Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Mohammed Kudus in serieuze onderhandeling over een vertrek uit Amsterdam

Laatste update:

Borussia Dortmund is in serieuze onderhandeling met Mohammed Kudus over een transfer, weet Sport Bild. Volgens het Duitse weekblad worden de gesprekken steeds serieuzer en hebben die Borussen al kenbaar gemaakt meer dan twintig miljoen euro op tafel te willen leggen voor de Ghanees. Het zou uitkomst kunnen bieden voor Kudus, daar hij bij Ajax niet onomstreden is en zich bovendien moet richten op de spitspositie, wat niet zijn voorkeur heeft.

De 22-jarige aanvaller annex aanvallende middenvelder heeft ondanks de uitschakeling een individueel glansrijk WK achter de rug. Kudus scoorde tweemaal in de 2-3 overwinning op Zuid-Korea en was ook tegen Portugal een van de uitblinkers aan de zijde van the Black Stars. Teamgenoot Iñaki Williams liet zich al lovend over hem uit, en betoogde zelfs 'dat Ajax te min voor Kudus begint te worden'.

Borussia Dortmund wil de technicus maar wat graag oppikken in Amsterdam. Begin oktober werd al duidelijk dat de Duitse topclub zocht naar een vervanger voor Youssoufa Moukoko, die zijn aflopende contract nog altijd niet verlengd heeft. Mocht Jude Bellingham ook nog vertrekken komende zomer – wat de verwachting is in Dortmund – zou BVB bovendien twee vliegen in een klap slaan met Kudus. Hij kan namelijk zowel in de spits alsook in de rol van aanvallende middenvelder uit de voeten.

Laatstgenoemde positie is Kudus' favoriete. Bij Ajax lijkt hij zich echter vooral te moeten focussen op een concurrentiestrijd met Brian Brobbey in de punt van de aanval. "Ik heb vanaf het begin gezegd dat hij (Kudus, red.) voor mij meer oogt als een vrije aanvaller, die heel moeilijk te verdedigen is. Ik denk dat hij ook op 10 goed kan spelen, maar dan wel meer op een middenveld met twee nummers zes in zijn rug", zei trainer Alfred Schreuder daar afgelopen weekend nog over.

Kudus maakt persoonlijk zijn beste seizoen tot nu toe door in Amsterdamse dienst. Na 21 duels over alle competities staat de teller op tien doelpunten en twee assists. De Ghanees international bereidt zich na de uitschakeling van zijn land in alle rust voor op de tweede seizoenshelft in de Eredivisie. Die wordt hervat in het weekend van 6 januari.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties



Voor 20 miljoen nooit laten gaan. Speel met een middenveld Alvarez-Kudus-Berghuis en je kan er over 6 maanden/1 jaar minimaal 35/40 voor krijgen. Wat speelde deze gozer een geweldig WK. Zo balvast, lichtvoeting, creatief en aanvallend tegelijk. Die zou er bij Nederland ook gewoon in staan

7 december 2022 om 10:32

Gewoon uitgeschakeld in de poule. Maar ik begrijp hem wel!

7 december 2022 om 10:45

Lag niet aan hem toch? Hij speelde inderdaad hartstikke goed.

7 december 2022 om 11:16

Lekker belangrijk ook, erbij vermelden dat ze uitgeschakeld zijn.
Alsof een Neymar het zou redden met Ghana.

7 december 2022 om 10:39

Bundy

Alleen ziet Schreuder het niet zo. Die wil alleen rouleren tussen Brobbey en Kudus in de spits.

Beste is gewoon verkopen, al zie ik hem graag spelen. Je ziet dat de relatie gewoon over is. Schreuder heeft dit niet goed gemanaged. Op de bank, spelen, op de bank. In de spits nog eens.

Ook met 20 miljoen pak je winst.

7 december 2022 om 11:05

Maar de rest van de wereld wel... de meer logische conclusie is dan ook dat je beter afscheid kan nemen van Schreuder, dan pak je een stuk meer winst.

7 december 2022 om 11:19

Mrkrillin

Ajax moet zijn beleid helemaal niet uitzetten op basis van Schreuder, daar heeft hij de credits nog niet voor verdiend. Een trainer is een passant, ik vind Kudus nog geen verloren traject en zeker niet voor 20 miljoen.

7 december 2022 om 11:23

Dan kan er dus maar een conclusie zijn de trainer eruit flikkeren. Die man is zo incompetent als maar zijn kan en brengt Ajax met de week verder de vernieling in.

7 december 2022 om 11:44

Dus Schreuder heeft dit niet goed gemanaged en dan moeten we onze beste speler maar verkopen? Donder op met die onbenul Alfred Schreuder. Deze pannenkoek pest gewoon zijn beste speler weg omdat ie niet met de sterke persoonlijkheden van Tadic en Klaassen om kan gaan. Het hele middenveld loopt nog steeds voor geen meter maar Schreuder blijft volhouden dat het terecht was dat hij spits stond want wat hebben we geweldige middenvelders. Hij zet gewoon een breker en 2 lopers op het middenveld bij ajax en is dan verbaasd dat er geen creativiteit en balvastigheid in zit. Te gestoord voor woorden. Vd Sar moet zijn fout om Hamstra aan te stellen die dan weer de fout gemaakt heeft om Schreuder aan te stellen goedmaken en zo snel mogelijk zijn excuses aan Kudus gaan aanbieden. Bergwijn/Tadic links, Brobbey spits, Berghuis rechts en Kudus spits en het loopt weer. Het is niet zo moeilijk.

7 december 2022 om 12:57

Helemaal mee eens de opstelling is echt niet lastig op basis van kwaliteit en Natuurlijke posities. Kudus en Berghuis kunnen tijdens de wedsstrijd ook van posities wisselen om het astig te maken voor de tegenstanders.

Pasveer/??
Rensch
Timber
Bassey/Kapla
Wijndal
Alvarez
Taylor
Kudus
Berghuis
Brobbey
Tadic/Bergwi
7 december 2022 om 10:39

Ik denk dat hij toch iets meer past bij een club waar je wat meer ruimte voorin krijgt. Bij Ghana kreeg hij vrijheid omdat ze meestal de underdog waren, tegenstander trekt zich minder snel terug in eigen zestien. Bij Ajax zijn de ruimtes erg klein, dat ligt hem toch iets minder lijkt het.

7 december 2022 om 10:53

Onzin, kleine ruimtes alsof we het hier over Brobbey hebben.

7 december 2022 om 11:39

Wat heeft Brobbey hiermee te maken? Kudus is een speler die graag zwerft en moet zijn grote/snelle passen goed is in de omschakeling.

Hij heeft dit seizoen bij Ajax in het begin een keer op rechtsbuiten gespeeld, daarna spits en aan het eind nog een keer op de nummer tien positie. Toch was hij bij Ghana het best, want die hebben een andere speelstijl.

7 december 2022 om 11:47

Je bent echt in het verhaal van Schreuder gaan geloven he. Kudus heeft 10 keer de technische vaardigheden van Klaassen maar hij is zogenaamd niet beter dan hij in de kleine ruimte? Hahah say that again but slowly

7 december 2022 om 11:52

Dan toch niet? Ik heb ten eerste al nergens genoemd dat Klaassen wel technisch is. Kudus lijkt bij Ajax soms een kip zonder kop, leuke acties maar weinig overzicht. In Champions League wedstrijd was hij ook totaal onzichtbaar, op 1 of 2 goaltjes na niet gezien.

7 december 2022 om 12:34

Ajaxnl, ik vind dat je gelijk hebt. Hij is ook vaak een kip zonder kop. Loopt 3 mensen eruit om vervolgens vaak niet meer te weten wat te doen. Speel je in kleine ruimtes dan is hij al een stuk minder omdat hij niet de beste is in de combinatie.

Kudus past gewoon het beste bij een club die vanuit de omschakeling speelt. Ik zie echt teveel reacties die alleen afgaan op zijn goals maar niet goed naar balans in het team kijken. Daarnaast vind ik dat Schreuder hier ook helemaal naast zit met een spits positie, hij loopt dan zo vaak buitenspel omdat hij dat inzicht totaal niet heeft.

Hij heeft enorm veel kwaliteiten maar is lastig in te passen in het elftal als je balans zoekt. Ajax is niet goed genoeg qua indivuele spelers maar moet het altijd van het team balans hebben met de juiste spelers op de juiste plek.

7 december 2022 om 13:19

Tjah hij staat in de spits waar hij nog nooit heeft gespeeld. Tussen 2 grote verdedigers en hoog op het veld. Doet maar wat hij denkt wat het beste is daar. Dat krijg je als je mensen op de verkeerde plek zet. Ik weet nog wel een tijd dat iedereen vond dat Ziyech teveel risico in zijn spel legde, teveel balverlies leed en oh wat was hij slecht. Kudus is de beste speler van Ajax en technisch zeer begaafd. Zeg maar wat je nodig hebt in de kleine ruimte. Dat Ghana toevallig anders speelt dan Ajax betekent niet dat Kudus het niet kan bij Ajax. Maar daar zien we hem nooit op 10 dus vraag me uberhaupt af waar je dit op baseert. In het begin bij Ten Hag speelde hij een paar wedstrijden op de plek van Gravenberg en dat vulde hij geweldig in. Jaren de ene blessure na de andere. Is hij eindelijk terug en hij krijgt 0 kansen het te laten zien. Er is 1 potje geweest dat Schreuder wisselde en Kudus even naar 10 ging. Kwam gelijk de bal ophalen zoals Frenkie vaak doet en kreeg het middenveld aan het draaien. 3 min later wisselde Schreuder opnieuw en stond Kudus weer op een eiland in de spits waar ze hem niet meer konden bereiken. Waarom niet? Omdat het middenveld niet loopt….

7 december 2022 om 10:58

Ik ben bang dat een Schreuder gewoon zijn goedkeuring geeft voor 20-25m, dan is hij van het gezeik af, zo'n trainer is het. In normale omstandigheden ga je niet midden in het seizoen je speler verkopen, daarom zou ik inderdaad zeggen minimaal 40 miljoen. Daarnaast zou het een beetje raar zijn om hem voor 20m te laten vertrekken, Everton was bereid veel meer te betalen.

7 december 2022 om 11:42

Serieus? 40 miljoen voor een speler die op de bank zit in de eredivisie? Begrijp me niet verkeerd, want ik snap helemaal niet waarom hij op de bank zit, maar hoe realistisch is het om dit bedrag te vragen mocht het waar zijn dat Kudus weg wil? Als dit bedrag wordt genoemd in verband met bv Gakpo, dan wordt je hier op VZ in ieder geval om je oren geslagen met enkele duels waarin hij het niet heeft laten zien. En in geval van Kudus kan ik meer dan een handvol duels opnoemen waar hij op de bank zat.

Een Kudus die vaste waarde is voor Ajax en daarbij ook gewoon laat zien wat hij kan laten zien, daar kun je vanaf 40 miljoen wel gaan onderhandelen lijkt me.

Maar oké. Ik laat me graag verrassen.

7 december 2022 om 12:31

We kunnen wel elke keer de discussie aangaan of Kudus het waard is of niet, maar met name vanuit Engeland wordt er nou eenmaal meer betaald voor een Ajax speler. Zie de voorbeelden van Martinez, Anthony, Sanchez, Ziyech (ik feloof 1-jarig contract) etc. Vandaar ook mijn punt om Kudus niet aan BVB te verkopen maar wachten op het grote geld uit Engeland. We zagen aan de transfer bedrag voor zo'n Haller en Gravenberch dat de Duitsers niet gek zijn. Voor Gakpo geldt hetzelfde, als een Liverpool of Man Utd hem willen hebben niet voor minder dan 65m laten gaan. Duitse of Spaanse clubs gaan echt niet meer dan 50m betalen voor Gakpo.

7 december 2022 om 11:09

Maar hij speelde bij Ghana vooral aan de rechterkant. Waarom hem daar niet een kans geven. Iedereen ziet dat bergwijn en tadic daar niet uit de voeten komen

7 december 2022 om 11:51

Tjah zowel hij als Berghuis zijn enorm goed op 10 en op rechts, terwijl Klaassen (ondanks zijn grote waarde vroeger, in een veel minder elftal) gewoon niet goed genoeg meer is voor ajax op welke positie dan ook. (Als breker/invaller misschien) Wat een creativiteit die Kudus en Berghuis samen kunnen brengen als ze daar van positie mogen wisselen en het spel mogen bepalen. Bergwijn/Tadic en Brobbey die juist diep gaan en gevaarlijk zijn voor de goal. Maar wij zitten naar een stroperig geheel van technisch niet vaardige middenvelders te kijken, echt ongeloofelijk.

7 december 2022 om 11:15

Dortmund wil voor Bellingham 100 miljoen plus hebben en dan voor Kudus 20 miljoen betalen. Dat zal niet gaan gebeuren. Kudus heeft nog een contract tot 2025. Wel denk ik dat Kudus in de winter echt gaat vertrekken omdat hij teleurgesteld is vanwege weinig speeltijd en de spits positie waar hij steeds moet voetballen. Ook Engelse clubs zijn geinteresseerd. Dus ik denk dat Hamstra/huntelaar wel zullen gaan vasthouden aan 35 tot 40 miljoen. Omdat de kans groot is dat ook Alvarez gaat vertrekken, zal het middenveld fors versterkt moeten worden. Grillitsch komt te kort en Taylor samen met Berghuis op het middenveld kan niet omdat je dan wordt overlopen door tegenstanders. Het halen van de juiste versterkingen gaat nog een hele klus worden voor Hamstra/huntelaar. Mijn voorkeur: een nieuwe sterke centrale rechter centrale verdediger en dan Timber naar 6. Daarnaast Zerrouki bij Twente ophalen. Dan heb je voor je achterhoude veel voetballend vermogen staan als ook spelers die snel genoeg zijn om de counter van de tegenstander eruit te halen. Taylor, Berghuis en Klaassen moeten dan maar uitvechten wie op 10 kan komen te staan.

7 december 2022 om 13:46

Als hij niet voor Ajax meer wil spelen houd het op.

7 december 2022 om 16:57

Ajax moet Kudus nog lekker houden en idd op middenveld op nr 10 laten spelen. Kudus is inmiddels veel meer waard als 20 mlj. Dus als Ajax hem zou verkopen dan kan hij zeker 50mlj opleveren zeker als hij in de resterende Europese wedstrijden van Ajax nog ff laat zien wat hij in huis heeft.Schreuder moet hem dan wel op het middenveld gaan laten spelen. En Kudus moet leren om zijn akties meer rendement te geven door de bal soms wat sneller af te spelen.

Tjah een ongeduldige speler. Velen zullen weer gaan wijzen naar Schreuder maar deze Kudus kan er ook wat van. Werkweigering door niet te komen opdagen tijdens een training en zo proberen een transfer te forceren. De beste man denkt echt dat hij in de basis kan staan bij Real Madrid of Manchester City. Alfred heeft duidelijk een paar keer aangegeven gecharmeerd te zijn van Kudus op dit WK en ik weet bijna zeker dat als hij terugkeert Alfred hem op 10 of op rechtsbuiten zal proberen. Kudus heeft ook vaak last van onzichtbare wedstrijden en als hij denkt Ajax ontgroeid te zijn dan heeft hij heeft volledig mis! Tadic mag ook echt op de bank zitten na het WK. Zijn Ajax vorm was niet best en zijn WK vorm nog erger.

7 december 2022 om 10:32

Geloof je het zelf. Schreuder werkt een half jaar met hem en blijft hem steevast in de spits zetten. Na 3 wedstrijden ghana op de bank te hebben gekeken zal hij ineens het licht zien? Kudus heeft groot gelijk, schreuder is een tactisch onbenul die zn carriere alleen maar zal schaden

7 december 2022 om 10:36

Schreuder heeft toch gezegd dat hij van hem gecharmeerd is op dit WK. Lijkt me sterk dat Schreuder dan niet denkt ja die probeer ik een paar keer op rechts of op 10?! De enige die aan werkweigering deed was Kudus en geen Alfred.

7 december 2022 om 10:48

Volgens mij had Van der Sar aangegeven dat in overleg Alvarez en Kudus toendertijd niet gingen trainen om het process niet te verstoren. Daarnaast zal het echt nog meer een teken van onkunde zijn als Schreuder zijn tactieken aanpast op basis van tv wedstrijden ipv van trainingen, eigen wedstrijden en wedstrijden/informatie vanuit de tijd van Ten Hag.

7 december 2022 om 11:54

Haha hij zou maar door een goed WK zijn gaan zien dat zijn beste speler ook wel op 10 kan terwijl hij hem elke dag op de training ziet? Kudus heeft gewoon recht van spreken. Wat zou jij doen als je weet dat je de beste speler van je team bent maar je trainer behandelt je als een jeugdspeler die blij moet zijn met wat invalbeurten en speeltijd op een plek waar je nog nooit gespeeld heb en niet tot je recht komt. Dit is gewoon wanbeleid van Schreuder en Kudus heeft alle reden daar helemaal klaar mee te maken zijn.

7 december 2022 om 10:38

Toevallig heeft Schreuder vorige week zich hierover uitgesproken en aangegeven dat hij vindt dat Kudus op 10 alleen kan met een dubbele 6 erachter. Dus ik zou er nog niet op rekenen. Bij Ghana speelde Kudus trouwens ook soms op een soort verkapte rechtsbuiten, en gezien de problemen die Ajax op rechtsbuiten heeft zou dat ook kunnen.

Maargoed, het meest realistische scenario is natuurlijk gewoon dat deze jongen een transfer maakt in de winter.

7 december 2022 om 11:57

Tjah laten we de uitspraken van Schreuder niet te serieus nemen, deze man snapt er helemaal niks van. En ja een dubbele 6, zo speelde Ten Hag ook met Ziyech op 10 en wat mis ik die man als trainer. Iemand die wel begrijpt hoe je aanvallend kan spelen zonder een totale gatenkaas te creëren achterin.

7 december 2022 om 11:21

Wat een argument zeg! “Kudus kan er wat van?†Dus je wilt hem op basis van z’n gedrag laten gaan?
Hij is verreweg de speler met de meeste potentie en is nooit gewaardeerd.
Als je hem weg doet, is Berghuis nog de enige speler met creativiteit en is Concecao de enige met dreiging.
Als je Kudus weg doet, heb je nog 2 over in je hele selectie met dreiging, waarvan er nog eentje (Concecao) geen speeltijd krtijgt.

8 december 2022 om 00:58

Dit dus. Hoe domineer je een tegenstander zonder creativiteit? Berghuis kan het niet allemaal alleen en er moet duidelijk creativiteit op het middenveld want Bergwijn en Tadic komen zelden nog in een tegen een situaties waaruit ze gevaarlijk kunnen worden. Met het huidige middenveld is het allemaal veel te voorspelbaar. Tel daarbij op dat van de pressing ook niks klopt en je de ene na de andere gevaarlijke counter om de oren krijgt. Tegen goede ploegen komen we niet eens meer van eigen helft. Echt ajax onwaardig, en dan willen hier mensen ook nog van Kudus af.

Als je hem op de juiste positie zet is 20 miljoen (of iets hoger) bijna een koopje te noemen

7 december 2022 om 10:29

Gewoon een triest respectloos bod. Ze vragen nog net niet of Ajax zn contract wil ontbinden. Een jaartje geleden de club die Dortmund historisch de vernieling in speelde he. 3x 20 miljoen, dat is een serieus bod.

7 december 2022 om 10:37

60 miljoen voor Kudus?

7 december 2022 om 10:43

Hahaha, 60 miljoen, wat een grap. Dankzij een bizarre transferzomer door idioot betaalde bedragen van ManUtd (wat alleen door Ten Hag kwam), staan sommige ajacieden los van de werkelijkheid.

7 december 2022 om 10:46

Hou toch op man, wisselspeler van Ajax die in een matig Ghana toevallig een paar keer scoort. 20 Miljoen is een prima bod wat Ajax gewoon moet accepteren aangezien deze man alleen maar voor onrust gaat zorgen.

7 december 2022 om 10:48

Arsenal890, jij bent toch voor Feyenoord? Als Kudus voor 60 miljoen wordt verkocht dan kun je een Kokcu daar straks weer mee vergelijken en levert je dat straks ook weer +10 miljoen op.

Haha ja heb ik verstandig teruggetrokken 😉 Maar Nice dat je dat hoopt, ik zal m’n mond er dan ook over houden.

7 december 2022 om 10:56

Kudus komt een dag nog in de absolute top. Arrogantie zeg. Wisselspeler niet door prestatie maar door de dramatische trainer. Alsof het bij Ajax nu lekker loopt.

7 december 2022 om 11:35

Zo werkt het niet Pieterpost. Als club A een speler verkoopt betekend dat niet dat club B die in een totaal andere situatie zit hetzelfde of een hoger bedrag kan vragen.

7 december 2022 om 12:35

"in een matig Ghana toevallig een paar keer scoort." Mooi hoe mensen altijd zichzelf tegenspreken. Des te knapper dattie scoort in een matig Ghana. Je moet hem natuurlijk nooit voor 20 miljoen laten gaan, gewoon op z'n plek zetten en aan het einde van het seizoen voor een mooi bedrag laten gaan tenzij Schreuder dan al weg is.

7 december 2022 om 13:39

Vind je? In Engeland werkt het anders ook zo. Daar koopt verkoopt iedereen ook voor de hoofdprijs (Zie Grealish en nu die Rice). Laat ons ook maar lekker naar elkaar kijken hoor. Die Ajax hegemonie is niet goed voor de competitie.

Daarbij vond ik Sinisterra misschien wel beter dan Antony dan is het toch sneu dat die voor ‘slechts’ 25 miljoen vertrekt?

7 december 2022 om 14:04

Nee dat werkt niet zo in Engeland. In Engeland verkopen ze gewoon hun spelers voor de hoofdprijs. Dat heeft niks met de concurrent te maken. Als Leicester Maguire verkoopt voor 90 miljoen wil dat niet zeggen dat West ham of iedere andere club ook dat bedrag kan vragen voor een verdediger. of 10/20 miljoen meer. Zo werkt dat niet.

Dat komt door allerlei situaties die meespelen. In jouw beredenering had Feyenoord dus 50+ miljoen moeten vragen.

Antony speelt bij Brazilië, speelde CL en ten Hag wilde hem graag. Dat zijn redenen waarom hij voor dat bedrag ging. Feyenoord is de nummer 3 en heeft een minder imago daarin. Dan is het logisch dat Feyenoord niet dat soort bedragen kan vragen.

Ijzer smeden nu het heet is. Te goed voor de bank en gaat alleen maar minder waard worden komende maanden. Al hoop ik op meer dan 20..

7 december 2022 om 10:31

Dit is natuurlijk juist het tegenovergestelde van heet. Als Kudus na deze prima WK voor hem met Ajax in de Europa League belangrijk is, dan is het ijzer heet en dan kan je het drievoudige voor hem boeren. Midden in het seizoen verkoopt Ajax vrijwel nooit meer, maar als ze het doen moet je de absolute hoofdprijs voor een twintigjarige speler die nog 2,5 jaar vastligt.

7 december 2022 om 10:41

Als ja, maar zie je dat gebeuren met Schreuder aan het roer? Ik niet namelijk

7 december 2022 om 10:52

Nee, Schreuder wordt er in januari nog uitgegooid

7 december 2022 om 10:56

Niemand die bedragen boven de 50 miljoen voor kudus kan neerleggen kijkt europa league gap. Die competitie wordt echt amper gevolgd in de grote voetballanden.

7 december 2022 om 11:18

Nee hoor blaugrana, met ploegen als Barcelona, Man United, Juventus, Arsenal, Roma en meer kijkt niemand er naar. Geloof je het zelf?

7 december 2022 om 10:41

Ik zou het toch zonde vinden een middenveld met Alvarez, Kudus en Berghuis is toch lekker en volgens mij het beste wat Ajax kan brengen. Dan zal die jongen veel meer waard worden. Enige waar Ajax zich op moet gaan focussen is rechtsbuiten als ze die Portugees nog niet als basis klant zien. Ziyech zou perfect zijn met een Bergwijn en Brobbey in de spits maar denk dat die helemaal te duur is zeker nu Marokko zo stunt op het WK. Maar Kudus verkopen zou echt stom zijn van Ajax op dit moment want ik acht Kudus verder dan Taylor.

7 december 2022 om 11:59

Toch maar opvallend dat mensen nu opeens willen dat onze beste speler verkocht wordt ipv dat we onze incapabele trainer ontslaan. En dan vervolgens de volgende trainer ook wel opzadelen met Klaassen als nummer 10..

Helaas voor de Borussen is het niet heel waarschijnlijk dat hij voor twintig plus komt..

Loopt er als een zoutzak bij en lijkt geen plezier te hebben, beter als die vertrekt.

Ruilen tegen Moukouko? Nee even zonder grappen, zou ontzettend jammer zijn als hijvertrekt. Heb het gevoel dat er veel meer uit hem te halen valt, helaas ziet Schreuder dat niet...

Ik volg Ajax niet echt omdat ik geen Ajax fan ben maar waarom krijgt deze gast niet de kans op zijn favoriete positie? Niet mogelijk in het huidige systeem ofzo?

7 december 2022 om 13:01

Het is ook de vraag wat zijn positie is. Wordt bij Ajax nu op 9 en soms op 10 gebruikt, terwijl hij bij zijn land een soort Ziyech rol heeft. Dus vanaf de zijkant. Velen zeggen dat zijn probleem vooral ligt in de omschakeling. Het is een speler met die met zijn acties veel risico in zijn spel legt. Doet hij dit op de 10 positie dan moet je wel weten dat de restverdediging goed is. En dat is wel 1 van de grootste problemen bij ajax dit jaar.

Wacht even. Hebben we het over de twintigjarige Kudus, die nog 2,5 jaar vastligt bij Ajax, het zeer behoorlijk deed op het WK en die in een duurdere winter window zou moeten worden overgenomen door Dortmund. En dan 20 miljoen als 'serieus' bestempelen? Je wordt kei en keihard uitgelachen in Europa als je zo komt shoppen. Wat een ontzettend respectloos bod. Kudus gaat niet weg deze winter maar als ze het al willen proberen, dan zou je met het drievoudige moeten komen.

7 december 2022 om 10:31

Myvision. Je hebt het inderdaad over een 20 jarige speler die niet onomstreden is bij Ajax. Ajax is de club die na de een succesvol jaar in de CL niet veel meer heeft gepresteerd op het hoogste niveau (18 punten zijn leuk in de poulefase, maar dat is iedereen in het buitenland allang weer vergeten) en nu niet bepaald in een beste fase is. Tel daarbij op dat de uitgaande transfers van spelers alles behalve allemaal geslaagd zijn. Ik weet dat jij denkt dat 100+ miljoen transfers de norm gaan zijn (bassey zou toch voor meer dan 100 miljoen weer weggaan toch?), maar dat is gewoon geen realiteit. Vind beginnen bij 20 en uiteindelijk uitkomen op 25 miljoen een mooi bedrag voor een knipperlicht speler van Ajax. Je kan verblind zijn door de transfersommen van afgelopen jaren, maar 60 miljoen voor Kudus is natuurlijk alles behalve realistisch

7 december 2022 om 10:34

Gelul in de ruimte. De man heeft nog 2,5 jaar een contract, dus Ajax moet gokken op het komende 1,5 jaar dat hij dan onomstreden wordt. En lukt dat niet, dan kan hij voor zijn laatste contractjaar nog voor 20 miljoen weg. Tel daarbij op dat na de CL-legends als Frenkie en De Ligt die wel gewoon geslaagd zijn, ook spelers als Martinez nu de PL domineren. Types als jij vonden een De Ligt, De Jong en recentelijk Martinez en Antony ook de bedragen die uiteindelijk betaald zijn niet realistisch terwijl ik (je mag het opzoeken) het op voorhand al riep dat het betaald werd. Ajax hoeft niet te verkopen, dus bij een 20-25miljoen met nog 2,5 jaar te gaan, gaan ze dat ook niet doen. Mijn bedragen zijn realistisch gebleken, die van jou alleen om Ajax en de situatie in Europa te downgraden. Altijd hetzelfde.

7 december 2022 om 10:41

Myvision. Jij mag het gelul in de ruimte vinden. Net zoals ik je '100 miljoen is de norm' gelul in de ruimte vond, maar dat zag ik volgens jou ook helemaal verkeerd. Ik vind 60 miljoen gewoon totaal niet realistisch. Een niet onomstreden speler van een Europese subtopper en dan 60 miljoen? 25 miljoen is een mooi bedrag en 35 miljoen de absolute hoofdprijs vind ik. Zolang Ajax Europees niet presteert zakken de transferprijzen ook gewoon mee. Dat is gewoon de realiteit. Je kan hem inderdaad aan zijn contract houden, maar dan weet jij ook wie er niet meer op komt dagen op de training enz.. Gaat die nog een half jaartje op de tribune zitten en vertrekt die voor 15 miljoen. Kudus vertrekt volgens mij nog liever gisteren dan vandaag bij Ajax.

7 december 2022 om 10:41

Ik vind beginnen bij 20 en uiteindelijk uitkomen op 25 miljoen een mooi bedrag voor een knipperlicht speler van Ajax.

Kijk, natuurlijk heb je gelijk. Maar hoe vaak hebben we deze discussies nu gehad de afgelopen tijd? Moet je voor de grap is terugkijken afgelopen zomer. '30 miljoen voor Martinez is een prachtig bod, dat gaat echt niet veel hoger worden'. '100 miljoen voor Antony is bezopen, je gaat nog niet eens de helft krijgen daarvan'. Wat jij zegt is realistisch hoor, ik begrijp je volledig. Alleen de transfermarkt is zo bezopen dat er elke keer toch een club komt die een idioot bedrag neer legt, er is wat mij betreft gewoon geen peil op te trekken. Dus ik durf echt niet meer te zeggen wat realistisch is.

Edit: En ik vergat er bij te zetten, ik denk zelf ook absoluut niet aan 60 hoor. Ergens rond de 30 zou mijn gok zijn. Ik wilde vooral aangeven dat het heel lastig is om te zeggen wat nou realistisch is in deze bezopen markt.

7 december 2022 om 10:45

Er is een verschil tussen dat jij het niet niet realistisch vindt (dat mag) en wat realistisch is (in de huidige tijd en markt). Maar die bedragen zijn dus wel realistisch gebleken. Dat jij die spelers het niet waard vindt, dat kan en begrijp ik wel. Alleen dat is dus juist niet realistisch haha. Je kijkt niet naar alle factoren: contractduur, leeftijd speler, prestaties speler bij club en land, de huidige positie en situatie van Ajax in Europa en het geld dat Ajax de afgelopen jaren al heeft verdiend. Ajax heeft gewoon afgelopen zomer het meeste van alle clubs op de wereld verdiend aan transfers. Nou, dan lijkt me mijn theorie een beetje realistischer dan dat gedowngrade wat mensen hier steeds doen omdat ze het Ajax en Ajacieden vaak naar mijn idee niet gunnen. Nogmaals: 20 miljoen kan, maar dan accepteert Ajax gewoon niet nu.

7 december 2022 om 10:50

En wat jij doet is speculeren dat het een tweede Onana is. Maar ik zou liever hebben dat ze hem aan het contract houden en dat hij niet meer onomstreden wordt en evt voor 15miljoen weggaat. Dan dat ze het niet doen, hij wel die 60miljoen later had kunnen opleveren en Ajax zn onderhandelingspositie bij andere spelers kwijtraakt. Want op de lange termijn is het echt heel dom om spelers die lang onder contract staan niet voor de hoofdprijs te verkopen. Ajax is een voetbalclub met kwaliteit op het veld.

7 december 2022 om 10:50

EWoud. Wat betreft martinez en voornamelijk Antony speelt natuurlijk de rol van Ten Hag wel mee. Had die er niet gezeten dan wat Antony echt nooit voor 100 miljoen verkocht aan united. Denk dat zij er nu al spijt van hebben bij United.

7 december 2022 om 10:52

Myvision. Volgens mij is Kudus toch al een keer niet op komen dagen op de training. Wat weerhoudt hem ervan om dit weer niet te doen en het deze keer door te zetten? Het is niet bepaald een speler die loyaliteit naar Ajax heeft getoond? Ik zie het als een realistisch scenario. Ik zou als ik Ajax was voor 25 a 30 miljoen toch serieus gaan nadenken. Op het moment heb je een ontevreden speler en een coach die hem alleen opstelt in de spits (waar hij liever niet speelt) en daar staat soms een aankoop van 18 miljoen. Nu heb je 2 ontevreden spelers. Als je hem verkoopt dans los je dat probleem ook op

7 december 2022 om 10:54

Ongetwijfeld, maar dat is toch juist een teken dat er dus vanalles kan gebeuren? Als Newcastle United of een andere rijke sjeikclub zich gaat mengen wordt het ook ineens een ander verhaal. Dat is het punt juist. Ik denk dat 25-30 mil realistisch is, maar ik denk dat er in deze markt in no time onrealistische dingen werkelijkheid worden. Door een Ten Hag, een sjeik of wat dan ook.

Verder denk ik dat ze bij United van in ieder geval Martinez geen spijt hebben, dat is een sleutelspeler en een publiekslieveling daar en in Engeland lijken ze sowieso niet zo veel waarde te hechten aan een transfersom.

7 december 2022 om 12:02

De enige reden dat jij hem een knipperlicht speler noemt is dat Schreuder dat van hem maakt. Heb je het Wk niet gezien ofzo? kudus is onze beste speler maar wordt bij Ajax behandeld als een knipperlicht speler. Als er iemand moet vertrekken deze winter is het Schreuder en niet Kudus.

7 december 2022 om 10:41

Is Dortmund verplicht om met een openingsbod van 60 miljoen te komen of wat? Volgens mij is voor Haller uiteindelijk ook maar 35 miljoen betaald. Als de speler in kwestie wil vertrekken wordt het verkoopperspectief namelijk al heel anders.

7 december 2022 om 10:54

Nee hoor, ze mogen alles bieden. Alleen Ajax is niet verplicht om het te accepteren en uberhaupt de gaan onderhandelen bij zo'n laag bod. En Haller is 28. En vond ik ook te goedkoop trouwens.

7 december 2022 om 11:03

Ik vind 20 mln wel een serieus bod en zeker niet respectloos. Het aanvaarden is het andere uiterste. Stel Dortmund doet een aanvangsbod van 23 mln + wat variabelen is dat echt een redelijk startbod. Op dit moment vind ik Kudus niet een speler die meer dan 35 mln op gaat leveren en transfersommen zijn wel echt een momentopname natuurlijk.
Ik hoop uiteraard wel dat hij een fors bedrag oplevert, van mij mag hij vertrekken omdat de match niet 100% werkt met Ajax. Dat vind ik persoonlijk wel echt jammer, maar goed daar is niets aan te doen. Volgende speler is misschien minder maar matcht wel weer beter met ons.

7 december 2022 om 11:40

Nee het gaat niet over een 20 jarige kudus!

Voor minder dan 35 miljoen zou ik dit echt niet accepteren. Het is echt een ruwe diamant, die nu eigenlijk al heel veel kwaliteiten heeft, maar nog duidelijk veel kan verbeteren. Eerst veel pech gehad met blessureleed en nu verpest Schreuder hem een beetje, maar verkopen voor 20 zou echt te weinig zijn.

Zodra bedragen richting 35 a 40 miljoen gaan, zeker doen. Qua type past hij gewoon niet goed genoeg bij ons. Als 10 bij ons heeft hij te weinig overzicht voor, maar hij kan wel voetballen. In een ander systeem zou hij prima kunnen renderen.

Zou voor Kudus een mooie stap zijn! Kan hij een half jaartje wennen en dan de plek van Bellingham overnemen. Voor Dortmund ook een top deal. Als hij fit blijft kan Kudus zich echt nog tot een hele goede speler ontwikkelen. Koop hem nu voor 25 mil en verkoop straks Bellingham voor 125 mil en kassa.

Kudus moet Dortmund toch gewoon ook 40/50 miljoen voor lappen? Als hij bij een Portugese club had gezeten had hij dat ook opgebracht na zo’n WK.

Tja, lijkt mij niet dat ajax daaraan meewerkt voor zo een prijs. Eigenlijk de enige die goeie statistieken en groei laat zien dit jaar. Hopelijk ziet Schreuder in dat hij prima in een ziyech rol aan de rechterflank kan spelen, maar daar ga ik niet vanuit. Dan kan hij alsnog van de zomer van club ruilen, als dit het openingsbod is zie ik hem deze winter niet vertrekken.

Als ze dit doen moet werkelijk iedereen eruit. Het hele technisch bestuur en Schreuder, die er natuurlijk sowieso uitgeknikkerd moet worden. Wat zou dit zonde zijn

Gewoon Tadic eruit kegelen man. Die gast is klaar, en wordt ieder jaar minder man. Kudus op 10. Bergwijn linksvoor en Berghuis rechtsvoor. Dan is het opgelost toch? Ajax open je ogen gvd!!!!!!!

7 december 2022 om 12:05

Eindelijk iemand die het snapt! Dit zou echt zo veel voetbal in de ploeg brengen. Berghuis en Kudus die lekker van plek kunnen wisselen en het spel kunnen maken. Bergwijn en Brobbey die juist veel diepgang hebben en gevaarlijk zijn voor de goal. Dat lost echt direct alles op.

je speelt toch een jaar zaad voetbal, dan is het beste om nog wat spelers hun waarde op te krikken door ze op te stellen en hopen dat ze goed spelen.
een tadic gaat je niks meer opleveren financieel, zelfde geldt voor een aantal andere knakkers

Mocht dit doorgang vinden, dan zal dit een typisch gevalletje “we hadden hier zoveel meer winst op kunnen maken†worden. Kudus gaat zo hard shinen daar, dat ze hem vervolgens voor 100+ miljoen zullen verkopen

Je krijgt een balletje op je kop en 2 goed voor je voeten en je bent ineens heel veel geld waard als bankzitter. Je zou zeggen dat die scouts toch ook de wedstrijden bij zijn club gaan terugkijken. Ik weet dat veel ajacieden fan van hem zijn maar als je niet eens een vaste basisplek kan afdwingen zit er toch iets niet goed. Daarnaast is het een hele nare arrogante gozer.

Voor 20 miljoen tja. Dat moet je natuurlijk nooit accepteren zeker na zijn WK niet. Ik hoop persoonlijk dat hij gewoon blijft. Zet hem gewoon op 10 of hangend op rechts zoals bij Ghana en dan beleef je heel veel plezier aan hem. Maar goed met Schreuder is helaas erg koppig en blijft vasthouden aan zijn Kudus in de spits…

Schreuder moet keuzes maken. Keiharde keuzes. De beste spelers moeten spelen, niemand moet de hand boven het hoofd worden gehouden. Tadic moet er dus uit, Blind moet eruit. Andere keeper op de goal ook. Rensch eruit. Klaassen gewoon wisselspeler. Iemand als Kudus is te goed voor de bank, die kan het niet aanzien dat hij niet op waarde wordt geschat. Maakt Schreuder die keuzes niet dan moet ie meteen vertrekken. Kudus niet laten gaan voor minder dan 50. Dat wordt ie gemakkelijk waard als ie een goed seizoen draait.

Voor 30 miljoen zie ik hem wel vertrekken. Goede speler, maar als Schreuder hem niet opstelt, is dit de een win-win voor alle partijen.

20 miljoen met een groot doorverkoop percentage zou een goede deal zijn.

Zonder toestemming van Ajax mag Kudus niet praten met geïnteresseerde clubs, dus wat hier van waar is....

Ik raad Borussia Dortmund aan om ook eens met Van der Sar, Huntelaar of Hamstra te bellen. 10 jaar geleden was 20 miljoen vangen voor een speler die minder dan 10 gekost heeft gewoon dik in orde, maar in de huidige markt is dat een haast respectloos bod. In deze markt en in deze vorm mag Kudus in mijn ogen nooit minder dan 40 miljoen opleveren.

Dan koop ik hem zelf wel voor zo een bedrag. Fantastische speler.

20 miljoen... Welk jaar leven we in? 2010? Zelfs het dubbele of driedubbele isbte weinig voor hem. Vierdubbele is 80miljoen... het mislukte Ajax-seizoen en zijn succesvolle WK strepen tegen elkaar weg.

Opdonderen met dat €20 miljoen bod. Ze moeten zich schamen daar. Minimaal €35 miljoen voor deze killer.

Ik vind het wel erg makkelijk hoe Schreuder ook hier weer 'de schuld' krijgt aangaande Kudus. Kudus heeft in de afgelopen 3 maanden meer minuten (en impact) gemaakt dan in het hele seizoen 2020/2021 onder Ten Hag.

En hij heeft na 3 maanden inmiddels het dubbele aantal speelminuten vergeleken met 21/22, waar hij bijvoorbeeld welgeteld 24minuten CL speelde... Kudus heeft vorig seizoen geen 1 wedstrijd meer dan 63 minuten gespeeld en welgeteld 1 goal en 1 assist achter zijn naam. Zou dat dan ook allemaal aan Schreuder hebben gelegen?

Als er nou 1 iemand is in de hele selectie die baat heeft bij Schreuder als coach dan is het juist Kudus.

7 december 2022 om 12:10

Ik vind het erg makkelijk hoe jij er even aan voorbij gaat dat Kudus in het begin onder Ten Hag een grote kans had op speeltijd maar toen meerdere blessures heeft gehad. Elke keer opbouwen van blessures, wat minuten zonder ritme, weer uitgevallen. Maar dat ben je zeker vergeten? Wat een toptrainer die Schreuder. Denk dat Kudus er echt blij van wordt dat hij de beste speler van ajax is maar behandelt wordt als een jeugdspeler. Wat heeft ie eaar een baat bij! Hahahhaha

7 december 2022 om 13:15

Niet dat ben ik zeker niet vergeten, ik vind alleen dat Kudus groter wordt gemaakt dan dat die is en dat het erg makkelijk is om die bal de hele tijd bij Schreuder te leggen. En nee ik vind het ook geen spits.

Maar bijvoorbeeld vorig jaar was hij 'maar' 2 keer geblesseerd (enkel en de ribben). Van de theoretisch 30 wedstrijden die hij vorig jaar kon spelen en dus niet geblesseerd was (en goed trek er nog eens 5 af ofzo om weer fit te worden/op te bouwen) speelde hij in totaal dus 400minuten (pak hem beet 20% van de mogelijke minuten). Ook onder Ten Hag kreeg een middenveld met Taylor, Klaassen, Alvarez of Gravenberch de voorkeur. En werd Berghuis rechtsbuiten toen Antony geblesseerd raakte etc.

Absoluut mee eens dat ik hem ook niet in de spits zou zetten, maar hij krijgt nu wel zijn speeltijd en de mogelijkheid om zich in de kijker te spelen.

8 december 2022 om 01:22

Tjah dat terugkomen van een blessure (zeker als je zo lang al niet speelt, gewoon heel zware blessures daarvoor) vergt veel meer dan weer trainen. Wanneer doe je wedstrijdritme op? En dan krijg je de kans om een goed draaiend team (Ten Hag werkte duidelijk met een vast concept) minuten te maken en val je toch weer uit. Terwijl terugkomen van een blessure tot aan terugkomen op je echte niveau gewoon meerdere wedstrijden kost. Daarnaast had hij vorig jaar dus Gravenberg (inmiddels Bayern) en Berghuis (in mijn ogen de beste ajacied dit jaar) als concurrent om er dan uit te spelen. Nu heeft hij Taylor en Klaassen als concurrent. (Berghuis zou ook kunnen maar dat is onze enige goed functionerende rechtsbuiten) Klaassen kreeg onder Ten Hag ook alleen af en toe een keer een plekje omdat hij anders zo ontevreden werd maar was in zijn ogen ook geen basismateriaal.

Daarnaast. Je zegt zelf het er mee eens te zijn dat hij niet in de spits moet spelen, een keuze van de trainer. Maar wil dan de schuld weghalen bij de trainer. Hoe Kudus op het Wk speelde, soms op 10 soms op rechts, is een niveau dat geen enkele ajacied dit jaar gehaald heeft. Als je dan het middenveld van Ajax dit jaar ziet kan je toch niet anders dan concluderen dat hij daar een enorme verbetering zou zijn ten opzichte van wat we daar gezien hebben? Brobbey vind ik een prima spits maar zit niet eens bij het Nederlands elftal. Taylor doet wel eens iets leuks maar het is voor mij echt een raadsel waarom die nu bij het nederlands elftal zit en speelt ook geen minuut. Klaassen is mij sowieso een raadsel. Zeer beperkte middenvelder die verstoppertje speelt op het middenveld en veel te hoog staat. Heb je niks aan als je moeite hebt om op te bouwen en onder de druk van een tegenstader uit te komen. Daar doen zijn belangrijke goals in het verleden niks aan af, in een veel matiger ajax was het toen wel logisch dat hij alles speelde. Maar ja, ik wil graag af van Schreuder en zal erg negatief zijn. Ik zie hem Tadic en Bergwijn eindeloos als rechtsbuiten opstellen wat niet werkt. Ik zie hem Kudus in de spits zetten wat hij duidelijk niet is terwijl Brobbey het prima doet. Ik zie hem Bassey linksback zetten terwijl die niet eens kan voetballen. En hij zet zijn backs echt enorm hoog, dus voetballen lijkt me wel een vereiste voor die plek in zijn systeem. Ik zie een middenveld wat nooit gelopen heeft en steeds meer veranderd, maar Kudus heeft er welgeteld 3 minuten de kans gekregen. En in die wedstrijd kwamen we toen opeens wel 2 keer onder de druk uit. Kan toeval zijn maar daar heb ik mijn twijfels bij. Het druk zetten klopt niet. Er zijn aankopen zoals Bassey via zijn zaakwaarnemer binnen gekomen die totaal niet bij ajax passen. Ik zag hem extreem boos worden over het vertrek van Anthony en een aankoop eisen, terwijl hij Berghuis en Conceicao in zijn selectie heeft. Zet hij er nooit neer. We haalden Ocampos bijna voor 20 miljoen daardoor, speelt nooit en past ook niet bij Ajax. Het publiek moest weken roepen om Wijndal voor hij eens de kans kreeg. Totaal weggevaagd in elke topwedstrijd wat met deze selectie nergens op slaat. Ik ben er helemaal klaar mee en ik denk Kudus ook. Ik ben het met hem eens. #freekudus.

8 december 2022 om 01:24

En moet een van je 3 beste spelers blij zijn met een kans zich in de kijker te spelen? Ik denk dat hij op de training om zich heen kijkt en zich afvraagt waarom hij in hemelsnaam geen kans op het middenveld krijgt met die koekenbakkers daar.

8 december 2022 om 01:25

(Sorry voor mijn lange betoog, ben Schreuder echt helemaal zat zoals je merkt en snap oprecht niet dat mensen het nog voor hem opnemen)

7 december 2022 om 12:27

Kudus heeft al meerdere keren verkapt aangegeven dat hij liever niet in de spits speelt en zich daar minder prettig voelt dan op het middenveld. Dan kan je roepen hij heeft meer minuten gemaakt maar hij is gewoon continu misbruikt op de verkeerde positie door schreuder. En onder ten hag is niet eerlijk. Hij was continu geblesseerd.

Het is gewoon simpel een nummer 10 is geen nummer 9 .
Ze halen Bergwijn voor links wat zijn sterkste positie is maar ook de beste positie voor Tadic.
We halen 2 spitsen Brobbey en Luca maar Kudus wordt op 9 gezet .
Of je zet je spelers op de juiste plek waar ze het meeste rendement hebben of je selecteerd spelers door , maar schreuder wil sommige spelers te vriend houden wat niet echt de beste oplossing is voor Ajax .
Met het gevolg dat spelers uit vorm raken het vertrouwen kwijt raken en geïrriteerd raken omdat ze verkeerd gebruikt worden .
Schreuder is gewoon incompetent als trainer voor Ajax dat heeft hij de afgelopen 4/5 maanden wel bewezen .
En dat geldt ook voor de technische beleid die hebben ook gefaald door 5 of 6 basisspelers te verkopen plus Nous en Nico transfervrij te laten vertrekken .
En gewoonweg niet genoeg kwaliteit er voor terug gehaald .

7 december 2022 om 13:27

Hoe kom je er bij dat Nico transfervrij is vertrokken? Daar heeft Lyon gewoon voor betaald hoor.

Voor minder dan 50 miljoen liet ik hem niet gaan

Ok doei. Hoeven we ons ook niet meer te ergeren aan het….Kudus kan ook in de spits gelul van schreuder en krijgt Lucca misschien eindelijk eens een kans.

7 december 2022 om 13:50

Toch triest dat we van zo’n leuke speler af moeten omdat we een incapabele trainer hebben. Je schreeuwt om Lucca maar dat is ook gewoon een houten klaas die je in de CL echt niet verder gaat helpen.. Kudus heeft wel kwaliteiten waarmee je in de CL potten kan breken.. ik zie het echt met pijn in m’n hart aan wat er bij Ajax gebeurd is. Gelukkig ook nog Arsenal-fan, waar het wat beter gaat (wie had 2 jaar geleden gedacht dat dit de situatie is op dit moment)

Gewoon weggaan want Schreuder helpt z'n carrière om zeep, 35M-45M met een doorverkoop percentage iedereen blij behalve de fans maar dat interesseert ze bij Ajax toch niks aangezien Schreuder er nog zit.

8 december 2022 om 01:32

Haha goed samengevat. Eeuwig zonde dat je zon speler in huis hebt en dan weg pest, terwijl het middenveld totaal niet loopt. Het niveau van Kudus op het Wk heeft geen enkele ajacied dit jaar gehaald.

Gelukkig hebben we nog een RvC die ervoor gaat liggen ...............

Toch wel een heel hoog bedrag voor iemand die een handjevol wedstrijden in ajax 1 heeft en zo blessuregevoelig is

laten gaan. Een hele goede voetballer natuurlijk, maar tactisch echt nul zoals de meeste afrikaanse voetballers. Daarom wordt een afrikaans land ook nooit geen kampioen. Alles op kracht.

Hahahahaha, 20 miljoen hebben ze denk ik 1 been. Denk dat Ajax wat hoger in de boom gaat zitten, Prachtige speler!

Zij gaan fink cashen met Bellingham dus kom maar met iets meer aanzetten dan die fooi van 20 miljoen.

20 milj. Niet eens mee praten als ze niet serieus bieden...

Ajax te min voor Kudus? Dan lekker naar Dortmund dat vorig jaar nog 2x kansloos verloor van Ajax.

Haha 20miljoen lijkt mij een beetje weinig Dortmund. Wij hebben volgens mij 20miljoen betaald voor bankzitter Brobbey dus een basis speler en WK sensatie mag wel wat meer opleveren denk ik zo.

Kudus hoort helemaal niet haalbaar te zijn voor Dortmund. Die gaan nooit over de 35 mil heen. En Kudus is meer waard. Lang contract en wij hebben hem zelf hard nodig. Vanaf de 50 mag ie weg. Een van de weinigen die zich niet hoeft te schamen voor zijn eerste seizoenshelft, en dat zegt veel.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren