Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van Gaal spreekt van ‘zorgelijke situatie’ bij Oranje voor treffen met VS

Laatste update:

Louis van Gaal heeft in de aanloop naar de wedstrijd in de achtste finale van het WK tegen de Verenigde Staten aan de NOS laten weten dat er een aantal spelers in de selectie van het Nederlands elftal ziek zijn. De bondscoach stelt dat er 'griepverschijnselen' waar te nemen zijn en noemt dat zelfs 'zorgelijk'. De ziekte wordt waarschijnlijk veroorzaakt door de airco in de stadions in Qatar.

De afgelopen dagen was al te merken dat Frenkie de Jong en Marten de Roon verkoudheidsklachten hadden. Dat is overgeslagen op een aantal andere spelers, zo meldt Van Gaal voor de camera van de NOS. De keuzeheer van Oranje rept van 'griepverschijnselen' die waarschijnlijk veroorzaakt worden door de airconditioning in de stadions in Qatar. Hoe veel spelers zich niet lekker voelen, is niet duidelijk.

Daar wilde Van Gaal immers niets over kwijt. Ook noemde hij geen namen. "Daar gaan we niet over uitweiden", zo stelde de Amsterdammer. "Maar als het in de groep rondgaat, dan is het wel zorgelijk." Het Nederlands elftal trainde ook niet op elf-tegen-elf, wat normaal gesproken wel gebeurt voor een wedstrijd. Of dat te maken had met de zieke spelers, zei Van Gaal niet. "Ik heb ze een dagje rust gegund. Met deze groep is het zo dat zij dat communiceren met mij. Ik luister dan naar mijn spelers."

De selectie van het Nederlands elftal bleef lang gevrijwaard van personele problemen. Alleen Memphis Depay was niet helemaal fit en moest opgetraind worden, maar verder waren alle spelers fit. Het is nog maar de vraag of dat voor de ontmoeting met de Verenigde Staten van zaterdag ook zo zal zijn. Dat zal blijken wanneer Van Gaal rond de klok van 14.30 uur op zaterdagmiddag zijn opstelling bekend zal maken.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Klinkt weer als indekken. Heb er geen goed gevoel over

2 december 2022 om 13:20

Hoezo? Meerdere teams hebben hier last van..

2 december 2022 om 13:29

Van Gaal is wel iemand die dit bij een eventuele uitschakeling niet vergeten zal te vermelden.
Maar VS moet zeker te doen zijn!

2 december 2022 om 13:37

Terecht ook dat het benoemd wordt. Je hebt de hele wereld ter beschikking, ga je in een zandbak met airco's voetballen. Hopelijk dat er nooit iemand meer met zo'n briljant idee komt.

2 december 2022 om 13:45

Zandbak? Wat een denigrerend opmerking qatar is het meest welvarende land ter wereld als je dat niet weet wat een arrogantie in het begin was het een goed idee dat er airco's worden geplaatst en in de winter wordt gehouden omdat het te warm is nu is het nog niet goed.

2 december 2022 om 13:56

Idd foei, je bedoelt heel welvarende zandbak.

2 december 2022 om 13:56

Het is nooit een goed idee geweest te voetballen in Qatar. De ontwikkelingen die daar hebben plaatsgevonden ter bevordering van de stadions zijn lapmiddelen om een probleem op te lossen dat er al nooit had moeten zijn.

2 december 2022 om 14:51

@Galid1Dat het een welvarend land is of niet doet toch niet ter zake? Wat gebeurt er de volgende keer? Een WK in de winter in IJsland met cv’s en vloerverwarming?

2 december 2022 om 15:01

@galid De letterlijke definitie van welvaart is 'de mate waarin iemand in zijn of haar behoeften kan voorzien met middelen die schaars zijn' Aangezien een kleine groepering in Qatar toegang heeft tot grenzeloos veel middelen maar een hele grote groepering die daar woont nauwelijks toegang heeft tot middelen vind ik het woord welvaart misstaan.

2 december 2022 om 15:14

Nou nou meneer de Regulator, zandbak of niet, voor mij is dit 1 van de betere Wk's dan de afgelopen jaren! Veel goals, mooie wedstrijden, kleine teams die eruit springen, prachtig! Zandbak ofniet, het heeft meer sfeer dan een dagelijkse straat van Nederland! En Qatar is nu eenmaal een zeer welvarend land waar ze goed zorgen voor hun burgers, kunnen we niet zeggen over Rutte en zijn Ukraine aanhang.

2 december 2022 om 15:25

Qatar is een kutland. Het is ook een kutWK. Maar echt het aller allerergste zijn die fucking discussies met iedereen die vind dat je iets niet mag zeggen of vinden. Aankomen met Oekranie of Palestina.. verschrikkelijk.

2 december 2022 om 15:38

Stadions die amper vol zijn te krijgen, nep supporters in laten vliegen, airco's waarin gevoetbald wordt. Een thuislanddat er tig miljard tegenaan gooit l, maar met een stel veredelde amateurs komt aanzetten. Politieke statements voor de bühne aan beide kanten. Het is een wk van niks. Een paar leuke verassingen gezien, maar die heb je elk wk.

2 december 2022 om 15:41

Qatar is alleen maar een land omdat het VK er een lijntje omheen trok. Het gaat hier om een kleine groep voormalige herders en vissers die, zoals de Engelse heersers verwachtten, het geld zouden weghouden bij de massa's Arabieren die geen olie hadden en het verbrassen aan luxe. Airco's zijn noodzakelijk omdat het WK wordt gehouden in een veel te warm land, waar het WK aan werd toegewezen dankzij omkoping. Qatar heeft rijkdom, geen welvaart; de meeste mensen die in het land wonen zijn straatarme, uitgebuite buitenlanders. De eigen bevolking doet niets, behalve het uitbuiten van die buitenlanders. Noem een bekende schrijver uit Qatar, een goede voetballer uit Qatar, iemand uit Qatar die niet bekend is om zijn geld maar iets anders. De enige culturele bijdrages die Qatar de wereld te bieden heeft zijn Al Jazeera en het financieren van Islam-fundamentalisme.

2 december 2022 om 16:06

Amen! Daadwerkelijk iemand die geen oogkleppen op heeft en achter luxe en haar herkomst gaat kijken.

2 december 2022 om 16:15

@jijweetniks (toepasselijke naam), dan is dit waarschijnlijk je eerste WK. Leuk die goals en verrassingen, maar dat heeft elk toernooi. Dit is het meest sfeerloze WK ooit. Normaliter is er volop feest voor en na de wedstrijd. Nu lees je allerlei klachten van fans die ter plekke zijn en nergens fatsoenlijk iets kunnen eten en drinken, fanzones die leeg zijn. Ingehuurde fans uit omringende landen en dan nog zijn de stadia halfvol. Een groot debacle.

PS: een land dat goed zorgt voor haar burgers!? Alleen als je (veel) geld hebt ja.

2 december 2022 om 16:15

Foei! Kikkerlandje waar 300.000 kinderen zonder ontbijt naar school gaan en 65.000 daklozen leven.

2 december 2022 om 16:18

@reepelsteel76 Lijkt idd op smoesjes voor ze eruit gekickt worden door usa. 1 van de makkelijkste ploegen die ze konden krijgen. Bij marokko zijn 5 geblesseerde en ze praten er niet over.

2 december 2022 om 16:21

@zeuxis ga geen onzin verkopen. Ik heb familie in Qatar die wonen in rijkdom en ze zijn amper qatari. In Nederland zijn er 60.000 daklozen en miljoenen mensen leven onder armoede grens! 300.000 kinderen gaan naar school zonder ontbijt. Dit gebeurd amper in sommige 3e wereld landen.

2 december 2022 om 16:23

@kralla93 en je punt is? in 5 minuten zijn we hier van 65.000 daklozen naar 60.000 gegaan, dus dat probleem is zo opgelost.

2 december 2022 om 16:44

Schijnt dat er nu zelfs 100 miljoen mensen onder de armoedegrens leven in Nederland.

2 december 2022 om 16:54

Allemaal alleen maar oordelen en veroordelen zonder dat de meeste van jullie er ooit geweest zijn. In ieder geval wordt duidelijk dat het gros van de mensen hier braaf de propaganda volgt. De situatie van de gastarbeiders is schrijnend. Dat is gewoon zo, net zoals er hier ook heel veel dingen schrijnend zijn (toeslagaffaire, uithuisplaatsingen enz enz). Het punt is; we hoeven niet constant anderen of anders denkenden te veroordelen. Hij die vrij van zonde is werpe de eerste steen! ON: hier hebben heel veel teams last van en dus is het de moeite niet waard te benoemen in de context van de wedstrijden. Maar Louis ziet ook wel dat het nergens op lijkt en met dit betonvoetbal moet hij gewoon leveren! Als je lelijk wil spelen moet je de finale halen. Het indekken is begonnen!

2 december 2022 om 17:22

@galid1: Als ik een diamanten armband gooi op het 4m2 bescheten stukje grond naast m'n flat, wordt het niet opeens als een oase gezien. Dat land bestaan grotendeels uit woestijngebied, hoeveel meer wil je op een zandbak lijken?

3 december 2022 om 03:12

Hoi @galid1, ik ben even benieuwd wie dit hele WK ooit een goed idee vond.

Mocht dit zijn waar je op doelt, tuurlijk, de airco's waren een relatief goed idee (gezien te temperaturen), maar nooit een objectief goed idee (gezien de andere, betere, locaties).

Hoor het graag van je!

2 december 2022 om 13:21

Ik ook. Ik denk dat we op tactisch en fysiek vlak kapot worden gespeeld, al hoop ik natuurlijk dat ik ongelijk heb.

2 december 2022 om 13:21

Wat is dit nou voor onzin? Hoezo is het indekken als je meldt dat er enkele spelers griepverschijnselen hebben (wat we al met eigen ogen hebben kunnen zien bij Frenkie en De Roon)?

2 december 2022 om 13:46

@sander het is gewoon de algehele tendens die er momenteel heerst. Alles negatief aangrijpen, omdat ze 3 wedstrijden geen goed voetbal hebben gespeeld. Wanneer je nu een topic over NL opent is 90 procent stront jammer genoeg. Laat ik even mijn vertrouwen uitspreken. Ik denk dat ze gehakt maken van die Amerikanen. De volgende ronde ff Messi lam leggen en de halve finale is een feit 😁

2 december 2022 om 14:08

En dat is gebaseerd op basis van? Normaal gesproken mag USA geen probleem zijn inderdaad maar vindt ze leuk voetbal spelen dit wk.

2 december 2022 om 14:22

@jeroen Pieter zwart van Voetbal International heeft een toffe analyse gemaakt op YouTube. Daarin legt hij de spelsystemen tegenover elkaar en lijkt NL elftal in het voordeel met dit systeem tov. Usa.. Check het even zou ik zeggen.

2 december 2022 om 14:41

Thanks voor de tip suddervleesch, leuke tactische voorbeschouwing is dat inderdaad! Ik las overigens gisteren dat Pulisic en Mckennie nog altijd geen zekerheden zijn aan de kant van USA, is daar al meer over bekend?

2 december 2022 om 14:48

Volgens mij hadden alle spelers griep tegen Ecuador en Qatar. Ze waren niet vooruit te branden in het veld

2 december 2022 om 16:47

@sander geen dank, kleine moeite. Ik moet zeggen dat Pieter zwart er sowieso regelmatig wel echt kijk op heeft met zijn analyses. Wat betreft die Amerikaanse spelers, die zullen naar alle waarschijnlijkheid gewoon spelen, desnoods met medicatie. Pulisic liet vanuit het ziekenhuis al weten erbij te zijn morgen. Ze zijn te belangrijk voor het team en de blessures zijn niet al te heftig. Kan mij voorstellen dat je als speler ook koste wat het kost deze wil spelen 😊

2 december 2022 om 13:28

Altijd dat negatieve gedoe. Duitsland en België liggen eruit en Oranje is door met 7 punten. Daarentegen ook vaak een stuk beter tegen de betere tegenstanders.

2 december 2022 om 13:58

Dus omdat Duitsland en België zijn uitgeschakeld moeten we maar tevreden zijn met het vertoonde spel?

2 december 2022 om 14:08

Nee, maar we hadden ook al thuis kunnen zijn. Dat het spel ruk is, daar mogen we eerlijk over zijn. Dat neemt echter niet weg dat we nog steeds een kans maken op de wereldtitel. Minimaal kansje als je het mij vraagt, krijg Frank de Boer-vibes van Louis dit jaar. Echt verschrikkelijk.

3 december 2022 om 03:16

Tsja, nooit fan geweest van FdB (koning van de armoe in de ED), maar met België en Duitsland uitgeschakeld en (oa) Italië niet eens gekwalificeerd, zou je dit al het WK van de armoe kunnen noemen. Daar word ik graag koning van... En of het mannetje met de kroon dan Frank of Louis heet maakt me geen donder meer uit

2 december 2022 om 13:30

Meerdere landen klagen hierover, maar oke.

2 december 2022 om 17:05

Zouden die meerdere landen ook weten dat je niet verkouden wordt door de airco in de stadions?

Dat betekent dat je het verkoudheidsvirus al droeg.

2 december 2022 om 13:31

Wat een negativiteit zeg. Is echt niks van indekken bij

2 december 2022 om 13:33

Ik begin nou wel genoeg te krijgen van al dat negatieve gejank op elk topic van de mensen hier.

Ja, NL speelt belabberd en stroef tot nu, maar wat verwacht je met een blind/dumfries op de flanken of een de roon/koopmeiners op een middenveld. Het is gewoon een povere lichting en niet in vergelijking met sneijder/vd vaart/persie/robben generatie (maar hey, toen hadden we een belabberde verdediging).

Ik denk dat NL nog steeds in deze vorm licht favoriet is tegen VS, er zal achterin bij ons echt niet zoveel worden weggegeven en dan is het hopen op een mooi momentje bij spelers als Depay/gakpo/bergwijn/berghuis.

Jullie lopen (terecht) altijd af te geven op iedere reactie van onze Valentijn D. maar nu ook even kappen met dat eeuwige gezeur bij elk NL topic over het niveau, of over onze Louis. Nu weten we het wel.

2 december 2022 om 14:30

Precies. We zijn nog steeds ongeslagen in een achteraf lastige poule. Iedereen roept nonstop dat we kansloos zijn. Tegelijkertijd vliegt Spanje met "mooi" voetbal bijna de poule uit en zitten topteams als Belgie en Duitsland al in het vliegtuig terug.

De enige reden waarom iedereen hier zo negatief is, omdat ze dan straks heel makkelijk "ik zei het toch" kunnen roepen.

Het gaat tot nu toe gewoon prima. Het is niet echt om aan te gluren, maar de eindstand telt.

2 december 2022 om 14:48

Op zich wel grotendeels eens met je betoog. Ik denk ook wel dat het deels komt door het ontbreken van een stukje binding met de huidige spelers, zeker bij de oudere generatie. En verder mag men natuurlijk ook kritisch zijn. Bepaalde dingen zijn gewoon absoluut niet uit te leggen, en dan mag het ook benoemd worden. Maar idd, andere toplanden liggen er al uit, dus voor nu is er alleen maar reden om te Juichen.

2 december 2022 om 13:43

Als een paar spelers griep zijn, en je hebt niet 11 tegen 11 geoefend, kan je dit toch aan de media vertellen (die er sowieso achter zullen komen). Zonder dat dit bij voorbaat al een excuus is.

2 december 2022 om 14:12

Hoezo is dat indekken? Als ik de airco (of het nou hier is of in Thailand) op een temperatuur onder de 24 graden zet, krijg ik pertinent last van mij keel. Daar kan je inderdaad mee voetballen, maar ideaal is het niet. Het lijkt net alsof je tegenwoordig niks meer mag benoemen omdat je het dan misbruikt of om je in te dekken. Ze hebben echt geen griepje nodig om te verbloemen dat het spel kut is, dat is namelijk niet te verbloemen.

2 december 2022 om 14:59

Maar dat is geen griep toch?

2 december 2022 om 19:49

Yup,

Hebben ze iig een excuus voor als het niet lukt

Excuses beginnen al..... Beetje grieperig, daar kunnen topsporters wel tegen. Gewoon knallen!

2 december 2022 om 13:22

Al dus topsport deskundige partyboooi! Ze zeggen altijd op het hoogste niveau wordt het op details beslist, dit zijn toch wel details toch.

2 december 2022 om 13:22

Het dwaalt wel echt rond in Qatar.. heb hier al meerdere berichten over gelezen. Nu maar hopen dat het spelers zijn die we kunnen missen

2 december 2022 om 13:26

Brazilië klaagde er ook al over. Volgens mij meer landen ook. Tijdens topsport moet je ontzettend geconcentreerd zijn. Nu ben ik geen topsporter maar de afgelopen dagen heb ik weer eens ervaren hoe irritant het is om je grieperig te voelen. Overal spierpijn, 0 energie en hoofdpijn. Ik kon me niet eens focussen op een simpele begroting opstellen. Ik kan wel gegrijpen dat zoiets je en vermoeider en uit je concentratie haalt.

2 december 2022 om 13:33

Kan ook een voordeel zijn, zo lang de juiste spelers maar ziek zijn

2 december 2022 om 13:35

Beetje domme uitspraak partybooi. Topsporters zijn er juist meer vatbaar voor, en hebben er meer last van om op top niveau te kunnen presteren. Al heeft Nederland dat niveau nog niet echt aangetikt.

2 december 2022 om 14:05

Mag aannemen dat dit sarcastisch is..

2 december 2022 om 14:21

Dat klopt, daar kunnen ze wel tegen, maar ze gaan er niet beter van presteren. Een echte topsporter merkt elke% verandering aan zijn lichaam. Als jij met een kater en 2 uur slaap gaat voetballen ben je nog steeds evenb slecht als nuchter, dan heeft een griepje ook geen invloed. Op dit niveau is dat anders

2 december 2022 om 14:31

We hebben letterlijk ons hele land afgesloten vanwege een griepje en dan denk jij dat zij wel kunnen voetballen met een griepje? Denk dat je deze regenboog generatie te hoog hebt zitten maat.

2 december 2022 om 14:32

Een topsporter is juist vatbaarder voor ziekte. Men hersteld echter over het algemeen beter/sneller.



Wij hebben hier geen airconditioning, maar veel mensen hoor ik kuchen en klagen over pijn aan-in de keel
Hopelijk heeft het geen negatief effect op de spelers die daadwerkelijk op het veld zullen staan. Ik neem aan dat niet ALLE spelers ziek zijn

2 december 2022 om 13:23

Je wilt toch niet zeggen, dat het heerst hé?

2 december 2022 om 13:31

We dachten eerst dat Luuk de Jong en Wout weghorst koorts hadden maar het bleek dat Noa Lang ze heet had gemaakt.

Je heb toch 24 spelers!!!

2 december 2022 om 13:29

26

Zijn ze niet al 2 weken ziek? Zou een hoop verklaren. Blijft natuurlijk volslagen debiel dat je speelt in stadions waar airco nodig is.

2 december 2022 om 13:22

Veel success in Mexico, Florida, Texas en California over 3,5 jaar!

2 december 2022 om 13:30

in california hebben ze dat toch al eens gedaan, toen was het heet, dan drink je wat meer.

2 december 2022 om 13:33

Zijn al die stadions van airco voorzien? Het Hard Rock Stadium in Florida bv is niet volledig voorzien.

2 december 2022 om 13:34

Het is in Mexico in juni ongeveer 23 graden gemiddeld wel veel regen overigens. De VS is dusdanig groot dat ik idd ook geen wedstrijd zou spelen in de warmste staat nee.

2 december 2022 om 13:42

Daar zijn ze wat slimmer geweest dan in Qatar. Neks (ik weet het) geen airco op het veld. Zweten zal je.
Als Qatar nou hete lucht uit die airco 's had laten komen waren ze nu niet uitgeschakeld. Maar nee, ze wilden zo graag hun beste beentje voor zetten dat ze de westerse landen lekker airco aanboden en aanbieden,.
Dom, 😉

2 december 2022 om 13:58

Ben benieuwd of de VS ook een shitload aan kritiek over zich heen krijgt. Toch wel een land dat meer op zijn kerfstok heeft staan dan een land als Qatar.

2 december 2022 om 14:06

Wat een goede vraag idd, dat had nog helemaal niemand zich afgevraagd. Potverdikkie dat zou hypocriet zijn zeg!

2 december 2022 om 14:09

Bij deze dan, denk er serieus over na om journalist te worden. Dankjewel voor de complimenten Migi !!

2 december 2022 om 14:10

Heeft de VS mensenrechten overschreden om de organisatie van het WK te bewerkstelligen?

2 december 2022 om 14:30

Moet nog blijken, denk niet dat dat het geval zal zijn. Maar of ze mensenrechten hebben overschreden buiten een WK is niet zo ernstig. Zolang het maar niet tijdens het organiseren van een WK gebeurd, ernstige zaak.

2 december 2022 om 14:34

Dus mensenrechten schenden is oke zolang het niet gaat om WK te bewerkstellingen. Bijzonder!

2 december 2022 om 15:23

Ik zal het je nog gekker vertellen: Palestina heeft nog nooit een WK mogen organiseren. Dat is pas hypocriet. Weten jullie waardoor dat komt? Door het westen. En dan bedoel ik niet de windrichting. Maar mensen. In het westen. Westelijk van Palestina. Om precies te zijn liggen Marokko en Tunesië westelijk van Palestina, maar ik bedoel eigenlijk mensen in jeweetwel, 'het westen', dus in het noorden, maar niet heel erg noordelijk, niet Ijslanders zeg maar. Eigenlijk bedoel ik mensen die wonen waar waar ik woon, maar dan niet mezelf natuurlijk. Ik woon wel in het westen, maar ik ben niet westers. Eigenlijk bedoel ik met name Obama en Henk en Ingrid en de Rothschilds. Nouja goed, die zijn dus hypocriet en mensen in het oosten zijn dat niet. Behalve Chinezen, maar dan alleen als ze iets met Oeigoeren doen. Who gives a shit about Taiwan? Daartussen ligt dan het Midden-Oosten, en dat is top. Toevallig wonen daar veel mensen die moslim zijn, zoals Palestijnen en ikzelf. Prachtige landen allemaal. Ik vind zelf Qatar bijvoorbeeld een fantastisch land. Goede kandidaat om een WK te hosten, de beste zelfs! Niet hypocriet, die schenden ook mensenrechten maar het boeit ze niks, dat is het belangrijkst. En ook fijn dat je daar niet mag zeggen en zijn wat je wil, dat vind ik heel prettig om te vinden vanuit een land waar dat wel mag.

2 december 2022 om 15:39

In ieder geval heeft de VS in tegenstelling tot Qatar wel iets van een voetbalcultuur. Je kan er in de zomer spelen volgens de traditie, waardoor je niet het mooie clubvoetbal overhoop hoeft te gooien. Je speelt in verschillende steden, in plaats van op een postzegeltje. Je kan de kaarten gewoon verkopen in plaats van figuranten op de tribune te plaatsen tegen betaling (om iets van beleving te creëren). En je hoeft inderdaad niet honderden (zo niet duizenden?) mensen zich te laten doodwerken onder omstandigheden die je gerust moderne slavernij kunt noemen. En het is mogelijk dat het land daadwerkelijk kan winnen met een bid zonder dat eerst voldoende officials omgekocht worden.

Nog helemaal los van discussies over het regime in een bepaald land een bezwaar zou moeten zijn of niet. Qatar was totaal ongeschikt en heeft het natuurlijk ook oneerlijk verkregen. Maar goed, het leed is al geleden ... het toernooi afmaken en proberen de bladzijde snel om te slaan.

2 december 2022 om 16:14

Hahaha LeidseHood, zo thuis ff groen randje geven

2 december 2022 om 21:00

Daar doen we het voor ❤️

Zou mooi zijn, kunnen we een frisse wind door de selectie gooien.

2 december 2022 om 13:27

Nee dan worden er nog meer ziek. Juist geen wind nodig.

2 december 2022 om 13:45

LaDecima, dat is je tweede hele slechte grap onder dit artikel. Nu is het wel genoeg

2 december 2022 om 16:58

Had gehoopt dat je luchtiger zou reageren...

Is het mogelijk dat deze spelers nog minder energie krijgen? Zo ja, dan hebben we inderdaad een probleem tegen USA.

2 december 2022 om 14:37

Met alle respect, Oranje mag toch niet verliezen van de VS. Ja er zijn verrassingen maar Oranje blijft toch gewoon veel beter dan de Vs.

Kijk hoeveel topspelers / goede spelers er rondlopen. Dumfries (oke uit vorm maar een van de beste spelers bij Inter), de Ligt, Timber, de Vrij, Ake (speelt veel bij City), Frenkie, Koopmeinders, de Roon, Verghuis, Depay, Gakpo en Bergwijn (oke uit vorm).

Een Malacia is toch ook gewoon paar klassen beter dan blinde kip Dest (ja ja linksback vs rechtsback)

Wees blij dat je een excuus hebt voor het slechte spel!
Als het aan die airco’s ligt dan hebben de Amerikanen daar ook last van en sta je dus gelijk daarin.
Ik denk dat ze dit als excuus gebruiken voor het belabberde spel van de zelfbenoemde toppers!
Brandhout is het!

2 december 2022 om 13:28

Ik las laatst dat je pas ziek van aircos wordt als er bepaalde bacteriën en/pf schimmels in de lucht zitten waardoor de lucht verontreinigd is. Zoiets zou dan weer per stadion verschillen.

2 december 2022 om 13:43

Het artikel dat je las kwam toch niet van een airco verkoper mag ik hopen



Hoe verzin je het ook om spelers te laten voetballen met al die windturbines, is en zal nooit goed zijn voor de gezondheid van een mens.

Volgens mij spelen alle landen in hetzelfde stadions wat een neppe excuus zeg

2 december 2022 om 13:32

als het alleen het nederlands elftal zou zijn wel, maar er schijnen meer landen last van te hebben, dus een "neppe excuus" is het niet echt.
maar gewoon een constatering, en nergens is een excuus te lezen.

2 december 2022 om 14:08

Als je een beetje op had gelet had je geweten dat meerdere landen hier last van hebben, dus een vreemde opmerking van je. Maar he, negatief zijn is veel leuker he.

Zou lekker zijn als Daley Blind er niet bij is vanwege griep. Het zal vast een topmens zijn, maar ik zie hem liever niet in het shirt van oranje ipv Malacia.

2 december 2022 om 13:36

Blind staat in de statistieken toch echt in de top hoor. Het ziet er niet uit maar met zo een goede verdediging kan je hem juist gebruiken

2 december 2022 om 14:20

Lekker boeiend, vertraagt altijd het spel enorm, tikkie breed tikkie terug. Blind heb ik nooit zo wauw gevonden. Kan zo met ons mee in de KKD.

2 december 2022 om 13:49

Malacia bakt er niets van bij zijn club.

2 december 2022 om 13:35

Wat een negativiteit man. Gewoon eerste in de poule niks aan de hand. Duitsland speelde prachtig tegen spanje maar ligt eruit. Wil je dat liever?

Net mijn ex klagen en beschuldigen maar geen namen noemen. Wat een wijf die van Gaal

2 december 2022 om 14:19

Ooit van wet en regelgeving gehoord? Wordt je niet moe van jezelf?

Je wordt niet ziek van een airco, mits schoon, het kan alleen het proces versnellen wanneer je al een virus of bacterie bij je draagt die ziekte kan veroorzaken.

2 daagjes snotteren en dan kan je alweer presteren.

Het wordt steeds gekker; airco's die griep virussen kunnen veroorzaken 🤦‍♂️🤡

2 december 2022 om 13:42

Hoorde je toch bij Frenkie al? Nooit op vakantie airco eens te koud gezet en verkouden en met keelpijn wakker geworden?

2 december 2022 om 14:11

Airco's kunnen geen griep virussen veroorzaken. Een sterke schommeling in temperatuur maakt wel je weerstand lager, waardoor je vatbaarder bent voor virussen dan je normaal zou zijn. Als je bijvoorbeeld al het verkoudheidsvirus bij je droeg maar er geen last van had, kan van een warme ineens naar een koude omgeving (of precies andersom) gaan zorgen dat je er wel last van krijgt. Ik denk dat iedereen die naar Indonesie, Curacao oid geweest is en een behoorlijke vertraging op zn vlucht heeft gehad dat wel eens meegemaakt heeft. De airco staat daar op de vliegvelden altijd aardig te blazen.

Misschien bied dit juist de weg naar de ideale opstelling in mijn ogen
Noppert
Malacia ake van dijk de vrij frimpong

Timber (dvm) de jong xavi

Gakpo depay

Uiteraard liever 4-3-3 maar gaat toch nooit gebeuren onder van Gaal

2 december 2022 om 13:44

Wie zegt dat we niet beter spelen als we het spel niet hoeven te maken? In 2008 speelden we iedereen weg en gingen we eruit tegen rusland. Hoezp Blind en klaassen eruit? Hun spel ziet er niet uit maar de cijfers spreken voor zich

2 december 2022 om 13:47

Jan Klaassen ja, maar Blind? Die is toch behoorlijk pover (eigenlijk al maanden aan het aanmodderen) zowel bij Ajax als NL. Dit WK heb ik hem in 3 wedstrijden welgeteld 2 risicovolle passes tussen de linies zien geven, dat is toch veel te weinig voor de rol die hij moet bekleden als wingback? Ook nauwelijks voorzetten zien geven.

2 december 2022 om 14:13

Blind is te langzaam en brengt niets extra’s. Heeft de middenlijn van de tegenstander niet eens overgeweest. Laat staan een voorzet van de zijkanten. Klaassen is goed als je het strafschop gebied bereikt maar ook dit lukt niet omdat hij geen man kan passeren. Ligt niet aan hem maar aan het spel van dummer en blind. Daarom xavi die in ieder geval dreiging heeft en snel is en een man kan passeren. Timber op middenveld omdat hij naar voren durft te voetballen maar ook kan verdedigen en snel is. De rhoon en koopmeinders zijn drama. Altijd verkeerde ballen zonder risico

2 december 2022 om 13:44

dan moeten precies de juiste mensen ziek worden....

2 december 2022 om 14:12

Is Frimpong fit? Ik las dat hij huilend de training verliet maar weet niet hoe erg het uiteindelijk was.

Hoe spijtig ook; andermaal een nadeel van de keuze die ooit door de FIFA is gemaakt om in Qatar te gaan voetballen. Logisch dat van Gaal vooralsnog niet nodig vindt om aan te duiden om welke spelers (behalve Frenkie en de Roon) het gaat. Niet in je kaarten laten kijken toch ? Ik neem aan dat de medische begeleiding van Oranje dit probleem wel aan zal kunnen.

Och jee, en ze zaten er al helemaal doorheen na die inspanningen van de afgelopen 3 wedstrijden.

Ons lichaam is ingesteld op kou in de winter, niet op hitte en airco. Dus dan reageert het lichaam. Een WK in de winter houden is dan ook van de gekken.

Het zou zomaar gunstig kunnen uitpakken. Als de griep nou net de spelers pakt die al maanden geen pepernoot raken. Dan wordt van Gaal verplicht spelers op te stellen die wel hebben aangetoond in goede vorm te verkeren.

2 december 2022 om 14:56

Haha zo is dat!

2 december 2022 om 15:25

Een rasoptimist. Fijn, daar kunnen we wel wat van gebruiken op VZ!

Indekken is begonnen! Hup Ajax.

Deze klus moeten we gewoon klaren. Als wij onderuit gaan tegen Usa zou dat zeer beschamend zijn. Heb het gevoel dat Gakpo gaat knallen deze wedstrijd. Komt goed, wil wel Xavi in de basis. Leuk voor zo een jongen, wat WK ervaring

We zijn verdorie Nederland. Hebben beschikking tot een van de beste selecties van de wereld. Als we niet van VS winnen dan hebben we dat echt aan ons zelf te danken.

2 december 2022 om 14:24

Vind je onze selectie echt zo goed ja? We hebben goede centrale verdedigers en 1 goede middenvelder…de rest is middelmaat. Dan zou het conform niveau zijn als we bij de laatste 16 stranden, iedere wedstrijd die we nu winnen zie ik als bonus.

2 december 2022 om 14:39

Wat een onzin weer man. Kijk alleen al naar de marktwaarde van de selectie. Er zijn misschien vier teams over met op papier meer kwaliteit.

2 december 2022 om 14:55

Inderdaad wat een onzin. Dekt zich nu al in voor een afgang

3 december 2022 om 16:55

Viel wel mee met die afgang hè?

Ah joh..nog maar 1 wedstrijdje te spelen en dan is WK al weer voorbij...

Wat een onzin. Er komen weer excuses want ze zullen gewoon verliezen van de Amerikanen

Blijkt dat veel westerse landen er mee te maken hebben , misschien combinatie van de zon en de airco. Misschien dat de Nederlanders te lang in de schaduw hebben geopereerd 🤭

Nou Louis, elke reservespeler dient altijd wedstrijdfit te zij n dus wat let je om bijvoorbeeld Simons eens op te stellen?

Wat een flapdrol die van Gaal. Er wordt belachelijk slecht gespeeld en nu verzint hij alvast wat om zich in te dekken. Kijk eens naar de blessures bij veel andere ploegen. Oranje onwaardig

Idd van Gaal je bent je al in aan het dekken,zeer zeer zorgelijk.

We gaan er morgen met 3-1 overheen. İets postiever folks. Leeesssgoooo💪🏼💪🏼

Volgens mij is het toevallig de periode van griep, waar je je ook bevindt. Staat los van de airco. In de zomer hebben we ook onze airco’s aan, maar dan hoor je niemand over griep. Nee alles komt door qatar, griep, oorlog in oekraine, gasprijzen, olieprijzen, corona……wat een gezeik zeg. Als nederland er ook uitvliegt na duitsland, denemarken en belgie zijn we gelukkig van alle gezeik en statements af. Go USA!

Tjonge... ze liepen al niet zo hard... als ze ook nog mogelijk griepverschijnselen hebben! Geen walking voetbal maar rollator voetbal!!

Dit is een hele andere Louis Van Gaal dan wat toen bondscoach was in 2014 van het Nederlandse elftal, hij lijkt mij nu heel onzeker en durft geen beslissingen te nemen. Na het wk komt Ronald Koeman en dan gaat Nederland weer leuk voetbal spelen.

Het lijkt erop dat ze een collectief excuus hebben afgesproken voor als ze eruit vliegen. Kun je in ieder geval zeggen dat het door de griep kwam.

Geen excuses, de kwartfinales halen en dan pas mag je eruit vliegen. We hebben al drie potjes erbarmelijk voetbal gehad, het doel heiligt telkens de middelen. Er blijven voldoendes spelers over om pover voetbal mee te spelen maar toch te winnen van de VS. Je wilt toch op z'n minst bij de beste 8 landen horen aan het einde van de rit, dan kun je tenminste zeggen ''doelstelling behaald''.

Laat ons asjeblieft kunnen discussiëren over het feit of dit WK een mislukking of succes is, als we er morgen uitvliegen is iedereen het daar over eens.

Wat ik niet zo snap, 30 graden is toch gewoon temperatuur om in te voetballen. Ik meende juist dat het WK in de winter wordt gespeeld omdat dan de tenperatuur beter is. Waarom hangen dan overal aircos. Dan had het net so goed in de zomer kunnen houden.

Als Klaassen ziek is, beterschap maar dan praten we nergens meer over. Xavi Simons erin.

Mooie uitvluchten van louis. Hij is voorbereid als ze eruit liggen.
Louis denkt aan alles.

Meest zorgelijke situatie is genaamd blind.

Zorgelijk inderdaad de bijna griepgevallen. Het was al een drama. Wordt het drama groter? Ik zeg een overwinning voor oranje met 1 doelpunt verschil. En tuurlijk zijn niet fitte spelers een legitiem excuus.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren