Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Uitzinnige Mazraoui bombardeert Marokko meteen tot titelfavoriet

Laatste update:

Noussair Mazraoui kan zijn geluk niet op na de 0-2 zege van Marokko op België. De Leeuwen van de Atlas staan na twee wedstrijden op vier punten in Groep F, waardoor ze nog altijd goede kans maken op de knock-outfase. Mazraoui durft echter veel groter te dromen, en noemt Marokko na afloop zelfs favoriet voor de wereldtitel. "Zo moet je ook het toernooi ingaan, want anders ga je niks bereiken", aldus de back.

Het lag tot kort voor de aftrap nog in het ongewisse of Mazraoui überhaupt mee zou kunnen spelen tegen België. De voormalig Ajacied viel in het eerste groepsduel met Kroatië (0-0) uit met een heupblessure. Mazraoui speelde echter de hele wedstrijd, en werd zo deelgenoot van een fraai resultaat. Hij was dan ook in jubelstemming achteraf.

"Dit gevoel is onbeschijfelijk", liet de back van Bayern München optekenen door de Arabische pers. "Voor mijzelf en voor iedereen die ons steunt. Ik ben zo blij dat we alle Marokkaanse fans blij kunnen maken. Hopelijk plaatsen we ons tegen Canada voor de achtste finale." Canada, de nummer vier in Groep F, is al uitgeschakeld; Marokko is op doelsaldo (2-0) tweede achter Kroatië (4-1).

Die tweede plek zegt in Mazraoui's optiek echter niets over de titelkansen van de Afrikanen. "Voor het WK antwoordde ik al ‘Marokko’ op de vraag wie hier favoriet is. Zo moet je ook het toernooi ingaan, want anders ga je niks bereiken", vindt de geboren Leiderdorper. Mazraoui is bezig aan zijn eerste mondiale eindtoernooi met zijn land. Hij kwam in 2019 al wel uit op de Afrika Cup, maar ten tijde van het WK in 2018 moest hij zijn doorbraak bij Ajax nog beleven.

Ziyech ziet België knock-outfase niet eens halen
Hakim Ziyech was niet echt onder de indruk van het spel dat de Belgen zondag vertoonden. De spelmaker van Chelsea vond Kroatië een lastigere tegenstander. "Kroatië was veel sterker, we hadden moeite om hen onder druk te zetten. Tegen de Belgen ging dat veel beter, ook doordat zij veel fouten maakten. Onze supporters gaven ons vleugels en duwden ons naar de zege", sprak Ziyech zondag.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nou dan ga ik mijn auto alvast ergens in Drenthe parkeren.

28 november 2022 om 11:29

Hahah leuk!

Maar eindhoven is toch ook wel redelijk veilig? Waren dacht ik geen incidenten daar.

28 november 2022 om 11:43

Zijn daar geen rellende voetbalclubs in drenthe ? Is je auto altijd save daar.. Dan weet ik het voor de andere keer.

28 november 2022 om 12:05

Vooral niet hand in eigen boezem steken.

28 november 2022 om 12:13

Ten 1e ben ik geen marokkaan. En al was ik een marokkaan. Ik hoef me niet te verantwoorden voor wat andere doen. Random nederlanders die zich normaal gedragen gaan zich toch ook niet verantwoorden voor rellen die feyenoord en andere clubs in nl veroorzaken. grappenmaker.

28 november 2022 om 12:22



Niemand vraagt je hier om jezelf te verantwoorden volgens mij of wel grappenmaker? Maar in plaats van met kut argumenten te komen dat supporters van voetbalclubs dit ook doen kan je het ook gewoon afkeuren, in plaats van te wijzen naar andere. Maar ik vermoed dat je IQ lager is dan de gemiddelde goudvis.

28 november 2022 om 12:30

Vooral veel Turken hier voor mijn gevoel. Als Turkije wint is het gekkenhuis, maar ik heb gisteren niks gehoord.

28 november 2022 om 12:32

@aliboembari Achterlijke geen stijl tokkie waarom vraag je me dan om hand in eigen boezem te steken. Weet je de betekenis er niet van. Gezien de naam die je kiest voor je account werd je zeker in een witte busje opgehaald en naar school gebracht. Je moet maar eens ophouden met je hypocriete gedrag want ik zie je vaker reageren vooral op marokkanen. Deze topic heeft niks met rellen te maken. Dus moeten ze hier ophouden met die denigrerende uitspraken.
Je vind het niet leuk als andere jullie aanspreken aangezien clubs voor rellen zorgen. Maar over marokkanen willen jullie denigerend praten in elke topic. Kleine grappenmaker.

Respect en gefeliciteerd trouwens aan alle marokkanen van een bosnier! Ze posten die video’s niet dat marokkaanse fans de straten gingen schoonmaken waar ze gefeest hadden.

28 november 2022 om 12:50

@ali

Jouw iq is alleen lager dan dat van een relatief intelligente goudvis?

28 november 2022 om 12:51

Hebben ze ook gelijk de kosten betaald voor alle vernielingen vinirealmadrid?

28 november 2022 om 12:51

Prachtige feiten maar het heeft geen ene moer te maken met wat er gister is gebeurt. Als morgen mijn neefje wint bij zijn plaatselijke voetbalvereniging zal ik ook even jouw auto in de fik steken. Want andere doen het toch ook? Ik hoef helemaal niet over beiden partijen te praten want dat is irrelevant. Ik veroordeel gewoon wat er gister is gebeurt. Dat het jou niet helemaal goed uitkomt kan ik niets aan doen.

28 november 2022 om 13:03

@aliboembari zo zie je dat je het iq van een tandenborstel hebt. Waar heb ik het überhaupt goed gepraat dat jij zegt ‘ zal ik jou auto even in de fik steken’. Je heb letterlijk niks inhoudelijks te zeggen. Deze topic gaat niet over rellen dus het is onnodig om dat erbij te betrekken. Ik veroordeel zowel die rellen als die rellen die clubs veroorzaken. Dat jij er niet tegen kan dat ik ze beide opnoem boeit me geen tering maar dat laat zien hoe hypocriet je bent.

28 november 2022 om 13:14

Wacht maar totdat Louis ons Oranje kampioen maakt. Dan zie ik Tietenman ook wel wat auto's omver kieperen

28 november 2022 om 13:17

Ik heb het iq van een aardappel. Zit dat dan nog boven de tandenborstel en de goudvis? Zoveel vragen....

28 november 2022 om 13:43

Snap je het echt niet Ali?
Wow!

28 november 2022 om 13:52

Deze discussie begon wel met een leuk mopje over Drenthe iig. Slaat nu heulemaal nergens meer op

28 november 2022 om 14:09

@westend leuke mop voor jou ja tot ik er 1 maak over kinderen en nederlandse mannen. Gewoon niet doen. Sommige grappen kunnen we niet maken. Tis beledigend voor andere.

28 november 2022 om 14:10

@feye_88 doen relschoppers dat. Dan moeten ze eerst achterhaald worden lijkt me.

28 november 2022 om 14:27

Vinirealmadrid

Hoe is die grap ooit beledigend, en voor wie?

28 november 2022 om 14:36

Leuk of triest? Ik vind het eigenlijk een behoorlijk triest feit, niks leuks aan.

28 november 2022 om 14:40

Huh, ik wil me er eigenlijk niet in mengen, maar hoe dan? Feitelijke constatering toch dat Marokko heeft gewonnen van Belgie en als reactie daarom de boel kort en klein is geslagen in oa Brussel en Rotterdam. Mopje als 'ik ga mn auto dan wel in Drenthe zetten (want daar gebeurd echt geen ster)' vind ik dan wel grappig.

Jij generaliseerd 'alle nederlandse mannen' (denk dat je mikt op de turnleraar). Niemand heeft het over een bevolkingsgroep hier. Alleen dat er rellen waren na de wedstrijd. Niks 'alle marrokanen rellen'. Dat zou een onzinnige tekst zijn

28 november 2022 om 14:42

Ik kan ook zeggen (als Rotterdammer) 'ik zet mn auto wel ergens anders neer' als Feyenoord in je stad komt spelen. Dat gaat ook nog wel eens gepaard met wat ongeregeldheden.

28 november 2022 om 16:53

@zabellos Voor alle marokkanen. Dus als marokko zogenaamd wint gaan auto’s in brand. Het is maar 0.001% die het doet. Zoals bij feyenoord en ajax ook een kleine groep het doet.

28 november 2022 om 16:55

@westend bs! Mazraoui zegt marokko kan de finale halen. En die gene zegt dan zet ik me auto ergens anders. Dus hij zet ze auto ergens anders om de marokkanen te ontwijken die niet in drente te vinden zijn. Aub zeg ! doe niet als je neus bloed.
Ps: nee niet alleen die turn leraar. Nederland zit in top 3 meest opgepakte verdachtes van kinder misbruik in cambodja en thailand. Dat zou ook gevoelig liggen als je daar een grap over maakt.

28 november 2022 om 16:58

Het is maar 0,001% die het doet (dat kan je ook voor de Feyenoorders zeggen), maar ze zorgen wel voor 100% van de problemen. Daarom kan je toch ook niet zeggen dat 'marokkanen (of Feyenoorders) voor problemen zorgen. Maar je kan wel zeggen dat, als ze (marokko of Feyenoord) spelen, er problemen ontstaan en je je spullen maar beter in veiligheid kan brengen. Dat is echter al 100 jaar (let op: dit is een overdreven statement die je niet letterlijk moet nemen) het geval. Het ontkennen is gewoon een vorm van naiviteit.

28 november 2022 om 16:59

Nou ja ik voel me niet aangesproken als het gaat over kindermishandeling hoor. Geloof niet dat dit gevoelig ligt in Nederland. Ik vind je ophef nogal overtrokken en (volgens mij) ook totaal niet nodig. Je maakt het allemaal veel te letterlijk en aanvallend.

28 november 2022 om 11:39

Daar liggen wel hele grote stenen he. 😂

28 november 2022 om 11:41

Marokko zit wel in een zware poule zeg als ze deze voorbij komen dan hebben ze weer geen geluk en moeten dan waarschijnlijk tegen Spanje of duitsland. Het zit niet een keer mee voor onze broeders. Maar alles is mogelijk met de team die ze hebben.

28 november 2022 om 11:43

Nou dit hoopje Duitsland kunnen ze wel oprollen lijkt me maar titel favoriet is iets teveel van het goede wat mij betreft kwartfinale of mischien halve finale zie ik nog wel gebeurde!

28 november 2022 om 11:45

Ja maar duitsland, portugal en italie zijn landen die beter worden in een toernooi.

28 november 2022 om 11:49

Italie? Denk dat je een wedstrijd uit 2014 hebt gekeken. Verder wel met je eens dat die landen vaak groeien in het toernooi. Ze hebben in ieder geval de kwaliteit en ervaring om op te staan wanneer het echt moet.

28 november 2022 om 11:57

Ek 2020 is in 2014 ja

28 november 2022 om 12:09

Kunnen we ook even het perspectief behouden en stellen dat Marokko van een armtierig slecht Belgie gewonnen heeft? Hetzelfde Belgie dat verliest van Egypte en met, alle geluk van de wereld, nipt wint van Canada.

En het is nou ook niet dat Marokko Belgie van de mat heeft getikt want veel uitgespeelde kansen heeft Marokko nou ook weer niet gekregen.

Snap de vreugde (die terecht is) maar laten we wel realistisch blijven.

28 november 2022 om 12:15

@thenry_228 wat een onzin. Marokko hield ook wk finalist kroatie op gelijke spel. Waarom wil je marokko hun prestaties omlaag halen. Wat een afgunst lol. Ten 2e belgie staat n.1 fifa ranking en niet n.44 ofzo. Dus het is een grote prestatie. Belgie heeft gewoon wereldtoppers in hun team. Vriendschappelijk wedstrijd die ze verloren is geen wk wedstrijd. Want pas geleden versloeg belgie polen met 6-1.

28 november 2022 om 12:48

Ik praat de prestatie van Marokko niet naar beneden, ik plaats ze in perspectief.

"belgie heeft gewoon wereldtoppers in hun team"... Ja 2: Courtois,die gisteren liep te blunderen, en De Bruyne, die dra-ma-tisch is op dit WK. Of is dat ook de presatie van Marokko naar beneden praten.

"ten 2e belgie staat n.1 fifa ranking en niet n.44 ofz"... Belgie is nr 2 en sinds wanneer wordt die FIFA ranking serieus genomen? Want in de meer dan 3 jaar dat Belgie wel op 1 stond (sinds kort dus niet meer), hoor ik alleen dat die FIFA ranking een aanfluiting is. Maar in deze casus is ze dan wel van belang?

En nogmaals: Marokko heeft Belgie ook niet weggespeeld he want ook bij Marokko waren uitgespeelde kansen op 1 hand te tellen.

Maar Marokko heeft wel verdiend gewonnen want die toonden passie en strijd.en waren gisteren beter dan Belgie.

28 november 2022 om 12:50

Voor een niet marokkaan reageer je fel zeg. Maar thenry mag toch die mening hebben net zoals jij dat mag. Als.je kijkt naar wat belgie het afgelopen jaar gedaan heeft is het niet erg positief. Leuk dat ze eerst staan maar heeft veel te maken met prestaties van meer dan een jaar geleden.
Dat Marokko het goed gedaan heeft klopt ook gewoon, tgen kroatië gelijk en winnen van belgië is een goede prestatie. Maar late we afwachten wat ze verder gaan.
Net zoals we dat met nederland moeten doen. Ookal hebben we een bondscoach die denkt wk te worden.

28 november 2022 om 12:56

If it looks like a duck, swims like a duck and quacks like a duck, then it probably is a duck :D

28 november 2022 om 13:09

@kenada Elke bosnier, kaapverdier, surinamer, turk hier in mijn buurt juicht voor marokko. Het is grappig hoe jullie hollanders de prestatie van marokko tegen n.2 fifa ranked land willen neer praten en excuses zoeken terwijl jullie goed praten over een overwinning op senegal n.20 van de fifa ranking die zonder mane speelt hahahahah!

28 november 2022 om 13:11

@thenry_228 dat de bruyne niet goed speelde is het verdiensten van marokko. Ga de analyse op nos bekijken. Ook de verdiensten van marokko toen ze kroatie niet konden laten voetbalde en modric uitschakelde. En kijk 1 wedstrijd later van ze. Kroatie verslaat canada met 4-1. Nee marokko heeft gewoon een wereld prestatie geleverd.

28 november 2022 om 13:47

Weet je waar jij goed in bent? Waar je een ander ook van beticht!
Ali ik vind het ook geweldig dat Marokko gewonnen heeft maar om je eigen stad te slopen is een beetje simpel toch? Ze halen zichzelf omlaag hiermee.
Was niet nodig, hoop dat ze doorgaan. Ik gun het mijn Ajacieden Hakim en Mazraoui!

28 november 2022 om 13:52

Sorry maar Duitsland tikte toch echt een hoog niveau aan tegen Spanje; zie niet veel ploegen Spanje onder druk zetten. Met Brazilië en Frankrijk zijn Spanje en Duitsland toch wel de beste ploegen dit toernooi (misschien Portugal nog). Hoewel Duitsland tegen Japan plots verloor waren ze 70+ minuten heer en meester en kwam de ommekeer redelijk verrassend (anders dan België die dit toernooi helemaal niets hebben laten zien). Duitsland zal zich niet nog een keer laten verrassen en ik zie ze best kans maken op de eindzege. Na de poulefase zal Marokko duidelijk de underdog zijn tegen Spanje of Duitsland. Niets is onmogelijk en en het is een WK vol verrassingen, maar het zou al erg knap zijn als Marokko de kwartfinale haalt. Mazraoui heeft waarschijnlijk geen tv op de kamer om te zien dat andere ploegen toch wel een hoger niveau halen ;-)

28 november 2022 om 14:03

@xxxlionxxx wat heeft rellen te maken met deze topic. Wat hebben de spelers er mee te maken en het marokkaanse volk. 40 miljoen in marokko hebben niks fouts gedaan. En in qatar ook niet. Jullie willen gewoon de aandacht verschuiven naar iets anders en het niet hebben over marokko geweldige prestatie.

28 november 2022 om 12:09

Hahaha bij een wk-winst denk ik dat europa een aardbeving zal meemaken van den haag tot aan het zuiden van spanje.

28 november 2022 om 12:46

Zolang het feestelijk is, alleen maar mooi. Echter ben ik bang dat het weinig feestelijk gaat zijn...

28 november 2022 om 12:53

Ik gun ze best een feestje. Zoiets zou uniek zijn. Maar van m'n stad moeten ze afblijven. Een feestje in de hofplein fontein is leuk genoeg zonder vernielingen

29 november 2022 om 23:21

Hahahahahahaah moet toegeven dat ik m leuk vind

Hahaha mooi man. Is natuurlijk misschien niet zo, maar als hij en Marokko hier energie uit haalt is dat toch gewoon heel mooi? Ze vechten wel echt als leeuwen dus aan inzet zal het niet liggen.

28 november 2022 om 11:30

Mazraoui heeft wel gelijk, je moet die overtuiging zelf hebben. Als je er bij voorbaat al niet in gelooft, presteer je veel minder. Kwalitatief zijn ze niet de sterkste ploeg, maar je moet wel uitstralen dat je hier bent om te winnen.

28 november 2022 om 11:42

Ja leuk, maar het slaat wel helemaal nergens op. Ik juich voor Marokko en ben blij dat ze na een weifelend begin, steeds beter gaan spelen. Vooral Ziyech zag ik steeds beter in zn spel komen wat mooi is om te zien. Maar Marokko heeft net als Oranje echt geen kans op de wereldtitel. Bij beiden landen mist daarvoor echt wel kwaliteit en vooral in de aanval. Ennesyri is al 1,5 jaar uit vorm en Hamdalah is de van Basten van de golfstaten (maar dat is niveau hoofdklasse). Maar ook bij Oranje, Depay is gewoon een niveautje Lyon spits. Bergwijn een counterspits eredivisie niveau en zal maar niet beginnen over Weghorst en Janssen.
Als je wereldkampioen wil worden, heb je aanvallers nodig van wereldklasse. In 98 waren Kamacho en Bassir beter dan wat Marokko nu heeft en over de kwaliteit van Nederlandse aanvallers uit het verleden hoef je niet eens te praten als in bedenkt dat bijv in 98 de topscorer van Spanje Hasselbaink op de tribune mocht zitten....

28 november 2022 om 17:01

Alle achtste finalisten maken kans op de wereldtitel.

29 november 2022 om 23:23

Dus team al hilal die Argentinie hadden weggeblazen vind jij hoofdklasse nivo

1 december 2022 om 12:44

ja dat vind ik. kijk maar naar hoe ze zelf daarna kansloos waren. En tegen argentinie was het met geluk tegenhouden en daarna 2x counter scoren...ik noem dat geen wegblazen

Ik hoop het niet dat ze winnen, laat staan ver komen. De rellen van gister heeft het echt verstiert voor de Marokkanen. Laten we hopen dat ze kansloos de volgende ronde eruit vliegen

28 november 2022 om 11:32

Ik gun PSV en NEC ook niets meer.

Die vervelende supporters die ook weleens rellen, spreekkoren, gooien met glazen.

Google eens alleen op rellen die PSV en NEC veroorzaakt hebben. Hoe kan jij dan nog juichen voor die 2 clubs??? Beetje dubbel of niet?

28 november 2022 om 11:35

Ik heb PSV en NEC supporters nog nooit massaal auto's zien slopen. Ik kreeg echt flashbacks aan de Corona-rellen. Dat je het überhaupt op gaat nemen voor dit soort mensen zegt voor mij al genoeg.

28 november 2022 om 11:36

Er zit wel een verschil tussen rellen voor een land en voor een club hoor. Zeker omdat alle landenfans zich gedragen op één groep na. Binnen en buiten stadion (al is het maar een klein gedeelte natuurlijk).

28 november 2022 om 11:37

Hebben ze bij PSV en NEC ook meerdere steden gesloopt ja in meerdere landen? Weer wat geleerd Krillin.

28 november 2022 om 11:40

Nee, nog nooit hebben voetbal hooligans auto's of een complete binnenstad gesloopt joh, is typisch Marokkaans dit natuurlijk 🥴

28 november 2022 om 11:44

Koningjerryy

Ja natuurlijk komen weer mensen met regels.. Ook PSV supporters hebben in binnensteden, treinen etc genoeg vernielingen verricht.

Maar ja zoals gewoonlijk, komen er opeens regels en gaat nu alleen om auto's.en ook auto's hebben weleens schade opgelopen door andere rellers

28 november 2022 om 11:45

arsenal

"al is het maar een klein gedeelte natuurlijk)."

En zoals gewoonlijk telt dit natuurlijk alleen voor de witte voetbalsupporters. Daar is altijd klein gedeelte.
Nu met deze idioten van gisteren, geldt natuurlijk hele gemeenschap...

28 november 2022 om 11:45

JK-AJax

PSV, Feyenoord en Ajax zeer zeker wel ja.

Of vergeet je selectief?

28 november 2022 om 11:45

Droefkikker

Ga even gewoon 1 sec googlen man

28 november 2022 om 11:52

Hoe kun je Marokkaanse jongeren in godsnaam nog verdedigen? Altijd en overal gezeik mee. En nee, niet met allemaal, maar een flink deel is wel verschrikkelijk. T.o.v. Nederlandse jongeren is dat procentueel een enorm verschil. Zit dus niet zo zielig te doen en durf ook eens het beestje bij de naam te noemen.

28 november 2022 om 11:55

Ik ben het vaak met je eens Krillin, echt heel vaak. Maar nu sla je de plank flink mis.

28 november 2022 om 11:56

T.O.V Nederlanders is het helemaal geen procentueel verschil. Die cijfers zijn fake news en pure propaganda. Al die door gesnoven witte Feyenoord hooligans die meerdemalen per jaar Rotterdam slopen hoor nooit zulke dingen over. Maar als het over marokkanen gaat is het de volk, DNA, ras en nog meer van die nazi dingen. Het Nederlandese volk heeft ze SS verleden nog steeds niet achter zich gelaten. Heel jammer.

28 november 2022 om 12:04

Nee, dit is niet dubbel. Spreekkoren en een bekertje bier gooien kun je nooit vergelijken met de schade die is aangericht in Rotterdam, Amsterdam en Brussel. Triest. Als je al zo trots bent, maak er dan een zootje van in Marrakech of CasablancaTuurlijk mag je trots zijn… maar drink een biertje, eet een frietje of kebabje… Bouw een feestje thuis.. niks mis mee

28 november 2022 om 12:10

Ja precies want PSV en NEC supporters steken altijd autos in de fik als ze winnen. Echt dat jij dit loopt te verdedigen met argumenten als ja maar zij doen het ook. Ongelofelijk. Alsof een kind van 4 ergens op wordt aangesproken.

28 november 2022 om 12:14

Ach ja, moet je eens naar Brussel komen met oudejaar. Ook altijd gezellig... Ook de overgang van oud naar nieuw is blijkbaar een reden om de boel te slopen.

Maar ja, als zelfs een overwinning (!!!) van je land dat is, waar gaat het dan nog over?

Jammer dat een kleine bende idioten het moeten verpesten voor een meerderheid die zich wel keurig kan gedragen.

Maar laten we vooral die minderheid straffeloos laten... gisteren in Brussel waren er welgeteld 10 arrestaties. 10! (in de wetenschap dat diezelfde 10 enkele uren na de feiten gewoon weer op straat lopen).

28 november 2022 om 12:30

Mrkrillin Antwerpen, Brussel, Luik, Amsterdam, Den Haag en Rotterdam grote groepen rellende Marokkaanse 'fans', dat is van een grotere orde dan van 1 club die op bezoek iets sloopt. Dan worden overigens ook geen auto's in de hens gezet. Maar liefst 6 steden waar de ME op kon treden, dat is toch niet meer normaal?

Eerlijk gezegd vind ik het vreemd dat je dit bagatelliseert.
Ik heb hetzelfde als Psvnec, ik gun het medelanders van Turkse en Marokkaanse afkomst juist altijd als 'hun' landen het goed doen, maar dat draait ook net zo snel om als er gesloopt wordt.

28 november 2022 om 12:41

blueface ik denk dat het tijd wordt dat jij snel dit land verlaat, want oh oh wat heb je het hier zwaar en wat word je onderdrukt door de witten (want wee je gebeente als je tegenwoordig blanke zegt).

Pak een warm land, ga daar op het strand liggen en kijk dan of er daar ook nog iets te bitchen valt (ongetwijfeld), maar val ons er niet meer mee lastig a.u.b. Dat eeuwige slachtoffer-gelul van je kennen we nu wel en is echt oud nieuws.

Jij bent hier de grootste racist, denkt in hokjes en bent alleen maar aan het zoeken naar racisme.

Oja, en je bent oprecht een groot stinkend stuk stront door iedere Nederlander voor Ss'er uit te maken, want dat doe je met je laatste opmerking die voor familieleden van verzetslieden enorm kwetsend is (niet voor mij persoonlijk).

28 november 2022 om 12:56

Krullint

Daar wordt toch ook massaal tegen geprotesteerd? Als feyenoorders de boel slopen sta ik vooraan om dat te veroordelen. Dat is sowieso wel de teneur op vz. Jij bent nu met vingers aan 't wijzen. Maar dat slaat niet echt ergens op

28 november 2022 om 13:00

Blueface. Welke nationaliteit heb jij als ik vragen mag?

28 november 2022 om 13:13

Ik weet niet in welke hol jij leeft maar gisteren zat het vol met jullie volk die uit de oranjestraat kwamen aanrennen met illegale vuurwerk

28 november 2022 om 13:25

@blueface - Ja, want instanties als het CBS framen natuurlijk... Kom op, zeg. Nu ken ik de cijfers overigens niet en ik heb ook geen trek aan een discussie over verschillende bevolkingsgroepen of iets dergelijks. Ook ben ik van mening dat je in dit soort artikelen ook daadwerkelijk met officiele cijfers moet komen als je iets wilt ontkrachten of als je bevolkingsgroepen wilt beschuldigen, dus in dat opzicht heeft niemand hier nog echt een goed argument (buiten onderbuikgevoel en beeldvorming).

Echter, als ik enkel de incidenten moet vergelijken, heb ik clubsupporters nog nooit zoveel schade aan zien richten in eigen land. Auto's op de kop, compleet total loss geslagen, meerdere ME-eenheden die in actie moeten komen. Dat is een regelrechte schande. Dan maakt het mij niet uit welke achternaam het beestje heeft. Dan mag je wat mij betreft keihard neergeknuppeld worden door de ME en lekker de gemaakte schade terugbetalen met rente.

28 november 2022 om 13:50

Weet je wat het is Krillin.
Altijd dat goed praten als Mocros kritiek krijgen is boter op je hoofd hebben gap.
Wie het ook zijn, kleur of afkomst.
Het grote gedeelte belasting betaler zit er niet op te wachten.

28 november 2022 om 14:03

@sirius CBS houdt helemaal geen cijfers bij van welke bevolkingsgroep dan ook. Dus dat is zeker een Fabel. Worden geen onderscheid gemaakt door CBS. Het gaat ook sowieso nooit om bevolkingsgroepen wereldwijd is er altijd een trend dat personen in een "achterstandswijk" kans groot is dat zij in aanraking komen Justitie ze blijven vaak onderontwikkeld. Of het nou een minderheid is op de eigen bevolking van dat land. over dat laatste ben ik het eens ik hoop dat de schade kan verhaald worden op personen die overlast hebben veroorzaakt. Maar dat je Clubssupporters dit nooit op zo een schaal hebt zien doen is natuurlijk onzin kijk naar de vieringen van kampioenschappen van Ajax alleen al in het verleden.

28 november 2022 om 14:06

Gooner

"hoe kun je Marokkaanse jongeren in godsnaam nog verdedigen?"

Waar verdedig ik die idioten? Hierboven geef ik zelfs een oplevering van de profeet vzmh waarin je duidelijk kan zien dat zij tegen het gebod ingaan.
Het zijn malloten.

Maar waarom moet de hele gemeenschap boeten voor die paar ROC-idioten?! Dat doen wij toch ook niet met Ajax, PSV supporters als een deel daar alles kapot slaat.

@rutger

Met wat sla ik de plank mis? Dat

@blueface

Al dat extreem-rechtste gedachtegoed komt er nu uit bij bepaalde leden.

@loewiegan

En binnensteden in Europe kapot slaan?

@thenry

"waar gaat het dan nog over?"

Geen idee. Begrijp die beesten ook echt niet. Hoop dat die idioten gepakt worden en schade gaan betalen.

Twenteov

"dat is toch niet meer normaal?

Eerlijk gezegd vind ik het vreemd dat je dit bagatelliseert."

Waar bagataliseer ik het? Ik kook ook van woede.
Ik ben alleen teleurgesteld in sommige leden hier die gelijk hele gemeenschap straffen voor paar idioten. Met fans van clubs doen zij dat niet en nu oppeens wel.

@feye88

"ij bent nu met vingers aan 't wijzen. "

Nee ik kaatst alleen terug als ik op gedrag van beesten aangesproken wordt. Ik ken geen enkele persoon die relt. Ik ben niet verantwoordelijk voor die zwakbegaafden. Ik neem natuurlijk net als ieder mens afstand van die idioten.

Xxxlion

"het grote gedeelte belasting betaler zit er niet op te wachten."

Eens,

Maar waar praat ik het gedrag goed??!!

28 november 2022 om 21:32

Haha fake news en propaganda. Hou toch op. Ik ben jarenlang met jeugd/jongeren in detentie in contact geweest en het grootste deel zijn Marokkanen. Kijk naar de cijfers en ook daar zie je dat die groep veel groter is procentueel gezien. Maar goed, dit is ook een groep die amper om kan gaan met kritiek, veel teveel trots heeft en zich nooit een spiegel voor kan houden en kritisch naar zichzelf kan kijken. Verwacht daarom ook nooit verandering, want als het wordt benoemd zijn we racisten en de groep zelf boeit het geen zak.
En nogmaals, ik bedoel niet allemaal natuurlijk.

28 november 2022 om 16:51

Nederlanders de meest hypocriete mensen op aarde! Waar de haat voor Marokkanen nooit zal veranderen. Als Feyenoord, Ajax, Psv supporters rellen in het buitenland of zelfs hier hoor je noooooooit dat ze moeten verliezen en deruit moeten.

28 november 2022 om 21:37

Door rellen zoals dit krijg je idd die haat. Door klote gedrag zoals zovaak krijg je idd haat. Maar nee, eerst eens kijken naar wat je zelf voor beeld afgeeft dat zit er niet in.
En denk jij nu serieus dat niet iedereen die debielen van Ajax, Feyenoord etc. haat? Dan wil je het dus gewoon niet zien, want daar kots het hele land van.

28 november 2022 om 11:40

En hij heeft als enige wel opgelet. Deze mentaliteit ontbreekt volledig bij het Nederlands elftal, ondanks dat daar alleen maar op wordt gehamerd

28 november 2022 om 13:19

Als alleen een dergelijke mentaliteit ontbrak, was het spel heel wat beter. Het is tactisch gewoon een puinhoop. Ik vind altijd wel grappig hoe zo'n beeldvorming werkt. Een pover Oranje wint van Senegal en overal lees je berichten hoe slecht het wel niet was. Nu wint een pover Marokko van een onthutsend slecht Belgie en men doet alsof het allemaal geweldig was. Met dit niveau strandt je gewoon tegen de eerste de beste ploeg die wel op komt dagen. Dat hoeven dan niet eens hoogvliegers te zijn. Bij beide ploegen is het niveau eigenlijk verre van goed.

Zo moet iedereen er door, alleen wel waken voor onderschatting. Je kan er ook zo uitliggen door verlies tegen Canada (die hebben niets meer te verliezen) en winst Belgie.

Maar volgende ronde zal onmogelijk zijn want Marokko loot volgens mij Spanje. En wordt je eerste vermoedelijk Duitsland.

Dat is natuurlijk ander niveau dan Kroatie (die nog wel sterk is, maar niet zo sterk als 4 jaar geleden) of Belgie die verpest is door een incapabele coach.

28 november 2022 om 11:48

Duitsland is echt minder dan Kroatië, die vond ik echt slecht tegen Japan.

Nou nou, titelfavoriet is ook wel gelijk overdreven. Dat ze een vervelende ploeg zijn op een slechte dag in de KO-fase geloof ik wel. Kan zo aantal landen noemen die eerder kampioen worden. Tuurlijk, ik snap het dat je wel de overtuiging nodig hebt ipv 'meedoen is belangrijker dan winnen'. Ik wil nog wel eens zien hoe ver ze het schoppen, al hoop ik wel dat we weer beetje normaal doen met de ''festiviteiten''

28 november 2022 om 11:31

Tuurlijk geen kampioen, dit gaat gewoon om de mindset.

Marokko heeft sowieso 2 slechte middenvelders en missen een echte targetman. Tegen een Spanje bijv verlies je compleet het middenveld.

marokko begint steeds verkeerd en eindigen wel met betere spelers. Misschien Mazzroui op het middenveld posseren.

Marokko was de mindere ploeg tegen Kroatië en speelde voor een punt. Tegen België hebben ze ook niets gecreëerd terwijl België al zo zwak was tegen Canada.
Dromen mag uiteraard want Griekenland heeft ook ooit het EK gewonnen door alleen maar te verdedigen en van stilstaande fases te hebben maar in de 8e finales speel je al wss tegen Spanje of Duitsland dus zal de realiteit wel snel komen.

28 november 2022 om 11:45

Als je niet de instelling hebt dat je wereldkampioen gaat worden dan moet je niet mee doen. Niets dromen. As het geloof in die titel in het hele elftal sluipt dan kunnen er mooie dingen gebeuren met zo’n team.

28 november 2022 om 13:15

Mua, ik denk vooral dat beeldvorming in deze veel doet. Niet voor niets noemen ze Belgie de nummer 2 van de wereld op zo'n nietszeggend lijstje. Jezelf dat vertrouwen wijsmaken is leuk, maar als je vervolgens wordt weggespeeld door pakweg een Spanje, helpt het ook allemaal niet. Belgie is alleen op papier de nummer 2, maar in hun huidige vorm winnen ze ook niet zomaar even van de nummer 40. Als ik eerlijk ben, maakt Marokko ook totaal geen indruk.

Dames en heren, u kunt het beste u auto alvast veilig gaan zetten als dit waar is,

Het scheelt dat ze het Noorden niet echt slopen, maar als je ergens in de grote steden woont zou ik even een paar dagen vertrekken. Mag toch niet hopen dat ze ver komen met dit gedoe.

28 november 2022 om 11:47

Een paar dagen vertrekken omdat welgeteld een paar honderd jonge gasten zichzelf gedragen als Ajax Feyenoord PSV hooligans??? Serieus? Hoog drama queen gehalte dit, de selectieve verontwaardiging knalt weer door het dak op social media lol voetbalfans die rellen, heel vreemd hoor 🤦

28 november 2022 om 12:20

Tot als het jouw wagen is die ze slopen, Draufganger.

Ongeacht de origine van de daders laat dat duidelijk zijn want of het nu Marokaanse, Turkse of Nederlandse gasten zijn, het is kansloos en idioot gedrag. En gedrag dat jammer genoeg haast ongestraft blijft, getuige de amper 10 (!!!) arresties gisteren in Brussel

Dus ja, ook ik zou mijn wagen ergens in veiligheid brengen want anders worden je spullen vernield en op een schadevergoeding hoef je toch niet te rekenen.

28 november 2022 om 12:30

In de grote steden wonen miljoenen mensen dus totaal tienduizenden zoniet honderdduizenden autos kan aan mij liggen maar zijn er gisteren honderdduizenden autos gesloopt door dat tokkietuig??? Nee? Dan is het allemaal overdreven aangezien de kans klein is dat je auto wordt gesloopt of je moet in zo'n kansloze wijk wonen maar dat is maar een kleine groep mensen! Idd keihard aanpakken deze randdebielen aangezien ze het verpesten voor de overgrote meerderheid stelletje klapharken! Gaat nergens over denken dat ze stoer zijn maar hebben niet door dat oa hierdoor met de nek worden aangekeken als complete bevolkingsgroep jong en dom relboeren zijn er niks bij!

28 november 2022 om 13:11

Nou ja, hoop dramaqueen-gehalte? Als dit nog een paar wedstrijden gebeurt, praat je gewoon over miljoenen euro's aan schade als auto's niet gespaard worden. Het is gewoon een regelrechte schande dat dit gebeurt, nota bene ook nog als je wint. Wat een merkwaardige argumenten haal je dan aan.

En ja, in relatieve zin verknallen een 'handjevol' totale debielen het voor een voetballand, maar dit kan gewoon niet nog een keer. Altijd lekker makkelijk als je zelf geen hinder hebt ondervonden, maar als jouw auto ineens volledig kort en klein geslagen wordt, kom je echt niet meer met dit soort argumenten aan. Het is gewoon volslagen idioot en ook al zijn het er een paarhonderd, je kunt ze lang niet allemaal identificeren.

28 november 2022 om 13:25

Ik heb even gemist wanneer zij hele stukken proberen te slopen in meerdere landen en steden na een wedstrijd..

28 november 2022 om 13:36

Jij mist blijkbaar wel meer aangezien voetbalfans in oneindig veel landen wereldwijd de boel slopen maar alleen janken wanneer het Marokkanen oid zijn ironisch juist als Ajax supporter aangezien dat gore tuig half Amsterdam centrum sloopte na nota bene een HULDIGING!!! selectieve verontwaardiging oftewel je hypocrisie is echt lachwekkend! 🥱

28 november 2022 om 13:40

Gingen Ajacieden toen in meerdere landen tegelijk de boel op stelten zetten ja? Toch weer iets gemist blijkbaar.

28 november 2022 om 13:59

Ook wel bijzonder dat jij spreekt over 'gore tuig' - dat soort woorden neem ik dan weer niet in de mond. Als ik dat zou roepen waren die lange tenen van je al helemaal banana's gegaan. Over hypocrisie gesproken

28 november 2022 om 15:47

Nee die Ajacieden braken hun eigen stad af net zoals Marokkanen in dit geval hun eigen stad afbraken maar blijkbaar verleg jij nu sneaky het punt door over andere landen te zeiken alsof dat zoveel erger is dan dat losgeslagen Ajax tuig exact hetzelfde gedrag!

"Als ik dat zou roepen waren die lange tenen van je al helemaal banana's gegaan. "

Lol ik noemde die Marokkanen hierboven letterlijk randdebielen en klapharken maar deze vent begint te janken over "lange tenen' je denkt waarschijnlijk serieus dat ik Marokkaan ben ofzo absolute grappenmaker dat je er rondloopt man man man je ziet graag wat je wilt zien!

Dat is toch schattig. Ik hoop het voor die jongen.

28 november 2022 om 12:10

Ik hoop het voor de belastingbetaler van niet

28 november 2022 om 14:37

Wat maakt dat nou uit? Geld moet rollen.

28 november 2022 om 14:51

Ook niet gaan overdrijven... ik ben hartstikke voor hardere maatregelen om rellen zoals die van gisteren (en het achterliggende probleem) tegen te gaan, maar 1) zo extreem was het niet, en 2) van de 420000 Marokkanen in NL was er misschien 1% aan het rellen? Beetje makkelijk om dan een hele groep even verantwoordelijk te houden.

“ Zo moet je ook het toernooi ingaan, want anders ga je niks bereiken"
En dat is het nous! Je moet jezelf gewoon in je hoofd prenten dat je wereldkampioen gaat worden. Als het hele team dat doet dan geeft dat een enorme boost. Dat hebben we in 2010 met oranje gezien. Het hele elftal had die ene missie. En dat is de juiste instelling. Slappe hap heb je niets aan.

28 november 2022 om 13:06

Dat is totaal niet te vergelijken. Oranje had in 2010 Robben, Sneijder, Van Persie, Huntelaar, Van Der Vaart, Van Bronckhorst, Van Bommel, De Jong, Afellay en Kuyt als namen die eruit springen. Met alle respect voor een Ziyech, maar die is nog wel meerdere niveaus verwijderd van een Robben of Sneijder in vorm. Alleen de verdediging was kwetsbaarder, maar dat zijn ook allemaal veel grotere jongens dan Marokko in de verdediging heeft staan.

Ik denk dat je je als ploeg gewoon moet onttrekken van dergelijke uitspraken, vooral als je niet eens tot de outsiders behoort. Anders loopt de media ermee vandoor en dan gaan dergelijke uitspraken een eigen leven leiden. Marokko, maar ook Oranje gaan natuurlijk nooit wereldkampioen worden. Beide ploegen gaan het gewoon elke wedstrijd weer erg lastig krijgen en de kans dat je vanaf nu alleen maar ploegen loot die slecht spelen, is niet bijster groot (ondanks het feit dat maar weinig ploegen indruk maken). Dan moet je zelf ook nog maar niet verzaken, iets dat Marokko in dit geval met regelmaat doet. De juiste instelling hebben helpt, maar je hebt ook kwaliteit in kwantiteit nodig. Als we heel eerlijk zijn, heeft Marokko geen geweldige ploeg.

28 november 2022 om 14:38

Hoogmoed komt altijd voor de val. Een spreekwoord dat al vele duizenden jaren haar gelijk keer op keer bewijst.

Net zo'n onzinnig uitgangspunt als bij het nederlands-elftal. Maareh leuk voor marokko dat ze gewonnen hebben van belgie.

En wij ons maar zorgen maken om de oorlog in Oekraïne. Vernielen omdat je feest viert, alleen weggelegd voor de minst ontwikkelde mensen.

Het is jammer van een favoriet van mij na gisteren gebombardeerd tot team wat ik er zo snel.mogelijk uit wil hebben.

Ik weet niet of mazraoui hier zei dat Marokko favoriet is van de groep of voor de titel al vindt ik Marokko geen favoriet voor de titel is maar kunnen ver geraken maar ziyech zei helemaal niet dat België niet door zal gaan tot de volgende ronde hij zei alleen dat hun spel niet goed was en dat Kroatië beter is echt misleidende titel om sensatie en discussies hier aan te wakkeren.

Hopen dat ze er keihard uitvliegen

Is er wel eens een afrikaans (of aziatisch) land wereldkampioen geworden eigenlijk? Zou wel uniek zijn. moet zeggen dat de afrikaanse landen ineens wel verassen. Spelen ineens met taktiek en een idee ipv individueel

28 november 2022 om 13:27

Nog nooit, de beste notering is dacht ik Zuid-Korea dat 4e werd.

28 november 2022 om 13:31

Kameroen en Nigeria, Olympische zomerspelen in 2000 en 1996

28 november 2022 om 13:39

Olympisch kampioen is toch nog een aardige prestatie, een beetje wereldkampioen light.

28 november 2022 om 13:50

zat het net toevallig op te zoeken, haha. Is zeker geen parate kennis. Kameroen staat me nog iets van bij, maar Nigeria komt wel uit de lucht vallen.

28 november 2022 om 13:57

Ik zat net ook even te zoeken, Nigeria had ook nog best leuke namen in hun efltal zitten. Ik zag Kanu, Oliseh, Babangida en Okocha o.a. voorbij komen!

28 november 2022 om 15:03

NL-Ajax. Olympisch kampioen is naar mijn mening gewoon een neoprof toernooi. Zegt al genoeg dat het opgezocht moest worden. Zou het zeker geen wereldkampioen-light noemen, dat is wel echt teveel eer voor zo'n toernooi.

28 november 2022 om 15:20

Nou waarvan akte. Ik vond het iig een leuke aanvulling op de vraag of er ooit wel eens een kampioen is geweest vanuit Afrika (of Azie). Als ik aan een toernooi mee doe (een light toernooi of een grote-mensen-toernooi) wil ik hem sowieso winnen. Light of niet

Favoriet voor de titel? Ik mag hopen dat dit verkeerd gequote is, want het spel van Marokko was ook verre van goed. De Belgen hebben echter een schrikbarende vorm en tactisch is het een grote puinhoop. Natuurlijk moet je in eigen kunnen geloven, maar daar moet ook realisme bij zijn. Dit Marokko kan het veel ploegen lastig maken, maar ze kunnen ook van bijna iedereen verliezen zonder dat men verbaasd zou zijn. De ploeg loopt buiten een paar spelers niet bepaald over van kwaliteit.

Het gaat alweer mis in hun hoofd.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren