kwaliteiten zie ik hem toch ook meer als buitenspeler.

Toch denk ik, en dat noemde ik hieronder ook al, dat het een goede zet is om Malen te huren mocht dat mogelijk zijn. Dat bespaart je een te dure winter/paniekaankoop en je hebt een fitte speler die de club kent en de linksbuitenpositie gewend is. Het is natuurlijk een ander type dan Gakpo, maar in ieder geval in de Eredivisie gaat je dat wel wat broodnodige goals opleveren. Nu heb ik op zich wel vertrouwen in El Ghazi als linksbuiten, maar een beetje wat verschillende smaken is wel lekker natuurlijk, zeker met in het achterhoofd dat een halfjaar huur niet al te veel zal kosten.

29 december 2022 om 16:52

Als Malen genoegen neemt met zo'n rol is hij natuurlijk hartstikke welkom. Maar ik denk niet dat hij komt als hij niet gehaald wordt als basisspeler. Luuk is in principe onomstreden. En ik denk dat de combi Luuk / El Ghazi vruchtbaarder is. Sowieso zie ik El Ghazi nu als volwaardig basisspeler, sinds Gakpo weg is. Zou ik niet zomaar naar het tweede plan drukken.

29 december 2022 om 16:49

Denk je niet dat El Ghazi een betere match is met Luuk? Ik zou hem de kans geven. Malen is natuurlijk wel ideaal omdat hij geen aanpassingsperiode zal hebben.

Saibari was in de voorbereiding trouwens sterk op die positie. Vulde hij veel beter en dynamischer in dan rechtsbuiten. Nu deed hij het als rechtsbuiten dan ook wel weer zo dramatisch dat ik er niet op zou willen gokken. Maar zie de noodzaak van Malen niet zo als basisspeler, en denk niet dat hij als eerste wissel voor Anwar of Luuk wil komen.

Tuurlijk, er is wel een tweede linksbuiten nodig. Want een echte vervanger voor Luuk is er ook al niet. En we zijn in de breedte al niet je van het. Is het dan niet beter komend halfjaar te gebruiken om een talent te kopen en in te passen?

Ben er niet op tegen, maar vraag me wel af of Malen genoeg goals en assists zal brengen om El Ghazi zomaar aan de kant te schuiven. Verheug me ook wel om El Ghazi helemaal fit in ons team te zien. Nee, voor mij is het niet zo'n abc-tje.

29 december 2022 om 15:40

Maar het is geen goed teken als dit soort spelers op die leeftijd al stagneren in hun ontwikkeling. Het is ook niet zo dat de omstandigheden bij Dortmund niet goed zijn. Malen heeft een aantal eigenschappen, maar heeft ook te veel tekortkomingen. Leuk voor de prestaties in bijvoorbeeld de Eredivisie, maar als je met hem de CL in moet, is dat gewoon niet goed genoeg.

Alsjeblieft niet. Er is een reden dat hij niet bij de selectie van het NL elftal zat... Het mag toch onderhand duidelijk zijn dat het geen bijzondere voetballer is.

Dan gaan ze er ook nog op vooruit.

Voor PSV zou het misschien een goede zet zijn, maar ik zie hem zelf niet zo snel komen. Hij maakt idd geen daverende indruk bij Dortmund, maar hij speelt wel regelmatig dit seizoen. Als dat niet verandert, waarom zou hij dan terug gaan naar de Eredivisie?

Dat zou psv wel willen, maar Malen ook wel? Ik denk van niet.

29 december 2022 om 16:45

Denk je dat hij momenteel heel tevreden is met zijn carriére dan? Wat hij bij Dortmund verdient zal bij PSV niet mogelijk zijn, maar als je naar het sportieve kijkt dan lijkt een stapje terug mij niet onverstandig. Hoe langer hij blijft zitten hoe lastiger het wordt om in zijn oude vorm te komen.

29 december 2022 om 20:08

Nee, maar om dan terug te gaan naar psv lijkt mij toch een beetje mislukt in het buitenland. Dan kan hij beter naar een middenmotor in Duitsland of Engeland gaan. Zolang hij maar speelt daar.

Malen heft dit seizoen al 17 wedstrijden gespeeld bij Dortmund, waarvan 5 in de Champions League. Die gaat toch niet terug naar PSV. Zie hier vandaag echt de meest onwaarschijnlijke berichten voorbijkomen over PSV.

Geef gewoon de jeugd de kans. Huren is nooit een goede investering.

Malen zou een mooie tijdelijke vervanger zijn voor Gakpo. Hijzelf is niet gelukkig in Duitsland en wil wel denk ik zo. Zou dus kunnen en waarom niet heeft misschien wel een PSV hart en is niet zoals Bergwijn die met een zogenaamd PSV hart vertrokken was en nu bij Ajax voetbalt waar hij niet tevreden is. Dus Malen kom maar

Psv heeft een grote fout gemaakt dit jaar kon echt hun jaar worden. Maar als je beste man weg doet. En niemand ervoor terug haalt ga je het heel moeilijk krijgen

Karlsson is een fantastische speler. Die noor is ook niet verkeerd. Malen is echt geen hoger segment dan Karlsson maar zou wel een typische psv actie zijn

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren