Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Messi is een mislukking: Argentinië won alle WK’s met doping en vuile streken'

Laatste update:

Álvaro Morales is allerminst onder de indruk van de derde wereldtitel van Argentinië, zo laat de commentator weten in het Mexicaanse programma Fútbol Picante van ESPN. De in Guatemala geboren Mexicaan snapt niet waar de Argentijnse volksvreugde op gebaseerd is en noemt Lionel Messi in het praatprogramma een fracasado: een mislukkeling. “Pelé met drie wereldtitels lacht Messi uit”, aldus Morales.

De journalist van het Mexicaanse ESPN is verontwaardigd over de wijze waarop Argentinië zijn drie wereldtitels veroverde en steekt dat niet onder stoelen of banken. In 1978 wonnen de Argentijnen het WK in eigen land door Nederland in de finale te verslaan (3-1). Volgens Morales had la Albiceleste nooit mogen deelnemen aan dat WK, omdat Peru in de kwalificatiereeks omgekocht zou zijn. Daarnaast werden er ook tijdens dat mondiale eindtoernooi veel controversiële beslissingen genomen. “Argentinië won in 1978 door schandalige en schaamteloze beslissingen.”

“In 1986 won het land met een gedopeerde en valse Diego Armando Maradona, die doelpunten met zijn handen maakte”, vervolgt Morales, die refereert aan het doelpunt dat Maradona met ‘de hand van God’ maakte in de kwartfinale tegen Engeland. “En in 2022 krijgt ‘Messietje’ zijn eerste en enige wereldtitel. Dat is een mislukking, want Pelé lacht hem uit met drie wereldtitels op zak.”

Bovendien maakt Morales van de gelegenheid gebruik om uit te halen naar de bondscoach van Mexico, de Argentijn Gerardo Tata Martino. “Ik wil Gerardo Martino publiekelijk feliciteren. Dankzij zijn inzet heeft Argentinië niet meer verloren sinds het duel met Mexico. Ik feliciteer je, Tata, met de tactische wijze waarop je de wedstrijd met Argentinië cadeau gaf. Tot slot wil ik ook de VAR en alle arbiters feliciteren die strafschoppen toekenden aan Argentinië. Ze wilden Messi het WK zien winnen”, besluit de geprikkelde Morales.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Kutzooi, Pele lacht mij dus ook uit terwijl ik nog wel een wereldtitel frikandelleneten heb. Deze gozer deed ook mee maar gebruikte hele zure mayonaise

22 december 2022 om 08:11

Pele mag niet eens de veters strikken van de frikandellen die jij eet. Titels en bekers in voetbal tellen niet mee in jou discipline.

22 december 2022 om 08:43

Fijn deze herkening! 😜

22 december 2022 om 16:36

Wat is er mis met zure mayonaise

22 december 2022 om 20:09

Het is zuur

23 december 2022 om 07:33

De pH waarde

Wat een held is dit.

22 december 2022 om 08:13

Held? Ik zou als journalist toch ff het toontje dempen, zijn werkgever zal hier ook niet al te blij mee zijn xD

24 december 2022 om 10:47

Hij heeft gewoon gelijk. Argentinië heeft geen een wk eerlijk gewonnen. Het zijn gewoon pijnlijke feiten.

22 december 2022 om 08:22

Held? Ik vind het eerder een beetje triest, het zit hem blijkbaar erg diep. Hij klinkt als de gemiddelde voetbalzone gebruiker.

22 december 2022 om 08:31

@Iniesta hahahahahaha ik ga stuk je slaat de spijker op zn kop

22 december 2022 om 08:54

Beetje zoals jij, maar dan aan de goede kant.

22 december 2022 om 09:08

Als hij tot de 'goede kant' van voetbalzone behoort schrik ik toch van het niveau hier. Al zegt het aantal likes van de reactie van Gio al genoeg.

22 december 2022 om 09:36

Tja IniestaFCB, stel het zit je zo diep en je bent zo zuur terwijl je het WK gewonnen hebt. Zoals de Argentijnse selectie. Deze uitspraken vallen in het niet bij het zoveelste wangedrag van die groep terwijl ze per slot van rekening gewonnen hebben. Dat is pas triest.

22 december 2022 om 10:53

Toch komt dit gevoel ergens vandaan. Ten eerste en dit staat even nog los van Argentinie. Je hebt de VAR. Waar was die in de WK finale? Een hoop hele belangrijke situaties gezien waar die niet werd ingezet. Corruptie wil ik het nog niet noemen, maar de scheidsrechters hadden wel een voorkeur voor Argentinie. Eerst waren de Nederlanders zogenaamd zuur toen ze dit zeiden, maar nu zie je dat ze in Mexico ook vragen hebben bij de arbitrage wat betreft Argentinie. Kaarten die constant onthouden werden, een hoop makkelijk gegeven penalties. Ze hadden de scheidsrechters niet tegen iig

22 december 2022 om 11:51

Voorkeur voor Argentinië maar kregen ze 2 penalties tegen in de finale? De 2de penalty (handsbal) snap ik nog wel maar de eerste? Als de scheids zo pro Argentinië waren had hij hier geen penalty gegeven.

De penalty waar panaldo zijn goaltje maakte was echt de meeste belachelijke penalty van dit wk maar daar zegt niemand wat over.

22 december 2022 om 11:59

@japie_krekel Die zelfde VAR die in de WK finale 118e minuut een Franse handsbal mist en vervolgens de bal op de stip legt na een Argentijnse handsbal?
Geen idee waar die was op dat moment, maar niet op de hand van Argentinie in ieder geval.

22 december 2022 om 12:01

Merk je niet dat de Nederlandse media overal artikels probeert te vinden die iets negatiefs vertellen over de Argentijnse wereld titel? De media weet dat Nederlandse voetbalfans dit graag lezen. Hierdoor krijgt de media veel aandacht en verdiend ze er dus goed aan. Nu hebben ze zelfs een onbeduidende journalist uit Guatemala opgevist die zelfs een conspirancy heeft bedacht over de trainer van Mexico.

22 december 2022 om 12:37

idd veel fouten gemaakt. eerste penaltie frankrijk was eerste overtreding buiten strafschot gebied= geen penaltie. Die van argentinie was ook erg makkelijk gegeven. Word erg overdreven allemaal.

22 december 2022 om 12:56

@Japie, ik heb een gevoel dat de Mexicanen ook niet helemaal objectief reageren tegenover Argentinië. Volgens mij hebben die een bloed hekel aan elkaar hahaha.

22 december 2022 om 13:37

De kroaten zijn ook niet objectief, de portugezen ook niet, de neutralen ook niet. Alleen de messi/argentinië-fans zijn objectief. Want er was geen vuiltje aan de lucht. Al dat eenzijdig gefluit, onterechte penalty’s, geen var-inmeningen zijn gewoon heel toevallig.

22 december 2022 om 13:50

@japie Over welke belangrijke situaties heb je het precies waar een var voor nodig was? Je hebt het over een hoop situaties, welke waren dat dan precies? Nederland was zuur, Kroatië was zuur, Frankrijk was zuur, Marokko was aan de andere kant zuur, Portugal was aan de andere kant zuur en dat was niet aan de kant van Argentinië dus had de FIFA daar ook wat mee te maken?

En hoe heeft de FIFA hun voorkeur precies geregeld, arbitrage steekpenningen gegeven? Feit is volgens mij dat als Argentinië verloor tegen Mexico, waar qua arbitrage niks aan de hand was ze gewoon uitgeschakeld waren, tegen Polen hadden ze uitgeschakeld kunnen worden en tegen Nederland ook. Ze waren bijna elke wedstrijd daarna de betere ploeg, hadden die anderen toch beter moeten spelen? We klagen hier vaak dat spelers/clubs nooit kritiek kunnen hebben en altijd wijzen naar derden zoals nu ook wordt gedaan..

Volgens mij krijgen Ajax, Feyenoord en PSV ook vaker voordeel, is de KNVB dan ook corrupt? Zelfde in de PL en La Liga, zijn die ook corrupt voor de grote clubs? En deze Mexicaan heeft op z’n Twitter staan dat het EK moeilijker is om te winnen dan het WK en dat Ronaldo de beste speler van de geschiedenis is, denk dat dit al genoeg zegt over zijn reactie. Ik raad iedereen aan zijn Twitter te checken dan zie je hoe de gemiddelde Ronaldo/ Real Madrid fan vandaag de dag reageert.

En het zegt meer dan genoeg dat je het over de Portugezen hebt die aan de andere kant van de poule zaten en niks met Argentinië te maken hadden 😂😂😂😂. Waarom noem je Marokko niet? Die hebben ook een klacht ingediend over de arbitrage tegen Frankrijk of tellen die dan weer niet mee, heel objectief idd..

22 december 2022 om 13:54

@Real dus La Liga is ook corrupt als Real goedkope penalty’s krijgt wat afgelopen seizoen regelmatig het geval was? Of is de KNVB corrupt omdat Ajax, PSV en Feyenoord ook vaker het voordeel van de twijfel krijgen?

Mexico en Polen Argentinië kunnen uitschakelen, Nederland had Argentinië kunnen uitschakelen. Is het niet zo dat die ploegen beter hadden moeten voetballen? Nee het komt allemaal door de FIFA en arbitrage want die is corrupt… Hoe heeft de FIFA dit allemaal zo gefixt dan? Zou je dat kunnen uitleggen?

22 december 2022 om 14:16

“Mexico en Polen Argentinië kunnen uitschakelen, Nederland had Argentinië kunnen uitschakelen. Is het niet zo dat die ploegen beter hadden moeten voetballen? Nee het komt allemaal door de FIFA en arbitrage want die is corrupt… Hoe heeft de FIFA dit allemaal zo gefixt dan? Zou je dat kunnen uitleggen?”

Hieruit blijkt echt jouw kinderlijke onvermogen om de corruptie te zien in het afgelopen wk. Voor jou is er pas corruptie als tegenstanders een rode loper uitrollen voor argentinië en het belachelijke vormen aanneemt zoals express een eigen goal maken.

Meestal zit het in corruptie in de kleine momenten die van grote invloed zijn. Steeds een onterechte penalty (iets van vijf keer!)geven aan argentinië om met een voorsprong de wedstrijd af te maken. Het eenzijdig fluiten. Niet geven van gele kaarten waardoor ze hun harde spel kunnen blijven spelen. Het niet inmengen van de var. Hele rare beslissingen van de scheids dat de tegenstander benadeelt (overduidelijke balvoordeel wordt tweemaal niet gegeven aan frankrijk terwijl zij met hele snelle jongens hiermee heel gevaarlijk hadden kunnen zijn).

Het is argentinië heel gunstig gemaakt om de wedstrijden te winnen. Elke voetballer weet dat als de tegenstander de scheidsrechter mee heeft dat het dan bijna onmogelijk is om van te winnen.

Daarnaast hebben we het over fifa en qatar. Niet bepaald organisaties met een schoon blad. Nota bene is het europese parlement (de vicevoorzitster!) zelfs omgekocht door qatar. En jij vind het nog steeds onwerkelijk dat scheidsrechters omgekocht kunnen worden? Onbegrijpelijk waar die verheven status voor scheidsrechters vandaan komt.

22 december 2022 om 14:56

Echt he. Alsof het alleen oneerlijk is gegaan wanneer ze volledig onschendbaar waren gemaakt en alles met 3-0 hadden gewonnen. Oh nee bij 3-0 is het weer dat je als je zo ruim verliest niet mag wijzen op fouten van de arbitrage.

Of het nu door corruptie komt of iets anders, feit is dat ze oneerlijk dit wk winnen. Daarom heeft iedereen het er over. Dat is niet omdat mensen zuur zijn, want niemand zei dit na de Nederlandse uitschakeling tegen Tsjechië, de Nations League finale tegen Portugal, of Argentinië 2014.

22 december 2022 om 14:57

Gevoelens komen alleen bij japie als het over Messi gaat ,wel slechte gevoelens

22 december 2022 om 15:02

En weg is Japie! Ongefundeerde uitspraken doen en zodra je jezelf feitelijk moet onderbouwen ben je pleite. Held op sokken ben je.

22 december 2022 om 15:20

Maar de var is toch bij elke wedstrijd zo gegaan of alleen die van Argentinië.

22 december 2022 om 15:24

“Toch komt dit gevoel ergens vandaan”

Hahaha ja zo kunnen we natuurlijk alles wat iedereen zegt wel even serieus gaan nemen, het komt kortom toch ergens vandaan.. ik zal je een handje op weg helpen, weet je waar het vandaan komt? Slecht tegen je verlies kunnen en naar excuses/redenen zoeken waarom het zo is gelopen.

Schei toch uit man, had Frankrijk in de finale 4 penalty’s moeten hebben ipv 2?

22 december 2022 om 15:25

@Real uit jouw reacties blijkt voornamelijk jouw onvermogen om als Real/CR7 fan te accepteren dat Messi gewonnen heeft. Net als zovelen die dezelfde man en club steunen wordt er van alles bij gehaald, begint echt triest te worden.

Ja klopt als de tegenstander de scheids mee heeft dan kan je zelf bijna niet goed spelen en doelpunten maken, over kinderachtig gesproken man man man. Hadden ze niet tegen Saudi een penalty gekregen en alsnog verloren? Saudi speelde fantastisch met pressie naar voren en won daardoor terecht de wedstrijd. Tegen Mexico wonnen ze zonder penalty’s of gekke situaties toch? Tegen Polen kregen ze een onterechte penalty mee, scheids liet doorspelen maar de var herstelde dit toch? Penalty werd gemist maar alsnog gewonnen mede doordat Polen 0 schoten op doel had, dat komt omdat ze de scheids niet mee hadden natuurlijk dan kan je zelf niet goed spelen…

Australië geen penalty maar terecht gewonnen en ook geen rare situaties. Dan komt Nederland. Messi had geel moeten hebben voor hands, maar als je zo eerlijk bent had de overtreding op Messi voordat hij hands maakte ook afgefloten moeten worden toch? Of werkt het niet zo, moeten die situatie als het om Argentinië niet bestraft worden? Maar goed Messi had geel moeten krijgen en volgens velen had hij dan automatisch rood gehad 😂😂😂. Maar goed tot de 80e minuut was NL drama, dit had niks met tactiek of eigen spel te maken maar doordat de scheidsrechter tegen hun was…. Messi krijg hier een terechte penalty en met de tweede goal was ook niks mis. De enige situatie was die van Paredes geweest die rood had moeten hebben bij een 2-1 stand. Dan is de vraag als hij rood had gehad of NL dan nog in de laatste minuten gescoord had maar mensen gaan daar natuurlijk automatisch van uit. Hier heb ik genoeg overtredingen van NL gezien die niet worden afgestraft dus het ging over en weer.

Daarna kwam Kroatië, hier kregen ze een terechte penalty en was er gedurende de wedstrijd niks aan de hand. Kroatië tikte leuk de bal rond achterin en op het middenveld om in de 80e minuut een keer op doel te schieten maar dat kwam doordat de arbitrage tegen hun was, niet door tactiek, kwaliteit van spelers maar door de arbitrage.

Frankrijk zelfde verhaal, licht contact wat gewoon bestraft kan worden, heel dom verdedigd van Dembele want die heeft gewoon de scheids de kans om te fluiten, vervolgens laat Frankrijk 80 minuten niks zien tot de goals van Mbappe met 2 PENALTYS dus was dan de scheidsrechter niet in het voordeel van Frankrijk in de finale? Of geld dat alleen als Argentinië penalty’s krijgt?

Je bent wel eens sarcastisch over de objectiviteit bij Messi fans maar gelukkig zijn RealM/CR7/sommige ManU dat wel. Saudi zette druk en wonnen, Nederland en Frankrijk deden dat op het einde en scoorden misschien hadden meer ploegen durven voetballen tegen ze want dat was dus hun zwakte of mochten ze dat niet van de FIFA en arbitrage?

22 december 2022 om 15:27

Je kunt een hele lap tekst typen, maar ik kan je verzekeren dat 9 van de 10 mensen op de helft gestopt zijn met lezen, 5 onterechte penalty’s?😂😂 schei toch uit joh man man man wat een niveau. Letterlijk elke penaltu die gegeven is was terecht, sommige waren heel licht maar dat maakt het nog geen mindere penalty, 5 onterechte penalty’s zegt ie😂

22 december 2022 om 15:29

Toch komt dit gevoel ergens vandaan”

Hahaha ja zo kunnen we natuurlijk alles wat iedereen zegt wel even serieus gaan nemen, het komt kortom toch ergens vandaan.. ik zal je een handje op weg helpen, weet je waar het vandaan komt? Slecht tegen je verlies kunnen en naar excuses/redenen zoeken waarom het zo is gelopen.

Schei toch uit man, had Frankrijk in de finale 4 penalty’s moeten hebben ipv 2?

22 december 2022 om 15:44

Afca//

“Je kunt een hele lap tekst typen, maar ik kan je verzekeren dat 9 van de 10 mensen op de helft gestopt zijn met lezen,”

snap ik. Lezen is best moeilijk voor die mensen

Fcvoetbal// sorry maar ik heb al in meerdere reacties van jou al twijfels gehad of je de essentie van deze discussie wel snapt en na deze reactie kan ik denk ik wel concluderen dat dat niet zo is.

Dit is net als hoe je gister bleef volhouden dat er sprake was van hands van upacemano terwijl ik je duidelijk aantoonde dat dat niet het geval is.

Wij kunnen maar beter niet meer op elkaar reageren.

Ps: ben geen ronaldo-fan.

22 december 2022 om 16:14

@fcvoetbal23 Ik zeg niet dat de scheidsrechters steekpenningen hebben gehad of zijn omgekocht, maar voor de kijkcijfers en om geschiedenis te schrijven is het natuurlijk wel handig als Messi op zijn laatste WK in Qatar eindelijk de WK titel pakt. Eigenlijk de laatste prijs die nog ontbrak in zijn imposante carriere. Ik zeg dus niet dat de scheidsrechters zijn omgekocht, maar ze kunnen natuurlijk wle geinstrueerd zijn om Argentinie zoveel mogelijk in het voordeel mee te geven, omdat dan de kans op een WK finale met Messi wel heel historisch zou zijn en op die manier kan de kans vergroot worden dat die finale ook daadwerkelijk wordt gehaald. Het viel natuurlijk ook enorm op dat die Argentijnen een hoop karten niet kregen die volgens de regels gewoon wel kaarten zijn. Neem spelers als De Paul en Paredes

22 december 2022 om 16:15

@AfcaAjaxxx Het heeft ook geen zin, het is een real/CR fan, zegt eigenlijk wel genoeg toch? Ik las net dat het door de arbitrage komt, want als de arbitrage eenmaal tegen zit dan kan je niet goed spelen.

Het lag niet aan de spelers zelf, niet aan de tactiek van de tegenstanders maar door de beslissingen van de arbiters/ FIFA

22 december 2022 om 16:21

@japie Ahh oké ik begrijp nu wat je zegt. Ik zeg niet dat het niet kan want we hebben het over de FIFA. Anderzijds trekken we ook direct de professionaliteit van alle arbiters in twijfel. Zou betekenen dat het op internationaal vlak ook vaker zal gebeuren. Kunnen we dan ook bijvoorbeeld stellen dat de UEFA hetzelfde doet gezien de beslissingen die Real Madrid meerdere keren mee kreeg toen ze drie keer achter elkaar de CL wonnen?

Heb een beetje het gevoel dat het vooral met Messi en zijn WK winst te maken heeft. Ik kijk liever naar bijvoorbeeld een Saudi die de hele wedstrijd pressie zette, Nederland en Frankrijk de laatste 10/20 minuten. Argentinië was onder druk echt heel zwak maar verder zette niemand druk op hun.

22 december 2022 om 16:30

Bij elke onterechte penalty voor real is corrupt. Jij bent een held. Ik vind dat vaker ook bij real. Plus extra tijd geven als real achter staat.

22 december 2022 om 16:42

Jongens voor de goede orde, dit is de definitie van corruptie:

"misbruik maken van toegekende bevoegdheden of macht voor persoonlijk gewin".

Aangezien fcvoetbal helemaal in verdedigingsmodus gaat wanneer ik zeg dat de scheidsrechters corrupt zijn, maar wanneer japie zegt dat ze geïnstrueerd zijn om zoveel mogelijk voordeel aan argentinië te geven, is het opeens “ik zeg niet dat dat niet kan”.

Man man man je wist dus überhaupt niet wat corruptie inhoudt.

En dan weer deze kinderlijke reactie:

“Anderzijds trekken we ook direct de professionaliteit van alle arbiters in twijfel. Zou betekenen dat het op internationaal vlak ook vaker zal gebeuren.”

Alsof scheidsrechters een verheven status hebben. Terwijl nota bene de vicevoorzitter van het europese parlement zelfs door die gasten wordt omgekocht.

En dan een ongegronde link leggen naar real madrid zonder dat je helder voor ogen hebt welke arbitrale dwalingen daar zijn gebeurd (in een tijdperk zonder var).

Wat een niveau van een kleuter zeg.

Visca// geloof me als ik ooit het gevoel krijg dat real de competitie heeft gekocht dan ben ik de eerste die daar wat van zegt en kijk ik ook niet meer. Heb wel wat beters te doen dan te kijken naar een poppenkast om mij daarmee tevreden te stellen. Prijzen zijn alleen leuk als ze eerlijk zijn gewonnen.

22 december 2022 om 18:09

Haha wat een gezever van Realxiiimadrid voor het zeggen van zoiets simpels als "ik misgun het Messi en ga beweren dat de WK Argentinie cadeau heeft gegeven, compleet buiten beschouwing nemend dat er veel arbitrale keuzes of dwalingen tegen Argentinie zijn gemaakt en dat Argentinie gewoon statistiek samen met Frankrijk verreweg de sterkste teams waren".

Het zijn altijd dezelfde mensen: Japie + willekeurige gebruiker met een gebruikersnaam die naar Ronaldo of Real Madrid verwijst.

Ik vind het echt heerlijk om dit allemaal te lezen. Ga zo door.

22 december 2022 om 18:22

Waar wijs ik naar Ronaldo en Real dan? Ik heb niks tegen Ronaldo en ik heb niks tegen Messi

22 december 2022 om 18:33

Japie// Ach laat zitten. Als ze inhoudelijk geen weerwoord hebben dan gaan ze over op de man.

22 december 2022 om 18:41



realmadrid fans zoals jij zijn natuurlijk wel heel erg objectief. Ik weet nog hoe ajax vaak in het verleden volgens velen werd genaaid door de scheidsrechters in wedstrijden tegen real madrid, Hoe madrid tegen kleinere teams altijd het voordeel lijkt te krijgen. Vooral madrid fans moeten hun mond houden.

22 december 2022 om 18:58

Er ontstaat een nieuwe verweer tegen mijn betoog:

(Je kan gelijk hebben) maar real madrid werd vroeger ook bevoordeeld dmv corruptie dus ik moet niks zeggen over de corruptie van dit wk.

Impliciet krijg ik dus gelijk.

22 december 2022 om 20:43

@Real het is geen nieuw verweer, ik heb zelf nog nooit iets gezegd over corruptie van Real, maar ik vroeg me af of dat je hoe het werkt.. Als iets “te veel” mee zit dan is het corruptie. Goed om te weten.

22 december 2022 om 22:17

@ Japie. Wat ben je ook een rancuneus naar mannetje. Messi heeft de prijs gewonnen waar jij hem al jaren van beschuldigd dat hij internationaal te weinig heeft laten zien in vergelijking met Ronaldo's EK en Maradona's winst in 86. Wees gewoon een vent en zeg eens een keer dat je ernaast zat. Is niets mis mee, moet je eens proberen. Kritiek zolang constructief mag er wezen, maar een heksenjacht voeren op voetballers en trainers die je niet mag is een beetje zielig.

22 december 2022 om 22:34

Misschien bedoelde hij wel een verdiende wk-winst en zat jij vooral met een wk-winst in je hoofd.

23 december 2022 om 01:10

@RealXIII Wanneer is een WK-winst verdiend? Je spreekt de hele tijd hierboven over corruptie en hoe Argentinie overduidelijk de voorkeur kreeg gedurende het toernooi, maar waarom laten de door de FIFA aangestelde leidsmannen het tot twee keer toe tot strafschoppen komen? Terwijl de vrije trap waar Oranje de 2-2 uit scoorde en de penalty waar Frankrijk de 3-3 uit maakte toch makkelijk ook niet gegeven hadden kunnen worden. Als ‘de macht’ zo misbruikt werd om Argentinie kampioen te laten worden, dan laat deze ‘macht’ het toch niet aankomen op een loterij. Of weet deze macht toevallig dat Noppert en Lloris totaal geen penaltykillers zijn? En dat Van Dijk, Berghuis en de Franse spelers zullen missen? Want als dat zo is dan heeft deze ‘hogere macht’ een gave en hoor ik graag wat de winnende lotnummers zijn bij eindejaarstrekking.

23 december 2022 om 04:05

Misschien he, als er dan toch zoveel commentaar is, zit er dan wel een kern van waarheid in?

23 december 2022 om 13:16

en vooral een realmadrid fan zoals jij is zeker objectief

23 december 2022 om 13:55

En het ergste is nog, iedereen zeurt over alle penalties die Argentinië heeft gehad. Maar aan de 2e penalty van Frankrijk ging eerst hands van een Fransman vooraf, waarna de bal bij Mbappe komt die de bal tegen de arm van Montiel aan schiet. Daar heeft helemaal niemand het over, maar die penalty had nooit gegeven mogen worden.

23 december 2022 om 14:38

Willem1609// als je de moeite niet neemt om, voordat je jezelf in een discussie mengt, de discussie te volgen dan neem ik de moeite niet om je vragen te beantwoorden. Je vraag is namelijk al beantwoordt hierboven.

Dirtymind// het was geen hands. Als je andere beelden opzoekt dan kan je dat zien.

Je had jezelf trouwens ook prima kunnen afvragen waarom niemand het daarover heeft en dan zelf te onderzoeken of dat wat jij zegt überhaupt wel klopt, maargoed.

23 december 2022 om 16:12

@RealXIII Ik heb echt wel de moeite genomen om je betoog te volgen, maar vind daar nergens antwoord op mijn punten over de wedstrijden waarin het tot een strafschoppenserie kwam. Je hebt het in bovenstaande reacties over ‘eenzijdig gefluit, geen VAR-inmengingen en onterechte penalty’s’ en over hoe jij vind dat het Argentinie zeer gunstig is gemaakt. Daarnaast leg je de definitie van corruptie uit, waarin mensen hun ‘macht’ en/of ‘toegekende bevoegdheden’ misbruiken. En stel jij dat dit het geval is geweest tijdens dit WK in het voordeel van Argentinie. Ik stel simpelweg de vraag (die in jouw bovenstaande antwoorden niet beantwoord is) hoe het dan kan dat deze ‘macht’ het toelaat dat Argentinie tot twee keer toe een loterij (strafschoppenserie) in gaat, terwijl de arbiter van dienst dit ook makkelijk had kunnen afwenden door een vrije trap op randje 16 (voor Nederland) en een penalty in de verlenging (voor Frankrijk) niet te geven. Het is ook prima als je dit niet wil of kan beantwoorden, want het rijmt namelijk niet met de theorie over invloedrijke personen of hogere machten die er alles aan hebben gedaan om Argentinie de WK-titel te laten winnen. Het kwartje had tijdens die penaltyseries namelijk net zo goed de andere kant op kunnen vallen.

23 december 2022 om 16:34

Omdat dat overduidelijke overtredingen waren. Hij had ook de 2e goal van mbappe kunnen afkeuren zonder dat daar aanleiding voor is, maar zo werkt corruptie niet.

De penalty van di maria die gegeven wordt door de scheids en niet teruggedraaid door de var en een vergelijkbaar moment bij frankrijk (wat meer een penalty is dan die van argentinië) wordt afgedaan met een gele kaart voor de fransman daar zit het hem in. Daarnaast staat heel de wk-campagne van argentinië bol van discutabele beslissingen van de scheidsrechter en altijd in het voordeel van de argentijnen.

23 december 2022 om 17:03

Als je letterlijk alles meegeeft aan Argentinie dan val je natuurlijk door de mand dus dat kan een scheids niet doen. Wat hij wel kan doen is de meeste discutabele beslissingen in het voordeel van een land fluiten, maar natuurlijk nooit alle beslissingen

23 december 2022 om 17:24

Ik vermoed dat zijn volgende vraag iets zal zijn als:

Als er corruptie is bij het wk in qatar, hoezo hebben ze qatar dan niet wereldkampioen gemaakt.

23 december 2022 om 17:34

@RealXIII Nee, maar wel leuk dat jij discussies op deze manier met jezelf voert. Mijn vraag gaat vooral om het feit dat Argentinie tot twee maal toe in een stafschoppenserie moet strijden, terwijl volgens jou de ‘hogere macht’ wil dat ze het WK moeten winnen.

@JapieKrekel Alleen viel zowel tegen Nederland als tegen Frankrijk een beslissing nadelig uit die ook niet had kunnen worden afgefloten. Een duw in de rug tijdens een luchtduel? Daar wordt toch wel vaker op randje 16 niet voor gefloten. En zo’n handsbal als in de finale is ook wel eens niet voor gefloten omdat de bal op een te hoge snelheid op de speler afkomt. Ik kan wel begrijpen waarom hij ze geeft, maar als Argentinie moet winnen dan geef je bij een minimale voorsprong dat soort beslissingen niet tegen.

23 december 2022 om 22:40

Lahoz was zowat heel de wedstrijd tegen Oranje aan het fluiten. Die Argentijnen mochten alles en Oranje werd constant terug gefloten voor een overtreding. Natuurlijk moet zo een Lahoz om het niet te opvallend te maken dan Oranje op zijn minst een paar overtredingen mee te geven en dat deed hij oo het laatst. Weet hij veel dat Oranje nog terug komt of die vrije trap erin schiet. Oranje zat niet in de wedstrijd dus niemand had een comeback nog verwacht

23 december 2022 om 23:00

@Japie_Krekel Je bent toch niet serieus? Ik ben het met je eens dat de Argentijnen Lahoz mee hadden die wedstrijd, maar jij denkt dus echt dat de FIFA (in de vorm van Lahoz) het af laat hangen van een strafschoppenserie, terwijl volgens jou Argentinie dit WK moest winnen van de FIFA en Qatar? Ik denk zelfs wel dat misschien Lloris en Noppert in het complot zitten samen met Van Dijk, Berghuis, Coman en Tchouameni… Zodat de strafschoppenserie sowieso gewonnen zou worden door de Argentijnen

23 december 2022 om 23:55

Je hebt echt kinderlijke gedachtes. Volgens jou had dmv corruptie ook qatar wereld kampioen kunnen worden. Want ja hogere machten hadden dat dan eenmaal gewild.

24 december 2022 om 01:26

@RealXIII Goede inhoudelijke reactie. In principe kan ieder land Wereldkampioen worden wanneer er sprake is van corruptie. Alleen stel ik nergens dat er sprake is van corruptie. Dat doe jij namelijk en je legt het uit als ‘mensen die hun toegekende macht misbruiken’. De enige van ons twee die dit WK linkt aan ‘corruptie’ ben jij. Dat jij opnieuw mijn vraag uit de weg gaat, zegt volgens mij meer over jouw manier van discussie voeren. Als het niet uit te leggen is, is het ook prima. Maar kom dan niet met dit soort reacties over ‘kinderlijke gedachtes’, want een ‘kinderlijke gedachte’ is juist: “De uitkomst van het WK staat mij tegen, dus ik gooi het op valsspelen”

24 december 2022 om 08:58

Ben jij vorig jaar ook het capitool gaan bestormen in naam van het volk? Spreek eens voor u zelf , dank u wel! Groetjes

22 december 2022 om 09:12

Deze “held” zegt op zijn Twitter dat het winnen van een EK moeilijker is dan een WK met een foto van Cristiano Ronaldo erbij en de tekst dat hij de beste speler in de geschiedenis is. Beetje de gemiddelde Ronaldo fan van vandaag de dag… Het begint vooral een beetje gênant te worden.

22 december 2022 om 12:54

Genant? Hij legt het wat kinderachtig uit, maar je kunt wel concluderen dat de fifa een favoriet had om als winnaar uit de bus te laten komen.

22 december 2022 om 13:40

Klopt de FIFA heeft de arbitrage wat steekpenningen gegeven om alles in het voordeel van Argentinië te fluiten. De scheidsrechter die de finale floot gaan ze op non actief zetten want die twee penalty’s tegen waren natuurlijk niet de bedoeling!

Hoe heeft de FIFA dat zogenaamde voordeel precies geuit?

22 december 2022 om 09:59

Het is wel een Mexicaan, die hebben niet zo op Argentijnen.

22 december 2022 om 10:30

Maar wat hij zegt is geen leugen

22 december 2022 om 13:15

Pele speelde alleen in Brazilie, heeft daarmee ook nog nooit een CL gewonnen. Lacht Messi hem daarom ook uit?

22 december 2022 om 14:05

Je weet dat de CL toen nog niet bestond hoop ik. Was lastig voor Pele om 'm dan te winnen.

23 december 2022 om 12:07

@ikweetalles11

De Europacup 1 bestaat al sinds de jaren 60. Dat is de voorloper van de Cl...

23 december 2022 om 13:10

@troy010

Hij heeft dus wel de Copa Libertadores gewonnen wat dus de CL is van Zuid-Amerika, 2 keer met een team die voor zijn komst de status had van een Rayo Vallecano laten we dus zeggen een Maradonna met Napoli.

En tot midden jaren 70 tot Europa meer geld kreeg en dus Zuid-Amerikaanse spelers begonnen te lopen, was Zuid-Europa het sterkste voetbal continent.

Santos met Pele gingen elke zomer op tour om tegen de beste teams in Europa te spelen en zij wonnen een stuk vaker dan topteams zoals Real Madrid, Barcelona, Inter, Milan en een enorme lijst waar zelfs Feijenoord toe behoort.

Deze wedstrijden trokken enorme publiek aan met een record van 110000 tegen Inter.

22 december 2022 om 10:40

Zijn laatste zin klopt als een bus. Er is in de historie geen 1 land dat tijdens een WK zoveel (onterechte) pingels heeft gekregen als Argentinië.

Afgezien van de schandalige beslissingen is dit land door toedoen van die gek die ze op doel hebben staan kampioen geworden, en niet die dwerg met nr 10 zoals zovelen van mening zijn.

22 december 2022 om 12:20

Alleen dit wk al zijn er andere landen met evenveel onterechte penals, dat is er namelijk maar 1, en dat heeft bijvoorbeeld Portugal ook

22 december 2022 om 13:24

Op één na waren de penalty's gewoon terecht hoor.

Frankrijk kreeg er in 2018 trouwens ook 5.

Maar ja dat je Hem dwerg noemt, zegt genoeg over jou...

22 december 2022 om 13:57

Hilarisch jij moet cabaretier worden

Oké dan... en dat terwijl er in Mexico al een volksfeest zal uitbarsten als ze eindelijk de 1/8ste finale weer eens doorkomen... en die wedstrijden bij de Gold Cup van 2016 waren ook zeker controversieel.

Tuurlijk 1978 gelijk en de hand van God ook (al hadden ze daarna ook gewoon de halve en finale gewonnen... zonder dat).

Daarnaast is ook vrij zeldzaam geworden dat er één land ala Brazilië meerdere wk's domineert.
Ten eerste doen er veel meer landen aan mee, en hebben we deze eeuw al 6 verschillende winnaars (op 6 wk's).

22 december 2022 om 08:29

6 WK’s, 6 winnaars. Brazilië, Argentinië, Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje. Je zou bijna denken dat er nog hoop is voor ons kikkerlandje. Qua kwaliteiten, resultaten en historie zijn we onderhand de volgende ‘in line’..

22 december 2022 om 08:32

Italië won een EK, geen WK .

22 december 2022 om 08:34

WK 2006. Na penalty’s tegen Frankrijk. GROSSO GROSSO GROSSO als commentaar bij de beslissende pingel

22 december 2022 om 08:50

Oelewapper een EK en een WK, die finale met dat verhaal over de zus van Zidane 😜

22 december 2022 om 09:13

Italië won in 2006 het WK

22 december 2022 om 09:29

Wedden van wel ! Ze zijn 4 keer Wereldkampioen geworden . In 1934, 1938, 1982 en 2006

22 december 2022 om 14:29

Heel erg, het was nog vroeg... Je hebt helemaal gelijk.

22 december 2022 om 08:32

5 winnaars op 6 Wk's, Frankrijk heeft er twee .

22 december 2022 om 08:37

De afgelopen 6 waren er toch echt 6 verschillende winnaars.
2022 Argentinië
2018 Frankrijk
2014 Duitsland
2010 Spanje
2006 Italië
2002 Brazilië

22 december 2022 om 09:39

Oelewapper

22 december 2022 om 14:29

Och, wat slecht van mij. Je hebt helemaal gelijk...

23 december 2022 om 13:14

@barryballs

Daarentegen won Brazilië zijn cups in 1958, 1962, 1970, 1982 en 2002.

Dat zijn teveel verschillende tijdsperiodes van winst om te underraten dat Brazilië domineert omdat het gewoon het sterkste voetballand aller tijden is.

Zo dan, niet alleen het laatste wereldkampioenschap in twijfel trekken, maar meteen maar alle drie de titels van Argentinië aanpakken. En hun twee grootste helden allertijden. Deze beste man heeft geen zin meer in een zon- en strandvakantie aan de Argentijnse kust, zo lijkt het.

22 december 2022 om 10:08

Ik ga toch liever naar Mexico wat betreft een zon- en strandvakantie aan de kust.

22 december 2022 om 14:08

Ik weet niet of onsberry de wk historie kent van die 2 wk's, ik gok van niet. Anders zou je denk ik die opmerking niet maken...

Hij vergeet te zeggen dat het geen penalty was met Robben

22 december 2022 om 08:33

Zonder die penalty was Mexico wereldkampioen geworden

Oprechte vragen aan alle mensen die in een complot geloven om Argentinië wereldkampioen te maken. Waarom zou de fifa het zover laten komen om het 2x tot strafschoppen te laten komen? Hoe zit het met de spelers die penalties hebben gemist tegen Argentinië? En de doelmannen die ze niet stoptten? Zijn die ook omgekocht? Waarom zou een scheids die laatste penalty geven aan Frankrijk? Vinden jullie alle penalties voor Argentinië onterecht? Zou de fifa de gok wagen om Argentinië te laten verliezen tegen Saudi Arabie? Vinden jullie dat Messi goed gespeeld heeft? Vonden jullie werkelijk dat bijv Nederland en Frankrijk beter waren dan Argentinië?

22 december 2022 om 08:32

Wat ik denk. De FIFA zou vast en zeker wel een voorkeur gehad hebben. Maar die opzichtige theorieën geloof ik ook niet in. Tuurlijk zijn er verrote individuen die invloed uit willen oefenen, maar zowel Mexico, Nederland als Frankrijk hebben het volledig zelf laten liggen in de wedstrijden..

22 december 2022 om 08:42

@geen inspiratie:

Mexico, NL en Frankrijk werden in die wedstrijden 80 minuten of meer gedomineerd door Argentinie. Dus stellen 'dat die landen het zelf laten liggen hebben' is wel erg sterk uitgedrukt...

22 december 2022 om 08:46

Ja eens, wellicht verkeerd verwoord. Bedoelde meer in de zin van: Het komt echt niet puur door externe invloeden. Ook door eigen flaters, zwak spel en gemiste kansen. Los daarvan vond ik Argentinië met name tegen Frankrijk een groot deel heel sterk en indrukwekkend. Dus de overwinningen hebben ze zeker verdiend.

22 december 2022 om 13:50

Thenry, het is ook lastig om in je spel te komen als een scheids je continu affluit en de andere partij je achilles mag afzagen. Dan lijkt het op domineren, maar eigenlijk kan je zo goed spelen omdat je meer mag. Al moet ik wel zeggen dat tot vlak voor die onterechte pingel van Argentinië Frankrijk echt matig was. Wel opvallend dat ook vlak voor het moment van die pingel Frankrijk aan de andere kant een vrije trap rand strafschop Argentinië had moeten krijgen. Dan had die situatie met die pingel ook nooit ontstaan.

22 december 2022 om 08:37

@jeremy3112 eens! En zou de scheids ook tegen NL 12 MIN blessuretijd inlassen en een vrije trap geven die ook discutabel was. Daarnaast de handsbal van Messi, ambrabat deed precies hetzelfde in de laatste minuut tegen Frankrijk maar werd ook niet bestraft. Laten we gewoon realistisch wezen. Want Frankrijk hoefde ook niet in de laatste minuut een penalty te krijgen als het allemaal zo corrupt was. Als het zo is dat het doorgestoken kaart is dan hebben ze dat echt perfect georganiseerd 😄😄😄

22 december 2022 om 12:55

@dennis wise, nadat iedereen het over Messi had gehad konden ze Amrabat natuurlijk geen geel meer geven voor hetzelfde vergrijp.

22 december 2022 om 08:58

Mensen kunnen het simpelweg niet hebben dat Messi de beste is aangezien hij niet overeenkomt met het beeld dat mensen graag van supersterren hebben. Daarom worden er elke x onzinnige dingen bij gehaald die feitelijk onjuist zijn. “Eibarmannetje” (scoorde de meeste goal tegens clubs uit de top 6 van de Primera)
“kan hij het ook in de PL?” (Had meer goals tegen de traditionele top 6 gemaakt dan CR7 die er notabene speelde).
“Laat niks zien met Argentinië” (wint de Copa)
“Copa is geen EK” (wint het WK)
“Bezwijkt onder druk/geen echte leider (scoort, assist en leidt op 35-jarige leeftijd zijn land naar een WK titel door in elke KO ronde beslissend te zijn met een niet al te speciaal elftal)

Het laatste redmiddel voor misgunners is te zeggen dat dit toernooi corrupt is om zo afbreuk te doen aan Messi zijn uitzonderlijke prestatie. Het begint echt sneue vormen aan te nemen.

22 december 2022 om 10:03

Je slaat de spijker op de kop.

22 december 2022 om 10:11

Helemaal mee eens!

22 december 2022 om 11:01

En zo heb jij dus ook weer je eigen complottheorie dus 😄 Wat voor beeld hebben mensen dan van een superster? Is dat iemand die zich dan normaal gedraagd na een wedstrijd of hoe zit dat precies? Ik kan me Messi ook herinneren met tatoeages en geblondeerd haar. Toch ook wel een beetje superster achtig

22 december 2022 om 11:14

FR4

Klopt helemaal. Ik snap die haat en nijd ook niet. Of je nou Haaland, CR7, of Lewa goed vindt, waarom zouden we Messi dan moeten afzeiken?

Overigens zagen we dit patroon ook bij Frenkie. Gekocht door Ajax, zou niks worden. Staat ie basis bij Ajax, zou hij mislukken in de CL. Speelt ie de pannen van het dak tegen Real en Juventus, zou hij mislukken in oranje. Speelt ie goed in oranje, kan hij geen topclub aan. En krijgt ie toch een megatransfer naar Barca. Barcelona is de eerste plek waar het niet fantastisch gaat. Dus misschien denken de haters dat ze gelijk gekregen hebben. Zelfde met Messi. Hij heeft nu die beker, zelf ook gepresteerd, en dan zou het weer omkoping zijn.

22 december 2022 om 13:52

Laat Messi mij maar eens proberen te passeren dan zal je concluderen dat hij niet werelds beste is.

22 december 2022 om 09:08

Velen geloven in wat Wytse, journalist, vertelde. Niet dat perse alles een complot is en alles en iedereen betrokken is, maar dat er gewoon een hele sterke voorkeur was en dat die voorkeur net het verschil maakt tussen winst en verlies.

Het gaat er ook niet om wie beter speelde. Zovaak speelt een team beter maar verliest het de wedstrijd. Die mogelijke pech werd teniet gedaan door alles wat de goede kant op viel bij Argentinië (verschillende penalties, geen gele of rode kaarten, voordeel niet toepassen).

22 december 2022 om 09:09

Ik geloof niet in complot theorieen in voetbal. Ik geloof wel in een onbewuste voorkeursbehandeling van Lionel Messi door de arbitrage. Je staat daar toch met een enorm living legend op het veld.

Argentinie heeft veel penalties gekregen, waarvan er sommige echt wel 'goedkoop' waren, maar niet feitelijk onjuist. Maw: je kunt hem geven, maar ook niet. Deze grensgevallen vielen wel in het voordeel van Argentie uit. Argentinie kwam om uit te delen en te rollen, alles voor de winst. Dat kun je hen niet kwalijk nemen, het is aan de scheidsrechter om dat in goede banen te leiden zonder escalatie. Daarin vind ik de arbitrage niet goed genoeg geslaagd.

Ik vond Nederland en Frankrijk niet beter dan Argentinie. Ook niet slechter trouwens, al waren er fases waarin de ene of de andere partij de overhand had. Messi wordt ouder, is aan de bal nog steeds fantastisch, maar loopt geen meter teveel. Ook dat zie ik als kwaliteit trouwens.

Het enige punt van kritiek op Argentinie vind ik hun gedrag na afloop van de wedstrijden. Prima dat je tijdens de wedstrijd alles uit de kast haalt om te winnen, maar daarna moet het ook klaar zijn. Hun gedrag typeer ik als respectloos en onbeschoft. Daarom hebben ze mijn gunfactor niet.

22 december 2022 om 11:12

jeremy3112, wat je doet is alles op 1 hoop gooien als 1 groot complot. FIFA heeft bewezen dat ze mensen omkopen. Denk maar aan Qatar. Dat is het niet gek als een scheidsrechter ook omgekocht kan (herhaal: kan) worden. Dan hoeft een speler die een penalty mist niet gelijk ook omgekocht te zijn, bijvoorbeeld. Of simpel, wat Dnsdkr al zegt, dat een scheidsrechter een voorkeursbehandeling geeft aan een speler. Wellicht aangemoedigd door Fifa. Wat wat Dnsdkr al zegt, Argentinië heeft echt wel goedkope penalty's gehad.
Bedrijven zoals FIFA geven niets om ons. Het minste wat je kan doen is een beetje kritisch kijken naar de situatie.

Als deze Mexicaanse journalist toch in het verleden wil graven, mag hij er ook wel bij vermelden dat Pelé eigenlijk niets heeft bijgedragen aan de 2e wereldtitel, want die speelde toen maar anderhalve wedstrijd in de groepsfase en viel daarna geblesseerd uit. Garrincha was toen de grote man die ze de wereldtitel bezorgde. Pelé draagde nog minder bij dan CR7 aan de winst van Portugal in 2016.

22 december 2022 om 10:13

Best wel kinderachtig dat je het weer over Ronaldo moet hebben. Maar goed 3 goals, 3 assists en 2 MOTM-awards zijn tegenwoordig geen bijdrage meer. Prima dan weten we dat ook weer.

22 december 2022 om 10:42

Die vergelijkingen zijn volstrekt niet meetbaar. Andere tijden en voetbal is geã«valueerd. Ook voor wat betreft de Fifa. Van een degelijke, redelijk neutrale organisatie veranderd in een corrupte maffia bende. Dus veel meer gemanipuleer. Met Havelange als trendsetter. Wat wel een feit is, is dat iedere periode zijn eigen grootheden heeft. Dus was Pele de eerste superster. Later volgden onder meer Cruijff, Maradona en nog wel een stuk of wat net onder die categorie. En ieder heeft zijn eigen idool. Zelf heb ik nooit veel gehad met Messi, en dat is puur persoonlijk. Anderen adoreren hem. Hij is natuurlijk een ongekend talent v.w.b. het spelletje. Helaas is hij nou niet direct een ambassadeur van de voetbalsport, maar meer een mega grootverdiener. Wie het meest betaalt is verzekerd van zijn diensten. Hij is niet de enige, om je gerust te stellen. Maar grootheid verdien je dus niet alleen maar op het voetbalveld, maar vooral daarnaast. Daarom staat voor mij Cruijff ver boven Messi.



23 december 2022 om 03:22

Beetje scheef. Wij als Nederlanders krijgen meer mee van Cruijff dan van Messi. Messi doet veel buiten het voetbal om. Hij is zelf ambassadeur van een goed doel en geeft veel weg aan het bouwen van scholen in arme landen.

23 december 2022 om 10:16

Dat is dan voor het eerst dat ik een positief bericht lees over Messi. Althans, niet voetbalgericht. Maar valt alleen maar toe te juichen.

23 december 2022 om 15:48

@silverfront

Dat is zeker waar en het WK erop toen Garrincha er net als Pele niet bij was, waren ze gestrand in de groepsfase en toen Pele er weer bijkwam in 1970 als 34 jarige leidde hij ze weer naar de titel met 4 doelpunten en 7 assists.

Die context moet je dan dus ook weer niet vergeten. Pele was natuurlijk de belangrijkste speler en Garrincha is een van de meest underrated supersterren omdat zijn carriere heel kort was door problemen met alcohol.

Messi een mislukking noemen kan gewoon echt niet.hij heeft al zoveel records verpletterd en zoveel gewonnen dat als je hem een mislukking noemt, 99,9999% van de voetballers een mislukking is. Als hij nou had gezegd Messi verdiende het niet om tot speler van het toernooi verkozen te worden was ik met hem eens. Mbappe heeft in mijn ogen een beter WK gespeeld. Meer doelpunten uit open spel, meer moeilijke tegenstanders gehad en bovendien ook sportiever gedrag vertoond. Nu telt dat laatste argument minder mee toch vind ik het belangrijk omdat er ook veel kleine kinderen meekijken naar zo een WK.

22 december 2022 om 08:39

@cody, Messi was betrokken bij alle goals namens Argentinië op het WK en MBAPPE niet!

22 december 2022 om 08:42

Mbappé was inderdaad niet betrokken bij alle goals van Argentinië..

22 december 2022 om 11:04

Sterker nog, Mbappe hielp bijna de wereldtitel van Argentinië om zeep, in zijn eentje. Lefgozer.

23 december 2022 om 04:22

Niet in z'n eentje, die kreeg genoeg hulp van Lautaro Martinez.

23 december 2022 om 15:51

@dennis wise

Dat is een leugen. Argentinië heeft 15 doelpunten gemaakt en daar was Messi bij 13 betrokken met 10 doelpunten en 3 assists.

Frankrijk heeft 16 doelpunten gemaakt en daar was Mbappe bij 14 betrokken met 12 doelpunten en 2 assists. De overige doelpunten was hij niet bij betrokken ook niet met een voorassists of keypass.

Daarbij telt dat de enige 2 doelpunten die Frankrijk heeft gemaakt een afgekaatst schot van Mbappe was die door Theo Hernandez werd binnengetikt en Touachemeni die de bal van Rabiot krijgt nadat hij hem van Mbappe kreeg die aan de zijlijn langs 4 man ging.

Mbappe is feitelijk meer betrokken geweest bij doelpunten dan Messi.

23 december 2022 om 15:53

@dennis wise

Mbappe bij alle doelpunten dus. Messi niet. Ook 5 penalty's waarvan meer dan de helft niet door hem veroorzaakt.

22 december 2022 om 17:47

Tegen Engeland en Marokko en Argentinië 79 min mbappe was nergens.

22 december 2022 om 22:33

Jaa zo vaak afwezig en toch scoort hij vaker dan Messi. Slaaplekker in je Barca pyjama

Dat hij de volksvreugde niet begrijpt is wat wereldvreemd en zijn steek richting Martino ronduit achterlijk. Maar verder heeft de man wel gelijk: Argentinië, dat steevast doet of het altijd te lijden heeft en benadeeld wordt, speelt en wint vooral met vuig en vals spel en doorlopende intimidatie. Je kunt blij zijn met de winst, maar als fan heb je wat spel en sportsmanship niets om trots op te zijn.

De zure voetbalzone leden kunnen zo te zien nog makkelijk een baantje scoren als commentator in Mexico

On; Ik was nog niet geboren in 1978 maar wat ik er van heb gezien, meen ik me te herinneren dat het beter was dat Nederland daar geen Wereld Kampioen is geworden. Ik denk dat de selectie dan niet levend terug was gekomen. Dus in dat opzicht snap ik zijn reactie wel.

In 1986 hebben ze de 'hand van God' gehad. Een doelpunt wat eigenlijk niet goedgekeurd had mogen worden maar goed. Ook daar in kan ik zijn reactie begrijpen.

Dit jaar heeft Argentinië ook het nodige geluk gehad maar goed, aan de andere kant kun je stellen dat je ook een kleine portie geluk nodig hebt om wereldkampioen te worden. Ik ben echt geen Messi liefhebber (overigens ook geen Ronaldo liefhebber) maar hij heeft gewoon gedaan wat je van een speler van zijn kaliber mag verwachten. Hij is beslissend en belangrijk geweest.

Deze man is duidelijk enorm gefrustreerd en kraamt daarmee voor een groot deel onzin uit. Wel is het absoluut waar dat er bij 2 van de 3 wereldtitels er een hele dubieuze geur omheen hangt, en dan heb ik het nog niet eens over deze editie. Onze media praat maar al te graag over Qatar waar alles niet deugt, maar in Argentinie is met hun hyperinflatie, grootschalig racisme en verleden vol met dictators nou ook niet bepaald een model-land. Ik ben benieuwd hoe er gesproken gaat worden zodra daar een WK georganiseerd wordt.

22 december 2022 om 10:31

Hij komt gewoon met feiten, hoor. Alleen moet je dat wel objectief benaderen. En tijdens dit WK wezen al tijdens het toernooi de vingers naar Argentiniã«, waar het om bevoordeling ging. Gewoon georkestreerd. En anders was het Frankrijk geworden. Maar het liefst Argentiniã«. En zo geschiedde. Trouwens, de FIFA is als organisatie toch al decennia lang ongeloofwaardig. Een broeinest van corruptie en schandalen. En aan die organisatie zou je neutraliteit toekennen? Iets van Taghi is een model burger;-)).

3 WK titles....Dat is onovertrefbaar!!!

Een beetje gelijk heeft hij wel, want aan alle wereldkampioenschappen van Argentinie zit een zwart randje. 1978 was natuurlijk schandalig. De hand van God was bizar en dit WK was het mij ook wel duidelijk dat Argeninie af en toe wel geholpen werd door beslissingen. Maar ja Netflix moest een goeie afloop krijgen voor hun docu. Al moet ik wel zeggen dat het een mooie finale was, waarin Frankrijk wel ver onder hun kunnen speelden.

22 december 2022 om 10:01

het wk van 1978 was sowieso al belachelijk dat argentinie het nog mocht blijven organiseren, laat staan uberhaupt meedoen.

als zoiets in deze tijden was gebeurd, was dat land flink gecanceled van alle evenementen.
maar goed, andere tijden zullen we maar zeggen.

Niet mee eens. Dat Messi een mislukking is slaat natuurlijk nergens op. Verder is de strekking volledig correct. Ik heb als kind de 1978 campagne meegemaakt en Nederland mocht en kon de WK finale niet winnen. De bus van Oranje die de weg naar het stadion niet meer kon vinden en per ongeluk in een favella terecht kwam waar ze een uur hebben vastgestaan, omringd duizenden Argentinie fans die met de bus ging hossen, pure initimidatie, slecht 2,5 uur voor de aftrap van de WK finale. En natuurlijk volledig georkestreerd door de Argentinse junta. De spelers gaven later toe doodsbang te zijn geweest ('als we winnen verlaten we dit land niet levend'; zoveel was duidelijk). Bij aankomst een stukje oor van Van de Kerkhof afgebeten door een vrouwelijke fan die zogenaamd een bosje bloemen kwam aanbieden toen hij de bus uitliep. En bij de aftrap de protesten van Argentinie omdat van de Kerkhof een bandage om zijn arm had...

De finale zou overignes Brazilie - Nederland zijn (ze werkten nog met een poulefase). Argentinie kon de finale alleen nog halen door met 5 doelpunten verschil te winnen van Peru, de revelatie van het toernooi in '78 (eindigde eerste in de groep, boven Nederland) En jawel, het werd 6-0, Peru bakte er opeens niets meer van.
Net voor het WK 1986 werd duidelijk dat de wedstrijd was omgekocht. Op de dag van de finale waren er vanuit Argentinie 5 tankers met graan in Lima binnengevaren.

Over de hand van God in '86 kennen we allemaal.

En dit WK valt er, zoals altijd. weer veel aan te merken op het sportieve gehalte van Argentinie, De Paul met zijn verschrikkelijke gejank, de scheidsrechter bespelen etc.
Het wordt afgedaan met de wil om te winnen en dat ik ook zo, maar het gaat mij te ver. Alles, werkelijk alles is toegestaan in de Argentijnse gedachte om resultaat te behalen. Zelfs Messi ging mee in Tokkie-gedrag, daar waren ze zelfs in Argentinie verbaasd over.
Om over die keeper niet te spreken, wat een walgelijke kerel. Is volgens mij gewoon een crimineel.

Hoe dan ook, Argentinie won alle Wk's met smerige streken: daar is echt helemaal niets op af te dingen.

22 december 2022 om 10:25

De beste analyse die ik tot nu toe heb gelezen over dit onderwerp.

Er zijn er dus veel meer die het zien. En ik maar denken dat alleen in Nederland de vlag half om half halfstok ging. Argentiniã« heeft geen enkele titel op eigen kracht gewonnen. Was Oranje op een stuk om 5/10 toernooien zo geholpen, hadden we minimaal ook 3 wereldbekers omhoog kunnen tillen. En dat op eigen kracht. Want Nederland is juist op heel veel toernooien arbitraal benadeeld. Er zit een bepaald patroon in bij zowel ons als de Argentijnen.

Geen speld tussen te krijgen.
Ook dit WK weer waar messi en Argentie bevooroordeeld wordt met kaarten penalties en overtredingen in het voordeel van Argentinie.

Deze man is niet serieus te nemen.
Maar dat geldt voor iedereen die een ander beledigd of geweld gebruikt.

Merk jullie niet dat de Nederlandse media overal artikels probeert te vinden die iets negatiefs vertellen over de Argentijnse wereld titel? De media weet dat Nederlandse voetbalfans dit graag lezen. Hierdoor krijgt de media veel aandacht en verdiend ze er dus goed aan. Nu hebben ze zelfs een onbeduidende journalist uit Guatemala opgevist die zelf een conspirancy heeft bedacht over de trainer van Mexico.

Wat zijn Mexicanen toch sneu. Eerst waren ze boos op Robben en nu zijn ze boos op Messi. Ze zijn echt slechte verliezers

Tis een beetje kort door de bocht maar denk dat hij gelijk heeft

Is dit de Sjaak Swart van Mexico?

Wat een legende dit. Eigenlijk hebben wij ook gewoon een wereldtitel. Lachwekkend dat Argentinie in 78 de wereldtitel cadeau kreeg.

23 december 2022 om 16:51

Veel mensen weten dit niet, maar Argentinie heeft 2 wereld titels meer nl, en Italië 2 minder. Italie won 2 wereld titels met alleen maar Argentijnen op het veld lol. En 2 van de wereld titels van Argentinie zijn niet corrupt maar wel "dubieus". Gek hoe voetbal kan zijn.

Hoe durf je spelers als Messi een mislukking te noemen?!

Het is toch wel bijzonder er is bij veel mensen uit alle windstreken iets geknapt dit WK. Het meest onsympathieke team dat ik in voetbal heb gezien. (Ja zelfs bij de klassieker kan ik me niet zo storen aan de tegenstander!) heeft zoveel sympathie van de arbitrage en fifa officials gekregen. Ik vind het ongekend. Met sportiviteit eerlijkheid heeft dit niets te maken maar helaas blijkt dat niet erg.

Echt een gedateerde type: dus aantal Wk's laat zien wie nu echt de allerbeste is? Geen ruimte voor context dus. Overigens was 1962 toch echt het WK van wijlen dribbelkoning Garrincha. Maar goed, het doet veel mensen kennelijk pijn dat Messi wereldkampioen is geworden. Aan de andere kant: kijk even hoeveel likes hij op Insta heeft gekregen en ook dat record te pakken heeft. De man heeft meer gunners dan misgunners wereldwijd .

22 december 2022 om 15:28

Nog een keertje ook voor vz ,Messi is wereldkampioen.

Ergens vind ik het het steeds leuker worden dat de Argentijnen wereldkampioen zijn geworden, wat zijn er toch veel zielenpoten die het niet kunnen hebben dat dit is gebeurd.

Waar succes is, is ook haat.

Net zo jammer als al die mensen in Nederland die zo overdreven fanatiek voor Frankrijk gingen juichen. De afgunst is echt zo extreem. En dat enkel omdat NL een harde en ietwat valse vechtwedstrijd heeft verloren tegen ze. Een wedstrijd waarin de scheids het gewoon kwijt was. Als je die pot na penals verliest is dat gewoon balen, maar dat overdreven gedoe achteraf met pure haat richting Argentinie. Ik snap het niet zo goed.

22 december 2022 om 19:08

Slechte verliezers zijn altijd wat zielig, maar stel je voor dat je wint en je dan alsnog gedraagt als een kansloos en respectloos figuur. Als je dan iets niet goed snapt, vind ik het vreemd dat je niet dat noemt, maar in plaats daarvan de vrij menselijke reactie na een verlies.

23 december 2022 om 09:49

De Argentijnen waren inderdaad niet de leukste winnaars. Maar ieder z'n mening. Ik heb met verbazing naar de mensen staan kijken die serieus fanatiek voor Frankrijk stonden te schreeuwen, juichen, elkaar in de armen vielen bij een goal.. Alsof NL zelf aan het spelen was. Je kunt het menselijk noemen. Ik vind het vooral heel gek.

Beetje onzin wat deze man hier verkondigt, maar dat deze WK niet zuiver is verlopen en dat Messi zowel voor de organisator (lees Qatar) als de FIFA is wel duidelijk, Argentinië heeft in bijna alle wedstrijden (alleen tegen Mexico niet?) en hele goedkope penalty meegekregen, is dat ooit voorgekomen dan een land in elke WK wedstrijd een Penalty mee kreeg? Ik betwijfel het!

Dat is wat ik na de finale schreef, het lijkt dat ze ' Stimulerende ' 🤫of iets anders gebruikt hebben, vooral die de Paul maar het is nu te laat om dat te bewijzen neem ik aan.
Vraag me af of de spelers van beide landen getest zijn??

Mee eens maar zou toch graag ook op deze manier het Nederlands elftal deze cup zien winnen 😏

Een mislukking met een wereld beker !!!!!

Het lijkt me zo geweldig om zoiets gewoon schaamteloos uit te kunnen kramen zonder enige gedachten over de repercussies. Zalig. No shame zo veel troep verkondigen. Wow.

Die Mexicaan laat zich eigenlijk wel heel erg gaan voor een journalist. Daar mag je toch enige overweging van verwachten, maar dat kon hij kennelijk niet opbrengen. Natuurlijk valt er wel wat af te dingen op het WK van Argentinie en vind ik zelf bijvoorbeeld dat het zogenaamde sportieve gedrag van Messi wel heel erg meevallen. En kijk je puur naar sportieve prestaties dan is een vergelijk met bijvoorbeeld Pele niet te maken. Pele werd drie keer wereldkampioen, Messi een keer. Maar kijk je daarnaast naar wat Messi in Barcelona bij elkaar heeft gevoetbald daar heeft Pele met zijn clubs weer niet aan kunnen tippen. En dan hebben we ondertussen ook nog Maradona gehad, diverse Ronaldo's en zoek er nog maar een stel uit. Het heeft uiteindelijk allemaal te maken met persoonlijke voorkeuren.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren