Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ontketende Mbappé leidt Frankrijk naar kwartfinale; historische goal Giroud

Laatste update:

Frankrijk heeft zich geplaatst voor de kwartfinale van het WK. Les Bleus waren dankzij doelpunten van Olivier Giroud en Kylian Mbappé (tweemaal) met 3-1 te sterk voor Polen. Eerstgenoemde opende in de eerste helft de score en passeerde Thierry Henry daarmee op de eeuwige topscorerslijst van Frankrijk (52 om 51). Voor de pas 23-jarige Mbappé waren het alweer zijn achtste en negende WK-goal. Robert Lewandowski redde in blessuretijd de eer voor de Polen vanaf de stip. Voor Polen is het WK voorbij, voor Frankrijk wacht de kwartfinale tegen Engeland of Senegal.

Frankrijk begon zonder verrassingen aan het duel. Ten opzichte van de met 2-1 gewonnen wedstrijd tegen Denemarken wijzigde bondscoach Didier Deschamps niets. Dat betekende onder meer dat Jules Koundé mocht beginnen op de rechtsbackpositie en dat Giroud de spits van dienst was. Bij Polen kreeg Feyenoorder Sebastian Szymanski een basisplaats. De middenvelder stond naast Piotr Zielinkski en achter Lewandowski. Voormalig Ajacied Arkadiusz Milik moest wederom op de bank beginnen.

Polen begon goed aan de wedstrijd en zette Frankrijk in de eerste vijf minuten vast. Toch werd de regerend wereldkampioen via enkele gevaarlijke voorzetten en een poging van Ousmane Dembélé dreigend. Na twintig minuten spelen rook Lewandowski zijn kans. De spits ontving de bal op een meter of 25 van het doel en zag zijn schot met links een meter naast vliegen. Frankrijk werd aan de andere kant zelf ook gevaarlijk. Antoine Griezmann gaf de bal mee aan Dembélé, die Giroud bij de tweede paal een ogenschijnlijk niet te missen kans gaf. De spits tikte echter naast en bovendien bleek dat hij in buitenspelpositie stond.

Polen bleef goed tegenstand bieden en werd dreigend via een scherpe voorzet van Matty Cash, die zag hoe zijn pass over de achterlijn vloog. Een fraaie actie van Mbappé dwong Wojciech Szczesny tot een redding in de korte hoek. Aan de andere kant had Polen op voorsprong moeten komen. Piotr Zielinski kreeg een vrije schietkans, maar stuitte op Hugo Lloris. In de rebound was Raphaël Varane van levensbelang door de rebound voor de lijn weg te werken. Die gemiste kans kwam Polen duur te staan. Mbappé had een fraaie steekpass in huis en zag Giroud met links afronden in de verre hoek: 1-0. Daarmee werd hij naast Frans topscorer aller tijden ook de oudste doelpuntenmaker in de knock-outfase van een WK sinds Roger Milla in 1990.

Na rust deden beide ploegen het in eerste instantie rustig aan, maar na ongeveer tien minuten spelen werd Frankrijk dreigend via Mbappé. De vleugelspeler van Paris Saint-Germain trok naar binnen, haalde uit en zag hoe zijn van richting veranderde schot maar net naast vloog. De superster combineerde even later met Aurélien Tchouameni, maar zag zijn schot niet in de buurt van het doel komen. Bij Polen kwam Arek Milik in de ploeg in de hoop iets te forceren, maar Mbappé besliste het duel aan de andere kant met twee fenomenale momenten.

De aanvaller ontving de bal na een vlotte counteraanval van Dembélé en haalde vervolgens verwoestend uit in de korte hoek: 2-0. In blessuretijd bekroonde hij zijn wedstrijd met een bijzonder fraai schot in de verre kruising: 3-0. Polen kreeg in de blessuretijd de gelegenheid om iets terug te doen. Na een handsbal van Dayot Upamecano miste Lewandowski in eerste instantie een strafschop, maar omdat Lloris te vroeg van zijn lijn stapte mocht de spits van Barcelona het opnieuw proberen. De tweede keer faalde hij niet: 3-1.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een klasbak is die Giroud toch zeg. Hij bekroont zich vandaag officieel tot beste Franse spits allertijden. Prachtig moment voor de 36-jarige Fransman! Waarschijnlijk is dit zijn laatste Wereldkampioenschap, want ik kan mij niet voorstellen dat de man van 3 goals op dit wereldkampioenschap op 40-jarige leeftijd wederom furore gaat maken op een wereldkampioenschap. Giroud verdiend naar mijn mening een standbeeld want wat heeft hij veel voor het Franse elftal betekend. Het zal mij ook totaal niet verbazen als Giroud Frankrijk de wereldtitel binnen kopt.

Wat een zege is het eigenlijk voor Frankrijk dat Benzema niet mee is op dit toernooi. Je zag vorig Europees Kampioenschap dat deze man voor behoorlijk wat onrust zorgde in de Franse selectie. Nu hij er niet bij is zie je toch dat Frankrijk een stuk beter speelt. Sowieso zal is als voetbaltrainer ook altijd Giroud boven Benzema verkiezen in dit Frankrijk. Dat is omdat Giroud ook veel werkt voor het team. Je zag bijvoorbeeld ook bij de eerste goal van Mbappe dat de oud spits van Chelsea een goede loopactie maakte en daarmee twee verdedigers van de Polen weg lokte. Hierdoor kon de superster van PSG uithalen en wist hij het doelnet de vibreren.

Ik ben echt benieuw hoelang Giroud nog doorgaat met zijn voetbalcarrière. Deze meneer lijkt niet te slijten. Persoonlijk vind ik het erg jammer dat Chelsea Giroud aan AC Milan heeft verkocht. Ik had hem graag nog bij Chelsea zien schitteren. Alleen zijn de kaarten op dit moment anders geschud en dat moet ik als gewone voetbalfan accepteren. In elk geval wil ik Giroud feliciteren met zijn topscoorders titel. Ik ben benieuwd hoelang hij dit record houdt. Ik denk niet zo heel lang , want ik denk dat Mbappe deze binnen een aantal jaren van hem over gaat nemen.

4 december 2022 om 18:01

Meeste doelpunten voor Frankrijk, ja. Alhoewel hij dat met Mbappe niet lang gaat blijven vrees ik zoals je al aangeeft verder in je tekst. Beste Franse spits aller tijden? Zeker niet, men moet zich niet blind staren op doelpunten alleen..

4 december 2022 om 18:05

Voetbal is tegenwoordig statistieken lol doelpunten maken = goed spelen toch? Giroud dus de beste Franse allertijd.

4 december 2022 om 18:07

Niet blind staren op doelpunten alleen bij een spits?

4 december 2022 om 18:15

Dan zijn we er uit wie de beste speler aller tijden is, Ronaldo. En Depay officieel beter dan van Basten

4 december 2022 om 18:21

1988M10 wat een onzin joh! Voetbal is tegenwoordig statistieken? Dat zegt niet alles, als ik jou woorden moet geloven dan is Cristiano beter dan Messi omdat hij in Europa (lees CL) meer heeft gescoord dan Messi. Kortom jou reactie raakt kant noch wal.

4 december 2022 om 18:24

Is de beste speler aller tijden dan niet de speler die met goals en assists betrokken is bij de meeste goals? Is dat niet Messi dan?

Cristiano Ronaldo has scored 804 goals in 1106 games in his entire career (0.72 goals per game). Meanwhile, Lionel Messi has scored 759 goals in 957 games (0.79 goals per game).

Of gaat het dan om in verhouding? Ronaldo heeft meer wedstrijden en meer goals gemaakt en Messi in verhouding weer meer goals? Of gaat het dan om houden schoenen?

4 december 2022 om 18:01

Wat een ode aan Giroud haha. Een erg onderschatte spits dat zeker maar beste Franse spits aller tijden is gekkenwerk. Is niet eens de beste actieve Franse spits met Benzema die er nog steeds rond loopt

4 december 2022 om 18:02

Alsof hij de beste Franse spits ooit is. Vind dat altijd maar vreemde uitspraken als je de helft van de Franse spitsen waarschijnlijk nooit hebt zien voetballen.

4 december 2022 om 18:05

WK 2018 was Benzema er ook niet bij en toen werd Frankrijk wereldkampioen. Dus denk wel dat de blessure van Benzema goed uitkomt voor Frankrijk. Mbappe is de baas voorin wat een klasse voetballer genieten gewoon.

4 december 2022 om 18:09

Uuuh henry?

4 december 2022 om 18:11

Open deur-Hein slaat weer toe met alle dooddoeners van dien. 'Mbappé zal er wel meer maken', een echte hot take. Maar Giroud de beste Franse spits ooit omdat ie de meeste interlandgoals heeft? Nee, sorry. Hij is niet eens de beste Franse spits van het moment. Een fitte Benzema staat altijd eerder in de spits dan Giroud. Je argument dat Giroud meer voor het team zou werken is ook absurd en gewoon niet waar. Het is jammer dat je me nu dwingt me tegen Giroud uit te spreken want ik vind het een geweldige spits en hij heeft een topcarriere gehad maar je bent weer zo uit je nek aan het bazuinen

4 december 2022 om 18:18

En wat voor onrust veroorzaakte Benzema volgens mij heb jij een insider daar?

4 december 2022 om 18:23

Beste Franse spits? Nee, meeste doelpunten voor de Franse nationale ploeg? Ja.

4 december 2022 om 18:26

Met heel veel pijn en moeite zou je hem in een top 5 kunnen zetten, maar dat is het ook wel. Doet overigens niks af aan zijn waarde voor Frankrijk, maar absoluut niet de beste Franse spits aller tijden.

4 december 2022 om 18:27

Benzema is wel 100 keer beter dan hem. Verder Ik ga geen onzin schrijven sorry.

4 december 2022 om 18:31

Betaal jij mensen om serieus in te gaan op je berichten? Ik snap echt niet dat zoveel mensen hier intrappen. Ben bijna jaloers :D

4 december 2022 om 18:52

Nou ben ik ook benieuwd. Ben jij betaald?

4 december 2022 om 19:15

Nee, ik betaal ook mensen voor likes, vandaar 😬

4 december 2022 om 19:56

Is dat op voorhand contractueel vastgelegd of werken we hier met een commissie systeem waar iedereen de vruchten van kan plukken?

4 december 2022 om 18:54

Kuifje heeft inderdaad de meeste goals van Frankrijk, maar ja daar ben je spits voor. Vraag mij eigenlijk af wat hij in zijn haar stopt. Lijkt nooit in de war te zitten. Zou hij er cement in gesmeerd hebben? Als fanboy zou jij dat misschien wel weten. Enfin wat was Polen slecht zeg, daardoor leek Frankrijk heel goed.

4 december 2022 om 19:28

Lol man maakt nooit meer dan 15
Clubgoals per seizoen. Een gemiddelde spits schiet ze er ook wel in bij dit Frankrijk.

4 december 2022 om 20:51

@derkaiser123 - Huh, hij heeft drie keer al boven de 15 competitiedoelpunten gemaakt bij Montpellier (21 goals en 12 assists in het kampioenjaar) en Arsenal (1 keer 16 goals en en 9 assists en 1 keer 16 goals en 6 assists). Dus hoe bedoel je dat hij er nooit meer dan 15 clubgoals per seizoen heeft gemaakt?

4 december 2022 om 22:01

De laatste jaren bij Chelsea gemist? Haaland schiet er in een half seizoen er meer in dan Giroud in 4 jaar bij Chelsea. Giroud is een leuke spits, maar niet meer dan subtop. Waan van de dag reageert weer.

4 december 2022 om 23:36

Dan had je het beter moeten verwoorden, want je zegt zelf: "lol man maakt nooit meer dan 15 clubgoals per seizoen". En niet lullig bedoeld hoor, maar de laatste jaren bij Chelsea stond hij voornamelijk wissel. Dan lijkt het me wel vrij lastig om 15 goals of meer te maken. Dan heb jij volgens mij iets gemist? Ik constateerde gewoon iets, hoef je niet gelijk op je pik te zijn getrapt.

4 december 2022 om 20:01

Wat een onzin kraam je uit , Benzema en Mbappe zouden de voorhoede compleet afmaken. Die 2 spelen het liefst samen en dat gaat veel beter. BENZEMA heeft meer laten zien dat Giroud ooit kan.

Het tijdperk van Messi is voorbij. Het tijdperk van Mbappe gaat nu echt beginnen. Wat een speler man niet normaal

Besef dat hij met een beetje geluk straks twee WK's heeft gewonnen van op zijn 23ste....................

4 december 2022 om 17:59

In zijn eentje ook. Is zo veel beter & completer dan Haaland.

4 december 2022 om 18:01

Haland is tenminste wel klinisch voor de goal, heeft lang niet zoveel kansen nodig als een Mbappe en scoort bovendien ook nog een stuk meer.

4 december 2022 om 18:02

Completer ben ik zeker met je eens beter is me echt om het even hoor. De ene week is Mbappe beter dan Haaland. Beetje zoals Messi/Ronaldo discussie.

4 december 2022 om 18:07

Zeker. Haaland zou dit nooit kunnen bereiken als hij Fransman was...

4 december 2022 om 18:08

Haaland is een betere afmaker, Mbappe een veel betere voetballer.

4 december 2022 om 18:09

hahahahaha ja want mbappe is niet klinisch wil je zeggen???

4 december 2022 om 18:15

Eens. Haaland maakt ook veelal intikkers. Mbappe veel solo’s, dribbels, zelf acties creeeren leuker om te zien

4 december 2022 om 18:15

Messi vs Ronaldo is de meeste onzinnige vergelijking ooit. Zo kun je net zo goed alle spelers met elkaar vergelijken.

4 december 2022 om 18:16

Haaland - mbappe wordt de nieuwe Messi - Ronaldo. Ik denk dat we de komende 10 jaar veel van deze discussies gaan zien

4 december 2022 om 18:17

Haaland is een geweldige spits, maar toch geen betere voetballer als Mbappe lol?

4 december 2022 om 18:25

Echt niet mee eens. İk vind Håland echt vele malen bijzonderder dan Mbappé. Die absolute killermentaliteit van Håland op deze leeftijd is echt bizar. Vaak worden spitsen pas op veel latere leeftijd zó klinisch en zó intelligent in het vrijlopen. Zie bijvoorbeeld een Zlatan of Ronaldo, die hadden dat echt nog niet op Hålands leeftijd.

Ook zijn drive en wil om te leren lijkt zoveel groter dan bij Mbappé. Zijn dribbels in de kleine ruimte en het meedoen in het combinatiespel waren natuurlijk zwakke plekken. Maar je ziet hem daarin bijna wekelijks verbeteren. Dat tempo van ontwikkeling zie ik niet in die mate bij Mbappé. Geweldig goede voetballer natuurlijk, zo snel en vooral ook zijn controle en decisionmaking op die hoge snelheid zijn echt geweldig. Echter heb ik bij Håland veel meer het gevoel van: 'dit is echt niet te vergelijken met alles wat ik ooit heb gezien'. Dat gevoel heb ik bij mbappé veel minder.

4 december 2022 om 19:39

Dat leuker om te zien is subjectief. Persoonlijk houd ik meer van perfecte timing, inzicht, loopacties. De goal van haaland in de CL volgens mij op de voorzet met buitenkant voet van cancelo vind ik bv veel en veel mooier dan de 2 goals die mbappe vandaag maakte

4 december 2022 om 18:00

En dit zeg je op basis van...?

4 december 2022 om 18:07

HIJ heeft geen twee WK's gewonnen in that case. Frankrijks elftal heeft dat dan gedaan. Dit soort uitspraken zijn niks anders dan symptomen in een tijd van door narcisme gedreven vergelijkingen. Als we genoeg krijgen van de captain america's en iron man's dan kunnen we ze gelukkig nog creëeren in de voetballerij. Magistraal ventje hoor. Maar stop ff met dit soort nonsens.

4 december 2022 om 18:10

Ik zeg toch ook niet dat het door hem komt haha maar hij heeft er dan wel twee op zijn naam staan, dat bedoelde ik. Als er iemand is die een Wk winnen niet doorslaggevend vind dan ben ik het wel. Het is een teamprijs en Mbappe is lucky om in zo;n geweldig elftal te spelen. Ronaldo heeft ook de kans om hem dit jaar te winnen met die selectie die portugal nu heeft..messi is altijd kansloos geweest.

4 december 2022 om 18:13

Het is ook niet zozeer dat ik jou als hoofdschuldige zie ofzo amigo haha! Het is gewoon een culturele beweging die we maken. Allemaal. Als een sterke stroming van een rivier. En het wordt met de dag lachwekkender.

4 december 2022 om 18:13

Zoveel zegt dat nou ook weer niet. Het is wel even heel wat makkelijker om kampioen te worden met een land die ontzettend goede spelers thuis moet laten en die niet eens slechter worden als een Benzema niet mee kan doen. Dat geluk heeft Messi niet. Argentinie is weliswaar goed, maar absoluut niet van een dergelijk kaliber.

4 december 2022 om 18:16

Helemaal waar. Maar er zijn een aantal gasten hier die dat excuus maar al te graag willen gebruiken als Portugal dit jaar wint....

Nou Rafaël van der vaart, met je opportunisme..je zei Nederland wereldkampioen na de wedstrijd tegen usa.. terwijl je de andere 14 ploegen in de 1/8 finale niet eens in actie waren gekomen.. Frankrijk met 2 vingers in de neus tegen Polen.. usa had er 3 meer kunnen maken.. pulisic, foutje Tennessee Depay… man man man kan hij niet van de buis gehaald worden met zijn Anna Lease

4 december 2022 om 18:00

We komen ze pas tegen in de finale als we het halen.

Dit Frankrijk grote kanshebber weer om wereldkampioen te worden.

4 december 2022 om 18:16

Ja net als 7 andere landen die doorstoten naar de kwartfinale hebben ze allemaal kans op de titel.

4 december 2022 om 18:05

Net alsof Frankrijk zo even wereldkampioen wordt nu tegen het bleu spelende Polen. Mbappé speelt ook niet altijd geweldig (vandaag wel) en wij hebben hem al eerder onschadelijk gemaakt in de Nations League. Mochten we de finale halen dan is gewoon alles mogelijk.

4 december 2022 om 18:07

@pieterpost, ik wil jou best gelijk geven.. maar wacht gewoon de andere ploegen ook even af de volgende keer voordat je zoiets gaat roepen

4 december 2022 om 18:10

Mja komt omdat sommigen de wereldtitel al naar Frankrijk schrijven alleen vanwege de adoratie voor Mbappé, vind dat te ver gaan. Toernooi ligt inderdaad nog volledig open.

4 december 2022 om 18:06

Polen had voor rust prima voor kunnen staan, goal voor rust zorgde ervoor dat Frankrijk het naar zich toe kon trekken. Als Polen voor was gekomen en/of die goal voor rust niet had tegen gekregen had ik het nog willen zien. Verder is Frankrijk natuurlijk wel overtuigend de verdiende winnaar. Conclusie: iedere wedstrijd heeft zijn eigen verhaal, we gaan het allemaal wel zien.

4 december 2022 om 18:39

Dan kunnen we dus spreken van een collectieve overwinning. Lloris met een paar belangrijke reddingen, Giroud met het openingsdoelpunt en mbappe die dan de ruimte krijgt om doelpunten te maken.

4 december 2022 om 18:17

Buiten het feit dat Amerika ook weinig in te brengen had tegen Oranje, is Polen natuurlijk wel een hele matige ploeg. Die hebben op papier nog een paar aardige spelers en uiteraard Lewandowski, maar als collectief stelt het maar weinig voor. Het is ook niet zo dat Frankrijk nou zo geweldig was. Die maken twee doelpunten door twee ingevingen van Mbappe (die overigens erg goed speelde). In de eerste helft was Frankrijk niet eens beter. In de tweede helft wel. Dat neemt overigens niet weg dat Van Der Vaart wel erg optimistisch is. Tegen de VS was het redelijk, maar daarvoor was het ronduit slecht. Bovendien is de VS ook verre van een hoogvlieger. Ik zou het al knap vinden als Oranje van Argentinie weet te winnen. De finale is nog heel ver weg.

4 december 2022 om 18:25

Meerdere keren kraakte hij ook Messi af en gisteren ineens hem ophemelen en dat hij niet te stoppen was blablabla idd opportunisme.

Wat een fantastische speler is die Mbappe toch! Wat een rare aanloop bij de penalty van Lewandowski. Ziet er niet geheel eerlijk uit met dat gehaper in de loop. Kennelijk mag dat dus.

4 december 2022 om 18:40

Die man heeft letterlijk 30x achter elkaar zo gescoord en nog steeds staan mensen hier van te kijken.

Wat een team zeg. Vijf sterspelers er niet bij en dan nog met kinderlijk gemak dit soort wedstrijden winnen. Mbappe! 23 jaar en gewoon de beste speler op dit WK. Ik vraag me af wie dit Frankrijk kan afstoppen

4 december 2022 om 18:03

Heerlijk gespeeld door les Bleus, lekker zakelijk die Polen uit de wedstrijd gespeeld bij de 2-0. Zodat we wederom niet 100% hoefde te geven.

Mbappe fenomeen, maar dit als collectief vind ik Frankrijk een uitstekend team.

4 december 2022 om 18:06

'dit soort wedstrijden', enige tegenstander van niveau die Frankrijk heeft getroffen is Denemarken. Heel knap, maar zo'n opmerking maak je als ze straks van Engeland (mochten die doorgaan) winnen of een andere tegenstander van niveau.

4 december 2022 om 18:11

Oranje heeft nog mindere tegenstanders getroffen en daar zijn we lyrisch over

4 december 2022 om 18:18

uhm misschien omdat oranje een stukje minder is dan frankrijk haha?

4 december 2022 om 18:24

Frankrijk mist Nkunku, Pogba, Kante, Hernandez en Benzema. Vier van die vijf spelers staan normaliter in de basis

4 december 2022 om 18:26

Ja moet je nagaan haha

4 december 2022 om 18:28

Ik snap je punt, maar dan is het toch knap dat Frankrijk zo goed presteert? Haal bij een Brazilie een Neymar en Vincius eruit en dan wil ik het nog wel eens zien

4 december 2022 om 18:28

Leef jij in een parallelle realiteit? Ik heb nog nooit zoveel negativiteit rondom een winnend Oranje gezien. Ongelooflijk, na de VS is er een kleine opleving maar 'lyrisch'? Zoek ook even het woord op als je de term niet kent. (overigens vind ik je mening sowieso vreemd. Als ik de tegenstanders van Nederland en Frankrijk hier even neerpen : Senegal, Ecuador, Qatar, VS, Australië, Denemarken, Tunesië, Polen, dan lijkt me de de volgorde van sterkst naar minder sterker toch echt zo: Denemarken, Senegal, Ecuador, VS, Polen, Australië, Tunesië, Qatar, dus Frankrijk heeft de sterkste tegenstander en Nederland de slapste tegenstander gehad, maar Polen, Australië, Tunesië.. dat is gewoon kanonnenvoer op een Wk)

Desalniettemin heeft de zogenaamde goede stemming rondom Nederland niks te maken met het feit dat Frankrijk zelfs met een elftal van enkel spelers uit hun eigen Ligue 1 zonder PSG nog een elftal op kunnen stellen dat met kinderlijk gemak van dit Polen moet winnen. Neemt niet weg dat het maar even moet gebeuren en dat het ongelooflijk knap is, maar wat ik zeg, al missen ze de gehele eerste selectie, winnen ze nog van een Polen.

(kijk jij trouwens het WK? Hypocriet en levend in een paralelle samenleving.)

4 december 2022 om 18:33

@japie, je vergeet Kimpembe nog. Die staat normaal ook basis.

4 december 2022 om 18:37

Polen is echt niet minder dan Ecuador hoor. Kijk eens even bij welke clubs die spelers spelen. De rest kan ik je wel in volgen

4 december 2022 om 18:39

@Primetime Die ook nog inderdaad. Gewoon vijf basisspelers missen en toch zo presteren

4 december 2022 om 18:42

Iedereen lyrisch over Oranje 🤣

4 december 2022 om 19:00

@japie, kijk nog een keer naar de selectie van Ecuador. Die is echt veel sterker als Polen, mijn god. Wellicht niet in de breedte maar Ecuador heeft enkele spelers die echt overtuigen op het hoogste niveau (estupinan, Caicedo, Hincapié). Ik neem je zelden serieus, maar beweren dat Polen beter is als Ecuador, is een opmerking uit onwetendheid. Maar goed, jij boycot natuurlijk het toernooi, dus moet het doen met uitslagen en teletekst.)

4 december 2022 om 19:09

@IKEA En spelers als Lobotka, Szczechny, Zielinski, Glik, Milik en Lewandowski overtuigen volgens jou dan niet echt op het hoogste niveau? Welke spelers van Ecuador overtuigen dan op het niveau van een Barcelona of Napoli, dus de Europese top of subtop?

4 december 2022 om 19:16

Lobotka is een Slowaak. Een goede keeper vind ik geen argument, als is het natuurlijk heel erg lekker en Zielinski is zeker goed, maar is gewoon een pakweg slechter tussen de middelmaat uit Polen en dat geld ook voor Lewandowski.

4 december 2022 om 19:16

@Migi Hoorde ik jou gisteren niet zeggen nog dat Oranje het WK kan winnen? Nou ben jij dan niet iedereen, maar dan ben je toch lyrisch over de selectie als je denkt dat wij net zoveel kans op de titel maken als een Frankrijk, Portugal of Brazilie ?

4 december 2022 om 19:17

@IKEA My bad wat betreft Lobotka, maar die andere spelers die ik noemde zijn toch niet minder dan de spelers van Ecuador? De uitslag doet misschien anders vermoeden, maar Ecuador werd redelijk weggespeeld tegen Senegal. Senegal ben ik ook met je eens dat dat best een sterk land is, maar van Ecuador was ik niet echt onder de indruk

4 december 2022 om 19:23

Vind ik vreemd aangezien Ecuador de enige tegenstander is geweest van Nederland dit WK zo verre die daadwerkelijk veel beter waren dan Oranje zelf. Estupinan zou ik zo aantrekken als ik een topclub was, Caicedo idem dito. Echt nu al wereldspelers.

4 december 2022 om 20:02

Je hebt gewoon gesproken, na de 1-1 van Ecuador stond Nederland te bibberen. En nu gaan we ineens heel makkelijk van Argentinië winnen😂

4 december 2022 om 20:03

Als je het had gehoord was het sarcasme je misschien niet ontgaan de prominente analisten op de nationale tv brandden ons gisteren volledig af in de rust van een ko wedstrijd op een WK waar we met 2-0 voorstaan. Ik weet niet of er een tegenovergestelde is van het woord lyrisch, maar dat zijn we over Oranje.

4 december 2022 om 20:04

@IKEA Klopt hoor, maar Oranje was enorm slecht ook die wedstrijd waar Ecuador dan inderdaad goed van wist te profiteren. Aan de andere kant is het niet zomaar dat ze derde in de poule zijn geeindigd

4 december 2022 om 20:05

@Migi Jou kennende had ik dat inderdaad kunnen weten 😉

4 december 2022 om 18:07

Mbappé is individueel misschien de beste speler van het WK, maar haal hem weg en het stelt weinig meer voor. De dynamiek is dan 1 klap verdwenen. Overigens speelde Polen een matig toernooi, dus we moeten deze overwinning niet groter maken dan die is.

4 december 2022 om 18:09

Haal Messi bij Argentinie weg en er blijft ook niks over

4 december 2022 om 18:12

Klopt en daarom gaan we ze ook verslaan. We hoeven er maar 1 onschadelijk te maken 😉

4 december 2022 om 18:25

Ik sluit het zeker niet uit. Ik vind Argentinie nog niet imponeren

4 december 2022 om 18:29

Niemand maakt Messi onschadelijk. Messi maakt zichzelf onschadelijk. Zijn leeftijd helpt op dit moment al een beetje. Nu hopen dat hij het niet meer ziet zitten en gaat "wandelen".

4 december 2022 om 18:20

Mua, Frankrijk maakt ook totaal geen indruk. Polen is ook gewoon een hele beperkte ploeg. Iedereen heeft het altijd over de extra versnellingen van Frankrijk, maar we zijn inmiddels vier jaar verder en we kunnen inmiddels wel concluderen dat dit het gewoon is onder deze coach. Het is een resultatenploeg die vooral heel degelijk is, maar ze hebben Mbappe ook keihard nodig. Zonder hem is Frankrijk ook ineens niet meer zo geweldig.

4 december 2022 om 18:26

Ze missen natuurlijk wel Nkunku, Benzema, Pogba, Kante en Hernandez. Ik vind dat ze gewoon goed bezig zijn

4 december 2022 om 18:36

Ze misaen natuurlijk helemaal niemand op dit moment bij Frankrijk. Als je weer met zo’n elftal kan beginnen mis je niemand.

5 december 2022 om 12:23

Frankrijk is nog geen moment beter of slechter gaan presteren. De ploeg haalt al jaren helemaal geen indrukwekkend niveau en het maakt niet uit wie ze opstellen. Wel is de ploeg heel degelijk en ze kunnen te allen tijde een wedstrijd beslissen.

Commentator: Mbappe is de enige superster op dit WK.

Doei geloofwaardigheid..

4 december 2022 om 18:01

Ja wat een overdreven aanbidding zeg…. Alsof er verder niks rondloopt dan Mbappe

4 december 2022 om 18:08

Mja Mbappé is toch extreem gehyped ook los van dat het een goede voetballer is. Staat niet voor niets op de voorkant van Fifa en is een aanvaller dat werkt altijd in je voordeel.

4 december 2022 om 18:21

Mua, dit zijn wel de spelers die de hype verdienen en dan ben ik niet eens fan van z'n karakter.

4 december 2022 om 18:03

Sowieso zijn die commentators van de NOS alles behalve goed.

4 december 2022 om 18:09

Arman Avsaroglu is toch wel de slechtste commentator bij de NOS

4 december 2022 om 18:22

Ja, vooral veel onnodige informatie, maar weinig beleving en passie.

4 december 2022 om 18:22

Samen met arno. Vreselijk om naar te luisteren

4 december 2022 om 18:11

Ja, een kletsmajoor die zijn persoonlijke mening probeert op te dringen zonder dat we om die mening hebben gevraagd. Hoe erg er negatief is uitgelaten over de trommels, wat ikzelf overigens als hoogtepunt van de wedstrijd met Senegal zag, ongelooflijk. Dat was overigens Jeroen Grueter, maar het niveau is allemaal egaal bedroevend op de NOS. Een beetje een positief gestemde verslaggever zou ikzelf wel een stuk prettiger vinden.

4 december 2022 om 18:12

Mee eens, heeft hij gisteren Daley Blind niet zien schitteren tegen de US of A!?!?!

4 december 2022 om 18:25

Maar dat is hij toch ook?

Messi kan het alleen nog bij vlagen laten zien, Ronaldo is passe en een wonder dat hij dit Wk nog meedoet, Lewandowski helemaal niet gezien, Neymar is geblesseerd. Ik bedoel wie nog meer?

4 december 2022 om 18:50

“Ronaldo passe en een wonder dat hij dit wk nog meedoet” je kan ook te ver drijven in je haat.

4 december 2022 om 19:21

Luka Modric

4 december 2022 om 19:19

Ik denk dat hij bedoelde dat Mbappe de enige is die structureel speelt als een superster op dit WK

4 december 2022 om 20:11

De enige die levert, consequent, elke wedstrijd. Draagt Frankrijk met doelpunten, assist en houd spelers bezig waarmee overige aanvallers vrijkomen en in scoringspositie. Vrijwel alle andere 'supersterren', denk aan Kane, Neymar, Ronaldo, etc zijn veel minder prominent aanwezig. Ja Messi toevallig ook weer in de KO, maar poulefase los van de pingel niet gezien.

Wat een speler haha. Zo nonchalant als iets die hele tweede helft en er gewoon twee wereldgoals inleggen.

Geef die mbappe maar alvast de gouden bal! Wat een speler

4 december 2022 om 19:22

Benzema heeft em al.
Daarom vond ik dat de goudenbal dit jaar moest wachten op het wk.
Een wk zou zwaarder moeten tellen dan de CL.

5 december 2022 om 00:36

Gouden bal gaat tegenwoordig om het seizoen en niet om de kalenderjaar. Dus de volgende in 2023 daar gaan ze ook naar dit wk kijken.

Mbappe doet mij qua gedrag en mentaliteit enorm denken aan Cristiano Ronaldo, in de 1e en vooral 2e helft toen hij niet voorbij de defensie van Polen kwam en zijn teamgenoten hem een paar keer niet vonden, zag je hem met hand gebaren gooien naar zijn teamgenoten.

Maar goed, hij liet uiteindelijk zijn klasse zien en liet uiteindelijk zien hoe werelds hij is.

Door wedstrijden als deze doet het nog meer pijn dat hij niet naar Real Madrid kwam.

Frankrijk torenhoog favoriet

4 december 2022 om 18:01

Nederland?
Hoezo Frankrijk

Omdat alles draait om die ene gast

4 december 2022 om 18:04

Precies. Ik vond Polen ook niet echt sterk (in de poule niet en vandaag ook niet) en toch krijgen die nog best wat aardige kansen die je gewoon af zou moeten maken. Wat een gehype om Mbappe en Frankrijk zeg…..

4 december 2022 om 18:03

Als hij de mentaliteit van Ronaldo gaat overnemen dan wordt het inderdaad een hele grote.

Wat een speler zeg pff.

4 december 2022 om 18:22

Dan begrijp je niet helemaal wat hij bedoelt, de houding van Ronaldo tussen de lijnen was zelfs al bij Real Madrid soms een hoofdpijndossier. Het vergelijk trekken met Mbappé is niet positief.

4 december 2022 om 18:21

Dat is eigenlijk precies mijn onderbuikgevoel. Kylian Mbappé is ongetwijfeld een geweldige speler, maar om op 23-jarige leeftijd al zulk gedrag te vertonen en volledig worden vrijgesteld van verdedigend werk... Pfoe, dat moet ook iets doen met de mentaliteit van zo'n jongen. En dat zie je ook tussen de lijnen met die handgebaren. Kan me goed voorstellen dat hij daar bij clubs met wat meer historie niet mee weg komt. En mag ik heel eerlijk zijn? Ik vind 'm nou niet dusdanig goed dat je hem in deze fase van zijn carrière al zo'n 'vrijstelling' geeft.

Nou zeg het maar

Mpabee zeker?

Niet te stoppen mwah 2 man erop zetten de land die nu tegen de Fransen moeten en hij kan niet veel meer
Ik acht Nederland hoger in dan Frankrijk

4 december 2022 om 18:06

Ja? Dembele, Griezmann en Giroud dan ?

4 december 2022 om 19:28

Op Dembele kun je niet rekenen. Die mist straks nog voor een open doel.
Giroud? Heeft geluk dat Benzema er niet is.

Belachelijke penalty en belachelijk opmerking van John de Jong bij het natafelen "zou Frankrijk favoriet zijn zonder Mbappé?", terwijl Griezmann alleen al een betere speler is als Mbappe.

4 december 2022 om 18:02

Griezmann is geweldig op het wk, maar absoluut niet een betere speler dan Mbappé....

4 december 2022 om 18:14

Niet enkel op het WK, hij heeft gedipt in Barcelona en dat lijkt het enige te zijn wat men nog op het netvlies heeft van de beste man. Neemt niet weg dat Frankrijk zonder Mbappe nog steeds topfavoriet is naar mijn smaak.

4 december 2022 om 18:04

Griezmann?? Volgens mij zitten er echt mensen heel vroeg aan de alcohol.

4 december 2022 om 18:15

Haha ja die Griezmann is al lang verleden tijd. Zonder Mbappé blijft er gewoon weinig over van les bleus.

4 december 2022 om 18:16

Griezmann speelt prima bij Frankrijk maar die kan je wel vervangen. Haal Mbappe weg en dan is het een stuk minder. Dit zie je Dembele, Coman en Thuram niet 1 2 3 doen wat Mbappe doet.

4 december 2022 om 21:10

@sander1410: Ik zeg niet dat Griezmann beter is dan Mbappe, maar hij is ook erg belangrijk in dit team, net als Rabiot. Die hebben vandaag echt heel goed gespeeld (al dit hele WK), worden wel echt ondergewaardeerd is mijn gevoel.

Frankrijk weer ijzersterk met vooral een uitblinkende Mbappe. Maar wat was Polen ook zwak zeg, Lewandowski pikt zijn goaltje welkswaar met een penalty. Frankrijk is zeer zeker één van de kanshebbers voor de titel.

Geven jullie nederland kans tegen dit frankrijk?

4 december 2022 om 18:06

Zeker wel. Zelfs een team als Polen had een aantal aardige kansen, maar weet die niet af te maken. Polen is absoluut geen partij voor Frankrijk, maar dat is Nederland toch zeker wel. Eerst ook maar eens zien hoe ver ze komen. Schakel Mbappe uit en ze zijn helemaal niet zo sterk

4 december 2022 om 18:08

Het middenveld van Frankrijk is 3 klasse beter als die van ons. We zijn kansloos tegen Frankrijk. Blind enDumpfries worden er aan alle kantenVoorbij gelopen. Frankrijk is Ecuadormaar dan voetballend en dan vooralaanvallend veel gevaarlijker.

4 december 2022 om 18:11

Amerika had ook enorm veel kansen tegen Nederland. Je had daar zo van verloren, had niet het idee dat Polen ging winnen van Frankrijk

4 december 2022 om 18:17

Het verdedigende centrum is 3 klasse beter dan dat van Frankrijk, Blind en Dumfries blinken juist uit en middenveld is om het even. Verder zijn wij meer een team en de underdog. Denk daarom dat wij wel degelijk kans maken tegen Frankrijk.

5 december 2022 om 09:12

3 klasse beter? Alleen van Dijk is beter maar voor de rest is de verdediging van Frankrijk beter hoor.

Mbappe top voor de rest was het een saaie wedstrijd.

Beste speler ter wereld op dit moment, iig, beste speler op dit WK. Dan heb ik het over die linksbuiten van Frankrijk.
Frankrijk Engeland wordt echt een geweldige wedstrijd. Frankrijk wordt dan voor het eerst getest.
Wat een Kwartfinale krijgen we hoor.

4 december 2022 om 18:15

Engeland is favoriet tegen Senegal. Maar Senegal heb ik zien groeien in het toernooi. Ze verdiende een gelijkspel tegen ons en daarna hebben ze Qatar en Ecuador heel eenvoudig opzij gezet. Ja, het Ecuador waar wij met geluk 1-1 tegen hebben gespeeld.

Ah joh, die Mbappe is gewoon een iets snellere Reis Nelson.

Die Mbappe wandelt de halve tweede helft wat verongelijkt rond, en dan zet hij drie keer aan, twee doelpunten. Prachtige goals. Samen met Brazilië denk ik de absolute favoriet voor de WK titel.

4 december 2022 om 18:33

Als Frankrijk zin heeft spelen ze iedereen aan puin, ook Brazilie denk ik.

4 december 2022 om 19:37

En dat met Rabiot basis (dat vind ik echt niks bijzonders) en Kante, Pogba en Benzema geblesseerd o.a. Komen wij aan met de vraag of Davy houten Klaassen of Xavi 13 jaar Simons op tien moet spelen.

Nu er afscheid is genomen van Polen, kan ik wel zeggen dat Lewandowski helaas tegen is gevallen. Van zo'n topspits mag je wel wat meer verwachten. Ook die eerste penal die hij inschoot was zo zwakjes. Beetje een teleurstellende toernooi zo. Szczesny was toch meer de mvp voor Polen.

4 december 2022 om 18:06

hij speelt in een team met b en c garnituur, daar kan je zelfs als topspits, die toch meer van voetballen in de 16 gewend is, niet zoveel verwachten vind ik.

4 december 2022 om 18:15

Polen heeft natuurlijk geen fantastische ploeg, maar het is niet zo dat ze allemaal in Polen spelen. Merendeel van de spelers zijn gewoon actief in de top 5 competities van Europa. Neemt ook niet weg dat de coach van Polen, Michniewicz, ook niet echt een lekkere tactiek heeft. Zat ook niet heel veel idee achter.

4 december 2022 om 18:44

Seria a premier league la liga zijn b en c garnituuren? Wat is Oranje dan ?

4 december 2022 om 19:32

Bittergarnituur.

4 december 2022 om 18:11

Het is ook een overschatte speler kan alleen maar balletjes afwachten in de 16 en intikken en penaltys scoren

4 december 2022 om 18:18

En dit is een vrij domme reactie. Iemand die zoveel goals maakt met Polen, Bayern, Dortmund en Polen kun je echt niet meer spreken als een overschatte speler. Op dit moment ook topscorer van laliga op zijn 34ste met 13 goals. 2 keer Fifa the best en 1 keer Europees voetballer van het jaar.

4 december 2022 om 19:35

Er is ook een speler die van penalties en intikkers moet doen. En wordt door vele als de greatest of all time. Zelfs een paar goudenballen gewonnen.

Goedeknetter, Mbappe maakt officieel een statement dit WK. Het zou verboden moeten worden!

Polen had een kansje, maar je moet em wel maken. Uiteindelijk Frankrijk terecht door.

Niet voor het eerst een degelijke eerste helft van Polen en een heel matige tweede helft. Ze lijken na rust al op te zijn en leggen zich voor mijn gevoel toch makkelijk neer bij de nederlaag.

Penalty was er absoluut geen, dus ze mogen van geluk spreken dat ze gescoord hebben. Frankrijk dik verdiend door, die zijn nu toch echt wel favoriet met deze Mbappé in de hoofdrol.

"mbappe is voor frankrijk wat messi is voor argentinie"

ja hoor, pleur toch op met deze gasten aan tafel. die roeptoeteren gewoon over de waan van de dag.
stel mbappe was er niet bij, dan stel je een andere snelle goos op de linker kant op.
als benzema fit is, heb je ook gewoon een complete aanvaller erin staan.
frankrijk heeft gewoon een hele brede selectie, dan is het leuk dat je een wereld topper in mbappe erbij hebt, maar dat is niet DE reden dat je een wk wel of niet wint.

overigens moet ik het nog maar eens zien als frankrijk een normale tegenstander krijgt, die hebben tot nu toe ook alleen maar slechte elftallen gehad, nog minder dan NL vind ik.

mbappe verdedigd niet mee, als je als tegenstander druk zet op franse verdediging, en een rechterkant hebt die over mbappe heen gaat in balbezit, kan je echt veel kansen creeeren.

4 december 2022 om 19:38

Geen speler is wat Messi voor Argentinië is. Niet nu en nooit geweest. Messi is spelmaker EN afmaker.

Die penalty had nooit gegeven mogen worden... En een retake al helemaal niet.
Wat een debiel die Lewa, en dan nog blij zijn ook.
Ongelooflijk zeg,hou toch op kerel.

Frankrijk verdiend gewonnen en Mbappe is de New Man.

4 december 2022 om 18:07

Geheel mee eens. Dat zo'n grote speler eigenlijk zoiets nodig heeft is wel treurig.

4 december 2022 om 18:08

Absoluut, ben verder wel fan van hem, zeker als je hem ziet bij Barcelona.
Alleen dit soort gedrag keur ik echt af.

4 december 2022 om 18:12

Jammer dat die 2de er wel in ging, pleurishekel aan die suffe aanloopjes.

4 december 2022 om 18:17

En mijn voorspelling naar de gallemiezen maar bovenal is het zo'n typisch cadeautje voor ijdeltuit Lewandowski die na Messi nu ook graag zijn eerste WK doelpunt in een KO fase wil halen. Messi tegen mogelijk de zwakste achtste finalist en Lewandowski die een penalty cadeau krijgt, tweemaal.
Prachtatleet met een wereldcarrière maar persoonlijk vind ik het maar een engnek.

4 december 2022 om 19:17

Lloris stond zowat buiten de 16 toen die schoot, vooral dom van hem zelf want ik had die eerste pingel zelfs gestopt zonder van de lijn te komen.

Wat een speler die Mbappe! Echt veruit de beste speler van dit Frankrijk! Even rugnummers althans....

Kun je toch zien hoe geweldig platini eigenlijk was
Ongeveer 40 interlands minder en toch nog steeds in de top

Ongelooflijk wel die Mbappe. Nu al 9 goals op WK's, net zo veel als Messi. Wat een statistiek en er zouden er dit toernooi zomaar nog 3 bij kunnen komen.

Jammer dat Oranje nooit een speler heeft gehad van het kaliber Mbappe....

Frankrijk heeft Mbappe, Argentinië heeft Messi , en dan doen de meeste mensen alsof oranje zomaar wint van Argentinië. Stop met dromen want Frenkie zal toch weer alles achteruit of tikkie breed spelen. En Memphis is back… waar hebben we het over een subtopper. Die Xavi zo snel mogelijk weg wilt hebben. Overschatte speler die alleen de bal in de voeten wil hebben. Nou veel succes de Argentijnen die voor voetbal hun leven opofferen. Met nog eens 60.000 Argentijnen die achter je staan. Oranje zal vreselijk door de mand vallen.

Mbappe nu op het WK is weer de klasse die ik de eerste seizoenshelft heb gemist bij hem. Lijkt bij PSG onder te sneeuwen met de aanwezigheid van Messi en Neymar. Type speler waar je een selectie omheen moet bouwen, zoals in de glorie dagen van Ronaldo en Messi. Ik ben benieuwd of hij die conclusie zelf ook gaat trekken. Keuze om bij PSG te blijven lijkt voor zijn ontwikkeling als voetballer nog niet de beste te zijn geweest, afgaande op de eerste seizoenshelft. Ik ben erg benieuwd naar de tweede.

Die Mbappé blijft toch een fenomeen zeg. Wat een weergaloze goals zeg. Beide echt zo hard, precies en hoog ingeschoten. Ben benieuwd hoe ze het gaan doen tegen Engeland. Dat wordt een ontzettend leuk affiche om naar uit te kijken.

Nou geef die ballon d'or maar alvast aan Mbappe haha. Wat een geweldenaar zeg.
Jammer dat die in zo'n kut competitie speelt zonder enige tegenstand voor PSG. Had dit jaar echt naar Real moeten gaan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren