Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Chaos tijdens duel Kameroen: Onana wil niets meer weten van WK en vertrekt

Laatste update:

André Onana keert niet meer terug in de WK-selectie van Kameroen. Volgens Fabrizio Romano heeft de sluitpost deze beslissing zelf genomen. Maandagochtend werd bekend dat de voormalig Ajacied niet onder de lat zou staan tegen Servië. Onana was uit de selectie van Kameroen gezet. Romano beweert dat een conflict met Rigobert Song over Onana's keepersstijl ten grondslag ligt aan de verbanning.

Een hoop is nog onduidelijk, maar een bron bij de Kameroense voetbalbond (FCF) meldt aan persbureau AFP dat het om disciplinaire redenen gaat. Onana werd daarom tegen Servië onder de lat vervangen door Devis Epassy. Onana stond donderdag nog 'gewoon' in de basis tegen Zwitserland (1-0 verlies). Meer dan 'niet-gespecificeerde disciplinaire redenen' geeft de FCF echter niet. Zonder de doelman van Internazionale heeft Kameroen nog slechts twee keepers over: Epassy en Simon Ngapandouetnbu. Eerstgenoemde speelde nog slechts vijf interlands, terwijl Ngapandouetnbu zijn debuut nog moet maken.

Onana maakte zich in zijn laatste maanden bij Ajax ook al niet populair. De 26-jarige sluitpost zette kwaad bloed bij zowel club als supporters vanwege zijn lakse houding en het feit dat hij transfervrij vertrok. Laatstgenoemde werd door velen als 'verraad' beschouwd, daar Ajax Onana's salaris gewoon bleef doorbetalen tijdens zijn dopingschorsing. Remko Pasveer noemde zijn ex-collega bij zijn afscheid nog 'geen echte topsporter'.


Na zijn aankomst in Italië moest Onana genoegen nemen met een plek op de bank achter Samir Handanovic. Inmiddels zijn de rollen echter omgedraaid. Onana is sinds begin oktober de onbetwiste nummer één van trainer Simone Inzaghi, net als hij dat al langere tijd was bij Kameroen. Bij het weerzien met ex-ploeggenoot Dusan Tadic is de goalie er dus in ieder geval niet bij. Er moet gewonnen worden door de Ontembare Leeuwen, willen ze nog een kans maken op de knock-outfase.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De eerste beste wedstrijd die ie mist is gelijk de beste van dit wk.. ik zou ook niks meer willen weten van het wk

Lekker wegwezen met die clown. Staat in het doel alsof hij de nr. 1 is van de wereld en lijkt te denken alsof hij boven het team staat.

28 november 2022 om 12:51

Ja en jij weet wat er is gebeurd? Zou je mij graag kunnen uitleggen wat er is gezegd? Ik hoorde dat je aanwezig was in de kleedkamer en op de trainingen.

28 november 2022 om 13:38

Wat een dooddoener. Hier op VZ gaan 90% van de reacties om niet onderbouwde meningen. Als je altijd overal bij geweest moet zijn of je moet zelf profvoetballer zijn geweest om mee te kunnen praten dan kunnen ze de reactie mogelijkheid bij VZ wel opdoeken. Pedante opmerking: Ik hoorde dat je aanwezig was in de kleedkamer en op de trainingen. Was jij er dan wel bij?

28 november 2022 om 13:46

Rochus - Er is heeeel weinig bekend over de situatie en constant maar dingen over hem roepen en oordelen. Hetzelfde geldt voor dat jochie van Volendam die iemand geslagen zou hebben in de club en achteraf heeft hij alles proberen te sussen en niks gedaan. Die werd met de grond gelijk gemaakt hier op VZ door sommige leden. Laten we gewoon afwachten ipv iedereen met de grond gelijk te maken.

28 november 2022 om 14:09

Over deze situatie is weinig bekend, er is meer bekend over Onana en zijn tijd in Nederland. Niet zo heel gek als mensen dat erbij pakken en dan tot de conclusie komen dat Onana een clown is.

28 november 2022 om 14:35

@Rochus, heerlijke reactie. Ik zie zulke reacties vaak voorbij komen, meestal zijn het like-baits of om een discussie abrupt te beëindigen. Dus vandaar dat jouw reactie wordt gewaardeerd

28 november 2022 om 12:59

Hoezo?
Hij heeft gelijk toch ..als het zo moet?
Ging ik ook weg

28 november 2022 om 13:33

@SebasSpijker ja ok maar had ook gewoon luisteren naar zijn coach dan had basis gestaan. Nu ga je als lastige jongen zelfs naar huis toe.

28 november 2022 om 13:31

Heel eerlijk.
Rigobert Song was een middenvelder, als hij een keeper gaat uitleggen wat ie moet doen... dat is wel de omgekeerde wereld.
Als z'n keeperstrainer nou er wat over zei.

28 november 2022 om 13:56

Grote kans dat de keeperstrainer er ook bij betrokken is, maar goed uiteindelijk is het de coach die de beslissing neemt en dat is wat naar buiten komt. Btw Rigobert Song was een centrale verdediger.

28 november 2022 om 18:20

Ah ja, ik ben in de war met Alexandre Song.
Toch blijf ik het vaag vinden.
Als je je opeens gaat bemoeien met de stijl van keepen.
Lijkt me niet dat Onana opeens z'n 'stijl' veranderd heeft.
Dan heb je of niet goed geselecteerd, of er is gewoon veel meer dan dit gebeurd.

28 november 2022 om 13:40

Wat een onzin.
Als zijn stijl van keepen de coach niet aanstaat, dan had ie 'm niet moeten selecteren voor het WK.

28 november 2022 om 13:45

Ik kan me voorstellen dat Song Onana er op heeft aangesproken dat hij niet met de bal aan de voet voorbij z’n verdediging moet gaan I dribbelen (wat hij de eerste wedstrijd deed). Was onnodig risico nemen. Tja en als Onana dat niet oppakt en er tegen in gaat, kan zo iets onbenulligs ineens een ding worden. Speculeren, maar het viel mij ook al op dat Onana voorbij z’n verdediging aan het dribbelen was; welke keeper doet nou zo iets.

28 november 2022 om 14:04

Neuer doet ook zo iets. Is in mijn ogen de trendsetter van al die vliegende keepers!

28 november 2022 om 14:06

Jaa mij ook al. Kan goed zijn dat het hier over gaat en dan heeft song natuurlijk gelijk dat hij er iets van zegt. Al had de aanvoerder dat ook wel tijdens de wedstrijd mogen doen

Nou ik weet niet wie maar er is tenminste 1 droeftoeter in dit scenario. Ofwel is die coach compleet onredelijk en absurd ofwel heeft Onana wel degelijk wat uitgevreten is ie nou te kinderachtig om de bijhorende consequenties als een vent te aanvaarden en zijn team te blijven steunen.

28 november 2022 om 12:41

Tja, Onana wil, als we de verhalen mogen geloven, niet zijn manier van keepen veranderen, dan houd t op, gewoon doen wat de coach zegt, al helemaal als het om een WK gaat.

28 november 2022 om 12:47

Met alle respect maar de coach heeft zelf nooit gekeept en hij gaat jou vertellen hoe je moet keepen. Beetje hetzelfde als dat een slager een timmerman verteld hoe hij zijn werk moet doen, coach of niet.

28 november 2022 om 12:47

Waarom zou Onana dan zijn manier van keepen veranderen? Hij is zo goed door zijn manier. Je gaat toch ook niet tegen bijv Neuer zeggen dat die moet veranderen? Als je zijn manier niet goed vind passeer hem dan.

28 november 2022 om 12:59

"beetje hetzelfde als dat een slager een timmerman verteld hoe hij zijn werk moet doen, coach of niet."

Jouw vergelijk daar snap ik dus niets van. Dit gaat toch niet over twee totaal verschillende beroepen, zoals in jouw vergelijk??

Dit is toch veel meer de stuurman die tegen de kapitein zegt: 'hoezo halve kracht stuurboord? Ik ben altijd gewend hier volle kracht vooruit te gaan'? En yep, de kapitein is geen stuurman. De kapitein is verantwoordelijk voor het hele schip! Niet alleen het sturen. De stuurman is onderdeel van.

28 november 2022 om 12:59

Met alle respect maar wat? Klopp heeft ook nooit in de CL gevoetbald, ook maar niet naar luisteren dan met de gehele Liverpool selectie? Mou heeft uberhaupt nooit professioneel gespeeld. Wat is het nut van een coach hebben dan volgens jou? Gewoon luisteren naar de coach, simpeler kan het niet zijn hoor.

28 november 2022 om 12:59

De coach heeft meer tacktisch inzicht dan een keeper, wellicht ligt zijn keeperstijl niet goed bij de verdedigers.

28 november 2022 om 13:02

Dan had ie hem al helemaal niet moeten selecteren als dat de echte reden is van de commotie.

28 november 2022 om 13:07

Als zijn keepers stijl niet goed ligt bij de verdedigers dan ga je hem niet in de basis zitten. Zo simpel is dat. Je gaat niet zijn totale spel willen veranderen. Dat slaat nergens op. Zie je het al voor je dat een coach dat zegt tegen bijv Ederson, Allison of Neuer? Ze zijn zo goed door hun stijl, dat moet je niet veranderen.

28 november 2022 om 13:21

@Constant Kante Een kapitein in meestal de hoofdstuurman. Je kan het beter vergelijken met een kapitein en een hoofdwerktuigkundige. In principe heeft de kapitein de verantwoordelijkheid, maar eigenlijk heeft hij geen idee wat de hwtk precies doet, en moet hij hem vooral laten doen waar hij goed in is en zich er niet teveel mee te bemoeien. (Al moet overleg altijd mogelijk zijn)

28 november 2022 om 13:26



@fcg95,

Als de hoofdwerktuigkundige zijn werk kan doen zonder dat het effect heeft op anderen of het totaal pakket, dan moet je hem zijn werk laten doen. Wanneer het werk dat hij doet effect heeft op zowel de stuurman matrozen, dan heeft de kapitein wel degelijk de verplichting om daar van op de hoogte te zijn en eventueel de timing van de werkzaamheden aan te passen. Tenslotte moet de kapitein zorgen dat het gehele plaatje efficient werkt, niet slechts 1 onderdeel.



28 november 2022 om 13:34

"waarom zou Onana dan zijn manier van keepen veranderen?"

Omdat voetbal een teamsport is?
Omdat je als keeper niet bezig bent met alleen je eigen ding, maar onderdeel bent van dat team?
Omdat dus het teambelang centraal staat en niet het belang van het individu?
Omdat dit gaat over André Onana, een goede doelman, maar niet over Lev Yashin of voor mijn part Manuel Neuer of zoiets?

"als je zijn manier niet goed vind passeer hem dan."

En dát is nou exact wat die bondscoach heeft gedaan. Waarna Onana is weggelopen.

28 november 2022 om 13:35

@D-Bergkamp klopt, maar ik vond de vergelijking tussen kapitein en stuurman mank lopen, omdat een kapitein in 90% van de gevallen stuurman is geweest. En de punten die je noemt, zijn natuurlijk vooral de logistieke punten, niet de inhoud van het werk zelf.

28 november 2022 om 13:44

Fcg95

" In principe heeft de kapitein de verantwoordelijkheid, maar eigenlijk heeft hij geen idee wat de hwtk precies doet, en moet hij hem vooral laten doen waar hij goed in is en zich er niet teveel mee te bemoeien"

Dat eerste dat klopt wel. Maar dat vind ik niet eens een probleem eigenlijk. Een kapitein hoeft ook helemaal niet te weten wat de werktuigkundige exact doet. Maar dat maakt voor uiteindelijk voor het geheel niets uit. Centraal staat dat het schip in goed vaarwater geloodst wordt. Daarin staan de wensen en verlangens van de werktuigkundige nooit centraal. Die moet gewoon zijn werk doen, maar hij blijft ondergeschikt aan het grotere belang. Dat is wat de kapitein moet bewaken.

Zoals ook D-Bergkamp aangeeft.

Overigens, in een wat breder verband trek ik enorm in twijfel dat een bondscoach niets zou mogen zeggen over de keepersstijl, omdat die zelf niet kan keepen of zo. Zie gewoon niet in waarom niet. Tenzij de bondscoach bijvoorbeeld zou eisen dat Onana voortaan zijn handen niet meer mag gebruiken bij het keepen. Of andere echt bizarre eisen.
Maar los daarvan heeft de bondscoach uiteraard het laatste woord over hoe de doelman binnen het team moet functioneren.

28 november 2022 om 13:46

Je doet nu net alsof de coach niks mag vinden van hoe zijn keeper zijn taak uitvoert. Wat een flauwekul... Zeg je ook tegen jouw manager dat hij je rug op kan als hij je vraagt je werk anders uit te voeren? Niemand van ons weet waar de discussie precies over ging, maar bij voorbaat roepen dat de coach niets mag vind van de stijl van zijn keeper vind ik raar. En sowieso is het bijzonder dat je dan de ploeg en je land gelijk helemaal laat zitten na een conflict met de coach. Onana is een prima keeper, maar hij vind zichzelf wel iets te belangrijk.

28 november 2022 om 13:50

"@D-Bergkamp klopt, maar ik vond de vergelijking tussen kapitein en stuurman mank lopen, omdat een kapitein in 90% van de gevallen stuurman is geweest."

Dat is wel een punt inderdaad.
In feite zou dan bondscoach Fred Grim dus wél hele strikte eisen mogen stellen aan de keeper van oranje...?!!

"en de punten die je noemt, zijn natuurlijk vooral de logistieke punten, niet de inhoud van het werk zelf."
Dat is nou exact waarom een kapitein verantwoordelijk is voor het hele schip en een bondscoach voor het hele team! Zodat die rekening kan houden met álle factoren die van belang zijn. Want het gaat om het schip (of het team)! Dat het schip alleen kan varen als de werktuigkundige volledige vrijheid va handelen zou hebben, dat geloof ik niet. Het schip is gebaat bij een kapitein die zorgt dat het schip vaart en stevig vaart. En als die kapitein dan denkt dat de werktuigbouwkundige het werk iets anders moet doen dat die liever zou willen, dan prevaleert in mijn ogen altijd het totale overkoepelende belang.

Of anders gezegd, het belang dat Onana volledig lekker zijn ding kan doen versus het belang van de gehele ploeg. (even uitgaande dat die coach redenen heeft die relateren aan het team belang, en dat het niet gaat om persoonlijke dingen)
En volgens mij is de afweging dan heel erg snel gemaakt.

28 november 2022 om 14:01

Lvg verteld zijn spelers toch ook wat hun taken zijn in het veld ? Lvg kiest ook (bijna) altijd voor voetballende keepers. Dan verteld hij hun toch ook dat ze de bal niet lang moeten spelen ?! Hij ‘verteld’ gakpo toch ook om op 10 te gaan spelen..

* en nee ik was er niet bij nee 😉

28 november 2022 om 18:44

arsenal890 je doet net alsof men over een geslachtsverandering spreekt... 'zijn total spel willen veranderen' jeetje wat dramatisch. Hij wordt naar alle waarschijnlijkheid gewoon gevraagd ietwat anders te spelen dan hij gewend is. Net zoals 90% van de internationals tov wat ze bij hun clubs gewend zijn.

"als hij zich moet aanpassen dan stel je hem maar niet op", Dat is de millennial mentaliteit die je tegenwoordig overal ziet. Ik mag hopen dat de meeste profs in een teamsport iets minder egocentrisch zijn dan dat.

Ik vrees dat Onana hier later nog spijt van gaat krijgen. Het WK is toch het mooiste wat er is. Risico bestaat nu ook nog eens dat hij wordt verbannen uit de selectie.

28 november 2022 om 13:26

Ah joh dat zal wel meevallen. Na Brazilië kunnen ze naar huis dus hij mist een paar extra dagen WK.

Sommige coaches denken dat ze belangrijker zijn dan hun beste speler. LvG is ook zo'n type kijk maar naar 2002 daarom wilt die altijd jonkies mee hebben. Onana is je beste keeper ga je dan echt downgraden om ego? Slechte coach.

28 november 2022 om 12:55

Denk je serieus dat het zo is gegaan ?
Onana laat al jaren blijken compleet van het padje te zijn.

28 november 2022 om 13:04

En dat blijkt uit? Heb je hier ook voorbeelden bij?

28 november 2022 om 14:11

Zijn doping gebruik heeft iniedergeval niet geholpen bij de beeldvorming.

28 november 2022 om 14:14

Doping gebruik of een verkeerd pilletje slikken? Waarom heeft Ajax hem dan niet aangeklaagd net als Mutu?

28 november 2022 om 14:34

"waarom heeft Ajax hem dan niet aangeklaagd net als Mutu?"

Dat is vrij eenvoudig te verklaren.
Onana was op dat moment ongeveer 30 miljoen waard. Als Ajax hem direct bij bekend worden van de schorsing op staande voet had ontslagen, dan had Ajax daarmee direct dat potentiële bedrag door de plee gespoeld. En destijds dacht Ajax nog dat ze hem uiteindelijk gewoon voor een pittig bedrag zouden gaan verkopen. En daarom hebben ze hem niet ontslagen. Doe je dat niet direct, dan kan je niet een jaar later, als Onana weigert zijn contract te verlengen, alsnog op staande voet ontslaan. Geen rechter staat dat toe.
Daarbij, Chelsea had destijds voor het halen van Mutu ruim 19 miljoen betaald. En omdat ze hem op staande voet moesten ontslaan is diegene die ontslagen wordt aansprakelijk voor de schade die het ontslag veroorzaakt heeft. Ingeval van Chelsea dus het feit dat ze een transfersom betaald hadden en geen transfersom meer konden krijgen voor hem. Later ging hij naar Juventus.

Ajax betaalde iets van 150 duizend Euro. Dus de schade die Ajax dan zou leiden is in die zin te verwaarlozen. Het zou Ajax niets tot bijna niets opleveren om Onana aan te pakken. Bovendien, nogmaals, dat hadden ze direct moeten doen toen Onana geschorst werd. Maar ja, toen dachten ze nog aan rinkelende kassa's. En dus ontsloegen ze hem niet.

28 november 2022 om 12:57

Jij snapt niks van teamsport en spirit. Ook dit WK bewijst maar weer eens hoe belangrijk onder de streep en teamgeest is. En asociale stoorzenders moet je snel verwijderen.

28 november 2022 om 13:13

Een coach is ook belangrijker. Die bepaald niet de spelers, hoe “groot” ze ook zijn.

Het is officieel: Kameroen wint het WK. Ze wonnen immers ook de Afrika Cup toen Onana gebrouilleerd raakte met de bondscoach. De voorspelling van Eto'o, winst van Kameroen op Marokko in de finale, zou zo maar werkelijkheid kunnen worden.

28 november 2022 om 13:07

Met 1 punt en nog tegen Brazilie moeten spelen, ik verwacht een enkeltje huiswaarts voor Kameroen.

We weten niet wat er allemaal heeft meegespeeld. Door het team zo in de steek laten en veel herrie te schoppen voor een belangrijke wedstrijd, ben je zeker fout! Benieuwd of dit voor Onana nog meer gevolgen gaat hebben m.b.t. zijn interlandcarriere.

28 november 2022 om 14:29

De meeste negatieve reacties zijn van Ajacieden die hopen dat de carrière van onana bergafwaarts gaat. Helaas is dat het tegenovergestelde en gaat Ajax bergafwaarts en onana bergopwaarts.

28 november 2022 om 14:48

Nou dat ajax bergafwaarts gaat wil ik je wel meegeven. Maar met onana gaat het nou ook niet perse bergopwaarts

Een typetje Ronaldo is altijd bezig met zijn ego,speelt als slachtoffer denkt boven de ploeg te staan en geeft iedereen de schuld.

Hij heeft het te hoog in zijn bol.
Kan totaal niet tegen kritiek en denkt dat hij nr 1 keeper vd wereld is, niet dus.

28 november 2022 om 12:57

Kom eens met concrete voorbeelden van wat je hier neerzet?

28 november 2022 om 13:30

Hij denkt dat hij heel wat is, dat zie je al aan zijn speelstijl.
Het ligt altijd aan een andere dus ja hij kan niet tegen kritiek

28 november 2022 om 13:58

wat een onzin mitchajax, dat kan je helemaal niet zien aan zijn speelstijl.
Dat je hem niet mag omdat hij jouw cluppie transfervrij heeft verlaten is geen reden om dit soort dingen te verzinnen.

28 november 2022 om 14:50

Nouja, in de interviews die hij bij ajax heeft gegeven kan je toch wel lichtjes concluderen dat hij zichzelf vrij hoog heeft zitten. Tuurlijk mag je zelfverzekerd zijn naar een beetje bescheidenheid siert de mens ook wel. Vooral als je op meerdere plekken en manieren ophef en probleempjes veroorzaakt

28 november 2022 om 15:09

" Tuurlijk mag je zelfverzekerd zijn naar een beetje bescheidenheid siert de mens ook wel.'

Alleen in Nederland hoor. Maar wij zijn hier ook gewoon provinciale gereformeerde dorpsdominees bij elkaar. Wie hier zijn kop boven het maaiveld uitsteekt, die wordt onthoofd. Want 'normaal is al gek genoeg'. En mensen hier opperen bv ook zonder enige gene of schaamte dat het belachelijk is dat de Koning een eigen vliegtuig heeft. Want ' die man kan toch gewoon met een lijn vlucht tussen de gewone mensen in zitten, net zoals wij allemaal',... Ongelofelijk maar waar.

In andere landen van de wereld denken ze daar echt heel anders over. En daar wordt zelfvertrouwen als iets gezonds en iets moois gezien.

Dus ja, zichzelf hoog zitten is hier wellicht een probleem. Elders niet.

28 november 2022 om 15:43

@29er heeft niets te maken of ik hem mag of niet mag.
Je zag na zijn doping gebruik toen hij weer speelde dat hij een kop had van een zure augurk.
Totaal niet meer zin om te keepen bij Ajax en juist Ajax die hem aan alle kanten geholpen en gesteund heeft..
Gewoon ondankbaar.

28 november 2022 om 17:24

mitch

Onana heeft zelf nog verteld dat hij in 2019 én gedurende zijn schorsing heel graag zin contract wilde verlengen. Maar in 2019 had hij al net voordien een contractverlenging gehad en Ajax wilde toen liever wachten en hem toen al verkopen. Later, tijdens zijn schorsing, kreeg Onana een contractvoorstel van Overmars, maar daarin moest hij wel eventjes de helft van zijn salaris inleveren.

Nou snap ik best dat een Ajax supporter in dat geval zegt: 'en dat had hij maar moeten accepteren want hij mocht blij zin dat Ajax hem niet ontsloeg en zijn salaris doorbetaald heeft.' Maar zo zit de wereld uiteraard niet in elkaar. Ik denk dat iedereen die geen Ajax fan is en naar de situatie kijkt wel wat meer begrip voor het standpunt van Onana kan opbrengen. Dus dat Onana Ajax een streek leverde door gratis weg te gaan, of dat hij ondankbaar zou zijn is een verhaal dat ook een totaal andere kant kent. Sowieso, waarom ondankbaar eigenlijk? Puur en alleen omdat Ajax niet vet heeft kunnen cashen met hem?? Tja, daar is Onana dus niet alleen de schuld van.

Ook ik ben tegenwoordig sceptisch over Onana, maar toch is het wel toevallig dat dit weer bij Kameroen gebeurt. Laatst kwam naar buiten dat het ontbreken van Ngadeu (geloof ik) ook te maken zou hebben met een conflict tussen hem en Eto’o, voorzitter van de bond. Deze zou zich te veel met het spel bemoeien, wat de speler de zaak van de trainer vond. Had toch ook best even kort genoemd kunnen worden lijkt mij.

Vanuit meerdere reacties blijkt dat het nog aardig steekt van wat er toentertijd is gebeurd met Onana. Het artikel is grotendeels gebaseerd op aannames en verwachtingen van wat er gebeurd is, dus is het een beetje apart dat 2/3 al een mening klaar heeft. Dan is het lekker makkelijk om iemand te beschuldigingen.

Als je als keeper gewoon in het veld voor je verdedigers gaat staan voetballen moet je coach ingrijpen. Als je jezelf dan belangrijker dan alles en iedereen vindt. Wegwezen dan. De coach is de baas en die hoeft niet te pikken dat zijn keeper letterlijk lekker mee gaat voetballen met z’n ploeg.

Ik zou Simon Ngapandouetnbu zijn debuut laten maken. Al is het alleen maar om te horen hoe commentatoren van alle landen rond de wereld zijn naam uit gaan spreken.

Hopelijk valt nummer 2 niet uit want anders overleven de commentatoren het niet met nummer 3

Wie weet moest de beste meneer weer een test afleggen en friemelt de bond en de keeper er zich zo onder uit.

Ik kan me heel goed voorstellen dat de coach Onana heeft gevraagd te stoppen met spelen alsof hij middenvelder is i.p.v. keeper. Ik denk dat elke coach daar gek van zou worden. Ik ben er natuurlijk niet bij geweest maar denk dat dit het probleem is dat Song met Onana heeft.

Ik hoorde dat die Eto'o zich heel erg bemoeid met het elftal. Dat zelfs een speler niet is opgeroepen omdat hij Eto'o erop aansprak. Die Eto'o is niet tevreden over de coach enz. Maar iets zegt me dat je dan van die kampen gaat krijgen.

Ik snap best als de coach zegt dat Onana best wel iets meer in zijn goal mag staan hoor. Hij is geen niveau Manuel Neuer, zeker voetballend niet.

Dat je op je eigen 16 keept, oké. Maar hij staat vaker overdreven bijna op de middencirkel. Nergens voor nodig dat interessante gedoe.

Als je zelfs niet een kleine aanpassing wil doen (tenminste, ik gok dat het hier om ging vooral) voor je vaderland, dan kan je maar beter vertrekken. Moeilijke jongen is het toch maar.

De commentator is iig blij dat epassy het overneemt.

Sneu voor een van de beste keepers ter wereld. Ik gun het Kameroen om met dubbele cijfers er van af te gaan tegen Brazilië zodat ze laatste eindigen. Uiteraard sneu voor de spelers, maar zo'n Eto'o die zich voordoet als bondsvoorzitter gun je helemaal niets. Hij kan geen organisatie leiden. De enige reden dat hij op die positie zit, is dat hij een goede voetballer is geweest. En volgens mij weten we allemaal dat een goede voetballer haast nooit een goede bestuurder is.

Daarnaast heeft hij ook een aantal belachelijke uitspraken gedaan betreffende de kansen van Kameroen en andere landen. De man is totaal niet meer serieus te nemen.

Als dit waar is geef ik Onana groot gelijk. Waarom zou een top 15 keeper vd wereld die ook nog eens als bevestiging inter legende Handanovic van de troon heeft gestoten ineens zijn stijl van keepen moeten veranderen...?

28 november 2022 om 18:22

Met alle respect voor Handanovic maar die is ook niet meer de jongste. Het beste is er duidelijk wel vanaf.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren