Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Louis van Gaal wijst zonder namen expliciet te noemen twee tegenvallers aan

Laatste update:

Louis van Gaal heeft gemengde gevoelens overgehouden aan het duel van Oranje. De bondscoach van het Nederlands elftal is uiteraard content met de 3-1 overwinning op de Verenigde Staten, al is hij van mening dat zijn ploeg in balbezit nog veel kan verbeteren. Van Gaal geeft bovendien aan, zonder de namen expliciet te noemen, dat Davy Klaassen en Marten de Roon te veel onnodig balverlies leden.

In gesprek met verslaggever Jeroen Stekelenburg vertelde Van Gaal zaterdag voor de camera van de NOS dat hij ontevreden was over de wijze waarop zijn ploeg in de eerste helft met het balbezit omging. Direct na de hervatting wisselde de bondscoach Klaassen en De Roon voor respectievelijk Steven Bergwijn en Teun Koopmeiners. “Omdat we heel veel onnodig balverlies hebben geleden”, verklaarde Van Gaal. De bewering van de oefenmeester rijmt deels met de statistieken van Opta: Klaassen had met 56,3 procent de laagste passnauwkeurigheid van alle spelers; De Roon noteerde een passnauwkeurigheid van 70,6 procent.

“Dan probeer je twee mensen eruit te halen, waardoor er twee nieuwe mensen in de organisatie komen”, vervolgde Van Gaal. "Na de wissels ging het beter, maar er moet nog veel meer beter.” De precisie in de passing van Koopmeiners was overigens nog lager: slechts 13 van de 24 ballen kwamen aan. Van Gaal sprak overigens wel van ‘onnodig balverlies’, wat niet in de statistieken wordt uitgedrukt. “Wij zijn zó vaak onnodig de bal verloren, waardoor we iedere keer moesten verdedigen. Maar die verdediging is top en de omschakeling bij balbezit tegenstander is ook top.”

“Was dit een plan dat goed werd uitgevoerd? Nee, dat is niet zo. We hebben het plan in balbezit niet goed uitgevoerd. In de eerste helft zeker niet, maar in de tweede helft beter. We hebben wel twee schitterende doelpunten gemaakt en dat moet je ook meerekenen. De goal die zij maken komt dan wél weer voort uit balverlies van ons (na een mislukte hakbal van Memphis Depay, red.). Daarnaast hebben ze nog drie kansen gehad, waarvan er één veredeld werd door Andries (Noppert, red.).”

“Ik maak me geen zorgen over het vele balbezit van de Verenigde Staten. Ik spreek alleen over mijn eigen team. Morgen houden we een evaluatie en dan zeg ik dingen die wij moeten verbeteren. Balbezit tegenstander, omschakeling, dat is allemaal goed. We hebben ook hele goede dingen gedaan. Die doelpunten in de eerste helft waren gewoon twee beauty’s, terwijl we in de tweede helft beter gingen spelen in balbezit. Ook maakten we daardoor nog een derde doelpunt: de ene wingback naar de andere wingback, ongelooflijk. Daar ben ik heel trots op. Ik weet dat we nog wel veel beter kunnen”, besluit de keuzeheer.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hele goede persconferentie. Echt alles wat hij zei klopte. Nu hopelijk tegen Argentinie.

3 december 2022 om 19:05

Ik denk dat je alleen Klaassen moet slachtofferen, De Roon lijkt me toch wel belangrijk tegen de aanvallende krachten van Argentinie. Denk eerlijk gezegd dat Berghuis op 10 nog wel mijn voorkeur heeft. Bergwijn heeft het nog niet.

3 december 2022 om 19:33

Koopmeiners hoeft er ook niet in. Berghuis ipv Klaassen en je bent klaar.

3 december 2022 om 20:09

Helemaal mee eens of eventueel Gakpo op 10 en Bergwijn naast Memphis.. Klaassen was echt drama, maar kan een goede wissel zijn om iets te forceren!

3 december 2022 om 20:48

Geen Bergwijn aub. Wat een drama is dat.

3 december 2022 om 21:11

Bergwijn was inderdaad met afstand de slechtste aan de kant van NL. Toch knap hoe hij nog een klasse slechter was dan Klaassen vandaag. Nee, Berghuis erin voor Klaassen en weer gaan. Blind heeft wat krediet gekregen, ondanks dat hij je ook een tegengoal had kunnen kosten met zn traagheid.

4 december 2022 om 15:48

Depay was los van zijn goal ook drama toch?

4 december 2022 om 20:56

Ik vond Depay juist heel erg balvast en zorgde er vaak voor dat de rest van het team kon aansluiten. Ik ga niet beweren dat hij een geweldige wedstrijd speelde en hij mist zeker de af en toe de scherpte om een hele wedstrijd foutloos te spelen, maar een drama slaat wat mij betreft nergens op.

3 december 2022 om 19:06

Er is zoals altijd geen speld tussen te krijgen. Nu gaan we pas echt profiteren van het systeem van Van Gaal. Ik heb het eerder al gezegd, maar tegen sterke tegenstanders komt dit systeem pas echt tot zijn recht. Ik ga lekker zitten kijken naar Argentinië net zoals Van Gaal, ben benieuwd. Ake speelde overigens een wereld pot!

3 december 2022 om 19:28

Een beetje dooddoener. Persoonlijk vond ik Ecuador en Senegal ook gewoon sterke tegenstanders. Argentinië en Brazilië zullen idd van een hoger niveau zijn. Maar USA is van vergelijkbaar niveau Ecuador en Senegal. USA heeft Curaçao laatst nog met moeite verslagen.

3 december 2022 om 19:46

Aké is over vier wedstrijden onbetwist de beste bij oranje. Vandaag wel Dumfries wat mij betreft. Die was als vanouds een wapen op rechts

Nou dat hadden we niet verwacht, dat 2 middelmaat spelers als Klaassen en De Roon zouden tegenvallen. Het blijft triest dat we met 2 waterdragers op het middenveld spelen; een is meer dan genoeg. Tegen de wereldtop snap ik het. Een middelmaat voetballand als Amerika moet je gewoon met lekker voetbal opzij zetten, daarvoor heb je geen 2 waterdragers nodig. Enfin. Resultaat telt, en als Van Gaal denkt dat we daarmee de finale bereiken, so be it

3 december 2022 om 19:47

Lul niet zo stom! Zit toch een plan achter? Niet zo mooi mogelijk spelen, maar proberen te winnen. Als je het niet leuk vindt, kijk dan niet, maar het gaat uiteindelijk om het resultaat. En het voetbal was, los van de ego acties van Memphis al veel beter. Maar ook hij scoort en doet een stap vooruit. Geef het voordeel van de twijfel

3 december 2022 om 19:56

Lul niet zo dom, we hebben geen Klaassen en De Roon nodig tegen Amerika! Kom op nou zeg!

3 december 2022 om 20:23

Ego acties van Memphis? Vond hem juist 1e helft vooral de bal goed vasthouden en kaatsen etc .. 2e helft 2 slordigheidjes op eigen helft .. maar dat was ook na 80ste minuut hij was al kapot

3 december 2022 om 21:09

Nou dat denk ik wel, want zo goed liep het de eerste wedstrijden niet. Als je dan dit systeem tegen de grote landen wil spelen hou je er aan vast, om dat automatisme erin te krijgen. Lijkt me niks vreemds aan toch.

3 december 2022 om 19:47

Maurootje

Klopt, maar het is ook selectief. Vooraf ging er veel kritiek naar Blind en Dumfries, en dat is nu stil

3 december 2022 om 21:13

Dumfries liet eindelijk zijn niveau zien vandaag. Blind viel een keer mee, maar de VS buitte het ook totaal niet uit, om met de snelheid van dest erlangs te gaan.

3 december 2022 om 21:27

Dest kon zijn snelheid niet gebruiken omdat er geen ruimte was omdat Blind en Ake geen ruimte weggaven. Ja 1op1 twee of drie keer misschien, maar echt grote kansen creëerde ze niet

3 december 2022 om 22:47

Jump

Klopt, maar ik reageerde op iemand die lekker makkelijk kritiek achteraf geeft alsof alles vantevoren al duidelijk was. En dat is niet zo

En helaas waren Koopmeiners en Bergwijn ook geen echt sterke vervangers vandaag. Maar absoluut terecht dat ze gewisseld werden. Klaassen leek bijna in het wit te spelen en de Roon leek zelfs helemal niet op het veld te willen staan.

3 december 2022 om 19:50

Bergwijn was idd slecht zeg, ongekend. Zo goed in de voorbereiding en aan het begin bij Ajax. Niks meer van over.

Ik vond zelf Blind echt enorm tegenvallen. Maar 1 goal en 1 assist als wing back en een paar belangrijke intercepties. Wat een drama.

3 december 2022 om 19:11

@stadsgenoot 😊 Eens. Hij heeft wat geluk gehad dat het niet is afgestraft. Dat is voetbal. Ik gun hem dit succes wel, want uiteindelijk is hij toch belangrijk geweest! Toch een kleine boost voor zijn zelfvertrouwen. Fijn voor hem en voor NL!

3 december 2022 om 19:15

Als jij te dom bent om door te hebben dat ind niet de LB hoeft te dekken. Blind heeft een top wedstrijd gespeeld

3 december 2022 om 19:21

Idd. Blind staat er in deze opstelling niet om te verdedigen. Puur voor de opbouw en ondersteuning van de aanval. De buitenspeler is eigenlijk voor ake. Neemt niet weg dat het sprinten van blind er vaak echt hilarisch uitziet

3 december 2022 om 19:25

Volgens mij heb jij zelf niet helemaal door dat dit sarcastisch is, en een sneer naar de mensen die continu Blind af lopen te zeiken, zelfs na deze pot.

3 december 2022 om 19:34

@nec klopt op zich, maar kun je dan niet beter op die plek bijvoorbeeld danjuma zetten. Ik heb blind zoveel in de 16 vd tegenstander gezien, dan kun je er beter een aanvaller neerzetten. De verdedigende taken die blind doet kan een aanvaller ook

4 december 2022 om 09:16

@nederland79 leuk bedacht maar danjuma is thuis

3 december 2022 om 19:18

Blind speelde helemaal niet zo slecht, maar is steeds een gewillig slachtoffer van kritiek. Nee, ik zeg niet dat hij de man of the match was of de pannen van het dak speelde, maar in ogen van velen kan hij werkelijk niks goed doen. En dat gaat me te ver. Zijn gebrek aan snelheid wordt afgedekt door Ake en dat werkt prima. De tegengoal werd ingeleid door geklooi van Memphis, maar ja... die heeft wat meer krediet.

3 december 2022 om 19:25

Eens Rikkinho, dat sommige mensen zo blind blijven haten op blind, je zou het bijna sarcastisch opnemen. Speelde eindelijk een prima pot, de terechte en opbouwende kritiek heeft hem goed gedaan. Een van de beste vandaag.

3 december 2022 om 19:27

Ik heb me vreselijk lopen irriteren aan Memphis. Als ik er een uit moet pakken die het team heeft gedupeerd dan is hij het. Als iedereen druk zette strandde het bij hem, want meneer sjokt alleen maar. Hakjes waar het totaal ongewenst was, een terugspeelbal op een Amerikaan en een hakje waar een goal uit kwam. En begin niet over zijn goal, want die had iedere spits in de selectie, buiten Bergwijn misschien, gemaakt. Hij was dramatisch. Ik zie hier alleen veel te weinig kritiek. Nee we richten ons op blind en Klaassen die geen afspeelmogelijkheid hadden omdat meneer te lui was om te lopen. Ik ben voor een wissel van Memphis, en er niet meer in laten komen.

3 december 2022 om 19:30

Depay was juist goed, Jezus. Hij was de enige die spelers kon uitspelen

3 december 2022 om 19:37

Ik zeg alleen dat de tegengoal door geklooi van Memphis ontstond. Verder speelde hij inderdaad prima.

3 december 2022 om 19:38

Ik vond memphis juis heel goed. Allee werd hij in de 2e helft veel te nonchalant waardoor hij het team nog bijna in problemen brengt. Maar dat vertelt Louis hem morge wel, gebeurt niet nog een keer

3 december 2022 om 20:26

Eens vond Memphis vooral 1e helft aan de bal heel goed vasthouden kaatsen .. helaas geen normale nr 10 achter hem .. ik denk dat als ze met gakpo of berghuis op 10 waren gestart in de plaats van Klaassen het stukken beter zou zijn 1e helft

3 december 2022 om 23:48

Dat komt omdat we in Nederland niet vies zijn van papegaaiengedrag. Een of andere popie Jopie roept een paar keer iets op tv, en vele praten hem na.

4 december 2022 om 11:51

Eenopinie, ik ben geen fan van meneer balverlies himself Depay, maar vond hem vandaag niet slecht. Wel schuldig aan de tegengoal en die actie daarvoor was ook niet erg lekker.

3 december 2022 om 20:05

Als ik blind al ziet lopen krijg je een lachkick.traag in alles.v gaal zal nooit zeggen blind was slecht dat zeg hij wel over anderen.ik weet zeker dat alle spelers denken blind speelt in oranje omdat zijn pa de loopjongen van v gaal is maar dat zeggen ze niet in de media.iedereen ziet dat.dit is zijn laatste wk maar ook het ek zal blind niet meer meemaken

4 december 2022 om 00:40

Dit is de hele reden dat hij met 5 verdedigers speelt. Zodat de backs ruimte krijgen om te voetballen en af en toe kunnen veroorloven dat ze verdedigend een steekje laten vallen. Blind deed datgene wat hij vooral moest doen, redelijk tot goed.

3 december 2022 om 20:48

Hij moet wel de laatste man in de gaten houden. Die eerste kans voor de VS kwam doordat Blind niet snel genoeg aansloot, anders had die Amerikaan buitenspel gestaan. Voor de rest deed hij het goed.

4 december 2022 om 12:04

Die kans ontstond door onnodig balverlies in de eerste plaats, daarna stapt Blind - die in een voorwaartse beweging is in de omschakeling - te laat.

5 december 2022 om 03:17

Balverlies of niet als back moet je altijd je laatste man in de gaten houden. En hij liep naar voren of hij alle tijd van de wereld had, ik vond hem daar niet zo scherp op dat moment.

3 december 2022 om 22:00

LeidseHood. Wat een domme reactie is dat van jou zeg. Blind was een van de betere spelers vandaag. Hij speelt met zijn opbouwende en beslissende passes een belangrijke rol in dit systeem van Louis van Gaal.
Jij begrijpt weinig van tactiek en hebt zelf geen kijk op voetbal als je nu nog steeds af zit te geven op Blind.
Ake speelde ook erg goed in zijn rol om backup te zijn voor Blind.
Nu Argentinië. Wat een zwaardere dobber zal worden.

3 december 2022 om 22:50

Je hebt niet door dat LeidseHood dese reactie sarcastisch bedoelde?

Goede persconferentie inderdaad. Hij heeft nu 6 dagen om te werken aan het balbezit gedeelte van zijn systeem, wat ik overigens bij vlagen goed heb zien uitgevoerd worden. Omschakelen naar balbezit en de rust vinden op het middenveld om juist dan de bal in de ploeg te houden moet verbeterd worden, anders zie ik het somber in tegen Argentinie.

Dat zijn 2 domme krachten ook. Dat je de Roon opstelt voor wat meer fysieke body op het middenveld valt nog te begrijpen. Maar de Roon en Klaasen, dan heb je helemaal geen voetbal in de ploeg. Als hij meer voetbal in de ploeg wilt hebben moet hij Berghuis of Simons achter de spits zetten of Berghuis of Taylor naar de Jong posteren. Ben van die Koopmeiners ook niet echt kapot.

3 december 2022 om 19:49

De Roon voor 'body' op het middenveld slaat ook geen hout natuurlijk. Probleem is dat er niks beter is dan De Roon of Koopmeiners naast Frenkie. Gravenberch had perfect geweest, maar moet gewoon spelen bij zijn club, Wat wel moet gebeuren is Klaassen uit de basis voor Berghuis.

3 december 2022 om 23:03

Gravenberch niet oproepen is wat mij betreft de enige fout in de selectie

Super Lowietje! Verbaast
Mij niets als we het WK gaan winnen!

De Roon werd door velen al een tegenvaller genoemd nog voordat het toernooi begon, dus Louis zal toch niet verrast zijn?



Tering louis. T was bar slecht. Pfoeh wat was t slecht in balbezit. En jij zegt dat er nu verbetering in moet komen. Amen.

3 december 2022 om 19:21

Goed verhaal man, top! 😮‍💨

Klaassen zou ik nog wel een kans geven in de kwartfinale, was vandaag minder maar heeft hiervoor continue geleverd met doelpunten en assists. De Roon zie ik ook liever niet meer, maar helaas viel Koopmeiners ook weer zwaar tegen. Misschien toch Taylor maar een kans geven? Van Gaal was uitermate positief over zijn invalbeurt tegen Qatar en wie weet is die jongen wel de ontbrekende schakel.

3 december 2022 om 19:26

Ben je toevallig Ajacied? Wat doorzichtig dit.

3 december 2022 om 19:56

Wat een kinderachtige reactie weer. Wanneer je hier als Ajacied positief bent over een speler van Ajax ben je zogenaamd gelijk niet meer objectief, yeah right. Die mensen die continue op Blind en Klaassen afgeven zijn juist niet objectief zoals ook vandaag weer blijkt. Blind speelt een puike partij en nog steeds weten mensen dingen te vinden om hem af te kraken, walgelijk is het gewoon.

3 december 2022 om 21:41

Hij heeft toch helemaal gelijk? Want als je Klaassen afzaagt, kun je nog een heel stel spelers afvallen. Koopmeiners vond ik in zijn optredens verreweg de slechtste speler aan Nederlandse kant. Dumfries vanmiddag geweldig, maar hiervoor 3x niks. Depay heeft op zijn doelpunt na, amper wat laten zien. En Bergwijn zit in de categorie Koopmeiners. Vreselijk slecht. Onze doelman is 4 wedstrijden de meest stabiele speler. Dat zegt wat over de rest. En ik ben toevallig ook Ajax supporter;-)))

4 december 2022 om 14:29

Niet zo verongelijkt doen Arie, want je loopt al het hele WK op alles met een PSV randje af te geven.

Taylor de ontbrekende schakel noemen is gewoon lachwekkend. Dan kun je wachten totdat iemand een dergelijke reactie geeft.

3 december 2022 om 19:40

Ik vind Klaassen echt dramatisch vandaag. Zijn kracht is normaal bal veroveren en in de 16 komen. Had bijna alleen balverlies. Daarnaast was Depay ook drama. Ziet geen medespelers, dribbelt door tot ie niet meer kan om vervolgens een slechte bal af te geven. Echter snap ik wel dat hij zijn vorm na blessure niet heeft maar heb me echt aan hem zitten irriteren zeg.

Cody speelt hele toernooi niet geweldig maar oh zo belangrijk met zijn goals en in deze wedstrijd in de omschakeling. Bergwijn heeft volgens mij niets goed gedaan. Blind was wel goed. Blijft traag maar vanuit de opbouw en zijn goal en assist en niet te vergeten die geweldige pass op Cody.

Dumfries MOTM met een blunder waar de goal uit kwam, liep Noppert in de weg, maar dat maakte hij goed met 2 prachtige assists en een goal en zijn verdedigende werk in de 2e helft was top.

Ake blijft de meest stabiele en beste speler van Oranje over de 4 wedstrijde . Frenkie is niet top maar nog steeds belangrijk. Helaas niet in zijn topvorm

Blijft lastig in deze verdedigende formatie maar de spanning en overwinning heeft veel goed gedaan.

3 december 2022 om 20:05

Nee, vandaag is eens te meer duidelijk geworden dat -als je met De Roon speelt voor meer controle (dat zou te verantwoorden zijn tegen Argentinië)- je niet Klaassen maar Berghuis moet opstellen daarvoor. Dat lijkt me duidelijk, en dat heeft Van Gaal nu klaarblijkelijk ook ingezien.

3 december 2022 om 23:05

Sorry Arie maar Klaassen was een ramp vandaag. Taylor veel te licht. Koopmeiners en De Roon ook niet goed. Wat mij betreft missen we vooral Gravenberch nu.

4 december 2022 om 09:58

Klaassen zou ik juist laten banken, tweede helft met Gakpo op 10 liep het een stuk beter.
De vraag is alleen wie de 3e middenvelder moet worden, tot nu toe heeft niemand de plek naast Frenkie goed kunnen invullen. Misschien inderdaad Taylor een kans geven of toch weer de Roon, dat hij eventueel bij sterkere tegenstanders wel meer in zijn kracht komt te spelen. Ergens ben ik toch verbaasd dat hij 70% van zijn passes wel goed heeft gespeeld.

4 december 2022 om 12:10

Ik vind Klaassen vooral nuttig zonder bal. Het overgrote deel van de wedstrijd ben je als speler niet aan de bal. Het voetballen zonder bal is ontzettend belangrijk en daar is Klaassen erg goed in, zie bijvoorbeeld bij het eerste doelpunt.

Wat een genie is deze man zeg, met een van de mindere elftallen in jaren haal je gewoon weer de kwartfinales, dat kan alleen de meester!

30% balbezit in de eerste helft. Ga je schamen! Klaassen en de Roon, wat moet je er in vredesnaam mee. Ik heb Klaassen werkelijk geen bal goed zien geven de eerste helft.
Als we dit tegen Argentinië laten zien in de eerste helft dan stop er maar vast mee.

3 december 2022 om 19:16

Was een prima wedstrijd top

3 december 2022 om 19:29

Griekenland en Italië schamen zich nogsteeds voor de winst in 04 en 06, yeah right. RESULTAAT

3 december 2022 om 19:32

En 2-0 de rust in. Top!

3 december 2022 om 20:28

Balletje terug op Memphis tijdens de 1-0 was een goede bal.

4 december 2022 om 10:00

Als we de finale winnen. Al is het met 10% balbezit. Dan loop ik vooraan in de polonaise mee en verdient van gaal gewoon een groot standbeeld in Zeist als beste trainer alle tijden.

De Roon ben ik ook geen fan van in balbezit maar Koopmeiners doet het nog een stuk slechter dus dat is geen moeilijke keuze, Klaassen zou ik wel slachtofferen nu wil je vooruit blijven gaan qua spel maar niet voor Bergwijn.

Die Blind hè tis dat hij nog die goal maakt maar ik vond hem serieus wel een trage amateur lijken tussen de profs. Zag er echt niet uit. 2de helft geeft hij ook een geweldige assist (mag gezegd worden). Maar die 1ste 40 minuten krijg je er tegen een serieuze tegenstander zo 3 om de oren man dat kan niet. Liet ook meermaals zijn man uit de rug lopen..het is dat die USA het niet ziet of niet kan uitvoeren maar oei dat kan ons echt nekken!

De andere back lijkt gelukkig wat meer op de oude hij is er nog niet helemaal maar dit leek een stuk beter. Zelfde voor Depay..ook af en toe weer te nonchalant maar zo gast maakt Wenger verschil voor je.

Klaassen kan als invaller wat brengen maar die moet je niet in je basis willen hebben dat past niet in onze cultuur wij moeten verdomme toch beter willen/eisen als NL.

Achterhoede en keeper ogen zeer solide! Zit kwaliteit koopkracht en rust. De wissel van De Roon vond ik wat overbodig zo slecht vond ik het daar niet staan eerlijk gezegd. Maar goed alleen Berghuis zou voetballen een stuk beter zijn maar dat durft Van Gaal helaas niet.

Toch het hele toernooi fit en in vorm komen en eigenlijk vrij makkelijk zonder gek kracht verlies door naar de kwartfinale..niks mis mee.
Nu hopen op verlenging en kaarten bij de Argentijnen.

Ik vond Blind weer slechts, ondanks dat hij overal een 8 of 9 scoort. dat komt echter door zijn assist en goal. Man, wat is die man traag. Dat lijkt niet eens op rennen. Tegen een nog wat betere tegenstander ga je daar echt heel veel problemen mee krijgen.

Geweldig om te zien hoe van Gaal hier een team van maakt, ja het is zelfs nu nog puzzelen. Blijf het knap vinden om met 2-0 te winnen van Senegal, Engeland gaat het lastig genoeg krijgen. Met de beste selectie wist van Gaal zich niet te plaatsen voor het WK, met een mindere selectie de halve finale, en nu met weer een mindere selectie minstens kwartfinale

Toch was Klaassen bij de 1-0 met zijn loopactie wel belangrijk. Maar na rust met Gakpo op 10 wel meer voetbal. Ik vind hem op deze positie beter dan in de spits.

Tja dat ziet heel Nederland dat Klaassen en De Roon samen gewoon helemaal niks is. Je kan niet met 2 non-voetballers op een middenveld aanmodderen. Klaassen moet alleen als invaller gebruikt worden als er gescoord moet worden en er ruimte is voor zijn loopacties.

Tegen argentinie vliegt nl eruit 100%

3 december 2022 om 20:12

Zeggen jullie altijd, maar Nederland gaat toch weer door
Vol met butthurt buitenlanders hier zeg

3 december 2022 om 20:18

Argentinie is geen usa f

3 december 2022 om 22:53

Nee inderdaad, Australië rolde ze ook probleemloos met 5-0 op, toch? Bijzonder om te stellen dat Nederland geen enkele kans tegen Arg heeft. Als Messi het op zijn heupen heeft zijn we de lul, anders hebben we zeker kans!

4 december 2022 om 13:50

En Argentinie is ook geen brazilie. Teert puur en alleen op Messi. Voor de rest ook een slaapverwekkend team.

3 december 2022 om 23:18

Ja hoor, net als dat NL in de poulefase al eruit zou gaan, en dat USA ons op intensiteit zou aftroeven, etc etc.

Blij als dit WK is afgelopen en Van Gaal eindelijk bondscoach af is. Het is niet om aan te turen die wedstrijden van Oranje onder Van Gaal.
Meer dan 60 wedstrijden bondscoach en als ik 3 of 4 mooie wedstrijden heb gezien is dat veel.
Jaja, die eeuwige 5-1 tegen Spanje. En verder??
Een keer uit tegen Roemenië, uit tegen België, thuis tegen Hongarije? Is dat het?
Deze man heeft het eens oogverblindende mooie spel van Oranje eigenhandig verkracht tot nietszeggend taak-voetbal met z'n plusjes en minnetjes. Die jongens worden helemaal lam geluld voor ze het veld opstappen. En als kijker thuis op de bank mag je blij zijn dat je niet in slaap valt van ellende. En moet ik nog 5 buitenlandse vrienden nog steeds antwoorden via app dat Oranje echt meedoet op dit WK.

Gravenberch had het veel beter gedaan en past perfect naast Frenkie.

4 december 2022 om 10:05

Ja en met Cilessen hadden we 0 tegendoelpunten gehad en met Danjuma hadden we elke verdediging helemaal kapot gespeeld….

4 december 2022 om 13:49

Gravenberch naast Frenkie? Wil je helemaal overlopen worden? Gravenberch vliegt constant baar voren en loopt continu de spits in de weg te lopen. Er moet iemand naast frenkie die ook gewoon de balans kan bewaren.

Ik vind Louis nu toch wel een baas. Is er geen kritiek vanuit de media, dan brengt hij het zelf op tafel. Volgens mij zoekt hij constant naar de balans zelfvertrouwen kweken en scherp houden

3 december 2022 om 21:33

Nou, hij zoekt meer naar heldenverering;-)))

In de eerste helft was bijna niemand goed. Ook Klaassen en de Roon niet. Maar Blind was in het eerste deel schrikbarend slecht. Door Noppert gered, miste daarna eerst een reuzenkans - wel goed mee opgekomen - en scoorde de belangrijke tweede treffer. In de tweede helft een loepzuivere voorzet op Dumfries voor de op dat moment belangrijke 3-1. Zo zie je maar. Het hangt soms van toevalligheden aan elkaar. Dat het onnodig nog spannend werd na de 2-0 was vooral toe te schrijven aan het onzorgvuldige spel van de voorwaartsen en het onthutsend zwakke spel van Koopmeiners op het middenveld. Die was by far de slechtste speler aan Nederlandse zijde. Dat was in zijn voorgaande optreden ook al het geval. Maar van Gaal is een beetje verliefd op de speler Koopmeiners, want een andere reden voor zijn opstellen kan ik niet bedenken.

Ik blijf erbij dat dit hele systeem gewoon ruk is. Bij balbezit-tegenstander is de afstand tussen verdediging en aanval veel te groot waardoor die middenvelders een heel groot gebied moeten bestrijken met een tegenstander die een veel betere veldbezetting heeft. Elke wedstrijd tot nu toe werd het middenveld zo'n beetje overlopen of overgeslagen. Gelukkig hebben we net wat meer kwaliteit dan de tegenstanders tot nu toe, maar ik blijf het een ruksysteem vinden.

Geachte schrijver, veredeld en verijdeld zijn twee woorden met vrijwel precies de omgekeerde betekenis. En ik ben bang dat je in dit geval de tweede moest hebben ipv de eerste.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren