Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Duitsers rouwen en schamen zich na uitschakeling: ‘We zijn een voetbaldwerg’

Laatste update:

Duitsland is in rouw na de vroegtijdige uitschakeling van die Mannschaft op het WK. De formatie van bondscoach Hansi Flick won weliswaar met 4-2 van Costa Rica, maar overleefde de poulefase alsnog niet. Dat had alles te maken met de verrassende zege van Japan op Spanje (2-1), waardoor de Aziaten als groepswinnaar doorgaan en Spanje tweede werd. De Duitse media reageren bedroefd.

'We liggen eruit! Wat schandalig!', zo kopt BILD. De toonaangevende krant zegt dat Duitsland zijn goede voetbalreputatie op eindtoernooien definitief te grabbel heeft gegooid. "Het is een schande! We dachten na het WK van 2018 in Rusland dat het niet erger kon, maar we weten sinds vandaag dat het wel erger kan. We hebben nu drie toernooien op rij niets laten zien. De voetbalwereld vreesde het Duitse toernooivoetbal, maar we zijn nu een voetbaldwerg geworden."

Ook de Süddeutsche Zeitung spreekt harde woorden. "Eruit! Het is voorbij! Alweer! Het was ook niet eerlijk om te verwachten dat Duitsland met zeven doelpunten verschil zou winnen om op die manier Spanje voor te blijven, maar we weten nu wel dat de belangrijkste conclusie is dat we het hebben vergooid tegen Japan. Statistisch gezien is dit het slechtste WK ooit voor Duitsland en dat is toch wel een hele pijnlijke statistiek."

Waar Die Welt ondertussen rept van een 'ongekend debacle', roept de Frankfurter Allgemeine Zeitung op tot een reorganisatie. Zij vinden dat er op bondsniveau veranderingen doorgevoerd moeten worden, omdat het zo niet verder kan voor onze oosterburen. "Het is voorbij op het WK van 2022. Vier jaar na de uitschakeling in de groepsfase in Rusland, die al historisch was, gaat het nu weer fout. Het voetbal in Duitsland staat opnieuw aan de afgrond."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zelfkennis is goud waard.

2 december 2022 om 07:19

Nu oranje nog eruit, wat een anti voetbal

Ik had ze als wereldkampioen 😂

1 december 2022 om 23:54

Ik had ze 3e in de poule gezet met Spanje op 1 en Japan op 2

2 december 2022 om 00:04

Ik had Japan op 2 tot ik de dag van te voren niet durfde ondanks dat ik met overleg aangaf het gevoel te hebben voor 95% dat het ging gebeuren

Zoals vaak.. En ik voel me er goed achterlijk door haha.

Net als dat Ik Frankrijk op 2e in de poule zetten en 'kansloos' voor de titel. Reden? Selectie eenlingen en matige teamspirit. Nog niets is bewezen daar maar ook daar sla ik de flater denk ik dus totaal mis nu.

2 december 2022 om 01:35

Bizar dat ze eruit zijn. Vandaag speelde Duitsland ook echt heel goed imo. Ik vind ze echt twee klassen beter dan Oranje alleen schieten ze vandaag geloof ik 4 keer tegen de paal

2 december 2022 om 01:46

Reken maar dat dit hard aan komt in Duitsland. Die zijn hier wel echt ziek van. Hun reputatie hebben ze te grabbel gegooid, maar om nou te zeggen dat ze slecht hebben gespeeld in de groepsfase is ook niet waar. Eerder dat Japan zo enorm heeft verrast, waar Duitsland de dupe van is geworden.@japie ze speelden indd. beter voetbal dan wij, maar wij hebben een muur van een verdediging staan, waardoor wij nu wel door zijn 😊

2 december 2022 om 02:05

Tja Japie, je vind ze 2 klassen beter dan Nederland, maar ondertussen liggen zij er uit en Nederland niet. Ondertussen ook Nederland met de grond gelijk maken vanwege hun spel maar zaterdag is er gewoon de kans om door te gaan naar de kwartfinale wanneer Duitsland al geland is. Hoe lastig om toe te geven dat het gaat om resultaat he

2 december 2022 om 02:18

@donMaximus Precies dit. 3/4 van vz lult elkaar na met dat negatieve. Wanneer er bijvoorbeeld vroeger een Italië dit voetbal zou spelen dan zou er meer met respect over worden gesproken.. Wereldkampioen met "afbraakvoetbal" of helemaal niks met mooi voetbal. Van gaal lijkt het deze keer even dicht te timmeren. Wat niet raar is wanneer je kijkt naar de toppers achterin. Ik hoop zo dat van gaal iedereen het nakijken geeft onderhand. Ik blijf positief.

2 december 2022 om 02:52

Als we er tegen de USA uitgaan dan was ik liever zoals Duitsland gesneuveld in de poulefase met vermakelijk voetbal dan met het voetbal wat wij spelen. Resultaat is mooi, maar je wil toch ook gewoon genieten van het spel? Ik heb nu al drie keer meer dan 90 minuten naar afschuwelijk voetbal zitten kijken

2 december 2022 om 02:59

Tuurlijk, het liefst speel je iedereen van de mat en win je alles met 5-0. Hoewel, dat is ook saai. Maar daar ga je weer, 'als' we eruit vliegen tegen USA. Of 'als' we eruit vliegen tegen argentinie.... 'als' de Duitsers tegen Japan wat behoudender speelden waren ze door. Maarja, als telt niet. Costa Rica was ook door 'als' ze die 2-1 vast hielden. Waarom is het zo lastig om ondanks het matige spel toch eens blij te zijn met het resultaat? Moet alles echt precies gaan zoals jij voor ogen hebt voordat je iets kan waarderen?

2 december 2022 om 06:58

In principe is dat Japie zn goed recht natuurlijk (ook al legt die de lat imo vaak onrealistisch hoog). Ik loop niet warm voor het WK en als ik dan ook nog eens 90 minuten naar afbraakvoetbal zit te kijken geniet ik al helemaal niet. Er was imo ook voldoende ruimte om af en toe te switchen naar 433 wat wel interessant kan zijn om naar te kijken maar de coach besloot structureel anders. Dat moet hij vooral doen want hij is eindverantwoordelijk en denkt op deze manier de meeste kans op resultaat te hebben. Ik snap echter niet dat hij de kans om aan te vallen achterwege laat. Als je in een situatie komt dat je druk moet gaan zetten dan heb je dat dit toernooi dus nog geen enkele keer gedaan. Vind ik vreemd.

2 december 2022 om 07:44

Huh jij zou toch geen wk gaan kijken Japie? 😀

2 december 2022 om 08:00

DonMaximus: het gaat niet om voor ogen hebben, je ziet toch gisteren, en tegen Spanje duidelijk dat Duitsland mooi voetbal speelt, veel aantrekkelijker om naar te kijken dan NL en vele anderen.

2 december 2022 om 08:16



Ah, dat is wel achteraf praten dan Japie. Als we er uitvliegen tegen vs dan was ik er liever met goed voetbal al in de poule fase uitgegaan? Wat een bizarre uitspraak. Achteraf kun je alles zo beredeneren. Of zeg je vandaag de dag ook dat je er liever net zoals Duitsland uit zou liggen ipv met dit voetbal doorkomen?

Ik wil genieten van het voetbalspel ja. Gelukkig zijn er meer duels dan Nederlands elftal in die zin. Ik heb genoten van equador. Maar die liggen er ook uit. Maar als ik zelf speler zou zijn op een toernooi zou het allerbelangrijkste toch echt zijn dat je er in bleef. Dus jouw opmerking is echt die van een consument. Lekker consumeren vanaf je bank en vooral klagen en statements maken op hetgeen de ander laat zien.

2 december 2022 om 08:21



Japie , Duitsland speelde de laatste 2 wedstrijden weg goed maar zijn er wel uit toch , en dan ga jij roepen dat ze twee klaseen beter zijn dan Nederland ? Dat zal allemaal best maar met 7 punten zijn we wel door toch ? Ik vind Nederland ook niet best maar het resultaat mag er wezen hoor en daar gaat het om ,

2 december 2022 om 08:46

Nou het gaat niet alleen maar om het resultaat hoor. Als we wereldkampioen zouden worden met dit voetbal (wat niet mogelijk is hoop ik) dan neem ik er geen biertje op……zelden zo’n slecht oranje gezien. Tegen Qatar was absoluut dieptepunt, vroeg me echt af waar ik naar zat te kijken. Man man……en dan na afloop zegt die selfkicker nog dat hij tevreden was en dat vooral het resultaat telt. Tuurlijk w8l je resultaat maar nogmaals, zo wil 8k geen wereldkampioen worden.

2 december 2022 om 10:12

@yoda en Sloep Goed, dan verschillen we daarover van mening. Ik ben al jaren aan het klagen over het afbraakvoetbal van Simeone en lMourinho. Ik heb daar echt helemaal niks mee en erger me er vaak kapot aan. Nu is het Oranje dat zo lelijk speelt en dan ga ik niet opeens doen of ik wel voorstander van dit voetbal ben omdat het nu toevallig Oranje is dat zo speelt. Ik vind het gewoon enorm jammer dat we zo laf spelen en kan daar niet trots op zijm

2 december 2022 om 13:25

Ik erger mij ook aan dat soort teams Japie. Echter combineren die het wel met 90 min lang theater en doen die het al seizoenen lang ipv 1 toernooi.

In tegenstelling tot blijkbaar aardig wat mensen hier ben ik klaar met de hollandse ziekte. Goed spelen maar altijd verliezen (zie europese wedstrijden). Dan maar een toernooi slecht spelen de boel dicht houden en hopen op dat we ver komen. Over het spel hoor je in de toekomst niemand meer als je eenmaal wereldkampioen bent

2 december 2022 om 14:29

Ik zeg nergens dat je voorstander van slecht voetbal moet zijn. Dat maak je er zelf van om een standpunt te verdedigen. Ik vraag me meer af waarom je er liever uit zou liggen, dan met slecht voetbal doorgaan. Als je dat echt vind dan mag dat en dan verschillen we daarover van mening, niet over waar we liever naar kijken.

2 december 2022 om 14:51

@Yoda, ik weet nog dat men in 2010 in de grachten sprong omdat Nederland reede was geworden. Maar dat was met verschrikkelijk laf voetbal waarbij alles waar het Nederlandse voetbal voor staat, te grabbel werd gegooid. Ik heb als voetballiefhebber werkelijk met het schaamrood op de kaken gekeken naar dat WK. Maar ik kreeg, net als Japie nu, het verwijt dat ik niet moest zeuren want er werd gewonnen. Maar, zoals ik al vaker aangeef, wanneer het enkel om resultaat gaat, waarom neem je dan niet eek favoriete beurskoers? Je kijkt toch naar voetbal omdat je voetbal een mooie sport vindt? Of ga je ook naar de bioscoop wanneer er geen leuke films.draaien?
Ik begrijp dat het tegenwoordig om heel veel centjes gaat in de voetballerij. Maar wat men op de mat legt is eigenlijk gewoon minachting naar de liefhebbers toe. Dus ik.kan Japie heel goed volgen in deze

2 december 2022 om 17:11




Ik zeg niet dat je niet mag zeuren omdat jij mooi voetbal wil zien.. Integendeel. Als je mooi voetbal wil zien dan snap ik dat. Geweldig als je EN mooi voetbal kunt spelen EN kunt winnen. Maar me schamen als ik tweede of eerste wordt op een wk? Als toeschouwer kan ik me er echt geen voorstelling van maken dat ik me ervoor zou schamen, als voetballer eerlijk gezegd ook niet. Het blijft een prestatie. Ik vind voetbal opviel manieren mooi. Echt niet alleen vanwege aanvallend spel. Een team dat goed gedisciplineerd verdedigd kan ik ook mooi vinden. Al helemaal als ze daarnaast ook nog wapens hebben om toch te winnen. Niet elke ploeg heeft dezelfde mogelijkheden dus iedereen mag een tactiek kiezen die hij wil, maar zal dat altijd doen om een resultaat te halen. Anders ben je ook gewoon naã£â¯ef. En dat zie ik ook. We veroordelen teams die defensief spelen. Die in de arena de bus parkeren. Het liefst hebben we dat ze de rode loper uitrollen, zodat Ajax er met 7-0 overheen kan gaan, kijk eens wat een heldhaftig team, helaas wel meeste tegengoals en degaradatie.

Als ik het leuk vind naar de bioscoop te gaan, dan ga ik. Maar de film kan tegenvallen Zo ook met voetbal. Dat ga ik kijken omdat ik het een leuke sport vind. Maar niet alle wedstrijden zijn even leuk. Maar als mã¢â‚¬â„¢n favo team dan toch nog wint, waarom zou ik daar dan niet blij mee zijn.

En dat je dat minachting noemt (nogal populair woord) dat is toch ook raar? Je hoeft niks te kijken. Ik hoef niet naar de bioscoop, maar als ik 10 slechte films zie, ga ik dat dan minachting noemen? Nee toch, dan ga ik gewoon iets anders doen.



2 december 2022 om 01:05

@salerno Wij kunnen elkaar de hand schudden 🤣

Schade Deutschland alles ist vorbei, alles ist vorbei.

Wil niet bijdehand doen, maar Bild kopt: 'wie peinlich'. Dat betekent beschamend, en niet pijnlijk.

Als je ziet hoe wij vaak door de Duitse media gepest zijn is dit toch heerlijk😉

Het klinkt misschien gek maar ik vind helemaal niet dat Duitsland er zo slecht voorstaat. Ze hebben al met al een prime ploeg met voldoende (aanstormend) talent. Natuurlijk zullen ze op een aantal posities door moeten selecteren, maar lijkt me totaal onnodig om nu alles om te gooien. Ze hebben vooral veel pech gehad met de loting en de wedstrijd tegen Japan, deels veroorzaakt door overmoed na de snelle 1-0, maar hebben tegen Spanje goed gespeeld en ook vandaag uiteindelijk relatief eenvoudig gewonnen. Volgens mij hebben ze zelfs de hoogste XG van alle deelnemende ploegen. Natuurlijk koop je daar niks voor en ze moeten goed evalueren wat er fout is gegaan, maar het Duitse voetbal staat er volgens mij nog steeds uitstekend voor. Over 2 jaar zullen ze ongetwijfeld weer favoriet zijn op het EK.

2 december 2022 om 00:18

Ja, er wordt ook een beetje overdreven. Duitsland is er nu uit omdat ze 10 minuten tegen Japan de controle verloren. Voor de rest speelden ze aardig dit toernooi.

2 december 2022 om 01:15

Probleem bij Duitsland is mijns inziens het niveau en de snelheid van voornamelijk de centrale verdedigers. Dat blijft de zwakke plek van Duitsland. Ook het middenveld is te statisch en de frivole spelers wisselen geweldige wedstrijden af met wedstrijden waarbij je je afvraagt waarom ze ooit opgesteld staan. Havertz was vandaag op dreef en die jongen heeft enorm veel talent, maar hij is ook zomaar 3 wedstrijden onzichtbaar. Niemand is heel constant. Niet echt een goede spits (en die hebben ze op een enkeling zoals Klose en Klinsmann na nooit opgeleid in Duitsland). Zegt genoeg dat Musiala (wereldtalent!) de enige is die voor een versnelling in het spel zorgt bij Die Mannschaft. Het is te traag, te statisch, te wisselvallig en te weinig creatief om potten te breken.

2 december 2022 om 11:08

Mee eens, Duitsland heeft veel potentie in de toekomst ondanks dat ze uitgeschakeld zijn.

Wat een speler is die Musiala zeg,wat heb ik genoten van deze speler! Daarom vind ik het persoonlijk jammer dat onze oosterburen naar huis zijn. Ik had graag naar deze jongen gekeken. Pedri van Spanje is me er ook een. Voor dit soort spelers kijk je toch voetbal als liefhebber??

2018 was slechter dan dit WM. Daar hebben ze geen een wedstrijd naar behoren gespeeld/gepresteerd. Dit jaar zat het ook niet geheel mee tegen Japan teveel kansen gemist de 1e helft waardoor je hen in leven houd. Wel eens met de kop van Frankfurter AZ. De DfB moet een reorganisatie hebben, het gaat nergens meer over en ook gelijk de Bundesliga kant van de DfB eruit flikkeren, zij beginnen steeds meer te luisteren naar walgelijke personen als Dietmar Hopp

Overdrijven is ook een vak. De Japanners zijn blijkbaar best gevaarlijk als ze met de rug tegen de muur staan en er weinig van ze verwacht wordt. Duitsland heeft het in de eerste wedstrijd weggegooid en heeft net de pech dat Spanje zich ook laat verrassen door Japan. Als zij serieus omgesprongen waren met hun kansen, dan zou Spanje bij rust al met 3/4-0 voor hebben gestaan.

Het was bij lange na niet zo lamlendig als in 2018, toen ze eigenlijk iedere wedstrijd overklast werden. Verder hebben ze echt geweldige talenten rondlopen en geef ik ze een enorme kans om ze te zien schitteren op het volgende EK als ze deze lijn doortrekken. De doelpunten waren er misschien nu nog niet, maar die gaan zeker komen. Met een beetje mazzel komt er ook nog wat defensief talent aanstormen en dan heb je zo het beste landenteam ter wereld!

Duitsland, Spanje beiden een beetje last gehad van misschien wel zelfoverschatting vanwege hun ervaring op gebied van presteren op mondiale tournooien , en misschien gecombineerd met onderschatting.
Ik heb van beide teams vandaag hoofdzakelijk sloddervossen voetbal gezien, waar de Duitsers zich nog behoorlijk wisten te revancheren in de tweede helft, helaas te laat en te weinig.
Duitsland en ja ook Italiè zijn toch ploegen die eigenlijk voor het kwaliteit volume zouden moeten zorgen ,vooral tijdens de 8e en kwartfinale's.
Volgens mij zijn er maar weinigen die dit hadden verwacht von die mansschaft....

Ach ja het volgende WK kunnen ze Moukoko, Wirtz en Musiala opstellen in de aanval. Die hoeven zich echt geen zorgen te maken. Kappen met Muller nu!

2 december 2022 om 00:46

Precies. En ze spelen ook nog thuis dus ze zijn sowieso gewoon titelfavoriet in 2024. Ook een beetje lullig dat Spanje het op halve kracht dacht te kunnen tegen Japan.

2 december 2022 om 01:19

Zoals ik al zei blaugrana, ik heb gekkere dingen zien gebeuren op een wk ;-)

2 december 2022 om 10:55

Ja hahahah. Touche maat!

Thomas Muller is niet eens een top-100 aanvaller aller tijden van Duitsland, meest overschatte speler die er ooit gespeeld heeft: Gerd Muller, Karl Heinz Rumenigge, Uli Hoeness, Uwe Seeler, Miroslav Klose, Marco Reus, Mario Gomez, Leroy Sane, Serge Gnabry, Jurgen Klinsmann, Rudi Voller, Pierre Litbarski, Klaus Fischer, Klaus Allofs, Oliver Bierhoff, Lukas Podolski, Manfred Burgsmuller, Oliver Neuville, Klaus Topmoller, Horst Hrubesch, Dieter Muller, Dieter Hoeness, Helmut Rahn, Lars Ricken, Kevin Kuranyi, Stefan Kiessling, Timo Werner, Ronald Worm, Bernd Holzenbein, Rudiger Ambracik, Jupp Heynkess, Jurgen Grabowski, Uwe Reinders, Thomas Allofs, Martin Max, Karl Heinz Riedle, Ulf Kirsten, Frank Mill, Stefan Kuntz, Heiko Herrlich, Mario Basler, Sebastian Deisler, Mehmet Scholl, Caceau, Kai Havertz, Marco Bode, Carsten Jancker, Gerald Asamoah, Olaf Marschall, Mike Hanke, David Odonkor, Fritz Walter, Mario Gotze, Andre Schurrle, Michael Preetz, Erich Maas, Stan Libuda, Hannes Lohr, Helmut Haller, Siegfried Held, Fredi Bobic, Karim Bellarabi, Lars Stindl, Max Kruse, Bruno Labbadia, Marko Marin, Ernst Lehner, Edmund Conen, Richard Hofmann, Max Morlock, Karl Hohmann, Helmut Schon, Otto Siffling, Hans Schafer, Otto Harder, Josef Gauchel, Adolf Jager, Lothar Ulsass, Wilhelm Simetsreiter, Rainer Bonhof, Stanislaus Kobierski, August Lenz, Albert Brulls, Josef Rasselnberg, Karl Decker, Gert Dorfel, Jonas Hofmann, Sidney Sam, Kevin Grosskreutz, Patrick Helmes, Davie Selke en Patrick Hermann waren allemaal beter dan die flapdrol.

2 december 2022 om 02:12

Kevin Kuranyi was wel echt een beest zeg pohh

2 december 2022 om 03:37

Dat is niet waar.
Thomas Müller is ontzettend belangrijk geweest voor Duitsland.
Met zijn drive en creëren van kansen, en assists.
Daarnaast ook nog zijn tien goals op een WK.
Daar kan op Miroslav Klose, Gerd Müller, Jürgen Klinsmann, na de rest alleen van dromen.
Als al die genoemde aanvallers zoveel beter waren, hadden ze minimaal meer doelpunten gescoord.
En net als Thomas Müller ook in het beste Duitse elftal ooit gestaan.
Daarnaast door te eindigen met flapdrol, bent u sowieso niet serieus te nemen.
Dan is er meer sprake van een rancune tegen Thomas Müller dan objectiviteit.

2 december 2022 om 05:33

Wat een prachtig lijstje spelers zeg, echt mooie namen. Bizar die Duitste aanvallers, maar kom op je kiest Muller wel boven heel veel van die jongens.

2 december 2022 om 06:17

Kom op man🤣. Ben het vaak met je eens hoor, maar Patrick Hermann heeft 1 goed seizoen gedraaid bij BMG in 2015, Grosskreutz, Sidney Sam, Lars Stindl en Kruse zouden niet eens de veters van Muller mogen strikken. Wat een grap. Is Heiko Westermann Fussballgott ook beter? Poldi heeft jammer genoeg ook nooit gepresteerd bij Duitsland.

2 december 2022 om 07:19

Grappig dat je Frank Mill noemt. Die gast was meer bezig met op de grond liggen en Theater spelen, dan voetbal.

2 december 2022 om 08:24

Ja hoor ruim honderd interlands en alle trainers stelden hem op maar jij vind hem overschat wat een lol , en Alfies trainers hebben er blijkbaar geen verstand van 🤣

2 december 2022 om 09:42

@Der Kaiser: sorry maar Podolski? Neuville? Kuranyi? Ricken? Kiessling? Werner? Max? Herrlich?deisler? Cacau? Jancker? Basler? Schurrle? Bellarabi?selke? Helmes? Hoffman?

Thomas Muller:

Bayern: 624 wedstrijden / 466 goal contributies
2x CL, 2 Europese Supercup, 2X World Cup voor teams, 11x kampioen, 6x DFB Pokal

Duitsland: 110 caps / 42 goals
1x wereldkampioen

Thomas Muller is aantoonbaar beter dan 80% van je bovenstaande lijstje. Ik snap dat je geen fan bent van Muller en dat je comment wat gechargeerd is maar kom op, er zijn grenzen.

2 december 2022 om 10:07

Je hebt de grootste onzin eruit geflapt @derkaiser123 en ik moet zeggen dat ik me wel achter de oren krab als je zegt dat Thomas Muller de meest overschatte speler ooit is en een flapdrol. Je hebt dan niet bijster veel voetbal gezien plus je hebt er totaal geen kijk op. Sorry maar als je niet kan toegeven dat deze man uitermate belangrijk en nuttig is geweest voor zijn club en jouw land, dan heb je heel veel voetbal overgeslagen.

Japan wat een team winnen van Duitsland & Spanje. Misschien dat Spanje expres dit wou in achterhoofd om Kroatië te ontlopen en tegen Marokko spelen. Maar toch is het veel risico, en andere kant denk ik Japan is gewoon heel goed en heel gedisciplineerd

#Karma noemen we dat, eerst de Denen en daarna Duitsland #ByeBye , nu kan iedereen zich op het voetbal richten ipv randzaken.

Na WK 2014 zijn de prestaties alleen maar minder geworden op eind toernooien.

Pas geleden hebben De Duitse voetbalbond de bijnaam van het nationale voetbalelftal 'Die Mansschaft' afgeschaft. Dat heet nu Der Untergang!

2 december 2022 om 05:52

Rare vergelijking om een grapje te maken over een film van h***

2 december 2022 om 07:21

Oh wat erg om een grapje over een historische film te maken. Woke gespot.

De weg van van Gaal naar de wereldtitel is open nu!😆

Komt wel goed voor Duitsland. Vond vooral dat ze een echte spits miste, die hebben ze nu zeker met Fulkrug en Moukouko komt er ook aan, natuurlijk heb je ook Werner. Verdedigend moet het ook beter, maar ze hebben gewoon 6,7 wereldspelers en dan andere goede voetballers.
Ach het zat gewoon tegen, Japan is duidelijk een prima elftal, een heel goed collectief die in 2 wedstrijden gewoon in een paar minuten alles hebben doen kantelen. Uiteindelijk is het de bizarre 7-0 die je de das omdoet. Zelfs op een hele goede dag win je zo'n pot met 4-0 ofzo.

T gekke is.
Ze hadden er serieus 8 kunnen maken tegen dit Costa Rica, volgens mij 3* de paal geraakt? Plus een goal die ze tegen kregen was ook nog echt pure pech. Jammer dat Duitsland eruit is en niet spanje .

2 december 2022 om 09:42

Is niet gek. Te weinig kwaliteit voorin en te weinig kwaliteit achterin. Geen goede spits die de ballen erin schiet en achterin geen leider en uitblinker.

Kon ook niet goed gaan met spelen in een Ajax-tenue in zwart-wit.

Het beste team dat ik er ooit uit heb zien gaan in de poulefase. Ze hebben behoudens doe brainfart tegen Japan alle wedstrijden sterk gespeeld. Met mooi voetbal naar huis, het lijkt Nederland wel.

2 december 2022 om 12:02

Weet niet of je het nog weet maar het Brazilië uit 1982 met Falcao,eder, Zico, Socrates en al die andere kanjers was een nog beter team dan dit Duitsland. Nou weet ik niet meer of ze in de poulfase eruit vlogen of in de achtste finales. Ze waren torenhoog favoriet met dat elftal maar vlogen er uit tegen Spanje.

Ik heb niet alle reacties gelezen dus wellicht heeft iemand anders het al aangehaald , ze zijn natuurlijk behoorlijk genaaid door Spanje gisteren , als Spanje nog een punt nodig had gehad hadden ze echt niet verloren hoor maar een kleine nederlaag betekende een 2e plaats en het ontlopen van het schema met Kroatië ( achtste finale ) waarschijnlijk Brazilië kwartfinale en dan evt Argentinië in de halve finale , ik moet wel toegeven Spanje heeft met vuur gespeeld want die hadden natuurlijk never nooit verwacht dat Costa Rica nog op voorsprong zou komen tegen Duitsland, Duitsland heeft echt niet zo slecht gespeeld hoor dit toernooi alleen waren ze behoorlijk naïef tegen Japan maar ook die wedstrijd hadden ze gewoon moeten winnen , daarna 2 prachtige potten tegen Spanje en Costa Rica

2 december 2022 om 11:58

Sterker nog, als ik in de plaats van die Duitsers was, had ik Costa Rica gewoon laten winnen om Spanje een koekje van eigen deeg te geven.

Dat die Spanjaarden dit bewust hebben gedaan is geen geheim.

2 december 2022 om 12:10

Duitsland-Costa Rica duurde 3 min langer (extra tijd) dan Spanje-Japan, dus het had makkelijk gekund.

Aan de andere kant moest ik wel effe denken aan de wedstrijd Duitsland-Oostenrijk uit 1982 in Gijon. Karma zou ik zeggen.

Blijft een apart spelletje, Duitsland heeft eigenlijk gewoon een goed toernooi gespeeld. 60 minuten tegen Japan kans na kans gecreeerd. 1 goal maar weten te maken en door gebrek aan concentratie de wedstrijd nog verliezen. Daarna gewoon een goeie pot tegen Spanje waar ze meer verdiende en nu ondanks dat ze de goals makkelijk weggaven gewoon aanvallend goed tegen Costa Rica gespeeld. Nu wordt Duitsland uitgelachen maar als je het vergelijkt met het spel van NL was het echt 10x beter.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren