Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Veiligheidsnetten en mogelijk minder supporters tijdens Klassieker

Laatste update:

Feyenoord is op de achtergrond hard bezig met de voorbereidingen op de Klassieker tegen Ajax op 22 januari. De Rotterdammers gaan veiligheidsnetten plaatsen om te voorkomen dat er voorwerpen op het veld worden gegooid, meldt RTV Rijnmond Ook bestaat de kans dat een vak gedeeltelijk of zelfs in zijn geheel leeg moet blijven. Kees Lau, voorzitter van supportersvereniging FSV De Feijenoorder, is teleurgesteld in de maatregelen.

Het plaatsen van netten is geen ongebruikelijke gang van zaken bij Feyenoord. De Rotterdammers voelden zich in het verleden al meerdere keren genoodzaakt om voorzorgsmaatregelen te treffen, met name bij Europese wedstrijden. De Europese voetbalbond UEFA legde Feyenoord meerdere voorwaardelijke straffen op, waardoor de mogelijkheid bestond dat De Kuip leeg moest blijven. Voormalig algemeen directeur Eric Gudde sprak al eens zijn zorgen uit over algehele uitsluiting in Europese competities.

De netten moeten voorkomen dat dat projectielen als aanstekers, muntjes of flesjes en blikjes op het veld worden gegooid. Afgelopen seizoen liep de teller op tot 600.000 aan boetes van de UEFA. Ook mocht de club geen uitsupporters meenemen naar het Europa League-duel met Lazio. Die straf was het gevolg van ongeregeldheden tegen Olympique Marseille in de halve finale van de Conference League. Hoe de netten er tegen Ajax uit komen te zien is nog niet bekend. Daarover is Feyenoord nog in gesprek met onder meer ESPN, dat de uitzendrechten heeft.

Door de netten bestaat de kans dat (een deel van) Vak Z gesloten moet worden voor supporters. Dat schiet bij supportersvereniging FSV De Feijenoorder in het verkeerde keelgat. "Als die mensen niet naar de wedstrijd kunnen, dan gaan we strijden voor een vergoeding. Maar daar heb je niks aan, want je wil die wedstrijd zien. We hebben geen invloed op de besluitvorming, maar kunnen er alleen op hameren dat dit de verkeerde weg is die je als club inslaat", aldus Lau. "Wij willen gewoon voetbal zien zonder netten. Je kan het als club niet maken om vanwege geruchten een vak leeg te houden. Dat is in alle jaren dat we tegen Ajax spelen nog nooit voorgekomen."

Tijdens de Klassieker zullen vele ogen gericht zijn op Steven Berghuis. De aanvaller annex middenvelder van Ajax maakte vorig jaar de gevoelige overstap van Feyenoord naar Ajax. Eerder dit jaar keerde hij met zijn nieuwe werkgever al terug in De Kuip, maar toen waren vanwege de coronapandemie geen supporters welkom in het stadion. De pikante overgang leverde Berghuis een hoop tumult op. De linkspoot deed onder meer aangifte wegens doodsbedreigingen.

Dit artikel betreft een update van een eerder nieuwsbericht. De reacties onder het bericht kunnen daardoor minder actueel zijn.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Waarom moet je dit nog 'overwegen'? Lijkt me gewoon een standaard maatregel bij dit soort wedstrijden toch?

8 december 2022 om 10:41

Eens dat dit bij deze risicowedstrijd noodzakelijk is. Ik zou het alleen geen “standaard†maatregel willen noemen, het is toch krankjorum dat dit noodzakelijk is.

Het valt mij in ieder geval op dat het wel erg vaak om het Feyenoord publiek gaat bij dit soort incidenten. Ik zou toch echt kiezen voor een aanpak gericht op de supporters en niet deze aanpak van accepteren, pappen en nathouden.

Als een club niet in staat is om uitfans fatsoenlijk te ontvangen zou er wat mij betreft helemaal geen publiek bij mogen zijn.

8 december 2022 om 11:27

Een club kan nooit alles controleren. De club Feyenoord kan er weinig aan doen. Zij kunnen misschien het opsporen van de hooligans verbeteren maar hoeveel maatregelen je ook neemt waterdicht zul je het niet krijgen. Je hebt mensen die zelfs met muntjes, aanstekers en bij PSV ooit zelfs een iPhone gooide. Moet je dat ook verbieden in het stadion? De slechte verpestte het voor de goede. Ik ben bang dat er in de regio Rotterdam meer tuig woont dan in de regio Groningen bijvoorbeeld.

8 december 2022 om 11:51

Ik woon midden in t land en heb t idee dat Feyenoordsupporters wat meer van hun club houden. Sinds de opkomst vd Housemuziek is er een bepaalde stroming met een relatief agressief karakter bij gekomen en das tot op de dag van vandaag merkbaar.
Misschien wat gechargeerd maar globaal is t te vergelijken met Beatles VS Rolling Stones publiek als je Ajax en Feyenoordfans vergelijkt qua DNA.

8 december 2022 om 12:02

Tegen Lazio thuis werd er zelfs een katheter gegooid 🤪. Voorwerpen gooien is niet iets nieuws en nauwelijks tegen te gaan. Wel kan je achteraf opsporen en bestraffen, maar op het moment zelf heb je daar niks aan.

8 december 2022 om 12:07

Daar ben ik het niet mee eens. Je hebt supporters (houden van hun club) en fans (obv succes, soort voetbal, spelers etc.). Een succesvolle club heeft meer fans. Fans zijn minder fanatiek. Daarom lijkt het bij Feyenoord agressiever. Maar bij Ajax lopen er net zoveel rond. Echter de verhouding van de aanhang is anders. Feyenoord heet 15.000 gekken op 1 miljoen fans. Ajax heeft 15.000 gekken op 5 miljoen fans.

8 december 2022 om 12:41

En de psv fans vallen onder de categorie guusje meeuwes?😅

8 december 2022 om 13:48

Weet je hoeveel bier daar gegooid wordt als Guus begint met “ het dondert en het bliksemt….. kunnen ze in de Kuip nog een pintje aan zuigen hoor.

8 december 2022 om 13:50

Weet je hoeveel bier daar gegooid wordt als Guus begint met “ het dondert en het bliksemt….. kunnen ze in de Kuip nog een pintje aan zuigen hoor.

8 december 2022 om 14:11

Ik vind het eigenlijk wel prima als standaard maatregel. In Duitsland zie je ook standaard netten bij alle clubs, niemand die er een probleem van maakt. Ondertussen is er hier wekelijks gezeik over dat bij zo'n beetje elke club supporters bekers bier op het veld gooien, dan is dit toch een prima oplossing?

10 januari 2023 om 10:09

Mensen zonder smaak VS mensen met smaak?

8 december 2022 om 10:42

Zie mijn reactie hieronder. Keihard optreden in plaats van symptoom bestrijding. Wat ik me wel vaker oprecht afvraag: stel nu dat de kaartjes van een wedstrijd gewoon 3-4 keer zo duur gemaakt worden zou je dan niet een bepaalde groep gewoon uitsluiten? En zou dit niet ook al helpen?
Voor de helderheid, ik hoop op een volwassen discussie in plaats van sentiment op deze vraag. De tendens hier op VZ is namelijk dat nu een hele groep helemaal losgaat. Voor de helderheid: daar weiger ik op in te gaan.

8 december 2022 om 11:30

Bepaalde groepen uitsluiten door middel van duurdere kaartjes valt denk ik gewoon onder discriminatie. Klinkt zwaar, maar denk dat dat technisch wel zo is. En weet ook niet of dat helemaal de oplossing is. Kaartjes zijn ook voor de middenklasse tegenwoordig al belachelijk duur. Ik denk overigens inderdaad ook dat de meeste rottigheid komt van de "onderklasse" maar zeker weten doe ik het niet. Is ook moeilijk te controleren, buiten het feit dat het uiteraard niet alleen die groep betreft. Ik denk dat een alcoholverbod en een actief opsporingsbeleid al een hele hoop moet schelen. 1 keer misdragen, ook al is het relatief licht, direct stadionverbod.

8 december 2022 om 11:33

Tsja, natuurlijk gaan mensen dan los. Je suggereert effectief om mensen met een lager inkomen uit te sluiten van voetbalwedstrijden en dat mensen in die categorie ook degenen zijn die relschoppen. Nogal wiedes dat je dan een negatieve reactie krijgt. Zo ook van mij.

8 december 2022 om 11:36

Discriminatie lijkt het me niet te zijn. Is het dan ook discriminatie dat ik geen aston martin vanquish s kan kopen? En als het dat toch blijkt te zijn is het dan erg gezien mijn voorbeeld? Ik sluit me aan bij jouw gevoel dat het lijkt alsof de rottigheid uit een bepaalde kant van de samenleving komt. Kan dat ook niet hard maken en er zullen beslist uitzonderingen zijn. Maar als je weet waar de rottigheid vandaan komt kun je deze misschien lomp gaan uitsluiten. Ik wordt er gewoon schijtziek van en ik wil gewoon weer op een normale manier naar een wedstrijd gaan met mijn kinderen. Biertje drinken, hamburgertje eten en genieten zonder bang te zijn voor onrust, politie inzet, belachelijke spreekkoren. Ik wil gewoon weer een normale samenleving met respect voor en naar elkaar.

8 december 2022 om 11:37

Eens met Fossen. Bovendien zitten de mensen die dit soort rotzooi trappen ook gewoon tussen het "rijke" deel van de bevolking. Een kennis van me is doordeweeks advocaat op de Zuidas, maar in het weekend gaat het trainingspak aan, wordt het polo-petje opgezet en wordt er flink stoom afgeblazen in de Kuip achter het doel

8 december 2022 om 11:38

@bongiorno, klopt volkomen dat ik dat suggereer. En je slaat de spijker op zijn kop. Zoals ik hierboven schrijf wil ik gewoon weer lekker met mijn kinderen een pot voetbal kunnen kijken zonder geconfronteerd te worden met dat achterlijk gedrag. En ik snap heel goed dat mijn voorstel draconisch en egocentrisch is. Maar is rellen en de boel verzieken niet ook gewoon heel egocentrisch?

8 december 2022 om 11:41

@Rochus nouja, je wil een bepaalde groep mensen uitsluiten door kaartjes duurder te maken, dat lijkt me discriminatie ja 😉 Al zal je als OM natuurlijk niet kunnen bewijzen dat dat de reden is. Maar ik snap wat je bedoelt hoor. En ik denk ook best dat dat een stuk zou schelen. Alleen is voetbal natuurlijk echt een sport van het volk. En als je dan juist de onderklasse als hele groep gaat uitsluiten omdat daar de meeste rotte appels tussen zitten.... voelt toch niet helemaal juist.

8 december 2022 om 11:44

@rochus

Het is niet alleen egocentrisch, maar vooral ook een heel verkeerd beeld wat je schetst. Het is allang niet meer zo dat de ongeregeldheden veroorzaakt worden door 'arme sloebers', in tegenstelling tot bijvoorbeeld landen als Argentinië en Brazilië. Daar is voetbal hun leven en hebben ze niks anders, hier is dat niet (meer?) zo.

Er worden duizenden tot tienduizenden euro's per jaar uitgegeven aan (europese) tripjes door leden van de harde kern, dan gaan dezelfde mensen ook als je seizoenskaart €500 maakt in plaats van €300.

De enige mensen die je hiermee raakt zijn de mensen die net aan rond kunnen komen en dus niet meer naar het stadion kunnen.

8 december 2022 om 11:54

Voelt zeker niet goed. Netjes verwoord.

8 december 2022 om 11:58

Fair enough Jjr12, Ik ben gewoon op zoek naar een gemene deler van deze groep en hoe je hun daarop kunt buitensluiten.

8 december 2022 om 12:54

Waarom passen ze hier niet toe wat wel heeft geholpen bij hun hooligans. Geef betrapte rel zoekers cel straf voor 500 dagen en deze zitten ze uit op de dag dat hun club speelt. Zo werkt het 2 kanten.op.

8 december 2022 om 13:10

Het is gewoon discriminatie. Door de kaarten duurder te maken om een bepaald publiek uit te sluiten, zorg je er ook voor dat er heel veel mensen die het niet zo breed hebben en zich wel gedragen, niet maar naar Voetbal kunnen gaan

8 december 2022 om 10:45

Gewoon altijd netten. Tegenwoordig wordt er om de haverklap iets op het veld gegooid. En geen uitsupporters meer bij risico-duels. Laatste jaren laten helaas zien dat het nodig is. Alle clubs en supporters hebben nu lang genoeg de tijd gehad om te laten zien dat het zonder kon, of beter zou worden. Helaas...

8 december 2022 om 10:47

Geen netten, wordt er iets gegooid direct stadionverbod voor het leven (pech dan) en betere controles bij de ingang. Dan duurt het maar langer voor je binnen bent, kom je maar een uurtje eerder. Jammer dan. Het is een transitiefase die een paar jaar duurt en dan zijn er geen rotte appels meer en gaat het weer sneller.

8 december 2022 om 11:35

@rochus

Net zoals de persoonsgebonden uitkaart ervoor zou moeten zorgen dat mensen die in het uitvak zitten altijd gepakt worden bij ongeregeldheden? Of net zoals de combi-regeling ervoor zou moeten zorgen dat er na verloop van tijd weer met vrij vervoer naar uitwedstrijden gegaan kan worden?

Je noemt het een transitiefase, maar de transitiefase van bovengenoemde voorbeelden duurt ook al bijna 10 jaar en heeft nog weinig opgeleverd.

Daarnaast is het heel makkelijk om te roepen dat "er betere controles bij de ingang moeten komen", maar wie gaat daarvoor zorgen? Er is al een chronisch personeelstekort in de sector en dat is de reden dat er veelal studenten en jonge pikkies staan te fouilleren. Die kan je nog zoveel aanwijzingen geven, maar die houden het na 4x goed fouilleren ook voor gezien.

8 december 2022 om 11:38

@rochus Dat ga je nooit kunnen handhaven. Dan laten mensen "per ongeluk iets vallen" of iets dergelijks en komen ze er gewoon mee weg

8 december 2022 om 11:38

Die controles zijn altijd te omzeilen. Met de straffen ben ik het eens. Laat de personen zich maar 20 jaar lang melden bij elke wedstrijd op het bureau en anders een boete per gemiste controle. Maar de controle bij de ingang steek ik mijn hand niet voor in het vuur.

8 december 2022 om 11:39

Dus als jij uit emotie een leeg plastic bekertje gooit, ja het is niet de bedoeling, maar kan gebeuren. Dan vind jij een stadionverbod voor het leven terecht? Een fakkel gericht naar een speler of aansteker terecht. Maar ik deze stelling wel heel kort door de bocht. Wel typisch dat bij voetbal altijd wordt gesproken over keihard straffen, maar mensen vechten en gebruiken zich een ongeluk op festivals.. nog nooit iets over een verbod vernomen.

Net zoals het gewoon schandalig is dat er nog steeds geen Ajax supporters mogen komen.

Bij Ajax werk je met een kaarten systeem, je moet al je ID gegevens afgeven. Je word wss 10x gefouilleerd, hebt altijd een verplichte combi, komt bij de kuip aan in die ijzeren tunnel. Je zit in uitvak en gaat bij afloop meteen naar Amsterdam. Het is werkelijk onmogelijk dat er echt gevechten komen tussen fans. Dit kan ook echt alleen in Nederland.

8 december 2022 om 11:40

Dan dus maar minder toeschouwers toelaten. Ik durf te wedden dat het als het de club pijn gaat doen ze echt wel met oplossingen gaan komen. Zolang het de clubs geen pijn doet zal het hun weinig interesseren. De oplossing ligt bij de clubs niet bij de overheid.

8 december 2022 om 11:42

@capatian Elite, Dus als jij uit emotie een leeg plastic bekertje gooit, ja het is niet de bedoeling, maar kan gebeuren Dan vind jij een stadionverbod voor het leven terecht?

Ja, dan is dat terecht als jij een dusdanige lage zelfbeheersing hebt dat je uit emotie een bekertje gooit dan gooi je ook andere dingen. Een keiharde grens zonder concessies. Het is duidelijk dat supporters namelijk niet kunne omgaan met een grijs gebied en dat dit keer op keer wordt opgerekt.

8 december 2022 om 11:47

@rochus

Hoezo ligt de oplossing bij de clubs? Het komt regelmatig voor dat clubs mensen een stadionverbod geven, maar door het beleid van de overheid kan dit niet overgenomen worden. Vervolgens wordt men vrijgesproken en ben je weer terug bij af. Tel daarbij op dat er geen meldplicht is voor mensen met een stadionverbod én het feit dat veel ongeregeldheden zich buiten het stadion afspelen, is dit toch een probleem van de overheid?

Mooi voorbeeld is de bekende 'speurtocht' langs o.a. het huis van Koevermans: ondanks dat het, feitelijk gezien, niets met Feyenoord te maken had en zich niet afspeelde rondom de Kuip, heeft Feyenoord die gehele groep een stadionverbod gegeven. Dit hield echter geen stand in de rechtbank en vervolgens is iedereen vrijgesproken.

Hoe kan je hier de club op aankijken?

8 december 2022 om 12:01

De clubs facilitairen de wedstrijd en zorgen dat mensen een stadion binnekomen. Dus de club is verantwoordelijk. Dan maar minder mensen het stadion in laten als je niet kunt borgen dat mensen met een stadionverbod binnenkomen. Eigenlijk best eenvoudig. En let maar eens op hoe snel clubs acteren als het hun veel geld gaat kosten.

8 december 2022 om 14:48

Als ze in Rotterdam alleen al het woord Amsterdam horen loopt de helft te schuimbekken, inderdaad apart dat dit niet gewoon de norm is. Je hebt simpelweg te maken met een heleboel laag denkende mensen die de gevolgen van hun daden niet overzien. Dan moet Feyenoord dat maar doen.

Rotterdam zou er goed aan doen, door ook alle uit fans te weren. Dan heb je het minste gezeur en ook het minste kans op een boete.

8 december 2022 om 10:48

Sinds 2009 is er al geen Ajax publiek meer welkom bij Feyenoord. En viceversa. Vorige wedstrijd mocht er zelfs helemaal geen publiek in het stadion in en alsnog was het een grote teringzooi buiten het station.

8 december 2022 om 10:52

Onzin PSV/NEC , de meeste boetes waren voor het afsteken van Pyro en ander vuurwerk.Waar ik wel een voorstander van ben overigens want zeker Europees zijn die boetes toch al in de kaartjes verrekend.

8 december 2022 om 10:55

Het is een grote discussie, maar het lijkt mij ergens ook geen slecht idee om gewoon alle uitsupporters af te schaffen. Jammer hoor! Maar als je ziet wat voor gezeik daar bij komt kijken.. Sta overigens niet helemaal achter dit idee, maar het klinkt ook niet zo verkeerd.

8 december 2022 om 11:42

Ben daar totaal niet mee. Ik probeer als groningen fan minstens een paar uitwedstrijden per seizoen mee te pakken en vind het gewoon mooi om in verschillende stadions te komen. Dit jaar twente geweest. Kan er ook met mijn hoofd niet bij om niet naar hveen te gaan of dat hveen niet bij ons komt

8 december 2022 om 11:44

Nederland is samen met Belgie de enige 2 landen waar ze gebruik maken van een combi regeling. Verplichte afgave van id gegevens, je zit in dr bus van punt a naar B. Altijd 3x fouileren. Ieder stadion heeft zoals ze zelf zeggen, haarscherpe camera’s. Uitvakken zijn al vaker kooitjes met glas eromheen. Overal staan stewards in het uitvak. En nog krijgen clubs het voor elkaar om te zeggen.. geen uit supporters. Dus behalve al deze maatregelen, waar je al alle gegevens hebt van raddraaiers. Moeten de goedwillende alsnog thuis blijven? Wie faalt er nu hier ?

8 december 2022 om 12:24

Ik vind het ook prachtig Kieftenbeld! Daarom geef ik ook aan dat ik ook niet helemaal achter het idee sta, maar dat het voor mij wel steeds meer een bespreekbaar punt wordt.

Een typisch voorbeeld van de goeie lijden onder de slechte.

9 van de 10 keer wordt er na weer de zoveelste ongeregeldheden besloten om (voorlopig) geen uitsupporters toe te laten. Kap er dan maar helemaal mee, zou je bijna zeggen.

Treurig en wat mij betreft heel duidelijke afspraken vooraf maken. Worden er zaken op het veld gegooid, dan zowel Feyenoord als Ajax van het veld lopen en deels ontruimen. Gaat het door wedstrijd staken en zonder publiek spelen. Jammer dat dit nodig is. Overigens geldt dit ook andersom als het in Amsterdam gebeurt. Laat de grote groep goedwillende maar bloeden voor die schijnbaar paar rotte appels. Gewoon een harde lijn trekken.

8 december 2022 om 10:40

Je wordt er toch niet goed van wat mensen allemaal denken te kunnen maken veilig weggestopt in de menigte. De zachte aanpak in Nederland zet al decennia geen zoden aan de dijk en leidt alleen maar tot meer ellende. Dan komt als ultieme oplossing lege uitvakken, maar zoals allang duidelijk is, maakt dat ook geen enkel verschil.

8 december 2022 om 10:45

Exact dit, zachte aanpak werkt niet. Keihard optreden en ook clubs verantwoordelijk stellen. Worden er zaken op het veld gegooid: direct punten aftrek en een lege kuip. Spreekkoren die niet kunnen, idem punten aftrek en lege kuip (of Arena, Galgewaard, Philips stadion, etc. ). Dat gebeurt een keer of 2-3 en dan gaan de clubs heus manieren bedenken om dit te vooromen en ik verwacht dat er ook supporters gaan ingrijpen. Klaar met dat gezeik, ik wil met mijn kinderen eens een keer naar Ajax - Feyenoord gaan zonder dat ik bang ben voor gezeik.

8 december 2022 om 10:49

Het klinkt allemaal zo logisch en makkelijk, maar je zal zien dat er dan van die kneusjes naar een andere wedstrijd gaan om opzettelijk dingen op het veld te gooien zodat desbetreffende club gestraft wordt.

Daarnaast krijg je dan weer; wat bestraf je wel en wat niet? Je kan helaas niet alles tegenhouden. Zelfs mensen met een stadionverbod kunnen zo binnen komen.

8 december 2022 om 10:54

In Engeland is het geweld in (!) stadions ook uitgebannen en kunnen fans van rivaliserende clubs samen in het stadion zitten, zelfs dicht bij het veld zonder netten of ramen ervoor en omheen.

We kunnen wel bij voorbaat een andere aanpak afschieten, maar wat zeker is, is dat de huidige aanpak sowieso niet helpt.

8 december 2022 om 10:56

Klopt, maar de meldplicht in Engeland speelt daar ook wel een grote rol in.

8 december 2022 om 11:00

Precies een van de zaken die Nederland ook zo snel mogelijk moet invoeren. Nee, hier loop je met een stadionverbod bijna elk stadion nog steeds gewoon binnen.

8 december 2022 om 11:04

Een poos terug moest ik de ingang van de F-side gebruiken omdat de andere ingang gesloten was (geen idee waarom). Daar stonden mensen met lijsten en moest je ook je ID laten zien.

Kortom; neem of een ander ID mee of fix gewoon kaartjes voor een andere plek.

Ik weet ook wel dat je dit systeem niet waterdicht kan maken. Je moet in grofweg een uur bijna 60.000 toeschouwers binnen laten, dus kan je niet iedereen superstreng controleren. Maar aan de andere kant wordt dat wel verwacht.

De meldplicht, die gaat het grootste verschil maken. Maargoed.. Dat roepen we al jaren.

Iedereen weet ook wel dat hetgeen die dag richting Berghuis allemaal gaat gebeuren te idioot voor woorden gaat zijn. Hopelijk blijft het enigszins binnen de perken, maar heb er een hard hoofd in.

8 december 2022 om 11:40

Het is te hopen dat de sentimenten na een jaar wat verminderd zijn. Netten lijken me in elk geval een uitstekende oplossing

8 december 2022 om 11:53

Ik kan je verzekeren: de sentimenten zijn totaal niet verminderd als ik zo op fr12 kijk...

8 december 2022 om 12:01

@thedoc

Het scheelt dat niemand van de harde kern op FR12 zit en het grootst gedeelte van FR12 geen seizoenskaart heeft of überhaupt niet eens in het stadion komt.

Ik ben een beetje bang dat je Berghuis beter thuis kan laten. Dit gaat natuurlijk gigantisch uit de hand lopen, mocht hij gewoon meedoen. De 1e keer dat hij terugkeert in de Kuip, met publiek.

8 december 2022 om 10:45

Ingeven dus aan een groep infantielen, zo werkt het natuurlijk niet

8 december 2022 om 11:57

Snap dit ook niet idd. Kan je beter gelijk heel Ajax thuis laten, want die club werkt ook als een rode lap op een stier bij veel Feyenoord supporters. Gewoon die netten en zoals tegenwoordig gebruikelijk: veel stewards.

8 december 2022 om 10:49

Dan hebben ze hun zin. Nooit toegeven aan dit soort taferelen, maar aanpakken. Dat is de enige manier om de toenemende agressie in en om stadions de kop in te drukken.

8 december 2022 om 12:14

Berghuis moet gewoon spelen tegen Feijenoord. Cruijff speelde ook gewoon tegen Ajax toen hij bij Feijenoord speelde. En als er toch zogenaamde supporters ???met vraagtekens zijn die het nodig vinden om dingen te gooien en hun geliefde club wederom boetes te laten betalen. Is dat maar zo. Goed filmen welke idioten dat doen en levenslang stadionverbod geven.

10 januari 2023 om 10:37

Hij moet gewoon een hattrick maken daar. Thuislaten pfff…

Doen wat nodig is! En bij twijfel dit soort zaken doorzetten. Wanneer er aanstekers of iets dergelijks richting het hoofd van Steven B wordt gegooid en hij hierdoor de wedstrijd moet staken, denk je had ik het maar gedaan. Ik ben er meerdere malen bij geweest en 1 ding is zeker voor 22-01, een groot deel kan zich niet gedragen en gaat zich niet gedragen.

8 december 2022 om 10:44

Ik moest even 2x lezen met je 'had ik het maar gedaan'

8 december 2022 om 10:50

Hahaha, oja, ik snap wat je bedoeld! Zo lezen we dingen op een andere manier.

Ja in Rotterdam heb je dit soort dingen zeker nodig, zit vrij veel tuig daar op de tribune.

8 december 2022 om 10:43

Ja, bij ons gelukkig niet. Bij ons zijn sommigen zo dom om in de gracht te vallen.

8 december 2022 om 10:48

Bij ons is het wel echt een stuk minder hoor. Je hebt natuurlijk altijd uitzonderingen, maar over het algemeen is het volk in de JC Arena vrij beschaafd. Als ik dan Feyenoord via de Televisie soms zie zit het daar echt vol met doorgesnoven tokkie volk. En nee, dit is niet om te provoceren maar is slechts hoe ik het ervaar.

8 december 2022 om 10:52

Nou, kijk wat vaker zou ik zeggen. Dan zal je zien dat er heus wel wat apart volk rond loopt, maar het vooral zo is dat er enorm veel fatsoenlijke mensen in De Kuip zitten. Net zoals in ons stadion en overal waar je heen gaat.

Je gaat nu wat ver met je 'mening'.

8 december 2022 om 10:57

Het is toch geen wedstrijdje bij welke club er meer idioten zitten? Zat onlangs in een familievak in de Arena en als je hoort wat daar dan al allemaal geroepen wordt, dan betwijfel ik hoe beschaafd men in de Arena is. Lijkt beschaafder, omdat de resultaten voor Ajax 9 van de 10 keer gunstig zijn.

8 december 2022 om 11:01

Dan is dit seizoen een goede test lfc11!

8 december 2022 om 11:08

Omdat ze bij jullie niet naar het stadion komen maar wegblijven 😉

8 december 2022 om 11:32

Dat gehele "ja, maar jullie", is dan ook onderdeel van het probleem. Iemand begint over Feyenoord en het is gelijk weer wijzen naar de ander. Het is niet Ajax of Feyenoord, het probleem gaat alle clubs aan.

Kijk bijvoorbeeld ook naar de ongeregeldheden vlak voor de break rondom de derby tussen Cambuur en Heerenveen en zo zijn er nog tig voorbeelden van legio clubs.

8 december 2022 om 11:32

Ik verafschuw het gedrag ook en het is ook een grote schande. Ik lach dan ook niet om de actie zelf, maar om hoe die 'supporter' er weer als een angsthaas vandoor ging.

Je kan best lachen om stomme acties van mensen, dit kan je toch niet tegenhouden. Maargoed, ik ben maar 'een beetje supporter'.

8 december 2022 om 11:42

Het verschil is dat in de Arena al het tuig op de 2e ring zit (afgezien van de F-side). Bij Feyenoord lijkt het tuig juist op de eerste ring te zitten waardoor het op tv meer opvalt

8 december 2022 om 11:44

Ik denk dat er inderdaad bij Feyenoord relatief het meeste uitschot zit. Puur op basis van onderbuikgevoel zeg ik er wel meteen bij. Maar laten we nou niet doen alsof de verschillen enorm zijn met pak 'm beet Ajax of PSV. Bij Feyenoord zit het publiek dicht op het veld en dus valt het op televisie meer op dan bij Ajax, waar het publiek veel verder weg zit. Maar al met al maakt het echt geen reet uit waar je je op richt denk ik. Je doet nu net alsof er bij Ajax slechts een paar zijn, maar zoals hierboven benoemd zitten er bij Ajax net zo goed een heleboel letterlijke criminelen in die supportersgroepen. Achterlijke spanddoeken, die pop van Vermeer of het vuurwerk gooien in de thuisvakken van PSV zijn daar slechts een paar voorbeelden van. Laten we nou niet naïef doen en dit probleem alleen bij Feyenoord neerleggen.

8 december 2022 om 11:57

Ik zit er iedere wedstrijd. Het valt echt wel mee. Het zijn bepaalde vakken die zich gewoon structureel niet kunnen gedragen. Wat mij (en een hoop andere Feyenoorders betreft) worden die figuren ook zo snel mogelijk echt hard aangepakt door de club. Realiteit is alleen dat Feyenoord het allemaal wel best vind. Of niet in durft te grijpen.

8 december 2022 om 12:35

@mc significant Lekker generaliserende opmerking:"al het tuig op de 2e ring". Die paar eencelligen en F-Side-wannabees die daar zitten, zijn niet representatief voor de rest vh publiek hoor...

8 december 2022 om 15:49

Ik denk dat Feyenoord over het algemeen wel het meeste tuig op de tribunes heeft (het wordt natuurlijk ook extra uitgelicht door de ongeregeldheden in uitwedstrijden), maar Feyenoord heeft ook de meest trouwe supporters. De Arena is bij achterstand net halfvol en dat zul je in de Kuip niet zien!

8 december 2022 om 17:47

Vroeger zaten de hooligans van feyenoord op vak R .tegenwoordig zitten ze door het hele stadion .dus op vakken als R.S.Z.W .enz

8 december 2022 om 18:01

Als je naar de rellen kijk in nederland zijn die bij feyenoord heviger dan bij de rest v d clubs.het lijk wel oorlog.maar feyenoord telt ook de meeste hooligans van het land.

8 december 2022 om 11:33

Gelukkig zijn jullie zo braaf. Dan kan je om het veld wel nette mensen plaatsen met een overhemd en colbert aan voor de beeldvorming maar de categorie incidenten die zich in A'dam hebben afgespeeld heb ik niet eerder als vaste Kuipbezoeker in de laatste 20 jaar meegemaakt.

8 december 2022 om 13:54

En wat is volgens jou tuig?
Mensen met een oorbel en tattoos valt meteen in het hokje tuig? Of mensen met een petje wat staan te schreeuwen is tuig? Voetbal is voor iedereen. De zakenlieden in pak, maar ook de bouwvakker in kapotte jeans. Voetbal is emotie, dus beetje schreeuwen hoort erbij toch? Ik hou juist van de sfeer in de kuip. Zeker europees! Rellen keur ik niet goed, maar een beetje een heet sfeertje mag toch wel ?

Lijkt mij bij dit soort wedstrijden überhaupt geen overbodige luxe, we weten inmiddels dat het misschien zelfs gewoon nodig is en dat is al schandalig genoeg.

Maar begin eerst eens bij de entree. Als je ziet hoe flesjes en blikjes binnen komen ga ik er van uit dat er niet goed gecontroleerd wordt. Is ook niet zo heel vreemd. Er staan vaak jonge mensen / groentjes om te fouilleren, die vinden het wel best. Zeker als je ziet wat voor soort mensen er soms binnen komen.

Dit geldt overigens niet per se voor Feyenoord, ik heb het over het algemeen. Dus ook bij ons in Amsterdam. Zo'n 20 jaar terug ging ik op de scooter naar Ajax en mijn pa stond daar op mij te wachten. Uit haast het schijfslot van mijn scooter vergeten te bevestigen (of in ieder geval niet mee naar binnen te nemen), maar die zat nog in mijn jaszak. Mijn pa zei 'geef maar aan mij, ik word toch niet gecontroleerd'. En zo was het inderdaad. Nou was dit 20 jaar terug, toen had ik nog geen grijze haren en vond ik de roltrappen overbodige luxe. Maar ook nu als ik eens naar Ajax ga, zie je mensen met een blikje bier. Toppunt voor mij was eens een bus Pringles. Dat is knap.

8 december 2022 om 10:53

Bij ons hetzelfde. Ben in al die jaren maar heel sporadisch gefouilleerd.

Als Feyenoord dit ‘overweegt’, is het dus allang besloten. Ervan uitgaande dat er voor Z geen netten hangen, zijn er dus 38000 verliezers en 1 winnaar.

8 december 2022 om 12:26

Er is weinig mis met die netten. Europees heb ik er in iedergeval totaal geen last van

8 december 2022 om 13:09

Ik vind het echt helemaal niks: qua zicht is het verschrikkelijk en daarnaast neemt het ook het plezier van het juichen met de spelers weg. Denk aan een Toornstra en een Bahia die op de boarding staan na een goal, of Vilhena na z’n goal tegen ajax.

Al scheelt het natuurlijk wel of je op vak VV zit of dat je op S of X staat.

Het gaat natuurlijk helemaal nergens om
Dit. Voordeel voor een trainer is wel dat bij dit soort wedstrijden de spelers sowieso op scherp staan 😀

Eeg slim om van te voren bekend te maken welke maatregelen je overweegt. Mafkezen lezen niets toch

Berghuis zal het zwaar krijgen spreekkoren zullen er toch zijn.feyenoordfans zijn veel fanatieker dan andere fans in nerland.het is niet de overstap naar ajax maar omdat hij zei ik ga nooit feyenoord verlaten voor een andere club en hij kuste vaak het feyenoordlogo.bij feyenoord lopen veel argressieve fans die nergens voor terug deinsen

8 december 2022 om 14:52

En dan allemaal te bedenken dat het eigenlijk gaat over voetbal. Denk dat dit soort agressieve fans goed naar hun eigen problemen moeten kijken. Want daar begint het allemaal.

Het gemiddelde volk in deze categorie heeft net geleerd zijn billen af te vegen, een net zal een beperkte toevoeging geven. Munten, aanstekers (meeste impact) gaan gewoon dwars door een net heen.
We zouden in de Kuip en in Arena gewoon zoals in Zuid-Amerika moeten oppakken, een mega groot kunststof scherm

Kunnen ook een test doen met kleine dwangbuisjes die aan de stoelen vast zitten. Of een enorme vissenkom om het veld als in Blijdorp...

Dat je het moet overwegen is al verdrietig genoeg. En dan durven we ook nog verontwaardigd te zijn dat we geen uit-supporters mee mogen nemen de andere kant op. Al die haat! Echt in en in triest

Tis jammer dat het zo moet. Blijkbaar vinden mensen dingen op een veld gooien tijdens een voetbalwedstrijd heel volwassen.

Keesje Lau, gek he dat ze gedwongen worden om dit soort maatregelen toe te passen..

10 januari 2023 om 09:54

@flyingm@n1985

Door wie of wat worden ze gedwongen? De rivaliteit met Ajax is niet iets wat vorig jaar ontstaan is en de afgelopen weet-ik-veel-hoeveel-jaar hebben ze toch ook gewoon zonder netten gespeeld? Feyenoord kiest hier gewoon (alweer) voor de veilige en makkelijke oplossing, waar de supporters de dupe van zijn.

Het begon allemaal onder het mom van 'we hebben een voorwaardelijke straf Europees en willen geen risico nemen', maar tegenwoordig is het 'lekker makkelijk en zetten we het preventief in, zonder daarbij rekening te houden met overige supporters'.

10 januari 2023 om 10:30

Volkomen eens met jou Jjr12, de supporters verdienen het voordeel van de twijfel. Ze hebben duidelijk laten zien dat ze verstandig genoeg zijn om zich te gedragen. Nu wordt het tijd dat Feyenoord een geste maakt en de supporters vertrouwd op hun blauwe ogen dat er echt niet iets gebeurt of dat er niets op het veld gegooid wordt. Hoe durven ze daar bij Feyenoord die lieve supporters te benadelen. Schandalig!

10 januari 2023 om 10:46

@rochus

Zullen we anders voetbal maar helemaal zonder publiek spelen? Dan heb je in ieder geval 100% zekerheid dat er niets gebeurd en dat je als club-zijnde geen boetes gaat ontvangen. Als je toch preventieve maatregelen wilt treffen, kan je het maar beter écht goed doen.

Het wordt gewoon tijd dat Feyenoord aan een dadergerichte aanpak gaat werken in plaats van telkens maar voor die achterlijke netten kiezen (waar muntjes en aanstekers overigens 'gewoon' doorheen gaan).

10 januari 2023 om 11:08

Dan maar zonder publiek spelen. Prima oplossing. Kost het de maatschappij ook niet meer zoveel geld. Heel veel fatsoenlijke supporters zijn toch al afgehaakt.

Inmiddels is al bekend dat vak Z (gelukkig) gewoon open zal blijven, maar zal daar hoogstwaarschijnlijk ook een net voor worden geplaatst. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Europese wedstrijden, waar dit niet het geval is.

Vraag me trouwens oprecht af in hoeverre dit de oplossing is: objecten als een fakkel of iets dergelijks kun je hier overheen gooien en we hebben tegen Lazio gezien dat muntjes en aanstekers hier gewoon doorheen gaan. Uiteindelijk heb je alleen maar verliezers met deze oplossing.

Wel bijzonder dat de voorzitter van de supportersvereniging zegt:

"we hebben geen invloed op de besluitvorming, maar kunnen er alleen op hameren dat dit de verkeerde weg is die je als club inslaat",

Volgens mij is dit een gevolg van het feit dat "zijn" supporters de boel verkloten !
Het is makkelijk om de club de schuld te geven, maar het zijn de supporters die dit noodzakelijk maken.

10 januari 2023 om 10:02

@bobo25

De voorzitter van de supportersvereniging maakt zich, logischerwijs, hard voor supporters. Het feit dat er sprake was dat heel vak Z dicht moest blijven en deze mensen óf niet naar de wedstrijd zouden kunnen, óf naar een ander vak moesten (en dus niet bij elkaar kunnen zitten) lijkt me een gegronde reden om er als voorzitter wat van te zeggen.

Dat er individuen zijn die het verpesten voor de rest dat kan zo zijn, maar het is aan Feyenoord om met een dadergerichte aanpak te komen. Niet om wéér voor de makkelijke weg kiezen waarbij je meer supporters benadeeld dan dat je problemen voorkomt.

10 januari 2023 om 10:28

Volgens mij is het altijd zo dat een enkeling het verpest voor de andere 99%. Misschien moeten deze 99% dan eens die ene procent aanpakken. Namen en rugnummers doorgeven of een veel strenger beleid.

10 januari 2023 om 10:35

@bobo25

Namen en rugnummers doorgeven? Sociale controle betekend in veel gevallen dat diegene flink wat spetters krijgt en dit loopt regelmatig dan ook uit de hand (zoals recent nog het geval was bij Feyenoord - Cambuur), is dat dan de juiste oplossing?

Verder heb je als supporter weinig invloed op "een veel strenger beleid", dit is toch echt de verantwoordelijkheid van Feyenoord. Het wordt tijd dat ze die 80 nieuwe camera's die de laatste jaren geplaatst zijn eens gaan gebruiken en voor een dadergerichte aanpak gaan kiezen.

Fanatieke supporters worden tegenwoordig van hun bed gelicht voor het maken van een foto in het stadion, maar de mensen die aanstekers en muntjes gooien kunnen "niet gepakt worden, dus hangen we maar netten op".

Als er serieuze doodsbedreigingen zijn, dan is het nog logischer om de eerste ring leeg te laten. Je kan geen risico nemen.

"wij willen gewoon voetbal zien zonder netten". Ja en Ajax en Feyenoord willen gewoon voetballen zonder een halve vuilnisbelt op het veld

10 januari 2023 om 10:51

Daarvoor moet je bij Schreuder zijn, die maakt de opstelling.

gewoon gepantserd glas ervoor tot aan het dak. Succes met gooien !

6 ton aan boetes in een jaar zou sommige supporters toch aan het denken moeten zetten. Maar daar ligt waarschijnlijk het probleem, die gasten doen voor ze denken.

Vz maak gewoon een nieuw artikel. Die gerecyclede artikelen met oude reacties zijn gewoon kut.

Tsja. Die idioten, want iets anders kan ik ze haast niet noemen, moeten zich maar eens gedragen. En of dat nu Ajax supporters, Feyenoord supporters of wie dan ook zijn. Je hoort gewoon niet met spullen naar het veld te gooien, klaar.

Uit het verleden blijkt dat dit tijdens deze wedstrijd regelmatig (is) gebeurd, dus vind ik deze maatregelen (vooral de netten) wel verantwoord.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren