Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van Hanegem ziet basiskracht Oranje falen: ‘Hij was aan het sjokken’

Laatste update:

Willem van Hanegem vindt dat de verwachtingen rond het Nederlands elftal getemperd moeten worden. De oud-international schrijft in zijn column in het Algemeen Dagblad dat hij er ‘flink de pest’ in heeft na het 1-1 gelijkspel tegen Ecuador en dat Nederland blij moet zijn als het bij de laatste vier eindigt. Onder meer Frenkie de Jong wordt uitgelicht, want de middenvelder maakte in de ogen van de Kromme een ‘uitgebluste indruk’.

“Veel mensen lieten hun plezier niet bederven door het slechte spel van Oranje, maar ik had er wel flink de pest in”, zo steekt Van Hanegem van wal in zijn column. “Vooraf dacht ik dat Nederland vrij makkelijk zou winnen, maar ik kreeg een steeds slechter gevoel. Na die mooie goal is er helemaal niets meer gecreëerd en dat is echt zorgelijk. Al geloof ik ook weer niet dat de hele selectie nu volledig van slag is, hoor.”

“Misschien is het ook wel goed dat we nu al een flinke waarschuwing krijgen”, vervolgt de columnist. “Mede doordat Louis van Gaal steeds roept dat we wereldkampioen kunnen worden, was er voor de wedstrijd tegen Ecuador een positief sfeertje ontstaan. Maar laten we alsjeblieft reëel blijven. Een plek bij de laatste vier zou echt al een hele prestatie zijn. Net als de meeste spelers had ook Frenkie de Jong het niet. Hij maakte soms zelfs een uitgebluste indruk. Dan was hij een beetje aan het sjokken, dat ben je helemaal niet van hem gewend.”

Van Hanegem zag slechts één hoogtepunt bij Oranje in het duel met Ecuador: Cody Gakpo. “Echt een geweldige goal. Ik vind het sowieso mooi om naar die jongen te kijken. Hij werkt ook keihard voor het team. Ja, hij heeft alles om dit toernooi de grote ster van het Nederlands elftal te worden, maar dat gaat alleen lukken als iedereen hem dat ook gunt. Zo werkt dat tijdens een groot toernooi, je moet elkaar wat gunnen. Ik hoop dat van harte, dat het geen ik-ik-ik wordt. Ik moet trouwens ook zeggen dat Nathan Aké heel aardig speelde. Voorlopig is hij de beste speler bij Oranje.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Vandaag had echt niemand het. Als Van Dijk, Frenkie en Memphis niet in absolute topvorm zijn heeft Oranje echt een groot probleem. Dat zijn de enige drie bepalende spelers en alle drie zitten ze nog niet lekker in het toernooi. Verder vind ik dat Xavi Simons gewoon op 10 moet spelen. Die heeft creativiteit en is de man in vorm

25 november 2022 om 22:36

Van Dijk is al jaren niet bepalend voor Oranje. Die krijgt altijd een voldoende of meer als hij niet heeft ingegrepen (want dan ook geen fouten gemaakt). Pas nu begint het mensen op te vallen dat de man geen daadkracht heeft en totaal apathisch is.

25 november 2022 om 23:03

Wat heeft Nederland toch veel analisten en journalisten die vooral uitblinken in azijn spuiten. Als je ziet dat o.a. ook landen als Brazilië, Argentinië en Mexico dit jaar niet van Ecuador konden winnen was van tevoren al duidelijk dat dit gewen makkie zou worden. Nederland heeft matig gespeeld maar ook heel weinig weggegeven. Goed toernooi resultaat ! O(p naar de finale !!

25 november 2022 om 23:13

Mooi verwoord Japie ..

25 november 2022 om 23:24

En dat voor iemand die het WK niet kijkt.

25 november 2022 om 23:27

@KingB Ik zie elke wedstrijd in een visioen

25 november 2022 om 23:28

Thanks Dennis_Wise

Opvallend dat velen Ake goed vonden spelen. Naast dat Nederland verdedigend in z'n totaliteit zeer slecht stond en niemand echt ingreep werd Ake in vooral de eerste helft een aantal keer er gewoon uitgesprint. En dat vind ik bijzonder gezien dat toch een usp was van hem, snelheid? Ik vond de beste mensen Noppert, De Jong en Gakpo. Ze werden alleen totaal in de steek gelaten door de rest.

25 november 2022 om 22:40

Ake was de beste van de 5. Van Dijk speelt al het hele seizoen op safe. Trekt steeds vaker zijn voetje in of blijft achteruit lopen. Dumfries was positioneel drama vandaag. Blind die er blijkbaar nog steeds instaat om zijn inspeelpass maar elke keer dat hij vooruit passte was het balverlies. Timber speelde een leuke eerste twintig minuten maar was daarna compleet drama. Ake, Gakpo, Frenk een mager 6je de rest zwaar onvoldoende.

25 november 2022 om 22:47

Ik vond Blind zowel verdedigend als aanvallend niet de slechtste vandaag. En in de eerste helft gaf hij prima passes. Voorin is echt veel te weinig beweging, daar heeft ook Frenkie last van. Dumfries heb ik simpele ingooiballen in de voeten van de tegenstander zien gooien. Wat een niveau haha.

26 november 2022 om 06:15

Stop nou toch eens met Daley Blind te verdedigen myvision. Het begint een beetje bizar te worden, je ziet toch vooral in de tweede helft dat hij bijna alle voorwaartse ballen heeft ingeleverd? Hij staat er zogenaamd in voor die ballen, wanneer hij die makkelijk weet in te leveren heeft hij natuurlijk nooit meer de snelheid om zijn eigen achterlijke fouten te corrigeren. Dan zie je hem sloom terug sjokken, zelden zoiets triests gezien. Hij was niet eens de allerslechtste vandaag, kan je nagaan hoe slecht een Koopmeiners, Memphis of Bergwijn wel niet waren.

26 november 2022 om 07:09

Aké was niet de beste van de 5. Hij was hoofdschuldige aan die tegengoal door te stoppen met meelopen met Valencia, verder speelde hij degelijk naar mijn mening.
Blind was slecht vandaag, Dumfries en met name Frenkie de Jong liepen zich steeds vast. Het moet echt beter anders zijn we inderdaad na de 8ste finale weer thuis


25 november 2022 om 22:44

@myvision: Wat ik opvallend vind is dat jij De Jong ook aanmerkt als 1 van de beste. Wat ik van de Jong nog steeds vind is dat hij te vaak verstoppertje speelt. Weinig bal verlies, maar hij legt ook weinig risico in zijn spel. Zijn vaak balletjes breed of naar achteren. De vorige wedstrijd verloor hij, als hij eens wat meerrisico nam, steeds de bal. Hij kan heel goed voetballen, maar laat het vaak te weinig zien.

25 november 2022 om 22:48

Omdat De Jong de bal kwijt moet kunnen. Daarom is Simons echt vereist. En anders een Luuk de Jong, want Memphis had ook een anti magneet in z'n schoenen.

25 november 2022 om 23:15

Jep en geef Luuk een kans hij heeft zich bij alle clubs meerdere malen bewezen .mits hij een voorzet krijgt

Ik vind Nederlands elftal echt verschrikkelijk om te kijken, hebben op papier best een leuk elftal... maar het zijn een stel verwende voetballers, totaal geen inzet! hun moeten zich echt schamen.

Dit is totaal geen team, willen niet voor elkaar door het vuur gaan. hoop dat het snel gaat veranderen anders word het echt een blamage dit WK

25 november 2022 om 22:47

Dat komt ook door die zogenaamde groepsdynamiek waar Van Gaal in is doorgeslagen. Sneijder en Van Persie waren geen vrienden, maar daardoor vertelden ze elkaar wel de waarheid en dat soort dingen houden de boel scherp. Ook van concurrentie om de boel scherp te houden is geen sprake. Zo een Blind bv gaat nooit gewisseld worden dus dan is zo een Malacia ook niet gemotiveerd om de strijd aan te gaan en zo gaat dat oo meer posities. Van Gaal houdt ook steeds vast aan de oude garde. Zo een Xavi Simons is de man in vorm maar die heeft nog geen minuut gespeeld

25 november 2022 om 22:53

Klopt, ik moet zeggen dat Blind nog echt wel naar behoren presteert maar hoop ook dat Malacia de kans krijgt, die jongen brengt zoveel meer inzet, zelfde geld voor een Simons.. die jongen durft tenminste te voetballen met zijn power.

Het is nu allemaal veel te statisch

25 november 2022 om 23:00

Het gaat me eigenlijk niet eens zozeer om Blind, maar meer om het feit dat sommige spelers al op voorhand zijn gegarandeerd van een basisplaats. Dat zorgt ervoor dat de scherpte in zo een selectie afneemt

25 november 2022 om 23:02

Blind heeft niks hoeven doen vandaag maar als ie aan de bak moet is hik het grootste probleem van alle hij wordt er continue uitgerend

25 november 2022 om 23:09

Klopt, Blind komt tekort uiteindelijk maar hij is verzekerd van een basisplaats. Malacia gaat geen kansen krijgen kan ik je nu al vertellen, hoe slecht Blind ook zou spelen. Xavi Simons ook niet, daar staat gewoon weer een Klaassen of Berghuis straks

26 november 2022 om 11:55

Ja als je potentieel beste speler openlijk plezier vertoont en maatjes is met jongens als Promes

Het boycotten van vi , het gezeur rond Wijnaldum.

Een groep waar veel jongens meedoej aan BLM wat toch wel een naar clubje mensen betreft.

En zelfs Van dijk totaal geen zelf reflectie heeft en geen kritiek dult van jan en alleman en zelfs niet van de op 1 na beste NL voetballer ooit.

Ik heb in geen jaren z on naar groepje spelers gezien bij NL als Dumfries , Van dijk en Depay.

Frenkie moet op 8 met iemand naast zich zodat hij dieper kan spelen. Een balafpakker die blijft hangen als hij gaat. Van hem kan je niet verwachten dat hij alle ballen afpakt als een 6 en daarnaast nog de spelmaker is. Daarnaast blijft hij zelf te traag aan de bal handelen. Dribbel alleen als je er iemand mee uitspeelt. Nu speelt hij iemand in wat al 10 seconden eerder kon. Zijn inzicht is ook teveel op korte afstand. Moest Dumfries inspelen bij die tegengoal ipv Timber. Alleen dat korte spel word je soms niet goed van. Moet stations leren overslaan. Verdedigend wel sterk

25 november 2022 om 23:08

Ik denk dat de beste opstelling voor dit elftal is l dumpfries, de Ligt, van Dijk, ake. Daar voor Timber,Frenky en Berghuis. Links Gapko, Spits leuk de Jong of Depay, rechts Xavi Simons. Is er in iedergeval meer snelheid verdedigend storen op het midden veld goed opbouwend en snelheid met het aanvallen.

25 november 2022 om 23:19

Joh elke keer die discussie van Frenkie op die en die plek...hij is profvoetballer en dient te spelen voor het Nederlands elftal klaar..Cocu, van Bommel, Davids Nigel de Jong, Kuijt, Sneijder, vd Vaart, r. de Boer etc. Stonden ook niet altijd op hun gewilde positie maar lieten wel hun kwaliteiten zien.
Elke keer teren op die ene wedstrijd tegen Real.. dan moet Dessers..eerste spits zijn van België omdat hij een geweldig speelde vorig seizoen?

26 november 2022 om 02:18

Weet niet of jij wel is voetbal kijkt, maar frenkie speelt ecjt supergoed dit seizoen bij barcelona. Houd momenteel gewoon een wereldtopper als Gavi op de bank.

Dit is van Gaal voetbal. Spelers voetballen als een robot. Plaatsgebonden voetbal zonder beweging.
Als ze de bal niet hebben dan weten ze niet meer wat ze moeten doen.

Wat kan je Frenkie de Jong kwalijk nemen? Hij is een postbode voetballer die geen passing heeft.

Ik vind het verschrikkelijk om te kijken naar de bejaarden Blind, Klaassen.

Vergeet niet dat ondanks de airco de temperatuur in de as van het veld nog steeds niet te harden is. Verder vond ik Frenkie niet zo slecht. Die voetbalde ons nog eens onder de druk uit. Het middenveld stond gewoon niet goed.

Ik vond het experiment Klaassen mislukt, ondanks zijn rol bij de eerste goal, omdat hij niet in de bal komt en niet balvast is. We speelden met een middenvelder minder. Bergwijn speelde weer lethargisch, denk dat het voor hem exit is. Maar dan stond je dus al 45 minuten 9 tegen 11. Dat zag je terug op het veld.

De aller- allerslechtste vond ik Jurriën Timber. Je hebt fouten, en je hebt cruciale fouten. Hij maakte teveel van die tweede. Totaal uit vorm. Helaas. Wie had dat gedacht een half jaar geleden? Kijk, ik vind balverlies of een slechte pass niet zo'n ramp, maar Timber had dit op de gevaarlijkste momenten. Hij bracht van alle slecht spelende spelers zijn teamgenoten het meest in de problemen. In de duels leek hij een spartelende karper.

De Ligt speelde tegen Senegal zoveel beter, maar om de één of andere reden komt er dan een vergrootglas op die gozer en doet men alsof hij er niks van kan. Ik wil allereerst die pot dichthouden dus kies voor Matthijs. Hij heeft meer snelheid dan De Vrij, en is agressiever, vandaar. Maar als Stefan er komt te staan ben ik ook gelukkig. Ze verliezen allebei geen kopduel, en spelen nooit speeltuinvoetbal.

We misten veel te veel balvastheid. Daarom is Gakpo onze enige 10, en mis je Janssen in zo'n wedstrijd als Memphis het niet heeft. Die houden altijd hun lichaam ertussen en lokken veel sneller vrije trappen uit.

In dat kader, Wout is geen plan B. Die kan niks. Alleen afmaken. Man wat hadden we een dreh - und ankelpunkt nodig. Het ging te snel op en neer voor Luuk (teveel afstand tot de goal), dus ik snap wel dat Wout geprobeerd werd, maar laten we dat gewoon niet meer doen.

Leerzame wedstrijd dus. Liever nu dan in de knock out fase. Natuurlijk waren er meer slecht, maar het heeft wat mij betreft geen zin om de vaststaande eerste keuzes of het systeem te bediscussiëren. Liever de bijschaaf puntjes.

Wat dat betreft lijkt het wel alsof Van Gaal bewust de laatste twijfelspelers gebruikte. Ook met de wissels. En het was allemaal 10x niks. Geen enkele wissel had impact. We zijn 80 minuten weggeblazen. Ik heb Van Gaal te hoog zitten om te denken dat hij zijn innerlijke Frank de Boer gekanaliseerd heeft, dus het moet wel geëxperimenteer geweest zijn. Kost ons gelukkig maar 2 punten, en gelukkig niet de poule, of erger nog, het toernooi.

Misschien moeten sommige mensen eens stoppen om elke keer weer het Nederlands elftal helemaal af te kraken na een mindere wedstrijd. We weten allemaal dat de grootste kans is dat we tot de kwartfinale komen. Teleurstelling en kritiek is ook logisch om te hebben, maar maak het alsjeblieft ook niet groter dan het is. Tegen een ander continent voetballen is toch een andere ervaring gebleken in dit toernooi en de manier van spelen heeft toch invloed op de wedstrijden. Ik zie Ecuador zelfs wel winnen van Senegal in de laatste wedstrijd.

Veel andere landen vallen ook erg tegen en daarom denk ik wel dat de kans wel groter wordt dat Oranje kan stunten. Ik krijg toch wel het gevoel dat het Nederlands elftal kan groeien in het toernooi. Ik hoop dus wel dat Van Gaal wat wijzigingen gaat doorvoeren en even wat meer gif erin gaat pompen.

Achja, dit is toch typisch de Jong.
Die kan 1 goede wedstrijd spelen, om vervolgens 10 kutwedstrijden op de mat te leggen. Maar omdat hij het 'ideale schoonzoon' profiel heeft, zegt amper iemand er wat van.
Wanneer Depay 1 mindere wedstrijd speelt, hoor je emteen iedereen erover.

Ik vind de Jong sowieso een veel te overrated speler, die af en toe iets geniaals laat zien. Echter dat is echt heel af en toe.

In mijn ogen mis je dit WK ook echt een type Wijnaldum. Ervaring, dynamisch en veel loopvermogen.
Klaassen probeert dat wel, maarja die is natuurlijk een stuk minder dan Wijnaldum.

Ik zat eens terug te denken aan 2014, eigenlijk speelden we toen precies hetzelfde. 1 verschil; niemand verwachtte er wat van. Nu roept van Gaal dat we kampioen kunnen worden....zonder uitzonderlijke spelers zoals v Persie of Robben. 8e finale redden we destijds met hakken over de sloot, door in de wedstrijd terug te gaan naar 433. Ik verwacht nu weer zoiets en met beetje geluk haal je kwartfinale tegen een niet-topland....who knows

26 november 2022 om 09:26

Het was echt slecht hoor. Ik zie 1 2 3 geen verbetering. 1/8 finale eruit als ze dat al halen.

De Jong is alleen van de tikkies breed en terug. En ballen ophalen bij de achterhoede waardoor je op het middenveld een man tekort komt. Waarom was er tegen Senegal en Ecuador geen enkele aansluiting naar voren? Onze ideale schoonzoon speelt altijd op safe. Op die positie heb je een type Modric of Verrati of Kimmich nodig. Iemand met pit die een pass kan geven.

26 november 2022 om 13:06

Maandag nam hij zogenaamd nog teveel risico.

Van Dijk had het over een statement maken,
90 min collectief niet voetballen... Is slechtere reclame voor dit wk dan bijv. De handjes voor de mond

Gakpo deed na z'n goal ongeveer niets goed.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren