Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Daley Blind is negativiteit kotsbeu: ‘Maar ik kijk er niet raar van op’

Laatste update:

Daley Blind is van mening dat er een negatieve tendens hangt rond het Nederlands elftal. De linkervleugelverdediger schoof vrijdagmiddag samen met bondscoach Louis van Gaal aan voor de persconferentie en liet zich daarin onder meer uit over de negativiteit die zou heersen. Ook Van Gaal deelde tijdens het persmoment een paar kleine steekjes uit aan het Nederlandse journaille. "We zijn nog geen wereldkampioen. En als ik de Nederlandse media moet geloven worden we dat ook niet", aldus de 71-jarige oefenmeester.

Blind kreeg van de NOS de vraag of het Nederlands elftal stoïcijns blijft onder de negativiteit. "Laten we zeggen dat positiviteit leuker is dan negativiteit", aldus de Ajacied. "Maar ik kijk er niet raar van op. Het is vaak negatief, vind je niet? Dan doel ik niet alleen op dit WK. Ik las statistieken, dat het Nederlands elftal in 2008 een fantastische groepsfase speelde en daarna direct naar huis kon. Ik hoorde het Marten de Roon ook zeggen: als je wereldkampioen wordt zonder een goede wedstrijd te spelen, teken je ervoor."

Volgens Blind is het zeker geen vanzelfsprekendheid dat grote voetballanden zomaar de volgende ronde halen. De verdediger wijst daarbij naar Duitsland en België, die donderdag hun koffers konden pakken nadat zij als als derde waren geëindigd in hun poule. Landen als Japan, Australië en Polen slaagden er verrassend genoeg wel in om de achtste finales te bereiken. "Het niveau ligt dicht bij elkaar. Teams worden sterker. Ze graven zich beter in om zo min mogelijk doelpunten te incasseren en ze spelen op de counter", stelt Blind.

Blind bracht tijdens de persconferentie tevens zijn felicitaties aan Marokko. Het elftal van bondscoach Walid Regragui wist zich donderdag met een 2-1 zege op Canada als groepshoofd te plaatsen voor de achtste finales. Daarin is Spanje, dat als tweede eindigde in Groep E, dinsdag de tegenstander. "Het is altijd mooi om te zien dat ex-collega's het goed doen. Ik denk dat Marokko het uitstekend heeft gedaan in de poulefase en daarnaast gun ik het Mazraoui en Ziyech het natuurlijk ook van harte. Het is mooi om mee te krijgen, maar uiteindelijk focussen we op onszelf."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
2 december 2022 om 17:34

Als letterlijk iedereen hetzelfde kritiek levert, zouden Louis en de rest dan niet ergens denken van misschien hebben ze wel eens gelijk en ligt het tóch aan ons??

2 december 2022 om 17:43

Nee, en terecht. De media en het thuispubliek wil elke wedstrijd 8-0 winnen. En dat met spelers van Heerenveen, Ajax, Atalanta, etc. De verdediging moet messcherp, de aanvallen spectaculair, etc.

Is overigens niet alleen Nederlands hoor, dat continue gezeik. Is elders ook.

2 december 2022 om 17:50

Valt best mee Vernon. De media en het thuispubliek constateren vooral dat we niet zo goed zijn en dat het, in vergelijking met de kwalificatiereeks, ook nog eens tegenvalt. Niet zozeer dat we met 8-0 zouden moeten winnen met dit materiaal.

2 december 2022 om 19:11

Sorry hoor maar het vorige toernooi met van Gaal dat we 5-3-2 speelden was dat heel logisch omdat onze verdediging zo slecht was dat we er daar wel 3 van nodig hadden en onze aanvallers zo goed dat ze het wel met een mannetje minder konden. Dit team heeft de allerbeste verdedigers van de wereld die het dus prima met zn 2en kunnen, en juist iets minder kwaliteit op het middenveld en voorin waar ze dus ook wel een mannetje extra kunnen gebruiken. We zitten nu te kijken naar drie topverdedigers die elkaar de hele wedstrijd de bal toeschuiven omdat er gewoon niemand aanspeelbaar is omdat de tegenstander ze allemaal kan afdekken. Daarbij zet je ook nog een Davy Klaassen erin die denkt dat hij een spits is en speelt verstoppertje waardoor er nog minder mensen aanspeelbaar zijn op het middenveld, terwijl Berghuis gewoon een topspeler is die als enige van ajax in vorm is dit seizoen en die je wel gewoon kan aanspelen met een man in zijn rug. Een team met Gakpo - Memphis - Danjuma - Berghuis - De Roon/Koopmeiners - Frenkie - Malacia - Ake/de Ligt - van Dijk - Dumfries is gewoon een heel goed team wat prima 4-3-3 kan spelen. Van gaal slaat de plank hier gewoon volledig mis en is door zijn vorige toernooi totaal vergeten dat ie in 95 de CL heeft gewonnen met een mix van talenten en toppers met aanvallend voetbal.

2 december 2022 om 18:04

Het lijkt wel of heel Oranje zich optrekt of aftrekt naar Blind zijn niveau

2 december 2022 om 18:14

Hou toch eens op met je negatieve gezeik Japie! Bij jou is het glas altijd half leeg. Altijd selectieve verontwaardiging en kritiek op keuzes van mensen die dag en nacht bezig zijn om het beste resultaat te halen. Heb jij nu echt niets anders te doen dan hier de hele negatieve onzin te verkondigen? Wees blij dat we op het WK door zijn en steun de ploeg!

2 december 2022 om 18:26

Wat voor negativiteit? Je hebt Oranje toch zien voetballen de laatste 3 wedstrijden? Als jij dat goed voetbal vind zal ik het voor de vorm maar respecteren maar dit voetbal doet pijn aan mijn ogen

2 december 2022 om 18:27

Japie heeft gewoon gelijk natuurlijk Abe als je Malacia op de bank heb zitten en je kiest toch voor trage 🐌 Blind en zo kunnen we nog wel even verder gaan natuurlijk de van Gaal show.je heb Bijlow met ervaring in het Nederlands elftal en met Feyenoord wat doe je kiest voor noppert.bergwijn raakt geen pepernoot start gewoon.en zo kan ik nog wel even door gaan.

2 december 2022 om 18:27

@abe AMEN! Lekker janken de hele dag op vz. Wat een leven heb je dan haha

2 december 2022 om 18:31

En dat slechte spel ligt alleen aan Blind ? Ik zou zeggen Japie koop voetbalschoenen en ga voetballen misschien kom jij in Oranje en laat je zien hoe het moet.

2 december 2022 om 18:33

Nee, dat ligt niet alleen aan Blind maar Blind speelt al 3 jaar op de manier hoe Oranje nu speelt. Vandaar dat ik zei dat het lijkt alsof ze meegaan in zijn niveau

2 december 2022 om 18:39

Als er eentje zich aftrekt op Blind ben jij het wel Japie. Je zit elke wedstrijd van Blindmet een kladblokje en tissues. Bij een fout van Blind kom je klaar en kun je niet wachten om maar te.proberen de eerste reactie op VZ te plaatsen. Sneu hoor.

2 december 2022 om 18:46

@abe, ga toch wel joh. Japie heeft gelijk. Het niveau is hetzelfde als toen we onder De Boer speelden. Zelden zo'n slaapverwekkende wedstrijden gekeken.

@droadnagel, ga weg met je flauwe dooddoener dat Japie het zelf maar moet gaan doen. Inhoudelijk de discussie aangaan is zeker te moeilijk? Als je Blind nog verdedigt na de laatste maanden, dan begrijp je er weinig van. En het is niet alsof we geen goed alternatief hebben. Blind kan echt niet meer...zag je die "sprint" terug laatst, het is gewoon lachwekkend. En dan nu weer zeiken op de kritiek.
Meer dan terechte kritiek

2 december 2022 om 18:46

Zeg Japie is het nou eens klaar met jouw eeuwige gezeik op Daley? Letterlijk elk topic over Blind grijp je aan om hem de grond in te boren, het moet nu gewoon eens een keer afgelopen zijn. Blind speelt dit WK gewoon prima.

2 december 2022 om 18:46

@PieterPrins Ik heb daar geen kladblok voor nodig. Blind zijn fouten zijn altijd overduidelijk. Als ik op elke fout van Blind was klaargekomen dan had ik volgende maand mijn muren niet te hoeven witten

2 december 2022 om 18:48

@Arie Niks tegen Blind, maar als jij dit prima spel van hem vind dan doe ik het nu al in mijn broek bij de gedachte hoe een matige wedstrijd van hem er dan uit moet zien

2 december 2022 om 18:53

@11tegen11HJ Weet je wat pas lachwekkend is? Dat je zo goed op de hoogte bent dat je denkt dat we met De Boer 3x verloren, terwijl we alle poule wedstrijden toen wonnen.

2 december 2022 om 18:53

@arie, als jij Blind prima vindt spelen leg je de lat wel erg laag. Dat ben ik niet gewend van Ajacieden. Hopelijk mag jij hem de rest van het seizoen nog in Ajax shirt bewonderen, ik hoop dat zijn laatste wedstrijd in oranje snel gespeeld is.

Blind kan gewoon niet meer. Voegt aanvallend geen ruk toe en verdedigend is hij een zwakte. Met Malacia heb je iemand met nieuwe energie en de toekomst op de bank, maar nee, oude uitgerangeerde Blind mag blijven staan. Dat slome spel van de laatste wedstrijden komt mede door spelers als Blind.

En als hij lof krijgt is alles prima, maar nu de kritiek kotsbeu zijn....de kritiek die meer dan terecht is.

2 december 2022 om 19:00

@giovinazzi, echt lachwekkend. Lange werkdag erop zitten, maar ook dat spel was niet om aan te zien.

2 december 2022 om 19:05

Weer de hetze tegen Blind??Wat een voetbal onbenul ben je dan.Blind speelt tot dusverre als een van de betere het Nederlands elftal. Maar blijf maar lekker negatief hoor. Jullie hebben er per slot verstand van Japie en Jeroen123. Pffffff

2 december 2022 om 19:06

Er mag hier wel wat meer respect getoond worden voor iemand die morgen zijn 98e(!) interland gaat spelen. Één van dee ervaren jongens in de selectie en daarmee een leider in het team, geeft daarnaast altijd alles voor het Nederlands Elftal. Dit hele toernooi is hij verdedigend nog op geen enkele fout te betrappen geweest en nog weten mensen hem continue weer af te zeiken, triest om te zien voor een jongen die veel voor het Nederlandse voetbal betekent heeft.

2 december 2022 om 19:08

Leuk die 98 interlands, maar dat zijn er 20-30 te veel.
Respect voor de Blind van 3 jaar geleden, maar Blind zou de laatste 3, maar zeker de laatste 2 jaar al niet meer in de basis horen te staan.

2 december 2022 om 19:10

@chesky, eerst had je er nog staan dat hij niet op een verdedigende fout was te betrappen. Maar hij stond toch op die plek, omdat hij aanvallend iets toe zou voegen volgens de "kenners" hier? Dat zie ik hem niet doen. Het spel loopt sloom via hem en als hij terug moet rennen of er overheen moet gaan is hij nog trager dan de huidige Suarez.
Totaal geen energie in zijn spel, voegt helemaal niks meer toe.

2 december 2022 om 19:35

@Arie Tegen Qatar liet hij gewoon weer twee keer zijn man lopen. Ake kon dat toen nog net voor hem oplossen, maar tegen een topland ben je dan gezien

2 december 2022 om 20:41

Hahaha gewoon roepen dat hij zijn man laat lopen is wat Japie altijd doet. Enige wat ie gezien heeft. Zo gek dat jij Japie verwacht dat blind slecht speelt en toch alleen maar Blind noemt. Je zou zeggen dat de spelers die jij wel hoog hebt zitten en nu zo slecht spelen dat die wel van je toetsenbord komen maar dat lukt je niet echt.

Je hebt eerst Veltman in je copy paste gehad en vervangen voor Blind. Als jij er maar plezier aan beleeft Japie. Gaan wij het wel accepteren.

2 december 2022 om 20:54

Oh ja eerst.had ie Veltman. hahahaah wat.een kutleven moet.die mafklapper hebben.

2 december 2022 om 21:40

@Thamike, het gaat hier toch om Blind? Die kan blijkbaar niet tegen de terechte kritiek. En Blind heeft zijn man ook laten lopen, kan het gewoon niet meer aan

2 december 2022 om 22:30

@Thamike Dit is ten eerste een Blind artikel. Ten tweede hebben jullie bij Ajax Schreuder maanden lang Schreuder lopen verfoeteren omdat hij Blind maar bleef opstellen. Ten derde laat Blind al 3 jaar niks meer zien in Oranje in tegenstelling tot een Memphis, Frenkie en Van Dijk bv die af en toe nog wel wat hebben laten zien of een Dumfries die nog een goed EK speelde. Die zijn nu ook minder, maar Blind is al jaren minder dus logisch dat hij als eerst in het oog springt. Bijna niemand buiten wat Ajax fans snapt al een jaar of drie jaar lang niet wat hij nog bij Oranje doet

2 december 2022 om 18:12

DAt deze man nog een Oranje shirt mag dragen, schop hem en die hele blinde rotte appels uit de KNVB inclusief zijn pa. Die heeft nooit gepresteerd en toch altijd beste werk kunnen krijgen.

2 december 2022 om 18:42

Ach, ik win liever het WK dan dat we er uit gaan en met zijn allen weer roepen dat we naïef spelen. Op de verdediging plus Frenkie na zijn we gewoon geen wereldtop. In veel gevallen zelfs geen subtop. Als je dan ver wil komen moet je een speelstijl vinden waarmee je dat kan bereiken. Dat het niet sprankelt neem ik voor lief. Ik geloof in de missie van Louis.

2 december 2022 om 18:47

Alleen win je op deze manier geen wk. Er is geen enkele reden om te bedenken dat we het zo 4 wedstrijden volhouden. Het is dat we 3 tegenstanders van matig niveau tegen kregen, maar in iedere andere poule hadden we eruit gelegen met dit niveau.

2 december 2022 om 20:52

Dat moet blijken. Ik ben er van overtuigd dat deze speelstijl effectief is tegen voetballende ploegen zoals Brazilië, Spanje en Frankrijk. Maar de tijd zal het leren. Ik blijf in ieder geval juichen voor Oranje. Dat eeuwige gezeik ben ik ook beu.

Als je die bal amper naar elkaar kan overspelen en niemand biedt zich aan... tsja dan kun je negativiteit verwachten.

Die tendens creëren jullie zelf met dat lelijke spel. We willen niets liever dan schreeuwen dat jullie goed zijn, maar voetbal is een publiekssport, we willen vermaak. Gewoon leukere kunstjes doen voor je geld jongen. Dan gaan wij klappen.

2 december 2022 om 18:12

Ze zijn daar om te winnen, niet om te vermaken. Niets mis mee als je maar niet verliest, en dat doen ze niet
Ze hebben dus terecht geen boodschap aan jullie gezanik

2 december 2022 om 18:17

Jawel hoor, ze zijn het kotsbeu en vinden het heel stom. En ze doen het weldegelijk voor ons vermaak.Voetbal dient geen enkel ander doel dan vermaak. Zodra iedereen het niet meer leuk vindt en stopt met kijken moeten ze al die mooie auto's en leeghoofden aan hun arm inleveren.

2 december 2022 om 18:31

Je kunt het de spelers niet verwijten. Die zijn simpelweg niet beter. Maar ik betrap mijzelf erop dat ik af en toe hoop dat ze geen wereldkampioen worden omdat ik het zonde vind als uitgerekend dit matige elftal dan wint ipv bijvoorbeeld het team met mooie, prachtige spelers uit de jaren 90.

Dus denk dat bij velen echt niet alleen het resultaat telt.

2 december 2022 om 18:41

Voetbal dient geen enkel ander doel dan vermaak? Lekker egocentrisch is dat, dat geldt alleen voor jou als Nederlandse voetbalkijker. In de meeste andere landen denken ze daar heel anders over (dus hoe kan het dan het enige doel van voetbal zijn?), en, nog belangrijk, de spelers van het Nederlands elftal (of elk ander sportteam ter wereld) denken daar ook heel anders over, die stappen het veld op met als voornaamste doel om te winnen, zoals elke topsporter doet. Leuk dat jij als Nederlander op de bank thuis met een biertje in de hand daar anders over denkt, en doet alsof de hele wereld alleen maar vermaak wil (zonder enige vorm van nuance ook, je zegt zelfs dat dat vermaak echt het enige doel is), maar de realiteit is toch echt heel anders. En dan ook nog de arrogantie hebben om te verwachten dat die spelers op het veld toch echt moeten doen wat jij wil.

2 december 2022 om 18:42

Ik wil heel graag dat ze wereldkampioen worden, maar dat is het em juist. Ze kunnen wel beter. Kwalitief zijn we veel beter dan Amerika, maar iedereen loopt erbij alsof ze het geen zak kan schelen. Tegen Qatar zag je dat heel duidelijk toen Berghuis inviel en als enige ging juichen en de rest meewenkte van verdomme kom, jaag ze op, we maken ze in. Daarom zou ik Steven ook als allereerste op het formulier zetten morgen.

2 december 2022 om 18:44

De realiteit is helemaal niet anders. Zodra het publiek stopt met kijken boeit het niemand meer wie er wint. Denk je dat een arme jongen uit Brazilie het boeit dat ie wint als er niemand kijkt en hij er niets voor krijgt? Tuurlijk niet, het is juist mooi dat je land je toejuicht. Voetballers moeten zichzelf niet belangrijker maken dan ze zijn. Dat ze er zoveel geld voor krijgen verandert niets aan het feit dat ze een kunstje doen voor klappend publiek. Een soort clowns, maar dan rijk. Is natuurlijk wel gechargeerd en voetbal kan juist prachtig mensen verbinden, maar kritiek als je ruk speelt is prima en daar moeten ze niet over miemelen.

2 december 2022 om 23:43

De grote toernooien zijn niet meer bedoeld voor vermaak van het publiek.
Die zijn tegenwoordig om de grote bankrekeningen en ego's van spelers en staf
nog groter te maken.

En voor de overkoepelende organisatie om veel geld te genereren.

Wil je vermaak? Kijk dan naar de KKD of een vergelijkbare competitie

Het voetbal doet gewoon pijn aan je ogen. maargoed het is een toernooi en het gaat om het resultaat. En dat valt nu nog allemaal de goeie kant op. Maar als we er tegen usa uitgaan kan je toch wel spreken over een zeer teleurstellend resultaat?

Bizar natuurlijk dat je kritiek krijgt als je met oerlelijk voetbal maar net weet te winnen van Senegal en met pijn een moeite een puntje eruit weet te slepen tegen Ecuador. We zouden natuurlijk hossend de straat door moeten omdat we door zijn in deze poule in dit verachtelijke toernooi...

Nee, ik kijk ook niet raar op van de negativiteit Daley...

2 december 2022 om 17:33

Andere landen zouden juist blij zijn met deze resultaten

2 december 2022 om 17:38

Exact. Kijk naar België, Duitsland, Italië, Denemarken... Nederland heeft niet het materiaal om te knallen, we hebben sterke centrale verdedigers, een goed blok op het middenveld en rappe aanvallers. Ik vind de keuze om met lelijk spel te winnen logisch, zeker als je straks tegen grotere teams komt.

2 december 2022 om 17:53

Ja in Andorra zou dit waarschijnlijk wel leiden tot een flink feest inderdaad. En in Frankrijk weer niet. Uiteindelijk bepaal je je eigen standaard, en tot nog toe is het niet veel soeps

2 december 2022 om 18:47

nou in 2018 waren ze wel reteblij in frankrijk terwijl ze echt bizar slecht speelde. Zelfde in 2016 met Portugal

2 december 2022 om 18:50

Je kunt ook blij zijn met het resultaat, maar gewoon kritisch zijn op de rest. Voetbal gaat om vermaak en je kijkt het voor je plezier. Als ze alle wedstrijden zo belabberd spelen is er weinig aan, zo simpel is het.

3 december 2022 om 00:16

Ja maar Frankrijk en Portugal wonnen de titel. Dan zal iedereen het inderdaad een zorg zijn en feest vieren maar zover zijn we nog lang niet.

3 december 2022 om 08:43

Het gaat niet alleen om de lelijkheid van het spel. Als een defensieve tactiek goed wordt uitgevoerd kan ik dat ook nog wel waarderen, maar dat is gewoon niet het geval. Je hebt in een zwakke poule meer weggegeven dan gecreëerd. Tenzij er uit een heel ander vaatje getapt gaat worden ga je met dit spel echt niet overleven tegen sterkere tegenstanders.

In België was er trouwens ook enorme kritiek op het spel tegen Canada. En toen Frankrijk het WK won was er gedurende het toernooi ook de nodige kritiek, maar vanaf de halve finale verstomde dat vanwege het resultaat. Maar Frankrijk gaf toen wel heel weinig weg en kon een resultaat neerzetten. Dat zie ik Oranje gewoon niet doen.

2 december 2022 om 18:37

Het is toch niet zo moeilijk om te beseffen dat we gewoon een team hebben voor reactievoetbal. Als we de VS overleven, dan krijg je waarschijnlijk een team dat relatief goed kan voetballen. Dan wordt het gewoon veel beter vanuit Nederlandse kant. Dit Oranje kan simpelweg niks met de bal, dat zal je gewoon moeten accepteren.

2 december 2022 om 18:43

Lekker zwartwit joh. Er zit nog een heel grijs gebied tussen hossend de straat door gaan, en massaal alleen maar bakken van negativiteit en kritiek over ze heen gooien. Het spel is zeker niet goed, maar de resultaten zijn wel goed, dus lijkt me best terecht om ergens in het midden te zitten, in plaats van de bizarre stortvloed aan negativiteit die veel mensen eruit gooien.

Betaalde voetballers die de 100 meter in 10 minuten rennen ben ik kotsbeu. Dan voor de camera staan en zeggen dat het wel lekker gaat. Ik selecteer mensen op hun vorm en dan Blind en Klaasen meenemen. Alle geloofwaardigheid is weg hou je moeder voor de gek.

Bij elk WK en EK zijn er negatieve reacties, hoe goed de selectie ook is. Alsof dan de personen wakker worden die alleen voetbal kijken wanneer er een EK of WK is, dat kan... Zit misschien ook in veel Nederlanders om graag negatief te willen zijn.

Van Gaal en zn spelers kunnen zeggen wat ze willen maar als zij op deze manier wereldkampioen worden dan zit daar voor mij geen enkele glans aan en ik zou me kapot schamen. Liever eruit gegooid worden met leuk voetbal en in de herinnering blijven door dat dan in de herinnering blijven als de meest slaapverwekkende wereldkampioen ooit.

2 december 2022 om 17:50

Sorry hoor maar iedereen wil liever wereldkampioen worden met lelijk voetbal dan met mooi voetbal eruit gaan. Niemand herinnert hoe Griekenland het EK had gewonnen maar dat ze hem wonnen. Dus nee zeker niet.

2 december 2022 om 18:44

Iedereen herinnert zich Nederland van 1974 ...

2 december 2022 om 17:50

Precies dit. Ik kan me nog goed herinneren hoe we in 2008 Italië en Frankrijk vernederde. Kijk zelfs nog wel eens de samenvattingen terug.

Tegen wie we echter allemaal speelde in 2010 of 2014 weet ik veel minder goed van veel was niet om aan te zien. En ik kijk voetbal om vermaakt te worden, niet om in slaap te vallen.

2 december 2022 om 18:50

Toch kijken mensen nog met plezier terug op Oranje in 2010. Uiteindelijk zal de tijd die wond ook helen voor veel mensen.

Je kunt het als speler niet leuk vinden, kritiek hoort bij voetbal. En de kritiek over het vertoonde spel is m.i. volkomen terecht, echter heeft Oranje dan nog als voordeel dat het door de groepsfase heen is gekomen. Maar wat nou als dat niet gebeurd was ? Ik ben voetballiefhebber, niet alleen supporter van Oranje. Met de cijfers kun je als fan wellicht vrede hebben, met het vertoonde spel ben ik als liefhebber zeker niet aan mijn trekken gekomen. Ik heb het elders ook al zo gezegd: ga terug naar 4-3-3, laat Depay en Bergwijn op de bank starten en begin met het PSV koppel Simons/gakpo op links, het Ajax koppel Klaassen/berghuis op rechts, Frenkie mid-mid en een lantaarnpaal (de Jong of Weghorst) centraal voorin.

Die gasten zien et als een baan waar resultaat moet worden behaald, leuk spel is niet waar ze naar op zoek zijn. Het publiek kijkt echter om vermaakt te worden en niet om zich elke wedstrijd te ergeren aan het afgrijselijk spel dat deze jongens op de mat leggen.

2 december 2022 om 18:38

Iedereen loopt op z’n werk weleens de kantjes ervan af en komt daar mee weg. Om resultaat te behalen en successen te vieren is inzet vereist. Over een slechte wedstrijd maakt bijna niemand zich druk zolang ze maar een beetje hun best doen en er gewoon volle bak voor gaan. Dat is precies waar het aan ontbreekt.

Met het voetbal dat NL speelt moet je ook tot het einde meedoen anders wordt de kritiek nog 10x erger als je van USA verliest. Voor de kijker is er in ieder geval niets aan.

Lieve jongen, wij zijn negatief omdat we drie keer 90 minuten zijn gaan kijken en drie keer zwaar teleurgesteld zijn. Ja er zijn 7 punten gepakt, maar het zou jullie sieren om te beseffen dat het ook niet gek was geweest als dat slechts 4 puntjes waren geweest in een heel zwakke poule. We zien geen beleving, geen tempo en blijkbaar is dat een keuze om zo te spelen. Ik snap dat deze groep met middelmatige voetballers het op deze manier wil proberen, maar bepaal a.u.b. niet voor ons hoe wij het Nederlands Elftal mogen beoordelen. Resultaat is niet voor iedereen zaligmakend, Daley.

Nou in 2010 speelden we ook niet echt mooi voetbal, maar je had nog wel genoeg momenten waar het wel lekker even in ging. Ik erger mij gewoon gigantisch bij het NL elftal. Jammer had gehoopt dat t een middel kon zin voor Ajax's rotseizoen, maar die wedstrijden doen pijn aan mn ogen. Zolang wij maar morgen winnen, ik woon al 16 jaar in Amerika en dit laten ze me nooit meer vergeten. Help!

2 december 2022 om 18:48

die mooie momenten kwamen pas na de groepsfase

En dat komt ook nog uit de mond van Blind degene die door ze pappie in de basis staat en ook direct de basis voor het slechte spel van Nederland.

2 december 2022 om 18:33

Als fan van Inter Milan zou je zeggen dat je slecht voetbal wel kan waarderen

Hoewel de kritiek er zeker bij hoort, heeft hij wel een punt. Het glas is rond Oranje nu half leeg in plaats van half vol. Komt dat door Oranje zelf? Zeker, het spel is niet om aan te zien. Maar heel dat WK leeft niet bij ons. Als je ziet hoe al die mensen op dat plein in Australië voetbal aan het kijken waren om 3 uur in de nacht, dat zit er hier niet in. Normaal zijn de kroegen Oranje, staan er op veel plekken grote schermen, zijn er Oranje-liedjes en kan je in elke supermarkt allemaal Oranje troep kopen. Nu niet.. Het leeft niet. Komt natuurlijk ook doordat het nu eind het jaar is, de wedstrijden in de middag zijn en veel mensen nog moeten werken. Maar heel dit WK is een flop.

Voor mij geldt rond dit WK een beetje zo'n idee van 'het boeit me nu niet, maar leuk als ze het goed doen'. Ligt NL er morgen uit? Ik sta er niet van te kijken en ik lig er niet wakker van.

Daarnaast doen we allemaal alsof we zo'n geweldig team hebben, maar Virgil en Frenkie zijn misschien de enige toppers, aangevuld met wat bovengemiddeld spul als Gakpo, Depay, Dumfries, Timber, De Vrij of Bergwijn. Er zijn geen sterspelers op die eerste 2 na, er is niemand die het team kan dragen, maar we verwachten wel wereldse prestaties van niet-wereldse spelers.

En, we zijn goed in zeuren in dit land. Maargoed.. Blind heeft zeker een punt, maar het oog wilt ook iets.

Denk dat de meeste Oranje fans Daley Blind ook kotsbeu zijn; die jongen levert niet en wordt constant meegenomen en opgesteld omdat ome Louis en papa Danny het voor het zeggen hebben. Geen enkele andere coach zou deze keuze maken; Schreuder heeft hem bij Ajax immers ook al op het bankie plaats laten nemen en Koeman doet straks precies hetzelfde. Jaren geleden kwam je er nog mee weg, maar hij is nu gewoon te oud, te traag en zijn 'befaamde passes' zie je ook niet meer. Dit WK laat ie ook constant zn man lopen, en dan maar roeptoeteren naar anderen. Kortom, Malacia erin en de kans geven.. ook al maakt ie foutjes, dat is de toekomst. Blind is hopelijk heel snel history.

2 december 2022 om 17:51

" wordt constant meegenomen en opgesteld omdat ome Louis en papa Danny het voor het zeggen hebben". Dit geldt voor elke speler, maargoed. Je bent leuk aan het afgeven op alleen Blind, maar dat is op dit WK niet eens de slechtste hoor. Maar blijf vooral bashen op Blind.

Al onze linksbacks zijn ruk. Blind heeft het niet meer en Malacia is niet beter. Het waren mooie tijden met Gio daar achterin..

2 december 2022 om 18:23

Gio was ook uitgeblust in 2010 maar had die pegel tegen Uruguay waardoor iedereen het vergeten is.

2008 was hij wel echt top

2 december 2022 om 18:30

Ja, want elke speler is ook echt 'de zoon van' 🤔

En het gaan niet alleen om dit WK, Blind is al heel lang ruk. Zeker met een systeem met 'wingbacks', waarbij elk land gebruik maakt van snelle vleugelspelers met aanvallende drive en een goede voorzet. Die goede voorzet had ie ooit, maar is dan ook het enige. Blind heeft verder niets van een goede wingback. En Malacia is nog niet van gewenst niveau, maar die jongen is enorm jong en heeft echt wel een paar goede potjes laten zien in de PL. Die kan over een paar jaar echt wel een vaste waarde worden. Verdedigend is ie sowieso nu al beter dan Blind, loopvermogen heeft ie ook veel meer. Alleen zn passes zijn nog niet veel, maar dat neem ik graag op de koop toe.

2 december 2022 om 19:39



pffff Rutgerr blijft maar volhouden dat Malacia niet beter is. Hoe weet je dat? Hij heeft nog nooit een serie wedstrijden gekregen en Blind mag ondanks zijn matige niveau mag blijven st aan.

Iedere andere speler zou met zijn niveau al lang gewisseld zijn, of er had in ieder geval iemand anders de kans gekregen. Bij Ajax is hij al reserve, dat zegt genoeg. Dan moet malacia gewoon de kans krijgen. En dan pas kan je bepalen of hij niet beter is (hoewel de statistieken vorig jaar al lieten zien dat Malacia het beter deed in de competitie)



2 december 2022 om 19:10

Daar zou ik toch niet al te zeker van zijn, dat Koeman hem automatisch op het bankje plaats laat nemen. Louis van Gaal, Guus Hiddink, Danny Blind, Fred Grim, Dick Advocaat, Ronald Koeman, Frank de Boer, Louis van Gaal (2de keer) waren de voorgaande trainers ... en die hebben allemaal Daley Blind opgesteld, keer op keer. De enige die dat niet heeft gedaan was interim Dwight Lodeweges ... omdat Daley Blind toen geblesseerd was. 96 interlands haal je echt niet zomaar omdat je toevallig Blind als achternaam hebt.

Ik vind absoluut dat er een fors deel van de kritiek begrijpelijk is, alleen Daley Blind als zondebok gebruiken vind ik te makkelijk. Zoveel spelers spelen slecht, dan is het wel heel makkelijk uitkomen bij Daley Blind. Zolang zoveel spelers ondermaats spelen en het tactisch niet erg goed staat is Daley Blind niet het grootste probleem. Of je moet Daley Blind verantwoordelijk houden voor de hele opbouw, het baltempo, de loopacties op rechts, het gebrek aan creativiteit, dreiging van de aanvallers en fouten van andere spelers op eigen helft (timber, Noppert, De Roon, De Jong,ect) in balbezit.

Overigens gok ik dat Daley Blind na de zomer (nations League) gaat stoppen bij Oranje. Die wilt waarschijnlijk de 100 interlands aantikken en nog kans maken op een prijsje en dan is hij er wel klaar mee.

2 december 2022 om 19:51

weer dat rijtje trainers....hoe vaak moeten we dat nog lezen? Het gaat toch niet om de Blind van 10 jaar terug? Toen had hij geen concurrentie en was hij gewoon de beste op de back positie. De laatste 3 jaar is hij ruim in niveau naar beneden gegaan en hadden een Malacia, Haps (toen hij een aantal maanden fit was), Wijndal of een Ake al veel eerder meerdere interlands moeten krijgen.
Dus feitelijk hebben we alleen commentaar op de bondscoaches van de laatste 2 a 3 jaar.

2 december 2022 om 20:11

Je noemt de verwachte namen op, spelers met meer snelheid en drive naar voren of die defensief gericht zijn. Het punt is dat Blind iets anders heeft, wat de modale voetbalvolger schijnbaar niet kan zijn. Iets wat in de opbouw cruciaal is, om naar de volgende linie te komen. De mogelijkheid het spel te verleggen. En ja, dat je daar dit WK heel weinig van ziet snap ik wel. Dat heeft ermee te maken dat we in een slakke tempo de bal rond laten gaan en dat er bijzonder weinig beweging zonder bal is. Dezelfde reden waarom het plots lijkt alsof Dumfries bij FC Bal-op-het-dak 3 hoort te spelen.

Uiteindelijk kun je toch ook wel stellen dat Ake als back in een 5-3-2 niet goed functioneerde (als je tenminste eerdere wedstrijden van het Nederlands elftal hebt gezien de laatste 2-3 jaar), Wijndal en Haps zijn afgevallen ... en dat zelfs Malacia geen overtuigende indruk wist te maken in Oranje in een 5-3-2. Ik denk persoonlijk dat Malacia de voorkeur geven boven Blind in een 4-3-3 een hele logische stap zou zijn. Om het evenwicht te behouden kun je dan overwegen Dumfries te wisselen voor Timber (die defensief sterker is en minder naar voren gaat). Maar ja, 4-3-3 spelen we alleen nog tegen Gibraltar.

Blind is denk ik vooral slachtoffer van de zwakke uitvoer van het huidige systeem in aanvallend opzicht. Daarin heeft Blind niet heel veel meerwaarde, maar wel de gebruikelijke kwetsbaarheid die echt niet te missen is. Maar met drie centrale verdedigers erachter is dat een ingecalculeerd risico.

2 december 2022 om 21:44

En dat is precies wat er fout gaat.. zoals jij het noemt; iets wat de modale voetbalvolger niet kan zien. Misschien zien ze het wel, maar willen ze dat niet zien. Tikkie breed, tikkie terug, tikkie naar het middenveld. Wingbacks, zoals ik ze graag zie, doen dat helemaal niet. Die maken aanvallende rushes met een goede voorzet, waardoor buitenspelers naar binnen kunnen trekken in de zestien. Spelers als Alphonso Davies, Achraf Hakimi etc.. dan zijn wingbacks. Snelheid, kracht, loopvermogen en een goede voorzet. Dumfries bracht dat ook op het EK toen. Daley Blind is dat nooit geweest. Daarom hoop ik na het WK echt op Malacia en aan de andere kant misschien Frimpong, mocht Dumfries zijn vorm niet vinden. Tevens zorgt deze wijze van spelen ook voor attractief, flitsend voetbal. Iets waar de Nederlandse supporter al een tijdje naar smacht. Dat je met 5 verdedigers speelt tegen Frankrijk oke, maar gezien onze poule moet je hier in alle wedstrijden het spel maken.

2 december 2022 om 21:46

Malacia heeft amper de kans gekregen in 532, waar Blind matig mag blijven spelen.
Daarbij over dat passen en verplaatsen had 11tegen11hj laatst een goede opsomming:

Grappig hoe dat beeld ontstaat, omdat Ajacieden en analisten altijd roepen dat Blind voetballend zo geweldig is. De statisieken laten vooral zien dat Blind vaker de bal kreeg vorig jaar (omdat Ajax meer aan de bal is en de opbouw bij Ajax via Blind verloopt) , maar daar dus minder mee deed dan Malacia.

Statistieken 2021/2022 eredivisie (het beste te vergelijken)

Malacia 32 wedstrijden,89 minuten per wedstrijd
Blind 34 wwedstrijden 83 min per wedstrijd

Allebei 1 goal

Assists:
Malacia 4
Blind 2

Big chances created:
Malacia 8
Blind 2

Key passes:
Malacia 1.2
Blind 0,9

Passing:

Malacia:
Accurate per game
47.9 (85%)
Acc. own half
20.4 (93%)
Acc. opposition half
28.2 (76%)
Acc. long balls
2.7 (56%)


Blind:
Accurate per game
70.9 (85%)
Acc. own half
24.9 (91%)
Acc. opposition half
46.5 (80%)
Acc. long balls
5.1 (60%)

Nou, ik ben het spel van dit elftal kotsbeu en ook altijd die negatieve benadering van de spelers naar de supporters. 🤢🤮

Niveau is gewoon laag, objectief gezien. Lagere xG dan Duitsland, ofwel er wordt niet veel gecreeerd. Wel resultaten maar als je hiermee de finale haalt. Enige voordeel is dat t lastig scoren is tegen NL (tenminste meestal)
Enfin, voetbal moet plezier opleveren en dat kan slecht met dit spel, laat staan met de vrij arrogante houding van aantal spelers.
Simpel

Alle kritiek is terecht. Bijna alle tegengoals bij Ajax, ook vorig seizoen is hij bij betrokken.
Alle lof wanneer het goed gaat, vindt hij wel leuk om te horen.

Hij heeft natuurlijk een punt dat goed spel je niet per definitie wereldkampioen maakt, zoals in 2008 dus ook is gebleken. Echter maakt dit behouden en inspiratieloze spel dat ook niet. Laten we vooral hopen dat Nederland ons vanaf morgen weet te trakteren op een heel ander spelbeeld, dan kan de tendens ook zo weer omdraaien.

"ze graven zich beter in om zo min mogelijk doelpunten te incasseren en ze spelen op de counter"
Vriend, jullie worden letterlijk weggespeeld door de kleine landen, ze graven zich helemaal niet in, ze laten meer voetbal en passie zien dan jullie verwende voetballers! Ik heb toch Japan en Marokko leuker voetbal zien spelen dan NL?! wat een wereldvreemde gastje is dit, en kan nooit tegen kritiek en zelfkritiek kent hij al helemaal niet!

Morgen gaat het weer niet lopen. Rond minuut 50 grijpt van Gaal in.. Blind gaat eraf voor Malacia en Simons vervangt de onzichtbare Klaassen.. Er komt een bepaalde swung in het elftal. Duels worden gewonnen en de wedstrijd kantelt. Professor Alouicius Van Gaal geeft na de wedstrijd aan dat hij de rest van het toernooi zo zal starten.

2 december 2022 om 18:27

Klaassen is een van de weinige spelers die wel levert.

2 december 2022 om 18:34

Pinko, daar sla je nou precies de spijker op zijn kop. Het is intens treurig dat we het momenteel moeten hebben van een Klaassen. In diverse historische generaties zou hij niet eens op de schaduwlijst staan.

2 december 2022 om 19:25

We leunden in 2020 op een verdediging met Mathijsen, Heitinga en van der Wiel.

2 december 2022 om 19:57

Eens. Alleen gaan sommigen prat omtrent Klaassen vanwege 2 assists. Die hadden meer mensen kunnen geven. Klaassen is absoluut nuttig. Maar Simons beter. Ook andere stijl natuurlijk. Maar bij Xavi kun je zien dat ie met de grootsten meegetraind heeft.

3 december 2022 om 00:18

2010. Maar daar stond nog wel een sterk blok voor.

3 december 2022 om 10:02

Simons mag van mij ook spelen. Ik pleit namelijk voor de PSV voorhoede: Simons hangende rechtsbuiten, Luuk de Jong spits, en Gakpo vanaf links. En dan mag Klaassen ook nog als nummer 10 blijven staan. Dan krijg ik mijn zin in vele opzichten: we spelen 433 i.p.v. dat afzichtelijke 532, en Depay en Bergwijn spelen bij elkaar op de reservebank. Hebben beiden namelijk niets gepresteerd op dit WK. “Ik stel spelers op die in vorm zijn”, aldus onze eigen Here Jezus. Alleen nu nog woord houden.

3 december 2022 om 10:04

Niet zo negatief over Klaassen. Die jongen is een voorbeeld voor al die spelers met wat minder talent. Met hard werken, en vaak leveren wanneer dat moet. Of heb je liever de niet presterende EGO Depay in het veld staan?

Eerst maar eens 100% inzet tonen. Dan zien we daarna wel verder.



Daley Blind is negativiteit kotsbeu ----- veel oranje supporters zijn ook kotsbeu vh spel vh nederlandselftal.
Kan nog leuk worden.

Wij zijn kotsbeu van boycots, domme interviews, slecht spel, geen benul van wat er in Qatar gebeurt. Maar ach Blind als jij maar blij bent, je naam zegt het al Blind voor de werkelijkheid

Ik ben kotsbeu dat de spelers maar zich achter de resultaten blijven verschuilen.
Zeg gewoon dat het spel klote is en als het niet snel beter wordt we de binnen de kortste keren uit liggen.
Dan ben je tenminste eerlijk.

Zelfreflectie schijnt toch moeilijk te zijn bij onze vedettes

Iedereen zijn eigen beeld van succes. Wereldkampioen worden met het lafste en saaiste voetbal van alle deelnemers, met bij lange na niet de minste selectie, en dat totaal ingaat tegen je 'school', de Hollandse School, zou mij niks doen, het heeft dan geen waarde, net zoals ik geen waarde hecht aan het Europees kampioenschap dat Griekenland behaalde, met verschrikkelijk voetbal. De meesten zijn dat alweer vergeten, en hechten er ook weinig waarde aan. Het Oranje van '74, daar wordt nog steeds wereldwijd over gesproken met bewondering.

Het heeft mensen wereldwijd in verwondering gebracht, en enorm vermaakt, en heeft enorm veel respect afgedwongen.

En wat als ieder team saai en laf resultaatvoetbal zou spelen, omdat dat het enige is waar het werkelijk om zou draaien, dan zou het klaar zijn met het voetbal, dan zou niemand meer kijken.

Voetbal is zo populair vanwege het vermaak, vanwege het spelletjes, de bal die vlot rond gaat, mooie dribbels en acties, goed samenspel, kansen creëren. Een WK zou een viering hiervan moeten zijn, een voetbalfeest. Oftewel voetballen en vermaken.

Goed in de spiegel kijken blijft moeilijk voor Blind Jr. Iedereen die zegt dat het spel slecht is, is gek. Ik probeer mijn leerlingen al jong te leren dat zelfkritiek belangrijk is in het leven. Die lessen zou Daley ook wel kunnen gebruiken

Op Brazilië na is geen enkel land ongeslagen tot dusver, en er is maar één land in de wereld wat zo ontzettend zeikt, en dat zijn wij. Negatief jankland zijn we geworden, niet alleen met voetbal, maar in alles. Generatie X is het nu echt aan het overnemen

Blind is een goede voetballer geweest maar dankzij zijn vader staat hij in het Nederlands elftal. Je ziet dat hij traag is en zijn pases komen ook niet meer aan. Maar als van Gaal eens nadenkt en niet in Ajax spelers denkt en er andere spelers inzet die vooruit willen maar niet rijp zijn volgens hem waarom zet hij Tayler er Ook wel in en Simons en Luuk de Jong niet? Komt dat door zijn verleden bij Ajax en die twee naast hem op de bank? Ook twee van die club.
Ik wens hem veel succes tegen de VS maar denk dat ze zaterdagavond in het vliegtuig zitten.
Dag jongens tot de volgende keer onder Koeman
Die kan eens gaan bouwen met echte spelers die er in thuis horen

Het is toch onvoorstelbaar dat deze heertjes zelfs na zo’n trainwreck van een pot nog in hun wiek geschoten zijn. Je kunt toch niet werkelijk tevreden zijn met zulk antivoetbal als wat wij op de mat leggen?

En dat zegt meneer Balletje breed en balletje terug?!??? Noem mij nou 1 goeie actie van deze Blind op dit toernooi.

Nederlanders over het algemeen zijn erg negatief en ook onnodig kritisch. Snap ook goed waarom de spelers niet door het vuur willen gaan. Wat een contrast met Marokko die wel alles geven en met minder kwaliteit veel beter presteren.

2008 zullen we ondank de uitschakeling nooit meer vergeten. Wat een prachtige wedstrijden waren dat zeg!

Het elftal van nu is gewoon matig. Net zoals PSV en AJAX momenteel Europees erg matig zijn. VS kunnen ze wellicht met geluk en een goede dag nog winnen maar de ronde erna vliegen ze er tegen Argentinië uit.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren