Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van Gaal verklapt één basisspeler tegen Qatar: ‘Kun je op je vingers natellen’

Laatste update:

Memphis Depay begint dinsdagmiddag tegen Qatar in de basis, zo onthult Louis van Gaal in een interview met de NOS. De spits van Barcelona speelde tegen Senegal (0-2 winst) ruim een half uur mee en viel vervolgens in het groepsduel met Ecuador (1-1) na rust in. Van Gaal acht Memphis na twee invalbeurten dus rijp voor zijn eerste basisplaats.

Nederland is al verzekerd van een plek in de knock-outfase van het WK. Op de persconferentie in aanloop naar het laatste groepsduel met Qatar gaf Van Gaal in eerste instantie aan geen risico met Memphis te zullen nemen. “Als we wereldkampioen willen worden, hebben we hem nodig. We moeten hem zo goed mogelijk naar de volgende wedstrijd brengen. Na de groepsfase is iedere wedstrijd belangrijk. Ook Memphis moet uiteindelijk leveren.”

Tegenover de NOS verklapte Van Gaal vervolgens dat Memphis tegen Qatar een uur kan meespelen. “En dan kun je op je vingers natellen dat hij gaat beginnen”, aldus de bondscoach. De spits kan zich dus opmaken voor zijn langverwachte rentree in de basis. Ruim twee maanden geleden raakte hij geblesseerd tijdens een Nations League-duel met Polen (0-2 winst).

“Als je vraagt of ik zelf al weer eerder had willen starten, dan is het eerlijke antwoord: ja", zei Depay zondag tegenover het Algemeen Dagblad. “Maar ik snap ook het traject dat de bondscoach voor ogen had. Ik voel me fit nu, de blessure was al geheeld en het lichaam reageert goed op inspanning, ook na een pittige training de dag na een wedstrijd. Dus ik denk dat ik klaar ben om in de basis te staan.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
28 november 2022 om 16:45

Yes… Memphis is onze verlosser… Memphis is zo goed dat we verder geen andere voetballers meer nodig hebben.

28 november 2022 om 18:24

Ik zou ook 11x memphis opstellen. Als je het snel uitspreek klinkt het ook een beetje als Messi.

Hopelijk geeft van Gaal na de poulefase niks meer prijs. Nergens voor nodig.

28 november 2022 om 15:24

Mis ik iets? Er staat dat we al gekwalificeerd zijn, maar blijkbaar gaat het op doelsaldo i.p.v. onderling resultaat. Als Senegal morgen met 1-0 wint van Ecuador en Qatar met 2-0 van NL, dan liggen we er toch gewoon uit op basis van doelsaldo?

28 november 2022 om 15:38

Gaat natuurlijk niet gebeuren maar je heb helemaal gelijk als Senegal wint met 1-0 en Nederland verliest 2-0 lig je eruit.

28 november 2022 om 15:45

Eens, die kans is vrijwel nihil, maar je mag toch verwachten dat een site als voetbalzone z'n facts straight heeft. Bedankt voor de opheldering!

28 november 2022 om 18:26

Ik kijk nu al uit naar Koeman

Ik had liever gewild dat hij verklapt dat Xavi begint! Wat is dat toch met Simons, die moet zich altijd uiterst bewijzen om zijn plek te verdienen.

28 november 2022 om 15:08

Van Gaal heb ik hoog zitten stelt liever nietsnutten op als Klaasen en Berghuis wat spelen die slecht. mijn god zeg... Ook Bergwijn die 3 nooit mer opstellen en ook blind nooit meer..

28 november 2022 om 15:12

Nog altijd liever Berghuis dan Koopmeiners.

28 november 2022 om 15:28

Toch heeft Klaassen gescoord en was hij belangrijk bij de goal van Gakpo. Ik vond hem in balbezit vrij matig maar hij heeft mega veel gaten dichtgelopen omdat anderen aan het verzaken waren.

28 november 2022 om 15:49

Klaassen is nuttig geweest en als hij zich inzet is het meestal wel minimaal een 5.5 maar ben geen fan van hem. Zie liever simons op 10 staan. Maar die is nog jong en moet laten zien dat hij langer op een hoog niveau moet presteren. Is denk ik voor de komemde jaren de spler voor op 10

28 november 2022 om 15:55

Dat is zeker waar. Klaassen wordt vaak beoordeeld of hij een paar mooie steekpassen heeft gegeven ? Nou dit doet hij vrij weinig dus altijd een onvoldoende. Laat het nu zo zijn dat hij echt veel vuil werk opknapt, altijd betrokken is bij 1 of meer doelpunten. Je hoeft hem niet in de basis te zetten maar hem dramatisch noemen is onzin, hij levert altijd namelijk.

28 november 2022 om 16:00

Hahaha en Gakpo dit wk 2 goeie ballen geraakt verder niks van gezien, Dumfries is back maar verdedigd slecht en aanvallend brengt ie ook niks Depay is ook ruk.
Zullen we er maar mee stoppen dan meteen ? Het hele elftal speelt ruk maar met de meeste van deze jongens zijn we wel op het wk
terecht gekomen. Dus hou op met iedereen afzeiken

28 november 2022 om 16:06

Klaassen was een van de weinige lichtpuntjes tegen Ecuador.

28 november 2022 om 21:56

Klaassen is ook een bruikbare speler, maar voetballend gewoon niet goed genoeg om op 10 te spelen tegen fatsoenlijke tegenstanders.

Klaassen is imo echt een duidelijke 8. Op 10 wil je gewoon creatievere spelers zoals bijvoorbeeld Berghuis (maar die is ook goed van achteruit) maar nog liever een Xavi Simons. Perfecte wedstrijd voor van Gaal om Xavi eens daar te proberen.

28 november 2022 om 15:10

Inderdaad. Van Gaal gaf eerder nog wel eens aan dat leeftijd of reputatie geen rol spelen. Ik denk dat het krediet van Bergwijn bijvoorbeeld bijna op is. En dan zal Memphis, Gakpo en Simons toch een prima aanval zijn. Berghuis er weer in naast Frenkie. En je zult zien dat we zowaar weer iets kunnen in balbezit. Dat was tegen Ecuador wel heel frustrerend om te zien hoe slecht de bal in de ploeg werd gehouden, buiten het tikkie terug tikkie breed achterin.

28 november 2022 om 15:12

Tegen Qatar zou dat kunnen. Tegen een sterker land zou ik Berghuis of Simons slachtofferen (1 van de 2 dan op 10) en de Roon naast Frenkie neerzetten.

28 november 2022 om 15:18

Ja dat zou prima kunnen inderdaad tegen een topland. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik liever gewoon een 433 zie zou zien. Met Malacia, Alé, Virgil, Dumfries achterin. En dan Frenkie en de Roon er voor. Kun je alsnog met Memphis, Gakpo Simons en Berghuis voorin spelen. Ook tegen een topland.

28 november 2022 om 15:21

Mwah. 4-3-3 zie ik ook wel graag hoor. Dan krijg je wel buitenspelers in hun kracht, maar je hebt niet echt een rechtsbuiten. Tenzij je Xavi daar neerzet. Berghuis is dat echt totaal niet meer namelijk.

Verder ben ik één van de weinige die vind dat Virgil van Dijk eens wat meer moet opstaan. Op dit moment is hij defensief misschien wel één van de zwakste. Hij verdedigd constant achteruit, zelfs in eigen 16. De goal van Ecuador tegen Oranje is een schrijnend voorbeeld. Ja, Timber begaat een beginners fout, maar van Dijk kan met agressief vooruit verdedigen gewoon dat schot onschadelijk maken. Ipv dat te doen, verdedigd hij in zijn eigen 16 zowat, weer achteruit.

Virgil moet eens wat agressiever gaan verdedigen en wat meer instappen op de bal. Dat halve gedoe.

Aké is daar een stuk beter in in mijn ogen.

Met 4 achterop zou ik een De Ligt wel weer willen zien spelen. Dan komt hij niet op de RB positie uit, dat is ideaal voor hem.

En als je met 5 blijft spelen: De Vrij. De man speelt al jaren in dat systeem. Is een uitstekende verdediger en defensief ijzersterk. Daarnaast ook aan de bal vrij comfortabel.

28 november 2022 om 15:28



Dat vind ik het nadeel van 3 verdediger. De middelste denkt vaak: Dat doet die ander wel. Bij twee verdedigers (meer dan genoeg) moeten ze ook gelijk hoger in de intensiteit en aggressiviteit zitten. En de bal ook directer naar voren spelen, want naast hun zijn er minder opties. En met de Roon ervoor in een 4231 kun je hoger pressen. Je ziet teams als PSV, AZ, Bayern, Feyenoord, City ook vaak pressen vanuit een 4411. Dat werkt vaak beter dan een 532. Eigenlijk zou van Gaal ons ook gewoon moeten bellen wat ie moet doen.. Maarja van Gaal he.

28 november 2022 om 16:04

Ik denk dat de 433 met dumfries en berghuis wel goed gaat werken omdat dumfies dan steeds over berghuis heen kan komen.

28 november 2022 om 15:14

Is toch ook niet zo heel gek? Hij heeft met een Gakpo en Berghuis 2 sterke concurrenten voor de 10, al speelt Steven meer als 8 tegenwoordig onder Louis...

Simons is er pas bij, moet nog debuteren en is aardig onervaren. Snap best dat hij nog niet gebracht is. De wedstrijden tegen Senegal, maar vooral die tegen Ecuador, waren nou niet de beste potten. Om dan een piepjonge debutant te brengen. Ik snap Louis wel.

Tegen een Qatar ben ik het met je eens, daar moet hij wel een kans gaan krijgen. Als basisspeler of als invaller.

28 november 2022 om 15:15

Nu doe je net alsof hij al zoveel bewezen heeft. Hij komt net kijken joh . Wissels worden altijd zo omhoog gepraat als de basis even iets minder loopt. Het is geen gegeven dat als de basisspeler niet lekker draait, dat een wissel dit beter zou doen. Moet toegeven dat ik het ook leuk zou vinden als hij wat minuten krijgt, maar gelijk basis vind ik ook wat snel gaan eerlijk gezegd.

28 november 2022 om 16:03

Wat moet Simons bewijzen dan?
Hij voetbalt erg lekker op dit moment en is comfortabel en creatief aan de bal.
Dan stel jij dus liever iemand anders op dit uit vorm is maar vroeger wel in vorm was, omdat deze speler dan weet hoe dat was ?
Nee sorry, hij is de verassing bij PSV, heeft op het veld gestaan met Neymar Mbappe en Messi, beetje druk is hij echt wel gewend.
Naar mijn mening is dat je Simons gewoon kunt brengen hoor.

28 november 2022 om 16:54

De beste man waar ik op reageerde zei: ‘Wat is dat toch met Simons, die moet zich altijd uiterst bewijzen’. Nou, je kunt niet echt stellen dat hij al zoveel bewezen heeft dus zo’n gekke reactie vind ik dat niet . Dat ik iemand op zou stellen die niet in vorm is, is ook uit de lucht gegrepen want dat zei ik niet. Daarnaast is het feit dat hij met Neymar en Messi op het veld gestaan heeft natuurlijk ook geen argument om hem op te stellen. Ik begrijp heel goed dat hij nog niet opgesteld wordt, omdat je bij andere meer zekerheid hebt. Rustig brengen die Simons, eerst maar is beginnen met een kwartiertje.

28 november 2022 om 15:20

Tuurlijk moet hij zich uiterst bewijzen. Hij speelt pas een half seizoen in the picture

28 november 2022 om 15:46

Hij zit er voor het eerst bij in zijn eerste seizoen dat hij ergems basisspeler is. Ik vind het logisch dat hij zich nog moet bewijzen. De meeste spelers hebben ook meer gepresteerd dan Simons. Lekker rustig brengen. Die jongen komt er wel.

28 november 2022 om 18:24

Het gaat toch om de vorm van de dag en niet dat je in het verleden wat gepresteerd hebt. Zelfs diegene die dus in het vereden hebben gepresteerd zeggen dat Simons het super goed doet.

De beste 11 moeten spelen. En ja, daar hoort Simons zeker bij.

28 november 2022 om 15:56

????? Is zijn eerste keer bij het nl elftal hoezo altijd uiterst bewijzen. Hij heeft bij PSV 6 redelijk goeie wedstrijden gespeeld.
Ik snap al die mensen hier niet geulen allemaal op een jochie die nog niks heeft gepresteerd.
Ik gun het hem maar als ie dan onder sneeuwt wordt ie afgebrand wordt veel te veel van hem verwacht.

28 november 2022 om 16:09

Ah joh je hebt altijd wat vriendjes politiek. Feyenoord en PSV spelers hebben gewoon al een minnetje minder want Danny Blind praat al die Ajacieden natuurlijk goed bij die ouwe man.

28 november 2022 om 18:11

Ik zie die jongen ook graag spelen, maar hij zal ook niet de verlosser zijn. Als ik al lees wat iedereen van Gakpo verwacht in zo'n dramatisch elftal, dan zal het voor Xavi niet makkelijker worden.

28 november 2022 om 23:00

Ik begrijp daar ook helemaal niets van, die moet haast wel iets naars over Truusje hebben gezegd waar Van Gaal lucht van heeft gekregen...

Hoe kan het dat een bankzitter die zelfs bij zijn invalbeurten bij Ajax ondermaats presteert een jongen het nakijken geeft die niet alleen het grootste talent sinds Frenkie de Jong is, maar zich met goals, assists en bovenal het vermogen om het verschil te maken in zeer korte tijd tot sterkhouder bij PSV heeft opgewerkt. Duitsland geeft vertrouwen aan Musiala, Spanje treedt met Gavi en Pedri aan en Jude Bellingham speelt basis bij Engeland, maar op de modderschuit van Oranje moet Simons toezien hoe simpele matrozen als Klaassen, De Roon en Koopmeinders lopen te ploeteren.

Deze jongen heeft niets niet alleen geleverd, maar bovenal voortdurend positief verrast. Ongelooflijk dat nota bene een coach als Van Gaal, die toch prat gaat op het vertrouwen geven aan jonge spelers, hem negeert wanneer je dit soort verschilmakers het hardst nodig hebt.

Denk dat we toch Marten de Roon nodig hebben op het middenveld. Tegen zowel Senegal en Ecuador verloren we het middenveld en elke tweede bal, en ik denk dat Frenkie meer in zijn kracht komt als hij weet dat er iemand achter hem zit voor de balans. En vanaf de KO fase heb je echt wel een type De Roon nodig aangezien ons aanval vaker de bal verliest dan vasthoudt. Verder Berghuis op 10, en Gakpo ipv Bergwijn en dan heb je denk ik wel de beste elf.

28 november 2022 om 15:15

@oortap - Naar mijn mening is het hele probleem de formatie in combinatie met de spelers op bepaalde posities. In niets is zichtbaar dat de tactiek werkt. Het spel is stroperig en verdedigend oogt het nou ook niet bepaald stabiel. Dan rendeert de aanval ook nog eens totaal niet. Daarom snap ik dat gehype met betrekking tot Van Gaal niet. Dat is enkel gebaseerd op ruim acht jaar geleden. Ik vind het echt allesbehalve overtuigend.

28 november 2022 om 16:09

Met Frenkie en de Roon op het middenveld heb je ook niet 3 centrale verdedigers nodig. Dan zou ik toch liever naar een 433/4231 gaan

Noppert
Dumfries
van Dijk
Ake
Malacia
de Roon
de Jong
Berghuis/Xav
Xavi/Berghui
Gakpo
Depay

Als bergwijn, klaassen en blind maar niet spelen vind ik alles goed.

Een Memphis in vorm is de beste aanvaller die we hebben. Tot nu toe heeft hij nog weinig goeds gedaan op het WK, maar dat geldt ook voor een aantal van zijn concurrenten. Van de aanvallers die minuten hebben gemaakt, heeft alleen Gakpo geleverd en daar moet toch iemand naast. Dan maar de minuten aan Memphis geven in de hoop dat hij het vertrouwen terugbetaald, is zo'n gek idee nog niet.

28 november 2022 om 15:17

Ik denk dat we het ook allemaal niet te mooi moeten maken. Twee doelpunten is nog altijd beter dan helemaal niets, maar buiten de twee doelpuntmomenten speelt Gakpo ook maar anoniem mee. Die is zeker niet de pannen van het dak aan het spelen. Maar goed, die aanval heeft ook nog geen lekkere aanvoer gehad. Verder vond ik Janssen - Bergwijn een regelrechte blunder van de bondscoach.

28 november 2022 om 16:12

Eens dat Gakpo ook niet de sterren van de hemel speelt. Heeft twee goede belangrijke doelpunten gemaakt, maar is daarbuiten vrij onzichtbaar. Maar 2 doelpunten in 2 duels is op zichzelf een goed rendement en aangezien niemand anders levert, lijkt hij me voorlopig wel onomstreden.

Bergwijn raakt al weken geen pepernoot meer en toont zich te weinig zelfkritisch. Janssen werkt hard, maar komt gewoon heel veel tekort voor het niveau dat je wilt nastreven. En Luuk de Jong is vooral een plan B, een breekijzer. Daarmee starten vereist een heel ander type spel dan je moet willen spelen.

28 november 2022 om 16:33

Oh, verder mee eens hoor. Gakpo is bij mij ook de eerste aanvaller die je momenteel op papier zou zetten. Echter doet men ineens of hij de sterren van de hemel speelt en dat is gewoon niet zo.

28 november 2022 om 15:32

@hangover96 - We hebben ook niet iemand met een geweldige voorzet. Het zijn allemaal wel aanvallers die liever zelf naar binnen trekken. De 1 heeft het zich zo aangeleerd (bergwijn), de ander komt door omstandigheden meer in scoringsposities (gakpo). Memphis is daarnaast totaal niet fit, maar de alternatieven zijn inderdaad niet zozeer beter.

Eigenlijk zie ik het liefst gewoon wat risico. Met deze formatie, tactiek en spelers wordt je sowieso geen wereldkampioen. Zoveel geluk had Van Gaal niet eens met een ontketende Robben, terwijl Sneijder en Van Persie nog steeds veel beter waren dan wat er nu loopt. Om de automatismen van het WK er een beetje in te houden betreft bepaalde spelers:

Noppert - Malacia - Timber - Van Dijk - Dumfries - Koopmeiners - De Jong - Berghuis - Gakpo - Memphis - Simons. Dan zou je Simons en Berghuis eventueel kunnen omruilen voor wat variatie of iets dergelijks. Dat 5-3-2 werkt gewoon niet. Ik denk ook niet dat de toplanden zich erdoor laten verrassen.

28 november 2022 om 15:54

Maar alle wedstrijden voor het wk die in 5-3-2 werden gespeeld waren echt heel erg goed en aanvallend, mensen doen net alsof het opeens aan het systeem ligt.

28 november 2022 om 16:35

Heel erg goed? Ten eerste waren de tegenstanders behoorlijk zwak, maar buiten dat heeft Oranje misschien twee goede wedstrijden gespeeld met die formatie en dan kun je je afvragen of het door 5-3-2 komt of door de individuele klasse van sommige spelers. Als Van Dijk, De Jong en Memphis goed spelen, is dat een gigantisch verschil.

Maar de vraag blijft: wanneer begint Depay met voetballen?

Als we wereldkampioen willen worden, hebben wij hem nodig? Depay viel de vorige wedstrijd toch een potje slecht in. Nu wil ik niet meteen over 1 helftje gaan zeuren, maar dat was wel echt drama...

Ik hoop dat van Gaal wel wat meer wissels doorvoert. Ik snap sowieso niet waarom Berghuis eraf is gehaald in de vorige pot?

Verder snap ik ook niet waarom Bergwijn nog mag starten. Laat ook helemaal niets zien.

Timber heeft, net als de Ligt, een kans gekregen. Hij beging een cruciale en kinderlijk eenvoudige fout. Verder voegde hij in aanvallend opzich ook vrij weinig toe.
Dumfries is de vaste back, maar ik zou graag (minstens één helft) ook Frimpong aan het werk zien. Zeker tegen een zwak Qatar dat al uitgeschakeld is...

Wellicht beginnen met Dumfries en Frimpong minimaal een helft de kans geven? Verwacht veel meer van hem aanvallend dan van Denzel. En dan wil ik de prestaties van Denzel de afgelopen jaren niet bagatalliseren, maar Frimpong is zo veel meer comfortabel aan de bal dan hem. Legt wel ook meer risico in zijn spel. Vandaar dat ik ook zou opteren voor Stefan de Vrij op de RCV. Is als enigste echt gewend om in dit systeem te spelen. Goed in vorm bij Inter (vlak voor het WK). Dus ik snap niet waarom die geen minuten krijgt.

Blind eruit en Malacia erin spreekt (in mijn ogen) voorzich. Aanvallend brengt Malacia veel meer met zijn snelheid en diepgang. Blind hobbelt maar wat op die linkerflank, is geen gezicht. Beter in de passing dan Malacia, absoluut. Maar zelfs dat is tegenwoordig moeilijk voor Daley.

Zo zou ik spelen. Xavi en Frimpong de kans geven. De Vrij en Malacia aan laten tonen dat zij wel degelijk beter renderen in dit systeem dan hun concurrenten.

Berghuis gewoon voor het voetbal weer terug op die plek. Brengt veel meer dan Koopmeiners en de Roon in voetballend opzich.

Noppert
De Vrij
van Dijk
Aké
Dumf/Frimp
Berghuis
Frenkie
Malacia
Xavi Simons
Gakpo
Depay
28 november 2022 om 15:13

Twee zielen, (bijna) één gedachte.

Ik heb zojuist event Louis van Gaal een DM gestuurd met de basis elf. Memphis als eerste vervanger van De Jong of Berghuis. Of hij begint en wordt later door één van deze twee vervangen.

Noppert
Dumfel
Van Dijk
De Vrij
Malacia
De Roon
X. Simons
F. De Jong
Berghuis
L. De Jong
Gakpo
28 november 2022 om 15:17

Aké eruit? Zou ik dus niet doen. Als je met 4 achterop gaat spelen, zou ik nog eerder Aké op linksback zetten.

Aké is in mijn ogen nog één van de lichtpuntjes. Die verdedigd nog vrij fel en lekker vooruit. Daarnaast ook het meest comfortabel aan de bal in mijn ogen.

Virgil mag eens gaan opstaan. Presteert het hele seizoen al vrij matigjes. Verdedigd constant achteruit. Als hij tegen Ecuador uitstapt, kan hij dat schot van Enner Valencia gewoon blokken en de fout van Timber corrigeren. Maar hij blijft (in de eigen 16) gewoon lekker achteruit verdedigen...

28 november 2022 om 15:26

Noppert
Frimpong Vrij Dijk Aké
Roon Frenkie Xavi
Gakpo Luuk Berghuis. Mits Memphis fit is en laat op training vorm zien hij op 9. Maar vond m wel teringslecht invallen laatst.

Het wordt weer helemaal niets dit WK. Hij blijft maar 5-3-2 spelen terwijl het niet werkt. Geen Simons en Frimpong bij een wedstrijd die nergens over gaat want we gaan gewoon winnen (Qatar is te slecht). Ik vermoed dat we in de kwartfinale er uit gaan vanwege een gunstige loting na de poule. Ik kijk uit naar het nieuwe Oranje na dit WK!

28 november 2022 om 15:20

Het is zelfs zo dat als Van Gaal zich ook verslikt in een tegenstander als Tsjechie, heeft hij het in niets beter gedaan dan De Boer. Beide heren verslikken zich weleens in namen van spelers, maar Van Gaal teert nog enorm op de krediet van 2014. Hij is namelijk allesbehalve overtuigend naar mijn mening. De tactiek werkt niet, heeft buiten een incidentele wedstrijd niet gewerkt en gaat waarschijnlijk in de toekomst ook maar heel incidenteel werken. De tegenstander moet onthutsend slecht voor de dag komen, wil je de wedstrijd domineren. Echter heeft Van Gaal dit keer geen Robben die hem komt redden.

Nederland is al zeker van de knockoutfase vd wk? Lees ik dat nou goed?

28 november 2022 om 15:18

Nee. Bij een punt zijn ze zeker van minimaal de tweede plek en dus de volgende ronde.

Nederland moet gewoon van Qatar winnen. Daar ging men vroeger met 6 man heen man. Veel matigere ploegen ga je niet vinden op dit WK hoor.

Het is wel triest gesteld als depay je hoop is op een wereld titel… Nederland is afgegleden zeg..

Noppert
Frimpong - Timber - Van Dijk - Ake - Blind
Frenkie - Xavi - Berghuis
Depay - Gakpo

Alleen zo gaat het nog wat worden

28 november 2022 om 15:24

Ik zou toch echt een centrale verdediger vervangen voor een aanvaller. Verdedigend is het nog geen moment overtuigender geweest dan met een 4-3-3, terwijl Memphis nog lang niet genoeg ritme heeft. Juist voorin wil je het veld breder kunnen houden. Dan ontstaan er in ieder geval nog ruimtes. Van Qatar moet je in elke formatie winnen, maar die 5-3-2 is echt een ramp. In niets is die tactiek aantoonbaar werkend. Wat wel redelijk rendeert, gaat enorm ten koste van veel andere aspecten.

Ik zie 10x liever Frimpong en Xavi Simons starten, Dumfries is echt compleet uit vorm en Frimpong is aanvallend echt veel slimmer en technischer. Simons wil altijd de bal hebben en kan iets creëren uit het niks en werkt ook nog is keihard, nou heeft Klaassen het ook niet verschrikkelijk slecht gedaan maar die is de eerste die verstoppertje speelt als het even tegen zit.

Memphis speelt tot nu toe alleen maar voor zichzelf.

Ben benieuwd of ned elftal zich uit zn vormcrisis speelt tegen qatar. Normaal gesproken niet en wordt de ingegaande tendens doorgezet. Maar hja t blijft voetbal he.

Gooi de boel eens om. Jong bloed er in. Noppert, Frimpong, Timber, van Dijk en Aké achterin. De Roon, F. de Jong, Berghuis op het middenveld. Simons achter/naast Luuk de Jong en Gakpo op links. Net als bij PSV. Die kennen elkaar van haver tot gort en zijn op elkaar ingespeeld. Net als in 1978. Toen liep het ook van geen kant en gooide Happel (zwartkruis?) de boel helemaal om. Dat moet ook nu. Laat Depay, Bergwijn en Blind maar mooi op het bankje...

28 november 2022 om 17:16

Eens. Herkenbaar 433 met spelers die in vorm zijn. Nu is t hopen op vorm van Memphis Jansen Weghorst Klaassen Blind Bergwijn.
Berghuis Simons Gakpo Luuk als voorste 4. 3 zijn gewend aan elkaar. Wm worden we toch niet maar tis beter dan de jongens die maar aan lijken te mogen rommelen

Louis zal nooit 4-3-3 spelen zolang hij met Blind speelt. Als je kijk op voetbal hebt en dat zijn er hier niet veel,dan zie je dat Ake de ruimte voor Blind dichtloopt, zo kan Blind wat vooruit spelen. Louis blijft dus 5-3-2 spelen en Simons, Malacia, Frimpong gaan weinig tot geen minuten maken. Als NL een voorsprong moet vasthouden zal de Vrij of de Ligt eerder inkomen dan een linksback. En als NL op achterstand komt is het de beurt aan Weghorst en Luuk.

Een uur lang balverlies en een aanval van de tegenstander laten beginnen. Alles moet met een hakje of truc waar niemand op zit te wachten. Ze mislukken elke keer en zijn goed voor een aanval van de tegenstander. Malacia zou een verademing zijn net als Xavi. Iedereen denkt dat Qatar even word opgerold met de B keuze maar dat is echt niet het geval. Frenkie stapt over de bal draait terug en gaat een aanval beginnen. Ondertussen zijn er al 4 man extra aan het verdedigen. Hij vertraagt het spel daar waar het ooit wat sneller moet. Blind tikt 99 van de 100 ballen terug en is te langzaam om te verdedigen. Bergwijn is al maanden uit vorm, dat ziet iedereen behalve hij zelf en de bondscoach. In het verleden behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst. Spelers die fijn zijn voor in de kleedkamer kan je meenemen als begeleiding in de staf maar niet als spelers. Liever een speler die niet lekker ligt maar wel een goal kan maken. Alles wat er te zien is kan je zo voorspellen. Alleen Gakpo doet nog eens iets leuks. Geef die wat meer vrijheid. Nog 2 wedstrijden en we zijn van deze bondscoach af. Hopelijk brengt Ronald wat vernieuwing. Dit kan echt gebruikt worden.

Wat is die v Gaal toch altijd open en aardig tegen iederèèn, maar hij zet NL voor schut en zichzelf het meest, maar dat gun ik die engert wel hoor, ja dat wel.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren