Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van Gaal pikt ‘foutloze’ speler Oranje eruit: ‘We hebben toch íéts goed gedaan'

Laatste update:

Louis van Gaal maakt zich geen zorgen over de kansen van Nederland op het WK. De bondscoach is weliswaar niet tevreden over het vertoonde spel van Oranje tegen Ecuador (1-1), maar hij geeft voor de camera van de NOS aan dat hij nog altijd vertrouwen heeft in een wereldtitel voor Nederland. In balbezit zal zijn ploeg wel moeten verbeteren, zo concludeert Van Gaal, die verder van mening is dat doelman Andries Noppert 'geen fouten heeft gemaakt'.

“Of ik vandaag geschrokken ben? Ik vind dat wij zeker in balbezit een slecht optreden hebben gegeven”, opent de bondscoach in gesprek met verslaggever Jeroen Stekelenburg. “Ecuador was veel feller in de duels, dus dan krijg je een moeilijke wedstrijd. Het is niet dat zij meer willen, maar dat heeft met de cultuur van het land te maken en de strijdlust. Het is de gebruikelijke speelwijze, en dat wisten we ook. Je moet dan wel in balbezit ook aan de bal blijven, maar dat deden we niet. Iedereen die speelde wilde heel graag, maar dan moet je ook wel de kwaliteiten hebben om die te tonen tegen een ploeg die helemaal op ons was ingesteld.”

“Wij verloren ieder duel en als we de bal hadden, gaven we die aan de verkeerde kleur”, vervolgt Van Gaal, die overigens nog geen reden ziet om in paniek te raken na het teleurstellende optreden van Nederland. “Op de paniekknop drukken? Nee, ik ga gewoon verder op zoek naar een balans in de ploeg. Ik heb veel middenvelders geselecteerd en daar moet balans in komen. Hetzelfde geldt voor de voorhoede. De verdediging staat wel, want ondanks dat wij niet in de wedstrijd zaten hebben we weinig weggegeven. We hebben het resultaat eruitgesleept. We hebben niet verloren en dat is ook belangrijk. We gaan werken aan de balans in balbezit.”

De keuzeheer wil geen individuen afvallen en blijft ‘achter zijn ploeg’ staan. “Hoeveel voldoendes ik geef? Daar gaat het niet om. Ik kan wel stoer doen en cijfers geven, maar ik wil achter mijn spelers staan. Die spelers kunnen het, maar ze hebben het vandaag niet laten zien. Volgend keer is het weer een andere wedstrijd. Wij staan op vier punten, we staan bovenaan in de groep en dat vind ik toch wel geweldig. Ik snap dat mensen teleurgesteld zijn, maar dit optreden wil niet zeggen dat we de volgende wedstrijd weer zo spelen. Bovendien was Frenkie de Jong de ‘Man van de Wedstrijd’, dus we hebben toch wel iets goed gedaan. Onze keeper Andries Noppert heeft ook geen fout gemaakt”, besluit Van Gaal op positieve toon.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
25 november 2022 om 20:19

Hij is wel overtuigend, dat ik geloof dat het hem nog gaat lukken.

Na horen van LvG twijfel ik zelfs of ik wel Oranje net heb zien spelen

25 november 2022 om 20:47

Krillin

Zat jij je ook zo te irriteren over het feit dat van Gaal en Depay de situatie proberen te redden door te roepen: "we hebben dat punt er toch maar mooi uitgesleept he?"

Tenenkrommend.

25 november 2022 om 20:54

Irriteren niet, uiteindelijk moet je gewoon blij zijn met het punt. Komen goed weg

Nu kan je alleen maar groeien.

Tegen Qatar kan je met ogen dicht winnen

Volgende rondes krijg je sterkere tegenstanders en dan is Oranje op het best.

Ik zie dit Oranje gewoon kans maken tegen meeste toplanden.
Engeland, Duitsland, België, Argentinië, Frankrijk vind ik allemaal niet beter dan Oranje.

Spanje moeilijk te beoordelen. Waren zij echt goed of tegenstander echt slecht.

Brazilië lijkt me ook lastig

Portugal en Koratie zijn stugge teams waar Oranje wel moeite mee kan hebben.

Dus probeer optimistisch te zijn en dat het alleen maar beter kan

Ook al spelen wij in een k%€ formatie met 532

Stel je voor dat Frank de Boer dit op de mat had gelegd. Die was volledig afgezaagd in zo'n interview, maar bij Van Gaal is er altijd een soort eerbied uit angst voor een uitval van de grote zonnekoning. Hij presteert tot nu toe dramatisch. Van de 180 minuten op dit WK waren we er minstens 150 de mindere ploeg.

25 november 2022 om 20:17

Van Gaal en de Boer horen qua filosofie in dezelfde categorie.
Alleen leunt Van gaal nog puur op 1995 qua aanzien.
Het is daarna nooit meer een hele interessante aanvallende trainer geweest.

25 november 2022 om 20:21

Az en WK 2014 was ook nog goed voor zijn aanzien

25 november 2022 om 20:23

2014 was ook echt niet best hoor. Gered door Robben en van Persie maar het spel was toen ook niet om aan te gluren .

25 november 2022 om 20:24

Ben ik wel met je eens. Echt vernieuwend was het niet meer. Van Gaal was de man van de meevoetballende keeper. Tegenstanders hadden toen echt geen idee, wat ze daar mee aan moesten. Maar na 95 was Bayenr qua resultaten nog goed en Barca in het begin ook. Nu is het een beetje oud trucje, maar voor zijn spelers staan en ze vertrouwen geven kan hij nog steeds. Meestal door een vijand te creeeren in de vorm van de media.

25 november 2022 om 20:28

Ik spuug hier bijna mijn drankje uit. Van Gaal teert alleen nog op 1995? Eehhh, nee. 1995 was het hoogtepunt, maar dat heeft hij ook gewoon zelf verdiend he, dat kwam hem niet aanwaaien. 1996 nog de finale, 1997 halve finale. Daar doen we nu een moord voor, voor 1 halve finale. Met oranje in 2014 derde worden was een huzarenstukje. Binnen de Nederlandse grenzen kampioen met AZ is geweldig. En internationaal staat hij gewoon als een hele grote trainer te boek, anders pak je geen titels bij Barcelona, Bayern, en een aanstelling bij United. Er zijn heel weinig trainers die buiten de landsgrenzen bij zulke grote clubs terecht komen, en Van Gaal staat daar gewoon bij.

25 november 2022 om 20:39

Eens, 2014 was niet best. Met de grootste moeite langs Mexico en Costa Rica.

25 november 2022 om 20:47

Spel was kut, euforie was belachelijk hoog. De penal van Robben en het gehuil van de Mexicanen.. De gouden pik keeperswissel.. Maakt me echt niets uit hoe we speelden, maar dat zijn wedstrijden die ik nooit zal vergeten.

25 november 2022 om 20:21

NL staat wel gewoon eerste in de poule, met de (op papier) makkelijkste wedstrijd nog te spelen.. je directe concurrenten moeten tegen elkaar. Ecuador moet gelijk spelen om door te gaan, Senegal moet winnen. NL moet winnen om zeker te zijn vd eerste plaats.
om dit moment is onderschatting van Qatar het grootste gevaar.
het middenveld loopt niet, mist creativieit en vorm. ik zou met de Roon en Xavi gaan spelen, naast Frenkie. Geen Frenkie meer vrijheid tussen de linies omdat de stogzuiger erbij staat en geeft hem een creative speler voor / naast zich die in vorm is
opstelling Doel: Noppert; Verdediging: Dumfries, Timber, van Dijk, Ake, Blind; middenveld: Frenkie; de Roon, Simons; Aanval: Depay; Gakpo

26 november 2022 om 05:30

Waarom nog steeds Noppert en Blind erin?
Malacia is toch 100000 klasses beter dan Blind en Bijlow is 10000000 klasses beter dan Noppert.

Noppert maakte een blunder bij de 1-1.

Over Simons ben ik het wel eens!

25 november 2022 om 20:45

@migi: Maar even serieus, wat verwacht je precies op een eindtoernooi? Misschien dat het aan mij ligt, maar ik heb in m'n weinig oogstrelend voetbal van Oranje op een eindtoernooi gezien. Als iemand het beter weet help me, maar de "laatste" wedstrijd die bij mij opkomt was de 6-1 tegen Joegoslavie. En dat zijn dan nog wedstrijden waar ieder team rust en een voorbereiding hadden.

Wat pakweg de laatste 20 jaar voor mij de mooiste momenten aan oranje waren zijn de wedstrijden die met echt grinta gespeeld werden. 5-1 vs Spanje, 2-1 vs Brazilie, 2-1 vs Mexico, 3-0 vs Italie, 4-1 vs Frankrijk, 2-1 vs Argentinie, v Gaal's gouden pik shootout. Eigenlijk allemaal wedstrijden waar NL absoluut niet de sterkste was en soms (italie, Costa Rica) zelfs slecht speelde, maar waar het in de wedstrijd telkens wist te groeien en strijd leverde.

Dat is eigenlijk m'n grootste kritiek vanavond. Ik verwacht op een eindtoernooi echt absoluut geen topvoetbal. Ik verwacht eerder zelfs dat we gewoon onverzorgd spelen. Wat ik absoluut niet verwacht en dat is wat we te zien kregen: gewoonweg een uitgebluste indruk.

De jongens van Ecuador gaven werkelijk alles, vochten voor iedere cm op het veld.. Wat deden onze jongens? Beetje chillen, beetje klagen. Alles was wel prima. Dat is toch geen instelling voor een toernooi die de meesten niet eens 4 keer meemaken?

Overigens: Verschil tussen v Gaal en FdB is dat we bij de eerste weten hoe hij wil spelen en bewijst zichzelf al 3 decennia lang. Dan is het toch redelijk om tenminste wat vertrouwen in hem te hebben. Wat heeft FdB precies bereikt?

26 november 2022 om 10:03

Ik verwacht enige lijn in het spel en inzet. Meer niet. We hebben de creatieve spelers niet voor oogstrelend voetbal en ik ben sowieso geen Ajacied dus oogstrelend voetbal zal me worst zijn. Naturlijk is Van Gaal een groter trainer dan Frank de Boer, maar op het moment laat Van Gaal ons (veel) slechter presteren dan wat je mag verwachten van dit team en dat valt hem aan te rekenen. Net zozeer als het Frank de Boer aan te rekenen valt. En die deed het tot dusver op het EK 2020 met dezelfde selectie veel beter.

25 november 2022 om 22:49

Dan weten we eigenlijk meteen waar Mathijs van Nieuwkerk dat geschreeuw en intimiderend gedrag geleerd heeft.

Het is werkelijk waar onbegrijpelijk onbegrijpelijk hoe deze man de hand boven het hoofd gehouden blijft worden. Het was een van de slechtste wedstrijden in de afgelopen paar jaar. Zelfs nog slechter dan FdB liet zien op het EK.

25 november 2022 om 22:55

Tsjah, dat is dan de kracht van van Gaal. Hij weet met druk om te gaan, en zijn aura alleen al zorgt er voor dat mensen een niet al te grote mond kunnen hebben. Frank de Boer mist die kwaliteit, samen met een hele boel andere kwaliteiten

Ik wil graag even een applaus voor Nathan Aké. Die staat de hele wedstrijd twee man te verdedigen omdat Blind, de volgens velen beste voetballer in de selectie, niet mee hoeft te verdedigen. Lijkt me heerlijk om tegen te spelen.

25 november 2022 om 20:01

Blind? En Dumpfries dan? Beiden wedstrijden speelde hij echt slecht. Veel aanvallen kwamen van zijn kant. De ligt en nu Timber heeft lastig aan die kant. Komt ook natuurlijk omdat hij meer aanvallender speelt

25 november 2022 om 20:03

Precies, probeerde ik hem ook al duidelijk te maken maar dat gaat er niet in.

Sowieso loopt heel het team drama en is er geen lijn te ontdekken in dit elftal.

25 november 2022 om 20:31

Dumfries valt idd erg tegen. Dat was altijd een grote drijvende kracht achter het succes. Ik zou tegen Qatar absoluut Frimpong speeltijd geven, want die gaan we nodig hebben in het toernooi. Ecuador kwam de hele tijd met hun linksbuiten door. Voor Blind weet ik ook de oplossing niet. Was waardeloos. Timber mag van mij blijven staan. De Ligt was veel erger.

25 november 2022 om 20:55

Dumfries speelde niet goed, maar had in ieder geval nog een paar balveroveringen. Ik heb Gakpo meer verdedigend werk zien doen dan Blind.

26 november 2022 om 05:32

Verdediging moet simpelweg gewoonndit worden.

Frimpong de vrij van dijk ake malacia.

De vrij speelt dit systeem bij de kampioen van Italië en wij komen aanzetten met een gast van net 20 en 1 seizoen bij Ajax in zn voeten.

25 november 2022 om 20:11

Ik zag Ake er ook gewoon een paar keer uitgelopen worden. En Virgil weigert gewoon te verdedigen. Dus Blind op dit verdedigend falen aanspreken is bijzonder.

25 november 2022 om 20:19

Nou nee hoor, je zou dr alleen meer op moeten aanspreken en niet alleen Blind. Feit is in elk geval dat Blind in 180 minuten voetballen helemaal niets nog heeft laten zien.

25 november 2022 om 20:22

Precies dit. Arme Aké. Maar Blind mag doen wat die wil. Die gaat er namelijk nooit uit. Verschrikkelijk

25 november 2022 om 20:30

(mede door) Aké kon Ecuador scoren. Hij krijgt geen applaus

25 november 2022 om 20:36

@Nr.11 Je bedoelt Timber die stond te dromen en de bal werd afgesnoept. Check maar terug. Ake is een van de weinige die een voldoende scoort. Verdedigend prima en altijd een pass naar voren itt Blind en Timber.

25 november 2022 om 20:47

Timber ging de fout in, maar Ale stapt onbegrijpelijk op het moment dat geschoten wordt. Dat is ook gewoon dom. Daarnaast is het dit systeem waarbij de backs weinig verdedigen (en beide deden dat helemaal niet).

25 november 2022 om 20:51

Timber speelde de hele tijd naar voren. Idd een fout gemaakt bij de 1-1. Voor de rest stond hij tegen 2 man, want Dumfries was echt nergens te bekennen. Ook overigens de enige die met een beetje power speelde.

Zwakste in de verdediging vond tbh Virgil. Van zo'n ervaren speler en momenteel 1 van de beste verdedigers verwacht ik gewoon veel meer. Heeft absoluut geen over m'n lijk attitude en op sommige momenten (zoals o.a. bij de goal) leek hij liever lui dan moe.

25 november 2022 om 20:45

Dan heeft Van Dijk staan slapen. Als Blind naar voren is, hoort Ake naar links te gaan en Van Dijk op de plek van Ake etc. Het kan nooit zo zijn dat Van Dijk vrij staat en Ake 2 man heeft. Daarnaast heeft Ake 1 keer zijn eigen man moeten dekken, stond die aan de verkeerde kant en zorgde dat zijn tegenstander geen buitenspel stond. Applaus.

25 november 2022 om 20:56

Blind gaat noch naar voren noch naar achteren.

25 november 2022 om 21:14

Je kan wel op Blind blijven bashen maar er waren er vandaag zo een stuk of 5 een stuk slechter...

25 november 2022 om 22:15

Revolutionair idee: Blind was slecht, ondanks dat anderen nog slechter waren.

Is dat zo moeilijk om toe te geven? Dat Bergwijn, Dumfries, Koopmeiners en Depay nog slechter waren, betekent niet dat Blind goed was.

28 november 2022 om 08:57

Geen enkel probleem om dat toe te geven, dat ontken ik ook nergens. Maar een stuk schrijven om applaus te vragen voor een andere speler, omdat die ook al het werk van Blind op gepakt zou hebben, is iets anders dan zeggen dat iemand niet goed was. Zeker niet gezien de goal gewoon simpelweg een dekkingsfout van Ake was en van niemand anders.

Het gaat erom dat er altijd 2 of 3 spelers de wind van voren krijgen en er wordt bijna gedaan alsof zij hoofdverantwoordelijk zijn voor het resultaat en bijna ook nog voor het mindere spel van de andere spelers. Zit mij in de gradatie van commentaar en die staat niet in verhouding met de andere minkukels van dit elftal.

25 november 2022 om 22:17

Jazeker. Nathan Ake moest en de derde spits van Ecuador en de rechtsbuiten dekken. Netjes hoor.

25 november 2022 om 23:34

Nee doe maar niet. Verdedigen deed hij prima hoor maar als je zoveel ruimte krijgt als hij en van Dijk mag je wel iets meer doen met de bal. Frenkie kwam nu de hele tijd de bal halen en Klaassen stond in de spits daardoor speelde je praktisch dus maar met 1 middenvelder. Wat Blind en Dumfries aan het doen waren weet ik sowieso niet want die heb ik nauwelijks in beeld gezien laat staan aan de bal.

Tuurlijk moet van Gaal even zijn eigen waanidee goed praten. Noppert was een bron van onrust de tweede helft. Schiet hem door zn getreuzel notabene bijna via een speler zn eigen goal in.

25 november 2022 om 20:00



FR - vast feyenoord standaard reacties de afgelopen week alles wat Noppert doet is verkeerd en had Bijlow 1000x beter gedaan

vraag me af waarom jullie zo zuur moeten reageren

25 november 2022 om 20:02

@Fries: Omdat Feyenoorders Bijlow elke week zien spelen en zien dat hij in meerdere aspecten gewoon een veel betere keeper is.

25 november 2022 om 20:05

Die wedstrijd in de kuip was Noppert toch echt de absolute uitblinker

25 november 2022 om 20:11

Klopt, ik kan me ook nog een wedstrijd van Geert den Ouden in de kuip herinneren. Die had toen ook de dag van z'n leven.

25 november 2022 om 20:36

Jeroen

Tuurlijk joh want de rest van Nederland heeft geen televisie. Alleen in Rotterdam. Wij doen het met polygoon journaal in de bioscoop.

Iedereen ziet Bijlow, maar anders dan veel Feyenoorders zijn de echte oranjesupporters niet bezig met hun clubspelers promoten maar bezig met Oranje. Ik ben Ajacied en zou Pasveer, Blind en Klaassen het liefst met de eerste stoomboot terug naar Spanje terug sturen. Zou fijn zijn als Feyenoorders ook ee beetje realistisch kijken. Bijlow is niet de topkeeper die jullie hem vinden. Hij zit terecht bij de selectie maar steekt er echt niet boven uit.

25 november 2022 om 20:01

En stond op een paar cm van de paal bij het doelpunt. Hij werd precies in het midden geschoten.

25 november 2022 om 20:10

Die goal tegen begint gewoon bij hem. Maar tuurlijk moet van Gaal dat zeggen.een blind paard kan toch zien dat Bijlow en zelfs Pasveer met ervaring beter is.

25 november 2022 om 20:21

Begint bij hem? Nederland heeft na zijn uittrap gewoon 2x balbezit en alle tijd van de wereld.

25 november 2022 om 20:26

Die goal begint niet bij hem. Beter opletten. Kijk ook eens naar van Dijk. Wat had Noppert daar moeten doen. Kon weinig.

25 november 2022 om 20:38

Het begint bij Timber die teveel tijd nodig heeft en pas wilt gaan kijken wat te doen als ie de bal heeft. Tsja, dat is op dit niveau te laat.

25 november 2022 om 20:50

Als je dan toch naar het begin zoekt, dan is de vraag hoe Timber in godsnaam daar komt te staan. En dat antwoord is terug te brengen naar de tekentafel van de bondcoach. Met een normale opstelling of in ieder geval spelers die willen voetballen, staat niet Timber daar, maar een middenvelder die weet wat die moet doen als die daar de bal krijgt.

25 november 2022 om 20:20

Eigenlijk moet je niet eens meer reageren op al die Feyenoorders. Bijlow staat er niet in, hoort er niet in en komt er niet in. Hoe eerder je dat accepteert, hoe eerder je gewoon naar het WK kan kijken.

Foutloos was Noppert niet, maar alsnog 1 van de beste van het veld. Dat hij die bal in eerste instantie nog had was al knap, zijn weinig keepers die dat beter hadden gedaan. Een kei hard schot van 12 meter zo keren is gewoon knap. Neuer deed precies hetzelfde bij een makkelijkere bal.

25 november 2022 om 20:25

Dat hij die bal in eerste instantie nog had knap noemen is echt grote onzin. Die moet hij natuurlijk altijd hebben.

Over de verwerking van het schot kan je discussiëren.

25 november 2022 om 20:25

Alfonsotje ach basel toch niet, die bal had Pasveer ook gehad en kwam recht op hem af. Hoop dat Koeman wel ogen heeft en gewoon Bijlow laat spelen.

25 november 2022 om 20:29



Bijlow was in de warming up waarschijnlijk al geblesseerd geraakt.

26 november 2022 om 01:22

Wat een uiterst domme opmerking.. Ik mag ook niet teveel verwachten van een feyenoorder..

25 november 2022 om 20:42

Professor van Gaal vond Noppert dus wel om te Juichen!!!

Tsja, wel heldere analyse van Van Gaal, maar daar blijft het ook bij. De vorige wedstrijd was het ook al slecht, waarom zien we een dalende lijn in plaats van een stijgende?

25 november 2022 om 22:56

Sowieso kappen met 5 verdedigers, iedereen speelt onwennig

We hebben een flapdrol als bondscoach. We denken dat hij de beste is, met zijn interessantdoenerij, maar het is een flapdrol. En een narcist bovendien. Noppert was gewoon Noppert, een keeper die niet voor niets nooit wat bereikt heeft. Slechte passing, bijna nog een goal er mee weggegeven en bij de 1-1 heel slecht de bal verwerkt. Als je dat foutloos noemt snap ik wel dat Bijlow niet speelt. Dan snap je gewoon geen zak van keepers .

25 november 2022 om 20:03

Oh ja, hij is ook lafaard, door zich achter Frans Hoek te verschuilen. Flekken en Cillessen zijn ook veel beter dan Noppert of Pasveer. Maar nee orakel Hoek heeft gesproken. Die kon zelf totaal niet keepen

25 november 2022 om 20:08

Helemaal met je eens. Ik word ook schijtziek dat iedereen maar blindeling louis van gaal aanbid.

25 november 2022 om 20:13

Misschien even een Snickers eten voordat je reageert?

Bij elke speler was de passing dramatisch, bijzonder om alleen Noppert eruit te halen.

Bij die goal gaat het in eerste instantie mis bij het nonchalante uitverdedigen van Timber, van Dijk biedt hem alle ruimte om te schieten en Ake heft buitenspel op.

Voor mij waren Timber, Depay en Koopmeiners veruit de slechtste van het veld.

25 november 2022 om 20:19

Ik haal Noppert eruit omdat van Gaal zegt dat hij goed was. Dat was hij niet, hij was heel slecht.

25 november 2022 om 20:38

Depay was echt dramatisch. Timber heeft laten zien dat hij in een dipje zit. Daarom snap ik van gaal niet hem op te stellen. Koopmeiners vervelend, vreemd mannetje. Geen meerwaarde. Een frisse aanval met lang, de Jong en gakpo en we zijn een ronde verder.

25 november 2022 om 20:43

Baard

Van Basten ook gelijk maar aanpakken dan, vond hem ook een voldoende.

Sowieso is het lastig om iemand een voldoende te geven in een dramatische wedstrijd als deze. Ik ga niet doen alsof Noppert een wereldpartij heeft gekeept, zeker niet. Maar zoals jij het hier neerzet is naar mijn bescheiden mening ook wat tamelijk overdreven.

En om dan gelijk te gaan strooien met lafaard narcist en flapdrol maakt je punt niet sterker, integendeel zelfs.

25 november 2022 om 20:43

Bij het tegen doelpunt gaat het in eerste instantie mis omdat Frenkie Timber aanspeelt in de as , met 3 ,4 tegenstanders om hem heen, met nagenoeg geen afspeel mogelijkheden. Ik vind het tegen doelpunt net zo goed de fout van de jong

25 november 2022 om 20:44

Juist, artikel is er toch naar geschreven.

25 november 2022 om 20:16

Als je echt denkt dat hij die bal slecht verwerkt ben je nooit keeper geweest. Hard, onder de keeper en laag valt lastig te verwerken. Ik zie weer een gebrek aan kritiek op Timber die je de tegengoal mag aanrekenen.

25 november 2022 om 20:18

Kijk eens waar hij staat, die bal gaat vrijwel recht door het midden

26 november 2022 om 11:35

Nooit gekeept dus. Dit is een bal die 90% van de keepers doorlaat



Ik denk dat hij zich ernstig zorgen maakt. In 2 wedstrijden hebben ze 1 hele kans gecreã«erd. De goals waren afstandsschoten. Het is gewoon (tot nu toe) een heel matig team wat zeker niet ver zal komen op deze manier. Gewoon 4-3-3 geen spelen lijkt een beter optie dan dit wanstaltig systeem.

Xavi had op de plek van Koopmeiners moeten spelen, samen met Frenkie de enige 2 spelers die onder druk hun tegenstanders uit kunnen spelen. Houtenklaas Koopmeiners werd constant onder druk gezet

maar hij geeft voor de camera van de NOS aan dat hij nog altijd vertrouwen heeft in een wereldtitel voor Nederland.
Grappig!

25 november 2022 om 20:19

Ik weet niet of je snapt dat die mensen ook een bepaald doel moeten hebben he. Als je de instelling niet hebt van wij gaan wereldkampioen worden dan kan je beter thuisblijven. Het is juist heel goed dat hij dat nog zegt. Wat moet hij dan doen dan? Nee we zijn kut, we gaan never nooit ver komen in het toernooi? Had je dat willen horen van van Gaal en alle spelers? Wat voor instelling is dat dan? Argentinie heeft verloren, Duitsland heeft verloren. Wij hebben niet verloren en staan gewoon met 1 been in de volgende ronde en moeten nog tegen het zwakste elftal in de poule. Ja het was slecht, ontzettend slecht maar er kan nog van alles gebeuren

25 november 2022 om 20:26

Enig realisme dat is wat ik verwacht. Prima om de nr 1 doelstelling te hebben. Maar nu had ie moeten zeggen: we bekijken het nu per wedstrijd of iets dergelijks en we proberen zo ver mogelijk te komen.

als het middenveld niet loopt en het is al omgezet in de tweede wedstrijd, dan moet je wat anders proberen. Zeker als je tegen de zwakste ploeg vd poule speelt - middenveld van Frenkie, de Roon en Xavi.
opstelling Doel: Noppert; Verdediging: Dumfries, Timber, van Dijk, Ake, Blind; middenveld: Frenkie; de Roon, Simons; Aanval: Depay; Gakpo

25 november 2022 om 20:24

Noppert (al mag Bijlow ook) - Dumfries, De Vrij, van Dijk, Ake en Malacia - Frenkie, de Roon en Simons - Depay en Gakpo.

25 november 2022 om 23:58

Helemaal met deze opstelling eens. Dit lijken mij de beste 11 inderdaad.

25 november 2022 om 22:59

Sowieso geen 5 verdedigers. Je speelt al met 2 flut aanvallers die geen individuele acties maken en 0 aanvoer vanuit het middenveld of flanken krijgen. Middenveld veelste zwak en geen leiders die orde op zaken durven stellen daar. Je ziet aan alles dat ze onwennig spelen.

Dit Wk is een groot fiasco er zit geen enkele lijn in het spel en werklust is er ook niet. Uiteindelijk heb je nog geluk met de loting met een beetje tegenstand is het gelijk klaar.

Ik begin echt ‘van Gaal moe’ te worden. Vond het vroeger nog wel vermakelijk, maar tegenwoordig irriteer ik me mateloos aan deze man.Het begint al voor het WK met zijn vreemde keuzes in het belang van het zogenaamde groepsproces. We zijn amper 2 wedstrijden verder op het WK en we moeten concluderen dat hij er niks, maar dan ook niks van bakt. Spelers weten niet wat ze moeten doen in dit systeem, onbegrijpelijke wissels om maar weer zijn zogenaamde gelijk te moeten halen (De wissels De Roon en Weghorst had ie volgens zijn zeggen al in gedachten voor de wedstrijd, hoe verzin je het??), en vervolgens die tenenkrommende analyse na de wedstrijd. Iedereen ziet dat dit by far de slechtste wedstrijd van Oranje was sinds jaren, maar Louis ziet het weer heel anders. En waarom? Omdat hij op deze manier zijn eigen onkunde en onbegrijpelijke keuzes wil verbloemen, en heel Nederland wil laten geloven dat de van Gaal manier de enige juiste is.Louis, het is mooi geweest. Pak je spullen na dit WK en kom alsjeblieft nooit meer terug. Ga genieten met Truus, dan kunnen wij straks hopelijk weer genieten van het Nederlands elftal.

Noppert was goed, maar zeker niet foutloos. Trapte de bal tegen een Ecuadoriaan aan.

Doe normaal man, trapt m bijna tegen de speler in t goal in. Ook vond ik m de bal echt slecht pareren bij de 1-1. Ik mis Bijlow en Flekken.

Memphis mag zelf wel eens wat harder werken, loopt als een zak aardappelen over het veld.

Volgens ingewijden kunnen we iedere wedstrijd makkelijk winnen, behalve als we tegen b.v. Frankrijk of Brazili㫠moeten spelen. Die zouden het ons wel een beetje lastig kunnen maken. Maar dit voetbal lijkt verdacht veel op dat onder Frank de Boer tijdens het EK. Zielloos en zonder idee. Ook toen roemloos ten onder tegen een zogenaamde middelmatige tegenstander. Zou het misschien ook zo kunnen zijn dat we, a. niet zo goed zijn dan we denken, en b. dat door de houding van dit doen we wel (weer) eventjes - Senegal en Ecuador nu - we bijna altijd fysiek het onderspit moeten delven? Die misplaatste houding, ook aangepraat door van Gaal, kan er wel eens voor zorgen dat we snel thuis zijn. En laten we eerlijk zijn, we willen de wereld dit soort voetbal toch ook niet voorschotelen. Een smet op ons verleden. Avontuurlijk en aanvallend voetbal. In plaats van een parodie op voetbal…,.

Nou..
Noppert had dat schot gewoon klem moeten hebben of naar de zijkant verwerken.

Bijlow had deze 100% klem gehad. Kost je gewoon de overwinning.

Je zag daarna ook meteen het wantrouwen in de keeper bij de spelers.

26 november 2022 om 12:54

Laat Bijlow überhaupt wel eens ee bak door? Als ik al die Bijlowfans zo hoor, is hij de Messias zelfe en heeft hij nog nooit hoeven vissen. Een beetje een realistischere kijk op Bijlow zou prettig zijn.

28 november 2022 om 05:45

Bijlow laat zeker wel eens een bal door, maar deze bal had hij 100% klem gehad, of in ieder geval beter verwerkt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren