Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Grimmige sfeer bij de Belgen: Alderweireld en De Bruyne clashen op veld

Laatste update:

De frustrerende WK-ouverture van België tegen Canada (1-0) werd woensdagavond geïllustreerd door een bekvechtende Kevin De Bruyne en Toby Alderweireld. De twee raakten in een woordenwisseling verwikkeld nadat notabene Michy Batshuayi de Belgen op voorsprong had gezet. De Bruyne gaf na afloop toe de bal vaker in de voet te willen ontvangen. Alderweireld had even daarvoor de assist geleverd op Batshuayi met een fraaie dieptepass.

België had het ontzettend moeilijk tegen de stugge Canadezen en mocht Thibaut Courtois danken dat het niet na tien minuten al op achterstand stond. De doelman van Real Madrid pareerde een strafschop van Alphonso Davies en zag Batshuayi uitgroeien tot matchwinner. De Bruyne weet niet of de zwakke vertoning aan de druk lag. "Ik kan niet praten voor anderen, maar zelf voelde ik die niet. Natuurlijk kwam die wel een beetje in de ploeg toen we het zo moeilijk hadden."

Dat het na de openingstreffer van Batshuayi openlijk tot een botsing kwam tussen De Bruyne en Alderweireld, is bij de zuiderburen voer voor discussie. Volgens de middenvelder van Manchester City lag er voldoende ruimte om te voetballen. "Dat ging over voetbalzaken", grijnsde De Bruyne. "Zoals ik eerder zei: er lag meer ruimte dan misschien gezegd werd. Dat was de discussie. We zochten te veel de lange bal, terwijl er weldegelijk ruimte was. Ach, zo een discussie is geen probleem."

Volgens Alderweireld was het een normale voetbaldiscussie. "Dat is voetbal, pure emoties. We zijn hier niet als koorknapen. We zijn hier als mannen. Kevin had iets en ik was het daar niet mee eens. Punt. Dat zijn een beetje emoties. Het laat alleen maar zien dat er we ermee bezig zijn. Uiteindelijk was ik bij met mijn assist. Ik spreek me niet uit over de details. Dat gaat allemaal heel snel. Maar de knoppen zijn heel snel omgedraaid en het is uitgesproken tussen Kevin en mij. We zijn meer dan oké samen."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Emotie en beleving noemen ze dat. Geen grimmige sfeer. Dit België kan en moet gewoon veel beter dan gister. Topspelers als Alderweireld en De Bruyne frustreert dat, wat alleen maar goed is in mijn ogen. Zou getuigen van geen beleving als er bij zulk spel geen 'ruzie' zou zijn...

24 november 2022 om 08:24

Inderdaad! Hier wordt echt overdreven, beide spelers hebben al aangegeven dat het over de voetbal opvatting van de wedstrijd ging. En door..!
Hetzelfde verhaal als Nederland, wel 3 punten, meer moet je niet hebben toch?

24 november 2022 om 08:29

Vind jij Alderweireld een topspeler? Zijn assist was trouwens prachtig

24 november 2022 om 10:33

Niet zo top als De Bruyne uiteraard maar Alderweireld is toch wel een speler die zijn sporen in het internationale voetbal al lang en breed verdiend heeft met zijn ervaring in o.a. PL en La Liga en 125 interlands (!) voor België.

24 november 2022 om 08:30

Precies, ik bots ook wel eens met een collega. Nou, dan krabbel ik gewoon weer overeind en loop verder. Niks aan het handje.

24 november 2022 om 08:46

Een schande was het. Helaas hebben we gisteren kunnen zien hoe wedstrijden gecondicioneerd kunnen worden.
Het blijkt dat we niet kunnen rekenen op de onpartijdigheid van de VAR en dat was het meest schokkend aan die wedstrijd.

24 november 2022 om 08:57

Belgie lijkt eerder op een Ronaldo die “top” is geweest maar grimmig begint te worden als ze merken dat hun prime time aan het eindigen is..

Gewoon discussie om als team er het beste van te maken. Ging een keer daadwerkelijk over iets. Was anders geweest als er ruzie was over wie een penalty mocht nemen of iets dergelijks. Dan zou het gaan om ego’s in plaats van winnaarsmentaliteiten die botsen.

Heb de Bruyne zelden zo'n drama pot zien afwerken. Er lag ruimte, maar hij maakte zo vaak de verkeerde beslissing. Denk niet dat onze vrienden ver gaan komen, al viel Kroate me ook erg tegen.

24 november 2022 om 08:10

Ik heb de Bruyne ook zelden zoveel verkeerde keuzes zien maken. Meest schokkende was die counter waar hij de bal naar links gaf (richting de drukte), waar rechts iemand helemaal vrij door kon lopen naar het goal. Bij City lijkt hij die ballen nog blind te kunnen geven en heeft hij ogen in zijn achterhoofd.

24 november 2022 om 08:22

Denk dat De Bruyne het allemaal wel best vindt en lekker met vakantie wil. Hoe die soms gewoon stond de sjokken terwijl die makkelijk de man met de bal kon bijhalen was niet goed om te zien.

24 november 2022 om 09:42

Viel mij ook al op toen Nederland speelde tegen België. Je zag de frustratie en wanhoop in zijn ogen en uitstraling. Lijkt mij ook wel lastig. Hij is met hele grote afstand de beste speler van de Belgen, de rest is grotendeels middelmaat. Bij City voetbalt ie met spelers die veel en veel beter zijn, en dat maakt het ook makkelijker voor hem. Denk dat hij daarom niet al te veel plezier heeft bij het Belgische elftal. De nieuwe generatie is simpelweg ook niet zo goed als de 'gouden Generatie'.

24 november 2022 om 11:31

Exact. Hij gaf aan dat hij geen druk voelde. Dan is er toch echt iets mis. Natuurlijk hoeft een ervaren speler als hij niet zo veel druk te ervaren als een debutant, maar helemaal geen druk voelen is niet goed. Hij liep ook rond alsof hij een in een zomeravond competitie belandt was omdat zijn oom dat team sponsort. Hij liet meermaals ongenoegen blijken over het niveau van zijn medespelers en deed verdedigend helemaal niets. Hij liet soms overduidelijk tegenstanders lopen en keek dan niet eens wat er op het veld gebeurde.

Als Belgie ver wil komen, hebben ze een gemotiveerde en goede De Bruyne nodig. Dat is op dit moment niet het geval. Bij Man City onder Guardiola speelt hij de sterren van de hemel, bij Belgie lijkt het een verplicht nummer als je hem over het veld ziet sjokken.

24 november 2022 om 09:18

Volgens mij was heel de elftal ongelukkig. De Bryune maakte idd wat rare keuzes in balbezit, misschien wilt hij teveel.

Ik vond het juist leuk hoe Canada speelde! Zoveel druk naar voren, kort op de spelers. De belgen konden niet eens rustig opbouwen en lange bal was meestal wel gelijk weg.

Het was bijna als Nederland - Senegal.

"we zijn hier niet al koorknapen". Oei oei oei. Half NL en België kom er maar in. Ik hoop dat Duitsland opteert voor een aanvoerdersband met foto van een koorknaap en Denemarken weigert te voetballen als er niet eerst een welgemeende excuses komt.

24 november 2022 om 08:57

Iets zegt me dat je het niet eens bent met de Onelove actie.

24 november 2022 om 09:02

@consy: iets heeft gelijk. Hoe weet hij dat?

Los daarvan, vind ik het vooral irritant dat we tegenwoordig overal over vallen en iets van moeten vinden. Had ook nog geen koffie op

24 november 2022 om 09:33

@soccer maar je ziet toch wel verschil tussen onderdrukking en ergens een hekel aan hebben.
Prima dat er mensen in Qatar een hekel hebben aan homoseksualiteit omdat het niet bij hun geloof past.
Maar op t moment dat je iets gaat verbieden wat niet direct invloed heeft op je eigen leven maar wel op het geluk van een ander dan ben je toch heel verkeerd bezig en daar mag toch best wat van gevonden worden

24 november 2022 om 10:00

Je mag er prima wat van vinden, maar vind je niet dat het heel erg doorslaat? Ik vind dit niet meer vallen onder er iets van vinden maar een hetze sinds het moment dat Qatar het WK toegewezen kreeg.

In Europa is er ook onderdrukking en onrecht. In verschillende vormen. Iedereen maakt zich dan druk omdat men zich een paar weken moet aanpassen in Qatar. Maar als men zich echt druk zou maken om het geluk van een ander, dan zou het raadzaam zijn om in je eigen omgeving te beginnen. In plaats van Qatar te willen laten dansen naar je pijpen vanwege een voetbaltoernooi.

Deze hetze gaat om iets anders dan arbeiders, homoseksualiteit of wat dan ook. Dit is het westen (met als middel onder andere de media), die haar normen en waarden wil opleggen aan de rest. Ik ben blij dat Qatar daar niet in mee gaat.

24 november 2022 om 09:01

Nee, ik vond dat Duitsland als enige land echt ballen toonde door niet alleen zo op de foto te gaan, maar door ook met regenbogen op de schoenen te spelen. Ik hoop wel dat ze eruit vliegen, maar dan gewoon in een wedstrijd. Ik vond het trouwens ook een prima actie van die Belgische politica die naast Infantino ging staan met een One Love band om. Laat Fifa maar lekker oprotten.

24 november 2022 om 09:37

Kerel wat slecht, slaat ook totaal niet aan.

Begrijpelijk, het ging ook helemaal niet zo best met de Belgen.
Het leek wel of de hele ploeg zijn schoenen verkeerd om aan had gedaan.

Belgie toch wel heel erg tegenvallen en daarbij wel een grote pluim voor Canada. De achterhoede van Belgie is best pijnlijk om te zien. Vertonghen en Alderweireld komen haast niet meer vooruit en Dendoncker is sowieso best wel matig. Maar de grootste tegenvaller aan de kant van de Belgen was toch Kevin de Bruyne. Die heeft gister zo'n beetje alles fout gedaan, zo onzuiver in z'n passing heb ik hem nog nooit gezien.

En gaan we het nog over de arbiter van gister hebben? Eigenlijk zijn de Canadezen van nóg 2 loepzuivere strafschoppen bestolen. Die buitenspelsituatie was de grootste ketser van die grens. Zo'n man mag toch never nooit op zo'n groot toernooi fluiten na dat Afcon incident?!

24 november 2022 om 09:13

Inderdaad wat een Varce deze arbitrage, maar wat wil je ook als je dit soort mensen de leiding over een wedstrijd op wk geeft en Makkelie heeft nog geen wedstrijd gefloten, niet dat ik daar fan van ben, maar die die is wel beter als wat ik nu heb gezien...

Van die hele disaster class was deze zogenaamde ruzie nog het enige lichtpuntje. Bewijst toch dat er iets van leven in zat bij sommigen, want gasten zoals Witsel en Castagne liepen er als bejaarde zombies bij. Grimmig lijkt mij dan ook het verkeerde woord. Betere kop was geweest: 'alderweireld en De Bruyne geven voor het oog van de camera toch een teken van leven'.

Ik vond België onthutsend vak, ze kwamen voor de dag als een stel veteranen tegen een fris, bevlogen Canada. Het is dat zij de kwaliteiten niet hadden om België echt te overdonderen met doelpunten, maar tegen een topland krijg je met zo’n wedstrijd een oorwassing.

24 november 2022 om 09:21

Inderdaad. Het stoort me ook wel een beetje dat Canada in dit stuk wordt weggezet als een stugge ploeg, terwijl ze verre van stug speelde. Ze probeerden veel druk te zetten en snel de aanval te zoeken, waarbij ze wel regelmatig ruimte weggaven voor een counter, waar België dan weer niets mee deed. Dankzij Canada werd het juist echt een leuke wedstrijd om naar te kijken.

Als je Onana niet opstelt dan houdt alles op, met de Bruyne en Onana is België onverslaanbaar. Ik tip ze dan ook als wereldkampioen. Maar dan wel met Onana. Vind het grappig om te zien dat de voetbal kenners deze jongen niet op het netvlies hebben.

24 november 2022 om 09:14

Dat mag jij vinden, maar ik speel 10x liever met Courtois dan met Onana.

24 november 2022 om 09:17

"Bij Onana houdt alles op" nou nou nou. Onana heeft een paar redelijke wedstrijdjes gehad maar is verder pure niddelmaat. Speelt gewoon nog bij Everton waar ze 17e staan. Hem in 1 zin noemen met de Bruyne zou een misdaad moeten zijn

24 november 2022 om 09:46

Onverslaanbaar, hou op hoor

Wat was dit België zwak zeg. Daar gaat Onana echt niet veel aan veranderen.

Ach, waar maakt men zich druk om.
Alderweireld verwoord het gewoon goed: hij had een andere mening op dat moment. En met zijn dieptepass beslist hij ook nog eens de wedstrijd.

Ontzettend matige pot van de Belgen gezien. Ik zie ze niet ver geraken. Zeker niet als je ook een Hazard blijft opstellen t.o.v. een in vorm verkerende Trossard...

En waarom een Witsel nog basis staat? Geen idee. Misschien als CV naast Alderweireld en Vertonghen? Of ipv één van die 2?

Onana mag wat mij betreft wel naast Tielemans starten.

Courtouis
Dendoncker
Alderweireld
Vertonghen
Castagne
Onana
Tielemans
Carrasco
De Bruyne
Batshuayi
Trossard
24 november 2022 om 09:33

Wie ziet de Belgen wel ver geraken? De Belgen zelf, waartoe ik behoor, alvast niet. Op Sporza. be was er deze week een pol en van 16.600 deelnemers denkt 60% dat Belgie maximaal de 1/8 finales haalt. Dat lijkt me zeer representatief voor de gemiddelde verwachting in Belgie: met hakken over de sloot door de poulefase en dan kansloos eruit. In het beste geval.

En dat hebben 'onze jongens' gisteren ook bewezen. Tegen een ploeg met iets meer kwaliteit ga je er met 3/4-0 af... bij de rust. Het was ontstellend zwak.

Maar goed... zoalng je blijft spelen met Hazard, Vertongen, Witsel kan je ook niet meer verwachten. Als dan ook nog een Kevin De Bruyne zijn zwaktste wedstrijd speelt van de afgelopen 5 jaar, dan wordt het altijd moeilijk.

Hopelijk volgende wedstrijd Onana in de basis want die bracht tenminste wat energie en inzet op het middenveld.

24 november 2022 om 09:58

Ik zeg alleen dat ik ze niet ver zie geraken, meer niet.
Matige ploeg, waarbij er te weinig is doorgeselecteerd.

Spelers als Hazard, Vertonghen, Witsel, die allemaal nog spelen.
Ik weet dat de jeugdige spelers nog niet top zijn, maar ik zou liever verliezen met een Theate in de basis dan met Vertonghen.

Ik zou een Alderweireld nog wellicht laten staan, daar hij ervaring brengt en nog kwaliteit. Maar dan met een Dendoncker, Theate om hem heen. Of eventueel een Faes (weet niet hoe goed hij het doet?). Debast is een oké talent, maar vmg nog niet klaar er voor wat ik begrepen heb.

Voorin Trossard ipv Hazard zou top zijn. Verder zie ik De Ketelaere graag spelen ipv Bathsuayi. Michy is een aardige speler, maar meer ook niet.

Courtouis
Dendoncker
Alderweireld
Theate
Castagne
Onana
Tielemans
Carrasco
De Bruyne
De Ketelaere
Trossard

Profvoetballers met n meningverschil. Daar is toch niks grimmig aan?

Canada is zwaar bestolen, ongelofelijk zelfs. Dat een VAR hier mee wegkomt is ongekend.

Beetje stemmimngmakerij. het liep natuurlijk voor geen meter bij Belgie. De Belgen hadden geluk dat bij Canada de broers van Dumfies in de spits stond, sterk en snel maar heel matige techniek en vooral de handelingssnelheid was dramatisch.
Belgie zal er een schepje bovenop moeten doen als ze nog wat willen bereiken dit toernooi.

Belgie speelde alles behalve goed, maar net als Nederland pakt het de punten mee en dat zal echt het verschil maken in de beleving van het team. Als je van een woordenwisseling tussen twee spelers al een ding vindt dan denk ik dat er nog veel te halen valt in de selecties van Argentinie en Duitsland.

een deketelaere is ook nog veels te plat om te starten... zie maar bij ac miln bakt er nog ni veel van. Alleen een doku zou wel wat meer mogen spelen samen met trossard en onana

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren