Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Wereld in de ban van Gakpo; Engelse media zien specifieke rol weggelegd

Laatste update:

De zinderende prestaties van Cody Gakpo op het WK in Qatar zijn niet alleen voor Nederlandse journalisten een reden om de pen op te pakken. Ook buitenlandse media schrijven volop over de 23-jarige buitenspeler. Met name in Engeland is men overtuigd van zijn kwaliteiten. The Manchester Evening News ziet zelfs een specifieke rol voor Gakpo weggelegd: die van spits bij Manchester United.

“Bij PSV speelt Gakpo vaak als linksbuiten, maar Louis van Gaal laat zien dat hij meer in zijn mars heeft. Sinds Gakpo naar de spitspositie is verhuisd, bloeit hij nog meer op”, schrijft de regionale krant. “Hij is de sterspeler van een Nederlands elftal dat verder teleurstelt, de kwaliteit van zijn doelpunten kan niet worden genegeerd. Hij rekent tijdens dit WK definitief af met het idee dat hij niet als spits kan spelen.” United moet in januari toeslaan en Gakpo kopen, zo is het oordeel. “Het is duidelijk dat hij naar Manchester wil en Ten Hag kan het niet riskeren om achter andere spelers aan te gaan die dat niet zien zitten.”

Van de Daily Mail krijgt Gakpo een 8 voor zijn optreden tegen Qatar (2-0 winst). “The Sky is the Limit voor de aanvaller van PSV”, schrijft de krant. The Sun is het daar overduidelijk mee eens. “Gakpo is een van de sterren van dit WK aan het worden, hij is een van de kanshebbers voor de Gouden Schoen.” De BBC romantiseert het verhaal dat Gakpo aan het schrijven is. “Cody Gakpo heeft een veel beter WK dan hij vier jaar geleden had, toen hij als tiener moest kijken naar een WK waarvoor zijn land zich niet kwalificeerde. Inmiddels speelt hij een grote rol in een elftal dat zich ongeslagen heeft gekwalificeerd voor de achtste finales van het eindtoernooi.”

Het Spaanse Mundo Deportivo noemt Gakpo de ‘blikopener’ van het Nederlands Elftal. “Hij opende de score in de overwinning tegen Senegal, zette zijn ploeg op voorsprong in het gelijkspel tegen Ecuador en tegen Qatar zorgde hij ook voor de eerste goal.” AS en Marca zien hem nu al als ‘een van de uitblinkers op het toernooi’. Ook in Duitsland vallen Gakpo’s prestaties op: “Nederland kan weer rekenen op Cody Gakpo”, kopt BILD. Het Franse L’Équipe roemt tot slot de ‘briljante wijze’ waarop Gakpo Nederland op sleeptouw neemt tijdens het toernooi in Qatar.

Moet Manchester United in januari toeslaan en Cody Gakpo kopen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nou die is PSV dus kwijt in januari. Goed voor de kas, slecht voor potentieel kampioenschap.

30 november 2022 om 13:20

Maar dat is dan toch gewoon volgens planning? Hij bleef toch iets langer bij PSV zodat ze meer geld aan hem konden verdienen?

30 november 2022 om 13:44

Hij bleef langer omdat niemand wilde lappen wat John en Marcel voor hem wilden hebben die zomer

30 november 2022 om 13:55

Sito, dat is toch wat origami zegt? Primagedaan van psv

30 november 2022 om 14:16

Nee. De reactie van Origami impliceert dat het een keuze van Gakpo was, terwijl de reactie van Sitostick impliceert dat Gakpo er zelf weinig over te zeggen had en het puur vanuit De Jong en Brands kwam.

30 november 2022 om 14:34

Niet helemaal. Origami impliceert dat het een keuze was van ofwel Gakpo ofwel PSV om hem nog even in Eindhoven te laten spelen zodat PSV er een hoger bedrag aan overhoudt, en dat is niet zo. PSV wilde deze zomer gewoon 45-50 miljoen hebben zonder bonusfratsen.

Misschien hadden ze hem als hij een 'normaal' seizoen had gespeeld dit jaar wel verkocht voor 35-40.

30 november 2022 om 14:38

Naja, deels natuurlijk wel maar deels ook om nog enige kans te maken op het realiseren van je sportieve ambities (kampioen worden, overwinteren). Meer dan 60 miljoen moet PSV gewoon accepteren vind ik, en je moet ondertussen ook een goede vervanger op het oog kunnen hebben. Maar ik verwacht dat de scouting pas aan het werk gaat als Gakpo verkocht wordt en we alleen Karlsson op ons lijstje hebben staan en miss een verdwaalde ex-PSVer. Of dat El Ghazi aangewezen wordt als opvolger en we verder niemand halen.

1 december 2022 om 22:54

Waar ik eigenlijk op doelde is dat T-Star impliceert dat PSV Gakpo zo zeker als kwijt is door de goede WK resultaten, maar dat eigenlijk het WK daarin niet doorslaggevend is. Alleen misschien het bedrag dat hij oplevert. Maar vertrekken zou hij sowieso.

30 november 2022 om 13:45

Zaak is dat je “gewoon” een goede vervanger weet aan te trekken. Voor de verkoopbedragen die genoemd worden, moet dat toch zeker kunnen. Zeker een Eredivisie waardige vervanger. Ik zou als PSV zijnde alvast wat scouts naar Zuid Amerika sturen….

30 november 2022 om 13:52

Voor die 150 miljoen kunnen we een heel elftal kopen 😉

30 november 2022 om 14:17

Pieterpost. Dat moet ook wel als je een half elftal wil gaan verkopen gezien je opbrengsten van 150 miljoen

30 november 2022 om 14:30

Klopt, of een Bassey, een Bergwijn, 2 Sanchezjes en nog wat troep....

30 november 2022 om 16:48

Niet in Januari, want hij kan sws geen CL spelen. In de zomer gaat hij weg. Er komt ook nog Nation league aan, dus dom om nu al te gaan. Gakpo is snel en doelgericht. En als Ajaxied zeg ik hierbij dat Gakpo ook een Depay en Bergwijn, Berghuis voorbij is gestreefd. Berghuis, Bergwijn en Depay voelen dat ook. Die moeten nu harder werken, want het zou zonde zijn als aanvaller om geen assist achter je naam te hebben en/of doelpunt.

In mijn ogen, niet doen! Dit is Martial 2.0... Wie beter is (of was toen Martial van Monaco kwam) doet er niet toe, maar in speelstijl hebben ze veel van elkaar weg.

Laat Gakpo wijs zijn en deze stap niet maken. Arsenal, Spurs, Newcastle, Chelsea zouden stuk voor stuk beter passen, maar als je Danjuma ziet zou ik hem ook wel in Spanje zien.

30 november 2022 om 13:30

Niet mee eens. Gakpo is een veel klinischer speler, scoort en geeft assists ook als hij een mindere wedstrijd speelt. Een Rashford en Martial hebben dat niet.

30 november 2022 om 13:51

Ja, zo lust ik hem ook wel.

Gakpo speelt tegen Volendam, RKC en Emmen. Martial moet het dan doen tegen West Ham en Everton en de Wolves.

Ter vergelijking dat is Nelson Semedo (oud Barca) vs. types als van der Maarel.

Martial maakte er 2 seizoenen geleden nog 17 voor United!

30 november 2022 om 13:54

17 moet Gakpo er ook wel kunnen maken om dan de assists die hij geeft met zijn geweldige voorzet even buiten beschouwing te laten.

Klopt dat Gakpo tegen mindere tegenstanders speelt, maar waar is Martial dit WK?

30 november 2022 om 13:57

Shenkie

Gakpo laat het nu juist op het wk zien. Dat wil niet zeggen dat hij het ook kan tegen city en liverpool, maar hij laat nu juist zien dat de hoge druk en het hogere podium hem niet beïnvloeden.

30 november 2022 om 13:57

Martial ooit zien voetballen bij Monaco? Gakpo is nog niet eens half de speler die Martial toen was.

30 november 2022 om 14:12

Je bedoelt dat martial niet half de speler was die Gakpo nu is. Martial de koning van het leuk dribbelen en vervolgens nooit wat doorslaggevends doen. Allemaal leuk dat dribbelen en keer met je voetje over bal gaan maar uiteindelijk gaat het om iemand klinisch voorbij spelen om vervolgens een assist of doelpunt te maken. Precies wat bergwijn zijn probleem ook al jaren is, en ja ook al bij psv. Het dribbelt en dribbelt en scoort misschien wel keertje maar nooit genoeg rendement en haast nooit beslissend in grote wedstrijden.
Gakpo: Feyenoord uit, 2 x Ajax uit , Feyenoord thuis, beker finale, Benfica thuis, real sociedad, Monaco thuis, afgelopen el wedstrijden, wk senegal, wk Ecuador , wk Qatar en in de eredivisie tegen de mindere goden als het niet loopt staat hij ook vaak op. Neem Heerenveen uit van een aantal weken geleden.

30 november 2022 om 14:42

Gakpo heeft gewoon een veel betere trap dan Martial en focust zich op het maken van doelpunten en assists; hij speelt in het belang van het resultaat. Een Martial speelt voor de leuk, voor de schoonheid (op de top van z'n kunnen iig want nu kijk ik zelfs liever naar een natte krant).

30 november 2022 om 14:43

Martial had in zijn beste seizoen voordat hij naar Man United ging 9 goals in 35 wedstrijden. Daar zit Cody dit seizoen al op met alleen EL wedstrijden en Interlands.

30 november 2022 om 14:45

Alleen het beste seizoen van Martial in de PL was al 17 doelpunten. Dat je het seizoen voordat hij naar united ging noemt is beetje raar want toen was hij 19. Waar was Gakpo toen die 19 was? Rare vergelijking.

Op het wk tegen Qatar, Senegal en Ecuador. Dat is nog net geen niveau eredivisie. Presteert echt goed hoor maar heeft nog nooit op het hoogste niveau gespeeld. PL, CL etc. Dat rijtje ook leuk, maar geen enkele topploeg. Het zijn subtopclubs waar hij tegen gespeeld heeft. 24 jaar en 0 duels tegen topclubs. Kijk naar bijv martial die er nog 2 inschoot tegen City. Je kunt het pas vergelijken als Gakpo ook op dat niveau heeft gespeeld.

Martial heeft (veel) meer talent dan Gakpo. Vandaar dat hij op zijn 19de voor vele miljoenen naar united ging. Gakpo is 24 en speelt nog steeds bij Psv.

30 november 2022 om 14:47

Pieterpost

Gakpo maakt er 17?? Dat is evenveel als Kane vorig seizoen en 1 minder dan Ronaldo!

Waar Martial is? Sorry, maar dit vind ik echt een domme vraag... Ene Mbappe komt eerst en dan is er nog de keuze uit Coman, Nkunku (geblesseerd) evt. Griezman en Dembele.

Hij zal dus wel in zijn zwembroek op een heerlijk eiland liggen!

30 november 2022 om 15:01

Hahaha Senegal, Afrikaans kampioen met spelers die in top competities spelen, net geen niveau eredivisie. Tuurlijk jonge, nu is het allemaal op eens weer geen niveau. Zo moe van dit gebrabbel. Je slaat wartaal uit gozer. Senegal word in de eredivisie gewoon landskampioen, dat weet ik zeker. Martial schiet er twee in tegen city, nou fantastisch, twee hele doelpunten nog wel. Dat is goed maar niet doen of je dan zo goed bent. Bergwijn scoorde ook tegen city en kijk waar die nu speelt. 17 doelpunt keer voor martiaal dat is prima, maar ook in pl zijn er hele slechte ploegen bij. Tevens speelt martial al jaren met betere medespelers dus je mag er dan ook wel eens een paar maken hè. Martial kwam als een komeet maar stagneerde vrij snel al.
Iets iedere keer wat hè. Wanneer Gakpo het ook in grote wedstrijden doet is op eens eredivisie of subtop. Je hebt gelijk hoor, want Ajax is ook geen top. Hooguit tegen de subtop aan meer niet maar het is normaliter in de eredivisie de beste tegenstander voor Gakpo om iets te laten zien. En dat doet ie dan ook meteen. Je kunt Gakpo het moeilijk kwalijk nemen dat hij nog niet heeft gescoord tegen city of real. Maar alle top wedstrijden die hij speelt staat hij er en daar gaat het om. Dat zou die dus ook misschien wel kunnen bij united.

30 november 2022 om 15:33

Martial was echt veel beter dan de huidige Gakpo.

Maar het is duidelijk dat jij alleen de Martial van zijn tweede seizoen bij Man U tot op heden kent.

30 november 2022 om 15:41

Maar waarin dan? Dribbelen, trucjes? Geloof ik best ja.

30 november 2022 om 15:42

Zoals veel Ajacieden volgens veel PSV'ers Gakpo downgraden, zo erg upgraden PSV'ers hem nu. Buiten de goals speelt ook Gakpo niet sterk, net als heel NL. Tuurlijk wil hij graag naar een grote club. Denk echter dat ie daar niet gaat slagen. En nogmaals de uitleg: hij is te lief voor de echte top. In de echte top spelen over het algemeen de egootjes, de mentaal hardere types. En Gakpo is liever dan zij zijn. Totaal geen diskwalificatie, maar je moet wel heel goed zijn (Bergkamp goed) wil je dan slagen. En dat is ie niet imo.

30 november 2022 om 15:50

Volgens mij is het WK het hoogste podium, de ultieme prijs voor een voetballer maar ik zal wel anders denken dan jij @arsenal890. Gakpo laat zien moeiteloos te schakelen tussen ED, EL & WK.

Nu probeer jij het weer af te zwakken door te stellen dat hij tegen 0 topclubs heeft gespeeld, bekijk jij het lekker even. Is Arsenal ineens geen topclub? Jij zou moeten weten waar deze club in de huidige vorm staat in de PL gezien je username.

Verder is Gakpo 23, best belangrijk als je dan o.b.v. leeftijden dingen gaat onderscheiden en scoorde martial toen hij 26 was die 2 goals tegen City. Volgens jouw redenatie kan je dat dus ook pas vergelijken wanneer Gakpo 26 is en bij United tegen City speelt in de Pl.

30 november 2022 om 15:58

Hoe weet je dat hij lief is? Heb je hem meegemaakt tijdens trainingen, tijdens wedstrijden? Ken je hem persoonlijk? Weet je wat het is, Gakpo gedraagt zich gewoon normaal en is te intelligent voor de ongein waar een Antony mee bezig is. Hij heeft juist de persoonlijkheid om een goede speler te worden bij een top club omdat hij iedereen in zijn waarde laat en ongestoord verder gaat met zijn ontwikkeling.

30 november 2022 om 16:28

Man, die eeuwige vergelijking van je met Ajax of Ajacieden. Ze zeggen toch altijd dat talent 10% is van of je het maakt of niet? Je moet in de echte top van je afbijten. Je mannetje staan, voor jezelf opkomen. En iedereen met een beetje mensenkennis ziet dat Gakpo heel lief is en ik denk te lief voor de echte top.

30 november 2022 om 16:58

Wat zit je nou te lullen man met je mensenkennis. Dus wanneer iemand zich normaal gedraagt is het niet mogelijk om van zich af te bijten. Echt de grootste onzin die in ooit heb gehoord. Misschien dat Gakpo dat wel op een slimme manier ipv zich te gedragen als een imbeciel. En de eeuwige vergelijking met Ajax? Waar vergelijk ik hem mee? Ook weer gelul in de ruimte. Jij hebt het over je mannetje staan, bla bla bla, nou ik haal Antony erbij want die is recentelijk voor veel geld verkocht aan de top. Dan is dat toch een vergelijking.

30 november 2022 om 17:01

Gakpo is veel allrounder dan Martial Ook een betere mentaliteit. Waarom kan Gakpo geen van Persie worden? Scoren met links rechts. Gaat beter koppen omdat ie in dit systeem vaker voor de goal komt. RVP begon ook als vleugelaanvaller.

Onzin om Gakpo als te slecht voor United te vinden.. Ándere tijden,andere trainer,situatie compleet anders. Misschien is ie wel effectiever in totaliteit dan Christiano.

Persoonlijk zie ik Gakpo liever bij een andere club. Ik hou geheim welke want anders krijgen we weer lijsten van spelers die "beter" zijn en daar mislukken of mislukt zijn. Onrechtvaardige negatieve tendens rond Gakpo imo. Sommigen blijven zoeken. Al scoort ie nog 3x en is ie de beste van iedereen op t WK😁

30 november 2022 om 17:24

"en iedereen met een beetje mensenkennis ziet dat Gakpo heel lief is en ik denk te lief voor de echte top."

Dan is de meer voor de hand liggende conclusie dat jij, kennelijk, niet over dat 'beetje mensenkennis' beschikt om jouw oordeel te kunnen staven.
Dat Gakpo 'te lief' is om het te maken in de top is echt een hele wilde en op vrij weinig tot niets gestoelde uitspraak.

Ze zeiden dat voorheen ook over Guus Hiddink trouwens. In zijn PSV periode. De realiteit was dat Hiddink gewoon ene slimme man was die naar buiten toe de lieve oom speelde, maar intern de mensen gewoon verrot schold als dat nodig was.

Dus ik zie echt geen enkele reden om Gakpo al af te schrijven voor de 'top' omdat ie te lief zou zijn.

30 november 2022 om 17:26

Haha te lief voor de echte top.. Kijk dit is nou bewust zoeken naar iets negatiefs. Hij s zo klinisch als wat man.

Geleerd vd situatie rond duels Monaco Rangers toen hem wekenlang zn hoofd werd gek gemaakt. Krijgt s middags voor Rangers thuis te horen dat United 50 miljoen teveel vinden maar wel t dubbele voor de veel mindere Antony neerleggen. Gewoon een regelrechte sneer. Ongetwijfeld zal Ten Hag hier een rol hebben gespeeld. Een vriendelijke geste naar zn favoriete club en exwerkgever.

Nu op t hoogste niveau waar misschien wel een miljard mensen naar kijken laat ie t gewoon zien. In een volle Kuip of Arena. Hij heeft schijt. Ik zou ask hem was ook niet naar United gaan.

30 november 2022 om 13:56

Ik weet uberhaupt niet of die stap daar naar toe ook heel goed zou zijn voor zijn carriere... zoals iemand eerder zei. Een club van het niveau Newcastle (destijds voor Wijnaldum) zou ik liever zien. Waar hij stappen kan gaan zetten. Een stap naar een grote Engelse club blijkt al gauw zeer lastig voor ontzettend veel spelers uit de ED. Vooral aanvallende spelers.

30 november 2022 om 14:14

Hij scoort er 3 in een elftal wat stroef draait op het hoogste podium, wat zou Gakpo presteren in een goed draaiend elftal, laat staan in een kwalitatief veel beter team. Je doet allemaal aannames Shenkie terwijl zijn statistieken al fantastisch zijn, zo'n jongen kan alleen nog maar beter bij een Manchester United.

30 november 2022 om 15:45

Romarky, denk het niet. Tegen sterke tegenstanders met minder ruimte is ie niet op zijn best. En die komt ie daar veelvuldig tegen, itt tot dit WK tor nu toe. Maar ik hoop dat je gelijk hebt. Sta er echter anders in.

Prima speler, doet het nu statistisch gezien erg goed. Ik vraag mij af of hij het wel constant in de top kan laten zien. Ik zie hem liever een stap maken als Wijnaldum deed PSV - Newcastle United - Liverpool. Steeds een stapje hoger al was PSV - Newcastle qua club gelijkwaardig maar vooral de stap hoger qua competitie.

Het is hem wel gegund, sympathieke speler Cody.

30 november 2022 om 13:33

Newcastle zou ik niet doen. Gakpo kan best naar United of een andere Engelse topclub. Hij is fysiek sterk genoeg en pakt ook z’n doelpunten en assists mee als hij minder speelt en denk dat hij daarom wel overeind blijft. V Persie blonk ook niet altijd uit qua spel, maar pekelde er dan wel weer 1 in waardoor hij natuurlijk een held is geworden.

30 november 2022 om 13:45

Newcastle staat op het moment derde en worden op termijn ook een Engelse topclub zoals City dat ook gedaan heeft.

30 november 2022 om 13:47

Mijn bericht was ook meer bedoelt over het Newcastle van toentertijd en niet het huidige Newcastle. Je zou het nu met een Everton, Southampton, Leeds, Leicester kunnen vergelijken.

30 november 2022 om 13:50

Die stap is hij ontgroeid als je het mij vraagt. Scoort en geeft nu al zo gigantisch veel assists zelfs op een WK. Heeft met zijn schot, dribbel en geweldige voorzet gewoon een paar exceptionele kwaliteiten die topclubs ook wel kunnen gebruiken.

30 november 2022 om 13:55

Ik weet niet, ik vind Gakpo, net als bijvoorbeeld Veerman, een beetje buiten de boot vallen zodra het tempo heel hoog wordt, laat nou net Engeland het hoogste tempo spelen

30 november 2022 om 13:59

Pieter

Maar overstappen naar Engeland doet de meeste spelers aan het begin geen goed. Dan kan je wat extra tijd kopen door bij Newcastle net 1 tikje lager in te stappen.

30 november 2022 om 14:07

Vernon

Moeten wij dan maar weer genoegen nemen met een ‘spotprijs’ en de concurrent Ajax weer met een 100 miljoen transfer weg laten komen? Dat is in mijn ogen niet rechtvaardig. Tenzij Newcastle ook zo’n bedrag wil betalen.

@ajax1812 Antony kon het niveau natuurlijk wel altijd aan en was zo enorm constant.

30 november 2022 om 14:11

Antony liet het altijd zien in de CL ja.

30 november 2022 om 14:15

Wel raar dat Gakpo het afgelopen jaar juist in wedstrijden waar normaal gesproken het tempo hoog ligt wel presteert. Neem Feyenoord uit en thuis. Ajax 2 x uit en in de beker finale. Afgelopen wel wedstrijden tegen Senegal en Ecuador. Arsenal thuis afgelopen el wedstrijd.

30 november 2022 om 14:16



"moeten wij dan maar weer genoegen nemen met een ‘spotprijs’ en de concurrent Ajax weer met een 100 miljoen transfer weg laten komen? Dat is in mijn ogen niet rechtvaardig. "

Bedoel je nu te zeggen dat PSV die 100 miljoen persã© moet ontvangen en gaat ontvangen omdat dit dan 'rechtvaardig' is omdat Ajax 91 miljoen kreeg voor Anthony???

Ja sorry hoor, maar moet ik hier nog serieus op ingaan? Transfers draaien om vraag, aanbod, gekken die geld hebben en ervoor willen geven en wat die speler presteerde. Maar dat United op een bedrag van 80 miljoen nog even 20 erbij legt omdat ze vinden dat het rechtvaardig is om ook PSV bijna 100 miljoen te betalen, dat vind ik een redenatie voor Groep 8. Zo zit de wereld niet in elkaar met alle respect voor jou Pieter.

Kijk, dat Ajax momenteel de grootste bedragen vangt, dat is een gegeven. Maar het is ook een gegeven dat ooit datzelfde bij PSV gold. Je bent denk ik nog jong (mooi man: jeugd!) en hebt niet bewiust de periode in de jaren '80 of rond de eeuwwisseling meegemaakt. IN die periodes was PSV het 'bayern van de Lage Landen'. En ving PSV al enorme bedragen, die Ajax niet ontving voor spelers. Bedenk je anders even, nu gaat het om bedragen van 30-40 miljoen, PSV ontving dus 20 jar geleden al bijna 33 miljoen euro voor vnistelrooij. Het is niet iets unieks voor Ajax of zoiets. Sterker nog, als er ooit een club in Nederland is geweest die altijd uitstekend kon handelen en slim en veel geld wist te verdienen, was het PSV.
En dat is nu even Ajax. En dat zal wel weer gaan veranderen. Wet van de Remmende Voorsprong.

Maar dat wij dus recht hebben op 100 miljoen omdat het rechtvaardig is, sorry Pieter, dat is echt geen argument. Daarbij is 50-60 miljoen natuurljik geen 'spotprijs'.


30 november 2022 om 14:18

Ajax1

"antony liet het altijd zien in de CL ja."

Dat viel dus allemaal wel mee. Heeft wat hoogtepunten gehad, maar ook mindere wedstrijden. Is niet dat hij alle wedstrijden Ajax bij het handje nam natuurlijk he. Maar laat de feiten nooit aan een mooi verhaal in de weg staan.

30 november 2022 om 15:48

Nice, je noemt heel veel wedstrijden waar Gakpo veel ruimte krijgt. Tegen Ajax en Arsenal (voetballende clubs) krijg je ook altijd veel ruimte. Op dit WK ook nog geen toppers tegen gekomen. Als ie het bewijst tegen de toplanden, ben ik de eerste die je gelijk geeft. Laat hem ons maar Wereldkampioen maken en jullie mogen 500 miljoen voor hem hebben en 3x achter elkaar kampioen worden.

30 november 2022 om 17:38

Haha tegen een gehavend BVB Besiktas en Sporting. Tegen treetje hoger Benfica was ie nérgens. Gakpo scoorde daar wel tegen.
Maar goed. De statistieken spreken voor zich. 2benig.

30 november 2022 om 13:38

Bij Newcastle kom je nooit meer weg tenzij je je contract uitloopt. Er zit daar heel veel geld dus daar hoeven ze het niet voor te doen. Wellicht kan hij daar groeien, maar een tussenstap zal het bij Newcastle niet zijn.

Benieuwd hoe de azijnzeikerds Gakpo weer willen downgraden. Die jongen is lekker bezig en alle lof is meer dan terecht!

30 november 2022 om 13:30

Dat blijft het lot van alle spelers in NL, die niet in de hoofdstad spelen. Enkel daar zijn spelers het dubbele waard van de marktwaarde, in elk ander team slechts de helft. Maar met 3 openingsgoals op het WK in evenveel wedstrijden, kan niemand zijn waarde ontkennen. Desondanks zal dat wederom gebeuren.
Overigens moet hij niet naar Man Utd gaan. Waardeloze club voor trainer en spelers.

30 november 2022 om 13:35

"dat blijft het lot van alle spelers in NL, die niet in de hoofdstad spelen."

Dat lijkt, op dit moment, inderdaad even het geval te zijn ja. Gelukkig weet iedereen die het voetbal wat langer volgt dan sinds 2019 dat dit niet zo is. Er zin decennia geweest waarin alleen spelers van PSV hoge transferwaardes hadden. En zo gaat dat dan weer steeds op en neer. Zoiets heet conjunctuur. Niks nieuws onder de zon.

Maar dat hij niet naar United moet gaan, dat ben ik hardgrondig met jou eens.

30 november 2022 om 13:42

Constante kante wij mogen nu ook wel bekend staan als de stad die de aanvallers levert. Kijk maar naar de voorhoede van het Nederlands elftal met Gakpo, Memphis en Bergwijn. Daar mogen wij marketingtechnisch best eens voor beloond gaan worden. De Antony transfer is dan een mooi referentiepunt en aangezien Gakpo het nu nog veel beter doet kunnen we over 100+ miljoen gaan praten.

Overigens zien veel spelers het WK als het hoogste podium dat er is. Hoger dan de CL ook.

30 november 2022 om 13:54

DIe 100 miljoen heeft Ajax puur gekregen omdat ze een nee durfde te verkopen aan bedagen van 60 miljoen.
De vraag is doet PSV dat ook of zal de RVC meteen dan een stokje ervoor steken.
Want Ajax en United waren weken/maanden aan het onderhandelen.
En uiteindelijk werd het 100 miljoen.
Ze hadden ook kunnen zeggen bekijk het maar Ajax dan hou je speler.

Ikzelf zal never een Gakpo onder de 80 verkopen, maar ja wie ben ik

30 november 2022 om 13:55

Niet alleen de stad die de aanvallers levert, ook de club waar de jeugdspelers nog echt kansen krijgen!

Ik zei dat jaar of drie vier geleden al trouwens, dat in feite PSV en Ajax het heleid van elkaar hebben overgenomen. PSV was voorheen de koopclub. Goed in kopen en verkopen van spelers en daarmee successen halen en geld verdienen. En Ajax leunde vooral op de jeugdopleiding die de levensader van de club was.

Ajax is echter de jeugdopleiding aan het verwaarlozen. Omdat men vooral spelers haalt en de speeltijd voor die jeugdspelers (voorheen was die altijd groot) daardoor nagenoeg opgedroogd is. Terwijl PSV sinds 2013 de jeugd echt alle ruimte geeft. En dat levert ook de vruchten op. Memphis. Bergwijn, Gakpo, allemaal mooie bedragen. Waar voorheen PSV mega bedragen ving voor spelers die geodkoop gekocht waren.

Maar goed, dit soort feiten staan altijd een beetje in de weg aan de goed verhalen die mensen willen vertellen he.

30 november 2022 om 13:58

Dat is echt de grootste onzin Constant, de laatste jaren zijn bij Ajax de volgende spelers doorgebroken: De Ligt, De Jong, Van de Beek, Gravenberch, Taylor, Rensch, Dest, Mazraoui, Timber. Allemaal in de laatste 4 jaar.Dan laat ik een Onana of Dolberg nog buiten het rijtje, ondanks dat die best lang in de opleiding gespeeld hebben. Traore kun je ook nog noemen als doorgebroken speler, is voor 10 miljoen verkocht. Brobbey was ik ook nog vergeten.

30 november 2022 om 14:02

Pieter

Volgens mij is het willekeur. Dat PSV nu de aanvallers levert, wil niet zeggen dat ze daar specifiek goed in zijn. Is ook deels geluk. Als je naar heel oranje kijkt dan hadden we 8 jaar geleden geweldige aanvallende spelers, met Robben, Persie, Sneijder en Vaart. En nu is het totaal omgedraaid, topverdedigers, Frenkie, maar juist aanvallend is het mager.

30 november 2022 om 14:47

Ajax1812
"dat is echt de grootste onzin Constant, de laatste jaren zijn bij Ajax de volgende spelers doorgebroken: De Ligt, De Jong, Van de Beek, Gravenberch, Taylor, Rensch, Dest, Mazraoui, Timber. Allemaal in de laatste 4 jaar."

Ja, behalve dan dat De Ligt en De Jong in 2016, Vdbeek in 2015, Mazraoui 2017 zijn doorgebroken. Juist de laatste paar jaar zie je dat het steeds mindr en midner wordt. Voorheen braken er twee of drie per jaar door, nu nog eentje. Dit seizoen Taylor. En als je dat ook nog eens afzet tegen spelers als Unuvar, Fitz Jim, Hansen (die trowuens einde seizoen weg gaat, zoals al velen weggegaan zijn) alleen al die dit seizoen nog steeds niet doorbreken, wat blijft dan precies over van Ajax als 'opleidingsinstituut? Want dat Dolberg, Onana en Brobbey niet in het rijtje staan dat is correct. Dat zijn gekochte spelers. Brobbey is geen puur jeugdproduct natuurlijk. Daar is eventjes 20 miljoen voor afgetikt. En bedenk je anders ook nog even waarom ook Brobbey Ajax heeft verlaten. Precies: omdat hij als jeugdspelers geen speeltijd kreeg om dat de aankopen Haller en Tadic in Europees verband zijn speeltijd kregen. En hoezo staat Traoré in dit rijtje trouwens?

Anyway, 'de grootste onzin' lijkt mij evident misplaatst van jou. Maar laat de feiten je mooie verhaal nooit in de weg staan hoor.

30 november 2022 om 14:59

Brobbey ging puur weg voor het geld.
Dat gaf zn broer zelfs aan. Had niks met minuten te maken, want ook hij wist dat Haller pleite zal gaan.
Om als jeugdspeler van Ajax te slagen moet je ook gewoon goed genoeg zijn en de ene generatie is de ander niet.
Noem namelijk 1 jeugdspeler waarvan jij vindt dat hij in Ajax 1 hoort.
Indien goed zouden ze gewoon spelen. Zie Taylor die volgens velen (ook mezelf) eigenlijk gewoon bagger is.
Jaarlijks 3 die doorkomen is totaal niet realistisch voor een club dat CL voetbal ambieert. 1 speler per lichting is al veel. Zeker als basisspeler.
Wat dat betreft doet Ajax het ook gewoon.

30 november 2022 om 15:30

"brobbey ging puur weg voor het geld."

Want hij had Haller uit de basis gespeeld bedoelde je? En dat Haller pleite ging was toen nog niet bekend. Of wil je beweren dat hij dacht ik ga lekker nog een jaartje of anderhalf twee hier op de bank iztten en dan ga ik voor mijn kansen?? Neh, sorry, die gaat er niet in bij mij.

"om als jeugdspeler van Ajax te slagen moet je ook gewoon goed genoeg zijn en de ene generatie is de ander niet."

Dat is het riedeltje geworden inderdaad. Voorheen en onder Cruijff was dat niet het issue. Daar zeiden ze, als je moet kiezen tussen Bassey of een jeugdspeler, dan ga je nooit Bassey kopen. In dat verband: wat moet je met Ocampos, Conceicao als je Sontje Hansen hebt? Stel dat Cruijff dacht als jij nu. Dan ha dje dus Allistair Dick en Tiainen moeten houden en Dennis Bergkamp in de jeugd rustig moeten laten wachten tot die een ons weegt.

Voorheen kregen jeugdspelers heel veel kansen en dat leverde ook mooie transfers en successen op. Dat ze nu geen kansen meer krijgen is niet iets tijdelijks omdat de jeugd geen niveau zou hebben. Want als dat niveau echt zo slecht is als je beweert, wat doen die scouts van Ajax dan de afgelopen jaren? Met matglas in hun brillen kijken naar spelers? Ajax is de grootste club alle talenten willen naar Ajax. En dan komen alleen de slechten?? Onzin.

"noem namelijk 1 jeugdspeler waarvan jij vindt dat hij in Ajax 1 hoort."

Fitz Jim. Unuvar, Hansen, hoeveel wil je horen? En het punt is dat die jongens niet eens meer speeltijd in de beker krijgen. Waarom heb je dan nog een jeugdopleiding? Want dat Ajax dan opeens geen Bassey's of Ocampossen gaat kopen en dan ineens weer vol gaat inzetten op die eigen jeugd zoals vroeger,is een beetje romantisch gedacht, niet?

En Ajax doet het vooralsnog zeker goed, dat klopt. Maar dat etiket van die 'jeugdopleiding waar jeugd altijd kansen krijgt' dat plakt echt niet meer. Dát is mijn punt. Prima dat jij het goedkeurt verder, ik mag met alle recht hier kritisch over zijn. En ben dat ook.

30 november 2022 om 16:01

Hij wist dat hij de kans zal krijgen als Haller weg zal gaan dat bedoel ik. Denk je hij ging naar Reb bull denkend hij is de beste spits daar? Financieel was het aantrekkelijk.

Bergkamp is one of a kind. Toen al. Je moet wel heel blind zijn wil je hem geen kans geven.

Bassey niet maar wie wel? Noem de betere. Je zegt jeugdspeler. Er is geen goeie verediger in de jeugd. Als er een nieuwe Timber in de jeugd was dan had men Bassey ook niet gekocht.

**fitz Jim. Unuvar, Hansen, hoeveel wil je horen** Wil jij beweren dit is Ajax 1 niveau en hiermee kun je de CL in? Je volgt de jeugd overduidelijk niet. Je noemt maar namen op. Unuvar heeft helaas zn fysiek tegen. Merk je ook in Turkije nu.
Dus nogmaals noem 1 iemand waarbij jij denkt die hoort in de basis van Ajax 1 en staat er niet in. Niemand!

''voorheen kregen jeugdspelers heel veel kansen en dat leverde ook mooie transfers en successen op '' onderbuik gevoel. Er werd juist gezegd why een speler als Labyad kopen als je jeugd hebt? Of een Sana?
Bij Ajax is het jaar in jaar uit hetzelfde. Grote talenten zullen altijd de kans krijgen bij Ajax. De rest niet. Logich. Perfect voorbeeld is de Ligt. Zo jong en al aanvoerder. Maar hij was overduidelijk te goed voor de jeugd. Dat is op dit moment niemand

30 november 2022 om 18:28

@lee112, dan slaat zijn punt "...wat doen die scouts van Ajax dan de afgelopen jaren?" de spijker op de kop. Met de grootste aantrekkingskracht in NL, geen talenten vinden die goed genoeg zijn om uiteindelijk in het eerste te komen, is het toch slecht gesteld.

30 november 2022 om 19:59

Of het niveau is hoger dan voorheen waardoor alleen toptalent doorbreekt? Het is maar hoe je het bekijkt. Dit is Ajax geen Almere city

30 november 2022 om 13:36

Ik ben geen azijnzeikerd, 3 goals is top maar verder speelt hij toch net zo slecht als de rest van t elftal.
1 goede actie tegen Qatar.... ja das1 minder dan de overige spelers maar nog steeds niks bijzonders.
Goals gaat het om en daarom krijgt hij terecht veel lof, maar t is nu toch niet opeens een wereldspeler die united gaat redden

30 november 2022 om 14:06

Laat staan als hij goed gaat spelen, hoeveel gaat hij dan maken?

30 november 2022 om 17:52

Maar Gakpo speelt nooit veel beter. Hij heeft een fantastisch schot en een goeie pass in benen...that's it.

Volgens mij is er in de Eredivisie meermaals gebleken dat Gakpo gewoon het beste is op links. In deze 5-3-2 opstelling doet hij het misschien oké als 10 of spits maar is daar wel echt minder vind ik. Denk ook dat hij zelf blij is om straks bij PSV weer lekker op links te spelen.

30 november 2022 om 13:40

Ik denk dat Gakpo zijn laatste wedstrijd voor PSV heeft gespeeld als hij nog 2x scoort. Je moet het ijzer smeden als het heet is.

30 november 2022 om 13:43

Ja in de eredivisie, maar in Europa en champions league zag je daar niks van terug. Gewoon lekker in de spits laten.

Ontzettend knap dat ie 3 openingsgoals maakt (perfect hattrick ook trouwens, hoofd, links, rechts), maar hij komt verder net als de rest niet echt uit de verf in het systeem. Kan hij zelf weinig aan doen, maar dit is wel een beetje scorenbordjournalistiek.

Tis hem wel gegund trouwens, want dat ie nooit opstaat als het er om gaat kan wel met recht de vuilnisbak in. Hij is nu de enige die opstaat.

30 november 2022 om 13:32

"ontzettend knap dat ie 3 openingsgoals maakt (perfect hattrick ook trouwens, hoofd, links, rechts), maar hij komt verder net als de rest niet echt uit de verf in het systeem. Kan hij zelf weinig aan doen, maar dit is wel een beetje scorenbordjournalistiek."

Oh, maar dit is gewoon niet anders dan in de eredivisie. Want ook bij PSV haalt hij dit seizoen echt waanzinnige cijfers. maar die statistieken verbloemen dat hij vaak gewoon buiten zijn goal of assist erg matig tot soms zelfs slecht speelt. Beste voorbeeld is die bekerfinale. Hij raakte exact één pepernoot. Die zat erin. Voor de rest was hij onzichtbaar en had nauwelijks een positieve bijdrage aan het spel.

Dus ik denk niet zozeer dat dit aan het systeem ligt. Gakpo is gewoon een uitstekende momentenvoetballer die wel een goed neusje heeft voor de goal. En okay, een aanvaller wordt vooral beoordeeld op zijn productie, maar ik ben het met je eens dat we nu niet moeten doen alsof de nieuwe Rensenbrink is geboren. En tja, we leven in het 'leveren' tijdperk he. En dat doet hij.

30 november 2022 om 13:38

Constante kante, volgens mij ben jij Psv’er, dus mag je wel wat meer promotie voor Cody maken. Dat hij minder speelt soms dan z’n wedstrijd bij pak hem beet uit bij Benfica ben ik met je eens, maar er zijn wedstrijden dat hij dat wel doet. Scoren en assists geven doet hij sowieso, dus wat wil een Europese topclub nog meer? Dit is echt wel een unieke speler waar je gewoon 100-150 miljoen voor kan vangen.

‘rensenbrink..heb ik nooit zien spelen, maar je klinkt een beetje treurig alsof vroeger alles beter was.

30 november 2022 om 13:55

Ik denk niet dat het nodig is voor Kante om promotie te maken voor Gakpo, dat doet hij zelf al voldoende. Maar wat Kante zegt lees ik juist als iets positiefs. Een voetballer die niet altijd geniaal hoeft te spelen, maar wel bijna altijd het verschil maakt is heel zeldzaam en ontzettend belangrijk. Jij vergeleek hem zelf met Antony, die had dat precies niet. Als Antony goed speelt is hij geweldig, als hij slecht speelt kan hij net zo goed niet mee doen. Het is een geweldige kwaliteit om die paar momenten per wedstrijd dan er ook gelijk te staan (als je dat dan met een Ajacied wil vergelijken, Tadic kon altijd als geen ander een rukpot spelen maar wel een goal en twee assists hebben), en dat doet hij fantastisch.

30 november 2022 om 14:05

"constante kante, volgens mij ben jij Psv’er, dus mag je wel wat meer promotie voor Cody maken. "

Natuurlijk mág ik dat. Maar anders dan menig Ajaxsupporter hier op de site die vindt dat mijn voorkeur voor PSV mijn oordeelsvermogen beïnvloedt (anders gezegd: dat ik een PSV bril op heb) ben ik gewoon terecht kritisch. En daar is niets mis mee Pieter! En ik mag toch schrijven wat ik zelf zie?

"dat hij minder speelt soms dan z’n wedstrijd bij pak hem beet uit bij Benfica ben ik met je eens, maar er zijn wedstrijden dat hij dat wel doet. "

Ik zei: cijfers verbloemen dat hij vaak matig speelt. Dat is iets anders dan 'gakpo speelt altijd slecht' wat jij kennelijk hebt gelezen. Ik maak gewoon een duidelijk onderscheid tussen een losse statistiek en hoe iemand speelt. In een wedstrijd van 90 minuten één goal maken is mooi voor de cijfers, maar als je daarnaast niet op een fatsoenlijke bijdrage betrapt kunt worden, heb je bij mij nooit 'goed gespeeld'. Anderen denken daar anders over, dat moeten zij weten. Een aanvaller die alleen een goal maakt en verder geen bijdrage had heeft bij mij niet 'goed gespeeld'. Er is meer ook voor aanvallers, dan goals alleen.

"dit is echt wel een unieke speler waar je gewoon 100-150 miljoen voor kan vangen."

Kan? Ja alles kan. Maar sorry, ik geloof het niet en ik kan mij niet voorstellen in welk scenario PSV 100 miljoen gaat vangen. Sorry dat ik niet meega in jouw euforie.

"‘rensenbrink..heb ik nooit zien spelen, maar je klinkt een beetje treurig alsof vroeger alles beter was."

Treurig,...? Wauw okay. Ik laat deze observatie verder aan jou en voor jouw rekening. Ik herken me daar niet in en snap ook niet hoe jij daarbij komt eigenlijk. Maar even voor je gemoedsrust dan, Rensenbrink, ook wel het slangemens genoemd, was een sierlijke linksbuiten. Goede dribbel, scorend vermogen, slimme speler. Vandaar dat vergelijk. En waar hier iedereen altijd zegt: ja hoho, leuke voetballer maar doe niet opf het Messi is', en ik niet in herhalingen van anderen val, heb ik een oudere mooie speler als naam gekozen. En daarom Rensenbrink.

Dat jji dat opvat als dat ik vind dat vroeger alles beter was, zegt alles over jou en niets over mij. Vroeger was niet alles beter. Integendeel. We hebben het nu beter dan we het ooit hadden Pieter! Alleen lijkt niemand dat te beseffen als ik iedereen tegenwoordig hoor klagen over werkelijk alles.

30 november 2022 om 14:13

Oké Kante,

Je bent kritisch, maar Ajacieden schrijven hun spelers altijd omhoog en vind dat wij dat ook wel wat meer mogen doen. Beetje mond tot mond reclame 😉

Dan Leg je de lat misschien te hoog voor Cody, hij kan natuurlijk niet tippen aan een type Rensenbrink/messi 😉

Mja Ajax is toch de directe concurrent. Als we nu geen 100 miljoen vangen dan gaat Ajax vrolijk verder richting de 200 miljoen voor de eerst volgende topspeler.

Dan heb ik je verkeerd begrepen. Ja in Nederland hebben we het ‘relatief’ goed. Nu nog een beetje mooi voetbalspel en beter resultaat 😉

30 november 2022 om 14:25

"oké Kante,

Je bent kritisch, maar Ajacieden schrijven hun spelers altijd omhoog en vind dat wij dat ook wel wat meer mogen doen. Beetje mond tot mond reclame 😉"

Haha, nou ja, zo had ik het nog niet bekeken inderdaad. Nou ja, vooruit maar, als die scout van United mij belt zal ik een raving recensie geven, afgesproken??


"mja Ajax is toch de directe concurrent. Als we nu geen 100 miljoen vangen dan gaat Ajax vrolijk verder richting de 200 miljoen voor de eerst volgende topspeler."

Neh, ik heb een wat andere visie op dat zogenaamde financiële gat dat Ajax geslagen zou hebben. Dat heb ik hier op de site heel erg vaak weergegeven al, wat een deel van de Ajax aanhang hier altijd enormvervelend vind en waar ze enorme moeite mee hebben. maar goed niemand vindt het leuk om in een spiegel te kijken he.

maar in het kort: Ajax heeft een casino beleid. Ze geven een heleboel geld uit aan transfers en salarissen, dus een mega post vaste kosten, en die financieren ze met incidenteele inkomsten uit de CL gelden en het jaarlijks verkopen van minstens 50 miljoen aan spelers. Oftewel, haal twee jaar de CL groep niet en als de verkoppen even tegen vallen, en dan heeft Ajax met die peperdure huishouding en doorlopende vaste kosten echt een mega probleem. En Ajaxfans denken dat het eigen vermogen onuitputtelijk is en ze dat 'makkelijk kunnen opvangen' maar dan zijn het dagdromers. Ajax balanceert op een preciar evenwicht. En we gaan de komende seizoenen zien of dat koord gaat knappen of niet. Dus die 100 miljoen voor ons is wat dat betreft niet nodig. Wij kunnen beter gewoon financieel gezond blijven. Wij hebben geen peperdure huishouding die we financieren met toekomstige gehoopte inkomsten. Dat is echt een groot verschil.

Het wachten is nu op de Ajaxfans die nu komen vertellen dat ik alleen maar onzin verkoop en Ajaxhater ben. ...

30 november 2022 om 14:54

Vind je dan niet dat PSV eenzelfde soort beleid voert maar dan met minder kapitaal? Wij moeten nu toch ook financiële gaten dichten door toppers te verkopen of komt dat alleen maar door de corona pandemie? Ik vraag het oprecht trouwens want ik ben zelf nooit zo de boeken ingedoken van de clubs.

30 november 2022 om 15:21

"vind je dan niet dat PSV eenzelfde soort beleid voert maar dan met minder kapitaal? "

Nee. En het is echt van belang dat je het grote verschil ziet tussen beide clubs. Ajax houdt in haar begroting rekening met het feit dat ze elke seizoen de CL groepsfase halen en daarbij ook nog eens voor 50 miljoen aan spelers verkopen. Als je dus daarmee werkt en dus eerst het geld gaat uitgeven en het daarna gaat verdienen, dan neem je een enorm grote gok.

PSV begroot geen inkomsten uit de CL, maar op de groepsfase van de EL. Dus PSV heeft als het de CL niet haalt niet direct een gat van een slordige 40 miljoen die je moet dichten. Dat zou bij Ajax wel het geval zijn als die een keer geen CL halen. Dát is gewoon het grote verschil.

En als je bedoelt dat PSV dus ook een risico neemt door inkomsten uit de EL al mee te begroten (en in 2017 bv haalde PSV zelfs die EL niet tegen Osiek) dan heb je op zich wel gelijk. Dat seizoen moest PSV een gat van vijf miljoen vullen. Maar zet dat af tegen een gat van 40 miljoen en de risico's zijn dan in Amsterdam ff een paar stukken hoger. Daarbij begroot PSV niet mee dat ze jaarlijks voor tientallen miljoenen aan spelers gaan verkopen. Dat doet Ajax dus wel.

30 november 2022 om 16:06

Gezien de nieuwe opzet van de CL vanaf 2024, de Super League ontwikkelingen en de coëfficiëntenlijst waarin 2 clubs toegang krijgen tot de CL zie ik Ajax niet stukgaan op dit punt. Ik zou het zelf eerder als gewogen risico zien, toch wel enigszins te vergelijken met gokken zoals jij zegt alleen zijn de odds in het voordeel van Ajax vind ik.

30 november 2022 om 17:21

Oh, we kunnen hiernaar kijken hoe we willen. Ajaxfans noemen het dan ingecalculeerd en aanvaardbaar risico. En dan noem ik het Casino beleid.

30 november 2022 om 20:56

@constant Kante

Zo'n uitnodiging kan ik toch niet laten liggen, dus bij deze. Ja, er is in zekere zin is er sprake van de huishouding met incidentele inkomsten. CL inkomsten gebruiken zijn namelijk de enige manieren om je begroting serieus op te schroeven. En dat heeft Ajax de laatste jaren gedaan. Dus het plan van Ajax is te begroten op CL niveau, waarbij de transferinkomsten een soort back-up zijn.

Is dat casinobeleid? Ja en nee. Ja, omdat je absoluut geen garantie heb dat je CL voetbal haalt. Maar ja, waar begroten clubs als PSV en Feyenoord op? Toch ook zeker op het spelen van Europees voetbal tot en met de winter. Ook dat is een geen gegeven, je kan tenslote ook plots in een voorronde (zie 2017-2018, Osijek) misgaan of je haalt misschien plek 4-5 en in de play-offs gaat het mis. Het is een risicoafweging, waarbij PSV en Feyenoord een duidelijk veiligere keuze maken. Ajax kiest voor wat meer risico, maar daar is natuurlijk ook wel een argumentatie voor. Zo eindigt Ajax sinds 2009-2010 in de top 2, waardoor je of voorronde of rechtstreeks CL voetbal speelt. De laatste 5 jaar blijkt de afweging telkens de juiste te zijn. Hoewel ik er dit seizoen voor het eerst aan twijfel, maar dat is een verhaal apart.

En dan heb je nog altijd transferinkomsten en reserves waarmee je gaten kan compenseren mocht het een keertje misgaan (wat absoluut wel eens gaat voorkomen). Het punt is dat wanneer je vaak genoeg CL voetbal haalt, je structureel meer kan uitgeven en betere kansen heb op succes. Dat is een balans act, maar niet per se onverantwoordelijk.

Gaat het koort knappen? Als we dit seizoen zo voort zetten gaan we in ieder geval een seizoen moeten compenseren. En dan gaat het intressant worden wat er gaat gebeuren. Want inderdaad, er is geen onuitputtelijke bron van geld bij Ajax. Blijven doorgaan op die voet, iets gas terugnemen of helemaal terugschakelen naar het oudere (zuinigere) beleid gaat de vraag dan worden. Gezien het feit dat we in 2024-2025 waarschijnlijk 2 rechtstreekse CL plaatsen hebben vermoed ik dat eerste, maar dan moet je wel vertrouwen hebben in je TD, selectie en staf. Dat is een beetje het probleem momenteel, omdat we een trainer hebben zitten die er niks van bakt en ons technische duo geen geweldige zomer heeft gedraaid.

Je verkoopt zeker geen onzin, de kern van je verhaal klopt gewoon. Alleen is de term casinobeleid misschien wat suggestief, er zit namelijk een doordachte afweging achter. Ja, met een bepaald risico en het kan zijn dat de afweging niet geheel juist is. Maar die vlieger gaat altijd op bij beleid. En je keuze om het huidige PSV beleid te verdedigen begrijp ik ook volledig en in het geval van PSV acht ik die keuze ook duidelijk de meest verstandigste (gezien het aantal keren dat CL voetbal of de top 2 niet gehaald is). Dan ligt de balans anders en maak je andere keuzes.

30 november 2022 om 13:32

Hij komt niet tot zijn recht, maar is ongeveer de enige die zich ontrekt aan het belabberde voetbal en er nog iets van maakt. Enige die ik daar nog onder schaar, zijn Frenkie de Jong en Ake. Rest haalt beduidend een minder niveau dan we gewend zijn of mogen verwachten.

30 november 2022 om 15:09

Iedereen heeft het steeds over het systeem, maar het Nederlands elftal heeft bijna elke wedstrijd in 2022 in de 532 gespeeld. Daar zaten toch echt wel een aantal goede wedstrijden bij(in ieder geval niet zo slecht als de afgelopen 3 wedstrijden)
Een speler die juist in de 532 zou moeten floreren is Dumfries, maar dat was alle 3 de wedstrijden misschien wel de slechtste speler op het veld.
Ook al haalt Dumfries zijn niveau niet, lijken de 5 verdedigers wel vast te staan(dumfries/timber/van dijk/ake/blind) Alle andere posities is van Gaal nog steeds aan het schuiven omdat hij ook de juiste samenstelling niet gevonden heeft. Zelfs met Frenkie of die nu meer op 6 of op 8 speelt en je dus een de roon/koopmeinders ernaast zet om de verdedigende taken meer weg bij hem te nemen of hem juist meer de verdedigende taken laat uitvoeren en een berghuis of klaassen naast hem zet. En naast het middenveld loopt het voorin natuurlijk ook helemaal niet, Gakpo maakt gelukkig nog doelpunten maar eigenlijk stellen Gakpo/depay/bergwijn allemaal nog teleur. De aanvallende middenvelders en de aanvallers lukt het maar erg weinig om de bal naar elkaar te spelen zonder dat de tegenstander het onderschept of het weer naar achteren moet naar een van de 3 verdedigers.

30 november 2022 om 16:45

Dumfries krijgt de bal steeds terwijl hij al die diep staat en er dus geen ruimte is. Daar kan hij gewoon niets. Weet niet of dat met vorm te maken heeft. Hij moet gewoon hard kunnen rennen en dat kan alleen als de tegenstander ruimte weggeeft. Gaat de VS overigens wel doen denk ik. Die kunnen eigenlijk vooral hard rennen.

Wordt gakpo niet wat overschat? Eredivisie leuke competitie maareh premier leage is toch van een ander niveau.

30 november 2022 om 13:33

Eerder onderschat hier in Nederland.

30 november 2022 om 13:45

WK is van een nog ander niveau aldus de voetbalwereld…

30 november 2022 om 13:52

Maar niet tegen Qatar toch?

30 november 2022 om 14:37

Ook tegen Qatar

30 november 2022 om 13:45

Eredivisie is inderdaad leuk, maar het WK is wel een heel andere niveau

Chelsea, Spurs, Arsenal. Dat is zijn huidige potentieel en kan die nog groeien. Man. Utd. Is niet zijn stijl ben ik bang. Zou ook dom zijn, je hebt bij United veel meer concurrentie.

Ik ben niet onder de indruk van Gakpo. Laat 'm eerst maar eens wereldkanpioen worden, dan praten we verder..

30 november 2022 om 13:27

Ik heb hetzelfde met Messi, CR7, Haaland, Nunez, Vlahovic, Kane, Lukaku, ... laat ze eerst maar eens wereldkampioen worden!

30 november 2022 om 18:24

Betere cijfers dan Messi en Neymar tot nu toe op dit WK. Dan weet je wel wat hij waard is. Lekker cashen voor PSV.

Fantastische speler die Gakpo. Erg fijn voor hem dat hij juist op zo'n WK piekt op het juiste moment. Natuurlijk de Eredivisie al ontstegen, daarin is hij op zijn positie op dit moment de beste en durf wel te stellen dat hij de beste speler van de Eredivisie is. Het jaar van Cody Gakpo, dat gaat een hele mooie transfer opleveren.

Mooi zo, laat ze hem maar mooi ophemelen dan gaat de prijs ook omhoog.

Ik moet het nog maar zien. Premier League is wel anders dan de tegenstanders die Nederland tot nog toe heeft gehad op het WK. Dat was eerder Championship / League 1 niveau dan Premier League. Verder vraag ik me ook af of hij echt beter is dan een Martial of Rashford.

Ik vind hem als linksbuiten beter dan momenteel in de spits. Ja hij scoort nu leuk 3x achter elkaar maar toch komt hij weinig aan zijn dribbel toe. Vanaf links naar binnen lopen en dan uithalen is wel echt zijn kracht en dat is wel beperkt als je hem als spits wil gaan gebruiken. Ik vind hem helemaal geen type spits en anders moet die rondom een echte spits gaan spelen.

Toch bijzonder. Die jongen verdient alle lof voor zijn doelpunten, daar draait het uiteindelijk om, maar verder speelt hij net zo matig als de rest.
Zo lang hij blijft scoren is dat geen ramp maar wat heeft hij verder nou laten zien tegen deze matige tegenstanders?

Geweldige ontwikkeling doorgemaakt en als Ajacied zijnde hoop ik dat hij mooi bij United aansluit na het WK!

30 november 2022 om 13:57

Wel voor 100 plus miljoen dan, want we moeten wel een beetje gelijk gaan lopen 😉

30 november 2022 om 15:20

Zomer 2023 is ook na het WK

Helemaal niemand is in de ban van Gakpo. Wat een sensatie artikel. Leuke speler hoor, voor Dortmund, maar nooit de echte top. Mist handelingssnelheid en gif.

30 november 2022 om 13:46

Mist ook een goed schot, goede dribbel en geweldige voorzet.

30 november 2022 om 13:51

Mist een goed schot? Wat Gakpo juist heeft is een heel goed schot. Daarom scoort hij dus zoveel dus daar ben ik niet mee eens.

30 november 2022 om 13:54

Het was dan ook sarcastisch bedoelt

30 november 2022 om 13:55

Ik was sarcastisch richting Futballeke Modricmagic, wat jij zegt klopt helemaal.

30 november 2022 om 13:56

Sarcasme Modric.

Maar ik vind persoonlijk dat hij een mooie ontwikkeling doormaakt. Echter zie ik het gewoon niet in hem. Een stap hogerop absoluut, maar ik vind het geen wereldspeler. Vond ik Antony overigens ook niet hoor, maar die heeft meer 'flair'.

En leuk dat hij nu 3x scoort op het WK, maar dat zegt mij vrij weinig. Klaassen heeft ook 2 assists, zegt ook niet veel (al ben ik absoluut tevreden over Klaassen).

30 november 2022 om 13:59

Antony heeft misschien meer flair, maar als die niet thuis geeft is hij niet in staat om even die bal op het hoofd te leggen van een Luuk de Jong. De cijfers van Gakpo verpulveren ook die van Antony, dus hier mogen wij best 100 plus miljoen voor vangen. Jullie hebben al buitensporig veel geld ontvangen.

30 november 2022 om 14:52

Vragen staat vrij natuurlijk. Ik zou ook veel geld vragen. Het krijgen is een 2de. De helft is netjes genoeg.

30 november 2022 om 13:53

Wat bedoel je met 'mist gif'?

30 november 2022 om 13:58

Agressie, laten zien dat jij de baas bent en de bal onder controle hebt. Haaland of een Kudus hebben dit. Net zoals een Suarez of Aguero het hadden. Dat mis ik bij Gakpo. De no nonsense mentaliteit en alles of niets.

Zo dom om spelers na een wk te kopen. Zijn 6 wedstrijdjes waar je heel lastig hetniveau van kan bepalen en de prijs schiet omhoog..ze zullen toch misschien wel geleerd hebben van Rojo...NLse coaches moeten toch meer hun horizon verbreden als t aankomt op bouwen van hun team. Ik zie de genialiteit van Gakpo niet eerlijk gezegd. Goeie speler dat wel voor een 20 a 30 miljoen meer niet

Pas in de zomer verkopen als ik PSV was. Geen CL voetbal volgend seizoen kost meer.

Hahaha al die zure ajacieden hier. Heerlijk om te lezen.

Jullie mogen dan wel het dubbele ontvangen voor de waarde, maar jullie kopen ook 3x de waarde in (bassey!!)

Zinderende prestaties

Overdrijven is ook een vak zeg. Hij is lekker bezig met zijn 3 goals, voor de rest valt ie totaal niet op.

Het is Gakpo gegund. Ziet er soms erg lomp uit, omdat hij niet altijd de motoriek heeft van een echte buitenspeler maar met zijn traptechniek en inzicht heeft hij wel gruwelijke statistieken. Hij speelt op een positie waar hij nooit heeft gespeeld en scoort er maar even drie erin. Er zit nog veel rek in de voetballer Gakpo maar dan moet hij wel bij een club voetballen, die bij hem past kwa speelstijl.

Daarnaast is het gewoon een nuchtere jongen, die zich niet snel laat gek maken en dat siert hem wel.

Het enige lichtpuntje voor Nederland. Het spel is verschrikkelijk, maar Gakpo etaleert toch iedere wedstrijd weer zijn klasse.

Gakpo is een zeer bijzondere speler. Een 1.93m lange vleugelspeler die over zoveel techniek en snelheid beschikt. Daarnaast heeft hij een loepzuivere pass en idem schot, waardoor het bij hem bijna een zekerheid is als hij op goal schiet. 'a star in the making' is echt van toepassing op Cody Mathès Gakpo!

Een serieuze vraag maar is deze Gakpo nou echt zo goed? Ik ben geen PSV supporter dus de enige wedstrijden die ik heb gezien waren die in de CL kwalificatie en Europa league en in het NL elftal. Deze jongen heeft best wat kwaliteiten maar is in mijn ogen gewoon een betere uitgave van El Ghazi.

Natuurlijk fijn dat Gakpo die doelpunten scoort. Maar voor de rest zie je van hem ( evenals de 10 andere spelers op het veld )
En ze zullen als team echt beter moeten gaan presteren anders is het na zaterdag gedaan

Als heel je team crap speelt, en je perst er toch 3 uit 3 uit, dan ben je van absolute klasse. Ik zie deze jongen liever niet vertrekken in de winter. Zelfs als Ajax supporter durf ik dat wel te zeggen. We hebben dit soort jongens een seizoen in NL nodig om van te genieten.

Hij komt toch tekort om nu al naar de premier league te gaan man. Als hij nu gaat dan ben ik bang dat het echt niet gaat lukken. Hij laat zich nu pas Europees zien...

Natuurlijk is Gakpo geweldig. Alleen misschien is het gewoon zo dat hij naast het scoren ook niet goed speelt. Je ziet hem naast zijn goals niet echt opvallen. Als hij tegen goede verdedigers komt te staan, wordt het denk ik al een stuk lastiger. Hij kan echter wel heel goed worden want hij heeft een goede voorzet en scorend vermogen. Als hij rendement blijf hebben is het natuurlijk goed, maar soms heb je je dag niet en dan moet je nog steeds het team kunnen helpen.

Hij valt niet op omdat het gehele team verzaakt. Als je er dan nog 3 doelpunten uit weet te persen, ben je wereldklasse.

Maar dit is allemaal lastig te zien door een Ajax bril, dat begrijp ik. Ze vinden daar Bassey ook nog steeds goed, hahahaha.

Vroeger waren er nog wel eens constructies dat ze hem in de winter kochten en dat die dan in de zomer ging. Dat lijkt me voor psv t beste.. wanneer je gapko verkoopt verkoop je eigenlijk de gehele kans op een kampioenschap

Die gozer heeft echt een gigantische groei doorgemaakt. Ik was aanvankelijk erg sceptisch over hem maar dat is volledig weg. Topspeler in wording! Hij rammelt nadrukkelijk op de poort bij de europese top.

Meer dan komende periode gaat PSV niet voor hem vangen. Het ideale moment om hem te verkopen. Net als Anthony rond de 100 miljoen. Dat verdienen ze nergens anders terug. Niet in de CL of als ze kampioen zouden worden. Meteen een mooie stap voor Gakpo. Over het algemeen zijn er maar weinig tot geen spelers uit de ED die slagen in de PL.

100 miljoen vragen! Niks meer en niks minder.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren